Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Chaotische middag in Utrecht: Lindhout moet duel twee keer staken

Laatste update:

FC Utrecht en Vitesse hebben de punten gedeeld in een wedstrijd vol chaos. Het Eredivisie-duel werd tot tweemaal toe stilgelegd vanwege vuurwerk en het kletsnatte veld was nauwelijks bespeelbaar. Moussa Sylla zette FC Utecht voor rust op voorsprong, waarna Danil Doekhi in blessuretijd de 1-1 tegen de touwen kopte.

René Hake koos ervoor om zijn basiself ten opzichte van het verloren Eredivisie-duel met Heracles Almelo (1-0) op maar liefst vijf plekken te wijzigen. Onder anderen Bart Ramselaar, Sander van der Streek en Sylla mochten vanaf het eerste fluitsignaal starten. FC Utrecht toonde zich efficiënt door na een slechte terugspeelpass van Jacob Rasmussen de eerste kans direct om te zetten in een doelpunt. De bal werd door het kletsnatte veld vertraagd, waardoor Sylla kon profiteren: 1-0.

De ontmoeting in De Galgenwaard werd met een klein half uur op de klok stilgelegd doordat er vanuit het uitvak met Vitesse-supporters vuurwerk op het veld werd gegooid. Na het incident met het vuurwerk gooien was er overleg tussen alle betrokken partijen, waarna scheidsrechter Allard Lindhout besloot om een afkoelingsperiode in te lassen. Het voorval zorgde voor boosheid bij onder meer Maximilian Wittek, die de fans van Vitesse maande om te stoppen met het gooien van vuurwerk. Na een onderbreking van circa twintig minuten werd de wedstrijd weer hervat.

Aan de kant van Utrecht kwam de dreiging in het eerste bedrijf voornamelijk van Sylla. De aanvaller was in een sprintduel eerder bij de bal dan Rasmussen en kreeg daardoor een kans de marge te verdubbelen, maar zag zijn schot ditmaal net naast gaan. Door de slechte weersomstandigheden was het creëren van uitgespeelde kansen geen gemakkelijke opgave, waardoor Vitesse probeerde om met schoten van afstand de gelijkmaker te forceren. Poeiers van Nikolai Baden Frederiksen en Maximilian Wittek gingen echter net naast het doel van Fabian de Keijzer.

De doelman van Utrecht bracht de bezoekers in de tweede helft bijna eigenhandig terug in de wedstrijd na een ongelukkige uittrap. De Keijzer leverde knullig in bij Loïs Openda, die de bal tot grote opluchting van de sluitpost vanaf een meter of dertig net niet tussen de palen kreeg. Waar Vitesse zich op wilde maken voor een slotoffensief, werd de ploeg benadeeld door Adrian Grbic. De ingevallen spits plantte zijn elleboog in het gezicht van Mike van der Hoorn en mocht vervolgens met rood inrukken.

De bezoekers dachten in de slotfase een punt aan het duel over te houden, nadat Openda in het zestienmetergebied aan zijn shirt werd getrokken door Willem Janssen. Lindhout werd door VAR Ivar Oostrom naar de kant geroepen om het moment nogmaals te bekijken, maar ook na het zien van de beelden bleef de scheidsrechter bij zijn standpunt om geen strafschop te geven. In blessuretijd was de gelijkmaker van Vitesse uiteindelijk toch een feit. Een voorzet van Eli Dasa werd van richting veranderd door Django Warmerdam, waarna Doekhi de 1-1 tegen de touwen kopte: 1-1.

Het rustig uitspelen van het duel zat er niet in, want de Vitesse-supporters lieten zich andermaal van hun slechte kant zien door opnieuw vuurwerk op het veld te gooien. De wedstrijd werd voor de tweede keer voor een korte periode stilgelegd. In de drie minuten die nog uitgespeeld werden kwam er geen verandering in de stand.

Nr.TeamMWGV+/-Pnt
1PSV3026317881
2Feyenoord3022625472
3FC Twente3018662660
4AZ3016772455
5Ajax301398748
6NEC30121171547
7FC Utrecht301299245
8Go Ahead Eagles3011910542
9Sparta Rotterdam3011712240
10sc Heerenveen3010614-636
11Fortuna Sittard309813-1835
12Almere City FC3071211-1833
13PEC Zwolle308814-1832
14Heracles Almelo309516-2232
15Excelsior3051015-2025
16RKC Waalwijk306618-2124
17FC Volendam304719-4419
18Vitesse304521-46-1

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gerechtigheid dat er 1-1 werd gemaakt want dat Lindhout geen pingel geeft is echt schandalig. Hoe kan je als scheids naar die beelden kijken en dan geen penalty geven?

20 februari 2022 om 19:23

Vraag me soms ook echt af wat er in zo een scheids zn hoofd omgaat. Willen graag afwijken van de VAR en de show stelen? Waarom moet hij uberhaupt zelf die beelden zien is de vraag. Die VAR moet gewoon tegen hem zeggen dat ie moet fluiten en een pingel moet geven klaar. Wordt eerst aan zn shirt getrokken en vervolgens gehaakt.

20 februari 2022 om 19:25

Enige wat ik zou kunnen verzinnen is dat de overtreding buiten de 16 begint, ik zou het anders ook echt niet weten..

20 februari 2022 om 19:37

Dit valt toch niet te beredeneren? Geen enkel argument om geen strafschop te geven

20 februari 2022 om 19:48

Maar dan is het toch gewoon een vrijetrap? Kijk ik ben geen vitesse fan. Maar dit is gewoon een pingel. Die lindhout wat een drama

20 februari 2022 om 19:52

Ja maar een vrije trap mag je volgens mij niet geven nav de Var. Maar laat duidelijk zijn, ik vind het ook gewoon een pingel en een onbegrijpelijke beslissing.

21 februari 2022 om 00:53

@AjaxLochem
Plek waar overtreding eindigt is waar de wedstrijd hervat word. Als overtreding eindigt in 16 is het strafschop.

20 februari 2022 om 19:24

Misschien omdat het 30 seconde daarvoor een penalty is voor Utrecht die niet gegeven wordt?

20 februari 2022 om 19:26

En 10 minuten daarvoor die judoworp op Baden?

20 februari 2022 om 19:27

En daarvoor nog een penalty die vitesse hoort te krijgen en de bal kwam op de ondersteunende arm

20 februari 2022 om 20:08

Ja, want we weten allemaal dat de VAR zo werkt... die kijkt naar niet gegeven pingels aan de andere kant. Tuurlijk.

20 februari 2022 om 20:38

Lindhout heeft inmiddels zelf ook al toegegeven dat hij fout zat.

20 februari 2022 om 21:02

Is inderdaad bizar

Vitesse de rest van het seizoen geen uitsupporters meer lijkt mij de beste straf.

20 februari 2022 om 19:24

Helemaal mee eens

20 februari 2022 om 19:27

Lijkt mij een prima optie. Sinds dit jaar zijn er meerdere problemen bij Vitesse helaas. Een nieuwe jonge lichting op zuid die graag hooligans willen zijn. Sneue figuren. Daarvoor eigenlijk nooit problemen gehad met Vitesse fans.

20 februari 2022 om 19:29

Respect voor je realistische en eerlijke blik naar de eigen "aanhang". Kunnen wij nog wat van leren. Wangedrag door supporters van Ajax of andere topclubs wordt me hier net iets te vaak goedgepraat.

20 februari 2022 om 19:34

Zonder fans geen problemen hè Zonder dollen, kan me inderdaad niet zoveel herinneren van Vitesse fans. Jammer om te horen dat er een nieuwe lichting treurwilgen is opgestaan. Klote voor de goedwillenden daar.

20 februari 2022 om 19:43

Jaa dat is erg klote. Vroeger ging ik nog wel eens mee naar uitwedstrijden, maar tegenwoordig eigenlijk niet meer. Erg opgefokte sfeer en soms toch een onveilig gevoel. Dan kijk ik wel vanuit huis.

20 februari 2022 om 19:27

Flauwekul natuurlijk. Dan zou men ook niet meer naar de kroeg kunnen omdat er wel eens een knokpartij is... Nee, de daders aanpakken, niet Alle supporters van welke club dan ook. Dan zouden er veel thuis moeten blijven. Die kant neigen we wel ok te gaan, en ik snap dat ook wel. Hoop het echter niet. Een ECHTE werkende voetbalwet is een stap in de juiste richting denk ik.

20 februari 2022 om 20:58

Misschien zou het eens moeten beginnen dat de goedwillende het tuig aanpakken? Er wordt altijd gesuggereerd dat het maar een paar galbakken zijn die de boel verzieken voor de rest. Maar 'de rest'pakt de galbakken ook niet aan maar kijkt toe of moedigt aan.
Ik begin steeds meer voorstander te worden voor het pertinent weigeren van uitpubliek.

20 februari 2022 om 19:28

Schij uit man. Dan mag Utrecht ook niet meer. Ik ga dit niet verdedigen of goedpraten maar heb je Vitesse-Utrecht niet gezien? Was precies hetzelfde. Door een stel onverlaten mag er straks nergens meer uitpubliek. Een paar gekken die het voor anderen verknallen. En dat is niet alleen van Vitesse zijn kant. Alle wedstrijden waar bekers zijn gegooid dan? Het is niet 1 richtingsverkeer maar overal zo. Maar ga niet 1 club benadelen terwijl het overal raak is.

20 februari 2022 om 19:32

Klinkt niet gek toch? Hoe vaak moet onze mooie sport nog kapot gemaakt worden door dit soort tuig? Elke week is het wel weer ergens raak, omdat ome tokkie zich niet kan gedragen..

20 februari 2022 om 19:32

Zo is het!

20 februari 2022 om 19:32

Yup. Dus Utrecht ook. Zou nu vooral naar de eigen supporters kijken. Het is namelijk altijd zo dat het er maar een paar zijn maar andere clubs worden ook gestraft na zulk wangedrag.

20 februari 2022 om 23:34

Als je zegt dat je het niet goed gaat praten moet je niet alsnog met een betoog komen

22 februari 2022 om 21:20

@mike dat is onzin wat je nu zegt want ik kom niet met een betoog. ik zeg alleen dat ik het er totaal mee eens ben dat dit tuig niet in een stadion thuis hoort. Er word nu ineens gesproken of Vitesse maar moet inbinden elke uitwedstrijd om zonder publiek te komen en nog door Utrecht supporters ook. Dus geef ik aan dat jullie precies hetzelfde gedaan hebben en dan is het ineens goed en Utrecht heeft het prima gedaan? Gewoon dat volk uit het stadion verbannen en er nooit meer ergens in laten.

20 februari 2022 om 19:34

Ik vind het wel wat overdreven. Ten eerste, hoe kunnen die gasten dit soort vuurwerk meesmokkelen? Als ze gewoon goed gefouilleerd worden pik je dat er zo uit. Ten tweede, waarom de hele Vitesse aanhang direct aanpakken voor het wangedrag van enkelen. Zet een paar goede cameras neer en pik de echte daders er gewoon uit.

20 februari 2022 om 19:52

Als je adequaat kunt handhaven dan hoef je niet eens te fouilleren. Probleem is dat daar helemaal geen capaciteit voor is. Het echte probleem is dat de clubs zelf deze raddraaiers al jaren een hand boven het hoofd houdt terwijl de gemiddelde harde-kern-supporter voor alles behalve het voetbal komt.

20 februari 2022 om 19:55

Ruiz_fct. Als het echt maar een paar zouden zijn volgens jou dan vraag ik mij af waarom de rest van de Vitesse supporters die paar debielen niet het stadion uitrammen. En het is misschien verstandig om voor de rest van het seizoen geen supporters mee te nemen naar uitwedstrijden.

20 februari 2022 om 20:01

@voetballer2 Simpel. Ik kom om voetbal te kijken, niet om andere mensen het stadion uit te rossen. Dat is toch echt een probleem van de club zelf.

20 februari 2022 om 20:06

Omdat de daders vaak van die doorgesnoven types zijn die niet te benaderen zijn en vaak ook nog in een groep staan. Je kan ze wel aanspreken maar het enige wat er van komt is ruzie en vechtpartyen. Je kan niet van normale burgers verwachten dat ze die tokkies gaan benaderen want uiteindelijk word je of in elkaar geslagen of prive lastig gevallen door ze.

20 februari 2022 om 20:09

Hou toch op joh. "gitzwarte middag" is de kop, vanwege een beetje vuurwerk.

Ja, die gasten zitten fout. Zeker die tweede keer. Stom. Mag niet. Allemaal duidelijk. Maar er is niemand geraakt, niemand is gewond, het stadion is niet afgefikt, er zijn geen apengeluiden gemaakt, er was vuurwerk. Vroeger was dit doodnormaal, nu mag het niet meer, maar laten we niet doen alsof er een moord gepleegd is.

20 februari 2022 om 20:18

Als een stuk vuurwerk verkeerd vliegt heb je wel gewonde of doden wil je het net zo lang goed praten tot dat het slechter afloopt?

20 februari 2022 om 20:18

Was jij erbij ? Er gingen een paar behoorlijke knallers het familievak in .. niet alleen fakkels ofzo .. dan heb in liever apegeluiden dan een levenslange tinnitus voor een ventje van 4 ofzo

20 februari 2022 om 22:40

@Toine, dat wist ik niet, ik heb alleen die fakkels op het veld zien liggen. Vuurwerk een familievak ingooien is echt van een andere orde.

20 februari 2022 om 23:36

Er zijn daadwerkelijk wel mensen geraakt, in het familievak notabene

20 februari 2022 om 23:46

Mag ik eerlijk zeggen dat het me geen reet uitmaakt of het een familievak is of niet? Dat vuurwerk moet gewoon geen enkel vak in. Als ik naar een wedstrijd ga wil ik me ook veilig voelen, familievak of niet.

21 februari 2022 om 09:06

Tuurlijk Koen, is ook allemaal niet oke. Met kinderen zou de drempel nog wat hoger moeten zijn, maar in beide gevallen is het gewoon belachelijk.

Vraag me overigens af waarom familievakken naast het uitvak zitten. Alsof die families een buffer moeten zijn tegen supportersproblemen.

20 februari 2022 om 21:32

Dan zou Utrecht dat ook moeten, kan je Vitesse-utrecht in de Gelredome nog herinneren? Die gooiden het zelf naar het Noord vak waar vaak kinderen tussen staan.

Wat speelde mijn Fc Utrecht zwak. Thuisvoordeel, tegen een man minder, scheidsrechter op je hand en dan onder deze omstandigheden toch niet de 1-0 over de streep trekken. Ongelofelijk.

20 februari 2022 om 19:26

@nuanceman Het is haast niet meer ongelooflijk te noemen. Dit gebeurt bijna wekelijks dat Utrecht een wanprestatie op de mat legt. En dan hoor je Hake eerder deze week zeggen dat de supporters een steun in de rug kunnen zijn. En dan laat je dit zien? Schandalig!

20 februari 2022 om 23:37

Ik ben trouwens wel benieuwd naar de tot stand koming van jouw naam

21 februari 2022 om 07:32

@MikeUtrecht Ik ben geboren in Eindhoven en mijn vader was toentertijd een supporter van FC Eindhoven en automatisch ik ook. Op mijn 12e ben ik verhuisd naar Utrecht en sindsdien een fan van FC Utrecht, vandaar dan ook de 030 in mijn naam. Mijn favoriete speler is de man op mijn profielfoto, Duplan.

21 februari 2022 om 08:28

Aha vandaar, over het algemeen komen er niet zo veel supporters van buiten Utrecht. Duplan is een topper inderdaad!

20 februari 2022 om 20:20

Deze trainer is zwaar ongeschikt, dat bewijst hij week in week uit. Constant de opstelling overhoop halen en zelfs wekelijks van systeem wisselen. Ik begrijp best dat hij een selectie heeft met veel spelers van een vergelijkbaar niveau en de keuzes daardoor niet vanzelf gemaakt worden. Maar als je ergens aan wilt bouwen moet je wel met een vaste 11 spelen. Nu beginnen ze in principe elke keer opnieuw. Twee keer winnen, dan een keer verliezen en hoppa de volgende keer begint hij weer met 4 anderen in de basis. Dat werkt enorm demotiverend lijkt mij, veel van deze gasten gaat niet meer voor deze trainer door het vuur. Voor de supporters sneu, maar in mijn optiek een logisch gevolg van de Hake-werkwijze.

20 februari 2022 om 20:31

Een selectie van zo'n 20 gelijkwaardige spelers is ook geen luxe. Lijkt leuk maar hou dat maar eens gemotiveerd. Ben het helemaal met je eens.

Ok het was geen makkelijke wedstrijd maar Lindhout floot echt dramatisch. Alleen de Vitesse supporters waren erger.. sowieso 100% penalty niet gegeven (onbegrijpelijk)

20 februari 2022 om 19:25

Idd, als die penalty gegeven was stond het 2-0 en was het over en sluiten!

20 februari 2022 om 19:30

Ik dacht eerlijk gezegd ook aan een penalty voor die handsbal, maar blijkbaar is de regel zo dat als je al glijdt en de bal tegen je hand komt het geen overtreding meer is. Scheidsrechter was echt dramatisch. Had nul grip op de wedstrijd. Vond rood persoonlijk erg zwaar, zie je toch vaak gebeuren tijdens wedstrijden zonder rood. Baden Frederiksen werd naar de grond getrokken met twee armen in de 16 en die laatste overtreding van Jansen is natuurlijk echt belachelijk dat daar niet voor wordt gefloten.

20 februari 2022 om 19:31

Want? Vitesse had geen 1000% penalty moeten hebben? Lindhout heeft de hele wedstrijd kapot gefloten aan beide kanten. Utrecht had beter uit moeten spelen tegen 10 man.

20 februari 2022 om 23:40

Jansen gaat iedere week weer de fout in met onnodige overtredingen. Kan het, helaas, niet meer aan.

Ik zat in het stadion en zei na de rode kaart tegen mijn vrienden dat het misschien alsnog wel is fout kon gaan.. en jahoor, typisch Utrecht. Man meer of een mindere tegenstander en ze denken dat het ‘wel even lukt’

20 februari 2022 om 19:34

Dit is geen hands want de Arm dient als ondersteuning, regels zijn juist weer aangepast. Daar en tegen had Vitesse ook zeker recht op een penalty.

Hier kan je niet hard genoeg tegen optreden. Uitvak afsluiten en 1 voor 1 door de ME eruit halen.

Wat een wedstrijd. Laten we voorop stellen dat die zogenaamde supporters een keihard stadionverbod verdienen. Wat een zielepoten. Verder speelde Vitesse fantastisch tov de afgelopen maand en ik zie de wedstrijd tegen Wien dan ook positief tegemoet. Ben verder heel erg benieuwd naar Lindhouts uitleg.

20 februari 2022 om 21:18

Als ik het goed begreep bij ESPN was in principe zijn uitleg dat hij vooraf al zo overtuigd was van zijn eigen visie dat hij dat hoe dan ook in het achterhoofd hield. Hij vond op het veld dat Openda 'te overdreven' viel, en dat kreeg hij blijkbaar niet uit zijn hoofd waardoor hij uiteindelijk (wat hij zelf toegaf) de verkeerde beslissing maakte. Al met al koop je er geen kloot voor, want krijg je weer een rode kaart aangesmeerd en loop je twee penalty's mis. Maar goed, mogelijk dat de volgende wedstrijd het op dat vlak mee zit.

21 februari 2022 om 10:55

@dajoowie een rode kaart aangesmeerd nog wel? kom op man wel realistisch blijven.
Ik zelf dacht dat Vitesse de penalty misschien niet kreeg omdat de overtreding buiten de 16 begon, was wel heel verbaasd (en blij) dat hij hem niet gaf.

overigens met de wel/niet handsbal van Vitesse in de 16.. je kan zelf dus met een complete arm lengte verlengen tijdens ene sliding om de bal tegen te houden, vind ik een vreemde regel.

Nou, dat is wel het enige vuurwerk dat Vites op de mat brengt tegenweurdig! Of we d'r nou blij mee motten wezen is een 2e...😬😇

Vitesse een tijdje zonder uitsupporters mag ik aannemen.

20 februari 2022 om 19:34

Had Utrecht niet hetzelfde verdiend dan uit bij ons? Ze gooiden ook met vuurwerk. Nee ik praat dit niet goed maar dan had Utrecht hetzelfde toen moeten hebben. En nee ik ben het er mee eens dit hoort niet bij voetbal. Maar niet 1 club de schuld geven wat al eerder door een tegenstander is ingezet. En in dit geval ook nog dezelfde tegenstander.

20 februari 2022 om 19:54

@vitessegek dat is ook zo. en omdat er toen ook niet adequaat werd opgetreden krijg je dit soort tegenreacties. Natuurlijk geldt dit ook voor Fc Utrecht en alle andere clubs waarvan de meereizende aanhang zich misdraagt.

20 februari 2022 om 20:20

Utrecht supporters gooide fakkels op t veld in Arnhem destijds ( ook niet best trouwens ) … vandaag werd er echt hard knalvuurwerk in t familie vak gegooid … nogal appels en peren dit

20 februari 2022 om 20:31

Ja doei, met je Utrecht bril. Kijk de beelden eerder dit seizoen maar nog eens goed terug. Toen verdwenen er ook een paar in het vak van Vitesse

20 februari 2022 om 20:39

Het familievak in ja waar jochies van 4 zaten ?fakkels of ook hard knalvuurwerk ? Blijf wel even met de feiten met je eigen bril

20 februari 2022 om 21:08

Vuurwerk blijft vuurwerk of het nu knalt of licht geeft. Hoort niet thuis op het veld. Doe nou niet of de supporters van Utrecht engeltjes zijn. Dan erbij gooiden jullie ook op ons familievak dus idd lood om oud ijzer. Hoort niet op in het stadion thuis. Hoe je het ook wendt of keert. Is dat nou zo moeilijk. En anders gewoon lekker thuis blijven en gooi je het maar op straat als je wilt. In elk stadion zitten kinderen overal. Kom je daar om te zuipen of te blowen of lekker stoer te doen kun je dat ook ergens anders waar geen publiek zit waar iedereen voor hun plezier heen gaat.

20 februari 2022 om 21:35

Er werd ook vuurwerk namens Utrecht het vak met kinderen (noord) gegooid dus het is meer appels met appels

20 februari 2022 om 22:03

Toine er speelde destijds wel wat meer dan jij verondersteld. Utrecht gooide enerzijds fakkels en vuurwerk op het veld, anderzijds ook fakkels en vuurwerk in het vak ernaast. Of jij ervan overtuigd bent dat dit wel of niet een familievak is, is een tweede en vind ik persoonlijk ook niet heel interessant voor de discussie. Vervolgens werd er ook nog het een en ander richting de ME gegooid, waaronder vuurwerk als ik mij niet vergis. Hiernaast was er ook nog de kwestie van de Utrecht-supporters die op een of meerdere plekken in het Gelredome destijds hebben geprobeerd brand te stichten na de wedstrijd, waar ze zo slim waren om dit zelfs nog op beeld vast te leggen voor een van deze plekken (in de toiletruimte bij het uitvak, waar men zo'n beetje de hele papierhandel om de handen mee af te drogen in de fik had gezet). Ik denk dat je het ongeacht van beide kanten moet veroordelen en daarom ook moet hopen dat men gewoon actie onderneemt. Waarbij ik het vooral naief vindt dat er dus van tevoren geen extra controles zijn uitgevoerd, omdat je er vergif op in kon nemen dat dit ging gebeuren, want dit soort mannetjes denkt zich altijd in dergelijke situaties te moeten bewijzen met het idee van 'wat je bij ons doet kan ik bij jullie ook'.

20 februari 2022 om 19:36

Dan geldt dat ook voor fc Utrecht want bij Vitesse-Utrecht in november deden de Utrecht supporters hetzelfde. Gewoon helemaal geen uit supporters meer scheelt een hoop gemeenschap geld

20 februari 2022 om 20:27

Helemaal niet hetzelfde !!

20 februari 2022 om 21:37

Met je Utrecht bril. Kijk even beide beelden terug Utrecht misdroeg zich een stuk erger miss is het inderdaad appels met peren. Utrecht supporters gooiden stoelen en vuurwerk richting de ME en werd er een cobra 6 het noord vak ongegooid. En dan nu zeggen dat dat van Vitesse appels met peren is omdat Vitesse zich meer heeft misdragen...

20 februari 2022 om 22:32

@toine gewoon totaal hetzelfde ga je cluppie nu niet verdedigen alsof het engeltjes zijn die alleen maar braaf op hun stoeltje zitten te kijken want je slaat totaal de plank mis.

20 februari 2022 om 21:33

Dan mag Utrecht dat ook gaan doen na de eerste keer vuurwerk gooien naar het noord vak in het Gelredome

Wat een kneuzen met al dat gegooi van vuurwerk. Eerst janken dat de stadions open moeten en dan vervolgens vuurwerk op het veld gooien. Man man man ... Verder was het veld dramatisch en snap ik niet hoe Vitesse geen penalty kreeg na de (in mijn ogen) overtreding op Openda.

wat gebeurd er dan precies? omdat er een vuurwerkje wordt gegooid en je het spel stil legt, word t allemaal veel erger gemaakt en geef je zulke gasten voer. ongelooflijk!

20 februari 2022 om 19:30

Wat dacht je van vuurwerk op t veld waar de spelers lopen en vuurwerk gooien in de omliggende Utrecht vakken. Als je je dan nog afvraagt “wat er precies gebeurd” dan kun je beter net zoals dat hele vak zogenaamde supporters een enkeltje Pieter Baan pakken pik

20 februari 2022 om 20:12

Het is ook niet goed, en een straf zal vast volgen. Maar vind je niet dat het overdreven wordt? "gitzwarte middag" is de kop. Nou nou. ik kan een heleboel dingen bedenken die erger zijn op een voetbalveld.

Vroeger was vuurwerk heel normaal, zelfs gewaardeerd. Nu mag het niet meer, maar laten we niet doen alsof er een zwaar misdrijf is gepleegd.

21 februari 2022 om 07:06

jep gitzwarte middag, een duel wordt tot 2 keer toe stilgelegd omdat een stel debielen met vuurwerk naar het veld en naar omliggende vakken gooien, vroeger was het vuurwerk inderdaad normaal, maar dan was het een fakkel die op de eigen tribune overgegeven werd van hand naar hand,en er niet mee gegooid werd.
nu moesten er in het vak al 2 mensen door de ehbo behandeld worden.

Weer laat je het afweten tegen 10 man en dan mogen we zelfs niet eens klagen dat het 1-1 gebleven is. Ik denk dat er eens ingegrepen moet worden en Utrecht is een goede trainer voor de groep zet ipv dat lichtgewicht Hake. Hele vriendelijke man maar ben niet onder de indruk van zijn trainerskwaliteiten.

20 februari 2022 om 20:24

Het is geen vriendelijke man, het is een hele stugge eigenwijze vent. Een beetje zoals Gert-Jan Verbeek, het kan een tijdje goed gaan maar hij blijft elke keer dezelfde fouten maken. In het geval van Hake maakt hij de fout door constant de opstelling overhoop te gooien en daarmee zijn spelers 0 vastigheid en 0 vertrouwen geeft. Heel dom.

Wij mogen de uitsupporters beter thuislaten, wat een zooitje ongeregeld zeg. Verder mogen ze lindhout schorsen. Leek wel omgekocht deze vent. Bizar, wat een drama wedstrijd heeft hij gefloten. 3 pingels gemist, rood wat geen rood had moeten zijn. 1-1 was wel terecht. Jammer dat Doekhi niet duidelijker zijn afkeer over die supporters uitspreekt.

20 februari 2022 om 19:36

Eens. Stadionverboden uitdelen ook graag, liever één te veel dan te weinig. Laat ze maar weer piepen over onterechte stadionverboden.

Over de wedstrijd: wel weer wat lichtpuntjes gezien nadat het gros totaal uit vorm was de laatste weken. Niet zozeer voetballend, dat kon ook niet op dit veld, maar wel strijd gezien. Houwen graag weer wisselen. Er is niks ergers dan een bange keeper. Deze jongen is mentaal gewoon ongeschikt. Bero mag van mij ook wel een tijdje zitten, zie dan liever Huisman of Vroegh.

20 februari 2022 om 19:42

Als alternatief heb je dan Schubert, ook een bewezen grabbelaar. Verder inderdaad niet ontevreden, denk dat deze wedstrijd en de 2e helft Rapid genoeg aanknopingspunten biedt. Bero zul je een tijdje niet meer zien, gok ik. Ik denk dat die hand kapot is. Toch zie ik hem liever dan Domgjoni. Voordeel is dat Grbic geschorst is, dat is dan wel weer mooi meegenomen.

20 februari 2022 om 20:24

We hebben ook nog alternatieven als Reiziger en Verstappen :-)

20 februari 2022 om 20:38

Reiziger is nog geblesseerd als ik me niet vergis. Verstappen ken ik verder niet, dus dat weet ik niet.

Ik wou dat ik het kon snappen maar het lukt me niet… Wat een stel hersenloze figuren wederom. Met afstand het minst leuke aan het voetbal, al die domme mensen die menen een zondag te hebben waarop ze hun hele zware werkweek er even uit kunnen meppen. Wat dat betreft is het voetbal echt minder geworden

Knvb moet Vitesse voor de rest van het seizoen geen uitsupporters meer laten toestaan. Leren ze het misschien een keer af. Dom volk.

Vitesse had een penalty moeten krijgen hoor, maar ergens ook wel gerechtigheid. 30 seconde daarvoor een duidelijke handsbal waar geen penalty voor wordt gegeven. Mooi gecompenseerd dus, Lindhout prima gefloten!

20 februari 2022 om 19:35

Sorry maar die handsbal was geen strafschop waard.

Bizar... Onze supporters moeten zich diep, diep, diep schamen. Vak had gewoon na de eerste keer leeggehaald moeten worden. Ik hoop dat de camera's scherp staan en dat de betreffende "supporters" een lang stadionverbod tegemoet gaan.

Wedstrijdinhoudelijk. Vitesse was met 10man beter dan Utrecht met 11. Hadden het punt dik en dik verdiend.
Naar mijn mening zijn er 2 strafschoppen onthouden en een onterechte rode kaart gegeven.
De handsbal in onze 16 is discutabel. Als je al glijdt al verdediger, voordat de bal is gespeeld, en je steunt op de betreffende arm, is het volgens mij geen strafschop meer.

20 februari 2022 om 20:47

Ben het met je betoog eens. Vitesse verdiende zeker het gelijkspel, alhoewel ik de "mogelijke penalty" van Openda niet zo. Ik moet daarbij zeggen dat ik naast het uitvak van Vitesse zat, dus kon het niet objectief beoordelen. Vitesse speelde echt een goed spel, Utrecht daarentegen totaal niet. Hadden wel 2 1 op 1 kansen erin moeten knallen, maar tevergeefs.

over de uitsupporters. Hoop dat ze een voor een degene een stadionverbod geven en datze financieel helemaal kaalgeplukt worden. Wat hebben de vitesse supporters zich walgelijk gedragen.

Dit zat er een keer aan te komen. Utrecht supporters misdragen zich al jaren in Arnhem. De vorige editie in Arnhem was het ook raak.

20 februari 2022 om 19:31

Nou en? Als er bij Vitesse helder denkenden zaten, hadden ze er nu ook niet zo'n zooi van gemaakt. Beide gevallen treurig en kinderachtig. Sowieso, dat iemand vindt dat dit terecht is (niet jij) omdat het andersom ook gebeurd is, onwijs zielig. Maar goed, dat hoort in die cultuur hè, stoer!

20 februari 2022 om 19:38

Dus dan ben je het er ook mee eens dat Utrecht ook geen supporters meer mee mag nemen naar uitwedstrijden?

20 februari 2022 om 19:45

Wat boeit dat? Omdat hun het deden wij ook? Again, zo stopt het nooit. Neemt niet weg dat ik het met je eens ben, voor mijn part verbiedt Marcouch alle uitsupporters in GelreDome.

20 februari 2022 om 19:51

Niet per se helemaal geen supporters, beide kanten op. Camera's genoeg. Blijkt dat iedereen er 'een beetje' aan meedoet, desbetreffende 'supporters' eruit gooien. Ongeacht welke club, eruit met dit soort niet-denkenden.

20 februari 2022 om 20:01

Dan had de knvb al maanden geleden op moeten treden toen het begon met bekers bier te gooien. Je kunt nu niet 1 club benadelen wat al een hele tijd aan de gang is. Clubs en de knvb zijn zelf nalatig geweest om in te grijpen en beter te fouilleren. En geen angsthazen er meer neerzetten omdat die goedkoper zijn maar kerels die weerstand durven geven bij het fouilleren. Daardoor gaat een hoop naar de kloten. Op mijn beurt zeg ik voor de rest van het seizoen negens geen uitpubliek meer.

20 februari 2022 om 20:27

Dat hadden ze eerder moeten doen ja. Waar wordt aangegeven dat enkel Vitesse wordt aangepakt? Ik zie het nergens staan. Er moet sowieso harder opgetreden worden tegen dit soort debiliteiten. Al hebben andere leden hier in het verleden al aangegeven dat het moeilijker is dan het lijkt door continue aanwas van nieuwe relschoppers en het feit dat clubs vaak huiverig zijn om dit soort gasten aan te pakken. Wat ook wel weer begrijpelijk is gezien een aantal gasten die deel uitmaken van dit soort groepen.

20 februari 2022 om 21:59

@ Backcorner er werd door anderen al eerder aangegeven om Vitesse supporters in elk stadion te gaan weren voor de rest van het seizoen. Maar het speelt niet alleen het speelt in elk stadion af. is het niet met bekers bier gooien naar de spelers dan is het wel vuurwerk. Beide gevallen totaal niet goed te keuren.

20 februari 2022 om 19:44

Ja en? Dat wil niet zeggen dat je dan zelf ook maar zo moet doen. Zo stopt het idd nooit nee.

Mooi man, dat je in deze maatschappij zelfs zonder (capaciteit tot) nadenken kan 'meedraaien'. Je kan veel zeggen van Nederland, maar dat is wel maar mooi bereikt. Kunnen niet heel veel andere landen zeggen. Mag hopen dat ze die gasten (zeker van de 2e keer) eruit halen en voor een jaar of 10 het stadion uit mieteren. Misschien dat ze na afloop van die straf een keer hebben leren nadenken.

Vitesse zwaar benadeeld door allereerst de leeghoofden op de tribune, daarnaast door een scheidsrechter.. Rood voor een springduel waarvan er minstens tien per wedstrijd zijn, penalty’s niet geven. Vitesse, eindelijk, blijven strijden voor een resultaat. Biedt perspectief voor donderdag en zondag.

Vraag me eigenlijk af wanneer de politiek en justitie eens echt het geweld op de tribunes gaat aanpakken. Je merkt overal dat de maatschappij vol met frustraties zit. Na twee jaar corona ellende ontploft bijna een pot door geweld. De KNVB zou hoe dan ook meteen moeten beslissen dat tot het einde van het seizoen geen uitpubliek meer welkom is. Gewoon in geen één wedstrijd. Op deze manier gaan we nog ergere dingen zien.

Wat betreft het voetbal. Ik heb alleen de tweede helft gezien. Drie incidenten die alledrie verkeerd zijn genomen. De rode kaart was meer ongeluk dan bedoeld. Grbic komt gewoon flink boven zijn tegenstander, maar maakt geen beweging die er voor moet zorgen dat Lindehout rood trekt. Daarna zag ik hands van een glijdende speler wiens z'n hand ver buiten zijn lichaam is. Het toetje kwam natuurlijk wanneer Willem Jansen duidelijk z'n tegenstander naar de grond trekt. Dat Lindhout voor dit geen penalty geeft mag hij voor de camera's uitleggen.

De 1-1 was natuurlijk dramatisch, maar vraag me af of deze pot in de tweede helft had moeten doorgaan.

Verschrikkelijk het gedrag van deze leeghoofden. Je benadeeld hier je eigen club dusdanig mee dat levenslang stadionverbod het enige juiste is. Nooit meer toelaten deze gasten! Verder had Vitesse veel meer verdiend. Een 100% strafschop, schandalige beslissing. Kan moeilijk besluiten wat ik erger vind. Het gedrag van de ‘supporters’ wint het dan toch nipt.

Mooi en terecht dat Vitesse hem nog maakte, beide teams zijn nu niet ingelopen op Twente.

Wat een verschrikkelijke wedstrijd.
Een verschikkelijk veld. Een verschrikkelijke scheids. Verschrikkelijke supporters. Utrecht echt veel geluk gehad. Ik denk dat het echt klaar is met onze verdediging en ook met Hake.
Verloren seizoen helaas

Het beste statement van een club zou natuurlijk zijn om na het stilleggen de kleedkamer niet meer uit te komen als signaal naar de misdragende fans. Resultaat : reglementaire nederlaag. Vraag me af OF een club dat eens durft!

20 februari 2022 om 19:51

Ja, of op eigen initiatief je uitvak eens leeglaten. Iedereen zegt altijd wel dat het niet kan, niet meer.mag gebeuren en dat het van de zotten is en daar blijft het bij. Doekhi had zich ook wel wat steviger uit mogen laten ipv alleen Hans na te praten. Ik had van Polen hier wel eens willen zien.

20 februari 2022 om 19:59

Bedoel eigenlijk een nederlaag pakken, opzettelijk door binnen te blijven op het moment DAT het uit de klauwen loopt. Maw: je kunt gaan, maar door je eigen misdragingen heb je negatieve invloed op het resultaat van je club. Als alle clubs dat zouden doen gaat er wellicht echt eens iets veranderen.

Nou kunnen ze na NEC ook niet meer naar Utrecht.

20 februari 2022 om 20:12



Dat van nec was niet door de vitesse supporters maar door eigen supporters van nec. Die maken zich altijd gek over de wedstrijd. Verder zijn er altijd dingen die al weken voor de wedstrijd gaan gebeuren. In dit geval dus niet de schuld van vitesse. Nec heeft zo beslist omdat eigen publiek het na de wedstrijd zelf heeft vergalt.

Hoe is het mogelijk dat die scheidsrechter geen penalty geeft?? Belachelijk! Zo overduidelijk te zien..

Was de ME aan het staken vandaag? Die gasten uit het uitvak hadden opvallend genoeg vrij spel.

20 februari 2022 om 19:55

Wat heeft de ME hiermee te maken? Er is vrijwel nooit ME in het stadion en zelfs als er ME zou zijn, zou dat er toch niet voor zorgen dat er geen vuurwerk gegooid wordt? Dan zou ik me eerder afvragen wat de stewards tijdens het fouilleren aan het doen waren.

20 februari 2022 om 20:25

Inderdaad, de stewards hebben wel echt zitten slapen bij binnenkomst van de uit supporters. het feit dat ze voor een 2e keer de kans krijgen om vuurwerk te gooien.

20 februari 2022 om 22:47

Om het vak te ontruimen en weer door te gaan met de wedstrijd. Daar ik doelde ik op. Grondig fouilleren door stewards aan de poorten is een utopie.

21 februari 2022 om 07:14

Heb ik gevraagd aan zo'n agent die buiten het stadion stond, ze wilden zelf het vak leegvegen, maar kregen daarvoor van de burgemeester geen toestemming, omdat het dan buiten het stadion tot teveel ongeregeldheden zou kunnen komen.
daarom is er na de 2e keer ook weer gewoon doorgespeeld omdat onze burgervrouw het niet aandurft om harde beslissingen te nemen. er moest en zou doorgespeeld worden om de goede orde te bewaren.

Ondanks alles er omheen was het een vermakelijke vechtvoetbal wedstrijd van Vitesse. Utrecht kon geen vuist maken. Zelfs niet tegen 10 man. Misschien had er nog wel iets meer in gezeten. Maar na een aantal zeperds achter elkaar wel blij met een puntje in Utrecht. Ze hebben er goed voor gestreden ondanks dat goed voetbal niet mogelijk was. Op naar donderdag thuis tegen Rapid Wien met wat vertrouwen.

1-1 terechte uitslag. Lindhout duidelijk penalty aan Vitesse ontnomen hoe is het mogelijk die niet te geven. Verder jammer dat er gelijk een incident plaats vind in eerste weekend met volle stadions

Hoe kan hij zo tegen de var ingaan…
100% penal

Gitzwart is ook wel erg dramatisch. Alsof er doden zijn gevallen haha

Nou. Lindhout komt wel toegeven dat ie fout zit en hoe dat komt. Kopen we niks voor, maar fijn. Overigens zie ik net die rode kaart terug, Grbic zit er wel heel ver uit de buurt van de bal.

Wat mij heeft het gitzwarte vooral betrekking op de scheidsrechter. Wat was die slecht zeg. Geen pingel was echt schandalig. Overigens geen rood maar geel was meer op zijn plaats geweest. Daarnaast alles wat vuurwerk gooit aanpakken. Bij alle clubs. Deze taferelen hebben we helaas voor de winterstop bij meerdere clubs gezien.

Waarom krijgt Janssen nog speeltijdbij FC Utrecht ? Die jongen kan het alleen maar bijhouden met domme overtredingen. Dit gaat Utrecht punten kosten.

21 februari 2022 om 07:17

omdat vd hoorn een elleboog op zijn hoofd kreeg en daar teveel last van had, dus moest hij gewisseld worden en omdat st jago nog niet terug is hebben we alleen willem nog

En weer zo’n zwakke pot.. lijkt tegenwoordig meer regel dan uitzondering. Als je de statistieken er bij pakt, lijkt het alsof Vitesse had moeten winnen. Echter waren vrijwel alle schoten kansloze schoten van afstand. Utrecht op de goal na nog zo’n 3/4 100% kansen gehad die er gewoon in moeten op dit niveau.. als je die goals maakt win je gewoon. Voor mijn gevoel verspilt Utrecht het altijd tegen 10 man of een beduidend mindere tegenstander (op papier). Gemakzucht is de grootste tegenstander van deze ploeg.

Verder natuurlijk erg triest dat de Vitesse supporters meermaals vuurwerk in een familie vak gooien. Een tegenargument als “Utrecht deed hetzelfde in Arnhem” volstaat daar niet voor. Beide gevallen erg triest en zeker niet iets waar ik geassocieerd wil worden. Smet op de eerste wedstrijd met ‘vol stadion’.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren