Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

KNVB bevestigt aanstelling Ronald Koeman als bondscoach

Laatste update:

Ronald Koeman is per 1 januari 2023 de nieuwe bondscoach van Oranje, zo meldt de KNVB via de officiële kanalen. De momenteel clubloze trainer neemt dus kort na het WK in Qatar, dat wordt gehouden in november en december, het stokje over van Louis van Gaal. De Telegraaf maakte dinsdag al melding dat een officiële bevestiging een kwestie van tijd zou zijn. Koeman tekent een contract tot en met het WK van 2026 in de Verenigde Staten, Canada en Mexico.

"Ik kijk uit naar de nieuwe samenwerking", reageert Koeman op zijn aanstelling. "Een kleine anderhalf jaar geleden ben ik bepaald niet uit onvrede bij het Nederlands elftal vertrokken. Mijn verblijf voelde goed, de resultaten waren goed en de klik met de internationals was goed. We gaan straks op die ingezette weg verder. Dat staat vast voor mij.â€

De KNVB klopte ruim twee weken geleden voor het eerst aan bij Koeman, die tussen 2018 en 2020 ook al de bondscoach was van het Nederlands elftal. Volgens De Telegraaf waren enkele prominente internationals van Oranje al voor de daadwerkelijke aanstelling op de hoogte gebracht van de beslissing om weer in zee te gaan met de in oktober bij Barcelona ontslagen Koeman.

Bronnen rondom het Nederlands elftal bevestigden aan De Telegraaf dat bij een groot deel van de spelersgroep van Oranje de wens leefde om Koeman terug te halen als opvolger van Van Gaal. Laatstgenoemde, die zondag wereldkundig maakte dat hij wordt behandeld voor prostaatkanker, liet in december al weten aan zijn spelers en de top van de KNVB dat hij na het WK in Qatar zal stoppen als bondscoach.

De mededeling van Van Gaal was voor de KNVB aanleiding om haast te maken met diens opvolging. Wat voor de kersverse bondscoach pleitte is dat spelers als Virgil van Dijk, Memphis Depay, Frenkie de Jong en Georginio Wijnaldum hem hoog hebben zitten en open stonden voor een hernieuwde samenwerking bij Oranje. Koeman haalde in zijn eerste periode als bondscoach de finale van de Nations League, terwijl daarnaast een ticket voor EURO 2020 in de wacht werd gesleept. Koeman maakte het uitgestelde EK overigens niet mee, omdat hij in augustus bij zijn droomclub Barcelona tekende.

Maandag werd duidelijk dat de KNVB Koeman ziet als stand-by-vervanger, mocht Van Gaal niet fit genoeg zijn om Oranje op het WK te coachen. Van Gaal beschikt met Danny Blind en Henk Fraser over twee assistenten die de benodigde diploma's hebben om eventueel als hoofdcoach van Oranje op te mogen treden op het WK, maar de KNVB ziet dat naar verluidt niet zitten. Blind en Fraser zouden niet 'de autoriteit' hebben om Oranje op een groot toernooi te leiden. Mocht Van Gaal niet fit genoeg zijn, dan zal Koeman dus voortijdig beginnen. De KNVB had de onderhandelingen reeds versneld en heeft Koeman naar nu blijkt dus definitief binnen.

Koeman wist overigens tot zondag ook niet dat Van Gaal ernstig ziek is. De in oktober bij Barcelona ontslagen coach sprak al met de voetbalbond over zijn nieuwe technische staf. Totdat Koeman in de zomer van 2020 plots bij Oranje vertrok waren Dwight Lodeweges en Ruud van Nistelrooij zijn assistenten bij het Nederlands elftal.

Verstandige keuze van de KNVB?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Beste keuze. Zie namelijk geen betere optie. Nu alleen zonder clausule aub.

5 april 2022 om 23:08

Barcelona was toch de enige club waarvoor hij weg wilde. Die optie valt weg en hij wou zelf ook nog een eindtoernooi meemaken.

5 april 2022 om 23:11

Ja kijk ik word niet opgewonden van Koeman, maar als je kijkt wat de andere opties zijn is het prima

6 april 2022 om 11:35

Er bestaan ook buitenlandse coaches, genoeg opties

5 april 2022 om 23:15

Jij ziet geen betere optie. Ik wel. Ten Hag. Koeman heeft bij zijn laatste clubs ronduit gefaald en als hij dat niet deed nam hij de rattentaxi. De KNVB heeft geen ruggengraat, Koeman heeft geen visie of filosofie. Nog even genieten van de grootmeester zelf dus om vervolgens te vervallen in 'realistisch' afbraakvoetbal.

5 april 2022 om 23:17

Ten Hag is helaas geen optie en dat weet jij best. We weten allemaal dat Ten Hag beter is, maar dat maakt hem nog geen optie. Ik vind Klopp een nóg betere optie. Is dat nuttige informatie? Niet echt.

5 april 2022 om 23:18

@myvision, Er zijn natuurlijk betere opties maar Ten Hag noem je dus? Dat is dus totaal niet realistisch. Hij kan naar grote clubs in het buitenland. Die gaat zeker niet de stap maken naar Oranje dan om eens in de paar maanden wat te gaan trainen.

5 april 2022 om 23:21

Ten Hag zit toch nog in de fase van zijn carrière dat hij te ambitieus is om een deeltijdjob aan te nemen lijkt me. Die wil toch nog gewoon dagelijks op het veld staan heb ik de indruk, en hij lijkt nu ook kansen te krijgen om zijn geluk bij een grote Europese club te beproeven. Het bondscoachschap is toch meer een klus voor een zestiger die alles al een keer op clubniveau heeft meegemaakt en niet meer de ambitie heeft om dagelijks het maximale te eisen.

5 april 2022 om 23:30

Dit zijn allemaal aannames omdat de KNVB het ook nog niet eens heeft geprobeerd. Dat principeloze terugkomen bij Koeman is veel te makkelijk en ik voorspel bij deze dat we na een prachtig WK onder Van Gaal diep terug gaan vallen onder Koeman. Visieloos.

5 april 2022 om 23:36

@myvision

Wat heeft Ten Hag meer bereikt dan Koeman?

Heeft het gewoon super lastig in de eredivisie op het moment. Waar hij al lang 10 punten los had moeten staan.

Speelt zo naïef voetbal dat Ajax een 0-2 voorsprong in Lissabon verspeeld.

Laat een bungelde Onana staan, doe overigens gewoon na het seizoen weg gaat.


Koeman heeft het bij Barca niet goed gedaan, vind je het gek? Messi weg, mega schuld en geen capabel elftal.

Echter heeft Koeman al wel bewezen het goed te doen als Bondscoach door onder andere de finale van de Nations League te bereiken, gemakkelijk te kwalificeren voor het EK en Nederland heel goed voetbal te laten spelen.


Koeman is op dit moment gewoon de beste en meest logische keuze.

5 april 2022 om 23:40

Ik ben echt geen fan van Koeman, integendeel zelfs. Maar onder Koeman hebben we ons wel weer geplaatst voor een eindtoernooi en de finale van de Nations League gehaald met goed spel. Dus de aanname dat we diep terug gaan vallen omdat hij visieloos is slaat nergens op. Koeman deed het zodanig goed bij Oranje dat Barca tot 2 keer voor hem terug kwam

5 april 2022 om 23:42

Hoe weet jii nou weer dat de KNVB niet met Ten Hag('s zaakwaarnemer) heeft gebeld?

5 april 2022 om 23:44

Ten Hag heeft bijna een finale Champions League gehaald, met een Nederlandse club! Ten Hag wordt ook vrijwel ieder jaar kampioen met zijn ploeg. En Ten Hag heeft de Hollandse School geoptimaliseerd. Tsja, ik denk dat Ten Hag ik 10 jaar veel meer bereikt heeft dan Koeman in 20 jaar.

5 april 2022 om 23:45

Omdat het dan wel in het geruchtencircuit was gekomen. Ik denk te weten dat de KNVB helemaal niemand anders gepolst heeft. En ik denk ook dat het een vrij realistische gedachte is.

6 april 2022 om 00:06

De mythe van Koeman wordt met de dag groter gemaakt. En je bent wel erg selectief met het kiezen van prestaties van beide trainers. Ik kan ook benoemen dat EtH het uitstekend deed bij GAE en FCU, bij Bayern heeft mogen werken met één van de beste trainers van dit moment en met Ajax de dubbel pakte waarbij hij Europees nog bij de finale haalde. Over Koeman kan je een waslijst aan teleurstellingen neerzetten tegenover de successen die hij heeft geboekt.

6 april 2022 om 00:38

Ajax had toen ook wel een hele erg sterke selectie en het was absoluut niet verassend dat die Real Madrid en Juventus uitschakelde. Beide clubs zaten in een hele moeilijke periode toen. Juist door taktisch falen in de halve finale is er geen finale gehaald. Het zelfde kun je zeggen over de wedstrijden tegen Granada atalanta en Benfica. Plus het lijkt wel alsof ten Hag maar 1 systeem kent.

6 april 2022 om 01:38

Ja man, als Nederlandse club real slopen en juventus uitschakelen, beide met mooi voetbal, was geen verrassing wil je zeggen. Granada was getafe trouwens dat was idd niet sterk. Maar vind het knap dat je na zo’n succesjaar waarbij je sterkhouders als schone, de ligt en Frenkie vertrekken nog een elftal weet te bouwen waar je met 10 punten 3e word in de poule en je benadeeld kan voelen, en na dat jaar ziyech kwijtraakt en uiteindelijk tactisch een heel sterk team weer weet op te bouwen met een alvarez die al afgeschreven was en dan 18! Punten haalt in de groepsfase.

6 april 2022 om 01:44

Ga je serieus zeggen dat het niet verrassend was, terwijl iedereen moest benoemen dat Ramos expres een rode kaart pakte omdat Real toch wel door was? Hou op hoor. Was gewoon een uitzonderlijke prestatie.

6 april 2022 om 06:20

Ten hag gaat geen bondscoach worden. Die gaat naar een club. Dat is totaal geen optie geweest. En zijn spel dat duurt al lang om erin te slijpen bij een club. Laat staan bij die paar trainingen die je hebt bij oranje

6 april 2022 om 06:33

Slot vind ik ook een absolute toptrainer. Maar, net als Ten Hag, geen reële optie

6 april 2022 om 07:32

Club voetbal is iets anders dan het bondscoachschap waar je maar kort de spelers tot je beschikking hebt. Koeman heeft zich hierin bewezen en dat pad moet Ten Hag nog volgen. Mogelijk zou hij het geweldig kunnen, maar op basis van bewezen diensten bij Oranje is Koeman de beste keus. De tijd van Ten Hag komt nog wel.

6 april 2022 om 07:59

Het voetbal was acceptabel, omdat we jaren lang heel slecht voetbal gewend waren. Maar heel goed voetbal was het natuurlijk niet onder Koeman, absoluut niet. Maar dat was het ook niet onder van marwijk. Maar daar hebben we ook de finale mee gehaald. Dat zal nu niet gebeuren. Van van gaal naar Koeman, alsof je je Ferrari inruilt voor een fiat multipla.

6 april 2022 om 08:51

Nothingtopsgrun

Je zou voor de grap nog eens naar de commentaren van toen moeten kijken. Toen een paar mensen zeiden dat Ajax misschien het best Real Madrid kon loten, werden we massaal uitgelachen. En Juventus had helemaal geen moeilijke periode toen. Het was sensationeel, onverwacht, geweldig. Wat jij doet is pure geschiedvervalsing. Er is jaren geroepen dat dit helemaal niet meer kon, een NL club zo ver in de CL, maar jij zegt gewoon dat het verwacht was en dat het eigen schuld is dat ze de finale niet haalden.

6 april 2022 om 08:54

Myvision helemaal eens, bondscoach zijn moet een eer zijn. En iets wat je in volle overgave moet doen, wederom ergens weggegaan. En nu weer met hangende pootjes terug naar deze man te triest voor woorden.

6 april 2022 om 09:10

Het was meer dan fantastisch voor een club als Ajax, om zo ver te komen in de CL. Echter was het tactisch zeer matig op de manier waarop Ajax werd uitgeschakeld tegen Spurs, wat dat betreft snap ik Nothingtopsgrun wel.

6 april 2022 om 09:28

Laten we eerlijk zijn, met budget van Ajax is kampioen worden geen grootse prestatie maar een must. Heel veel trainers zouden kampioen worden met Ajax. Daarbij is clubcoach heel anders dan bondscoach, veel minder tijd voor automatismen inslijpen wat wel nodig is voor het spelletje van Ten Hag.

6 april 2022 om 09:40

MyVision: toen ik eenzelfde gedachten had bij Frank de Boer als Bondscoach was ik louter negatief en een doemdenker volgens jou. Je zei dat we er met zijn allen achter moesten gaan staan en dat dat soort negatieve voorspellingen niemand goed doen. We moesten de Boer een nieuwe kans geven. Gaat dat nu niet op voor Koeman of hoe zit dat?

6 april 2022 om 09:47

@gluubstertj: Helemaal waar en ik heb ook naderhand toegegeven dat ik het verkeerd zag bij De Boer. Het verschil alleen nu met Koeman is dat Koeman die kans al heeft gehad. We moesten De Boer niet per se een nieuwe kans geven, want dit was De Boer zijn eerste kans.

6 april 2022 om 09:56

Ja en die kans was niet bepaald een teleurstelling onder Koeman toch? Er stond eindelijk weer eens team wat van grote landen kon winnen.

Daarnaast heeft Frank de Boer bij verschillende werkgevers(clubs) meer kansen gehad dan de gemiddelde recidiverende ex-crimineel. Kom op zeg...eerste kans..

6 april 2022 om 09:59

Ik ben groot fan van Ten Hag maar zijn visie kost zo veel tijd om in te slijpen dat ik niet denk dat hij geschikt is als bondscoach (en mij werd verweten voorzitter te zijn van zijn fanclub toen het allemaal niet draaide).

6 april 2022 om 10:34

@Gluubster: Koeman is 1 grote teleurstelling en het is wat mij betrefd een verschrikking dat die weer is aangesteld. Waardeloos voetbal en meer geluk dan wijsheid ieder ander was beter geweest dan Koeman.

6 april 2022 om 11:30

@myvision ik vind het echt de grootste onzin dat mensen ten Hag als beste optie opnoemen. Op basis waarvan? Wat heeft hij nu echt (op één leuk CL seizoen na) laten zien? Om bondscoach te zijn heb je andere kwaliteiten nodig dan club coach. Je moet communicatief sterk zijn, je moet in korte tijd een team kunnen smeden en je moet tactisch sterk zijn.

Op al deze punten komt ten Hag op dit moment te kort. Vooral op het puntje tactiek zie je dat ten Hag nog zwaar te kort komt. Vooral in Europese wedstrijden kan hij zijn team tactisch niet zo neerzetten, dat wanneer een tegenstander iets anders doet dan verwacht, het weer goed staat. Ajax wordt niet voor niks steeds Europees uitgeschakeld, na een leuke kwalificatie vliegen ze er steeds uit.

Koeman heeft prima gepresteerd als bondscoach en er zijn altijd mensen die een andere trainer beter vinden, maar voor Nederland is Koeman een hele goede keuze.

6 april 2022 om 12:05

Bjp: dat zijn gewaagde uitspraken. Als iedereen beter was geweest had ik dus ook net zo goed bondscoach kunnen worden... ondanks dat ik vind dat ik veel van voetbal weet(dat vinden we ten slotte allemaal) denk ik dat het een verschrikkelijk idee zou zijn om mij eindverantwoordelijke te maken.

Kun je buiten je relaas om ook nog beargumenteren waarom Koeman een mislukking is/was bij Oranje? De resultaten vertellen ons anders namelijk..

6 april 2022 om 13:01

Spel niet om aan te gluren. Resultaten meer geluk dan wijsheid. Spelers erbij halen die er niet thuis horen. En ja ieder ander was beter geweest zelfs een pion zou het wss nog beter doen (beetje overdrijven kan geen kwaadðŸ˜).

5 april 2022 om 23:30

Wat een kortzichtigheid.. ineens is iedereen vergeten dat Koeman vast hield aan Babel, strootman, Hateboer, jeroen zoet, enz enz.

Het was een drama onder Koeman waarbij depay Carte blanche had. Hier gaan we naar terug!!

De boer heeft de puinzooi van Koeman opgeruimd, is flink afgezeken en we gaan vanaf 2023 weer gewoon verder! Top! Luuk de jong moeten brengen om tegen noord Ierland het ek net veilig te stellen enz.

5 april 2022 om 23:37

‘De Boer heeft de puinzooi van Koeman opgeruimd’.
Bedankt Shenkie, nu moet ik een schone onderbroek halen omdat ik deze heb volgepist van het lachen.

5 april 2022 om 23:40

@Shenkie

De Boer wat heeft die dan bereikt? Is bij zowat elke club ontslagen en beschadigd.

Heeft totaal niks bereikt met het Nederlands elftal.

Terwijl Koeman, het Nederlands elftal liet winnen van de regerend wereldkampioen en de grootste rivaal Duitsland versloeg, daarmee de finale van de Nations League bereikte.
En zich overigens makkelijk kwalificeerde voor het EK, wat overigens onder de Boer is verprutst!

5 april 2022 om 23:46

En Koeman is verder niet bij vrijwel iedere ploeg ontslagen? Vooral na z'n rattentaxi's pakte het goed uit...

5 april 2022 om 23:49

Laat ik over een ding duidelijker zijn. De Boer werd soms ook terecht afgezeken… maar doordat de Boer dingen fout deed lijkt wel alsof we Koemans geklooi vergeten zijn!

En laten we aub t niet groter maker dan t is. De nations league zijn oefenpotjes en als je uit 4 centrale verdedigers kan kiezen van Juventus inter liverpool en man. City met blind nog achter de hand dan kan je van die landen indd misschien een keer winnen niet waar?

6 april 2022 om 00:03

@myvision volledig met jou eens Koeman loopt midden in een proces weg naar zijn "droomclub" faalt volledig en word nu bijna feestelijk onthaald om weer terug te komen. NL elftal is geen B ploeg dat moet de allergrootste eer zijn voor een coach en dat is het voor Koeman duidelijk niet. Daarnaast heeft Koeman in mijn ogen helemaal niet zo geweldige gepresteerd met het NL elftal een paar leuke wedstrijden en toen was die weg, er word hier gedaan alsof die ons 2 x wereld kampioen heeft gemaakt. Daarnaast ook gewoon geen hele geweldige trainer vind ik maar de mensen bij de KNVN zijn zo incapabel dat ze altijd moeten terug vallen op een Advocaat, V Gaal of Koeman.

6 april 2022 om 08:01

Shenkie de spelers die jij noemt hadden een bijrol of er waren geen betere alternatieven. Dat is nu wel anders. Daarbij heeft Koeman wel het fundament gelegd door onder andere Frenkie te laten debuteren, Virgil aanvoerder te maken en Memphis inderdaad spits.
Na een goede periode onder v Gaal kan hij wellicht gewoon verder bouwen en nu hij voor 3,5 jaar vastligt zal hij daar ook de tijd voor nemen.

6 april 2022 om 08:25

Pieterpost. Ik denk werkelijk dat ieder mens Frenkie had laten debuteren, Virgil aanvoerder gemaakt en Depay in de spits had gezet. Dus om daar nu Koeman de credits voor te geven?

6 april 2022 om 09:22

Achteraf makkelijk praten. Frank de Boer had ik dat niet zo snel zien doen bijv. die had er vast een andere draai aangegeven (die zette ook Luuk de Jong en Weghorst in de spits bijv.). Koeman liet Frenkie debuteren uit bij Frankrijk wat best guts tonen was. Sindsdien is hij eigenlijk onze spelmaker. En Virgil aanvoerder maken tja, ik vond het toen redelijk verrassend. Natuurlijk 1 van de steunpilaren van het elftal, maar leiderscapaciteiten zag ik niet direct bij hem.

6 april 2022 om 12:12

Frank de Boer wilde een ander systeem spelen waar Memphis niet als enige spits in zou gaan alleen. Puntje bij paaltje stond Memphis niet anders te voetballen onder Koeman, want zijn rol was het zelfde. Koeman liet Frenkie tegen Peru debuteren en niet tegen Frankrijk uit. En Virgil is in zijn carrière natuurlijk al verschillende keren aanvoerder geweest. Het was niet dat hij uit het niets opeens tot aanvoerder werd benoemd.

6 april 2022 om 12:13

Nou als ik research doe zie ik toch echt dat hij eerder bij NL aanvoerder was dan dback-up aanvoerder bij Liverpool..

6 april 2022 om 08:39

Ik niet, er zijn zat trainers die wel aanvallend spelen en zouden willen. Koeman is zelf vertrokken en komt nu weer terug omdat dat avontuur voor hem slecht verlopen is. Ik vond het voetbal onder hem erg slecht en erg verdedigend. Had liever Koeman niet meer gezien omdat hij zelf Oranje in de steek liet.

6 april 2022 om 09:34

Mwah ik vind het een waardeloze keuze. Ik had liever wat geprobeerd. Koeman heeft al zo vaak laten zien zich beperkt te ontwikkelen. Het is een amicale man met een open gezicht, maar op inhoud vind ik hem niet echt denderend.
Ik geef liever een totaal ander soort coach de kans, maar goed we willen wat we hadden zodat we krijgen wat we kregen. Al die sportbonden hebben hetzelfde probleem, kiezen altijd een bekende naam en zijn dan stomverbaasd dat het eigenlijk vaak niet echt vernieuwing brengt.

6 april 2022 om 09:50

Noem dan ook eens een of meerdere namen van de coach die jij zou aanstellen.

6 april 2022 om 10:50

Ik zou het proberen bij creatieve geesten die zich niet perse bewezen hebben.
Heb voor mezelf niet perse een plaatje gemaakt die met sterren om kan gaan, ken de karakters binnen Oranje niet dus het is lastig maar ik zou eerder bij Slot, Ten Hag en zelfs Dick Lukkien uitkomen.
Wat ik zou willen is een coach die een elftal kan smeden, die niet angstig is en creatief durft te zijn vanuit kracht ipv uit zwakte, die niet de hele dag zeurt over tekorten en wat die niet krijgt maar gewoon het beste voetbal mogelijk smeedt met de voetballers in dit land. Als dat bijvoorbeeld zou kunnen door van Dijk te passeren dan sta ik daar voor open. Het zijn niet de beste 11 spelers die het beste team maken en een coach vult daar een essentiele rol in in.
Fraser, Ultee, iemand van buiten het voetbal, Robin van Galen ofzo probeer eens iets.

Koeman is een coach die niet gaat falen, maar ook niet gaat excelleren en ik denk dat het NL elftal iemand verdiend die kan excelleren en als we dan falen jammer dan. Liever 10% kans op wereldkampioen en 90% op het WK niet halen dan sowieso het WK halen maar sowieso geen finale.

Dat zat er dik in. In mijn ogen de beste optie, aangezien hij na Van Marwijk met afstand onze beste bondscoach was!

5 april 2022 om 23:19

Vind Louis nog wel een tikkie beter. Met matig materiaal in 2014 een prachtig toernooi neergezet. Maar Koeman; prima.

5 april 2022 om 23:27

Je hebt helemaal gelijk, ik heb Van Gaal helemaal niet meegeteld! Koeman is in mijn ogen nu in ieder geval de beste optie en de meest realistische optie. We kunnen hier nu heel opportunistisch roepen om Ten Hag, Zidane of weet ik veel wie maar we weten allemaal dat dat geen opties zijn zolang zij gewilde managers zijn bij de grotere clubs.

6 april 2022 om 07:36

Het is vooral heel treurig dat we geen goede opties hebben.

6 april 2022 om 18:57

@j0rnnn

Klopt, maar we hebben ook wel hoge verwachtingen hoor. Dat we onze bondscoach kunnen kiezen uit een hele reeks (liefst Nederlandse) toptrainers met internationale ervaring die de 65 nog niet gepasseerd zijn.

Van Marwijk was ook geen gearriveerde toptrainer toen hij bondscoach werd. Advocaat ook niet. Van Basten en Rijkaard ook niet, eigenlijk niemand, behalve Louis van Gaal. Sommige anderen hebben juist naam gemaakt met Oranje. Dus ons verwachtingspatroon is niet altijd even realistisch.

5 april 2022 om 23:23

Loui presteerde beter, van Basten liet mer Oranje mooier voetbal zien. Koeman deed het gewoon degelijk. Maar verre van geweldig.

5 april 2022 om 23:32

Mooier voetbal? Nederland heeft onder Van Basten 2 prachtige wedstrijden gespeeld en is daarna met de staart tussen de benen naar huis gestuurd door Hiddink en Rusland. Onder Van Basten speelden we het gros van de wedstrijden echt heel, heel erg matig! De route naar het WK 2006, het WK 2006 zelf en de route naar het EK 2008 waren in mijn ogen echt helemaal drie keer niks. Onder Koeman werd de weg omhoog ingezet na jaren van verval, hij wist het tij te keren. Daar mag hij best de credits voor krijgen!

5 april 2022 om 23:55

Volgens mij had Van Basten vooral een beetje pech met de privé omstandigheden van Bouhlarouz.

6 april 2022 om 00:00

Dat zal best meegespeeld hebben, dat doet niet af aan de stroperigheid en de moeite die Nederland toen in het spel had zitten. Die wedstrijd tegen Rusland zal dan een one of geweest zijn, maar het spel hield absoluut niet over. Hij is punt technisch gezien ook een zwakke bondscoach geweest die vooral grossierde in het laten debuteren van vage spelers die 2 leuke wedstrijden gespeeld hadden bij RLC, Excelsior of Heracles..

6 april 2022 om 00:04

Och, die wedstrijd tegen Rusland was afschuwelijk. Daar zullen we t snel overeens zijn.

6 april 2022 om 01:00

Louis heeft ervoor gezorgd dat wij 2002 niet meededen. Waarom vergeten zoveel mensen dat. Selectief geheugen? Of nog niet geboren toen.

6 april 2022 om 10:53

En hoe zie je dat bij Koeman? Die zet ik meer op 80/20
80% bagger 20% succes en dan niet eens 'echt' succes in mijn herinnering.

6 april 2022 om 18:59

Ja man, die avond was ik bij een vrijgezellenfeest. Alles stond klaar om een topavond te worden. Verliezen we van Rusland... wat een domper op de vreugde. Zelfs ergens een lapdance scoren zat er niet meer in, alles was in een keer dicht.

5 april 2022 om 23:26

Met afstand onze beste bondscoach?? Hij scheet er tussen uit voor een eindtoernooi. Koeman heeft zich absoluut nog nergens bewezen. Van Gaal is drie klasses beter en zelfs het realisme van Van Marwijk was overtuigender. Koeman is het net niet en ik vrees dat ie het ook niet gaat worden. Tactisch niet sterk genoeg, geen bravoure en geen Hollandse school.

5 april 2022 om 23:29

“Geen bravoure en geen Hollandse school†zijn in mijn ogen alleen maar pluspunten. Met realistische coaches (Van Marwijk en Van Gaal) kwamen we het verst. Er zijn geen betere alternatieven.

5 april 2022 om 23:33

Ja, maar in mijn ogen niet. Als je beste speler Frenkie pure Hollandse school is en je met Ajax ook zo Europa kon bestrijden, dan kan je dat ook met Oranje. Gelukkig gaat Van Gaal dat nog in een iets veiligere samenstelling laten zien, Koeman gaat straks weer met van die afbrekers komen als Strootman, De Roon en Babel.

5 april 2022 om 23:56

Kom eens met een serieus alternatief dan Koeman in plaats hysterisch te typen dat hij “rattentaxi’s neemt†en “vast en zeker weer met die afbrekers en Babel gaat spelenâ€. Ook Frenkie de Jong deed het prima bij Oranje onder Koeman, dus misschien valt het allemaal wel mee.. Nederland had zich niet geplaatst voor 2 eindtoernooien en Koeman wist het te flikken om zich toch te plaatsen voor het EK en een finale te halen van de Nations League. Onder De Boer vervielen we weer in massale ellende zoals we die van Blind, Advocaat en Hiddink kende!

6 april 2022 om 00:10

Zo hysterisch is het niet. De man heeft zijn kansen gehad en makkelijk uit handen gegeven. Ik begrijp ook niet dat je weer begint over De Boer, die overigens een ronde verder kwam dan iedereen voorspelde, want daar gaat het nu helemaal niet over. Het gaat er om dat de KNVB met hangende pootjes bij een coach terugkomt die een absolute wereldclub totaal in een hemd heeft gezet. Dat wordt nog even benadrukt door hun huidige coach. En er is door de KNVB totaal geen enkele moeite gedaan bij andere sprekende namen. Ik heb de afgelopen maanden weleens een Guardiola over Oranje zien praten. Als die man de CL wint met City, wie zegt dat hij dan misschien wel niet iets totaal anders wil doen voor een land dat zijn type voetbal ontdekt heeft? Waarom moest nu al duidelijk worden dat Koeman het moest worden terwijl in de zomer de gehele trainerscaroussel weer gaat draaien. Dat pleasen van Koeman, de man die nooit eens zichzelf als schuldige kan aanwijzen van wanprestaties. Dat stoort me. Dat is niet hysterisch, dat is mensenkennis.

6 april 2022 om 07:58

Ik betrek De Boer hierin omdat hij ons directe vergelijkbare materiaal is. Niet alleen deed hij het aantoonbaar minder met het Nederlands elftal dan Koeman, De Boer is het niveau coach waar we weer naar afzakken als de KNVB Koeman niet neemt. Laten we alsjeblieft niet doen alsof De Boer het ook maar in de buurt van ''goed' gedaan heeft met dit team, door de groepsfase door te komen. De enige reden dat niemand verwacht had dat we die groep door zouden komen was juist dat hij de bondscoach was.

Ben je serieus? Jouw alternatief voor Koeman is Guardiola? Die nog een jaar contract heeft en bij de rijkste club ter wereld jacht maakt op de Champions League? Dat is toch geen realistische optie man! Als het niet Koeman wordt, wie dan?

De KNVB is niet creatief, de KNVB wordt geleid door mensen die geen verstand lijken te hebben van de dingen waar ze over beslissen. Als het niet Koeman zou worden dan zou je die ellendige lobby weer krijgen voor Gullit-Ten Cate of voor Fred Rutte-*insert naam van lichtgewicht hier*.. We hebben het jarenlang kunnen zien, de mensen bij de KNVB hebben geen idee wat ze doen!

Het geld is er niet voor een goede buitenlandse bondscoach, aangezien de KNVB ongeveer een miljoen per jaar te besteden heeft, en Nederlandse topcoaches zijn er niet. Geen topcoaches die bereid zijn om hun veelbelovende clubcarrieres aan de kant te schuiven voor een carriere als bondscoach in ieder geval. We zoeken in de B-garnituur en komen dan bij de beste uit die we hebben!

Verder vind ik het heel makkelijk om hem alleen maar wanprestaties toe te schrijven. Hij heeft het bij meer clubs goed dan verkeerd gedaan toch? Bij Barcelona was het niet goed, dat klopt helemaal, maar hij is ook gewoon niet een coach van het niveau dat ze graag hebben bij Barcelona. Maar in mijn ogen heeft hij in Engeland niet onverdienstelijk werk gedaan op zijn niveau, sterker nog: bij Southampton heeft hij het fantastisch gedaan en bij Everton begon hij sterk en is het na zijn vertrek allemaal nog heel veel slechter geworden!

6 april 2022 om 09:56

Koeman is zeker niet de juiste keuze. Hij liet het Nederlands elftal te makkelijk vallen en had toen al geen bondscoachmoeten worden. Dat was al een zwaktebod van de KNVB. Koeman kan nu geen enkele andere topclub meer krijgen en kiest eieren voor zijn geld. Guardiola zou de perfecte bondscoach voor Nederland zijn. Hij is een fan van het Nederlandse voetbal en volgt ook de Cruijff filosofie waar hij een fan van is. Wat wil je nog meer.

6 april 2022 om 10:20

Chesky, het zou fijn zijn als de mensen die zo tegen Koeman zijn ook met realistische namen komen. Guardiola en Ten Hag zijn dat niet. Ik heb nog niet 1 iemand met een beter en realistische naam zien komen.

6 april 2022 om 10:59

@arsenal890, dat is voor mij het hele probleem! Heeft Koeman een geweldige trainerscarriere met ongekende successen en had ik er alle vertrouwen in dat we met hem wèl het EK 2020 gewonnen hadden? Nee, natuurlijk niet. Koeman is ook niet de beste trainer en ik vind hem vooral heel vervelend en belerend overkomen terwijl hij geen enkel recht heeft om die toon aan te nemen. Denk ik dat hij op dit moment onze beste optie is, om de doodeenvoudige reden dat er geen betere Nederlandse coaches zijn die het ook echt kunnen gaan doen? Ja. Alleen daarom ben ik blij met deze aanstelling, we hoeven ons nu niet druk te maken dat ze met beroepsloser Bosz op de proppen komen wanneer (want als is het niet meer..) hij eruit gegooid wordt bij Lyon!

6 april 2022 om 11:16

Precies YouriCFC. Koeman is geen wereldcoach maar wel de beste en meest realistische optie op dit moment. Ten Hag, Slot en wereldcoachss als Guardiola willen niet. Verder heb je alleen maar mindere coaches. Hoe je het dan went of keert is Koeman de beste optie.

6 april 2022 om 11:30

Genoeg alternatieven, buiten NL.
Ranieri, Low, Zidane, Valverde, Bielsa. Ga zo maar door

5 april 2022 om 23:58

Hoe kan je een bondscoach die geen eindtoernooi heeft geleid nou in een rijtje 'beste bondscoaches' zetten 😅 Is totaal niet te beoordelen hoe goed het team nou eigenlijk was onder Koemans leiding, in de kwalificatie richting het eindtoernooi was het in ieder geval niet veel soeps.

6 april 2022 om 00:03

Het was dusdanig goed dat we ons weer geplaatst hebben. Ik vind de negativiteit die rondom deze aanstelling hangt echt helemaal niet passen bij de nationale rauw die hier getoond werd toen bekend werd dat hij naar Barca ging. Nederland speelde een stuk beter onder Koeman dan onder De Boer of zijn voorgangers tot Van Gaal.

6 april 2022 om 00:27

Nationale rauw? Ik stond te juichen en mij veel anderen die van mooi voetbal houden.Je hebt zijn laten vallen van Oranje wel heel eenzijdig opgevat. Als iemand mij op een dergelijke manier in de steek laat, want heel serieus neem je een landenteam niet als je op deze manier voor een eindtoernooi vertrekt, dan hoef ik die persoon niet meer te zien. Het tekent het gebrek aan zelfrespect bij de KNVB, geen visie en geen mentaliteit. In dat opzicht passen de bond en Koeman goed bij elkaar ja.

6 april 2022 om 09:29

Myvision, voetbal draait om resultaten vooral op eindtoernooien. In jouw geval zou je dus het liefst Bosz zien. Die aanvallend speelt met zijn kamikaze tactiek en dus in de groepsfase wordt uitgeschakeld… Koeman is veruit de beste optie en heeft het laten zien dat die het goed kan. Onder van gaal en van marwijk hebben we ook niet het beste voetbal laten zien maar zijn we wel ver gekomen. Elke keer geef je commentaar op Koeman maar ik heb je nog niet 1 goede realistische alternatief zien geven. Ten Hag en guardiola zijn namelijk totaal niet realistisch.

6 april 2022 om 13:47

Ten Hag is wel realistisch gezien niemand weet van Ten Hag dat hij dat niet zou willen gezien dat nooit gepolst is. Juist die aannames van mensen hier dat dingen niet zouden kunnen, zorgen er voor dat ze niet gebeuren. Je moet altijd voor het hoogst mogelijke gaan, ook met beperkte middelen. Dat is de reden dat Van Gaal met Ajax de CL won, dat is de reden dan Ten Hag ook bijna die kans maakte om de CL met Ajax te winnen, dat is de reden waarom Van Gaal zich nu uitspreekt dat dit Oranje prima de wereldcup kan winnen...maar met types zoals die bij de KNVB zitten, zoals Koeman is, overdreven de veilige 'realistische' routes nemen met betonvoetbal..tsja, dan heb je op voorhand al verloren. En wij als toeschouwer al helemaal. Daarbij heb ik hier op dit topic precies 0x Bosz genoemd, dus leg me dat niet in de mond svp.

6 april 2022 om 05:48

Deze beste bondscoach heeft nog helemaal geen toernooi geocached. Dus in mijn ogen kun je er vrij weinig van zeggen.

Er kan nu wel weer heel veel gezeik komen, maar wie anders gaat het doen? Ik zou het liefst zien dat de knvb gewoon is een keer voor een grote naam uit het buitenland gaan, maar daar zijn ze te schijterig voor

5 april 2022 om 23:09

Die kans was er afgelopen zomer, toen was Conte vrij. Hij was al eens bondscoach van Italië en deed dat in mijn ogen erg verdienstelijk. Verder zijn er geen grote namen vrij of te porren om bondscoach te worden denk ik.

5 april 2022 om 23:09

Nouja je zegt het zelf al. Op zich een logische keuze, maar toch niet echt bevredigend want wel een veilige optie en niet eentje die enorm veel ambitie of visie uitstraalt.

5 april 2022 om 23:11

Daar zijn ze niet te schijterig voor maar ze hebben het geld niet of willen het niet betalen. Er is een salary cap van 1 miljoen. Daar ga je geen Guardiola mee halen die een miljoentje of 12 per jaar verdiend en een Conte komt daar ook zijn bed niet voor uit. Dan kom je in de categorie Preud'homme, Steve McClaren en Roger Schmidt terecht en daar zit je ook niet op te wachten

5 april 2022 om 23:25

Zelfs als ze vol voor zo een dure topcoach zouden gaan, krijgen ze heel Nederland over zich heen. Dan zou iedereen boos zijn dat ze niet goedkoop in onze eigen Nederlandse managers pool vissrn

5 april 2022 om 23:28

Ik had een arsene wenger wel mooi gevonden, en die komt echt niet voor het geld

5 april 2022 om 23:36

Wenger is in 2018 gestopt als coach van Arsenal, heeft daarna geen trainingsveld meer gezien en was in de tijd dat hij weggegaan/weggestuurd is al niet meer in staat om het moderne voetbal bij te benen. Nee dank je, doe dan echt Koeman maar..

6 april 2022 om 08:45

Nee Koeman was wel actief maar faalde ook zowat overal. Daar zit je dan wel op te wachten? En van Gaal was er ook een tijd uit maar blijft wel gewoon prima presteren. Daarnaast is Wenger wel altijd analist gebleven en bezig geweest met het spel. En trainen daar kan je assistenten op zetten. Ik ben ook van mening dat je met een buitenlander had moeten komen als er geen geschikte Nederlander was of beschikbaar is. Het schip Koeman was in mijn ogen geweest en hij is zelf weggegaan en dus zijn kans verspeeld. Maar helaas is de KNVB niet heel erg creatief in bondscoaches en dat blijkt nu maar weer eens. Genoeg betaalbare buitenlandse coaches die het zouden willen doen ook voor een minder salaris. In België hebben ze ook een buitenlander die er al lang zit en ik denk dat in Nederland toch echt wel wat meer te verdienen zal zijn..

Toch wel de beste keuze. Ondanks dat hij niet netjes is weg gegaan vorige keer.

5 april 2022 om 23:34

Ik vond het nog redelijk. Tuurlijk verdiende het niet de schoonheidsprijs maar hij had wel duidelijk in zijn contract opgenomen, dat mocht Barcelona aan de deur kloppen dat hij dan weg zou mogen.
Hij had ze eerder al een keer afgewezen maar omdat in 2020 definitief het EK niet doorging was het het enige moment om nog te kunnen vertrekken.

Dat we daarna de Boer kregen kon hij ook niks aan doen.

Mooi man, nu kijken voor welk mooi avontuur hij er dit keer vandoor gaat🤷, vraag me af hoe je als oranjespeler hiernaar kijkt

Hij solliciteerde hier ook echt naar, kijkend naar Forca Koeman…

5 april 2022 om 23:12

Die docu kijk je ook met het schaamrood op de kaakjes hoor, echt niet doorheen te komen.

Goeie keuze! Meest realistische optie die er is. Hij heeft het al eerder laten zien en kan ook enorm goed opschieten met de huidige groep. Denk zeker dat hij gewoon blijft voor een eindtoernooi. Barcelona was zijn enige droomclub en die optie valt definitief weg. Mooi dat we na het WK gelijk verder kunnen!

Geweldig! Prima keuze. Het moest zo gaan, en nou weer terug bij Oranje. Top! Onder Koeman was Oranje erg stabiel. Teams als Engeland, Frankrijk, Duitsland en Portugal werden verslagen, sommige zelfs met gemak.

5 april 2022 om 23:12

Toch haalde hij er te weinig uit omdat hij zo behoudend is, nee ben niet echt enthousiast met de keuze voor hem.

5 april 2022 om 23:15

De beste spelers van Oranje staan nu eenmaal achterin.

5 april 2022 om 23:21

Te weinig uit? Ik denk niet dat er meer uit te halen was. Met het huidige materiaal kun je geen aantrekkelijk voetbal spelen en dergelijke resultaten behalen. Op het middenveld hebben we eigenlijk alleen Frenkie de Jong van internationaal hoog niveau en in de aanval heeft alleen Memphis dat.

5 april 2022 om 23:25

Steeds maar blijven aanpappen met |De Roon en zo, is een coach dat voor zekerheid kiest.

6 april 2022 om 01:04

Zekerheid die waarschijnlijk nodig was. We hebben een fantastische periode onder Koeman gehad. Nu speelt Koopmeiners. Misschien een betere voetballer, maar absoluut geen slot op de deur en die hebben we sowieso nu niet op het middenveld. Ik ben geen fan van De Roon, maar er zijn wel resultaten geboekt.

6 april 2022 om 09:49

Voor een Jut en Jul toernooi ja. Op een serieuze eindronde heb ik treinspringer Koeman nog nooit gezien.

Prima toch? Deed het heel behoorlijk en de spelers waren blij met hem. Heb niet zo veel met al die oude koeien uit sloten halen van: hij liet Oranje in de steek voor Barca enzo. Die man streefde z’n dromen na, geef hem eens ongelijk. Nu weer lekker bij Oranke, mooie grote naam. Beste opvolger voor Louis wat mij betreft.

De kogel is door de kerk.

Ondanks alles toch de beste keus als je het van Nederlandse trainers moet (wil) hebben.

Goede keuze. Onder hem hebben we goede resultaten behaald tegen veel sterkere landen als Engeland, Duitsland, Frankrijk en Belgie. Dat was echt razend knap

5 april 2022 om 23:20

Op basis van wat waren die landen zoveel sterker? Op Engeland na hebben ze stuk voor stuk ook gefaald op het EK dus misschien vielen die knappe prestaties ook wel een beetje mee. Ik wil dat Nederland op het veld ook echt dominanter en sterker is en dat krijg je met dat angstige spel van Koeman zelden te zien. Nog even genieten van de grootmeester. Hopen dat hij ons onverbeterlijks gaat geven.

5 april 2022 om 23:24

Dominanter en sterker? Dat heeft niets met de coach te maken en alles met het materiaal. We hebben momenteel nou eenmaal niet zo'n geweldige selectie, althans niet op de flanken en voorin blijft de bepalende kwaliteit beperkt tot Memphis.

5 april 2022 om 23:24

Op basis van de aanwezige kwaliteit in de selectie. Met Koeman vraten we Frankrijk en Duitsland op toen en scoorden we drie keer tegen deze landen. Ik krijg het gevoel dat jr niet helemaal objectief bent want onder Van Gaal waren we 60 minuten de onderliggende partij en werd het uiteindelijk een 1-1 gelijkspel

5 april 2022 om 23:41

Frankrijk was prima, maar Duitsland benoemen is eigenlijk onnodig. Het slechtste Duitsland in 20 jaar verslaan is geen verdienste. Zuid-Korea won zelfs van Duitsland.

5 april 2022 om 23:55

Dat kan best, maar Koeman deed het zeker niet minder dan Van Gaal met dit Oranje

6 april 2022 om 09:23

Wanneer vraten we die op? Keer op keer op achterstand wat in de 2e helft werd omgedraaid door terug te gaan naar 433. Je kunt het ook zien als tactische blunders. Van gaal won ook gewoon als die penalty niet werd omgedraaid. Koeman is oke qls resultaatcoach maar verder niets bijzonders.

6 april 2022 om 13:16

Dat dus maar Japie kan nooit kritisch zijn op Koeman.
Je hebt helemaal gelijk over koemen.

Triest dat dit gebeurd, hij heeft Nederland verlaten voor Barca, als meneer nu nogsteeds coach was bij Barcelona had hij niet eens contact gezocht om bondscoach te worden.
Er zijn toch wel andere opties om voor te gaan?

Lekker man. Je trainer boekt hem, faalt vervolgens gigantisch hard ( niet voor het eerst in zijn carriere) en je neemt hem terug. Maar ach ja, is niet alsof er veel alternatieven zijn. Maar dat koeman verre van een toprainer is, lijkt me duidelijk.

5 april 2022 om 23:28

De objectiviteit is dan ook vaak wel enigszins ver te zoeken onder Barca-supporters. In z'n eerste seizoen heeft hij het best aardig gedaan, in het tweede seizoen niet. Echter heeft Koeman vooral clubs op z'n CV waar het een kwestie van tijd is dat er een keer een minder seizoen tussen zit.

Hoe dan ook heeft Koeman het gewoon uitstekend gedaan als bondscoach en aangezien het spelersmateriaal nog steeds hetzelfde is, is het aannemelijk dat hij daar op voort kan borduren. Wat voor stempel je er dan aan plakt, tja... Nederland heeft uberhaupt geen trainers lopen die je recent als 'top' zou kunnen omschrijven.

6 april 2022 om 00:33

@sirius: Lijkt mij eerlijk gezegd wel raar. Je kwalificeert je met een team voor een EK. Vlak daarna verlaat je ze voor je droomclub, waar het chaos is en je ook nog eens redelijk hard faalt. Spelers worden opgescheept met een FdB en spelen een slecht EK. Nu kom je weer terug bij praktisch dezelfde spelersgroep en wil je met ze naar het volgende EK en WK. Ik zou persoonlijk niet echt meer in hem geloven.

6 april 2022 om 09:30

Ik ben ook geen koeman fan, maar xavi heeft nu wel een aanval die 3 klasses beter is dan begin van het seizoen bij koeman toen iedereen geblesseerd was. Qua voetbal is koeman wel beperkt maar het is een redelijke resultaat coach.

6 april 2022 om 09:31

Jij gelooft niet meer in hem regulator. Maar misschien is relevanter wat de spelers ervan vinden… Die waren er allemaal tevreden over als Koeman terug zou komen.

5 april 2022 om 23:44

De trein Barcelona komt 1 keer langs in je leven, dhr Koeman had ook nog eens hartproblemen.
Als mens zal ik hem dit nooit kwalijk nemen.

6 april 2022 om 00:51

Faalt gigantisch hard vind ik zo overtrokken en betekent dat je niet verder kijkt dan de resultaten. Koeman heeft het aardig gedaan eerste seizoen en vorm gegeven aan het huidige team met de spelers die z'n voorkeur kregen. Stapte ook in wanneer Barca een van z'n moeilijkere periodes beleefden met alles dat speelden. Tweede seizoen had ie te maken met een president die openlijk tegen hem was, Covid gevallen, vertrek Messi, Pedri langdurig geblesseerd en een matige aanval. Eerste seizoen was het Barca van Koeman het team die me meeste en grootste kansen gecreeerde in Europa alleen ging slecht met de kansen op.

6 april 2022 om 01:09

Beetje makkelijk. Toen Xavi kwam was er opeens wel geld en middelen om spelers te halen. Daarbij waren de blessures ook gewoon heel veel bij Koeman. Koeman kon nog net Luuk De Jong krijgen. Terwijl in de winterstop opeens vrij grote namen gehaald konden waren. Koeman heeft bij Oranje genoeg laten zien waarom hij nu weer een nieuw contract krijgt. Hij heeft het Nederlands elftal weer teruggebracht van de diepe dalen van de jaren ervoor. Dat moeten we niet vergeten.

6 april 2022 om 05:19

Ik vraag me dus af waarom iedereen zegt dat hij gefaald is? Koemand had het zwakste Barcelona elftal onder zich sinds jaren en er was geen geld beschikbaar voor aankopen. Zodra die weg is wordt ineens de spits binnengehaald volgens mij ook nog andere spelers.

Als coach ben je vaak zo goed als dat je materiaal is en die voorzitter van barca heeft helemaal niets voor Koeman gedaan.

Tuurlijk de Jong was een belachelijke aankoop, echter wat moet je als er constant wordt gezegd dat er geen geld is?

6 april 2022 om 07:24

Wat een dom commentaar, alsof Koeman als coach / bondscoach geen successen heeft geboekt. Ook was Barca natuurlijk ook echt een warm bad toen hij daar kwam. Koeman zijn tweede seizoen bij Barca was niet goed, maar volgens mij was heel Barca een puinzooi en plukte de club de vruchten van een goed beleid! Succes met de wedstrijden in het Spotify Camp Nou.

6 april 2022 om 09:39

Wel heel makkelijk. Heel Barca is een farce geworden. Had de resultaten van Xavi weleens willen zien met alle blessures en zonder al die miljoenen voor versterkingen. Het bestuur is gewoon een grote grap. Ik zeg niet dat Koeman een toptrainer is, maar wel heel makkelijk om alleen hem de schuld van de resultaten te geven.

Dit lag in de lijn der verwachting gezien de berichtgevingen afgelopen weken.

Een gemend gevoel, enerzijds goed gezien vorige periode bij Oranje.
Anderzijds, vertrek je weer midden in een traject als er groener gras lijkt te zijn aan de overkant?

Nou dat worden weer zwaarbevochten overwinningen met oersaai spel tegen landen als letland en estland. Ben een beetje koeman moe aan het worden

Lekker man! Bij Barcelona was het niet al te best. Maar het Nederlands elftal onder Koeman vond ik zelf heerlijk om naar te kijken! Hopen dat het alleen nog maar beter wordt!

Heerlijk, gewoon weer terug. Beste keuze en geen tijd om te roepen om Frank, Marc of Clarence

Liever Fraser gehad die dan gelijk de filosofie van VanGaal doorontwikkelt op het elftal maar zijn tijd komt nog wel. Na Koeman dan maar hopelijk Guardiola of Slot

5 april 2022 om 23:31

Heb je de ploegen van Fraser weleens zien spelen? Die past zich ook gewoon aan aan de tegenstander en het spel is doorgaans nogal stroperig. Bovendien is Van Gaal ook niet bepaald van het vreselijk aantrekkelijke voetbal, althans niet in 2014 en ook niet nu. Ja, 1 wedstrijdje maar dat wist Frank de Boer tegen Italie ook te presteren. We hebben nou eenmaal niet het materiaal om aanvallend voetbal te spelen zoals men het graag ziet.

5 april 2022 om 23:53

Heb je de ploegen van Koeman weleens zien spelen? Zelfs Barcelona kon er niets meer van. En binnen 2-3 maanden heeft Xavi dat toch behoorlijk op de rit of niet? Met Frenkie als een van de drijfveren.

Ik kan hier wel mee leven. Hou niet van verandering, nieuwe gezichten of buutenlanders als Oranje coach. Ja, ik ga vannacht gerust slapen.

Nou heerlijk jongens, Forca Koeman seizoen 4 en nog een aflevering Hoge Bomen, ik kan niet wachten! Gelukkig past zijn botte communicatiestijl wel hier in Nederland en zal er vast veel minder wrijving zijn. Het was overigens wel duidelijk dat dit ging gebeuren, er is simpelweg niet veel meer beschikbaar. Bij de KNVB lijkt een buitenlandse coach ook geen optie.

5 april 2022 om 23:23

Erik ten Hag. Totaalvoetbal 3.0, volgt de lijn Cruijff icm Van Gaal. Absoluut klasses beter en passender voor dit Oranje. Gemiste kans.

5 april 2022 om 23:28

Je doet net of het de absolute droom van elke Nederlander is/moet zijn om bondscoach te worden. Neem maar van me aan dat zo'n ETH er op dit moment met geen haar op zijn hoofd aan denkt. Dat is voor coaches die het wat rustiger aan willen gaan doen of op een dood spoor zijn beland in hun clubcarriere. Jonge coaches met ambitie dromen vast wel van een wk (met hun land) maar pas op termijn. Die willen nu elke dag bezig zijn met hun job en bij een club werken.

5 april 2022 om 23:48

Ik ben het alleen eens met dat 'geen haar op zijn hoofd die er aan denkt'.

6 april 2022 om 01:12

We gaan Erik Ten Hag toch niet vergelijken met Cruijff en Van Gaal? Heeft een seizoen boven het kunnen van Ajax gepresteerd, waar gelukkig ook alles meezat in dat seizoen. Maar ik zie Ten Hag niet als een betere trainer dan Koeman. Ik moet het nog maar zien met hem buiten zijn Eredivisie avonturen.

6 april 2022 om 09:52

"volgt de lijn Cruijff icm Van Gaal" - waar vergelijk ik die nou precies? Overigens is Van Gaal zeer te spreken over Ten Hag en hoor ik die minder over Koeman.

5 april 2022 om 23:34

Ja, z'n media-optredens waren nogal schrijnend, maar dit was een no-brainer. Hij is momenteel de beste optie om dit materiaal echt te laten renderen. Bovendien is de kans groot dat het dan gewoon weer 4-3-3 wordt. Weliswaar met de punt naar achteren, maar in die tactiek renderen de spelers individueel ook op hun best.

Armoedig om een trainer te nemen die ons in de steek liet zonder pardon. Ik begrijp niet waarom we steeds in hetzelfde vijvertje blijven vissen. Koeman is weg blijf dan ook weg. Was desnoods voor een buitenlander gegaan. Zoals conte. Maar steeds zeggen we moeten een Nederlandse trainer, sorry hoor maar we hebben met alle Nederlanders behalve Michels niks gewonnen. Dus ja waarom niet iets anders

5 april 2022 om 23:37

Ach, alsof je met dit materiaal wereldkampioen of uberhaupt Europees kampioen wordt. Het was al bijzonder dat Koeman ze naar de finale van de Nations League wist te loodsen. Of je nou Conte, Guardiola of Koeman voor deze groep posteert, de cup ga je niet winnen. Daarvoor hebben we op te veel posities een matige bezetting. Bovendien is de kwaliteit op de bank redelijk beperkt. Een topkeeper hebben we ook absoluut niet.

5 april 2022 om 23:51

En dit is nou het mooie aan Van Gaal: die zegt dat we absoluut kans maken en met het tactische vernuft en de bravoure van Van Gaal gaan we er dan ook in geloven. Met die externe attributie van Koeman, nooit ligt er iets aan hem, zijn angstige spelopvatting en vrijwel nul bravoure, nee, daarmee win je de oorlog niet. Van Gaal noemt alle goede dingen bij Humberto, jij benoemt alle minpunten. Tsja, als Ajax zo de CL in was gegaan in 95 dan hadden ze m ook nooit gewonnen.

6 april 2022 om 09:20

Een trainer als conte die was nooit uitgeschakeld tegen Tsjechië,en de nations League is geen groot toernooi om een finale te halen. Die prestatie is niet zo hoog.

6 april 2022 om 01:15

Waarom Conte? Die man is een fantastische trainer. Maar past qua opvatting en theatrale gedrag toch totaal niet bij het Nederlands elftal?

6 april 2022 om 09:21

Wat maakt gedrag nou uit. Je ziet tenminste dat hij meeleeft met de sport en z’n spelers. Hoe Koeman er bij Barcelona bij liep. Dat was schandalig jonge spelers die 1 fout maakte niet eens een hand geven

10 miljoen mee gekregen van Barcelona dus kan in januari voor bijna 2 miljoen dit rustige baantje als bondscoach gaan doen.Jammer dat er niet eens een grote naam door de knvb wordt aangesteld

Tjsa.. In vergelijking met Frank de Boer is het geweldig, in vergelijking met Louis een tegenvaller. Ik was niet bepaald onder de indruk van het spel dat Koeman vertoonde met het elftal destijds.. Weinig pit en ook zeker geen degelijke prestaties.
Had liever een jongere coach gezien of een buitenlandse coach, gewoon een frisse wind in het elftal die tevens ook met types als Promes en Depay kan omgaan.

Maargoed, we gaan zien wat ons te wachten staat.

5 april 2022 om 23:40

Hoezo in vergelijking met Louis? Ik snap dat de beeldvorming nu louter positief is, maar je kunt toch niet stellen dat Oranje nu zo aantrekkelijk speelt? Ook onder Van Gaal is dat nogal incidenteel.

6 april 2022 om 00:46

Er is orde, prestaties gewoon prima en er staat iemand die bewezen heeft te kunnen presteren.

Ik had graag liever een keer een buitenlandse trainer gezien, iedereen zegt altijd dat Koeman zo goed heeft gepresteerd maar het Nederlands Elftal word in mijn ogen echt onderschat. We hebben een verdediging die absolute wereldtop is en daarnaast spelen alle jongens bij (sub)topclubs. Als je het vergelijkt met 2010 had je Sneijder,Robben en van Persie als absolute wereldtoppers die heb je nu ook met Van Dijk,de Ligt,Frenkie en De Vrij. Verder vind ik Danjuma ook een geweldige speler en als Bergwijn deze zomer een goede transfer kan maken heb ik daar ook veel vertrouwen in. In mijn ogen zijn we wel degelijk kanshebber voor de wk winst want in mijn ogen hebben alleen Frankrijk,Portugal,Brazilie en Argentinie een betere selectie dan ons en vind ik ons gelijkwaardig tegenover landen als Belgie en Engeland. Maar we gaan zien hoe Koeman het gaat doen als je de verhalen mag geloven lag hij wel goed in de groep dus dat is tenminste positief!

Perfecte job voor hem, heeft niet meer de conditie voor een full time job. Dan begint ie weer met zeiken en zeuren. En dit keer geen clausules meer neem ik aan. Een derde trein moet hij gewoon laten lopen. Maar Oranje zit wel goed de komende jaren

Nou, nu maar hopen dat er dit keer geen trein langs komt.

Wachten op de volgende trein...

Tja, als je enkel Nederlandse coaches wil aanstellen en mensen als ETH nog te druk bezig zijn met hun carriere op clubniveau snap ik wel dat je bij Koeman uitkomt. Heeft het in zijn eerste periode ook prima gedaan overigens. Maar moet je nou echt zo'n mediageile clown zonder zelfreflectie voor de groep willen? Ach ja zal vooral afhangen van hoe de selectie naar Koeman kijkt zeker, daar heb ik geen flauw benul van.

5 april 2022 om 23:43

Ik vind sowieso dat een land enkel een coach met de betreffende nationaliteit zou moeten hebben. En ach, als bondscoach was hij een prima uithangbord.

6 april 2022 om 11:16

Gewoon lekker buiten NL zoeken, ander blijf je rouleren tussen een Koeman, van Gaal, Dickie en zo niet dan maar een onervaren niets nut die er niks van begrijpt (De boer, Blind).

Korte termijn coach die geen lijn in het spel kan krijgen. Hield te lang vast aan Promes en Babel. Had liever een coach gezien voor lange termijn. We moeten op een gegeven moment wel ergens naar toe werken en met een visie. Ik vind elke 2 jaar een nieuwe coach best wel armoedig.

Ik verbaas mij over sommige reacties. Eerst was het zonde dat hij wegging omdaT het zo goed ging en nu bakt hij er niks meer van?

Leuk al die kinderen hier die hem alleen oordelen op zijn Barcelona periode. Koeman is gewoon een topcoach die je ook echt stappen hebt zien maken. Hij heeft de ervaring en de kunde om spelers net dat beetje extra ta laten geven. Hier een grote blij

Mooi. Verreweg de beste keuze. En ook lekker vroeg geregeld zo. Wat ben ik blij dat ik geen eindeloze discussies hoef te lezen over Henk ten Cate, of lui die nog steeds niet doorhebben dat Frank Rijkaard gestopt is. Peter Bosz met zijn kamikaze voetbal, die ook nog eens steevast een fulltime jaar nodig heeft om een team zijn speelstijl aan te leren..... man, wat heb ik een namen voorbij zien komen. En dan kwamen ze uiteindelijk met de minst slechte: Frank de Boer. Ouch. We hebben alleen Louis, dan komt er een tijdje niets, dan komt Koeman, dan komt er lichtjaren niks. Hopelijk ontwikkelt een Nederlandse coach zich naar een acceptabel niveau. Tot die tijd ben ik dolblij met Koeman.

5 april 2022 om 23:46

Ik heb eigenlijk alleen vertrouwen in Ten Hag en Slot als je naar het huidige trainersgilde kijkt. Echter kan het nog wel meer dan een decennium duren voordat 1 van die heren het bondscoachschap overweegt.

6 april 2022 om 00:07

Die heb ik ook allebei hoog zitten. Maar dan zijn we inderdaad wel een toernooi of 2, 3 verder. En als wildcard Van Bronckhorst nog, want dat is geloof ik wel een toernooitrainer gezien zijn prestaties in de beker. Laten we hopen dat Koeman zo presteert dat hij er voorlopig kan blijven zitten.

Geweldige oplossing voor de KNVB en Koeman zelf. Koeman heeft recent volgens mij ook aangegeven dat het bondscoachschap beter bij hem past. Heeft voor zijn overstap naar Barcelona ook prima prestaties geleverd bij het Nederlands elftal. Daarnaast liep de spelersgroep ook met Koeman weg. Een goede match en vrij snel gehandeld door de KNVB. Waardoor we de komende tijd onder Van Gaal en Koeman goed zitten.

Tja, het getuigt niet echt van creativiteit bij de Knvb. Ik had persoonlijk een verrassende naam wel leuk gevonden maar met Koeman weet je wel wat je in huis haalt.

Goede keuze. Koeman zal getergd zijn op eerherstel. Hierna graag pep polsen om te zien of hij ooit nog Cruyff een eer wil betuigen!

Had van mij niet gehoeven. Wegloper. Had liever Ten Hag of Peter Bos gezien.

Al die azijnzeikers hier moeten eens ophouden met schrijven dat Koeman niet geschikt zou zijn.
Toen Koeman begon heeft hij uitstekend werk verricht, zette de juiste spelers op de juiste plaats en het begon te lopen.
Finale Nations League gehaald en gekwalificeerd voor het EK.
Als daarnaast belangrijke spelers van de huidige selectie hem graag terug zien komen, is het verstandig dat hij nu al is vastgelegd.
Rust in de tent, wat wil je nog meer ?

7 april 2022 om 17:49

Niet iemand die wegloopt en een elftal goed laat lopen ipv bagger voetbal laat spelen

Na die hele Barca soap en de documentaires had ik hier niet meer mee in zee gegaan, dan word er wel is gezegd dat Van Gaal dol is op zichzelf maar Koeman brengt dat begrip echt naar nieuwe hoogtes.

Dan is ie twee jaar bondscoach en dan komt er vast weer een niet te missen trein voorbij hoor.

Koeman heeft, ondanks de vele clubs die hij heeft getraind, het enkel bij Feyenoord zijn eerste periode bij Oranje goed gedaan.
Op basis van dat sentiment wordt die nou neergezet als de beste optie die we hebben en de beste bondscoach.
Terwijl naar mijn mening een Henk Fraser niet voor hem onder doet.

Had gewoon een Fraser de kans gegeven.
Dat is een uitstekende trainer en ik zie er een uitstekende bondscoach in.
En voor zij die het van belang vinden, hij heb ook nog een kleurtje. Ben je van dat geschreeuw ook even af.

Moet ik wel zeggen dat ik de arrogante kapsoneslijer Koeman totaal niets gun.

Goh… dit zagen we natuurlijk totaal niet aankomen toen hij vertrok naar Barcelona…😂 wel een slimme keuze van de KNVB denk ik… een van de weinige slimme keuzes maar dat is weer een discussie voor een ander topic🤷ðŸ»â€â™‚ï¸

Lekker Koeman terug nemen, nadat hij de boel in de steek heeft gelaten, nu Frank de boer nog terug halen als assistent en het feest is helemaal, compleet

Heeft het prima gedaan eerder bij oranje en een betere is nu niet beschikbaar. Zijn droom aan heeft die gehad, kan die nu successen behalen met oranje.

Waarom nou weer koeman??

Waarom geen buitenlandse trainers.. Het is altijd koeman en hiddink en dat soort, waarom niet x over de grens

Benieuwd welke trein er langs gaat komen.

Dit is weer pure armoe.... Ga voor Fraser of een buitenlandse coach.

6 april 2022 om 08:14

Wat heeft Fraser dan laten zien? Zijn elftallen springen er nou niet echt bovenuit qua voetbal. Een buitenlandse coach zou natuurlijk kunnen, maar ik heb het idee dat de KNVB daar nog niet aan wilt beginnen.

Op dit moment de beste keuze denk ik. Koeman heeft het goed gedaan bij oranje. Hij gaf oranje weer wat smoel nadat we niet meer meetelden… ben alleen benieuwd of hij dan weer terug gaat grijpen naar 4-3-3 of dat hij blijft voortborduren op het 3-5-2 van Van Gaal. Veel hangt samen met hoeveel succes we hebben op het WK.

Onbegrijpelijk, Oranje uit je handen laten klappen omdat er weer wat mooiers voorbijkwam en dan alsnog weer aangesteld worden. Kan er met mijn hoofd niet bij.

Persoonlijk ben ik geen fan van Koeman, maar zijn vorige periode bij Oranje was wel succesvol en hij wist ons na jaren weer eens te doen plaatsen voor een eindtoernooi. Dat hij daarna de stap naar Barcelona zetten kan ik hem ook nog wel vergeven, want het was zijn droomclub.

Ik ben alleen totaal geen fan van het voetbal waar Koeman voor staat. Veel van zijn wedstrijden bij Oranje waren niet fijn om naar te kijken, en volgens mij hebben we onder Koeman vaak een 1-0 achterstand moeten ombuigen naar een overwinning. Ik vind het gewoon niet zo'n goede coach.

Helaas is er alleen niet veel beters waar we uit kunnen kiezen (als de coach per se Nederlands moet zijn).

Ten Hag zou natuurlijk geweldig zijn, maar ik heb toch wel twee twijfels bij hem. De eerste is dat het eigenlijk gewoon 'te vroeg' is voor hem om bondscoach te worden. Ten Hag staat in de belangstelling van grote clubs zoals Manchester United. Je zou wel gek zijn om daar nee aan te verkopen en voor een nationaal elftal te kiezen. Ten tweede, Ten Hag zijn speelstijl heeft meestal wel een langere periode van gewenning nodig. Dat heb je niet bij Oranje. Je bent meestal maar zo'n 2 weken bij elkaar.

Bosz had ik persoonlijk ook een leukere kandidaat dan Koeman gevonden, maar ook hij zit nog bij een club. Alhoewel de kans groot is dat hij daar ontslagen wordt. Bosz staat voor aanvallend voetbal en hoog druk zetten. Iets wat ik ook graag bij Nederland zie.

Voor de rest zie ik niet zoveel Nederlandse coaches die goed genoeg zijn om het nationale elftal te coachen.

Meer dan prima keus. Heeft het de eerste periode goed gedaan. Snap het geklaag niet dat Koeman Oranje in de steek heeft gelaten.hij heeft Barca 2x afgewezen. Het EK werd vervolgens uitgesteld en het was onduidelijk of het EK uberhaupt door zou gaan. Door corona was het redelijk uitzichtloos. Logisch dat hij bij de 3e keer wel toehapte en Oranje verliet.

verstandige keuze, hij heeft het immers meer dan voortreffelijk gedaan met Oranje na alle ellende onder Blind en De Boer. Nederland stond er weer, knapwerk. Logisch was ook dat hij naar Barca ging, alleen verkeerde timing. Het ging niet goed bij Barca en er moest schoon schip gemaakt worden. Daar is Ronald voor opgeofferd, maar wilde te graag een keer Barca trainen, wat ook begrijpelijk is. Nu weer terug bij Oranje is gewoon prima. Ten Hag zou ook een optie zijn, maar die gaat lekker nog bij een club aan de gang. Zijn tijd komt nog wel.

Ben persoonlijk blij met Koeman, had misschien wel Ten Hag bij Oranje willen zien maar die wil nog liever clubtrainer blijven.

Nou... Ik had het niet gedaan. Straks komt er weer een trein langs en is hij weer vertrokken..

Totaal geen fan van Koeman. Waardeloze trainer. En het is een wegloper (of trein springer).

Koeman zal niet weer voortijdig vertrekken. Barca kan van zijn bucket list en ik denk dat hij wel wakker is geworden.

Barca is wel een smet op zijn blazoen geweest. En die interviews en documentaires hebben ook niet geholpen. Wat een succesverhaal had moeten worden, heeft de boel toch wel beschadigd denk ik. Maar zijn resultaten en klik met de spelersgroep van het Nederlands Elftal waren goed. Hij is misschien meer bondscoach dan clubtrainer. Wie anders moet je ook nemen? Ten Hag gaat naar een grote competitie. Bosz is een risico, die teams blijven na een goed begin onderuit gaan. Fraser is nog veel te onervaren. Ik vind wel een vereiste dat je op CL niveau gewerkt hebt. Het gaat om een selectie die laatste 8, misschien laatste 4, op eindtoernooien kan halen en ook vaak haalt.

Kijk hij had natuurlijk wel gewoon het EK gedaan als dat niet uitgesteld was geweest. Daar kon hij niet veel aan doen. Het was vervolgens wel een beetje een drogreden over perspectief (hadden competities en club stadions ook niet, sterker het EK 2021 zat vol itt de CL en leagues).

6 april 2022 om 11:12

Er is inderdaad weinig keus als je steeds maar binnen dezelfde kader blijft zoeken. Genoeg buitenlandse coaches met genoeg ervaring en een andere kijk hebben en laten we dat nou juist nodig hebben. Want laten we heel eerlijk wezen, je werkt niet aan een toekomst als je steeds maar terug valt bij de zelfde namen.

Coaches zonder club/land: Zidane, Ranieri, Joachim Low, Ernesto Valverde (zijn wellicht onhaalbaar) maar daar een poging wagen kan altijd. En verder is er een grotere lijst van coaches die op papier genoeg ervaring hebben en NL naar een ander niveau kunnen brengen.

Beste keuze als het gaat om NL coach naast onze Louis. Maar waarom niet verder kijken? Genoeg buitenlandse coaches die deze job zouden willen aannemen. Het is ons nog niet gelukt om met het Nederlandse voetbal school het WK te winnen, dus waarom niet verder kijken?
Vele zullen zeggen: Ja nee moet een Nederlandse coach zijn, maar laten we nou is bloed eerlijk zijn, echt veel keus hebben we niet en we vallen steeds terug op een van Gaal, Koeman, Advocaat of we gaan voor een onervaren coach die er de ballen niet van snappen (blind, De boer).

Heeft aangetoond tijdens zijn vorige periode als bondscoach dat hij de juiste persoon is. Hij is natuurlijk niet op het meest fijne moment weg gegaan, maar aan de andere kant was Barca natuurlijk zijn droomclub om een keer te mogen coachen dus snapte ik wel dat hij toen die stap maakte.

Bij gebrek aan beter goede zet hoop alleen dat ze clausule trein er niet in hebben gezet

Slechtse keuze ooit, onbetrouwbare vetzak.
Je kan ook eens over de grenzen kijken naar een andere trainer als er in NL geen een te vinden is. Dus kiezen we maar voor een middelmatige dikzak, die er niets van bakt. Hij heeft het zo goed gedaan voor het NLs elftal. We zullen nooit weten wat hij op het WK gepresteerd zou hebben.
Verder heeft hij slecht gepresenteerd bij meerdere clubs. Dus nee, ik zou hem nooit meer aangesteld hebben. Zeer onbetrouwbaar.

Nou geweldig de man die niets wint bij zijn laatste clubs oh jah ontslagen worden.
Nou en de wedstrijden onder hem waren 1ste helft drama slecht en dan met geluk haalde die een punt.

Hopelijk komt er weer geen rijdende trein voorbij.

Was gewoon voor Van Wonderen gegaan ofzo. Waarom altijd uit het bekende vijvertje.

Velen zullen dit een goede keuze vinden. Ik hoorde Gaal nog zeggen dat hij persoonlijk de KNVB had geadviseerd Koeman aan te stellen.
Natuurlijk, natuurlijk

Ik hoop dat Koeman zijn staf zodanig vormt dat er ook assistenten bij komen die aanvallend denken.
De laatste tien jaar zijn het verdedigers die bij clubs en het Ned.elftal het voor het zeggen hebben. Het gevolg is dat we nu veel meer verdedigers opleiden dan aanvallers.
Het aanvallend denken moet je niet alleen (zgn) uitdragen, nee, je moet zelf ook in de aanval of aanvallende middenvelder zijn geweest. Want anders komt toch de verdediger in je teveel naar boven drijven

Lastig hoor. Een team dat net Wereldkampioen is geworden gemotiveerd houden..

Best beschikbare Nederlandse optie.
Jongens lopen met hem weg en dat geeft vaak mooi voetbal.
En de Nederlandse coaches kunnen prima het maximale halen uit deze groep denk ik. Daar hoef je geen buitenlandse coach voor te zoeken.

Zijn periode als bondscoach bij het Nederlands elftal was uitstekend deed het heel goed daar, Nederland die twee eindrondes misten door verschillende bondscoaches ook had ik het idee dat er een chaos was binnen de bond en selectie, maar toen Ronald Koeman was aangesteld als bondscoach van Oranje liep alles te lopen en het plaatsen zich weer voor een eindronde er werden overwinningen geboekt er werd zelfs gewonnen van Duitsland (wk winnaar 2014) en van Frankrijk (wk winnaar 2018) en ploegen hadden weer het lastig om tegen Nederland te spelen. En hij kwam tot de finale van de nations league wie weet als die nog bondscoach was van Nederland tijdens het ek misschien kwam die dan ook tot de finale. Hij had nooit naar Barcelona moeten vertrekken hij als bondscoach van het Nederlands elftal is perfect.

Deze man is overal ontslagen. Ook bij het Nederlands elftal heeft hij het slecht gedaan. Bij Barca was het niet om aan te zien. Geen buitenspelers alles ging naar binnen. Moet je Barca nu zien. Dit gaan we dus ook bij Oranje krijgen. Deze man heeft Luuk de Jong naar Barca gehaald boyz, wakker worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren