Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van der Gijp velt hard oordeel over Frank en Ronald de Boer: ‘Ongelooflijk’

Laatste update:

René van der Gijp spaart Ronald en Frank de Boer dinsdagavond bepaald niet in Vandaag Inside. De analist vindt dat de gebroeders hun reputatie in de afgelopen periode behoorlijk op het spel hebben gezet. Ronald de Boer vanwege zijn rol als ambassadeur van het WK in Qatar en Frank de Boer door de diverse mislukte avonturen op trainersgebied.

"Ongelooflijk, hè. Die twee hebben een magistrale carrière gehad", zo opent Van der Gijp zijn relaas. "Bij geweldige clubs gespeeld. Maar die zitten nu, die ene (Frank de Boer, red.) is twee keer ontslagen en was de slechtste trainer van de Premier League. En die andere (Ronald de Boer, red.) vergaloppeert zich elke keer aan dat Qatar. En het leuke is dat die twee door niemand meer serieus worden genomen." Presentator Wilfred Genee merkt op dat Frank de Boer vier keer is ontslagen: bij Internazionale, Crystal Palace, Atlanta United en het Nederlands elftal.

"Als Kortrijk morgen een trainer zoekt, dan is Frank de Boer de laatste bij wie ze uitkomen", gaat Van der Gijp verder met zijn analyse. "Dat is in een paar jaar tijd gebeurd, en ik geloof dat ze het zelf niet eens doorhebben." Johan Derksen is het roerend eens met zijn tafelgenoot. "Ze hebben zoiets van: 'Wat hebben wij nou misdaan?'" Er worden vervolgens beelden getoond van Ronald de Boer die bij de première van de film Louis over Louis van Gaal verklaart dat hij nog steeds achter Qatar als WK-organisator staat.

Derksen heeft daar gelijk weer een mening over: "Weet je wat het probleem is? Ja, het is ook zo'n hansworst. Je kunt nu als je centen in je zak hebt fantastisch naar Qatar. Je hebt een geweldig hotel en een limousine en alles is air-conditioned. Maar het gaat om die mensen die daar misbruikt worden, die als een soort slaven worden gebruikt. En daar vallen de slachtoffers. Maar hij heeft daar zeven jaar gewoond, maar nooit om het hoekje gekeken. Hij is in zijn miljonairscompoundje blijven zitten en had het helemaal naar zijn zin. Onbegrijpelijk toch dat iemand daar zeven jaar woont en niet weet wat er in dat land speelt."

Tafelgenoot Özcan Akyol haakt in op de uitspraken van Derksen: "Hij weet wel wat er speelt, ik heb het hem ook weleens gevraagd, ruim een jaar geleden. Hij zei: 'Tien jaar geleden reden ze nog op kamelen, en nu rijden ze in Maserati's'. Dus hij heeft wel iets van verandering gezien, hij heeft daar vooral ook voor. Ik sluit niet uit dat hij het gewoon niet weet." Derksen werpt gelijk een vraag op: 'Is dat dom, is dat naïef? Zeg het maar." Akyol vindt dat een goede vraag van zijn tafelgenoot. "Ze brengen hem niet naar die plekken, dus hij weet het niet."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik mis echt de Frank de Boer die bij een 5-1 voorsprong helemaal uit z’n slof schoot tegen z’n spelers tijdens de drinkpauze. Daar spatte de passie en winnaarsmentaliteit vanaf. Ik had echt gehoopt dat hij het goed zo doen in het buitenland, ik gun het hem ook. Maar hij is helaas niet geschikt gebleken.

13 april 2022 om 00:14

Het lijkt ook alsof hij zijn keuzes is gaan overdenken. Hij begon met logische keuzes, zoals het terugbrengen van de 4-3-3, het plaatsen van echte buitenspelers op de vleugels en het middenveld inrichten met passers in plaats van alleen lopers. Hij had de seizoenen daarna wat handige tactische foefjes, zoals de valse 9 met Christian Eriksen tegen Manchester City, het plaatsen van Vurnon Anita op 6; hetgeen de opmaat was naar een historische winstreeks van veertien zeges op een rij die de 31e titel inleidde, en het vreemd complementaire duo Blind-Serero in de Champions League tegen onder meer Milan en Barcelona construeren. In de tweede seizoenshelft van zijn laatste kampioensjaar begon de gekkigheid. Met Schone als rechtsback tegen RKC, Lerin Duarte tegen Sadio Mane als linksback, Sightorsson steeds vaker als linksbuiten en later ook het spelen in een 4-3-3 met de punt naar voren met het betonmiddenveld Gudelj, Bazoer en Klaassen. Fischer in de spits, Milik op linksbuiten: het kwam het spel allemaal niet ten goede. Ik wou jullie de keuze voor Boilesen als aanvoerder, en uit mijn hoofd twee keer linksbuiten, ook niet onthouden.

13 april 2022 om 06:29

@suarez7…..Ik zal vooral het ontzettend trage slaapverwekkende tikkie terug tikkie breed vooral ook niet vergeten. Wekelijks vielen m’n ogen dicht bij het kijken naar Ajax. Was totaal geen plezier aan te beleven.

13 april 2022 om 10:10

Suarez mooi gesproken, en dat was natuurlijk de waarheid. Helemaal eens, de eerste twee seizoenen was het voetbal goed, maar als men Ajax pas volgt weet men het niet.

13 april 2022 om 10:46

Dat heeft te maken met middenvelders die voetballend te matig zijn en zich verstoppen ipv zich aanbieden aan de centrale verdedigers.

13 april 2022 om 17:56

Dat was het slechtste Ajax ooit, niet om aan te gluren. Volgens mij was ook trainer in een tijd dat de Eredivisie failliet ging. Dat waren nog eens dramatijden. Twente en AZ waren toen onze best voetballende ploegen in Europa.

13 april 2022 om 02:22

'uit z'n slof schoot'.

Gaat moeilijk met normaal communiceren. Niet verstaanbaar, dan maar fysiek body language.

Heb totaal geen moeite mee dat hij Pro Qatar is. Lekker extra dirty geld (wat de media ons verteld) verdienen om alleen je gezicht te laten zien.

Frank de Boer zal voor altijd een clubicoon zijn bij Ajax vanwege zijn verdiensten als speler en trainer. Daar doen mindere prestaties in het buitenland niet aan af. Maar bij Ronald de Boer krijg je toch een soort plaatsvervangende schaamte. Natuurlijk moet je oppassen met politiek en sport mengen, omdat selectieve verontwaardiging op de loer ligt. Maar het is op zijn zachst gezegd niet zuiver hoe hij handelt en als club en ook als een sportzender zou ik niet met hem geassocieerd willen worden.

13 april 2022 om 07:14

En dat clubicoon zijn valt wel mee hoor. Hij had net zijn contract bij Ajax verlengd als speler. En wilde daar tijdens het seizoen weer vanaf... met z'n broer. Wilde graag naar Barca. (voor meer geld) Lieten het toen op een rechtzaak aankomen. Waar Ajax zich uiteindelijk als heer opstelde en de zaak schikte en ze liet gaan. Ordinaire geldwolven. Zeker die Ronald met z'n dom en naief gelul over zijn geliefde Quatar.

Je kunt van alles over Ronald zeggen, maar die man blijft wel achter zijn geldschieter staan. Klinkt bizar, maar daar heb ik best wel respect voor.

13 april 2022 om 00:16

Op zich niet zo vreemd. Dat is beter dan zo'n KNVB die er stiekem ook maling aan heeft, maar toch een statement moet geven voor de buitenwacht, of spelers die dergelijke statements liever niet eens maken als ze er nadeel van ondervinden. Dan ben je eigenlijk niet serieus te nemen als persoon. Nu kun je Ronald de Boer ook niet serieus nemen, maar die staat in ieder geval nog achter z'n (bekrompen) mening.

13 april 2022 om 01:28

Tja, anders krijgt ie zijn centen straks niet meer. Of er staat een boeteclausule in zijn contract voor als ie negatief over Qatar praat.

Toch blijft het bij Frank de Boer vreemd. Hij heeft bij Ajax aangetoond echt wel iets te kunnen. Je kunt niet dat presteren en een waardeloze trainer zijn. Het is gewoon heel vreemd, want daar waar z'n beslissingen bij Ajax altijd redelijk logisch waren en 1 van de weinige incidenten de situatie met El Hamdaoui was waar over te twijfelen valt, maakt hij na Ajax de ene na de andere fout. Misschien is hij toch iets in zichzelf gaan geloven na 4 landstitels of wellicht heeft hij daarna flink aan zelfvertrouwen ingeleverd, ik weet 't niet. Hoe dan ook was hij na Ajax geen schim meer van die coach die erg degelijk was en zich aan kon passen op het materiaal.

13 april 2022 om 00:16

Eens. Hierboven benoem ik wat ik denk dat de reden is. Van logische beslissingen naar steeds meer experimenteren en de meest gekke streken uithalen.

13 april 2022 om 01:35

Klopt, maar Ajax is niet het buitenland. Ik weet nog dat hij bij Inter kwam en binnen twee weken 4 spelers tegen zich in het harnas had gejaagd waaronder sterkhouders Brozovic en Icardi, dat hij bij Palace zijn passing game wilde spelen met een selectie van houthakkers en dat bij Atlanta de hele selectie hem uitkotste na slechts 1 seizoen. Frank de Boer werkte bij Ajax met een selectie van ideale schoonzonen nadat hij El Hamdaoui had weg gejaagd en Suarez was verkocht, maar in het buitenland laten ze zich niet als schooljongetjes behandelen als zo een Kishna destijds. Die pikken dat niet. Ook is hij veel te halsstarrig om zijn systeem of speelwijze aan te passen op het materiaal waarmee hij op dat moment werkt. Bij Inter gaf de selectie constant aan dat ze aanvallender en directer wilde spelen, maar Frank De Boer luisterde niet naar zijn selectie en wilde behoudend spelen met zijn 70 procent balbezit aan tikkies breed en terug. Als je dan keer op keer denkt dat je belangrijker bent dan je spelers en je mist de communicatieve skills om je spelers te overtuigen van je visie en ze voor je te winnen dan brandt je carriere al heel snel uit als een nachtkaars

13 april 2022 om 06:31

Bij palace wilde de club juist dat hij zo ging spelen. Daarom hadden ze hem ook aangesteld. Zij wilden die kant op.

13 april 2022 om 10:15

Dan zeg je als coach toch ik wil best tekenen maar die passing game gaat het niet worden met dit materiaal dus ik wil vrijheid in de speelwijze die ik hanteer en anders teken ik niet? Nu zette FdB zichzelf daar gewoon voor lul en was hij de slechts presterende coach van Palace ooit

13 april 2022 om 22:57

Ajax is wellicht niet het buitenland, maar Ajax is wel Ajax. We hebben het niet over een modaal clubje waar je automatisch maar even slaagt. Frank de Boer heeft er gewoon uitstekend gepresteerd onder zeker niet-ideale omstandigheden.

Overigens ben je nu wel van alles aan het samen drukken om tot 1 conclusie te komen, terwijl elk avontuur anders was. Frank de Boer heeft duidelijke zwakke punten, maar jouw betoog behoeft naar mijn mening wel nuance:

Betreft El Hamdaoui hebben we het hier natuurlijk niet over een Europese topspits. Hij heeft het uitstekend gedaan bij AZ, maar afgaande op z'n gehele carriere erna is het allemaal zo indrukwekkend niet. Dat De Boer slecht met hem heeft gecommuniceerd, maakt z'n keuze om El Hamdaoui te presteren niet automatisch een slechte. AZ is natuurlijk bij lange na geen Ajax.

Betreft Inter: Natuurlijk heeft hij er fouten gemaakt, maar dat was zeker toen ook geen makkelijke club om coach van te zijn. Nog steeds heeft die club bijna ieder jaar een nieuwe coach en zeker toen waren er veel problemen. Financieel ging het niet goed en het beleid was er erg matig, om het zacht uit te drukken.

Crystal Palace was wel werkelijk een ramp. Los van wat de club wou, speel je geen combinatievoetbal in de Premier League met een degradatiekandidaat. Dat was inderdaad wel een blunder van jawelste en wat dat betreft ben ik het met je eens; Frank de Boer is te koppig om z'n eigen keuzes onder een vergrootglas te leggen. Zelfs de spelers bij Oranje waren niet blij met 5-3-2 en de spelopvatting.

15 april 2022 om 16:50

Dat is waar, maar eigenlijk kan je dan concluderen dat Frank De Boer de peoplesmanager skills, zelfreflectie en flexibilteit mist om bij veel teams te kunnen slagen

13 april 2022 om 18:39

Zal altijd de coach blijven die met bijna laagst aantal behaalde punten kampioen werd tot 4x aan toe ook nog. 73, 2x 76 en 71 punten.

13 april 2022 om 22:46

Natuurlijk wel met flink wat concurrentie en een kleiner gat tussen boven en onder. De Eredivisie is er in de afgelopen jaren niet beter op geworden na de problemen bij FC Twente, NEC, NAC en Roda. Het feit dat de opleiding bij Premier League clubs en andere grote Europese clubs verdienmodellen zijn geworden, werkt ook niet mee.

14 april 2022 om 01:36

Zowel daarvoor als erna waren ze met behaalde punten geen kampioen geworden.

Hebben we deze hypocrieten ook weer. Olympisch spelen hielden ze kaken stevig op elkaar

13 april 2022 om 07:25

Hoe kan je dit nu zeggen? Als er iemand heeft gezegd dat dat schaatsen allemaal niets voorstelt dan zijn het deze mensen wel en dat ze zeker niet moesten gaan. Regeringen gingen overigens allemaal niet op Poetin na… achteraf niet echt handig voor de dialoog vind je niet?

Dan kijk je dus gewoon nooit, maar heb je er wel een mening over. Over hypocriet gesproken.

Daarnaast stukje whattaboutism in optima forma. Het een is fout, maar daar mogen we niets over zeggen, want ander is ook fout en daar werd in jouw beperkte ogen niets over gezegd… sneu.

13 april 2022 om 12:45

Ik heb het over de mannen in de studio. Laatste 6 maanden gaat het elke keer over qatar en over china hebben ze het hooguit kort maar 2 keer over gehad. Johan verheft ze stem als het over Qatar gaat maar over china boeit het hem vrij weinig. Er word daar genocide gepleegd maar daar hoor je mondjesmaat erover. Daarom vind ik het hypocriet van ze .

13 april 2022 om 08:35

Je zou het als hypocrisie kunnen betitelen. Ik denk dat het eerder met onwetendheid te maken heeft. China is, naar onze westerse maatstaven, een vreselijke dictatuur. Waar mensenrechten niet bepaald hoog in het vaandel staan.

Echter is Qatar óók een vreselijke dictatuur waar te pas en te onpas mensenrechten worden geschonden. Ik word er een beetje moe van dat wanneer het over dit soort zaken gaat (ook met Oekraine bijvoorbeeld) er meteen naar andere landen (of oorlogen) gewezen wordt. Dat het één benoemd wordt wil niet dat zeggen dat het ander niet erg is of iets dergelijks.

13 april 2022 om 10:13

Haha wat een doorzichtig gezwam. Ook daar hadden ze kritiek op, en niet te zuinig. Beide edities uitgebreid misstanden aangestipt. Maar dat past niet in jouw straatje, Mootje. Over hypocriet gesproken.

13 april 2022 om 14:46

Ze zijn ook gewoon hypocriet. Zodra ze zelf gevraagd worden om goedkoop geld te verdienen voor een spotje over gokken gaan ze ook overstag. Ze zouden ook Qatar prima promoten als ze er zelf goud voor zouden krijgen. Zeker Gijp en Derksen hebben weinig moraal in hun flikker wat dat betreft. Maar nu schuift de poen niet in hun zak en kunnen we kritiek hebben om goedkoop te scoren.

Natuurlijk gaat het in Qatar niet goed, er is zo verschrikkelijk veel geld daar en dat komt helaas niet terecht bij de mensen die er het hardst voor werken. De arbeidsomstandigheden zijn matig, veel arbeiders slapen in grote zalen (wat toevallig geen airco is), leveren paspoort in (onder dwang) en werken dagen van 6-21 met slechts korte pauzes. De Boer heeft niet om de hoek gekeken maar dat heb ik wel in de tijden dat ik in Qatar kwam. Maar de situatie die de Westerse media schetst is ook volledig fout en slechts belicht vanuit één kant. Niet vergeten dat de wetten (betreft arbeidsomstandigheden en veiligheid) in Nederland of andere Europese landen vele malen strenger zijn dan in de rest van de wereld. In Oost-Europese landen, Azie, Afrika en dus ook Qatar is het "gewoon" dat je op losse steigers staat en/of niet gezekerd op grote hoogte werkt. De vele doden komen door dat soort dingen maar zijn helaas "normaal" vanwege eerder genoemde redenen. Je kijkt je ogen uit als je ziet hoe mensen daar werken maar dat is hoe men dat daar doet al jaren en jaren lang. Nu komt er een WK en duiken de media erop , niet met het idee om de omstandigheden te verbeteren maar om goedkoop in de publiciteit te komen, that's it. Schaamteloos

Ronald had wel gewoon gelijk wat hij zij over die 6.500 die overal wordt aangehaald. Het is inderdaad allemaal op een hoop gegooid. Ongeacht werk of doodsoorzaak is het allemaal opgeteld. Als je het hebt over doden bij de stadion bouw is het inderdaad een beetje raar dat getal aan te halen.

Verder sloeg meneer wel door, door te verkondigen dat het WK goed is voor de mensen en er iets moois neer wordt gezet. Want er zijn wel degelijk grote schendingen van het afpakken van paspoorten tot ongelooflijk lange werkdagen in de hitte midden op de dag.

Verder begint de kritiek op Frank mij een beetje te storen. Hij heeft gewoon uit het Nederlands elftal gehaald wat erin zat. Dit elftal kan een keer van een Tsjechie verliezen. Helemaal als Malen die bal er niet in schiet en een De Ligt doet alsof hij keeper is. Maar oh nee, dan kan Frank er niks van omdat je met een matig elftal verliest op persoonlijke fouten.

Terwijl, een paar maanden later speel je met Van Gaal verschrikkelijk slechte wedstrijden tegen Noorwegen, Montenegro en Letland. Maar dat kan natuurlijk wél gebeuren. Net zoals hoe slecht we speelden tegen Duitsland. Het leek tactisch helemaal nergens op, we zijn 70 minuten land weggespeeld als een soort RKC. De enige prijs die die gast de laatste 12 jaar heeft gewonnen is een FA cupje met Man Utd.

Of wat dacht je van Koeman. Ontslagen bij Everton wegens wanprestaties. Ontslagen bij Barcelona wegens wanprestaties. Bij het Nederlands elftal heeft hij wel eens een oefenwedstrijdje gewonnen van een ander groter voetballand in een slechte periode. Maar onder de streep heeft hij werkelijk niks toegevoegd. Hij presteerde alleen met Southampton waar geen druk was maar hij een elftal had met Forster, Van Dijk, Fonte, Wanyama, Tadic, Mane, Ward-Prowse, prime Pelle etc. Ja, daar zou mijn tante ook mid table mee finishen...

Frank is echt geen Guardiola. Maar de mate van kritiek en hoe hypocriet die is, is werkelijk belachelijk. Van Gaal heeft het tot dusver echt geen reet beter gedaan met Nederland dan hem. Onze enige goede wedstrijd was tegen de Turken waar we de eerste minuut al scoorden en waar zij in de eerste helft nog rood kregen ook. In andere woorden: alles zat mee.

13 april 2022 om 00:45

Ik ben het grotendeels eens met je verhaal maar Koeman's eerste jaar was gewoon meer dan prima en bij Southampton moest hij op nieuw bouwen en de spelers die je op noem waren grotendeels de aankopen van Koeman. Plus onder Koeman haalde Soton Europese voetbal.

13 april 2022 om 00:48

Dat is geen prijs het gaat tenslotte om de prijzen voor de copa del rey had koeman lang geen prijs gewonnen

13 april 2022 om 03:43

Wie heeft in afgelopen 10 jaar wel een prijs gewonnen bij Soton, Everton en Nederlandse elftal dan?

13 april 2022 om 00:53

Ding is, je moet het aantal doden niet gaan bagatelliseren. Dat neem ik Ronald in dit geval heel kwalijk. Het kan best kloppen dat er waarschijnlijk minder mensen zijn omgekomen. Wat het een nare situatie maakt en waarom we zo voorzichtig met die getallen moeten zijn is omdat Qatar totaal geen goede documentatie bijhoudt.

Incidenten die mogelijk gerelateerd zijn aan het bouwen van de stadions zoals dehydratie, zonnesteken, hartfalen etc. worden allemaal onder de mom van natuurlijke doodsoorzaken gestopt. Daarbij houden ze helemaal niet bij hoeveel doden er precies in hun land vallen. De 6500 zijn getallen die de journalisten uit de landen van de immigranten hebben opgepikt. Daarbij is het van twee landen die veel werkers leveren nog onbekend hoeveel van hun burgers zijn omgekomen.

13 april 2022 om 01:08

Bagatelliseren moet je nooit doen. Maar de boel flink aandikken ook niet. De waarheid zit 'm ergens in het midden. En laat dat nou het probleem zijn.

Vaak krijg ik het vermoeden, doordat er zo flink wordt aangedikt, dat er van nature een sterke afkeer heerst naar Qatar. Dat het glas altijd halfleeg is wat betreft dit soort landen. Dat de feiten niet uitmaken. Zolang je maar iets kunt vinden om mee te slaan, dan gebruiken we dat. Of het klopt of niet maakt niets uit: we hebben een stok en wij gaan ze ermee slaan. Dat is bij voorbaat ook niet goed. Maar zo zelfkritisch wordt er nooit gekeken. Maar mensen waarbij je dit doet hebben dat meteen door en nemen je dan ook niet meer serieus. Net zoals Qatar dat niet doet, net zoals De Boer dat ook niet doet.

Als ik De Boer hoor praten is het glas halfvol: hij spreekt over veranderingen die teweeg zijn gebracht. Zoals de condities waarin arbeiders werken. Dat dat extreme model waarbij je je paspoort moet inleveren ook is opgeheven. Dat zijn toch mooie ontwikkelingen voor een conservatief land als Qatar. Maar wij hebben daar helemaal geen oog voor. Want wij hebben een stok, en die heet 6500 doden. Of dat aantal klopt plaats ik ook m'n twijfels bij.

13 april 2022 om 02:03

Of het nou 6500 of 50 doden zijn, dan zou je nog het respect moeten hebben als Ronald De Boer zijnde om de inhoud te richten op de mensen die zijn gestorven voor een corrupte WK organisatie en niet een of ander welles nietes spelletje moeten spelen over de cijfers, omdat je toevallig wat oliedollars verdient om te doen alsof het daar Disneyland is over de rug van de moderne slaven die daar zijn gestorven zodat er wat voetballers een balletje kunnen trappen



13 april 2022 om 02:15

De Boer mag ernaar kijken zoals hij dat zelf wil. Dat doen wij toch ook? Geven wij hier om wie sterft in de wereld? Wij zijn daar ook heel selectief in. Het Olympische Spelen in een land als China was geen probleem. Het WK in Rusland ook niet. Vluchtelingen uit het MO, daar hebben we niets mee. Maar met die van Oekraine wel.

Het schetst het beeld dat het ene mensenleven niet zoveel waard is als dat van een ander. Dat is nu de realiteit eenmaal in deze wereld. Wat waarde heeft is enkel waar we voor kiezen om waarde aan te hechten. Dat is wat ik van al die discussies heb geleerd. Het is allemaal subjectief. Hetgeen wat gezegd wordt over Qatar, over doden hier, doden daar. Weliswaar onderbouwd met argumenten en soms feiten. Maar het blijft altijd subjectief van aard: waar hecht je dusdanig waarde aan dat je het wil verdedigen, en waaraan niet?

Dat is voor iedereen anders.

13 april 2022 om 03:00

Ronald De Boer schetsts eerder het beeld dat hij voor wat oliedollars plekken waar de slavernij en racisme nog hun hoogtijdagen vieren en immigrant slaven de dood in worden gejaagd, gaat verkopen als een paradijs op aarde. Dan vinden veel mensen je nu eenmaal een galbak, maar Ronald De Boer lijkt daar niet wakker van te liggen en laat zich maar al te graag misbruiken door die sjeik op het moment dat die wat geld naar hem overmaakt. Het is maar waar je je prettig bij voelt



13 april 2022 om 03:28

Vooral jouw laatste zin Japie_krekel, daar draait het om: waar je je prettig bij voelt. Jij voelt je prettig bij jouw standpunt. De Boer voelt zich prettig bij zijn standpunt. Wat is nu het feitelijk verschil?

De rest van je verhaal is pure speculatie en zwartmakerij. Qatar verkopen als een paradijs op aarde? Laten misbruiken door 'die sjeik'? Ik kan moeilijk op dit soort uitspraken ingaan. Ik krijg die indruk namelijk niet.

Ik voel me verder het prettigst door gewoon te begrijpen wat er precies gebeurt. Mijn verstand zegt dat er geen goed of fout is in deze situatie. Enkel een kant die je kiest. Ik begrijp De Boer. Als ik hem hoor praten over Qatar kaart hij wel feiten aan. Het is niet zo dat hij de duivel vertegenwoordigt, zoals jij dat graag overbrengt. Ik begrijp de tegengeluiden ook.

En ja, dat er sprake is van doden is vreselijk. Maar daar is wel vaker sprake van. Dat er een bepaald dodental meespeelt in de beslissingen die we maken. De ene keer zijn het arbeiders, de andere keer zijn het vluchtelingen en weer een andere keer zijn het lokale bewoners van landen die we binnenvallen. Collateral damage is er altijd wel. Het is geen sociaal gewenste reactie om te geven, maar dat zijn wel de feiten.

Welterusten Japie.

13 april 2022 om 10:22

Laten we dan mensen ook maar niet meer opsluiten in de gevangenis voor moord en verkrachting. Dat gebeurd namelijk toch al overal en gezien de daders wat goed en slecht is anders zien dan de slachtoffers en het ene mensenleven minder belangrijk vinden dan andere, moeten we ze eigenlijk maar vrij pleiten dan. Misschien kan Ronald De Boer ingeschakeld worden om het voor deze mensen op te nemen en ze vrij te pleiten voor een leuk geldbedrag. Misschien maar beginnen in Nederland daarmee. Zal vast goed zijn voor de ontwikkeling van ons land

13 april 2022 om 12:10

Eén vraagje nav je vreemde gewauwel.

Hoeveel doden vallen er bij de bouw van stadions in Nederland?

13 april 2022 om 15:41

Ik vreemd of jij wereldvreemd? Het is verder realistisch wat ik zeg. En ik hoop geen natuurlijk. Maar Qatar is geen Nederland. Die vergelijking maken heeft geen zin. Het heeft ook, in mijn ogen dan, geen zin om je moreel verheven op te stellen met dit soort vergelijkingen.

Wij hebben ook veel bloed moeten vergieten om als land te zijn waar we nu zijn. Of denk je dat we alles voor elkaar hebben gekregen met enkel vakbonden, spandoeken en demonstraties?

Verder kun je onmogelijk je eigen standaarden opleggen aan andere landen: wij delen namelijk niet allemaal een soortgelijke geschiedenis. Snap je dat tenminste, met je wereldvreemde gewauwel?

Tenslotte zijn er wel positieve ontwikkelingen te benoemen in Qatar. Die positieve ontwikkelingen zouden nooit zijn plaatsgevonden als het WK nooit was toegekend aan Qatar. Dan bleef het onderbelicht.

13 april 2022 om 16:00

Japie_krekel

De context van mijn reacties betreft landenpolitiek. Ik hoopte toch dat termen als Qatar, China, Rusland en Oekraine dat duidelijk aangaf.

Jouw voorbeeld van het niet opsluiten van moordenaars en verkrachters treft binnenlands politiek. Daar zijn de regels, tenminste hier in Nederland, toch hartstikke duidelijk in?

Jammer dat je niet serieus kunt reageren. Maakt je in iedergeval geen ideale gesprekspartner.

13 april 2022 om 16:41

Mij maakt het niet uit wat de regels zijn. Zes eeuwen geleden kwamen mensen ook weg met slaven houden, maar dat maakt het voor mij niet minder slecht

13 april 2022 om 11:08

Je kunt het hypocriet gezwam noemen, maar je kunt het ook als groei zien. Mensen veranderen, de wereld verandert. Het is niet onmogelijk dat de heren van Vandaag Inside zich ook wat meer bekommeren om wat er in de wereld om hun heen gebeurt dan toen.

Dus ook geen WK of EK in een land waar ze zomaar 1100 kinderen ontvoeren en hun eigen burgers door de belastingdienst gediscrimineerd worden. Makkelijk he om een stok te vinden om mee te slaan?

13 april 2022 om 07:33

Zomaar? Dat is niet helemaal waar hè? Bovendien zat er een lange geschiedenis aan fraude van bepaalde groepen aan vooraf. Maar je hebt gelijk als je desinformatie gebruikt is het nog makkelijker stokken vinden!

cijfers zijn inderdaad overtrokken,daar zitten ook autoongelukken bij, hartaanvallen, diabetisch ect. Tijdens de OS en jeugdwk in israel hield iedereen zijn mond dicht.
Weer typisch Nederlands. Zeuren zeuren zeuren zonder onderbouwing of de cijfers te kennen.

13 april 2022 om 12:52

Waar haal je dat vandaan van die cijfers? Lees je bron graag aangezien jij wel de onderbouwing lijkt te kennen. En Israël is een scheve vergelijking maar dat weet jezelf ook.

Zal mij niks verbazen als de Boer opnieuw trainer van Ajax wordt.
Vd Sar, Reiziger, Bogarde, en de Boer…let maar op.

Iedereen mag z'n mening hebben maar ik vind het allemaal hypocriet. Op basis van dat wat in de media komt en we te zien krijgen veroordelen we.... maar dan even in de spiegel kijken naar onze eigen bijdrage m.b.t. uitbuiting ho maar...

De meeste mensen kopen massaal bij de Primark en de Action en gaan vervolgens tanken bij Shell vervolgens helemaal vallen over Quatar. Hypocriet. Hypocriet. Hypocriet. Kijk eens naar je eigen dagelijkse handelen en inhoeverre je daarmee bijdraagt aan industrieën die waarin mensen onder slechte omstandigheden werken, tegen minimum loon en waar heel veel doden vallen......

Elk land dat in opbouw is maakt fouten en moet daar van leren..

Waarom loopt die van der gijp altijd tezeiken toen het WK i noord en zuid korea was liep er niemand over tezeiken terwijl in noord korea je tegen de president nent en je zegt iedst slecht over hem dan wordt je ook opgepakt en dan verdwijn je ook

13 april 2022 om 12:51

Het WK is nog nooit in Noord Korea geweest. Wat een onzin.

13 april 2022 om 13:46

Jawel. In Zuid Korea en Japan 2002. Maar niet in Noord Korea. Het idee alleen al....

13 april 2022 om 14:47

@jammerjoh, je hebt gelijk, bedoelde noord korea. het idee is inderdaad heel gek

Sorry dat van noord en zuid korea was een foutje
Ik bedoelde dat de OS in noord korea was

13 april 2022 om 18:31

Helaas… de olympische spelen zijn in Noord Korea nooit gehouden. Wel in Zuid Korea en
wel in 1988. Toen hadden de heren nog geen tv programme.

En dat zegt een gek die alles en iedereen afzeikt en beledigd.hoe gek kan je zijn.
Ik zou de pruik weer op doen lachebekken

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren