Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Kudus en Ünüvar schitteren in sensationele wedstrijd met negen goals

Laatste update:

Jong Ajax heeft maandagavond een spectaculaire overwinning geboekt op ADO Den Haag in de Keuken Kampioen Divisie. Tijdens de vuurdoop van Giovanni Franken, de interim-hoofdtrainer van ADO na het ontslag van Ruud Brood, won Ajax met 6-3. Mohammed Kudus was met een hattrick de grote man. Door de overwinning slaat nummer vijf Ajax een gat van vier punten met ADO, dat zesde staat en nog twee duels tegoed heeft. Ondertussen won nummer twee FC Emmen met 1-3 van Jong PSV, waardoor de achterstand op koploper FC Volendam is verkleind tot vijf punten.

Jong Ajax - ADO Den Haag 6-3
Ajax hoopte een reeks van drie opeenvolgende nederlagen te beëindigen en trad aan met onder meer Kudus, Mohamed Daramy en Danilo, spelers die normaliter in beeld zijn voor het eerste elftal. Niet geheel toevallig waren de spelers uit het eerste elftal van grote waarde voor Jong. Kudus zorgde in de achttiende minuut voor het openingsdoelpunt na voorbereidend werk van Youri Baas. Halverwege de eerste helft kwam ADO langszij: Ricardo Kishna werd weggestuurd door Benjamin Reemst en deed zijn oude club pijn in een één-op-één-situatie met Charlie Setford. Danilo herstelde de voorsprong voor Ajax nadat hij vrij voor de keeper werd gezet door Sontje Hansen.

Vier minuten voor de pauze bouwde Ajax de marge uit. De thuisploeg kreeg een strafschop na een overtreding van keeper Alessandro Damen op Danilo, waarna Kudus vanaf elf meter toesloeg. Na de pauze schoot Naci Ünüvar in de verre hoek de 4-1 binnen en leek de wedstrijd beslist. In een tijdsbestek van twee minuten bracht ADO de spanning echter terug: Thomas Verheydt scoorde uit de kluts en Sam Steijn schoof de bal vervolgens onder Setford. Ajax moest plots vrezen voor de gelijkmaker, maar greep het heft weer in handen. Na een mooie aanval werd Kudus door Ünüvar voor Damen gezet en verzorgde hij de 5-3. Acht minuten voor tijd kreeg Ajax opnieuw een penalty, ditmaal na een overtreding op Daramy, en Ünüvar scoorde via een panenka: 6-3.

Jong PSV - FC Emmen 1-3
De beloften van PSV begonnen sterk en werden via voorzetten tweemaal gevaarlijk. De eerste werd door Mohamed Nassoh niet benut, maar Simon Colyn tikte na een kwartier wel binnen uit een voorzet van eerstgenoemde: 1-0. Johan Bakayoko verzuimde de volgende goede kans te benutten door geen hoek te kiezen, waarna Emmen zich knap terugvocht in de wedstrijd. Keziah Veendorp wist in de 35ste minuut vanaf rechts voor te zetten en zag hoe Fedde Leysen de bal in diens eigen doel werkte: 1-1.

Een minuut na rust kwam Emmen op voorsprong via Ole Romeny, die koel afrondde na goed voorbereidend werk van Rui Mendes: 1-2. Bakayoko zorgde vervolgens voor veel dreiging namens Jong PSV, maar zijn voorzet en schot richting verre hoek leverden niet het gewenste resultaat op. Het zuinig spelende Emmen gooide de wedstrijd een kwartier voor tijd op slot. Mendes nam de bal in het strafschopgebied op de borst aan en vuurde die ineens uit de draai binnen: 1-3.

Jong AZ - Telstar 3-2
Na een tumultueuze eerste helft stond een 2-2 tussenstand op het scorebord. Rein Smit zette Telstar na twintig minuten op voorsprong: nadat doelman Beau Reus van AZ een kopbal van Özgür Aktas keerde, was Smit er snel bij voor de rebound. Zico Buurmeester kopte AZ op gelijke hoogte, waarna Glynor Plet voor de hernieuwde voorsprong van Telstar zorgde. Vijf minuten voor de rust maakte Buurmeester er 2-2 van. De tweede helft kende aanzienlijk minder gevaar voor beide doelen, maar er kwam wel een winnaar. Een kwartier voor tijd maakte Iman Griffith het winnende doelpunt voor AZ.

Jong FC Utrecht - Almere City FC 1-2
Almere begon voortvarend met een doelpunt van Tijmen Wildeboer, die na vijf minuut raak kopte uit een hoekschop van Lance Duijvestijn: 0-1. Het spel golfde op en neer en beide ploegen maakten aanspraak op een treffer. Mohamed Mallahi kwam op slag van rust het dichtst bij, maar moest toezien hoe Almere-verdediger Thomas Poll een Utrechts doelpunt met een perfecte ingreep voorkwam. Na rust raakte Ilias Alhaft namens de Flevolanders de kruising. Utrecht kwam in de 69ste minuut op gelijke hoogte via Yuya Ikeshita, die vanuit de tweede lijn raak schoot: 1-1. Almere slaagde er drie minuten voor tijd in om alsnog te winnen. Maarten Pouwels ontfutselde de bal bij de Utrecht-defensie en scoorde uit schier onmogelijke hoek: 1-2.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja. Met een veredeld eerste elftal.
Fucking competitie vervalsing.
Volgende wedstrijd staat er een piepjong team weer.
#stopdebeloften

7 maart 2022 om 22:01

Hoezo competitievervalsing als het gewoon binnen de regels valt? Wordt altijd als excuus gebruikt.

7 maart 2022 om 22:02

Omdat regels ook niet perfect zijn. Ik snap wat Johan bedoelt. Het is enerzijds ook niet fair dat het ene team tegen Kudus moet spelen en het andere team een week later tegen een broekje van 17. Klopt, er zijn regels, maar die zijn niet perfect.

7 maart 2022 om 22:05

Willen ook altijd wat te zeuren hebben. Uiteindelijk is dit team ook belachelijk jong. Dus wat willen ze nou precies? Dat ze gemiddeld 16 zijn ipv 19/18? Kijk als er nou allemaal 22 jarigen in staat die al 30wedstijden met Ajax 1 meegedaan..

7 maart 2022 om 22:06

Wellicht omdat er vandaag voor 20-25 miljoen aan aankopen bij jong Ajax in staan en een andere wedstrijd weer enkel jeugdspelers, ik vind het ook niet echt een eerlijke zaak op deze manier, kan dus wel begrijpen dat de ADO supporter zich benadeeld voelt

7 maart 2022 om 22:08

Ik snap niet dat mensen dit niet kunnen bevatten. Ja vooral blind gaan staren op leeftijd terwijl Danilo, Daramy en Kudus meespelen, drie spelers van het eerste van Ajax.

7 maart 2022 om 22:23

@ajaax12321 de andere Jong-teams doen dit niet. Voor teams maakt het uit of je op vrijdag of op maandag tegen Jong Ajax speelt, dan ontmoeten ze een totaal andere tegenstander. Dat is best een beetje begrijpelijk dat daar bezwaar tegen is?

7 maart 2022 om 22:27

@nuanceman ook PSV doet dit hoor, wel een stuk minder dan Ajax maar doen het net zo goed. We moeten stoppen zo krampachtig onze eigen clubs te verdedigen, terwijl het niet om de clubs gaat. De regels worden door de Knvb gemaakt, clubs maken er gebruik van. Knvb moet hier echt andere regels voor hanteren, hoe lastig het ook is om het zo goed mogelijk te doen. Maar dat mensen echt niet snappen aan wat er erg aan is dat er voor 23 miljoen aan aanvallers worden opgesteld, terwijl daar volgende week tegen een concurrent van Ado een halfafgeschreven speler speelt, daar kan ik echt niet bij. Of dat PSV doodleuk even een spits van 10 miljoen wedstrijdritme kan laten opdoen en dat daar de week erop een speler uit de o18 staat. Slaat echt nergens op. De Jong teams kunnen volgens mij prima met elkaar een oefencompetitie opzetten waarbinnen ze die spelers ritme kunnen laten opdoen. Jong PSV, Ajax, Feyenoord, AZ, Utrecht, Sparta etc, doordeweeks oefenwedstrijdje om de zoveel weken voor die spelers. Ben je in een klap van het gezeur af. Maar nee, mensen voelen zich liever persoonlijk aangevallen omdat het over hun club gaat. Zijn denk ik dezelfde mensen die het logischer vinden om Jong Ajax en jong PSV uit te zenden dan Volendam of Emmen.

7 maart 2022 om 23:08

@fossen, Ik vind dit een lastig ding. Ik ben voor Ajax dus mijn mening is natuurlijk gekleurd. Dat andere clubs hier moeite mee hebben omdat het oneerlijk is dat de ene week 20 miljoen voorin loopt en de andere week een afgeschreven speler snap ik ook helemaal. Aan de andere kant zie ik ook niet echt een alternatief. En durf ik zelfs te stellen dat het voor Nederlands voetbaltalent een ideaale situatie is. En een van de redenen dat wij als land de afgelopen jaren stijgen in de internationale rankings. Jouw voorbeeld om een jong competitie op te zetten beland je in een zelfde situatie denk ik. Op papier eerlijk maar in de praktijk krijg je dan een nietszeggende competitie waar talent niet echt beter wordt.

7 maart 2022 om 23:14

Wat een gezeik. Het.alternatief van de jong teams zijn teams als Achilles. Daar zit al helemaal niemand op te wachten en betekent een gigantische devaluatie sportief en financieel oor de KKD. Het is misschien niet ideaal maar wel het beste voor het Nederlandse voetbal.

7 maart 2022 om 23:15

Wat een gezeik. Het.alternatief van de jong teams zijn teams als Achilles. Daar zit al helemaal niemand op te wachten en betekent een gigantische devaluatie sportief en financieel oor de KKD. Het is misschien niet ideaal maar wel het beste voor het Nederlandse voetbal.

7 maart 2022 om 23:26

@aliboembari de oefencompetitie waar ik op doel is niet als vervanging van de beloften in de KKD maar als aanvulling. Dus clubs spelen in de KKD met daadwerkelijk hun beloften en kunnen tijdens die oefenwedstrijden doordeweeks tegen elkaar hun reserves ritme laten opdoen.

7 maart 2022 om 23:29

Achilles ‘29 is op sterven na dood, dus dat zal lastig worden.

8 maart 2022 om 01:37

misschien moet ADO eerst de begroting eens rond krijgen voor ze gaan janken over tegenstanders. dan hadden ze er een stuk beter voor gestaan. je kan eens voor of nadeel hebben van de opstelling van een beloftenteam, dat geldt uiteindelijk ook voor je concurrentie. maar over een heel seizoen maakt het niet het grote verschil. je hoort ze ook uitsluitend piepen als ze verliezen, als hun concurrent eraf gaat vinden ze het prima natuurlijk.

8 maart 2022 om 06:11

Dat dat competitie vervalsing is, dat is jouw mening, echt totaal nergens op gebaseerd!
Als het competitie vervalsing is, kun je er een zaak van maken met argumenten die buiten de regels vallen, niet wat jij of een één of ander m*** iets vindt.

8 maart 2022 om 07:34

Het is toch gewoon competitievervalsing? ADO heeft die punten keihard nodig en moet opeens tegen spelers die zich al in de Eredivisie bewezen hebben. Die jong teams moeten opdonderen uit die competitie.

8 maart 2022 om 07:42

@manodedios hoe weet jij nou dat het over een heel seizoen geen groot verschil maakt, je mist volgens mij het hele punt. Als ADO 2x tegen een gepimpt Ajax of PSV speelt en daardoor 4x verliest en je concurrenten spelen tegen een jong elftal en pakken wel de volle buit, dan kan je toch gewoon spreken van een groot verschil? Tuurlijk klagen deze ploegen pas als ze eraf gaan, maar dat maakt het punt niet minder sterk. Wanneer Ajax of PSV een slechte wedstrijd speelt op kunstgras beginnen de trainers ook te zeiken en dan kan elke subjectieve fan zich erin verplaatsen, maar hier gewoon doen alsof je neus bloedt. Ik snap oprecht niet, na een wedstrijd waarin die mega-aankopen bij 5 goals betrokken zijn, er discussie over kan ontstaan.

8 maart 2022 om 08:08

Niet zo zeuren psvlid. Laatst speelde er ploegen tegen ajax terwijl Haller aan de Afrika Cup meedeed en normaal had Mazzaroui daar ook aan meegedaan. Oei oei oei competitievervalsing !

8 maart 2022 om 08:15

Dat vindt je serieus hetzelfde als dat Jong Ajax met aankopen van het grote Ajax aantreedt in de KKD? Het is meer dan logisch dat clubs zich wat benadeeld voelen als zij tegen die aankopen moeten spelen, terwijl andere clubs die week erna tegen een kwalitatief veel minder goed Jong Ajax moeten voetballen.

8 maart 2022 om 08:17

@manodedios keurige drogredenatie en je bevestigt precies mijn punt! Man man man wat slecht.

8 maart 2022 om 08:20

@Pieterprins773 je kunt ook gewoon realistisch en objectief naar de zaak kijken in plaats van zo verkrampt omdat je denkt dat je club wordt aangevallen. Zet je club hier even buiten, die maken gebruik van de regels die er nou eenmaal zijn. De Knvb moet iets veranderen, niet Ajax, PSV of een ander beloftenelftal. Misschien dat je dan wel gewoon objectief kunt kijken.

7 maart 2022 om 22:04

Kijk eens naar de gemiddelde leeftijd van dit team. Dit team was ook piepjong.

7 maart 2022 om 22:09

Serieuze vraag: kan Jong Ajax financieel haar eigen broek ophouden zoals andere teams dat ook moeten? Kunnen de salarissen e.d. van Daramy, Kudus, Danilo enzo betaalt worden van de kaartverkoop, sponsorinkomsten e.d. gegenereerd door Jong Ajax zelf?

7 maart 2022 om 22:12

Natuurlijk niet wat denk je zelf

7 maart 2022 om 22:26

Natuurlijk kan jong ajax dat niet. Dan een wedervraag; kunnen de kkd teams hun eigen broek ophouden zonder de sponsoren die zijn gekomen door de belofte elftallen?

7 maart 2022 om 22:33

Geen idee hoeveel ze meer krijgen wat volledig toe te schrijven is aan de jong teams en hoeveel ze anders zouden krijgen. Ook geen idee hoeveel sponsoren zijn afgezwaaid doordat de competitie niet meer serieus te nemen valt. Waar kan ik vinden hoeveel ze precies bijdragen?

7 maart 2022 om 22:41

Jansen joenite. Maar wat is dit ook voor domme vraagstelling? Jong Ajax hoeft de eigen broek niet ophouden, de club Ajax moet de broek ophouden van het team jong Ajax en dat kan het gemakkelijk.

7 maart 2022 om 22:46

Lol, het is dus zelfs een domme vraag. Ja, inderdaad heel stom van me. Hoe had ik dat ook ooit kunnen denken..

7 maart 2022 om 23:45

Jawel toch? Moet het jong elftal van Feyenoord, Psv , Twente ook de eigen broek als team kunnen ophouden? Lijkt me niet , de gehele club moet als geheel uiteindelijk de broek kunnen ophouden.

8 maart 2022 om 09:38

@ Jansen, je weet best dat de KKD clubs in grote getale failliet dreigden te gaan en om die reden akkoord zijn gegaan met de komst van jong teams en de daarbij behorende sponsoren. Wat jij doet is gewoon stemmingmakerij.

8 maart 2022 om 14:37

100% Meijer.. jij komt met die bewering, dan kan je het toch ook wel onderbouwen als het zo algemeen bekend is als jij schetst?
Inkemontana, de jonge elftallen van Feyenoord en Twente spelen in de divisie die daarvoor bestemd is.

7 maart 2022 om 22:04

Ik snap je even niet? Je speelt als ADO 1 tegen een Jeugd team van Ajax… En je verliest en is het opeens competitievervalsing. Lol

7 maart 2022 om 22:08

Probeer dan logisch na te denken; Ado speelde tegen Danilo, Daramy en Kudus. Selectiespelers van het eerste van Ajax. Die jongens spelen hoogstwaarschijnlijk de volgende match niet met Jong Ajax. Dat is wat hij bedoelt met vervalsing, zo gecompliceerd is het niet.

7 maart 2022 om 22:11

Zijn alle drie spelers die zeer regelmatig mee doen hoor?

7 maart 2022 om 22:12

Maar ADO wil in de Eredivisie spelen. Als ze promoveren moeten ze tegen Ajax 1 spelen. Dan hoor Jong-Ajax toch geen probleem te zijn?

7 maart 2022 om 22:16

Ja, maar volgende week weer niet. Dan is het een loterij of je tegen Kudus etc. moet of tegen een of ander broekje van 17.

7 maart 2022 om 22:26

@blaugrana11 volgens mij heb jij echt een bord voor je kop. Zo vaak een reactie van jou gezien die noch kant noch wal raakt en nu ook weer. Kudus heeft in totaal 4 wedstrijden gespeeld, Daramy 6 en Danilo 8. Hoe kun je dat zeer regelmatig noemen?

Deze spelers spelen af en toe een keertje mee met jong Ajax en kosten bij elkaar meer dan de hele club Ado. De éne wedstrijd speelt Jong Ajax met een aanval van 25 miljoen en de andere met een aanval vol jeugdspelers. Hoe kun je dat in vredesnaam eerlijk noemen?

7 maart 2022 om 22:41

Sterker nog ik geloof dat op transfermarkt de waarde van Kudus op 15, Daramy 8 en Danilo 4 miljoen staat. Ado zijn selectie op iets meer dan 5. Dit betekent dus dat 3 spelers de waarde hebben van ong 5x de selectie

7 maart 2022 om 22:41

Ik zou het juist als een goede test zien: elke club in de KKD wil promoveren naar de Eredivisie. Daar moeten ze tegen clubs als Ajax, Feyenoord en PSV spelen. Lijkt mij dat een wedstrijd tegen Jong-Ajax dan een goede training is. Wat hebben ze anders te zoeken in de Eredivisie?

7 maart 2022 om 22:43

@Donderdon, wat is de waarde van de spelers van GA ten opzichte van die van Ajax?

7 maart 2022 om 22:56

@kyle66, begrijp je het nou echt niet? Het probleem is niet per se dat ze tegen die spelers moeten spelen, maar dat hun concurrent om de promotieplekken volgende week waarschijnlijk tegen een heel ander elftal speelt zonder spelers die meer hebben gekost dan de hele omzet van ADO. Daarnaast als ze tegen Ajax 1 spelen in de Eredivisie, geldt dat de concurrenten om degradatie tegen nagenoeg hetzelfde elftal spelen, dus daar is dan ook geen sprake van competitievervalsing. Daarnaast is Ajax natuurlijk niet de club waartegen ADO de punten moet halen in de Eredivisie, dus dat ze anders niks te zoeken hebben in de Eredivisie is ook een belachelijk argument.

7 maart 2022 om 23:40

@marocberkane hehe, dankje. Spijker op de kop. Zo moeilijk is het niet zou je denken.

8 maart 2022 om 00:49

Het vervelendste is eigenlijk dat dit bijna alleen maar gebeurt wanneer een beloftenteam op een maandagavond moet voetballen. Misschien moet de KNVB de regels wat strenger maken en beloftenteams alleen nog maar op een vrijdagavond laten spelen? Als je als KKD club op een maandagavond tegen Jongajax moet weet je dat je tegen het sterkste Jongajax mogelijk moet spelen, op een vrijdagavond is dit zeker niet het geval want dan moeten jongens als Kudus en Danilo fit blijven voor het eerste in het weekend.

8 maart 2022 om 06:07

Als het om Ajax gaat dan gaat bij de veel mensen op voetbalzone vaak alle logica de deur uit.

8 maart 2022 om 06:52

Gio, aan beide kanten inderdaad.

8 maart 2022 om 08:08

Dit probleem is er niet alleen bij de KKD competitie, dit gebeurt nu ook bij de amateurs. e elftal speelt niet door corona en vervolgens spelen 1e elftal spelers bij het 2e mee mee dat in de middenmoot vertoeft. Resultaat? Die winnen een wedstrijd dat ze anders waarschijnlijk hadden verloren. Tegenstander raakt plek 1 kwijt ondanks de 3 ingecalculeerde punten. Terecht boos maar volgens de regels geen poot om op te staan.

Niet overal kan je iets op verzinnen.

8 maart 2022 om 14:41

Marocberkane

"het probleem is niet per se dat ze tegen die spelers moeten spelen, maar dat hun concurrent om de promotieplekken volgende week waarschijnlijk tegen een heel ander elftal "

Dat is toch geen ramp? Een Willem 2 kan geluk hebben dat zij tegen Ajax B spelen, omdat die ook spelers sparen voor een zware CL match. Dus zou Willem 2 ook voordeel hebben tov concurrenten.

Uiteindelijk gaat het om een heel seizoen en dan mag die paar wedstrijden zoals deze echt niet uitmaken.

7 maart 2022 om 22:04

Dubbel, mag weg.

7 maart 2022 om 22:07

Dat gaat niet snel gebeuren helaas.
Misschien een optie om beloftes vóór het vlaggenschip te laten spelen en daarbij dd vermelding dat ze dan niet meer plaats kunnen nemen in de selecties van het 1e in dat weekend.
Duidelijk is dat dit soort opstellingen nergens over gaan en het overduidelijk een soort van competitie vervalsing is.
De regels van nu zit gewoon teveel rek in en is nadelig voor elk overig team wat wel strijd om eindplekken die recht bieden op meer.

7 maart 2022 om 22:11

Tja je kunt in plaats van Kudus ook Gravenberch terugzetten. Ook Gravenberch is te goed voor dit Ado en die was gratis. Kudus dan wel 10 miljoen maar heeft een lager prijskaartje dan Gravenberch. Snap het gezeik op de ‘dure’ aankopen nooit zo. Alsof een Unuvar of een Gravenberch, Timber of Rensch goedkoop zouden zijn als ze gekocht zouden worden. Dat zijn ook gewoon talenten die veel geld waard zijn maar gewoon niets gekost hebben. Betekent niet dat ze minder goed zijn.

7 maart 2022 om 22:27

Zonder de belofte teams is deze competitie failliet, is dat wat je graag wilt? Dat er aankopen van 5 miljoen+ mee mogen doen met het jong team is natuurlijk ook wel achterlijk maar laten we eerlijk zijn. Als PSG tegen laagvliegers speelt i Frankrijk dan kost Neymar ook meer dan de hele begroting van de tegenstander. De grootte verschillen in budget maken het voetbal gewoon kapot, dat proberen ze al een beetje terug te draaien door dat extra Europese toernooi toe te voegen.

7 maart 2022 om 22:32

Ik ben tegen Jong teams maar als je hiermee speelt speel dan met vaste selecties !!!

7 maart 2022 om 22:43

Was nieuwsgierig wie er meespeelde tegen concurrenten Volendam en Emmen. De namen Kudus, Daramy en Danilo waren niet op de wedstrijdformulieren te vinden. Idiote competitie dit.

7 maart 2022 om 23:11

Dan moet je toch echt de opstelling tegen Emmen thuis er bij pakken

7 maart 2022 om 23:27

Het zijn vaste selecties. Selecties waar een aantal jonge spelers zo nu en dan mee mogen doen met het eerste team. Daarnaast spelen de overige clubs ook niet met vaste selecties; zo nu en dan maken zij ook gebruik van jeugdspelers die invallen of hebben zij geblesseerden waardoor andere spelers spelen. Maw de argumenten tegen is niet meer dan geneuzel in de kont van een mier.

7 maart 2022 om 22:33

Gravenberch moet nu met Jong Oranje mee spelen, waarom hoorde ik je toen niet over een vervalsing🤷🏾‍♂️

7 maart 2022 om 22:47

Dit blijf je herhalen, maar kudus 8 wedstrijden, daramy 9 en Danilo 13, in dit totale seizoen en meestal als wissel in de laatste minuten, dus ga het nu niet afbeelden als Ajax 1.

7 maart 2022 om 22:59

Nee, het 1e elftal is nog veel beter. Als het 1e is opgeschaald dan betekend, dat het met het 2e ook is gebeurt.

7 maart 2022 om 23:45

Ze moeten gewoon een regel opstellen dat als je al in Ajax 1 hebt meegespeeld, je niet meer in Jong Ajax mag spelen

7 maart 2022 om 23:58

Daar is al een regel voor. Echter zitten deze spelers daar niet bij. Daramy is 19 en 4 keer ingevallen in het eerste. Niet heel belachelijk dat zo'n speler mee mag doen. Danilo is by far onze zwakste selectie speler. Kudus is wel veel te goed, maar die heeft veel pech met blessures gehad in 2021.

8 maart 2022 om 00:35

Weet je wat competitievervalsing is? Periode kampioenen. Een club kan toevallig tegen de onderste acht ploegen spelen in een bepaalde periode, die winnen en dan met geluk promoveren wat regelmatig gebeurt. Dat is pas competitievervalsing. Ik ken geen competitie met een dergelijke, oneerlijk systeem. Die spelers staan niet in de basis bij het eerste, dus is het logisch dat ze in het tweede elftal wedstrijdritme opdoen.

8 maart 2022 om 00:40

Zeker waar. Dat Ajacieden dit telkens ontkennen is gewoon belachelijk. De ene week staat er een veredeld A-en-B-jeugd elftal en de andere week staan Kudus, Daramy, Rensch en Danilo erin. Dat je niet wil begrijpen dat er geen competitievervalsing is, is ronduit belachelijk. Er wordt niet nagedacht over het feit dat kampioenskandidaten hierdoor punten mislopen terwijl de andere kampioenskandidaat tegen een jeugdelftal staat te ballen en makkelijk wegloopt met de drie punten. Het is binnen de regels wat de Jong elftallen doen, maar dat betekent nog niet dat het eerlijk is voor de rest van de competitie…

8 maart 2022 om 06:18

Ze moeten de Jong teams op zelfde dag als hun 1e elftal laten spelen. Dan krijg je dit niet

8 maart 2022 om 07:13

Johannld. Had ADO gewonnen dan had je niemand gehoord. Dit zijn nu eenmaal de regels.

8 maart 2022 om 07:59

Waar heb je het over??

Kudus komt terug van een blessure en maakt minuten bij jong Ajax, Danilo en Daramy hebben amper minuten in het eerste elftal gespeeld en maken bij jong Ajax hun minuten. Daarnaast is Kudus 21 jaar, Danilo 22 jaar en Daramy 20 jaar.

8 maart 2022 om 08:11

Beste Johan.. hoezo stopdebelofte. Wat wil je, een plafond van wat een speler maximaal heeft gekost, of bepaalde klasse of vaardigheden vooral niet mag hebben? Het zou de anti jong clubs sieren als ze ni eens echt proberen zichzelf beter te maken om beter te presteren en zichzelf een betere uitgangspositie te verschaffen. Daar heeft deze competitie ook baat bij.

Mooi voor het vertrouwen van Kudus. Hopelijk krijgt die snel een kans in ajax 1. Klaassen brengt voetballend te weinig. En heb de hoop bij Gravenberch ook opgegeven inmiddels. Dat lakse nonchalante ga je er nooit uit krijgen vrees ik.

7 maart 2022 om 22:10

Ik hoop dat Kudus gewoon nu voor langere tijd fit blijft. Zou hem dan echt willen zien met Alvarez en Berghuis op dat middenveld. Hij heeft loopt altijd als een malle in tegenstelling tot Gravenberch die altijd zo laks is als die moet verdedigen.

7 maart 2022 om 22:13

Maar waarom zouden Alvarez en Berghuis dan KKD spelen? Kudus speelt toch KKD?

7 maart 2022 om 22:16

Precies. En niet alleen als die moet verdedigen. Aanvallend brengt hij ook 0. Leuk dat hij af en toe met de bal aan de voet langs een tegenstander dribbelt maar wat heb je eraan als het vervolg 9 van de 1p keer echt is.

7 maart 2022 om 23:12

Ga je een tiener met vormdip echt nu al opgeven?? Lol

8 maart 2022 om 08:15

Bij Gravenberch is het ondertussen geen vormdip meer.

8 maart 2022 om 08:29

Nonchalance en vormdips horen erbij. En meestal neem je die bij een groot talent op de koop toe, omdat je weet dat je vervolgens er een hoop voor terugkrijgt. Alleen willen Gravenberch en mino niet verlengen, waardoor je weet dat hij al vertrekt voordat hij je sportief begint terug te betalen voor het leergeld dat je in hem hebt gestoken. En dan heb je een stuk minder geduld met hem

8 maart 2022 om 08:25

Dit seizoen wordt nog lastig voor kudus, maar het is wel lekker dat je de vervanger van Gravenberch al in huis hebt zodra je hem deze zomer verkoopt.

Emmen heeft gedaan wat ze moesten doen. Begonnen niet sterk en leek erop dat PSV ook nog de 2-0 ging maken, maar de rug vrij snel gerecht. Nu weer op de tweede plek, 3 punten boven Excelsior met nog één wedstrijd minder.

Genoten vandaag! Kudus, Fits Jim en Daramy echt heel goed. Met name Kudus lijkt het plezier weer gevonden te hebben na al die blessures.

Toch jammer dat Espn er voor kiest herhalingen uit te zenden in plaats van deze wedstrijd. Ado is toch gewoon een grote club? Die kunnen hun eigen wedstrijden dus gewoon niet zien nu. Van Jong teams kan ik het nog begrijpen maar een Ado verdient toch een live wedstrijd? Ongelofelijk wat een kutplatform is het ook.

7 maart 2022 om 22:04

Tja, ESPN kiest logischerwijze voor FC Emmen. Momenteel attractiever en zal wel meer bekijks trekken. Wel bijzonder dat er op de andere kanalen willekeurige documentaires worden uitgezonden.

7 maart 2022 om 22:12

Gaat me met name om die andere zenders ja. Beide uitzenden kan toch geen kwaad? Daarnaast trekt Jong Ajax geloof ik de meeste kijkers trouwens.

7 maart 2022 om 22:25

Ik geloof echt niet dat Emmen - Jong PSV meer kijkers trekt dan Jong Ajax - ADO hoor. Maar buiten dat, waarom zend je ze niet allebei uit? ESPN heeft 6 kanalen en je betaalt er vrij dik voor, je hoort toch minstens deze twee potten uit te zenden i.p.v. herhalingen van talkshows..

7 maart 2022 om 22:34

ESPN begrijpt het inderdaad niet. Kan je kijkers trekken, ga je herhalingen uit lopen zenden. Doodzonde.

7 maart 2022 om 23:09

Emmen doet mee voor het kampioenschap, logisch dat ze dat uitzenden toch. En jammer dat VZ zoals altijd in de titel alleen maar jong ajax moet benoemen terwijl de wedstrijd van Emmen veel belangrijker is. Pure klik journalistiek

7 maart 2022 om 23:51

ESPN heeft nog maar 4 kanalen, maar neemt niet weg dat ze gewoon maximaal moeten uitzenden

8 maart 2022 om 00:11

Er is wel vaker kritiek op ESPN geweest. Aan het begin van het seizoen zenden ze telkens NAC Breda uit, totdat ze er zelf na tien wedstrijden en een één na laatste plek van NAC achter kwamen dat ze toch wellicht eens andere clubs moest uitzenden.

7 maart 2022 om 22:12

Het is vooral jammer voor de competitie dat dit soort spelers in de kkd mee doen. Hier schiet los van ajax helemaal niemand iets mee op. De knvb moet eens optreden en vastleggen dat jong teams met vaste selecties gaan werken.

7 maart 2022 om 23:58

Ado staat zesde en Emmen tweede, dan is het logisch dat ze de nummer twee uitzenden.

In tegenstelling tot Ajax 1 heb ik echt enorm genoten vanavond. Er zat zoveel voetbal in in het middenveld en de aanval, heerlijk om te zien. Je ziet bijvoorbeeld veel meer korte combinaties door het midden en niet het eindeloze ''overloaden'' van de flanken. Kudus natuurlijk één van de grote uitblinkers, goed om te zien dat die jongen weer in vorm begint te komen. Wat mij betreft in potentie de ideale man naast Berghuis op het middenveld.
Verder was Fitz Jim weer enorm sterk. Die jongen is enorm constant, ziet alles in het veld en koppelt dat aan een uitstekende techniek. Doet me qua speelstijl altijd een beetje denken aan Modric. Hij heeft ook dat iele voorkomen, maar blijft desondanks altijd zonder problemen overeind. Hopelijk gaan we die jongen samen met Regeer en Unuvar, tevens een prima wedstrijd van hem, volgend jaar meer zien in het 1e.
Tot slot nog een pluim voor Daramy. Ik zag al weer veel mensen die hem afschreven, maar hij is in potentie echt een hele leuke speler. Er ging vanavond enorm veel dreiging van hem uit wat o.a. resulteerde in een penalty en voorassist.

7 maart 2022 om 22:09

Maar hoe representatief is dit nou dan? Van de vier meest aanvallende voetballers zijn drie jongens onderdeel van de A selectie. Bovendien is het niveau te verwaarlozen, ADO bakt er momenteel ook weinig van.

Snap je lof voor Daramy niet. Je team scoort 6x en je hebt 0 goals / assists. Voorassists...

7 maart 2022 om 22:17

Ado is gewoon één van de betere ploegen uit de 1e divisie, wat qua niveau imo niet heel veel onderdoet voor onderkant Eredivisie. Verder kan je in mijn bericht duidelijk lezen dat er ook sprake is van een flink verschil qua spelopvatting. Dat heeft verder weinig met het niveau te maken. In jong wordt er niet voor een breker met beperkt voetballend vermogen gekozen.
Waarschijnlijk heb je de wedstrijd niet gezien, maar Daramy was continue dreigend. En een penalty veroorzaken, kun je net zo goed zien als een assist. Ook over voorassists doe je veel te laatdunkend, die hebben vaak genoeg een groter aandeel in de goal dan de assist zelf.

7 maart 2022 om 22:30

Je ziet vaak dat mensen jeuk krijgen van het woord voorassist of pre-assist maar het is wel degelijk een statistiek om soms mee te wegen vind ik inderdaad. Als speler X een mooie steekbal geeft, die vervolgens wordt breed gelegd en binnen gelopen dan staat speler X niet op het scoreformulier, maar hij had wel het grootste aandeel in de goal. Er zijn veel buitenspelers en aanvallende middenvelders die hierin uitblinken. Niet 1, 2, 3 te vangen in de cijfertjes maar zeker een belangrijke rol in de opzet van kansrijke scoringssituaties

7 maart 2022 om 23:40

Daar heb je al wat voor, zoals Key passes.

Gelukkig zijn er streams te vinden, maar wat een schande van ESPN iedere week door zo weinig uit te zenden. Wel aan te raden om goede beveiliging te hebben op een computer of telefoon wanneer je een stream kijkt.

Altijd heerlijk om ADO te slopen. Was genieten. Fitz-Jim is een rasvoetballer. Die mag wel debuteren in 1. Kudus zoals altijd weergaloos. En Unuvar op 13 goals nu, topseizoen voorlopig. Heerlijk avondje jong Ajax!

Gezien programma is Excelsior nog enige concurrent van Volendam en Emmen. Vrijdag meteen Volendam-Excelsior. Volendam kan het gat naar 11 tillen (met een wedstrijd minder gespeeld dan Excelsior) of Excelsior kan het naar 5 verkleinen. Nogal groot verschil met voor Volendam een zwaardere reeks die komt. En Excelsior heeft in tegenstelling tot Emmen, ADO, Volendam en Eindhoven een stuk makkelijker programma.

8 maart 2022 om 00:07

Er komen leuke weken aan. Volendam speelt tegen Excelsior, Emmen en daarna Ado. Er is nog niets beslist en vlak Eindhoven ook niet uit.

Echt genoten in de kou! Kudus was echt geweldig, hopelijk komt die snel ten koste van Gravenberch weer in Ajax 1. Ook Unuvar verdient wel weer eens wat speelminuten. Die kan toch ook echt een potje voetballen.

Overigens was mijn favoriete moment van de wedstrijd toch wel dat Kishna bij een vermeend strafschopmoment voor Ado tegen de grensrechter begon te schreeuwen. Iemand uit het publiek "doe toch normaal, man!" riep en Kishna hierna tegen de beste man begon te schreeuwen. Daarvoor ga je naar het voetbal.

7 maart 2022 om 22:34

Was je ook bij de wedstrijd? Was genieten hè. Dat moment was idd echt lachen. De stadionomroeper meldde in de rust dat Kishna was gewisseld terwijl ie nog op het veld stond. Iedereen riep gelijk dat ie van het veld moest, zulke momenten zijn echt heerlijk 😂

7 maart 2022 om 22:40

Hahah ja, Vak G. xD
Was ook geweldig dat moment hahah. Al met al een topavondje, als we dat dan vergelijken met het drama van afgelopen weekend tegen RKC...

7 maart 2022 om 22:44

Ja maar moet zeggen dat die wedstrijd tegen RKC ook wel iets had. Het is al vaak genoeg 5-0 geworden. Dit was CL achtig qua spanning. Maar dit moet niet te vaak gebeuren natuurlijk. Doe mij maar een 0-5 tegen Cambuur weer.

7 maart 2022 om 22:52

Heb je ook wel weer gelijk mee. Al had ik na de matige recente reeks en aankomende belangrijke wedstrijd toch liever gezien dat het elftal wat vetrouwen had op gedaan. Nu heb je weliswaar drie punten, maar houd je er toch een rotgevoel aan over. Ondanks de dominante wedstrijd met 39 doelpogingen. Maar goed, laten we inderdaad hopen dat we tegen Cambuur dan maar een goede generale hebben!

Wat een gejank weer van iedereen. Staan 8 broekjes in en een danilo die vanaf ze 18e al voor ajax speelt. Als ado die andere 2 al teveel vindt is het maar goed dat ze niet naar de eredivisie gaan

7 maart 2022 om 22:35

Je snapt het volgens mij niet. Het is niet eerlijk omdat de volgende tegenstander misschien niet tegen deze miljoenen aankopen van het eerste spelen.

Jong ploegen zijn er toch om jonge spelers te laten spelen ? Ongelofelijk!

7 maart 2022 om 22:36

Dat zou wel zo moeten zijn. Maar het eerste elftal is blijkbaar belangrijker dan het opleiden van jeugd. Want wat is anders de reden dat deze spelers hier speelminuten krijgen ?

7 maart 2022 om 23:25

Je geeft zelf al antwoord op je vraag Janssen....natuurlijk draait alles in eerste plaats om het vlaggenschip van de club. En laten we nou niet doen alsof de jeugd bij Ajax geen kans krijgt aangezien we zo'n beetje bovenaan de lijst staan van clubs waar het meeste jeugd doorbreekt. Het niveau van Ajax is de laatste jaren wel opgekrikt dus zal het wel moeilijker worden voor jonge spelers om het eerste elftal te halen, zo werkt het nou eenmaal.

8 maart 2022 om 07:34

Maar denk jij dat Ajax over een aantal jaren nog steeds hoog in deze lijst staat of dat ze afzakken omdat er steeds meer gekocht wordt ?
Los daarvan is de insteek va de jong elftallen in de KKD om de stap van jeugd spelers naar het eerste kleiner te maken. Met het opstellen van deze spelers gaat men helemaal voorbij aan deze doelstelling.

7 maart 2022 om 23:05

Kudus, Daramy en Danilo zijn toch niet zo oud? Ik vind wel dat er iets van regels moeten zijn ivm eerste team spelers maar aan de leeftijd ligt het niet (19.8 jaar gemiddeld voor een jong team).

Dat dit jong ajax ging winnen van ado was geen verrassing.
Emmen volwassen gespeeld. Prima overwinning. benieuwd naar de kraker volgende week tegen Volendam

ADO, mijn eigen prachtclub, heeft flink in sympathie ingeboet door Ruud Brood er zonder reden uit te gooien, naar mijn idee solliciteren we naar nog een jaar Keuken Kampioen en volgens mij is dat best leuk, veel doelpunten, ruimte voor cult spelers, naar mijn idee een prachtcompetitie echter hoop ik dan volgend jaar echt met of andere regels of gewoon geen Jong teams, want dit was natuurlijk weer waanzin.

Nu begrijp ik pas echt waarom zoveel mensen de pik hebben op een Ajax want als je hier al die engerds ziet reageren, het niet willen begrijpen of zien, komen met sneren e.d., waar slaat het op terwijl het, ondanks dat het binnen de lijnen is van de regels, ronduit belachelijk dat Kudus weer even warm mag draaien in Jong Ajax. Die speler is één van de betere bij Ajax 1. Danilo en Daramy had ik niet bij ADO willen zien, dus dat had het probleem niet hoeven zijn, neemt niet weg dat het gewoon schandalig is dat een 'serieuze' competitie bestaat die enkel lijdend is voor de doorstroom van de jeugdopleidingen van de grootste clubs van Nederland. Tijd voor de KNVB om eens wakker te worden.

8 maart 2022 om 00:02

Benieuwd of je Ado nog steeds de grootste concurrent van Volendam vind. Als je zo speelt, dan doe je niet mee voor de bovenste twee plekken.

8 maart 2022 om 00:14

haha, ik schoot al in de lach toen ik bij notificaties jou als reageerder zag. Altijd gemeen of in en in negatief en dan met die vriendelijke Martin Indi als drager van de boodschap.

Momenteel hoort ADO zeker niet bij de bovenste twee plaatsen, verre van zelfs. Die mening heb ik sinds een maandje terug, het aangekondigde transfervrije vertrek van Steijn was voor mij een teken aan de wand en nu met het belachelijke ontslag van Brood weet ik wel zeker dat we dit seizoen niet gaan promoveren.

Neemt niet weg dat voor de winterstop zeker ADO gewoon de sterkste ploeg was, maar goed, daar koop je niks voor als je met zulke idioten in het bestuur zit.

als Kudus nou eens fit blijft wordt ie met gemak basisspeler bij het eerste, ik vind hem echt wat speciaals hebben. Vind hem ook veel meer potentie hebben dan Gravenberch. Hij heeft wel iets weg van Dembele bij de Spurs een aantal jaar geleden.

8 maart 2022 om 01:33

Behalve dat hij op een hele andere positie speelt. Ik begrijp de vergelijking dan ook totaal niet.

Gemiddelde leeftijd van Jong Ajax was 19.6, dat is toch behoorlijk jong. Ok, natuurlijk deden Kudus, Daramy en Danilo mee, maar dan alsnog. Danilo is de 'oudste' speler met bijna 23. Ik dacht dat de Jong teams ongeveer gelijkstaat aan -23. Dus dat klopt gewoon. Beetje gezeik om niets.

Als argument gebruiken dat Daramy, Kudus en Danilo ‘selectiespelers’ zijn. Pak elke wedstrijdselectie van Ajax 1 erbij en je zal zien dat er elke week ‘jeugdspelers’ die in Jong Ajax spelen op de bank zitten bij het eerste van Ajax, dus ook ‘selectiespelers’ zijn. Precies zoals hoe Daramy, Kudus en Danilo ook de bank warm houden bij Ajax 1.

En dan het constant roepen van bedragen. Wat is er gebeurd met het toepassen van: “Heb je ooit een zak geld zien scoren?’

Het is maar net hoe ‘feitelijk’ je naar de situatie wil kijken

Ik vraag mij af hoe de mensen die deze selectie van jong Ajax verdedigen als in de ere divisie alle clubs die tegen psv moeten de reserves opstellen en die tegen Ajax moeten de beste spelers opstellen en Ajax hierdoor CL misloopt ? Het klinkt misschien overdreven, maar ADO heeft duidelijk tegen een beter Ajax gespeeld waardoor haar concurrenten uit kunnen lopen.

Het machtige ADO .dat zelf door wanbeleid,geld verspilling en interne ruzies, meerdere malen eigelijkbankroet geweest is(en nog is ) . Had er zelf voor kunnen zorgen dat ze niet in deze situatie zouden komen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren