Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Derksen: ‘Een beetje overdreven van PSV, is hij niet een beetje overbodig?’

Laatste update:

Johan Derksen vindt het een goede zaak dat Dick Advocaat als mentor fungeert van Rick Kruys bij FC Utrecht, terwijl hij het ook verstandig acht dat Ruud van Nistelrooij met ingang van komend seizoen wordt geholpen door Fred Rutten. Dat Guus Hiddink als klankbord gaat fungeren voor Van Nistelrooij bij PSV lijkt Derksen niet erg verstandig, zo liet hij dinsdagavond weten in Vandaag Inside.

"Ik vind Van Nistelrooij met Fred Rutten een goede combinatie", zo opende Derksen zijn betoog. "Maar dat dan ook nog Guus Hiddink erbij moet, dan ga je wel duidelijk maken aan de buitenwereld dat Van Nistelrooij nog niet geschikt is. En als ik Fred Rutten was, wat de adviseur en de rechterhand van de hoofdtrainer is, had ik gezegd: 'Ja, als die Hiddink er ook nog bijkomt om mee te lullen, dan ga ik wel naar huis. Dan moet Hiddink maar naast hem gaan zitten'. Een beetje overdreven", zo oordeelde de analist.

Aanstelling Van Nistelrooij bij PSV bijna rond; Guus Hiddink wordt klankbord

De nieuwe PSV-trainer zal adviezen gaan krijgen van Guus Hiddink.Lees artikel

"Dan zou ik Hiddink alleen pakken om te zeggen van: 'Joh, ga die wedstrijden kijken en dan komen we op maandag bij elkaar'. Een keer in de week, dat is zat", haakt René van der Gijp in. "Ja, maar vind je niet als Fred Rutten erbij is dat Hiddink een beetje overbodig is?", vraagt Derksen gelijk aan zijn tafelgenoot. "Maar dat zou Hiddink zelf ook door moeten hebben", zo gaf mee aan de inmiddels 75-jarige oud-trainer van de Eindhovense club. "Hiddink is niet lastig ofzo, die komt een kopje koffie drinken. Maar ik vind het naar buiten uit naar Van Nistelrooij zo van: alle mensen worden van stal gehaald om hem te steunen. Nee, als je eraan begint moet je een grote jongen zijn."

Van Nistelrooij heeft nog geregeld contact met Hiddink, als wiens assistent hij fungeerde toen Hiddink bondscoach bij het Nederlands elftal was van 2014 tot 2015. Hiddink springt op zijn beurt de afgelopen jaren al regelmatig bij om jonge hoofdtrainers van PSV te helpen. Zo hielp Hiddink ook Philip Cocu en Ernest Faber in hun beginperiodes bij de club. Hiddink zal echter geen formele rol gaan bekleden bij de huidige nummer twee van de Eredivisie.

Ben jij het eens met Johan Derksen over Guus Hiddink?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Snappen ze nou nog niet dat Guus alleen een koffie komt drinken met Ruud?. en wat Derksen ervan vind boeit mij sowieso niks.

30 maart 2022 om 10:44

Nou ja alleen koffie drinken, daar hoef je geen uitspraak voor naar buiten te doen. Hiddink zal dus wel zeker een inhoudelijke 'klankbord' worden voor Ruud. In feite is dat helemaal nergens voor nodig als je met Fred Rutten ook al een behoorlijke people manager hebt. Je moet dan wel gaan waken dat Fred en Guus elkaar niet gaan tegenspreken in de adviezen.

30 maart 2022 om 10:49

Snap niet dat iedereen zich er druk om maakt. al komen er nog 10 Guus'en bij alleen maar gezellig toch.

30 maart 2022 om 10:50

Blijkbaar had Ruud al best vaak contact met Guus om het over het trainerschap te hebben. Ik zou het niet vreemd vinden als dat contact blijft. Ik zou het als PSV zijnde niet naar buiten hebben gebracht, omdat je dan precies dit soort gemauw vanuit de media krijgt. We hebben met Van Marwijk gezien dat een klankbord op afstand niet werkt. Rutten is dus de ervaren assistent voor Ruud en daarnaast zal hij ook soms met Guus babbelen. De media wil er dan snel van maken dat Rutten overbodig is en Ruud er nog niet klaar voor is, maar het is vrij logisch om van meerdere kanten knowhow tot je te nemen. Daarnaast zijn ego's van assistenten niet belangrijk. Ruud is de hoofdcoach en waar hij zich prettig bij voelt, moet leidend zijn.

30 maart 2022 om 11:32



Westend

"in feite is dat helemaal nergens voor nodig als je met Fred Rutten ook al een behoorlijke people manager hebt."

'een boek? Waarom zou ik een boek lezen, ik heb toch al een boek??'

In feite is het niet aan jou, of Derksen, om van afstand te gaan bepalen voor PSV wat nodig is en wat zogenaamd overbodig. Alleen al de suggestie dat 'rutten al behoorlijk genoeg' zou zijn zegt al voldoende. Waarom zou je dan met 'behoorlijk' genoegen nemen eigenlijk precies? Omdat Derksen zegt dat hij het 'overbodig' vindt? Dat is geen enkele reden. En daarnaast, ben jij het type dat overal altijd met 'behoorlijk' genoegen neemt? Prima, maar bij PSV gelden andere standaarden. Echt geen enkele reden om dit niet te doen.

Daar komt nog bij dat Derksen totaal miskent dat het nogal een verschil maakt of je assistent die ondergeschikt aan jou is jou ook nog gaat coachen op vlakken die jij nog niet beheerst dat een totaal andere verhouding is dan dat je die coaching en support overlaat aan iemand die niet in gezag onder jou staat en die juist onafhankelijk en vrij alles tegen jou kan zeggen, als dat noodzakelijk is. Die positie heeft Fred Rutten helemaal niet.

Ook overigens, Ruud en Hiddink hebben een band. Die is ontstaan in de periode dat Ruud assistent was bij oranje. Dus die klik die is er al. Waarom mag dat niet voortgezet dan?

En tenslotte, als jij je kunt omringen met alle knowhow en expertise die je hebt, waarom zou je dat dan niet doen precies? Want dat vnistelrooij 'niet geschikt' zou zijn is lariekoek. Hij is wellicht nog niet volledig rijp. Maar dat weten we allemaal. Dus dat je dan alles doet om het Vnistelrooij naar de zin te maken en hem in staat te stellen zich goed te ontwikkelen, dat is toch gewoon logisch? Nee, je moet net doen alsof Ruud nu al een 'grote jongen is...', wat een nonsens zeg.

30 maart 2022 om 11:40

Er bestaat ook zoiets als teveel van het goede Kante. Als je van boeken houdt maar je boekenkast heeft maar plek voor 100 boeken, dan is het niet zinvol om 200 boeken te kopen.

30 maart 2022 om 11:50

Boris, en met Advocaat heb je bij Van Bronckhorst kunnen zien dat het wel werkt. Soms zal het werken, soms niet. Wellicht nu wel

30 maart 2022 om 11:51

@westend

Hoe kom je erbij dat PSV niet 100 procent vertrouwen heeft in het duo Ruud en Fred, als dat zo was dan had PSV toch nooit dat duo genomen om voor de groep te zetten de komende jaren?. ik neem aan dat Guus er alleen in het begin echt erbij is. om Ruud extra kennis mee te geven. waar niks mis mee is.

als ik opmaak hoe jij erover denkt hadden we net zo goed Guus kunnen nemen als trainer. want neem aan dat het nu te moeilijk gedoe voor je is?.

30 maart 2022 om 12:07

@westend:

Ik snap gewoon even niet hoe dit uberhaupt een discussie kan opleveren. Psv neemt alleen Hiddink erbij als v Nistelrooy zich daar comfortabel bij voelt. Dat is toch het meest belangrijke? Iemand die zegt: ik heb weinig ervaring, maar met ondersteuning van die en die ga ik de uitdaging met vertrouwen tegemoet. Dat is toch het enige belangrijke?

30 maart 2022 om 12:16

Ik zeg nergens dat PSV geen vertrouwen heeft in de combinatie Ruud en Fred, ik zeg dat het zo over kan komen omdat je Guus daar semi officieel bij gaat aanstellen. Zo komt het over, en daar gaat die discussie over.

Inhoudelijk zal die soep niet zo heet worden gegeten verwacht ik. Ik denk dat Guus (en op het complex van PSV) wel veel meer mensen rondlopen die je kunnen ondersteunen/ gebruiken als klankbord. Alleen door het zo expliciet te benoemen, vind ik het wat apart als je Rutten officieel hebt aangesteld als assistent.

30 maart 2022 om 12:37

linksbuitenadem

Om in jouw metafoor te blijven: Als de boekenkast maar plek heeft voor 100 boeken, dan is dat nog geen enkele reden om het allerbeste boek dat je daarnaast kunt krijgen maar niet te nemen. Niet alleen als dat boek veel beter is dan die 100 boeken die je al hebt maar ook al omdat het informatie bevat die niet in die andere 100 boeken te vinden is.

Want in jouw metafoor gaat het daarnaast om 100 dezelfde boeken. Dat is op zichzelf al een vreemde vergelijking, want ken jij uberhaupt 100 boeken die exact hetzelfde zijn? Ik niet. Ieder boek is toch anders?

En tenslotte, deze metafoor is totaal niet passend op de situatie bij PSV. Er zijn inderdaad voldoende assistent coaches. Maar in de behoefte waarin Hiddink voorziet, voorziet hij al enige. Het is dus geen zaak van 'van het goede teveel'. Van dat goede is er te weinig voor handen. Dus in jouw metafoor gaat het niet om een plank waar maar 100 boeken op kunnen, het gaat om ene plank met heel veel dezelfde boeken, maar een nog levende behoefte aan een totaal ander boek wat nog niet op die plank staat. En jij hebt misschien een plank vol met Waterkampioenen, maar op de plank bij een topclub staan boeken die allemaal verschillend zijn. En dan gaat het niet om kwantiteit, zoals jij doet, maar om kwaliteit. En nee, Rutten levert niet wat Guus levert, klaar.

30 maart 2022 om 12:50

Waarom is het te veel? Hoe kun je als beginnend coach te veel advies krijgen? Je krijgt er zoveel, totdat jij zegt: nu weet ik het wel. Bedankt, maar ik ga t zo en zo doen. Dus grappig om te lezen dat de critici dat al pogen te doen voor Ruud.

30 maart 2022 om 12:53

Westend, het kan ook en en zijn. En psv heeft vertrouwen in Ruud en Fred. En alle partijen denken dat een adviserende rol van Guus nog helpend kan zijn. En men vond het wijs om het officieel kenbaar te maken.

30 maart 2022 om 15:48

Fred Rutten is een zeer goede veld trainer. Echter als er druk komt, heeft hij het heel lastig.
Verwacht ook dat v Nistelrooij als Engelse manager het elftal zal gaan leiden. Daar heeft Hiddink bergen ervaring mee.
Daarnaast is het ook wijs advies te krijgen en sparren met een persoon die van buitenaf observeert.

30 maart 2022 om 17:45

Fred rutten is geen people manager maar veldtrainer.

30 maart 2022 om 17:48

Maar waarom zou er maar plek zijn voor die metaforische honderden boeken bij psv? Er zat ruimte voor Hiddink om als klankbord groep 1x in de week of om de week op de koffie te komen

30 maart 2022 om 13:34

Nee, dat snappen ze niet. En dat komt deels omdat - zoals deze zelf al heeft toegeven - vaste PSV-watcher Rik Elfrink die klankbordrol veel te zwaar heeft gemaakt in zijn analyse van deze constructie. Dat je Derksens mening hierover niet op prijs stelt, neemt niet weg dat de man een beetje gelijk heeft natuurlijk. Het lijkt er wel heel nadrukkelijk op dat 'het risico' dat Van Nistelrooijs aanstelling wel heel erg wordt ingedamd met de senioriteit die om hem heen wordt gebouwd, wat inderdaad wijst op een bewustzijn van de club dat hij op zichzelf nog niet rijp genoeg is.

Zelf denk ik dat Van Nistelrooij wat talent, persoonlijkheid en karakter betreft een goede coach zou kunnen worden. Zijn aanstelling hoeft niet per se een mislukking te worden, maar beleidsmatig vind ik het totaal onverantwoord om iemand met zo weinig trainingservaring al eindverantwoordelijkheid te geven over de hoofdmacht, laat staan dat je het moet willen dat zijn trainerscarriere nu al een deuk oploopt. Een kapitein die niet kan zwemmen moet je niet de baas van het schip maken, een paar ervaren matrozen kunnen het leed verzachten maar de beslissing op zich slaat nergens op.

30 maart 2022 om 13:52

Nu is het wel zo dat het gros van de kapiteins (vroeger) helemaal niet konden zwemmen. Die moesten het ook hebben van de reddingsboten of gingen 'met het schip ten onder'. Heel deze discussie valt en staat natuurlijk bij dat verhaal van Rik en het feit dat PSV het in een persmoment laat vallen. Normaal gesproken lopen dat soort mannen (hiddink) sowieso al uit pure interesse bij zo'n club rond en geven zijdelings advies. Broertjes Kerkhof deden dat ook altijd. Of je het als trainer aanneemt is wat anders natuurlijk. Als je het gewoon zijn beloop had gelaten, was er geen haan die ernaar zou kraaien. Alleen omdat het zo kenbaar wordt gemaakt is het ineens een ding

30 maart 2022 om 14:19

@gomes1psv

"dat je Derksens mening hierover niet op prijs stelt neemt niet weg dat de man een beetje gelijk heeft natuurlijk."

Derksen zat bij de aanstelling van Schmidt ook al te zeiken dat hij het niks vond. dat is zijn hobby dat als PSV een nieuwe trainer heeft om even zijn negative zegje te doen.

vandaar dat het mij niet boeit wat Derksen ervan vind. nu is hij natuurlijk niet direct aan het zeiken op Ruud maar opzijn hulp die, die krijg. dat is dus toch indirect zeiken op de nieuwe PSV trainer.

30 maart 2022 om 14:34

Dat snap ik, maar Derksen is wel vaker (ongefundeerd of pover geinformeerd) kritisch op zaken en niet alleen bij PSV. Ook ontwikkelingen bij Ajax en Feyenoord 'zeikt hij af', om jouw woorden te gebruiken. Alleen wil dat niet zeggen dat hij niet soms ook gelijk heeft en in dit geval herken ik wel een kern van waarheid.

30 maart 2022 om 15:56

Wanneer heeft iemand voldoende ervaring?
v Nistelrooij is sinds 2014 trainer. Assistent bij hoofdelftallen en hoofdcoach bij jeugdteams.
Van wat ik heb begrepen is constructie Hiddink eis van v Nistelrooij

30 maart 2022 om 17:24

@gomes1psv

Al met al maken we ons uiteindelijk allemaal druk om niks, Ruud gaat PSV wel een kampioenschap bezorgen ben ik van overtuigd!. alleen nog niet volgend seizoen denk ik. dus het is hopen dat we deze zomer ff een kampioenschap kunnen gaan vieren, anders duurt het mij wat lang.

30 maart 2022 om 15:32

Dit is precies wat ik vorige week ook al zei. Met het aanstellen van koffiedrinker/klankbord Guus Hiddink zet je Fred Rutten alweer half buitenspel. Rutten is een hele ervaren voetbaltrainer, loopt straks elke dag bij PSV rond en heeft heel veel contact met Ruud. Dan zijn die sporadisch momenten met Guus totaal overbodig.

PSV moet wel nog een klankbord voor Hiddink en Rutten aanstellen. Hoe meer hoe beter

30 maart 2022 om 10:38

Aad de mos of Theo Lucius, maar wie gaat daar dan weer een klankbord voor worden?

30 maart 2022 om 10:39

Met nog meer klankborden heb je daar straks een hele symfonie waar Andre Rieu jaloers op kan zijn

30 maart 2022 om 10:43

Misschien kunnen we Andre Rieu ook opnemen in de staff, kan hij voor muziek zorgen in de kleedkamer als het rust is.

30 maart 2022 om 10:45

Krijg je komende zomer Hiddink, Rutten en Nissie live op het Vrijthof. 2 weekenden lang, be there!

30 maart 2022 om 10:47

Zolang hij in de CL wedstrijden maar bij ons maar de Second Waltz blijft spelen!

Zijn Derksen en van der gijp onderhand niet overbodig op tv

30 maart 2022 om 10:43

Ja zeker. Maar dat zien ze zelf nog niet in.

30 maart 2022 om 10:44

Nee hoor, kijken nog steeds voldoende mensen met plezier naar 😉

30 maart 2022 om 11:11

Teesboer: met veel plezier nog wel. Nou ja, ieder zijn ding.

30 maart 2022 om 13:05

Klopt, of denk je serieus dat al die honderdduizenden mensen met tegenzin kijken naar Vandaag Inside?

30 maart 2022 om 14:17

Gijp is nog tenminste amusant. Zijn humor is een van de hoofdrekenen denk ik. Genee vind ik kwa journalistiek het sterkst, maar dat is een ook een kwal en Derksen is gewoon een fossiel op tv. Heeft weinig weet meer van het hedendaagse spelletje en al helemaal sociaal is die het kwijt.

30 maart 2022 om 11:51

Zolang er mensen kijken niet

30 maart 2022 om 17:28

@bobiku29

Ik kijk er ook nog met plezier naar, maar alleen als PSV een nieuwe trainer heeft hoor ik vaak alleen maar negativiteit. dat was met Schmidt ook zo moet ik maar proberen niet op te letten dan.

31 maart 2022 om 01:23

Er is sowieso vaak negativiteit, want dat scoort. En het is makkelijk. Komt het uit, dan zeg je 'zie je wel'. Komt het niet uit, zeg je dat het meevalt. Ergens in geloven, dat is riskanter. Zoals Kraay die zei dat Pellè er bij Feyenoord minimaal vijftien zou maken. Dan heb je kans dat je uitgelachen wordt. Daarom luister ik ook liever naar iemand als Kraay of Bruggink (die is inhoudelijk gewoon top). VI is gewoon even plat lachen, haha

Met Rutten heb je inderdaad al een vrij ervaren man die ook bewezen spelers beter kan maken. Ik zou Hiddink lekker in de raad neerzetten, maar hij hoeft zich niet met het veld te bemoeien. Dan zet je praktisch Rutten weer buitenspel.

30 maart 2022 om 11:15

Ze hadden het niet moeten communiceren, maar wat je zegt is echt onzin. Rutten kan heel veel betekenen voor Ruud, wat een klankbord op afstand niet kan. Je denkt toch niet dat Guus zich gaat bemoeien met trainingsvormen of opbouw van trainingen en fitheid van spelers. Of dat Guus zich gaat bemoeien met de communicatie richting spelers en het managen van het gehele team. Voor al die dingen geldt Rutten als klankbord. Ruud zal vast wel eens met Guus bellen om een voorbeeld aan te dragen en zijn mening daarover te vragen, maar dat deed ie nu ook al. Was Adil Ramzi dan ook overbodig, omdat Ruud wel eens met Guus praat?

30 maart 2022 om 11:36

Westend

"ik zou Hiddink lekker in de raad neerzetten, maar hij hoeft zich niet met het veld te bemoeien."

Hiddink gaat zich totaal niet met het veld bemoeien. Hoe kóm je daarbij zeg? Rutten gaat over het veld, trainingen etc. Hiddink is aansprekpunt en klankbord voor Ruud over die zaken waar hij als beginnend hoofdcoach onvermijdelijk tegenaan gaat lopen en die niet strikt met tactiek en wedstrijden te maken hebben. En waar het dus niet handig is dat je dat met je ervaren assistent bespreekt. Die namelijk als je ondergeschikte niet vrijuit alles tegen je kan zeggen. Gewoon heel logosch allemaal. En begrijpelijk.

30 maart 2022 om 11:44

Je bent wel lekker in de pen vandaag he. Ruud is verantwoordelijk voor het veld. Hiddink gaat ondersteuning/ raad geven aan Ruud. Denk je dat Hiddink adviezen gaat geven over de branding van de koffiebonen?

30 maart 2022 om 11:54

Nee, maar ik denk meer over hoe RvN om kan gaan met tegenslagen of problemen met spelers etc

Dus meer op het people management dan trainingen waar dus Rutten voor is

30 maart 2022 om 12:29

Ja, jij ook hé! Lekker bezig weer.

"denk je dat Hiddink adviezen gaat geven over de branding van de koffiebonen?"

Nee, dat denk ik niet! En waar heb ik ergens gezegd dat het daarover gaat?

Maar om dan toch in te gaan op deze rare suggestie, Ruud en Guus gaan het niet hebben over opstellingen, tactiek, hoe de hesjes uitgedeeld moeten worden of dat je een pass en trap oefening met vier of met vijf stations moet uitvoeren. Uiteraard gaat het dan over dingen waar een jonge hoofdcoach tegenaan gaat lopen en waarbij het voor die jonge hoofdcoach van onschatbare waarde kan zijn om dan te sparren met een van de meest succesvolle coaches uit de Nederlandse voetbalgeschiedenis.

Is dit nou werkelijk zó moeilijk Westend?

Dit is toch prachtig? Van Nistelrooij met een mooie kans en met Fred en Guus als rechter en linker hand kan leren lopen nooit moeilijk zijn. Laten we nou eens positief zijn i.p.v. het meteen weg te zetten als een broekie die nog niet klaar is... niemand weet wanneer je er klaar voor bent dus liever zo gebracht dan te diep gesprongen Johan!

denk dat de rol van hiddink niet zo groot is... het is sowieso gissen als buitenstaander, fred rutten is gewoon prima als rechterhand voor ruud en dan heb je gewoon hiddink op achtergrond die nog wat extra informatie/tips etc. geeft... is toch niks mis mee, die gaat echt niet dagelijks betrokken zijn met de gang van zaken lijkt mij (aannames, net zoals iedereen aangezien wij daar niet werken )

Wel mooi hoe iedereen commentaar heeft hier op. Als zij met de club en met z'n 3en goede afspraken hebben gemaakt dan moeten zij dat lekker doen toch. Altijd dat gezeik van mensen die er en niet bij zijn geweest en vaak de ballen verstand er van hebben.

30 maart 2022 om 10:46

Als buitenstaander lijkt het ook een beetje een vreemde situatie. Ze zitten in een programma waar ze hun mening over alles en nog wat geven, dus ook over de nieuwe situatie bij PSV.

30 maart 2022 om 10:51

Maar wat is er precies zo vreemd aan dan? Ik snap het probleem niet zo, hoe meer ervaring je tot je beschikking hebt hoe beter toch?

30 maart 2022 om 10:50

Nja, gezeik, gezeik.. Het is een talkshow waar dit ter sprake komt en je kan je inderdaad afvragen wat daadwerkelijk de toegevoegde waarde is. Gelukkig is dat voor Guus, Ruud en PSV duidelijker blijkbaar.

Ik verwacht dat de rol van Hiddink heel beperkt zal blijven. Gewoon iemand waar Van Nistelrooy even bij aan kan kloppen voor een second opinion. En bij wie kun je dat beter doen dan bij een van de grootste trainers uit onze voetbalgeschiedenis? Ik denk dat het Fred Rutten weinig uitmaakt wie er boven of naast hem staat als trainer. Die wil volgens mij gewoon lekker op het trainingsveld staan en individueel bezig zijn met spelers.

En het zagen is begonnen. Zij waren de eerste om te roepen dat van Nistelrooy liever gisteren dan vandaag aangesteld moest worden met Rutten en over 2 maanden is het weer het eerste meninkje dat roept dat het allemaal te vroeg was en dat hij nog een paar jaar had moeten rijpen in de luwte. Dat zo'n mentorschap ook niks is. Allemaal zo verschrikkelijk voorspelbaar.

Misschien niet onverstandig om een 'klankbord' te zoeken voor John de Jong. Vooral nu de trainer straks vertrekt.

30 maart 2022 om 11:15

Dat klankbord is er ook vanaf volgend seizoen met Brands!

30 maart 2022 om 11:24

Zou kunnen, maar ik denk dat Brands in zijn nieuwe functie straks andere prioriteiten heeft.

Lekker zwartwit weer. Fred Rutten doet hoofdzakelijk de veldtrainingen met Ooijer Zenden. RVN maakt de opstellingen, doet de interviews en is eindverantwoordelijke. Guus komt voor t weekend een bakje doen omdat 5 meer dan 4 zien en eventueel waar nodig wat punten op de i zetten. Tis ook geen officiële functie.

30 maart 2022 om 11:36

Ik denk dat Ruud gewoon ook zelf gaat trainen. Rutten zal er vooral voor zijn om Ruud te begeleiden als het even minder gaat en zorgen dat ie geen gekke dingen gaat doen, zoals een keeper op de wedstrijddag laten weten dat ie niet speelt en mss beter op de tribune of in de bus kan gaan zitten.

30 maart 2022 om 15:50

We gaan zien hoe t zich gaat ontvouwen ... Ziet er op papier wel goed uit al zijn er nooit garanties.

Ik vind het persoonlijk wel nice dat Psv alle mogelijkheden aan v Nistelrooy biedt. Hij beseft denk ik zelf dat het een enorm uitdagende klus is en hij nog niet ervaren genoeg is. Iemand die met veel verstand en ervaring vervolgens als een klankbord dient is geruststellend en geeft je een extra perspectief.

Wat de buitenwereld ziet of denkt boeit in dit geval geen fuck. Meest belangrijke is dat v Nistelrooy zich goed voelt bij de rollen. Hij beseft zelf dat er nog voor hem veel te leren valt en is bereid om te luisteren. Hulde voor verstand.

30 maart 2022 om 20:12

Ja eens, ik vind het ook nice man. ik ben wel benieuwd wat Ruud wil gaan doen met de selectie of hij versterkingen wil gaan halen buiten de club of dat Ruud ervoor gaat kiezen om de selectie op te vullen met jongens die hij kent van Jong PSV.

Hiddink is een van de meest succesvolle Nederlandse coaches ooit. Lijkt me prima om die er bij te hebben. Kan Ruud veel van leren.

30 maart 2022 om 17:52

Precies Benzema. zo denk ik er ook over ik vind het vreemd dat er mensen zijn die het helemaal niks vinden. maar het zou ook weer zo saai zijn als iedereen dezelfde mening heeft daar over we zullen zien hoe het gaat werken.

Ruud hoeven ze echt niet uit te leggen hoe de voetbalwereld in elkaar steekt.
Sterker nog, een speler met zo'n carrière en zulke grote trainers gezien te hebben, weet dit dondersgoed!

Ruud gaat gewoon verder met zijn proces als trainer en Rutten gaat hem daarin Ondersteunen.
Daarbij komt dat voor zowel Ruud als de spelers het fijn is dat er levenservaring in de groep zit.
(frank de Boer met Spijkerman bijvoorbeeld) Jan Wouters met ..... enz...

Rutten zal ook uitbeelden en laten zien op het veld hoe je met bepaalde situaties omgaat die gevoelig kunnen liggen. Die ervaring heeft hij!

Hiddink?
Die gaat gewoon langs de kant loeren en vragen hoe het gaat.
Zal zijn ervaring geven en zijn denkwijze.

Ik denk dat het niet meer dan dat is.

Hiddink is geen van Gaal

30 maart 2022 om 12:12

Dat verwacht ik ook. Ruud wordt een beetje gezien als een onervaren stagiair, maar het is wel een speler die bij de allergrootste clubs (en trainers) heeft gewerkt. Daar pik je natuurlijk ook genoeg bij op. Verwacht ook dat de rol van Hiddink meer is om een beetje een oogje in het zeil te houden of vragen hoe het gaat. Ik had het (als PSV zijnde) alleen niet zo officieel naar buiten gebracht.

Aan de andere kant komen dat soort dingen in de media altijd ook wel uit. Dan krijg je achterklap verhalen over 'ruud en Guus in achterkamertjes'. Dat wil je ook weer niet

30 maart 2022 om 21:43

Denk dat van Hanegem, Beenhakker en noem een rits oude luitjes op dit ook bij hun club wel doen idd

Dit maakt me wel nieuwsgierig. Afgelopen jaren is er elk seizoen wel steevast iemand bij PSV met de grond gelijk gemaakt. Eerst was het Schmidt, die kondigde z'n vertrek aan en de heren schakelde over naar Gotze. Benieuwd wie het aankomend seizoen de pineut is.

Waar gaat dit over? Hiddink is nu, op dit moment, zo'n beetje een soort van klankbord voor Ruud. Af en toe bellen ze elkaar. Mooi toch. Rutten gaat hem echt assisteren. Dat is een heel andere functie. Fijn dat er zoveel mensen bezorgd zijn om Ruud. Maar die redt zich wel denk ik zo. Die heeft meer van de voetbalwereld gezien dan menig "deskundige".

Het is pas een probleem als V. Nistelrooij dat vindt. En blijkbaar vindt die het wel fijn. Non-discussie dus.

Waarom is het nieuws dat Hiddink af en toe advies geeft aan Van Nistelrooij, en waarom is het nieuws wanneer Derksen daar wat van vindt? Dat Hiddink en Van Nistelrooij af en toe van gedachten wisselen lijkt me hartstikke prima, maar dat kunnen ze toch beter doen zonder dat de media zich hiermee bemoeien? Had het lekker intern gehouden!

30 maart 2022 om 13:36

Nou ja het is nieuws, omdat PSV het in een persmoment in het nieuws brengt. Derksen vindt er wat van, omdat hij bij VI reageert op vrijwel al het (voetbal)nieuws. Ik ben het heel erg eens met je laatste zin. Ik sluit ook niet uit dat er wel meer voetbalkenners op de Herdgang rondlopen die af en toe advies geven. Dat gebeurd toch wel overal neem ik aan.

Uitgebluste Guusje als klankenbord, je moet er maar zin in hebben,

Dit is wat ik ook al eerder schreef.
Het gaat botsen. (al dan niet in het hoofd van Nistelrooy)
Heeft Psv gewoon medelijden met Hiddink, die niets te doen heeft?

Als ik Rutte was zou ik oppassen. We kennen allemaal die streken van Hiddink.
Remco Bicentini van Curaçao kan je er alles over vertellen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren