Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

The Telegraph: Ten Hag biedt Van de Beek ultieme reddingsboei bij United

Laatste update:

De toekomst van Donny van de Beek zou zomaar eens bij Manchester United kunnen liggen. De middenvelder, die tot het einde van het seizoen wordt gehuurd door Everton, krijgt volgens The Telegraph een eerlijke kans om zich in de voorbereiding op het nieuwe seizoen te bewijzen bij Erik ten Hag. Het huwelijk tussen United en Van de Beek kon tot dusver nog niet op heel veel hartstocht rekenen. De van Ajax overgenomen middenvelder was slechts twee keer trefzeker in vijftig optredens en fungeert vooral als tweede viool.

De hoop van Van de Beek om alsnog te slagen bij United heeft volgens Engelse media een enorme boost gekregen sinds bekend is geworden dat Ten Hag na dit seizoen het roer overneemt van interim-manager Ralf Rangnick. Nu bekend is geworden dat Van de Beek zeer waarschijnlijk onderdeel uitmaakt van de selectie in de voorbereiding op het nieuwe Premier League-seizoen, gloort er nog meer hoop aan de horizon. De middenvelder werd in januari voor een halfjaar uitgeleend aan Everton, nadat hij in de eerste seizoenshelft tot slechts zeventig minuten kwam namens United.

Van de Beek zette daarmee zijn onzekere toekomst bij de club voort, daar hij sinds zijn overgang van Ajax nauwelijks wist te imponeren op Old Trafford. Vorig seizoen bleef zijn aandeel beperkt tot vier basisplaatsen onder Ole Gunnar Solskjaer. The Telegraph spreekt van een reddingsboei die Ten Hag aanreikt bij Van de Beek in een poging de carrière van de middenvelder alsnog te redden bij United. Van de Beek speelde een sleutelrol in het Ajax dat onder Ten Hag tot de halve finale van de Champions League reikte in 2019. "Hij is een absolute sleutelspeler voor ons, een zeer moderne middenvelder met veel diepgang in zijn spel", zei Ten Hag na het vertrek van Van de Beek.

Afgelopen december liet Ten Hag zich in De Volkskrant uit over de uitzichtloze situatie van Van de Beek. "Donny, dat vind ik moeilijk. Het is doodzonde", aldus de vertrekkende trainer van Ajax. "Als je geen kansen krijgt, staat je ontwikkeling ook stil. Het enige wat je kan doen is je ploeg aanmoedigen vanaf de kant." Van de Beek was slechts twee keer trefzeker in zijn vijftig optredens op Old Trafford, maar zou nu goede hoop hebben een vaste waarde te kunnen worden in het elftal van Ten Hag. Fans van United hopen echter op stevige concurrentie met de komst van Frenkie de Jong. Ook Aurélien Tchouaméni van AS Monaco wordt genoemd als mogelijke versterking voor het middenveld.

Geloof jij er nog in dat Donny van de Beek gaat slagen bij United?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als United weer omhoog wil dan is Vd Beek een van de eerste spelers die je moet lozen

26 april 2022 om 18:26

Misschien is Donny wel heel belangrijk voor de kleedkamer. En anders heeft hij vanaf de dug-out een geweldig uitzicht over Old Trafford. Daar zit is ook graag als ik een miljoen verdien. We zullen zien wat er gaat gebeuren in Manchester.

26 april 2022 om 18:43

Als United weer omhoog wil ligt dat echt niet aan de aanwezigheid van Donny van de Beek. Maar goed, jij hebt natuurlijk een persoonlijke kruistocht tegen de drie ideale Ajax schoonzonen van weleer.

26 april 2022 om 18:49

Dat heeft weinig te maken met een kruistocht. Dat is gewoon terechte kritiek. Een leek kan zien dat Vd Beek tekort komt voor een club als United, een leek kan zien dat De Ligt veel cruciale fouten maakt en een leek kan zien dat Frenkie enorm wisselvallig is. Maguire bekritiseren we toch ook voor een heel groot gedeelte omdat hij over de 80 miljoen heeft gekost en dat transferbedrag niet waar maakt? Waarom zou je dan geen kritiek mogen hebben op Nederlandse spelers die hun enorm hoge transferbedrag niet waarmaken?

26 april 2022 om 19:48

@Japie tuurlijk is kritiek prima. Ik denk dat er heel veel mensen zijn die verwacht hadden dat Frenkie, Donny en Mathijs de hemel zouden bestormen, en dat is niet uitgekomen.

Dat gezegd hebbende, er zijn vaker voetballers stroef gestart of mislukt, om vervolgens ergens anders te slagen. Mathijs doet het imo het beste van de drie. Die is gewoon gewild. Frenkie valt me wat tegen maar is natuurlijk ook op een verschrikkelijk slecht moment bij Barca gekomen. En Donny is natuurlijk geen prutser, die kan echt wel wat. Misschien onder Ten Hag, misschien ergens anders. Maar ook hij kan weer opbloeien. Di Maria was ook geen succes bij United en die bleek toch ook best te kunnen ballen.

26 april 2022 om 19:54

@Vernon Dat ben ik zeker met je eens maar je beoordeeld spelers natuurlijk op wat ze laten zien in de actualiteit. Als deze drie straks ergens anders de sterren van de hemel spelen dan zal er niemand zijn die kritisch op ze is

26 april 2022 om 20:05

Toch zie je de laatste jaren alleen Nederlandse voetballers in het buitenland slagen als ze de geleidelijke weg nemen. Tuurlijk, ze waren minder gewild en konden niet anders, maar het blijkt wel beter te werken.

26 april 2022 om 20:30

Prima Japie_krekel, van de Beek heeft nog niet het niveau aangetoond om te kunnen slagen bij Manchester United echter beweer jij dat wanneer MU omhoog wilt ze als allereerste Donny moeten lozen. Dat is gewoon een simpele popi-jopie aanname zonder verdere argumenten waarom MU nu precies beter zal presteren wanneer Donny van de Beek weg is, hij heeft immers amper gespeeld afgelopen seizoenen en dus is het logischer dat als je omhoog wilt je juist de middelmaat die momenteel altijd speelt zal moeten verversen.

En dat het terecht is dat deze royaal betaalde atleet weleens kritiek krijgt, natuurlijk. Dat hij Nederlands is, maakt daarin verder weinig uit, het is eerder opvallend dat jij altijd kritiek heb op een serie spelers en daarin ben je wel degelijk zeer standvastig. De speler die afgelopen seizoen alle kritiek van de wereld had verdient heb je namelijk altijd tot in het holst van de nacht in bescherming genomen.

Meten met twee maten Japie.

26 april 2022 om 20:45

Wie heb ik in bescherming genomen dan? Ik neem niemand in bescherming. Bovendien hebben De Ligt, Frenkie en Vd Beek op basis van afgelopen seizoen toch ook niet best gepresteerd? Vd Beek is toch geen United niveau? Dat is dezelfde middelmaat waar jij het hier over hebt. Telkes, Vd Beek, Maguire, Lindelof, WannBissaka, Fred, McTominay etc. vind ik allemaal middelmaat

26 april 2022 om 20:54

Wow Ikea coming in hot!! Harde reactie, heel netjes.
@Japie ben het regelmatig met je eens en vaak ook oneens. Dat kan, ik geef het aan als duiding. Maar hoe kan jij zeggen een leek ziet nog wel dat Donny te kort komt voor United?
Ik durf te wedden dat ik hoger gevoetbald heb dan jij, geeft niet maar ik noem mezelf geen leek. Donny kan slagen bij United naar mijn mening. Een dynamische middenvelder met een geweldige arbeids ethos, zeer goede basis- en functionele techniek, kan doelpunten maken en voorbereiden en daarnaast een echte handenbinder voor de tegenstander. Hij heeft het bij Ajax bewezen en bij United geen kans gekregen. Dat laatste kun je ook aan kwaliteit toeschrijven maar ik denk dat er de laatste jaren bij United verschillende belangen speelde. Jij vind waarschijnlijk Bruno Fernandes geweldig, maar dat is ie niet. Hij doet wel eens geweldige dingen.

Frenkie is gewoon top 3 beste middenvelders ter wereld. Modric was op zijn 24e ook niet wat hij nu is.

26 april 2022 om 20:55

Ihattaren natuurlijk. Wellicht een jongen die in staat is flair te laten zien als de wind de goede kant op staat maar een jongen die je het bed uit moet sleuren, een jongen die loopt te traineren waar mogelijk, een jongen die zich negatief uitlaat over zijn werkgever en diens trainer. Dus je neemt wel degelijk iemand in bescherming.

En indirect ben je ook constant de drie Ajax lieverds naar beneden aan het praten. Dat mag je doen, maar het is gemis, want je hebt wel degelijk de mogelijkheid je argumenten te beargumenteren, echter ben je zeer subjectief en wil je dat niet toegeven. (Ik bijvoorbeeld ben net zo subjectief, maar ik heb dan ook geen kennis van voetbal en vind de randzaken veel interessanter dan mooi voetbal.)

(en je hebt me doen glimlachen Mancunianb)

26 april 2022 om 20:56

@japie

Dat beoordelen op de actualiteit ben ik maar deels met je eens. Als je gewoon gezien hebt dat een bepaalde speler ergens ontzettend goed gepresteerd hebt, dan weet je dat de kwaliteiten er wel zijn. Ze komen er alleen niet uit. Bij sommige spelers is dat blijvend (ik denk altijd als eerste aan Balotelli), bij andere spelers kan een nieuwe trainer of nieuwe club een wereld van verschil maken. En laat Donny nu net de trainer krijgen die hem WEL goed heeft laten presteren.

26 april 2022 om 21:41

@IKEA Je hebt daar in principe een goed punt. Alleen Ihattaren heeft in het verleden wel bewezen de Eredivisie aan te kunnen waar Vd Beek nog niks heeft laten zien op PL niveau. Bij Ajax vond ik hem ook al niet heel bijzonder eigenlijk. Frenkie, Ziyech, Tadic, De Ligt en Onana vond ik toen de grote mannen

26 april 2022 om 21:42

@Vernon Ik vond Vd Beek bij Ajax ook niet echt indrukwekkend. Hij maakte af en toe een goal en dat is een kwaliteit maar voor een middenvelder vond ik hem verder eigenlijk weinig aan het spel toevoegen

27 april 2022 om 00:35

3 godenzonen? Zeg maar gerust alles met een Ajax shirt. Hoe vaak ik hem wel niet dezelde onzin over oa. Blind, Veltman en Klaassen zie herhalen. Ook laatst toen iemand Stekelenburg een compliment gaf wist hij 30 dezelfde reacties te plaatsen onder het artikel die ook maar enigszins positief was.

27 april 2022 om 02:23

Wat een onzin. Ziyech, Mazraoui, Gravenberch, Zlatan, Eriksen, Ihattaren, Bergkamp, Davids, Suarez, Cruyff, allemaal Ajax spelers of ex Ajax spelers waar ik een enorme fan van ben. Dat jij er dan problemen mee hebt dat ik af en toe terechte kritiek heb op middelmaat als Blind, Veltman, Klaassen en Stekelenburg en dat linkt met een haat naar Ajax dat is dus blijkbaar echt je eigen interpretatie

27 april 2022 om 07:50

Wel echt een duidelijke trend aan het worden dat je om van jou herhaaldelijke (op het obsessieve af) ongenuanceerde kritiek te krijgen je eigenlijk op zijn minst het autochtone Hollandse "schoonzonen uiterlijk" moet hebben, zoals jij dat vaak omschrijft. Neem De Ligt, De Jong, Veltman, Blind en Klaassen bijvoorbeeld. Super uiteenlopende posities, stijlen en karakters maar toch is het voor jou heel lastig om ze normaal te beoordelen en herhaal je overkritische eenzijdige benadering dag in dag uit voor jaren aan een stuk. Terwijl je personen als pak em beet Zlatan of Mo Ihatarren -die beide op hun eigen manier voor een stuk meer ophef op en buiten het veld zorgen- weer wel heel gemakkelijk pruimt. Iets zegt mij toch dat er bij jou een stukje beoordeling op uiterlijke kenmerken in zit. Of het is gewoon heeeeeel toevallig

27 april 2022 om 11:25

Geheel toevallig waarschijnlijk. Bergkamp was een autochtone voetballer. Een voorbeeld prof en ex Ajax speler en een van mijn favoriete voetballers allertijden. Zelfde geldt voor Cruyff en Van Basten

27 april 2022 om 11:58

Bergkamp, Cruijff en Van Basten zijn ook Gouden Bal winnaars / spelers van absolute wereldklasse. Die namen staan bij vrijwel iedereen wel op het lijstje favorieten denk ik, zeker als je zelf Nederlander bent en ze in Oranje hebt meegemaakt. Maar goed, laten we het maar op toeval houden dan! Fijne koningsdag Japert

27 april 2022 om 12:10

Thanks Sander, jij ook een fijne koningsdag!

26 april 2022 om 18:46

Klopt, die heeft kansen genoeg gehad onder verschillende trainers. Hij kan het niveau wat Manu nastreeft echt niet aan. Geen trainer zal zijn beste spelers laten vertrekken. Geen tijd en energie meer insteken. Bovendien heeft hij 2 jaar stilgestaan in zijn ontwikkeling.

26 april 2022 om 19:13

Japie je grossiert weer in domme ongenuanceerde uitspraken zie ik. Bruno die ik beschouw als zijn directe concurrent is natuurlijk in basis een betere voetballer. Maar het is toch echt de vraag of Bruno wel in de stijl van ten Hag past, ik betwijfel het. Zijn positionele inzicht en speldiscipline is echt om te huilen. Daar krijgt hij op dit moment ook heel veel commentaar op. Donny kan dat echt veel beter. Vind trouwens dat hij gewoon moet verkassen de recente contract verlenging van Bruno moet hem toch wel eea duidelijk maken. Je zou trouwens verbaasd zijn hoeveel united supports nog een rol voor Donny zien weggelegd. Soms zelfs betiteld als 'easy new signing' onder ten Hag. Zou je je misschien wat meer kunnen verdiepen in de materie voor je weer wat de wereld inslingert?

26 april 2022 om 19:14

@japie_krekel,

Het grootste probleem is dat Bruno op zijn plek speelt en die is gewoon beter!!

Donny zou prima kunnen renderen daar, maar niet in deze omstandigheden. Daarnaast is Bruno iemand waar je je elftal omheen bouwt

26 april 2022 om 19:56

@ajaxglobal Bruno Fernandes is idd een veel betere speler, maar United wil bij de top 3 meedoen en daarvoor vind ik Vd Beek te beperkt. Bij een Everton waar hij nu zit vind ik hem wel op zijn plek zitten qua niveau

26 april 2022 om 21:02

Vind je Bruno Fernandes wel om top 3 mee te doen?

26 april 2022 om 21:44

Zeker weten. Vorig jaar was hij fenomenaal en imo de belangrijkste reden dat United tweede werd

27 april 2022 om 00:20

Hij had fenomenale momenten en heerlijke doelpunten vorig jaar. Dit jaar is hij daarom belangrijk gemaakt en dan zie je dat er niet veel rendement over blijft. Ontzettend veel balverlies en erger nog dramatische omschakeling en arbeid wat gewoon punten kost!

27 april 2022 om 02:25

Dit jaar is hij zeker minder maar ik vind hem nog steeds een klasse beter dan Vd Beek. Dat vind ik echt een simpele huis, tuin en keukenvoetballer waarvan United er al teveel van heeft rond lopen

28 april 2022 om 09:54

@japie_krekel,

Dat mag je vinden. Persoonlijk denk ik dat het heel erg afhangt van het team en de spelers die je om je heen heb. Van Beek is geen speler a la Bruno die veel zelf creëert, maar als hij kan lopen en in de 16 kan komen heeft hij zeker waarde, ook bij Man utd.

26 april 2022 om 19:35

Ik zie dat het tegenwoordig een trend is om te bashen op japie. Laat die man gewoon zijn mening geven sjonge jongen iedereen die meteen wilt aanvallen. Hij vindt donny niet goed genoeg voor united en dat mag.

26 april 2022 om 19:54

Dat mag zeker en ik heb ook mijn twijfels. Maar om dan te komen met bewoordingen als een leek kan zien.. Dat is niet erg onderbouwend en daarmee zegt hij dat veel binnen de voetbalwereld maar leken zijn. Ik ben nog steeds wel nieuwsgierig naar wat Donny kan als hij in zijn kracht gebruikt wordt. Niet iedereen in de wereldtop heeft snelheid en een individuele actie in huis wat ik bij veel volgers proef als cruciaal.

26 april 2022 om 19:59

@RdeBoer Een leek kan ook zien dat Memphis enorm veel balverlies lijdt. Om sommige dingen te constateren hoef je echt niet een of ander voetbalgenie te zijn. Een leek kan ook zien dat Maguire een vrij matige verdediger is lijkt mij

26 april 2022 om 20:44

En een leek kan zien dat koemen overal ontslagen is.

26 april 2022 om 20:47

Dat kan een leek inderdaad ook zien dus voetbal is geen hogere wiskunde

26 april 2022 om 20:51

Balverlies wordt geteld en is daarom objectief meetbaar. Maar soort balverlies vind ik belangrijker. Hoeveel risico in passing en beslissend zijn etc. Maguire vind ik ook geen wereldtop (maar niveau daaronder zou ik niet matig noemen) maar heeft veel wedstrijden in PL gespeeld en ook 30+ interlands maar heeft het alleen fysiek en mentaal niet op de rit. Dan zijn dus veel mensen in zijn omgeving leken. Dat vind ik te simpel gezegd en normaal weet jij dat beter uit te leggen.

26 april 2022 om 20:53

Een leek kan ook lezen dat Donny halve finale CL heeft gehaald.

26 april 2022 om 21:46

Onana ook. Verder ben ik het wel met je eens. Ik had moeten benoemen dat ik onnodig balverlies bedoelde. Maguire is niet zo slecht als velen willen doen voorkomen, maar het is geen United niveau

Ik geloof niet dat Ten Hag v/d Beek een "reddingsboei" biedt.
Hij zal gewoon z'n best moeten doen en hopen dat hij een kans krijgt.
Die moet hij dan met beide handen aanpakken.
Ten Hag z'n hoofd ligt natuurlijk op het hakblok als het mis gaat en v/d Beek voorop gaat in de malaise.

Ten Hag moet niet met vd Beek aankomen. Hij heeft al laten zien niet het niveau van de PL aan te kunnen. Als Ten Hag het toch met vd Beek gaat proberen haalt hij oktober niet eens

26 april 2022 om 18:27

Hij komt niet met hem aan, Donny is niet door Ten Hag gehaald. Je kan hem probleemloos de voorbereiding mee laten doen, en kijken hoe dat gaat. Valt het tegen, dan verhuur je hem.

Voor iemand die nog totaal niet bezig claimt te zijn met ManU zijn er toch wel erg veel journalisten die (zoals het hoort) erg veel info over ManU bij ten Hag los kunnen peuteren.

Overigens zie ik echt geen enkele reden waarom ten Hag Donny nog een reddingsboei zou bieden, het is nu toch wel duidelijk dat hij (helaas) niet het gewenste niveau heeft? Dan kun je beter je tijd in daadwerkelijke versterkingen steken.

26 april 2022 om 18:24

Is het info lospeuteren of uit de duim gezogen? Dit artikeltje kan elk lid van VZ wel bij elkaar verzinnen bijvoorbeeld.

26 april 2022 om 18:28

Naja hij heeft onder een matige trainer gespeeld die hem ook nog eens niet moest. Daarnaast heeft hij nooit een fatsoenlijk aantal minuten van hem gekregen dus ik begrijp best dat ze hem nog een kans geven. Zeker omdat ten Hag hem ook nog eens kent.

26 april 2022 om 18:35

Rangnick zag het daarna ook niet in hem zitten. Die vond Vd Beek zeker ook niet aardig?

26 april 2022 om 18:59

Geen idee Japie maar Rangnick valt ook vies tegen als coach. Denk trouwens niet dat vdb het niveau heeft dat united wilt bereiken maar ik snap dat ze hem een kans willen geven omdat ten Hag hem kent.

26 april 2022 om 19:59

Ten Hag heeft goed met Donny gewerkt, en is met hem verder in de CL gekomen dan United de laatste jaren. Dus logisch dat hij het wil proberen. Ligt ook aan je spelsysteem. Ook grotere voetballers dan Donny hebben gefaald als ze bij een andere club kwamen. En dan ergens anders weer gepresteerd.

Bij Van de Beek maar ook bij Frenkie krijg ik vaak de indruk dat ze 1,70 meter lang zijn ipv boven de 1,80 meter. Zelfs Messi oogt groter dan hun qua breedte.
Heb bij die twee het gevoel dat ze wat extra spieren mogen kweken zodat ze sterker aan de bal zijn en meer durven.

26 april 2022 om 18:23

Frenkie zou aan de bal meer moeten durven?

26 april 2022 om 18:46

Vind je Frenkie goed genoeg dan zoals hij nu is?
Is inmiddels 25 jaar geloof ik en nog steeds vind ik hem qua fysiek ondermaats en kan dat niet compenseren met zijn wendbaarheid of technische kwaliteiten. Hij hoeft geen body builder te zijn maar een klein beetje kan toch geen kwaad?
En waarom zou hij niet meer risico in zijn spel kunnen leggen? Het is niet dat hij altijd geweldig tussen de linies passt maar vaak voor de voorzichtige keuze gaat.

26 april 2022 om 18:31

Als je Frenkie de gym in stuurt om massa te kweken gaat dat bijna altijd ten koste van wendbaarheid, acceleratie etc. Dit zijn nu juist de onderdelen waarin Frenkie uit kan blinken. Betreft vd Beek zou het zomaar kunnen, daar zie ik hem gewoon te weinig voor spelen.

26 april 2022 om 18:41

Frenkie zijn wendbaarheid vind ik erg meevallen en erg technisch is hij niet(op wereldniveau dan). Dan kan je beter wat spieren kweken en een sterke CM worden.

26 april 2022 om 19:08

Zijn wendbaarheid is echt één van zijn selling points, bizar punt van kritiek. En dat terwijl er best veel kritiek op de Jong valt te hebben.

26 april 2022 om 19:16

En op het hoogste niveau niet zoveel van geprofiteerd. Het is geen Iniesta, David Silva of Modric qua wendbaarheid en hij zit onder hun niveau.
Dan compenseer je dat met meer duelkracht bijvoorbeeld, want zoals Frenkie nu is zal hij nooit zijn volledige potentie benutten.
Ik vind zijn wendbaarheid niet van wereldklasse

26 april 2022 om 19:30

En zij waren wel gespierd?

26 april 2022 om 19:32

Ik zei ook nergens dat hij erg technisch is. Zijn unieke kwaliteit is dat hij zo gemakkelijk wegdraait en indribbelt. Daarvoor moet je toch over de nodige acceleratie en behendigheid beschikken. But lets agree to disagree on this one.

26 april 2022 om 20:02

Kan je dat moment nog herinneren bij Real - Ajax waarbij Modric omviel en beteuterd keek hoe Frenkie weg liep? Zijn wendbaarheid is geweldig. Het is alleen jammer dat het er nu minder vaak uitkomt. Dat is een tegenvaller.

26 april 2022 om 20:38

Bij Van De Beek wel, maar bij De Jong is dat niet nodig. Busquets heeft wel een vergelijkbare bouw als De Jong. Dat is wel een beetje inherent aan dat type speler (al zijn beide heren wel verschillend op de manier waarop ze die positie invullen). Die moeten het toch hebben van hun lichtvoetigheid. De Jong is bovendien wel sterk aan de bal en staat ook verdedigend zijn mannetje. Het probleem is allereerst dat hij niet op z'n positie speelt en ten tweede dat hij wisselvallig presteert en te vaak een 6 scoort.

26 april 2022 om 20:55

Maar dat is mijn punt niet. Frenkie met zijn huidige bouw en wenbaarheid kan niet tippen aan Busquets in zijn prime.
Dan moet je als voetballer conclusies trekken en aan je lichaam werken.

Ik neem Van Persie als voorbeeld. Hij was ook vrij smal toen ie op de flanken speelde. Kweekte aardig wat spieren en werd later éã©n van de beste spitsen. Als ie op de vleugels bleef spelen en niet werkte aan zijn lichaam dan was hij niet zo speciaal geweest.

Dat Frenkie te vaak zesjes haalt komt omdat hij kwaliteiten mist om het te compenseren.

Wat een verrassing dit nieuws, had ik niet kunnen voorzien. Zonder Pogba, Matic, Lingard, Mata (?) is er wel minder concurrentie, maar United zal hopelijk voor hen wel een aankoop doen.

Geloof me, dit gaat wel ff door. Ziyech, De Ligt, Frenkie, Timber, Antony........

Die is al lang gewogen en te licht bevonden... Next!

Gister scoort Ihatarren een hattrick en gunt iedereen (nu ja, het leeuwendeel) hem dit en hoopt iedereen dat hij gaat slagen en mee gaat naar Qatar. Vandaag volgt dit artikel over van de Beek die mogelijk een gelukje heeft met de nieuwe trainer ten Hag en dan zijn alle reacties negatief en heeft van de Beek het niet in zich.

Waarom kunnen we niet gewoon ook hopen dat van de Beek wél slaag en wél doorbreekt in MU? Het valt me nogal op, en dat terwijl van de Beek altijd wél hard werkt, zich nederig opstelt, niet met een tiental kilo's teveel van vakantie terugkomt, etc.

Ik ken Donny niet hoor, en ik weet niet of we goede vrienden zouden kunnen zijn, echter begrijp ik gewoon echt niet waarom iemand die niet negatief in de media komt zo wordt uitgejoeld en een speler die duidelijk de P in heeft gehad en dat op alle mogelijke manieren liet merken nog steeds op zoveel krediet kan rekenen.

26 april 2022 om 18:53

Met Mo heeft het ermee te maken dat die z’n vader is verloren en veel mensen vinden dat hij te snel in het verdomhoekje is gezet. Hoop overigens ook dat Donny het nog gaat maken!

26 april 2022 om 18:54

Omdat Ihattaren leuke dingen kan met een bal en met zijn techniek en creativiteit amusement brengt en Vd Beek voornamelijk alleen hard kan werken, maar weinig tot geen entertainment brengt in het veld. Daar ga je niet voor naar het stadion. Vd Beek is dertien uit een dozijn qua speelstijl. Je wordt in het hedendaagse voetbal doodgegooid met lopers met diepgang

26 april 2022 om 19:36

Vd Beek kan niet alleen hard werken. Als je hem juist gebruikt kan je er onwijs veel aan hebben. Bovendien heeft hij tot op heden 10x meer gepresteerd dan Mo. Alleen zijn efficiënte goals in het befaamde CL-seizoen al. Dit is typisch weer een gevalletje onderbuik. Maar Mo is dan ook je favoriet toch Japie, dus ik begrijp dat wel. Zo heeft iedereen zijn favorietjes. Flair en leuke dingen doen met een bal zijn trouwens zeker niet de enige kwaliteiten in het topvoetbal.

26 april 2022 om 19:48

(GluubsterTJ) Japie heeft altijd selectieve pispaaltjes , Blind, Veltman, de Ligt , Frenkie en nu V/d Beek ach hij is totaal niet serieus te nemen maar hij heeft er totaal geen kijk op hoe het voetbal zich ontwikkeld , dat de lopers en spelers met diepgang er voor zorgen dat de creatieve spelers kunnen excelleren maar daar hoor ik hem nooit over want dat past niet in zijn kritiek , hij kijkt alleen maar hoeveel geld een speler kost maar wat kan wat kan een speler er nu aan doen dat een club 80/90 miljoen voor jou overhebt maar voor hem telt dat schijnbaar niet ,

26 april 2022 om 19:54

Ben het met je eens. Al is hij niet de enige die Blind en De Ligt als pispaaltjes gebruikt. Half vz doet dat helaas. Met jou eens dat de lopers de rode loper, hèhè, uitleggen voor de spelers met creativiteit. Zo ook Donny, we hebben het hier echt niet over de doorsnee eredivisievoetballer he.

26 april 2022 om 20:45

Dat is wel erg kort door de bocht. Vergeleken met Van De Beek heeft Ihattaren een mentaliteit van lik me het vestje. Dat er nu progressie is en hij bijna fit is, maakt het niet ineens iets speciaals. Die jongen is onderweg om het minimale te doen wat je hoort te doen als profvoetballer, namelijk topfit zijn. In die context snap ik het betoog van IKEA wel.

Sommigen zijn wel erg fel in de kritiek jegens Van De Beek. Dat hij wellicht niet goed genoeg is voor Manchester United, maakt het niet dat men hem maar bij de enkels af moet zagen. Van De Beek is onderaan de streep wel gewoon een goede speler die wel wat meer kan dan alleen hard werken. Dat een club als Manchester United meer vraagt, dat kan. Het is ook geen schande dat hij het daar waarschijnlijk niet gaat halen.

Onderaan de streep is het een kwestie van tijd dat Van De Beek weer geselecteerd gaat worden voor Oranje. Die vind wel weer een club en als hij regelmatig speelt, hoort hij erbij. Bij Ihattaren moet je nog maar afwachten of z'n mentaliteit voor problemen gaat zorgen als de echte uitdagingen weer komen. Die komen niet bij Jong Ajax, maar bij Ajax 1.

Maar goed, ik hoop dat Ihattaren zich herpakt en Van De Beek weer ergens aan spelen toekomt. Ik denk dat we het daar wel eens over kunnen zijn.

26 april 2022 om 20:49

@sloep01 Was jij niet een van de mensen die vond dat er voor Maguire veel teveel is betaald terwijl hij daar ook niks aan kan doen? En waarom hoor ik je dan niet over iedereen die constant zit te zaniken op een Memphis, Pogba, Wijnaldum, Maguire, Neymar etc. Dan hoor ik je niet klagen over pispaaltjes

26 april 2022 om 19:01

Omdat Ihatarren uit een moeilijke periode komt en nu langzaam opkrabbelt na de dood van zijn vader, na een periode extreem negatief in de media te zijn verschenen en echt gigantisch werd uitgejoeld, nota bene werd geschandpaalt met hetzerige artikelen over zelfs likes op Instagram. Dus nu een soort gunfactor na extreem veel kritiek.

Terwijl Donny door de media de afgelopen jaren toch op z'n zachtst gezegd extreem werd gehypt waardoor je een soort tegenhype kreeg en mensen dus graag hun ongezouten mening over hem geven. En je vergelijkt nu welgeteld 2 artikelen terwijl als je op Ihatarren klikt en terug scrolt je vaak 150+ reacties per topic zag waar hij toch nét iets meer dan Donny werd uitgejoeld.

26 april 2022 om 20:09

Jeffrey

Bij Mo is het vooral heel opportunistisch allemaal. Toen het slecht ging was de kritiek enorm. En nu hij weer terug lijkt te zijn, heeft hij opeens de gunfactor. Bij Donny is het in omgekeerde richting gegaan. Als die weer gaat presteren keert dat ook weer om denk ik.

26 april 2022 om 20:14

Nu ben jij het met een selectief geheugen. Ik kan me namelijk bijna alleen maar lofredes op televisie herinneren totdat hij het zo bont heeft gemaakt dat zelfs analisten (altijd voorzichtig naar mijn idee) toch kritiek hebben geuit. Oftewel een beetje kritiek na een periode extreem positief en bejubelend te zijn volgde juist de zachte kritiekfase, daarin hebben we dus een compleet andere perceptie van de werkelijkheid. Het verlies van de vader, dat gun je niemand en zeker is er een logisch patroon te zien in zijn gedrag maar naar mijn idee heeft hij wel zijn gunfactor verplast, maar daarin sta ik wel in een minderheid.

Dat Donny ook vaak overdreven is bejubeld, absoluut, maar hij is niet naast zijn schoenen gaan lopen, heeft nergens zijn trainer of werkgever te kijk gezet en heeft ook nog eens daadwerkelijk gepresteerd (echter minder frivool dan de eerstgenoemde).

26 april 2022 om 20:47

Gaan we nu elk stukje verantwoordelijkheid bij Ihattaren wegnemen? Dan kun je namelijk elk gedrag van bijna ieder mens goedpraten, want ieder mens kampt met verliezen. Niets tegen Ihattaren verder en ik hoop dat die jongen geleerd heeft van z'n fouten, maar het gebrek aan professionaliteit bij PSV, Juventus en Sampdoria was natuurlijk ontzettend schrijnend.

26 april 2022 om 20:51

Dat wordt toch ook met pakweg een Frenkie gedaan als hij niet goed speelt? Dan ligt het nooit aan hem maar aan de opstelling, de coach of de stand van de zon

26 april 2022 om 20:54

Bijna ieder mens verliest zijn vader op z'n 18e? Sterk staaltje whataboutisme in mijn optiek.

Bij Ajax speelde hij een aantal geweldige wedstrijden onder Ten Hag en dwong hij die transfer naar United af. Donny is een speler die prima in het systeem van Ten Hag past, dus ik snap wel dat hij even wil kijken hoe goed of slecht Donny nou daadwerkelijk is op dit niveau voordat hij hem de deur wijst.

Als iemand hem aan de praat krijgt is Ten Hag het wel. Nu is het ook puin dus waarom niet met het Van de Beek proberen.

Ten Hag wil niet met Engelse journalisten praten als ze aan de poort van De Toekomst staan, maar toch weten ze wat Ten Hag allemaal van plan is? Knap hoor.

26 april 2022 om 20:49

Tja, het zijn dezelfde verhalen als toen Ten Hag alleen nog in de wandelgangen werd genoemd als opvolger van Rangnick. Journalistieke verzinsels zijn dagelijkse kost voor journalisten tegenwoordig.

Ik ben overtuigd dat Donny van de Beek beter zal presteren onder Ten Hag. Hij zal veel meer zelfvertrouwen hebben onder Ten Hag, maar ook meer het vertrouwen voelen/krijgen. Dit kan echt een groot verschil maken. Hij heeft nooit het vertrouwen gekregen. Af en toe invallen en soms uurtje basis en dan weer bank, bank en bank. Hij moet echt een tijdje basis komen, misschien eerst bank rustig laten komen en dan gewoon 10 wedstrijden basis achter elkaar. Ik vind hem persoonlijk kwaliteiten hebben die heel doorslaggevend kunnen zijn. Alleen hij moet echt hard werken om steeds beter te worden. Kijk naar ronaldo; hoe hard hij traint en die discipline. Je hebt dan niet de kwaliteiten van ronaldo, maar wat ronaldo doet met trainen, herstellen en voeding daar kan donny of een andere spelen veel van leren. Overigens denk ik dat het systeem dan Ten Hag zal gaan spelen meer bij Donny zal passen en als je ook al kijkt hoe veel middenvelders en aanvallers er al weggaan, denk ik dat Donny sowieso volgend jaar bij United zal spelen. Zeker nu Ten Hag er komt.

26 april 2022 om 19:45

@faris
Zo bijzonder zijn de kwaliteiten van Van de Beek nou ook weer niet. Daarbij heeft hij ondertussen 3 trainers en allen zien die kwaliteiten (nog) niet. Die zien hem elke dag op het trainingsveld en kunnen mijn inziens dan een inhoudelijk oordeel geven over die kwaliteiten.

Verder kom je met nogal wat dooddoeners aan. Meer trainen, herstellen en op voeding letten. Misschien gebeurt dat allemaal al? Verder is het niet zo dat Van de Beek zomaar 10 wedstrijden achter elkaar in de basis mag staan, omdat hij dan vertrouwen krijgt. Hij zit bij een topclub en moet er meteen staan. Zakt hij dan door het ijs, dan pakt zijn concurrent zijn kans. Het is topsport en niet FC Bal op het Dak.

ManU keek de afgelopen jaren niet naar de voetballende kwaliteiten van spelers, maar naar de commerciële waarde.
Donny van de Beek is daar slachtoffer van geworden, want bijvoorbeeld Pogba moest hoe dan ook spelen en die voetbalt vaak als een krant.
De supporters weten van de Beek over het algemeen wel te waarderen.
Het is voor de club en voor hem te hopen dat voetbal weer leidend gaat worden i.p.v. de commercie.

De ligt,Frenkie de Jong,vd Beek en Danjuma bij Man utd.
Misschien weer iets teveel een Nederlandse enclave creëren maar het zou het voor ons Nederlanders erg leuk maken om ze te volgen.
Daarbij ook posities waar utd versterking nodig heeft.
Dromen mag he

26 april 2022 om 20:12

Zou mooi zijn maar dat risico gaat Ten Hag natuurlijk niet nemen. Als het dan niet direct goed gaat, keert iedereen zich tegen hem.

Hij is gewogen, en te licht bevonden.

Vd Beek :Zou beter moeten weten. Een beetje zelf kritisch zijn is niet erg.

Ten Hag: Zal omkomen in de kritiek (leg dat in het Engels maar eens uit)

Man U: Moet dit niet nastreven. Het is tijd voor absolute klasse. Alleen zo klim je omhoog. Dat is Donny simpelweg niet.

26 april 2022 om 20:15

Nee het is niet tijd voor absolute klasse, het is tijd om een team te bouwen dat samen functioneert. Niet weer van die spelers van 100 miljoen halen en dan niet samen kunnen spelen. Als de basis dan staat, dan kan je gericht toppers halen die er bij passen.

Van deBeek moet gewoon een kans krijgen. Was een uitstekende speler als je hem op de juiste manier gebruikt. Harde werker, goede techniek en scorend vermogen als diepgaande middenvelder. Moeten alleen wel goede verdedigende middenvelders achter staan! En goede wisseling met aanvallende spelers zijn. Zoals met Ziyech!

United speelt in een dramatisch laag tempo. Vd Beek is anders gewend bij Ajax. Prima speler die voor doel opduikt, maar dan moet het niet eeuwen duren dat de bal daar komt. Ik zie alleen maar lopers bij het huidige united.

Het kan best dat van de Beek misschien uiteindelijk net tekort komt voor United, maar als er iemand nog geen kans heeft gekregen om zich te laten zien dan is het van de Beek wel. Reacties over gewogen en te licht bewogen vind ik dan ook erg voorbarig. Fernandes bakt er op het moment ook weinig van en kan me best voorstellen dat ten Hag ook van de Beek een eerlijke kans geeft.

26 april 2022 om 20:17

Precies, terwijl Fernandes gewoon een topspeler is. Die kan echt wel weer aan de praat gebracht worden. En Donny ook.

Feitelijk heb je voor volgend jaar alleen nog maar Bruno Fernandes, Mctominay, Fred, Pereira en Van de Beek voor het middenveld dus nogal wiedes dat hij een kansje krijgt in de voorbereiding maar dat er twee of drie spelers bij zullen moeten is een gegeven.

Fungeert als 2e viool haha.. wie heeft dit geschreven....? Iemand van 14? 'Hij speelde tweede viool' moet het zijn.

Zegt ten Hag: als je geen kansen krijgt dan sta je ook stil in je ontwikkeling ? Dat geld dan toch ook voor een aantal talenten van ajax.

Los daarvan Donny heeft niet het niveau dat een topploeg na zou moeten streven.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren