Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Erik ten Hag reageert tijdens persconferentie op kwestie rond Winston Bogarde

Laatste update:

Erik ten Hag heeft dinsdagavond tijdens de persconferentie in aanloop naar het Champions League-duel met Benfica gereageerd op de kwestie rond Winston Bogarde. De assistent-trainer kwam maandagavond volop in het nieuws toen naar buiten kwam dat hij zich net als Marc Overmars schuldig heeft gemaakt aan grensoverschrijdend gedrag. Het NRC wist te melden dat Bogarde in de privésfeer ongewenste berichten aan een vrouwelijk slachtoffer stuurde, die dat zelf typeerde als 'seksuele intimidatie'.

Ten Hag werd tijdens de persconferentie gevraagd naar het nieuws rond Bogarde. "Dit zijn kwesties die je liever niet hoort, dat iemand van de club daarmee wordt geconfronteerd", aldus de trainer van Ajax. "Maar het is een privékwestie. Twee onafhankelijke organen hebben het bekeken. De zaak is door beide organen niet-ontvankelijk verklaard. Daar moeten we het dan bij laten. Het was wel een beetje te verwachten dat dit soort zaken aan de orde gaan komen. Maar deze groep kan daar heel goed mee omgaan. Die weet heel goed de focus te bewaren en om te schakelen."

Bogarde, bezig aan zijn derde seizoen als assistent-trainer van Ten Hag, stuurde in de privésfeer ongewenste berichten aan een vrouwelijk slachtoffer. Ajax liet de zaak extern onderzoeken, maar concludeerde dat het ging om 'een privékwestie': Bogarde mocht dus aanblijven. De conclusies van het externe bureau dat onderzoek verrichtte naar de zaak liegen er niet om. Bogarde heeft volgens de onderzoekers 'actief bijgedragen aan een voor de klaagster destructief uitgepakt interactiepatroon'. De vrouw hield ernstige psychische schade over aan het voorval, zo concludeerde een psycholoog. Later werd ook een posttraumatische stressstoornis vastgesteld bij de vrouw.

"Het klopt dat op 1 oktober 2020 bij Ajax een anonieme klacht is binnengekomen over grensoverschrijdend gedrag van een Ajax-medewerker", liet Ajax weten in een verklaring. "Daarop heeft Ajax direct actie ondernomen. De melding is door twee externe instanties onafhankelijk onderzocht. De eerste instantie, het Instituut Sportrechtspraak (ISR), heeft de zaak geseponeerd. Daarbij heeft het ISR bepaald dat de relatie tussen de melder en de werknemer van Ajax is ontstaan buiten de sport en moet worden aangemerkt als een privéaangelegenheid. De andere instantie is een onderzoeksbureau dat Ajax na de uitspraak van het ISR gevraagd heeft de klacht onafhankelijk te onderzoeken. Dit na overleg met en instemming van zowel de melder als de medewerker."

Nieuw schandaal bij Ajax: Bogarde bleef aan na ernstige ‘seksuele intimidatie’

Maandagavond kwam via het NRC naar buiten dat Bogarde zich schuldig zou hebben gemaakt aan grensoverschrijdend gedrag.Lees artikel

"Het onderzoek en het rapport van deze tweede instantie resulteerden niet in een gegrondverklaring van de klacht", gaat het statement verder. "Op basis van het rapport heeft Ajax (mei 2021) geconcludeerd dat deze zaak dient te worden aangemerkt als een privékwestie en ook vastgesteld dat er geen verdere acties noodzakelijk waren vanuit het werkgeverschap van Ajax. Ajax is van mening dat vanaf de eerste melding is gezorgd voor een zorgvuldige opvolging." Ook de NOS was bezig met de zaak rond Bogarde. Volgens chef voetbal Arno Vermeulen had onderzoeksjournalist Guido van Gorp het verhaal al helemaal 'ontrafeld', zo vertelde hij maandag bij Langs de Lijn.

"Er is nog veel meer te melden dan het NRC hierover schrijft", aldus Vermeulen. "Wij hebben intern de discussie gehad of het een privézaak is of niet. Toen wij wisten dat Ajax een onderzoek in zou stellen waren wij ervan overtuigd dat het geen privézaak meer was. Dat is wel essentieel in dit hele verhaal. Guido heeft er veel werk in gestopt. Hij heeft contact gezocht om het slachtoffer te spreken, dat is erg interessant voor het verhaal. Maar wij waren dus niet verrast toen het naar buiten kwam, want wij wisten het."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Daar is ie weer, onze woordvoerder. Ongelofelijk dat hij steeds de hete kastanjes uit het vuur dient te halen.

22 februari 2022 om 20:52

Het werd hem gevraagd tijdens een persconferentie. Als hij niet had gereageerd was dat ook niet goed geweest.

22 februari 2022 om 21:02

Denk dat MrGuide bedoeld te zeggen dat de directie hierover als eerst over had moeten communiceren in de media. En dan niet via een schriftelijke reactie via de eigen kanalen.

22 februari 2022 om 21:17

Je moet een persconferentie inlassen omdat iemand bericht de wereld in stuurt van iets wat meer dan een jaar geleden afgehandeld is?

22 februari 2022 om 21:23

@blackthought als je je werk serieus neemt en regie wilt houden wel ja

22 februari 2022 om 21:24

Het is een privé kwestie. Ajax hoeft zich hier niet over uit te laten. Ik vraag me af of dat zelfs wel mag/kan met de huidige privacy wetgeving.

22 februari 2022 om 21:32

@Blackthought, beetje overdreven vind je niet? En ook wel bijzonder dat er nu ineens zo'n drang is om Van der Sar in de media te zien. Weet niet waar dat vandaan komt? Bij de gebeurtenissen omtrent Onana, Promes en Labyad werd er ook geen persconferentie gegeven en hoorde je daar niemand over. Maar nu een assistent-trainer in de privésfeer discutabele berichten heeft gestuurd naar een vrouw moeten alle toeters en bellen uit de kast worden gehaald?

22 februari 2022 om 22:22

Dus wanneer jij ongeoorloofd gedrag in je vrije tijd verdient niet hoe werkgever hierover ook een statement naar buiten brengen? Da's een vreemde redenering als je het mij vraagt.

22 februari 2022 om 22:32

@de toekomst dat was juist mijn punt. Daarom die vraag aan jullie. Ik vind het geklaag op ajax/van der sar allemaal een beetje overdreven

22 februari 2022 om 23:52

Van der Sar zal toch geen openheid van zaken geven. Ajax is een seksueel rovershol lijkt het, van Overmars in de top en Bogarde bij het eerste elftal tot Ali B bij Lucky Ajax.

Het wordt langzaam tijd dat het OM de hele club eens goed gaat doorlichten.

23 februari 2022 om 00:19

Wie heeft gezegd dat het een privé kwestie is? Dat was Ajax, het onderzoek doet daar geen uitspraken over.
Daarnaast is deze vrouw via Ajax in contact gekomen met Bogarde.
Dus of het echt onder privé valt vind ik twijfelachtig.

23 februari 2022 om 00:59

Het sport orgaan dat oa ingeschakeld wordt door de Knvb om dit soort kwesties te beoordelen heeft die conclusie getrokken. Daarmee is voor Ajax de kous af en kan zij verder niets meer doen.
De betreffende vrouw zal nu de juridische weg moeten bewandelen of het erbij laten zitten.

23 februari 2022 om 14:59

@MrGer, een professioneel communicerende organisatie denkt hier over na. Wanneer kunnen we vragen verwachten? Zitten we daar op te wachten of willen we dat anders? Dan moet je het anders regelen. Ajax heeft het hier op aan laten komen en daar kiezen ze dus bewust voor. Dat is opvallend. Dat Ten Hag daar ook in mee gaat vind ik ook opvallend. Een zeer loyale werknemer zo. Hij zou ook kunnen zeggen dat hij niet op dit onderwerp in wil gaan.

22 februari 2022 om 20:54

Zou daar als Ten Hag zijnde ook wel eens klaar mee zijn. Genoeg mensen die dit bij Ten Hag en dus de spelersgroep weg kunnen houden. Met name de Algemeen Directeur mag hier meer in betekenen.

22 februari 2022 om 21:01

Nee dat kunnen alleen journalisten. Ten hag is verplicht bij deze persconferentie aanwezig vanwege de wedstrijd van morgen. Het is niet de keuze van hem of van iemand bij ajax dat die vragen gesteld worden.

22 februari 2022 om 21:04

Als je denkt dat één iemand dit soort vragen bij een trainer kan weghouden, snap je niet helemaal hoe journalisten werken. Die vallen hier nu waarschijnlijk zelfs de koffie juffrouw mee lastig.

22 februari 2022 om 22:02

Denk dat Maximus2702 bedoelt dat de Algemeen Directeur dit al uitgebreid bij de pers had moeten aankaarten zodat Ten Hag aan de vooravond van een belangrijke wedstrijd naar die mededelingen van de Algemeen Directeur had kunnen verwijzen en het kunnen afdoen met dat alles erover al gezegd was en dat hij het gesprek weer over het voetbal kon laten gaan.

22 februari 2022 om 23:00

Dus je wilt zeggen dat als een Algemeen Directeur hierop in zou gaan, dat hierdoor de journalisten deze vragen niet aan Ten Hag gesteld zouden hebben. Aub denk na man. Zo werken journalisten niet. Ze zoeken naar sensatie en daar horen dit soort vragen bij.

23 februari 2022 om 15:00

@Michael. Natuurlijk stellen ze die vragen. Waar het om gaat, is dat Ten Hag die vragen dan kan parkeren ipv er op in gaan. Nogal een verschil, of niet?

24 februari 2022 om 10:36

Precies dit inderdaad. Ten Hag is iedere keer de eerste van Ajax die de media te woord moet staan waardoor je natuurlijk deze vragen krijgt.

De journalisten de schuld geven is wel erg makkelijk. Dit is gewoon nieuws dat op een vervelend moment naar buiten komt. Natuurlijk krijg je hier vragen over.

22 februari 2022 om 20:55

Met dank aan de sensatie journalist, die aan de vooravond van een Europacup wedstrijd nog even via een privékwestie wilt scoren op een persconferentie, waar onze coach gewoon lekker over voetbal wilt hebben.

22 februari 2022 om 21:05

Gelukkig kan Ten Hag op een duidelijk, goede manier op zulke vragen antwoorden. Daarin is hij toch wel enorm gegroeid.

22 februari 2022 om 21:10

Absoluut, fantastisch persoon en trainer. Wil nog niet denken aan het feit dat hij ons ooit gaat verlaten.

22 februari 2022 om 21:24

@Dirk-borst volgens mij is dat te danken aan de heer Bogarde, laten we het wel zuiver houden

22 februari 2022 om 21:32

Klopt, daarom is het ook zuiver dat je deze privékwestie eerder aan de persoon zelf voorlegd, dan aan de coach van het team, waar hij assisteert.

22 februari 2022 om 22:57

@nuanceman, laten we het helemaal zuiver houden, volgens mij is dit te danken aan het NRC. De NOS was hier mee bezig, hebben het volgens eigen zeggen volledig ontrafeld in de veronderstelling dat het meer dan een privékwestie is en brengen het niet naar buiten. De NRC lekker wel omdat ze niet de gewenste sneeuwbal hebben na Overmars en eigenlijk steeds meer geloofwaardigheid verliezen. Vervolgens zitten we met een half verhaal, waarbij de klaagster het heeft over seksuele intimidatie daar bij geen enkele I statie gehoor voor vindt, zelfs niet het onafhankelijke onderzoek met de harde conclusies. Bogarde zou bij hebben gedragen aan de problemen van die mevrouw met zijn appjes in destructieve richting. Het woord oorzaak ontbreekt vrij hard. Begin ook meer en meer te vermoeden dat het een uit de hand gelopen affaire is waarbij bogarde er klaar mee was en dat op een verkeerde manier duidelijk heeft gemaakt en daardoor het laatste zetje gaf van zwaar emotioneel naar psychische problemen. Dus laten we het eens echt zuiver houden, wat is gebeurd en wat zijn de beweegredenen van het NRC om het wel te publiceren, waarbij de NOS er juist voor kiest om het niet te doen. En dan gelijk wat andere vragen zoals waar dat mega onderzoek blijft naar de grote baas van dpg die blijkbaar net zo hard over de schreef ging recht onder hun neus. Dat kan toch alleen als de volledige bedrijfscultuur verziekt is. Dus hadden ze daarvan moeten weten toch? Dus hebben ze bewust meegedaan asn de verdoezeling toch?

23 februari 2022 om 00:51

@ninjakai: Soms kan ik mensen echt niet begrijpen. Je stelt zelf dat we het eens echt zuiver moeten houden. Daarvoor spreek je op basis van 0 informatie je vermoedens uit. In enkele zinnen lukt het je om volstrekt hypocriet over te komen.

Practice what you preach. Probeer het eens voordat je naar anderen gaat wijzen.

23 februari 2022 om 07:29

Hahaha ja zou het toch een affaire zijn waarbij de emotioneel instabiele vrouw (dat moet wel, alle vrouwen zijn zo!) het niet kon hebben dat de grote Bogarde haar niet meer wilde. Toen ging ze eerst met haar vriendinnen een bak ijs leegeten en toen wraak nemen op die stomme man. Typisch. Jij bent echt een lichtend voorbeeld van het probleem.

23 februari 2022 om 15:03

Helemaal eens met Regulator. Zuiver houden betekent onder meer: niet speculeren.

22 februari 2022 om 21:09

Waarom moet er iemand kastanjes uit het vuur halen? Ajax heeft helemaal niks met deze kwestie te maken.

22 februari 2022 om 22:03

Direct niet, indirect wel aangezien hij werkzaam is als assistent (althans zo zien de media het) . Maar je weet het he, alles voor de kliks.

22 februari 2022 om 23:34

Als Bogarde niet bij Ajax had gezeten en de vrouw niet bij het bedrijf waar BVO’s zaken meedoen, dan hadden ze elkaar nooit ontmoet. Indirect heeft Ajax en andere voetbalinstanties er wel mee te maken. Maar omdat hier geen sprake is van machtsmisbruik is de conclusie van Ajax dat het om een privékwestie gaat.

Zie het dat een belastinginspecteur een boekencontrole komt doen in het bedrijf waar jij werkt en jij de contactpersoon bent tijdens de controle van de boeken. Na de boekencontrole verstuur jij ongewenste appjes / foto’s naar de belastinginspecteur.

Je werkgever valt het niet aan te rekenen, dus privé. Dat je daarna je baan behoudt valt over te discussiëren want indirect bedoezel je wel de naam van je werkgever.

22 februari 2022 om 21:11

Gelukkig staat hij altijd achter ze en vraagt hij nergens naar omdat het prive is…

Wat heeft Ten Hag er mee te maken wat Bogarde in zijn vrije tijd doet?!?!?!

22 februari 2022 om 20:53

Ik denk dat Erik software gaat installeren op de telefoons van alle Ajax-medewerkers. En dan screenen welk appje er door kan! Fulltime hoofdcoach, parttime moderator. Misschien kan hij wat tips vragen van de Voetbalzone-moderators. Al doen die volgens de leden ook alles fout... ;-)

Waarom worden er zulke vragen gesteld aan Ten Hag? Ga dan gewoon naar die manager en Van der Sar en ga verhaal halen bij die twee

22 februari 2022 om 20:57

Omdat van der Sar weer verstoppertje speelt, as usual. Hulde voor ten Hag weer. Die pakt het goed op, en vertaalt het goed. In tegenstelling tot de directie.

22 februari 2022 om 21:05

Ajax heeft toch uitleg gegeven? Wat verwacht je nog meer? Een journalist vraagt dit gewoon op een persco, heeft niks met vd Sar te maken.

22 februari 2022 om 21:05

Ajax heeft toch gewoon een bericht naar buiten gebracht waarin men exact zegt wat ten hag hier ook heeft gezegd? Het is niet aan ajax om de journalisten te vertellen welke vragen ze stellen tijdens een persconferentie voor de wedstrijd benfica-ajax. De journalisten bepalen zelf om tijdens die persconferentie naar zaken te vragen die niks met de wedstrijd te maken hebben. Kan van der sar niks aan doen.

22 februari 2022 om 21:08

@FlamengoBrasil, je doet nu net alsof journalisten Ten Hag en de spelers met rust zouden laten als Van der Sar hier iets over had gezegd in een media-optreden. Zo werkt de journalistiek al lang niet meer...

22 februari 2022 om 21:09

Echt te triest voor woorden die gast.

Ik vond hem al niks toen hij begon en mee mocht lopen om zich in te werken en dan uiteindelijk deze functie kreeg. De laatste jaren liep het goed maar of dat dus ook grotendeels aan hem te danken is, daar stel ik mij nu opnieuw vragen bij. Hij blijft zo simpel ogen en durft bepaalde zaken gewoonweg niet als grote baas.

Hij is een van de beste keepers ooit geweest in Europa, je zou denken dat daar wat arrogantie mee gepaard gaat maar dat lijkt mij compleet verdwenen te zijn met het ouder worden.

22 februari 2022 om 21:18

@medellin: Hoeveel inkijk heb jij in de dagelijkse activiteiten van vd Sar?

22 februari 2022 om 21:35

@Medellin, ik ben juist heel erg blij met hoe Van der Sar die rol invult. Jarenlang hebben we daar bobo's van buitenaf gehad of mensen die zich middels ellebogenwerk omhoog hadden gewerkt. Mensen die zichzelf maar wat interessant vonden en graag zelf in de schijnwerpers stonden.

23 februari 2022 om 00:12

Eens Medellin weer woord Ten Hag voor het karretje gespannen.

23 februari 2022 om 01:02

Van de Sar mag zich er verder niet over uitlaten sinds de kwestie als prive is aangemerkt. Het valt nu onder de privacy van de medewerker.

22 februari 2022 om 21:10

Waarom vd Sar. Helemaal niemand van AJax hoeft hier iets over te zeggen aangezien Ajax hier helemaal niks mee te maken heeft. Moet mijn werkgever ook een interview geven als ik in mn vrije tijd een blik soep steel bij de supermarkt?

22 februari 2022 om 21:50

Dat is natuurlijk wel heel makkelijk. Als werknemer heb je natuurlijk alles te maken met het bedrijf waar je voor werkt. Als ik het in mijn vrije tijd nodig blijk te vinden om vrouwen lastig te vallen, denk ik niet dat mijn werkgever het fijn vindt om zo’n persoon in dienst te hebben. Het is dan ook niet zo gek als daar vragen over gesteld worden aan het bedrijf waar ik voor werk, want misschien had iemand ooit wel iets gemerkt toch? Maar goed, wellicht zie ik het helemaal verkeerd, kan natuurlijk ook.

22 februari 2022 om 23:03

Maar viel bogarde vrouwen lastig, of hebben we het hier over het einde van een affaire tussen twee personen? Heb jij al eens een ex gehad die maar bleef hangen en bleef proberen. Hoe heb jij dat afgehandeld en hoe zeker ben je dat jouw niet mis te verstane woorden door een screening komen van een onafhankelijk onderzoek.

Bijzonder knap hoe Ten Hag zich telkens verantwoord voor dit soort problemen, hoort helemaal niet bij zijn takenpakket. Toont zich hiermee een echte leider

Wie had in juli 2018 kunnen verwachten dat Ten Hag vier jaar later het communicatieve uithangbord van Ajax is.

22 februari 2022 om 21:47

Ajax fans niet.. die wilde hem toen nog weg hebben

Laat de beste man toch met rust joh. Het is al zo lang geleden dat er totaal geen invloed is geweest op de spelersgroep. Hopelijk komt Hansie Hansie niet weer de clown uithangen in het weekend met zulke vragen.

Waarom is er nog geen verklaring vanuit Van Der Sar gekomen. Ik vind dat hij hiermee zijn verantwoordelijkheid als Algemeen Directeur uit de weg gaat

22 februari 2022 om 21:06

Ik vind dat jij je verantwoordelijkheid van fact checking uit de weg gaat. Is gewoon een verklaring vanuit ajax geweest

22 februari 2022 om 21:06

Wat moet hij nog meer zeggen dan hier boven staat? Het is een privé kwestie klaar!

22 februari 2022 om 21:11

Verklaring geven over een kwestie waar Ajax niks mee te maken heeft? Zullen we vd Sar ook even stenigen omdat hij nog geen verklaring heeft gegeven over de acties van Putin?

22 februari 2022 om 21:16

FC Twente heeft toch ook niks te maken met het feit dat Lukoki zijn handen niet thuis kan houden. Toch is hij niet meer welkom bij de club. Wie is er als club dan dom Twente of Ajax

22 februari 2022 om 21:20

Dat is een keuze die je maakt. Prive is prive en als elke werkgever dan werknemers moet ontslaan vanwege acties die niet kunnen in de privesfeer, dan blijft er weinig over.

22 februari 2022 om 21:26

Is bogarde door justitie gestraft?

22 februari 2022 om 21:41

@miki1959

misschien omdat lukoki er ook daadwerkelijk voor veroordeeld is.
in het geval van bogarde is het door twee onafhankelijke instanties onderzocht en dus geen reden geweest voor een verder uitwerking van de klacht

misschien, heel misschien zit daar een groot verschil.

22 februari 2022 om 23:29

@soccerfan_1
Ik denk dat je prive is prive niet zo zwart wit kunt stellen, stel je hebt een speler in je selectie die op een mes in het been van een familielid zet, het onderzoek loopt nog maar feit is dat het slachtoffer een beenwond heeft zeg je dan nog steeds prive is prive. Ik denk dat Ten Hag daar wel iets van heeft geleerd door hierin een minder passieve houding in heeft en juist op de vragen in durft te gaan ook omdat het per geval anders ligt.

23 februari 2022 om 10:54

Ook in dit geval heeft Ajax gefaald. Promes mocht al die tijd gewoon meetrainen en zelfs spelen alsof er niks gebeurt was

23 februari 2022 om 01:03

Nogmaals, de kwestie is als prive beoordeeld en valt daarmee onder de privacy van een werknemer. Dan houdt het op voor een werkgever.

Rare situatie. Het ontbreekt hier wel echt aan details, maar het is ook moeilijk dit allemaal maar in de openbaarheid te gooien. Als Bogarde zwaar over de schreef moet gaan moet ie gewoon weg worden gestuurd, je bent uitgangbord van het bedrijf als assistent-trainer en die verantwoordelijkheid moet worden gepakt.

Eigenlijk dus niks aan de hand.

22 februari 2022 om 21:41

Nee, psychische schade en een stoornis is idd niets. NOT !!

22 februari 2022 om 23:12

Er lopen nog meer deugers rond. Zo hard willen deugen en zo hard iemand veroordelen zonder kennis van de feiten. Laten we het omdraaien, labiele vrouw krijgt affaire met bogarde en kan het niet verteren dat hij kiest om ermee te kappen. Blijft hem benaderen via onder andere app om het toch nog eens te proberen en bogarde maakt op een steeds agressievere toon duidelijk dat hij er geen behoefte aan heeft. Kan me er zelfs een dreigende toon bij voorstellen als de vrouw in kwestie zelf ook begint met dreigen. Nee wat ik voorstel is natuurlijk totale onzin en kan nooit. Nee bogarde heeft die vrouw een jaar lang gestalked om haar in bed te krijgen en die vrouw ging er totaal aan onder door, iedere andere mogelijkheid is uitgesloten. Ajax had hem eruit moeten flikkeren en publiekelijk aan de schandpaal nagelen. Dat bogarde in deze het slachtoffer is die het op een verkeerde manier afhandelt is onmogelijk.

22 februari 2022 om 23:24

@ninjakai
Bogarde is blijkbaar niet vervolgd voor hetgene wat er wel of niet is gebeurt, de zaak omdraaien is een beetje onzinning anders was dat er ook wel uitgekomen. Blijkbaar zit Ajax momenteel in de hoek waar de klappen vallen, als de club het verder netjes oplost waait die storm ook wel weer over maar om in de tegenaanval te gaan is ook niet slim aangezien er nog een hoop onduidelijk is.

23 februari 2022 om 00:37

Schei toch een partij uit met je "er lopen nog meer deugers rond". Zelfde liedje iedere keer. Het is voor teveel mensen amper voor te stellen dat we genoeg teringlijers hebben in dit land, duss kijken we éã©rst uiterst sceptisch naar het slachtoffer ipv gewoon de middenweg te kiezen en onderzoeken af te wachten.

En je kunt lekker een scenario omschrijven om zelf een vraag te stellen én een antwoord te geven, maar dat geeft je geen gelijk. Niemand zal beweren dat jouw scenario totale onzin is. Daarnaast wordt hier praktisch niet om de kop van Bogarde gevraagd, maar wordt er een weerwoord gegeven tegen knuppels die iedere vorm van empathie missen, waarbij een opperknuppel zelfs lichtzinnig doet over ernstige ziektes als Ptst.

23 februari 2022 om 01:07

De onderzoeken zijn geweest en het oordeel was dat dit een prive kwestie was.
Maar ja, anno 2021 bestaat privacy niet meer en is elke man een dader dus hopla, trail by media.

23 februari 2022 om 09:02

Prive en privacy zijn natuurlijk wel verschillende dingen. Als Lil Kleine in zijn prive situatie zijn vriendin slaat is het wel prive, maar blijft het niet in de privacy. Ook dat een man automatisch een dader is staat hier volledig los van.
Wat opvalt is dat er niet ontkent wordt dat er iets gebeurd is, sterker nog Ajax heeft aangekondigd meerdere gesprekken met hem gevoerd te hebben. Dat doet vermoeden dat Bogarde toch behoorlijk de schijn tegen heeft.
Wat ik mij daarnaast afvraag is of deze vrouw ook aangifte bij de politie gedaan heeft. De oordelen die geveld zijn zijn door de ISR en een partij die door Ajax ingeschakeld is gedaan. Deze zeggen niet dat hij wel op niet schuldig is alleen dat het buiten de werksituatie om gebeurd. Waarom zou je wel melding maken bij de ISR en niet bij de politie ?

23 februari 2022 om 12:17

Deze vrouw heeft geen aangifte gedaan. Er is waarschijnlijk ook helemaal geen sprake van strafbare feiten. Deze vrouw heeft daarom Ajax, de Knvb, ISR, Nocnsf en de media benaderd om druk te zetten. Maar ving overal bot, nou ja, behalve bij de media dan.

23 februari 2022 om 12:42

Wat ik uit de teksten haal is niet dat er bepaald is of er wel of geen strafbare feiten zijn, maar dat de partijen waar zij bij geweest is aangeven dat zij niet de partijen zijn die dit iets aan gaat.
Hoe weet jij dat er geen strafbare feiten zijn ?

Een destructief uitgepakt interactiepatroon wat leidt tot een PTST. Je vraagt je bijna af wat die dan heeft gestuurd. Ik heb wel weer een vermoeden

23 februari 2022 om 01:10

Alsdus de persoon die door de vrouw was ingehuurd. Overigens betekend interactie communicatie van twee kanten. Dus iets heel anders dan eenzijdige stalking.

Van de Sar weer nergens te bekennen, excuus zal wel weer zijn dat Ten Hag als eerst wordt geïnterviewd voor groot tv publiek. Als van den Sar beetje ballen heeft vraagt die zelf eens interview aan!!

22 februari 2022 om 21:16

Ajax heeft gewoon een statement gegeven?

23 februari 2022 om 01:11

En nogmaals, kweste is als prive beoordeeld en valt daarmee onder de privacy van de werknemer. De werkgever kan er niks meer mee.

misschien maar eens een keer met z'n alle de krantjes een jaar boycotten. leren ze het wel af om ouwe koeien uit de sloot te halen en de wereld zo kapot te maken . bij elke club zitten ze gewoon met angst te wachten wat is het volgende dat naar buiten komt

22 februari 2022 om 21:44

Gast ben je wel helemaal goed? Die vrouw heeft PTST overgehouden aan het handelen van de assistent trainer van Ajax. Ga jij het hebben over het boycotten van de kranten.
Zo'n misselijk figuur moet je niet eens in je club willen.

22 februari 2022 om 23:13

Gast het handelen van de trainer heeft er aan bijgedragen. Nergens staat, dat dat de oorzaak is.

Haha wow. VZ heeft de evenementen beter verwoord dan het NRC. Wat een kwaliteitskrant.

22 februari 2022 om 21:58

En toch roept dit vragen op. Het ene onderzoek is geseponeerd en het andere niet ontvankelijk.
En een slachtoffer dat zware psychische klachten heeft.

22 februari 2022 om 22:01

Wat wil je suggereren?

22 februari 2022 om 22:03

Ik wil suggereren, nee sterker ik zeg, dat dit vragen oproept...

22 februari 2022 om 23:37

Het roept ontzettend veel vragen op. Dat is denk ik het probleem en was mijn opmerking bedoeld als een sneer naar de NRC. Snap jij bijvoorbeeld wat er bedoeld wordt met: "actief bijgedragen aan een voor de klaagster destructief uitgepakt interactiepatroon".

22 februari 2022 om 23:43

Ik doelde op de onbevredigende onderzoeken, maar dat is idd wel vaag. Ik denk dat ik die zin wel kan begrijpen, maar dan doe ik een aantal aannames waarvan ik verder geen weet heb en dan ga ik richting interpretatie modus met wel heel weinig informatie ...

23 februari 2022 om 00:15

Exact. Ik heb hetzelfde. Heel hinderlijk.

Conclusies uit de onderzoeken vind ik op het eerste oog verdedigbaar. ISR toetste in eerste instantie of zij zelf rechtsbevoegd zijn de klacht te onderzoeken. In andere woorden, of de klacht gerelateerd is aan de (sport)professie. Hier hebben ze blijkbaar geconcludeerd dat het niet zo is, dus is de klacht niet ontvankelijk verklaard.

Het tweede onderzoek lijkt wat verder te zijn gegaan. Zij hebben echter geen eenduidig antwoord kunnen geven op de vraag of het incident werkgerelateerd is. Werk en prive kan soms namelijk door elkaar vloeien. Waar precies de grens ligt is vaak afhankelijk van het bedrijf, haar beleid en cultuur/normale gang van zaken. Daarom is het uiteindelijke oordeel aan Ajax overgelaten. Zij hebben gesteld dat het onder prive viel, dus kon het onderzoeksbureau de verdere vragen niet beantwoorden. Geseponeerd dus.

Een voorbeeld:
Ik geloof dat ik wel eens heb gelezen dat jij op opdracht bij verschillende klanten met projecten werkt. Ik hoop dat ik mij hierin niet vergis. Stel dat jij op basis van een uurtarief aan een project werkt. Meestal worden omtrent communicatie afspraken gemaakt in je SoW. Er worden echter niet altijd afspraken voor app contact gemaakt. Zulke gesprekken kunnen soms zowel een professioneel als persoonlijk karakter hebben en kortstondig als langdurig zijn. Welk gedeelte van een gesprek zou je dan bijvoorbeeld in rekening kunnen brengen?

23 februari 2022 om 01:13

De onderzoeken zijn juist zeer helder. Een prive kwestie waar de sport, dus Ajax, niets mee van doen heeft.

23 februari 2022 om 08:50

@regulator
Ik ben het eens met je analyse over de onderzoeken. De uitkomst liggen prima in het straatje van Speedy's van deze wereld: "niet Ajax gerelateerd, doorlopen svp".
Ik vind het echter onbevredigend omdat ik nu een half (of misschien niet eens een half verhaal) krijg voorgeschoteld.

Je voorbeeld is echter niet relevant (je hebt wel goed opgelet!). Dat weet ik goed te scheiden. Echter je kan allemaal min een dergelijke situatie terecht komen, dat lot treft niet alleen labiele, kwetsbare vrouwen.
Ik weten niet of je het filmpje heb gezien waarbij Poetin de oren wast van de voorzitter van een of ander veiligheidscomite. Die kerel moet slim, weerbaar en zelf ook een mannetje zijn anders komt die niet op die positie, maar hij werd aardig publiek gepiepeld door Poetin en ik meende angst bij hem te bespeuren.

23 februari 2022 om 10:22

Hahaha fucking hell. Sorry man, ik was tot best laat aan het werk. Zie nu pas hoe formeel m'n tekst geschreven is.

Ja Poetin heeft ook aardig wat verdwijningen en vergiftigingen op zijn naam. Dat hij dat soort effect op mensen heeft, lijkt mij enigszins logisch. Zelfde geldt voor bijv. een Mladic die een Karremans de les leest.

Punt wat ik wilde maken is dat werk en prive soms redelijk fluide kan zijn en dat hier aardig wat concrete vragen over kunnen ontstaan. Daarom kan ik bij voorbaat enigszins begrijpen waarom het onderzoek niet heel ver is gekomen en geloof ik Ajax op haar woord.

Blijft natuurlijk wel een slager die zijn eigen vlees keurt. Maar goed.. Met het ISR onderzoek in het achterhoofd is dat wel enigszins gedekt.

Misschien wordt het eens tijd dat alle Bvo's eens grondig onder de loep worden genomen. Bij Ajax zijn dingen gebeurd die fout zijn en werken mensen die er misschien om wat voor reden dan ook niet meer mogen werken. Maar ongetwijfeld gaat er achter de schermen bij veel meer clubs van alles mis. Wellicht dat een programma als BOOS hier onderzoek naar kan doen. Bij de voice is een beerput open gegaan. Ze gaan nu ook een programma maken over de toeslagenaffaire en de belastingdienst zweet al want ze hebben meteen aangifte gedaan wegens bedreiging. Ik ben wel benieuwd welke clubs allemaal iets te verbergen hebben

Ik zou wel weten wie deze psychologische onderzoeken heeft uitgevoerd. Ik werk meer dan 10 jaar binnen de psychiatrie, en dit breekt echt mijn klomp.

22 februari 2022 om 21:38

Verklaar u nader. U denkt niet dat de geestelijke schade dusdanig erg kan zijn door enkele berichten?

22 februari 2022 om 21:47

Tegenwoordig is “men” al snel beledigd, gekwetst, et cetera. Maar in plaats van hulp in te roepen zoekt men de (social) media. Dat zegt vaak genoeg. Aandachtsg**le personen. Zielige, tanende wereld waarin we leven. Bah.

22 februari 2022 om 22:02

Knap staaltje victim blaming. bah

22 februari 2022 om 22:07

Tegenwoordig ben je al een ‘victim’ als je een foto van een piemeltje toegestuurd krijgt. Pfoe, hoop dat ze er ooit weer bovenop komen.

22 februari 2022 om 22:12

Als je nog niet begrijpt dat het niet om een fotootje gaat maar om misbruik van (machts)positie ... tja ....

22 februari 2022 om 22:15

Jeetje, dan reageer je niet en blokkeer je hem. Wat een gezever allemaal zeg.

22 februari 2022 om 22:21

Heerlijk als je zo simpel in het leven staat

22 februari 2022 om 22:26

Verschrikkelijk, als je overal problemen ziet en constant op je zere zieltje wordt getrapt.

22 februari 2022 om 22:29

zeg eens eerlijk... empathie is niet je sterkste kant he...

22 februari 2022 om 22:31

Voor echte slachtoffers heb ik empathie. Niet voor vrouwen die een piemeltje in de inbox krijgen en vervolgens hun zielige verhaal in de media doen.

22 februari 2022 om 22:34

"echte" slachtoffers ... ik wens je veel wijsheid in je leven...

22 februari 2022 om 23:16

NJfromVOL, je beseft je dat he mogelijk aan victim blaming doet door dit richting Bogarde te schuiven of niet. Je trekt een hele hoop conclusies.

22 februari 2022 om 23:39

Ik heb Bogarde geen een keer genoemd en zelfs niet impliciet naar verwezen.
Ik heb echt geen idee hoe jij kan concluderen wat je doet.

22 februari 2022 om 23:45

@NJ: Ik begin persoonlijk de woorden victim blaming behoorlijk beu te worden. Alsof men vergeet dat je je tegen handelingen van anderen ook kan bewapenen.

Zet victim blaming tegenover products of our environment en je zult nimmer van culpa kunnen spreken.

22 februari 2022 om 23:53

Ik heb dan weer een allergie tegen mensen die alles met de mantel der liefde willen bedekken voor een groter goed. Het zogenaamd niet willen begrijpen dat het niet om een foto gaat (en dat ridiculiseren), maar om machtsmisbruik, een ongezonde werkomgeving of -sfeer en zo zaken downplayen.

23 februari 2022 om 00:22

Qua machtsmisbruik en veilige werkomgeving geef ik je natuurlijk helemaal gelijk. Dat zijn gewoon kernvoorwaarden.

Wel vraag ik mij in het gehele Bogarde verhaal af waarom de vrouw gewoon het nummer niet blokkeerde. Alleen dat al verstaat men al onder victim blaming.

23 februari 2022 om 01:16

De tekst stelt duidelijk 'interactie'. Bij blokkade kon de vrouw geen interactie met Bogarde hebben en dat wilde ze kennelijk wel. Alleen liep het niet zoals ze wilde en die frustratie verergerde haar psychische problemen.

23 februari 2022 om 09:03

@speedyafc,
Was jij erbij of is dit jouw aanname ?

23 februari 2022 om 09:04

@regulator,
Ik vind dat ik dit die conclusie niet kan maken obv bovenstaand verhaal. Interactie omvat voor mij meer dan digitaal / App contact.

23 februari 2022 om 10:10

@NJ: Ik formuleerde het negatief, maar het blijft nog steeds een reele vraag.

Wat interactie is, is dan wel weer onduidelijk. Ik begrijp de hele strekking van het gebruik van het woord niet. NRC geeft tot dusver alleen app contact als voorbeeld, dus vind ik het moeilijk om het breder te zien dan dat.

Wat ik mij ook bijv. afvraag is de reden waarom het slachtoffer zich alleen heeft beperkt tot klachten bij de werkgever en ISR. Lijkt mij dat je bij PTSS klachten best aangifte danwel een prive rechtszaak (bijv. onrechtmatige daad) tegen Bogarde begint.

Er blijven gewoon heel veel objectieve vragen onbeantwoord en daarom vind ik de woorden victim blaming irritant. Ik ben blij dat vrouwen wel meer worden geloofd dan voorheen. Ik vind echter wel dat je kritisch naar ieder verhaal moet blijven kijken. Vooral als de 'aanklacht' zoals veroorzaken van PTSS vrij heftig is.

23 februari 2022 om 10:43

Victim blaming was een reactie op DRL die alles m.i. iets te makkelijk op een hoop gooit. De discussie die daaruit volgt is een meer hypothetische discussie zonder dit op Bogarde te betrekken (en een beetje op Overmars).

We waren het er al over eens dat dit stuk meer vragen oproept dan beantwoordt.

Ajax is nu het bokje.. de “journalisten” blijven maar graven. Willen allemaal scoren natuurlijk, praat de acties niet goed maar het lijkt erop dat iedereen mee wil liften met dit soort nieuws ongeacht het goed of slecht is. Triest!!!

Ajax is nu het bokje.. de “journalisten” blijven maar graven. Willen allemaal scoren natuurlijk, praat de acties niet goed maar het lijkt erop dat iedereen mee wil liften met dit soort nieuws ongeacht het goed of slecht is. Triest!!!

22 februari 2022 om 21:35

Er zijn vast ook journalisten aan het graven bij andere clubs, maar daar gaat wat tijd overeen. Het verhaal van Bogarde was al kant en klaar en dus makkelijk in de krant te gooien. Maar reken maar dat bijvoorbeeld het Eindhovens Dagblad ook graag zou scoren met een verhaal over iemand bij PSV. Dit zijn nu eenmaal zaken waarmee je heden ten dage veel lezers scoort. En dat is het doel van die krantjes, gewoon lezers scoren.

Nu het is gebleken dat dit een prive kwestie is , waarom heeft deze dame geen aanklacht ingediend. het is al heel wat dat ze Ajax hier over heeft ingelicht, dus echt bang is ze niet. Waarom is ze niet verder gegaan , ze is ernstig beschadigd door Bogarde

23 februari 2022 om 01:20

Ze is verder gegaan. Behalve Ajax ook de Knvb, de sportkamer tegen sexuele intimidatie en zelfs het NocNsf heeft ze ingeschakeld. Alleen kreeg ze haar zin niet dus nu trail by media.
Gezien het over interactie tussen twee petsonenen gaat en men spreekt over een prive kwestie, is het zeer vermoedelijk niet strafbaar wat er gebeurt is dus geen aangifte.

Hij zonder zonde werpe de eerste steen. Al die mediafiguren, zielige personen op fora en die de media opzoeken moeten eens kritisch naar hun eigen leven kijken. Iedereen heeft op een of meerdere vlakken misstappen begaan. En ik praat niks goed, begrijp me niet verkeerd. Fout is fout. Maar al die hijgerige reacties en aandacht. Dan kan je van iedereen, inclusief jezelf, wat vinden. Dan moet iedereen ontslagen worden. En dan?

22 februari 2022 om 21:50

Nee. Ik (en hoop vele met mij) heb nog nooit een vrouw lastig gevallen of seksueel geïntimideerd. Of op andere vlakken acties gedaan van zulk formaat. Ik mag hopen jij ook niet anders mag je van mij ook ontslagen worden inderdaad.

22 februari 2022 om 22:09

Ach coolJ, wat ben jij een voorbeeld voor velen. Wil je mij aub ook door het slijk halen, omdat ik vroeger ooit in een dronken bui een vrouw ongevraagd in haar bil heb geknepen tijdens het voorbij lopen in de kroeg. Niet te hopen dat ik 10 jaar na dato nog ontslagen wordt. Sterkte voor alle slachtoffers.

23 februari 2022 om 01:22

Zo te horen heb jij het nog nooit uitgemaakt met een vrouw die zelf verder wilde met een relatie.
Niet alles is sexuele intimidatie. Hier heeft men het over giftige interactie, dwz. twee personen die communiceren.

Het is geen privékwestie. Zoals Arno Vermeulen ook zegt. Ajax heeft hier wel degelijk veel mee te maken. De vrouw leerde Bogarde namelijk kennen in zijn werk bij Ajax. Later is Bogarde nog verdergegaan buiten Ajax om.

22 februari 2022 om 23:18

Vermeulen dacht om hele andere redenen dat het geen privé kwestie was. Namelijk omdat Ajax het onderzocht. Vervolgens volledig ontrafeld en niet gepubliceerd.....

23 februari 2022 om 01:24

Het is allang beoordeeld door de sportkamer sexuele intimidatie en die heeft het als een prive kwestie beoordeeld. Zowel in eerste aanleg als in het beroep. Prive dus.

Geef ten Hag heel snel een dikke bonus van 5 miljoen voor al het werk wat ie op en buiten het veld verricht. Gek genoeg wordt ik erg blij als hij aan het woord is, dat had ik in zijn begin periode nooit verwacht.
Als die morgen ook weer winnend naar Amsterdam terugkeert is het helemaal geweldig…

Van der Sar was weer eventjes aan het duiken? Als Ajax fan schaam ik me voor deze man. Niet de doelman, maar de algemeen directeur. Je uithangbord. Al zou je de laatste tijd denken dat Ten Hag twee functies in 1 combineert. Want wanneer de club in brand staat, is de AD foetsie...

23 februari 2022 om 01:25

Komop, je snapt toch wel als het beoordeeld is als een prive kwestiw de werkgever er niks over mag zeggen ivm de privacy van de werknemer.

23 februari 2022 om 12:39

Dat is niet mijn punt, maar dat bij iedere heikele kwestie rondom Ajax de algemeen directeur met twintig paarden naar een microfoon moet worden gesleurd omdat hij anders een oorverdovende stilte laat vallen. Erik ten Hag is op papier trainer/coach. Maar sinds kort communicatie deskundige v.w.b. alle zaken waarin Ajax wordt genoemd. En krijgt van mij een heel groot compliment hoe voorbeeldig hij dat invult. Maar uiteindelijk moet van der Sar het daar niet op aan laten komen. Ook mede daarom moet Ajax, of een andere algemeen directeur aanstellen, of communicatiezaken overdragen aan iemand die dat vak wel beheerst. Al is die laatste constructie natuurlijk een aanfluiting voor een club als Ajax.

23 februari 2022 om 12:56

Nogmaals, Ajax kan niet reageren op de situatie Bogarde omdat het een prive kwestie betreft. De werknemer zijn privacy is beschermt, een werkgever kan die niet zomaar eventjes negeren. Van de Sar kan hier dus helemaal niets over zeggen. Vandaar Ajax het bij een verklaring zonder enige details heeft gelaten.
Een stilte laten vallen is dus precies wat er gebeuren moest.

Poeh, zou Overmars hier naar gekeken hebben? En wat denk je dan?
Dan heb je toch een behoorlijke waarschuwing gehad zou ik zeggen?
Je begrijpt er steeds minder van

Ik kan niet wachten tot andere clubs aan de beurt zijn, het kan niet alleen bij Ajax voorkomen. Trek clubs zoals PSV, Feyenoord, AZ (eigenlijk alle clubs) maar is goed na!

Keur het zeker af, begrijp mij niet verkeerd.

Jaja bij Ajax weten ze niet hoe je met vrouwen omgaat, maar dit is echt een non verhaal, het is onderzocht en het heeft niets met werk te maken. Houdoe he.

Men doet net alsof dit iets nieuws is... (sexueel) overschijnend gedrag. Dit gebeurt al jaren en dat zal ook blijven gebeuren, net zoals er ook nog dagelijks moorden worden gepleegd. Racisme idem. Je hoeft het natuurlijk niet goed te honden...en dat is het ook niet, maar als zelfs een prins zich hieraan schuldig maakt, waarom dan zo verbaasd reageren? Alleen willen de vrouwen nu aandacht, want je hoort alleen gevallen van jaren geleden. Zwegen ze toen, dan mogen ze nu...nee,dat moeten ze ook nu zwijgen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren