Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Extreem harde’ Schreuder wekt irritatie in kleedkamer Club Brugge

Laatste update:

Jack Hendry heeft in gesprek met the Daily Record een flinke waarschuwing uitgedeeld aan Alfred Schreuder. De Schotse stopper, die in de zomer de overstap maakte van Oostende naar Club Brugge, is niet blij met de keuze van de Nederlandse oefenmeester om hem op de bank te posteren. “Ik zou in de basis moeten staan, ik ben hier zeker niet gekomen om op de bank te zitten. Deze situatie moet snel worden opgelost”, zo klinkt het.

Hendry was dinsdag nog trefzeker voor Schotland in de oefenwedstrijd tegen Oostenrijk (2-2), maar is op clubniveau minder fortuinlijk. Schreuder posteerde hem behoudens 39 minuten tegen Oostende bijna twee maanden op de reservebank. Hendry lijkt te weten waar zijn gebrek aan speeltijd aan ligt. “Club Brugge is van trainer gewisseld en de nieuwe trainer (Alfred Schreuder, red.) behandelt mij oneerlijk. Hij is extreem hard tegen me geweest. We zullen zien wat er gebeurt wanneer ik terugkeer, maar dit moet snel veranderen. Ik ben niet naar Club Brugge gekomen om op de bank te zitten”, aldus de Schot.

Hendry vervolgt zijn sollicitatie naar een basisplek. “Ik heb een fantastische start van het seizoen gehad", aldus de centrale verdediger. "Ik heb alle zes de Champions League wedstrijden gespeeld en dat was fantastisch. Het ging heel goed, maar toen kreeg ik twee rode kaarten in korte tijd (tegen Standard Luik en KAA Gent, red.). De reactie van de trainer daarop vind ik overdreven. Ik ben de beste verdediger bij de club. Veel mensen binnen de club zijn het met mij eens en vinden dat ik moet spelen, maar dit gaat om de opinie van een individu. Uiteindelijk maakt hij de beslissing.”

De mandekker speelde dit seizoen 27 wedstrijden voor Club Brugge en was basisspeler totdat Schreuder hem op de bank posteerde voor de wedstrijd tegen KAA Gent (1-2 verlies) op zes februari. De verdediger maakte afgelopen zomer voor zo'n 4,5 miljoen euro de overstap van Oostende. Club Brugge is zonder Hendry bezig aan een ijzersterke reeks en sloot de laatste zes duels winnend af. De ploeg van Schreuder staat daarmee op de tweede plek met 66 punten, op 5 punten achterstand van de verrassende koploper Union Saint-Gilloise.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zou in de basis moeten staan... nou dan zou ik dat eerst bewijzen.
Schreuder zal zijn redenen hebben hem op de bank te zetten. Aankoop of niet, basis is nooit gegarandeerd

31 maart 2022 om 12:55

Hij heeft wel genoeg zelfvertrouwen, daar zit het in ieder geval niet mis.

31 maart 2022 om 13:42

Lekker objectieve bron…

31 maart 2022 om 19:43

Het is gewoon waar dat hij in de basis zou moeten staan, dat weet iedereen die naar Brugge kijkt.

31 maart 2022 om 20:19

Club fan hier. Over Hendry was wel wat meer aan te merken als die 2 rode kaarten. Staat er terecht naast momenteel. Over Schreuder heb ik ook geen klagen want de punten komen redelijk vlot binnen. Teleurgesteld in Jack zijn reactie om eerlijk te zijn. Totaal onnodig. Even op de tanden bijten en als de kans weer komt ze grijpen.

31 maart 2022 om 21:57

Nee Schreuder heeft zijn redenen niet. Schreuder kan er niets van, en Hendry moet altijd spelen boven Mechele. Hendry is inderdaad opzij geschoven na zijn 2 rode kaarten, maar daarvan was 1tje zeer, zeer, zeer licht en de andere was een 'noodzakelijke' kaart na een zoveelste fout van de man die nu ironisch genoeg zijn vervanger is, Brandon Mechele. Hendry pakte voor de ploeg rood als laatste man door een fout van Mechele.

Schreuder heeft sowieso brugge alleen maar slechter laten presteren, lang raakt geen bal meer en nu weer een klagende. Ze hebben geluk dat de ketelaere goed presteert, anders was het nog minder

31 maart 2022 om 12:31

Tja, je gaat nooit iedereen tevreden kunnnen houden. Ik moet ook eerlijk toegeven als een speler in een interview zich zelf omhoog prijst alsof hij van het niveau Ramos is zou ik hem ook even banken. Wat een arrogante man zeg, bah.

31 maart 2022 om 12:33

Ik volg Brugge niet echt, maar zie in de tekst staan dat ze de laatste 6 duels winnend hebben afgesloten. Dat geeft toch wel een ander beeld dan hoe jij het schetst met 'alleen maar slechter presteren' ??

31 maart 2022 om 13:24

Leuk en aardig maar ze staan wel vijf punten achter op een club met veel minder budget dus dan doet Club Brugge het niet best onder Schreuder

31 maart 2022 om 13:29

Ze stonden er nog slechter voor toen Schreuder er kwam en ze doen het beter dan onder de vorige trainer dus je praat weer poep Japie. Met je budget verhaal elke keer maar weer, om moe van te worden

31 maart 2022 om 13:37

Je praat poep wat een niveau ook weer.

On topic: winnende coach heeft 99% van de keren gelijk dus ziet hij weinig reden om te wisselen

31 maart 2022 om 13:38

5 punten nu en als de play offs beginnen is dat 3 punten en mogen ze het allemaal laten zien tegen elkaar.

31 maart 2022 om 15:21

@Joey91 Idd. Het is ronduit een schande dat PEC Zwolle nooit kampioen wordt van de Eredivisie. Lekker boeien dat andere clubs veel meer te besteden hebben want budget is niet relevant

31 maart 2022 om 21:59

'Ze stonden er nog slechter voor toen Schreuder er kwam en ze doen het beter dan onder de vorige trainer dus je praat weer poep Japie. Met je budget verhaal elke keer maar weer, om moe van te worden"

Alleen maar omdat er in de winter enorme kwaliteitsinjecties bijgekomen zijn, niet in het minst op de vleugels, waar de vorige trainer het met sukkels moest doen. Schreuder is 2 puntjes ingelopen volgens mij tov Clement maar is wel keihard uit de beker gelegeld thuis tegen Gent. Dus zelfs qua resultaten is het niet echt beter, laat staan qua voetbal, spelers beter maken, jonge talenten lanceren en dergelijke. Door Schreuder gaan we ons grootste talent (Mbamba) straks wellicht verliezen.

1 april 2022 om 12:08

@Bon Jovi Dank voor je reactie. Dit vond ik dus ook, maar dan zeggen mensen dat je poep praat

31 maart 2022 om 13:04

Lang en z'n geklaag is beetje de stand van de zon ofzo. Als je daar rekening mee moet houden.. Gelukkig verstaat men toch de helft niet

Wat zijn voetballers toch een partij kleine kindjes zeg. Puberaal gezeur

Als je 2 rode kaarten in korte tijd kreeg en je vervangers deden het prima dan weet ik niet waar die uitspraak van 'ik ben de beste verdediger van de club' komt. Brugge heeft een prima reeks op dit moment dus niet echt een reden om te wisselen. Hij moet maar is gewoon keihard trainen en als er een kans komt dan moet hij het laten zien.

31 maart 2022 om 19:44

Het is wel gewoon onbegrijpelijk dat hij geen enkele kans meer krijgt. En het is een hautaine uitspraak, maar niet echt een onware naar mijn mening.

31 maart 2022 om 19:53

Tja het gaat niet alleen over individuele kwaliteiten. Het gaat ook om instelling en of je het team helpt. Het gaat tot nu toe prima dus geen reden tot verandering met de huidige verdediging. Gewoon wachten tot je kans en gelijk pakken.

Dit soort praat in de media helpt zelden.

haha "ik ben de beste verdediger van de club" en meteen daarna "club Brugge is zonder Hendry bezig aan een ijzersterke reeks en sloot de laatste zes duels winnend af." haha joejoe

31 maart 2022 om 13:25

Die 18/18 is dankzij de vele wintertransfers op het middenveld en in de aanval: Skov Olsen, Adamyan, Odoi, Buchanan. Daarvóór scoorde Brugge gewoon heel moeilijk. Je kan Hendry moeilijk verwijten dat de ploeg te weinig scoort als hij meedoet.
Die zes gewonnen duels stellen bovendien niet veel voor als je naar de tegenstanders kijkt: onder meer Seraing, Oostende, Eupen. Ploegen die tegen iederéén verliezen de laatste tijd.
De enige tegenstander in vorm die ze zijn tegengekomen sinds Hendry naast de ploeg staat, is rivaal KAA Gent. Brugge verloor 2x in eigen huis, eerst in de competitie (1-2), dan in de halve finale van de beker (0-3). Vooral in die tweede wedstrijd werd Brugge zonder Hendry defensief overklast. Dat had zelfs 0-5 kunnen zijn als Gent beter afwerkte (o.a. kopbal op de kruising).

"ik ben de beste verdediger van de club" is inderdaad geen slimme uitspraak om te doen, maar hij speelde wel degelijk het beste seizoen van de verdedigers bij de Club. Hij pakte gewoon één keer rood, en sindsdien komt hij niet meer in de ploeg.

Tl;dr: Mét hem in de ploeg had Club zeker en vast ook 18/18 gehaald, en mogelijk ook de bekerfinale.

31 maart 2022 om 13:50

winnende coach heeft vaak wel gelijk Simon.

31 maart 2022 om 14:03

Natuurlijk, ik bedoel dit niet als kritiek naar Schreuder. Hij haalt er het maximale uit momenteel.
Ik moet er ook bijzeggen dat Hendry in die 0-3 überhaupt niet mocht spelen vanwege die rode kaart in de heenmatch. Dus die niet-gehaalde bekerfinale kan je Schreuder niet aanwrijven door naar het ontbreken van Hendry te wijzen.

Ik zeg niet: Schreuder moet Hendry opstellen. Ik zeg: die 18/18 is niet het gevolg van de keuze om Hendry op de bank te zetten.

31 maart 2022 om 14:12

@simondemoen - Jij volgt de club beter dan ik, maar als je objectief kijkt naar de verdedigers die Brugge tot hun beschikking hebben, dan zijn Mechele en Mata toch betere verdedigers dan Hendry, toch? Nsoki is nog redelijk inconsistent, maar hij kan nog beter worden. Hendry lijkt mij niet beter dan de eerste twee genoemde verdediger, dus iets teveel grootspraak lijkt me.

31 maart 2022 om 19:45

Mechele is echt nooit een betere verdediger dan Hendry. Er is eigenlijk zelfs geen enkel aspect waar ik hem duidelijk beter in vindt.

1 april 2022 om 15:18

Hendry is beter dan Mechele. Bij de Rode Duivels hebben we nauwelijks centrale verdedigers, maar Mechele werd afgelopen interlandperiode niet eens opgeroepen. Terwijl Martinez enkel spelers met minder dan 50 interlands opriep. Zegt ook wel wat. Tegen goede aanvallers valt hij steeds door de mand.
Ik ben Gentsupporter en ik som zijn defensieve fouten tegen ons op van dit seizoen alleen:
In de 6-1 nederlaag tegen ons maakt hij een penaltyfout, een owngoal, heft hij buitenspel op, komt hij telkens te laat om schoten af te blokken of staat hij gewoon de verkeerde voet te dekken, wordt hij kinderlijk eenvoudig voorbijgedribbeld door Tissoudali voor de 5-1... Het hielp natuurlijk niet dat hij geflankeerd werd door twee jeugdspelers die niet op hun positie speelden.
In de 1-2 nederlaag tegen ons verliest hij het sprintduel voor de 0-2 tegen Tissoudali, die niet eens zo snel is.
In de 0-3 nederlaag tegen ons (beker) verliest hij het kopduel voor de 0-3 tegen Depoitre. Hij verliest opnieuw het sprintduel van Tissoudali die 1 op 1 met de keeper naast schiet voor de 4-0. Tissoudali heeft Mechele daar echt alle kleuren van de regenboog laten zien.

Hendry is ook beter dan Nsoki. Nsoki leed onder Clement vaak balverlies, en verdedigend zag hij er ook vaak niet goed uit. Dat heeft hij nu opgelost door steevast uit positie te staan, waardoor hij bij elke tegengoal nog ergens rond de middellijn hangt. Je kan geen duels verliezen als je ze niet aangaat.

Mata speelt geen groots seizoen, maar hij verdient zeker zijn basisplaats.

31 maart 2022 om 16:04

Ook nog dat het geweldig ging in de Champions League haha. 21 goals tegen in 6 wedstrijden is 3.5 goals tegen gemiddeld per wedstrijd. Dan heb je niet geweldig verdedigd.

31 maart 2022 om 22:20

Ja oke, maar een groep met City, PSG en Leipzig... Dan is 3,5 per match verre van abnormaal.

1 april 2022 om 10:04

Eens, maar dan ging het niet "heel goed". Logisch dat je het onderspit delft tegen deze ploegen, maar als centrale verdediger lijkt me dat je hier niet tevreden mee mag zijn.

lijkt mij dat de enige man die irritatie wekt in de kleedkamer deze schotse verdediger is... er zitten echt geen teamgenoten (zeker niet op zelfde positie) te wachten op uitspraken als "ik ben de beste".
dat soort dingen laat je over aan de echte uitblinkers (wanneer ze niet nederig genoeg zijn).
wat een triest gedrag van deze speler... verder volg ik geen belgisch voetbal, dus het zou best kunnen dat schreuder zwaar kut voetbal speelt, maar als ze afgelopen wedstrijden gewonnen hebben is dat gewoon prima en ook geen reden tot wissels lijkt me.

31 maart 2022 om 14:33

Nee, er zit namelijk iemand anders in de kleedkamer die al denkt dat hij de beste is.....

"ik ben de beste verdediger bij de club". Wauw, die heeft teveel veren in zijn reet zitten en steekt ook nog even een middelvinger naar zijn collega's op.

Dat je vindt dat je moet spelen is prima, ga in gesprek met de trainer en heb het erover. Als ik trainer was zou dit absoluut een reden zijn om hem juist op de bank te zetten.

deze vind ik ook mooi:
Ik ben de beste verdediger bij de club. Veel mensen binnen de club zijn het met mij eens en vinden dat ik moet spelen, maar dit gaat om de opinie van een individu. Uiteindelijk maakt hij de beslissing.”
het is dus ook een opinie van jou (een individu) dat jij de beste bent en vindt dat je moet spelen,
Nee dit is een beetje misplaatst elke speler op de bank vindt dat hij moet spelen, maar dat moet je op de training laten zien, dan komt die kans vanzelf als je echt zo goed en onmisbaar bent

Deze Jack Hendry kwam vorig jaar ook al in opspraak tijdens een documentaire van KV Oostende waar hij na een tegengoal in de kleedkamer alles en iedereen verweet in de verdediging. Zijn fout is het nooit, en de rest is slechter dan hem!

Buiten zijn egocentrisch en narcistisch karakter is het eigenlijk echt wel een goede verdediger hoor.

Wat is en jankerd die gast…ik zeg koop een spiegel voor je zelf en kijk er ff goed in

Blijft mooi om te zien hoe verwend en zelfverzekerd veel voetballers (tegenwoordig) zijn.

Al moet ik eerlijk toegeven dat ik me niet al te best kan verplaatsen in Hendry.
Ik ben namelijk laatst verhuisd om juist veelvuldig op de bank te kunnen zitten. We zijn dan ook totaal verschillend wat dat betreft.

Een speler die vindt dat hij de beste is en in de basis thuis hoort. Wat een verrassing.

Het is toch ook van de gekke wat die Schreuder doet hij gaat een beetje zelf lopen beslissen welke opstelling hij maakt.
Weet die dan niet dat die primadonnas dat zelf willen doen. En na een slechte e.o. verloren wedstrijd ga elkaar knuffelen en potverdorie tegen elkaar zeggen.
Het wordt toch met de dag erger, alsof Schreuder denk " ha ik ga lekker alleen mindere spelers opstellen.
Als je goed genoeg bent en je gedraagt je normaal ....zeker dat je dan speelt.

Enige vorm van zelfreflectie is bij Hendry niet terug te vinden. Ik vind hem verre van de beste verdediger van Brugge. Hij is bijzonder wispelturig in zijn manier van verdedigen en speelt vaak op het randje. In een korte tijd leverde dat geel en rode kaarten op. Als je concurrent het vervolgens goed oppakt, tja dan kun je blijven zitten. Als dat besef niet bij hem opkomt dan is het misschien maar beter om komende zomer weer verder te kijken.

Tja het gaat niet alleen om talent of voetbalkwaliteiten maar ook om instelling en motivatie. Jezelf de beste noemen helpt dan over het algemeen niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren