Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bayern wil doorpakken en legt eerste contact met Jurriën Timber

Laatste update:

Bayern München lijkt serieus van plan om zich te versterken met Jurriën Timber. Waar BILD vorige week al melding maakte van de interesse van de Duitse recordkampioen, meldt Sky dat er zelfs is geïnformeerd. Volgens de zender heeft technisch directeur Marco Neppe contact gezocht met het management van Timber om zijn contractsituatie te bespreken. De verdediger van Ajax is bij Bayern in beeld om het vertrek op te vangen van Niklas Süle, die na dit seizoen naar Borussia Dortmund gaat. Timber is na Noussair Mazraoui, Ryan Gravenberch en Sébastien Haller de vierde Ajacied die in korte tijd in verband wordt gebracht met Bayern.

Bayern is op zoek naar versterkingen voor de achterhoede nadat duidelijk werd dat de 26-jarige Süle na dit seizoen transfervrij overstapt naar concurrent Borussia Dortmund. Timber zou bij Bayern een van de namen zijn die op het wensenlijstje staat, net zoals Nico Schlotterbeck. Laatstgenoemde werd maandag echter officieel gepresenteerd bij Dortmund. Volgens Sky zou Bayern om die reden hebben doorgeschakeld door contact op te nemen met het management van Timber. De centrale verdediger, die ook als rechtsback uit de voeten kan, heeft nog een contract tot 2024 bij Ajax.

De kersverse Duitse kampioen wilde volgens BILD er eerder nog voor kiezen om de vacature in de defensie intern op te lossen door Benjamin Pavard van de rechtsbackpositie naar het centrum te verhuizen. Hiermee wilde Bayern budget besparen, maar mogelijk komt uit een vergadering van de raad van commissarissen die gepland staat op 9 mei een andere oplossing voor het probleem. Als gekozen wordt voor een externe zoektocht, komt Timber in beeld. Het is niet bekend welk bedrag Ajax in gedachten heeft voor de Oranje-international.

Timber is niet de eerste Ajacied die genoemd wordt bij Bayern. De Duitsers zijn al dicht bij het aantrekken van Gravenberch en Mazraoui. Gravenberch beschikt bij Ajax nog over een contract tot medio 2023, maar heeft zijn zinnen gezet op een overstap naar Bayern, terwijl Mazraoui transfervrij ingelijfd kan worden. Transfermarktexpert Fabrizio Romano meldde onlangs dat de club de transfers van het duo op de korte termijn wil completeren. Ook maakte BILD eerder al melding van de interesse van Bayern in Haller.

Volgens Duitse media zou Louis van Gaal een belangrijke rol hebben gespeeld rond de interesse van Bayern in Timber. De bondscoach van het Nederlands elftal heeft bij de clubleiding van Bayern aangegeven zeer enthousiast te zijn over de ontwikkeling van de verdediger. Ook vindt Van Gaal Timber uitstekend passen bij Bayern. Timber en Van Gaal kennen elkaar van het Nederlands elftal. De Ajacied zat bij de definitieve selectie voor de vriendschappelijke interlands tegen Duitsland en Denemarken, maar moest het trainingskamp geblesseerd verlaten. Op aandringen van Van Gaal bleef hij wel bij de groep.

Is Jurriën Timber klaar voor een stap naar Bayern München?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Misschien moeten we Nagelsmann gewoon aanstellen bij Ajax dat lijkt me makkelijker.

27 april 2022 om 21:51

Maar wel eerst bij Jong Ajax beginnen 😉

Bayern koopt normaal gesproken Dortmund leeg en nu is Ajax aan de beurt...
Naast bovengenoemde 4 namen, las ik ook dat zij interesse hebben in Antony. Hij moet de opvolger worden van Gnabry die weigert om zijn contract te verlengen.

27 april 2022 om 22:55

Antony zal niet meer in beeld zijn bij Bayern. Ze hebben niks aan spelers met het gedrag dat Antony vaak vertoond. Die kun je samen met Haller al afschrijven. Timber, Gravenbergh en Mazraoui zijn de meest realistische. Al zie ik liever Pau Torres komen in plaats van Gravenbergh en dan nog een andere middenvelder bijv. Boubacar Kamara van Marseille.

27 april 2022 om 23:46

Pau Torres is een CV?

28 april 2022 om 00:28

Ja, als CV zie ik hem komen in plaats van Gravenbergh als CM. Aangezien ik Timber ook wel zie komen voor het juiste bedrag. Ik heb gewoon geen goed gevoel bij die Gravenbergh haha. Heb het misschien een beetje raar neergzet.

28 april 2022 om 11:13

Het gedrag van Antony zal waarschijnlijk niks meer dan een kanttekening zijn voor Bayern. Alleen is Antony in Nederland tegenwoordig volksvijand nummer 1. Gelukkig kijkt de scouting van een voetbalclub ook nog naar kwaliteiten, en dan zie je dat hij wel degelijk in beeld zou kunnen zijn.

3 mei 2022 om 12:46

Alsof Antony belangrijk genoeg is om volksvijand te zijn. Mensen vinden hem gewoon een kneuzige aansteller. Verder niets hoor

3 mei 2022 om 13:04

Hij heeft toch absoluut een flink aandeel in het komend kampioenschap van Ajax, dus ja

3 mei 2022 om 13:07

Hij is ook wel mijn vijand hoor, maar staatsvijand gaat ver :D

3 mei 2022 om 13:25

En Antony is wel meer dan alleen een vervelende jankbal. Is er ook niet vies van om zo nu en dan eens na te trappen. Dat je überhaupt de vergelijking kan maken tussen die twee....

3 mei 2022 om 13:33

De duitsers hebben dat gedrag ongeveer uitgevonden vroeger gap.
Rond 1990 was het echt niet meer normaal met al die schwalbes, zo erg dat het een ingeburgerd duits woord in de voetballerij is geworden.
En dat gejank en kaarten vragen.

De spanjaarden hebben deze rol inmiddels al een tijdje overgenomen.

3 mei 2022 om 13:40

Dat soort kleine dingen zullen bij zo een grote club als Bayern Munchen snel worden verholpen. Denk daarbij aan de ervaren spelers, staf en technisch beleid die daar wat van zeggen. En daarbij weten Zuid-Amerikanen vaak perfect de grens op te zoeken van wat nog net kan en wat niet. Ik weet alleen niet of ik Anthony in Duitsland zie slagen, zou een Spaanse of Engelse club beter bij hem passen!

3 mei 2022 om 13:49

@paulodybala - Volksvijand nummer 1? Waarom zou hij in hemelsnaam volksvijand nummer 1 zijn? Een beetje een simpel argument om eventuele kritiek weg te wuiven, meer niet...

3 mei 2022 om 13:56

Haha ja schwalbe is niet voor niets een Duits woord. Is dat niet ook een liedje of iets dergelijks?

3 mei 2022 om 14:17

Ein schwalbe macht kein sommer, oder so etwas?

3 mei 2022 om 14:31

Oh fijn dat jij precies weet hoe ze bij Bayern erin staan, Arjen Robben was bijvoorbeeld ook een vervelende jankbal in het veld en heeft ook nooit bij Bayern gespeeld dus je hebt helemaal gelijk, bedankt voor jouw verhelderende duiding Bamiworst!

3 mei 2022 om 14:39

Dat is uiteraard aangedikt, dat leek me duidelijk. Ik bedoel maar dat er echt een ongekende hoeveelheid haat / kritiek / hoe je het ook wil noemen is op hem. Alsof hij de eerste speler is in de Eredivisie die schwalbes maakt.

3 mei 2022 om 14:54

Als de grote ten hag het er al niet uit krijgt dan lukt niemand het. Ten hag heeft iets magisch, die gaat ook mo weer terug brengen naar zijn niveau.

3 mei 2022 om 14:56

Robben vergelijken met antony, beide houden/hielden van schwalbes. Echter robben was niet zo van het natrappen en elleboogstoot. Verder was robben een paar klassen beter natuurlijk.

3 mei 2022 om 15:44

Las deze week nog dat Timber geschat wordt op een bedrag van ca 35 Mio maar daar doen we hem niet voor weg. Minimaal 50 Mio hij is echt absurd goed. hoop wel dat we zijn broertje weer terughalen wat stom om die te verkopen aan FcU. Gravenberch erbij voor 30 Mio en we hebben gelijk een redelijke oorlogskas. Probleem is wel waar haal je gelijkwaardige kwaliteit op. Maar wellicht Schuurs en Martinez maar eens samen proberen.

3 mei 2022 om 16:55

Schuurs? Kijk jij wel eens Ajax? Misschien leuk voor Feyenoord, maar totaal niet het niveau wat Ajax nastreeft.

3 mei 2022 om 17:38

Haha, omdat hij toevallig een gezellige jongen uit Bedum is mag je er natuurlijk niks over zeggen, maar Robben heeft ook nagetrapt en elleboogstoten uitgedeeld en is (in het veld) net zo'n naar mannetje als Antony.

3 mei 2022 om 14:35

Niet zo huilen, jullie winkelen altijd bij az.

3 mei 2022 om 18:40

Kan me de laatste transfer van AZ naar Ajax amper meer herinneren joh haha, was dat Gudelj of?

3 mei 2022 om 18:46

Zo veel spelers zijn er niet van naar AZ Ajax gegaan ja wat jeugd. Oh ja Perez en die Ijslander wat nooit iets is geworden

Mazraoui, Timber, Gravenberch en Haller. We lijken wel een supermarkt. Maak maar direct 100 miljoen euro over naar Amsterdam. 45 miljoen voor Timber, 25 miljoen voor Gravenberch, 40 miljoen voor Haller en dan mag je 10 miljoen inhouden voor de komst van Zirkzee.

27 april 2022 om 21:50

Misschien kan Ajax voor die spelers Lewandowski ruilen hahaha. Handjeklap en er kan van alles gebeuren.

27 april 2022 om 21:57

Poei, 45 miljoen voor Timber vind ik nogal een bedrag op basis van één goed seizoen. Denk je niet dat Europese clubs wat voorzichtiger zijn geworden nu ze zien dat de vorige lichting van Ajax allesbehalve indrukwekkend presteert? Ziyech, van de Beek, de Ligt, de Jong zijn allen niet bepaald onomstreden.

27 april 2022 om 22:17

De Ligt niet onomstreden? Heb het idee dat je het Italiaanse voetbalnal een tijdje niet meer volgt.

27 april 2022 om 23:33

Ajax moet juist hogere bedragen vragen aan de buitenlandse grootmachten. Anders raakt Ajax elk jaar zijn beste spelers kwijt.

27 april 2022 om 23:55

Wil je zeggen dat naast van de Beek. Ziyech,De Jong en De Ligt nu minder waard zijn geworden mochten deze spelers vertrekken bij hun clubs dan krijgen ze zeker de koopwaarde weer terug. Timber word ongetwijfeld de volgende 50+ miljoen transfer.

28 april 2022 om 13:34

Eens. Kijk bijvoorbeeld naar wat Benfica doet, die vragen ook weer rustig meer dan 100 miljoen voor die Nunez die, naar mijn weten, ook pas nu 1 seizoen goed bezig is. Het is natuurlijk een spits, die zijn altijd duurder, maar alsnog.

3 mei 2022 om 13:24

Speelde vorig seizoen ook al heel sterk. En 45 miljoen is niks meer tegwnwoordig. Zeker niet voor zon toptalent als timber. Middelmaat als haller kost tegenwoordig al 22 miljoen.

3 mei 2022 om 14:04

Ajax gaat Timber echt niet voor minder dan 45 miljoen verkopen. Ik zou gewoon gek doen en 60 vragen. Als ze dat dan niet willen betalen houden we hem lekker nog een seizoen. Zijn contract loopt nog niet af.

3 mei 2022 om 14:30

@totalfootball1 - Nou, eigenlijk wel. Geen club gaat nu 40 miljoen euro betalen voor Van De Beek, geen club gaat nu 42 miljoen euro betalen voor Ziyech en bedragen richting de 85 miljoen euro zitten er momenteel ook niet in voor De Jong en De Ligt, althans als clubs verstandig met hun geld omgaan. Niets ten nadele van de spelers, maar ze zijn absoluut minder waard geworden.

3 mei 2022 om 15:40

45 miljoen is nogal heel weinig voor Timber zal je bedoelen? Minimaal 70 miljoen als ik TD was. Met afstand het grootste verdedigende talent ter wereld

3 mei 2022 om 15:55

@diegelbereds , dan heeft jouw geliefde PSV ook een probleem toch ? Bergwijn en Malen maken hun 30 Miljoen ook niet waar en presteren allesbehalve indrukwekkend . Dus dan kan PSV de vraagprijs voor Gakpo ook wel naar beneden bijstellen naar 25 Miljoen ?

27 april 2022 om 23:10

Misschien Tadic als acteercoach erbij voor €5000 en het feest is compleet.

Bayern wil het Ajax van Duitsland worden geloof ik.

Wordt een beetje misselijk van clubs die nu al achter Timber aangaan.meestal wordt er geroepen dat spelers in Nederland zijn uitgeleerd maar als er om bij dat spreekwoord te blijven iemand net is begonnen met studeren dan is het Timber wel! Hele goede voetballer echt Ajax product maar Ajax moet nog 2 jaar van hem kunnen genieten dat zou ook echt beter voor hem zijn: 2 jaar basis Ajax ipv op de bank bij bayern of united!

Straks kopen ze heel ajax

Ten Hag gaat naar Manutd toch???
Ik ga er maar vanuit dat dit voornamelijk roddels zijn.
Persoonlijk denk ik dat de stap voor Timber nog te vroeg is, dit geldt net zo goed voor een overstap naar Manutd.

Ik krijg steeds meer het idee dat Bayern, als het geen geruchten zijn zoals Sirius aangaf, slechts 1 ding willen namelijk het hoofd van de Ajax spelers op hol brengen voor de laatste 4 wedstrijden.
Argumenten kunnen zijn:
De verkoop van Dest aan Barca
Gotze een handje helpen
Misschien zelf Schmidt een handje helpen, ook een Duitser
Dat ze echt zoveel Ajax spelers zouden willen lijkt mij onwaarschijnlijk

Ik zit nu naar Liverpool te kijken en zie Thiago ballen. Goede speler geweest in Spanje, werd steeds slechter in Munchen en is nu weer de echte Thiago.

27 april 2022 om 21:59

Haha wat een belachelijke waanideeën / argumenten van je. Sorry, kan er niets anders van maken.

27 april 2022 om 22:14

Jouw complottheorieën gaan wel heel ver....straks komt het nog omdat Ten Hag voor United heeft gekozen en niet voor Bayern

27 april 2022 om 22:53

Thiago die slechter werd in Munchen.. Ja jij hebt hem dus nooit zien spelen daar. Wat een onzin zeg.

28 april 2022 om 12:08

Onder Pep was hij goed, maar daarna gewoon een stuk minder dan nu.
Kijk jij wel naar zijn spel of let je op de doelpuntenmaker.

Prima als backup, komt voor een basisplaats nog wel wat tekort. Maar ik zie hem eerder in Duitsland slagen dan in Engeland.

Op zich is het niet verkeerd dat al die spelers in de picture staan. Zeker voor een Nederlandse club.
Betekent dat je goed bezig bent.

De coach van Bayern mag ook gewoon lekker in Amsterdam komen coachen hoor. Dat is dan wel zo gemakkelijk als je toch half Ajax het liefste naar je club wil halen.

Noussair Mazraoui en Timber die 2 zou ik ik wel graag zien bij Bayern. Vooral Timber heeft zo veel potentie en kan uitgroeien tot een wereldtopper.

Die aandelen Ajax zijn niet duur hoor meneer Beckenbauer. Lijkt me een stuk makkelijker...

Ajax moet gewoon nee verkopen voor Timber, Martinez en Antony. Dat zijn de 3 spelers die onder geen beding mogen vertrekken en waarvan de contracten zo snel mogelijk moeten worden verlengd en opgewaardeerd. Prioriteit nummer 1.

3 mei 2022 om 14:33

Dat kun je wel willen, maar als clubs als Bayern eenmaal op de stoep staan, is zo'n contract verlengen opeens ook minder aantrekkelijk. Buiten het sportieve plaatje betaalt Bayern moeiteloos bijna het dubbele van wat een grootverdiener bij Ajax verdient en dan is Bayern nog aardig conservatief met de centen als je naar andere grote Europese clubs kijkt.

3 mei 2022 om 15:31

Dan alleen voor de hoofdprijs. Maar waar wil je volgend seizoen staan? Alleen zwarte cijfers en een uitgekleed elftal? Die jongens hebben gewoon een contract, hoor. Dus je bent als club toch niet verplicht om te voldoen aan de verzoeken van clubs uit de grote voetballanden? Als Ajax bij andere Nederlandse clubs voor de deur staat om een speler te willen kopen, zeggen die toch ook niet: wat wil je er voor betalen? En dan direct akkoord gaan en buigen als een knipmes. Bij mijn weten is AZ daarin wel leidend. Zodra Ajax op de stoep staat gewoonweg het dubbele vragen dan aan buitenlandse clubs. Dus moet Ajax dat gedrag Europees kopiëren. Komt een club als Bayern langs: hij wordt nu ingeschat op 30/35 miljoen, dus niet voor minder dan 70 miljoen weg. En anders kom je over twee jaar maar weer als je genoeg gespaard hebt;-)).

3 mei 2022 om 15:23

Ik zou Antony wel verkopen als er iemand goed geld voor geeft. Nu kun je er relatief veel voor vangen, maar die jongen heeft alles in zich om een pain in the ass te worden. Dat moet je voorkomen als club zijnde.

3 mei 2022 om 15:36

Dan wordt je op een gegeven moment gewoon een koop- en doorverkoop huis. Je kunt niet zomaar in 1 keer al je sterkhouders gaan verkopen? Blijft dan over: Pasveer/gorter, Rensch/regeer, Schuurs/?, Blind/?, ?/?, Klaassen/?, Kudus/taylor, Alvarez/?, Berghuis/?, Haller??/?, Tadic/daramy. Dat wordt dan niet zo maar een titel. Om over Europees succes maar te zwijgen.

3 mei 2022 om 15:50

Vooral de buitenlandse spelers (behalve Tadic) zien Ajax (en alle andere Nederlandse clubs) toch als een tussenstap naar de grote competities. Daarnaast moet Ajax kopen / verder opleiden en weer verkopen om de hoge kosten te kunnen betalen.

3 mei 2022 om 15:48

Je weet dat Ajax elk jaar spelers moet verkopen om de salarissen te kunnen betalen ? (misschien een beetje overdreven, maar wel om geen verlies te maken). Je kunt deze spelers wel willen behouden, maar dit zijn nu juist de spelers die geld opleveren. Een Haller zal (ondanks dat nu duidelijk wordt dat hij wel beperkt is) ook nog wel met winst te verkopen zijn, maar een Tadic, Blind, Berghuis, Steekelenburg, Pasveer en een Berghuis zul je niet meer verkopen. Daarbij vraag ik mij zelf af of er nog een team komt dat Alvarez wil kopen. Als je dus geld op wilt halen dan zul je naast Ryan toch 1 van de door jou genoemde namen misschien wel moeten verkopen.

3 mei 2022 om 18:29

Stekelenburg en Pasveer waren gratis, dus elke euro is winst. Berghuis 4 miljoen geloof ik. Zou je ook met winst kunnen verkopen. Tadic was trouwens maar 11 miljoen, dat kan je misschien ook wel terug krijgen (al moet je hem sowieso behounden).

3 mei 2022 om 18:54

Haller kun je nu met waarschijnlijke winst verkopen. Zet die maar in de etalage. Kun je Brobbey terughalen. En natuurlijk leeft ook Ajax van verkopen, maar je kunt niet het hart van het team nu verkopen, want anders blijft er niks van over. Over 1 of 2 jaar ben je dan weer wat verder en hebben misschien weer sommige spelers vanuit de jeugd ons verrast. Net als Dest en Timber(s). Kwamen out of the blue. Zo gaat het meestal. Al zie ik bij Jong Ajax nu niet direct de bovengetalenteerde spelers rondlopen. Maar dat kan zo maar veranderen.

3 mei 2022 om 20:27

@zytto
Beide keepers zijn (ongeveer 40). Wie gaat deze keepers nog kopen ?? Berghuis koste volgens internet 5,5 miljoen en verdient rond de 4 miljoen per jaar. Daarnaast is hij 31 en volledig mislukt in het buitenland. Zie jij hem nog een transfer maken ??

Als dit de spelers zijn waar je nog winst op moet maken, dan zou ik maar snel gaan bezuinigen als ik ajax was.

3 mei 2022 om 20:30

@pinko,
Ik ben het met je eens dat je niet te veel spelers kunt verkopen. Echter zul je ook spelers moeten verkopen om geen verlies te maken, en daarnaast ook om nieuwe spelers te halen. Het huidige team vraagt toch om versterkingen. Zeker als Ryan, Nico en Nous weg zijn. Hoe wil je dit financieren. (hierbij nog een tip: er zijn best wel veel mensen die denken dat als je eigen vermogen hebt, dat je dan ook geld hebt om spelers te halen. Dat klopt dus niet helemaal !!!)

Deze zou ik een stuk beter begrijpen dan Haller. Timber ipv Süle is nogal een upgrade. Nu hebben ze vooral brekers achterin dus een goed voetballende CV zou daar goed tussen passen. Ik zie hem best een basisplaats veroveren.

3 mei 2022 om 13:01

Opbouwend zekers. Maar Sule is verdedigend gewoon ijzersterk. Dit jaar ook gewoon terecht in de basis bij Bayern ten koste van Upamecano.

3 mei 2022 om 16:44

Een upgrade? Nu draaf je een klein beetje door hoor. Timber gaat dit seizoen voor het eerst een volledig seizoen spelen, Daarnaast is hij debet geweest aan Europese uitschakelingen de afgelopen twee seizoenen,

Hij is het grootste verdedigende talent van Nederland en een van de grootste ter wereld, maar er valt nog veel te verbeteren. Hem een upgrade noemen t.o.v. van Sule is onzin.

3 mei 2022 om 20:31

Ging Timber tegen Benfica niet 2x volledig de fout in waaruit gescoord werd ? Het is een groot talent, maar hij moet nog echt wel stappen maken. Dus een upgrade is echt wel iets overdreven.

Zoals ik al eerder schreef, Ajax MOET het contract van Timber en Taylor opwaarderen en verlengen.
Dit worden de twee supersterren die heel veel geld zullen gaan opleveren

3 mei 2022 om 14:36

Tegen de tijd dat een eventuele superster-potentie naar buiten komt, is een Timber allang vertrokken bij Ajax. Als een Bayern concreet wordt, kun je als Ajax zijnde nog zo leuk met een contract zwaaien, maar de kans is klein dat zo'n speler nog bij wil tekenen. In het geval van Taylor zal dat een stuk makkelijker gaan, omdat hij net komt kijken.

3 mei 2022 om 16:02

Ja, klopt. Alles is te koop. Nou ja in ieder geval in voetbal.
(En als je het niet kan kopen dan koop je het om)

Voor jongens als Timber (teze, Malacia) geldt echter dat de weg voor hen nog lang is.
Neem Dumfries, die heeft zijn weg uitgestippeld. Toen hij goed was bij PSV ging hij niet weg. Pas toen hij de beste was ging hij en trok de lijn door.
Dat is voor verdedigers in ieder geval belangrijk

3 mei 2022 om 23:55

Oh, maar op dat vlak ben ik het met je eens hoor. Vanuit het perspectief van de speler is het verstandig om stapsgewijs hogerop te geraken. In de praktijk gebeurt het alleen zelden. Laten we verder ook wel zijn; als Bayern op de stoep had gestaan voor Dumfries, was hij natuurlijk ook al eerder weggeweest. Dat is ook de reden waarom bijvoorbeeld Ziyech langer bij Ajax bleef. Kwam Chelsea twee of drie jaar eerder, is de kans groot dat Ziyech maar een of twee jaar bij Ajax had gespeeld.

Ik ben heel benieuwd waar het plafond ligt van deze Jurrien Timber, eigenlijk vanaf het 1e moment dat hij in de basis is gekomen best wel ijzersterk met af en toe wel een foutje hier en daar. Maar in de Eredivisie, Champions League, Nederlands Elftal (niet de wedstijden als RB) vanaf moment 1 goed gepresteerd.

Nieuwschierig of die gelijk met de absolute top meekan of misschien toch nog ergens een tussenstop maken wat ook helemaal geen schande zou zijn.

Goede club voor hem. Iets minder fysiek geweld dan bij de PL en een ploeg dat bij zijn spel past.

Ik stel voor dat Ajax gewoon haar naam veranderd naar Bayern Munchen, dat heeft hetzelfde effect als wat er deze zomer gaat gebeuren als ik alles moet geloven.

3 mei 2022 om 13:22

@ajax1812,

Geen vrees, Bayern staat vrij bekend om zijn gierigheid, nooit dat ze Timber, Mazraoui, Gravenberch en Antony gaan kopen, dat gaat ze 150 miljoen kosten. Kan me niet voorstellen dat ze dat gaan doen.

3 mei 2022 om 13:48

Mazraoui en Gravenberch lijken me concreet en Antony lijkt me vooral een gerucht. Timber zou me dan weer niets verbazen, aangezien Bayern wel een goede centrale verdediger kan gebruiken die niet de hoofdprijs kost. Overigens is die 150 miljoen nogal lachwekkend. Zelfs als we jouw berekening ergens hieronder erbij zouden halen, dan zou je Antony dus 65 miljoen euro schatten. Geen club die dat voor hem gaat betalen.

3 mei 2022 om 14:17

Door de transfervrije spelers die Bayern heeft aangetrokken hebben ze de reputatie gierig te zijn, maar dat valt de laatste tijd echt reuze mee. Lucas Hernandez hebben ze voor €80 miljoen weggekocht bij Atletico, Leroy Sané kwam voor €60 miljoen over van City, Upamecano kostte €42,5 miljoen, Tolisso idem dito. Bayern is echt niet te beroerd de portemonnee te trekken als een speler die ze écht graag willen een flinke bak geld moet kosten.

3 mei 2022 om 14:29

Scheelt dat ze Mazraoui al niet hoeven te 'kopen' gezien deze transfervrij is. Hooguit een paar miljoen tekengeld.

3 mei 2022 om 14:54

@sirius,

Antony zijn transferwaarde word momenteel gewoon op 65 geschat hoor.
Snelle creatieve buitenspeler, Braziliaans international en nog jong.

3 mei 2022 om 16:03

Vond die 65 miljoen van je vrij hoog, dus heb het even opgezocht transferwaarde voor Antony is volgens transfermarkt 35 miljoen

4 mei 2022 om 00:00

Ik vraag me vooral af of je wel enigszins objectief bent. Mazraoui is transfervrij, Gravenberch word op 35 miljoen euro geschat, Timber op 30 miljoen euro en Antony op 35 miljoen euro. Dan kom je op 50 miljoen euro minder uit dan jouw voorspelling.

Haha wat is dit dan. Bayern denkt lekker zeg, een uitverkoop bij Ajax. Kunnen ze Dortmund niet meer aan? Lol. Straks halen ze even doodleuk Maza, Gravenberch en Timber op. Zou wel enorm pijnlijk voor Ajax zijn zeg.

3 mei 2022 om 13:26

@sociofan1

Zoals ik hierboven zei:
Mazraoui Gratis, Gravenberch 35 Miljoen, Timber 50 Miljoen. Dat is 85 Miljoen, geloof niet dat ze dat zomaar even gaan uitgeven.

3 mei 2022 om 13:40

Waar haal je al die bedragen vandaan? Gravenberch is max 25 miljoen volgens alle berichtgeving, en 50 miljoen voor Timber slaat nergens op. Die staat nu net eerste seizoen in de basis en zie ik regelmatig nog fouten maken, met name zijn keuzes om in te dribbelen of in de aanval te gaan mag hij veel en veel zorgvuldiger mee omgaan. Bovendien mede debet aan de goal van Benfica waar hij zich als een juffrouw opzij laten zetten door Nunez. Denk dat Timber eerder rond de 35 moet kosten.

3 mei 2022 om 13:44

Maar veel goedkoper ga je ze niet krijgen. We hebben het hier wel over drie spelers. Een paar jaren geleden gaven ze 80 miljoen euro uit voor Lucas Hernandez. Bovendien moeten die bedragen ook nog eens kloppen. Het zou me namelijk niets verbazen als ze Gravenberch en Timber al op kunnen pikken voor zo'n 65-70 miljoen euro.

3 mei 2022 om 13:51

Timber gaat onder de 50/60 natuurlijk niet weg. Geen noodzaak tot verkopen, heeft nog een contract en is international. Als hij deze winter in de basis staat, en die kans acht ik zeer aannemelijk, dan haal je het er zeker uit. Als Bayern hem echt graag wilt hebben zullen er veel hogere bedragen dan 35m moeten komen. Zijn droomclub is Manchester City, die zich ik ook nog wel langskomen na volgend seizoen. Pep gaf al aan gecharmeerd te zijn van hem.

3 mei 2022 om 13:52

j3ro3ntj33_

Ben jij 1 van de vele technisch directeuren op deze site? Moet altijd wel lachen dat fans denken te bepalen hoeveel een speler moet kosten.

Rubentje13

Ben het met je eens dat de bedragen die boven je genoemd worden wel iets TE zijn, maar zoals jij Timber omschrijft lijkt het net een koekenbakker en kunnen we hem vergelijken met Schuurs. Timber is onze beste verdediger en verdient alle lof op dit moment, tuurlijk maakt hij weleens fouten, niemand is foutloos.

3 mei 2022 om 14:41

@rubentje13,

Is dat de reden dat Ajax al een bod van 25 miljoen heeft afgeslagen van Bayern ?!
Ajax gaat hem onder de 30 niet wegdoen hoor.

Daarbij, Timber is ook pas 20 jaar, en als je dan ziet wat voor talent deze jongen heeft. Die gaat Ajax onder de 50 miljoen ook niet van de hand doen, Ajax moét niet verkopen dat scheelt.

Daarbij dat in de aanval gaan, denk je dat dat zijn fout is, of denk je dat de trainer het heeft verteld ?

3 mei 2022 om 14:46

@meneer Daniel, wat een onzin reactie van je.

Ik moet altijd lachen om mensen die open deuren intrappen.
"tuurlijk maakt hij weleens fouten, niemand is foutloos", ben dan gewoon stil.

Daarbij nee, ik ben geen technisch directeur, maar ik volg wel het voetbal en de transfers. Denk dat dit gewoon realistische prijzen zijn. Misschien ergens 5 miljoen meer of minder, maar verder...

3 mei 2022 om 17:21

j3ro3ntj33_

Lach dan ook even om jezelf, er is altijd wel die persoon die roept: "speler x gaat niet voor minder dan 50 miljoen weg" over open deuren in trappen gesproken.

Ik zie elk jaar dat fans roepen dat spelers voor meer dan zoveel miljoen weg gaan. Onana zou 30+ opleveren, Neres minimaal 40+ miljoen. Zat ook wel meer dan een verschil van 5 miljoen tussen.

Misschien gewoon even afwachten hoe het loopt?

3 mei 2022 om 17:21

Ik ben benieuwd waar Gravenberch voor weggaat. Ajax lijkt sterk te staan, maar als Ryan aangeeft alleen naar Bayern te willen, dan staat Ajax met een nog 1 jarig contract toch minder sterk dan dat velen denken. Ryan heeft altijd gezegd dat hij Ajax een transfersom gunt, maar ik kan mij ook voorstellen dat hij nu ook denkt, genoeg is genoeg.

4 mei 2022 om 09:03

@meneer Daniel

Voor Onana was zonder de drugs dingen ook zijn weggegaan voor meer dan 30 miljoen. Neres is gewoon een bod op geweest van meer dan 40 miljoen, dus opzich zaten ze nog niet zo verkeerd.

Dat er inderdaad dan dingen gebeuren is iets anders. Maar ik heb het over huidige marktwaarde.

Nou met dit soort spelers wordt de CL in ieder geval niet gewonnen door Bayern.
De gokkers onder ons kunnen alvast een club wegstrepen.

Hoeveel zou Ajax vragen voor Timber? Een van de grootste Nederlandse, maar misschien wel wereldwijde, talenten. Alleen dat twee jarige contract is wat kort, snel verlengen met Timber! In mijn optiek is het niet gek om 40M te vragen voor Timber (en dan gewoon Quinten naar Munchen sturen, niemand die het merkt)

Niks gek. Geweldige verdediger, al hoop ik dat hij in de toekomst als cvm gaat spelen. Heeft echt alles om op die plek werelds te worden. Als centrale verdediger blijft die lengte een dingetje voor mij.

Succes Bayern maar dat gaat jullie niet lukken.


Uitgeleerd bij Ajax vindt Timber zichzelf nog niet. Hij vindt het dan ook lastig om te zeggen wanneer dat wel het geval is. 'volgens mij verschilt zoiets per speler, maar laat duidelijk zijn dat ik nog volop in ontwikkeling ben bij Ajax. Waarom zou ik iets overhaasten? We hadden het net (in het interview met Voetbal International, red.) over mijn ontwikkeling en hoe snel het allemaal is gegaan sinds vorig jaar. Laat dat voorlopig maar even zo doorgaan.'

Brian Brobbey, een goede vriend van Timber, vertrok eerder wel al heel snel naar het buitenland. Timber geeft aan dat het een keuze van een speler blijft en dat iedere speler zelf zijn eigen afwegingen moet maken. 'je moet zelf bepalen wanneer je jezelf ready voelt om de volgende stap te maken. Ik heb bij Ajax nog een langdurig contract (tot medio 2024, red.), speel bij de grootste en mooiste club van Nederland, kan hier prijzen winnen en in de Champions League spelen. Dat zijn voor mij geweldige uitdagingen.'

3 mei 2022 om 14:05

Zit een goede kop op die jongen, denk dat hij het echt heel ver gaat schoppen. Grootste talent wat er in de Eredivisie rondloopt, misschien zelfs wel het grootste Nederlandse talent.

3 mei 2022 om 15:21

Helemaal mee eens.

Vervelend issue wat nu ontstaat: ik als liefhebber van de eredivisie wil nog minimaal 2 jaar van deze klasbak genieten en vind dat hij zichzelf op sportief gebied niet moet overschatten en gewoon bij Ajax blijven en meters maken inplaats van daar bij Bayern op de bank gaan zitten! Gaat Bayern ook niet een lioket voorbij wanneer ze eerst bij de entourage van timber informeren en niet bij Ajax? Zijn ze er daar op uit om Ajax sportief te slopen? Als die dan toch moet gaan dan wel voor de hoofdprijs... begin maar met bieden met 50 miljoen en dan gaan heel veel hier roepen: dat is hij niet waard enz enz maar als Ajax zou ik een houding aannemen van graag of niet hij zit hier voorlopig anders prima op z’n plaats.

3 mei 2022 om 14:17

"Dat is hij niet waard"... Antwoord: dan blijft ie nog even, want dat zou Ajax zeker moeten denken. In alles verder dan alle Nederlandse verdedigers op Van Dijk na. Lekker nog even wachten tot ook City of Real dat over twee jaar zeker weten.

3 mei 2022 om 15:31

Dat bedoel ik idd liefst helemaal niet verkopen en zeker deze zomer nog niet! Laat de scouts van andere clubs eerst maar eens langskomen..

Ey, we gaan niet allemaal in dezelfde transferwindow weg he?

Timber is de grootste groeibriljant sinds De Jong. Ik neem aan dat die niet wordt overwogen en over een paar jaar voor echt kassa naar City oid gaat...?!

Dat is allemaal prima, maar dan zal Bayern zeer diepe zakken moeten hebben. Als je die drie jongens wil binnenhalen moet je denken aan 100 miljoen + bedragen.

Timber is in potentie echt een wereldklasse verdediger. De rust waarmee hij speelt doet me denken aan Van Dijk op die leeftijd. Het werd vaak weggezet als nonchalant, maar die rust heb je achterin echt nodig. Ik denk dat hij het niveau bij Bayern wel aankan, al denk ik dat hij er verstandig aan doet nog 1 seizoen langer te blijven en nog belangrijker te worden.

3 mei 2022 om 22:41

ja echt Messi. Vooral de rust om hem heen als spits van het beloftenelftal van FC Groningen. Manmanman. Als je "op die leeftijd" weglaat , klopt je verhaal wel aardig.

4 mei 2022 om 00:03

Timber is wel vele malen beter dan Van Dijk op die leeftijd. De laatstgenoemde was gewoon een groeibriljant en die situatie komt eigenlijk maar heel zelden voor. Daar tegenover staat bijvoorbeeld een De Ligt waarbij de ontwikkeling toch wat hapert sinds z'n vertrek bij Ajax. Hij doet het niet zozeer slecht hoor (immers zijn er maar weinig spelers die zoveel minuten maken bij Juventus op die leeftijd), maar een betere speler is hij zeker niet geworden. Er valt simpelweg geen peil op te trekken hoe Timber zich ontwikkelt en hoe hij zich staande houdt bij grote Europese clubs.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren