Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Valentijn Driessen stelt vijf PSV-vragen en haalt ‘gapend gat met Ajax’ aan

Laatste update:

Valentijn Driessen vindt het knap dat de koerswijziging van PSV, ‘ondanks rollende koppen’, geschiedt zonder bloedvergieten en beschadiging van de hoofdpersonen. Marcel Brands is vanaf volgend seizoen algemeen directeur van PSV en volgt daarmee Toon Gerbrands op, die vertrekt bij de club uit Eindhoven. De chef voetbal van De Telegraaf vindt het opvallend dat PSV verklaarde dat alles in goede harmonie gaat in het Philips Stadion en niemand ontevreden is over Gerbrands. “Het regent complimenten.”

“De enige reden dat de algemeen directeur drie jaar(!) voor het einde van zijn contract in 2025 vertrekt, is de beschikbaarheid van de ’ideale’ opvolger: Marcel Brands. Zeggen Gerbrands en de rvc van PSV. Maar, had Gerbrands plaatsgemaakt voor de onervaren Brands als Ajax afgelopen drie jaar niet in alles een gapend gat had geslagen met PSV?”, vraagt Driessen zich openlijk af in zijn column in het dagblad. “Of als PSV sinds 2018 één of meer landstitels had gewonnen of KNVB-bekers? Of dat de club door Gerbrands en technisch directeur John de Jong niet was uitgeleverd aan de Duitse trainer Roger Schmidt?”

“Of als de club sinds 2017 dikke zwarte cijfers had geschreven in plaats van een negatief resultaat van 16,8 miljoen euro? Daarbij de nuance dat na drie magere zwarte jaren (0,2 miljoen, 4,6 miljoen en 1,6 miljoen) het coronaseizoen eindigde met 23,2 miljoen euro in de min.” Driessen wijst erop dat de deal met Brainport jaarlijks ‘maar’ zes miljoen euro oplevert. “Zou Gerbrands vertrekken na dit seizoen als PSV een hoofd- annex shirtsponsor had gevonden van tien miljoen euro plus? (...) Nu is de zes miljoen euro van de zes bedrijven hun hoofdbijdrage en anders zou het dienen als extra vlees op de botten van PSV.”

“De vragen stellen, is ze beantwoorden. Zou PSV top van Nederland zijn, dan voelt niemand de noodzaak of oppert niemand het idee om de ’vrije’ Brands als buitenkansje binnen te halen.” Het contract van Gerbrands met PSV loopt nog door tot 2025. Er komt zodoende drie jaar eerder een einde aan de samenwerking. “Bij de rvc ontbreekt het onvoorwaardelijke geloof dat Gerbrands de juiste man is om PSV terug op koers te krijgen. Anders hadden ze hem nooit zo gemakkelijk laten gaan. Na zijn vliegende start als algemeen directeur in 2014 en vier geweldige seizoenen is de klad erin gekomen sinds 2018.”

Brands, 59 jaar, werkte tussen 2010 en 2018 als technisch directeur bij PSV. Vervolgens vertrok hij naar Premier League-club Everton, waar hij in december moest vertrekken wegens teleurstellende resultaten. Hij tekent tot 2027 in Eindhoven. Driessen vindt het veelzeggend dat vanuit PSV-kringen klonk dat meer voetbal in de clubleiding welkom is en wijst op ‘het gebrekkig functioneren van de huidige voetbalverantwoordelijken’. “John de Jong zette al zijn kaarten op Schmidt en ging – samen met Gerbrands – nat met hun Duitse keus.”

Gerbrands was bondscoach van de volleybalploeg en leidde schaatsteam DSB, voordat hij in 2002 bij AZ de voetbalwereld binnenkwam. Onder zijn leiding vond PSV na een moeilijke periode de weg omhoog. "Er was een schuld van vijftig miljoen euro die weggewerkt moest worden en PSV was zeven jaar op een rij geen kampioen geworden. We wilden samen per twee jaar één titel winnen. Als we dit jaar kampioen worden, is dat volledig gelukt", zei Gerbrands, die in de afgelopen zeven jaar drie kampioenschappen vierde met PSV, recent.

Een van de belangrijkste klussen voor Gerbrands in zijn laatste maanden is samen met technisch directeur John de Jong een nieuwe trainer vinden. Schmidt maakte bekend in de zomer na twee jaar te vertrekken. PSV staat tweede in de Eredivisie, met vijf punten achterstand op Ajax. In de halve finale van de TOTO KNVB Beker speelt de ploeg tegen Go Ahead Eagles en in de achtste finales van de Conference League is het Israëlische Maccabi Tel Aviv de tegenstander.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties



Hij vergeet een ding. De jeugdopleiding is zo sterk verbeterd de laatste jaren dat we daar nu heel veel geld aan gaan verdienen. Het probleem is dat we eerst hele goede scouting hadden en geen goede opleiding. Nu is het compleet omgedraaid. We moeten de scouting weer op orde krijgen en dan zitten we in een goede positie. Mijn gevoel is dat John de Jong gewoon niet goed genoeg is en als hij vervangen wordt is de schoonmaak compleet.

18 februari 2022 om 08:45

Daar heb je best een punt. De jeugdopleiding is idd stukken beter. Maar dat gaat pas echt iets opleveren als je een trainer hebt die ze een kans geeft, een TD hebt die ze kan verkopen en als je resultaten behaald. Van die criteria zie ik op dit moment nog te weinig. Maar goed, de impact van het vertrek van Overmars bij Ajax is ook nog niet bekend. Het zou zonde zijn maar het gat tussen Ajax en PSV zou ook zonder verbetering bij PSV wel eens verkleind kunnen worden. 😔

18 februari 2022 om 09:15

Heeft PSV dat niet dan? Ik zie veel jeugdspelers in actie momenteel en de goede jeugdspelers zijn de laatste jaren ook allemaal voor veel geld de deur uitgelopen. Alleen Ihatarren is voor te weinig geld de deur uitgelopen, maar dat verhaal is bekend. Vertessen, Madueke, Gakpo, Obispo en Teze krijgen regelmatig de kans van Schmidt. Dat zijn toch wel spelers die bij de eerste 15 horen, dus dat vind ik een behoorlijk aantal.

18 februari 2022 om 10:21

Zeker ze krijgen van Smit de kans. Vraag is bovendien of dat komt omdat Smit dat wil of omdat hij zijn zin (een aankoop) niet krijgt. Maar goed, ja ze krijgen kansen. Vraag is echter of dat bij de volgende trainer ook het geval is. Dat hangt erg af van wie er gaat komen. Bovendien mis ik tot nu zwz de andere criteria, resultaten en goed verkopen. Overmars kreeg het destijds voor elkaar dat hij mindere aankopen met weinig verlies, bankspelers en wisselspelers voor miljoenen en basis spelers voor tientallen miljoenen verkocht kreeg. Dat heb ik De Jong nog niet zien doen.

18 februari 2022 om 12:47

Ik denk dat het afwachten is. Ook Ajax heeft nog steeds goede jeugdtalenten die nu wel ook Champions League ervaring krijgen. Ik denk dat grote clubs niet heel erg veel gaan betalen voor spelers die in de marge spelen. Bij PSV moeten ze nu gaan opletten dat Feyenoord ze niet in gaat halen.
Daarbij zijn de verkochte talenten zoals Malen, die toch zo langzamerhand model staat voor een falend Dortmund, niet zo goed. Vergeet niet dat aanvallers in het huidige Oranje een schaars goed is, waardoor er veel gewisseld zal worden. Op het komende WK kun je er van uit gaan dat De4pay en Berghuis basisplaatsen hebben. Dat betekent dat Gakpo concurrentie van Danjuma en mogelijk anderen zal krijgen, dus ik weet niet of hij veel speeltijd zal krijgen.
Daarbij zal ook aan PSV talenten getrokken gaan worden. Veel clubs gokken ondertussen op transfervrije spelers. Op een gegeven moment zal toch een verschil in salaris aan het licht komen....

18 februari 2022 om 13:24

John de Jong heeft zeker voor een goede 150-200 miljoen spelers verkocht de laatste jaren. Spelers als Malen, Bergwijn en Lozano gingen voor een leuk bedrag weg en er zitten er nog wel een paar die dat ook kunnen opleveren. Ook Ajax gaat die de Ligt en de Jong bedragen niet snel meer herhalen. Natuurlijk heeft Ajax enkele miskopen snel weer doorverkocht zoals Wober en Marin bijvoorbeeld. PSV is dat niet gelukt met Doan, Baumgartl en Bruma bijvoorbeeld maar de huidige corona tijd speelt natuurlijk ook wel een kleine rol.

Ajax heeft het natuurlijk beter gedaan, de laatste jaren zo eerlijk ben ik ook gewoon maar ik denk niet dat Overmars deze spelers even voor de aankoopbedragen zou kunnen verkopen. Of welke td dan ook in de wereld.

18 februari 2022 om 14:19

Wel mooi dan dat bijna alle talenten van PSV voor meerdere jaren zijn vastgelegd. PSV geeft (langdurig) geblesseerde spelers nieuwe contracten, die daarna ook weer een rol van betekenis spelen. Als je ziet dat bijna alle jeugdelftallen (ruim) bovenaan staan en er meerdere talenten zijn die 1, 2 of zelfs 3 elftallen hoger spelen dan is het in het Philips Stadion misschien (nog) geen hosanna, op de Herdgang is het dat zeker wel. Mijn zoon speelt in de jeugd van FC Utrecht en daar kom ik dus ook vaak. Als ik de jeugdteams van de verschillende clubs zie spelen dan is het toch echt zo dat de jeugdelftallen van PSV de meeste indruk maken. Voorbeelden: Emir Bars, Jason van Duiven, Jevon Simons, Kwaaitaal, van de Blaak, Babadi, ach ik kan nog wel even zo doorgaan.

18 februari 2022 om 11:16

Vind het altijd wel bijzonder dat mensen de scouting onder Marcel Brands loven en nu zeggen dat de huidige scouting niet goed genoeg is, terwijl John de Jong letterlijk de hoofdscout was onder Marcel Brands...

18 februari 2022 om 12:05

Klopt maar je kan toch niet ontkennen dat sinds Brands weg is en JdJ het over heeft genomen er een hele waslijst aan miskopen zijn gekomen?

18 februari 2022 om 12:52

Wordt die scouting onder Brands inderdaad zo geprezen ja? Brands haalde eigenlijk nooit totaal onbekende namen, maar het trucje van Brands als technisch directeur was het hebben van een groot netwerk en relatief bekende spelers weten te overtuigen naar Eindhoven te komen voor veel geld voor Eredivisie-begrippen, precies hetzelfde als wat hij bij Everton deed. Denk aan het aantrekken van Ancelotti, Allan (kwam ook via Ancelotti en Napoli), James, Digne, Mina, André Gomes (geen hele grote namen, wel allemaal via Barcelona) enzovoort.

Brands heeft een goede tijd gekend als technisch directeur, maar ook in zijn tijd was er al genoeg aan te merken op de onbalans in de selecties altijd en het feit dat hij nooit met echt vindingrijke aankopen kwam die PSV geld zouden opleveren. Hij heeft het prima gedaan, maar dat kwam niet door zijn geweldige scouting.

18 februari 2022 om 14:35

Vertel eens precies wie miskopen waren? Behich en Sainsbury? Die kwamen op voorspraak van van Bommel. Guti kwam over als vriend van Lozano en kan je moeilijk een miskoop noemen. Angelino was een aanwinst. Dumfries was een aanwinst. Ryan Thomas, jammer dat die zo vaak geblesseerd was maar was toch vaak een nuttige wisselspeler. Bruma, stond heel lang op het lijstje van Brands, toch ook Portugees international (geweest). Baumgartl, ok, te duur, maar was wel international voor Jong Duitsland. Doan geldt eigenlijk hetzelfde voor als voor Thomas. Boscagli, onder van Bommel miskoop maar opgebloeid onder Schmidt en gewoon een nuttige basisspeler. Mitroglou, ok. Ricardo Rodriguez deed het goed. Ruiter nuttige reservekeeper. Toni Lato was een totale flop. Afellay terughalen was het helaas ook niet. Max is een nuttige speler die bij PSV zelfs Duits international is geworden. Sangare, schot in de roos. Mueller moet nog blijken. Zahavi mis(koop). Goetze heeft het helaas ook niet helemaal gebracht als werd gedacht en gehoopt. Mvogo ook niet, Fein al helemaal niet (vandaar dat die optie tot koop ook niet werd gelicht). van Ginkel is ook niet meer zo goed als hoe hij eerst was. Veerman doet het gewoon goed. Drommel, tsja (maar kan nog groeien), Ramalho redelijk tot goed. Vinicius, tja... Mwene redelijk en Propper kon het fysiek/mentaal helaas niet meer opbrengen. Natuurlijk kan je stellen dat er dus een behoorlijk rijtje is met miskopen (die eigenlijk niet eens echt zijn gekocht, maar vooral zijn gehuurd). Maar als je kijkt dat JdJ dus ook Guti, Angelino, Dumfries, Boscagli en Sangare heeft gehaald denk ik dat dat toch redelijk goed is. 5 spelers in 4 seizoenen). Qua jeugdspelers die zijn doorgebroken: Gakpo, Malen, Madueke, Teze, Vertessen en Ledezma is dat toch ook redelijk ok. PSV is de afgelopen jaren ook echt een opleidingsclub geworden. Kijk eens wat voor talenten op de Herdgang rondlopen?!

18 februari 2022 om 14:37

Guardado was voor Nederland toch behoorlijk onbekend. Strootman, Mertens, Lens en Moreno binnenhalen was natuurlijk wel vrij eenvoudig. Net zoals Wijnaldum en Matavz (die het bij PSV vrij redelijk deed)

18 februari 2022 om 20:25

Guardado was echt niet onbekend hoor, dat was een behoorlijke stunt dat PSV die kon binnenhalen, ook al zat zijn carriere even in het slop. Daarom was het ook een goede zet voor beide partijen en Andres vond het natuurlijk geweldig hoe hij door het publiek werd gewaardeerd. Moreno had ook wel naar beter betalende clubs gekund destijds maar werd overtuigd door Brands.

18 februari 2022 om 12:41

Het jammere is alleen wel dat dat inderdaad één van de weinige punten is die inderdaad echt verbeterd is. Er komen inderdaad goede talenten doorstromen de laatste jaren en ik heb het gevoeld dat Ernest Faber het echt goed doet als hoofd jeugdopleiding. Voor de rest kan ik echter eerlijk gezegd niet zo heel veel positieve punten opnoemen.

Elk jaar weer is staat er een ongebalanceerde selectie bij PSV. Ik weet niet hoe ze het doen, maar er heeft de afgelopen jaren nog nooit een elftal gestaan waar alle spelers redelijk tot goed op waren voor PSV-begrippen of die fatsoenlijk dubbel bezet waren, zij het met jeugd, zij het met breedte-aankopen. Er zijn altijd een paar echt goede spelers en een paar kutspelers in het elftal.

Daarnaast denk ik dat de houdbaarheidsdatum van Toon Gerbrands al wel langer verstreken was dan in 2022. Meteen met Brands vertrekken was geen goede optie denk ik, maar kort daarna had prima gekund. Toon heeft goed werk geleverd in zijn topjaren door samen met Brands en Cocu voor rust te zorgen binnen de club en die rust heeft ons drie kampioenschappen bezorgd, maar de laatste jaren had PSV gewoon een plan nodig om weer aansluiting te vinden met Ajax en de enige stap die daarin actief ondernomen is is het aantrekken van Roger Schmidt als coach die PSV terug moest brengen. Toen dat vervolgens maar zozo werkte was het weer allemaal anticiperen op ontstane situaties en kijken of het werkte.

Het derde en misschien wel grootste probleem is het ontzettende gebrek aan langetermijnvisie. Het is ongelooflijk, maar de kans is aanwezig dat we straks vier jaar verder zijn, Ajax en Feyenoord drastisch zijn veranderd sinds het vertrek van Cocu en dat we bij PSV weer terug zijn met Brands in de directie, Cocu als coach, John de Jong als hoofdscout, Luuk de Jong in de spits en geen fatsoenlijke back om het seizoen mee te beginnen. Het is voor mijn gevoel allemaal oude wijn in nieuwe zakken en nadat de nieuwe manieren geprobeerd zijn moet maar geprobeerd worden of de oude manieren nog werken. Natuurlijk ben ik maar een buitenstaander, maar ik heb het gevoel alsof er geen enkel plan met een termijn voor langer dan een jaar ligt en dat is wel hoe je uiteindelijk weer aanhaakt en een fris en goed imago als club opbouwt.

18 februari 2022 om 13:08

Heb je gelijk in hoor, hoop daarom ook niet dat cocu weer coach wordt en zit zelf ook niet op de Jong te wachten hoe verrassend goed die 't doet bij barca momenteel. Je hebt een visie om de speelstijl structureel te veranderen, dan moet je dat ook doorzetten wanneer het niet meteen gaat zoals gehoopt. Met bijv een bosz zet je die weg iig verder in, echter met cocu als andere optie blijkt dan ook weer dat er niet heel duidelijk een langere termijn visie is, want dat is terug naar het oude. Ben daarom ook benieuwd wie het wordt. Je kunt ook pas geschikt gaan scouten wanneer er een duidelijke manier van spelen voor de komende jaren is en welke kwaliteiten spelers daarvoor nodig hebben. Zie red bull en dit seizoen feyenoord.

It's all about framing.

18 februari 2022 om 08:11

Ik vind het wel mooi dat ook Psv een keer negatief wordt belicht. Maarja dat gaat nu over 1 berichtje, bij Ajax waren dat er 100 geweest bij Feyenoord 30. Dat is het verschil en zegt genoeg.

18 februari 2022 om 08:23

Ik kan me van Valentijn Driessen niet eens meer herinneren wanneer er iets positiefs over psv uit zijn mond is gekomen de laatste 2,5 jaar

18 februari 2022 om 08:51

@gones1psv, jij lijkt met jou reactie te insinueren dat Valentijn wel ergens positief over zou kunnen zijn…. Daar twijfel ik over. Denk dat die zelfs na het winnen van de Europese loterij iets negatiefs daarover zou brengen… een vat azijn is zoeter dan Valentijn!

18 februari 2022 om 09:10

Inderdaad......maar gelukkig is alles wat hij zegt omgekeerd evenredig waar.

18 februari 2022 om 10:20

@gomes1psv Er valt ook weinig positiefs te melden momenteel. Leuk dat verhaal dat Ajax meer geld heeft, maar hoezo heeft PSV dan vorig jaar AZ niet op een straatlengte achterstand gezet en hoezo staan ze nu dan niet een paar punten los van Feyenoord? Deze clubs hebben namelijk weer veel minder te besteden dan PSV

18 februari 2022 om 20:31

Het is ook te belachelijk voor woorden dat een directeur of manager van PSV die reden aandraagt.

Wij zijn PSV, dat heeft niks met budget te maken. Natuurlijk konden we in de jaren 80 een paar goede spelers overnemen van Ajax en Feyenoord met een paar kleurentelevisies van hoofdsponsor Philips. Toch werd Ajax nog wel eens kampioen. Tuurlijk heeft door het uitstekende beleid en de grotere achterban Ajax momenteel een veel vettere bankrekening, dan moet je nog steeds kampioen kunnen worden en daarvoor spelen. Je bent PSV. Er zijn twintig redenen waarom een bepaald elftal draait. Geld is er daar een van, dus je hebt nog 19 andere dingen om het goed te maken.

Dat gat is helaas te groot geworden, tenzij ASML de komende jaren jaarlijks 50 tot 100 miljoen wil schenken, maar dat gaan ze nooit doen natuurlijk. Gewoon je verlies nemen en de komende jaren voor de 2e plek gaan.

18 februari 2022 om 08:04

Wat een mentaliteit.. Met goed beleid en veel doorstroom uit de jeugd hoeft het gat helemaal niet te groot te zijn. 2 seizoenen geleden heeft AZ gestreden tot het einde met Ajax om het kampioenschap. 3 jaar geleden gaf PSV het weg. Geld geeft je een voordeel natuurlijk, maar dat zegt uiteindelijk helemaal niks. Vorig jaar en dit jaar moet je waarschijnlijk je verlies nemen, maar zolang PSV het bestuur en trainers weer op een rijtje krijgt, zullen we aankomende jaren ‘gewoon’ weer mee doen om de kampioenschappen.

18 februari 2022 om 08:54

Zo is dat, je hoeft Ajax niet te verslaan om kampioen te worden. Je gemiddelde niveau over een seizoen mag zelfs lager zijn. Als je naar minder onvoldoendes haalt.

18 februari 2022 om 09:03

Eens, als je een stabiele keeper had gehad, stond je nu vermoedelijk nog naast Ajax. Het verschil in kwaliteit is groot, maar het zijn maar een paar momentjes die hebben gezorgd voor die 5 punten voorsprong voor Ajax.

18 februari 2022 om 10:26

Elk jaar zal Ajax procentueel de meeste kans maken. Je moet er als PSV, AZ of Feyenoord wel voor zorgen dat je op het juiste moment piekt. In de jaren dat Ajax er echt bovenuit steekt en we maar 1 vaste CL plaats hebben zou je geld kunnen sparen en aan het team kunnen bouwen. In het jaar dat Ajax het laat afweten of Nederland 2 CL plaatsen heeft moet je toeslaan. Dan is nl het geld te verdienen.

18 februari 2022 om 10:15

Vorig jaar eindigde PSV op 16 punten achterstand van Ajax en liet het het veel minder vermogende AZ ternauwernood achter zich. Nu staat Feyenoord wat veel minder te besteden heeft dan PSV bijna gelijk. Er gaat dus veel meer fout bij PSV dan alleen het financiele verschil met Ajax. Als we dat als uitgangspunt zouden nemen dan hoorde PSV vorig jaar AZ en dit jaar Feyenoord ook op een straatlengte achterstand te zetten

18 februari 2022 om 12:27

Ik ben het niet volledig met je betoog eens dat meer geld ten allen tijde hogere plekken hoort op te leveren, maar wat ik wel met je eens ben is dat er al jaren behoorlijk wat fout gaat bij PSV. Ajax is voor in ieder geval dit jaar uit het zicht verdwenen, maar dat ligt meer aan het beleid wat Ajax voert dan aan het mismanagement van PSV denk ik. Feyenoord dat dit jaar lijkt te naderen en AZ wat dat vorig jaar deed zijn echter wel indicatoren wat mij betreft dat het allemaal niet goed zit.

Ajax zal er echter ook wel anders uit gaan zien mocht Ten Hag vertrekken en PSV zelf zal ook weer met een nieuwe trainer beginnen, dus volgend seizoen wordt afwachten

18 februari 2022 om 18:19

Dan zijn we het voor mijn gevoel juist wel volledig eens met elkaar. Ik verwacht wel dat PSV weer gaat concurreren met Ajax met een beter aankoopbeleid. Qua jeugdopleiding zit het wel goed. Met Gakpo, Ihattaren, Madueke en die andere Afrikaanse jongen van Jong PSV hebben ze de laatste jaren toch een paar grote talenten afgeleverd dus dat zit wel snor

Jaa meneer open deur, elk weldenkend mens kan uit de woorden van Gerbrands opnemen dat hij weg moest door teleurstellende resultaten. PSV brengt het heel anders en genuanceerder, wat veel zegt over onze club. Gebrands heeft in de afgelopen 7 jaar, 3 kampioenschappen binnen gehaald en was heel dichtbij zijn 4e. Van Bommel stak daar een stokje voor. In een periode met een vrij sterke Ajax is dat helemaal niet zo slecht. Alleen de afgelopen 2/3 jaar waren echt te mager dat zijn positie, en wat mij betreft van JdJ, gewoon niet meer te houden is. Hij verdient daarom imo gewoon een waardig afscheid en die tijd is aangebroken. Driessen zijn Overmars materiaal is op en moet het weer ff ergens anders zoeken..

Een vraag voor de telegraaf. Wanneer rolt eindelijk die kop van valentijntje? Wat een arrogante ingebeelde kwast

Toch best wel knap van Driessen. Lukt hem al jaren om columns en podcasts in te vullen met alleen maar aannames. Ieder normaal mens zou zich op gegeven moment afvragen "wat ben ik nou in godsnaam aan het lullen?". Nee, Driessen is zo talentvol dat hij dit nog vele jaren zal blijven houden.

18 februari 2022 om 10:17

Aannames of niet, het is wel een feit dat PSV ondermaats presteert

18 februari 2022 om 11:16

Dus? Denk je dat ze opeens beter spelen als ze van directeur veranderen?

18 februari 2022 om 11:57

Als de nieuwe directeur John De Jong eruit gooit straks misschien wel

18 februari 2022 om 12:43

De nieuwe directeur heet dan wel Marcel Brands en John de Jong is jarenlang de hoofdscout van PSV geweest. Brands heeft dus met niemand in zijn PSV-tijd zoveel samengewerkt als De Jong. Denk dat het wel meevalt hoe snel die eruit ligt als technisch directeur, al zou dat wel een zegen voor de club zijn.

18 februari 2022 om 13:33

Japie is weer uit zijn holletje

18 februari 2022 om 14:28

En Japie heeft in dit geval volkomen gelijk. JdJ is een lichtgewicht.

Wat Driessen zegt is op zich niet heel vreemd. Ten eerste vind ik het wel heel opmerkelijk dat 'de beschikbaarheid van Brands' de reden is vanwege het vrijwillig opstappen van Gerbrands. Alsof er ineens een smalle opening was, waar de club doorheen moest springen. Terwijl de man al ruim twee maanden werkeloos was, in een periode dat Gerbrands en in zijn kielzog John de Jong geduld betaamde in de contractverlenging met Roger Schmidt, aangaf met de Duitser verder te willen en ook geen plan B te hebben voor het eventueel uitblijven daarvan.

En nu is Brands 'opeens' beschikbaar? Nu Roger Schmidt afziet van verdere samenwerking? En PSV er opnieuw niet in is geslaagd afgelopen winter in te spelen op hiaten in de selectie? En opnieuw de doelstellingen van het seizoen niet bereikt lijken te worden? In het vriendjes-lief-zijn-voor-elkaar-cultuurtje dat heeft kunnen ontstaan bij PSV, waar veel ruimte is voor zelfgenoegzaamheid, excuses en verzachtende omstandigheden krijgen bestuurders en managers weinig wind tegen binnen de organisatie, maar ik heb sterk de indruk dat Gerbrands na acht jaar geevalueerd is en is gezegd: 'toon, met jou aan het roer gaan we niet winnen de komende tijd. Pak je boekjes en je tegeltjes maar en dan schrijft onze perswoordvoerder wel een mooi verhaal om je eervol ontslag mee te omlijsten.'

Leuk dat dit artikel 'binnenstormt' met 'driessen stelt vijf vragen.' Daarmee spelt-ie zichzelf alleen een brevet van onvermogen op, want het is mosterd na de maaltijd. Was gewoon een journalist geweest en had je bek eens richting De Jong of Gerbrands opengetrokken toen de schade die onder Gerbrands is ontstaan zich langzaam voltrok. Had eens gevraagd naar de transferbalans, waarom die alleen maar positief is door zelf ontwikkeld talent en nauwelijks als gevolg van spelersinvesteringen. Had eens gevraagd naar de manier van scouten en de twijfelachtige invulling daarvan. Maar ik heb Valentijn Driessen sinds het ontslag van Van Bommel zulke vragen niet horen stellen en sinds de aanstelling van Schmidt alle negatieve ontwikkeling bij PSV op de Duitser af zien schuiven. Dan ben je een behoorlijke flapdrol als je nu pas met dat je retorische vraagjes en je belerende vingertje komt.

18 februari 2022 om 10:24

Van Bommel moest het net als Schmidt ook met John De Jong als TD doen en deze coach kreeg ook bakken aan kritiek terwijl hij iig nog 1 seizoen tot het eind mee wist te strijden om de titel. Waarom zou dat voor Schmidt niet moeten gelden dan?

18 februari 2022 om 10:52

Japie, wordt je nooit moe van jezelf? Nog even Schmidt natrappen nu het nog kan? Je zegt het immers zelf al. Van Bommel had precies hetzelfde probleem. Namelijk gebrek aan kwaliteit op het veld. Nu kwam van Bommel ook zelf met waardeloze spelers aanzetten als Behich en Sainsbury, maar dan moet je als TD sterk in je schoenen staan en die spelers weigeren te contracteren. Maar nee hoor, John de Jong en ook bijbehorende scouting gaat gewoon akkoord. Zelf scouten? Hoezo? Lekker meeliften op het netwerk van de trainer is toch veel makkelijker?

Nee, al viel er best wel wat aan te merken op de directeur Gerbrands en trainers, hét probleem bij PSV is de td en scouting. Gomes1PSV heeft in alles gelijk.

18 februari 2022 om 10:55

Waar staat dat dan jongen, dat Schmidt geen kritiek hoeft te krijgen?

18 februari 2022 om 11:17

Als je jezelf niet genoeg herhaald, dan beschouwt Japie dat niet als kritiek.

18 februari 2022 om 11:58

Schmidt kwam aanzetten met o.a. Max, Zahavi en Mwene waar ik ook niet van onder de indruk ben. Vooral van Max die 7 miljoen heeft gekost verwacht je meer

18 februari 2022 om 12:00

@gomes1psv Ik hoor toch vaak bij Schmidt alleen de TD de schuld krijgen waar ik bij Van Bommel de TD zelden voorbij hoorde komen toen de resultaten tegen vielen. Van Bommel heeft er net als Schmidt verder ook weinig van gebakken, laat dat duidelijk zijn maar Schmidt wordt vaak wel erg in bescherming genomen

18 februari 2022 om 13:57

Waarom denk je dat het zo is Japie? Dat vraag ik me echt af. Je denkt dat alle PSV-fans op een magische manier collectief hebben besloten, dat van Bommel minder bescherming nodig heeft dan Schmidt. Of is het realistischer om te denken dat mensen dit blijkbaar echt vinden en een hele andere kijk op na houden dan jij. Want je probeert letterlijk iedereen een andere mening op te leggen. Als iedereen Schmidt meer beschermt (jouw woorden), waar meeste PSV-fans minder mee hebben dan met van Bommel, dan komt het toch niet uit de lucht vallen?

18 februari 2022 om 14:52

Max kwam helemaal niet via Schmidt. PSV had Max al veel langer op het oog. Max is bij PSV Duits international geworden. Blijkbaar kan hij als het nodig is zelfs als LCV spelen. Maar ja, Japie weet het beter.

21 februari 2022 om 10:38

@japie: Allereerst vind ik dat nog wel meevallen. Ik hoor vooral uit de hoek van De Telegraaf het voortdurende verwijt dat Schmidt de sleutels heeft gekregen en dat soort flauwekul, maar zelfs in dat licht niet eens een verwijt naar John de Jong dat die dat dan zou hebben laten gebeuren. Zeker omdat John de Jong in vier jaar tijd vooral middelmaat naar PSV heeft gehaald, vind ik dat er veel kritischer over zijn rol moet worden belicht.

Als John de Jong al uit de wind werd gehouden tijdens Van Bommels wanprestatie dan heeft dat in mijn ogen ook twee redenen: ten eerste zei Van Bommel na drie wedstrijden zelf dat er puik was ingekocht en zijn team meer kwaliteit dan het seizoen ervoor - toen het op drie punten achterstand van Ajax eindigde - bezat. Daarnaast was John de Jong zelf nauwelijks twee jaar TD, dus zou het nog erg vroeg zijn om hem op zijn merites te beoordelen. Toon Gerbrands sprong toen ook op de bres en voegde iedereen toe dat 'de Jong op de lange termijn beoordeeld moest worden.' Na vier jaar onderpresteren op de transfermarkt lijkt me de tijd nu wel rijp.

Ach, hij werkt voor het huiskrantje van ajax, logisch dat hij constant de concurrentie probeert te bashen toch.

18 februari 2022 om 14:31

@telstar, dan moet je jouw klassiekers beter kennen. Valentijn zeikt Ajax continue af, weinig steun van hem voor Ajax te verwachten dus.

Het was toch veel logischer geweest voor de invulling van de organisatie om TD John de Jong te vervangen door Marcel Brands ipv algemeen directeur Gerbrands of ben ik nou gek?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren