Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ihattaren maakt basisdebuut achter ‘superaanval’ bij Jong Ajax

Laatste update:

John Heitinga gunt Mohamed Ihattaren na zijn invalbeurt van afgelopen vrijdag nu ook zijn eerste basisplaats bij Jong Ajax. De huurling van Juventus lijkt tegen TOP Oss te beginnen als nummer 10 achter een op papier sterke aanval, waarin Sontje Hansen, Brian Brobbey en Mohamed Daramy staan geposteerd. De wedstrijd begint om 20.00 uur op De Toekomst.

Dat Ihattaren in de basis staat is opvallend, ook omdat Heitinga na zijn debuut tegen NAC Breda (0-0) zei dat de jongeling een lange weg te gaan heeft. "We weten dat hij goed kan voetballen, maar nu moet hij fit worden zodat hij het verschil kan maken", aldus Heitinga, die de vraag kreeg waar Ihattaren na zijn debuut aan moest werken. "Ik denk dat heel belangrijk is dat je geen excuusmentaliteit hebt, maar dat je een professional bent. Mo is nog hartstikke jong... het is aan hem, hij moet het doen. Het is graag of niet. Hij wil op Champions League-niveau voetballen, maar dan moet hij fit zijn. Hij is er zelf verantwoordelijk voor of hij de draad oppakt. Dat noem je discipline. Nu is het aan hem of hij aanhaakt."

Jay Gorter keert bij Jong Ajax terug onder de lat. De keeper was meer dan een maand uitgeschakeld met een vingerblessure en neemt de plek over van Calvin Raatsie, die op de bank zit. Ook Kenneth Taylor heeft van de basisspelers al ervaring opgedaan in het eerste elftal van Ajax. Het duel is overigens niet live te volgen op televisie, omdat ESPN de voorkeur heeft gegeven aan Jong PSV - FC Volendam. Op maandag zendt het kanaal slechts één wedstrijd uit de Keuken Kampioen Divisie uit.

Opstelling Jong Ajax: Gorter; Van Gelderen, Llansana, Musampa, Salah-Eddine; Fitz-Jim, Ihattaren, Taylor; Hansen, Brobbey, Daramy

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als je die voorhoude ziet snap ik dat sommige mensen jong teams in de kkd niet leuk vinden.

4 april 2022 om 19:01

Top Oss voelt zich waarschijnlijk zwaar belazerd 😄 Dit is gewoon een voorhoede waar menig Eredivisieclub jaloers op zou zijn

4 april 2022 om 19:05

Japie van deze drie is toch alleen Brobbey de speler waar mening eredivisieclub nu jaloers op is. Daramy vind ik echt 3x niks en ihattaren zal nog verre van wedstrijdfit zijn.

4 april 2022 om 19:08

Daramy valt idd tegen maar Ihattaren vind ik wel een geweldige speler hoor. Misschien nog niet geheel wedstrijdfit maar als hij 60 minuten gas kan geven heeft Top Oss al een probleem

4 april 2022 om 19:09

Denk dat daramy naast ajax feyenoord en psv overal basis zou staan.

4 april 2022 om 19:11

Daramy is in zijn eentje duurder dan menige aanval in de ED,

4 april 2022 om 19:12

Japie. Momenteel zal zijn 'gas geven' ook gewoon op een lager pitje zitten dan toen fit was. Dat hij kan voetballen staat buiten kijf, maar ik geloof echt niet dat hij nu op 100% kan voetballen. Ook niet 60 minuten lang. Als ik de foto boven dit artikel zie straalt het in ieder geval nog uit dat hij eens even 60 minuten gas kan geven.

4 april 2022 om 19:33

Eeeuh, als je 7dagen per week professionele begeleiding krijgt voor Cardio, Voeding en Voetbal. En je kan na 2maanden (30 jan. 2022 ) nog niet 60 minuten lang gasgeven in Jong Ajax. Dan kun je beter stoppen. Enige dat hem kan belemmeren vandaag is wellicht de Ramadan.

4 april 2022 om 19:37

Met deze voorhoede zou iedere ED club zich handhaven, daar ben ik 100% van overtuigd.

4 april 2022 om 19:39

Heb toch niks te maken met dat top oss zich belazerd voelt? Darami kost bijna meer dan de hele kkd bij mekaar…

4 april 2022 om 20:07

NJFROMVOL

En Neymar was in zijn eentje duurder dan menig aanval in Frankrijk.

Dus wat is het punt?

4 april 2022 om 20:21

Krillin, als ik je het punt moet uitleggen, zou dat zonde van de moeite zijn.
Water naar de zee dragen ... Apen leren klimmen... enz

4 april 2022 om 20:26

Tsja Daramy en Kudus, de twee Denen van Overmars, 25 miljoen bij elkaar en je hebt er helemaal niets aan. Vraag me af wie hier grof aan verdient heeft over Ajax' rug?

4 april 2022 om 20:55

NjFromvol

Leg dan uit, wat is het verschil met andere competities.

Neymar kost meer dan aanval van menig club in Frankrijk, waarschijnlijk zelfs duurder alle clubs.

Mbappe was ook iets van 180 miljoen.

Dus samen bjjna half miljard. Daar kan absoluut geen enkele club aantippen. Zelfs in de CL niet.

Dus wat is het verschik??

4 april 2022 om 21:29

Kudus heeft wel een prima start gehad. Hij liet echt wel zien goed te kunnen ballen. Daramy daarentegen nooit van onder de indruk geweest. Kudus zou ik zeker nog niet afschrijven.
Misschien een jaartje verhuren op niveau als hij niet lekker meekomt met het 1e/de trainingen.

4 april 2022 om 23:15

@MrKrillin, deze vergelijking maak je niet echt toch? 😅

5 april 2022 om 09:33

Kudus een Deen? Als je dat denkt verklaart dat misschien ook de rest van je reactie want Kudus was in het begin misschien wel de meest veelbelovende speler van Ajax. Die blessure heeft hem alleen niet goed gedaan maar dat kan je natuurlijk nooit weten als je hem koopt.

4 april 2022 om 19:01

Inderdaad

4 april 2022 om 19:29

Tussen de Linies heeft hier net nog een interessant artikel over gepost. Lezen waard. Belachelijk al die spelers bij de beloften.

4 april 2022 om 20:08

Thanks voor de leestip omtrent het artikel, dat elk Jong team gemiddeld een stuk meer punten pakt zodra er minstens een speler uit het eerste meedoet is gewoon pure competitievervalsing. Ik ben er daarom voor dat spelers die bij het eerste geregistreerd staan niet meer mee kunnen doen met Jong teams, maar spelers vanuit Jong teams wel naar het eerste kunnen. Op die manier gun je talenten die zich goed ontwikkelen wel de stap naar het eerste, maar voorkom je dat de Jong teams ook gebruikt worden om jonge spelers die bij het eerste buiten de boot vallen minuten op niveau kunnen maken (zie Brobbey, Daramy, Kudus, Romero, Ledezma, Balk, etc). Voor het laatstgenoemde kun je namelijk gewoon oefenwedstrijden plannen doordeweeks tegen een andere tegenstander uit Nederland die vrij is.

4 april 2022 om 20:53

Daar los je toch niets mee op, dan blijven ze gewoon geregistreerd staan bij Jong.

4 april 2022 om 21:01

Joshua je lost daar niets mee op. En er is volgens mij al een regel, dat een speler bij zoveel wedstrijden in het eerste, niet meer bij JAJ mogen spelen.

4 april 2022 om 21:44

De enige oplossing zou de resultaten tussen jong teams en de KKD teams niet mee te laten tellen, aangezien zo de jong teams de vrijheid hebben wie ze willen op te stellen en de professionele clubs met echte belangen zo eventueel iemand kunnen sparen of zelf ook eens iemand kunnen uitproberen op een bepaalde positie.

Ik weiger in ieder geval nog voor de punten tegen jong Ajax te spelen wanneer Kudus in de basis staat. Die jongen is beter als wanneer je alle betere eigenschappen van alle KKD-spelers in één speler weet te gieten.

4 april 2022 om 22:17

In Spanje werkt het anders prima, daar spelen de tweede elftallen van een stuk meer clubs in de pyramide maar zal je niet zien dat bijvoorbeeld een Asensio jaren geleden minuten maakte bij Castilla.

4 april 2022 om 23:18

@IKEA dan stellen de KKD teams tegen de Jong teams hun veteranenelftal op natuurlijk. De enige oplossing is vaste selecties voor Jong teams, vaststaand vanaf begin competitie en daar mogen alleen jeugdspelers aan toe worden gevoegd. In de winter is er een selectiemoment. Voor de rest de Jong teams onderling oefenwedstrijden spelen om hun geblesseerde spelers ritme op te laten doen en daar de KKD niet meer voor misbruiken. Heel simpel.

4 april 2022 om 23:57

@fossen. Ik ben voor, maar dan ook die belachelijke leeftijdseis eraf. Jong team vaste selectie met vrije doortoch naar het eerste maar dan niet meer terug. Zonder leeftijdsgrens. Drie ervaren spelers in elk Jong team zou namelijk 10 keer beter zijn voor de ontwikkeling van de overige 8 op het veld. En het is geen competitie vervalsing want iedereen komt tegen die ervaren spelers te staan.

5 april 2022 om 06:42

Bij hoeveel wedstrijden is dat dan? Met name Brobbey heeft er al aardig wat achter zijn naam.

4 april 2022 om 19:31

Top Oss speelt nergens meer voor dus die gasten vinden het alleen maar mooi om tegen grote talenten en namen te spelen. Ook al
Zouden ze wel ergens voor spelen dan nog vind je het mooi om tegen Ajax met veel spelers van (1) te moeten. Waarschijnlijk zijn de spelers van Top Oss vandaag meer gemotiveerd dan wanneer ze tegen een andere keukenkampioendivisieploeg dan jong Ajax of jong PSV spelen.

4 april 2022 om 19:32

Schijnt inderdaad dat de spelers van top OSS al weken niet kunnen slapen van de opwinding om tegen het grote Jong Ajax te spelen.

4 april 2022 om 19:37

Wat is je probleem Fossen, lees je wel wat ik stuur? Of wil je weer likes krijgen door grappige maar domme dingen te roepen. Je hebt waarschijnlijk zelf nog nooit een bal aangeraakt. Als je 5e klasse speelt en je moet dan voor de beker tegen een derdeklasser dan was je extra gebrand om te winnen. Die derde klasser had waarschijnlijk weinig zin, en daardoor kreeg je in de beker vaak verrassingen. Zo werkt dat ook met dit soort situaties. Nederland is ook fanatieker wanneer ze tegen Duitsland spelen dan wanneer ze tegen wit Rusland spelen.

4 april 2022 om 19:41

'Wil je weer likes'... En dan je eigen reactie een duimpje geven 😂 Ik word zo doodmoe van iedereen PSV/Ajax supporters met name die alles goedpraten mbt de beloften en gewoon niet willen toegeven dat het belachelijk is hoe het nu gaat. Zo moeilijk is het niet dat in te zien.

4 april 2022 om 19:43

@Pauuwer, Wat een slechte vergelijking. Nederland weet ook tegen wie ze moeten spelen als het om Duitsland gaat, daar kunnen ze dan ook rekening mee houden. Voor KKD is het toch bizar dat ze de ene week spelen tegen een aantal A-Junioren en de andere week tegen een voorhoede met bijvoorbeeld een potentiële transfer waarde van 80 miljoen..

4 april 2022 om 19:47

Wat wil je in de eredivisie gaan zoeken als je niet kunt winnen van jong Ajax met 3 op papier goede spelers? Als je daar al bang voor bent kun je beter stoppen. Door die jong teams zijn er meer kijkers en inkomsten in de keukenkampioendivisie waar alle clubs profijt van hebben die daar spelen. Ik kan wel een voorbeeld aanhalen dat Ajax wel eens met 8 spelers van het eerste meedeed in de Jupiler league toendertijd die dan een week later met het eerste tegen Psg of Barcelona speelden en dan gewoon verloren van middenmoters in de Jupiler league. Die trokken hun pootje terug omdat ze dachten binnenkort gaat het erom voor mij. Het wil dus niet altijd iets zeggen of de grotere namen meededen.

4 april 2022 om 21:56

@paauwer, misschien heb je gelijk, maar je weet dat je hele verhaal is verzonnen met een kleine kans op de waarheid. Geloof mij maar dat geen enkele atleet of sporter een voorstander is van deze scheve vorm van competitie.

Je tweede argument is ook zum kotsen, namelijk 'wat heeft een KKD-ploeg in de eredivisie te zoeken wanneer je niet kunt winnen van een jong Ajax met drie dispensatie-spelers'.
Ik kan je in de eerste plaatst vertellen dat het jong Ajax dat vorige maand tegen ADO (daar heb ik een zeer helder beeld van en dat was echt ongelooflijk) speelde, ook zeer waarschijnlijk wint van 2/3 van de eredivisieclubs. Daarbij speelt jong Ajax de ene keer met een kern van jongens die miljoenen hebben gekocht en grotendeels uit twintigers bestaat, terwijl de week erop elf jongens van 18 spelen. En ook je kul-voorbeeld van die ene wedstrijd waarin juist de grote jongens het lieten weten, als we zo gaan beargumenteren is het eigenlijk van de gekke dat ze bij het eerste van Ajax nooit met Musampa, Youri Baas en Llansana? Heel vreemd voorbeeld, maar blijf vooral kijken door je topclub bril, dan heeft de houdbaarheid van een competitie of kleinere clubs hoe dan ook geen belang voor je.

5 april 2022 om 14:39



@ikea: Een dispensatie speler is een oudere speler die toch nog mag meedoen. Volgens mij deden er geen dispensatie spelers mee.
Maar zoals jij het beargumenteert dan kan in de eredivisie niemand meer tegen Ajax spelen want de spelers van Ajax kosten allemaal miljoenen en die van andere clubs niet. Misschien moeten alle topclubs uit alle landen dan maar snel stoppen want alles is oneerlijk.
Je moet het juist gewoon zien als iets moois wanneer je tegen de grote talenten mag spelen als keukenkampioendivisie club. De houdbaarheid van de keukencompetitie komt vooral door clubs als Ajax en Psv, waardoor er meer televisiegeld is en iedereen mee profiteert. Ook voor het Nederlands elftal is het goed dat grote talenten minuten leren maken tegen volwassen kerels. Maar omdat jouw club toevallig een keer voetbalt tegen een Ajax of Psv met een dure speler daardoor promoveer je natuurlijk niet. In die andere 34 wedstrijden die je speelt kun je zeker niet genoeg punten pakken waardoor je wel kampioen of tweede kunt worden.
Dan dat verhaal van je atleten is ook zelf verzonnen. Er zijn heel veel atleten die wel gewoon tegen de besten willen spelen zodat ze zelf ook beter worden, of direct laten zien dat ze beter zijn dan hun concurrent.

4 april 2022 om 19:34

Ik begrijp ook waarom clubs als PEC Zwolle, RKC en Sparta een enorme hekel hebben aan Ajax, Psv en Feyenoord....

Als Brobbey niet uit zijn contract was gelopen, was hij ook opgesteld geweest. Daramy is vooralsnog drama. En Sontje Hansen is gewoon een groot talent.

4 april 2022 om 20:20

Want Jong Feyenoord terroriseert de KKD?

4 april 2022 om 20:24

Hij bedoelt omdat ze sterkere spelers hebben dan de rest van de competitie denk ik.

4 april 2022 om 21:56

En dat geeft velen dan weer een reden om te kijken en krijgt de clubs dus nog televisiegelden. Zonder de jong teams was dat namelijk niet het geval geweest, dat was onderdeel van de tv-deal.

Lol, een talentenvoorhoede op potentieel Europees niveau op een achterveld in Oss. Kan me voorstellen dat die dit een beetje competitievervalsing vinden.

4 april 2022 om 19:09

Het is gewoon in Amsterdam (gelukkig)

4 april 2022 om 19:10

Maar daarnaast ook de enige reden dat er ook maar iemand geïnteresseerd is in een wedstrijd van Top Oss behalve de handvol supporters die ze zelf hebben.

4 april 2022 om 19:17

@MrGuide Top oss mag inderdaad blij zijn dat het grote Jong Ajax ze van enige bestaanswaarde voorziet.

4 april 2022 om 19:20

Denk dat buiten de ajacieden niemand geintresseerd in jong Ajax is. Hoog eindigen door elke week aan te treden met spelers die duurder zijn dan de tegenstander hun selectie knap hoor!

4 april 2022 om 19:28

Uiteraard is dit gechargeerd opgeschreven, maar ik geloof wel degelijk dat er een toegevoegde (commerciële) waarde is voor de totale KKD met de Jong ploegen van Ajax en PSV. Het gaat er niet om of die Jong teams hoog of laag eindigen, maar om het laten op doen van ervaring (Hansen) of weer fit laten worden van jonge spelers (Ihatarran). En ja, vanavond zijn er twee jongens waarbij je je af moet vragen of die in de KKD moeten spelen, ondanks dat ze beiden geen wedstrijdritme hebben. Vraag is of de competitie dusdanig ‘vervalst’ wordt door het wisselende karakter van de teams en of je bv de wedstrijden tegen de Jong ploegen uit de finale ranglijst moet schrappen (waar de Jong ploegen dan weer niks aan hebben aangezien dan alle ploegen zich sparen tijdens deze wedstrijden omdat ze toch niet meetellen).

4 april 2022 om 19:43

Tsja als alleen de ajacieden al geïnteresseerd zijn in deze wedstrijd is dat al ruim 50x zo veel interesse als er normaal voor TOP Oss is.

4 april 2022 om 19:45

De grootheidswaanzin is zo afzichtelijk. De beste club, want dat is Ajax, trekt zoveel mensen aan zonder een greintje romantiek.

4 april 2022 om 19:56

Ff dimmen maat!! wij hebben het mooiste stadion van de kdd altijd een top sfeertje

4 april 2022 om 21:14

Het is natuurlijk heel dubbel. Voor de clubs met een jong team heeft de competitie heel veel voordelen. Maar voor de clubs in de KKD zelf heeft het sportief vooral nadelen, je weet immers nooit wat je tegenover je krijgt.
Commercieel heeft het voor de KKD voor en nadelen.
Er is veel meer aandacht voor de KKD door de jong teams, en zeker de kleinere teams in de KKD hebben daar baat bij. We hebben in nederland ongeveer 8 of 9 miljoen voetbal fans, 7 miljoen daarvan hebben een sympathie voor een club uit de top 3 (kun je opzoeken).
Nadeel is dat de fans van de clubs zelf begrijpelijk niet op jong teams zitten te wachten. Voor de clubs met een grote achterban zal het eerder nadelen hebben, ik denk bijvoorbeeld aan NAC die op papier de 5e of 6e aanhang van Nederland hebben, die hebben hier natuurlijk helemaal niets aan.

4 april 2022 om 23:16

@Verdenkzaam: zie hier de pushnotificatie van VZ zodra Ihatarran een goal maakt en alle Ajacieden die hier komen VZ openen (en daarbij reclame zien) en vervolgens de goal zien waar ze opnieuw reclame nu naast het veld zien. Heeft niks met grootheidswaanzin te maken (ik zeg ook Jong PSV bv).Hoop emo reacties ipv de feiten onder ogen zien dat een club dat zoveel toeschouwers trekt als een top amateur team wellicht wel baat heeft met het spelen tegen Jong Ajax/PSV

Brobbey in jong ajax…. Dit gaat echt helemaal nergens meer over. Mooi overigens weer dat ESPN het niet uitzendt!

4 april 2022 om 19:04

Logisch dat ze voor volendam kiezen, die in de top meedoen. Ze kunnen moeilijk het hele programma omgooien omdat ajax nu met een andere basis speelt dan vorige week.

4 april 2022 om 19:07

Ik snap niet dat er geen 2 potjes uitgezonden kunnen worden

4 april 2022 om 19:15

Het blijft inderdaad onbegrijpelijk dat dit mag en gedaan word.
Hoop nu helemaal dat Top er vol voor gaat, niets is mooier dan dit elftal klop te geven.

4 april 2022 om 19:36

Want.... Doet Ajax iets onrechtmatigs dan?

4 april 2022 om 20:08

@tinus45 AZ kan inprincipe PRECIES hetzelfde doen, spelers van 1 ritme op laten doen in Jong..

5 april 2022 om 15:13

Nee hoor, zeker niet, maar ergens klopt er gewoon niets van en dat weet jij ook.

5 april 2022 om 15:14

Dat kan in principe, maar dat zou ik ook helemaal scheef vinden.
Die KKD is geen kleuterklas, maar een serieuze competitie die door toedoen van dit soort opstellingen alleen helemaal zijn doel misslaat.

4 april 2022 om 20:04

Ja joh, een speler van net 20 hoort hélemaal niet in een beloftenelftal. Het zijn jonge grillige spelers, jij hebt liever dat ze op de bank verpieteren en nooit spelen als ze eenmaal hun debuut hebben gemaakt op 17/18?

Haha snap dat je als fan van KKD-clubs dit competitie vervalsing vindt. Daramy, Brobbey, Ihattaren wauw. Ben benieuwd naar Mo. Daramy heeft het nog niet hè?

4 april 2022 om 19:02

Ach vervalsing, Jong Ajax kan niets bereiken in de KKD. Ze kunnen niet promoveren en het spelen met zo veel jonge jongens heeft ook gewoon nadelen, zijn veel grilliger dan doorgewinterde KKD spelers. Het is nou ook niet of die jong teams elk jaar eerste, tweede of derde worden en de eerste ongeslagen bovenaan staat.

4 april 2022 om 19:05

Ga toch weg man 😂😂😂. Deze hele voorhoede staat bij elke club in nederland behalve psv misschien in de basis. Brobbey en ihatarren al helemaal.

4 april 2022 om 19:06

Nee maar soms speel je tegen normale spelers van Jong, en nu speel je tegen een in potentie Europese (sub)top-voorhoede.

4 april 2022 om 19:07

Daar gaat het toch niet om .als je volgende week bij fc emmen bijvoorbeeld weer met een vereeedeld a junioren elftal staat dat is toch niet eerlijk tegen over top oss

4 april 2022 om 19:07

Deze ihattaren staat echt niet bij elke club in Nederlandse eredivisieclub basis hoor. Zal echt nog niet helemaal fit zijn en laten wij het over ritme maar niet hebben

4 april 2022 om 19:09

Het gaat hierin meer om de willekeur van spelers die zij kunnen opstellen. Behalve Hansen speelt iedereen normaliter in het eerste. Wat betekend dat je ze eigenlijk niet zou mogen gebruiken in de KKD. In italie spelen ze bijvoorbeeld vaak tegen hoog geplaatste amateur oefen wedstrijden om wedstrijdritme omhoog te halen bij de spelers. En de jeugd teams die spelen in de Serie D en spelers mogen niet over en weer totdat de transfermarkt open is.

4 april 2022 om 19:11

Jij snapt er dus werkelijk he-le-maal niets van. Wat een onzin kraam jij uit zeg, ongelooflijk. Juist het feit dat ze niets kunnen bereiken in de KKD zorgt ervoor dat ze zovaak met wisselende (en zwaar variërend in sterkte) opstellingen komen. Tot in extreme zoals je ziet......

4 april 2022 om 19:11

Precies jouw reactie is inderdaad waarom het competitievervalsing is. De ene week speel je tegen een team wat makkelijk ongeslagen bovenaan kan staan, de andere week speelt een andere club tegen de onder 16 die bij de onderste 5 mee zouden draaien.

4 april 2022 om 19:06

Competitievervalsing zijn de play offs. Wordt je derde met 80 punten en dan promoveert een periodekampioen die 55 punten heeft behaald. Bovendien kun je net de minste ploegen treffen in een periode. Wordt een beetje moe van de kritiek op de jong elftallen.

4 april 2022 om 19:11

@El Fenomeno. Ja de play-offs zijn voor mij ook heel apart, maar vindt het wel heel leuk systeem eigenlijk. Maar waarom wordt je moe van de kritiek? Als fan van PSV, Ajax, AZ en Utrecht is het handig want het is een ideale springplank voor de jeugd en daardoor aantrekkelijk. Maar de rest van teams krijgt tegenstanders met weinig fans, zonder historie tegen die tegenstanders en de ene week staat je concurrent tegen een veredeld A-elftal en speel je zelf de week erna tegen Brobbey Ihattaren en Daramy. Bij wijze van spreken.

4 april 2022 om 19:11

De play offs competitie vervalsing? Is play offs voor europees voetbal ook competitie vervalsing?

4 april 2022 om 19:25

Dan hadden die clubs vooraf de stekker eruit moeten trekken en genoegen moeten nemen met lagere som aan tv-gelden. Oh nee, want dan zouden er weer een paar op t randje balanceren of eruit donderen. Waarschijnlijk daarom een vermoeiende discussie steeds. Alleen hoor je die clubs nooit over het geld

4 april 2022 om 19:38

@vangaal123 ja die hele play offs is lachwekkend. De ploeg die als 1e periode binnen sleept kan daarna op halve kracht verder. Je ziet gewoon clubs die 12e staan mee doen met de play offs omdat ze in een vroeg stadium al een periode hebben.

Ik begrijp echt wel dat jong teams voor de meeste clubs oneerlijk is bij grote wisselingen. Maar dan wel achter zo n playoff staan begrijp ik zelf niet. Argument dat het leuk is dat snap ik maar dat vind ik ook van de Jong teams. Zou er alleen wat strakkere regels op gooien.

5 april 2022 om 08:35

Denk je echt dat er een club is die op halve kracht speelt? Teams willen in vorm zijn he voor de play offs

4 april 2022 om 19:07

Daramy doet het in jong behoorlijk goed, maar heeft het nadeel dat in Ajax 1 een zekere Tadic loopt. Hij heeft snelheid een actie en is doelgericht. Het is vooral zaak om stabiel te worden en wellicht dat hij volgend seizoen vaker de kans krijgt? Er is veel over Tadic te doen, maar hij levert wel! Ik kijk er niet raar van op als dit volgend jaar de voorhoede in sommige wedstrijden bij Ajax 1 is?!

4 april 2022 om 19:08

Daramy heeft het wel hoor, talent is zeker zichtbaar. Heeft een startsnelheid wat geen enkele rechtsback kan matchen. Hij moet nog wel groeien in het combinatievoetbal (waar Neres echt een snelle leerling in bleek) en zijn eindpass. Maar die gaat denk ik nog wel verrassen komend jaar.

Brobbey Ihatarren Daramy, als het de aanval van Az of Vitesse was had ik het ook geloofd🤣😅

Als je mij aan het begin van het seizoen had vertelt dat Daramy, Ihattaren en Brobbey samen tegen Top Oss zouden spelen had ik je voor gek verklaard.
Ik ben een voorstander van jeugdteams maar dit is eigenlijk te gek voor woorden.

Dit is toch echt pure competitie vervalsing deze aanval.

Haha, die aanval is meer waard dan de hele Eredivisie buiten de top 3.

Dat wordt leuk (of frustrerend bij verlies), maar zwaar voor Oss. Dit is een aanval, mits Ihatarren fit, dat gelijk de beste aanval van de subtop in de Eredivisie geweest zou zijn.

Man man, ze zenden jong Ajax ook écht niet uit he..
Leuke opstelling! Zal wel weer gezeur komen dat het niet eerlijk is. Waar ook zeker een kern van waarheid in zit

Ze mogen die selectieregels van de Jong teams ook wel eens aanpassen. Deze aanval gaat toch nergens over.

Jammer dat het niet uitgezonden wordt. Had Daramy en Ihattaren graag aan het werk gezien. En wat mij betreft direct de laatste wedstrijd voor Gorter bij Jong. Zsm onder de lat bij het eerste zo lang Pasveer er niet is.

4 april 2022 om 19:11

Amen! Er zijn nog 6 wedstrijden te gaan en dan heb je direct een goede testcase voor Gorter. Laat hij het zien kan hij 1e keeper worden voor aankomend jaar en zo niet haal je een nieuwe. Pasveer zal vermoedelijk 2e keeper worden na de zomer..

4 april 2022 om 19:25

Of hij gaat 2 keer de fout in En loopt Ajax kampioenschap mis en word ie verguisd en kan hij vertrekken.

4 april 2022 om 19:27

Fouten maakt onana ook. En als ie die fouten gaat maken dan is ie ook niet goed genoeg en moet hij worden verhuurd of verkocht. In Jong gaat ie het niveau ook niet verder opkrikken

Daramy is bij het 1e compleet uit de picture, Mo’s laatste basisplaats was van een jaar geleden en Brobbey komt net terug van een blessure, dus rustig aan iedereen.

4 april 2022 om 19:04

Maar het feit dat ze dan maar in de KKD gaan spelen, terwijl ze daarvoor niet gehaald zijn.

4 april 2022 om 19:10

Hij heeft toch gewoon een punt? Een van die spelers valt qua kwaliteit gewoon tegen en de anderen hebben langer of wat korter niet gespeeld. Kunnen ze mooi ritme opdoen in de KKD. Je ziet aan Onana wat er gebeurt als je iemand na lange afwezigheid direct weer in het eerste zet.

4 april 2022 om 19:28

De KKD is er toch niet om spelers van het eerste fit te krijgen ? De Jong teams zouden er zijn om de stap van jeugd naar het eerste kleiner te maken. Hiermee slaat ajax de plank volledig mis.

4 april 2022 om 19:32

En wat moet Ajax dan doen met hun , van blessure terugkomende spelers?

Direct in 1 zetten?

4 april 2022 om 19:46

Gewoon mee laten trainen met het eerste en rustig weer in brengen met korte wissels? Je weet wel, zoals letterlijk elke andere ploeg in de Eredivisie.

Jong PSV staat toch ook niet af en toe met Madueke in de voorhoede omdat hij van een blessure terug komt? Zou dat wel een goede regel vinden eigenlijk, dat als een speler bij het eerste ingeschreven staat je hem niet terug kan plaatsen. Dan gaat het tenminste weer om beloftes, en niet spelers die al doorgebroken zijn.

4 april 2022 om 19:48

De graafschap en Heracles hebben vandaag een vriendschappelijke wedstrijd gespeeld om de wissels te laten spelen. Misschien ook een idee voor Ajax ?

Mbt Ihattaren. Lijkt me verstandig hem eens te laten starten zodat hij ook zelf kan zien hoelang hij het volhoudt. Geen 90 minuten lijkt me.

Iedereen weer zeuren over competitie vervalsing etc. Maar uiteindelijk zijn Daramy/Brobbey/Ihattaren gewoon alledrie pas 20 jaar, het is niet alsof Tadic na een blessure weer wat minuten pakt in jong. Niks competitievervalsing aan hoor!

4 april 2022 om 19:36

De jong teams zijn er om de stap vanuit de jeugd naar het eerste kleiner te maken. Je kunt mij van alles vertellen, maar dat gaat voor deze spelers niet op. Dit staat haaks op de bedoeling van de jong teams in de KKD.

4 april 2022 om 23:05

Jawel hoor, Daramy niet goed genoeg voor het eerste dus moet nog een stap maken. Ihatarren moest opnieuw beginnen. Alleen Brobbey kan men betwisten.

ik kan me nu heel goed voorstellen als Oss zich een beetje genaaid voelt. Daramy Brobbey en een fitte Ihattaren zou in de Eredivisie ook niet misstaan.

Dit wordt zeker weer nergens uitgezonden ofwel?

Gelukkig speelt TOP nergens meer om. Anders had ik het zuur gevonden voor ze. Nu kan je dit nog wel flikken. Ik ga hier heerlijk van genieten. Hier zit gewoon meer voetballend vermogen in dan bij Ajax 1. Precies wat je wil zien eigenlijk. Ik ben heel benieuwd naar Ihattaren en Brobbey, eindelijk spelen ze in clubverband samen. Zijn samen Europees kampioen geworden bij de onder 17.

4 april 2022 om 19:07

Het word niet uitgezonden 😡

4 april 2022 om 19:10

Alles wordt uitgezonden, maar je moet ff goed zoeken

Dit slaat echt helemaal nergens op. Zo'n voorhoede voor jong Ajax. Jong PSV, Jong AZ en jong Utrecht stellen tenminste echt jeugdspelers op. Sontje Hansen begrijp ik, maar die andere 3 kunnen gewoon echt niet

4 april 2022 om 19:13

Paar weken terug speelde jong psv nog met maxi romero.

4 april 2022 om 19:14

Vandaag ook. Gaat nergens meer over die beloftenteams. Dikke vervalsing.

4 april 2022 om 20:04

Als de jong teams een vaste selectie zouden hebben dan is er veel minder weerstand en geluiden van andere clubs en speler over competitievervalsing. Want iedere club moet eind Augustus klaar zijn met de selectie. In Januari is er nog een moment voor transfers. Het lijkt er nu op dat de jong ploegen er profijt van hebben wanneer sommige spelers in het weekend niet hebben gespeeld met het 1e team. Lijkt een beetje alsof voor hun de interne transfermarkt altijd geopend is. Dus als de jong ploegen net als Volendam, Emmen, RKC, NAC, etc hun selectie op orde hebben in augustus/januari, dan is er weinig aan de hand

4 april 2022 om 21:39

Staat nu 2-2 met 2 goals van maxi Romero. Voor top Oss maakt het niet veel uit voor Volendam wel.

4 april 2022 om 19:16

Qua leeftijd is deze 'superaanval' ook nog gewoon jeugd hoor! Mogen allemaal in de onder-21

Fijn voor Top Oss ook, Daramy is duurder dan die hele competitie. Zou mooi zijn als ze dit winnen.

4 april 2022 om 19:09

Brobbey zou bij elke andere eredivisieclub behalve ajax de 1e spits zijn dat vind ik nog kwalijker dan daramy😂

4 april 2022 om 20:06

Migi

Dat had je ook met Neymar toen hij naar PSG gegaan is.

Messi verdient in zijn eentje meer dan willekeurig rechterrij club bij elkaar

Dus wat is het punt?

Ihattaren op het middenveld. Heitinga laat hem rennen. Ik ben benieuwd wat Ihattaren gaat laten zien. Ik denk dat hij makkelijk mee kan met dit niveau.

Tsja, Top Oss weer zo goed als kansloos vanavond. De complete willekeur in de opstellingen is vooral bij jong Ajax goed zichtbaar. Bij de andere beloftenteams ziet ik geen spelers lopen die miljoenen hebben gekost. Toch sneu voor Top Oss.

4 april 2022 om 19:19

Tja zolang de knvb dit goedkeurt valt er niks tegen te doen!
Vanavond zijn wij genaaid, als het een beetje gaat lopen bij jong ajax hebben we een dik probleem natuurlijk!
Je zou bijna gaan hopen dat onze houthakkers achterin vanavond eens even flink gaan huishouden!

Ik vind het echt belachelijk net als van me eigen club spelen vandaag tegen Nac met Almqvist , Sylla , St Jago en Balk basis wat allemaal spelers van het 1e zijn. De jong teams kunnen best een leuke toevoeging zijn aan de KKD maar probeer dan wel met een vaste selectie te werken ipv de eene wedstrijd met het halve 1e te spelen en de andere wedstrijd met de halve A jeugd. Op deze manier zie ik de jong teams ook meer als competitie vervalsing dan dat ze wat toevoegen. Want speel je vrijdag bijv tegen jong Utrecht dan speel je tegen een jeugdteam en heb je de pech dat je ze op maandag krijg is de helft van de opstelling spelers van het 1e.

Iedereen die roept dat dit een eerlijke competitie is houdt aub op.
Ajax is echt deze hele competitie aan het vervalsen. Psv, Utrecht en AZ spelen echt met jong elftallen maar Ajax presteert het bijna wekelijks om een team op de been te krijgen die meer waarde heeft dat de hele begroting van de tegenstander. Vandaag deze bizarre act… je huurt 2 spelers voor het 1ste en laat ze spelen in het 2de… ik zou zeggen zeker voor de jong teams geen huur spelers opstellen want dit is bezot voor woorden. Jong Ajax zou financieel niet in staat zijn om deze jongens op te stellen ik zou pleiten dat er een soort van maximaal bedrag komt wat er per opstellen aan salaris betaal word. Laten we het zeggen als de opstellen van Ajax per maand meer dan 2 miljoen bij elkaar verdient mag dat niet! Want daar kunnen de traditionele clubs uit de kkd niet tegen op.

4 april 2022 om 19:27

Vreemd, ik lees hier vlak boven dat Jong Utrecht vandaag met 4 spelers uit het eerste aantreedt. Ook Jong PSV speelt weleens met pak 'm beet Romero of wat andere eerste elftal spelers die terugkeren van een blessure (mits zij nog speelgerechtigd zijn voor Jong). Natuurlijk gebeurt dit niet enkel bij Jong Ajax. Verder wel met je eens dat extra regels wel degelijk een toevoeging zouden kunnen zijn, want zoals het nu gaat is het echt niet helemaal eerlijk voor het competitieverloop inderdaad. Maar enkel een vast bedrag als salaris maximum is m.i. geen oplossing. Het staat Ajax immers vrij om zelf opgeleide talenten -denk aan Unuvar, Brobbey (met name voor zijn vertrek naar RB Leipzig dan), Fitz-Jim of Hanssen- een vrij riant salaris te betalen voor KKD begrippen, dat hoort er nou eenmaal bij voor de grootste talenten bij een topclub.

4 april 2022 om 19:32

Laat al die clubs dan ook gelijk geld inleveren! Ja dat geld wat fox meer wilde betalen vanwege de intrede van jong-teams. Ojah, knappe bullshit trouwens wat je schrijft. Alleen hierboven zet iemand al dat utrecht al met 4 eerste elftal spelers startte. Jammer joh. Nog maar wachten tot het volgende ajax-artikel om te spuwen

4 april 2022 om 20:14

@Jouses, leuk betoog maar niet serieus te nemen doordat je dit alleen op Ajax betrekt. Op dat moment maak je er geen jong elftallen discussie van maar een Ajax .Dan wil ik graag dat je laat zien dat een Jong Utrecht, PSV en AZ geen enkele speler van het 1e heeft opgesteld.

Daarnaast is Ajax niet het probleem maar de regels omtrent het inzetten van spelers.

Wel heel jammer voor Unuvar dit. Die jongen is lekker bezig nu en dan wordt hij zo uit basis gezet. Ajax klaagt wel altijd over jeugdspelers die geen nieuwe contract willen teken, maar dan moet je ze wel perspectief bieden. zo een Mazraoui ook. die hebben ze heel lang geen contract aangeboden en in het 1e laten voetballen met een jeugdcontract.

4 april 2022 om 19:26

Beetje opportunistisch, Unuvar viel namelijk gewoon uit met een pijntje vorige wedstrijd dus is zeer aannemelijk dat hij daar last van heeft.

4 april 2022 om 19:28

Lol Unuvar verliest echt zijn basisplek niet zomaar hoor, die heeft vrijdag een tik gehad en is gewoon niet fit genoeg voor 90 minuten. Ihatarren ongetwijfeld ook niet dus die wisselen elkaar ongetwijfeld af.

4 april 2022 om 19:32

Unuvar was tegen NAC nog in tranen van pijn. Niks aan het handje man. By far de meeste minuten gemaakt bij Jong, en zijn stats zijn ruim voldoende. Daarnaast is de vergelijking tussen Mazraoui en Unuvar zo krom als wat.

4 april 2022 om 19:44

Geldt dit ook voor Rasmussen ?

Mensen zeggen snel ja competitie vervalsing die jong ploegen , maar andere teams Willen graag naar de eredivisie , kunnen ze gelijk kijken hoe ze ervoor staan .

4 april 2022 om 19:40

Ze moeten de jong teams verplichten met vaste selecties te spelen, dan is het eerlijk. Deze spelers opstellen en ook jouw reactie is alleen in eigen belang. Je kunt met deze opstelling zien dat echte eerste belangrijker is dan het opleiden van spelers.

4 april 2022 om 20:57

Natuurlijk is het eerste belangrijker dan het opleiden van spelers. Je leidt spelers toch ook op voor het eerste? Als het goed is draait de hele club om het eerste elftal. Wel met je eens dat vaste selecties noodzaak zijn, dat doen ze volgens mij in Spanje ook toch?

4 april 2022 om 21:28

Maar wat was het idee van de jong elftallen in de KKD. Was dat minuten geven aan spelers van het eerste elftal ?

4 april 2022 om 21:31

Nee, daarom zeg ik ook dat ik het met je eens ben dat een vaste selectie een goed idee is.

4 april 2022 om 21:42

Niet goed gelezen. Mijn excuses. Ik heb zelf niets met de jong elftallen maar als het toch moet dan maar met vaste selecties.

4 april 2022 om 19:41

precies. En waarschijnlijk dromen ze allemaal van ooit de Champions League finale te winnen. Wat dat betreft zou het ook niet raar zijn wanneer clubs ter grote van Real Madrid, Liverpool, Man City plots op het 2e niveau van de Nederlandse voetbalpiramide zitten (zonder zich ervoor te hoeven promoveren)

Raar. Nu is die voorhoede zo geweldig
Ik las hier toch echt dat Dayrami er niets van kon; miskoop
Dat ihateren z'n voetbal toekomst had weggegooid. Talent, maar kon er ook niets meer van
Nu zijn ze ineens toppers.
Jongens bedenk toch dat Ihataren en ihateren alleen bepaald wat hij doet. Niemand komt dit voor hem bepalen. wat dat betreft doet hij me denken aan Zyech. Top

Los hiervan het is toch de bedoeling dat deze jongens doorstromen naar het eerste en dan Europees voetbal gaan spelen? Dan is de KKD de enige mogelijkheid. Het feit dat anderen misschien (het is nog steeds 11 tegen 11), daar kan je Ajax moeilijk de schuld van geven

4 april 2022 om 19:42

Was jong Ajax niet bedoeld om de stap van de jeugd naar het eerste kleiner te maken ? Voor welke van deze 3 spelers geld deze gedachte ?

4 april 2022 om 20:07

Ik denk dat Ajax stiekem beide kanten wil benutten. Spelers vanuit de jeugd op laten komen. En spelers die in het eerste er buiten vallen, toch speelminuten geven. Of het fair is, is een aparte vraag. Maar slim is het wel.

4 april 2022 om 20:24

Ik denk dat het Ajax vooral om het eerste elftal gaat. CL gaat boven alles. Dat blijkt toch wel uit het feit dat deze spelers de voorrang krijgen boven de jeugd.

4 april 2022 om 22:14

Volgens mij spelen bij Ajax in het eerste meer spelers uit de Ned. competitie/ de jeugd dan bij Psv
Timber, Mazraoui,gravenberch, Klaassen, Blind
(pasveer, Berghuis)
Niet slecht lijkt mij.
Hoe doen de andere twee het?
Psv en Feyenoord

4 april 2022 om 22:40

Heel mooi dat er jeugd spelers in staan. Maar de jong teams zijn toegelaten met het idee om een springplank voor de jeugd richting het eerste te maken. Als je dan ziet dat bij Maxi 2x scoort en je kijkt wie bij Ajax scoort dan zijn dit niet de spelers die in deze categorie spelen.

Zo moeilijk is dat toch niet om toe te geven ? Ik krijg bijna een flashback van hoe ten Hag goed praatte dat het zo goed was dat ze zonder enig risico de Corona regels overtraden.

Ik snap waarom Ajax dit doet. Omdat de prestaties van Jong Ajax ondergeschikt is aan de individuele ontwikkeling van individuen is dit compleet logisch. Ik snap ook de overige competitiegenoten dat dit complete competitievervalsing is omdat het gewoon een kansspel is of je tegen een Jong Ajax met een gemiddelde waarde van 20 miljoen staat of tegen een stel pubers met gevallen michelinmannetje van Juventus die o zo zielig is

4 april 2022 om 20:10

Helemaal mee eens. Dit was ook toen de vraag bij de Cruijff revolutie. Wil je brede, goede jeugdteams en spelers opleiden? Of optimaliseer je de omstandigheden om die een of twee toptalenten maximaal te laten ontwikkelen. Dit is een voorbeeld van het tweede. Je gebruikt gewoon Jong Ajax al naar gelang het je uitkomt. Of het eerlijk is weet ik niet, maar het is wel slim.

Wij van top maakt het niks uit wie er in staat, verliezen doen we toch wel! Lekker ballen tegen die jonkies van het grote ajax! Heerlijk man

4 april 2022 om 21:31

Precies. Oss moet blij zijn dat het grote ajax ze zo serieus neemt.

Is deze wedstrijd toevallig ergens live te zien ?

Kan je als verdedigers alleen maar beter van worden

Op welke zender is deze wedstrijd te zien?

Ik denk inderdaad dat vaste inschrijfmomenten een prima oplossing zijn. Dan kunnen ze in de winterstop weer doorselecteren. Of je gooit er tussen de winter en zomerstop nog een extra moment tussen voor de Jong teams. Feit is dat wat nu gebeurt duidelijk uitslagen beïnvloedt. Dit ook in voordeel van gokkers, zo hoorde ik laatst in een podcast.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren