Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Dijk acht ‘fantastische selectie’ in staat om plan Van Gaal uit te voeren

Laatste update:

Louis van Gaal wil de voorbereidingsperiode richting het WK gebruiken om een ander systeem in te slijpen. De bondscoach heeft naar eigen zeggen de voorkeur voor een achterhoede met drie spelers en wingbacks die hun bijdrage gaan leveren in aanvallend opzicht. Voor Virgil van Dijk zal het wennen worden in de achterste linie, want de centrale verdediger is bij Liverpool gewend om in een viermansverdediging te opereren.

"Er worden wel andere dingen gevraagd in het andere systeem", concludeert Van Dijk dinsdag in gesprek met De Telegraaf. "Je gaat op andere posities komen, je zult misschien meer moeten doordekken het middenveld in, als de spitsen uitzakken. Je moet anders rugdekking geven. Dat zijn allemaal kleine dingetjes die wel meespelen." Er zijn echter ook internationals die al bekend zijn met een systeem met drie achterin. "Zoals Stefan de Vrij. Voor de andere spelers zal het wennen zijn, alleen denk ik wel dat we dit systeem ook kunnen uitvoeren, omdat we allemaal goede voetballers zijn", blijft de aanvoerder van Oranje optimistisch gestemd.

Louis van Gaal wil bij Oranje toewerken naar een systeem met drie verdedigers.

Het is de vraag of Van Gaal er goed aan doet om ruim een halfjaar voor het WK voor een ander systeem te kiezen. De eindronde wordt halverwege het seizoen 2022/23 afgewerkt in Qatar, waardoor de voorbereidingstijd een stuk korter zal zijn voor Oranje. Van Dijk ziet desondanks geen onoverkomelijke problemen. "Er worden andere dingen gevraagd van spelers. Op verschillende posities. Dat heeft tijd nodig. En ook wedstrijden. We hebben tot het WK nog acht duels. Er komen genoeg mogelijkheden aan, maar de trainingsmogelijkheden zijn wel beperkt."

Van Dijk verwacht dat zijn ploeggenoten van het Nederlands elftal in staat zijn om te wennen aan een 3-5-2 of een 5-3-2-systeem, al rept Van Gaal liever over een 3-4-3-systeem, omdat daar meer aanvallende intenties uit spreken. "Ik denk dat wij een fantastische selectie hebben, die zeker dit systeem zou kunnen spelen. Uiteindelijk gaat het om wat je op het veld presteert en daar heb je tijd voor nodig. Al vind ik nog steeds dat 4-3-3 ook uitstekend voor ons werkt. Hopelijk zal het systeem dat we nu gaan trainen ook goed bij ons passen."

Vind jij een systeem met drie verdedigers bij Oranje een goed idee?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Fantastische selectie? Vergeleken met de toplanden in ieder geval niet. Ik vind dit Oranje een vrij povere selectie hebben. Van Dijk is een dragende speler bij Liverpool dus dat is in principe Europese top. De Vrij misschien ook nog of die zit daar iig tegenaan. De rest van de selectie vind ik niet zo bijzonder. Ik denk dat voor de rest geen enkele international van dit Oranje onmisbaar is voor hun club

23 maart 2022 om 00:44

Gewoon een prima selectie hoor. Dat jij alleen Van Dijk en De Vrij goed vindt zijn je eigen hoge eisen blijkbaar. Met De Jong, De Ligt, Koopmeiners, Dumfries, Wijnaldum, Memphis, Danjuma heb je gewoon goeie spelers. Je kan jezelf niet echt vergelijken met Frankrijk, Spanje, Engeland etc. Die hebben gewoon veel meer inwoners en daardoor ook een grotere vijver om in te vissen. Logisch dat die meer toppers hebben. Met Van Gaal heb ik er prima vertrouwen in dat je ver kan komen op een toernooi met dit materiaal. Chelsea als beste voorbeeld vorig jaar. Die had ook niet het beste materiaal maar wonnen wel.



23 maart 2022 om 00:52

Ik geef ons ongeveer net zoveel kans op het winnen van het WK als een Denemarken en Zwitserland. Op een dag dat we boven ons zelf uitstijgen kunnen we van Frankrijk winnen. Op een dag dat een paar spelers hun niveau niet halen kunnen we ook zomaar verliezen van Tjechie. We hebben ondanks onze weinige inwoners natuurlijk selecties gehad die twee klassen beter waren als de huidige selectie. Neem de selecties van bv het WK in 1974, het EK in 1988, het EK in 1992, het WK in 1998, het EK in 2000 en het WK in 2010. De selectie waar we toen met Van Gaal het WK misliepen in als ik me niet vergis 2002 was ook veel beter dan deze selectie. Ik vind dit echt een hele matige Oranje lichting

23 maart 2022 om 01:07

Van de laatste 10 jaar is dit gewoon het beste oranje als je kijkt naar de spelersgroep. Maar je moet het natuurlijk als team doen. En hetzelfde met Denemarken en Zwitserland is niks mis mee. Want dat zijn ook landen die niet tot de top behoren qua spelersmateriaal zoals Frankrijk, Engeland en Brazilië.

23 maart 2022 om 02:49

In 2014 hadden we nog Van Persie, Robben en Sneijder. Spelers van dat kaliber hebben we nu niet op Van Dijk na misschien

23 maart 2022 om 07:26

V Persie, Robben en Sneijder zijn ook namen geworden mede doordat WK. Al hadden ze toen niet zo goed gepresteerd zouden we ze ook niet zo hoog inschalen. Stel een Depay, Frenkie, Virgil spelen straks de sterren van de hemel en een Gakpo breekt door (wat ik allemaal voor mogelijk acht) kunnen de puzzelstukjes zo weer op hun plek vallen.

23 maart 2022 om 08:21

Volgens mij zijn dat namen geworden doordat ze vanaf 2004 tm 2010 uitblonken op alle toernooien. Met name 2008 en 2010. En door het geweldige voetbal op clubniveau

23 maart 2022 om 08:28

De namen uit 2010 hebben zichzelf in de finale en in 2012 alweer onmogelijk gemaakt. Ze hadden gewoon veel geluk tot aan de finale en dan zag je 2 jaar later het verval. Spelers zoals Sneijder waren alleen goed door bijvoorbeeld de sturing van Mourinho. We werden voornamelijk gedragen door Robben, die op dat moment onze Van Dijk was. Een goeie lichting laat ook groei zien en door de jaren heen worden de spelers beter. Dat hadden wij niet, maar de toplanden die jij opnoemt wel. De hadden een sterk, of dominante positie in de finales. Hoewel Belgie niets won kwamen ze ver. Op dit moment lijkt Engeland ook sterk en vaak in de eindrondes te belanden in het EK en WK. Wellicht in Qatar dat ze weer als kanshebbers worden gezien.

23 maart 2022 om 09:27

robben en sneijder waren ook gewoon weggestuurde spelers bij de spaanse top. van dijk staat er beter op dan al die namen en de vrij en frenkie en voorheen ook wijnaldum eigenlijk gelijk als die namen die jij allemaal noemt. Alsof spanje brazilie etc allemaal namen zoals frankrijk heeft? Volgens jou theorie zou uberhaubt alleen frankrijk kunnen winnen. Nederland staat kwa namen gewoon gelijk aan een spanje hoor of brazilie of argentinie. Die hebben ook niet alleen maar mbappe's benzema's kante's en hernandez etc. je speelt waarschijnlijk alleen met een eredivisie linksback die wel gewoon overwintert heeft in de Champions league met dominant voetbal en voor de rest speelt iedereen in top competities waarbij de meeste ook nog bij top clubs en met van dijk heb je gewoon een wereldster die (op voorkeur) de beste van zijn positie in de wereld is. Zo een toernooit wordt uiteindlijk op heel veel random en geluk beslist tussen waarschijnlijk 1 van de top 8 landen waar wij gewoon bij horen. Anders kan jij nu wel je woning verkopen en alles op frankrijk zetten maar dat doe je vast niet.

23 maart 2022 om 10:19

@modricmagic: de selectie op het WK 2014 was denk ik wel beter en werden we ook 3de. Grootste verschil is dat we toen veel meer dragende spelers hadden. Sneijder, Robben, van Persie die konden echt het verschil maken. Als het even tegen zat zoals tegen Mexico dan ging de versnelling gewoon omhoog. Toppunt destijds uiteraard de 1-5 overwinning op Spanje.

23 maart 2022 om 10:36

@Pieterpost Huh? RvP was de grote man bij Arsenal en United, Sneijder was de grote man bij Inter wat de CL won en Robben was de grote man bij Bayern. Die zijn echt niet groot geworden door dat WK

23 maart 2022 om 10:52

@jermainejenas, ik vind de selectie die we nu hebben beter dan in 2014 ja. Tuurlijk had je toen Robben, Sneijder en Van Persie. Maar de selectie van nu heeft betere verdedigers en ook betere middenvelders naar mijn mening. Alleen de aanval is natuurlijk minder maar ja Van Persie en met name Robben waren ook gewoon van wereldklasse.

23 maart 2022 om 11:12

Net als met verkiezingen wordt helaas alleen gekeken naar aanvallers, terwijl ik juist van spelers als van Dijk en zelfs timber kan genieten.

23 maart 2022 om 11:24

@ModricMagic Het middenveld is toch ook niet bijzonder? Misschien ietsje beter als in 2014 maar de impact die een Davids bij Juventus en een Van Bommel bij Bayern hadden op het middenveld die hebben Wijnaldum en Frenkie niet bij hun clubs. Dit zijn twee dienende spelers die opeens het spel moeten maken, omdat we geen type Sneijder meer hebben maar dat kunnen ze helemaal niet. Een type Cocu is er ook niet. Al onze sterspelers op Van Dijk na zijn geen bepalende spelers bij hun club maar spelers die in dienst van anderen spelen. Haal ke een Wijnaldum of Frenkie uit de basis bij hun clubs, dan denk ik niet dat ze heel erg gemist zullen worden want het zijn geen uitblinkers

23 maart 2022 om 11:26

@rayvg We hebben goede verdedigers en natuurlijk is dat belangrijk, maar de spelers die je aan de prijzen helpen zijn meestal de aanvallers en middenvelders. Kijk naar een Ronaldo, Messi, Mbappe, Modric, De Bruyne, Kante etc. Onze middenvelders zijn dienende spelers en onze aanval is op zijn best subtop

23 maart 2022 om 11:30

@Pieterpost, wat??? Die jongens zaten aan het eind van hun carrière. Haalden een WK finale in 2010. Sneijder won een treble in 2010, Robben besliste de CL finale in 2013. Van Persie schoot United naar een PL titel in 12/13 en werd voor het tweede jaar op rij topscorer in de PL bij Arsenal en United..

23 maart 2022 om 12:46

Ik vind dat van Persie nooit belangrijk is geweest op de juiste momenten voor Oranje. Robben behoorde natuurlijk tot de top 10 van de wereld.
Maar een team is sterker dan het individu, dus hoop dat het van Gaal lukt.

23 maart 2022 om 13:08

@modricmagic: dan verschillen we van mening. Mooi dat we dit jaar weer een WK spelen met dezelfde trainer, kijken we of we verder kunnen komen dan in 2014.

23 maart 2022 om 13:57

@Woutballoh Dus het is toeval dat Ajax, PSV en Feyenoord de meeste landstitels hebben? Omdat ze toevallig een betere teamspirit hadden dan PEC Zwolle en Sparta etc.? Of zal het toch echt de kwaliteit zijn die doorslaggevend is?

23 maart 2022 om 00:44

Je kan een leuk elftal neerzetten maar dan nog heb je een aantal spelers die behoorlijk te kort komen voor de wereldtop. Ik zou mij nog meer druk maken om de breedte van de selectie. Want de jongens op de bank zijn nog een stuk minder dan wat er op het veld staat. En als er een paar sterkhouders wegvallen ben je in kwaliteit toch behoorlijk verzwakt.

23 maart 2022 om 00:51

Juist dat valt heel erg mee. Het grote probleem is dat bank en basis elkaar niet veel ontlopen buiten een paar spelers om. De grootste zorg is die constante roep om 5-3-2. Het heeft in al die jaren 1 wedstrijd gewerkt en je kunt betwisten of dat door de tactiek kwam of door een fenomenale Arjen Robben en Van Persie. Telkens maar weer die formatie, maar eigenlijk heeft de formatie an sich nooit langer dan 90 minuten gewerkt en dat is alweer 8 jaar geleden.

23 maart 2022 om 02:58

Het gaat er uiteindelijk om of je een fantastisch team hebt. Het maakt inpriciepe niet uit of ze bij de absolute top spelen, er net onder of in de sub-top.
Kijk naar PSG met al die fantastische spelers , dat is toch ook geen goed team ? Of wat heeft City de laatse jaren in de CL gepresteerd ? Ook zo'n team met toppers en een to(b)p coach.

23 maart 2022 om 11:30

Kijk naar de teald die EK's en WK's winnen. Op Griekenland na zijn dat praktisch altijd de teams met de beste voetballers. Zo ook in de CL. De halve finales kan je op voorhand meestal al invullen. Daar staan teams als PSG, Barca, Real, City, Liverpool, Bayern etc. met een indidentele stuntploeg misschien een keertje er tussen eens in de zoveel jaar. Individuele kwaliteit is uiteindelijk 99 van de 100 keer doorslaggevend bij een toernooiwinst

23 maart 2022 om 17:21

De beste teams wint meestal. En dat hoeft niet een team te zijn waar de beste spelers van het land mee doen. Het kan best zo zijn dat een , op papier , mindere speler beter in het team past. Het gaat er denk ik om dat de spelers elkaar aanvullen . Sommige spelers hebben specifieke kwaliteiten, maar of dat nu meteen de beste spelers zijn?
Duitsland en Italië vind ik altijd wel sterke ploegen en daar lopen niet echt top-spelers rond. Maar wel spelers met een bepaalde kwaliteit en/of mentaliteit

23 maart 2022 om 09:29

Huh de wisselspeler van Inter zot tegen de top aan, maar de basisspeler van Juve niet?
Vastgelopen plaat die in iedere topic hetzelfde riedeltje herhaalt...

Stelletje verwende nepvedettes zijn het. Heb veel meer sympathie en respect voor landen als bijvoorbeeld Schotland en Tsjechië die als een team knokken voor alles wat ze waard zijn. Bovendien is de sfeer van de Oranje supporters namaak en lijkt het meer op carnaval.

23 maart 2022 om 01:54

En laat carnacal nou net een van de grootste feesten te zijn bij ons hier in Nederland. Dus hoezo doel je op nep?

23 maart 2022 om 05:24

Omdat een echte voetbalsfeer fanatiek hoort te zijn met echte supporters die fanatiek zijn en hun land steunen met keihard gezang en sfeeracties. Maar ja voor al die AZ'ers enz enz enz is dat natuurlijk ook moeilijk te begrijpen.

23 maart 2022 om 07:07

Misschien Danilo eens oproepen dan is er geen carnaval maar samba...

23 maart 2022 om 07:42

Lol wat heeft AZ hier mee te maken?

23 maart 2022 om 14:50

Nationale elftallen hebben dan ook doorgaans geen harde kernen en buiten wat landen met uitzonderingen waarbij men zich vol laat lopen met van alles en nog wat, zijn het vooral voetballiefhebbers en gezinnen. De thuiswedstrijden hebben genoeg sfeer, alleen geen sfeeracties. En(!), nog wel mooier, supporters van alle clubs vergeten hun clubvoorkeur en juichen voor 1 en dezelfde ploeg. Je verwart clubvoetbal met internationaal voetbal.

23 maart 2022 om 07:52

Het is inderdaad een wereld van verschil of je bij je eigen Eredivisieclub op de tribune zit of bij Oranje. Bij Oranje is het meer een Thialf achtige sfeer, heb er ook helemaal niets mee.

23 maart 2022 om 08:22

Teesboer ons PSV heeft ook wel wat carnavaleske elementen in het publiek. Veel liedjes gebaseerd op slägermuziek. Ik vind t bij Go Ahead, Graafschap, Feyenoord veel 'spannender' op de tribunes.

23 maart 2022 om 12:49

Duidelijk nooit naar eeb wedstrijd van Oranje geweest. Top sfeertje namelijk en zeker verre van nep

23 maart 2022 om 12:57

Het is maar net waar je van houdt, je kunt het niet vergelijken met de sfeer bij een Feyenoord, GAE of Twente.

23 maart 2022 om 13:25

Als je van the wave en mensen in rare pakken houdt dan vooral doen ja. Ik ga liever voor een beleving met meer passie en emotie zoals bij mn eigen clubje.

Ik vraag me vooral af waarom zoveel mensen denken dat het 5-3-2 systeem gaat werken. Onze backs hebben niet bepaald de beste voorzetten in huis, de middenvelders hebben totaal geen aanvallende creativiteit en de spits is weliswaar een uitstekende speler, maar hij heeft veel kansen nodig en is lang niet altijd even consistent.

23 maart 2022 om 00:51

Ik vind het een prima formatie voor deze selectie. Wij komen juist tekort op de vleugels. Met name aan de rechterkant. Daarnaast is het een ideale formatie voor Blind die dan minder hoeft te verdedigen en Dumfries doet het prima in die formatie met Inter. Van Gaal begint er vroeg mee dus dan heb je ook alle tijd om het systeem je eigen te maken. Dat in tegenstelling tot De Boer die letterlijk 2 weken voor het EK pas dit wou uitvoeren.

23 maart 2022 om 01:48

Maar je weet hoe dat gaat- De spitsen zijn niet balvast genoeg, Frenkie is de enige creatieve middenvelder, maar die speelt niet op 10. Blind is eenmaal uit positie eigenlijk verwaarloosbaar (dus bij elke counter) en Dumfries zal zich tomeloos maar vergeefs inzetten. Bij Inter werkt het omdat er creatieve middenvelders en effectieve, balvaste en lange spitsen rondlopen. Hier heb je bij een 5-3-2 of 3-4-3 al snel een middenveld dat een echte vooruitgeschoven spelmaker voor de omschakeling ontbeert.

23 maart 2022 om 06:38

Als we 532 met Blind gaan spelen, dan heb ik er ook weinig vertrouwen in. Mocht dit ieder ander linksback zijn, dan wordt het al anders.

Maar zonder Blind zou ik ook voor 532 gaan. Wijndal past daar met zijn voetballende kwaliteiten prima. Middenveld met Frenkie, Koopmeiners en Gini is dan ook prima. Danjuma en Memphis dan voorin. Gewoon een hartstikke leuk elftal staat er dan

23 maart 2022 om 08:45

5-3-2 is juist het ideale systeem voor Blind. Opbouwend en positioneel is hij wereldtop. Verdedigend echter niet, hij is gewoon te traag.

23 maart 2022 om 09:14

We hebben met Koopmeiners en De Jong prima middenvelders die dat kunnen uitvoeren. Ook Koopmeiners heeft daar ervaring mee met Atalanta. Daarnaast kan Memphis dan uitstekend mee want die wil ook altijd de bal vasthouden.

23 maart 2022 om 14:46

Maar waarom niet 4-3-3 dan? Met Koopmeiners en De Jong speel je automatisch met de punt naar achteren. Dan heb je ook nog de mogelijkheid om te kiezen tussen Wijnaldum, Klaassen of Berghuis als aanvallendere middenvelder. Ik zou niet weten waarom je nu kostbare tijd zou verspillen aan een systeem die we al hebben zien falen met dit materiaal, terwijl we met een defensievere 4-3-3 juist hebben gepresteerd. Met 5-3-2 heb je voorin twee spelers die in een zee van tegenstanders opboksen. Ja, de backs krijgen meer ruimte, maar Blind geeft zelden assists en Dumfries is voetballend niet geweldig. Dan krijg je weer hetzelfde als op het EK. Met een extra aanvaller heb je veel meer variatie en we hebben simpelweg niet de creativiteit om het tempo dermate te versnellen dat 5-3-2 in aanvallend opzicht effectief is.

23 maart 2022 om 16:08

@sirius, nogmaals nu heb je ruim voldoende de tijd om het systeem je eigen te kunnen maken. Onder De Boer was het niks omdat hij letterlijk 2 weken voor het EK begon. Op het WK 2014 had je ook Blind en Kuyt als backs. Dus ja dat zegt me niet zoveel. Daarnaast heeft Dumfries met Inter nu wel de ervaring. Net zoals Koopmeiners en De Vrij. 5-3-2 kan prima werken als je er vroeg mee begint.

Dus we gaan weer met zijn allen kijken naar hoe Blind en Dumfries over de flanken rennen en proberen degelijke voorzetten af te leveren...non-stop. Leuk!

23 maart 2022 om 06:41

Waarom blijft men Blind noemen? Een zwakke verdediger zijn die ook niet meer een fatsoenlijke pass heeft is toch geen vereiste voor Oranje? Blind kan echt niet. Ik vind hem ronduit slecht. Zelfs al voor de Eredivisie. Laat staan Oranje. Zet hier lekker Wijndal neer.

Ik zie ik De Ligt liever niet met 532. Weinig voetbal. Statisch. Geef mij dan maar Timber. Daar zie ik veel meer in

23 maart 2022 om 08:46

Nee. Waarom zou je voorzetten gaan geven als je geen kopsterke aanvallers hebt.

Nou daar gaan we weer. Lekker betonvoetbal kijken tijdens het WK.

23 maart 2022 om 06:42

532 staat helemaal niet gelijk aan betonvoetbal. Ik vind Inter en Atalanta best vermakelijk over het algemeen bijvoorbeeld.

23 maart 2022 om 09:25

Hoe Nederland dit systeem speelt is best wel verdedigend. Het zullen 5 echte verdedigers worden die weinig avontuurlijk zullen gaan spelen.

23 maart 2022 om 08:50

Alle ploegen die ver komen op eindrondes spelen betonvoetbal. Alleen Spanje camoufleert het met nutteloos heen en weer getik.

23 maart 2022 om 09:20

Als dat ons ver brengt heb ik er geen moeite mee. Goed voetbal zie je zelden op eindtoernooien, alles draait om resultaat. Bij clubvoetbal is het een ander verhaal.

Cillissen Timber Van Dijk de Vrij. Dumfries Wijnaldum Frenkie Malacia. Danjuma Memphis Gakpo. 343 met Malacia Dumfries die de hele flank kunnen pakken waar nodig. Dit lijken mij de sterkste 11 indien fit.

23 maart 2022 om 13:11

Dit is de best mogelijke verdediging die we kunnen hebben. Heb je met Dumfries en die 3 verdedigers echt 4 vreters. Malacia is lekker op links met zijn snelheid en eigenlijk ook gewoon een bijter.

Als hij zo wilt gaan spelen, lijkt De Ligt mij momenteel het kind van de rekening te worden. De Vrij en Van Dijk horen sowieso te spelen, zeker in dat systeem. Dan heb je de keus tussen Timber & De Ligt en eventueel nog Aké. Aké met zijn snelheid en voetballend vermogen zou wel ideaal als LCV zijn, maar denk dat die andere 2 hoger staan.

Verder zou ik een oproep van Frimpong (volgend jaar, nu geblesseerd) en ook een Karsdorp appricieren. Zeker Karsdorp doet het uitstekend in Roma.

Linksback heb je aanvallend geen toppers. Blind kan je daar absoluut niet neerzetten. Wijndal is in mijn ogen te min aan de bal om als wingback te spelen. Dan houdt het al snel op. Malacia is ook aardig druistig, dus die linksback positie zou nog wel eens een aanvallende speler kunnen komen te staan.

Flekken
Timber
De Vrij
Van Dijk
Karsdorp
Frenkie
Koopmeiners
Gakpo/Bergwi
Berghuis
Depay
Danjuma
23 maart 2022 om 09:46

Dumfries wissel? Die doet het uitstekend bij Inter. Kan me niet voorstellen dat hij ineens gepasseerd wordt. Timber valt de laatste paar wedstrijden door de mand, dus De Ligt lijkt me ook een zekerheidje. Ook Flekken op doel is me een raadsel, hoe vaak heb je die zien keepen?

Dit lijkt me dan een leukere opstelling. Snelheid en beweging voorin en degelijk middenveld. Wijnaldum is gewoon een goede speler, als hij maar box-to-box mag spelen. Zelf ben ik nog erg fan van De Roon, maar ik snap dat die in een 5 verdedigers systeem gepasseerd wordt.

Bijlow
De Vrij
Van Dijk
De Ligt
Dumfries
Wijnaldum
Frenkie
Malacia
Depay
Danjuma
Gakpo
24 maart 2022 om 09:46

Dumfries is goed, maar Karsdorp is comfortabeler aan de bal. Dat Dumfries het goed doet bij Inter, wilt niet zeggen dat Karsdorp niet kan spelen, toch?
Ik denk persoonlijk dat Karsdorp in dit systeem beter is dan Dumfries. Voetballend brengt hij meer. Qua power wellicht wat minder. Qua vermogen/inhoud zijn ze wel gelijkwaardig, blijven beiden gaan.

Timber heeft 1 mindere pot gehad. De man is aan de bal zo comfortabel, is razendsnel voor een CV en het voordeel is dat hij als RB ook vaker gespeeld heeft. Als de wingback dan weg is, speelt hij gemakkelijker op de RCV positie dan de Ligt in mijn ogen. Die echt centraal moet.

Flekken is voor nu bedoeld. Daarmee bedoel ik dat zowel Bijlow als Cilissen niet fit zijn. Ik heb hem vaak genoeg zien keepen in de Bundesliga. Goede keeper die het uitstekend doet in de Bundesliga. Tevens zijn Bijlow en Cilissen om de haverklap geblesseerd. Wellicht interessant om het eens met een fitte keeper te proberen waar je wel op kan bouwen. We gaan het zien hoe hij met de druk van Oranje omgaat de komende 2 oefenpotten.

Verder, in de opstelling van jou: waarom zou Malacia in godsnaam moeten spelen op de wingback? Die brengt aanvallend zo weinig. Daar moet echt een speler staan die loopvermogen heeft, maar ook wat met een bal kan. Daar is Malacia in mijn ogen te min voor. Is te veel een kuitenbijtertje die met enthousiasme naar voren gaat. Je kan echt niet met Malacia & Dumfries op de flanken. Dan zit er 0 voetbal in de flanken... Alleen maar opportunistisch naar voren rennen en halve voorzetten afleveren.

Wijnaldum erin kan inderdaad. IK koos voor Teun omdat hij het uitstekend doet in Italië en Wijnaldum de laatste tijd toch bar weinig speelt bij PSG. Terwijl daar houthakkers als Danilo Pereirra wel spelen...

Gakpo - Danjuma in de spits zie ik niet gebeuren. Zie Gakpo niet zo snel in de punt. DEnk dat Depay de vaste spits is met een Danjuma, Bergwijn of Weghorst er naast.

Verder denk ik dat Berghuis wel eens een kans verdiend op de 10 in Oranje. Doet het daar vaak uitstekend bij Ajax.

23 maart 2022 om 13:41

Dumfries moet altijd spelen indien fit. Argumenten spreken voor zich.

24 maart 2022 om 09:47

Oneens. Dumfries doet het goed, maar brengt voetballend (aan de bal) te weinig in mijn ogen. Zijn voorzetten laten te wensen over en qua technisch vermogen acht ik Karsdorp aan de bal een stuk beter.

Als je op de linkerflank geen voetballende wingback hebt, moet je aan de andere kant wel eentje hebben in mijn ogen. Je kan niet met Wijndal/malacia spelen en op de andere flank met Dumfries. Dan heb je alleen maar spelers die in enthousiasme en met loopvermogen erover heen komen. ER moet ook wat voetbal van de flanken komen in dit systeen.

24 maart 2022 om 14:20

Dan Dumfries rechtsback en Mauro de linkerflank..😜Dumfries vindt ik verder dan Malacia Wijndal. Door zn drive compenseert ie zn gebrek aan luchtvochtigheid. Geeft assists, maakt goals. . En Mauro vindt ik momenteel beter dan Blind. Beetje gechargeerd natuurlijk. Blind is op z'n retour, Mauro jong en speelt in een op t moment goeddraaiend geheel. Maar in een 343 zou ie aan de linkerkant wel bruikbaar zijn denk ik. Kan echt goed voetballen, heeft mij als PSV supporter ook best verbaasd. 2 benig,niet onbelangrijk ook. Toch zou ik Malacia kiezen momenteel. Ik snap je argumenten maar posities worden ook overgenomen als er iemand weg is. Frenkie en Wijnaldum kunnen dat wel.

Toen we nog geen top verdediging hadden juichte ik 5-3-2 toe, maar nu weet ik het niet hoor. Op elke linie hebben we wel toppers, maar nu is de verdediging ook top... 4-2-2 lijkt me voor deze selectie een veel betere optie

23 maart 2022 om 15:25

Ik zou wel met 11 man spelen, met 4-2-2 weet je zeker dat je die finale niet haalt

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren