Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax heeft ‘een wonder nodig’: Bayern München overweegt toe te slaan

Laatste update:

Ryan Gravenberch ruilt Ajax mogelijk in voor Bayern München, zo schrijft het Algemeen Dagblad. Volgens de vrijdageditie is de Duitse grootmacht ‘een van de clubs die Gravenberch nadrukkelijk op de korrel heeft’ en is ‘inmiddels een wonder nodig’ om de tot medio 2023 lopende verbintenis van de middenvelder nog te verlengen. Gesprekken tussen club en speler over een langere samenwerking liggen momenteel nagenoeg stil.

Volgens het Algemeen Dagblad is de verkoop van Gravenberch in de komende transferperiode ‘bittere noodzaak’ om niet weer met lege handen te komen te staan en het tekort op de transferbalans verder op te laten lopen. De bijna transfervrije Noussair Mazraoui praat met topclubs, terwijl André Onana die in Internazionale al heeft gevonden. Ook de verbintenis van de doelman loopt ten einde.

Gravenberch leek zich in januari nog niet klaar te vinden voor een transfer naar het buitenland. “Iedereen weet dat ik bij Ajax niet ben uitgeleerd”, vertelde hij aan Ajax Life Magazine. “'Maar alles wat ik hier zeg, is van invloed op de onderhandelingen. Gelukkig hoef ik me daar niet veel mee bezig te houden. Dat is Mino's (Raiola, red.) taak, maar iedereen begint er tegen mij wel steeds over.”

Toch is het Gravenberch zelf die bepaalt of hij blijft of dat hij vertrekt. “Klopt. Het is mijn keuze. Ik volg mijn keuze bij wat ik wil”, zei Gravenberch, die voor advies eerder naar zijn vader luistert dan naar Raiola. “Haha, honderd procent. Ik praat vaak met mensen over mijn spel. Soms heb ik contact met Mino, ik denk gemiddeld drie keer per maand. Ik heb meer contact met José Fortes Rodriguez. Hij is meer met mij bezig.”

Mike Verweij, journalist van De Telegraaf, geloofde recent dat Ajax in het geval van Gravenberch, die in mei twintig jaar wordt, niet hoeft te vrezen voor een transfervrije uittocht. “Ajax heeft één groot voordeel bij de familie Gravenberch: normaal gesproken is het een familie die vindt dat Ryan niet gratis de deur uit kan lopen. Ik denk dat ernaar gestreefd wordt om hem in de komende zomer te verkopen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gravenberch naar Bayern is een grap. Hij is een groot talent en ik ga niet mee in de trend om hem matig te noemen, maar hij heeft nog zoveel te leren. Constant worden in zijn dribbel, vaker scoren, nog meer het voortouw nemen, de slordigheid uit het spel verdrijven... Hij is pas 19 en kan beter nog twee of zelfs drie seizoenen blijven. Sinds het eind van vorig jaar is hij beter gaan voetballen en hij heeft deze lijn aanvankelijk ook doorgetrokken naar dit jaar. Viel tegen Twente bijvoorbeeld ijzersterk in. Berghuis oogt op links echter ontketend en hoewel Klaassen weinig voetballend toevoegt is het toch een enorme luxe om een speler te hebben waarvan je eigenlijk weer dat hij elke twee wedstrijden een doelpunt zal maken. Vanwege zijn voetballende kwaliteiten en het fysieke verdedigende vermogen hoop ik op Gravenberch tegen Benfica, maar in de Eredivisie mag je vaker spelen met Klaassen.

18 februari 2022 om 08:30

Als je er nog 20 miljoen voor kan krijgen zou ik het direct doen, hij vind zichzelf dan blijkbaar wel klaar voor een stap. Weer een speler transfervrij zien vertrekken volgend jaar heb ik weinig zin in. Timber loopt ook tot 2024 toch? Meteen verlengen. Anders heb je volgend jaar hetzelfde met hem.

18 februari 2022 om 08:43

Hij is er nog zo niet klaar voor. Als je zo'n stap maakt moet je bij Ajax tot de uitblinkers behoren. Dat is ie totaal niet. Met een beetje pech voor hem zit hij de komende weken op de bank nu berghuis zo goed speelt op linkshalf

18 februari 2022 om 09:03

Dit is de 'nieuwe' trend van zaakwaarnemers en spelers. Transfer de deur uit, hoge salarissen en veel tekengeld. Toen Gravenberch voor 3 jaar tekende, wist iedereen al dat dit ging gebeuren. Maar laten we Gravenberch hier (nog) niet op afrekenen, allicht verandert er nog iets voor de zomer.

18 februari 2022 om 11:35

Logisch toch, met al die idiote bedragen die sommige clubs vragen, kan je anders nooit een transfer maken..

18 februari 2022 om 12:59

@tilburg, Precies dit, waarom zou je als speler je langdurig vast gaan leggen als het je eigen positie niet te goede komt. Ajax staat nu voor keuze; of we maken hem een van de best verdienende spelers en hij doet voor 2 à 3 jaar bijtekenen of we verkopen hem nu. Voor Gravenberch is met 12 maanden contract veel meer mogelijk qua overstappen. Staat met 19 op 100 wedstrijden in Ajax 1 of Oranje, op hoogste niveau. Met KKD erbij bijna op 150. Een stap naar een subtopper in topcompetitie zou beste voor hem zijn, anders een constructie waar een topclub hem koopt en jaartje doet verhuren aan een ploeg als Wolfsburg, Hoffenheim of BMG.

18 februari 2022 om 16:30

20 miljoen? Eerder richting het dubbele lijkt me.

18 februari 2022 om 18:15

Wie gaat het dubbele betalen voor 1 jaar contract? Keep on dreaming

18 februari 2022 om 08:48

Sinds het eind van vorig jaar is hij beter gaan voetballen? Ehh what??

18 februari 2022 om 08:51

Maar als Bayern gaat wachten tot hij al die aspecten die jij noemt beheerst, dan betalen ze het 3 dubbele. Als jij al ziet dat hij stappen maakt, dan kan ik niet anders zeggen dat het vanuit Bayern perspectief het goede moment zou zijn om toe te slaan. En dan is het verder nog aan Gravenberch zelf. Wil hij bij Ajax blijven achter berghuis en Klaassen, of kan hij dezelfde groei maken bij Bayern?

18 februari 2022 om 15:03

Wachten ze tot een jaartje. Is hij transfervrij.

18 februari 2022 om 09:07

Ik ben het er niet mee eens. Hij zal nog niet klaar zijn voor een vaste plek bij de eerste 11, maar kan daar zeker een groei doormaken. Trainen met Lewandonski, Muller, Davies en Goretzka kan ook veel doen voor zijn ontwikkeling. Ik denk dat iedereen kan zijn dat hij kwaliteiten heeft en hij zal genoeg aan spelen toe komen bij Bayern en zich rustig in het team spelen. Als Ajax hier nu +/- 20 miljoen voor kan krijgen is dit voor alle partijen een goede uitkomst!

18 februari 2022 om 15:24

Lewandonski, goede voetballer.

18 februari 2022 om 09:37

Ben het voor een groot deel met jou eens maar sinds wanneer moeten spelers op zijn positie meer scoren? Dit wordt onder andere Frenkie ook altijd verweten genomen. Iniesta speelde op dezelfde positie en heeft in LaLiga seizoenen gehad waarin hij niet of nauwelijks scoorde?!

18 februari 2022 om 10:09

Suarez 7, ik weet niet of het een grap is. Gravenberch is sterk aan de bal en dribbelt met een versnelling gemakkelijk naar voren. Het ontbreekt hem echter aan de beslissende pass en een goed schot in de afronding. Het staat echter vast dat het een groot talent is. Dan kan Bayern hem beter nu kopen.
Ajax heeft de luxe momenteel dat Berghuis eigenlijk op alle posities uit de verf komt. Daarnaast hebben we Kudus ook nog, mits die nu eens een keer blessurevrij zou kunnen blijven. Indien je voor Ryan een mooi bedrag kunt vangen, dan denk ik dat Ajax hem verkoopt.
Voor Ajax is het zaak dat in ieder geval Timber, Martinez , Alvarez, Blind en Tadic blijven. Dat is toch de kern van de groep die de rest beter laten voetballen.

18 februari 2022 om 10:09

Gewoon verkopen die hap. Hopelijk kan je er nog 20m voor vangen. Hij is absoluut nog niet klaar voor Bayern. Maar lekker belangrijk zolang wij de poen nog maar vangen. Dat zn ontwikkeling vervolgens stil staat is niet ons probleem. Daar maakt zn zaakwaarnemer zich ook niet zo druk om. Kan niet meer zo goed tegen die politiek correcte Raiola jongetjes die steeds naar hun zaakwaarnemer wijzen terwijl zij uiteindelijk de beslissing nemen.

18 februari 2022 om 10:32

Ali, hij zegt letterlijk dat hij zelf beslist.

18 februari 2022 om 10:38

Er zijn in de voetbalwereld wel grappiger dingen gebeurd. Vele moesten wel lachen toen bv Luuk de Jong naar Barca ging en kijk nu , nu wordt hij met applaus onthaalt als hij in valt

18 februari 2022 om 15:44

Geen enkele basisspeler bij Ajax is natuurlijk 'matig' te noemen, maar Gravenberch is voor Ajax-begrippen momenteel natuurlijk wel behoorlijk matig in niveau. Hij is misschien wel de minste basisspeler. Tja, dan ben je gewoon niet klaar om te vertrekken. Schijnbaar is er ook niemand in zijn omgeving die hem met de neus op de feiten drukt, zowel qua zijn niveau als aankaarten van andere voorbeelden die veel te snel vertrekken naar een Europese topclub en vervolgens volledig floppen.

Groot talent maar gezien zijn op die leeftijd logische wisselvalligheid is hij nog helemaal niet uitgeleerd in de Eredivisie. Voor speler en Ajax zou het beste zijn om het contract een jaar te verlengen en volgend seizoen nog in Nederland spelen, hij kan zich verder ontwikkelen en Ajax pakt dan toch nog wat geld, maar ja, met Raiola weet je het nooit.

18 februari 2022 om 08:55

Waarom willen we in Nederland allemaal dat spelers uitgeleerd zijn in de eredivisie voordat ze vertrekken? T is niet zo dat als je de grens over gaat dat er dan allemaal minkukels zitten te wachten om je verder te helpen. Er zijn toch genoeg voorbeelden van talentvolle spelers die zijn doorgebroken in competities buiten de grenzen van hun geboorteland.

18 februari 2022 om 09:04

Als je in NL nog niet bent uitgeleerd, dan kom je in het buitenland niet of nauwelijks aan spelen toe, wat een negatieve invloed heeft op de ontwikkeling. Dan kan je beter in NL blijven, zolang je daar nog beter kan worden

18 februari 2022 om 09:06

Omdat de ervaring intussen heeft geleerd dat je het zelfs als uitblinker in de Eredivisie in de top 5 competities al lastig zat krijgt, laat staan als je die uitblinker niet bent.

18 februari 2022 om 09:35

Je hoeft niet per se hier uitgeleerd te zijn wat mij betreft. Het is hier niet bepaald het heilige land. Je geeft zelf eigenlijk ook al antwoord, zelfs als je hier in de eredivisie uitblinkt is het nog geen abctje in het buitenland. Dus waarom dan zo belangrijk maken om hier te blijven? Wellicht maak je juist de belangrijkste stappen buiten de eredivisie. Daar zijn inmiddels meer voorbeelden van dan van spelers die het in de eredivisie maakten en daarna lekker overstapten.

18 februari 2022 om 12:46

Dat het een negatieve invloed op je ontwikkeling heeft is een aanname die we hier natuurlijk vooral doen. Er is helaas niemand die daar echt cijfers over heeft. Uiteindelijk breken spelers in top competities vaak later door dan in Nederland en het is niet alsof we de ene na de andere wereld topper afleveren.
Sowieso is langer blijven ook zeker geen garantie op succes.

18 februari 2022 om 15:47

Omdat ontwikkeling min of meer valt of staat met het spelen van wedstrijden op een relevant niveau. In het geval van Gravenberch is dat niet alleen de Eredivisie, maar ook de Champions League met Ajax. Bij Bayern gaat die jongen momenteel niet eens invallen, want hij speelt echt niet goed voor dat niveau. Verder: Hoeveel spelers zijn er doorgebroken in het buitenland terwijl ze op die leeftijd en uit vorm verkassen? En betrek het dan eens op Nederlanders, dan wordt het lijstje nog beduidend kleiner. Het is voor Gravenberch gewoon een slechte zet. Die jongen onderscheidt zich momenteel niet eens in de Eredivisie, in de CL al helemaal niet.

18 februari 2022 om 16:18

@sirius Het probleem is dat er niemand is die daar lijstjes van heeft maar dat lang(er) blijven zeker ook geen garantie bied op success. Hoeveel spelers zijn er uberhaupt doorgebroken vanuit Nederland in het buitenland ongeacht hun leeftijd.
Langer wachten lijkt daar in iedergeval zeker niet bij voorbaat beter, je kan immers langs bijde kanten lijstjes maken.
Hetzelfde geld voor dat moeten spelen op die leeftijd. Genoeg top talenten in grote competities die daar past na hun 20ste doorbreken. Het gaat in Nederland heel erg over het spelen van wedstrijden, natuurlijk is dat belangrijk. Maar trainen op een hoger niveau is dat net zo goed en daar lijkt iedereen in Nederland maar aan voorbij te gaan.

Wegwezen dan. Deze jongen is er totaal nog niet klaar voor. Hij heeft 1 periode gehad waarin hij echt goed was. Maar hij presteert al maanden niet. Hij kan gewoon niet mee in het hoge tempo en niveau wat er nu is. Je zag het dit weekend toen hij inviel. Elke vloeiende aanval die bij hem terecht kwam strandde. Behalve dan natuurlijk die goal bij die combinatie.

18 februari 2022 om 19:54

Ajaxaddict

Waarom wegwezen? Blijft een jeugdproduct.

Als Ajax hem voor 25 mil kan verkopen, is goede zaak. Volgens jou komt hij zelfs te kort voor Ajax 1.

Er zit ook voordeel in, als hij gaat en niet redt, kan je hem over paar jaar goedkoop terughalen.
Zie als spelers Blind, Klaassen en wie weet Donny van Beek en Gravenberch.

Brobby is natuurlijk transfervrij weg, dus zou wel wat kosten.

Jongens als Ziyech, de Ligt, Frenkie en Mazzroui zie ik niet snel terug. Die zullen lang op hoog niveau ballen.

Veel te hoog gegrepen. Dit hele seizoen al een van de minsten bij Ajax.

Makkelijk om te zeggen dat hij er nog niet klaar voor is. Dat kan zo zijn maar ondertussen meld zich wel 1 van de grootse clubs ter wereld voor hem en kan hij zich financieel aanzienlijk verbeteren. Zeg dan maar eens nee.

18 februari 2022 om 09:21

Daarnaast heeft Bayern een top coach en is het een enorm goed geregelde club. Hij gaat daar gegarandeerd op fysiek gebied enorme stappen zetten en hij speelt en traint met de absolute top + het niveau van de Bundesliga is een stuk hoger dan de Eredivisie.

Bovendien zal hij bij het vertrek van Tolisso de derde middenvelder zijn en de back-up van Goretzka. Hij gaat dus sowieso minuten krijgen. Als hij dan echt denkt klaar te zijn voor een stap dan lijkt me Bayern wel een goede keuze.

18 februari 2022 om 09:42

Sabitzer is 3de middenvelder schat ik in.

18 februari 2022 om 10:09

Als hij echt met het eerste mee mag trainen gaat ie vast wel wat leren ja, maar ik vraag me af of hij wel bij die eerste pakweg 20 spelers gaat zitten.

18 februari 2022 om 10:34

Hm hm net als Zirkzee... Top, man

18 februari 2022 om 10:58

Tuurlijk gaat hij bij de eerste 20 spelers zitten en Sabitzet is aanvallende ingesteld. Ik snap dat jullie hem graag bij Ajax houden, maar ik belicht alleen de (mogelijk) positieve kanten van een stap naar Bayern.

Het kan namelijk ook zo gebeuren dat ze voor de zekerheid nog een middenvelder aantrekken, hij op een zijspoor beland en uiteindelijk via een paar uitleenbeurten bij Utrecht aan komt kloppen.

Dan vind ik mijn variant leuker voor hem én voor het Nederlands voetbal!

18 februari 2022 om 15:50

Clubs zijn al snel geneigd zich te melden voor een 19-jarige basisspeler bij Ajax. Barcelona meldde zich al na een klein seizoen bij Dest en da's nou ook niet bepaald een geweldige back. Op die leeftijd scouten clubs vooral op potentie, maar dat valt vaker dan niet toch flink tegen. Gravenberch is sowieso al een interessante gok omdat die clubs ook weten dat bijtekenen steeds minder reeel wordt, vooral als Raiola erbij betrokken is. Hij zal dus ook relatief goedkoop op te halen zijn of anders transfervrij de deur uit lopen.

Met alle respect. Iedereen die hem heeft gevolgd dit seizoen ziet toch dat hij hier nog helemaal niet klaar voor is. Zijn spel is heel wisselvallig met en de ondergrens is heel matig. Het lukt hem ook niet echt een verschil te maken. In die zin is hij nog steeds een talent met potentieel maar nog geen versterking voor een club als Bayern. Maar goed, er wordt een droombeeld gecreerd van een nooie nieuwe club samen met een mooie aanbieding door een zaakwaarnemer die hier een mooie provisie voor ontvangt en dan moet je sterk in je schoenen staan wat blijkbaar voor veel jonge spelers niet lukt.

Mensen twijfelen al over Frenkie die aan Bayern werd gelinkt maar dit gaat al helemaal nergens over. Momenteel is Berghuis zelfs de betere. En dan wil je Goretzka aanvallen? Veel succes ermee, ik geloof er niet in. Hopelijk halen we halve finale CL zodat je er nog 25-30 miljoen voor krijgt.

18 februari 2022 om 15:06

Berghuis is 11 jaar ouder dan Gravenberch. Zou jij als Bayern zijnde dan eerder voor Berghuis gaan dan voor Gravenberch?

18 februari 2022 om 15:11

Nee dat zeg ik helemaal niet. Maar voor Ajax is Berghuis nu beter, en als je al door Berghuis naar de bank wordt gespeeld, dan moet je niet met Goretzka en Kimmich gaan concurreren

18 februari 2022 om 15:25

Ah ok. Dacht al :-D Bij Bayern gaat hij zeker niet direct in de basis (als hij er uberhaupt ooit zal geraken). Ik zou als ik Gravenberch was eerder voor de subtop kiezen. Weet je zeker dat je speelt, ook gewoon meedoet in Europa en ook meer zal verdienen dan bij Ajax. Als ik trouwens TD zou zijn van een club zou ik die hele Raiola trouwens nooit meer willen zien)

18 februari 2022 om 15:53

Dat zegt hij ook helemaal niet. Echter moet je je qua niveau wel kunnen meten met de sterkhouders van Ajax, wil je niet volledig verzuipen bij Bayern. Momenteel verzuipt Gravenberch al redelijk bij Ajax. Niet vreemd gezien z'n leeftijd, maar nu vertrekken brengt een enorm risico met zich mee. Bij Ajax kan hij zich ook prima ontwikkelen, want hij is duidelijk nog niet uitgeleerd. Overigens denk ik sowieso dat de echte toptalenten dit soort dipjes niet hebben. Bij de categorie Sneijder, Robben, Van Der Vaart e.d. waren ze op die leeftijd al sterkhouder in de Nederlandse top. Gravenberch is dat absoluut niet momenteel.

Deze zin valt me toch wel het meest op: "Maar alles wat ik hier zeg, is van invloed op de onderhandelingen."

Ik begrijp heus dat je aan jezelf moet denken in dit wereldje, maar ik krijg er toch een nare smaak van. Blijkbaar gaat het dan toch echt om geld ('waardering' en niet om er samen beter van te worden.

18 februari 2022 om 08:43

MGMV. Als jij onderhandelt met je werkgever en jij zegt van te voren dat jij sowieso blijft, op wat voor manier beïnvloedt dat je onderhandelingspositie? Niet bepaald positief lijkt mij. Niet meer dan logisch dat hij daar niks over wil zeggen. Jij hebt toch ook liever meer salaris/waardering voor dezelfde tegenprestatie?

18 februari 2022 om 09:32

Ja goed, ik kijk wellicht vanuit supporters perspectief (niet van Ajax natuurlijk ), maar zou Ajax nu ineens veel minder bieden als Gravenberch zegt dat hij graag blijft en bijvoorbeeld Ajax er ook aan wil laten verdienen? Gravenberch zal z'n eisen hebben, wil graag blijven en aan Ajax en hem om naar elkaar toe te komen. Zeker met andere clubs op de loer zit Gravenberch toch sowieso goed 'genoeg'.

18 februari 2022 om 10:18

MGMV. Of Ajax dan ineens veel minder zal bieden dat weet ik niet, maar ik weet wel dat het je onderhandelingspositie niet sterker maakt. Daarom snap ik Ryan compleet dat dit er niks over wil zeggen.

18 februari 2022 om 08:50

Lijkt mij niets geks aan. Je wilt toch het bovenste uit de kan halen? Je wacht op de plannen dat een ander eventueel heeft en kijkt wat het beste bij je past. Of dat geld is of toekomstvisie is aan Gravenberch. Wellicht heeft hij het gevoel dat hij bij ajax is uitgeleerd of geen visie of verbetering voor hem ziet?

Helemaal klaar met dit soort praktijken. Die gast is pas 19, heeft niets bewezen en gaat nu onder invloed van een zaakwaarnemer een beetje moeilijk doen over een nieuw contract. Geen energie meer in steken, deze zomer lekker naar Bayern, en dan zullen we wel eens zien waar hij over 3 jaar staat.

18 februari 2022 om 09:10

Het beleid was eerst, als je je contract niet verlengt dan speel je niet meer. Wat heel logisch is omdat transfervrije vertrekken nou niet echt lekker zijn voor je club. Bij Ajax lopen er nu 3 jongens met enorme potentie gratis de deur uit (of vrij goedkoop met 1 jarig contract). Waarom is het beleid niet gewoon dat een basisspeler minimaal 2 jarig contract moet hebben en dat er per se verlengt moet worden bij ingang van laatste 2 jaar of zeggen: wij kiezen er bewust voor dat jongens met minder dan 2 jaar transfervrij weg gaan.

18 februari 2022 om 10:05

Waarschijnlijk is dat niet goed voor de kwaliteit op het veld. Ajax speelt erg goed in de cl maar ik denk dat, dat niet zou lukken als ze jouw beleid zouden hanteren. Daarnaast spelen er steeds meer spelers zonder restwaarde, dus zou ook voor scheve gezichten kunnen zorgen.

18 februari 2022 om 12:59

Dat klinkt heel leuk, maar in de praktijk gaat het natuurlijk nooit werken. Dan is er helemaal geen speler meer die zijn contract wil verlengen, of in iedergeval geen speler die je echt graag wilt houden.
Dan heb je straks een selectie waarin je de top spelers weg jaagt en de 2e keus die wel wil verlengen blijft.
Uiteindelijk wil je toch ook gewoon dat Ajax sportief optimaal presteerd en niet alleen financieel.
Alle clubs hebben hier mee te maken, stel je eens voor dat ze dinsdag in Parijs hadden besloten om Mbappe met zijn aflopende contract maar niet meer te laten spelen. Dan had de hele wereld ze voor gek verklaard. Het niet opstellen van je beste spelers is ook een lekker signaal naar de rest van het team, je verliest liever dan dat je je beste spelers opstelt. Dat is ook een van de redenen dat Ajax hier van af is gestapt, het zorgde voor de nodige onrust in de kleedkamer.
Clubs moeten hier gewoon beter mee om leren gaan. Uiteindelijk zijn spelers geen eigendom van een club, het zijn, zij het duur betaalde, gewoon werknemers, met dezelfde rechten die wij hebben.

18 februari 2022 om 14:35

Ik probeer het niet aan een ethische meetlat te leggen, maar gewoon te houden op wat feitelijk kan en wat niet kan.
Ajax heeft veelal jonge veelbelovende spelers, die bij Ajax i.t.t. bij veel andere teams, op jonge leeftijd veel speeltijd kunnen krijgen en zichzelf in de kijker kunnen spelen. Op een relatief jonge leeftijd heb je de speeltijd nodig en die krijg je als je contract nog minimaal 2 jaar doorloopt. Zo niet, dan heeft de club er belang bij om jou te verkopen en zie het dan maar als talent van 19 ergens hetzelfde niveau en speeltijd te krijgen. Contractverlenging is dan logisch.
De oudere spelers, zoals een Mazraoui, kan dan kiezen om Ajax te verlaten en dan kan Ajax met bijv. 15-20 mln. een goed alternatief kopen (en niet die rv van Utrecht voor 5 mln.), zo houd je een gezonde balans in het team. En elke speler weet ook hoe de vork in de steel steekt. Ajax geeft niet voor niets talenten veel kansen. Het is geven en nemen. Maar het beleid dat spelers transfervrij de deur uit lopen gaat gewoon ten koste van de kwaliteit van het eerste elftal en dan zie je dat volgend jaar het succes niet komt en dan krijg je ook niet de miljoenen uit de champions league en dan hol je achteruit. Bovendien, kan je met deze opzet nog 2 jaar uitzitten om een goed alternatief te vinden voor de speler die weggaat. Waarbij je voor nood de speler eventueel nog een jaar bij de club kan houden en mocht er een kans zijn om een goed alternatief op te stellen, dan kan je die speler besluiten te verkopen.

18 februari 2022 om 15:13

Waar heb je het over?! Tadic is nog 100 miljoen waard en Blind is nog 75 mil waard. Klaassen is nog 60 miljoen waard. Voor Berghuis kan je ook gewoon nog 50 mil vangen. Pasveer 40 mil. Tagliafico 30 mil. Bij Ajax zijn er 7 spelers die buiten contract zijn. Tagliafico gaat waarschijnlijk ook zo (ongeveer) gratis weg. Alleen voor Antony en Timber kan Ajax daadwerkelijk echt geld beuren.

18 februari 2022 om 16:33

@doejezo het niet opstellen van je beste spelers is uiteindelijk nog veel slechter voor je eerste elftal dan ze transfervrij laten vertrekken. Het enige wat je er meet gaat bereiken is dat niemand zijn contract nog wil verlengen. Een jongen als Gravenberch had 2 jaar geleden toen hij zijn contract verlengde de clubs ook al voor het uitkiezen en datzelfde geld voor alle talenten van Ajax. Op het moment dat je je onmogelijk gaat opstellen als club de hebben spelers eerder minder dan meer baat bij het verlengen van hun contract.
Aflopende contracten zijn gewoon een realiteit waar je als club rekening mee moet houden in je beleid. Dat kan deels door spelers eerder te verlengen (die mogelijkheden hebben ze met Onana en Mazaraoui gehad maar laten liggen) en deels door er in je aan en verkoop beleid rekening mee te houden dat er wel eens iemand transfervrij vertrekt.

Vergeet ook niet dat je niet zo maar iedereen lange contracten aan kan bieden. je bekijkt het nu alleen vanuit de een of twee spelers die jaarlijks doorbreken. Er verlaten Ajax elk jaar 10 of 15 spelers transfervrij wat Ajax helemaal niet erg vind omdat ze niet goed genoeg zijn. Je kan ook niet elk talent nog jaren door blijven betalen. Denk bijvoorbeeld aan de laatste contract verlenging van Gravenberch 2 jaar geleden. Dat ging tegelijk met andere top talenten als, Sontje Hansen, Devyne Rensch, Naci Ünüvar, Kenneth Taylor, en Jurriën Timber. Naast Gravenberch is Timber de enige die echt door is gebroken, terwijl Hansen niet eens meer in de buurt zit van het eerste en het ook voor Unuvar en Taylor en zelfs Rensch maar de vraag is of ze echt toekomstige basis spelers worden. Die kun je niet allemaal een langdurig miljoenen contract aanbieden en als je ze niets bied kun je de jeugdopleiding net zo goed opdoekken want dan zijn ze voor hun 18e weg.

18 februari 2022 om 10:26

Maar dit was toch zo voorspelbaar? Bij zijn vorige contract was het al moeilijk om te verlengen en hij speelde niet eens in het eerste. Maakt op het veld soms een luie indruk, heeft Raiola als zaakwaarnemer. Wie dacht er nou serieus dat hij ging verlengen?

18 februari 2022 om 13:06

Vorig contract tekende hij binnen een maand na zijn 18e verjaardag, toen hij al half jaar basisplaats had trouwens. Maar toen wist heel VZ al dat hij zou vertrekken 'want Raiola'. Snap dat mensen hier enkel denken in belang van de club maar welk voordeel zou Gravenberch hebben gehad om met net 18 voor 5 jaar te tekenen? Geen enkel, je legt je vast aan een salaris wat een jaar later alweer hoger zou zijn bij onderhandeling en club kan gigantische bedragen vragen eerste 3 jaar van je contract. Voor Gravenberch was 3 jaar toen perfect, staat nu 2,5 jaar basis en kan met 20 of een topsalaris naar Ajax normen krijgen of elders voor respectabel bedrag de overstap naar maken. Hij was op transferroom aangeboden dit seizoen voor 40 miljoen in de winter, stel je voor als hij nog 3 jaar vast had gelegen dan had daar 60 miljoen gestaan.

Waarom zou je hem njet verkopen. Het is een goede speler die nog veel minuten moet maken. Verkoop hem voor 20 mil en huur hem desnoods nog een jaar terug? Hij komt nu nog echt tekort voor bayern

18 februari 2022 om 08:55

Zonder contractverlenging is Gravenberch in de zomer weg. Geen andere scenario denkbaar want hij gaat niet bijtekenen. Aan huren heeft Ajax niks. Ben blij dat Brobbey het goed doet, maar eigenlijk vind ik die constructie niks. We hoeven geen pleziertjes te doen voor spelers die te snel vertrekken en daarna terug willen. Als Gravenberch weg wil, is dat z'n recht, maar huren is dan geen optie.

18 februari 2022 om 13:09

Of je hem nu al verkoopt en hem nog een jaar in Amsterdam laat spelen op huurbasis of, in het geval dat hij alsnog zijn contract gaat verlengen, nog een jaar in Amsterdam blijft en dat je hem daarna verkoopt. Zeker niet als dat direct onderdeel is van de deal.
Dat is anders dan bij Brobbey die terug wilde komen omdat hij daar niet aan spelen kwam en ongelukkig was.

Daarnaast is er natuurlijk best een ander scenario denkbaar, hij kan ook nog een jaar later gratis de deur uit lopen en daar heb je helemaal niets aan. Uiteindelijk is hij gewoon een werknemer en geen eigendom van Ajax en heeft hij nergens een verplichting om zijn conract te verlengen.

Prima. Als hij wilt gaan, dan moet hij gaan. Het is de laatste weken duidelijk gebleken dat Gravenbergh makkelijk te vervangen is. Gravenbergh stelt redelijk teleur tot nu toe dit seizoen, de goede wedstrijden zijn op een hand te tellen en een wedstrijd waar hij echt uitblonk kan ik me niets eens herinneren dit seizoen. En nu is hij ook zijn basisplek kwijt, door het niet al te beste spel plus dat medespelers het beter doen op die positie.
Je zou verwachten dat een jonge speler dit toch ook voelt en nadenkt of hij dan wel klaar is voor een stap omhoog. Naar mijn idee niet, en ik had persoonlijk nog bij Ajax gebleven. Daar zal die/je immers meer wedstrijden spelen, wat beter is voor de ontwikkeling.
Maar Gravenbergh denkt blijkbaar dat hij er wel klaar voor is, en dat is zijn goed recht. Het is een groot talent, maar op dit moment absoluut nog niet klaar voor de top.
In ieder geval Gravenbergh, als hij wilt gaan, moet hij dat lekker doen toch.

18 februari 2022 om 09:10

Hij heeft een wedstrijd niet in de basis gestaan, mede door een corona besmetting. Dat Berghuis verrast op die positie heb ik ook gezien, maar ik heb toch wel mijn twijfels. Wat als Ajax een keer wel tegen een tegenstander speelt van een niveau, durf je dan nog steeds met hem te spelen. Gravenberch is van de 2 toch wel de meest complete.

Bij Ajax blijven lijkt mij inderdaad ook goed voor zijn ontwikkeling. Maar als je hier bijvoorbeeld leest over Bayern dan weet je ook wel dat, dat een uitstekende club voor hem is. Zij halen echt niet zo maar een speler.

Voor Gravenberch zou dit echt geen goede stap zijn, die komt daar hoogstwaarschijnlijk op de tribune te zitten. Als je nu nog een miljoen of 15/20 voor hem kan krijgen, dan moet je dat volgens mij gewoon doen als Ajax zijnde.

Minimaal nog 2 jaar Ajax en als die dan onmisbaar is dan is Bayern goede stap.

18 februari 2022 om 08:51

Neem de telefoon, en geef een belletje aan Gravenberch en zn zaakwaarnemer...Je hebt gelijk, maar je hebt hier te maken met een duo die alleen aan geld denkt. De speler gaat zichzelf heus nog wel tegenkomen. Raiola telt toch alleen maar z'n geld, die kan de voetbalcarrière van z'n cliënten niks schelen.

Gewoon laten gaan. Ook weer een speler van ome Mino, toeval bestaat niet. Gravenberch gaat zichzelf nog wel tegenkomen, iedereen ziet dat hij nog veel kan leren bij Ajax. Op deze manier hoop ik gewoon dat het middenveld met Klaasen, Berghuis en Alvarez lekker blijft staan en het team op sleeptouw neemt. In de zomer lekker afscheid nemen van een jonge speler die geen realiteitsbesef heeft.

18 februari 2022 om 11:03

Je brand iemand helemaal af over een keuze die nog niet eens gemaakt is. Blijf dit altijd bijzonder vinden.

18 februari 2022 om 13:15

Alsof het bij andere zaakwaarnemers niet zou gebeuren.
Onana zit niet bij Raiola
Mazraoui zit pas sinds september bij Raiola en hij/zijn vorige zaakwaarnemer wilden daarvoor ook al niet verlengen
Danilo wil zijn contract ook niet verlengen, zit ook niet bij Raiola.
Het is gewoon onderdeel van het voetbal en daar moeten clubs zich beter op instellen, heeft niets met Raiola te maken.
Daarnaast zat Gravenberch 2 jaar geleden toen hij zijn contract verlengde ook al bij Raiola terwijl er ook toen genoeg buitenlandse interesse was.

Ik zie hem niet meer verlengen. Zeker niet nu Ajax nog geen nieuwe TD heeft. Mocht je snel een nieuwe TD vinden dan moet diegene alsnog in de onderhandelingen met Raiola opnieuw beginnen als het ware. Gravenberch is er in mijn ogen ook nog niet klaar voor dus zonde als hij niet verlengt. Hoe kan het nou zo ‘mis’ gaan bij de contracten van jongens zoals Brobbey, Mazraoui en Gravenberch? Vanuit Ajax is er bij alle drie geprobeerd te verlengen maar zijn ze er telkens niet uit gekomen (tot nu toe). Is het dan echt puur Raiola? Ik zou er wel enigszins gefrustreerd door raken als supporter, aangezien het allemaal veelbelovende jeugdspelers zijn die (zo goed als) gratis vertrekken. Ook al is het misschien het volste recht van een speler, het geeft toch een beetje een wrange nasmaak in mijn ogen.

18 februari 2022 om 10:20

Nee, Brobbey had eerst geen Raiola. Hij was al een tijdje 18 voordat hij Raiola nam. Mazraoui heeft sws nog maar een halfjaartje Raiola, zat eerst bij dezelfde als Ziyech. Dus met 2 andere zaakwaarnemers kwam Ajax ook niet tot een contract

18 februari 2022 om 10:35

Het ligt echt niet aan de zaakwaarnemer. Als bijv een Mazraoui of Brobbey echt bij Ajax had willen spelen, dan had hij gewoon verlengd. Ik vind het zo slap van die spelers om zich steeds achter zaakwaarnemers te verstoppen. Die zaakwaarnemer werkt voor de voetballer. Als jij wil verlengen en 3 maanden later heb je nog steeds niks gehoord dan vraag je toch hoe het zit? En dan zal die zaakwaarnemer zeggen dit bied ajax en als dat prima is zeg je toch dat hij het in orde maakt? En als je meer wilt ok, maar ga dan niet zeggen dat het aan de zaakwaarnemer ligt, dat ligt aan jou. Altijd die smoesjes van "mijn zaakwaarnemer regelt dat" en "Ik weet het niet" en altijd zo geheimzinnig doen.

18 februari 2022 om 14:22

Ik vind dat er niks mis is met mijn zaakwaarnemer regelt dat. Maz heeft al aangegeven dat hij het financiele belangrijk vind. Dat regelt Mino dat toch ook. Dan gaat hij toch iedereen lekker tegen elkaar uitspelen en je weet toch niet welke club interesse in je heeft? Dat kan zomaar veranderen dus heel logisch dat ze dit zeggen.

Gravenbergh heeft echt het talent om een goretzka of kimmich over 3 jaar op te volgen en vaste basis speler daar dan te worden. Tot die tijd moet hij de plek van een Toliso overnemen in de selectie die zal dan ook wel verkocht worden.

Wat is dat toch met spelers die meteen weer weg willen, hebben ze niet geleerd van andere die eenzaam op een bank weg verpieteren.Geld is alles. Als je ballen hebt maak je zelf een keuze niet die zaakwaarnemer.Het is een talent maar zeker nog nuet uitgeleerd bij Ajax. Maar goed als je weg wil succes met je bankzitten en invalbeurtjes bij een topclub.

18 februari 2022 om 08:57

Een kwestie van mentaliteit en een zaakwaarnemer die al jaren jonge spelers bij Ajax gek maakt met dromen die meestal niet eens uitkomen. Ja, voor hun bankrekening, maar de voetbalcarrière lijdt er alleen maar onder.

18 februari 2022 om 09:58

Is toch onbegrijpelijk dat een zaakwaarnemer die zo slecht is voor de voetbalcarrière van de spelers, toch iedere keer weer nieuwe spelers als klant krijgt. Of beter gezegd, dat hij überhaupt nog klanten heeft.

Na een aantal gouden jaren lijkt het me bij Ajax op het moment nou niet echt voor de wind te gaan, Onana gratis de deur uit, Neres lang niet zoveel voor gekregen als gehoopt, Tadic wordt er niet jonger op, Blind wordt er niet jonger op, Tagliafico, Mazraoui en nu dus ook Gravenberch dreigen gratis de deur uit te lopen. Zijn toch allemaal spelers die eerder een hoop geld hadden kunnen opleveren. Als je dan kijkt naar aankopen als Klaassen, Berghuis, Kudus en Daramy, om er even een paar op te noemen, zijn dat stuk voor stuk spelers waarvan je je kunt afvragen wat deze nog gaan opbrengen bij een eventuele verkoop. Lijkt mij toch dat de situatie zo langzamerhand een beetje nijpend begint te worden. Natuurlijk heeft Ajax genoeg centjes op de bank maar dat wordt niet allemaal meegenomen in de begroting lijkt mij. Het is natuurlijk ook wel zo dat jongens als Neres, Tadic, Tagliafico, Gravenberch en Mazraoui hun waarde op sportief gebied ruimschoots hebben bewezen maar als dat Europese succes even wat minder wordt dan zal er toch iets binnen moeten komen. Neem daarbij het vertrek van Overmars, die doorgaans toch absurde prijzen wist te onderhandelen, en ik zie het toch een klein beetje somber in.

18 februari 2022 om 09:00

Antony en Timber gaan Ajax veel geld opleveren. Haller ook. Er is een leeg glas, maar ook een deel die vol is. Als je eventueel dit seizoen nog succes boekt in de CL helpt dat ook.

18 februari 2022 om 15:16

Haller gaat echt niet zoveel geld meer opbrengen hoor. Niet zoveel als je er zelf voor hebt betaald in ieder geval. Of denk je dat Real of City nu opeens interesse heeft in Haller? Antony en Timber zou best kunnen, waar Timber waarschijnlijk nog meer gaat opbrengen dan Antony (omdat de grote clubs ook wel zien dat Antony hele vreemde en vieze maniertjes heeft met opstootjes, natrapjes en elleboogstootjes).

18 februari 2022 om 13:21

Daar staat tegenover dat Ajax de absolute hoofdprijs gaat krijgen voor Antony, Timber en Alvárez. Lisandro Martinez is inmiddels ook best een aardige duit waard en als Haller tegen Benfica weer scoort krijg je ongetwijfeld een fatsoenlijk bod van Newcastle, Aston Villa of Everton in de zomer. Daarnaast natuurlijk nog de Champions League gelden. Als we geen kampioen worden en de CL missen, dan is het een probleem.

Ik vind Bayern toch wel de meest menselijk club die er bestaat. Worden volgens mij zelden spelers op de gok gehaald en spelers die er zitten, blijven doorgaans zeer lange tijd. Dus ik zou altijd gaan.

Zijn vertrek maakt het team momenteel niet minder dus als hij voor een mooie som verkocht wordt en Kudus er in slaagt blessurevrij te blijven is er voor Ajax niet veel aan de hand.
Ik zou wel eens wat gaan doen aan die vreselijke Raiola.

18 februari 2022 om 09:36

Het ligt eraan hoe je het bekijkt of het er niet zwakker op wordt. Aanvallend op dit moment niet, maar bij balverlies heb je meer aan hem dan bijvoorbeeld berghuis. Zijn huidige "probleem" is dat hij zelf ook veel balverlies heeft. Ik begrijp alleen de opmerking over kudus niet, want dat is een totaal andere speler voor een andere positie.

Ik ben er eigenlijk niet zo rouwig om, hij haalt dit seizoen een matig niveau in mijn ogen en stagneert in zijn groei. Er zijn alternatieven voor zijn positie dus flink cashen en doorgaan.

Gewoon verkopen en Bayern de hoofdprijs laten betalen als hij niet wilt verlengen. Is nog lang niet toe aan de absolute top en zal daar niet zoveel spelen als bij Ajax. Zoals we nu zien verliest hij het zelfs van Berghuis op die plek dus waarom zou je dan naar een topclub willen. Ik snap dat niet zo van die spelers maar goed ik zit ook niet in die positie. Hopen dat die jongen een goede groep mensen achter zich heeft staan die wel kijken naar zijn ontwikkeling en gewoon inzien dat verlengen en veel spelen en belangrijk worden bij Ajax stap 1 is en daarna pas naar de absolute top.

18 februari 2022 om 15:17

Waarom zou een club uberhaupt de hoofdprijs betalen voor een speler die het jaar daarop gratis de deur uitloopt. Bij elk aannemelijk bod is hij gewoon weg.

Again: eigen schuld Ajax. Zorg er dan voor dat je contractueel vastgelegd hebt dat ze niet met Raiola & Co. In zee gaan voordat ze doorbreken. Schrik daarmee maar af en loop af en toe een talent mis, want dit is enorme kapitaalvernietiging met oa Nous en Gravenberch. On topic maakt Gravenberch zichzelf met zo'n overstap en gebrek aan zelfinzicht natuurlijk gewoon ozbiliz/riedewald 2

18 februari 2022 om 12:51

Je beseft zelf toch ook dat dit totaal niet logisch is. In jouw scenario had Gravenberch dus met 16 andere club gevonden, nooit in Ajax 1 gespeeld en ging je deze zomer geen transfersom vangen. Tevens had je een vervanger moeten aantrekken.

Daar hij waarschijnlijk toch niet gaat verlengen vlgs de strategie van Mino. Moet je hem deze zomer ook verkopen. Ajax heeft transfer opbrengsten nodig. Verder is Gravenberch er niet aan toe, die zou nog 2 jaar moeten groeien. Maar ja, de zaakwaarnemer weet het beter. Als hij niet wenst mee te werken, dan zou plan 2 (bank) moeten gelden. Aankomende zomer moet er miljoenen in de clubkas stromen via verkopen Gravenberch, Tagliafico, Antony en Haller. Daarvoor in de plaats een nwe keeper, een extra back, een rechtsbuiten, een spits + Brobbey.

Deze jongen staat al een poosje stil in z'n ontwikkeling vind ik, wellicht is een nieuwe werkomgeving wel goed voor hem.

Gravenberch naar Bayern is een grap; Gravenberch is nog lang niet uitgeleerd in de eredivisie; Gravenberch wordt overschat; Gravenberch is de slechtste van het team; Weer typisch Nederlands. De top van Europa denkt er heel anders over. Als bv Bayern of Liverpool hem nu pakt is hij relatief goedkoop en kan je hem op topniveau ontwikkelen en staat hij binnen een jaar regelmatig basis

Dit is niet serieus toch? Gravenberch is nog lang niet goed genoeg voor een club als Bayern. Ryan moet eerst nog 2 a 3 jaar bij Ajax blijven

Sorry die is er nog lang niet klaar voor.
Als hij nu eens de pannen van het dak speelt wekelijks zou ik zeggen ja maar vindt hem wekelijks 1 van de minste.

Ryan is op dit moment totaal niet klaar voor het buitenland. Hou op zeg. Bij Ajax is ie totaal niet constant en dan gaat ie eventjes naar BM en de Bundesliga. Ik zeg graag dat onze spelers fantastisch en gruwelijk zijn, maar Ryan kan beter nog veel leren bij Ajax. Doet ie het wel, durf ik eigenlijk wel te zeggen dat het een fiasco wordt bij Bayern.

Dan is het makkelijk, gewoon verkopen in de zomer. Ze vertrekken tegenwoordig al voor de nu absolute uitblinker zijn.

Ik zie geen enkele club 20m+ neerleggen voor Gravenberch daarvoor laat hij te weinig zien dus hij zal gewoon dat jaartje uitzitten en transfervrij vertrekken verwacht ik. Ik hoop wel dat Ajax hem dan bij de reserves zet. Mazraoui is onze eigen fout geweest, door de blessures en vormdip elk seizoen is hem geen dik contract aangeboden en Brobbey is een geval apart. Voor Ajax is het zaak om Kudus op 100% te krijgen zodat hij de plek van Gravenberch kan innemen tenzij Berghuis daar blijft staan.

Misschien een hele rare vraag maar waarom regelt Ajax niet met Nous dat zij ervoor zorgen dat zijn contract ala minuut gaan verlengen zodat als hij na dit seizoen vertrekt, niet gratis vertrekt.
Iedereen praat over hij gaat gratis de deur uit.
En hoeveel moet Gravenberch opleveren trouwens

18 februari 2022 om 12:30

Misschien omdat Nous daar helemaal geen zin in heeft? Alsof Ajax geen poging heeft gedaan. Als Nous niet wil, dan houd het op. Die kan lekker tekengeld pakken.

18 februari 2022 om 13:30

Ze hebben Mazraoui de afgelopen jaren een paar aanbiedingen gedaan maar die heeft hij afgewezen.
Het probleem hierin was dat hij de afgelopen jaren blessure gevoelig was en daardoor veel op de bank zat. Hij wilde zelf een salaris hebben wat hoort bij bepalende basis spelers. Dat kreeg hij, op zich begrijpelijk, niet. Alleen werdt hij dit seizoen wel weer een fitte bepalende basis speler, alleen toen zat hij inmiddels met een aflopend contract en was Ajax eigenlijk te laat.

Mazraoui heeft binnen Ajax ook een geschiedenis met mindere contracten Hij was bijvoorbeeld 19 toen hij, op aandringen van Keizer, een contract kreeg terwijl veel spelers dat al op hun 16e - 17e kregen, en toen ook nog maar voor 2 jaar. Ik kan me vanuit hem dus best voorstellen dat als je je dan weer ondergewaardeerd voelt dat je niet bij wilt tekenen. Het was de afgelopen jaren langs Ajax kant ook best te begrijpen, met Veltman, Dest en Rensch stonden er aardige vervangers en hij had veel last van blessures, als ze hem toen een top contract hadden aangeboden hadden we daar ook kritiek op gehad.

Wonder nodig? We spelen best lekker zonder hem toch? Ik heb hem niet gemist hoor en het zal mij heel eerlijk echt een worst wezen of hij komende zomer weg is of niet.

18 februari 2022 om 13:16

Sterker nog, toen hij inviel tegen Twente gingen we minder spelen. Hij was absoluut de minste Ajacied op het veld.

Kan iemand me zeggen hoe serieus Algemeen Dagblad is? Het klopt dat Bayern op die positie een speler zoekt. Een centrale verdediger( Süle vervanger), een snelle rechts back en een centrale middenvelder(6/8). Ik had graag een breker a la kante-Ndidi gezien bij ons. Camara van Redbull S ist ook erg interessant

Voor een mooi bedrag , breng ik hem
Op de fiets nog naar München, ben wel een beetje klaar met die riola praktijken

Mooi banken met die jongen. Blind op die plaats zodat Nico kan spelen, Berghuis op zijn plaats zodat Davy kan spelen of zelfs Taylor op zijn plaats. Alle drie betere opties dan Gravenberch.

18 februari 2022 om 15:20

Tagliafico loopt volgend jaar ook gratis de deur uit. Terwijl je 2 jaar terug nog 30 mil voor hem kon krijgen.

Bayern Munchen zie ik toch wel aan als een club die weloverwogen transfers maakt. Gravenberch moet je gewoon links laten liggen, leuk talent maar de zoveelste die we veelte vroeg 'fantastisch' talent zijn gaan noemen.

We reageren hier allemaal enorm negatief over Ryan. Natuurlijk, hij bakt er de laatste maanden veel te weinig van. Zijn enorme potentie laat nogal wat te wensen over. Maar de absolute topclubs zijn niet achterlijk. Die zien namelijk wel hoe zij Ryan zijn potentie tot volledige ontbloeiing kunnen laten komen. Mooi toch!

Snel verkopen. Berghuis doet het fantastisch op die plek. Gravenberch gaat weer veel te snel weg naar een andere club. Laat hem eerst maar eens twee jaar bij Ajax presteren. Zoveelste talent verloren.

Wat is er toch met al die volgevreten voetballers tegenwoordig die hun clubs helemaal geen transfersom gunnen ondanks alles dat die clubs in die spelers hebben geã¯nvesteerd, in Ajax's geval: Mazraoui, Onana, mogelijk Gravenberch, Brobbey (in eerste instantie), etc. Het Bosman-arrest is al een messteek voor een hoop clubs en er zijn een stuk minder clubs die hun spelers dusdanig als vuil behandelen dan dat er spelers zijn die hun clubs gijzelen, gok ik.

18 februari 2022 om 15:23

Ja, dat zag je aan die volgevreten Ihattaren bij PSV. Altijd op handen gedragen, voordat Schmidt kwam tegen John de Jong zeggen dat hij zou bijtekenen. Doet die niet en vervolgens wel denken dat hij nog steeds de kroonprins is. Wat blijkt, bij Sampdoria doet ie precies hetzelfde. Het is inderdaad wel jammer dat je voor eigen jeugd zoals Mazraoui, Gravenberch en Brobbey straks gewoon 0,- Euro binnenkrijgt.

Wat moet Bayern met Gravenberch,kan het me niet voorstellen

Strik er om heen en zo gauw mogelijk brengen. Voegt de laatste tijd weinig toe aan Ajax. Heeft Raiola als makelaar die het financieel wel voor hem regelt. Hij mag wel een kussentje kopen anders krijgt hij eelt op zijn zitvlees op de reservebank.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren