Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Derksen, Kieft en Perez reageren onmiddellijk op plannen met Van Nistelrooij

Laatste update:

De Nederlandse analisten zijn erg te spreken over de plannen van PSV met Ruud van Nistelrooij en Fred Rutten. Maandagavond onthult onder meer het Brabants Dagblad dat Marcel Brands, de aanstaande algemeen directeur, het duo graag de leiding wil geven over het eerste elftal van de Eindhovenaren. Van Nistelrooij als hoofdcoach; Rutten als assistent-trainer. “Een uitstekende combinatie”, merkt Johan Derksen op tijdens Vandaag Inside.

Hoewel de coach van Jong PSV eerder dit kalenderjaar nog aangaf zich niet beschikbaar te stellen voor de functie, lijkt de Eindhovense leiding toch vol voor de oud-spits te willen gaan. De combinatie met Rutten als assistent-trainer zou volgens Brands een succesformule zijn voor de Eindhovenaren. Zowel bij Voetbalpraat als bij Vandaag Inside wordt er zeer positief gereageerd op de plannen van Brands.

“Dat vind ik een uitstekende combinatie”, concludeert Derksen wanneer hij het laatste nieuws van presentator Wilfred Genee verneemt. “Ik heb een grenzeloos vertrouwen in de voetbalkennis van Rutten. Fred is misschien niet de beste man voor de camera, maar daar is Van Nistelrooij hartstikke goed in. Als man achter Van Nistelrooij is hij ideaal.” Wim Kieft was tussen 2009 en 2011 werkzaam als assistent-trainer bij Jong PSV, toen Rutten de leiding had over het A-elftal. “Fred Rutten is een uitstekende veldtrainer. Zijn trainingen zaten goed in elkaar”, zegt hij over die tijd.

ESPN-analyticus Kenneth Perez trekt een vergelijkbare conclusie en pleit voor ‘opportunisme’ bij van Nistelrooij. “Hij zei wel dat hij zijn eigen pad wil volgen, maar in het voetbal kan dat toch bijna niet? Er komen een aantal kansen voorbij die je eigenlijk niet kan timen. Het is zó moeilijk om je carrière uit te stippelen. Er gebeuren gewoon dingen. Ik pleit gewoon voor opportunisme. Hij is nu twee jaar coach bij Jong PSV, dus dan heb ik zoiets van: ga het proberen! Ik ben echt head first wat dat betreft”, aldus Perez.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kan me alweer verheugen over de niemendalletjes die Rik Elfrink hierover los gaat laten. Rik, is dat nou een goede keuze, Van Nistelrooij en Rutten? 'ja, ja... dat is natuurlijk moeilijk te zeggen... Met van Rutten heeft hij natuurlijk een assistent die de ervaring heeft, die de club kent, die Marcel Brands kent... maarja... Van Nistelrooij heeft zelf ook aangegeven dat hij geleidelijk zijn carriere wil opbouwen, dus ja... lastig... zeg het maar... we gaan het zien...'

21 maart 2022 om 23:10

Ik dacht dat Rik Elfrink best hoog aangeschreven stond?

21 maart 2022 om 23:15

Rik is qua nieuws vrijwel de beste bron op PSV gebied. Gomes heeft het volgens mij over zijn super veilige meningen over alles. Persoonlijk liever 100x dat dan een Valentijn maar goed.

21 maart 2022 om 23:22

Elfrink is goed in het duiden wat hij ziet. Maar bijna op het letterlijke af. Het gras is groen, het waait vandaag. Maar over hoe het morgen zal zijn en of het gras groen zal blijven, daar brandt ie zich niet aan. Daarmee zijn zijn bijdragen zelden heel boeiend en is-ie zou weinig kritisch dat je niet alleen geen ongezouten mening of kritisch standpunt van de man hoeft te verwachten, maar hij zelfs zo vaak met verzachtende omstandigheden strooit dat je het idee krijgt om met de perswoordvoerder van de club van doen te hebben. Voor PSV is Elfrink even bedreigend als een schoolkrant en ik sluit niet uit dat de man na 10 jaar schrijven wat-ie ziet bij sommige clubfiguren ongegeneerd op verjaardag komt.

Nu hoef ik ook geen ongefundeerd gespeculeer of rucksichloze karaktermoorden zoals de krantparodie aan de Basisweg in Amsterdam zich laat kenmerken, maar zo weinig prik in de cola als bij Elfrink maak je nergens mee.

21 maart 2022 om 23:26

Klopt! Niets tegen de man persoonlijk, maar Elfrinks bijdragen ontstijgen het clubkanaal niet eens. En inderdaad: alles liever dan kaliber Driessen. Maar er zijn ook middenwegen. Ik vind Martijn Krabbendam een prettige watcher. Kritisch als het moet, begripvol als het kan en niet vies van een vleugje humor en de nodige relativering. Krabbendam is geen luis in de pels voor Feyenoord, maar spaart de kool en de geit evenmin als de club wel wat zijwind verdiend. Zonder grof te worden of op de man te spelen. Van die balans hou ik meer en dan heb je ook meerwaarde als clubwatcher naar mijn smaak.

21 maart 2022 om 23:35

Ben het 100 procent met je eens. Rik is een prima kerel maar een scherpe mening of kritische nooit richting de clubleiding hoef je niet van hem te verwachten. Baanbrekende geruchten evenmin. In de tijd dat Thijs Slegers nog PSV-watcher was ging je naar hem toe voor het nieuws en hobbelde Elfrink er maar wat achteraan. Sinds Slegers perschef bij PSV is (en dus niet meer bij VI zit) moeten we het maar met Elfrink en co doen en horen we nog geen 10% van wat er zich achter de schermen afspeelt (wat vanuit PSV-oogpunt misschien wel prima is maar als fan is het ergens wel minder leuk)

22 maart 2022 om 00:33

@gomes Jouw reacties lezen lekker weg. Dank daarvoor. Doe jij iets meer met jouw schrijfwerk toevallig?

22 maart 2022 om 09:15

Beetje hetzelfde als bij het BD (ook van DPG Media) en Willem II. Daar Zitten Dolf van Aert en Max van der Put die nog geen fractie weten wat er bij de club speeld. Eerst zat er Wilbert Hack die nog wel goed geinfomeerd was maar altijd met gestrekt been erin ging. die is daar weg gestuurd en zit nu bij de telegraaf en geeft de ene na de andere primeur over Willem II. Van Aert en VD Put hebben geen bronnen binnen de club lijkt het wel of durfen/mogen niets critisch melden want ook dit jaar enorm soft of wat er bij de club gebeurt en hoe dit kan. Wat je van een journalist en club watcher mag verwachten toch. Het is allemaal maar slappe hap met die Watchers bij DPG Media.

Ik vraag me af waarom iedereen zo enthousiast is. Een trainer die zelf heeft aangegeven dat aankomend seizoen te vroeg is om in te stappen nadrukkelijk naar voren schuiven lijkt me allerminst een goed idee. Haal nu gewoon Peter Bosz, staat onder druk bij Lyon en zal misschien binnenkort ontslagen worden. Staat voor attractief voetbal en die mythe dat Peter Bost garant staat voor veel tegendoelpunten kan ook de prullenbak in. Ajax onder Bosz in 2016/17 had namelijk gemiddeld 0.68 goals tegen, hetzelfde aantal als Ajax in het seizoen 2020/21 onder Ten Hag. Dat terwijl in 2019/20 Ajax zelfs 0.92 goals per wedstrijd tegen kreeg. Over ten hag heb ik namelijk nog nooit gehoord dat hij garant zou staan voor tegendoelpunten.

21 maart 2022 om 23:16

Denk je niet dat Bosz wacht op de situatie bij Ajax? Zie Bosz eerder ETH opvolgen dan naar PSV gaan. De mensen waar hij ‘ruzie’ mee had zijn nu ook grotendeels weg.

21 maart 2022 om 23:36

De situatie bij Ajax zou dus des te meer reden moeten zijn om proactief Bosz te benaderen. We komen aankomende zomer in een zeer tumultueuze transferzomer. Spelers zoals gakpo en sangare lijken onhoudbaar, zahavi loopt uit zijn contract, wilt gotze nog blijven zonder Schmidt (en wil hij dan al helemaal onder een beginnende coach zoals RvN blijven?), Mvogo vertrekt en drommel is gewogen en te licht bevonden. Dat is al ongeveer de helft van de basis die hoogstwaarschijnlijk aankomende zomer gaat vertrekken, zo een metamorfose toevertrouwen aan een trainer die net komt kijken en aangeeft er niet klaar voor te zijn, is net als je kind een scherpe schaar geven en hopen dat het niet in zijn eigen vingers knipt. Vragen om problemen dus.

21 maart 2022 om 23:56

Liever een beginnend coach met een ervaren rot ernaast dan een "ervaren" coach die alleen ervaren is in geen prijzen pakken en ontslagen worden...

21 maart 2022 om 23:35

Alsjeblieft geen Bosz, je wilt toch niet een coach die ontslagen word bij een team dat top 3 hoort te staan en nu een beetje middenmoot bungelt. Er is een reden dat ie word ontslagen he en dat is niet omdat ie het goed doet....

22 maart 2022 om 00:11

Het is een mooie combi.
Ruud die alles weet over topvoetbal, charisma heeft en altijd rustig is.
Fred Rutten die een hele goede veldtrainer is.

Het zou echt een mooi koppel kunnen zijn, maar garanties zijn er niet. Die zijn er nooit.

22 maart 2022 om 00:19

Van Nistelrooij die altijd rustig is? That's rich... dan ken jij die kleedkamerverhalen over hem bij PSV en Manchester United niet.

22 maart 2022 om 09:51

Wie zegt dat een rustig figuur niet uit de bocht kan schieten?

Derksen is in het verleden nou niet bepaald gelukkig gebleken met zijn uitspraken over het hoofdtrainersschap van PSV. Hij was eerder ook lyrisch toen Stevens, Advocaat en Van Bommel werden aangesteld als trainer, ze faalden vervolgens hopeloos. Over Cocu en Schmidt heb ik hem daarentegen nooit iets positiefs horen zeggen, terwijl Cocu zijn voorgangers op kilometersafstand achter zich laat als het om prestaties gaat en ook Roger Schmidt inmiddels redelijk op weg is. De vooringenomen mannen van VI zijn dus wel de laatsten die we serieus moeten nemen over dit onderwerp. Wel een vermakelijk programma verder overigens

22 maart 2022 om 05:39

Zeg je nou echt dat de prestaties van schmidt je naar tevreden stelt? Hoe dan?? Ik ben geen psv supporter maar die man faalt gruwelijk en ik hoor zoveel psv supporters die (nog steeds) tevreden zijn. Is dat omdat ze kwartfinale conference leuague staan?
Met alle respect, dat is toch niet het niveau wat psv moet nastreven??
Ik heb het vaker gezegd, het ontbreekt echt aan topsport mentaliteit in eindhoven als je het mij vraagt...

22 maart 2022 om 08:09

Nee, dat zeg ik nergens. Ik zeg alleen dat hij goed op weg is om het beter te doen dan veel van zijn voorgangers. En faalt gruwelijk? Bijzondere uitspraak voor een trainer die begin april nog in de race is voor vier prijzen en de voorrondes van de CL nagenoeg zeker voor de tweede keer binnen gaat halen

Waarom in godsnaam? Van Nistelrooy wilde zelf niet en is een onervaren trainer die nog nooit iets gepresteerd heeft. Hou er nou een mee op zulke uithangborden op te hangen en te denken dat trainer zijn niet zoveel voorstelt. Goed voetballen betekent niet dat je een goede coach bent. Ik gun het van Nistelrooy maar ik ben bang voor de teleurstelling.

Mijn eerste ingeving is dat ik het best een goede optie vind. Ook best creatief, een goede veldtrainer met de bagage van eerste trainer in verschillende landen die een aanstormend talent ( inter bij PSV vinden ze dat) kan helpen om zijn eerste meters te maken in de top.
Het is altijd gok natuurlijk, dat is het ook over een jaar en ook wanneer van Nistelrooy eerst nog ergens anders aan de slag gaat. Ik zie deze combinatie best zitten.
Ik hoor vaak de naam Peter Bosz maar daar zit ik echt helemaaaaaaaal niet op te wachten. Romanticus betreft voetbal maar pakt nooit prijzen en uiteindelijk draait het daar wel om. Heeft het in het buitenland overigens waardeloos gedaan overal.

21 maart 2022 om 23:36

Ik vind het echt nergens op slaan. PSV is gewoon verliefd op het plaatje: ex-wereldvoetballer en clubicoon Van Nistelrooij die linksom of rechtsom veel te vroeg en tegen zijn wil in een trainersjas geduwd moet worden, zonder aantoonbaar bewijs dat hij het uberhaupt in zich heeft om een toptrainer te zijn. Peter Uneken deed het met Jong PSV beter dan Van Nistelrooij nu. Los van het feit dat dit samenhangt met de selectiekwaliteit, zou niemand binnen de club opperen om Uneken eens even met een ervaren assistent op te zadelen om PSV 1 te leiden. Voor zijn kandidatuur als trainer is Van Nistelrooijs status als voetballer even weinig waard als die prachtige baard van hem, waardoor de geforceerde keuze die de club er nu door probeert te drukken niets met beleid te maken heeft.

Trouwens: bij welke club had Peter Bosz volgens jou aan een prijsverwachting moeten voldoen? Bij Heracles pakte hij er een, bij Ajax bracht hij in zijn enige jaar tijd voor het eerst in 15 jaar een club in een Europese finale, in Duitsland heeft Bayern al tien jaar op rij patent op de titel en wist Dortmund deze eeuw slechts drie keer en Leverkusen zelfs nog nooit de DFB-pokal te winnen en Lyon pakte tien jaar geleden voor het laatst een prijs. Dus hoezo verwijt je Bosz nu werkelijk dat hij geen prijzen heeft behaald en vind je het aanstellen van een trainer die nog geen jaar in de KKD trainer is geweest een goede optie. Nota bene met de toevoeging dat 'het uiteindelijk wel draait om de prijzen!?' Hoe is dat logica dan? En welke bewezen prijzenpakker komt wel naar Psv?

21 maart 2022 om 23:59

Precies dus wat ik bedoel. Uiteindelijk heeft hij dus maar een prijs gepakt met Heracles? Meer dus niet. Bosz is leuk voor een jaartje en dan is iedereen er weer klaar mee omdat hij niks pakt. Eerste jaar is iedereen onder de indruk tweede jaar gaat iedereen klagen.

22 maart 2022 om 00:16

Helemaal niet precies wat jij bedoelt. Jij stelt dat hij prijzen had moeten pakken bij clubs waar prijzen pakken helemaal geen realistisch verwachtingspatroon is. En komt als tegenoplossing met een pleidooi voor een trainer die evenmin prijzen heeft gepakt en zelfs uberhaupt geen trainerservaring in de top heeft. En mijn vragen aan jou laat je intussen onbeantwoord: 'hoe rijmt deze logica volgens jou' en 'welke bewezen prijzenpakker komt wel naar Psv?'

Tijd zal het leren. Kunnen er voorspellingen op los laten. We weten t niet. Kans is aanwezig dat de naam Ruud van Nistelrooy spelers aantrekt die normaal niet zullen komen. Zal ook afhangen of er (voorronde)CL gehaald wordt. Fred Rutten wordt allom geprezen voor zn vakwerk als veldtrainer. Niet alleen Kieft zegt dat. Wie weet wordt t n gouden combinatie.

22 maart 2022 om 10:40

We spreken al wel over een jaar of 12 terug dat Ruud nog op topniveau was. Hoeveel spelers van begin 20 kunnen zich dat nog herinneren?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren