Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Afellay: ‘Als hij namens Ajax opbelt, denken clubs dat het Bananasplit is’

Laatste update:

Ajax moet een permanente opvolger vinden voor Marc Overmars, zo vindt Ibrahim Afellay. Er is nog geen nieuwe technisch directeur, maar vorige maand werd Klaas-Jan Huntelaar wel toegevoegd aan de technische organisatie. Hij werkt samen met technisch manager Gerry Hamstra en hoofdtrainer Erik ten Hag. Volgens Afellay heeft Hamstra niet de statuur die een technisch directeur van Ajax hoort te hebben.

"Als Gerry Hamstra naar clubs gaat bellen en zegt dat hij technisch directeur is van Ajax, denken ze dat het Bananasplit is", stelt de voormalig middenvelder zondagavond bij Studio Voetbal. "Hij heeft natuurlijk niet de naam in het buitenland die Marc Overmars had. Ik vind dat er een zwaarder gewicht moet zitten dan Gerry Hamstra, maar Huntelaar heeft de ervaring nog niet en wordt klaargestoomd." Clubwatcher Freek Jansen van Voetbal International merkt dat Ajax stil is over de opvolging van Overmars en de huidige periode wellicht gebruikt als 'een soort proeftijd is voor Huntelaar en Hamstra om zich te bewijzen'.

Rafael van der Vaart hecht wat minder waarde dan Afellay aan het vinden van een bekend persoon om het technisch beleid uit te zetten. "Een grote naam helpt natuurlijk altijd, maar het gaat uiteindelijk om kwaliteit. Binnenskamers weten ze wel of Hamstra goed is. Als hij het erg goed doet, gaan ze hem gewoon vertrouwen geven. Ik hoor dat Huntelaar het heel goed doet. Hij schijnt enorm eerlijk te zijn, wat hij als voetballer ook was. Dat waren ze helemaal niet gewend. Hij zegt gewoon in je gezicht of iets goed of slecht is, of wie een klootzak is."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik heb geen idee hoe Gerry Hamstra functioneert binnen Ajax en of hij een geschikte opvolger zou kunnen zijn voor Marc Overmars, maar dat je een grote naam in het buitenland moet hebben lijkt me een beetje onzin.

Zeker voor een technisch of sportief directeur hoef je daar echt niet per se een oud-voetballer hebben zitten om goed te kunnen functioneren, bij zoveel clubs zit daar een nobody of iemand die naam gemaakt heeft als directeur en niet als voetballer. Het belangrijkste voor mij is vaak dat er iemand zit die een goede wisselwerking met de trainer heeft, zoals je dat bij City of Liverpool ziet. Bij Bayern zit er een oud-voetballer en die heeft de beste trainer sinds Heynckes weggejaagd daar en onderhoudt ook geen geweldige relatie met Nagelsmann volgens mij.

25 april 2022 om 09:02

Eens, maar is het niet zo dat Ajax ten Hag geen nieuwe aanbieding heeft gedaan? Voor Hamstra zelf is het natuurlijk wel vervelend om de TD rol in deze periode over te nemen. Overmars was de beste TD voor Ajax en heeft heel veel geld gegenereerd, dit geld gaat Hamstra uitgeven. Als zijn aankopen niet slagen dan ben je klaar hoor.

25 april 2022 om 13:40

@jermainejenas
Ajax heeft het contract met ten Hag verleden jaar nog verlengt. Van de Sar liet toen weten:
"ten Hag zou echter al in de zomer van 2022 kunnen vertrekken bij Ajax, zo meldde algemeen directeur Edwin van der Sar zondag tegen Espn. "komend seizoen werkt Ten Hag 100 procent zeker bij ons. In een contract staan vaak clausules en dat is in dit geval niet anders."

25 april 2022 om 12:41

Eens. Ook een TD kan zich bewijzen door goed te zijn. Niemand kende Ten Hag eerst, ook geen grote voetballer, en nu staat ie aan de top. Waarom zou dat bij een TD niet kunnen.

Overmars is zelf ook begonnen zonder ervaring. Toen was het ook bananensplit zeker? Er is nog niet eens een speler gekocht of verkocht door Hamstra.

25 april 2022 om 00:10

Overmars en het woord Bananensplit lijkt me niet zo een gelukkige combinatie meer

25 april 2022 om 09:33

Overmars belde niet als speler maar als TD en dat was voor iedereen ook nieuw. Als je het goed doet gaat het ook snel met je naam want je bent wel erg vaak bezig met onderhandelingen bij vele clubs en makelaars en dan gaat het snel. Ik heb zelf ook nog niet echt gevoel bij Hamstra maar hij moet eigenlijk ook nog beginnen.

Misschien om een jaartje te overbruggen zodat Overmars dan weer kan aansluiten bij Ajax als hij in België geen foto’s heeft gemaakt.

25 april 2022 om 00:10

Overmars is natuurlijk een grote naam in het voetbal na zijn seizoenen bij Ajax, Arsenal en Barcelona.

Los van het feit of Afellay gelijk heeft bedoeld hij uiteraard dit.

25 april 2022 om 00:23

Jammer dat hij zich niet professioneel kon blijven opstellen, want Overmars was sportief gezien echt een geweldige TD

25 april 2022 om 09:27

Huntelaar is ook wel een grote naam. Ze hebben nog niks gedaan en worden nu al te licht verklaard.

25 april 2022 om 12:43

Maar wel een kleinere naam dan Overmars, en een stuk jonger. Maar geef ze inderdaad de kans. Ze zullen heus kwaliteiten hebben.

25 april 2022 om 13:17

Huntelaar is toch echt 1 letter groter... nee maar serieus, ja overmars was een grotere voetbal naam dan huntelaar, maar niet dramatisch veel groter. Beide namen zijn ook gewoon minder groot dan ajax dus wat dat betreft zal het niet bijster veel uitmaken. Als je in de naam van ajax belt ben je als Nederlander zijnde in principe altijd een kleinere naam dan de naam van de club uit wiens naam je spreekt. Belangrijkste is uiteindelijk gewoon dat je je werk goed doet, dan maakt die naam verder niet zoveel uit.

Aslof afellay iets zinnigs kan zeggen over het functioneren van Hamstra? Er is nog geen speler verkocht? Weer populistisch geluk dit bij studio voetbal zonder dat iemand ook maar een beetje de moeite heeft genomen om is ff te onderzoeken wat voor man Hamstra eigenlijk is. Triest hoor voor een serieus voetbal progamma.

25 april 2022 om 00:25

Een serieus voetbalprogramma? Ik vind Studio Voetbal echt het meest slechte sportprogramma op de Nederlandse TV

25 april 2022 om 00:34

Is het ook Japie. Wat vindt jij het beste voetbalpraat progamma? Mag ook podcast zijn. Ben ik oprecht benieuwd naar hahaha

25 april 2022 om 00:39

Ik vind VI op Youtube met Suli altijd wel leuk gepresenteerd en goed geinformeerd Dat is denk ik mijn favoriete voetbalprogramma/podcast

25 april 2022 om 00:53

Ja, suli is een topper idd. Erg goed geïnformeerd altijd idd

25 april 2022 om 01:04

Zeker. Daar kijk ik veel liever naar dan naar een Van Hooijdonk en Vermeulen

25 april 2022 om 02:11

Wat gezellig hier jongens, lekker elkaar naar de mond praten. @blaugrana11 "populistisch gelul", hoe dan?! Enig idee wat populisme inhoudt? Benieuwd of je dat uit kan leggen.

Japie, je reacties zijn voor 90% om te janken en niet serieus te nemen. Ik lees ze allemaal, maar ik dacht ik zeg het nu toch maar eens.

En dan allebei in de overtuiging zijn dat er überhaupt serieuze/objectieve voetbalprogramma's zijn, schattig. Die zijn er niet. Want het is...voetbal! Een sport. niet te voorspellen en vooral een feest van meningen van mensen die er verstand van Denken te hebben, maar het meestal niet hebben. Dus ja, tel uit je winst mannen.

25 april 2022 om 06:52

@Jelle: Prima dat jij je verheven voelt boven de rest hoor, maar deze kinderlijke sneren zijn onnodig. Er is natuurlijk wel een groot stuk objectiviteit in voetbal. Het is altijd deels gebaseerd op meningen en gevoel, maar VI is goed geïnformeerd, luchtig, nemen hunzelf niet serieus en als ik vrij veel heb gemist, kan ik dat terug kijken omdat je dan een vrij accurate update krijgt. Het is een goed programma en als je enigszins serieus iets wil volgen, dan is VI dus prima. Voor jou geldt dit blijkbaar niet. Dat is prima. Maar jouw mening als een voldongen feit melden en zelfs een hautaine houding aannemen tegen de rest is gewoon bizar.

Overigens kijk ook ik geen VI meer. Maar dat komt omdat ik voetbal steeds minder leuk begin te vinden door alle randdingen (ook de mensen hier. Normale discussies zijn zeldzaam). Ik merk dat tennis en wielrennen hier vaker op staan. En dan ook bloedserieuze programma's als Lanterne Rouge daarna natuurlijk!

25 april 2022 om 07:09

Het verschil is wel, Jelle, hun zitten daar en wij geven onze mening hier.
Ik vind wel dat Blaugrana en Japie Krekel gelijk hebben.
Dit is gewoon echt onzinnig om te zeggen, al belt de koffiejuffrouw van Ajax, als jij er graag wilt spelen, dan stap je over, bij wijze van.
Daarbij vind ik Suli ook vaak goed geïnformeerd, heeft daarbij ook gewoon verstand van voetbal zonder z'n mening op spelletjes te baseren.
Dus, we vergeven het je dat je bij deze reactie aan de maandag ochtend dacht.

25 april 2022 om 09:37

@Japie ik moet wel altijd lachen als je Studio Voetbal afkraakt , wat mag, maar komt met VI. VI is toch geen voetbalprogramma? Dat is toch een soort van Boulevard aan een tafel met mensen die nooit met elkaar in discussie gaan en echt altijd elkaar steunen bij elk standpunt? Dat kan leuk zijn maar heeft echt 0 met voetbal te maken.

Derksen kijkt geen enkele wedstrijd, Gijp heeft nog klein complexje vanuit vroeger in Oranje en heeft na , na de grote ruzie tussen hem en Johan, afgesproken nooit meer zo fel naar elkaar te zullen zijn om zo de poen te kunnen blijven pakken.

25 april 2022 om 10:08

@Thamike Ik denk dat je me verkeerd begreep. Ik heb het over VI op Youtube met Suli. Niet over VI met Derksen en Vd Gijp

25 april 2022 om 10:11

@Jellede Jong Ik denk niet dat Blaugrana en ik elkaar naar de mond praten. We hebben vaak genoeg discussies waarin we het niet met elkaar eens zijn. Dat je mijn reacties niks vind dat mag je vinden, daar heb ik geen problemen mee en dat is je goedrecht. Verder kan ik me wel vinden in je reactie. Een mening is vaak toch deels op subjectiviteit gebaseerd, maar daarom heeft iedereen ook zijn eigen voorkeuren. Ik zei daarom ook ik vind Studio Voetbal het meest slechte spirtprogramma op TV. Ik ga niet beweren dat dat ook een feit is

25 april 2022 om 10:32

@Japie, Dan heb ik dat verkeerd opgevat excuses. Dacht dat jij VI op tv altijd al kon waarderen vandaar mijn misvatting.

25 april 2022 om 11:00

@Thamike Helemaal geen probleem, gezien de naam van het programma snap ik de verwarring. Met VI van Derksen en Gijp heb ik ook niks. Vroeger vond ik het wel vermakelijk, maar die formule is imo uitgewerkt door overkill en voetbalinhoudelijk vind ik het steeds slechter geworden

25 april 2022 om 12:19

Thanks voor je reactie Japie, mooi dat je het zo opvat. Meningen kunnen verschillen maar wel respect naar elkaar toe tonen. Kunnen anderen (inclusief ikzelf) nog wat van leren :-)

25 april 2022 om 12:21

@rs84 Gijpie wil het liefst over voetbal praten omdat dat het enige is waar hij verstand van heeft. Verder is het gewoon een vrij simpele gast. Niks mis mee hoor, ik kan altijd om hem lachen en vind het een oprechte gast. Maar hij is gewoon niet bijster intelligent/wereldwijs. Dus zo iemand dan bij een talkshow neerzetten die pretendeert serieuze onderwerpen te bespreken is niet zo'n goed idee.

25 april 2022 om 12:22

@mangalitsa, waar voel ik me verheven boven de rest? Ik constateer simpelweg iets wat ik vind. "er is natuurlijk wel een groot stuk objectiviteit in voetbal. Het is altijd deels gebaseerd op meningen en gevoel". Als je jezelf zo weet tegen te spreken kan ik je reactie verder niet echt serieus nemen.

Japie bedoelde overigens niet VI op SBS maar een andere VI.

25 april 2022 om 12:36

Geen probleem Jelle. Niks mis met een felle reactie zo af en toe

25 april 2022 om 13:03

Ik spreek mezelf daar niet tegen. Groot stuk objectiviteit, maar ook deels meningen en gevoel. Klopt precies hoor. Helaas werd het door jou niet begrepen.

En dat VI op SBS niet werd bedoeld was natuurlijk duidelijk

25 april 2022 om 15:06

Dat bedoelde je misschien niet te doen, maar je doet het wel. Dan moet je beter leren formuleren.

"er is natuurlijk wel een groot stuk objectiviteit in voetbal. Het is altijd deels gebaseerd op meningen en gevoel"

'het' in deze constructie zegt iets over 'objectiviteit', waarmee je dus zegt dat objectiviteit deels gebaseerd is op meningen en gevoel. Klopt niks van natuurlijk.

Maar ik begrijp nu wat je bedoelt, als je volgende keer correct formuleert dan snap ik het ook in 1 keer.

25 april 2022 om 16:14

Nee, ik toonde jouw fout aan. Ik geef dus eerst aan dat er echt wel een groot stuk objectiviteit is. Veel is wel te meten. Veel is wel met cijfers te weerleggen. Maar het is ook "deels" (jij insinueert volledig mijn inziens) meningen en gevoel. Ja, het woordje "maar" miste. Als je het al zo wil zien. Maar dit was voor eenieder natuurlijk wel prima te begrijpen. Althans, voor de meesten was dat het.

25 april 2022 om 23:31

Waar kan jij uit opmaken dat de meesten het wel snapten? Uit het aantal likes? Hoe weet je dan dat die likes gaan over dat specifieke stuk? Het is gewoon vaag geformuleerd, klaar.

Dat het in voetbalpraatprogramma's over zaken gaat die met objectiviteit te maken hebben is gewoon onzin. Het gaat standaard over voorspellingen, gissen, meningen. Het gaat nooit over hoeveel mensen er in een stadion passen, dat de bal rond is of de goal 7 meter nog wat breed. Ik ken ze tenminste niet, en ik kijk er een hoop.

25 april 2022 om 00:39

Nou ja. Dat lijkt me ook wel een van de problemen. Er lijkt gewoon niets te gebeuren nu. Geen verkopen, geen aankopen maar ook geen contractverlengingen terwijl je aardig wat bijna aflopende contracten hebt.

25 april 2022 om 12:45

Blaugrana hij zegt niks over zijn functioneren, hij zegt iets over zijn onbekende naam en hoe dat overkomt bij andere clubs. That’s it.

Gary Hamstra klinkt wel weer internationaal dan.

25 april 2022 om 08:17

Hahaha hier heb ik echt smakelijk om gelachen. Maar wat een gelul van Afellay, als je zakelijk goed bent, komt dat echt wel bovendrijven, daar hoef je niet per definitie een roemruchte voetbalcarrière voor gehad te hebben.

25 april 2022 om 13:28

Dat is sowieso een probleem binnen de voetbalwereld. Denken dat alleen mensen die op hoog niveau gevoetbald hebben verstand van het spelletje hebben. Zelfs de beste "analisten" in Nederland komen als het niet loopt bij een club met de welbekende uitspraak dat ze over moeten stappen op een plan b of dat de club geen plan b heeft. Uitleggen waardoor plan a niet werkt is al te moeilijk voor ze, maar vervolgens lopen ze wel denigrerend te doen over iedereen in de voetbalwereld die zelf niet gevoetbald heeft... Helaas doen de kijkers daar net zo hard aan mee aangezien de enige analist die daadwerkelijk met analyses kwam volledig gefileerd werd op social media, maar volgens mij is hij nu wel hoofdredacteur bij de vi ofzo. Hierin hebben we in Nederland echt nog hele grote stappen te zetten.

25 april 2022 om 12:46

Er is in Nederland een parlementariër geweest die Tiny Kox heet. Ook leuk als je in het buitenland bent.

Het gaat om hoe hij zn werk doet. Niet of hij een superster is en iedereen over de hele wereld hem kent.

25 april 2022 om 13:43

Ik denk wel dat je makkelijker met mensen om tafel komt als je een bekende oud voetballer bent.

Wat kunnen Heerenveners vertellen over Gerry Hamstra? Hamstra zit nu al een jaartje bij Ajax maar heb nog niet echt hoogte van die man kunnen krijgen. Je ziet of hoort hem weinig in de media. Kijkend naar de resultaten die Heerenveen boekte onder zijn leiding waren die ook niet bepaald groots te noemen met eindklasseringen rond de 9e, 8e, 10e, en 11e plek.

Terwijl je bij Ajax wel graag een topper op die TD-stoel ziet zitten.

25 april 2022 om 07:24

Iedereen was hartstikke blij bij Heerenveen aan het begin. Heeft spelers voor leuk gehad verkocht. Echter achteraf was het helemaal niet zo rooskleurig. De positie waar we altijd geld verdienden (spits) heeft die alleen maar spelers gehuurd en uiteindelijk Veerman terug gehaald voor teveel geld en loon. Teveel zelfde soort spelers gehaald ook.

Blij dat Ferry de Haan er nu zit. Die mocht de puinhoop opruimen van Hamstra en lijkt dat naar behoren te doen.

25 april 2022 om 08:48

Paar misperen maar dat kwam ook omdat geld totaal op was en er verkopen gedaan moesten worden. Odgaard bijv, dat komt er nu beter uit bij RKC, die komt er wel maar was niks bij Heerenveen. Verder dus vooral noodgrepen met huur want geen geld. Positie wordt ietwat overschat, scouting en kapitaal zijn veeeel belangrijker. Deal maken hangt af van timing en geduld. Gravenberch spelletje is leuke graadmeter qua verkoop, hou poot maar stijf zou ik zeggen. Verder is t verschil tussen slagen en blunderen erg klein, kijk maar Orejuela VS Martinez.. erg lastig om te voorspellen of spelers zich nog paar stappen verder kunnen ontwikkelen mn bij Zuid Amerikaanse spelers. Neres VS Antony: voorspel het maar. Kudus en Daramy: laatste wat paniek aankoop maar gasten hebben meer tijd nodig dan je denkt. Komt er wel uit ooit maar misschien niet meteen en Ajax heeft geen geduld (alhoewel meer dan echte top) Met juiste scouting kan Hamstra t prima: bloedserieus en enorme werkethiek en 100 procent eerlijk (hem m meegemaakt eerder) Niks mis mee

25 april 2022 om 11:07

Hamstra is een amateur!

Heeft bij Heerenveen heel snel de boel achter zich gelaten omdat hij wel door had dat al zijn aankopen zo'n beetje mislukte, veel van die spelers zijn gratis vertrokken omdat contract niet verlengd werd en de spelers niet echt presteerden om zo voor hun einde contract door te kunnen verkopen.
Tevens heeft de man geen enkel gevoel voor het type speler wat er nodig is. Jaren is de selectie onder Hamstra uit balans geweest. De enige topper die hij gehaald heeft is Ejuke. Veerman heeft hij dan ook wel gehaald maar dat is op 100x aandringen van Riemer van der velde. Die heeft zich daar hard voor gemaakt.

De verkopen onder Hamstra zijn grotendeels jeugdspelers geweest die onder zijn voorgangers zijn opgeleid. De jeugdopleiding onder Hamstra is helemaal afgezakt. Hierdoor is de aansluiting vanuit de jeugd met het 1e heel moeizaam.

Ik persoonlijk heb die Hamstra nooit als een goede gezien. Moet ik wel zeggen dat vele heerenveen supporters destijds blij waren met zijn contract verlenging maar ik totaal niet.

Nu achteraf beginnen steeds meer Heerenveen supporters in te zien wat een drama TD hij was.
Zijn netwerk is erg beperkt, zijn inschatting van spelers is slecht. Bovendien kijkt hij totaal niet naar de mens als speler, wat voor type jongen is het. Een leider type, is het een volger, is het een rustige jongen of iemand die druk is etc etc.

Als Ajax Hamstra gaat aanstellen als hoofd verantwoordelijk voor transfers dan zie ik het somber voor Ajax in.
Kan wel weer leuk zijn voor de competitie. Ik zie Ajax dan wel weer voor vele miljoenen spelers overkopen vanuit Nederlandse club dit omdat Hamstra geen idee heeft en dus maar bij Nederlandse clubs uitkomt en paniekaankopen gaat doen waarvoor je vaak te veel betaald.

25 april 2022 om 12:49

KeeperToob

Alles wat je schrijft is nieuw voor mij, maar als dat klopt, hoe kan Ajax dan bij hem uitkomen? Die zullen toch ook wel een reden gehad hebben om hem te halen?

25 april 2022 om 13:13

Ajax heeft hem gehaald als assistent voor Overmars. Hamstra zou zich bezig houden met contract van jeugdspelers die eventueel door stromen naar de selectie. Hamstra is bij mijn weten nooit gehaald met de intentie om spelers te gaan kopen voor ajax1.

Overmars zocht gewoon iemand die voor hem de kut klusjes kon doen. Dat Hamstra daar ja op heeft gezegd, zegt ook wel weer genoeg.

Van hoofd verantwoordelijk naar assistent.

Verder is het gewoon na te zoeken of het klopt wat ik zeg. Hamstra heeft veel geld binnen gehaald met transfer van spelers die hij niet gekocht heeft of het waren jeugd spelers. Alleen Ejuke en Dumfries zijn volledig op zijn conto te schrijven.

Het rijtje met spelers die hij gehaald hebben die gratis de deur uitgelopen zijn, is vele malen langer. De man heeft onze club miljoenen gekost.

Alsof Afellay ook maar enig zicht hier op heeft haha, wat een onzinnige opmerking weer om maar wat te roepen. Probeert te hard om relevant te zijn, waardeloze analist

25 april 2022 om 08:21

Nouja in die zin. Wanneer jij bv. bij Manchester United zit, en er belt ene Gerrie Hamstra, zal die waarschijnlijk nie weten wie 't is. Belt bv. Marc Overmars of Edwin van de Sar dan weten ze wel wie 't is. Dat is wat die bedoeld. Ik kan me er wel iets van voorstellen.

25 april 2022 om 09:36

Als je van Ajax bent dan word je vast wel serieus genomen. Daarbij is Huntelaar wel een bekende naam in het voetbal. Ik denk ook niet dat mannen als Toon Gerbrands en John de Jong zo bekend waren/zijn als je bij United werkt.

25 april 2022 om 09:39

Dan laten ze Reiziger toch eerst bellen 😂

25 april 2022 om 09:43

Joh alsof hij belt en zegt met Gerrie, hij belt als lid van Ajax en wordt dus gewoon serieus genomen. Dit is van die kletspraat wat nergens op slaat

25 april 2022 om 12:51

Ja hij zal ook niet zomaar als onbekende bellen maar eerst een afspraak (laten) maken. Dan weet je gesprekspartner vooraf ook gewoon waar die mee te maken heeft, en kan je gewoon zaken doen.

Wat weet hij er nou van, hij kent hem niet eens en heeft zijn oordeel al klaar, ik ken hem ook niet maar je moet iemand wel een kans geven ipv je antwoord al klaar hebben

25 april 2022 om 13:47

Maar iemand moet ook een kans krijgen. Los van zijn kwaliteiten kan ik mij wel voorstellen dat zeker in de top ook geldt ons kent ons. Dan kan het toch wel makkelijk zijn om een bekend oud voetballer te zijn. Hoe stom het ook klinkt, daar zal in een aantal gevallen een ander / beter gevoel bij zijn. Meer van: wij kennen en begrijpen elkaar.

Afellay probeert een soort nieuwe Van der Gijp te acteren, met zogenaamd grappige opmerkingen en stellige statements. Van der Gijp is zelf al een parodie op zichzelf geworden, dat maakt Afellay een slechte parodie op een parodie.

Beetje goedkope reactie dit van ibi. Hij weet natuurlijk ook niet of overmars m wellicht al een tijd terug bij clu s heeft geïntroduceerd oid, of dat hamstra buiten de spotlights al behoorlijk wat contact en werk had met bepaalde clubs. Vind t vooral jammer dat ze niet met realistische namen komen

Voor het trainersschap bij Ajax heb je in principe 3 goede en realistische kandidaten (reiziger, Schreuder en Bosz). Voor het TD-schap heb ik echt geen idee, wie Ajax zou moeten aanstellen. Er is op dit moment niet veel beschikbaar namelijk. Overmars is wat dat betreft verruit de beste TD uit Nederland, naar mijn mening. Marcel Brandts was eventueel een kandidaat, maar die is bezet en heeft ook geen Ajax verleden. Andere opties zouden nu zijn:

Earnest Stewart: Goed gedaan bij NAC en AZ. Nu ervaring kunnen opdoen in de VS, zou eventueel de naamsbekendheid van Ajax in de VS ook kunnen vergroten.
Henk Van Stee: Ervaring als TD bij Zenit, wat qua grootte toen vergelijkbaar is met het Ajax van nu. Heeft dus contacten in de internationale wereld. Daarnaast vindt ik dat hij het bij Sparta voortreffelijk heeft gedaan met de middelen vooral vorig seizoen.
Patrick Kluivert: Ervaring als TD bij PSG. Daarnaast gaan alle deuren open als Kluivert belt. Oud-ajacied daarnaast en zou dit kunnen denk ik.

Het maakt toch geen donder uit wie er belt naar een club. Hamstra belt namens Ajax, dan nemen ze je wel serieus hoor. Daarintegen zijn spelers hier soms wel gevoeliger voor denk ik. Zit je aan tafel met alleen Hamstra of schuiven van der Sar en Huntelaar ook nog even aan bij de gesprekken. Denk dat dat wel een verschil kan maken voor sommige spelers. Onana was bijvoorbeeld aardig onder de indruk van van der Sar. Het zijn kleine dingen die een speler net voor Ajax kunnen laten kiezen wanneer ze meerdere opties hebben. Maar het gaat altijd ten eerste om de knaken en dan maakt het niks uit wie je voor je hebt.

Afellay als analist is op zich ook Bananasplit. Iemand afkraken vanwege de niet zo bekende naam zonder te weten hoe hij functioneert…..lekker professioneel afellay

Het zal je toch gebeuren zeg. Dan heb je een prima cv opgebouwd, ben je jeugdcoordinator van Vitesse geweest, vijf jaar ervaring als directeur spelersbeleid bij SC Heerenveen en werk je een jaar nauw samen met Marc Overmars voordat je onverwachts diens stokje overneemt en dan zegt deze snotaap op tv dat je te weinig statuur hebt. Wat weet Afellay nu van Hamstra, zijn rol en de invulling daarvan of uberhaupt hoe het werkt als TD? Alsof er ook maar een club is die de hoorn erop gooit als Ajax voor een aantal miljoen een speler wil overnemen. Vind dit echt onnodige minachting van Hamstra.

Het is wel bizar dat een domme jongen als Affelay probeert iets te zeggen wat niets met voetbal te maken heeft. Dat moet hij niet doen, z'n analistenjob is al te lastig voor hem.

Hoe kun je nou naam maken als je nooit de kans krijgt. Misschien is deze man wel de juiste man op de juiste plek. Als ik een speler wil kopen doe ik zalen met een club en niet met 1 man. Alsof Hamstra alléén beslist hoe duur of voor hoeveel een speler ge of verkocht word. Voor de oudere onder ons alsof de heer Arie van Os zo'n grote naam was in de voetballerij. Hij bleek wel een uitstekend onderhandelaar te zijn. Je word met opdrachten weggestuurd en als je die goed uitvoerd doet je naam er niet toe. Die Affelay zegt zelden iets zinnigs maar door goed onderhandelen strijkt hij toch een leuke extra cent op. En als annalist heeft ie toch geen grote naam. Duss.

Ben ik wel met Affelay eens hoor. Ookal is Hamstra misschien tien keer beter, de naam Overmars deed veel. Ik zou van 't Schip proberen. Echte Cruijff man, veel ervaring, veel contacten. De trainer die ik het liefst zie komen is Thomas Frank, die Deen van Brentford. Speelt altijd 433, is intelligent, kan Erikssen meenemen laat dat Brentford echt leuk spelen. Althans naar de mogelijkheden. Tegen Spurs van het weekend, tegen een veel beter team hielden ze vrij makkelijk stand en kregen ze nog enorme mogelijkheden ook. En die Eriksen, die is nog zooo goed!

25 april 2022 om 13:34

Wat deed de naam overmars dan? Overmars is als naam ook gewoon nog altijd minder dan de naam ajax.

Mooi verhaal Affelay, maar hoe groot was Overmars als TD toen hij begon bij Ajax? Je weet toch dat die bij Go Ahead Eagles weg komt? Hamstra en Huntelaar kan prima hoor. Hamstra schijnt het ook goed te doen en wellicht pikt Huntelaar et ook snel op.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren