Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Tadic greep in na viering Gravenberch: ‘Hij zei: sorry, sorry, sorry!’

Laatste update:

Over de finale van de TOTO KNVB Beker tussen Ajax en PSV (1-2) wordt een dag later volop nagepraat. In de voetbalpodcast van het Algemeen Dagblad wordt een grappig moment aangehaald na de openingsgoal van Ryan Gravenberch, die zijn treffer voor de vakken met PSV-supporters vierde.

In de 23ste minuut werd de ban in de bekerfinale gebroken door Gravenberch. De middenvelder draaide weg bij Joey Veerman en Érick Gutiérrez, combineerde met aanspeelpunt Davy Klaassen en plaatste van zeventien meter fraai binnen: 0-1. Gravenberch zocht na zijn doelpunt de PSV-aanhang op die zich achter het doel bevond, maar werd vervolgens gecorrigeerd door Dusan Tadic.

"Heb je dat moment van Tadic gezien? Dat vond ik wel een mooi moment, een bijzonder moment", zegt presentator Etienne Verhoeff in de podcast. “Gravenberch stond naar dat PSV-vak te juichen, Tadic zag je op beeld ook zeggen: ‘Oh, maar dit is het verkeerde vak, ze zitten daar’. Hij stond ook naar Gravenberch te wijzen: nee nee, het is die kant op. Het leek alsof hij daar provocerend stond, maar hij zei: sorry, sorry, sorry!”

"Die kant heeft Tadic ook", stelt Ajax-watcher Johan Inan. “Wat hem daarin ook opbreekt, is de reputatie die hij in de voorbije maanden heeft gekregen. Het is een winnaar en hij doet er alles voor, met af en toe ook een valse streek erbij. Daardoor krijg je ook het gevoel dat scheidsrechters hem minder snel het voordeel van de twijfel geven. Ik denk dat het penaltymoment daar een voorbeeld van was”, doelt Inan op het moment waarbij Tadic over het been ging bij Joey Veerman, maar Danny Makkelie het contact te licht vond voor een strafschop.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die Tadic is echt een type Toivonen, een misselijk mannetje, maar vaak ook erg fijn om in je team te hebben.

18 april 2022 om 15:05

Alleen is Tadic 10x beter dan Toivonen was

18 april 2022 om 15:14

Beter is hij zeker, maar 10x vind ik ook weer overdreven. Mensen onderschatten hoe goed Toivonen en periode was geweest voor PSV naar mijn gevoel.

18 april 2022 om 15:46

‘10x’ moet je niet serieus nemen, maar Catenaccio 2.0 heeft zeer zeker gelijk en ik denk dat je ook snapt wat hij bedoelt. Spelers 2x of 10x beter dan elkaar vinden is lastig te zeggen, want hoe meet je dat? Tadic is wel echt een heeel veel grotere speler in de geschiedenis van het voetbal dan een Toivonen. Die man is bijna een Ajax legende geworden en sowieso top 10 beste Serven ooit. Los van dat ie de laatste 2 seizoenen echt een irritant mannetje is, kan je dat niet ontkennen.

18 april 2022 om 15:51

Ik bedoel dit ook niet te zeggen als een "het verschil is precies zoveel"-semantische discussie.

Ik bedoel dit te zeggen als een "mensen moeten niet under-sellen hoe belangrijk Toivonen op het veld voor PSV is geweest" Hij vertrok via de achterdeur dus velen hebben een wat matige nasmaak van hem, maar hij was daarvoor echt belangrijk voor hoe PSV liep. (en ja, door bepaald gedrag ook absoluut PSV-onwaardig)

18 april 2022 om 15:56

Toivonen was echt een gemene klootzak. Tadic een onsportieve klootzak. Vind vergelijking met Van Bommel meer opgaan wat dat aangaat.

19 april 2022 om 00:13

Nee jij vind Tadic een onsportieve klootzak dat is wat anders. Ik vind bijvoorbeeld toivonen een onsportieve klootzak. Jouw vergelijking net als die van mij kan regelrecht de prullen bak in omdat jij toch niet subjectief kan kijken

18 april 2022 om 16:32

Toivonen was een ongemotiveerde arrogante smeerlap. Tadic een gemotiveerde winnaar met vervelende trekjes. Met Tadic wil je een biertje drinken of mee hebben op toernooi. Die arrogante Zweed laat je liever thuis.

18 april 2022 om 21:31

Ik zou biertjes met tadic overslaan. Als we toosten dan valt ie van zijn kruk.

18 april 2022 om 16:34

Deze reactie heb ik vaak terug zien komen over tadic. Copy paste?

18 april 2022 om 18:11

Overdrijven is ook een vak he 🤦‍♂️😭

19 april 2022 om 16:49

Alleen dan 4 klassen beter. Toivonen is een beperkte voetballer die het alleen van provocaties moest hebben. Tadic heeft laten zien dat hij heel goed is. Hoewel de sleet er op komt de laatste maanden lijkt het.

Dit was eigenlijk wel een toffe actie van Tadic, normaal is hij altijd de gene die begint met provoceren, maar gister toonde hij zich als een echte leider door het goeie voorbeeld te geven. en zijn mede spelers naar het goeie vak met supporters mee te nemen.

18 april 2022 om 13:43

@Lampen kijk dat mag ook wel is een keer gezegd worden.
Oke tadic is niet altijd een fijne speler maar dit deed hij goed

18 april 2022 om 13:50

Yep, het is voor mij nu misschien wel wat makkelijker om te zeggen omdat we gewonnen hebben. maar ik meen het echt.

18 april 2022 om 14:39

Dit had jij ook gezegd als jullie verloren hadden, zo ben ik ook namelijk.
Het is voetbal en als de beste wint heb ik daar vrede mee

18 april 2022 om 13:52

Ja en in dat duel met Teze en dat vermeende penalty moment toonde hij zich weer van de slechtste kant. Tadic blijft gewoon een bloedzuiger en toonde dat gisteren weer aan.

18 april 2022 om 14:12

Benzema, hij wil buitenlangs passeren, oliedom dat Teze hem op deze manier wil opvangen. Ik persoonlijk vind het ook geen penalty gezien de manier waarop hij Teze opzoekt, maar ik vind het aan de andere kant ook weer wel een penalty hoe dom Teze hem wil opvangen. Als Tadic dit niet zo opzichtig had gedaan dan was dit 100% een penalty geweest. Begrijp de keuze echter om hem niet te geven. Scheidsrechter was sowieso dramatisch, beide kanten op overigens.

18 april 2022 om 14:27

@Cali88mero. Veerman was het. Teze was het moment dat Tadic zijn scheenbeschermer uit z’n sok haalde en weggooide van de pijn, waarna hij 2 minuten bleef liggen.

18 april 2022 om 14:29

'het was Veerman die hem opving. Maar ben het met je eens, het was geen handige actie van de Psver.

18 april 2022 om 14:50

Terwijl die op ze voet geraakt werd

18 april 2022 om 15:07

Ik snap de kritiek op de scheids niet echt. Er waren wat twijfelgevallen idd, maar daar werd wel steeds de juiste beslissing genomen. Noem maar eens een duidelijke fout van de scheids?

18 april 2022 om 15:20

Onder andere Berghuis die Gakpo vol van achter de wedstrijd uit trapt, maar er zonder kaart van af is gekomen. Ook Martinez die de bal van dichtbij tegen een op de grond zittende Sangaré trapt. Dacht dat Makkelie verder ook nog een moment met Guti had gemist waar hij een kaart kon geven. Hij floot gisteren aan beide kanten slecht, maar dat is de norm met Makkelie. Die mist iedere wedstrijd meerdere 100% overtredingen en blijft toch de leiding krijgen over ieder topduel in Nederland, een trieste bedoeling.

18 april 2022 om 16:09

Martinez had geel moeten krijgen toen hij de bal tegen de geblesseerde sangare aanschoot. Dat was toch een grote fout. Dit soort gedrag moet je afstraffen

18 april 2022 om 16:57

Dus door het missen van 2 mogelijk gele kaarten fluit hij een slechte finale? Nou goed dan wordt het niet makkelijk om wel goed te fluiten.

18 april 2022 om 17:39

@Cali88

Precies, een twijfelgeval. Dom blok, maar Tadic te gretig. Je kan hem geven maar kan niet geven.

Ik vond de scheids prima verder. Liet genoeg toe zonder dat het uit de hand liep.

18 april 2022 om 13:54

Dat deed hij niet omdat hij dacht dat Gravenberch aan het provoceren was.
Hij deed dat om zich populair te maken bij het Ajax publiek.
'kijk mij eens het team ervan bewust maken om een doelpunt met jullie Ajax supporters te vieren.'
Tadic eist altijd de hoofdrol op als er gescoord wordt. Hij loopt bij elk doelpunt medespelers te instrueren met zijn handen hoe er gevierd moet worden.

Hij is totaal niet sociaal maar altijd bezig met zijn eigen ego.

18 april 2022 om 14:01

Net zoals jij je nu populair probeert te maken bij de niet Ajax supporters, over provoceren gesproken…

18 april 2022 om 14:07

@TotalFootball1
Ik geef niets om populariteit.
Ik geef mijn eerlijke mening.
Tadic wijst naar het Ajax vak. Hij dacht helemaal niet aan provoceren van Gravenberch. Gravenberch was niet aan het provoceren. Hij dacht echt dat het Ajax publiek daar zat.
Tadic loopt bij elk doelpunt de dirigent uit te hangen hoe er gevierd moet worden.
Hij wil alles bepalen. De enige speler bij wie hij dat niet deed was Ziyech. Dat durfde hij niet in zijn hoofd te halen om voor Ziyech te bepalen hoe hij een doelpunt viert.

18 april 2022 om 15:16

Denk het niet pressing. Heb normaal ook echt ene hekel aan die vent, maar hij geeft overduidelijk een soort van verontschuldigingsbeweging richting de PSV-vakken.

Ik vind het overigens niet per se nodig. Dit soort provocaties (van Gravenberch) horen er ook wel een beetje bij, maar vind het alsnog wel netjes hoe Tadic hier reageert.

Mag ook gezegd worden

18 april 2022 om 15:36

@Timmio
Het is allemaal toneel. Er is niets zuiver in zijn acties. Dat mag ook weleens gezegd worden

18 april 2022 om 15:45

Wat fijn dat jij denkt te weten wat Tadic ertoe beweegt om Gravenberch een halt toe te roepen. Tot nu toe zij het allemaal aannames...

18 april 2022 om 14:09

Een leider die schwalbe maakt en blijft volhouden dat het een penalty was, dan heb je het mis. Dan ben je niet een goede voorbeeld...

18 april 2022 om 14:14

Het was zeker geen penalty nee, maar Tadic had dit ook niet kunnen doen. en gewoon lekker kunnen provoceren naar ons PSV supporters. mensen willen ook echt alleen maar het slechte zien in Tadic.

18 april 2022 om 14:57

Gaat mij in het algemeen om zijn gedrag op het veld, dan kan ik dit van hem niet echt zo serieus nemen. ik vind het een misselijke kwalbak, als je het niet erg vind..

18 april 2022 om 15:05

Jij mag Tadic een misselijke kwalbak vinden hoor Aqua, ik vind het ook verder een vreemde kerel, maar ik noem ook graag ff het op wanneer hij iets goeds doet.

18 april 2022 om 15:12

Blijft de afgelopen jaren gewoon de belangrijkste speler van Ajax he, momenteel wel echt hopeloos uit vorm, dan vallen zijn irritante kwallebakken acties ook gelijk meer op. Het blijft een fantastische voetballer met bizar goeie statistieken.

18 april 2022 om 15:57

Ik vraag me oprecht af of je de vrije trap waar de 1-1 uit valt wel een vrije trap vond? Want dat was namelijk precies dezelfde overtreding als op Tadic in t strafschopgebied?

18 april 2022 om 14:56

Ik dacht eigenlijk dat het een provocatie naar die afgekeurde 1-0 van Zahavi was, zo van: ff wachten met juichen.

18 april 2022 om 17:27

Nee, hij stelt zich nederig op t.o.v. het publiek waarmee hij zijn excuses aanbiedt, meerdere malen. Draait ook meteen Gravenberch om.

18 april 2022 om 18:01

Precies Lunny, sommige willen dat niet zien, wegens hun haat richting Tadic.

18 april 2022 om 23:04

Hij zal de schijn ook wel tegen zich hebben en dat heeft hij natuurlijk zelf veroorzaakt. Net als bij dat zogenaamde penalty moment wist ik zonder herhaling dat de kans klein was dat hij hem alsnog zou krijgen wanneer er wel contact was geweest. Achteraf vond ik het ook geen strafschop, maar zou pakweg Brobbey in zo'n situatie komen was de kans groter dat hij in eerste instantie floot voor een penalty (of hij hem terugdraait is dan een tweede).

19 april 2022 om 07:13

Haha, ben zelf voor Ajax dus dat valt wel mee hoor Lampen. Vorig jaar juichte hij nog in het gezicht van Dumfries dus een gebaartje naar het PSV publiek had heus wel gekund.

19 april 2022 om 11:38

Ach dat Tadic vorig jaar juichte in het gezicht van Dumfries kan ik begrijpen. Dumfries gedroeg zichzelf ook als een kleuter toen.

18 april 2022 om 19:19

Alles voor de bühne, dat zie je in elk interview met die man.

Het zal Makkelie ook wel hebben geholpen dat Tadic om het been heenliep en zich er toen tegen aan liet vallen bij dat penaltymoment. Ik zou er graag geel voor zien. En nee, niet alleen omdat het Tadic is, dat is slechts bonus. Dit met de fans is overigens een mooie actie van em.

18 april 2022 om 13:49

Zelfde situatie als de vrije trap die aan PSV gegeven werd waar de 1-1 uitkomt maar daar floot Makkelie wel voor.

18 april 2022 om 13:54

Euh, nee. In dat duel haakt Tadic zijn been tussen die van Gotze. Duidelijke overtreding.

18 april 2022 om 14:12

Nja feit is wel, dat de "overtreding" op Tadic op de middenlijn wel gewoon 99 van de 100 keer een vrije trap is.

Maar in de zestien is het plots anders, dan krijg je termen als "te licht voor een strafschop". Dat is natuurlijk wel gewoon vreemd daar een overtreding een overtreding is.

Ik wil niet zeggen dat ik dan een pingel zou hebben gegeven, maar als je hier geen pingel voor geeft moet je het op de middenlijn ook toelaten. Maar dat gebeurt zelden. Er wordt voor tig kleinere overtredingen gefloten dan wat nu zogezegd een Schwalbe was. Het verschil zit hem alleen in binnen of buiten de 16.

18 april 2022 om 14:29

Ik zou er op de middenlijn ook graag geel voor zien. Of dit een schwalbe is of niet ff daargelaten. Dat opstaan niets aan de hand gebaar van eem scheids moet gewoon altijd gevolgd worden door een gele kaart.

18 april 2022 om 14:42

Mijn punt is, dat gisteren (en vele andere duels) er tig keer gefloten is voor minder. Mits het maar buiten de zestien is.

Zojuist de podcast beluisterd. Johan Inan vond het een zuivere penalty, pietluttig dat de goals van ajax afgekeurd werden, Alvarez een klasse beter dan Sangare, en doet net alsof Tadic weliswaar de helft van de tijd vervelend is maar de andere helft een engeltje. Verder is deze man niet voor ajax ofzo.

18 april 2022 om 13:50

De 2-0 vond ik persoonlijk ook onzin. Je moet niet vergeten dat er ook nog een psv'er tussen zat die de bal weg trapt. Ik vraag me dan echt af in hoeverre het dan nog voordeel van de buitenspelsituatie is. Laat duidelijk zijn dat het buitenspel was, maar op het moment dat die psv'er de bal weg trapt ontstaat er toch gewoon een nieuwe situatie. Persoonlijk wel heel pietluttig van de VAR.

18 april 2022 om 13:56

Er onstaat geen nieuwe situatie. De bal valt in de kluts door buitenspel van Tadic. PSV heeft de bal niet veroverd en Ajax staat nog steeds opgeschoven met de linie omhoog door buitenspel van Tadic.
Hey is gewoon buitenspel en de grensrechter had hier voor moeten vlaggen.

18 april 2022 om 14:16

Ik denk persoonlijk dat menig VAR dit ook had beoordeeld als nieuwe situatie. Uiteindelijk was het voordeel van Tadic al lang weg op het moment dat psv de bal weg schoot.

18 april 2022 om 14:19

Ik kan leven met het afkeuren hoor. Maar het gaat eigenlijk nergens over.
De buitenspelregel is in 1e instantie bedacht dat de aanvaller niet dichter bij de keeper staat dan de laatste man.
(Zodat de aanvaller in het voordeel is richting de keeper)
Nu is de situatie zo dat Tadic met 90% van zijn lichaam zelfs verder van de goal afstaat, van de goal afloopt, en de bal door een speler van PSV wordt weggewerkt.

Psv spelers klagen niet eens omdat zij er niet eens bij stil hebben gestaan dat er een speler buitenspel zou hebben gestaan.

Bij de afgekeurde goal van Klaassen idem dito.
Niemand die zich beklaagd.
De hak van Brobbey (notabene met de rug naar de goal) staat net achter de laatste man maar beweegt zich van de goal af.

Van mij mogen ze dit vanaf volgend seizoen wel op de schop gooien. Er moet wel aantoonbaar voordeel behaald zijn door de speler die buitenspel staat. Dat is nu in alle 2 de gevallen totaal niet zo. Ze werden zelfs heel goed afgedekt. In mijn ogen is dit gewoon mierenneuken maar zolang de spelregels zo zijn kan ik ermee leven. Ben het er alleen niet mee eens, en hier is de buitenspel regel ook niet voor bedacht denk ik.

18 april 2022 om 14:20

Als er nu geen nieuwe situatie was ontstaan had de goal van Gutierrez ook niet goedgekeurd mogen worden.

18 april 2022 om 14:31

Dan mag de goal van zahavi ook wel doorgaan toch?

18 april 2022 om 14:40

Ik vond de 2-0 qua buitenspel degelijk wel anders dan de andere 2. Daar was wel een direct voordeel.

18 april 2022 om 14:43

Die heeft direct zelf profijt van het buitenspel staan. Precies waar de regel voor bedoelt is.

18 april 2022 om 15:04

Jij bent ook een Ajacied. Net als Inan. De bal is nooit 'weggetrapt' geweest. Hoe kom je daar bij?

18 april 2022 om 15:11

@pressing12, het is volledig terecht dat de grensrechter de vlag omlaag hield. Bij twijfel blijft de vlag omlaag en is het voordeel voor de aanvallende ploeg. Psv komt hier twee keer goed weg doordat de VAR adequaat ingreep. Diezelfde VAR had Tadic echter ook een penalty moeten toekennen. Hij zette Veerman met een schijnbeweging op het verkeerde been waarna Veerman z’n been uitstak en Tadic raakte. Dat de scheidsrechter Veerman het voordeel van de twijfel gaf was begrijpelijk, maar de VAR had moeten ingrijpen. Dat het een lichte overtreding was en Tadic dankbaar gebruik maakte van het uitgestoken been doet niet ter zaken. Net zoals niet ter zaken doen dat Tadic met een hak buitenspel stond, bij het stilstaande beeld een milliseconde na het spelen van de bal niet buitenspel stond en dat er nog veel balcontacten zaten tussen het moment van buitenspel en de goal.

18 april 2022 om 15:21

Wil jij beweren dat Tadic die bal zo naar een medespeler speelde dan? De bal wordt gewoon uitverdedigd en beland bij een Ajacied.

18 april 2022 om 16:12

Maar je moet de bal controleren en dat was niet het geval. Zi zijn de regels en zo is die toegepast.

18 april 2022 om 16:17

En daarom pleit ik voor verandering. Want zo werkt het niet.

18 april 2022 om 23:09

Hoever ga je terug? Anderzijds kun je ook zeggen dat de verdediger de bal onder druk van Tadic, die dus buitenspel stond, weg moest schieten. Is dat dan geen hinderlijk buitenspel. Die paar cm zal in de praktijk geen verschil hebben gemaakt, maar als je zelfs een letterlijk lijn anders mag gaan interpreteren wordt alles wel heel vaag.

18 april 2022 om 13:59

Ik heb al genoeg reacties van jou gezien op ongeveer hetzelfde niveau qua objectiviteit en Ajax, gister nog iets met die club vol misdadigers?

18 april 2022 om 14:07

Misschien is het een idee om zelf een podcast te beginnen? Voor wat 'tegengeluid' zeg maar.

18 april 2022 om 14:08

Ik moet altijd wel lachen om jou, je beschrijft eigenlijk jezelf qua gedrag haha. Sangare wordt nu de hemel in geprezen maar stond bij de doelpunten voor lul, het kan verkeren in de voetballerij en dat is prima natuurlijk.

18 april 2022 om 14:44

Sangare speelt heel het seizoen al ijzersterk hoor. Ajacieden kijken de wedstrijden van PSV niet eens dus ik snap niet hoe je hem dan überhaupt kunt beoordelen. Beetje makkelijk allemaal wel. Wat FR-RKC roept is toch ook gewoon zo?

18 april 2022 om 15:04

Laat ik voorop stellen dat Sangare voor mij by far de beste Psv'er is, niemand komt bij zijn niveau in de buurt. Ook Gotze en Gakpo niet imo. Desondanks heeft ie wel soms zijn momentjes en moet hij nog wat constanter worden. In topvorm ontlopen Alvarez en Sangare elkaar niet zoveel, maar de huidige vorm van Sangare (en dus ook van Alvarez) maakt Sangare de betere speler. Toch mocht er wel wat meer druk op de bal bij dat schot van Mazraoui, afijn. Gefeliciteerd nog Kun

18 april 2022 om 15:10

Die momentjes blijven inderdaad, maar dat komt ook puur omdat hij werkelijk altijd naar voren probeert te voetballen en zelden voor "safe" kiest, iets wat hij wel vaker mag doen wat mij betreft. Momenteel vind ik Sangare wat beter maar Ajax speelt dan ook niet heel best, dus is het begrijpelijk dat het bij Alvarez ook minder is. Kwa plafond zie ik Sangare wel bij een topclub in de PL belanden uiteindelijk, Alvarez vind ik echt veel meer een type voor LaLiga.

En tja, gelukkig was het buitenspel zeg ik maar haha. Want heel sterk verdedigd was het zeker niet. Wel weer die Mazraoui wie met een afstandschot de ruimte kreeg, opvallend.

En bedankt man!

18 april 2022 om 16:11

Ik bedoel alleen te zeggen dat het verschil tussen een wereldspeler en een kut wedstrijd heel dun is. Zijn die goals niet afgekeurd op een klein detail dan heeft hij een hele slechte pot gespeeld, nu speelt hij fantastisch omdat de goals niet doorgaan. Ik ben eigenlijk het hele seizoen al Sangare positief aan het benoemen, ik vind het een fantastische stofzuiger die dit seizoen ook nog eens voetballend enorm gegroeid is, perfecte PL speler in mijn ogen. Kwam even klote uit de Afrika cup maar de belangrijkste speler van psv voor mij. Het komt nu over als kritiek op Sangare en dat is zeker niet zo bedoelt, ik benoem de Feyenoord/RKc’er omdat hij nog meer feest viert met de beker voor psv dan mening PSV’er haha, dat is natuurlijk enorm zielig.

18 april 2022 om 19:59

@ajaxf1 heb je Alvarez gezien bij de 2-1 van Gakpo dan? 😄

18 april 2022 om 14:28

Alvarez een klasse beter dan Sangare. Ik ben echt wel fan van Alvarez. Maar deze wedstrijd zeker niet. Sangare was echt goed. Een klasse beter dan Alvarez. En niet andersom

18 april 2022 om 16:14

Volgens mij is toch duidelijk wie beter is. Beide maken verdedigend eigenlijk te veel fouten, maar alvarez is daarbij aan de bal veel minder dan Sangare.

18 april 2022 om 16:45

Wat maakt het eigenlijk uit? Beiden gaan de Europese top niet halen. Daar hebben ze beiden teveel mankementen voor.

Het is goed dat Tadic hem corrigeerde. Hij dacht dat daar het Ajax publiek zat.
Als Tadic hem niet had gewaarschuwd dan had Gravenberch een eigen doelpunt gescoord verder in de wedstrijd. Misschien zou hij het doel van Ajax als doel van PSV zien met alle gevolgen van dien.

Wat betreft het penalty moment laat Tadic zich heel makkelijk vallen waardoor ik ‘m waarschijnlijk ook niet gegeven had. Denk dat het zo’n moment is waar je buiten het strafschop gebied wel een vrije trap geeft maar net te licht en te makkelijk voor een pingel.Wat ik dan wel jammer vindt is dat Gravenberch iets later in de wedstrijd neergehaald werd. Door wilde lopen maar daardoor de snelheid mistte om de aanval een vervolg te geven. Daar had makkelie moeten fluiten. Doe je dat niet dan ga je dus het doorlopen bestraffen en denkt Gravenberch de volgende keer ook ik ga/blijf maar liggen dan heb ik in ieder geval een vrije trap. Iets wat Gakpo wel 2 keer heel “ slim” deed later.

18 april 2022 om 14:25

Maar eigenlijk is dat wel een merkwaardige redenering. Want in het spelregelboekje spreek je alleen bij 'geen geel, wel geel of rood' over verschillende gradaties kwa overtredingen. Er staat nergens in het reglement dat een overtreding in de 16 zwaarder moet zijn dan op de middenlijn. Dat is iets dat scheidsrechters allrmaal door de publieke opinie maar zijn gaan doen.

Want, een keer te veel voor iets lichts op de middenlijn fluiten hoor je nooit meer iemand over. Maar als dit in de zestien gebeurt plots wel. Het gaat dus eigenlijk nergens over.

Ik kan ermee leven dat Tadic geen pingel krijgt hoor, maar fluit dan ook niet om van alles en nog wat op de middenlijn. En dat idee kreeg ik wel een beetje.

Ik vond dat een goede actie van Tadic. Nergens voor nodig om daar te gaan vieren.

18 april 2022 om 16:16

Ik was heel erg verrast door deze actie van Tadic. Was ook de enige ajax speler die er zo over na leek te denken. Mag best wel eens gezegd worden. Voor de rest blijft het natuurlijk een aansteller en matennaaier.

wat een held. Meest sympathieke voetballer op de velden

18 april 2022 om 14:07

Hopelijk ben je sarcastisch, is juist meest misselijk speler van de Nederlandse velden vooral stug blijven volhouden dat het ene penalty was bij zijns schwalbe.

18 april 2022 om 16:47

Je kunt er van alles van vinden, maar ook die spelers heb je nodig. Zeker in het hedendaagse voetbal en ook zeker in Europees verband. Zolang de FIFA en/of UEFA dergelijk gedrag in de hand werkt door vast te houden aan de huidige regelgeving, kun je beter met dit soort spelers voetballen dan tegen ze.

Die Tadic is gewoon een toffe peer die eigenlijk nooit zomaar op de grond ligt of tijd rekt...iedere andere voetballer had met al die aanslagen op hem zeker de helft van zijn carrière geblesseerd geweest....niet die toffe peer Tadic...die is nooit geblesseerd...ligt wel heel vaak op de grond...maar is nooit geblesseerd....waarschijnlijk omdat hij zo goed is!
Toffe peer Tadic....ohja Antoni...is ook zo'n toffe peer

18 april 2022 om 14:21

Antoni... Nee, die speler ken ik niet.

18 april 2022 om 14:34

das die gast die met zijn wandelstok gaten in gras aan het prikken was.

Leuk die aktie van Tadic. Even daarvoor wil ie iedereen schijnheilig beduvelen door een schwalbe. Ik hecht geen waarde aan deze aktie van theater Tadic. Tis een echte cheater.

18 april 2022 om 14:47

Zodra hij stopt met voetballen kan hij zo in films meespelen, lijkt me echt een prima acteur want veel scheidsrechters trappen altijd weer in hetzelfde spelletje van deze man.Dat moment ook toen hij bijna doodging en z'n scheenbeschermers er bij uittrok, verschrikkelijk wat een act.

18 april 2022 om 14:52

Hij gaf Pasen een andere dimensie en kwam zelfs 2x terug uit de dood op 1 dag.

18 april 2022 om 15:00

Dan neem ik het niets serieus, had Puyol dat gedaan had ik het wel wel geloofd dat het oprecht is...

Hoe dan ook, ik ben blij met Tadic. Een klasbak, een leider en echte aanvoerder. Alleen is soms zijn theatrale gedrag too much, zoals laatst met Antony tegen Feyenoord of bij het veinzen van een blessure.

Wat betreft het penaltymoment, als het Berghuis, Klaassen of Gravenberch was overkomen, dan was het wel een penalty geweest. Omdat het nu Tadic was, werd het weggewoven.... Een goedmaker van Makkelie.

Alle spelers moeten een voorbeeld aan deze man nemen, klaagt niet, faket niet, en aan schwalbes heeft hij een broertje dood.

Tadic moet zijn muil houden en is normaal gaan voetballen. Och wat was ie weer slecht zeg gister. Moet volgend jaar weer in de as gaan spelen vind ik. Sowieso moet je echt wel gaan kijken naar vervanging hoor. De voorhoede is echt zo traag als dikke kak. Bergwijn-tadic(brobbey)-antony lijkt mij een geweldige voorhoede voor volgend jaar. Kan je haller ook zijn verdiende transfer geven.

Wellicht dat Tadic de mensheid kan helpen. Springt over een been heen, lijkt alles afgescheurd te hebben in zijn knie en na een paar minuten rollebollen opstaan alsof er niets aan de hand is. Zelfde toen zijn schoen geschampt werd, scheenbeschermer ging af, scheenbeen leek gebroken en een paar minuten later weer opstaan alsof er niets aan de hand is. Deze gave moet worden bestudeerd.

Ik snap eigenlijk niet waarom Tadic geen penalty krijgt. Hij wordt gewoon geraakt.

Zoekt hij het been slim op? Ja, maar dat neemt niet weg dat Veerman hem gewoon raakt. Tadic zn makkelijke vallen of verleden , mag voor een scheids niet meewegen een penalty wel of niet te geven. Een overtreding is een overtreding.

Bij de vrije trap van de 1-1 van Psv gaat namelijk precies dezelfde overtreding aan vooraf. En dan fluit hij wel.

Werd Tadic zo op het middenveld neergehaald, zou Makkelie wel hebben gefloten. Dus waarom niet in de 16? En niet het gelul van ja te licht voor een penalty, iets wat op de middenlijn een overtreding is, is dat ook in de 16, hoe licht ook😅 er is geen regel voor dat een overtreding in de 16 zwaarder moet zijn dan op de middenlijn.

Dus had gewoon een pingel mogen zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren