Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Steven Bergwijn blaast transfer naar Ajax nieuw leven in

Laatste update:

Steven Bergwijn zet de deur voor een terugkeer in Nederland wagenwijd open. De aanvaller van Tottenham Hotspur viel zondag negen minuten voor tijd in tegen Leicester City (3-1 zege); zijn laatste basisplaats in de Premier League dateert van 23 januari (2-0 nederlaag bij Chelsea). In de ogen van Bergwijn is een basisplaats bij Tottenham onrealistisch. Met het oog op het WK in november zou hij graag vaker aan spelen willen toekomen.

"Een basisplek? Hier? Ik denk eerlijk gezegd van niet", geeft Bergwijn toe in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Het is een lastig verhaal voor mij. Voorin staat het goed, maar ik speel niet veel." Bergwijn richt zich voorlopig op het seizoensslot en wil daarna 'bekijken wat het best is voor beide partijen'. "Het is voor mij belangrijk dat ik nu ga spelen", beaamt de achttienvoudig international van Oranje, wiens contract in Londen tot medio 2025 doorloopt.

Bergwijn ziet een transfer naar Ajax, dat in de winter een vergeefse poging deed om hem binnen te halen, als een optie. "Dat zou het zeker zijn. Een terugkeer naar Nederland zou zeker voor mij een optie zijn. Het WK komt eraan. Meneer Van Gaal, de bondscoach, heeft me de vorige keer bij de selectie gehaald, ondanks dat ik niet veel speelde." Bergwijn scoorde in maart tweemaal tegen Denemarken (4-2 zege) en eenmaal tegen Duitsland (1-1), maar kwam in clubverband niet van de bank af.

"Dan kom je terug bij de club en speel je amper. Klote natuurlijk. In de zomer moeten we echt kijken naar een oplossing", blikt Bergwijn vooruit. Ook zijn beslissende dubbelslag op 19 januari, tijdens een invalbeurt tegen Leicester City (2-3 zege), leverde Bergwijn geen basisplaats op. "Ik dacht dat ik daarna meer speeltijd zou krijgen, maar dat is helaas niet gebeurd." Erik ten Hag is gecharmeerd van Bergwijn, maar verruilt Ajax voor Manchester United. "Ik heb hem nog niet gesproken, maar wie weet gebeurt dat nog wel", knipoogt Bergwijn. Ajax zou in januari achttien miljoen euro hebben geboden voor Bergwijn, maar daar ging Tottenham niet mee akkoord.

Moet Ajax werk maken van de komst van Steven Bergwijn?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gelijk halen die kerel als Ajax zijnde. Je mist buitenspelers met snelheid. Tadic gewoon naar het midden zoals die bij Servië ook speelt.

1 mei 2022 om 19:13



Tadic was gisteren weer echt goed in de as, wat mij betreft gewoon zo het seizoen uitspelen . Haller verkopen volgend jaar dan, daar raak ik steeds minder gecharmeerd van.

1 mei 2022 om 19:28

Maar dus ooit wel gecharmeerd van geweest ajax1812? Ik heb het altijd een verschrikkelijk beperkte voetballer gevonden waarvan het fijn was dat hij er af en toe een paar inschoot, maar niet passend bij het spel dat we graag zien. Een balvaste Tadic in de spits geflankeerd door buitenspelers met diepte, denk dat het zo echt een geoliede machine kan worden volgende seizoen.

2 mei 2022 om 22:31

Snapte sowieso al niet dat Haller voor zoveel geld gehaald werd, terwijl Tadic het beste is in het centrum. Geen slechte spits Haller, maar 22 miljoen was te veel en voetballend komt hij tekort voor ajax. Uiteindelijk het geld wel waard geweest in de CL en hopelijk kan je hem komende zomer met winst verkopen.

Tadic in de spits was in het seizoen met Ziyech Frenkie en de Ligt ook al geweldig, en in wedstrijden dat je wat anders nodig hebt kan je Brobbey gewoon brengen. Haller voor 30 verkopen. Brobbey 10 en Bergwijn 20 kopen. Kan Bergwijn de top van zijn carriere bij Ajax beleven. Brobbey over paar jaar weer voor veel geld verkopen. Prima oplossing.

1 mei 2022 om 19:14

Ik verwacht dat Tottenham toch wel 30 mil vragen gaat, gaat Ajax dat betalen?

1 mei 2022 om 22:06

Nee dat gaat Ajax niet betalen. Andere clubs ook niet.

2 mei 2022 om 02:19

Op basis waarvan verwacht je dat? Bergwijn wil graag weg, het is een zomerperiode (in de winter zijn spelers vaak duurder) en Bergwijn is niet bepaald qua waarde omhoog gegaan in het laatste half jaar. Ik zie hem wel voor 20 miljoen vertrekken.

2 mei 2022 om 10:55

@eindtovernaar

Volgens mij is dat voor Tottenham nauwelijks vol te houden. Ze zetten hem continu op de bank, dan kan je niet 30 miljoen blijven vragen. Ja, het kan wel, maar dat betaalt niemand en dan is het pure kapitaalvernietiging.

Zou voor Ajax een welkome versterking zijn. Missen zonder Antony echt te veel diepgang waardoor het ontzettend statisch is voorin. Als Antony vertrekt moet je echt 2 aanvallers met snelheid kopen. Tenzij Daramy indruk gaat maken in de voorbereiding.

1 mei 2022 om 19:32

Mee eens! Een middenveld met Taylor, Berghuis en Klaassen met Kudus als goede vierde optie. Tadic linksbuiten met Brobbey en Bergwijn. Ook hoop ik op Ihatarren, maar is het afwachten of hij op links of op 10 moet gaan spelen. Van Axel kan ook op de flanken mocht hij fit blijven en wellicht dat schreuder? Daramy aan de praat krijgt?

Lekker terug naar psv komen zou ik zeggen!

1 mei 2022 om 19:13

Laatste transfer periode wilde Tottenham nog 20+ miljoen, realistisch voor Psv?

1 mei 2022 om 19:15

Als Gakpo vertrekt wel

1 mei 2022 om 19:22

Dan is het nog niet realistisch. Psv kan zich niet veroorloven om net zoveel geld uit te geven als gakpo gaat opleveren.

1 mei 2022 om 21:12

Ik zou, als psv het (ook) kan en wil betalen, als ik hem was kiezen voor degene die kampioen wordt en cl zeker stelt. Dat is toch wel mooi om mee te maken.

1 mei 2022 om 19:22

Alle respect. Maar het niveau van Ajax, en toekomstperspectief, is hoger dan bij PSV. Dus zou zijn keuze wel snappen.

1 mei 2022 om 20:04

Ik weet niet of de nabije toekomst van Ajax zo mooi is. Geen TD, geen fatsoenlijke trainer beschikbaar, het hele team valt uit elkaar.

1 mei 2022 om 20:16

Wie weet voltrekt zich een mirakel en wordt PSV bij toeval toch kampioen. Kans is gering maar niet geheel uit te sluiten. Dan is t ook geen uitgemaakte zaak dat Bergwijn voor Ajax kiest denk ik dan. Zonder de CL miljoenen zou Bergwijn onhaalbaar zijn voor PSV. Gakpo zou nog wel s bij kunnen tekenen om met oog op WK zeker van speeltijd te zijn. Is graag in Eindhoven.

2 mei 2022 om 22:36

Van Ruud weet je natuurlijk al wel dat het een toptrainer is? Als ajax weer CL haalt blijft het geld gewoon stromen. Anthony, Alvarez, Martinez, Haller, Timber zullen allemaal veel geld opleveren als ze gaan. Niks aan de hand dus.

1 mei 2022 om 20:49

Bergwijn verdient €5 miljoen per jaar. Ajax zou dat nog net kunnen betalen, maar voor een club als PSV is dat simpelweg een te hoog salaris.

1 mei 2022 om 22:08

Betaald Ajax ook niet. Hij zal met minder genoegen moeten nemen. Wellicht met extra bonussen.

2 mei 2022 om 02:28

Hij is nog voor €15m/3 jaar vast bij Spurs. Dus ik betwijfel dat hij voor veel minder dan vijf miljoen per jaar naar Ajax zou gaan. Ajax betaalt overigens wel €5 miljoen (voor Haller)

Heerlijk die nuchterheid. Verfrissend om te lezen. Eindelijk eens iemand die durf te zeggen dat hij niet goed genoeg is voor zijn huidige club, ipv te wijzen naar randzaken.Prima speler voor Ajax, maar zou als ik hem was toch in een topcompetitie proberen te blijven. Wellicht naar Inter bijv. Perisic gaat weg namelijk. Of een andere club. Maar voor Ajacieden zou dit natuurlijk geweldig zijn

1 mei 2022 om 19:11

@maurootje, in een topcompetitie zal hij weer onzeker zijn over een basisplaats. Dat is nu met precies zijn nuchtere argument. Ik denk dat hij in Nederland weet dat hij veel speeltijd krijgt waarbij dat bij een andere club in het buitenland zoals Inter niet het geval is.

2 mei 2022 om 08:48

Inter moet hij als linker wingback of als spits gaan spelen, daar moet hij dus juist niet heen. Misschien dat Napoli eens voor hem aan moet kloppen? Insigne vertrekt na dit seizoen naar Amerika dus zij zoeken nog een vervanger voor op links. Schitterende club!

Welkom Steven! Je ziet dat die trainer na het sluiten van de transfermarkt in de winter het niet meer in je ziet zitten. Terwijl tijdens de gesprekken met Ajax, werd ie regelmatig opgesteld en was met zijn goals ook belangrijk.

Ik ga er vanuit dat Antony in de zomer verkocht wordt. Dan is Bergwijn zeker welkom.
Maar geen bedragen boven de 15 miljoen aub.

1 mei 2022 om 19:10

Zal echt wel tussen de 20 en 30 miljoen worden hoor.

1 mei 2022 om 19:15

Vind dat bijna niet meer vol te houden voor Tottenham. Nooit opstellen maar wel zo’n bedrag vragen.

1 mei 2022 om 19:21

Voor zulke bedragen moet Ajax het niet doen m.i.
Ihattaren kan daar ook spelen en Ajax kan dan beter een eigen jeugdspeler doorschuiven. Bijv. van Axel Dongen.

Hij is heel welkom om een leider te gaan worden in het 'nieuwe' Ajax ðŸ‘

Mocht Gakpo gaan, zou ik als PSV zijnde er werk van maken om Bergwijn terug te halen naar PSV.
Als Gakpo voor in ieder geval 30 miljoen verkocht kan worden zou je in theorie best wel wat meer uit kunnen geven, waardoor de transfer van Bergwijn realiteit kan worden.

1 mei 2022 om 19:11

PSV is echt niet in de positie om zulke dure spelers binnen te halen nu, ook met zijn salaris. Eigenlijk heeft alleen Ajax genoeg kapitaal, helaas..

1 mei 2022 om 19:22

Ook Ajax heeft geen oneindig kapitaal. De inkomsten zijn ook omlaag gegaan, spelers lopen gratis de deur uit (Onana, Mazraoui, Brobbey) of voor minder dan verwacht/gehoopt (Gravenberch, Tagliafico). Daarnaast kan je ervan uitgaan dat dure krachten als Blind en Tadic minder gaan worden/er ook aan gedacht moet worden om goede alternatieven achter hen te hebben voor de toekomst. Het geld voor de grote renovatie die Ajax moet ondergaan is niet binnengekomen, dus moeten we het beschikbare geld slim(mer) uit gaan geven dan 20+ miljoen en een erg hoog salaris voor 1 speler.

1 mei 2022 om 20:11

@toekomst, ik kan mij totaal vinden in jouw verhaal. Er blijven toch veel mensen die denken dat als je een hoog eigen vermogen hebt je ook oneindig geld op de bank heeft staan om spelers te kopen.

2 mei 2022 om 12:20

Dankjewel Janssen, maar ik snap hoe het werk. Het is al 10+ jaar mijn werk . Ik geef in mijn verhaal alleen aan dat Ajax de enige is om dit nog enigszins verantwoordelijk te doen, niets meer.

1 mei 2022 om 19:11

Je denkt dat psv meteen 30 miljoen weer uitgeeft aan Bergwijn? Lijkt mij heel stug.

1 mei 2022 om 19:13

Denk dat hij in de zomer wel wat goedkoper is dan afgelopen winter. Zijn salaris is eerder een probleem.

1 mei 2022 om 19:14

Als hij 30 miljoen kost is er geen enkele Nederlandse club die met hem aan de haal gaan ben ik bang. Dat is ook gewoon een te hoog bedrag gezien zijn prestaties en speelminuten.

1 mei 2022 om 19:19

Denk dat die zeker 30 miljoen moet opleveren. Qua salaris kan die natuurlijk gewoon (flink) inleveren als die echt wilt komen.

1 mei 2022 om 19:22

Ajax gaat ook geen 30 miljoen betalen gok ik. Mochten ze het wel doen en Bergwijn valt tegen is dat voor de eredivisieclub echt funest. Echt veel televisiegeld krijgen we hier natuurlijk niet, zeker niet in verhouding met de grote competities.

1 mei 2022 om 19:24

Lijkt mij ook niet hoor. Is ook veel te veel geld voor Bergwijn. Voor minder geld kun je een prima talent kopen zoals Antony. Bergwijn moet gewoon naar een andere club in het buitenland en niet meteen terugkomen.

1 mei 2022 om 22:14

Natuurlijk betaald niemand 30 mio voor een speler die voor hetzelfde bedrag gehaald is en een flop bleek te zijn. Hij speelt echt zelden.

2 mei 2022 om 10:18

Dan ken je Levy nog niet. Vergeet niet dat Everton ruim 40 miljoen betaalde voor Alli die ook bijna nooit speelde en jarenlang stilstond in zijn ontwikkeling. Ajax wou 22 miljoen betalen dacht ik. Dan zal spurs hem niet voor minder dan 30 miljoen laten gaan lijkt mij.

Psv, pak je kans. Bergwijn zal toch wel warme gevoelens hebben over gehouden hebben aan Psv. Aan de andere kant zit het CL-voetbal hoogstwaarschijnlijk in Amsterdam. Lastig. Zou wel fantastisch voor de eredivisie zijn mocht Steven terug komen.

Edit: als hij echt 30 miljoen moet kosten zou dit artikeltje regelrecht de fabeltjeskrant in.

1 mei 2022 om 19:20

Veelste veel voor deze speler. Totaal niet realistisch bedrag. Maak er minimaal 20 tot 25 man denk dat dat bedrag eerder komt

1 mei 2022 om 19:52

50m voor een speler die dit jaar 25 wordt en geen basisplaats kan veroveren bij een subtopper in de PL. ja dat lijkt me een goede prijs. Afgelopen winter was een bod van 22m net niet genoeg. Voor 18 miljoen en wat bonussen haal je hem deze zomer gewoon op hoor.

2 mei 2022 om 09:35

@afc34-
Ajax moet onderhandelen met Levy. Die gaat Bergwijn echt niet verkopen voor 18 miljoen. Dan kunnen ze hem beter behouden als reserve.

Ik zou de komst van Bergwijn zeker toe juichen maar laat Ajax eerst maar eens een nieuwe trainer binnen halen

1 mei 2022 om 19:35

Eerst de technisch directeur maar eens definitief aanstellen, want daarover is ook nog geen officieel bericht naar buiten gekomen toch? Vervolgens inderdaad de trainer eerst aanstellen voor je zulke grote investeringen gaat doen.

2 mei 2022 om 00:40

Ach joh, lekker Huntelaar laten zitten, niks mis mee!

Niet halen. Stond op de bank te springen toen Ajax in de halve finale van de Champions League werd uitgeschakeld door Tottenham. Daar moet je niet aan willen beginnen. Daarnaast is het goed om enkele spelers erbij te hebben die de Eredivisie al "uitgespeeld" hebben, maar hebben diezelfde spelers in de nationale competitie ook steeds vaker een verzadigde indruk achter gelaten. Doe mij maar meer jeugdspelers en jonge aankopen, gretige spelers dus. Spelers die hongerig zijn, zich willen ontwikkelen.

1 mei 2022 om 19:22

Was ie toen nog speler van PSV?

1 mei 2022 om 19:24

Volgens mij zei hij dat rond zijn overgang naar Tottenham, maar maakt dat uit?

1 mei 2022 om 19:33

Dit was puur rancuneus gedrag. Hij wilde namelijk graag weer terug naar Ajax, maar ajax besloot geen bod te gaan neerleggen bij psv.

1 mei 2022 om 19:40

@Musi26, en dan is het goed? Volwassen? Een jaar later herhaalde hij die woorden/gaf aan er nog steeds achter te staan. Helemaal prima, maar iemand die helemaal uit zijn bol gaat als Ajax/enkele oud-ploeggenoten/collega's van het Nederlands elftal zo'n belangrijke wedstrijd verliest tegen een buitenlandse club waar je (op dat moment) nog helemaal niks mee hebt dan zit de haat richting Ajax in mijn ogen wel erg diep.

2 mei 2022 om 10:44

@De Toekomst

Als dat rond zijn overgang naar Tottenham was, dan is dat ook om de fans van je nieuwe ploeg te paaien. Dat doen spelers nou eenmaal. Die willen scoren, je ziet het ook altijd aan die obligate praatjes als ze hun contract tekenen. Daar zit ik dan minder mee dan als hij gewoon nog speler was van PSV en Tottenham niet in beeld was.

1 mei 2022 om 19:24

Welke bank? Volgens mij ging die later pas naar Tottenham toen Mourinho er al was.

1 mei 2022 om 19:26

Jij hebt thuis geen bank?

1 mei 2022 om 19:43

Vervelend kereltje idd, goedkoop scoren bij de fans. Maar dat mag geen issue meer zijn als ze hem echt willen halen. Wellicht een paar regels strafwerk zoals Scherpen, leuk filmpje was dat.

1 mei 2022 om 19:53

Goedkoop scoren bij de fans kan ook zonder een andere club erbij te betrekken... Ik zit zelf niet te wachten op spelers die zo genoten hebben van één van de pijnlijkste Ajax-momenten die ik heb meegemaakt.

1 mei 2022 om 19:45

Wat maakt het uit? Is een leuk praatje om binnen te komen bij zijn nieuwe club, maar uiteindelijk tellen allen zijn kwaliteiten. Als hij volgend jaar naar Ajax gaat en hij scoort een paar keer in zijn eerste wedstrijden, dan is iedereen dat alweer vergeten.

Verder ben ik het ook niet echt met je eens, zo oud is Bergwijn helemaal niet met zijn leeftijd kun je prima nog een stap maken zoals Depay bijvoorbeeld eerder deed. Lijkt mij dat hij niet teruggaat naar Nederland om daar heel zijn carrière te blijven.

1 mei 2022 om 19:54

Klopt, dat kan, maar bij Bergwijn zie ik dat niet gebeuren. Vind Depay echt een veel betere speler dan Bergwijn ook.

Als ik Bergwijn was zou ik later pas terugkeren naar NL. Veels te vroeg om nu terug te keren tenzij hij heimwee heeft. Lekker genieten van het buitenland, lekker cashen en op je oude dag terugkeren.

2 mei 2022 om 08:54

Lekker wisselspeler zijn bij Tottenham, WK missen. Over drie jaar uit je contract lopen en dan ben je 27 en ongewild op het hoogste niveau

Zonde. Zie hem graag in een grotere competitie maar dan bij een club waar die een basisplaats heeft.
Er zit meer in die jongen, maar wat is de volgende stap na evt ajax?

1 mei 2022 om 19:31

Wat zit er meer in Bergwijn dan? Leuke speler hoor, maar ik zie hem op termijn niet structureel belangrijk kunnen zijn in de Champions League of zo. Hoogstens een keer één seizoen/periode als een soort piek, zoals Haller ook deed dit seizoen. Maar Haller is, met alle respect, toch een beetje de Giamakous of Vleminckx of zo van de Champions League dit seizoen. Hij heeft echt geweldig gepresteerd, maar ik reken er totaal niet op dat hij volgend seizoen ook het verschil voor ons gaat maken in de Champions League.

1 mei 2022 om 19:54

Ik zie goede spelers graag in hun goede jaren in de Eredivisie. Hoop dat er meer volgen. Een Depay, Frenkie, de Ligt, van Dijk op de top van hun kunnen in Nederland zou voor zo enorm veel meer aanzien zorgen. Nee laat ze maar komen, haalt het niveau alleen maar omhoog.

1 mei 2022 om 19:57

😂😂😂 Hoe oud ben je als ik vragen mag? Dit zijn echt teksten die ik uitkraamde als 6-jarige haha. Je gelooft toch niet serieus dat zulke spelers op hun top terugkomen naar de Eredivisie? We mogen al een gat in de lucht springen dat mindere goden als Blind, Berghuis, Luuk de Jong en Klaassen op relatief jonge leeftijd al terugkeerde.

1 mei 2022 om 21:01

Weet niet wat dit voor trieste reactie is? Of begrijp je me niet zo goed? Ik doel er toch juist op dat we met zulke spelers een gat in de lucht mogen springen? En in de toekomst zou dat er voor kunnen zorgen dat spelers als de Ligt en de Jong wellicht een jaar langer blijven. Nogmaals; enorm trieste reactie. Ben overigens 26! Daarnaast zie ik Haller dit juist in de CL weer opnieuw doen gezien de ruimte die je krijgt. Niet voor niets dat zijn productiviteit daar hoger ligt dan in de ED.

1 mei 2022 om 22:28

Hij neemt je veel te letterlijk. Ik begrijp wat je bedoelt en juich het ook toe dat Nederlandse internationals hun topjaren doorbrengen in Nederland. Goed voor de Nederlandse clubs ej eredivisie.

2 mei 2022 om 10:47

@afc34

De toon slaat inderdaad nergens op, maar inhoudelijk is het natuurlijk totaal onrealistisch dat de door jou genoemde spelers op hun top naar Nederland komen. Die komen hooguit als ze over hun top heen zijn.

Dan heeft Steven toch echt de pech dat hij nog een langlopend contract heeft bij Tottenham. Ik zie de Spurs er namelijk niet mee akkoord gaan dat hij vertrekt, tenzij er echt de jackpot betaalt gaat worden.

Ik hoop dat we pas aanvallende transfers maken wanneer Haller en Antony vertrekken, dan ga ik er ook alvast vanuit dat we Brobbey kunnen vastleggen. Kijkend naar Jong Ajax en het aanvallende talent daar zou het idioot zijn om nu 20m neer te leggen voor een bankzitter.

Nee lijkt me niet verschil is al te groot met nr.2 en 3 en wordt dan nog groter!! 😹

Ik ben totaal geen fan van hem, maar er moet gewoon wat snelheid bij. Hopelijk kunnen we Antony behouden en hem als luxeaankoop halen. Het voordeel is wel dat hij er gelijk staat. De nieuwe manager verdient vergelijkbaar materiaal als ten Hag. Hij zal ook goedkoper zijn nu. Ik denk hooguit 18 miljoen. Laat Klaas maar de deal rondmaken.

1 mei 2022 om 19:49

Als we de hoofdprijs voor Antony kunnen krijgen, zou ik hem verkopen. Qua structurele uitgaven leven we boven onze stand en er moet komende zomer echt geïnvesteerd worden, dus daar is geld voor nodig en Antony ligt nu perfect in de markt. We hebben zeker een nieuwe keeper, linksback, centrale middenvelder, spits (ervan uitgaande dat Brobbey vertrekt), buitenspeler (nog vervanger van Neres) nodig. Dat geld is er niet.

1 mei 2022 om 20:10

Wat vind jij de hoofdprijs? Ik zou hem pas vanaf 65 miljoen verkopen. Misschien 60. Het liefst een jaartje langer houden en contract verlengen, want hij gaat gewoon naar het WK en zal daar ook spelen (als back-up minimaal).

Als hij vertrekt dan moet je er eigenlijk 2 halen, of je moet Ihattaren op rechts zetten. Ik zie hem liever in de as trouwens.

Ik zou Haller nu uitcashen, Gravenberch vertrekt ook sowieso (wellicht kan Erik de deal kapen voor wat extra centjes), Schuurs wil ook weg en Alvarez mag ook pleite van mij. Dat is een dikke 100 miljoen, moet voldoende zijn.

Een paar plekken kun je opvullen met jeugd, er komen weer mooie talenten aan. Ik zou Gorter de kans geven bijvoorbeeld, heb wel vertrouwen in hem. Brobbey zou ik ook altijd terughalen (gewoon weer huren). En de rest laat ik maar aan de scouting over. Die komen wel met wat leuke spelers. Heb zin in komend seizoen, een nieuw tijdperk.

2 mei 2022 om 01:10

Ik vraag me af hoe jij bij dat bedrag komt, als ik zelf ff kijk denk ik dat het realistischer is dat haller voor ergens tussen de 35-40 miljoen vertrekt en gravenberch zal ook niet meer dan 25 miljoen opleveren. Denk je dan dat schuurs en alvarez samen meer dan 35 miljoen gaan opleveren?

2 mei 2022 om 01:30

Haller 40, Gravenberch 25-30, Alvarez 25-30, Schuurs 10-12. Ruwe inschatting, misschien aan de hoge kant, maar voor alle namen zal vast wel interesse zijn

Benj12, hoe kom je er bij Haller weg en Tadic hoort niet in de spits, eerder reservebank bij komst Bergwijn. De leeftijd begint bij hem te spelen.

Nu Nico deze zomer vertrekt wellicht een optie om te betrekken in een ruildeal om wat van de prijs af te halen. Zeker nu Barca haar prioriteiten verlegd heeft. Geen idee of Nico zit te wachten op een club als Tottenham, maar de PL zou hem met zijn energie wel liggen denk ik. Ik was overigens zelf liever bij Fc Qarabag gaan voetballen dan Tottenham overigens, de redenen daarvan zullen wel duidelijk zijn voor de meeste leden hier haha.

Goede opvolger voor Tadic bij Ajax, gelijk halen deze zomer.

1 mei 2022 om 19:57

Qua positie, ja. Maar Tadic zijn invloed opvolgen heeft Bergwijn niet in zich. Zie in Bergwijn namelijk in de verste verte geen aanvoerder of speler die een team seizoenen lang bij de hand neemt.

1 mei 2022 om 20:12

Als opvolger van Tadic moet je gewoon Kostic halen. Lijkt mij een stuk meer een leider dan Bergwijn met alle respect.

1 mei 2022 om 20:30

Kostic doet het goed bij Frankfurt, die kan makkelijk een stap binnen de Bundesliga maken of bijv inter. Waarom zou die nou naar Nederland willen?

1 mei 2022 om 21:03

CL voetbal, Eredivisie verleden, aanvoerder van zijn land speelt er. Zijn wel wat pro’s. Zou als ik hem was die stap overigens ook niet maken.

1 mei 2022 om 21:56

Het scorend vermogen van Kostic vind ik niet zo hoogstaand. Zou dan toch eerder kiezen voor Bergwijn.

1 mei 2022 om 22:50

Zelfde redenen als Tadic. Heeft nog nooit om de prijzen gespeeld en is al bijna 30. Inter past hem beter, maar wellicht kan Tadic hem overhalen. Zou een mooi tandem zijn.

Moet de Spurs wel een beetje water bij de wijn doen want ze vragen wel veel volgens mij.

Vind dit echt wel een goede speler hoor, Zou als ik Ajax was zeker vol voor hem gaan. Dit is een buitenkansje

Als Bergwijn naar Ajax komt kan je Haller wat mij betreft verkopen. Dan krijg je een aanval met Bergwijn-Tadic-Anthony (als Anthony niet vertrekt). Mocht Anthony wel vertrekken zal ik een vervanger halen als Ajax zijnde. Tadic in de punt omdat hij niet de snelheid nog de individuele actie heeft om op de flank te spelen. Ben benieuwd naar de trasnferperiode van Ajax aankomende zomer.

Ben gen fan van Bergwijn, dus wat mij betreft blijft hij lekker op de bank zitten in London. verder is duidelijk dat Ajax behoefte heeft bij een vertrek van Antony aan een rechtsbuiten. Die nieuwe rechtsbuiten zal dan moeten concurreren met Ihattaren, die ik volgend seizoen een gooi zie doen naar de nr 7 positie.

Gewoon Anthony en Haller nu verkopen voor de hoofdprijs. Dan Bergwijn kopen en Brobbey terug kopen. Dan heb je in ieder geval weer snelheid en spelers die je diep kan sturen. Rechts ga je dan met Ihatarren aan de gang net zoals in de topjaren met Ziyech. Berghuis op 10 en je hebt een mooie voorhoede. Tijdperk Tadic is dan langzaamaan op het einde geraakt omdat hij de pure snelheid niet meer heeft. Misschien wel goed als wissel of in geval van blessures. Dan in de voorbereiding kijken hoe de talenten uit jong Ajax zijn en of die kunnen fungeren als backup om het niveau op pijl te houden.

Hoop gewoon dat hij lekker terug naar psv😅

Besef even: Bergwijn, Ihattaren, Brobbey, Tadic, Antony, Kudus, Taylor, Alvarez, Rensch, Timber, Martinez, Wijndal. Kom maar door, CL, we staan weer klaar.

1 mei 2022 om 23:25

Mag wel een keepertje bij hé

1 mei 2022 om 23:41

Ja, welke keeper? Dat is nog een open vraag! Jij suggesties? Jay Gorter? iemand kopen?

1 mei 2022 om 23:55

Ik wil Gorter zien ja. Kan wel 10 keepers noemen in het buitenland die ik graag wil zien, allemaal wel vrij prijzig. Maar daar mag je wel 15-20 miljoen voor uitgeven.

Bergwijn verdient het. Ecjt een topspeler alleen dom ingekocht namens ons. Want son hebben we al en die is een wereldtop. Maar ik ben nogsteeds enorm te spreken over hem. Zet altijd 100% in. Ik vind eigenlijk dat die basis verdient ipv emerson maar ja kan niet altijd. Ik gjn hem stap. Wel 20 miljoen

Mooi spelertje die Bergwijn. Ajax kan hem in ieder geval goed gebruiken, Daramy is nog te licht en zonder Antony is er geen diepgang op de vleugels.

Kunnen wij ons als PSV niet melden? Zou me er in ieder geval in mengen als Gakpo weggaat, hoewel het aan de transfersom zal liggen. Bij ons is die plek aan de linkerkant dan vacant, en bij Ajax staat daar toch de onomstreden Tadic. Daarbij hebben zij in de spits Haller, die een bewezen goalgetter is, dus switchen kan ook niet. En wij hebben ook nog Ruud, trouwens. Kan een leeftijdsdingetje zijn, maar als aanvaller zou dat voor mij ook een zwaarwegende factor zijn. Nu ik erover nadenk, bij ons is de spits volgend seizoen ook vrij... dus ja... qua financiën kunnen wij niet tegen Ajax op, maar we hebben genoeg om Steven alsnog te doen twijfelen.

Ik denk dat je minimaal 35 goals plus assists koopt, en dat is 1/3e titel. Maximaal haal je er 50, en dat is 1/2e titel. Daarbij heeft hij zoveel restwaarde. Wat mij betreft is Bergwijn geen gok, maar een ultieme investering. Een recordaanwinst waard.

Ik hoop dat hij terug naar Nederland komt. Hij zou in de Eredivisie een revelatie zijn. Hij is pas 24, dus pas over vier jaar op zijn prime. Nu zeg ik niet dat hij vier jaar in de Eredivisie moet blijven, maar als hij hier 2 jaar speelt zoals bij Tottenham (met PL intensiteit dus), dan heeft hij de clubs voor het uitkiezen. Laat staan als hij zijn Oranje niveau van de laatste paar wedstrijden haalt.

Win/win dus. Steven come home. Of dat nu PSV of NL is. Op ongeveer twee wedstrijden per jaar na zou ik oprecht evenveel van hem genieten als hij bij Ajax zou spelen. Nogmaals, hij is pas 24(!). Alles wat hij heeft is op Premier League niveau, behalve zijn afronding / koelte voor de goal. Als iemand (kuch, Ruud ) hem dat kan leren, dan zijn zijn mogelijkheden bijna grenzeloos.

Bergwijn is Altijd een goede optie voor ajax, de vraag is idd alleen hoeveel moet Bergwijn gaan kosten ??
ik zou als ajax zijnde niet hoger dan 22 miljoen gaan.. ook lijkt mij een goede optie Kostic, deze jongen kent de eredivisie ook al en is op een mooie leeftijd, echter speelt hij wel alles bij frankfurt en weet ik niet of zij hem willen verkopen. Brobeast moet natuurlijk gekocht worden, al mocht rb leipzig mee willen werken.. dat lijkt mij wel, want zij hebben tot nu toe geen plannen voor Brian, en Brian wilt zelf ook terug..

je hebt trouwens ook een geweldige speler rond lopen bij stade rennes, maar die is onhaalbaar voor ajax gok ik..: Benjamin bourigeaud ontoud de naam !!

Bergwijn is een reële optie geworden mits Tottenham zich daar ook naar opstelt. Komt feitelijk niet bij hun in de plannen voor. Een huurconstructie zie ik niet gebeuren. Maar ook een transferbedrag van 15 miljoen euro is niet realistisch voor een speler die het met een paar minuutjes per wedstrijd gemiddeld moet doen.

Daar gaan, alweer het zevende transferwindow op rij dat de lobby om Bergwijn naar Ajax te krijgen wordt ingezet. Ben erg benieuwd. Als het lukt gaan we een hele blije Mike Verweij meemaken!

Wat gaat er aan flankspelers weg bij Ajax en voor hoeveel geld? Dat is mede bepalend voor wat Ajax evt wilt betalen en moet betalen om een goede buitenspeler terug te halen. Gelukkig kan de bankrekening alleen maar voller worden en kan Ajax gaan bouwen. Meer benieuwd naar wie Ajax op het oog heeft als spits bij een vertrek van Haller (en Brobbey).

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren