Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV-uitblinker Mauro Júnior wordt optie voor Nederlands elftal

Laatste update:

Mauro Júnior gaat een Nederlands paspoort aanvragen, zo meldt het Eindhovens Dagblad vrijdag. Dat betekent dat de veelzijdige Braziliaan van PSV, 22 jaar, mogelijk op termijn ook beschikbaar is voor het Nederlands elftal. De voormalig middenvelder is dit seizoen doorgebroken als vleugelverdediger en verkeert in uitstekende vorm.

Mauro Júnior had al enkele stages achter de rug voor hij in 2017 Desportivo Brasil Participações achter zich liet en naar Nederland verhuisde. In hetzelfde jaar debuteerde hij al in het eerste elftal van PSV. Aan het eind van dat seizoen werd hij bovendien landskampioen. Mauro Júnior groeide uit tot Braziliaans jeugdinternational en, na een seizoen op huurbasis bij Heracles Almelo, waardevol selectielid van PSV.

In november 2020 kwam Mauro Júnior voor het laatst in het beloftenteam van zijn vaderland uit. Een selectie voor de A-ploeg van Brazilië zat er nog niet in. Als de hele procedure rondom de aanvraag van een Nederlands paspoort is afgerond, kan de Braziliaan ook uitkomen voor het Nederlands elftal. Daarmee zou Mauro Júnior in de voetsporen treden van Douglas, die uiteindelijk nimmer voor Oranje debuteerde.

Volgens het Eindhovens Dagblad is spelen voor zijn vaderland nog altijd een droom voor Mauro Júnior, maar sluit hij het Nederlands elftal ook niet uit. "Hij zou het heel eervol vinden om een bijdrage bij het Nederlands elftal te kunnen leveren", zo schrijft journalist Rik Elfrink. PSV is op de hoogte van de aanvraag van het Nederlands paspoort en verleent als werkgever alle noodzakelijke medewerking.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hier moet je natuurlijk nooit aan beginnen, leuke speler maar zeker niet voor het Nederlands elftal.

4 maart 2022 om 07:01

Met alle respect. Ik snap zeker wat je bedoelt en ik had zelf ook nooit verwacht dat ik dit ging zeggen, maar als een speler het week in week uit laat zien bij een top club in Nederland maakt hij snel kans op het Nederlands Elftal. Nu is het aan Mauro zelf om te laten zien dat hij deze vorm vast kan houden! We zullen zien, ik laat me graag verassen!

4 maart 2022 om 07:30

Laat hem het ook eens zien tegen een Feyenoord, Az of Ajax. Of al die Europese wedstrijden waar de topclub Psv niet kon winnen. Natuurlijk speelt hij op dit moment goed. Maar het zegt al genoeg dat hij de uitblinker van Psv is waardoor ze van alle kleintjes winnen. Hij geeft iig alles tegen wie hij ook moet spelen, dat is wel benoemenswaardig

4 maart 2022 om 07:47

Ga eens die wedstrijden kijken dan. Verdedigend doet hij het in deze wedstrijden erg sterk en niet meer dan logisch dat als zijn tegenstander sterker wordt hij aanvallend iets minder kan bijdragen.

4 maart 2022 om 08:04

Verdedigend ijzersterk zoals tegen Ajax, toen hij een notabene geblesseerde Brobbey gewoon liet koppen?

4 maart 2022 om 08:15

Dan kan je bij voorbaat niet verdedigend ijzersterk spelen? Brobbey is een spits die daar door Obispo werd vrijgelaten. Maar met die logica speelde Mazraoui tegen Benfica ook een slechte wedstrijd, want ja hij gleed uit en daardoor kon Vertonghen scoren..

4 maart 2022 om 08:17

En als zelfs rensch het al kan schoppen tot het Nederlands elftal, zou ik niet in zien waarom deze mauro dat niet kan.

4 maart 2022 om 08:23

Klopt, dat was die wedstrijd. Dezelfde wedstrijd waarin de grote Anthony hem welgeteld 0x voorbij kwam. Ketel verwijt de pot. Dat ventje doet het prima, maar schijnbaar is het tegenwoordig de trend om mensen de grond in te praten.

4 maart 2022 om 08:27

Laten we nou ook niet overdrijven, ik denk dat Mauro pas de laatste 5-10 wedstrijden overtuigend speelt. Daarvoor vond ik hem eerlijk gezegd helemaal niks! Momenteel doet hij het goed maar laat hij het maar tot het einde van de jaar laten zien!

4 maart 2022 om 08:46

Ik zou me niet zomaar laten verassen. Verrassen is gezonder ;-)

Natuurlijk helemaal eens met je. Een tijdje goed spelen bij je club is genoeg voor een eerste kans in oranje. Dat is met heel veel spelers zo en dat kan nu ook. Dat betekent niet dat hij gelijk basisspeler is, dat moet de tijd leren.

4 maart 2022 om 08:48

@caribbean

En dat is precies wat er gaat gebeuren. Hij heeft dat paspoort nog niet, dat duurt nog even. Dus je gaat precies krijgen wat je wil. Er wordt dus niks overdreven.

4 maart 2022 om 08:49

Maar het is geen keuze Mauro-Rensch. Er zijn nog genoeg andere opties. Wat te denken over Timber? Voeg die toe en je kunt afwisselend een back of CV laten doorschuiven. Wel lekker als je een De Ligt of Van Dijk eens mee laat opkomen…

4 maart 2022 om 09:29

Niemand praat hem de grond in, als je het zo bekijkt doe je nu het zelfde. Antony heeft zich vele wedstrijden in de CL bewezen, alle KO wedstrijden zelfs… Kan ik op dat niveau over Mauro niet zeggen. We hebben genoeg verdedigers in het buitenland spelen. Als je het dan over een echt goede verdediger hebt in de eredivisie, zou ik voor Timber gaan.

4 maart 2022 om 09:45

Dat was de fout van obispo

4 maart 2022 om 09:51

@kjhuntelaar09

Was Rensch niet eerst een groot talent bij Ajax?. ik hoor nu iedereen alleen nog maar negatief over hem praten, waarom is dat?.

4 maart 2022 om 09:54

@ajax1812

Lekker makkelijk ook he?, heb je het verschil al eens gezien tussen Mauro en Brobbey qua fysiek?. Brobbey is een tank. zelfs een Van dijk zou kansloos kunnen zijn tegen Brobbey. dus lacherig doen over Mauro zijn verdedigende kwaliteiten over dat duel vind ik te makkelijk.

4 maart 2022 om 10:24

Ajax-1812 Fout van Obispo, maar je mag geen fouten maken als voetballer tegenwoordig?

4 maart 2022 om 13:42

Je moet die Ajax1812 niet meer serieus nemen. Compleet delusional als het om Ajax gaat en nu weer. Beweert ook glashard dat Daramy geen miskoop is en een goede invaller. Mauro is 40 kg en 1.50, gek hoor dat Brobbey daarvan wint in de lucht (die speler die je als Ajax liet gaan en voor grof geld terug gaat kopen; toch?)

4 maart 2022 om 07:20

Waarschijnlijk is het paspoort vooral om financieel economische redenen dus je hoeft je niet al teveel zorgen te maken denk ik ;-)

4 maart 2022 om 08:58

Mwah. Ik maak me vooral zorgen dat Blind de links back zal blijven van oranje. Tenzij Wijndal natuurlijk naar Ajax gaat, want dan zal hij toch wel boven blind gekozen worden neem ik aan.

4 maart 2022 om 09:15

och jeej...daar heb je weer zo'n huilebalk. Als V Gaal iets heeft bewezen is dat hij totaal niet selecteert op club. Dat gejank was er bij blind, bij koeman, bij weet ik veel wie allemaal, maar als je dat zelfs bij V Gaal doet, moet je eerst eens bij jezelf te rade gaan.

4 maart 2022 om 09:34

Nederland79, je bedoelt mijn reactie neem ik aan? Hoe dan ook een zwaar overprikkelde reactie. Mocht wijndal naar Ajax gaan, is mijn aanname dat hij eerste keus zal gaan worden op links back daar. En dan is het niet onlogisch als dat in oranje zich ook zal voltrekken. Maar daar heb jij een ander idee bij blijkbaar en dat kan. Maar ga jij anders even bij jezelf te rade voordat je andere leden hier huilebalk gaat noemen.

4 maart 2022 om 12:12

De linksbackpositie moet een concurrentiestrijd worden tussen Malacia en Wijndal. Blind mag mee als reserve voor het centrum aangezien van Gaal met 3 centrale gaat spelen

4 maart 2022 om 08:58

Mijn inziens zou hij ook nooit voor het Nederlands elftal mogen uitkomen ondanks zijn kwaliteiten. Is gewoon een geboren Braziliaan en omdat hij hier voetbalt en niet voor Brazilië opgeroepen wordt wilt hij zijn kansen spreiden. Is gewoon op geen enkele manier een Nederlander die voor het Nederlands elftal zou mogen uitkomen. Zelfde geldt voor Douglas toentertijd.

4 maart 2022 om 11:09

Hoe weet jij nou wat Mauro wilt?! Ben je Mauro zelf toevallig? Misschien wilt Mauro wel Nederlander worden zodat hij zijn familie (vader en moeder) hierheen wilt halen? Misschien wilt Mauro Nederlander worden zodat hij makkelijker een club kan vinden in de PL? (denk dat hij daar fysiek niet sterk genoeg voor is,maar wie weet). Ik heb trouwens begrepen dat de Braziliaanse bondscoach Mauro ook al volgt, aangezien hij een harde werker is, multifunctioneel is en ook nog eens niet klaagt wanneer hij niet speelt. Ik, als Utrecht fan, zie Mauro in ieder geval graag spelen. Heeft een goede techniek en een goede vriendelijke kop.

4 maart 2022 om 17:51

Ik weet inderdaad niet wat Mauro wilt, maar in de tekst staat het volgende "volgens het Eindhovens Dagblad is spelen voor zijn vaderland nog altijd een droom voor Mauro Júnior, maar sluit hij het Nederlands elftal ook niet uit.". Hij droomt dus het één, maar sluit het ander niet uit. Dat is dus kansen spreiden.
Doet verder ook niet ter zake. Mijn inziens zou hij niet speelgerechtigd mogen zijn voor het Nederlands elftal.

4 maart 2022 om 10:34

Wist niet dat ik dit ging zeggen maar Mauro is op dit moment gewoon de beste (Nederlandse) back uit de Eredivisie, dat kan uiteraard over een paar weken weer anders zijn.

Precies qat Van Gaal zocht ook! Dan hoef je gelukkig Rensch ook niet meer mee te nemen, want Mauro is al multifunctioneel. En hij verzaakt werkelijk nooit. Dit zou een hele aangename verrassing zijn

4 maart 2022 om 07:18

Rensch heeft wel een heleboel meer talent dan Mauro Junior. Hij is net 19 geworden en heeft nog weinig gespeeld. Ik verwacht dat Rensch volgend seizoen als basisspeler definitief zal doorbreken. Desalniettemin kan het geen kwaad om meerdere opties te hebben.

4 maart 2022 om 07:24

Rensch valt dit seizoen wel heel erg tegen als hij mag spelen, hopelijk is het een welbekende dip wat jonge spelers wel eens hebben.. Op dit moment doet Mauro het een stuk beter op die positie al denk ik dat hij tegen een echte buitenspeler met kwaliteit het wel heel lastig gaat krijgen, maar hij doet het nu boven verwachting op die plek, heel knap

4 maart 2022 om 07:26

Ik heb rench een paar wedstrijden zien spelen, zijn enige voordeel is zn leeftijd. Ik vond hem verder totaal niet goed! Ik hoop dat hij nog groeit, maar voor nu totaal ondermaats

4 maart 2022 om 08:24

@Pipa: Die paar keer dat ik hem zag, was hij gewoon zwak. Wellicht komt het er nog uit hoor, maar voorlopig is het zeker nog geen Mauro. Die is nu een flink stuk beter. Dus voor nu is dat gewoonweg dé optie, samen met Wijndal en Dumfries in ieder geval.

4 maart 2022 om 08:46

@Mangalitsa ik kies veeeeeel eerder voor Timber. Dan hoef je niet meer alleen de back op te laten komen maar kun je een cv ook eens laten doorschuiven.

4 maart 2022 om 09:20

Ik niet. Dat is geen rechtsback. Wel de toekomst op de CV, dus zeker Timber meenemen. Ik zie vele malen meer in hem dan dat ik zie in De Ligt, maar wellicht ook wel naast elkaar straks. Ik zou dus Timber zeker meenemen, maar niet "misbruiken" op de rechtsbackpositie

4 maart 2022 om 17:55

Het zijn vooralsnog allebei spelers die ik liever niet in Oranje zie.. Komen gewoon nog tekort. Mauro Junior is nu goed bezig, maar laten we eerst eens afwachten hoe dat zich verder ontwikkeld. Zelfde geldt voor Rensch die nog nauwelijks iets bewezen heeft.

Wat een held! Gewoon straks gelijk opnemen in de selectie. Hier in NL wordt hij op handen gedragen en in Brazilië nog niet.

4 maart 2022 om 07:28

Ik noem Mauro Junior zelfs al Mauro Senior. Hij heeft zich echt super ontwikkeld onder de trainer van PSV (Schmidt)

4 maart 2022 om 07:47

Waar is de grote verontwaardiging gebleven? Toen Douglas Nederlander wilde worden en in aanmerking kwam voor Oranje was de wereld te klein hier.

4 maart 2022 om 08:59

Waarom wil je zo graag verontwaardigde reacties zien?

4 maart 2022 om 10:06

Waar zeg ik dat ik dat wil? Het valt gewoon op dat mensen nu boter op hun hoofd hebben. Selectieve verontwaardiging dus.

4 maart 2022 om 13:43

Of je moet je niet zo druk maken om triviale dingen. Genoeg mensen vonden het prima met Douglas, ik toen ook.

Komt mijns inziens niet eens in de buurt van het NL elftal! Dus zal vast opgeroepen worden....

4 maart 2022 om 07:44

Wat een onzin. Blind is (hoewel fan) hopeloos uit vorm. Wijndal deed het niet bepaald goed bij NL, Malacia heeft ook zijn kans niet gegrepen. Dan mag je jongens als Mauro en Sinkgraven ook wel een keer een kans geven. Mischien vullen zij die positie wel perfect in. Ze hebben zoiezo als pluspunt dat ze beide enorm balvaardig zijn, dus qua voetbal ga je er waarschijnlijk op vooruit.

4 maart 2022 om 07:55

"Malacia zijn kans niet gegrepen"....1 wedstrijd de kans gekregen, was niet echt goed, maar gewoon onwennig. Als we iedereen die in de eerste wedstrijd niet geweldig speelden af zouden schrijven dan zouden er nog weinig spelers over blijven. Speelt de laatste weken overigens gewoon weer goed.

4 maart 2022 om 08:26

Ontspannen Fr010, ik schrijf Malacia nergens af. Ik geef alleen aan dat de positie van linksback onzeker is en dat een Mauro die positie prima in zou kunnen vullen. Met het ouder worden van Blind, komen er straks genoeg kansen voor oa Malacia, Wijndal, (mischien dan Mauro) en Sinkgraven. En wie weet komt er nog een verrassende naam bij de komende jaren. Het ziet er eigenlijk enorm rooskleurig uit dat Nederlands Elftal. Rechtsback Dumfries/timber lijkt eveneens geen zorgenkindje meer. Centraal hebben we de top van Europa. Op doel Bijlow, met daarachter Cilissen. Op het middenveld keuze genoeg, waarvan ik hoop dat er een plekje wordt ingeruimd voor Berghuis. Verklaar me voor gek, maar een middenveld met Frenkie, De Roon en Berghuis vult elkaar heel goed aan imo. Voorin ziet er ook goed uit met Lang, Danjuma, Bergwijn, Gakpo en Depay. En dan heb je nog 2 goede pinchhitters met Weghorst en Luukinho.

4 maart 2022 om 10:41

Vergeet Bakker niet. Doet het niet onverdienstelijk bij Leverkusen en speelt nagenoeg altijd 90min (wel tijdje geblesseerd geweest).

4 maart 2022 om 13:10

@nl_modric, Sinkgraven? Een 26 jarige die dit seizoen 500 minuten heeft gespeeld? Dat zou echt belachelijk zijn. Een 21 jarige Bakker die hem eruit heeft gespeeld zou je dan weer wel best een kans kunnen geven

4 maart 2022 om 13:44

@dedonnie

Bakker is echt een flutvoetballer. Heb hem bij PSG en Jong Oranje zien spelen maar echt. Een kip zonder kop waarvan het echt een wonder is dat hij op topniveau voetbalt.

4 maart 2022 om 15:22

@ Arsenallz: Toch is het ook niet echt slecht. Ik heb Bakker vooral bij PSG een aantal keer zien spelen en hij is nooit één van de smaakmakers van het elftal, maar hij voetbalt heel degelijk mee. Het zegt ook wel wat dat hij vorig seizoen zoveel wedstrijden bij PSG speelde tot PSG Nuno Mendes haalde; hij toen naar Leverkusen vertrok en iedereen (inclusief ikzelf) zei dat hij wel gepiekt had in zijn carrière met die wedstrijden van vorig seizoen, maar hij speelt een halfjaar bij Leverkusen en speelt ook gewoon basis daar. Het is geen wereldtalent, maar hij is op dit moment echt niet één van onze slechtste opties op de linksbackpositie denk ik

4 maart 2022 om 08:34

Een Nederlander die lang genoeg in de basis speelt bij PSV komt vroeg of laat vanzelf een keer in beeld bij Oranje. Zelfs Hendrix, Rosario en Brenet zijn international geworden.

4 maart 2022 om 08:50

Rosario doet het trouwens echt heel erg goed in Frankrijk. Het zou mij niet verbazen als hij weer in beeld gaat komen

4 maart 2022 om 09:37

Mauro doet dit zo te zien niet met als hoofddoel het Nederlands elftal, maar in deze vorm komt hij zeker in aanmerking voor de linksbackpositie. Voegt aanvallend veel toe, maar speelde ook Antony volledig uit de wedstrijd bij de laatste PSV - Ajax.

4 maart 2022 om 09:48

Maar je hebt gelijk, als je ooit eens Nice zou kijken, de nummer 3 van Frankrijk, zie je nagenoeg wekelijks een sterke Rosario. Ik zeg ook niet dat hij i.p.v. Koopmeiners of Frenkie of Gini spelen moet, maar dat hij in beeld komt, dat lijkt mij zeker niet gek.

En dat Mauro in beeld komt is natuurlijk ook verre van vreemd

4 maart 2022 om 11:18

@maroc: Van mij mag hij wel naar ons komen hoor! Dan hebben we bij Heerenveen toch een hoger niveau dan ik aanvankelijk dacht!

4 maart 2022 om 12:02

@Mangalitsa inprincipe mag Gini wel is gaan banken bij het Nederlands elftal. Speelt alles behalve goed op dit moment. Niet persé voor Rosario, maar Berghuis, Koopmeiners, Vilhena vd Beek of toch wel Rosario.

Hoewel ik groot fan ben van deze kleine strijder, moet je dit helemaal niet willen. Ideale voetballer die continu kan blijven gaan en op de back allicht beter dan Blind (who’s not?), maar ik houd niet van het naturaliseren ‘voor oranje’.. Het staat hem uiteraard vrij om eender welk paspoort aan te vragen, laat dat duidelijk zijn..

4 maart 2022 om 07:14

Hoe ik de tekst lees doet hij dit ook niet voor Oranje, aangezien het nog steeds zijn droom zou zijn om voor Brazilië uit te komen.

4 maart 2022 om 07:21

Ik krijg de indruk dat hij het eerder doet omdat een EU-paspoort hem wat meer mogelijkheden geeft. In sommige landen zitten ze dacht ik nog met de regel dat je maar een maximum aantal spelers van buiten de EU in de selectie mag hebben, dan helpt het als Mauro Junior als EU-speler geregistreerd kan worden.

4 maart 2022 om 07:33

Maar zou het gebeuren en hij zou in de finale de winnende maken.
Vraag ik me nog af of je op dat moment er nog aan denk.
Ik denk dat je net zo hard staat te feesten op de gracht van Amsterdam als hij de winnende score.

4 maart 2022 om 07:36

Zo opportunistisch ben ik dan ook wel weer, daarom zeg ik het op voorhand..

4 maart 2022 om 07:38

Klopt. En als Blind in de finale de winnende maakt roept iedereen dat ze Blind altijd al een topper hebben gevonden. Zegt dus weinig over het niveau van Mauro...

Vanwege zn mentaliteit, multifunctionaliteit zou je er geen breuk aan vallen. In een goeddraaiend geheel kan hij best mee komen. Kan goed voetballen, oog voor ruimte. Alleen moet uit fysieke duels blijven. Dat doet ie steeds beter. Nog maar 22 ook.

4 maart 2022 om 09:26

Hij laat juist zien dat hij wel fysiek duels aankan vanwege zijn felheid. Dat werkt echter alleen als je anticipeert en sneller het duel aangaat dan jouw tegenstander en dat doet hij nu erg goed. Hetzelfde verhaal met Boscagli. Dat soort spelers moet het hebben van vooruitdenken en slim een duel aangaan. Heeft denk ik ook met zelfvertrouwen te maken.

5 maart 2022 om 13:35

Ik vind dat ie vrij snel aan de kant wordt gebeukt juist. Weet de laatste maanden juist uit die duels te blijven.

Laten we niet te hard van stapel lopen hea, leuk dat ie het aardig doet maar heeft natuurlijk het niveau van het Nederlands elftal nog lang niet.

Laten we eerst Frimpong maar eens gaan testen, die jongen is een back, speelt alles bij Leverkusen en doet het daar gewoon prima!

4 maart 2022 om 07:18



Ik ben het wel met je eens hoor maar dat die jongen nog maar 22 is verbaasd me wel, voor mijn gevoel speel 'ie al jaren voor PSV. Als hij deze lijn door zou trekken (wat ik me toch sterk afvraag) dan zal het op de duur misschien toch een optie gaan worden, misschien is hij een laatbloeier. Ik vind wel dat PSV hem een nieuw en verbeterd contract aan moet bieden want dit is wel zo'n speler die ieder team goed kan gebruiken, je kunt hem in principe overal neerzetten en hij zal nooit verzaken.

4 maart 2022 om 07:56

@mattias, helemaal mee eens. Z’n spelers moet je koesteren! Het ziet er ook naar uit dat die met zijn inzet het goede voorbeeld geeft. Kan me ook niet voorstellen dat er een megabod binnen komt, dus lekker bij ons houden.

4 maart 2022 om 11:18

Doet die ook, zit al sinds zijn 17de bij PSV (volgens de UEFA dus zelfs een eigen jeugdspeler).

4 maart 2022 om 08:00

Nou ja nog lang niet? Als je basisspeler bent bij PSV op een positie die bij het NL elftal dun bezet is dan kom je natuurlijk al snel in aanmerking toch?

4 maart 2022 om 08:50

Ik denk dat het ook vooral komt door de gedachte dat hij eigenlijk een aanvallende middenvelder is die nu uit nood ineens als back wordt opgesteld. En het verrassend heel goed doet.
Ook ik ben benieuwd naar Frimpong. Zou die keuze veel meer logisch vinden dan Rensch. Zelfs Bayern had al geïnformeerd begreep ik en samen met dumfries heb je die plek goed bezet. Mauro kan evt ook op links en die plek is nu met Blind wijndal malacia een stuk minder sterk

4 maart 2022 om 10:54

Dat frimpong rechts staat en Mauro links boeit niet?

Leuk voor hem, naar wat moeten we met dit kippenborstje in Oranje? Dat hij nu dan de uitblinker van dit Psv is, mag hopelijk geen maatstaf zijn. Malacia - Blind - Wijndal hebben we op links. Dumfries - Timber - Karsdorp voor op rechts. Houden zo.

4 maart 2022 om 07:15

Eventueel ook nog frimpong

4 maart 2022 om 07:24

Blind? Mag niet hopen dat hij in deze vorm nog word opgeroepen. Lachertje.

4 maart 2022 om 08:09

Uitblinker zijn bij een topclub is natuurlijk geen maatstaf, logisch. Hij is überhaupt gewoon laatste maanden uitblinker in de eredivisie, dat is belangrijker lijkt me. Laten we de euforie vooral temperen en niet nu al suggereren dat hij mee moet, maar heb Mauro Jr. op zowel LB als RB meer goede wedstrijden zien spelen dan Rensch en die ging anders vrolijk mee.

4 maart 2022 om 08:12

Hij oogt wat iel inderdaad maar ik heb niet t idee dat hij veel duels verliest vanwege z’n fysiek. Gebruikt z’n lichaam naar z’n mogelijkheden. Als ie zich blijft ontwikkelen zoals ie nu doet, kan hij toch echt wel beter worden. Laten we eens kijken waar hij over enkele maanden staat voordat we massaal nee zeggen. Dat paspoort komt toch pas in de zomer.

Ben ik geen fan van. Blijft een Braziliaan. Ga lekker voor de selecao ballen.

4 maart 2022 om 09:03

Vond je dat ook in het geval van Ziyech, blijft een Marokkaan, of gunde je hem dan wel een plek in oranje (omdat je er fan van was)? Even voor de duidelijkheid; het is geen sneer of provocatie, maar zou graag willen weten of je bij wijze van spreken moeite hebt met spelers die dubbele paspoorten benutten om in aanmerking te kunnen komen voor het land dat hun het liefste wil, of dat je het laat afhangen van de kwaliteiten van de speler

4 maart 2022 om 09:08

Wat een rare vergelijking? Ziyech is in Nederland geboren, opgegroeid en spreekt gewoon Nederlands.

4 maart 2022 om 09:12

Ziyech vergelijken met Mauro gaat in mijn ogen niet op. Voor zover ik weet is Ziyech gewoon in Nederland geboren of in ieder geval opgegroeid en dat maakt hem in mijn ogen een Nederlander. Mauro is nog helemaal niet zo lang in Nederland, spreekt de taal ook niet (goed) en heeft dus veel minder binding met Nederland. Ik zou het overigens in beide gevallen toejuichen hoor, daar niet van. Net als destijds met Kalou of die kolos van een verdediger van Twente zo'n 10 jaar geleden.

4 maart 2022 om 09:13

Wat een belachelijk slechte vergelijking. Ziyech komt uit Dronten. Ziyech is een Nederlander. Net als Kokcu, de gebroeders Amrabat, El Ahmadi en nog een hele rits Nederlanders die voor andere landen uitkomen. Ik vind dit een gevalletje Kalou of Douglas en dat waren voor mij ook een Braziliaan of Ivoriaan. Ik heb gewoon pertinent iets tegen spelers die op deze manier voor andere landen uitkomen. Deco of Pepe voor Portugal. Elkeson, Alan en Fernando? voor China. Neem Browning bij China. Dat heeft niets meer met interlandvoetbal te maken. Dat is gewoon een Engelse jongen. Geboren en getogen in Engeland maar die komt voor China uit omdat hij aan een kant van de familie een Cantoneze opa heeft.

4 maart 2022 om 09:15



Ajax01-95. T gaat wat mij betreft hier even over de dubbele paspoorten, niet waar iemand geboren is, heb je er verder nog een mening over, of kwam je allen Ziyech verdedigen?

4 maart 2022 om 09:19

Je snapt toch zelf ook wel hoe krom je vergelijking is? Ziyech is in alles gewoon een Nederlander, ondanks zijn Marokkaanse achtergrond. Dit is een Braziliaan die simpelweg Nederlander wordt door zijn carrière.

4 maart 2022 om 09:21

Dr. Mario, thanks. Dat was het enige waar ik in geïnteresseerd was. Is blijkbaar altijd een beetje gevoelig hier om een andere speler erbij te halen, waar het altijd een beetje puzzelen is bij welk land die nu eigenlijk gaat uitkomen. Ik had Ziyech graag in oranje gezien, en ik hou ook helemaal niet van die regel dat als je eenmaal voor het ene land bent uitgekomen, dat het andere land niet meer kan, ik zou meer voelen voor een constructie dat als je bv vandaag kiest, dat je dan de komende 4 jaar ook niet meer voor het andere land mag uitkomen. Daarna een nieuw moment om te kiezen. Zoiets. De keuze is al zo lastig, maar de spelers moeten die al op steeds jongere leeftijd maken. In geval van Mauro; als hij een Nederlands paspoort kan krijgen, voor welke reden dan ook, en hij is bruikbaar voor oranje dan zie ik niet waarom we m niet zouden oproepen. Douglas had wat mij betreft ook gekund en je noemde kalou, die was me ontgaan, dat zou toch ook een mooie speler zijn geweest.

4 maart 2022 om 09:36

Als hij voor oranje uitkomt juich ik voor hem. Ook al presteert hij niets. Zo simpel ben ik dan ook wel weer. Maar ik vind dit soort dingen gewoon niet wenselijk. Over de wijziging van regels ben ik het absoluut eens. Laat jongens een periode hebben waarin ze, 2 jaar?, niet voor het eerder gekozen land uitkomen en geef ze dan de mogelijkheid om alsnog te switchen. Een Yildirim heeft ooit eenmalig voor oranje gespeeld en mocht vervolgens niet meer voor Turkije uitkomen toen hij niet meer werd opgeroepen.

4 maart 2022 om 09:41

Nou ja, inderdaad. Zoiets. Ik vind dat pertinente in die regels niet oké. Een hoop stress voor jonge spelers. En overtrokken paniek bij de voetbalbonden die dan over elkaar heen vallen om die ene interland dan te cashen. Je standpunt mbt tot de nationaliteiten is helder, mijn Ziyech voorbeeld niet zo’n beste.

4 maart 2022 om 11:10

Haha, nou t was niet zozeer om het uiterlijk te doen. Mee hoe we omgaan met spelers die naast de Nederlandse ook een andere nationaliteit kunnen aanspreken als het om sport gaat. Hardloopster Sifan Hassan bijvoorbeeld, Mauro Junior, Ziyech…etc.

4 maart 2022 om 11:26

Sifan Hassan, de (economische) asielzoeker die blijkt de vrouwelijke versie van Hussain Bolt te zijn. (bijna) iedereen is apetrots op wat zij bereikt (ook heel multifunctioneel in het extreem hard rennen) en er zijn weinig mensen die het haar niet gunnen. Ja, een of andere politicus met geblondeerd haar die zelf een allochtoon is :-D Ik ben zelf half Marokkaans en heb derhalve dus ook 2 paspoorten. Doe er vrij weinig mee. In Marokko wordt ik gezien als Europeaan en in Nederland als Marokkaan. Maar boeit me niet. Ik heb een succesvol leven, een lieve en mooie Nederlandse vrouw, een zoon die bij FC Utrecht voetbalt en betaal waarschijnlijk een stuk meer belasting dan sommige mensen hier op de site. Laat mensen lekker zelf bepalen waar ze voor willen spelen. Ziyech bij Marokko, Afellay bij Nederland. Die speler van Madrid bij Spanje, die oud RB van Ajax bij de VS. Enz enz enz.

4 maart 2022 om 11:29

50pmaroc, je kunt je nog melden bij oranje met deze positieve energie, mijn zegen heb je 😉

Zelfs als hij deze lijn doortrekt en ooit op het niveau van Oranje komt zit ik er niet echt op te wachten. Ik heb liever dat het Nederlands elftal een team met 23 "echte" Nederlanders is dan dat ze iets winnen met allemaal buitenlandse talenten die alleen maar in Nederland zijn om te voetballen. Met echte Nederlanders bedoel ik dan mensen die in Nederland zijn geboren en/of opgegroeid.

4 maart 2022 om 11:28

Luuk en Siem de Jong zijn in Zwitserland geboren. Als die de Wijs net zo goed zou zijn geworden als van Dijk, zou het nog steeds een Belg zijn. Matthieu van der Poel is ook een Belg en zelfs Max Verstappen is een Belg...

4 maart 2022 om 13:15

Dit is een hele andere discussie. Al die talenten die jij noemt hebben al heel hun leven ook een Nederlands paspoort, zijn opgegroeid in Nederland of hebben tenminste 1 Nederlandse ouder. Ik vind in principe ook dat iedereen met een Nederlands paspoort ook gewoon Nederlander is. Het enige punt waar ik moeite mee heb zijn de spelers die hier op een jonge leeftijd heen komen om te voetballen in ons nationale team zetten. Landen als Qatar doen dat omdat die geen eigen jeugd hebben maar in Nederland moeten dat soort trucjes toch niet nodig zijn om ons nationale team te vullen. Ik ben er 100% voor dat onze clubs blijven scouten naar buitenlands talent maar ik moet er niet aan denken dat al die spelers 5 jaar later ook voor Nederland kiezen. Ik heb veel liever dat spelers als Mauro zo goed worden dat ze ook voor Brazilië kunnen kiezen.

Nja, Rensch werd ook een keer geselecteerd dus het niveau van Oranje is klaarblijkelijk niet zo hoog als men hier denkt. Hoop alleen wel dat jongens als Karsdorp ook een keer een kans krijgen ipv steeds "talentjes" mee te nemen wie er absoluut nog niet staan.

4 maart 2022 om 11:08

Ik zou hem graag een keer bij de selectie zien, maar betwijfel heel erg dat Karsdorp bij Oranje geselecteerd gaat worden. Hij had echt een kans moeten krijgen de afgelopen jaren. Nog steeds een ijzersterke speler, maar eerlijk is eerlijk, ik denk dat Dumfries hem wel echt voorbij is.

4 maart 2022 om 11:37

Dumfries is hem ook zeker wel voorbij. Maar je zult toch een backup moeten hebben. Dumfries, Karsdorp op rechts, Wijndal, Malacia op links zou eigenlijk eerste keus moeten zijn. Als je dan ook nog een Ake en Timber hebt kunnen die evt ook daar nog spelen (wel een heel stuk minder natuurlijk)

4 maart 2022 om 11:51

Ja, helemaal mee eens. Karsdorp is een goeie backup voor Dumfries.
Met Malacia en Wijndal heb je op links ook een goeie wisselwerking, waar Wijndal's aanvallende instelling goed is tegen de mindere goden, en Malacia zich kan vastbijten tegen de sterkere ploegen.

Wow, 22 jaar pas! Voor mijn gevoel speelt ie al 10 jaar in de eredivisie. On: als hij dat zelf wil, gewoon doen! Multifunctionele speler met goeie trap in de benen, altijd welkom
Wordt sws eens tijd dat NL ook eens een buitenlandse speler met paspoort oproept!

Het is en blijft een Braziliaan, waardoor ik dit niet zie zitten. Ik ben het echter niet eens met mensen die hem geen toegevoegde waarde zouden vinden. Als back (links en rechts) is hij geweldig. Nu hopen dat hij dit vasthoudt, maar daar lijkt het wel op. Dit heeft Schmidt wel echt goed gezien.

Hij doet het nu redelijk, maar dit is toch niet het niveau dat we nastreven in het Nederlands elftal mag ik hopen. Daarnaast blijft het een Braziliaan.

Wat mij betreft geen buitenlandse spelers in het NL elftal. Hiermee doel ik op spelers die vanwege hun voetbalcarrière naar een ander land gaan. De Guzman vond ik nog net kunnen, maar we moeten geen Italië of Azerbeidzjan worden met allemaal Brazilianen in de selectie.

Bijkomend voordeel bij deze discussie is natuurlijk dat Mauro Junior helemaal niet goed genoeg is om in aanmerking te komen voor een eventuele oproep.

4 maart 2022 om 11:39

Maar Rensch was destijds wel goed genoeg? Mauro is op dit moment beter dan Rensch destijds was. Dus "voordeel bij deze discussie" vervalt compleet.

4 maart 2022 om 12:18

Wat heeft Rensch te maken met het feit dat Mauro niet goed genoeg is voor Oranje? Ze kunnen toch ook allebei niet goed genoeg zijn? Hoewel Rensch meer talent in zijn linkerteen heeft dan Mauro in zijn hele lichaam.

4 maart 2022 om 16:38

Rensch was vorig seizoen gewoon ijzersterk hoor de 2de seizoenshelft en die liet het nog een niveautje hoger zien dan mauro. Dat hij achter Mazraoui zit dit seizoen is terecht, want dat is de beste rechtsback van de Eredivisie met afstand. 1 slechte pot tegen go ahead (met Schuurs naast hem) na weinig te spelen kan een keer gebeuren bij een jongen van 19. Maakt hem niet meteen slecht. Die mauro speelt ook net 3 wedstrijden op de back.

4 maart 2022 om 20:58

@giovinazzi Of je hebt vorig jaar onder een steen geleefd of je snapt het niet. Rensch is een voorbeeld van een speler wie "niet goed genoeg is om in aamkering te komen voor een eventuele oproep" maar wel werd opgeroepen. Dus zeg ik: Deze discussie vervalt compleet omdat Rensch wel is opgeroepen.

@zytto34 Volgens mij kijk jij uberhaupt nooit wedstrijden in de Eredivisie, alleen die van Ajax. Mauro speelt net 3 wedstrijden op de back? Haha. Als je het niet weet, zeg dan gewoon niks, want nu lul je maar wat. Maar vooruit, speciaal voor jou: Hij staat al 20 wedstrijden op de back plaats.

Iedere linksback die drie keer een bal kan hooghouden is momenteel een toevoeging voor het NL Elftal, maar deze jongen kan niet eens Nederlands en heeft vrijwel zijn volledige opleiding in een ander land genoten. Dan moet je dit je toch helemaal niet willen? Zelfde geldt voor Madueke die laatst ook al in verband werd gebracht met Oranje

Op welke positie kan hij echt goed uit de voeten. Toch op net teveel posities net niet.

4 maart 2022 om 09:49

Mauro kan op elke positie goed uit de voeten, volgens mij kan Mauro zelfs een goeie ballenjongen zijn of de koffiejuf vervangen. hij kan echt alles die Mauro.

4 maart 2022 om 10:16

Even zonder gekheid. Waar moet hij spelen ?

4 maart 2022 om 10:27

Haha sorry, maar Mauro die kan gewoon overal spelen. maar aan de rechterkant is hij toch wel het sterkste.

4 maart 2022 om 11:32

Backup achter Dumfries en Wijndal zou ik zeggen. Dit is gewoon een van de vele backs die eerst aanvaller was maar als aanvallend ingestelde back het gewoon beter doet. Zie een Arthur Numan en Fredje Bouma (die zelfs eindigde als CV). Mauro zou zelfs gaan keepen als het moet. Gewoon heel multifunctioneel, hard werkend en geen zeikerd als hij op de bank zit. Dat soort spelers hebben bij mij altijd een streepje voor (als jeugdtrainer ben ik 10x kampioen geworden met bijna een volledig team dat uit dit soort gasten bestond).

De toekomstige linksback van Oranje, ik zou het toejuichen.

Het is jammer dat het geen Nederlander is maar de tijd dat oranje alleen uit Nederlanders bestond ligt inmiddels ver achter ons.

4 maart 2022 om 11:48

Oranje bestaat alleen maar uit Nederlanders. Ze zijn stuk voor stuk in Nederland geboren en getogen. Dat er spelers zijn die ook elders roots hebben, da's een logisch gevolg van een multiculturele samenleving.

4 maart 2022 om 13:26

Op één of andere manier kan ik van deze reactie geen melding maken, maar dit is waarschijnlijk de meest racistische opmerking die ik hier ooit heb gezien. Waarom zijn de huidige Oranje spelers geen Nederlanders? Omdat sommige niet wit zijn met blonde haren? Want dat is wat je feitelijk zegt. Oprotten met deze retoriek, mag hopen dat je levenslang geband wordt van deze site.

Als hij een paspoort heeft kan hij overal binnen de EU terecht. Dat is natuurlijk heel aantrekkelijk. Denk niet dat hij perse in het Nederlands elftal wilt. Dacht overigens dat hij ouder was. Mist voor mij gevoel wel echt fysiek.

Weer een hoop negatieve reacties, maar het is toch ideaal om een speler te hebben die op meerdere posities uit de voeten kan. Vroeger hadden we Cocu die overal speelde en later Kuyt die zelfs nog op de backpositie heeft gespeeld onder van Gaal. Ik wil niet zeggen dat je alleen maar veelzijdige spelers moet hebben, maar het is natuurlijk wel heel fijn om zon spelers te hebben.

Kijk ook naar Berghuis, die zou in het Nederlands elftal op de vleugel, 10 of op 8 kunnen spelen. Ideaal om zo'n jongens in de selectie te hebben zitten.

Voor welke positie moet hij in het Nederlands elftal ?
Wijndal is stappen verder dan hem, dus linksback word hem niet. En met een centrum van van Dijk, de Vrij en de Ligt denk ik dat Timber wel eens de rechtsback van Nederland kan gaan worden.

Daarbij houd in de gaten dat hij pas 17 wedstrijden heeft gespeeld in zijn carriere bij psv. Nu speelt hij 2 wedstrijden sterk, tegen Sparta en GAE, en moet hij ineens in het Nederlands elftal.

Laat zo iemand maar 1 seizoen volop draaien en tegen de top goed meedraaien.

4 maart 2022 om 09:00

Hoe kom je hierbij? Hij heeft dit seizoen 17 wedstrijden gespeeld. Mauro heeft bijna 80 wedstrijden voor PSV gespeeld.

4 maart 2022 om 11:29

Ik heb inderdaad verkeerd gekeken. Maar hij heeft 4100 minuten gemaakt. Dat over 80 wedstrijden, betekend dat je zo'n 55 minuten per wedstrijd speelt. Dat noem ik niet echt 80 wedstrijden.

4 maart 2022 om 11:45

Jeroentje toch. Je valt van het ene gat in het andere gat. Hou er maar snel over op. En hij speelde alleen sterk tegen Sparta en GoAhead, altijd leuk wanneer mensen dit roepen om hun punt te maken. Blijkbaar de wedstrijd tegen Ajax weer eens niet gezien, waar ik Anthony niet eens in heb geziej, ja na de wedstrijd, viel zo uit de broekzak van Mauro. Dus leuk wat je allemaal roept, maar Mauro is op dit moment beter dan spelers als Rensch en Blind. Daarnaast word Timber echt niet de rechtsback van Oranje, omdat het geen rechtsback is. Dumfries komt daar gewoon lekker te staan.

4 maart 2022 om 13:34

Aguerooo,

Onzin wat je zegt, Antony zag je niet omdat hij continu 2 man om zich heen had.
Helaas voor jullie heeft hij Brobbey ook nooit gezien, die vrij in kon koppen terwijl hij er naar stond te kijken.
Waarom is hij beter dan Rensch (ik zeg niet dat het niet zo is, maar denk dat ze dicht op elkaar liggen)?

4 maart 2022 om 21:04

Brobbey werd gedekt door Obispo, niet door Mauro wie 10cm kleiner is. Verder allemaal leuk geprobeerd, maar Anthony zag je niet omdat hij in Mauro's broekzak zat.

Waarom hij beter is dan Rensch? Omdat Mauro wel speelt en dit ook goed doet. Ik zie Mauro wekelijks spelen en is wekelijks de meest constante speler aan PSV z'n kant, Rensch heb ik dit seizoen een aantal keer zien spelen maar maakt echt ontzettend veel fouten, vorige week tegen Goahead was hij ook niet heel best, moest zelfs gewisseld worden. Mauro is dus op dit moment beter dan Rensch. Als Rensch weer wedstrijdritme opdoet en fatsoenlijk speelt, ligt die discussie natuurlijk weer open.

4 maart 2022 om 11:46

Ook Wijndal heeft het niveau niet, maar dat wil niet zeggen dat je dan maar een Braziliaan op moet stellen. Ik heb het niet zo met gelegenheidsinternationals.

Hij is op dit moment in ieder geval een stuk beter dan Rensch, maar ik zie geen basismateriaal in hem.

Das puur omdat ie dan in Engeland kan gaan spelen.

Doet t momenteel beter dan Rensch en Wijndal.

4 maart 2022 om 08:51

Wijndal vind ik anders ook wel echt een hele leuke speler. Maar beter dan Rensch zal geen twijfel over zijn

4 maart 2022 om 10:19

Ik vond Wijndal gister echt helemaal niks anders. Had graag gezien dat hij juist tegen Ajax eens de sterren van de hemel speelde. Maar waar Mauro tegen Anthony goed partij wist te bieden en Malacia hem zelfs in de zak had, lag Wijndal hem weinig in de weg.

4 maart 2022 om 10:25

Er was gisteren ook totaal geen organisatie bij AZ. Die hadden zo'n rare spelopvatting. Want eens hoor, gisteren kon je wel zien dat hij kon voetballen, maar hij speelde ook als middenvelder. Heel apart dit

4 maart 2022 om 11:48

Vind Wijndal verdedigens sowieso te kort komen. De discussie Malacia - Wijndal vind ik dan ook niet echt een discussie want de prioriteit van een LB is dat hij moet kunnen verdedigen, Malacia is hem daarin al zeker voorbij, en ook bij Mauro durf ik te stellen dat hij verdedigend beter is dan Wijndal.

4 maart 2022 om 09:00

Ik vind Wijndal een speler met veel potentie, echter heb ik ook wel het gevoel dat hij zichzelf te goed vind en naast zijn schoenen gaat lopen. Ik zie zelf liever Malacia. Hoewel ik wel moet zeggen dat Mauro een hele sterke groei doormaakt en op dit moment misschien wel de meest complete back is. Misschien een optie voor Ajax ? Hij heeft de voetballende kwaliteiten die Blind ook heeft.

4 maart 2022 om 10:21

Haha, ik kan mij niet voorstellen dat Mauro van PSV naar Ajax gaat. Ik zou ook niet weten waarom hij dat zou doen. Hij zit bij PSV mooi op zijn plek en strijdt hier ook voor het kampioenschap

4 maart 2022 om 11:00

Het klinkt ook niet echt als logische stap, maar als je Mauro (ervan uitgaande dat de vorm van de laatste weken geen incident is) dan is hij qua type een speler die meer op Blind lijkt dan dat Wijndal dat doet. En ik zeg niet dat je elke speler 1 op 1 moet vervangen, maar dan hoef je het minste de speelstijl aan te passen.
Maar als hij de huidige lijn door kan zetten, dan lijkt het het meest logisch dat hij de vaste linksback van PSV wordt.

4 maart 2022 om 11:49

Ik ga ook maar niet uitspreken hoe ik denk over mensen die zelfs bij zulke spelers denken, van nota bene PSV, die dan simpel zeggen "het is wel wat voor Ajax"... Daar gaat het hier niet om

Dat deze jongen pas 22 is, dacht dat hij al ouder zou zijn. Leuk dat hij voor een Nederlands paspoort gaat en wie weet. Of hij goed genoeg is kan ik niet oordelen maar ik heb het alleen niet zo op dit soort spelers die een paspoort van een ander land willen voor een interland carrière.

4 maart 2022 om 11:45

Precies dit. Hij is een geboren en getogen Braziliaan. Dat zou betekenen dat elke laatbloeier maar even Nederlander kan worden. Ik heb daar ook niets mee. Er is altijd kritiek als een jongen met bijvoorbeeld Marokkaanse roots voor Marokko kiest, dus dan moet men dit ook afkeuren.

Speelt goed de laatste weken maar laat hem eerst maar een jaar constant spelen dan juich ik het toe.

4 maart 2022 om 11:04

Het is inderdaad ook nog veel te vroeg (maar hij is ook nog geen nederlander dus voordat hij opgeroepen kan worden duurt het nog even). Ik vind zowel Malacia als Wijndal 2 logische opvolgers van Blind bij het Nederlands elftal. Het vervelende is alleen dat ze vooral bij het Nederlands elftal toch meer moeite lijken te hebben dan bij hun club. (hoewel ik Wijndal gisteren ook niet goed vond). Het voordeel van Mauro is toch wel dat hij (mede door zijn geschiedenis als middenvelder) voetballend beter is dan Malacia en Wijndal. Hij heeft een rust aan de bal zonder het gevoel te hebben dat hij overdrijft.

Hoop maar niet dat het dan een gevalletje Douglas wordt haha. Daar waren we ook zo blij mee met z'n alle, uiteindlijk 0 interlands voor de beste man hahahaha.

Prima voor de linksback denk ik, daar waar Malacia en Wijndal ook niet echt aan het doorpakken zijn is dit een mooi alternatief. Speelt toch best lekker.

Zou het wel wat vinden als hij Nederlander gaat worden, Mauro kan op elke positie spelen waar je hem nodig hebt en doet het dan gewoon meer dan goed, ik heb Mauro alleen nog nooit zien keepen haha zou die vast en zeker ook wel kunnen.

4 maart 2022 om 11:36

Hij maakt zelfs lekkere goals (jammer dat die gekke Zahavi net voor de keeper moest staan...)

4 maart 2022 om 12:41

Mauro maakt zeker lekkere Goals hopelijk blijft hij daar mee doorgaan, wel jammer dat zijn Goal afgekeurd werd tegen GAE, dat ws een mooie geweest.

Ik ben dit seizoen wel een beetje fan van Mauro geworden. Maar dat hij de beste speler bij PSV is puur omdat hij het hardste werkt. Als PSV in vorm was en een fatsoenlijke back had, zat Mauro gewoon op de bank. Ik denk dan ook niet dat hij goed genoeg is voor Oranje. Aan de andere kant, nu zit er een back van Jong Ajax bij. Dus dan maakt Mauro zeker kans.

4 maart 2022 om 11:08

Geldt het niet voor veel spelers dat je de kans moet grijpen als het kan. Mazraoui is ook vanwege gebrek aan beter in het elftal gekomen. Zelfs de Ligt had mazzel dat (was het niet) Westermann heel slecht was waardoor hij versnelt zijn kans kreeg. Voor veel spelers geldt nog steeds dat je het geluk moet hebben dat als je de kans krijgt dat het goed gaat. Niet alleen met jezelf, maar ook met het team.

4 maart 2022 om 12:22

Zeker. Maar dat betekent niet dat je niveau gelijk goed genoeg is. Mazraoui heeft zich tot een hele goede back ontwikkeld en is blijven staan. Ik zeg niet dat Mauro dat niet kan, maar ik zie het niet snel gebeuren. Als PSV weer terug op CL niveau is, is Mauro geen basisspeler.

In 1e instantie zou je natuurlijk zeggen daar is die simpelweg niet goed genoeg voor. Maar als je ziet dat rensch mee gaat. En in het verleden hebben ook een aantal spelers die tijdelijk goed presteerde mee gemogen en een bijdrage geleverd aan oranje. Bijv. Fosu-mensah, dilrosun, Boadu, etc. Oranje is niet zo goed dat je alleen maar toppers mee kan nemen. Je moet het ook proberen met de jonge tijdelijke pareltjes.

Ik zou het hem enorm gunnen. Qua inzet en werklust is hij momenteel echt een van de uitblinkers bij PSV. Ik vind hem kwalitatief ook echt stukken beter geworden. Mocht hij het echt willen en hij trekt deze lijn door dan zou hij absoluut niet misstaan in Oranje.

Hmm, hij heeft zeker wel een sterke ontwikkeling doorgemaakt maar ik weet niet of hij nou echt een verbetering is tegenover het materiaal wat we nu hebben
Op linksback Wijndal, Blind en Malacia en rechtsback Dumfries, Frimpong (doet het erg goed bij Bayer Leverkusen), Karsdorp en evt Timber.

Als we dan toch een buitenlander in Oranje willen zou ik kijken naar Madueke. Hij is volgend jaar 5 jaar in Nederland, heeft te maken met zware concurrentie bij Engeland en liet vorig jaar weten niet onwelwillend te staan tov Oranje. Bovendien hebben we op de rechtsbuitenpositie niet veel opties.

4 maart 2022 om 11:39

Denk dat Mauro een prima backup zou zijn voor zowel links als rechtsback. Je kan zelfs een extra middenvelder, centrale verdediger of aanvaller meenemen als je Mauro zou (kunnen) selecteren. Qua Madueke, die zou direct een basisplaats hebben. Wat die gozer allemaal laat zien, dan ook net na het terugkomen van een zware blessure toont vechtlust en een portie techniek waar zelfs Memphis nog een puntje aan kan zuigen. Wil Madueke uitkomen voor Oranje, direct doen!

Dit moet je helemaal niet willen. Die jongen is gewoon een geboren en getogen Braziliaan die toevallig wat jaren in Nederland woont. Op deze manier wordt het internationale voetbal meer een transfermarkt. Ik vraag me af of die jongen uberhaupt adequaat Nederlands spreekt.

Wanneer gaan we beginnen met Frimpong oproepen dan? Ik zou zeggen dat hij nog wel een stukje beter is dan Mauro en Rensch.

Het spijt me zeer, tegen de onderste ploegen is dit leuk, maar tegen Ajax en buitenlandse topploegen wordt hij toch volledig overlopen

4 maart 2022 om 13:07

Volledig overlopen tegen topploeg Ajax? Haha, dat hebben we gezien vorige maand, zonder hulp van de vriendjes uit Zeist was het een terecht gelijkspelletje geweest. Owja, Mauro had superster Antony compleet in zijn zak.

4 maart 2022 om 13:08

Haha, dat is totaal niet waar. Hij had Antony in z'n broekzak man. Die goal van Brobbey was niet zijn fout, maar van Obispo.

Tsjonge jonge hier moet je toch niet aan willen beginnen.

Als Maruo heel, heel erg zijn best doet (en dat doet hij, gelukkig) dan is hij nét goed genoeg voor PSV, weliswaar niet op zijn eigen positie maar als noodgreep op de backposities. Zelfs al ontwikkelt Maruo zich en wordt hij 2x zo goed als hij nu is dan zou hij nog geen plek in de voorselectie verdienen, laat staan ooit minuten maken.

Als we deze weg inslaan dan kan je elke back die veel energie in de wedstrijd gooit wel voor Oranje gaan selecteren. Wat een armoede...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren