Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ronald Koeman heeft ‘droomkandidaat’ op het oog voor staf bij Oranje

Laatste update:

Erwin Koeman moet een van de twee assistenten van Ronald Koeman bij het Nederlands elftal worden, zo claimt Joep Schreuder. Volgens de journalist van de NOS is het een droom van de nieuwe bondscoach om bij Oranje samen te werken met zijn oudere broer. De broers werkten eerder al op deze manier samen bij Southampton en Everton.

Na de ervaringen aan de zijde van zijn broer in Engeland werkte Erwin Koeman nog als assistent- en interim-trainer bij Fenerbahçe, als bondscoach in Oman en als hoofdtrainer bij Beitar Jeruzalem. Hij liet de Israëlische club in november van het vorige kalenderjaar al na vijf maanden achter zich en zette toen een punt achter zijn carrière als hoofdtrainer. “Ik wilde graag door, maar dat gaat niet vanwege persoonlijke omstandigheden. De tijd is gekomen om te stoppen als trainer”, zo gaf Erwin Koeman destijds te kennen op de website van Beitar.

Het is nu dus de bedoeling dat Erwin Koeman als assistent aan de zijde van zijn broer aan de slag gaat bij het Nederlands elftal. Ronald Koeman neemt vanaf 1 januari 2023 het stokje van Louis van Gaal over bij Oranje en het is nog niet duidelijk hoe de invulling van zijn technische staf er uit gaat zien. Volgens Schreuder wordt er in ieder geval al gesproken met Patrick Lodewijks, die als keeperstrainer de opvolger van Frans Hoek moet worden en eerder in die functie met Koeman samenwerkte bij Feyenoord, Everton en Oranje.

Lodewijks moest na het ontslag van Frank de Boer en de daarmee gepaarde komst van Van Gaal nog plaatsmaken bij Oranje. “Het is een beetje gemeengoed geworden dat als er een nieuwe hoofdcoach komt, er vaak ook wijzigingen in de staf zijn. Dus op het moment dat Louis van Gaal bondscoach werd, wist ik dat de kans groot zou zijn dat ik niet zou kunnen blijven. Teleurstellend natuurlijk”, gaf Lodewijks te kennen tegenover de NOS. "Als je zelf aantoonbaar heel grote fouten hebt gemaakt en daarop wordt afgerekend, is dat makkelijker te accepteren dan dat je weg moet, omdat de hoofdcoach wordt ontslagen.”

Daarmee lijkt in ieder geval Hoek in het kielzog van Van Gaal te gaan vertrekken bij de KNVB. Het lot van de overige leden van de huidige technische staf - Henk Fraser en Danny Blind - is nog onduidelijk. De contracten van de assistenten van Van Gaal lopen eveneens na het WK in Qatar af. De toekomst van Fraser ligt sowieso open, daar hij na dit seizoen vertrekt bij Sparta Rotterdam.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja ik snap dit niet. Dit riekt naar persoonlijke boven professionele voorkeur, nog even los van of Erwin een geschikte kanididaat is (dat kan ik niet beoordelen) moet je dit niet willen.
Zelf zou ik graag een jonge potentiele trainer in de staf zien, zoals ook met v nistelrooy en de Boer is gebeurd. Bijvoorbeeld een Van der Vaart of Maduro.

6 april 2022 om 17:05

V Persie lijkt mij daar echt perfect voor. Weet niet wat die op het moment doet iets bij Feyenoord toch geloof ik?

6 april 2022 om 17:18

Eens! Of Van Bommel. Ongeschikt als hoofdtrainer, maar lijkt me uitstekend geschikt als assistent. In dit Oranje zijn er geen slopers meer, dus misschien kan Van Bommel bijvoorbeeld Koopmeiners wat bij leren.

6 april 2022 om 17:18

Volgens mij is van Persie is momenteel trainer van Feyenoord Onder-16. Daarnaast is hij op trainingsdagen ook bij de trainingen van het eerste elftal aanwezig als veldtrainer, met de speciale aandacht voor de spitsen.

6 april 2022 om 17:30

@ Ilmaestro21: Ik denk niet dat Van Bommel als assistent gaat werken. Die man brengt absoluut bezieling over en heeft volgens mij oprecht wel verstand van spelletje, maar dan vergeten we voor het gemak even dat hij stronteigenwijs is en echt een mannetje. Koeman heeft exact ook van die autoritaire trekjes als trainer, dus dat gaat sowieso botsen.

Als assistent moet je een vakman meenemen, zeker bij Koeman die ik tactisch eerlijk gezegd geen wereldwonder vind. Iemand als Lodeweges werkte prima de vorige keer, en als hoofdtrainer is dat ook niet super. Van Persie lijkt me dan wel weer heel geschikt, zeker omdat dat denk ik ook richting de spelers een hele sympathieke vent is terwijl Koeman er naar mijn idee veel meer boven staat.

6 april 2022 om 17:36

Ja, al wordt van Van Persie ook gezegd dat Ten Hag hem mee zou willen nemen naar Manchester als hij die baan bij United krijgt.

6 april 2022 om 18:30

Van Persie kan evt met ten Hag mee naar ManU las ik.

7 april 2022 om 15:57

Toen Koeman was vertrokken , werd de tactiek omgegooid. Een deceptie was het gevolg. Koeman tactisch niet sterk? Valt wel mee.

6 april 2022 om 17:07

Maduro is een beetje een saaie analist maar wat hij zegt snijdt wel hout. Zou ik ook wel een mooie toevoeging vinden. Ik denk dat hij met zijn rustige persoonlijkheid ook door de groep goed wordt ontvangen. Komt altijd verstandig en oprecht over.

6 april 2022 om 17:30

Eigenlijk net als Afellay inhoudelijk uitstekende analisten die objectief zijn en zich ook niet bezig houden met one liners. Lijken gasten met uitstekende kijk op het spel. Zouden beiden perfect als assistent kunnen passen. Ironisch genoeg worden hun kwaliteiten niet door een deel van het kijkpubliek niet op prijs gesteld.

6 april 2022 om 17:32

Als Maduro nee zegt tegen het assistent-trainerschap bij PSV denk ik eigenlijk ook dat hij dat bij Oranje gaat doen. De reden daarvoor was toen namelijk dat hij wilde blijven bouwen aan de weg als hoofdtrainer en assistent bij Oranje is nog veel minder ervaring opdoen qua frequentie dan PSV.

Een combinatie van het assistent-bondscoachschap en hoofdtrainer bij een club zijn vond ik bij Fraser ook nog niet geweldig uitpakken, dat zal Maduro ook in het achterhoofd houden.

6 april 2022 om 17:08

Maar dat doet toch bijna elke trainer die zijn eigen assistent meeneemt? Advocaat bijvoorbeeld nam vaak Cor Pot mee. Voor hem werkte het prima, maar objectief gezien zullen er betere kandidaten zijn. Ik vind het prima als een assistent een goede persoonlijke band met de hoofdcoach heeft, zeker als ze in het verleden succesvol hebben samengewerkt.

Maar ik zie daarnaast graag ook een jonge trainer (mogelijk oud international?) in de staf.

6 april 2022 om 17:37

Zo werkt dat blijkbaar altijd. Van Gaal neemt zijn pokermaatje Blind mee en Koeman neent zijn broer mee

6 april 2022 om 21:36

Je kan niet ontkennen dat hij bij Southampton goed werkte, en bij Everton in feite ook in dat eerste jaar. Nu nog ben ik er vrij zeker van dat ze Koeman beter hadden kunnen houden daar want het is er nooit meer beter op geworden en hij had wel erg veel toppers in het begin van het seizoen toen. Welke assistenten zou jij aanraden Japie?

6 april 2022 om 18:09

Dat noemen we nou vriendjespolitiek.

6 april 2022 om 18:15

Precies. Gezellige boel daar bij de KNVB. Binnenkort voegen de bondscoaches straks ook nog hun kleinkinderen toe aan de technische staf. Je competenties zijn niet belangrijk meer, zolang je een vriendje of familie van de bondscoach bent, dan ben je blijkbaar goed genoeg

6 april 2022 om 20:35

Tja, zo werkt het toch in die hele organisatie? Nico-Jan Hoogma kwam samen met Smit van Heracles en dat is schijnbaar genoeg om het voor het zeggen te krijgen binnen het voetbalbedrijf van de Knvb. Bovendien doen ze in die hele organisatie keihard hun best om vooral naar randzaken te kijken en zelden naar competenties.

6 april 2022 om 21:26

@Sirius Ik ben het volledig met je eens en daarom vind ik de KNVB ook een zwakke organisatie. Als een nieuwe bondscoach nu zijn huishoudster wil toevoegen aan de technische staf dan vind de KNVB dat waarschijnlijk ook prima

6 april 2022 om 18:23

Erwin Koeman is met zijn staat van dienst toch gewoon een prima assistent-trainer. Ik zie Van Persie, Van der Vaart en Stekelenburg of Vermeer er ook graag bij komen.

6 april 2022 om 19:50

Ze hebben toch altijd prima samengewerkt op professioneel niveau? Waarom zou dit nu ineens niet meer kunnen? Never change a winning team, dus volkomen logisch dat Erwin weer wordt gevraagd.

Ik zou toch wel graag zien dat er iemand aan de staf wordt toegevoegd die in de toekomst ook daadwerkelijk wat voor Oranje kan gaan betekenen, bijvoorbeeld om klaar te stomen.

6 april 2022 om 18:41

Blind is nog niet weg hoor…

Het moet ook geen familie bedrijf worden he, dit moet de KNVB ook niet willen hoop ik!

6 april 2022 om 17:26

Dit is de organisatie die van Breukelen TD heeft gemaakt... KNVB heeft vriendjes en familie als een hoofdregel in hun beleid staan. Je bent daar een paria als je een keer zou voorstellen om eens even buiten het eigen netwerk een kijkje te nemen.

6 april 2022 om 20:35

Niet te vergeten dat ze Hoogma en Smit van Heracles weg hebben geplukt, terwijl dat min of meer hun CV is. Het is sowieso ernstig gesteld met de Knvb.

Gezellig toch, de komende 5 jaar de familie Koeman aan het roer. Wachten is op het moment dat hij zijn zoon in de selectie opneemt

6 april 2022 om 18:45

Slechter dan Drommel zal die niet zijn toch

Ok, een verdediger, een middenvelder en nu nog een aanvaller bijv Robben .
Om te voorkomen dat we op dezelfde verdedigende wijze voortgaan.
Als het Nationale team met aanvallend voetbal succes boekt dan zal je zien dat dit ook weer gebeurt in de competitie en krijgen we weer goede-top aanvallers

6 april 2022 om 17:40

De positie iemand als speler gespeeld heeft hoeft natuurlijk niks te zeggen over diens spelopvatting als trainer.

Guardiola speelt geweldig voetbal en was een defensieve middenvelder; Bosz was een verdedigende middenvelder en als er iemand kamikazevoetbal speelt is hij het wel, Klopp was een verdediger en is hét uithangbord van het gegenpress en hoog drukzetten, Ten Hag heeft Ajax weer op de kaart gezet met aanvallend en dominant voetbal en was een centrale verdediger. Natuurlijk zijn er ook coaches die als aanvaller speelden en aanvallend voetbal spelen, maar die correlatie die jij beschrijft klopt mijns inziens al helemaal niet, laat staan de causaliteit die je er aan hangt. Trainers zijn gewoon vaker mensen die als speler wat meer achterop het veld stonden en dus heb je sowieso minder aanvallers als toptrainers.

6 april 2022 om 17:52

Allemaal goed en wel. Ik kan daar wat argumenten tegen in brengen, maar ik wil gewoon liever wijzen op Nederland.
Sinds Wk 2014 Brazilie zijn we alleen gezegend met verdedigers, Danny Blind, Frank de Boer, Koeman Gaal weer Koeman weer. Allemaal verdedigend ingesteld. Wat de assistenten betreft kan ik me alleen Kees van Wonderen herinneren, ook verdediger
Het heeft zich verspreid als een olievlek in de nationale competitie. De trainers denken bijna allemaal vanuit de verdediging.
Als je naar Sparta kijkt, hoer wordt alleen verdedigend gedacht totdat het billen knijpen wordt, dan gaat men aanvallender spelen en worden punten binnengehaald.
van Wonderen denkt alleen vanuit de verdedigende stelling en het wordt beloond+ hij mag naar Heerenveen om daar de Friezen en het mooie voetbal dat ze jaren hebben gespeeld )(laatste 2 jaar minder) de nek om te draaien.

6 april 2022 om 18:16

Dat er verdedigender gespeeld wordt dan vroeger klopt en ik vind het ook minder mooi, maar dat heeft te maken met steeds groter wordende belangen in het mondiale voetbal. Dat is een verandering waar je weinig aan gaat doen. Daarnaast is dat niet een typisch Nederlands probleem lijkt me, in alle topcompetities wordt vanuit een georganiseerde verdediging gespeeld, zeker de lager geklasseerde teams.

Dat is wel zo, maar dat zegt niet dat ze verdedigend spelen omdat ze verdediger zijn geweest, dat is het punt wat ik hierboven wil maken. Als je aanvallende Nederlandse bondscoaches wil worden altijd de namen van Bosz en Ten Hag genoemd waarvan ik precies net zei dat de één een verdedigende middenvelder en de ander een centrale verdediger was.

6 april 2022 om 18:55

Robben erbij en je hebt wel een behoorlijk Gronings geraamte staan, met Koeman en Koeman, Robben en ook nog Virgil die daar gespeeld heeft.

6 april 2022 om 19:57

Da's wel waar, maar ze kennen het Internationale voetbal wel goed

6 april 2022 om 21:31

@cas1: Je stelling slaat op kant noch wal. Het is niet dat we goede aanvallers krijgen omdat Oranje met aanvallend voetbal succes boekt. Het is dat we aanvallende talenten krijgen en we daarmee ook aanvallend bij Oranje kunnen spelen. Momenteel hebben we ze gewoon niet, dus moet je het beste maken met wat je hebt.

7 april 2022 om 15:51

Jij bent er zo een die er niets van begrijpt. Opleiden begint niet op je twintigste.
Als Oranje met aanvallend voetbal succes boekt, dan zal je zien dat bij de jongste jeugd er weer idolen ontstaan, dat jeugdtrainers weer gaan inzetten jonkies die iets met een bal kunnen+ passeren scoren in plaats van tegenhouden. Dat we NU zo weinig goede aanvallers hebben is dus lang geleden ingezet. Als we over tien jaar , of wel meer goede aanvallers willen hebben dan moet je NU de boel omgooien
Mijn club Ajax heeft al heel lang geen spitsen meer voortgebracht+ het kenmerk van Ajax vroeger.
Wel kunnen ze nogal wat verdeigers kwijt
Botman, Bakker, Mazraoui, Tete, van Rijn, vd Wiel,
Groningen heeft een jonkie die amper gebald heeft en nu al verkocht kan worden voor €4,5 mln enz enz
Het is dus niet iets van vandaag op morgen, maar het is lange(re) termijn werk.
Velen zien dat niet. Die hebben een te beperkte zienswijze.

Dat Koeman persoonlijke voorkeuren boven het algemeen belang zet, is niet onbekend. Kijk maar naar de komst van een Depay of Luuk de Jong naar Barca. Puur je Nederlandse vriendjes gunnen, terwijl ze er qua niveau niks te zoeken hebben.

6 april 2022 om 17:41

Hahaha ja ik denk dat koeman ook wel liever lewandowski en MBappe op had gehaald, maar die kon barca niet betalen. Koeman was er juist gefrustreerd over dat hij niet in echte versterkingen mocht investeren en xavi dat nu wel kan.

6 april 2022 om 18:08

En dat heeft Laporta dus met opzet gedaan he. Zodat hij zo snel mogelijk Koeman kon lozen.

6 april 2022 om 17:44

Goedkoop scoren, dit. Depay was gezien de penibele financiã«le situatie van Barcelona destijds gewoon een goede, logische aankoop. Vind jij maar eens een betere aanvaller A transfervrij was in de zomer van 2021 en B bereid is om fors in te leveren op zijn salaris om bij Barcelona aan de slag te gaan. Iedereen die beter dan Depay was kostte geld, en dat geld had Barcelona niet.

Luuk de Jong idem dito. Griezmann mã³est weg om geld vrij te krijgen, maar er was ook een aanvaller nodig die voor een consumptiebon en buskaart wilde komen voetballen.

6 april 2022 om 18:07

Wat had Koeman dan moeten doen? Er was geen geld. Depay was gratis op te pikken en Luuk kon gehuurd worden. Zonder geld heb je weinig keuzes he. Tis niet dat hij tussen Kane en Haaland kon kiezen.

6 april 2022 om 20:36

Ach, hou toch op. Luuk de Jong kan ik me nog voorstellen, maar Memphis is als transfervrije aanwinst gewoon een prima toevoeging.

Erwin Koeman??
Hoezo vriendjes(lees familie) eerst.

Als die Erwin ziet dat er ook maar een grassprietje verkeerd zit loopt hij al weg. Zie Fc Utrecht.
Kom wat heeft hij nou toe te voegen bij het Nederlands elftal?

Die KNVB blijft een flop.

Maar goed dat is mijn mening.

Belachelijk allemaal weer vriendjespolitiek.

Leuk, maar we hebben nu een Coach zitten en we gaan nog naar Qatar. Ben echt een beetje Koeman moe.

Zo werkt het nu eenmaal in de voetballerij als er een nieuwe trainer wordt aangesteld. Ik had dit wel voorzien. Van Gaal deed het immers ook met zijn eigen staf. Denk dat er nog een ervaren (veld)trainer bijkomt, zoals Koeman eerder ook deed met Dwight Lodeweges.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren