Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

ESPN: Erik ten Hag zo goed als rond met Manchester United

Laatste update:

Erik ten Hag gaat de nieuwe manager van Manchester United worden, melden bronnen aan ESPN Nederland en ESPN Engeland. De 52-jarige trainer van Ajax en de Engelse grootmacht zijn het met elkaar eens geworden over een meerjarige verbintenis. Ten Hag, die eind maart sprak met United, stond op een shortlist met drie andere namen. Uiteindelijk is de keuze dus op de coach van Ajax gevallen.

Ten Hag voerde afgelopen week een positief gesprek met Manchester United over zijn ideeën en plannen, maar ook over het mogelijke budget en de ambities van de club. De 52-jarige oefenmeester was niet de enige kandidaat op Old Trafford. Ook de namen van Mauricio Pochettino (Paris Saint-Germain) en Julen Lopetegui (Sevilla) werden nadrukkelijk genoemd. Daarnaast maakte Luis Enrique, die werkzaam is als bondscoach van Spanje, kans op de baan bij de huidige nummer zeven van de Premier League.

United was sinds het ontslag van Ole Gunnar Solskjaer in november vorig jaar op zoek naar een vervanger. De Engelse topclub koos voor Ralf Rangnick als tussenpaus en vervolgde ondertussen de zoektocht naar een manager voor de lange termijn. Ten Hag had bij Ajax nog een contract tot volgend jaar zomer, maar dat wordt door United voor twee miljoen euro afgekocht. ESPN meldt dat de strijd uiteindelijk ging tussen Ten Hag en Pochettino, waarbij de keuze dus is gevallen op Ten Hag. De trainer van Ajax is na Louis van Gaal de tweede Nederlander die de verantwoordelijkheid krijgt op Old Trafford.

"De moeilijkheden die Pochettino dit seizoen bij PSG ondervond, in combinatie met de mogelijke kosten om hem te ontslaan van de resterende twaalf maanden van zijn contract in het Parc des Princes, liet United om zowel voetbal- als financiële redenen kiezen voor Ten Hag", schrijft ESPN. United wil naast Ten Hag een assistent-trainer met de nodige ervaring in het Engelse voetbal. Een van de kandidaten voor die functie is Steve McClaren, die tussen 1999 en 2001 eenzelfde rol vervulde. Bovendien hebben Ten Hag en McClaren in het verleden samengewerkt bij FC Twente, toen de rollen waren omgedraaid.

Manchester United denkt aan hereniging met beoogde assistent voor Ten Hag

Steve McClaren wordt gezien als topkandidaat om te fungeren als assistent van Erik ten Hag.Lees artikel

In het seizoen 2008/09 fungeerde Ten Hag als assistent van McClaren bij FC Twente. Ondanks dat de Tukkers een jaar later pas kampioen werden en Ten Hag toen al naar PSV was vertrokken, zei McClaren recent in gesprek met de Daily Telegraph dat die titel nooit zonder het werk van zijn voormalig assistent bereikt had kunnen worden. De zestigjarige Engelsman was in het verleden actief als assistent van Sir Alex Ferguson bij United. McClaren is momenteel nog als adviseur verbonden aan Derby County, een functie die hij eerder ook bij Maccabi Tel Aviv vervulde.

Succescoach
Ten Hag tekende in december 2017 een contract voor tweeënhalf jaar bij Ajax en zag die verbintenis tweemaal verlengd worden. De in Haaksbergen geboren oefenmeester maakte indruk in de Champions League door in het seizoen 2018/19 de halve finale te bereiken en grootmachten Real Madrid en Juventus uit te schakelen. Met Ajax won hij dat seizoen bovendien de treble. Vorig seizoen legde hij met Ajax beslag op de beker en de landstitel en ook dit seizoen zijn de Amsterdammers nog voor die prijzen in de race. Op 17 april is PSV de tegenstander in de finale van de TOTO KNVB Beker. De voorsprong op de Eindhovenaren in de Eredivisie bedraagt vier punten met nog zes duels te gaan.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
6 april 2022 om 18:49

Geen slimme keuze , weet niet of Ten Hag met Crisitiano's en Pogba's kan omgaan met een heel eigenwijs karakter , is heel anders dan met een Klaassen , Berghuis of Mazraoui omgaan die je voor de training even een hand geeft en dan kan je lekker beginnen, die gasten bij Man UTD train je niet alleen maar manage je ook tegelijk en Ten Hag lijkt me niet de persoon die tegen Ronaldo kan zeggen he neem jij lekker even je rust volgende pot , dan krijg je 90 minuten lang constant camera's op je gemikt en op die giftige blik van Ronaldo , Ten hag had gewoon lekker moeten wachten tot Man City of Bayern München vrijkomt.

6 april 2022 om 18:50

Pogba loopt aankomende zomer uit zijn contract en Ronaldo blijft hooguit nog een jaar, dat moet Ten Hag ook kunnen overleven lijkt me.

6 april 2022 om 18:53

Hij kan toch ook met spelers als Tadic omgaan?

6 april 2022 om 18:53

Dan heb je wel de Fernandesen , Sancho's en nieuwe gasten die niet zosnel naar je luisteren en als je niet snel ingrijpt of niet van je af kan bijten word je al snel een pispaal in de spelersgroep en gaan zelfs de Wan Bisakka's niet meer naar je luisteren ben ik bang.

6 april 2022 om 18:55

Je doet net of dat allemaal probleemkinderen zijn. Het zijn gewoon professionals die naar hun trainer luisteren.

6 april 2022 om 18:56

Nadat Erik vetrok bij Utrecht, zeiden ze hetzelfde Theobondogonda8. Hij zou niet kunnen omgaan met de sterren van Ajax. Niks blijkt minder waar te zijn, het was bijna nog nooit zo rustig in de spelergroep als tijdens de afgelopen jaren.

6 april 2022 om 18:58

United zou ten hag niet met al die persoonlijkheden om kunnen gaan en dus moet ie wachten op city.... Aparte redenatie

6 april 2022 om 19:01

Hij kon toch ook met ziyech omgaan, die staat er slechter op dan de rest hoor? Ik zou als ik hem was tranfervrije maz gelijk over halen. Dan heb je gelijk een voetballende back. Ik vind bisaka verdedigend wel taai maar voetballend niet heel best. En hij is toch gratis.

6 april 2022 om 19:05

Hoe kom je erbij dat Fernandes en Sancho niet naar hun trainers luisteren? Ben oprecht benieuwd naar je bron.

6 april 2022 om 19:17

Mwa, ik zie ten hag van ronaldo de doelpuntenmachine maken van een elftal vol creativiteit. En ten hag lijkt jou niet de persoon die tegen rinaldo kan zeggen neem rust? Op basis waarvan denk je dat? Ken je hem? En volgens mij is serieus trainen voor cr7 geen enkel probleem hoor.

6 april 2022 om 19:17

Met bepaalde spelers omgaan is niet zo belangrijk. Bij Ajax speelt die met allemaal voetballende spelers. Bij United lopen te veel houten klazen en renpaarden rond die nauwelijks kunnen voetballen. Daar zullen liggen zijn zorgen liggen. Hij kan onmogelijk met dit beperkte materiaal zo spelen als bij Ajax. Een topcoach als Ragnick is al geforceerd om enkel op resultaat te spelen en die doet dat fantastisch.

7 april 2022 om 09:44

Eens, het grootste probleem bij united is het aankoopbeleid.

6 april 2022 om 19:00

Prachtige club met veel financiele mogelijkheden en een rijke historie. Bovendien krijgen trainers meestal ook zeker twee jaar de tijd bij United. Ik hoop dat Ten Hag gaat slagen. Het wordt wel weer eens tijd voor een Nederlandse coach die het goed doet bij een grote club uit een topcompetitie

6 april 2022 om 19:26

Met McClaren als zijn assistent zou niet slecht zijn, kent de competitie de club, en ze kennen elkaar

Meen je niet man wat een aparte keuze , zie je Ten Hag al met ze Enschedees accentje tegen Ronaldo zeggen ja jij daar je staat er niet in de volgende wedstrijd! Ben echt benieuwd hoe Ten Hag die gasten daar gaat managen en zoals LVG al zei Man UTD is geen voetbalclub maar een commerciële club , Ten Hag moet naar een voetbalclub , ben het 100% eens met LVG er zijn weinig mensen die ik serieus neem in de voetbalwereld maar LVG is 1 van de weinige die ik wel serieus neem.

6 april 2022 om 19:06

Ik vind het anders een mooie stap. Veel meer mogelijkheden. Meer kwaliteit. Prachtige competitie. Ja, wel een club waar trainers vaak niet lang krijgen, maar als je Ten Hag in huis haalt, dan haal je een trainer in huis die tijd nodig heeft om iets moois te creëren. En dat kan hij zeker

6 april 2022 om 19:33

Waar trainers niet lang krijgen? Solksjaer bijvoorbeeld heeft toch echt best lang mogen aanmodderen?

6 april 2022 om 19:36

Ik vind juist wel dat trainers er lang de tijd krijgen. Mourinho, van Gaal, Solskjaer presteerden allemaal niet, en toch zaten ze er allen toch een behoorlijke tijd.

6 april 2022 om 19:40

Mourinho was de beste coach tot nu voor manu, haalde 2e plek met zo selectie en europa leage,
Maar men vind het leuk om hem
Zwart te maken en men gaat er in mee terwijl het echt een toptrainer is !
Bij roma laat ie ook leuke dingen zien

6 april 2022 om 19:48

Jij hebt gesproken

6 april 2022 om 20:07

Ze hebben destijds de keuze gemaakt voor Pogba en die laat nu lekker zijn contract aflopen.

6 april 2022 om 20:09

Solksjaer heb je trouwens helemaal gelijk in. Die kreeg echt wel een kans. Maar Louis en Mourinho toch niet echt?

6 april 2022 om 20:25

Niet lang krijgen??
OGS mocht 3 jaar lang aanmodderen. Dat is de slechtste die ze gehad hebben.

Nu hopen dat het bestuur hongerige jeugdige spelers haalt. Die graag voor Man Utd willen spelen. Ipv voor het geld te komen.
En de spelers haalt die ten Hag wilt en dus nodig heeft. Ipv een te dure-commerciële-shirt verkopende-speler halen

6 april 2022 om 20:27

Lvg 2 jaar. En viel buiten de top 4.

Onder Mourinho was er veel chagrijn. En de prestaties vielen zwaar tegen. Waar ze ver buiten de top 4 stonden.

6 april 2022 om 20:33

Hij heeft ook een mooi moment gekozen om bij Ajax uit te stappen want Ajax begint af te brokkelen, de sterkhouders lopen uit hun contract of beginnen oud te worden. Ik ben ook niet echt weg van de nieuwkomers zoals Anthony of Haller die Ajax kunnen dragen.

6 april 2022 om 19:06

Grote club, rijke historie, financieel veel mogelijk, goed salaris, mooie uitdaging. Hele aparte keuze zeg…

6 april 2022 om 19:43

Volgens mij is de afgelopen jaren wel gebleken dat Man Utd geen stabiele club is om als trainer in te stappen. Zeker niet als je het met de steun van de Glazers moet doen. Verder hebben ze matige selectie met veel teveel ego’s die zichzelf iets te hoog inschatten. Ik denk dat het nog wel even gaat duren voordat Ten Hag serieus wordt genomen. Als je de verhalen moet geloven, wordt Rangnick als lulletje rozenwater behandeld

6 april 2022 om 20:41

Dat ging hem bij Ajax anders ook prima af. Werd belachelijk gemaakt door vriend en vijand en snoerde iedereen de mond.

6 april 2022 om 21:08

@TheoBongonda8 Jammer dat je je tekst hebt aangepast. En totaal verandert hebt. En hetgeen waar velen een andere mening over hadden juist weg gehaald.

6 april 2022 om 21:19

Je snapt toch zeker wel dat een Nederlands dialect in Engeland niet direct opvalt? Sterker, elke Nederlander spreekt Engels met dialect, ze pikken de Nederlanders er zo uit net als ze Germans of le Francais. Eerder het taalgebruik zoals Van Gaal valt daar op (the death or the gladioles). Maar dat vind je dan weer prima, hoezo bevooroordeeld? (Overigens waren de Engelse of Duitse persco's van Van Gaal een waar genot om naar te kijken)

6 april 2022 om 22:15

De Nederlandse en Spaanse/catalaanse persco's ook hoor.
Ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom en amigos de la prensa, yo me voy, felicidades zijn echt klassiekers.

Ik zie het verhaal over zijn accent ook steeds terug komen, maar je hebt volkomen gelijk. Alles en iedereen heeft hier een buitenlands accent, of dat dan achterhoeks/nederlands Engels is of amsterdams/nederlands Engels dat maakt ze echt niets uit. Het is nog altijd beter te verstaan dan waar veel (niet allemaal) Spaanse/italiaanse of Franse spelers of managers mee aan komen zetten.

6 april 2022 om 21:28

Je kan Van Gaal best serieus nemen hoor, het is een man met zeer veel verstand van voetbal. Maar dat betekent niet dat hij altijd gelijk heeft. Je kan een mening respecteren zonder die ook te delen. Een commerciële club (wat Ajax ook is) is ook een voetbalclub. Bij Ajax ligt de nadruk op mooi voetbal maar ook met het inpassen van talenten en oog op winst maken op je spelers. Bij United ligt de focus meer op zoveel mogelijk winnen met welke spelers er ook beschikbaar zijn, aangevuld met eventueel werken met talenten indien beschikbaar.

6 april 2022 om 21:30

Je kan Van Gaal best serieus nemen hoor, het is een man met zeer veel verstand van voetbal. Maar dat betekent niet dat hij altijd gelijk heeft. Je kan een mening respecteren zonder die ook te delen. Een commerciële club (wat Ajax ook is) is ook een voetbalclub. Bij Ajax ligt de nadruk op mooi voetbal maar ook met het inpassen van talenten en oog op winst maken op je spelers. Bij United ligt de focus meer op zoveel mogelijk winnen met welke spelers er ook beschikbaar zijn, aangevuld met eventueel werken met talenten indien beschikbaar.

6 april 2022 om 21:30

Je kan Van Gaal best serieus nemen hoor, het is een man met zeer veel verstand van voetbal. Maar dat betekent niet dat hij altijd gelijk heeft. Je kan een mening respecteren zonder die ook te delen. Een commerciële club (wat Ajax ook is) is ook een voetbalclub. Bij Ajax ligt de nadruk op mooi voetbal maar ook met het inpassen van talenten en oog op winst maken op je spelers. Bij United ligt de focus meer op zoveel mogelijk winnen met welke spelers er ook beschikbaar zijn, aangevuld met eventueel werken met talenten indien beschikbaar.

6 april 2022 om 21:30

Je kan Van Gaal best serieus nemen hoor, het is een man met zeer veel verstand van voetbal. Maar dat betekent niet dat hij altijd gelijk heeft. Je kan een mening respecteren zonder die ook te delen. Een commerciële club (wat Ajax ook is) is ook een voetbalclub. Bij Ajax ligt de nadruk op mooi voetbal maar ook met het inpassen van talenten en oog op winst maken op je spelers. Bij United ligt de focus meer op zoveel mogelijk winnen met welke spelers er ook beschikbaar zijn, aangevuld met eventueel werken met talenten indien beschikbaar.

6 april 2022 om 22:39

Volgens mij kunnen we Van gaal best serieus nemen toch Rutgerrr

6 april 2022 om 23:00

Denk het niet. United stond altijd voor aanvallemd voetbal in het Theatre of Dreams.

6 april 2022 om 21:45

Dat accent zie ik hier vaak voorbij komen maar dat maakt hier minder uit dan in Nederland. Het merendeel van de spelers en managers komen uit het buitenland en hebben voor Britse standaarden allemaal een vreemd accent of ze spreken zelfs helemaal geen Engels (bielsa deed bijvoorbeeld alles met een tolk). Daarnaast begrijpen helft van de Britten bergijpen elkaar ook niet, in nederland zit al een flink verschil tussen achterhoeks en limburgs, maar Geordy en Cockney lijken ongeveer net zo op elkaar als Italiaans op Chinees lijkt.

Natuurlijk is United een commerciele club. Maar nou gaan we net doen alsof andere clubs dat niet zijn. Alle Europese top clubs zijn commerciele bolwerken, bij de ene voert het misschien iets meer de boventoon dan bij de andere.

United is wel een club die in tegenstelling tot de meeste clubs managers de tijd geeft. Van gaal mocht het 2 jaar proberen. Mourinho twee en een half en Solskjaer meen ik zelfs bijna 3.

6 april 2022 om 22:17

Het kan natuurlijk ook zijn dat v Gaal bang is dat Ten Hag succesvol bij united zal zijn. Iets wat hij totaal niet was. Je weet nooit echt wat de reden van zijn opmerking zijn.

Geen slimme keuze. Niet dat United geen grotere club is en natuurlijk een stap vooruit maar bestuurlijk zit het daar niet goed. Ik ben wel benieuwd na hoe Ajax dit gaat oplossen want Overmars en Ten Hag wordt wel echt een gemis om als club op te vangen.

6 april 2022 om 19:05

Bij Ajax zit het bestuurlijk ook niet meer goed. Het is jammer maar helaas blijkt maar weer dat in voetbal alles tijdelijk is. En dat maakt het ook wel verfrissend.

Tijdperk Ajax-kan-niks-fout-doen is voorbij. Ik ben vooral benieuwd naar de tijd die ten Hag krijgt om van een selectie een team te maken. Mijn inschatting is dat dat rustig 2,5 jaar kan duren in Manchester, met alle omhooggevallen zooi die daar rondloopt

6 april 2022 om 19:18

Oneens. Ik vind het juist dom om dit niet te doen. Als het niet lukt krijg je x miljoen mee en kun je daarna alsnog weer bij een ander PL team aan de slag. Tenzij hij er na 4 wedstrijden uitgegooid wordt zoals Frank de Boer, maar dat verwacht ik niet.

6 april 2022 om 20:43

@rick1o1 - Precies dit inderdaad. Zolang je er geen puinhoop van maakt, kom je in de trainerscarrousel van Europa terecht. Een succes en je bent de komende 10 jaar verzekerd van mooie clubs, zelfs als je tussendoor ontslagen word. Tegenwoordig worden alle grote coaches wel een keer ontslagen.

6 april 2022 om 19:43

We hebben nog van der sar gelukkig. Alleen ben ik wel benieuwd wie onze nieuwe coach wordt.

Succes Erik! Bedankt voor alles!

Sad. Mocht hij falen, wat ik m niet gun maar wel verwacht, altijd welkom bij Ajax

6 april 2022 om 20:10

Hoezo verwacht je dat hij faalt? Dacht iedereen ook toen die bij Ajax aangesteld werd. Vele negatieve reacties, veel ook van Ajax fans. Heeft ons al eerder verrast, dus waarom niet nog eens. Hoop dat die de trend voort kan zetten, het is hem gegund.

6 april 2022 om 20:46

Ik verwacht niet zozeer dat hij faalt, maar de vraag is vooral of het technisch stabiel wordt in Manchester. Is dat niet het geval, wordt het wel een lastige opgave. Zoals het namelijk de afgelopen jaren ging, is er geen coach tegenop gewassen. Het is dus te hopen dat Rangnick een flinke vinger in de pap krijgt betreft de transfermarkt, want dat andere kliekje heeft er werkelijk helemaal niets van gebakken. Toch zitten ze er nog en is het stuivertje wisselen betreft functies in de scouting en het technisch apparaat in het algemeen.

Man, toch vind ik dit erg jammer. Gun t hem van harte!

Dat is vlug gegaan. Wat een prachtige stap voor hem! Hopelijk krijgt hij daar de tijd en gaat hij niet een boel Ajacieden meenemen.

6 april 2022 om 19:07

nja dat is dan wel weer de upside. Als hij 2 jaar het transferbudget bij Ajax gedoneerd zijn de coronaverliezen weer gecompenseerd😂

6 april 2022 om 21:48

Vlug valt wel mee toch? volgens mij gaat dit gerucht al maanden.

Gaat ie nu half Ajax leegkopen?

6 april 2022 om 18:58

Voor de juiste prijs mag ie kopen wat hij wil, een frisse wind qua selectie is ook geen verkeerde start voor de nieuwe coach.

6 april 2022 om 19:12

Een frisse wind is leuk, maar wanneer hij straks Antony, Timber en Martinez mee neemt. Dan blijven wij zitten met de oudjes voorin en is alle stabiliteit weg in de verdediging. Ben benieuwd hoe we er komend seizoen uitzien, want zonder die spelers + Gravenberch, Maz en Onana worden we er een stuk zwakker op.

6 april 2022 om 19:40

Gravenberch en Maz gaan gemist worden. Onana vind ik geen gemis. Zowel met Stekelenbrug 2de seizoenshelft 20/21 als met Pasveer tot en met maart in 21/22 kregen we veel minder tegengoals. Sinds Onana weer terug is vallen ze weer als rijpe appelen.

6 april 2022 om 20:48

@zytto34: Precies. Onana heeft echt wel een jasje uitgedaan. Je mag het eigenlijk niet zeggen, maar als je ziet hoe matig het zowel bij Ajax als bij Kameroen is sinds hij zijn schorsing heeft uitgezeten, zou je bijna denken dat dat plaspilletje niet het enige is dat er bij Onana naar binnen ging. Hij is geen schim meer van de keeper die hij was voordat hij geschorst werd, en het ergste van alles is dat er geen stijgende lijn in lijkt te zitten die je wel verwacht als een speler weer wedstrijdritme opdoet.

6 april 2022 om 19:06

Zou me niet verbazen dat hij dan zo’n Timber mee wilt nemen, heerlijke voetballer! Het is ook goede zaak dat EtH de Nederlandse coaches nou eens op de kaart gaat zetten, ik wens hem alle succes!

Niks mis mee. Beloftevolle trainer en zou een hoger niveau aankunnen.

Wat een geweldige kans voor die man, wanneer hij ook echt de tijd krijgt voor een project a la Klopp bij Liverpool dan gaat het (denk ik) een groot succes worden.

6 april 2022 om 20:53

Dat zal wel goedkomen. Van Gaal, Mourinho en Solskjaer hebben elk ruim de tijd gekregen, hebben aankopen kunnen doen en hebben langer steun van het bestuur genoten dan van de supporters. Geef Ten Hag dezelfde behandeling en de vrijheid om mee te beslissen over de aankopen en het wordt vanzelf een succes. Zeker ook omdat Ragnick een adviserende rol krijgt en er dus iemand met voetbalervaring zeggenschap krijgt.

Ontzettend jammer...maar succes bij Man Utd

Die gaat spijt krijgen, had beter naar Bayern kunnen gaan

6 april 2022 om 18:50

Want? Daar is plek na dit seizoen?

6 april 2022 om 18:54

Ja maar dat zie ik zo snel niet gebeuren met Nagelsmann daar

6 april 2022 om 18:59

Met een beetje pech is daar de komende 30 jaar geen plek.

6 april 2022 om 20:14

En als er al plek was zijn er meer goede trainers die op die vacature wel reageren
Het hoeft ook niet zo te zijn dat hij er dan al aan de bak zou kunnen. Het is zeker een goede trainer en laten we hopen dat hij bij United slaagt. Ondanks dat het natuurlijk rivalen zijn van Liverpool

6 april 2022 om 19:08

Hou toch eens met dat geziek, bij Bayern is er nu geen plek voor hem. Wellicht Komt Bayern na Man Utd.

6 april 2022 om 20:55

De keuze Bayern of Man United is natuurlijk een simpele, maar dan moet die keuze er wel zijn. Bayern heeft vorig seizoen flink de portemonnee getrokken voor de kroonprins van het Duitse trainersgilde. Die hebben nu simpelweg geen plaats voor Ten Hag.

6 april 2022 om 21:52

Die hebben net een nieuwe manager die er nog wel een paar jaar zit. En daarna hebben ze ook nog een waslijst met andere opties. Khan en Rummenigge hebben in het verleden Klopp wel eens openlijk genoemd als mogelijke toekomstige trainer bijvoorbeeld.

Mooi stap voor ETH! Hoop dat hij van mijn cluppie eens een goedlopende machine kan maken!

Top trainer, het is hem gegund. ik hoop dat hij van Man united een machine kan maken

Flinke aderlating voor Ajax vind ik. Maar het is hem gegund. Benieuwd of hij iemand meeneemt!

United is een slangenkuil, vrees dat hij imagoschade gaat oplopen daar

6 april 2022 om 19:02

Dat was Ajax ook voor ten hag kwam

6 april 2022 om 19:41

Ajax voor Overmars en Van der Sar met name.

6 april 2022 om 20:21

De Boer heeft er zelfs 5,5 jaar gezeten. En Bosz werd inderdaad weg geplukt door Dortmund. Daarna kreeg Keizer de kans, maar die kreeg de boel niet helemaal op de rit, met name ook door het Nouri drama in mijn ogen. Is niet helemaal fair gegaan uiteindelijk.

6 april 2022 om 22:05

Keizer heeft inderdaad nooit een eerlijke - echte kans gehad na het Nouri drama. Ik denk dat er daarna een frisse wind nodig was om verder te kunnen.

Bosz wilde natuurlijk ook zelf weg omdat hij zijn eigen staf niet samen mocht stellen en heeft zelfs wel eens geroepen dat hij sowieso was gestopt. Kennelijk boterde het niet tussen hem en Bergkamp/spijkerman maar mocht hij geen andere assistenten omdat zij daar zaten als "cultuurbewakers".

Oelalaa geweldig voor Erik ten Hag zeg, chapeau! En absoluut verdiend, heeft het geweldig gedaan met Ajax. Tijd om die stap te maken, wat een mooie stap voor hem zeg. Voor Ajax is het zuur, maar ook wel goed om een nieuwe richting in te gaan wellicht.

6 april 2022 om 19:09

Ik kijk hier zo naar uit, eindelijk eens belangrijke Nederlandse invloeden daar! Ik ga Man Utd op de voet volgen nu.

6 april 2022 om 19:53

Same. Heb al een beste buddy die fan is waardoor ik ze wat meer volg maar nu helemaal. Eindelijk een Nederlandse coach weer in de top. Of tenminste, in naam haha. Ik vind het moeilijk te zeggen of ie gaat slagen. Als ie vrijheid krijgt denk ik het wel. Maar die club is zo verrot.

Het is hem gegund. Staat voor mij symbool voor de opmars van Ajax. Nog niet zo genoten van onze club als onder zijn leiding. Dank voor alles, Erik.

Mooi even geld binnen harken, maar zie hem niet zo snel slagen, past echt te goed bij Ajax die man. Maar na een jaar een oprotpremie mee pikken en terug naar Ajax, ideaal scenario voor de portemonnee.

6 april 2022 om 19:43

Voor Ajax is het ook wel het goede moment om het over een andere boeg te gooien. Na een paar jaar is een trainingswissel altijd wel een goed idee vind ik. Er zit ook wel wat de klad in het team nu.

Mooie stap voor ten Hag ik heb er wel vetrouwen in. Bij Go ahead prima werk geleverd bij Utrecht vond ik hem zelfs 1 van de beste trainers die we ooit gehad hebben en bij Ajax zeggen de prijzen en de successen in de CL genoeg. Ik hoop dat hij bij united gaat slagen en ook weer spelers als Rashford aan de praat krijgt.

Heb er wel vertrouwen in. Ten Hag is een topcoach en heeft verstand van het spelletje. Dat merken topspelers direct dus dat respect zal wel snel komen. Hopelijk krijgt hij inspraak in het spelersbeleid en kunnen ze weer in de top meedoen. Zo zonde dat de grootste club ter wereld zo afgegleden is. Volgend seizoen City - United, Guardiola - Ten Hag. Mooi man.

6 april 2022 om 19:32

Interessant kaal onderonsje met 2 trainers wie graag willen voetballen. Kan nu al niet wachten om die pot te zien!

6 april 2022 om 19:44

In welk opzicht is United de grootste club? Er zijn een stuk of 5 clubs die allemaal op hetzelfde niveau zijn qua club. Er is er een die de meeste titels heeft, een ander die het grootste stadion heeft etc. Maar als je alles meeweegt is er geen een absoluut de grootste.

6 april 2022 om 20:25

Laat ik voor mezelf spreken: ik vind Manchester United qua historie, prijzen en supporters de grootste club ter wereld. Samen met Real Madrid. Laatste jaren is United helaas erg ver afgegleden.

6 april 2022 om 20:56

Ze zijn niet het meest succesvolle team van Engeland als het om de grote prijzen gaat. Qua fans staan ze wel op gelijke hoogte met Madrid en Barcelona.

7 april 2022 om 06:38

@Visca: Dat doet er niet toe, zoals je ziet. En ik ben het met Lampen eens. Mooie club ook. En nu een goede trainer. Ik hoop zo dat dit een succes worden gaat

Erg benieuwd wie Ten Hag gaat opvolgen bij Ajax, Slot zou de perfecte opvolger zijn maar zie dat hem niet zo snel doen.

6 april 2022 om 18:58

Misschien heeft Klop wel zins in een nieuw avontuur
Weet het kansloos, maar dromen mag toch 😉

6 april 2022 om 20:08

Slot heeft pas geleden zijn contract bij Feijenoord verlengt tot 2024. Feijenoord had een optie op verlenging en heeft dat gedaan. Hij zou idd de ideale opvolger zijn bij Ajax. Maar dat gaat Ajax veel geld kosten. Maar wie weet??

De leegloop kan beginnen. Na Overmars nu ook Ten Hag weg. Dit kunnen zomaar 7 mindere jaren worden zoals Overmars al aangaf.

Leegloop bij Ajax. Gravenberch, nico, mazraoui, ten hag. Grote kans dat Antony en evt Martinez,timber, Alvarez ook nog vertrekken. Met in het achterhoofd dat ook je goede td al weg is.

Ik bedank hem voor alles wat hij voor Ajax heeft gedaan, maar ik had hem een betere club gegund dan de huidige Man Utd. De uitdagingen daar zijn immens, maar als het hem lukt is hij meteen wel een held.

Jammer dat ie niet een jaar wacht voor iets beters, maar dit kan natuurlijk ook een mooi avontuur worden. Bedankt voor de titels Erik en ik hoop dat je met 3 dubbels in 4 seizoenen richting Engeland mag verhuizen.

Wens hem succes. Heeft mooie dingen bereikt en hopelijk krijgen we eindelijk weer een Nederlandse toptrainer al verwacht ik dat bij united niet. Daar krijg je weinig tijd om te bouwen.

Leuk voor hem klote voor Ajax. Gun het hem van harte. Nu hopen dat hij met twee prijzen dit seizoen af gaat sluiten. Reiziger doorschuiven ? Bos ? Wie zou de nieuwe trainer van Ajax moeten worden ?

Deze man gaat zo ontzettend gemist worden bij Ajax. ja, zijn wisselbeleid liet nog wel eens wat te wensen over. Maar hoe hij spelers boven zichzelf laat uitstijgen is werkelijk waar bizar. Bijna elke speler die is vertrokken bij Ajax, heeft niet meer zo gepiekt als in 2018/2019. En dan heb ik het nog niet over spelers die voor hun komst bij Ajax helemaal niet zo goed waren als bij Ajax zelf (tadic, Blind). Bovendien was de sfeer geweldig, en tonen wisselspelers bijzonder veel geduld bij Ten Hag.
Succes Erik!

Soo hee!
Die zag ik niet aankomen. Redelijk onverwacht hoor... is dit volledig langs me heen gegaan of waren er al geruchten?

Uiteindelijk begrijpelijke keuze. Man Utd is toch een van de grootste clubs van de wereld.

Ik als Manchester United fan ben hier erg blij mee! Goeie trainer die United mooi kan laten voetballen.

Jammer maar het zat er aan te komen.
Succes Erik en bedankt voor een aantal mooie jaren.

Erik bedankt voor het mooie voetbal wat je ajax heb laten spelen. Bedankt voor de prijzen. Hopelijk speel je met man utd nog eens in de arena en krijg je een staande ovatie!

Hoop dat die slaagt bij united en niet naar 1 jaar erweer uit vliegt

Na mooie behaalde resultaten is een stap hogerop een logische keuze. Is hem ook gegund, hopelijk krijgt hij de tijd en wordt het een succes. Denk voor ieder het beste. Tijd ook voor een frisse wind bij Ajax. Iemand die deels voortborduurd op huidige beleid en wat extra's/nieuws kan brengen om verder te ontwikkelen.

Tja zo gaat dat gewoon. Ben Ten Hag heel heel dankbaar en ik vind het jammer dat hij vertrekt maar er is zeker nog perspectief. Hoop dat hij daar gaat knallen, zeker geen makkelijke job.

Veel succes Erik, je hebt het goed gedaan en het is je gegund. Alleen ik denk dat Bayern München een betere keuze had geweest

Jammer, maar een zeer begrijpelijke keus van ten Hag. Denk ook wel dat hier een kern van waarheid in zit namelijk.

En Manchester United presteert dan al jarenlang erg matig en voert toch wel behoorlijk wanbeleid in het aantrekken van spelers en aantrekken van managers, maar ergens schat ik de kans op 55/45 dat ten Hag zal slagen. Hij moet gewoon een goede directeur voetbalzaken hebben, de tijd zal hij wel krijgen verwacht ik.

Enkel Moyes werd er na 1 seizoen uitgegooid bij Manchester United en kreeg niet de spelers die hij wilde. Maar van Gaal, Mourinho en Solskjaer kregen allemaal 2-jaar of langer de tijd en kregen eigenlijk ook gewoon bijna alle spelers die ze wilden dus verwacht ik dat ten Hag die tijd en de gewenste spelers ook wel zal krijgen.

Denk ook dat dit na dit seizoen ook wel het beste is. Natuurlijk baal ik er als Ajacied van dat ten Hag zal vertrekken, maar ergens begint het huwelijk tussen Ajax en ten Hag de laatste maanden toch wel wat 'scheurtjes' te vertonen. Hij heeft Ajax sinds zijn aanstelling wel echt geweldig op de kaart gezet, zeker in het legendarische seizoen 18-19 natuurlijk.

Nu maar afwachten wie de nieuwe trainer van Ajax wordt, als het vertrek van ten Hag officieel is. Zie zelf wel wat in Reiziger.

6 april 2022 om 19:36

Zou het ook kunnen dat ten Hag tot het besef is gekomen dat hij het maximale er uit heeft gehaald bij Ajax? Betere resultaten heeft hij toch eigenlijk niet kunnen halen, er even van uitgaande dat ze dit seizoen tenminste kampioen worden (een bekerfinale Ajax-PSV is toch een soort loterij). En het punt breekt aan dat Ajax wederom fors door moet selecteren. Ook de houdbaarheid van Blind en Tadic wordt een prominenter issue, die vervang je ook niet zomaar (waren natuurlijk twee geweldige aanwinsten destijds). Laat iemand anders maar weer een winnend team formeren, ik snap de keuze van ten Hag wel.

Geweldig voor Ten Hag. Een gigantisch compliment voor z'n verrichte werk en hopelijk alleen maar extra reclame voor het Nederlands voetbal. Maar goed, we weten allemaal hoe United inmiddels is. Hopelijk krijgt hij ook echt de tijd..

Hoop dat Ten Hag de garantie heeft het elftal op tenminste 5 posities te mogen versterken. Anders wordt het onbegonnen werk.
Benieuwd wie hij vanuit Ajax meeneemt. Misschien Jurrien Timber, en mogelijk dat ie United adviseert om Cody Gakpo bij PSV op te halen.

Erik ten Hag gefeliciteerd en veel succes toegewenst met deze enorme uitdaging. Een ware 'next level challenge' voor jou.

Succes Erik, mooie stap. Ik hoop dat je de club naar jouw hand kan zetten. Neem Stam of Van Persie maar mee als assistent trainer. Nog beter was Van Nistelrooij geweest. Nu breekt de periode aan waarin de discussie ontstaat wie hem gaat opvolgen bij Ajax. Ik hoop dat Van Gaal op deze trein gaat stappen, maar zie hem na het WK definitief stoppen in het voetbal en analist worden. Anders mag het Peter Bosz worden of gewoon Michael Reiziger samen met Patrick Kluivert.

Jammer zeg. Had gehoopt op nog een jaar bij Ajax of een andere club buiten de PL.

Mooie club en goede trainer, maar ik zou nooit de stap naar dit Manchester zetten. Club in verval

Ik snap wel dat ie een stapje terug doet na zoveel jaar aan de top!

Mooie stap voor Ten Hag. Hopelijk krijgt hij daar gewoon de tijd om daar wat te bouwen. Wordt totaal iets anders dan bij Ajax maar hopelijk doet hij het daar goed!

Mooie stap. Nu weer wachten op dat Slot de komende 5 maanden door half Nederland naar Amsterdam wordt geluld.

Donny terug halen en opstellen, ff een statement maken.

Ten hag goede trainer coach.
Verdiend de stap naar een (betere) club.
Man u is juist niet de club waar je als ten hag zijnde heen zou moeten gaan is al jaren een bende van ellende daar... hoop dat je de tijd krijgt.
Bedankt voor de mooie wedstrijden en succes in Manchester.

Ik gun hem alle succes, maar betwijfel of hij de tijd krijgt zijn spelers te halen en spel erin te slijpen. De Hollandse school die hij aamhangt past totaal niet bij United. Dan kan je bij een olieclub prima een hele nieuwe selectie kopen, maar bij United staat er vaak ook zat jeugd die dit spelletje allemaal niet hebben gespeeld in de opleiding. Dan is Ten Hag communicatief ook nog eens niet bijster sterk en heeft hij niet het voordeel ooit een bal in de kruising te hebben geramd in een CL finale dus, nee, ik denk niet dat er gaat lukken.

6 april 2022 om 19:20

Het zijn juist de aankopen die voetballend en technisch simpelweg te beperkt zijn.

6 april 2022 om 19:25

Hoe spelen de jeugdteams van united dan? Zijn die niet zoals ajax in de jeugd heel vaak beter dan de tegenstander?

6 april 2022 om 19:49

Die lijken toch meer in te zetten op snelheid en power. Echt het moderne voetbal. Dat is niet beter of slechter, maar de tengere ventjes die goed zijn in het positiespel zie je er niet heel vaak doorbreken. Het United van Ferguson was ook gericht op snelheid, kracht en vooral extreme onverzettelijkheid. Ik vind Ten Hag dan eerder bij City of Arsenal passen.

6 april 2022 om 19:53

Met Scholes en Keane beheersten die ook wel echt het middenveld.

6 april 2022 om 19:56

Wel eens met je laatste zin. Echter heeft Ten Hag denk ik nog niet de status dat de echte topclubs (op dit moment) voor hem gaan. Zal nu toch nog alleen bij de topclubs aan de slag kunnen waar zeg maar 'iets aan de hand is'. Geen idee of je begrijpt wat ik bedoel hahaha maar hoop van wel.

Zo dat is snel geregeld. Zojuist las ik namelijk dat Manchester United ook in gesprek is met Tuchel. Die heeft kennelijk geen bedenktijd nodig gehad.

Donkere tijden voor ajax in het vooruitzicht. Overmars weg, ten hag weg. Ik zie het somber in voor ajax.

En nu wachten op slot!!! Die is meer dan welkom.

Yes eindelijk een frisse wind bij Ajax. Het spel is al weken drama en dat heeft allemaal met deze onrust te maken plus dat spelers met transfers bezig zijn

Succes bij United Erik!, verheug me al op je interviews of je verbaasd me met je ineens goeie Engels.

Erik ten Hag lijkt mij best een leuke kerel en het is gebleken dat hij voor Ajax een fantastisch goede trainer is/was. Ik denk dat zijn avontuur in Engeland uitmondt in een groot debacle. Man U is een trainerskerkhof. Toch, 'prove me wrong, Erik!'

Dat accent dat gaat hem alleen al parten spelen. Je wordt natuurlijk niet serieus genomen door je spelers als je zegt dat the Italians are great for the way they expire football.

Prachtige stap voor Ten Hag die iedereen hem ook we gunt lijkt me. Gaat moeilijk worden maar als dit lukt kan hij dadelijk echt overal heen. Hopelijk krijgt hij tijd en mag hij de selectie flink renoveren. Ook prachtig als ie nog een jaar met Cristiano mag werken.

6 april 2022 om 19:24

Die gaat denk ik niet blijven. En anders zou ik hem sowieso verkopen. Als ten hag zijn ploeg om Fernandes heen bouwt geef ik hem nog een redelijke kans om te slagen. Dan is de hierarchie duidelijk.

6 april 2022 om 19:29

Is de hiërarchie dan duidelijk? Ik vind Bruno Fernandes een hele goede speler, maar ik vind hem absoluut niet overkomen als een leider. Dat is in mijn beleving ook exact wat Man United mist, echte leiders. Types als van Dijk, Ruben Dias, Henderson, de Bruyne (stille leider) heeft Man U onvoldoende.

6 april 2022 om 19:33

Je hoeft niet op je tenen te lopen en te schreeuwen om een echte leider te zijn. Er zijn inderdaad betere leiders dan Bruno, maar binnen het veld zie ik hem als een redelijk geschikte kandidaat. Varane is een andere optie. Alles beter dan Maguire tenminste. Maar Fernandes brak vorig jaar gewoon het record van Lampard qua goals, toen was hij de absolute grote man. Nu moet ie meer delen. En dat komt zijn spel niet ten goede.

6 april 2022 om 19:41

@Hakim, maar Varane is toch ook in helemaal niets een echte leider? Ik denk dat Bruno Fernandes uitblinkt op het moment dat hij in zijn kracht wordt gezet en dat is niet door als aanvoerder of leider over het veld te paraderen. Zou bijvoorbeeld een type als Skriniar geen optie kunnen zijn voor Man U?

6 april 2022 om 20:00

Varane is idd totaal geen leider. Die is juist heel erg gebaat met een leider naast hem. Dat was wel te zien bij Real Madrid. Met Ramos fantastisch. Zonder Ramos vaak waardeloos. Skriniar of Bastoni zouden geweldige aankopen zijn voor united. Overigens wel echt leuk om te filosoferen over hoe het team van united er uit moet gaan zien hahaha. Is echt wel echt flink wat versterking nodig hoor. Zou in ieder geval sowieso een 6 halen die kan ballen, een nieuwe cv en ook een nieuwe rechtsback.

Erik ten Hag is de juiste trainer voor Man United. Op alle gebieden is hij beter dan Pinokkio, Pinokkio hebben we dit jaar aan het werk gezien met de de sterren van PSG, zoals iedereen weet heeft Pinnokio de aanvallers niet weten te triggeren, behalve Mbappe. Erik zal niet schromen om de hele selectie op scherp te zetten en zijn visie door te drukken op de luie spelers van Man United. Het is mooi om bij een grote club aan het werk te gaan en de beste spelers weten te prikkelen. Daarnaast is de voetbal visie van Erik duidelijk en gestructureerd, Pinnokkio kloot maar wat aan..

6 april 2022 om 19:27

Je kan ook gewoon even de moeite nemen om de naam van de beste man correct weer te geven...

Erik bedankt man, echt genoten afgelopen seizoenen. Ajax is mede dankzij jou weer op de kaart gezet Europees! Hopelijk kan ie de PL titel volgend seizoen terug naar ManU brengen! Ben benieuwd wie de opvolger word bij Ajax, in de eredivisie zie ik niet echt een geschikte kandidaat, dus zal er naar het buitenland gekeken moeten worden denk ik.

Zolang ze komend seizoen geen prijzen verwachten in Manchester dan komt het wel goed want het eerste jaar zal flink doorbijten worden met deze selectie vol overbetaalde vedettes.

Jammer, maar het is je gegund Erik!

Dit kan je toch wel het einde van een tijdperk met een aantal hele goede Ajax jaren noemen. Kampioenschappen, bekers, Europese lof maar ook meerdere onnodige en pijnlijke eliminaties in Europa. Ten Hag heeft Ajax ontzettend veel gebracht en het wordt afwachten hoe een nieuwe trainer het gaat doen. Daarnaast gaan er natuurlijk ook weer de nodige mutaties in de selectie plaatsvinden, ben daar wel benieuwd naar. Ook het vertrek van Overmars maakt toch wel dat Ajax hele spannende maanden tegemoet gaat.

Mooi voor Ten Hag, nu maar gauw Bosz terug halen.

6 april 2022 om 19:48

Bosz wint nooit iets. Ik zou voor Valverde gaan. Die heeft de ervaring en tactische kennis. Als je Luis Enrique goed hebt opgevolgd dan kun je Ten Hag ook goed opvolgen.

6 april 2022 om 20:02

Denk jij dat Valverde haalbaar is voor ajax dan? Heeft het bij barca idd niet eens heel slecht gedaan als ik nu ff terug denk. Alleen dat rare 442 af en toe. MAar opzich haalde hij best goeie resultaten. Op een haar na de champions league gewonnen ook nog.

6 april 2022 om 20:08

Valverde heeft zo ongeveer overal wel gewerkt. Hij werkt volgens mij ook al een tijdje niet nu.

6 april 2022 om 20:43

Hoe kun je op een haar na de CL winnen als je überhaupt niet eens een finale hebt gehaald met barca?

Het is hem gegund, ik weet alleen niet of dit een gelukkig huwelijk gaat worden. Heel veel succes Erik, dank voor alle mooie momenten en prijzen.

Buiten ESPN zeggen andere bronnen vooral dat United nu juist twijfelt.

Voor Ajax zijn er best wel weer mogelijkheden om door te schakelen.

Terug naar veilig en bekend, dan kom je uit op Peter Bosz
Kiezen voor rigoureus en hectiek, dan kom je uit op Arne Slot
Kiezen voor je eigen jeugd, dan kom je op Reiziger of Heitinga

Of wil je iemand die veel heeft gemaakt, grote naam en technische zaken kan:
Valverde, Villas Boas .

Jammer, snap de keuze alleen niet.
Vroeger vond ik MU een historische topclub en nu hangt het er maar wat bij en prijzen winnen zij amper.
Maar Ten Hag ik wens je heel veel succes, bedankt voor de mooie jaren, ik heb er van genoten.
Denk wel dat een Iltharen nu zit te balen en wie wordt zijn opvolger, heb echt geen idee.

6 april 2022 om 19:58

Wel benieuwd naar het nieuwe Ajax Mitch. maar gaat vast goed komen jij een opvolger voor Erik op het oog?.

6 april 2022 om 20:04

@Lampen anders ik wel, Iltharen was juist in goede handen bij Ten Hag, wat gebeurd er nu in zijn koppie.
Trainer? Ik weet het echt niet, veel zeggen Bozs maar vindt ik te aanvallend.
Enige optie vindt ik is Slot maar die gaat niet en begrijpelijk

6 april 2022 om 20:17

Ja jammer voor Mo dat Erik weggaat idd, maar als Mo zo doorgaat zoals die nu bezig is, dan gaat de nieuwe trainer Mo ook wel kansen geven hoor.

je kan het natuurlijk altijd proberen bij Slot geld heeftt Ajax genoeg om hem te kunnen halen.

6 april 2022 om 20:29

Als Ajax voor Slot gaat breekt de pleuris uit denk ik in Rotterdam

Altijd doen man! Gouden kans! Team compleet saneren om te beginnen met maguire... graag timber bij ajax laten en ik hoop dat Bosz weer terug komt bij Ajax..

Mocht dit waar zijn, ben ik natuurlijk enorm blij als United fan. Als hij zijn visie kan doordrukken op de selectie, gaan we een mooie tijd tegemoet.

Als Ajacied ben ik wel wat minder blij. Dit betekent dat we ook echt weer op 0 beginnen. Eerst dat gedoe met Overmars. Ook aanstaande vertrekken van Maz, Gravenbergh, Nico, eventueel Timber en Anthony spelen daar een rol in. Niet te vergeten dat de keeper een zorgen positie is en dat Tadic en Blind ook een jaartje ouder beginnen te worden. Nee het Bayern van Nederland worden we niet zomaar..

Eindelijk! Ik hoop dat ze snel rond geraken! Ten Hag is wat al jaren nodig is bij man utd! Hopelijk krijgt die alle vrijheid om z’n eigen aankopen en verkopen te doen, dan komt dan wel goed!

Topkeuze voor Ten Hag. United kan nu weer een topclub worden. Ajax moet nu weer opnieuw beginnen. Mazraoui en Gravenbergh gaan weg en ik denkt dat Ten Hag Timber en Antony koopt. Dat zijn 4 basisspelers. De nieuwe trainer krijgt een flinke uitdaging om Ajax volgend seizoen meteen weer goed te laten draaien

Een keuze waar ik sinds het ontslag van Solskjaer op hoopte, maar totaal niet verwachtte. Onder Ed Woodward had United zeker voor Pochettino gegaan, toch “de grotere naam”. Maar Richard Arnold lijkt het voetballende aspect over te laten aan mensen die daar meer verstand van hebben. Zo heeft Rangnick een grote invloed gehad op deze keuze. Ze zullen Ten Hag moeten steunen op de transfermarkt, want er is veel werk aan de winkel. Maar ik heb er vertrouwen in dat dit een stap in de juiste richting is. Ik zou René Meulensteen aan de staf toevoegen als ik Ten Hag was, topcoach!

Denk dat er hoge verwachtingen worden gezet door Engeland. Vorige week heeft Guardiola nog gezegd dat Erik een succesvolle opvolger voor hem zou zijn. Dit zal de druk extra groot maken; hopelijk blijft hij de koele kikker.

Ik vrees dat Ajax volgend seizoen gedwongen minstens een flinke pas op de plaats of zelfs een paar passen terug moet zetten als je bekijkt wie er vertrekken. Ten Hag, Onana, Gravenberch, Mazraoui en hoogstwaarschijnlijk Antony, Haller en Tagliafico. Dit verlies vang je niet ineens op maar het wordt weer helemaal opnieuw bouwen. Maar ja, dat zal altijd het lot van Ajax blijven.

Het moet eerst maar eens officieel bevestigd worden voordat ik het überhaupt geloof.

Erik Ten Hag is, na Louis van Gaal, de beste Nederlandse coach van de afgelopen dertig jaar. Dat hij vanuit de Eredivisie de overstap maakt naar de grootste competitie ter wereld, naar de éã©n van de grootste clubs ter wereld, is een enorm compliment. De azijnpissers die Ten Hag niet grootstedelijk genoeg vonden - hun monden zijn gesnoerd. Nu herhalen mensen weer hetzelfde riedeltje. De middelmaat zal altijd een hekel hebben aan genialiteit. Ik wens hem het beste!

Einde van een tijdperk hoor. Het mooiste Ajax-tijdperk dat ik heb meegemaakt (ik heb de Van Gaal-periode niet meegemaakt).

Heel erg jammer dat Ten Hag ons gaat verlaten maar het is hem van harte gegund. Werd sceptisch vervangen in Amsterdam maar heeft de harten van alle Ajacieden gestolen door een fantastisch beleid. Mede mogelijk gemaakt door een stabiele directie en raad van commissarissen. Een rustige en welbespraakte man die een ware vakman bleek te zijn. Spelers werden onder zijn leiding beter, er werd prachtig voetbal gespeeld en de selectie was altijd in balans. Het ga je goed trainer. Bedankt voor de vele mooie jaren. We gaan je in Amsterdam ontzettend missen maar het is je echt gegund. Ik hoop dat je in Manchester ook gaat slagen en over een paar jaar trainer van het Nederlands elftal gaat worden of nog eens terug mag keren bij onze club. ❌❌❌

Ik ben benieuwd wie Ten Hag eventueel gaat meenemen naar United. Ik vraag me af of hij kan slagen bij United, ik gun hem in ieder geval het allerbeste daar.
Maar wie gaat hem opvolgen bij Ajax? Heitinga?

Over twee seizoenen max is ie weer ontslagen. Geen trainer houdt het lang vol bij die vreselijk slecht gemanagede club.

Verdient na wat hij heeft laten zien met Ajax in zijn tijd Real Madrid, Juventus uitgeschakeld tot de halve finale gekomen wat lang niet meer is gelukt door een Nederlandse ploeg heeft een mooie ploeg samen gesteld en nu hopen dat hij Manchester United na zoveel jaren weer aan het voetballen krijgt zoals ze dat deden bij Sir Alex ik gun het Ten Hag.

Weinig verwachtingen van. Moeilijke club en zijn Engels is niet zo goed. Ik had de verwachting dat Erik t Hag zou kiezen voor Duitsland maar schijnbaar zitten de topclubs daar nog niet op hem te wachten. Denk met zijn mentaliteit en uitstraling dat hij daar ook beter past. Maar goed ben benieuwd nu hoe hij het bij United gaat doen.

Ik schat hem als coach vrij hoog in. Alleen heb ik serieus mijn twijfels of hij wel genoeg naam heeft om daar wat tijd te krijgen. En die tijd is echt wel nodig. Als je heel de selectie bekijkt, hoeveel spelers kun je opnoemen die bij de huidige top 3 in de PL in de basis zouden staan? 1 of misschien toch 2 ?

Er wordt hier lacherig en neerbuigend gedaan over het Engels van Ten Hag. Hebben jullie eigenlijk wel eens naar het gebrabbel van die Italiaanse, Franse, Spaanse en Portugese coaches in Engeland? Of nota bene naar de ongrammaticale onzin die sommige Engelse coaches zelf uitslaan? En naar het gemiddelde niveau van de Nederlander? Als Erik verstandig is neemt hij een tolk mee. Ben je van dit soort gratuite gezeik af.

Het lijkt een mooie stap maar dit gaat 'm niet worden voor Erik. Ik denk dat hij vrij snel ontslagen gaat worden daar. De concurrentie van clubs als City en Liverpool is te groot, je neemt het op tegen de beste coaches ter wereld zoals Klopp, Tuchel en Guardiola, en de groep sterren is te eigenwijs en de verwachtingen te hoog. Nee dit gaat achteraf een trein worden waar hij vanaf kukelde.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren