Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Akkoord over Doan wordt ontkracht; PSV wil bij verkoop fors meer geld zien

Laatste update:

Het vermeende akkoord dat Ritsu Doan met FSV Mainz 05 zou hebben is door het Eindhovens Dagblad ontkracht. Meerdere clubs hebben belangstelling voor de Japanner, maar PSV hoeft Doan volgens de krant helemaal niet te verkopen. Mocht het toch van een transfer komen willen de Eindhovenaren een beduidend hogere transfersom ontvangen dan de eerder genoemde vier à vijf miljoen euro.

BILD meldde donderdagochtend nog dat Doan rond is met Mainz en dat enkel de onderhandelingen tussen PSV en de middenmotor in de Bundesliga nog roet in het eten kunnen gooien. De Duitse krant repte over een transfersom tussen de vier en vijf miljoen euro, maar volgens het Eindhovens Dagblad wil PSV meer geld zien voor Doan. De nummer twee van de Eredivisie hoeft de vleugelaanvaller niet te verkopen, aangezien hij nog altijd zijn waarde heeft voor het elftal en tevens na dit seizoen nog twee jaar onder contract staat. Het transferbedrag dat in de Duitse media werd genoemd neemt PSV naar verluidt niet serieus.

PSV wijst op het goede seizoen dat Doan draait, waardoor zijn transferwaarde naar mening van de technische leiding in Eindhoven juist gestegen is. De 21-voudig international (3 goals) ontpopte zich zeker in de tweede helft van het afgelopen seizoen tot sterkhouder in het elftal van Roger Schmidt, maar staat ondanks zijn riante perspectief op speeltijd naar verluidt open voor een overstap. Vorig seizoen kreeg Doan minder kansen en werd verhuurd aan Arminia Bielefeld, waarin hij tot 5 doelpunten kwam in 34 competitiewedstrijden. Daarmee trok hij de aandacht van Mainz. PSV wil meedenken met de wens van Doan, maar laat hem niet gaan voor een gereduceerd bedrag.

PSV maakte in 2019 liefst 7,5 miljoen euro voor Doan over naar FC Groningen. Mainz, dat afgelopen week landskampioen Bayern München nog met 3-1 versloeg, is met een negende plaats bezig aan een verdienstelijk seizoen en kan de blik al voorzichtig op volgend seizoen richten. Trainer Bo Svensson is op zoek naar aanvallende versterking en ziet het liefst een speler komen die uit de voeten kan op de vleugels en daarnaast goed is in de één-tegen-één. Doan zou volgens de Duitsers perfect in dat profiel passen.

Doan speelt sinds het seizoen 2017/18 in Nederland, toen Groningen hem huurde van het Japanse G-Osaka. De Noorderlingen lieten daarbij een optie tot koop in het contract opnemen. De Trots van het Noorden hoefde na een succesvol eerste seizoen niet lang na te denken en lichtte de optie. Doan was daarna nog één seizoen actief in Groningen, waarna hij de overstap naar Eindhoven maakte. In het shirt van PSV kwam hij vooralsnog tot 62 optredens, waarin hij 12 goals en 6 assists deed noteren. Dit seizoen maakte hij in 37 wedstrijden zijn opwachting, waarin hij goed was voor 10 doelpunten.

Is vier à vijf miljoen euro te weinig voor Ritsu Doan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik mag toch hopen dat we een speler als Doan niet voor dit soort bedragen gaan verkopen zeg. Voor dat geld koop je die kwaliteit niet terug, een ideale 12e man en soms zelfs meer. Staat er in Duitsland heel goed op, moest toen een miljoen of 5 kosten. Nu een seizoen verder waarin hij belangrijk is geweest voor PSV en goed presteerde is hij opeens minder waard? Waarom laat PSV dit soort spelers altijd voor een appel en een ei gaan uit coulance? Die schappelijkheid gaat ten koste van je eigen financiele positie. Andersom betalen we ook goed geld voor dit type spelers, hij heeft nota bene 7-8 miljoen gekost joh. Edit: ja oke voor niks geschreven dus.

5 mei 2022 om 10:38

Mee eens. Ik vind hem niet goed genoeg om basisspeler te zijn voor het niveau dat psv wil behalen, maar prima om in te vallen of blessures op te vangen.
Voor 4-5m koop jenidd geen vergelijkbare speler.
Ik weet natuurlijk niet welke afspraken er liggen tussen doan en psv, wellicht heeft hij een enorm hoog salaris en misschien vindt v nistelrooij het ook wel prima als hij gaat.

5 mei 2022 om 10:42

Ja dan moeten die afspraken maar eens stoppen. Hoeveel spelers hebben we nou wel niet voor een paar miljoen laten gaan omdat we leuke afspraakjes gemaakt hadden. Van Angelino tot Guardado en Moreno tot Götze die voor 3/4 miljoen op te halen is. Nu Doan weer (als het waar is dan). Word er schijtziek van joh, scheelt miljoenen aan inkomsten. En een plek in de selectie die je weer moeilijk kunt opvullen.

5 mei 2022 om 11:02

Ik denk dat je niet voorbij moet gaan aan het gegeven dat die spelers wellicht niet naar PSV waren getrokken zonder dergelijke afspraken. Overigens was 12 miljoen euro voor Angelino nog best een redelijk bedrag. Guardado was al in de 30 toen hij vertrok.

5 mei 2022 om 11:05

Zonder die afspraakjes tekenen spelers vaak niet, dus dan kom je er niet onderuit

5 mei 2022 om 11:06

Dat je die afspraken maakt met spelers van het kaliber Guardado, Moreno en Götze is nog wel begrijpelijk. Dat zijn spelers van de buitencategorie die anders natuurlijk nooit naar PSV waren gekomen. Maar in geval van Doan gaat die vlieger niet op, daar moet je inderdaad gewoon minimaal de aankoopprijs voor kunnen terugkrijgen

5 mei 2022 om 11:07

12 miljoen voor een speler als Angelino is een zwaar koopje. Uiteraard is er een balans tussen de kwaliteit die je anders niet kunt halen en dit soort afspraken, maar dat valt wel erg vaak uit in het nadeel van PSV lijkt het. En als een speler als, met alle respect, Doan vanaf Groningen niet wil komen zonder dit soort voorwaarden moet je als PSV überhaupt niet daaraan toegeven. Kom zeg.

5 mei 2022 om 11:11



Ik vond Angelino nog wel een ander verhaal. Dat was toch een gelimiteerde som voor Man City om hem terug te kunnen kopen? Dat is waarschijnlijk ook de reden geweest dat Man City hem liet gaan. Liever niet natuurlijk, maar als je daarmee een goede speler kan binnenhalen.. Als ik ernaast zit dan corrigeer me, ben er niet 100 zeker van dat dat het geval was.

Overigens wel compleet eens dat Doan voor 4-5 miljoen een regelrechte aanfluiting zou zijn.

5 mei 2022 om 11:37

Enerzijds is het 4-5m erg weinig en maak je er verlies op, ik denk dat als je goed onderhandelt het dubbele er wel in zit. Anderzijds heeft Doan ook niet de potentie, denk ik, om meer dan 15miljoen op te leveren. Als je hem houdt om het houden, zal hij Bakayoko op de bank houden, wat op termijn veel meer geld gaat kosten. Bakayoko heeft een enorme potentie, ik vind hem bij Jong PSV écht enorm goed voetballen.

5 mei 2022 om 10:45

Aan de andere kant kun je wel altijd het onderste uit de kan willen halen, maar dat kan zich ook tegen je gaan keren en dan lopen de spelers voor nop de deur uit. Zoals bij Ajax nu een aantal keer is gebeurd...

Dan kun je soms misschien beter tot zoiets als dit over gaan en de schade zoveel mogelijk beperken.

5 mei 2022 om 10:55

Er zit nog wel een groot verschil tussen het onderste uit de kan halen en spelers enigszins tegen marktwaarde verkopen natuurlijk.

5 mei 2022 om 11:04

@fossen, maar wat is zijn marktwaarde volgens jou dan? Vind 5 miljoen voor een speler als Doan in de huidige markt een schappelijke prijs.Edit: zie dat jij het over 8-9 miljoen hebt. Bijzonder aangezien je het bij Sinisterra laatst volgens mij over 18 miljoen had. Ook lees ik hier vaak dat een Malacia max 12 miljoen zal opleveren. Dat vind ik niet echt in verhouding. Een Doan heeft het slechts enkele maanden laten zien en echt niet zo goed dat hij rond de 9 miljoen waard is.

5 mei 2022 om 11:10

6/7 vind ik zijn marktwaarde. 8/9 een mooie prijs, dus iets meer dan hij eigenlijk waard is. Volgens mij heb ik laatst gezegd dat Feyenoord Sinisterra niet voor minder dan 18-20 miljoen hoeft te verkopen. Dat is dus heel wat anders dan wat jij zegt. Vond het destijds ook al zo vreemd dat je mijn erg positieve reactie over Sinisterra, want ik ben gewoon fan van hem als speler, zo negatief opvatte en nu weer dat erbij haalt en nog verdraait ook haha.

5 mei 2022 om 11:11

Ja, verwacht niet dat je dat gaat krijgen voor een speler die het nu een paar maanden leuk doet. Hij is natuurlijk in de eerste periode heel wat aan marktwaarde verloren daarbij hebben clubs door corona minder te besteden.Edit: dan heb ik die reactie totaal verkeerd opgepakt. Excuses

5 mei 2022 om 10:47

Ik snap dat PSV toch nog wat terug wil zien van die investering. Wanneer je een vast bedrag van 4 à 5 miljoen krijgt met wellicht nog een doorverkooppercentage, dan kom je al een heel eind.

Je hebt toch Bakayoko nog achter de hand met veel potentie? Die kan dan mooi doorschuiven.

Je hebt gewoon gegokt en verloren. Wanneer je nu nog een aanzienlijk deel van je investering kan terugverdienen, dan had ik dit ook gedaan. Doan is niet van het niveau dat PSV nastreeft.

5 mei 2022 om 10:58

Of je nou wel of geen vervanger klaar hebt staan maakt niet uit. Doan is meer waard dan 4/5 miljoen dus waarom zou je hem voor een dergelijk bedrag van de hand doen? Voor dat geld hou ik hem liever achter de hand als back up voor de 10 en rechtsbuiten. En dit seizoen bewees dat je hem ook in veel wedstrijden prima basis kunt zetten.

5 mei 2022 om 11:07

Het probleem is dat clubs niet veel geld gaan betalen voor een bankzitter van PSV. Met 7 goaltjes in de Eredivisie en 1 in de Conference League gaat de waarde van een speler nauwelijks omhoog.

Ik ben het met je eens dat je hem voor dat geld beter achter de hand kunt houden, maar de kans is wel groot dat Doan geen trek heeft om nog een jaar als tweede viool te fungeren, terwijl hij als basisspeler simpelweg te vlak is qua niveau.

Doan is ook niet zozeer slecht, maar er lopen gewoon teveel getalenteerdere aanvallers rond die betaalbaar zijn. Daarnaast is het ook de vraag of PSV het geld niet ook gewoon nodig heeft. Die zullen ook geen volle bankrekening hebben. Ze hadden vorig jaar ook problemen door corona. Dat zal dit seizoen niet anders zijn.

5 mei 2022 om 12:43

@ Sirius

Ook voor het "succesvolle" Champions League seizoen slaagde Ajax er in om betere transfersommen eruit te slepen dan PSV. Nu weet ik dat PSV er deels niet veel aan kan doen, aangezien Brands een aantal jaar geleden vertelde dat het voor spelers van +10 miljoen nodig was om afspraken te maken; maar dat zou je toch niet moeten aangaan voor de "mindere goden" ?

5 mei 2022 om 10:52

Tsja die 'mooie warme club' heeft dat natuurlijk dan weer als keerzijde. Als je het commercieler zou aanpakken (net als Ajax bijvoorbeeld), krijg je ook weer sneller de stempel dat het kil is. Weet niet of PSV van dat imago af wil? Ik verbaas me er ook elke keer weer over hoor. Alles gaat maar voor een habbekrats de deur uit en je haalt er nooit een gelijkwaardige speler voor terug.

5 mei 2022 om 11:04

Lijkt me sterk dat dit het resultaat is van een warme club willen zijn. Eerder gewoon een kwestie van slecht onderhandelen. Eerlijk gezegd.

5 mei 2022 om 11:11

Ajax profiteerde gewoon van het Europese succes. De Europa League campagne onder Bosz en de CL campagnes onder Ten Hag hebben de waarde van de gehele selecties flink doen stijgen. Bovendien zijn clubs sneller naar Ajax-spelers gaan kijken, waaronder bankzitters en eventuele tribuneklanten.

PSV heeft die successen niet gehad de laatste jaren en enkel een tweede plaats in de Eredivisie, kleurloze Europa League campagnes en een zure loting in de Conference League helpt daarin ook niet mee. Een waardeloze technisch directeur is ook absoluut een factor.

5 mei 2022 om 11:28

Lijkt soms een beetje dat PSV een transfer gunt en daarom niet hard die onderhandelingen in gaat. Wat het ook is, steek die gasten in een Ajax shirtje en je kan een nulletje achter de transfersom plakken

6 mei 2022 om 00:04

Dat Ajax spelers voor meer verkoopt heeft niets met een commercielere aanpak te maken. Ze kunnen het daar gewoon maken om zelfs middelmaat en miskopen voor een goede prijs te verpatsen, vanwege de reputatie die de club en als gevolg de spelers hebben. Het zijn vaak spelers met techniek, tactisch inzicht en regelmatige flair. Dat imago hebben ze gewoon en maakt dat Ajax altijd hoger verkoopt. Dat en het feit dat de Amsterdammers de afgelopen jaren op een hoger niveau hebben geacteerd.

Dat wil PSV ook wel, maar simpelweg omdat het aan de onderkant ten aanzien van kwaliteitsbeheer en inkoop niet doorpakt en de lat niet hoog genoeg legt, is de club aangewezen op een EL-imago op zijn best. Dan moet je niet verwachten dat je een speler die na drie jaar nog steeds bankzitter is op zijn 24e voor een flinke prijs gaat verkopen; als het kostendekkend wordt en de prijs op €7,5m neerkomt vind ik dat al een behoorlijke prestatie.

De wijze van verkopen heeft niets met warmte te maken, wanneer het op de pegels gaat is elke club gelijk. Het verschil zit hem vooral in de mentaliteit. Zowel buitenstaanders als insiders prijzen de sfeer, de ontvangst, de openheid en de innemendheid van en op de Herdgang, dat toch in schril contrast staat met de afstandelijkheid die Ajax als club omvat en waar in vergelijking de Toekomst - een weinig uniek trainingscomplex aan de A2 - ongewild symbool voor staat. Zo eerlijk moeten we ook zijn.

5 mei 2022 om 10:57

Boekwaarde heeft invloed op de transfersom.
Ik ben het met je eens, maar dit soort spelers ga je gewoon niet meer geld voor krijgen. Ik hoop voor jullie op een bod van 6-7 miljoen

5 mei 2022 om 11:00

Ik zou niet weten waarom de boekwaarde interessant zou moeten zijn voor de verkoopsom. Je gaat niet iets voor minder geld verkopen omdat dat alsnog leuk in de boeken staat. 6/7 miljoen lijkt me het minimale. 8/9 een mooie prijs.

5 mei 2022 om 11:03

Omdat boekwaarde gelinkt is aan resterende contractsduur. Partijen weten dat en dat heeft domweg invloed. PSV kan nu 'winst' maken door hem voor 5 mln te verkopen terwijl dat vorig jaar nog verlies betekende.
Iedere CFO binnen elke organisatie weet dat en om die reden heeft dat invloed.
Je kan het er niet mee eens zijn, maar zo werkt het wel.

Uiteraard hoop ik dat topspelers in NL niet naar het buitenland vertrekken of veel geld op leveren, Nl's clubvoetbal wordt er alleen maar beter van

5 mei 2022 om 11:05

Of dat invloed heeft is een keuze. Je kunt dat in je achterhoofd houden en alsnog tegen marktwaarde verkopen. Hij is simpelweg meer waard dan dit. Dat ziet een CFO ook.

5 mei 2022 om 11:07

Fossen boekwaarde is in die zin, zoals magikhetwete al stelt, gelinkt aan de resterende contractsduur. Stel, een speler koop je voor 10 miljoen en je biedt hem een vijfjarig contract aan. Dat betekent dat je elk jaar 2 miljoen op hem afschrijft. Na drie jaar staat hij dus nog voor 4 miljoen in de boeken. Als je dan een speler verkoopt voor 5 miljoen na drie jaar, maak je 1 miljoen winst ten opzichte van wat in de boeken staat. Dat is iets anders de winst waar wij altijd over spreken (en het liefst ook zoals jij en ik graag zien), dat we nu 2,5 miljoen verlies maken t.o.v. de transfersom die we destijds betaald hebben. Maar vanuit bedrijfseconomisch standpunt maken we waarschijnlijk winst.

5 mei 2022 om 11:14

Ik snap wat een boekwaarde is 😉 Maar dat wil niet zeggen dat je dus de hele marktwaarde van een speler kunt laten varen en alleen naar boekwaarde hoeft te kijken. Gakpo staat ook voor 0 euro in de boeken maar laten we ook niet voor 5 miljoen gaan.

5 mei 2022 om 11:23

True @fossen.
Ik ben Ajax fan dus noem even wat Ajax voorbeelden, maar Neres is tegen een baggerprijs verkocht met winst en idem Promes. Dat werkt prima op het bedrijftechnisch resultaat.
Dat je Gakpo niet laat gaan voor 5 mln klinkt logisch, maar het is wel 'makkelijker' hem te verkopen voor 25 miljoen dan voor Ajax om Haller of Antony voor 25 miljoen te verkopen gezien het financiele resultaat. Het is altijd een combinatie van factoren die speelt natuurlijk en in die zin is het bod van 5mln voor Doan niet slecht zou ik zeggen, laat onverlet dat ik hem er niet voor zou verkopen als ik jullie was!
Ik denk dat de fundamentele keus voor PSV moet zijn hoe ze de selectie willen samenstellen volgend seizoen en op basis daarvan kan je bepalen of je Doan wilt behouden of wilt verkopen. Oja en nog even naar de financien kijken en waarschijnlijk met name liquiditeit.

5 mei 2022 om 12:21

Die boekwaarde is allemaal heel leuk, maar ik weet niet wat de boekwaarde van Mbappe vorig jaar was, maar Madrid bood alsnog 200 miljoen volgens mij. Contractduur en marktwaarde lijken me de belangrijkste onderdelen.

5 mei 2022 om 13:29

Precies, belangrijkste onderdelen maar niet de enige. Ik verklaar het alleen en vervolgens reageren mensen als door een bij gestoken alsof ik ze weet ik het wat aan doe.
Het is gewoon simpel; je ziet iets wat er gebeurt, je reageert daarop dat je het niet begrijpt en vervolgens krijg je een reactie die het verklaart en dan ga je reageren dat het onzin is. Enige wat dan rest is dat je nog steeds niet weet waarom het is.

Ik kan ook wel verklaren waarom Real Madrid zoveel geld biedt voor Mbappe

5 mei 2022 om 11:07

Tja werd er in eerste instantie ook niet gemeld dat PSV 6 miljoen ging betalen voor Pröpper, die vervolgens gratis kwam? Kan me niet voorstellen dat PSV hem voor minder dan het aankoopbedrag gaat verkopen. Ideale 12e man en heeft nog een contract van 2 jaar. Zou overigens vanuit Doan zelf ook raar zijn om naar Mainz te gaan, hij wilde toch perse CL spelen?

5 mei 2022 om 11:19

Opzich is voor een speler van zijn niveau de Duitse middenmoot niet zo'n gekke stap denk ik, maar hij had het laatst inderdaad over spelen in de Champions League en dat wordt met Mainz lastig tov PSV lijkt me. Maarja hij is nog jong dus wie weet wat voor route hij voor ogen heeft.

5 mei 2022 om 23:33

Laten we eerlijk zijn, PSV heeft het geld nodig. Die leningen die elke keer verstrekt worden gaat PSV dezelfde kuil graven zoals Feyenoord destijds.

Voor 4-5 miljoen kan je m beter houden. Heeft een goed seizoen gedraaid, veel minuten gemaakt en zijn waarde laten zien. Dan kan je er toch wel minstens 7-8 miljoen uithalen, zodat je in elk geval geen verlies maakt op de transfersom?

"Revelatie", maar dan alsnog met verlies verkopen. Uitgaande transfers bij PSV is nog steeds niet van het juiste niveau.

5 mei 2022 om 10:43

Maar wat wil je als PSV zijnde doen als clubs niet meer willen betalen? In Europa is er niet goed gepresteerd, dus dan vang je wellicht flink veel geld voor sterkhouders, maar de wissels is een ander verhaal. Buiten dat hoef je sowieso weinig te verwachten met John de Jong als TD. Die doet zo'n beetje alles fout wat je fout kunt doen. Zet 'm neer bij een middenmotor en die club speelt met een paar seizoenen in de Keuken Kampioen Divisie.

5 mei 2022 om 11:26

Dat valt natuurlijk ook wel mee. Die man heeft ook gewoon goede aankopen gedaan en het is ook geen makkelijk baantje. Max bijvoorbeeld was dit seizoen echt slecht, terwijl die vorig seizoen echt goed was. Dat wordt dan weer als een slechte aankoop gerekend terwijl die het wel heeft laten zien.

De tweede transferzomer was een groot fiasco, met Baumgartl, Bruma en Doan was er veel te veel geld uitgegeven. Waarvan 2 spelers echt 0,0 toegevoegde waarde hebben gehad voor PSV, hoewel Bruma wel wat heeft laten zien dit seizoen. Ook Drommel is een absolute miskoop. De aankopen Dumfries, Angelino, Boscagli, Sangare, Max, Veerman, Ramalho zijn naar mijn mening wel positieve aankopen.

5 mei 2022 om 13:02

Dit zijn media verhalen. Kan best zijn dat ze er meer uitkrijgen dan wat in de media rond gaat. Laten we eerst afwachten wat het wordt en dan gaan klagen

Wat mij betreft verkopen vanaf 7,5 miljoen + doorverkoop %. Speler die vrijwel nooit het verschil voor je maakt. Met Madueke en Bakayoko heb je op rechts ook prima vervangers voor volgend seizoen.

5 mei 2022 om 10:42

Met Madueke heb je ook wel een goeie standin nodig. Die mist doorgaans wel wat potjes door blessureleed. Dan heb je met Doan in ieder geval een prima alternatief. Bakayoko ken ik niet (wat meestal betekend dat hij nog geen stempel op het eerste heeft gedrukt).

5 mei 2022 om 10:50

Bakayoko drukt zijn stempel op Jong PSV dit jaar inderdaad. Smaakmaker daar met een aardig rendement.
Bekende van van Nistelrooy dus. Die zal volgend jaar wel kansen krijgen

5 mei 2022 om 10:55

Het verschil tussen Jong en het eerste is wel significant hoor. Net als een speler halen die het goed doet bij een Heereveen bijvoorbeeld. De overstap naar een topclub is dan best een sprong. Zijn er uiteindelijk ook niet zoveel die de stap kunnen maken. Hoop voor hem dat Van Nistelrooij hem meeneemt en dat het lukt

Hij doet het dit seizoen best aardig bij PSV en is ook een prima selectiespeler. Maar dit is geen speler die ala Gakpo voor de hoofdprijs zal vertrekken ooit. Dus als je nu 5 miljoen kan vangen en je verlies kan beperken moet je dat serieus overwegen

5 mei 2022 om 19:50

Doan heeft vorig jaar bij Bielefeld al bewezen dat hij het Bundesliga-niveau aankan, hij heeft dit seizoen een goed rendement (10 goals is prima voor een buitenspeler die pas 15 keer in de basis heeft mogen starten) en hij staat op z'n 23e al op 22 interlands voor Japan. Ik vind vijf miljoen echt te weinig.

Mooie club voor Doan, gaat wel snel nu eerst Zahavi en Thomas weg en nu Doan. ik denk dat er nog velen zullen volgen. verwacht er nog wel 6 minstens die een transfer zullen maken.

5 mei 2022 om 10:40

Zahavi wisten we vorig jaar al. Die heeft het gewoon helemaal gehad in Nederland. Thomas hebben we heel het jaar nog niet echt gezien, dus daar mis je ook vrij weinig aan. Doan vind ik een ander verhaal, zeker als het maar 4 miljoen is. Daar heb je namelijk geen gelijkwaardige bankzitter voor.

5 mei 2022 om 10:46

Zahavi moet je ook gewoon laten gaan. Niet goed genoeg om als eerste spits te fungeren en een te hoog salaris om hem er als pinchhitter of iets dergelijks bij te houden.

5 mei 2022 om 11:33

Ik vind zahavi toch wel ietwat onderschat. 10 Europese goals dit seizoen. Vorig jaar 4 goals tegen Olympiakos. Scoort bijna ook altijd tegen ons. Staat vaak toch op de goede plek om de 1-0 binnen te schieten. Gewoon een spits die 30 goals in alle competities maakt mits fit.

5 mei 2022 om 10:41

Huh? Heb ik Thomas gemist? Waar gaat ie heen dan? Prima hoor. Ook al zo'n onbegrijpelijke aan/miskoop

5 mei 2022 om 10:42

Volgens mij heeft die in mei een briefje gekregen dat ze niet met hem verder willen. Loopt uit contract en wordt niet verlengd.

5 mei 2022 om 10:59

Gaan nog in gesprek over een verlenging, maar z'n contract loopt wel af

5 mei 2022 om 11:16

Heel veel spelers zal PSV ook niet echt missen. Het enige probleem is dat je de lege selectieplekken natuurlijk wel op moet vullen en het probleem is dat je voor de meeste spelers die vertrekken niet de hoofdprijs zal vangen. Gelukkig kan Doan opgevangen worden door Madueke, Vertessen en Bakayoko.

Je zou toch denken dat PSV minstens het aankoopbedrag terug zou kunnen krijgen voor Doan? Zo'n nadrukkelijk verlies lijkt me onnodig.

Prima dat er afscheid wordt genomen van Doan, maar eh..... Brands kon toch altijd zo goed verkopen? Dan moet er hier nog wel een miljoentje of drie bij hoor.

5 mei 2022 om 10:48

Maar Brands is niet de TD van PSV. John de Jong is nog altijd de persoon die verantwoordelijk is voor het aan- en verkoopbeleid. Dat hij - incapabel als hij is - akkoord gaat met een bedrag van nog geen 5 miljoen voor een speler die regelmatig in de basis staat, redelijke statistieken kan overleggen, ook nog eens international van Japan is en een goede leeftijd heeft, verbaast me helemaal niets. Het is echt een verschrikking dat John de Jong al bijna vier jaar ruim baan krijgt om onze club richting de afgrond te helpen.

5 mei 2022 om 11:06

Zal best maar Brands is betrokken bij hartstikke veel zaken natuurlijk. Die onderhandelingen doen ze volgens mij nooit in hun eentje. Daarnaast hoef je ook niet af te gaan op het eerste beste media bericht, misschien valt de som wel een paar miljoen hoger/lager uit. Zie je vaak genoeg bij transfers. Als je 8 miljoen ofzo voor Doan kan krijgen dan vind ik dat je goede zaken doet.

5 mei 2022 om 11:09

Brands is uberhaupt nog niet eens officieel werkzaam bij PSV. En de media zitten vaak wel redelijk in de buurt hoor, zeker Bild wat een betrouwbaar medium is. De transfersom zal niet ineens een factor 2 hoger uitvallen als wat zij communiceren

5 mei 2022 om 11:13

Toch denk ik dat hij wel betrokken is bij dit soort beslissingen/werkzaamheden. Misschien zitten ze inderdaad redelijk in de buurt maar ze kunnen er ook zomaar een miljoentje naast zitten en dat verandert de zaak al weer, of er zit een bepaalde bonusconstructie in. Je kan beter afwachten totdat hij echt verkocht is. 5 miljoen vind ik persoonlijk ook mager, maar ik weet ook wel dat PSV echt niet meer dan 7-8 miljoen aan hem kan verdienen. Hij is gewoon een hele matige speler.

Ik vraag me toch altijd wel af waar die vraagprijs op is gebaseerd hoor. 4-5 miljoen lijkt in de huidige markt een habbekrats. Dan zou ik hem lekker voor de breedte houden. Je hebt voor dat bedrag namelijk ook weer geen (gelijkwaardige) vervanger.

Doan is echt geen revelatie. Heeft een paar nuttige goals gemaakt maar over het algemeen brengt hij gewoon te weinig.

Zonde. Dit is een jongen die je niet veel geld gaat opleveren, maar toch echte waarde toevoegd aan het team. Als je Ajax wil na gaan moet je genoeg breedte in de selectie hebben. Dit seizoen hebben we dat voorin eindelijk een keer en dat betaalt zich gelijk uit. Ajax kampt met problemen voorin nu Neres verkocht is en Antony geblesseerd. Wij hebben door Doan weinig last gehad van de blessures van Madueke. Je kan er niet vanuit gaan dat Madueke fit blijft en 25 wedstrijden kan spelen. Dan heb je aan Doan een hele goede vervanger.

Als die waar is, zijn er wel een aantal mensen die zich wat dit nieuws betreft een beetje op de werkelijkheid hebben verkeken. Ten eerste VZ, want 'revelatie?' Laat me niet lachen man, Doan komt door blessures gewoon iets vaker binnen de lijnen, is nog steeds wisselvallig en heeft het rendement wat je verwacht van een jeugdspeler in zijn debuut jaar. Daarnaast heb ik Rik Elfrink horen beweren dat PSV na zijn opleving een flinke transfersom verlangt, want in principe zou men hem niet kwijt willen. En ten slotte Doan zelf, die lachwekkend genoeg Champions League hoopte gaan spelen dit seizoen. Dan is Mainz wel een enorme reality check lijkt me.

Prima dat-ie weggaat overigens. Komt gewoon tekort en is echt een dure miskoop gebleken. Met Vertessen hebben we een vergelijkbare speler en met Bakayoko een betere.

5 mei 2022 om 11:51

Ik werd ook al even bang door het woordje 'revelatie' in combinatie met de foto waarop Mauro in het midden staat. Die is nou wel echt een revelatie en blijft hopelijk.

Typisch John de Jong, die is kampioen om spelers te duur te kopen en andere voor een appel en een ei te verkopen. Die man kan beter iets anders gaan doen want met hem in die functie zal PSV nooit beter worden. Hoop dat Brands volgend seizoen er wat meer over te zeggen krijgt.

Van die inscbatting van Bild geloof ik helemaal niks. Dit is natte vinger werk. PSV laat hem echt niet voor een appel en een ei vertrekken. Mainz wil hem hebben en PSV wil hem niet kwijt, waarom zou ie da voor een spotprijsje vertrekken?

5 mei 2022 om 11:09

Zou je er heel veel meer uit kunnen halen dan 6.5-8 miljoen. Die prijsinschatting kan inderdaad ook hoger zijn of er zit een bonusconstructie bij van een paar miljoen. Of PSV hem niet kwijt wil betwijfel ik, zijn opvolgers staan eigenlijk al klaar en het elftal moet versterkt worden, daar kan je die miljoenen goed voor gebruiken.

5 mei 2022 om 11:18

Ik vind 3-4m echt heel karig en dat zie ik niet gebeuren, maar het wordt ook geen toptransfer. Ik zou tussen de 7.5-10miljoen schappelijk vinden. Weet alleen niet of Mainz uberhaupt dat soort bedragen voor spelers betaalt.

5 mei 2022 om 11:33

Staat ook 4-5 miljoen in de tekst en dat PSV nog akkoord moet gaan met het bedrag. Voor ST juste heeft Mainz ook 8 miljoen betaalt, maar 10 miljoen gaat PSV niet vangen voor Doan.

Als PSV hem voor 4-5 miljoen aan Mainz verkoopt dan mogen ze John de Jong definitief wegsturen. Doan heeft inmiddels zijn meerwaarde (als 12e man) bewezen en is in de loop van het seizoen steeds beter gaan spelen. Vorig jaar mochten ze hem voor dat bedrag hebben, nu niet meer. Ik acht trouwens dat Doan hogerop wilde, dan is Mainz niet echt wat je in gedachten hebt.

Wat is er mis als Doan als revelatie betiteld wordt.... Leuke speler om erbij te hebben op de bank, maar verder topclub onwaardig, waarvoor Psv veel te veel geld voor neergeteld heeft. Met een beetje geluk, gaat hij bijna voor de kostprijs weer de deur uit.

Aankomend seizoen hebben ze met Johan Babayako een talent met veel meer potentie achter de hand!

Mager bedrag, gewoon een hele solide voetballer, ben best gecharmeerd van hem. Japanners doen het normaal gesproken ook heel goed en hij was ook een van de betere in zijn tijd bij Arminia Bielefeld. Zou toch zo'n 8 miljoen willen cashen, hij is ook echt op gang gekomen de laatste maanden.

10 miljoen, wel meer niks minder

Gelukkig maar. Doan is een prima speler voor ons, ik denk dat hij op 10 in plaats van Götze misschien nog beter tot zijn recht komt.

De Telegraaf bepaald de tarieven voor spelers toch?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren