Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Toon Gerbrands gaat in op voortijdig vertrek als algemeen directeur van PSV

Laatste update:

Marcel Brands gaat aan het einde van het seizoen het stokje overnemen van Toon Gerbrands als algemeen directeur van PSV. De huidige algemeen directeur had nog een contract tot de zomer van 2025, maar vertrekt komende zomer dus voortijdig. Gerbrands legt via de officiële clubkanalen uit waarom hij ervoor gekozen heeft om PSV na acht jaar voortijdig te gaan verlaten.

“Al acht jaar lang voer ik intensieve gesprekken met de raad van commissarissen over welke beslissingen PSV moet nemen om door te stijgen naar een hoger niveau”, zegt Gerbrands op de officiële clubwebsite van PSV. “Marcel is op dit moment beschikbaar om een vooraanstaande rol bij PSV in te nemen. Ik zie dat als een geweldige kans voor de club en ik ben er enorm van overtuigd dat dit PSV veel gaat brengen.”

“Ik heb negen jaar lang intensief met hem samengewerkt bij AZ en PSV”, vervolgt de 64-jarige Gerbrands. “PSV haalt met Marcel een topper binnen. Iemand met specialistische eigenschappen, expertise en ervaring. Omdat er een aantal beslissingen moeten worden genomen die belangrijk zijn voor de koers die PSV de komende jaren gaat volgen, is dit qua timing het beste moment om een nieuwe stap te zetten. Ik kijk terug op een prachtige periode waarin ik acht jaar lang een bijdrage heb kunnen leveren aan de ontwikkeling van PSV. De komende maanden ligt mijn focus volledig op het winnen van prijzen.”

Gerbrand ging voor de camera van ESPN dieper in op zijn voortijdig vertrek. "Het belang van PSV staat voorop. Ik ken Marcel Brands natuurlijk ook heel erg goed, hij heeft mij ook zelf gebeld. Het is een open communicatielijn geweest en ook de Raad van Commissarissen heeft alles met mij gedeeld wat ze daarin ook deden. Als ik hen was, had ik die keuze ook gemaakt."

"Ik heb altijd in al die jaren PSV voorop gezet, in alle beslissingen die we moesten nemen", vervolgt Gerbrands. "Het is ook een nieuwe fase van een club, want er moet bijvoorbeeld een nieuwe coach worden aangesteld. Daar ga je mee in gesprek en dat is ook een commitment voor twee of drie jaar, dus je bent als Raad van Commissarissen verplicht om verder te kijken dan de dag van vandaag. Nu kan Marcel Brands samen met John de Jong en het directieteam deze keuze maken en ook open en eerlijk met iemand praten.”

Gerbrands kwam in 2014 over van AZ, waar hij twaalf jaar werkzaam was geweest als algemeen directeur. In Alkmaar én Eindhoven werkte hij samen met Brands, destijds bij beide clubs directeur spelersbeleid en nu zijn opvolger als algemeen directeur van PSV. Brands - eerder tussen 2010 en 2018 al werkzaam bij PSV - was sinds december van het vorige kalenderjaar werkloos, nadat hij de functie van director of football bij Everton verliet.

“De betekenis van Toon voor PSV is groot”, zegt Robert van der Wallen namens de raad van commissarissen over Gerbrands. “Onder zijn leiding is de club gegroeid en werden er na een lange periode van droogte weer prijzen gewonnen. Toon heeft een stevig fundament gebouwd, dat nu wordt toevertrouwd aan Marcel. Marcel is een echte clubman, kent de wetten van het internationale voetbal door en door en is klaar om PSV in een nieuwe rol bij de hand te nemen. De toekomst van PSV is met hem in de juiste handen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prima nieuws denk ik voor PSV. Marcel is een capabele TD

14 februari 2022 om 10:30

Alleen wordt ie Algemeen Directeur...

14 februari 2022 om 10:30

komt als ad

14 februari 2022 om 10:31

Daarom nemen ze Brands als AD aan, de bloemist functioneert bij mijn winkelcentrum ook uitmuntend naast de slager..

14 februari 2022 om 10:31

Alleen wordt ie Algemeen Directeur...

14 februari 2022 om 10:53

Marcel Brands is niet aangesteld als TD, maar als AD, algemeen directeur.

14 februari 2022 om 20:15

Dus, wat wordt het nou? Gewoon nog ff een bevestiging voor de zekerheid 😜

"Omdat er een aantal beslissingen moeten worden genomen die belangrijk zijn voor de koers die PSV de komende jaren gaat volgen, is dit qua timing het beste moment om een nieuwe stap te zetten." Dit lijkt me meer dan helder. Er moeten aankomende weken/maanden flinke beslissingen genomen worden. Gaan ze op de voet van Schmidt verder en haal je nog een moderne trainer? Ga je het even op safe spelen en trek je een echte clubman als Cocu weer aan? Of probeer je toch nog RvN te overtuigen en ga je hem een prachtig traject aanbieden. Flink veel keuzes en PSV staat gezien zowat de gehele technische staf vertrekt echt op een kruispunt. Ik ben benieuwd waar ze voor gaan kiezen.

14 februari 2022 om 10:32

Er zijn toch wel meer wegen voor PSV dan een Schmidt weg of een Cocu weg?

Waarom niet met goed verhaal aankloppen bij een type als Bosz? Of met heel veel geld aankloppen voor Slot.

Koeman? Lijkt mij wel beter dan Cocu.

14 februari 2022 om 10:44

Er zijn inderdaad meerdere wegen naar Rome maar zoals de namen die jij ook opnoemt zijn het allemaal totaal andere wegen. Een trainer stel je het liefst aan voor een langere periode (+/-3 jaar of langer) en die is zeer bepalend voor de visie (welke spelers heeft de trainer nodig? Welke staf? Wat voor een spel wilt de trainer spelen?). Brands was nu vrij en met Ajax die een TD nodig heeft en Arnesen die een contract heeft tot aan de zomer lijkt het me onwaarschijnlijk dat Brands niet op hun lijstjes zou staan. Nu kan Brands rustig met John en de RvC kijken welke koers PSV de aankomende jaren wilt gaan varen. Ik ben erg benieuwd want dit nieuws komt totaal uit het niets.

14 februari 2022 om 10:38

En wat zou jou keuze dan zijn?

14 februari 2022 om 10:44

Ik vind het niet zo helder.
Gerbrands heeft nog een paar jaar contract. Het is niet zo dat hij over 3 maanden uit zijn contract loopt.
Gerbrands zou dan ook gewoon de man moeten zijn om die beslissingen voor de langere termijn te nemen.
Hier is iets anders aan de hand denk ik. Ik denk dat hij richting uitgang geduwd is.

14 februari 2022 om 12:20

Misschien is dit de club waar Marjan Olfers het gisteren over had. Er was er namelijk nog 1 club met slachtoffers grensoverschrijdend gedrag die zich bij haar gemeld hebben. Ik vraag me zeer af om welke club dat gaat. Feyenoord geloof ik niet zo met 4 vrouwen in dienst ofzo

14 februari 2022 om 12:50

Misschien denkt hij wel dat brands hier nu kan instappen voor ook zo'n 8 of 10 jaar. Ik vind z'n uitleg eigenlijk vrij helder en kan er helemaal in komen

14 februari 2022 om 20:29

Ik heb inderdaad ook verhalen gehoord die nog veel erger zijn als bij overmars. Zo negatieve aandacht bij een andere club neergelegd 😜
Even serieus, er hoeft echt niet direct iets aan de hand te zijn. Er is ook gewoon een tijd van komen en een tijd van gaan. Vergeet niet dat de beste man eigenlijk niets met de voetbalwereld heeft. Hij is er ingerold en zover ik op afstand heb kunnen zien, heeft hij het gewoon goed gedaan.

14 februari 2022 om 11:15

PSV is het kruispunt allang overgestoken. Een aantal jaren geleden heeft PSV de omschakeling ingezet van koopclub naar opleidingsclub. Resulterend in dat er op dit moment in de verschillende jeugdelftallen echt grote talenten rondlopen en de meeste jeugdteams allemaal (ruim) bovenaan staan. Veel spelers van die jeugdteams zijn ook nog eens 1, 2 en zelfs 3 jaar jonger dan hun jeugdteam eigenlijk is (in Jong PSV spelen meerdere 16, 17 en 18 jarigen. In PSV -18 spelen meerdere 16, in PSV -16 speelt zelfs een 13 jarige spits. Brands komt in een redelijk gespreid bed terecht. Alleen qua hoofdcoach is het even kijken wie het gaat worden. Al verwacht ik dat Cocu de handschoen voor 2 jaar gaat oppakken. In de tussentijd zal van Nistelrooij klaargestoomd worden voor het echte werk. We kunnen ook verwachten dat in de komende 5 jaar een stuk of 20-25 jeugdspelers definitief gaan doorbreken.

14 februari 2022 om 11:29

50p

" Veel spelers van die jeugdteams zijn ook nog eens 1, 2 en zelfs 3 jaar jonger dan hun jeugdteam eigenlijk is"

Mooi, dus PSV heeft het concept van Ajax gekopieerd. Die doen dat al zo lang. Tientallen jaren al.

Er breken wel mooie (aanvallende) talenten door.

V Nistelrooij heb ik ook wel hoge verwachtingen van.

Mogelijk heeft Brands ook paar parels uit UK die hij gelijk bij JdJ kan droppen. Weer de opvolger van Madueke binnenhalen op jonge leeftijd

14 februari 2022 om 12:06

Hm, correctie. Ajax deed het. Ja, waarschijnlijk heeft PSV een soort van Ajax systeem qua opleiden van spelers (alleen dan warmer en gemoedelijker) gekopieerd. Waar Ajax juist het zijn van een handelshuis wat PSV was heeft gekopieerd. Het zijn trouwens niet alleen maar aanvallende talenten. De keeper van Jong PSV is 17 en een echt groot talent. Meerdere verdedigers zijn 16 of 17, die spelen al bij Jong PSV. Als ik kijk naar de huidige selectie en zie die talenten dan ziet het er heel erg naar uit dat het voor PSV straks helemaal niet meer nodig is om wisselspelers als Ryan Thomas, Ritsu Doan en Erick Gutierrez te kopen. Vergelijkbare spelers lopen nu al bij Jong rond. Voor de duidelijkheid. Ik ben zelf geen (echte) PSV fan. Wel kijk ik graag naar het jeugdvoetbal. Vooral de oudere jeugd. Aangezien mijn eigen zoon ook op hoog niveau voetbalt heb ik meerdere teams al voorbij zien komen. Het is soms echt smullen geblazen. Spelers als Jason van Duiven, Jevon Simons, Emir Bars, Icey Babadi, Livano Comenencia, Kjell Peersman en zo kan ik er nog wel een stuk of 10 opnoemen. Als ook maar 1/3 van die spelers daadwerkelijk gaat doorbreken zou ik (zeker als ik Ajacied zou zijn, die altijd een goede jeugdopleiding hadden) daar echt jaloers van worden.

14 februari 2022 om 12:52

Waarom is dat kopiëren? Een talent een lichting hoger laten meedoen is van alle tijden en doet werkelijk elke club. Heeft niks met Ajax te maken

14 februari 2022 om 18:24

Zo dat sponserkapitaal wat brainstorm heeft beschikbaar gesteld zal snel verdampen. Marcel heeft bij Everton 500 miljoen verprutst.

14 februari 2022 om 18:35

Een behoorlijk deel van dat geld wordt gestoken in de jeugdopleiding. Daar kan Brands dus sowieso al niet bij. Brands en John de Jong gaan straks samen over de aankopen. Denk dat PSV meer spelers als een Moreno, Guardado en Lozano kan gaan verwachten. Misschien nog een Braziliaan of 2. Gecombineerd met de grote talenten die er aankomen zou ik, als ik PSV-fan zou zijn, heel blij zijn met de stappen die PSV neemt.

14 februari 2022 om 20:33

Ik hou de jeugdopleiding van psv niet in de gaten, maar 20/25 spelera de komende 5 jaar gaat nooit gebeuren. Elk jaar 2/3 spelers een vaste basisplek, dan doe je het hartstikke goed. Als je bedoelt dat ze doorbreken in her betaald voetbal, dan zou dat natuurlijk kunnen.

14 februari 2022 om 21:12

Ik hou meerdere jeugdteams in de gaten omdat ik vaak ga kijken bij de jeugdteams van FC Utrecht (mijn oudste zoon speelt daar). Dus ik zie eigenlijk elk team wel voorbij komen. Vooral de -16, -17 en -18. Van al die teams vallen de jeugdteams van PSV het meeste op. Zowel de spelopvatting als de spelers. Van elk van die teams verwacht ik dat er zeker 4 a 5 echt wel het 1ste elftal van PSV gaan halen. Tuurlijk weet je nooit zeker of dat wel echt zal gebeuren.net zoals dat ik ook niet zeker weet of mijn eigen zoon wel het 1ste elftal van de FC gaat halen.

14 februari 2022 om 18:51

En wat zie jij zitten?

Wat is nu de verklaring dat Toon weg gaat, behalve dat Brands een toffe peer is?

14 februari 2022 om 10:33

zal vertrouwen weg zijn bij Rvc?

hij had zijn toekomst ook wel gebonden aan successen van Schmidt. Die mocht alles bepalen.

14 februari 2022 om 10:34

Toon heeft zich heel hard gemaakt voor Schmidt en die de vrije hand gegeven. Nu vertrek Schmidt zonder echte prijzen en laat die een PSV achter dat helemaal naar zijn hand gezet is.
PSV zal nu een nieuwe weg in moeten slaan en dan is het wel handig als er eerst schoon schip gemaakt wordt.

14 februari 2022 om 10:47

Mss wel geen zin meer erin? Er is meer dan voetbal in het leven.

14 februari 2022 om 10:49

Dat hij Brands een goeie opvolger vindt en dat hij nu beschikbaar is. Ik kan dat wel begrijpen. Of er voor Toon verder nog iets op de achtergrond speelt, doet er niet toe. Ik vind dit een heel plausibele reden.

14 februari 2022 om 12:49

Ik denk dat men achter de schermen ook wel conclusies getrokken heeft. Gerbrands heeft met het doorschuiven van John de Jong en een gebrek aan progressie wel dingen fout gedaan die best wat schade op hebben geleverd. Ik mag dus ook hopen dat Brands De Jong degradeert of uitzwaait, want wat heeft die man er een puinhoop van gemaakt.

14 februari 2022 om 12:59

Je overdrijft met die puinhoop. Hij maakt zeker fouten, maar vond de aankopen van dit seizoen prima en logisch.

14 februari 2022 om 11:05

Marcel is nu beschikbaar, stel dat een ander mooi clubje voor Marcel komt kan het zomaar zijn dat hij straks weer 4-5 jaar niet beschikbaar is.

14 februari 2022 om 12:17

Ik denk ook dat Toon merkt dat hij er niet verder komt. PSV blijft toch hangen t.o.v. Ajax en daar heeft Toon niets aan kunnen veranderen. Hij gaf elke keer een boek uit over hoe succesvol hij wel was als PSV in de problemen zat. We zien zijn volgende boek tegemoet.
Kennelijk knijpen ze hem als een oude dief dat Brandts bij Ajax opdoemt. Gelukkig maar....

14 februari 2022 om 14:02

Wellicht de media voor zijn omdat er een, voor ons nog onder de radar, onderzoek loopt naar Gerbrands zijn gedrag naar vrouwelijke collega's binnen het bedrijf? Het zou mij niks meer verbazen in ieder geval.

14 februari 2022 om 16:24

Zoiets zou ik dus echt niet van Gerbrands verwachten. Wel jammer dat ie weggaat overigens. Hij en Brands hebben bewezen een goede combinatie te zijn.

14 februari 2022 om 14:46

De vele intensieve gesprekken. Vermoed een verschil van inzicht.

Vertrek omdat er een beter alternatief beshikbaar is. Vraag me af in hoeverre dat dan 'wederzijds" gaat allemaal.

14 februari 2022 om 10:51

Ik denk dat ze vooral willen voorkomen dat Brands als Gerbrands contract afloopt niet beschikbaar is.

14 februari 2022 om 11:07

Ja precies, maar dan ga je er dus wel vanuit dat ze niet door willen met Gerbrands. Niks mis mee hoor om dan alvast Brands vast te leggen. PSV gaat volgend seizoen naar verwachting toch vrij ingrijpend veranderen. Trainer weg, AD weg, verwacht wat spelers die gaan vertrekken.

14 februari 2022 om 18:38

Yep, spelers die vertrekken. Zahavi, Ryan Thomas, Guti. Och wat erg. Ik verwacht dat Sangare, Gakpo en Madueke nog wel even blijven. Als een van die spelers niet blijft is PSV ook gewoon weer 30 miljoen Euro rijker. Stadions weer vol, levert PSV ook behoorlijk wat recettes en cateringinkomsten op. Boven het Philips Stadion eindelijk geen grijze wolken meer. Zelfs op het moment dat PSV tweede zou gaan worden.

14 februari 2022 om 18:55

Ik denk ook dat Gakpo en Madueke blijven. Sangare weet ik niet zeker.

14 februari 2022 om 12:09

Gebrands heeft altijd aangegeven zonder problemen plaatst te willen maken zodra PSV van koers wil veranderen, dus ja..

''omdat er een aantal beslissingen moeten worden genomen die belangrijk zijn voor de koers die PSV de komende jaren gaat volgen, is dit qua timing het beste moment om een nieuwe stap te zetten.''

Dit is wel een interessante opmerking natuurlijk. Hiermee geeft hij aan dat A: PSV een andere koers wil volgen en B: de huidige koers dus niet voldeed, die hij zelf mede heeft ingezet. Op welk vlak moeten we dat zien? Voetbaltechnisch? Organisatorisch? Financieel?

14 februari 2022 om 10:32

Nou ja, er moet natuurlijk ook een nieuwe trainer komen en in die zin starten de nieuwe AD en trainer vanuit een zelfde startpunt. Ik denk dat het meer daar in zit, daar jullie vorige zomer financieel gezien al een boost/injectie hebben gekregen.

14 februari 2022 om 10:36

Het aanstellen van een trainer is toch juist het gevolg van een koers/visie? Niet het beginpunt lijkt me. Je gaat niet eerst een trainer aanstellen en aan de hand daarvan een visie opstellen. Nee je bepaalt eerst welke kant je op wilt, en op welke manier en vervolgens kijk je welke trainer daar bij past. Lijkt me althans haha.

14 februari 2022 om 10:39

@fossen | Aan de hand van de visie die hoogstwaarschijnlijk gewoon al duidelijk is binnen de directie van PSV moeten er gerichte aankopen komen en een juiste trainer aangesteld worden. Dat PSV een andere koers wil volgen en de huidige koers niet voldoet is iets wat totaal niet uit de tekst valt te halen. Brands kan nog jaren mee en PSV wil aanhaken bij Ajax. Juist moment voor Toon om het stokje over te dragen aan iemand met veel ervaring en hart voor de club.

14 februari 2022 om 10:43

Ja, klopt. Maar ik doel meer op de beslissingen en één ervan is natuurlijk een nieuwe trainer. Veranderen van de visie is iets voor interpretatie.

14 februari 2022 om 10:47

Er moeten beslissingen genomen worden die belangrijk zijn voor de koers die PSV gaat volgen, staat er.

Waterdicht is het niet maar ik maak daar toch echt uit op dat er een wijziging van koers aan zit te komen.

14 februari 2022 om 12:10

Nee, die boost injectie is bewust achterwegen gelaten door vd Wallen. Niet toevertrouwd aan Schmidt.
Dat bedrag komt komend seizoen vrij inc nog meer fincanciele injecties komende weken gaat een goed nieuws show worden voor de Psvers

14 februari 2022 om 11:27

Een coach is eigenlijk maar een passant. Daarover gesproken, mijn verwachting is dat Cocu de komende 2 jaar aan het passanten zal zijn (wat is eigenlijk het werkwoord? :-) ) dat daarna van Nistelrooij het stokje zal overnemen. De selectie zal dan bestaan uit eigen jeugd aangevuld met echt goede versterkingen. ik voorzie ook een shitload aan transferinkomsten want je kan mij niet vertellen dat Madueke, Gakpo en Sangare voor minder dan 25 mil pp de deur uitgaan. Daarin ook nog eens de salariskosten die worden bespaard met Zahavi, Goetze en Vinicius. Mark my words: In het seizoen 2024-2025 zijn de volgende spelers de namen die de basis vormen: Delanghe of Peersman; Sambo-Teze-van de Blaak-Oppegard/Koen Jansen; Veerman-Babadi-aangekochte middenvelder: Bakayoko-Romero-aankoop of een eigen jeugdflankspeler. Met op de bank Comenencia, Kjolo en van Duiven. Ik ben eigenlijk best jaloers op de toekomst die PSV waarschijnlijk tegemoet gaat. Al is het maar omdat mijn eigen lokale FC (utrecht) helaas niet zulke grote talenten heeft rondlopen.

14 februari 2022 om 12:52

Het lijkt me vrij duidelijk dat het voetbaltechnisch echt beter moet. Er zijn nogal wat miljoenen verdampt op de transfermarkt. Schmidt en De Jong zijn geen succes, dus ook organisatorisch zullen ze dingen vast anders willen zien. Eigenlijk gaan die drie aspecten redelijk hand in hand bij PSV nu. Overal is vooruitgang op te boeken. Er is nou niet bepaald gemaximaliseerd de afgelopen jaren.

14 februari 2022 om 13:02

@sirius,

Zeker, ook John de Jong heeft een hele hoop dure misklappers gemaakt. En toch heeft hij over de afgelopen jaren een positieve transferbalans van 90 miljoen euro. Dus dat er alleen geld verdampt is ben ik het niet helemaal mee eens. En dan lopen er met Madueke en Sangare nog twee klappers die ook nog onder hem gehaald zijn bijvoorbeeld. Al met al natuurlijk niet genoeg voor een technisch directeur van PSV, zeker als je kijkt naar veel te dure miskopen als Bruma en Baumgartl. Maar alleen maar slecht wil ik het ook weer niet noemen, ligt wat genuanceerder.

Hier heeft Gerbrands toch wel aan dat hij zelf eigenlijk niet meer aan alle eisen voldoet en er een betere kandidaat beschikbaar is.
Met Brands halen ze een goede vervanger in huis.

14 februari 2022 om 16:23

Want Brands is altijd TD geweest en niet een AD. Toch wel een verschil. Ben nog steeds benieuwd naar de reden van vertrek want dat maak ik er nog niet echt uit op. Speelt er dan toch meer op de achtergrond wat ze niet vertellen?

Goed dat hij zelf in ziet, dat hij niet de juiste man is. Gerbrands begon sterk maar na zijn top 32 uitspraak is het heel hard naar beneden gegaan. Ik heb veel vertrouwen in Brands.

Heerlijk nieuws op de maandag ochtend! Nu die eekhoorn de Jong er nog uit.

14 februari 2022 om 10:53

Misschien wilt Brands wel samenwerken met John De Jong. Dat Brands zeg maar een dubbelfunctie gaat bekleden bij PSV als zowel de algemeen directeur als de technische directeur op de achtergrond die zijn loopjongen John De Jong verteld wat hij allemaal moet doen.

14 februari 2022 om 11:31

Kan John de Jong pronken met de verschillende grote talenten die allemaal, zonder al te veel te hoeven nadenken, bij het kruisje een verlenging tekenen tot 2025/2026 en de gerichte aankopen. Ik denk dat Brands en John de Jong een gouden koppel is. Hebben ze al eerder bewezen.

14 februari 2022 om 12:58

Dat zou een groot probleem worden voor PSV. John de Jong is duidelijk niet capabel als technisch directeur en Brands zal z'n handen vol hebben aan z'n eigen taken als algemeen directeur. Bovendien heeft Brands de voetbal-knowhow om een profiel voor een capabele technisch directeur samen te stellen. Ik mag dus hopen dat John de Jong gedegradeerd word of uit mag kijken naar een andere werkgever.

14 februari 2022 om 15:33

De Jong heeft kansen zat gehad, maar vervalt in de fouten en moet je weg, in project Roger hebben De Jong en Toon enorm gefaald, dat is ronduit mislukt.

Laatste jaren is het sportief niks met PSV. Uiteindelijk is dat toch waarop mensen afgerekend worden, ook Toon.

14 februari 2022 om 11:32

Correctie, het is sportief weinig bij het 1ste van PSV. Jong PSV doet het redelijk met allemaal grote jonge talenten. PSV -18, -17, -16 en -14 staan allemaal (stijf) bovenaan. Maar ja, het geldt natuurlijk alleen wanneer die jeugd in Amsterdam speelt.

14 februari 2022 om 11:45

Gerbrands heeft een mooi fundament neergezet, maar niet doorgepakt. Kan geen kwaad om op de functie een voetbalman met zoveel ervaring te zetten. Jeugd is zeker positief, maar prestaties van het 1ste is waar het om draait.

14 februari 2022 om 11:57

Kijk naar Ajax van de jaren 90 en zelfs die van de halve finale CL. Kwam toch voornamelijk door eigen jeugd cq. jonge aangekochte spelers. Diezelfde weg is PSV ingeslagen, waar Ajax juist de andere kant is opgegaan. Spelers kopen en maar blijven kopen terwijl de eigen jeugd aan het verpieteren is.

14 februari 2022 om 12:19

Volgens mij breekt er bij Ajax met vrij recent nog Timber, Gravenberch, Brobbey en Rensch meer door dan bij psv momenteel.

14 februari 2022 om 12:27

@zytto34 je moet begrijpen dat psv vrij trots is dat ze na goed naar Amsterdam gekeken te hebben en serieus geïnvesteerd te hebben in de opleiding nu de vruchten kunnen plukken. waren ze niet gewend. nu lijkt het ineens of ze het hebben uitgevonden en de rest van de wereld alleen koopt. Ajax natuurlijk prima op schema, elk jaar 1-3 jeugdspelers die vaste basiskracht worden, dat is uitzonderlijk goed in Europa. en iedereen behalve maroc50 weet hoe goed de Ajax opleiding is. gelukkig ziet Ajax ook, dat als je mee wilt met de Europese subtop, dan zal je kwaliteit moeten kopen, en geen doan.

14 februari 2022 om 12:30

Dat is allemaal mooi dat de jeugd het goed doet, maar het gaat om de prestaties van het eerste. PSV is geen amateurvereniging waar ze blij zijn met elk kampioenschap van welke team dan ook.

Met Schmidt hebben ze de plank flink misgeslagen en die heeft ook nog een behoorlijke stempel op de selectie gedrukt. Straks komt er een nieuwe trainer en moet je wederom de selectie gaan verversen.

Bij Ajax is er de laatste jaren veel meer continuiteit geweest in de staf en de spelersgroep. Dat zie je ook terug in de resultaten.

14 februari 2022 om 13:00

Die opleiding verbloemt ook best veel. Daar stroomt echt veel talent door de laatste jaren en kwalitatief zeker niet de minste spelers. Technisch gezien is het namelijk een ramp, met name op de transfermarkt. Het is ongelooflijk hoe een technisch directeur met zoveel geld zo weinig kwaliteit heeft weten te halen. Ook het aanstellen van Schmidt heeft PSV geen windeieren gelegd.

Gerbrands stapt op omdat er een betere Algemeen Directeur beschikbaar is? Dat vind ik een rare uitleg. Wie stapt er nou vrijwillig op omdat er een persoon beschikbaar is die beter geschikt is voor de functie???

En hoe weet Toon dat zo zeker? Dat Brands beter geschikt is. Hij heeft alleen maar met Brands samen gewerkt als TD. Brands heeft de rol van AD alleen maar bij RKC bekleed.

Ik denk dat Toon Gerbrands of met wat druk richting de uitgang gaat of dat hij al elders een functie heeft geaccepteerd.

14 februari 2022 om 11:12

Hij heeft jarenlang intensief samengewerkt met Brands, hij kan dus echt wel aanvoelen of Brands zijn rol aankan.

Ik denk verder niet dat er druk was om weg te gaan. Misschien had hij er gewoon niet meer zoveel zin meer in, hij is natuurlijk niet meer de jongste. Misschien kan hij inderdaad wat anders gaan doen na dit seizoen.

14 februari 2022 om 11:19

Het kan dat hij op zoek is naar een andere uitdaging, maar zeg dat dan ook. Zeg dan niet dat je opstapt omdat er een betere kandidaat beschikbaar is.

Zou jij je baan opgeven omdat je werkgever een betere kandidaat aan kan nemen? Ik niet iig.

14 februari 2022 om 11:39

Als je 64 bent en al een hoop geld hebt verdient kan dat natuurlijk wat anders liggen.

14 februari 2022 om 12:27

Lekker van je ouwe dag gaan genieten. Toon zal zijn schaapjes wel op het droge hebben.

Misschien nog een interim klusje hier en daar. Of een commisarisrol.

14 februari 2022 om 18:20

Brands is nu beschikbaar en ik denk dat rvc graag een voetbalman op die positie ziet. Toon kan zich daarin vinden en doet een stapje terug. Simpel.

14 februari 2022 om 19:21

Op de plek van AD is een voetbalachtergrond helemaal geen vereiste. Was juist logischer geweest als Brands De Jong had vervangen als TD.

14 februari 2022 om 19:33

Mss geen vereiste, maar wel fijn. Dat is dan een extra klankbord voor John de Jong. Ik denk dat Brands ook graag ad wil worden en hij heeft in het verleden prima met De Jong samengewerkt. En John heeft zich dit seizoen goed herpakt.

Ik denk dat Gerbrands de opvolger gaat worden bij de KNVB van Nico Jan Hoogma.

Gerbrandts zegt niet waarom hij opstapt of moet opstappen.
Ik lees: er moeten beslissingen worden genomen bla bla bla
Hij kan dit niet?
Brandts heeft ervaring zegt hij, maar niet op het gebied waarop hij moet gaan opereren of misschien stelt het niet zoveel meer voor als TD

Niemand die denkt aan dat aanlokkelijke plekje dat bij Ajax is vrijgekomen?

14 februari 2022 om 11:36

Is van der Sar al weg dan? Of doel je meer op de situatie dat Brands naam heel hard rondging in Amsterdam als vervanger van Marc O. en dat PSV een soort van 'gedwongen' was om snel in actie te komen?

14 februari 2022 om 11:49

Beide. Het is nogal een klein, incestueus wereldje. Excusez le mot.

Ik ben benieuwd. Het lijkt me gemakkelijker om vanuit de expertise als Technisch Directeur het Algemeen Directeurschap op te nemen, dan andersom. Brands loopt al jaren mee in de bestuurskamer, en zal toch wel ondertussen genoeg managementervaring hebben en situaties hebben doorlopen om als AD te fungeren?

Er zijn natuurlijk wel meer voorbeelden die zo zijn te werk gegaan: Van Geel bij Willem 2, Te Kloese eigenlijk ook bij Feyenoord.

Ik denk dat het grootste gevaar misschien er in schuilt als Brands zich zelf te veel gaat bemoeien met de TD kant, waardoor er misschien onenigheid kan ontstaan of scheve arbeidsverhoudingen.

14 februari 2022 om 15:15

Is het erg als Brands zich gaat bemoeien met het werk van John de Jong? Ik denk het niet. Ik hoop het zelfs.

Toon en Ruud samen naar Heerenveen, dan kan hier eindelijk de Fryske vlag weer uit!!!

Hopelijk is het allemaal echt en wordt dit PSV en Marcel Brands echt gegund, in plaats van dat we later deze week of deze maand er opeens verhalen opduiken over seksueel overschrijdend gedrag. Neem me niet kwalijk want ik beschuldig Toon nog nergens van, maar in deze tijd zomaar opstappen, het zou mij niet meer verbazen in ieder geval.

14 februari 2022 om 15:28

En dan denk jij dat ie het seizoen af mag maken?

Hij heeft het grotendeels goed gedaan, nu tijd om het stokje door te geven. Bedankt Toon!

Toon zegt; "omdat er een aantal beslissingen moeten worden genomen die belangrijk zijn voor de koers die PSV de komende jaren gaat volgen, is dit qua timing het beste moment om een nieuwe stap te zetten." Maar hij zelf heeft een contract tot 2025, dat is toch ook "de komende jaren"... Een echte verklaring waarom hij zelf plaatsmaakt ontbreekt. Als hij graag wat meer tijd met familie wil doorbrengen of dat hij pensioen wil dan is dat prima, maar voor mijn gevoel wordt er omheen gedraaid.

Ik lees hier ergens dat Gerbrands de opvolger van Hoogma kan worden en dat zou e.e.a. natuurlijk ook kunnen verklaren.



Netjes hij weet dat hij gefaald heeft bij PSV, man met eer nu De Jong nog die moet echt weg.... Heeft ook alleen maar hard gefaald .... ik riep al dat Gerbands en De Jong weg moeten. Een is er al weg, de Jong kan niet mee blijven zitten, na al die blunders en fouten.

14 februari 2022 om 15:36

Voor iemand die 3 keer in 8 jaar landskampioen is geworden is falen nogal een groot woord nietwaar? Dat er de laatste jaren een aantal verkeerde keuzes zijn gemaakt kan ik je nageven, maar het woord falen is totaal misplaatst om het functioneren van Toon Gerbrands binnen PSV te beschrijven.

14 februari 2022 om 15:45

Aqua1, van de twee had ik van De Jong als eerste afscheid genomen. Sportief is de aansluiting met Europa alleen maar groter geworden. Er staan een paar pareltjes op het veld. Maar de afgelopen jaren heeft De Jong toch vele miskopen verricht waar veel kapitaal onnodig door is verdampt. Denk dat de komst van Brands een goede stap is om voetbal expertise en een netwerk binnen te halen. Al had ik het nog beter gevonden als hij in een rol als TD voor PSV zou gaan werken. Gezien hij binnen dat takenpakket ook ruime ervaring heeft voor een topclub.

Het zou voor Heerenveen een welkom zijn als Gerbrands daar algemeen directeur zou gaan worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren