Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Franse media zijn lyrisch over 'speels' Feyenoord: ‘Wat een show!'

Laatste update:

De Franse media hebben donderdagavond genoten van Feyenoord en de bijbehorende sfeer in De Kuip. De Rotterdammers bliezen Olympique Marseille in de openingsfase van de halve finale van de Conference League omver met twee snelle doelpunten, maar lieten de Fransen nog in de eerste helft terugkomen tot 2-2. Cyriel Dessers werd zes seconden na rust beloond voor zijn felle jagen en schoot Feyenoord met zijn tweede van de avond naar een schitterend resultaat: 3-2.

“Wie had gedacht dat de Conference League zo'n intensiteit zou bieden?”, vraagt le Parisien zich af. De krant spreekt van een ‘waanzinnige sfeer’ in De Kuip met twee teams die wilden aanvallen, doelpunten en plotwendingen. “De openingsfase was waanzinnig, spectaculair en overweldigd.”

“Wat een show!”, schrijft le Figaro. “Deze eerste confrontatie in de halve finale van de Conference League werd gespeeld in een zeer intens tempo. Met name Feyenoord was zeer speels en drong voortdurend aan. Trouw aan hun principes van ultra-offensief spel, drong de thuisploeg voortdurend in groten getale aan. De kolkende sfeer op de tribunes gaf nog meer leven aan een wedstrijd vol kansen en wendingen.”

Het medium ziet Dessers als een van de twee grote uitblinkers aan de kant van Feyenoord. “8+2=10. Cyriel Dessers bevestigde zijn status dankzij een dubbelslag.” Daarnaast wordt ook Luis Sinisterra door de krant uitgelicht. “Net als Dessers is hij een van de sterkste schakels in het huidige elftal van Feyenoord. De Colombiaanse international was zeer actief op de linkerflank en maakte in de eerste helft voortdurend het verschil tegen een overdonderde Valentin Rongier.”

Ook L’Équipe was enorm te spreken over de sfeer in de bomvolle Kuip. “Het stadion was donderdagavond de plek waar je moest zijn, met oorverdovende technomuziek, rookbommen en bierdouches. De sfeer was even folkloristisch als mooi. In een stadion dat openstond aan de hemel, moest je wel een diepe stem en dikke trommelvliezen hebben om de sfeer in De Kuip te weerstaan en je daar te laten horen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooi toch, die Fransen zijn best wat gewend ook, dus zegt wel iets over de Kuip.

29 april 2022 om 08:40

En ik denk dat niet alleen de Fransen lyrisch praten over de intense sfeer in De Kuip. Dit zijn de avonden die je voor altijd blijven herinneren. Jammer dat de UEFA dit allemaal aan banden wilt leggen en het liefst makke schaapjes op de tribunes ziet zitten die alleen met een vlaggetje zwaaien.

29 april 2022 om 11:57

Het is meer het wangedrag van de ‘fanatieke’ aanhang die ervoor zorgt dat bijna iedereen een hekel krijgt aan de uitfans van Feyenoord.. als die zich nou eens wat meer zouden inhouden dan houdt Feyenoord er ook nog eens meer geld aan over :P

29 april 2022 om 13:53

Dit jaar zijn er niet tot nauwelijks incidenten geweest met Feyenoord supporters in de steden waar ze gespeeld hebben. Daar lijkt dus een positieve verandering plaats te vinden.

29 april 2022 om 08:46

Moet je de volgende keer het geluid van de tv aanzetten.

29 april 2022 om 08:48

Was jij in de Kuip aanwezig? Ik wel namelijk en nee… het viel zeker niet tegen.

29 april 2022 om 08:54

Heb je sfeer in het stadion als supporters 90 min lang zingen? Met een trommeltje en een megafoon? Das niet zo bijzonder. Dat doen ze bij zoveel clubs. Of ze nou voor of achter staan. Leuk, maar van een ander niveau dan een Europese avond in de Kuip. Daar kun je de sfeer en spanning voelen. Daar gaan supporters mee in de geest van de wedstrijd. Daar wordt voetbal beleefd zoals voetbal beleefd moet worden. Als je dat een keer hebt meegemaakt weet je waar ik het over heb.

29 april 2022 om 09:07

Ach dat is echt gewoon onzin. De sfeer was uistekend gisteren in de Kuip, zowel voor, tijdens als na de wedstrijd. Hoezo is het voor sommige mensen zo moeilijk om gewoon realistisch te kijken als het een andere club betreft dan je eigen favoriete team?

29 april 2022 om 09:14

Pfff, als er iets niet tegen viel was dat de gigantisch mooie sfeer in De Kuip. Man, hoe Dessers werd 'gedragen' na de 1-0. Prachtige ontlading, op een goede manier, ik kreeg er kippenvel van. Zo horen Europacup avonden te zijn. Overigens viel wat mij betreft niets tegen aan deze pot, dat heb ik gisteravond al aangegeven maar het was puur genieten. Ik denk dat ik voor mezelf dit vrij snel na de tweeluiken tegen Dortmund en Sporting zet qua genieten op Europese avonden.

29 april 2022 om 09:16

@vak26: het is ook weer niet heulemaal nodig om te sneren naar de Ajaxsupporters/-sfeer op Champions League avonden want ook daar ben ik bij geweest en ook dat was echt fenomenaal. Ajax- en Feyenoordsupporters zijn nou eenmaal Europese top op het aanbrengen van sfeer in die Europacups. Helaas zijn 'we' ook in negatief opzicht net te vaak aan het licht, daar zitten nog wel wat verbeterpuntjes.

29 april 2022 om 09:18

Wauw, ik dacht na een aantal CL wedstrijden dat de Arena de Kuip had ingehaald qua sfeer, maar heb gisteren gezien dat dat toch niet het geval is. Heerlijke wedstrijd ook, die conference league is een hele leuke toevoeging

29 april 2022 om 09:19

Sander ik ben jaren in de kuip geweest en zie deze wedstrijden nu op tv soms
In de kuip.
Maar vooral op tv lijkt het tegen te vallen. Je hoor 60 minuten niks.
Ik zeg het regelmatig.
Ik snap echt wel dat de intensiteit in stadion anders is.

Ik zie dan filmpjes van de legioenzaal op twitter voorbij komen en dan denk ik neem dat mee naar de tribune

29 april 2022 om 09:22

Vak26, wat een slapgelul. Bij Eintracht Frankfurt, daar worden de wedstrijd beleefd zoals ze beleefd moeten worden. Op de aftrap en de goals na is de Kuip net een bibliotheek.

29 april 2022 om 09:26

@bliek: zou met de plaatsing van stadiongeluidsmicrofoons te maken kunnen hebben maar ook met de schuifjes in de regie. In Eredivisiepotjes vind ik sowieso dat ze het stadiongeluid veel te zacht hebben staan op Espn. Voordeel van een JC Arena tov De Kuip is dat het een meer afgesloten stadion is (vooral met dak dicht) en het een andere akoestiek heeft.

29 april 2022 om 09:30

Haha Bliek. Ik synchroniseer Radio Rijnmond altijd met tv. De heerlijke hysterische mannen laten het stadiongeluid wel door. Enige nadeel is dat je er wel redelijk zenuwachtig van wordt

29 april 2022 om 09:31

Op de supporterssite FR12 zeiden ze ook dat het een tamme sfeer was hoor.

29 april 2022 om 09:42

Het klinkt wellicht als goedkoop scoren, maar op televisie krijg je nog niet de helft mee van hoe het stadion tekeer gaat op een avond als gisteren.

29 april 2022 om 09:54

@myvision, wie zegt dat ik het over Ajax heb? Op iedere tribune zie je gasten met een trommel en een megafoon

29 april 2022 om 09:57

Met witte zakdoekjes zwaaien of voor het einde van een wedstrijd de stadion verlaten neomen wij geen Sfeer

29 april 2022 om 10:00

@vak26: klopt, mocht je het daar niet over hebben dan excuses maar ik had zo het vermoeden.

29 april 2022 om 10:04

@Hisztory, dan ga jij toch lekker in Duitsland kijken. Hou ik het bij De Kuip.

29 april 2022 om 10:41

Hisztory, was je erbij gisteren? Nee hè jongen? Dan weet je niet hoe de sfeer was, want je was er niet bij. Begrijp je dat? Je kan ook lekker in Frankfurt gaan wonen, we will miss youuuu

29 april 2022 om 10:46

Ruiz. En die keken waarschijnlijk ook op tv? Ik zat zelf in het stadion en de sfeer was echt ongekend en bij vlagen oorverdovend! Ik heb later de wedstrijd terug zitten kijken en ik kan je vertellen dat het daadwerkelijke geluid totaal niet goed doorkomt op de tv. Het lijkt alsof het volume veel te laag wordt ingesteld

29 april 2022 om 11:32

Okee dan ben jij er nooit geweest ofso of je kijkt door een hele zure bril heen . Mooi stadion altijd sfeer gister echt top hoor

29 april 2022 om 12:56

Westend als ie vaker in stadion ben geweest weet je dat de sfeer echt beter is dan dat over komt op de tv.
Europese ploegen roemen het ook niet voor niks natuurlijk..

29 april 2022 om 14:04

😂😂😂. Ook wel genant dit hoor. van die feyenoorders die maar blijven door gaan over hoe geweldig de sfeer bij hun is. De sfeer is goed, maar is niet de enige plek waar gezongen wordt hoor…

29 april 2022 om 14:05

Hadden ze zelf maar naar het stadion moeten gaan toch?

30 april 2022 om 09:20

Hoezo gênant? Er zijn hier alleen maar mensen die reageren op stellingen dat het allemaal wel mee viel met de sfeer. Jij probeert er iets van te maken nu, beetje kinderachtig. Bovendien, de sfeer wás bijzonder. Maar misschien niet naar de maatstaven van Barcelona-fans, daar ligt de lat wat hoger.

30 april 2022 om 13:02

Als er iets genant is, zijn het de fans van Barcelona. Toeristenpubliek.

29 april 2022 om 08:45

De Kuip is één van de laatste Old Skool voetbaltempels in Europa, dat in combinatie met de fans die altijd snakken naar succes maakt het op succesvolle avonden als gister een iconisch stadion. Echt genoten van de wedstrijd en de Kuip vol emotie, Europa Cup avonden in het Olympisch Stadion waren ook altijd mooier.

29 april 2022 om 09:22

Het is dan ook het stadion waar ze één van hun twee Europese titels hebben gepakt

29 april 2022 om 09:29

Ze hebben 3 Europese prijzen

29 april 2022 om 09:52

Sterker nog... twee van de drie ...

29 april 2022 om 11:01

Haha ik doelde eigenlijk op het Franse nationale elftal.

Een explosieve Kuip is magical.

29 april 2022 om 11:21

In Europa vind ik dat Ajax en PSV zich ook altijd goed laten horen maar de kuip blijft speciaal.

Al met al een prima toevoeging deze competitie. Trots op Feijenoord! Laten we hopen dat ze het afmaken. Gewoon een Europese finale in t zicht. Chapeau!

29 april 2022 om 08:38

Lastigste is nu het overdenken van situaties.

Gaan we volgende week er vol op of afwachten.

Geven wjj 100% of achterhoofd PSV zondag, want plek 3 is nog niet zeker

Hopelijk kan alles de prullebak in en scoort Feyenoord gewoon vroeg in de wedstrijd.

29 april 2022 om 08:48

Of je gaat keuzes maken. Plek 3 is laatste voorronde EL (normaal de bekerwinnaar), plek 4 is derde voorronde ECL. EL levert meer geld op.Ik zou een aantal spelers aankomende zondag rust geven. Soms moet je gokken.

29 april 2022 om 08:50

Krillin van mij mag Feyenoord na verlenging en 36 pingels door. En de finale met 3-0 winnen..

29 april 2022 om 08:51

Je moet of hun aanval volledig vastzetten en heel laag gaan spelen, dan hebben ze niks aan hun snelheid. Alleen denk ik dat je beter aan je eigen principes moet houden want waarschijnlijk lopen ze anders tegen de lamp en krijg je vanzelf de goal tegen. Dus gewoon gas er op en een vroege goal proberen te maken.

29 april 2022 om 08:55

Niks lastig. Gewoon doen wat Slot zegt. In Slot we trust.

29 april 2022 om 09:26

Sja, hoe vaak kan je een Europese finale spelen? Voor velen slechts 1 keer in hun leven. Win je de finale, dan stroom je rechtstreeks de EL in. Kortere route bestaat imo niet. Ik zou gewoon vol voor de ECL gaan. Twente is je grootste concurrent op plek 3 en die krijg je de laatste speeldag nog thuis, dus zelfs als je al verliest van PSV, heb je de 3e plek gewoon in eigen hand.

29 april 2022 om 09:53

@mrkrillin...

Spreek je nu in de wij-vorm

29 april 2022 om 10:15

Njfromvol

Hahah bedoel vanuit Feyenoord kant he. Benieuwd hoe Slot zou denken in deze situatie. Wat zou jij doen als je de coach bent?

Knappe prestatie...

Hoop voor jullie dat de tijden van winst EL weer terugkomen. Was ook zo intens toen.

29 april 2022 om 10:42

Vrij eenvoudige keuze hoor. Gewoon beide dat moet echt wel lukken hoor.

29 april 2022 om 08:53

Ik vind zelf deze competitie weinig toevoegen. Het is eigenlijk een soort van troost competitie voor clubs die normaliter nooit in Europa wat presteren. Het is daarom voor mij ook niet interessant. Ik ben fan van Europees voetbal. Alleen dan wel van de Champions league en in mindere mate de Europa League. Het goede voetbal wordt namelijk in die competities gespeeld.

29 april 2022 om 08:55

Ipv melk azijn door de koffie Abcoude?

29 april 2022 om 09:02

Haha, ja meneer heeft een frustratie. Ik vermoed dat Duivendrecht gisteren is geschrokken omdat hij stiekem heeft gejuigt voor Dessers zn goal. En misschien stiekem even heeft meegezongen met het Hand in Hand terwijl niemand keek. Heel zachtjes op de bank, sst.

29 april 2022 om 09:04

Dit noemen ze nu de kift.

29 april 2022 om 09:07

Ach houd toch op man alsof rangers en Frankfurt van die hoogvliegers zijn. De teams die nu over zijn in de Conference league zijn gewoon van hetzelfde niveau als de Europa league teams. Alleen Leipzig steekt er ligt bovenuit maar ik kijk meer uit naar een finale Feyenoord/Marseille- Roma dan een finale Leipzig-West ham

29 april 2022 om 09:11

Dat is echt onzin vind ik. De Europa League is in omvang afgenomen (nu 32 teams i.p.v. 48 - net als in de Champions League). De overige 16 teams die normaal EL zouden spelen zitten nu in de Conference, aangevuld met nog 16 teams extra. Ik vind het juist leuk dat we ook een keer wat andere ploegen zien, in de groepsfase zitten er af en toe wat leuke kleine ploegies bij die je normaal nooit ziet en in de knock-out fase (met name vanaf de kwartfinale) doet het weinig tot niets onder voor de Europa League. Tuurlijk is het voetbal in de Champions League beter, maar de Conference League heeft ons al veel enorm amusante potten voorgeschoteld eerlijk gezegd, ik vind het een goede toevoeging!

29 april 2022 om 09:20

Dit is toch geweldig man? Laten we vooral jaarlijks genieten van Liverpool tegen City 5 en Real tegen Bayern, deel 69. Dan liever Feyenoord tegen Marseille in de Conference League. Ja, het zal vast minder zijn dan City tegen Liverpool, maar dat is ook niet zo gek met het belachelijk niveau van die twee ploegen.

29 april 2022 om 09:25

In de Europa League zitten /zaten wel degelijk sterkere teams. Bijvoorbeeld Barcelona alleen zijn die plotseling uitgeschakeld. Verder zaten Dortmund en Napoli ook in de Europa League. Dat niveau clubs heb je niet in de conference league zitten. Alleen zijn de clubs die nu in de halve finales zitten van de Europa League gewoon verassingen. Je bent nu gewoon de laatste 4 van de Europa League aan het vergelijken met de laatste 4 van de conference league. Dat is niet juist.

29 april 2022 om 09:37

Natuurlijk is dat wel juist; denk je dat ze straks na de EL finale de beker toch aan Barcelona geven?

29 april 2022 om 09:54

Altijd dat gezeur en gehuil van mensen. "het is niet een niveau" blablabla.

Het klopt dat in begin van zo'n competitie het niveau niet erg hoog is. Je ziet toch wel dat hoe dichterbij je bij de finale komt hoe hoger het niveau wordt?

Zo zat Spurs er ook in, en wat is je graadmeter? Barca?

Echt typisch nederlands, blijven zeuren en klagen.

Als feyenoord fan zijnde, had ik ook wel leuk gevonden als PSV de finale had gespeeld of de wedstrijden van vitesse (owja die hadden spurs verslagen?). Maar het is geen niveau, want vitesse staat op nr 1 van NL en Spurs is degradatiekandidaat.

29 april 2022 om 09:55

Ok Duivendrecht, staat genoteerd!

29 april 2022 om 10:00

Man het is toch fantastisch om potjes tegen een club als Marseille te spelen. Hier worden clubs alleen maar beter van en dus onze competitie ook.
Ik heb echt genoten van de pot gisteren als neutrale toeschouwer.

29 april 2022 om 10:07

Balen dat je niet van zo'n wedstrijd kan genieten. Je mist wat

29 april 2022 om 10:30

Mmm, Spurs, was die een paar jaar geleden ook niet ergens in een (halve) finale te bewonderen? Maar ja, volgens duivendrecht dus geen niveau.

29 april 2022 om 10:42

@duivendrecht. In de Europa league zaten zeker sterke teams maar dat waren dan wel vooral weer de afvallers uit de champions league. En zo zitten nu bij de laatste 4 in de conference league nog 2 afvallers uit de Europa league. Dat er vervolgens verrassingen zijn in de uitslagen maakt het naar mijn idee alleen maar heel erg leuk. Als ik het niveau van de laatste 4 in de conference league,

29 april 2022 om 11:29

Dordmund verloor twee keer van Ajax, ik vraag me ten zeerste af of die beter zijn dan marseille. Zet die Duivendrechtse bril af!

29 april 2022 om 11:55

Nou ben ik heel blij met Feyenoord hoor, maar het is toch geen discussie dat de teams in de Champions League sterker zijn dan de teams in de Europacup en dat die sterker zijn dan de teams in de Conference league. Dat is bediscussieren dat de KKD sterker is dan de eredivisie. Dat is pure onzin natuurlijk.

29 april 2022 om 12:35

Beetje misplaatst. Deze competitie is van een ander niveau dan CL of EL, dat weten we nu wel, maar als het met villareal een beetje tegenzit kom je ze de komende jaren hier tegen. Andersom, als Feyenoord zo door gaat zien we ze weer eens CL of EL halen. Kortom, zover zit het ook weer niet bijelkaar vandaan. Gewoon mooi om te zien dat ze zo goed presteren in dit toernooi en dat het fanatisme er bij de overgebleven teams vanaf druipt. Ze willen hem allemaal winnen en dat maakt de prestatie van Feyenoord alleen maar groter. Nu doordrukken!

En terecht, sfeer was fantastisch. De kuip kolkte en schudde op z'n grondvesten.

29 april 2022 om 09:18

Zo mooi altijd te zien bij die overzichtscamera van het publiek als er gescoord wordt. Daar mogen ze weleens een stabiliser opzetten (of nee, toch liever niet haha).

29 april 2022 om 09:55

Juist niet, nee.

Het is ook mooi om in de Kuip om zo'n moment even niet mee te springen en De Kuip te voelen dansen. Dat zijn de magische momenten...

29 april 2022 om 09:58

Ja, prachtig! Kippenvelmomenten. Gisteren was het De Kuip op z'n (of haar?) best.

Ik heb echt zelden zo'n intense sfeer meegemaakt als gister in de kuip. Dit is echt niet normaal hoor, de energie die door de kuip gierde was van een ander niveau.

Gelukkig krijgen wij van de Franse media wel complimenten over ons spel, want wat is dit Feyenoord goed zeg. Kokcu aan de bal weer ijzersterk, maar ook in balveroveringen. Malacia verdedigend weer uiterst scherp en sinisterra met zijn dreiging. Dit is het beste voetbal van Feyenoord wat ik bewust heb meegemaakt en het wordt tijd dat wij eens kredits daarvoor krijgen.

29 april 2022 om 08:35

Zonde dat jij jezelf zo klein maakt. Waarom zo op zoek naar die erkenning in plaats van te genieten van de prestatie gisteren. Ze hebben het geweldig gedaan gisteravond. Dan is het zo zonde dat je nog even moet huilen dat ze de credit moeten krijgen. Nog even en je krijgt een eierschaal.

29 april 2022 om 14:28

Zonde dat je zo doorzichtig veinst een welgemeend advies te geven terwijl je eigenlijk alleen een beetje pedant wil lopen doen.

29 april 2022 om 08:39

Je vergeet Senesi! Die vond ik misschien wel de aller beste gister. Verdedigend ijzersterk en meerdere ballen heerlijk over de verdediging van Marseille gelegd!

29 april 2022 om 08:45

Eens. Senesi was ijzersterk.

29 april 2022 om 08:40

Realmezut

Dit is het beste voetbal van Feyenoord en wordt tijd dat jullie de verdiende credits voor krijgen!

29 april 2022 om 08:53

Misschien moet je vanuit Duivendrecht eens de Kuip opzoeken dan klets je wel anders. Niet het verkeerde shirt aantrekken want dat overleef je niet.

29 april 2022 om 08:56

"niet het verkeerde shirt aantrekken want dat overleef je niet"

Dit tekent exact de sfeer die bij Feyenoord heerst. Het wat gister positief omdat ze wonnen. Maar veel meer dan schreeuwen doen ze niet. Ze hebben niet zoals bijvoorbeeld Liverpool mooie club liederen. De sfeer bij Feyenoord gister is niet bijzonder. Dat zie je in elk stadion.

29 april 2022 om 09:00

Hand in Hand
Super Feyenoord
Lee Towers
Komen wij uit Rotterdam
Mijn Feyenoord

Het is niet zo creatief als 90 minuten "joden" roepen, maar je comment is vrij beperkt. Ik snap dat je clubvoorkeur het niet aankan om iets positiefs te zeggen (een raadsel waarom je er dan wel een post aan wil wijden), maar het is klinklare onzin.

29 april 2022 om 09:04

Hoe jij het schetst, zie ik het ook gewoon op tv bij een Europese wedstrijd van Ajax. Dat komt omdat je voor de tv zit en dus niet alles goed mee krijgt.

29 april 2022 om 09:09

Ik ben zeker geen Feyenoord supporter, maar heb de sfeer in de Kuip op een Europese avond een keer mee mogen we maken. Ongeëvenaard en zoiets heb ik nooit meer ergens ‘gevoeld’. Het valt ook niet zo goed te beschrijven ofzo. Overigens ook een keer bij Ajax gezeten bij een CL wedstrijd. En ja dat soort taferelen zie je echt bij vrijwel elke club op zo’n avond. Ook wel een leuke avond gehad overigens!

29 april 2022 om 09:10

Zoals Westend al unieke nummers opnoemt, daar aan toe te voegen
- Wat gaan we doen vandaag
- Feyenoord is het toverwoord
- Feyenoord wij houden van die club
- Wat is dat voor een club

juist niet al die standaard deuntjes waar elke club zijn eigen tekst op plakt. Dat de sfeer beter kan en het soms ook inderdaad stil is dat er niet gezongen word, ben ik zeker met je eens. Maar juist de enige club in Nederland met zo veel unieke nummers die ook gezonden worden.

29 april 2022 om 08:53

Ik heb erg genoten maar t was bij tijd en wijlen ook slordig. Feyenoord scoort 2x door enorme blunders. Marseille ook wat stuntelig. Desalniettemin een geweldige voetbalavond, maar hoogstaand voetbal viel wel mee. Hoog tempo was t wel bij vlagen.

29 april 2022 om 08:56

Daar heb ik het met de buurman (ajacied, maargoed, fouten kan iedereen maken ) regelmatig over. Ik weet nog dat ik als kind radio (meestal 2e helft, de eerste mocht ik kijken) luisterde op m'n kamer (wel zachtjes, want anders zouden pa/ ma dit horen en moest die uit) op Europese avondjes.
Iedere keer weer het 'stoppen' met aanvallen wanneer het doelpunt was gemaakt, ipv de marge vergroten. Dit gebeurde ook al wanneer in de 1e helft werd gescoord.

Maar daarnaast ook het spelen met vooral ongepolijste voetballers, waardoor Feyenoord de naam kreeg van een 'werkploeg' (niet lullen maar poetsen, de mouwen opstropen en dat soort dingen).
Deze manier van voetballen heb ik in al die jaren (zullen er nu 30 zijn) nog niet gezien (niet bewust en niet consequent vanuit Feyenoord), een beetje meer kleur op de wangen en een (klein beetje, i.m.o. overdrijven ze dat net weer te veel in A'dam) beetje branie/ bluf. Je ziet wat dat brengt, juist door er zo in te gaan (vol bravoure) zoals gisteren in het begin van de wedstrijd heb je eigenlijk OM verrast.

29 april 2022 om 09:22

Vreemd, op FR12 werd er juist geklaagd over een zeer tamme sfeer en dat ze alleen de 'stokbroden' kabaal hoorden maken tijdens de wedstrijd.

29 april 2022 om 09:47

Dat zijn mensen die niet in het stadion zitten en lekker heel de dag slap zitten te ouwehoeren en klagen. Op televisie krijg je nog niet de helft mee van wat er los komt in het stadion.

Zat gister in de Kuip je voelde trots, zenuwen, blijdschap en soms tikje irritatie. Wat een gevoel was dat en het kan alleen maar mooier worden. In de week dat de Kuip is gered van de ondergang laat dit stadion zijn magie nog maar eens zijn aan Europa

29 april 2022 om 08:37

Al met al is de Kuip ook 'maar' een betonbak. Het zijn uiteindelijk de supporters die de sfeer maken. Zet dit stadion in een andere provincie en er is geen fluit aan hoor.

29 april 2022 om 09:03

En hoe vaak ben jij in de Kuip geweest dan? Zelfs een lege Kuip ademt voetbal sfeer uit, had ik vroeger ook met WhiteHeartLane van de Spurs. Een betonbak kan je over veel stadions zeggen, maar de Kuip echt niet vind ik.

29 april 2022 om 09:08

Poh zo vaak yo. Maar wat je zegt is puur nostalgie, meer niet. Je geeft die ring met een veld in het midden veel te veel krediet en gaat voorbij aan de mensen die het een voetbalstadion maken. Ik ben tijdens het Nederlands Elftal ook wel eens in de Kuip, en dan is de sfeer gewoon meteen totaal anders. Die spandoeken, de liederen, de speakerman, het vuurwerk, de wedstrijdspanning, Radio Rijnmond, het heerlijke Rotterdamse geklaag op de tribune. Dat is de sfeer hoor. Daar doet het beton verder vrij weinig aan. Het is een prima stadion en ik vind het wel iets moois dat er vrij weinig moderne meuk in zit (zoals een roltrap), maar het meer is het uiteindelijk ook niet.

29 april 2022 om 11:50

De Kuip is juist geen betonbak kameraad. Uniek door zijn stalen constructie.

29 april 2022 om 12:00

We moeten gaan renoveren, omdat we last hebben van betonrot kameraad. Je moet dat ook niet zo letterlijk nemen, meer om aan te geven dat een stadion op zichzelf nou niet zo heel bijzonder is. Het is uiteindelijk staal en beton, daar zijn alle stadions van gemaakt. Van de Allianz arena tot het Kasteel.

De sfeer was geweldig. Dat de Kuip trilt bij een goal wisten we al maar hoe gevaarlijk is dat nou eigenlijk? Is het niet wachten op een ramp van formaat? Of kan het geen enkel kwaad? Iemand daar verstand van?

29 april 2022 om 08:36

Heb je dat filmpje ook gezien van die Franse supporters op de Willemsbrug (of vroeger tijdens de danceparade de Erasmusbrug)? Of de filmpjes van Dortmund? Of tijdens een stevige storm bovenin een flatgebouw? Als het heel statisch is, breekt het af. Als het een beetje beweegt zit er speling in en kan het niet zo snel scheuren. Is niet echt een issue.

29 april 2022 om 08:36

Staal en beton kan beter meebewegen. Als het stijf zou zijn breekt het eerder. Er is een reden waarom wolkenkrabbers ook heen en weer bewegen op hoogte

29 april 2022 om 08:37

Hij staat er al een tijdje en er gingen vroeger nog heel wat meer mensen in. Bovendien lijkt het me dat zo'n grote constructie af en toe flink geïnspecteerd moet worden. Kan me dus niet voorstellen dat dat gevaarlijk is.

Kippenvelletje hoor. Vuurwerk: top. Spandoeken: top. Gezand uit 1000 kelen: top. Laat die boete maar binnenstromen.

29 april 2022 om 11:06

Ik begrijp de mensen met het commentaar op vuurwerk, maar man wat draagt dit bij aan de sfeer in het stadion. Prachtig die zee van fakkels en het gezang. Dit is feyenoord!

Moet je luisteren; de Kuip is het ALTIJD sfeervol, maar dit overtrof alles. Het stond strak van de spanning op een positieve manier en ik blijf het zeggen; bij Feyenoord kan je het publiek teminste terwijl je naar het voetbal kijkt op tv. Dat echt een Engelse sfeer. Als je Ajax kijk, kijkt je tegen een betonnen muur op of zie je net een klein rijtje mensen op de tribune. Bij psv weet ik niet uit m’n hoofd maar volgens mij was dat daar beetje het zelfde. En dat is zonde want zij hebben niet eens het excuus dat er een sintelbaan omheen zit als bij sommige stadions in Italië

29 april 2022 om 08:58

Ja beetje hoog weggestopt daar op de tweede ring... en wat mensen achter de goal die een flink eind van het veld afzitten Wat wel te horen is soms is die man met die irritante microfoon die probeert er wat sfeer in te brengen.

Bij Psv was het tijdens de conference league wedstrijden prima, maar jammer genoeg niet echt spectaculair. Niet iets extra's qua spandoeken, vlaggetjes, fakkels o.i.d. wat bij Feyenoord wel te zien was afgelopen conference league thuiswedstrijden.

29 april 2022 om 09:06

Vaak genoeg. En het is blijkbaar verbeterd maar nog niet genoeg. Heb nog steeds het gevoel dat de eerste rij te hoog/te ver zit ofzo. Je kan me wijsmaken dat het is verbeterd, maar niet wijsmaken dat dit een heel goed uitzicht is vanuit je woonkamer… of vinden Ajacieden wel?

29 april 2022 om 09:16

Geen idee wat je hier probeert aan te zwengelen, “wie heeft de beste sfeer beoordeeld vanaf je luie bank”.. houd het lekker over Feyenoord en Marseille jongen. Altijd dat gemiep over Ajaxzone maar het zelf ook altijd moeten betrekken..

29 april 2022 om 10:15

Ik denk dat het 10 jaar geleden is dat je voor het laatst een wedstrijd in de ArenA hebt gekeken. De JC ArenA is zo veranderd de afgelopen jaren.

29 april 2022 om 10:03

Je kijkt dus echt niet meer tegen beton aan in de ArenA. Bijna alles is weggewerkt. De sfeer is minstens zo goed tijdens Europese wedstrijden tegenwoordig. Ik hoop echt dat we weer een Klassieker met uitsupporters krijgen. Dat zou echt een fantastische sfeer opleveren.

Fantastische sfeer op de tribunes. Ook zeker genoten van de wedstrijd. Dit is nou voetbalsfeer. Kunnen die toeristenclubjes uit de CL niet tegenop. City, Liverpool, Real etc. zijn verkapte toeristenattracties in vergelijking met de Europese teams in de Conference League en Europa League zoals Feyenoord, Rangers en Eintracht Frankfurt.

Voetballend gezien was het natuurlijk wel dramatisch gisteren. Marseille gaf in de opbouw telkens de bal direct weg. Feyenoord kon hier niet of nauwelijks van profiteren. Op hogere niveaus werd dat gepruts van Marseille direct afgestraft.

29 april 2022 om 08:58

Ieder zijn ding. De sfeer bij de Toppers schijnt ook fantastisch te zijn. Het gaat mij toch echt om het voetbal. Het is allemaal hartverwarmend die sfeer met op het veld een hoop energie en rennen en vliegen maar het niveau is wel zeer bedenkelijk met een parodie op verdedigen. Als je zo verdedigt in de CL als Feyenoord deed met die twee open kansen van die Dieng is de wedstrijd al binnen een paar minuten gespeeld. Gelukkig hield Marseille net zo open huis waardoor het een spannende wedstrijd werd maar het blijft voor mij een toetje dat tegenvalt na twee CL-avonden op het hoogste niveau.

29 april 2022 om 09:09

Je bent verbaasd dat het tegenvalt terwijl het toch logisch is dat je geen city-real voorgeschoteld krijgt. Het is het 3e europese toernooi tenslotte. Anders zaten Feyenoord en Marseille ook in de CL.

29 april 2022 om 09:28

Nee hoor verbaasd niet. Het maakt het voor mij alleen moeilijker om er van te genieten omdat het mij meer om het voetbal gaat dan vuurwerk, spandoeken en liedjes zingen. Ik reageer op Alckmariaaz dat het in de CL meer verkapte toeristenattracties zijn. Als dat al waar zou zijn vind ik dat persoonlijk niet zo relevant. Het is zo merk ik als neutrale kijker alleen lastig overschakelen als je de ene avond naar CL-niveau zit te kijken en de volgende avond naar conference league. Ik vind ook al jaren dat het beter zou zijn de EL (en de conference league) aan het begin van de week te doen en de CL aan het eind maar dat is qua rust vooral vervelender voor de grote clubs dus gaat dat niet gebeuren.

29 april 2022 om 09:53

Ik vind het altijd lachwekkend als mensen over het niveau klagen na zo'n wedstrijd in zo'n hoge intensiteit. Snap je dan voetbal niet? Denkt men dat ze met hun ervaring van een zondagochtendpotje tegen Henk de Vries met een kater iets zinnigs kunnen zeggen over het niveau van verdedigen in zo'n wedstrijd? Als een wedstrijd in deze versnelling wordt gespeeld, dan worden er fouten gemaakt. Die worden afgedwongen door beide partijen.

Marseille gaf telkens de bal weg, oh ja joh?! Gaven ze hem af, of wordt de bal door deze intense druk afgepakt? Het was duidelijk dat zelfs de nummer twee van Frankrijk deze druk niet gewend was, Feyenoord dwong al vroeg kansen af. Dat leidt ook tot ruimte achterin, dat is inherent aan zo'n intense speelstijl. Wellicht dat het ongeoefend oog dan een dramatische wedstrijd denkt te zien.

29 april 2022 om 10:08

Dusdanig intens dat die keeper hem meerdere keren zo in de voeten van de speler van Feyenoord schuift tijdens doeltrappen? Ook zo intens dat Marseille tijdens vrije trappen de bal direct binnen de eerste pass aan Feyenoord geeft? Dat soort situaties waren gewoon erg slecht gisteren. En elk dode spelmoment is in principe hetzelfde. Hoe “intens” de wedstrijd ook is, elke vrije trap/ doeltrap etc. heb je alle tijd om na te denken. Dat deed Marseille gewoon heel slecht elke keer. En “ongeoefend oog/zondagochtendpotje?” Hoe kom je daar bij? Ik heb zelf bij Telstar in de jeugd gevoetbald. Bij de senioren heb ik in het eerste van AFC gespeeld. Zo denigrerend doen lijkt mij niet nodig.

29 april 2022 om 10:21

Dus jij blijft bij je standpunt dat ze de bal zo weg geven? De grootste kansen kwamen uit open spel en een doeltrap is niet hetzelfde als de tegenstander op de rand 16 gaat staan om een lange bal af te dwingen. Allemaal zaken die je in de jeugd bij Telstar, AFC of welke club dan ook wel meekrijgt toch?

29 april 2022 om 11:05

Gewoon laten lullen baardgrasmus. Waarschijnlijk nog steeds pissig dat de trainer nu bij ons zit.

Was inderdaad een goede wedstrijd tegen een geduchte tegenstander! Overigens heb ik het gevoel dat Feyenoord volgend jaar kampioen gaat worden. De overige top 3 gaan een renovatie in met mogelijk een hele grote leegloop en nieuwe trainers.

Bij Feyenoord verwacht ik stabiliteit met mogelijk 1 á 2 mutaties. Met die zweed Walemark heb je al een speler voor volgend seizoen die zoals Neres bij Ajax destijds een half jaar de tijd krijgt te wennen. Feyenoord staat er daarnaast niet om bekend spelers (goed) te verkopen, maar met Sinnistera , Kokcu en Senesi heb je wel 3 spelers die goed in de markt staan. Voor die 4 miljoen dienen ze Dessers in mijn opinie over te nemen en wellicht nog een talent aan te trekken die het Dessers moeilijk moet gaan maken.

De europa leauge en con leauge zijn ook echt vet qua clubs.
Zie toch echt liever clubs als roma, marseille, rangers, frankfurt etc dan die plastic clubs uit de champ leauge.

Was overigens toch ook echt niet leuke geweest als barca was door gegaan en het publiek wat het niet serieus neemt en niet op komen dagen

29 april 2022 om 08:57

Helemaal mee eens. Bij Barca/Real/City/Chelsea etc. heb je denk ik de slechtste supporters van Europa zitten. Een paar gezinnen met een bakje popcorn in de hand, aangevuld met wat Aziaten die een kaartje hebben gekregen bij de Hop on Hop off Bustour. Heeft niks meer met beleving te maken. Geef mij dan maar Eintracht, die gevolgd worden door 30.000 echte supporters elke Europese wedstrijd. Champions League clubs zijn een soort van NBA/MLB clubs geworden. 0 ziel en 0 beleving.

29 april 2022 om 10:26

Correct gabber!
Zo’n city real kijk ik nog wel ivm het niveau en vooral het tempo/intensiteit wat vooral engelsen in zo’n pot steken.
Maar een liverpool-villareal blijf ik echt niet voor thuis

Ik word persoonlijk een beetje moe van de Feyenoord supporters die zichzelf maar wat graag op de borst kloppen over hoe fantastisch de sfeer wel niet is en hoeveel beter het is dan bij andere clubs.

Gisteravond was een mooie sfeer, dat zeker, maar die veren in je eigen reet steken wekt weinig sympathie op bij mij.

29 april 2022 om 09:25

Een artikel waarbij het onderwerp de sfeer is, reacties verwachten over de sfeer lijkt me nogal logisch nietwaar? En lieverd, we doen het ook niet voor jouw sympathie he

29 april 2022 om 09:37

Dat er reacties over sfeer zijn begrijp ik, dat mensen aangeven dat de sfeer goed was begrijp ik ook. Echter gaat het mij om de zelfverheerlijking met zinnen als 'geen enkele club kan tippen aan de sfeer in de kuip' etc etc.

Ik vind het ook een beetje hypocriet, aangezien Feyenoord supporters over het algemeen de arrogante houding van Ajax verafschuwen.

En lieverd, ik geef alleen mijn mening, het interesseert mij verder vrij weinig wat jij of anderen daarmee doen.

29 april 2022 om 10:21

Alleen gaat het nu om Franse kranten die dit zeggen. Als Feyenoord supporter kan je dit wel beamen. Of moeten we dan zeggen: die Franse kranten lullen maar wat, er is niets aan.

29 april 2022 om 09:53

Ja, die undercover Feyenoorders die voor Le Figaro schrijven zijn echt de ergsten

29 april 2022 om 11:07

Want dit bericht is geplaatst door Feyenoord? Lees de titel nog een keer.

29 april 2022 om 11:13

@jellert18 waar zeg ik dat ik op de inhoud van het artikel doel? Lees mijn bericht nog een keer.

Prachtig, echt trots. Op avonden als dit mis ik de tijd dat ik nog niet te oud en saai was om naar het stadion te gaan.

deze competitie levert leuke wedstrijden op, en dat is waar het om draait

Prima prestatie van Feyenoord gisteren. Ik had mijn verwachting al uitgesproken dat Feyenoord zou winnen. Zij zijn ook niet kansloos voor het winnen van de ECL. Maar het stadion en de sfeer wordt wel erg geromantiseerd in heel veel berichten hierboven. Dat mag hoor, hou me ten goede. Maar we hebben het hier over een beleving. Ik heb bij Ajax mooie avonden CL meegemaakt waarin je ook geneigd bent om te zeggen dat je het nergens anders meemaakt. Maar ik heb ook wedstrijden als Liverpool - Everton, Boca Juniors - River Plate, Celtic - Glasgow Rangers in het stadion meegemaakt. Stuk voor stuk ook fantastische herinneringen.

Genoten gisteren in de kuip. Ruim een uur voor de wedstrijd zat het stadion al vol met een fantastische sfeer. Europese avonden in de Kuip zijn magisch!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren