Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bondscoach Halilhodzic weigert nog langer over Ziyech en Mazraoui te spreken

Laatste update:

Bondscoach Vahid Halilhodzic weigert nog langer over Hakim Ziyech en Noussair Mazraoui te spreken, zo laat hij weten tijdens de bekendmaking van de selectie voor de WK-kwalificatieduels met Congo. Zondag meldde bondsvoorzitter Fouzi Lekjaa dat het tweetal bij de voorlopige selectie zat, maar de rechtsback van Ajax en de aanvaller van Chelsea publiceerden vervolgens ieder een statement, waarin ze aangaven zich niet beschikbaar te stellen voor de play-offs voor een WK-ticket.

Voor het eerst sinds anderhalf jaar behoorden Ziyech en Mazraoui weer tot de voorselectie van de Leeuwen van de Atlas. Echter gaven ze direct aan niet terug te willen keren in de nationale ploeg van Marokko. “Ik spreek vaak met de bondsvoorzitter. Ziyech en Mazraoui stonden op de lijst. Ze hebben gekozen de uitnodiging te weigeren. We respecteren die keuze, nu is het klaar. Ik zal nooit meer over ze praten. Ik richt me op mijn groep en de spelers die zijn opgeroepen”, zegt bondscoach Halilhodzich op een persconferentie.

In de definitieve selectie van de bondscoach voor het duel met Congo is geen plek voor Eredivisie-spelers. Souffian El Karouani (NEC) en Zakaria Aboukhlal (AZ) waren nog wel actief op de Afrika Cup, maar hebben de laatste schifting voor de WK-kwalificatieduels niet overleefd. Marokko speelt op 25 maart de heenwedstrijd, de return wordt op 28 maart afgewerkt. De winnaar van het tweeluik verzekert zich van een ticket voor het WK in Qatar.

Selectie Marokko:
Doel: Yassine Bounou (Sevilla), Munir El Kajoui (Hatayspor),Ahmed Reda Tagnaouti (Wydad Casablanca)

Verdediging: Romain Saïss (Wolverhampton Wanderers), Nayef Aguerd (Stade Rennes), Soufiane Chakla (OH Leuven), Yawad El Yamiq (Real Valladolid), Achraf Hakimi (Paris Saint-Germain), Adam Masina (Watford), Sofiane Alakouch (FC Metz), Samy Mmaee (Ferencvaros), Yahia Attiyat Allah (Wydad Casablanca)

Middenveld: Sofyan Amrabat (Fiorentina), Fayçal Fajr (Sivasspor), Yahya Jabrane (Wydad Casablanca), Imrân Louza (Watford), Ilias Chair (Queens Park Rangers), Selim Amallah (Standard Luik), Azzedine Ounahi (Angers)

Aanval: Sofiane Boufal (SCO Angers), Youssef En-Nesyri (Sevilla), Tarik Tissoudali (AA Gent), Ryan Mmaee (Ferencvaros), Ez Abde (Barcelona), Munir El Haddadi (Sevilla), Ayoub El Kaabi (Hatayspor)

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Marokkaanse spelers beginnen onderhand toch altijd wel een punt van kritiek te zijn. Altijd in hun trots aangetast, kunnen niet tegen kritiek, zijn snel op hun teentjes getrapt en hebben een laag werkethos. Wie kan mij vertellen waarom het altijd misgaat?

17 maart 2022 om 13:45

“Altijd”? Dat is wel te veel van het goede. Er zijn zat voorbeelden die altijd hard werken en kritiek hun juist prikkelt om nog harder te werken. Jammer genoeg zijn er ook voorbeelden waar je een punt hebt, maar zeker niet altijd.

17 maart 2022 om 13:50

@fctd, klopt ze zijn gewoon sneller op de kast (niet allemaal hoor), maar een deel wel.
Waar dat preceis aan ligt? Dat is gewoon heel moeilijk te zeggen he.
Het kan ook gewoon toeval zijn.

Ook Marrokaans: technisch begaafde topspelers die echt op eigen kracht veel bereiken.
Dus dat is dan toch ook geen toeval? Is gewoon knap.

17 maart 2022 om 13:54

Ik zou ook denken bekijk het maar als ik een van de sterspelers ben en ik wordt om drogredenen gepasseerd

17 maart 2022 om 14:04

Als er iemand wel tegen kritiek kan is het Hakim Ziyech wel. Moet je is kijken hoe die zich bijvoorbeeld dit jaar heeft terug geknokt heeft onder een manager die hem eerst duidelijk niet moest. Ondertussen misschien wel de beste aanvaller bij chelsea.

17 maart 2022 om 15:44

Ook zo’n onzin dat Tuchel, Ziyech niet moest. Dat maken jullie ervan omdat hij op dat moment voor andere spelers koos. Sowieso rouleert Tuchel erg veel, spelers als Mount zitten ook vaak zat op de bank. Ziyech heeft gewoon zijn plaats moeten verdienen met goed spel en daar is helemaal niks mis mee..

17 maart 2022 om 17:04

Zie je toch bij ons ook? Arteta zou Martinelli niet moeten, terwijl in werkelijkheid hij juist hard met hem aan het werk is gegaan om hem beter te maken, daar gaan we later de vruchten van plukken. Hetzelfde is er denk ik met Saliba aan de hand, die komt als meest ervaren verdediger van zijn leeftijd terug bij ons, maar mensen zeiden dat Arteta hem weggejaagd had.

17 maart 2022 om 14:04

Ziyech speelt op het moment bij Chelsea onder een Duitse trainer (die staan bekend om hun discipline). Als hij geen werkethos had was hij allang verkocht. Zefde geldt voor Mazraoui die door hard werken op een niveau is gekomen die de meeste niet voor mogelijk hielden met interesse van grote buitenlandse clubs tot gevolg. Dus je kiest in dit geval in mijn ogen net 2 spelers die wel hebben aangetoond werkethos te hebben…

17 maart 2022 om 14:23

Seedorf van Bommel en van Nistelrooy wilden ook niet meer onder een bepaalde bondscoach uitkomen..

17 maart 2022 om 14:34

Jullie zijn zo ongelofelijk snel met het uiten van vooroordelen en statements tegenover Marokkanen, het is opvallend. Alsof jullie wachten op dit soort artikelen en vervolgens met peper in jullie vingers beginnen te tikken. Ben jij de ambassadeur van Marokkanen en overige Noord-Afrikaanse personen? Houd je de statistieken bij van elke Marokkaanse interactie? Wat is altijd? Hoezo noem je geen positieve voorbeelden zoals de broers Amrabat, El Ahmadi, El Hankouri, Boulahrouz, Mahi, El Messaouidi, Auassar, etc etc. Omdat 2 sterspelers zich niet genoeg gewaardeerd voelen en mot hebben met een specifieke trainer, vind jij het normaal om alle Marokkanen over een kam te scheren? Alsof je geen Nederlandse tokkies hebt die overal tegenaan schoppen, maar als je de nadruk op Marokkanen gaat leggen krijg je issues ja. Waren die brave Hendrikjes in Urk zo lief dan?

It takes two to tango. Marokkanen worden zwaar gemarginaliseerd in Europa. Weleens gehoord van de etiketteringstheorie? Als je op een bepaalde manier wordt gezien, ga je je zo gedragen. Mensen kotsen Marokkanen uit, en jij verwacht dat ze brave burgers worden allemaal?

17 maart 2022 om 15:49

Er zijn genoeg positieve voorbeelden maar dat betekent toch niet dat het niet waar is? Het is niet zo zeer iets Marokkaans, dat is ook gewoon onzin. Maar een deel van de Marokkaanse jeugd van tegenwoordig dat zijn toch wel vaak jongens die slecht met kritiek kunnen omgaan. Zij zetten zich vaak tegen alles en iedereen af die ze de les lezen (leraren, politie, jeugdzorg etc.). Maar dat het een deel is, betekent inderdaad niet dat je maar iedereen over één kam moet scheren. Aan de andere kant betekent het ook niet dat je het niet mag benoemen omdat het maar een deel is. Dat is vaak het probleem in discussies tegenwoordig: het is niet iedereen, dus het is niet waar of mag niet gezegd worden.

17 maart 2022 om 15:57

Ik ken zat Hollandse jongens die strontvervelend zijn en schoppen tegen de maatregelen. Is toch extreem duidelijk tijdens de coronapandemie? Had je ff gemist dat ze teststraten in de fik staken? Politieagenten aanvielen? In Urk vallen ze homo’s lastig, Feyenoord hooligans die alles kort en klein slaan. Waarom dan specifiek Marokkanen benoemen. Lekker makkelijk om vingertje te wijzen en te doen alsof alle Marokkanen (ik reageerde op ‘altijd’) het probleem zijn en alle Hollanders altijd braaf. Sorry maar dit is geen 1865 meer, dat narratief van white supremacy is voorbij. Ben ‘t zat elke keer maar kritiek over allochtonen en vluchtelingen te horen. Ik weiger erin mee te gaan. Nee je hebt inderdaad een aantal rotte appels tussen de Marokkanen, geloof me heb 18 jaar met ze op school gezeten. Maar de manier hoe ze worden weggezet als stuk vuil, terwijl er nóóit kritiek op Hollanders wordt geuit, gaat mij te ver.

17 maart 2022 om 16:33

Maar ik zeg toch juist dat het ook maar een gedeelte is? Het is ook wel lekker makkelijk om een groep van 15 miljoen mensen in een land met 500.000 mensen te vergelijken. Tuurlijk zijn er net zoveel Nederlanders die ook in deze groep thuis horen. Dat ontkent toch ook niemand? Feit blijft wel dat in criminaliteit cijfers een groep van 500.000 mensen oververtegenwoordigd is tov een groep van 14 miljoen mensen. En toch niet gek dat er Nederlandse criminelen of gekkies zijn in NEDERLAND? Dat snap je toch zelf ook wel. Niemand zegt dat Nederlanders maar zo braaf zijn maar die groep is ook 30x zo groot. In al de zaken die jij noemt, wordt toch ook kritiek geuit? Maar de mensen die alle Marokkanen over één kam scheren, zijn natuurlijk gewoon dom..

17 maart 2022 om 17:04

Mokuku als je het nieuws aan had gezet had je gezien dat die debielen uit Urk ook door alles en iedereen veroordeeld werden, dus waar je vandaan haalt dat dit niet is gebeurd is mij een compleet raadsel.

17 maart 2022 om 17:34

Je gaat 1 mediarondje vergelijken met een jarenlange maatschappelijke kwestie? Eentje waartegen politieke partijen zijn opgericht en stemmen vangen? Hoor je er nu nog wat over? Nee. Wel over Marokkanen.

17 maart 2022 om 17:37

Het is toch niet dat Nederland Marokkanen hierheen haalt om te werken, zij kinderen krijgen en er dan gekkies zijn in NEDERLAND. Waarom denk je dat Marokkanen hier zitten? Ze groeien niet uit de grond.

Als je relatieve cijfers wilt pakken, moet je ook de relatieve armoedecijfers erbij halen. Hoe meer armoede, hoe meer criminaliteit. Dat is bewezen. Als Nederlanders structureel buitenlanders uitsluiten op de arbeidsmarkt, stagemarkt, in ‘t onderwijs etc blijf je die armoedekloof behouden. Dat er percentueel minder Nederlanders crimineel zijn dan Marokkanen is logisch. Ook worden Nederlanders minder snel opgepakt of veroordeeld voor ‘t zelfde vergrijp als een Marokkaan. Dus de politie zoekt ze sneller op en de rechter straft ze langer/sneller. Dan lopen de cijfers snel op ja.

17 maart 2022 om 17:41

@tilburg013 oftewel je zegt weer dat Nederlanders minder erg zijn omdat er minder criminelen zijn in verhouding met de totale bevolking. En precies wat mokuku zegt, als je constant te horen krijgt dat je crimineel bent is de kans ook groter dat je crimineel wordt. Overigens doet de politie er ook gerust met je mee hoor. Ooit van etnisch profileren gehoord? Daar zijn ze nog steeds meester in. Ik heb vaak genoeg met een (voormalig) Nederlandse crimineel op straat gelopen of in de auto gezeten, nooit wat aan de hand. Als ik met allochtonen op straat loop/in de auto zit is dat toch echt een heel ander verhaal. Het gaat zover dat zodra ik op zo een moment een politie auto zie ik gelijk denk hier gaan we weer. 2 weken geleden toevallig nog. Zit in de auto met 2 allochtonen. We rijden exact de weg zoals iedereen doet daar in de buurt en zoals hij staat aangegeven op de navigatie. We zien een politieauto voor ons die de rotonde pakt en wacht tot we voorbij zijn zodat ze ons kunnen achtervolgen. Vervolgens houden ze ons staande met als smoesje dat we een verdachte route namen. Uiteindelijk komen ze bij de auto en vragen ze Id aan de 2 allochtonen in de auto en ik hoef niks te laten zien... Lijkt me logisch dat je op die manier meer allochtonen als crimineel bestempeld als je de autochtonen niet eens controleert, maar de allochtonen wel... En dan woon ik vlakbij Amsterdam in de buurt, dus het is niet zo dat ze nog nooit een allochtoon hebben gezien ofzo. Inburgeren komt van 2 kanten. Als 1 kant tegenwerkt (wat Nederlanders praktisch sinds de komst van buitenlanders naar Nederland hebben gedaan) dan gaat de andere kant ook zijn best niet doen.

17 maart 2022 om 14:56

Wie? Ziyech? mazraoui? Aboukhlal? El Ahmadi? Idrissi? En Nesyri? Saiss? Benatia? El Khayati? Munir? Rekik? Amrabat broers? ...Waar heb je het over zeg met je tunnelvisie, lekker blijven vooroordelen over spelers met een bepaalde afkomst, kom je ver mee. Maar owee als het om spelers gaat die puur Nederlands zijn, dan is hun afkomst opeens niet relevant natuurlijk. En kijk even hoe hard Amrabat werkt, Saiss, El Ahmadi dat deed en nog veel meer! Stop gewoon met dat etiketten plakwerk en wees rechtvaardig in het oordelen van zaken!

17 maart 2022 om 16:22

Daar heeft het helemaal niks mee te maken. Gewoon corruptie daar.

17 maart 2022 om 16:32

Je bent gewoon een racistje. Spelers hebben wel vaker problemen met trainers. Maar die vergrootglas komt altijd tevoorschijn als het over een Marokkaanse speler gaat. Het is een obsessie. De Eredivisie en KKD heeft tientallen Marokkaanse voetballers, er is geen enkele van deze voetballers op dit moment die een probleem heeft met zijn trainer. Hoe kan dat? Want je praat over altijd, waar is die altijd dan nu? Of moeten we maanden wachten als er een klein incidentje is om weer te praten over “altijd”. Ja, je hebt bepaalde spelers die in herhaling vallen, zoals Tannane. Maar Tannane is niet de opperMarokkaan. Hij is een individu.

17 maart 2022 om 16:38

Word schijtziek met die narratief dat ELKE Marokkaanse voetballer een mentaliteitsprobleem heeft. Dat is statistisch gewoon NIET WAAR, sterker nog, ondanks in de minderheid, zijn Marokkaanse voetballers opvallend vaak de captain van hun ploeg. Dat gebeurd niet zomaar. En bij Zuid-Europese en Zuid-Amerikaanse voetballers noemen ze dat passie, bij Marokkaanse voetballers noemen ze dat “moeilijke jongen”. Hypocrisie ten top, en maar zeuren waarom deze jongens vaak voor Oranje links laten liggen.

17 maart 2022 om 16:35

Je bent gewoon een racistje. Spelers hebben wel vaker problemen met trainers. Maar die vergrootglas komt altijd tevoorschijn als het over een Marokkaanse speler gaat. Het is een obsessie. De Eredivisie en KKD heeft tientallen Marokkaanse voetballers, er is geen enkele van deze voetballers op dit moment die een probleem heeft met zijn trainer. Hoe kan dat? Want je praat over altijd, waar is die altijd dan nu? Of moeten we maanden wachten als er een klein incidentje is om weer te praten over “altijd”. Ja, je hebt bepaalde spelers die in herhaling vallen, zoals Tannane. Maar Tannane is niet de opperMarokkaan. Hij is een individu.

Hele matige selectie. En dat op z’n belangrijk moment..

Wat een armoede man, deze selectie. Het zegt denk ik genoeg dat een speler die inmiddels weer verbannen is naar Barca B, en toen hij het even hoog in z'n bolletje kreeg voor Spanje koos, in de selectie zit. Waar zijn Taarabt? Harit? Zeker ook jongens die lastig zijn terwijl ze wekelijks op het hoogste niveau acteren.

Ik ga voor het eerst in mijn leven woord bij daad zetten en deze wedstrijden niet kijken. Ik hoor het wel op voetbalzone wat het is geworden.

17 maart 2022 om 13:52

Het management van het nationale team is echt dramatisch bij Marokko nu man. Wordt het geen tijd voor een nieuwe manager en bestuur? Misschien dat het dan beter gaat lopen en dat jongens als Mazraoui en Ziyech weer erbij willen komen.

17 maart 2022 om 13:57

Eigenlijk was de positie van de BC niet te houden na de Afrika cup, maar door de korte tijd tot aan deze wedstrijd hebben ze hem aangehouden. Dus het is momenteel hopen op het beste.

Wat betreft Ziyech en Mazraoui: ik denk dat Ziyech einde verhaal is, Mazraoui zie ik dannog wel terugkeren idd.

17 maart 2022 om 14:02

@psv, Ik ben ook geen fan van VH, maar hij heeft wel een ongekende reeks neergezet met overwinningen dat Marokko heeft doen laten stijgen tot plek 24 op de wereld ranglijst.
Daardoor heeft Marokko 'maar' DR Congo geloot, want het had ook een top land kunnen zijn.

Kortom hij doet niet alles goed en is eigenaardig en koppig, maar hij boekt enorm veel resultaat. Dat die dat doet zonder Ziyech en Mazraoui, jammer, maar so be it.

17 maart 2022 om 14:08

Klopt. Bij die statement van Mazraoui zag je ook echt dat hij het vertelde met pijn in zijn hart en dat hij er eigenlijk echt graag mee zou doen, maar dat de situatie hem verplichtte om niet mee te doen. Bij Ziyech is het inderdaad al een stapje verder, maar je weet het nooit, ik gun het hem wel om weer met plezier en trots voor Marokko te spelen.

17 maart 2022 om 14:51

Ja, je zou denken dat iemand die het op club niveau allemaal wel heeft meegemaakt en gezien, nog gebrand is om iets als international te presteren. De toekomst zal het uitwijzen, maar ik heb er helaas een hard hoofd in.

17 maart 2022 om 13:58

@adam: Taarabt schijnt geblesseerd te zijn geraakt tegen Ajax afgelopen dinsdag. Harit? weet je wel waar hij speelt en hoeveel minuten hij gemaakt heeft dit seizoen? Die verdiend echt geen uitnodiging. Wel ben ik het eens over Ezzalzouli, na zijn debuut Marokko uitstellen vanwege een mogelijke carriere bij Spanje en nu op komen dagen.. net zoals El Haddadi destijds bij Barcelona.

Wel vind ik het jammer dat Feddal er niet bij zit, toch wel een solide verdediger bij Sporting Lissabon. Voor de rest eigenlijk geen verrassingen

17 maart 2022 om 16:04

Hahahaha is goed, maar Masina die 0 minuten speelt bij Watford er wel bij. Harit speelt dan niet veel bij Marseille, maar moet je hoe dan ook wegens zijn kwaliteiten oproepen. Dit is geen Brazilie of Frankrijk. Ounahi heeft zijn talent laten zien maar is fysiek zwak. En niet goed voor het Afrikaans voetbal. Ik ben benieuwd. Maar zie het somber in… Misschien win je tegen Congo, maar met zo’n selectie word je simpelweg afgedroogd op een WK

17 maart 2022 om 17:41

@Madridista. Het klopt wat je zegt over Masina, al maakt die wel veel meer minuten dan Harit. Maar de linksback positie is dun bezet bij de Marokkaanse elftal. El Karouani kan je daar eventueel kwijt, maar ik heb liever een fysiek sterkere Masina daar staan. Welke kwaliteiten heeft Harit nou echt precies? Die is fysiek ook te zwak voor Afrika, want ook in de Ligue 1 komt hij niet aan te pas. Harit heeft het redelijk gedaam bij Schalke 04. Maar van zijn transfer naar Marseille kan je gerust een mislukking noemen

17 maart 2022 om 14:06

Hoe kan een speler die gehaald is voor Barca B verbannen zijn naar Barca B? Hij heeft ook nooit voor Spanje gekozen, maar wilde eerst minuten maken bij Barcelona voor hij zomaar, zonder ooit bij de selectie te zitten, op een eindtoernooi zou verschijnen. Hij speelde in die weken dat het toernooi begon ook nog bij Barcelona, het ongelukkige voor hem was dat de transfers precies in die week kwamen.

Zelfs bekende Marokkaanse ex-spelers/coaches, zoals Zaki, zeiden dat het beter was om niet meteen op de uitnodiging in te gaan. Dat is ook de reden waarom hij nu weer opgeroepen wordt.

Marokko maakt alleen kans op goede prestaties als ze Ziyech en Mazraoui hebben. Dus ze kunnen beter van de bondscoach af, want dan zullen zij wellicht weer voor Marokko uit willen komen en zullen hun prestaties beter worden

Ik had gehoopt dat Louza na die vrijetrap in de laatste seconde tegen egypte afgestript zou worden van z'n marokkaanse nationaliteit

17 maart 2022 om 17:34

Whahha, en dan nog 200 zweepslagen erbij aub!

Had deze nare bondscoach eerder moeten doen, niet spelers in de media proberen te ruïneren, dan had die nu de beschikking over twee topspelers. Deze man gaat niet lang meer bondscoach zijn van Marroko.

Ik ben niet onder de indruk van Marokko,met ziyech hakimi en mazraoui hadden ze een wereld rechterkant gehad,nu hebben ze gewoon oké selectie en niks meer...

Ach wij hebben ook jaren lang dat soort gesprekken gehad over Seedorf. De meest succesvolle Nederlandse speler ooit, die zelden een goeie kans kreeg bij Oranje. En elke keer weer hetzelfde riedeltje. Mazraoui en Ziyech gaan bij deze bondscoach gewoon geen kansen meer krijgen. Daar hoor je vanuit de bond niks over, zo lang ze maar een beetje presteren. Maar als de prestaties in elkaar donderen, dan mikken ze hem eruit en zijn die gasten weer belangrijk.

Jammer dat ze niet voor Nederland hebben gekozen achteraf. Mazraoui was geweldig in 18/19, maar had niet verwacht dat hij ook zo constant dat niveau kon vasthouden. Dit jaar is zijn beste jaar en over Ziyech hoef ik niets te zeggen. Toch een aderlating dit voor Marokko.

Wel apart dat een bondsvoorzitter spelers oproept en niet de bondscoach. Als een bondscoach al geen moeite wil nemen of via de bondsvoorzitter spelers oproept, dan is er toch wat mis met de communicatie? Wat als beide spelers de uitnodiging wel hadden geaccepteerd, had de bondscoach dan wel met ze gesproken, of zet hij de spelers gewoon op de bank en als hij ze echt nodig heeft de spelers inbrengt, maar dat dan via zijn assistenten laat lopen? Vind het niet gek dat ze bedankt hebben.

ik vind het ontzettend jaamer dat Hakim bij zijn clubs zo hard werkt maar bij almountakhab altijd ruzie heeft met iedereen. met badou zaki met harvey renard nu met deze trainer. op een moment moet jij je afvragen of het aan de trainers ligt of ziyech ik waar hakim met 3 trainers mot heeft heeft hakimi met 0 mot.

inshallah gaan we op iedergeval door naar wk na zoveel jaar afwezigheid zou het fijn zijn als marokko zich de komende jaren op iedergeval plaatst voor het wk dat zou goed zijn voor het marokkaanse voetbal

over mazraoui kan ik niet veel kwijt omdat dit de eerste x is volgens mij dat hij ruzie heeft met een trainer

17 maart 2022 om 18:34

Als het bij zijn clubs wel lukt en bij het nationale team niet zou je ook kunnen concluderen dat het dus inderdaad aan die coaches ligt. Met alle respect, maar de Afrikaanse landen halen over het algemeen 3e rangs bondscoaches binnen die vaak wel iets aparts hebben. Was wel duidelijk bij Renard en ook bij deze trainer. Alleen badou Zaki ken ik niet, dus van hem zou ik het niet weten.

17 maart 2022 om 20:17

Blackthough
Of iemand een eerste of 3 of 9e rangs trainer is zou niet uit moeten maken als speler zou je gewoon respectvol moeten zijn moet ik ook zijn tegen mijn leidinggevende of ik een hoger niveau heb of niet is verder niet relevant ook bij twente hereveen en ajax ging het niet altijd lekker heb veel respect voor hakim's kwaliteiten maar er is vaak wat aan de hand bij hem zoals ik zeg bij hakimi speelt nooit wat

Alles goed en wel maar waarom gaat het hier telkens over 2 Marokaanse jongens...we hebben het toch ook niet te pas en te onpas over bv Franse, Spaanse, Belgische spelers. Dit is toch raar

17 maart 2022 om 17:05

Omdat het over het Marokaanse elftal gaat en 2 van hun spelers misschien...

18 maart 2022 om 03:41

Maar het gaat telkens over die 2. Er zijn meer dan genoeg identieke situaties van spelers waar je nooit wat van hoort. Dus wat is er dan zo spannend aan deze 2.

Niet echt een sterke selectie.
Volg het niet heel goed, maar de selectie bij de afrikacup was toch veel sterker!
Gun mijn land en stadgenoten alles behalve als ze tegen Utrecht of Nl spelen.

Ik lees hier allemaal dingen over Marokkanen dit, Nederlanders dat. Kunnen we nou echt niet gewoon stellen dat als je hier woont zonder dat je gedwongen wordt je gewoon Nederlander bent en je zo gedraagt. Mocht je dat niet zinnen ga je weg. Idem dito voor elke Nederlander die in een ander land woont. Voel je meer voor een ander land, dan ga je daar wonen. Hou je meer van het land waar je bent blijf je daar en pas je je aan naar die gewoonten. Alles opgelost toch? Geen discriminatie meer nodig of zelfs mogelijk want elk land en elk volk voelt zich hetzelfde. Geen dank voor de oplossing hoor mensen. En nee, ik ben geen racist. Want dat zal ik wel weer te horen krijgen

18 maart 2022 om 03:49

@snaak, ik ben het meer dan met je eens. Mijn vrouw en ik wonen al jaren met heel veel plezier in Thailand en houden ons dus ook aan de Thaise regels en gewoontes. Het is inderdaad heel logisch en simpel.
Je gaat toch ook niet als je bij iemand op visite gaat met je voeten op tafel zitten omdat je dat thuis ook doet. (Dat is bv hier helemaal uit den boze met de onderkant van de voeten naar iemand toe gericht zitten)
Maar als ik zie hoe een (helaas) groot gedeelte van de Nederlanders zich hier gedraagt....pfff ik heb zo vaak plaats vervangende schaamte. Maar het bevestigd wel onze keuze waarom we hier zijn gaan wonen en niet meer in Ned. wonen.

@FCTD Dus je stelt dat deze Marokkaanse jongens niet tegen kritiek kunnen en een lage werkethos hebben, daarna zoek je mensen die jouw theorie bevestigen. Blijkbaar ken jij niet veel Marokkanen, als er iets is wat Marokkanen bezitten, dan is het wel arbeidsethos.

Ik hoor je niks zeggen over alle andere stereotypen die er zijn. Die zal ik ook niet aanhalen om mijn punt te maken.

Hoe komt het dat er relatief veel Marokkanen doorbreken als ze geen arbeidsethos hebben?? Ben wel benieuwd naar je mening daarover.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren