Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV wil voor één miljoen euro per seizoen niet verder en zegt contract op

Laatste update:

PSV heeft eind april formeel het aflopende contract van Ryan Thomas en Eran Zahavi opgezegd, weet het Eindhovens Dagblad. De Eindhovenaren lijken daarmee een voorschot te nemen op een transfervrij afscheid van het duo, al is er voor de zwaar geblesseerde Thomas 'misschien nog een haakje' om alsnog bij te tekenen. Grootverdiener Zahavi zou alleen kunnen blijven tegen een sterk verlaagd salaris, maar dat is onwaarschijnlijk.

Thomas heeft voor zijn aankoopbedrag van bijna drie miljoen euro, dat in 2018 werd overgemaakt aan PEC Zwolle, te weinig gebracht in het Philips Stadion. De 27-jarige Nieuw-Zeelander had de afgelopen vier jaar veel pech met zware blessures: vlak na zijn komst scheurde de middenvelder zijn kruisband en daarna liep hij een zware enkelkwetsuur op. Momenteel is Thomas op de weg terug van een nieuwe knieblessure, die hij eind oktober opliep. In totaal kwam hij tot 48 duels in het shirt van PSV, waarin hij goed was voor 4 goals en 7 assists.

PSV sorteert verder voor op het vertrek van Zahavi. Om de 34-jarige Israëliër twee jaar geleden uit China te halen haalden de Eindhovenaren een kunstgreep uit: Zahavi streek in twee seizoenen liefst zes miljoen euro op (zo bleek eerder uit gelekte stukken van de FIFA), waarvan vier miljoen euro overigens uitbetaald werd als tekenpremie. Op papier strijkt Zahavi dus één miljoen euro per seizoen op, maar voor dat bedrag wil PSV niet verder. De routinier presteerde met 35 goals en 15 assists in 76 duels niet onaardig en zou voor een sterk gereduceerd jaarloon wel kunnen blijven, maar niemand in Eindhoven lijkt daar vanuit te gaan.

De zoektocht naar een nieuwe spits is al gestart. Een naam die onlosmakelijk verbonden is met PSV is Luuk de Jong, zo meldde het Eindhovens Dagblad onlangs al. De spits van Barcelona, die gehuurd is van Sevilla, hoeft onder Xavi niet op heel veel speelminuten te rekenen en kan in Eindhoven opnieuw het boegbeeld van de club worden. Andere namen die het regionale dagblad noemt zijn Wout Weghorst, Sam Lammers (door Atalanta verhuurd aan Eintracht Frankfurt) en Joshua Zirkzee. Weghorst strijkt echter een aanzienlijk salaris op bij Burnley, terwijl Lammers met enige onenigheid is vertrokken bij PSV en om die reden ook geen logische keuze lijkt. Zirkzee heeft bij Bayern München, dat de jongeling nu verhuurt aan Anderlecht, een contract dat slechts één jaar doorloopt en lijkt een reële optie.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een van de slechtste spitsen wie PSV ooit heeft gehad. Na 2 jaar vraag ik me ook nog steeds af wat z'n kwaliteiten precies zijn, koppen kan hij niet, techniek kent hij niet, snelheid laten we het maar helemaal niet over hebben en z'n statistieken zijn ook gewoon veel te mager. Wat ben ik blij dat deze man vertrekt.

2 mei 2022 om 20:57

PSV heeft nog een slechtere spits gehad... De collega van Zahavi.

2 mei 2022 om 20:58

Die kan tenminste nog wat. Brengt wat gif en gooit z'n lichaam er altijd in. Zahavi kan echt helemaal niets.

2 mei 2022 om 20:59

Eens, werkelijk elk kopduel wat die man aangaat is een overtreding. Bizar… verder totaal niet veel laten zien

2 mei 2022 om 21:01

Haha hou op man. Zahavi is niet bepaald de beste spits die we gehad hebben, maar hoe neerbuigend sommige PSV-fans over hem doen is echt belachelijk. Was vorig seizoen erg belangrijk in de grote wedstrijden en ook dit seizoen tot nu toe gewoon 19 goals en 10 assists. 1000 keer beter dan Vinicius.

2 mei 2022 om 21:07

Ik wilde net zeggen inderdaad. Het is geen wereldwonder en hij heeft zeker veel te veel geld gekost uiteindelijk maar een spits die dit seizoen 29 g/a heeft kun je nooit één van de slechtste spitsen van PSV ooit noemen. Als hij niet zo'n dik salaris had was hij een mooi transfervrij buitenkansje genoemd waarschijnlijk.

3 mei 2022 om 00:13

Ik vind het vooral grappig dat hij en Schmidt elkaar volgend seizoen weer zien... Ben benieuwd welk niveau Schmidt daar na kan streven.

2 mei 2022 om 20:58

Is Marcus Berg nog van voor jouw tijd?

2 mei 2022 om 21:02

Die was toch wel een stuk beter dan Zahavi hoor heeft daarna aardig gepresteerd voor Zweden...

2 mei 2022 om 21:04

Helaas wel. Maar doe mij Marcus Berg maar, die was er een soort Benzema bij.

2 mei 2022 om 21:04

Het ging over spitsen bij PSV he. Zahavi heeft op andere plekken ook nog veel meer gescoord. Maar de afgelopen jaren heeft PSV geen slechtere spits gehad dan Berg hoor.

2 mei 2022 om 21:05

Misschien in zijn gehele carrière, maar Berg zijn prestaties bij PSV komen nog niet eens in de buurt van die van Zahavi. Matavz komt trouwens in mij op, die vond ik ook niet aantoonbaar beter dan Zahavi.

2 mei 2022 om 21:09

Heb jij PSV gekeken in die periode? Berg raakte geen pepernoot en toen hij eindelijk scoorde 'shushte' hij het publiek, omdat hij werd uitgefloten. Dat zegt eigenlijk wel genoeg, Zahavi loopt ongeveer 1 op 2 na bijna 80 wedstrijden en scoorde in veel belangrijke wedstrijden (tegen Ajax, 4x tegen Olympiacos, om maar op te noemen).

2 mei 2022 om 21:38

Haha idd zeg berg maakte bij psv 3 goals per jaar en dat per ongeluk. Dat was echt dramatisch. Zahavi is nog een redelijke afmaker, alleen is net als luuk afhankelijk van bediening. Gakpo gaat liever zelf. Ik ben benieuwd of ze een betere gaan vinden.

2 mei 2022 om 21:52

Mitroglu was ook wel een schot in de roos

2 mei 2022 om 21:01

Betrokken bij 50 goals in 76 duels en nog het predikaat van slechtste spits... Ikzelf vind dat hij het best goed heeft gedaan en dat er wel meer uit te halen valt maar dit niet op zijn conto geschreven kan worden. Hij word zo vaak niet begrepen door zijn team genoten met looplijnen en passes die niet komen dat hij er best 10+ goals bij had kunnen hebben. Ik heb in 30jaar wel slechtere spitsen voorbij zien komen

2 mei 2022 om 21:03

Duidelijk dat je nog niet zo oud bent.. PSV heeft echt veel en veel slechtere spitsen gehad. Daarnaast zijn zijn stats helemaal niet zo slecht, helemaal als je bedenkt dat ie 34 jaar is:

36 goals en 15 assists in 73 wedstrijden.

2 mei 2022 om 21:06

Kom dan ook met namen he, wie slechter waren.

2 mei 2022 om 21:07

Playfair? Edno? Betancour? Zelfs Robert

2 mei 2022 om 21:09

Verder ook nooit fan gewenst van Scheepers, Berg en Matavz

2 mei 2022 om 21:16

Matavz heeft mij wel hard laten juichen in 1 wedstrijd tegen AZ lol met de winnende

2 mei 2022 om 21:20

Thompson, Kluivert, Tardelli, Claudio? En dan voor mij persoonlijk vond ik Vennegoor en Koevermans ook minder, maar daar kan zeker over gediscussieerd worden, al die anderen eigenlijk niet

2 mei 2022 om 21:21

Bijna alle spitsen maken ooit wel eens een goal ;-) Maar voor mij zijn ze allemaal slechter geweest bij PSV. Of vond je Matavz echt beter?

2 mei 2022 om 21:40

Vennegoor en koevermans hadden wel kwaliteiten en maakten regelmatig goals. Voetballend niet fantastisch natuurlijk maar Jan haalde mooi de halve finale cl.

2 mei 2022 om 21:46

Klopt zeker, maar niet mijn type spits en voor mij persoonlijk is Zahavi beter overall

2 mei 2022 om 21:49

Lamptey

2 mei 2022 om 21:52

Lamptey heeft t zo slecht nog niet gedaan 10 goals in 22 wedstrijden.. Erik Meijer had ik ook nog kunnen noemen, Zeefuik is door een ander gemeld

2 mei 2022 om 21:06

@Aguerooo, vind hem best een neusje voor de goal hebben. Maar ben het met je eens, over twee seizoenen bekeken is het te mager. Overigens een kleingheidje: je hebt het in meerdere posts al gebruikt, maar volgens mij is het hanteren van het woordje 'wie' in je eerste zin niet juist. Benieuwd waar je dat op die manier hebt geleerd

2 mei 2022 om 21:11

Haha, wel grappig dat je dat opvalt. M'n moedertaal is Engels en ben ook geboren in Manchester. Spreek wel gewoon vloeiend Nederlands maar dat er taalfouten in m'n teksten staan verrast mij niet, blijft een lastige taal om te schrijven dat Nederlands.Welk woord kan ik beter gebruiken in die zin, ipv "wie"?

2 mei 2022 om 21:18

Die Lachen om te zien dat je helemaal geen autochtone Nederlander bent overigens joh, had ik verder nooit uit je schrijfwijze opgemaakt hoor. Ken zat Nederlanders die de taal aanzienlijk minder goed beheersen haha!

2 mei 2022 om 21:20

@Aguerooo, nou verder zijn je teksten vlekkeloos en zeer bovengemiddeld van niveau, dus complimenten verder. Ik weet hoe je je voelt: ik heb ruim tien jaar in Liverpool gewoond en aan het eind van die tien jaar kon ik nog steeds bijna niemand verstaan haha

3 mei 2022 om 08:01

Sanderke91: Ken Genoeg Nederlanders............. Zat = verleden tijd van zit. Oftewel jij kent genoeg Nederlanders i.p.v. zat Nederlanders. Kon het niet laten, sorry.

3 mei 2022 om 10:50

@078 Wat kon je niet laten? Je verbetering klopt namelijk niet, want het betreft hier niet de verleden tijd van 'zitten' maar het woord 'zat', wat een synoniem is voor 'genoeg' of 'een hoop'.

2 mei 2022 om 21:08

Deed het toch wel ietsje beter dan bijv. Mitroglu toch😜

2 mei 2022 om 21:13

Vind persoonlijk dat Zahavi echt te weinig credits krijft. Hij prikt altijd wel zijn goaltje mee en is redelijk technisch enigste hij is niet super snel

Maar vind hem echt geen verkeerde spits hoor.

2 mei 2022 om 21:16

Redelijk technisch?? Oei. Gewoon een veel te zwakke spits voor wat hij verdient. Ik vind dat hij vanaf buitenaf teveel credits krijgt. Doe mij dan v Wolfswinkel maar das pas een echte spits! Maar natuurlijk ook geen PSV niveau.

2 mei 2022 om 22:29

Hij speelt eens in de 5 wedstrijden een keer goed en z'n rendement is simpelweg dat van een subtop-spits. Z'n algemene niveau overigens ook. Dat is absoluut niet het niveau dat PSV zou moeten nastreven.

2 mei 2022 om 21:24

Zahavi heeft 77 wedstrijden voor PSV 1 gespeeld en is daarin bij 51 doelpunten betrokken geweest. Bij geen enkele club zou een spits met dergelijke statistieken de boeken ingaan als een van de slechtsten ooit en bij PSV zeker niet. Historisch besef zou ons sieren

2 mei 2022 om 21:28

Inderdaad, begrijp t ook niet helemaal, maar ieder zijn ding natuurlijk. Misschien bevalt het type spits niet en ziet men liever iets anders

2 mei 2022 om 21:28

Statistieken te mager? Moet hij 3 keer scoren in elke wedstrijd dan? Die gast loopt bijna 1 op 2.

2 mei 2022 om 21:42

Als psv spits mag je er toch wel 15+ en eigenlijk 20 maken in de eredivisie per seizoen? Zeker als je daarbuiten snelheid mist en alles inlevert.

2 mei 2022 om 21:50

Komt helaas vaker niet dan wel voor dat de spits van PSV 15+ of 20 doelpunten maakt.. de afgelopen 10 jaar slechts 1-2 keer? Meestal komen de doelpunten van de flanken

2 mei 2022 om 23:22

Vind dat een spits bij een Nederlandse topclub minimaal 1 op 2 moet lopen hoor. Bijna 1 op 2 is niet genoeg. Bovendien zijn goals het enige meetmiddel bij deze man, want qua techniek, snelheid, balbehandeling en handelingstempo komt hij allemaal tekort. Nu hebben we meer spitsen gekend die nooit de potentie van Europese top hadden en eveneens genoeg mankeerden, maar Kezman, Vennegoor of Hesselink en De Jong leverden ruimschoots waar het doelpuntenproductie aangaat.

Vind Zahavi echt een regelrechte miskoop en zijn salaris totaal niet waard. En daarbij is het een gotspe dat John de Jong met Vinicius een nog slechtere spits in huis wist te halen. Hoopte even dat het over die joker ging, maar wat mij betreft sluiten we het tijdperk waarin spelers als Zahavi, Thomas en Vinicius goed genoeg werden bevonden af. Bezem erdoor!

2 mei 2022 om 21:38

Lachwekkende comment als je bedenkt dat daar alleen al in de afgelopen 10 jaar namen als Zeefuik, Matavz, Berg en nu Vinicius 'geschitterd' hebben

2 mei 2022 om 21:43

Heb je Robert nog meegemaakt?

2 mei 2022 om 22:14

@ Kowalski die de winnende penalty erin knalde tegen Lyon bedoel je ?

2 mei 2022 om 22:12

Jij hebt Marcus Berg zeker nooit zien spelen.....

2 mei 2022 om 22:13

Los van het feit dat ik Zahavi ook een zeer beperkte spits vind, is hij bij lange na niet de slechtste spits die we ooit hebben gehad. Van de laatste 15 jaar kan ik me in ieder geval Matavz, Nijland en Berg herinneren die het in mijn ogen toch een stuk slechter hebben gedaan.

Het enige wat Zahavi heeft is een goed schot en een neusje voor de goal, het is allemaal een beetje pover maar hij tikt toch de nodige balletjes in het netje en daar gaat het uiteindelijk om als spits.

Ben overigens net als jij wel blij als hij vertrekt en ik hoop ook dat Vinicius weer terug gaat naar Benfica want als we het dan over slechte spitsen hebben steekt hij er misschien nog wel met kop en schouders bovenuit, man, wat een armoede.

2 mei 2022 om 22:18

Het kan verkeren...zei Brederode al. Twee jaar terug las ik veel PSV fans lovende woorden over hem spreken, Ajax had ook interesse, het was een transfervrij kanskoopje. Nu lees ik over 4 miljoen tekengeld (dus geen kanskoopje) en wordt deze speler afgeschreven. Volgens mij heeft deze speler het zeker ook in toppers best geld gedaan, geen slechte statistieken maar is wel afhankelijk van aanvoer vd vleugels ipv vleugelspelers die voor eigen succes gaan.

2 mei 2022 om 22:55

Die jongen loopt bijna 1 op 2 en dan heb ik de assists nog niet meegerekend. Best bijzonder zo'n conclusie, want zijn cijfers zijn toch redelijk goed te noemen.

2 mei 2022 om 23:14

Hahahaha kom op man, kijk je pas sinds dit seizoen PSV. Vinicius is nog slechter, Koevermans, Matavz, Berg, Sibon, Tardelli, Robert etc..... Ben niet eens PSV fan, maar toch heel makkelijk om wat anderen op te noemen.
Gewogen en te licht uiteindelijk, maar degelijke spits, zo slechts zijn z'n statistieken ook nier. Overigens moet je beter opletten, Zahavi heeft een goed schot, komt vaak met goede loopactie voor de goal, verschrikelijk professioneel.

Tja, Thomas brengt gif met zich mee, maar is het qua niveau gewoon niet. Zahavi moet ook te vervangen zijn, want hij verdient aardig en dat salaris is niet terug te zien in zijn rendement. Onderaan de streep veel te wisselvallig, al heeft hij een paar belangrijke goals gemaakt. Echter denk ik dat je als PSV zijnde hoger moet mikken. Hij is toch wel de slechtste eerste spits van de afgelopen jaren bij PSV. Geen slechte speler hoor, maar ook zeker geen speler die een ploeg draagt. Spelers als Zahavi zie je normaliter in de subtop terug.

Ik hoop echt zirkzee. Jong, groot en veel potentie. Overigens goed dat psv van dit soort jongens afscheid neemt. Teveel middelmaat de afgelopen jaren. Ben zo benieuwd naar deze zomer, wordt erg interessant voor ajax, psv en feyenoord!

2 mei 2022 om 22:17

Wat is de kans dat de persoon die de middelmaat naar de club heeft gehaald het nu ineens geweldig gaat doen? Hij heeft al meerdere transferzomers de kans gehad en verknalt het continu. John de Jong is gered door de jongelingen en het bedje die Marcel Brands voor hem gedekt had. Door de aanwezige kwaliteit waren de miskopen nog niet zo catastrofaal. Als John de Jong deze zomer faalt, heeft PSV wel een groot probleem.

2 mei 2022 om 22:51

Van de namen die nu rondzingen zoals Luuk de jong, Timber, cilissen, zirkzee word ik best wel enthousiast eigenlijk. PSV gaat miljoenen vangen met het verkopen van gakpo en sangare. Daarbij komt ook nog dat er waarschijnlijk enorm veel ruimte komt in het salaris huis met het vertrekken van absolute grootverdieners zoals Gotze, zahavi, Gakpo en dure selectie opvulling (van Ginkel, Bruma, Thomas) en je kan een hele mooie verbouwing tewerkstellingen deze zomer. Als John deze zomer faalt dan hebben we inderdaad een groot probleem maar met brands weer terug komt er wel een flinke brok aan ervaring. Als we de geruchten moeten geloven lijkt PSV na het vreemdelegioen van Schmidt weer in te zetten op een stevige Nederlandse kern. Met cilissen, Mauro, ramalho, teze/obispo/boscagli, aankoop, aankoop, veerman, Timber, madueke, zirkzee en een aankoop. Heb je volgend jaar toch weer een leuk talentvol team op de been gebracht.

3 mei 2022 om 09:57

Van al die namen word ik idd ook enthousiast behalve Cillessen, die hoef ik niet in een PSV shirt te zien.

Het startsein voor de grote schoonmaak is gegeven. Flink doorselecteren en dan eindelijk eens een gebalanceerde selectie op het veld. Dus ook die verdediging eens versterken, daar lijkt PSV al jaren amper naar om te kijken. Nieuwe doelman is een must en ook een nieuwe spits, maar liever niet die namen uit het artikel. Romero fit krijgen en je hebt meteen een goede optie erbij. Maar lijkt erop dat het PSV van volgend seizoen er totaal anders uit ziet. Ook wel benieuwd of en wie van Nistelrooy overhevelt vanuit jong, bakayoko lijkt me wel een zekerheidje.

2 mei 2022 om 22:20

Maar hoe realistisch is het om te denken dat John de Jong die gebalanceerde selectie gaat samenstellen? De man faalt aan de lopende band, maar mensen lijken het te gedogen. Ik kan daar echt niet bij. Tenzij Brands een hele grote vinger in de pap heeft, zie ik het zo positief nog niet in. Brands mag dan wel wat graag met geld strooien, maar herkent wel welke spelers iets toevoegen aan PSV. John de Jong verdampt vreselijk veel geld voor spelers die hooguit leuk meekomen met pakweg een FC Utrecht (niets tegen FC Utrecht uiteraard).

Gelukkig maar! Zoveel salaris voor een b spits. Hij had het terug kunnen verdienen met die kans tegen Benfica. Hopelijk krijgt Maxi een kans volgend jaar als hij dit blijft.

2 mei 2022 om 21:12

Hopelijk niet er moet gewoon een nieuwe spits komen. Romero heeft helemaal niks bewezen in het eerste van PSV en hij is altijd geblesseerd, hartstikke vervelend voor hem maar dit wordt hem gewoon niet meer. Heb wel met hem te doen hoor want Schmidt wou hem zeker een kans geven, maar het is helaas niet anders. Van deze namen zie ik het liefst Luuk de Jong, Zirkzee of Weghorst maar die lijkt mij niet haalbaar.

Goed nieuws komen alle 2 tekort voor PSV. Nu nog Max weg Drommel weg Mwene, Vini, Bruma, Doan. en dan bouwen aan een nieuw PSV

2 mei 2022 om 21:04

Zolang die niet weg zijn kan je de vlag niet uithangen...

2 mei 2022 om 21:06

Haha nee, Ramalho mag ook wel weg van mij. alle puin gewoon in 1 keer weg.

2 mei 2022 om 21:10

Die mag ook weg die zorgt voor chaos achterin.. De Jong en aankopen tja..

2 mei 2022 om 21:37

Achteraf makkelijk lullen, jullie waren nog wel super blij dat Ajax werd afgetroefd omtrent Zahavi, Ramalho zou ook een geweldenaar zijn vooraf.. Valt het wat tegen ligt het weer aan de Jong

2 mei 2022 om 21:53

Supporters zijn natuurlijk altijd enthousiast. Zelfs van de grootste miskopen is iets te zeggen dat PSV ze gehaald heeft. Bruma bijvoorbeeld was gewoon een Portugees international en iemand die bij Gala het goed deed, dan zou je zeggen dat hij het bij PSV ook had moeten kunnen. Baumgartl was ook een Duits jeugdinternational met Bundesliga ervaring etc. Als je ook terug gaat zoeken dan zie je vaak de mensen die hier over de Jong zeuren erg enthousiast reageren in die topics. Ook zo'n Guti die na 3 jaar het ineens wel kan of zo'n Max die na een geweldig eerste seizoen waar hij zelfs Duits international wordt geen bal meer raakt

Bewijst ook maar dat het geen makkelijk baantje is. Wel heeft hij natuurlijk weinig echt goede spelers aangetrokken die met winst doorverkocht kunnen worden en dat mag je hem wel kwalijk nemen. Of je hem moet ontslaan weet ik ook niet maar met zijn aankoopbeleid komt PSV niet echt verder financieel gezien.

2 mei 2022 om 22:23

@kokkieafca0341 - Min of meer iedere aankoop van De Jong valt tegen. In relatieve zin 1 van de slechtst presterende Td's van de Eredivisie. Z'n geluk is dat de jongelingen uitstekend gepresteerd hebben de afgelopen jaren en dat er geld te spenderen is. Met John de Jong als technisch directeur is het denk ik een kwestie van tijd voordat het goed misgaat, tenzij Brands zich heel nadrukkelijk met het aankoopbeleid gaat bemoeien. Die geeft weliswaar maar wat graag veel geld uit, maar haalde in ieder geval topclub-waardige spelers naar PSV.

2 mei 2022 om 21:24

Mwene en Doan kan je er, zeker als backup, wel bijhebben toch? Doen het wel redelijk tot goed. Bij een goede prijs mogen ze wel weg natuurlijk

Benieuwd naar de financiële slagkracht van PSV deze zomer. Eigen vermogen van 17 miljoen. Komt wat geld binnen voor Dumfries en Malen. Niet het hele vermogen kan gebruikt worden voor nieuwe spelers. En toch zat posities waar directe versterkingen of breedte versterkingen nodig zijn. En een goede soits die er gegarandeerd 20-25 maakt in de eredivisie vindt je niet beneden de 15-20 miljoen.

2 mei 2022 om 21:26

Als je ook hoort wie er allemaal weg willen gaan of die met een eenjarig contract zitten dan vind ik het ook wel een groot risico. Zeker omdat je voor al deze spelers niet de hoofdprijs gaat vangen met uitzondering van Sangare en Gakpo ook zou Doan nog wel een leuk bedragje op kunnen leveren. Ze zullen creatief moeten zijn, want ik verwacht niet dat ze er ineens 20-30 miljoen aan versterkingen in kunnen pompen, zonder verkopen en dat is eigenlijk wel nodig momenteel wil je iets bereiken.

2 mei 2022 om 22:27

Een eigen vermogen is wat anders dan een te spenderen bedrag. Om het makkelijk samen te vatten is het eigen vermogen de waarde van alle bezittingen min alle kosten/schulden. Sterker nog: Een eigen vermogen van 17 miljoen euro is voor een Nederlandse topclub behoorlijk weinig. FC Twente had in 2021 een eigen vermogen van 12,1 miljoen euro, even ter vergelijking. Dan hebben we het over een club die nog steeds in een sanering zit.

3 mei 2022 om 08:34

Dat zegt niets als je de afschrijvingsmethodiek buiten beschouwing laat. Zo zal een veerman voor een hoger bedrag in de boeken staan dan gakpo, omdat veerman onlangs is gekocht. Kijk dan naar de kaspositie of waardeer de selectie op marktwaarde om het eigen vermogen te bepalen.

3 mei 2022 om 23:47

Ik denk dat een club als PSV verstandig genoeg is om geen rare dingen in de boeken te zetten met betrekking tot de waarde van spelers. Het bedraagt hier een eigen vermogen van 17 miljoen euro en dat is relatief laag voor een Nederlandse topclub.

De kaspositie van PSV zal ongetwijfeld niet bijster hoog zijn. Er zijn ook dit seizoen corona-tekorten geweest. Ze zullen dus vast een constructie gaan verzinnen om toch geld vrij te maken. Of ze vertrouwen erop dat ze een speler duur verkopen en dat geld grotendeels investeren in nieuwe spelers.

Ik vraag me overigens wel af in hoeverre de waarde van spelers mee is genomen in de boeken. Naar mijn weten passen clubs wel op en zijn ze altijd relatief bescheiden met die cijfers.

Zahavi heeft het niet slecht gedaan, maar ook niet helemaal de verwachtingen waargemaakt. Al hoop ik niet dat dit betekent dat Vinicius blijft. Thomas is een prima selectiespeler maar met zoveel blessures heb je er inderdaad weinig aan.

2 mei 2022 om 21:57

Als breekijzer zou ik Vini wel erbij houden, kan nuttig zijn en het kan van toepassing zijn.

3 mei 2022 om 23:48

Het grote probleem is vooral dat juist een Zahavi qua niveau een breekijzer zou moeten zijn. De eerste spits van PSV moet het dubbele aan rendement kunnen halen, in ieder geval in de Eredivisie. In Europees verband zijn z'n cijfers zo slecht nog niet.

Beter hoor een schoonschip van overbodige spelers… volgend seizoen een sterkere/betere spits is hard nodig…

Thomas maar weer terug naar PEC. Daar vond ik 'm vet goed.

Zahavi maakte vorig seizoen 11 van Psv's 74 eredivisiegoals. Dit seizoen staat hij op 11 van de 79. Dat is voor de nummer 1 centrumspits van de club echt veel te weinig. Die mag wat mij betreft gewoon weg.

En Thomas? Die kan ik het beste zo omschrijven: zelden een onvoldoende, meestal een 6, soms een 7, bijna nooit een 8. Oftewel: een speler die je er best bij kunt hebben, maar geen PSV-niveau.

3 mei 2022 om 10:26

Haha, een speler die geen PSV niveau is die je er wel bij kan houden (thomas) ? als we weer de beste van Nederland willen worden voor 1 jaar. en misschien wel voor een langere periode dan moeten we spelers als Thomas gewoon laten gaan. en een selectie bouwen waar alle spelers gelijkwaardig zijn qua niveau.

3 mei 2022 om 14:06

"haha, een speler die geen PSV niveau is die je er wel bij kan houden"

Lees even opnieuw. Ik schrijf "een speler die je er best bij kunt hebben". Voor de breedte, dus. Maar die hoeven ze zeker niet te houden, wat mij betreft.

Thomas 48 duels in 4 jaar. Toch jammer voor die jongen hoe dat gelopen is. Had echt wel potentie maar kan niet fit blijven. Als PSV verstandig is dan laten ze het hierbij. Zowel Zahavi als Thomas zijn makkelijk te vervangen..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren