Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Hanegem zucht na zege Ajax: ‘Geweldige speler, maar hij irriteert me enorm’

Laatste update:

Willem van Hanegem kijkt er niet vreemd van op dat Dennis Higler bij het Eredivisie-duel tussen Ajax en RKC Waalwijk in blessuretijd een strafschop aan de Amsterdammers gaf. Een onnodige sliding van Luuk Wouters bezorgde Ajax in de laatste minuut een penalty, die benut werd door Dusan Tadic. “Als ik scheidsrechter was, had ik hem niet gegeven. Maar bij Higler weet je gewoon dat dit soort dingen succes opleveren”, aldus Van Hanegem.

“Ik had er eerlijk gezegd al rekening mee gehouden, want Dennis Higler geeft ze erg graag. Maar bij die strafschop die Ajax op het nippertje langs RKC bracht, had ik wel een heel slecht gevoel”, schrijft Van Hanegem in zijn column voor het Algemeen Dagblad. “Als je zelf hebt gevoetbald, weet je precies wat daar gebeurt. Antony stapt bewust in de tackle van Luuk Wouters, hij volgt de logische baan achter de bal niet meer. Dan is er contact en dan gaat de bal bij Higler op de stip.”

Van Hanegem erkent wel dat de sliding van de linksback van RKC onnodig was. “Vooropgesteld dat Wouters uiteraard beter op de been had kunnen blijven, is dit een typisch geval van bewust op zoek gaan naar een penalty”, zegt de columnist. “Als ik scheidsrechter was, had ik hem niet gegeven. Maar bij Higler weet je gewoon dat dit soort dingen succes opleveren. Ik heb al zo vaak gezegd dat ik Antony een geweldige speler vind, maar hij irriteert enorm. Hij komt zelf eigenlijk overal mee weg. Ik herinner mij bijvoorbeeld een klap op het hoofd van Tyrell Malacia in de Klassieker, waarvan de VAR vond dat het allemaal wel kon.”

“Dat Bruno Martins Indi hem afgelopen donderdag namens AZ (0-2 verlies in de TOTO KNVB Beker, red.) hard aanpakte, had ook met het gedrag van Antony eerder in de wedstrijd te maken”, vervolgt Van Hanegem. “Ik ben benieuwd hoe dat in de beslissende weken van het seizoen zal verlopen. Het zou zich straks ook weleens tegen Antony kunnen keren. De columnist verbaast zich over het feest dat er op de tribunes in de Johan Cruijff ArenA na de late 3-2 tegen RKC gevierd werd. “Ook in Amsterdam zijn ze niet meer zo zeker van hun zaak, heb ik het idee. Want wat viel er nou eigenlijk te vieren als je een 2-0 voorsprong weggeeft tegen het kleine RKC.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja of hij Van Hanegem nou gekleurd is of niet, Higler geeft ze inderdaad heel erg makkelijk. Vorige week ook twee makkelijke strafschoppen bij AZ - Feyenoord.

6 maart 2022 om 21:52

Er si werkelijk niemand behalve van hanegem (en schijnbaar jij) die dit een makkelijk of geen pingel vond. Het was een oerdomme overtreding en Wouters trok hem ook nog richting de tackle. Een beter voorbeeld van een pingel ga je niet krijgen.

6 maart 2022 om 22:51

Waar zie jij dat ik het heb over de strafschop van vandaag?

6 maart 2022 om 23:28

Begrijpend lezen heet dat. Het woordje ook in combinatie met het artikel geeft dat aan. Niet zo heel lastig, toch?

7 maart 2022 om 07:46

Ook heeft verschillende betekenissen in bepaalde contexten. Denk erover na.

7 maart 2022 om 08:00

Ik hoef gelukkig nergens over na te denken. Ook in combinatie met dit artikel duidt op de pingel van Ajax. Als je iets anders bedoelt dan ligt de fout van foutieve communicatie bij jou. Ik kan niet denken welke andere context jij bedoelt dan de context die klaarblijkelijk aanwezig is. Je zit fout en je weet het. Je kunt het alleen nog niet toegeven.

7 maart 2022 om 13:57

Het artikel gaat niet alleen over de pingel van Ajax! Het gaat over het makkelijk strafschoppen geven van Higler. Nee nee, niet alles draait om Ajax.

7 maart 2022 om 17:26

Dit artikel wel.

7 maart 2022 om 19:01

En over Higler. Dus nee

7 maart 2022 om 21:57

Als jij “ook” zegt, in een artikel waar de penalty van Ajax beschreven wordt, is het vrij normaal dat de lezer denkt dat je vindt dat de penalty van Ajax makkelijk gegeven is. Anders spreek je niet van ook.

6 maart 2022 om 21:53

Die was toch niet heel makkelijk? Veel zuiverder zijn ze niet. Ik vind Van Hanegem de neutraalste van de 3 club iconen (Sjakie en de 2 broers), maar dit stuk van hem slaat nergens op

6 maart 2022 om 22:30

Vind je dat echt? WvH is veel vaker kritisch op Ajax dan Sjaak Swart op Feyenoord

6 maart 2022 om 23:36

Vind ik ook. Ik kan me ook altijd goed vinden in zijn columns over welke club het ook gaat. Bij deze slaat hij helaas de plank mis maar dat kan een keer gebeuren.

7 maart 2022 om 02:38

Het gaat niet zo zeer om kritisch zijn op andere clubs, maar meer om hoe je naar je eigen club kijkt. Van Hanegem lijkt daar in de enige die realistische kritiek levert op 'zijn' ploeg. Bij Sjakie Swart is alles hosanna en onze tweeling lijkt altijd een maand of twee achter te lopen in de voetbalkalender, gezien hun complimenten en kritieken

6 maart 2022 om 21:55

Vond deze gewoon terecht. Domme sliding. Vorige week waren beiden belachelijk

6 maart 2022 om 21:56

Zo, die waren inderdaad wel heel makkelijk. Als dat de norm wordt heb je wekelijks meerdere penalty’s

6 maart 2022 om 22:01

Precies, zag Til gisteren een zelfde duwtje krijgen als Malacia gaf...de verslaggever benoemde het niet eens. En terecht

6 maart 2022 om 22:37

Ja man ik zag net vandaag ook bij Ajax terwijl er niets over benoemd werd of herhaalt.

6 maart 2022 om 23:44

Dat is inderdaad wat de meeste mensen tegen de borst stuit. De willekeur. Ene week is alles een pingel, week erop mag alles. Je bent gewoon compleet afhankelijk van de scheidsrechter van dienst en de mannen achter de knoppen. Irritant.

6 maart 2022 om 22:24

Dat zal allemaal wel waar zijn maar in het laatste jaar dat Feyenoord kampioen werd hoorde ik geen een Feyenoorder over te makkelijk gegeven strafschoppen.

6 maart 2022 om 23:45

Beste Paul, wanneer kreeg Feyenoord dat jaar een te makkelijk gegeven strafschop? Feyenoord kreeg er dat jaar slechts drie. Twaalf ploegen in de Eredivisie kregen er meer. Voor het gemak, als je ze terug wil kijken: Heerenveen thuis, AZ thuis en Heracles thuis. Je hoorde er niemand over, omdat er niets was. Je roept maar wat. Is niet erg hoor, doen we allemaal weleens

7 maart 2022 om 16:23

Daar gaat het nou fout in het voetbal een overtreding is een overtreding. Interpreteren van regels telt niet. Het is een overtreding klaar want zo benadeel het team

7 maart 2022 om 22:00

Het gaat fout in het voetbal omdat voor elk klein dingetje wordt gefloten door sommige scheidsrechters. Daar is een andere sport voor, het heet zaalvoetbal. Er is een verschil tussen een echte overtreding of licht contact, omdat voetbal nou eenmaal een contactsport is.

Hier spreekt Willems voorkeur voor zijn club weer enorm, tuurlijk had hij hem niet gegeven. Uiteindelijk was het gewoon een terechte penalty

Wat een treurige reactie van deze zeurende oude man. De tackle is dom, de bal wordt niet gespeeld en Anthony wordt onderuit gegleden. Dit is het schoolvoorbeeld van een penalty.

Heeft Willem toevallig ook nog iets gezegd over een wedstrijd op zaterdagavond in Rotterdam?

6 maart 2022 om 21:46

Daar hoef jij je geen zorgen over te maken hoor.
Willem heeft altijd wel negatieve punten over de wedstrijden van Feyenoord .
Dit keer ging het over een schoolvoorbeeld panel die niet gegeven werd

6 maart 2022 om 21:47

Hoorde vorige week Willem bij Businessclass tegen Harry Mens zeggen dat hij zelf zijn columns niet schrijft, hij gooit alleen wat dingetjes op en iemand van de krant maakt er dan een verhaal van. Vorige keer wist hij niet eens wat ze er van gemaakt hadden. Verklaart wel veel onzin die er af en toe in z'n columns staan.

6 maart 2022 om 21:50

Willem zegt altijd genoeg over Feyenoord en nu over Ajax; over de eerste ook zeker niet altijd positief.
Dat jij het treurig vindt, zegt waarschijnlijk meer over jouw gemoedstoestand dan over Willem.

7 maart 2022 om 16:18

Wat een sneue reactie op een columnist die vaker de spijker op z'n kop slaat dan mis.
Net zo treurig is er weer iets anders bij te halen.

7 maart 2022 om 17:09

Ik ben benieuwd hoe de reacties hier zouden zijn als Sjaak Swart of de gebroeders Van der Kerkhof elke week afgeven op alles wat in hun ogen mis gaat bij Feyenoord.

En dat Van Hanegem de spijker vaker op z'n kop slaat dan mis, dat is jouw mening.

7 maart 2022 om 09:20

Antony maakt gewoon gebruik van een enorm domme sliding. Dat is idd geval geen schwalbe maar professioneel. Net als dat een doorgebroken speler altijd voor de verdediger langs kruist omdat hij weet dat contact dan onvermijdelijk is.
Zo hebben verdedigers ook veel slimmigheidjes waar ze mee weg komen.
Dat is onderdeel van het voetbal.
De actie van Antony is terecht, net als de strafschop.

7 maart 2022 om 10:47

Precies, Anthony zorgt dat hij tussen de speler en de bal stapt, zodat de verdediger kan kiezen tussen niks doen of een overtreding maken. Die speler raakt de man en niet de bal. Ik kan niet anders concluderen dan een terechte strafschop.

Dat Willem een purist is en liever niet ziet dat de aanvaller op die manier zorgt voor een strafschop snap ik, alleen zijn opmerking dat hij hem niet gegeven zou hebben raakt kant noch wal.

Veel zuiverder dan deze penalty krijg je ze niet. Van Hanegem laat zich hier wel erg kennen zeg.

Jeetje Willem, misschien niet gelijk een column schrijven wanneer je nog gefrustreerd bent? Antony zet zijn lichaam erin, iets wat niet geheel ongebruikelijk is in dit spelletje, om daar een tackle in te zetten was gewoon ontzettend dom, heeft niks te maken met "op zoek zijn naar een penalty".

Om dat incident met Malacia erbij te halen lijkt mij ontzettend nutteloos naar aanleiding van een terechte strafschop. Diezelfde Malacia die iemand de dugout ingooide, maar dat zal wel weer Whataboutism zijn.

7 maart 2022 om 09:03

Hij schrijft die columns niet zelf. Sportredacteur van het AD belt hem en Willem roept wat dingen en daar maken ze een verhaal van. Zie je het al voor je dat Willem jaar in jaar uit, 34 competitief onsen achter zijn computer kruipt voor een stukje? Dan zou het bij twee of drie bijdragen zijn gebleven. (Houdt ie niet vol, als ie zich er al toe had kunnen zetten - wat ik zeer betwijfel- deze oude brombeer)

Willem kruipt langzaam naar het clubje van Sjaak en de broertjes uit Eindhoven. Terechte pingel, geen enkele discussie.

6 maart 2022 om 21:58

Die broertjes komen uit Helmond. Pingel was terecht. Tadic had rood moeten hebben. Tadic had gelijk om de blauw-gele band niet om te doen (tenslotte zijn dat ook de kleuren van Rkc...) Je kreeg het idee dat Tadic die blauw-gele band voor Oekraine helemaal niet wilde omdoen. Maar dat is onzin aangezien hij de band tegen AZ droeg. Moet Tadic zich uitspreken over de oorlog?! Niet perse. Servie staat er vrij neutraal in maar kan wel degelijk meer onder de invloedssfeer van Poetin komen, met een beetje pech zou hij dan niet eens meer worden opgeroepen voor Servie of, nog erger, zijn (families) leven niet veilig zijn in Servie. Ik verafschuw Tadic om zijn gedrag maar hier kan hij helemaal niets mee.

6 maart 2022 om 22:52

Even voor mij, waarom had er nu weer een Ajax speler volgens jouw totaal niet objectieve kijk rood moeten hebben? Als ik jou moet geloven worden er elke week minimaal 3 Ajax spelers van het veld gestuurd en krijgt Ajax minimaal 5 pingels tegen. Denk je nou nooit voordat je op verzenden drukt, weet je ik reageer even niet?

6 maart 2022 om 22:56

Denk dat hij die klap in het gezicht van een speler van RKC bedoeld. Naar mijn inziens was geel hier gewoon op zijn plaats.

6 maart 2022 om 22:58

Slaande beweging lijkt mij wel rood waard ja, maar goed, ze komen er wel vaker goed vanaf, dus wat dat betreft verbaast het me ook totaal niet. Maar ja, ik ben voor Utrecht, dus ik ben inderdaad niet helemaal objectief. Ben jij het wel?

6 maart 2022 om 23:48

Niet helemaal objectief is nog licht uitgedrukt. Je haat voor Ajax is volgens mij groter dan je liefde voor Utrecht (of PSV, want volgens mij is dat de club waar je echt voor bent).

7 maart 2022 om 00:16

Ik kom oorspronkelijk uit Brabant (in de buurt van Eindhoven), ben heel jong met mijn ouders naar Utrecht verhuisd. Mijn zoon speelt in de jeugd van de FC. Ik heb inderdaad meer met PSV dan met Ajax. Terwijl ik vanuit mijn werk heel vaak in Amsterdam ben. Maar ik mag die branie (arrogantie) totaal niet. Dat is denk ik ook de reden waarom er zoveel schandalen bij Ajax zijn. Of het nu een coronavlucht, de zaak Marc O. of de trekjes van Antony zijn. Maar goed, ieder zijn team. Als je goed leest wat ik hierboven heb geschreven zie je ook dat ik het deels opneem voor Tadic. Dus ja, ik probeer wel degelijk objectief naar dingen te kijken.

7 maart 2022 om 10:25

Psv heeft ook zijn schandalen en geniepige spelers gehad hoor. Uiteindelijk zijn het allemaal passanten en zegt het niets over de club. Arrogant heb ik overmars nooit gevonden, en vergeet Fons Sporen en Toivonen niet.

6 maart 2022 om 22:04

Met alle respect, maar de Kerkhofjes zijn nog mijlenver verwijderd van het niveau van Willem en met name Sjaak toch? 😅 Willy en Rene keuvelen af en toe wat onzin, maar vind ze oprecht niet storend op dat gebied haha.

6 maart 2022 om 22:10

Dat heeft denk ik met clubvoorkeur te maken Fossen haha

6 maart 2022 om 22:13

Haha dat kan heel goed zijn hoor, al boeit mij de opinie over de Kerkhofjes persoonlijk niet zozeer. Maar vind met m'n meest objectieve blik ze nog van een heel ander niveau.

Als het andersom was had hij hem waarschijnlijk niet gegeven natuurlijk want de top 5 krijgen ze wat makkelijker mee.

Erg zuur voor RKC

6 maart 2022 om 21:55

Sterk onderbouwd weer Hombre, of nee wacht je bent weer het provoceren. Er was namelijk niets wat het geen pingel zou maken. ook andersom was die gewoon gegeven. Misschien toch een keer proberen (gewoon omdat het kan) om objectief te reageren.. Gewoon omdat het kan.

6 maart 2022 om 22:01

Lezen is moeilijk hé want geef aan dat de TOP 5 ze wel meekrijgen.

Moeil, echt moeilijk begrijpen toch.

6 maart 2022 om 22:04

Ach, laat Hombre toch. Gezien zijn gedrag is het nog gewoon een puber die kickt op aandacht, negatief positief maakt niet uit.

6 maart 2022 om 22:06

Daarbij geef ik nergens aan dat hij onterecht is.

6 maart 2022 om 22:43

Oftewel je geeft toe dat je, zoals gewoonlijk, onzin praat. Andersom was hij ook gegeven.

6 maart 2022 om 22:46

Nee hoor die kans is aanwezig en zoals ik zeg de top 5 krijgen meer voordelen.

En wederom hoor je van Hanegem niets vermelden over de wanprestatie van zijn eigen ploegje, ik kan er wel om lachen iedere week. Maar het is natuurlijk een aardige ouwe zeur onderhand, wel een toffe vent die niets onder stoelen of banken stopt. On topic, uiteraard een strafschop dat kan iedereen wel zien ongeacht wat zijn clubvoorkeur is. Terecht gewonnen.

6 maart 2022 om 22:37

Misschien is het handig om de column van Van Hanegem daadwerkelijk te lezen voordat je een dergelijke bewering doet? Hij heeft, zoals wekelijks, wel degelijk over Feyenoord (o.a. over het gebrek aan creativiteit).

6 maart 2022 om 22:53

En vond Van Hanegem het wel normaal dat in de Kuip werd gejuicht voor een gelijkmaker?

6 maart 2022 om 23:04

Geen idee, dat zal je aan hem zelf moeten vragen. Van Hanegem heeft nu eenmaal een mening, en daar ben ik het ook vaak mee oneens, maar om je daar met zn allen zo druk om te maken is ook niet nodig. Maar de beweringen dat hij niet kritisch is op Feyenoord zijn feitelijk gewoon onjuist.

6 maart 2022 om 23:50

Heb je gelijk in Maroc. Willem is vaak genoeg kritisch op Feyenoord. Vind Willem ook een stuk objectiever dan zijn equivalent bij Ajax. Desondanks slaat hij hier de plank wel mis. Dit was natuurlijk een schoolvoorbeeld van een penalty. Oerdom om daar een sliding in te zetten.

7 maart 2022 om 03:38

Eens met Marocberkane, je kan veel vinden van Willem maar kritisch op zijn eigen club is hij vaak genoeg!

Het is gewoon een oliedomme sliding die die jongen maakt. Persoonlijk vind ik het geen penalty, want er wordt geen scoringskans ontnomen. Naar mijn mening moeten dit gewoon indirecte vrije trappen in de 16 worden, maar ik bepaal de regels niet. Dat wilt niet zeggen dat dit gewoon een terechte penalty is in het huidige voetbal. Wouters raakt alles behalve de bal en raakt Antony ook zeker. Voor wat betreft het gedrag van Antony kan ik Willen zeker volgen en hij loopt vanzelf een keer tegen de lamp

Als jou opponent de bus parkeert met 5 of 7 verdedigers en 3 middenvelders + 1 spits dan moet je proberen linies over te slaan of speel terug naar de keeper en neem je tijd + speel de Lange bal + de zijkanten op zoeken & hou je restverdediging op orde bij die 2 tegengoals was er geen restverdediging oftewel weer op 70 procent tempo achter je tegenstander aan word je echt doodziek van.

Haha dit was te voorspellen, maar kom op. Oerdomme tackle, Antony zoekt het contact op; overduidelijke penalty. Dat er oorspronkelijk geen 'kans' was, maakt de straf extra zuur natuurlijk. Snap trouwens wel dat Willem hem niet gegeven had, heb weleens beelden gezien van wedstrijden waarin hij heeft gespeeld. Ongestraft aanslagen plegen op ledematen leek wel de norm. Die tijd is (gelukkig) voorbij op het voetbalveld.

Vorige week zag zowel scheidsrechter als VAR een 100% penalty voor Ajax over het hoofd. Waar was alle commotie toen? Oh nee wacht, toen was het in het nadeel van Ajax en dan is het geen punt natuurlijk. Die verdediger van RKC raakt 0% bal, 100% tegenstander maar het was geen penalty volgens Willem. Nou ja, bij zulke onzin kan je soms maar beter zwijgen, zijn stukje zal ongetwijfeld weer gretig aftrek vinden in Rotterdam en omstreken.

Sorry Willem, maar als je deze penalty niet geeft snap je de regels niet.

Dus van Hanegem had een 100% penalty niet gegeven? Maar als het bij een andere club was geweest wel natuurlijk....

Deze penalty had elke club mee gekregen omdat iedereen kon zien dat dit een 100% penalty was. Heeft niks met Higler of wie dan ook te maken.

Hahahahahaha dit was gewoon een 100% penalty man, clubvoorkeur spat er weer vanaf hoor Willempie!

En weer de standaard wekelijkse zure reactie van Willem over Ajax. Snap sowieso niet dat hij na een heel voetbalweekend bijna driekwart van zn column aan Ajax wijdt. Zoveel om over te schrijven, maar hij gebruikt t om van zn persoonlijke frustratie af te komen.

Mooie reactie wel hoor van Willem. Je geeft een 2-0 voorsprong weg tegen RKC dan win je alsnog door een strafschop in de laatste minuut. Niet tegen de beste ploeg van de eredivisie. Maar er werd gejuicht alsof ze net kampioen zijn geworden.

6 maart 2022 om 22:45

Er werd gejuicht omdat ze winnen. Hadden ze niet gejuicht was jij de eerste die commentaar en ze beticht van arrogantie, omdat ze niet juichen tegen 'de kleintjes'.

En voor de mensen die zeggen dat hij over zijn eigen club moet praten. Ik zou zeggen lees eerst eens zijn hele columm want hij is wel degelijk kritisch op feyenoord.

Haha de club voorkeur zie je er weer vanaf komen. Wat nu als het Feyenoord was die hem niet kreeg? Dan had je moord en brand geschreeuwd om een penalty. Dit is gewoon een overtreding waar overal op het veld voor gefloten wordt dus is het een penalty. Die speler glijdt in en raakt geen bal maar de tegenstander. OntZettend dom van hem want Anthony ging toch niets meer doen.

Willem schrijft natuurlijk ook stukjes voor de clicks. Daar wil iets kritisch, waarmee hij Ajacieden over de zeik krijgt, natuurlijk wel bij helpen. Hij is overig ook regelmatig kritisch over Feyenoord.

Bij Willem is de wens de vader van de gedachte. Dus omdat Antony de penalty zoekt (slim) en Wouters daar letterlijk en figuurlijk intrapt, mag de pingel eigenlijk niet worden gegeven. Vorige week pakte een speler van GAE de bal met twee handen vast in het eigen strafschopgebied. En toen bleef het bij de anti Ajax volgers muisstil....

Wat zo jammer is aan van Hanegem, is dat hij dit niet had genoemd als het bij Feyenoord was gebeurd.

De zoveelste trieste reactie van Van Hanegem. Een overduidelijke penalty. Willem heeft verstand van voetbal, maar wordt verblind door zijn aversie tegen Ajax. Niet erg, maar soms een beetje zielig.

Dit is zo ongelooflijk zielig. Zo erg heb ikhet nog nooit meegemaakt.
Maar omdat het Wim is zal ik het uitleggen.
Wim beste jongen het gaat Niet om de wijze waarop de aanvaller, in dit geval Anthony,
loopt, maar om de overtreding, al dan niet uitgelokt.
En waar we het allemaal,
behalve jij, het over eens zijn is dat het een overtreding was.
Nu trap je die arme jongen, die strijdend de penalty veroorzaakte, nog verder de grond in.
Niet netjes

Er viel wat te juichen omdat de 3e goal een overwinning betekende Willem. Een overwinning staat gelijk aan 3 punten waardoor we weer op plek nummer 1 staan.
Daar ben je op dat moment even blij mee

Wel weer veel domme ad hominems hier. Willem is mritischer op Feyenoord dan op Ajax over het algemeen. Hij zit er hier gewoon naast.

7 maart 2022 om 07:53

Misschien moet je wat beter lezen: men heeft het vooral over het gezeur van van Hanegem m.b.t. het voordeel uit scheidsrechterlijke beslissingen. Van Hanegem zeurt daar bij Ajax altijd over. Als het Feyenoord overkomt, is het geen issue.

Je kan van alles vinden over Antony, maar als dit geen penalty meer was kun je het maar net zo goed aanschaffen. Antony stond nagenoeg op de achterlijn en die man van RKC maait allebei z'n benen weg zonder de bal te raken. Heel veel duidelijker ga je ze echt niet krijgen. Of Antony een duikelaar is of niet...

Tja als Higler fluit weet je dat die hem niet geeft, en als van Hanegem iets te zeuren kan vinden over Ajax weet je dat die dat doet.

Van Hanegem heeft een punt. Maar Luuk had op zijn benen moeten blijven staan, al vond ik ook dat Anthony de bal vergat en puur voor de strafschop ging
Slimmigheidje van de aanvaller

Ik wil graag objectief reageren, geen probleem. Maar dit was toch echt een hele duidelijke pingel?Oerdomme sliding die gewoon de man pakt, meer of minder kan ik er niet van maken….

7 maart 2022 om 07:57

Misschien schrok mijn held Willem dat het toch nog een winst voor Ajax was maar beste Willem iedereen ziet dat Anthony voor de TERECHTE pingel ging daar kan je Higler niet op aanrekenen alhoewel het wel makkelijk is om mensen die net wat minder presteren onder de bus te gooien heerlijke emotie doen we allemaal maar betekent niet dat we af en toe fout zitten !!

Alsof je naar een commentaar van Poetin over Ruslands veiligheid zit te luisteren. Hoe wil je dit uitleggen als ‘geen penalty’ en een fout van Higler dan? Hoewel een fantastische voetballer, vind ik Anthony -samen met Martinez en Tadic - wat gedrag betreft de walgelijkste speler in de Eredivisie, maar precies hier kun je hem noch Higler wat aanrekenen. Neem Van Hanegem zijn column af alsjeblieft, dit is toch niet meer serieus te nemen? Had Blind hetzelfde gedaan bij een slimmerik als Linssen, dan zou de Kromme vol lof zijn geweest. Was Linssen geprezen voor zijn handigheid en ging Willem los over de houdbaarheid van Blind…

7 maart 2022 om 17:05

Martinez? Vanwege dat terugrollen wat hij deed tegen PSV? Dat deed Zahavi vorig jaar ook. Moet je niet te zwaar aan tillen. Tadic en Anthony zijn inderdaad zeurpieten en doen dit structureel (stoor ik me ook aan hoor) en het getreuzel van Onana stoort mij ook, maar Martinez is meer een harde Zuid-Amerikaanse verdediger. Vind ik dan hé

Iedereen heeft het over een oerdomme overtreding in het strafschop gebied. Een overtreding in het strafschop gebied is een penalty Willem. Dat jij hem niet gegeven had doet niet ter zake tenslotte ben jij geen scheidsrechter. Vorige week is Ajax een strafschop onthouden toen de speler van Go Ahead de bal met zijn handen oppakte in het strafschop gebied na een uittrap van de keeper. Alleen daar heeft men je niet over gehoord.

Ik vind Anthony ook een lul. Higler ook. Maar Anthony deed dit gewoon slim en het is dan natuurlijk een penalty als die domkop in eens gaat glijden.

Tsja, het was slim/vies opgezocht door Antony, maar de verdediger nam een onnodig risico. Het is een duidelijke pingel, maar het is zo zonde en treurig voor RKC dat ze zo het puntje weggeven. Voor Ajax was het natuurlijk wel een cadeautje, maar meer van de verdediger dan van Higler.

Gewoon duidelijke penalty en dom van die gozer. Misschien dat ie in een Ajaxpyama slaapt of een black-out had,maar duidelijker kun je een penalty niet hebben.

IPV te zeggen dat je de sliding daar niet in moet zetten terwijl Anthony linksbenig is en nergens naartoe kan , draait deze niet meer serieus te nemen man het om en zegt hij de penalty nooit te geven, typisch geval van n gekleurde Feyenoord bril op hebben IPV neutraal de situatie te bekijken als analist

Ben t vaak met Willem eens, maar dit gaat natuurlijk nergens over.

Antony heeft genoeg nare trekjes, maar dit was heel professioneel. Super domme sliding en hij maakt geen schwalbe, maar hij maakt gebruik van de domme sliding.
Dat is hetzelfde dat een doorgebroken speler expres voor de verdediger langs kruist, omdat er dan altijd contact komt. Is gewoon slim en dat hoort bij topvoetbal. Zo hebben verdedigers ook veel slimmigheden.

“Ook in Amsterdam zijn ze niet meer zo zeker van hun zaak, heb ik het idee. Want wat viel er nou eigenlijk te vieren als je een 2-0 voorsprong weggeeft tegen het kleine Rkc.”

En dit slaat nergesn op natuurlijk. Noem het blijschap, of noem het opluchting. Natuurlijk is het een matige overwinning, maar als je gelijkspeelt verlies je punten en sta je gelijk met psv. Logisch toch dat je dan blij (opgelucht) bent, hele belangrijke punten. Slechte wedstrijden winnen, daar word je kampioen mee.

Haha die Willem, zou wel eens een dagje naast hem willen zitten, de hele dag Ajax videos kijken, die ergernis moet zo'n genot zijn om mee te maken.

Van Hanegem slaat op 1 punt toch volledig de plank mis. Het was toch duidelijk een penalty. Wel heeft hij gelijk over Anthony, het is een zeer vervelende speler die wel vaker goed weg lijkt te komen. Maar ik denk dat bijna elke tegenstander hem wel in zijn team zou willen hebben, want voetballen kan hij wel.

Willem heeft deels gelijk. De sliding is oliedom en het is WEL een terechte penalty. Waar hij wel gelijk in heeft, is dat Anthony met zijn linker been afwijkt en dus inderdaad op zoek gaat naar contact. Dat is duidelijk te zien. Dus is het slim van hem en dom van Wouters. Je kan dat aangeven als "uitlokking" maar Wouters trapt er in. Anthony is een geweldige voetballer en inderdaad een heel irritante speler, kan wel uitdelen (donderdag bij BMI ook weer) maar als hij ook maar aangeraakt wordt, heeft hij alles gebroken wat er te breken valt, om vervolgens weer makkelijk op te staan. Heeft nu vooral het geluk daarin aan zijn zijde.

Sorry respect voor Van Hanegem maar soms kraait hij alleen maar onzin uit. Als ik scheidsrechter was had ik het niet gegeven is toch onzin praat. Heel slim van Anthony ik als speler heb alle recht jou te dwingen tot een fout. Niet voor niks is de regel er, ik wil winnen KLAAR.

haha maar Willem die penalty was toch gewoon volledig terecht gegeven?

T was makkelijk gegeven maar t is n overtreding in de "16" dus penalty. Natuurlijk had Willenpie m niet gegeven. Welke Feyenoorder zou in de 89e min Ajax een penal geven?? Niet 1 lijkt me toch.......

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren