Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Barça krijgt nieuwe concurrent in strijd om handtekening van Simons

Laatste update:

Xavi Simons lijkt er weer een nieuwe optie bij te hebben om zijn loopbaan bij voort te zetten. Volgens Foot Mercato heeft ook Bayer Leverkusen zich gemeld bij het management van de Nederlander, wiens contract na dit seizoen afloopt. Eerder meldde zijn oude club Barcelona zich al bij de speler van Paris Saint-Germain, dat zijn contract overigens dolgraag wil verlengen.

Leverkusen is een nieuwe kandidaat om Simons transfervrij over te nemen van Paris Saint-Germain. Foot Mercato weet dat de Duitsers een officiële aanbieding hebben neergelegd bij de middenvelder, die donderdag negentien jaar oud wordt. Ook Barcelona zit op het vinkentouw. Simons koos er in 2019 juist voor om Barcelona in te ruilen voor PSG, maar de Catalanen hopen dat hij nu weer de omgekeerde weg wil bewandelen.

GOAL meldde eerder in de week al dat het behouden van de achttienjarige middenvelder 'topprioriteit' is voor les Parisiens, naast het verlengen van de samenwerking met Kylian Mbappé. Vanwege de geringe speelkansen in het eerste elftal zou de Nederlander hebben getwijfeld over zijn verblijf in Parijs, zo schemerde door in Franse media. Tegelijkertijd zou Simons juist geen speeltijd hebben gekregen vanwege zijn aflopende contract. Dat veranderde vanaf medio december, toen trainer Mauricio Pochettino de offensieve middenvelder vrijwel vast bij de A-selectie haalde. Sindsdien mocht Simons in zeven wedstrijden zijn opwachting maken.

Simons kwam echter op 11 februari voor het laatst in actie voor PSG. De geruchten van een vertrek werden tevens gesterkt door een 'opmerkelijk' besluit van Pochettino. Simons werd gepasseerd in de wedstrijdselectie voor het Ligue 1-duel met Clermont Foot (1-6 winst). Er zou geen directe aanleiding zijn om de aanvallende middenvelder op de tribune te zetten en Pochettino - die tot dan toe steevast een plek in zijn wedstrijdselectie had voor Simons - trad zelf ook niet naar buiten met een verklaring.

Het management van Simons was naar verluidt not amused over de beslissing van de Argentijnse oefenmeester, waardoor er hevig gespeculeerd werd over zijn nabije toekomst. Voor PSG geldt Simons echter als ‘een van de pijlers van de toekomst’, waardoor de club het contract van de Nederlander graag zou willen openbreken en verlengen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als ik Simons was, had ik voor Bayer Leverkusen gekozen. Nederlanders om je heen en genoeg perspectief op speeltijd.

20 april 2022 om 15:10

Leverkusen lijkt me ook de beste optie. Ik verwacht alleen dat hij terugkeert naar Barcelona om met zijn oude ploeggenoten Fati en Gavi samen te spelen.

20 april 2022 om 15:14

waarom zou je uberhaupt nog terug gaan naar barca dan? Ik snap niet waarom barca zelfs genoemd worden. Pedri, busquets, kessie, FDJ, Gavi, Nico zijn hem allemaal een stapje voor en zal dus als 7de? middenvelder functioneren. De enige prioriteit van barca op het middenveld moet een cvm zijn. Rodri is natuurlijk de droomopvolger van busi maar is onmogelijk. Dan maar proberen een ruben neves te halen al zal het geld het grootste obstakel zijn voor onze rivaal.

20 april 2022 om 16:00

Klopt en dan is er nog de komst van Pablo Torre die als groot talent binnenkomt en waarvoor 5 miljoen is betaald. Xavi Simons gaat echt niet terug Barca.

20 april 2022 om 19:44

Qua filosofie en niveau lijkt het de ideale stap, alleen speelt Leverkusen met 3 middenvelders waarvan de twee aanvallender rollen nu worden ingevuld door Wirtz (onomstreden) en Palacios (doet het ook uitstekend en is nog relatief jong). Concurrentie is dus moordend. Ook bij Leverkusen heeft hij dus geen garantie op een basisplaats, al zal hij wel een stuk meer gaan spelen dan bij PSG natuurlijk. Maar een jaartje wennen in de buli is sowieso wel goed, fysiek zware competitie namelijk en hij is altijd nog maar 19.

Kan hij daarna mooi het stokje van Wirtz of Palacios overnemen!

20 april 2022 om 23:10

@brigabier, wat is precies het voordeel van Nederlanders om hem heen? Die jongen woont vanaf zijn 3e al in Spanje en al 2 jaar in Frankrijk. Ik denk niet dat hij met Nederlanders per se meer heeft. Terug naar Spanje bij een gelijkwaardige club zou dan logischer zijn.

Leverkusen zou voor hem wel een goede stap zijn. Geven talenten (diaby, Tapsoba, Frimpong, Sertdemir) over het algemeen genoeg kansen in het eerste elftal. Daarnaast speel je subtop Bundesliga dus een meer dan prima niveau. Na 2 jaartjes kan hij dan de stap zetten richting een FC Barcelona. Dan kom je toch anders binnen als je 60 +/- Bundesliga wedstrijden hebt gespeeld en +/- 10 El/cl wedstrijden gecombineerd met een aantal A-interlands.

Ben ik de enige die denkt dat Simons een gevalletje Royston Drenthe, Jeffrey Bruma etc gaat worden? Deze jongen kan er niks aan doen, maar wordt veel te erg opgehemeld, maar wanneer hij speelt bij PSG is het zelden goed... Laat hem gewoon naar een Europese subtopper gaan waar zijn speelstijl goed in uit komt in plaats van gelijk weer (terug) naar de grote clubs...

20 april 2022 om 15:07

Beter een gevalletje Drenthe (toch een aantal seizoenen volgehouden als selectiespeler van Real Madrid + Everton) of Bruma (kampioen met PSV, international Nederland, Bundesliga etc.) dan een gevalletje Vincent van den Berg

20 april 2022 om 15:13

Beetje rare reactie, jochie van 18 heeft net 4 wedstrijdjes bij PSG gespeeld.
Om nou al zulke vergelijkingen te trekken, lijkt me beetje voorbarig en ook niet terecht.

20 april 2022 om 15:18

Nou ja die voorbeelden hebben zich bewezen in Nederland en zijn daarna pas vertrokken (wat voor Drenthe in het begin ook gewoon succesvol was). Simons heeft vooralsnog nergens iets laten zien. Hij kan een Bruma worden (indien hij terug naar Nederland gaat om basisspeler te worden). Maar zo ver is hij nog lang niet.

Bij Barca gaat hij ook geen kans maken, al denk ik dat hij zich wel laat verleiden om terug te keren. Zou (als ik hem was) naar Feyenoord gaan. Dat is de enige top-3 club (in Nederland) die hem kan gebruiken. Bij Ajax of PSV zie ik hem ook geen basisplaats veroveren.

20 april 2022 om 15:22

Eens! Hij zou lekker bij Feyenoord kunnen gaan ballen. Die zijn straks Til en Kokcu kwijt en dan zou hij wel eens leuk 2 seizoenen bij Feyenoord de pannen van het dak kunnen spelen om vervolgens op zijn 20e/21e alsnog een mooie transfer te pakken

20 april 2022 om 18:43

Terug naar Nederland? Hij heeft hier nooit gevoetbald

20 april 2022 om 19:02

Hij is in Amsterdam geboren en later naar het buitenland verhuisd. Als hij nu weer naar Nederland gaat, dan gaat ie terug toch?

20 april 2022 om 15:56

Nee, je bent niet de enige, op de een of andere manier irriteert het mij, om iedere keer maar te lezen hoe goed hij is. Als het echt een toptalent was, dan was hij al basisspeler bij PSG.

20 april 2022 om 16:37

Ja want als je op de bank bij PSG zit ben je geen toptalent. Rare redenering...

20 april 2022 om 18:08

Op die leeftijd zat Frenkie op de bank bij Ajax. Zal ook wel nooit een toptalent zijn geweest dan als ik op jouw theorie moet afgaan

20 april 2022 om 18:45

Frenkie zat op die leeftijd niet op de bank bij Ajax

20 april 2022 om 19:00

Frenkie heeft zijn debuut bij Ajax gemaakt op 19 jarige leeftijd speelde op zijn 18e nog bij jong Ajax.

20 april 2022 om 19:16

Moet je nagaan. Dan is er voor Xavi Simons ook nog genoeg vooruitzicht. Er zijn maar weinig spelers van 18 jaar die bij een Europese topclub een basisplaats hebben

20 april 2022 om 16:25

Rightwingback

De namen die jij noemt zijn jongens die het eerst gemaakt hebben bij grote clubs en daarna zijn weggezakt. Dus daar kan je hem niet mee vergelijken. Ik denk dan eerder aan een Freddy Adu waar we ook al vanaf zijn 14e hoorden hoe goed die was, maar die nergens is gekomen.

Simons lijkt best wat te kunnen, maar hij zit bij zulke grote clubs dat het heel moeilijk is om echt door te breken. Hij zou zichzelf de kans moeten gunnen om gewoon eens 35 wedstrijden in een seizoen te spelen. En dus naar Duitsland.

Deze rat hoeft van mij niet terug te komen. Vanaf zijn zevende heeft Barcelona zich over hem ontfermd, om hem beetje bij beetje klaar te stomen voor het eerste. Maar oh nee, toen hij bij PSG wat centen meer kon verdienen deed die negen jaar investering er niet meer toe. Nou, ik zie liever Pedri, Gavi, Nico en Puig dan hem. We hebben hem ook helemaal niet meer nodig. Pedri en Gavi zijn sowieso aanzienlijk beter dan hem. Hopelijk wordt deze gast Moriba 2.0.

20 april 2022 om 15:07

Hoe jij je zo druk kan maken om de keuzes van een kind vind ik knap. Man man man wat een volwassenheid. Schaam je je niet een beetje voor deze comment?

20 april 2022 om 15:50

Ja hallo, als voetballer wordt je gewoon als grote jongen beoordeeld. Of je nou 18, 28 of 38 bent. Daar wordt je ook naar betaalt. Goed, misschien had ik het ietsje minder hard op kunnen schrijven, met name die eerste zin. Maar mij schrijfstijl is nu eenmaal overal met gestrekt been in te gaan.
Ik gun die jongen privé het beste hoor. Maar als voetballer heeft hij het voor mij een beetje afgedaan. Mag toch... Zelf zou hij zich ook wel eens achter de oren krabben dat generatiegenoot Gavi in het eerste speelt bij Barca en hijzelf als hij geluk heeft eens op de bank mag zitten in plaats van op de tribune.

20 april 2022 om 15:56

Je wordt betaald naar jouw kwaliteiten en de waarde die de club in jou ziet, niet naar jouw leeftijd. En je hoeft niet van elke voetballer te houden, maar deze reactie op een jongen van 18? Kom op.

20 april 2022 om 16:21

Nog erger. Een jongen van 15 of 16 toen hij die keuze moest maken.

20 april 2022 om 16:27

Martijn, hij was nog lang geen 18 toen hij die keuze maakte. Gewoon een kind. En dan mag je ook als kind beoordeeld worden. Ik zou ook bij Barca gebleven zijn, maar ja, ik ben hem niet.

20 april 2022 om 19:06

En bovendien heb je geen idee wat je echt zou doen als je daadwerkelijk in die situatie zou zitten waarin je in 1 keer weet ik het hoe veel meer zou kunnen gaan verdienen.

21 april 2022 om 11:17

Als je een jaar of 16 bent mag ik hopen dat je zelf keuzes kan en kan nadenken. Je zit op die leeftijd niet meer op de peuterspeelzaal.

20 april 2022 om 15:09

Zonde dat je dit zo’n jongen gunt. Ik hoop persoonlijk dat zowel Moriba als Simons het hogerop schoppen. Ruwe talenten die misschien een verkeerde keuze hebben gemaakt vroeg in hun carrière, kun je die jonge jongens dat kwalijk nemen?

20 april 2022 om 15:10

Je zou een menneke van 16, 17 (hoe oud was ie ook alweer?) maar een rat noemen omdat hem miljoenen worden geboden, samen met een mooi toekomstperspectief. Daarnaast hopen dat ie zou falen (getuige je uitspraak over Moriba 2.0).
Dan is het toch wel erg matig met je gesteld, hoor.

Ik hoef hem ook niet per sé terug te zien. Voetballend gezien vind ik hem niet bijzonder (voor de absolute top) en zou het alleen maar ok vinden als ie voor een laag loon terugkomt. Maar om hem nu zo af te zeiken én te hopen dat ie een mindere carriere heeft...

20 april 2022 om 15:36

@Martijn R wordt hilarisch als Gavi z’n contract straks niet verlengt. Moet je weer n nieuw kind voor rat gaan uitmaken..

20 april 2022 om 15:52

Nee hoor, dan kom ik probleemloos met een nieuw zelfstandig naamwoord. We moeten wel creatief blijven he...

Hier moet Barca ook niet aan beginnen. Niet omdat ze gepikeerd moeten zijn omdat een speler voor zichzelf kiest (compleet ongefundeerd van fans die zo denken, alsof de clubs spelers opleiden omdat het zulke fijne jongens zijn, spelers die niet goed genoeg zijn worden ook bij het grof vuil gezet) maar simpelweg omdat hij niet goed genoeg is. Met Busi, Kessie, De Jong, Puig, Pedri, Gavi, Nico en Pedri heb je al een overvol middenveld waarvan er 1 of 2 moeten vertrekken en jonge spelers als Pedri en Gavi staan gewoon een heel stuk verder. Bovendien lijkt er onder Xavi terug een hechte groep te staan die gefocust is op het voetbal en niets anders, Hoef je geen risico in te nemen door social media prinsesjes aan de kleedkamer toe te voegen.

20 april 2022 om 16:02

Hoef je geen risico in te nemen door social media prinsesjes aan de kleedkamer toe te voegen.

Dat is nou net het gene wat mij zo irriteert aan hem. Te veel met randzaken bezig in mijn ogen.

20 april 2022 om 16:34

Ach, het is een inkomstenstroom, net als voetballen. Moet hij lekker weten. Als coach bij een topclub zou ik het echter wel weten, zo'n jongens komen er bij mij niet in.

Bayer Leverkusen zou een geweldige optie voor Xavi Simons zijn. Geen absolute topclub, maar daar is hij (momenteel) niet goed genoeg voor en Leverkusen blijft desondanks toch een club van een zeer goed en behoorlijk hoog niveau. Weten over het algemeen ook wel raadt met spelers als Simons en hebben nu met o.a. Tapsoba, Tah, Frimpong, Kossounou, Sertdemir, Diaby, Paulinho, Adli en Bravo spelers rondlopen die ze op jonge leeftijd hebben binnengehaald en nu hele goede spelers zijn of op de deur staan te kloppen.

En hebben vanuit de eigen jeugd natuurlijk Wirtz als parel, terwijl o.a. Bailey, Havertz, Volland, Brandt, Leno, Henrichs, Calhanoglu, etc. ook allemaal vanuit de jeugd van Leverkusen komen of jong zijn aangekocht en zich prima ontwikkelden, en vervolgens mooie overstappen voor mooie bedragen naar mooie club hebben gemaakt.

Dus ik zou Leverkusen zeker in overweging nemen, als ik Xavi Simons zou zijn.

Leverkusen is prima ploeg met leuke talenten.
Sinkgraven heeft daar ook nog een jaartje contract, vast op te pikken voor mooi prijsje want die speelt niet veel meer

20 april 2022 om 16:30

Sinkgraven, daar heb ik lang niks meer van gehoord. Heeft die nog een beetje gespeeld de laatste jaren?

Goed voor de breedte bij Barcelona, of ter vervanging voor Puig. Want die zal ook willen spelen, of ergens bruikbaar willen zijn. Hij heeft zich nog nergens bewezen en gaat al richting midden 20.

Ik volg hem een tijdje. Lijkt erop dat de stap naar de senioren te groot is.
Wanneer hij een stapje terug doet, zoals leverkusen dus en dan mislukt is die afgeschreven. Zo gaat dat.
Ik verwelkom hem daarin tegen graag over een paar jaartjes bij onze plaatselijke fc

Waarom meldt Ajax zich niet?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren