Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Derksen wil grote naam uit opstelling Ajax halen: ‘Hij is steeds irritanter'

Laatste update:

Erik ten Hag en Dusan Tadic moeten het ontgelden bij Johan Derksen na de nederlaag van Ajax tegen Benfica in de Champions League. Volgens de analist van Vandaag Inside wordt Ten Hag te nadrukkelijk bewierookt en vallen de prestaties van Ajax onder zijn leiding tegen. De 33-jarige Tadic, die geen potten kon breken tegen Benfica, moet volgens Derksen wellicht langzamerhand worden vervangen.

Derksen vindt Ajax weliswaar 'de baas in Nederland', maar dat is in zijn ogen geen grootse prestatie. "Er wordt zo overdreven gedaan over Ten Hag. Hij heeft het beste spelersmateriaal van Nederland. Het is ook geen wiskunde om met Ajax goed te spelen. Ze hebben elf heel goede spelers. Ik denk dat iedere trainer uit de Eredivisie met Ajax bovenaan zou staan", oordeelt Derksen. "Ze hebben in Europa hartstikke goede wedstrijden gespeeld, maar ze worden ieder jaar keurig uitgeschakeld in Europa."

De beste Ajacied krijgt een 8,5 ondanks grote deceptie tegen Benfica

Voetbalzone deelde rapportcijfers uit aan de spelers van Ajax.Lees artikel

Clubs als Benfica, AS Roma, Atalanta, Getafe en Valencia zorgden de afgelopen jaren voor de uitschakeling van Ajax in Europese toernooien. "En dat met alle bla bla van Ajax, en de trainer die tot toptrainer benoemd is. In Nederland zijn ze de beste van allemaal en in Europa zijn ze gewoon een modale club." Derksen licht de aanvoerder van Ajax specifiek uit. "Misschien is hij langzamerhand wel aan vervanging toe. Hij wordt steeds irritanter, gaan liggen rollebollen en dan verontwaardigd naar de scheidsrechter kijken, maar hij brengt niet zoveel meer hoor."

Ook het winnende doelpunt wordt besproken. Doelman André Onana tastte finaal mis toen hij zijn doel uitkwam na de vrije trap van Alejandro Grimaldo waar de 0-1 uit voortkwam. Darwin Núñez kon daardoor te eenvoudig binnenkoppen. René van der Gijp vond het een 'goed genomen en goed aangesneden' vrije trap; Derksen is kritisch op Ajax. "Ze waren boos op Onana toen hij wegging, toen zetten ze Pasveer erin en zeiden ze: die laten we lekker staan. Waardoor Onana totaal geen wedstrijdritme heeft. Onana is een keeper die punten pakt en Pasveer houdt weleens een bal tegen. Nu gaat uitgerekend Onana in de fout, moet je kijken wat je dat kost."

Moet Ajax Dusan Tadic langzamerhand gaan vervangen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax was voetballend gewoon prima. Benfica had geen kans gehad eigenlijk. Alleen ze missen gewoon individuele kwaliteiten als het potdicht achterin staat bij de tegenstander. Die hadden ze wel in 18/19 met Ziyech zijn lange ballen, De Ligt die bij een corner gevaarlijk was telkens en de standaardsituaties van Schã¶ne. Dat heb je nu allemaal niet. Daarom gaat het in de Eredivisie ook erg moeizaam soms.

16 maart 2022 om 23:44

Wat maakt het voetbal prima? Benfica heeft nauwelijks een kans gehad ja, maar hetzelfde geldt voor Ajax. Benfica had de bal niet, maar had net zoveel grip op de wedstrijd als Ajax

17 maart 2022 om 00:06

Benfica kwam helemaal niet van de eigen helft af. Ajax had goeie druk op Benfica en speelden prima aan de bal. Dat bedoel ik met voetballend prima. Ze hadden wat kansen in de 1e helft maar helaas niet echt 100% kansen. Dan moet je ook een beetje geluk hebben. En wat ik al eerder zei ze missen net die individuele kwaliteiten tegen dit soort ploegen.

17 maart 2022 om 00:17

Maar vond Benfica dat erg? Die indruk had ik namelijk niet. Zij kennen de zwaktes en de kracht van Ajax. Al met al heeft Ajax niet significant meer kansen gehad dan de tegenstander. Benfica had Ajax toch aardig waar het ze hebben wilde

17 maart 2022 om 00:36

Benfica ging 100% uit van het verdedigen op eigen helft. Dat spelbeeld hebben ze allang geaccepteerd. Maar zij probeerden wel na balverlies via de 2 middenvelders die gasten voorin diep te sturen, maar dat lukte ze nooit. Weigl en Taarabt werden vol onder druk gezet, dat was niet het plan en de verdienste van Ajax. Daarom deden ze ook een wissel in de rust. Toen werd het helaas moeilijker en was de schwung eruit. Dus Benfica heeft het goed gezien maar het was ook niet ideaal voor ze.

17 maart 2022 om 06:35

Zolang ze de 0 houden is het ideaal voor ze en geven ze niets om het spelbeeld of het balbezit. Dat is een issue in Neserland maar nergens anders. Daar gaat het om de uitslag. Die is positief voor Benfica. Dus hebben ze wat ze wilde. Heb jij een supporter van ze horen klagen hierover? Datzou maar bij 1 club gebeuren.

17 maart 2022 om 08:11

Nee maar een wedstrijd hoeft toch ook niet ideaal te zijn/te verlopen? Benfica werd compleet in de kaart gespeeld door Ajax. Benfica besloot om met een laag blok op de eigen helft Ajax van zich af te houden en Ajax had daar geen antwoord op. De counter van Benfica was vaak niet effectief, maar het hele Ajax offensief was dat net zo goed niet.

De eerste tien minuten lijkt het misschien heel wat dat er 9 Ajacieden op de helft van Benfica staan, maar daarna realiseerde de meeste mensen zich wel dat dit precies was hoe Benfica het aan ging pakken en dat Ajax net zoveel geluk nodig zou moeten hebben om de 1-0 te maken als Benfica zou moeten hebben om de 0-1 te maken. Zolang de concentratie bij Benfica in de ploeg op een hoog niveau bleef was Ajax kansloos. Die concentratie bleef optimaal en Ajax heeft uiteindelijk ook geen echte kans gehad.

17 maart 2022 om 10:30

Wow, wat een verschil met hoe we naar voetbal kijken met bv het buitenland die lyrisch waren over het spel van Ajax en verbaasd over het niet kunnen belonen van jezelf. Als Ajax de tegenstander bij de keel grijpt en ze niet laat voetballen was dat toevallig precies de opzet van de tegenstander.

Men vergeet hoe goed Ajax vooral de 1e helft de bal terug veroverde en dat was niet omdat Benfica de bal aan Ajax gaf maar had te maken met hoog druk zetten en positiespel van Ajax. Je mag echt wel kritisch zijn op Ajax dat je qua echte kansen het hebt laten liggen maar als je dit type spel speelt waarbij er 17 spelers in de 16 staan krijg je nauwelijks een uitgespeelde kans. Je moet een goal maken uit onverwachte en creatieve acties en of shot op goal.

Maar Derksen laat gewoon zien niet te kijken en alleen op teletekst de uitslag te lezen. Voetbal is ook pech hebben want een goed Benfica die moet schoren zou iig meer op de counter spelen en ballen willen veroveren om uit te breken met hun snelle spelers. Dat is ze gewoon niet gelukt.

Benfica scoort niet uit een goed uitgespeelde counter maar uit een onterecht gegeven vrije trap.

17 maart 2022 om 12:22

Haha, je slaat de spijker op zijn kop. Als Ajax de tegenstander helemaal terugdringt en ze nog geen 3 seconden balbezit kunnen houden is dat altijd de opzet van de tegenstander. Uiteraard speelde Benfica verdedigend, maar met name in de eerste helft was het enige wat ze konden ballen blind naar voren schieten en elke poging tot counteren werd meteen in de kiem gesmoord. Lijkt me niet dat een gerenommeerde ploeg als Benfica tevreden was met hoe ze totaal niet aan voetballen toekwamen. Mocht Ajax op deze manier in Lissabon gewonnen hebben, hadden diezelfde mensen schande van het spel van Ajax gesproken.

17 maart 2022 om 18:34

Helemaal met Bobiku eens. Benfica had net zoveel controle over de wedstrijd als Ajax. Want Benfica koos heel bewust voor de tactiek om op de rand van de eigen 16 te verdedigen. Hierdoor hadden Otamendi en vertonghen amper ruimte in hun rug en konden ze doen waar ze waanzinnig sterk in zijn, duels aangaan op fysiek ipv snelheid. Ajax heeft gewoon geen plan B tegen dit soort teams en loopt er telkens op stuk

18 maart 2022 om 20:35

Nu iedereen weet hoe Ajax speelt begint bij blind balletje breed dan over de vleugel geen snelheid onder tussen loopt het strafschop gebied vol de tegenstander weet dat heel makkelijk op te vangen dus weer wok in de blind

16 maart 2022 om 23:45

Juiste analyse wat mij betreft. Je ziet dat de grotere ploegen die vergelijkbaar spelen als Ajax wel die individuele kwaliteiten hebben om zo'n wedstrijd open te breken.

17 maart 2022 om 12:11

Drilda, lijkt mij logisch. Daar is ook een begroting die vele malen groter is en dus ook dat er dan betere spelers kunnen worden aangetrokken. Helaas zal het Nederlandse voetbal nooit zulke bedragen te besteden hebben en zal geen enkele ploeg, ook Ajax niet, kunnen aanhaken bij de absolute top. En het gat gaat steeds groter worden, let maar.op.

16 maart 2022 om 23:49

Ja precies, dat je geen kansen creëert betekend niet dat je slecht speelt, het is gewoon moeilijk om tegen een team dat zo verdedigend speelt een 100% kans te creëren. Daar heb je geduld voor nodig, en soms moet het kwartje net jou kant op vallen, maar man wat speelde Ajax de eerste helft goed zeg, heb zelden een team zo druk zien zetten en de bal zo soepel rond laten gaan, en niet op eigen helft ofzo he, maar gewoon op de helft vsn de tegenstander. Dat verschillende voorzetten net niet goed vallen, maakt dus het verschil tussen goed spelen voor de analisten, en niet goed spelen.

17 maart 2022 om 00:02

Jij slaat de spijker op zn kop.....was gewoon prima eerste helft. Er werd niet gescoord dat is dan natuurlijk wel belangrijk....het kwartje viel verkeerd idd. Enige zorgelijke is dat er geen plan b is. Daar moet aangewerkt worden. Ben het wel met derksen eens dat tadic langzamerhand vervangen zal moeten worden. Zal wel eens een drukke transfer zomer kunnen worden met in en uitgaande spelers.

17 maart 2022 om 00:02

Tuurlijk is het moeilijk, maar daar zit het hem juist in. Dat je dan een oplossing vindt. Lukt dat niet, dan is het aanvallend toch gewoon niet genoeg? Qua veldspel was het niet slecht, maar als er niets uit voortkomt breng je te weinig. Met Tadic, Berghuis en Antony had ik daarin meer verwacht

17 maart 2022 om 00:04

Chesterrulez, het is toch ook niet zo dat er veel kansen voor Ajax waren? Het had daarin toch weinig te maken met hoe het kwartje valt

17 maart 2022 om 00:10

Komt ook wel dat Ajax echt geen aanvallers heeft op Brobbey na. Daramy is weinig vertrouwen in en daarachter heb je dus gewoon geen vleugelspelers. Dan heb je dus altijd bij Ajax dat Tadic en Antony gewoon nu altijd blijven staan.

17 maart 2022 om 06:39

Alleen in nederland vinden ze het belangrijk dat de bal soepel rond gaat. Sommige clubs vinden 1%balbezit al voldoende zolang ze maar winnen want daar gaat het daar om. Is niet altijd mooi om naar te kijken maar ze winnen dan wel

17 maart 2022 om 08:10

Wat heb ik daar als toeschouwer aan? Je wilt toch vermaakt worden? Waar voor je geld krijgen? Ik ga niet naar het stadion om een bus 1-0 te zien scoren. Dat soort wedstrijden kijk ik wel op teletext. Dus nee, het gaat mij als toeschouwer helemaal niet om de punten. Ik ben al lang vergeten wie voor Chelsea allemaal de cl gewonnen heeft. Het gala thuis tegen Dortmund blijft veel langer hangen. Het gaat mij dus om het spel. Ik herinner mij nog AC Milan - Deportivo la Corna...

17 maart 2022 om 00:42



Ze mochten de bal van benfica hebben, maar voetballend viel het tegen aan Ajax kant. Ajax creã«ert geen kans. Mochten op ongevaarlijk plekken de bal van Benfica hebben. dat je meer balbezit hebt wilt niet zeggen dat je goed speelt.

17 maart 2022 om 07:58

Hoelang trappen we in Nederland nog in de illusie dat we een Portugese ploeg domineren als ze de hele wedstrijd verdedigen en je geen kans creëert? Ik kan me namelijk geen enkele uitgespeelde kans van Ajax herinneren behalve de buitenspelkans van Brobbey in de 95e minuut.

17 maart 2022 om 08:23

Nou je kan zeggen wat je wilt, en soms is het ook gewoon de tactiek, maar gister was het gewoon onmacht van Benfica. Kwamen er totaal niet aan te pas, en gingen maar met zn alle verdedigen (enige optie als je zo onder druk wordt gezet) ze wilde echt wel counteren hoor, alleen zette Ajax zo goed druk dat ze de bal na 10 seconden steeds weer verspeelden. Tja dan komen ze met alle geluk van de wereld op 1-0 door een corner waar van alles fout gaat bij Ajax. Je hebt nou eenmaal zulke wedstrijden, maar om te doen alsof dat tactiek is, dan snap je het voetbal echt niet. Tactiek is als een club verdedigt en er zelf ook nog eens uitkomt op de counter, tactiek is niet 100% gedomineerd worden, een gelukkige vrije trap mee krijgen, en door fouten bij Ajax nog scoren uit die vrije trap ook.

17 maart 2022 om 09:16

Ik ben het met je eens dat Benfica verwacht had dat ze meer aan het voetballen kwamen. Dat had Ajax echt goed voor elkaar. Echter Ajax kwam tot geen enkele echte kans. Daarvoor waren de voorzetten of de balaannames te slecht. 2 ballen binnen de palen in 90 minuten is wel vrij beperkt. Ik vind dan ook dat Ajax goed druk heeft gezet en hard gewerkt heeft, alleen aan de bal was het allemaal wel vrij beperkt. Het was ook niet dat ze echt pech hadden, het was aan de bal net niet goed genoeg. Ik vraag mij dan ook af of je kunt zeggen dat je een goede wedstrijd gespeeld hebt, als je zelf niet gecreëerd hebt ?

17 maart 2022 om 12:41

Dat was ook tactiek dat gaf Jantje Vetonghen aan na de wedstrijd. Tactiek is geslaagd ze hebben ermee gewonnen..

17 maart 2022 om 19:57

Dit is dus precies waarom al die Nederlandse clubs nooit doorgaan. Lekker mee voetballen en als puntje bij paaltje komt is het niet meer dan dat.

Het wordt is tijd dat ze Derksen van de tv halen.
Hij wordt en steeds irritanter en hij valt vaak in herhaling.

Tadic is echt nog niet aan vervanging toe, hij is gewoon helemaal uitgeknepen door Ten Hag, je ziet al een aantal weken dat zowel Tadic als Haller op hun tandvlees lopen. Er had veel meer gerouleerd moeten worden voorin om zowel de basisspelers fit te houden en de bank scherp te houden.

Het argument dat de spelers die op de bank zitten van een minder niveau zijn heb je altijd bij clubs uit de Eredivisie, we kunnen hier geen selecties met 18 gelijkwaardige spelers veroorloven..

17 maart 2022 om 00:22

Rouleren? Dan had het ajax nog meer puntverlies gekost. Ze zijn gewoon uit vorm...kan gebeuren.

17 maart 2022 om 08:24

Dus jij vind de wisselspelers niet goed genoeg om tegen een Cambuur, RKC of GAE te spelen ? Want dat zijn de wedstrijden waarin je over praat.

17 maart 2022 om 12:14

Janssen, blijkbaar zijn de wisselspelers niet goed genoeg. De resultaten spreken voor zich. Ajax heeft het per defnitie moeilijk tegen teams die zich met 10 man ingraven in en rond hun eigen 16. Dat zie je steeds terugkomen.

Precies hierom wordt de uitkomst van deze competitie zo belangrijk voor Ajax op de korte termijn omdat er deze zomer echt veel gaat moeten veranderen bij Ajax. Je moet Onana vervangen, een vervanger voor Nous, beslissen of je verder wilt met Schuurs en anders een fatsoenlijke back up voor Timber en Martinez aantrekken, Je zult Nico moeten vervangen, als Gravenberch niet wil bijtekenen moet je hem verkopen en zal er daar ook een vervanger voor moeten komen, haal een back up voor Antony iets wat deze winter is nagelaten, Als je Brobbey niet kan terugkopen moet je kijken naar een stand in voor Haller en dan schijnt Haller in de belangstelling van Inter te staan dus kan je ook zo op zoek moeten naar 2 nieuwe aanvallers, en het pijnlijkste punt wat er moeten gebeuren bij Ajax is het vervangen van de linkerkant. De romantiek zal los gelaten moeten worden, ja Blind en Tadic hebben veel betekent voor Ajax maar de sleet zit er bij beiden overduidelijk op. Tadic moet je naar mijn mening enkel nog gebruiken op 10 of als valse spits maar kan absoluut niet meer als linksbuiten. Gisteren bewees maar weer eens, je hebt buitenspelers met diepgang en snelheid nodig en dat kan Tadic niet meer brengen en zeker niet gesteund door een linksback die ook over de top is. Wie de nieuwe TD ook wordt, er liggen bergen werk op hem te wachten en met welk uitgangspunt de nieuwe TD kan beginnen wordt deze competitie bepaald. Wel of geen kampioen, wel of geen gegarandeerde CL miljoenen. Voor de korte termijn van Ajax komt er een cruciale zomer aan.

17 maart 2022 om 02:37

In grote lijnen met je eens, wordt een grote renovatie. Alleen wat je zegt over Tadic kan ik echt niet bij. Die is even niet beslissend nee, maar is toch echt weer de MVP dit seizoen. Wellicht toe aan wat rust, maar sleet erop en niet geschikt als linksbuiten? Dan heb je er echt geen kijk op, sorry. Niet alles gaat om snelheid en diepgang, mooi voor de afwisseling of plan B, maar Tadic levert gewoon weer dit seizoen. Helaas gisteren niet

17 maart 2022 om 08:22

Ik ben het voor 99% met je eens (hoewel ik niet weet of je daar vrolijk van wordt). In het geval van Schuurs zou Schuurs niet nog een jaar op het 2de plan van Ajax moeten willen spelen.
Tijdens het laatste EK of WK voor Jong Oranje speelde Schuurs samen met Botman centraal achterin. Schuurs was in mijn ogen veel beter dan Botman. De ontwikkeling van Botman is daarna veel en veel sneller gegaan dan die van Schuurs. Het is voor Schuurs belangrijk om veel te spelen en hij moet zien dat hij ergens in het buitenland een leuke club vindt van waaruit hij door kan groeien. Ik weet dat hij verhoudingsgewijs van de reserves nog vrij veel speelt, maar dit is totaal iets anders dan basisspeler zijn en elke wedstrijd er moeten staan.

Ten aanzien van Tadic vind ik het eigenlijk wel knap dat je aan durft te geven dat hij op begint te raken. Tadic lijkt toch wel een soort status symbool in Amsterdam te zijn waar je vanaf moet blijven. Ik vind dat Tadic al een hele tijd minder speelt. Hij pakt echt wel eens een doelpunt mee, of geeft een goede voorzet, maar hij is niet meer de speler die hij was. Als je dan naar de wedstrijd tegen Benfica kijkt krijgt Blind veel kritiek omdat hij geen bruikbare voorzet gegeven heeft terwijl Tadic veelal buiten schot blijft. Is de voorzet niet hoofdzakelijk de rol van Tadic ?
Wat mij ook opviel is dat bij de uitwedstrijd het gevaar in de 2de helft kwam over de linkerkant van Ajax. De kant waar met Tadic en Blind 2 ervaren spelers en 2 leiders zou moeten staan. Ik heb deze leiderschap totaal niet gezien.
Voordat iedereen weer zegt dat ik niets positief kan zeggen: Tadic heeft het heel goed gedaan bij Ajax, en is nog steeds een waarde voor dit team, alleen komt die waarde niet in de buurt van 2 jaar geleden. Het wordt gewoon minder bij heb, en dat mag gezien zijn leeftijd ook. Maar ik vind wel dat dit benoemd mag worden zonder dat iedereen je voor gek of anti Ajax verklaard.

17 maart 2022 om 09:49

Zie je wat Anthony doet dan? Die aanname achter zijn standbeen geloof ik nu wel. Niet echt functioneel. En dan altijd dezelfde keuzes maken binnendoor en dan in de lange hoek schieten. Waarom niet wat vaker buitenom of naar binnenkomen en op de korte hoek schieten. De slimmere (en goed voorbereide) keepers staan al klaar in de lange hoek als hij naar binnenkomt.
Hij had tegen Benfica wel 40 kansen op een fatsoenlijke voorzet en er kwam er niet één of in ieder geval bijna geen uit. Zijn snelheid is een enorme dreiging, maar Tadic levert veel meer doelpunten op, direct of indirect. Pak de statistieken er maar bij.

Met Tadic weet je wat je hebt. Een hard werkende uitstekend spelende buitenspeler die altijd zijn assists geeft en doelpunten maakt. We moeten ons meet zorgen maken om Antony, die weinig klaarspeelt en steeds belangrijker zou moeten worden, Haller die geen bal kan vasthouden, en Berghuis die veel meer leider zou moeten zijn in zijn leeftijd en met zijn klasse. Aan Tadic hoef je niet te twijfelen, ookal moet hij op de duur vervangen worden natuurlijk. Maar nu hij nog zo fit en goed is, is er totaal geen reden hem te vervangen.

17 maart 2022 om 00:05

Hij kan alleen niet meer als linksbuiten, 9 van de 10 keer legt ie het dit seizoen zelfs tegen de modale rechtsback van de gemiddelde Eredivisie club af. Als 10 of als valse spits heeft ie zeker nog waarde maar als buitenspeler zeker bij een club als Ajax die altijd tegen een dubbele bus aanloopt heb je buitenspelers met snelheid en diepgang nodig. De combi Blind/tadic op links kan gewoon niet meer. Te voorspelbaar, te makkelijk te verdedigen. Als Ajax stappen wil blijven maken kan je niet te lang op het verleden blijven teren, dat we dit seizoen het tegen gemiddelde ploegen in Nederland al zo moeilijk hebben vertelt het verhaal.

17 maart 2022 om 00:09

Ja, of overschatten we de kwaliteiten van die spelers niet gewoon? Het is niet zo gek dat spelers die in het buitenland mislukt zijn, geen kwartfinale van de CL kunnen halen.

17 maart 2022 om 00:19

Volgens mij vergeet jij dat Ajax gister gewoon zowat de hele wedstrijd Benfica op eigen helft heeft gedrukt. 1 moment...1 fout van de keeper zorgt er voor dat Benfica wint.

Ja die bal wilde er bij Ajax weer niet in maar doe niet net alsof het elftal niks voorstelt.

17 maart 2022 om 08:10

Maar was het van PSV niet schandalig dat PSV niet won van dit beperkte elftal ? En ja, ze speelden lange tijd tegen 10 man, maar als je zo verdedigend staat maakt het eigenlijk niet zo veel uit of je tegen 10 of 11 speelt.
Het grote verschil tussen PSV en Ajax was nog dat PSV veel kansen creëerde en Ajax totaal niet. Dat Ajax met veel inzet Benfica vast zette op de eigen helft is te danken aan hard en gedisciplineerd werken. Hiervoor verdiende Ajax een 10. Als je voetbal technisch kijkt, en naar de belangrijke momenten, dan kwam Ajax te kort. De vorm of kwaliteit (volgens ten Hag is er niets mis met de vorm) om echt iets te creëren was er niet. En daarnaast gaat het bij de tegengoal 3x fout. Ten eerste mag Alvarez daar nooit zo inkomen waardoor er een vrije trap komt, vergeet Timber te verdedigen en zit Onana mis (waarbij ik denk dat hij de bal niet gehad had als hij als hij op de lijn was blijven staan).
Het is mooi om te zien dat Ajax de druk er vol op had, en Benfica niet aan het spelen toe liet komen (daarvoor verdiend ajax echt respect), echter het gaat ook om kansen creëren, goals maken en geen cruciale fouten maken. En hierin hebben zowel PSV als Ajax het niet goed gedaan tegen een subtopper uit Europa.

17 maart 2022 om 08:33

En kansen Soccerfan? Ik heb ze nauwelijks gezien, maar dit is de typische mentaliteit: balbezit. Zolang dat het belangrijkste blijft voor Ajax, zullen ze er altijd uitgaan tegen subtoppers.
Met de manier waarop Ajax wil voetballen en een tegenstander wil ‘vastzetten’ heb je betere spelers nodig.

17 maart 2022 om 09:56

@janssen
Nee, dat was zeker niet schandalig. Maar ze lieten wel een enorme kans liggen om dat tegen 10 man te doen. Jij zegt dat het niks uitmaakt, maar het is een wezenlijk verschil.
Je kunt niet alles op geluk schuiven, maar zonder geluk vaart geen zeeman wel. In de heenwedstrijd met die bal op de paal die net niet goed viel bij Haller waardoor hij er net naast ging. In deze wedstrijd viel vrijwel geen enkele bal gunstig, terwijl er legio mogelijkheden waren dat de bal "gelukkig" zou vallen. 1 kans tegen 1 goal. Over geluk mogen we best klagen en Benfica absoluut niet. Ook je eigen schuld dat je het niet afdwingt, maar zoals gezegd: zonder geluk vaart geen Zeeman wel. En Ajax zou gezien het spelbeeld makkelijk een gelukje kunnen hebben gehad.

17 maart 2022 om 10:01

“Geen bal viel gelukkig”
Dat heeft niks met geluk te maken, dat heeft met slecht spel te maken.

17 maart 2022 om 10:27



Als je dat zo zegt, dan zeg je dat geluk geen rol speelt in het voetbal. In mijn ogen pertinent onwaar.
Of cond je de 0-1 tegen Dortmund niet ontzettend gelukkig. Een schot van Anthony dat van richting verandert over de al duikende keeper tegen de paal en Haller die 'm in een leeg doel kan binnen knikken uit de rebound om maar een voorbeeld te geven.

17 maart 2022 om 12:25

Ja dat klopt ook @s.snape, voordat de groepsfase starte had ik er ook niet echt veel vertrouwen in. Die wedstrijden speelden ze wel erg goed, het stond en liep enorm lekker. Maar je ziet als het even tegenzit en niet iedereen in vorm is, of de tegenstander een goede analyse maakt en het spelplan aanpast, het snel mis kan gaan. Het kan een goed team zijn maar er zijn totaal geen supertalenten aanwezig of spelers die zich International bij de top kunnen laten gelden. Timber en Antony hebben de potentie dat te worden, maar ook van hen kan je blijkelijk niet teveel verwachten.

17 maart 2022 om 22:26

Piranha. Zeker, Ajax heeft een goed team, maar als iemand als Anthony inderdaad niet thuisgeeft, mis je net de individuele kwaliteiten. Geeft voor de rest niet, maar dan moet je dit soort tegenstanders wel anders gaan benaderen, ipv uitgaan van eigen kracht.

17 maart 2022 om 22:30

tuurlijk speelt geluk een rol, maar dat mag geen excuus zijn dat je er hier uitgaat tegen een geen geweldig ploeg. Ajax heeft al meerdere keren aangetoond dat het geen Plan B heeft.

Dat zegt hij altijd he. Met dit materiaal kan iedere trainer goed spelen. Nee dat is niet waar. Het gaat om het spelletje wat je wil spelen. Zet een Mourinho voor deze groep en je staat gewoon 5e hoor.

17 maart 2022 om 08:13

Wat een onzin. Met deze selectie in de Eredivisie staat Aad de Mos zelfs op het eind ook gewoon bovenaan.

17 maart 2022 om 09:25

Dat meen je toch zelf niet ? Dus waar elke Ajax supporter zegt dat de selectie van Ajax veruit het beste is van de hele eredivisie vind jij dat 4 ploegen een betere selectie hebben ? Dan zul jij wel blij zijn dat Overmars weg is. Want zoveel geld uitgeven aan spelers, en dan nog maar de 5de selectie van Nederland, dan ben je echt een prutser !!

17 maart 2022 om 12:13

De beste selectie hebben is 1. Wat je er mee doet is 2.
Iedereen kan wel roepen dat iedereen hier kampioen mee wordt maar ik durf te wedden dat een Frank de boer met z’n slaapverwekkende heen en weer getik achterin hier ook geen potten mee zou breken. Het spelletje wat je speelt is ook belangrijk.
Gebruik je ze niet op de juiste manier, dan kan je nog de beste spelers hebben……dan gaat het niet lopen.

17 maart 2022 om 13:45

Mee eens dat een trainer enige invloed heeft. Maar om nu te zeggen dat Mourinho met deze groep 5de zou staan slaat helemaal nergens op. Waarbij ik ook vind dat deze selectie (dus inclusief wissels) helemaal niet zo goed als dan dat het soms beweerd wordt.

Ajax is gewoon heel makkelijk te verdedigen voor goede ploegen. Over links is er weinig gevaar omdat tadic zijn man niet meer kan uitspelen. Daardoor komt alles nu van rechts en zit er dubbele dekking op die kant en vallen ploegen over links aan. Het is nu voorspelbaar geworden. In de eredivisie komt ajax ermee weg maar Europees is er dringend vervanging nodig. Qua mentaliteit is tadic belangrijk maar voetballend is hij niet explosief genoeg meer.

Flauwekul hoor. Ja, Tadic was één van de slechtste tegen Benfica, maar Ajax was eerste helft heer en meester. Het is een ontzettend zure nederlaag, in alle opzichten, maar om al het werk van ten Hag direct te bagetelliseren, tsjongejonge.

En die Anthony dan? Man man man wat is die gozer slecht! Laat hem ajb 100 uur naar beelden van Arjen Robben kijken. Leert hij misschien nog eens wat. Gaat nooit buiten om en zn schot is te verwaarlozen. Kijk altijd boos alsof men ook maar iets onder de indruk van hem moet zijn. Haal je Berghuis die bij Feyenoord prima vanaf links speelde om deze grap te laten staan? Zet dan Klaassen op 10 en Berghuis links in een Ziyech rol. Nee...lekker die Anthony ballen achter zn standbeen laten aannemen tegen niets zeggende tegenstanders in de Eredivisie en publiek opjutten in de CL... Puur omdat het Ajax is zullen ze wat voor m krijgen... Maar hij is geen haar beter dan wat bij een PSV of Feyenoord loopt.

17 maart 2022 om 07:28

Mooi verhaal, alleen zou ik hem nog een keertje door lezen als ik jou was. Anthony en Berghuis spelen nooit vanaf de linkerkant...

17 maart 2022 om 13:28

Vanaf rechts bedoel ik ook idd.

17 maart 2022 om 09:33

Los van het commentaar van Dabor dat zowel Antony en Berghuis vanaf rechts spelen en niet vanaf links, ben ik het wel met je eens dat Antony te weinig varieert. Als hem vergelijkt met een Gakpo, Madueke of Sinistera dan zijn dit 3 spelers die veel meer variatie in het spel hebben. Bij Antony gaat (bijna) alles binnen door. Voor zijn spel zou het beter zijn als ook hij meer variatie in zijn spel krijgt.

17 maart 2022 om 09:59

Precies dat! Altijd naar binnen, altijd naar de lange hoek. Met zo'n snelheid moet je veel gevaarlijker zijn. De voorzetten zijn uiterst matig.
Ik vind dat ook een punt van kritiek aan Ten Hag die hem hierop zou moeten wijzen.

17 maart 2022 om 10:11

Voor een keeper zijn het wel hele vervelende voorzetten die hij geeft / kan geven. Echter door meer variatie wordt hij minder voorspelbaar. En zolang je niet zo goed bent als Robben, is het belangrijk variatie in het spel te hebben.

Lol, wat een niveau hier zeg. 59% is het ook nog eens...
Tadic is de reden dat al die jeugd zoveel progressie heeft geboekt. Ongelooflijk belangrijk geweest en nog steeds voor de professionaliteit binnen en buiten het veld. Hij is degene die ervoor zorgt dat Ajax haast niet verzaakt.
Ongelooflijk veel pech gekent tegen dit Benfica, spelen ze er nog 10 keer tegen over 2 wedstrijden winnen ze er 8 keer van. Bij voetbal komt zo veel geluk kijken. Ajax zit gewoon in een mindere fase, komen net iets moeilijker tot uitgespeelde kansen en dat valt dan nu net de verkeerde kant uit. Tuurlijk was hij niet op zijn best, maar hij is de laatste die je eruit wilt halen.

17 maart 2022 om 09:41

Tadic is inderdaad heel belangrijk voor Ajax Geweest. Dit wordt echter steeds minder. Dat is geen schande, want zijn bijdrage voor Ajax is heel groot geweest. Maar op een gegeven moment wordt het voor iedere speler gewoon minder.
Ik vind hem ook steeds minder een leider. In de uitwedstrijd tegen Benfica ging het helemaal fout bij de linkerkant van Ajax. Daar zou je met Tadic en Blind juist 2 spelers verwachten die de leiding nemen en het team neerzetten. Dit heb ik totaal niet gezien. Als het met Tadic niet loopt, vind ik dat hij nog meer aan het zeuren is dan dat hij normaal doet.
Tadic is een gouden greep voor Ajax geweest, echter wordt zijn inbreng steeds minder en is het niet meer van het niveau wat wij van hem bij Ajax gezien hebben.

Ten aanzien van de pech tegen dit Benfica vraag ik mij af waar jij het over hebt. Ik vind een slechte voorzet geven of een slechte balaanname geen pech, maar gebrek aan kwaliteiten of vorm. Dat is geen pech.

Totaal niet me eens. Voetballend was het prima onder controle bij Akax, en ja Tadic ziet niet in zijn beste vorm. Maar is belangrijke schakel in deze ploeg, en zorgt voor doelpunten en veel assists die moet je laten staan

17 maart 2022 om 09:42

Maar wat heeft Ajax gecreëerd ? Ja, Ajax had veel de bal, maar deed daar aanvallend heel erg weinig mee. 2 schoten binnen de palen in 90 minuten is wel vrij beperkt als je zoveel de bal hebt. En volgens mij gaat het nog steeds om kansen creëren en vooral goals maken. Dat heeft Ajax niet gedaan.

Oprechte vraag. Ook hier lees ik weer “ en dat met alle blabla van Ajax”. Wat wordt hier mee bedoeld? Waar komt zoiets vandaan altijd bij Ajax. Ik kan me geen persberichten of uitspraken van Van der Sar of ten Hag herinneren waarin ze zeiden dat ze de CL even binnen gingen halen of Manchester city met de rug tegen de muur gingen zetten.

17 maart 2022 om 12:08

Het is de media steeds met bla bla bla maar Ajax wordt er op aangekeken. Dat zag je hier toch ook? Die opmerkingen dat Ajax wel even de CL ging winnen kwamen niet van Ajax of Ajacieden maar vanuit analisten en de media. Maar wie werden er op aangekeken?
Lekker laten waaien. Dan weet je gewoon met wat voor types je te maken hebt. Niemand van ons dacht dat Ajax wel even de CL ging winnen. Helemaal niemand.

Misschien zou bescheidenheid (zie woordenboek) een keer een optie zijn. En Johan heeft gelijk als hij zegt dat elke trainer met dit materiaal wint in de eredivisie. Count your blessings. Sinds ten Hag overigens is aangesproken op zijn media performance is het kolderiek geworden. Gebruik je handen eens wat meer als je iets uitlegt is hem verteld. Nu kan je wat mij betreft met dansen uit de maat gaan, maar met praten?

Volgens mij is tadic niet irritanter geworden, alleen valt zijn gedrag meer oo omdat de uitslagen en zijn persoonlijke prestaties minder goed zijn.
Overigens zijn zijn statistieken nog steeds uitstekend hoor.

17 maart 2022 om 11:35

Ondanks dat hij voor het eerst in 4 jaar geen minimaal 1 op 1 loopt (goals of assist) zijn zijn statistieken inderdaad nog steeds goed. Waarbij je ook op kunt merken dat deze statistieken makkelijker bij een club als Ajax te halen zijn dan bij PSV of AZ. Dit omdat deze clubs veel minder doelpunten maken.
Echter vind ik wel dat je hem in de grote wedstrijden steeds minder ziet. Hij is niet meer zo belangrijk dan dat hij was. En mede gezien zijn leeftijd en het aantal wedstrijden dat hij speelt is dat ook te begrijpen, maar dan is het ook te begrijpen dat je toch wel een keer naar iets anders moet kijken. En dat zal heel lastig worden. Vind maar weer iemand die zo belangrijk wordt voor Ajax dan dat Tadic was, en die betaalbaar is.

Er zit wel wat in wat zegt mbt Tadic, naar dat geld misschien ook wel voor nog een paar spelers. Ten Hag is een goede trainer maar je merkt dat de groep verzadigd raakt, zeker in NL. Doorselecteren in de zomer lijkt mij een gezonde situatie. Afscheid nemen van jongens als Nico, Blind en Tadic is misschien niet makkelijk,maar nu kan je er nog wat voor vangen en investeren in jonge veelbelovende spelers. Tel daarbij het vertrek van Gravenberch, Nous en Antony bij op en je kan een nieuwe as neerzetten.

Derksen heeft gelijk voor wat hij zegt over Tadic. Hij is vaak totaal onzichtbaar en word dan knap irritant.
En Ajax word inderdaad elke keer voortijdig uitgeschakeld. Gewoon kansloos tegen compact verdedigende ploegen. Maar daar heeft elke Nederlandse club moeite mee. Zowel PSV als Ajax leken tegen Benfica de bovenliggende betere partij. Maar waren ze ook de betere? Denk het niet want ondanks het vele balbezit helemaal niks kunnen afdwingen. Dit soort clubs geeft je het gevoel beter te zijn totdat ze genadeloos toeslaan en dan is het over en uit. En dan hoor je Blind even later huilie huile doen in een interview. We waren beter en hebben onterecht verloren door een goedkope vrije trap waar de tegenstander uit scoort. Wat een Calimero gedrag zeg. Misschien verlies je nu de wedstrijd door een twijfelachtige situatie. Maar ik kan mij nog een twijfelachtige situatie voor de geest halen eerder dit jaar in Eindhoven. Toen won Ajax de wedstrijd. Zo voelt het dus als je verliest door een twijfelachtige situatie.

17 maart 2022 om 11:49

Ik denk dat zowel Ajax als PSV minimaal gelijk waren aan Benfica en de kansen gehad hebben om te winnen (ook vooral uit, en PSV vooral thuis). Maar als je de kansen krijgt, dan moet je ze afmaken. Je ziet dat een ploeg als Benfica de fouten wel afstraft, en dat de Nederlanse clubs dat niet doen.
Over Tadic gesproken, ik vond hem niet irritanter dan normaal. Want een klager is het altijd al, en die verontwaardigde blik lijkt ook standaard te zijn. Misschien dat het wat meer opvalt als zijn prestaties achter blijven.

Ik snap nooit zo goed waarom een scheidsrechter aan het einde van zo'n wedstrijd ineens al die 'valpartijen' gaat bestempelen als overtreding, als dat gedurende de wedstrijd ook helemaal niet het geval is geweest. In dat laatste kwartier heb je helemaal nergens naar zitten kijken. En het is niet dat Ajax ineens veel harder zijn duels in ging.

Ajax was op het oog gewoon prima aan het spelen, maar in de 16 gebeurde er vrij weinig. Dat afbraakvoetbal van Benfica was effectief. Er is verder geen reet aan, want ze willen niks doen. Maar effectief was het wel.

Man man die gast is echt blind wat Onana betreft hè. Nu is het ineens wedstrijd ritme. Nou meneer Derksen Onana heeft genoeg ritme nu met die Afrika cup in de benen. Pasveer is een rust punt voor de verdediging. Onana niet.
Pasveer krijgt in een half jaar 5 doelpunten tegen in de eredivisie. Onana met z’n chaos meteen de ene na de andere. Maar dat is natuurlijk allemaal wedstrijd ritme volgens Derksen. Welk ritme? Hoeveel kansen kregen tegenstanders altijd tegen ajax. Onana stond ook altijd uit z’n neus te vreten en moest af en toe eens een redding verrichten. Geef nou gewoon eens toe dat pasveer het beter heeft gedaan. Das niet zo moeilijk hoor.

Kunnen ze Derksen niet beter van de buis halen 2x per week ging het nog wel, maar elke dag dat nukkige gedoe van hem. Tis wel klaar nu

Het verwachtings patroon is gewoon te groot geworden bij ajax, van Benfica verliezen kan gewoon, kwa kwaliteit ontwijkt men elkaar niet zoveel, en begroting ook niet, dat hele Europese top verhaal moeten ze bij ajax gewoon vergeten (doe ik als supporter wel) gewoon lekker in de subtop van Europa met uitschieters naar boven is gewoon hartstikke goed, zeker als je bekijkt dat je in Nederland Finaciele gauw aan je plafond zit, kwa tv gelden en sponsering

Tadic valt wel mee, ik vond vooral Blind tegen vallen. Leek net allemaal een stapje te snel te gaan voor hem.

Oprechte vraag. Ook hier lees ik weer “ en dat met alle blabla van Ajax”. Wat wordt hier mee bedoeld? Waar komt zoiets vandaan altijd bij Ajax. Ik kan me geen persberichten of uitspraken van Van der Sar of ten Hag dat ze de CL even binnen gingen halen of Manchester city met de rug tegen de muur gingen zeggen.

Ajax deed bijna alles goed tegen Benfica. Het vergat zichzelf alleen te belonen. En tja, doe je dat niet dan vlieg je er uit. En zo geschiedde. Trainer Erik wachtte overigens alweer veel te lang met wisselen. Heeft daarin toch tactisch gefaald met cruciale gevolgen. Jammer. Recht de rug en nu weer volle bak voor de landstitel gaan.

Goed verdedigen is een heel belangrijk onderdeel van het voetbal en daar was Benfica gewoon heel sterk in. Ik kan ook wel genieten van een ploeg die de verdediging goed heeft staan en vanuit een sterke organisatie speelt. Je kunt er zelfs de CL finale mee halen of hem ook winnen. Je hoeft niet 90 minuten aan te vallen. Waarom denken we dat toch in Nederland. Atletico haalde 2 CL finales met Simeone. Juventus haalde de finale met Allegri. Mourinho won hem met Inter. Tuchel met Chelsea en Klopp met Liverpool. En ik vergeet vast nog wel een hoop ploegen.

En wat Derksen zegt over Tadic die wordt wel steeds irritanter ja. Iedereen weet dat hij er alles aan gaat doen dat en gaat lopen irriteren dat Feyenoord zondag niet met 11 man de wedstrijd uitspeelt. Die staat heel de wedstrijd te zeuren bij Makkelie zondag.

Rendement van Tadic is natuurlijk hoog, laat daar geen twijfel over bestaan . Derksen heeft natuurlijk wel een punt dat hij bloedirritant is. Kermend op de grond iedere wedstrijd en 2 seconden later rent hij weer rond. Vreselijk!

als er iemand is die steeds irritanter wordt is het Johan Derksen wel, de man die veinst alsof die een uitgesproken mening heeft.

Laf voetbal van benfica
Maar ze winnen wel en daar draaid het ook om

Ja ik vond het eerlijk gezegd een tactische blunder van Ten Hag om Tadic te laten staan als linksbuiten.

Ik zou na de 0-1 Anthony linksbuiten zetten, Berghuis rechtsbuiten, en Tadic achter Haller, zo zou er voorzetten komen vanuit de flanken. En zo kon Tadic doen waar hij goed in is, en dat is de bal vasthouden rond de 16. Nu liep Berghuis er een beetje beduusd bij en Tadic kwam geen pionnetje meer voorbij vanuit links.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren