Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Twee gele kaarten binnen zes seconden worden Arsenal net niet fataal

Laatste update:

Arsenal heeft zijn eerste overwinning van 2022 geboekt. The Gunners waren op bezoek bij Wolverhampton Wanderers met 0-1 te sterk, ondanks dat het de laatste twintig minuten met een man minder stond. Gabriel Martinelli pakte in een tijdsbestek van zes seconden twee gele kaarten en kon daardoor vertrekken, maar Arsenal hield in het restant van de wedstrijd stand. Arsenal schuift op naar de vijfde plaats en heeft de Champions League-plekken in het vizier, daar de achterstand op West Ham United nog één punt bedraagt.

Voorafgaand aan het bezoek aan Wolverhampton Wanderers stak Arsenal niet bepaald in grootste vorm. De laatste zege dateerde van Boxing Day, toen Norwich City met 0-5 verslagen werd. In de vijf daaropvolgende wedstrijden - in de Premier League, de FA Cup en de EFL Cup - werd slechts één doelpunt gemaakt, op 1 januari in het met 1-2 verloren competitieduel met Manchester City. Met die dramatische reeks rekenden the Gunners op Molineux met 26 minuten op de klok af.

Een afgeslagen hoekschop viel via Ben White en Alexandre Lacazette voor de voeten van Gabriel Magalhães, die de bal tegen de touwen werkte en Arsenal op voorsprong bracht. Wolverhampton Wanderers kreeg in de laatste fase van de eerste helft nog een tweetal kansen, allebei via Nélson Semedo. De eerste mogelijkheid van de tweede helft was eveneens voor de thuisploeg, toen een kopbal van Leander Dendoncker over de lat ging. Met nog twintig minuten op de klok leek Arsenal zijn tegenstander in het zadel te helpen.

Martinelli pakte binnen een tijdsbestek van zes seconden twee gele kaarten. De Braziliaanse aanvaller probeerde eerst een snelle inworp van Daniel Podence te voorkomen en duwde de aanvaller van Wolverhampton Wanderers daarmee naar de grond. Scheidsrechter Michael Oliver gaf voordeel en floot kort daarna wel toen Martinelli de uitgebroken Chiquinho naar de grond werkte. Martinelli kreeg voor beide acties een gele kaart en kon daardoor met een rode kaart vertrekken.

Vrijwel direct daarna kreeg Wolverhampton Wanderers een levensgrote kans op de gelijkmaker, maar Aaron Ramsdale had een fraaie redding in huis op een inzet van Romain Saïss. In de slotfase voerden the Wolves de druk op het doel van Arsenal verder op. De defensie van Arsenal hield echter stand, waardoor de eerste overwinning van 2022 over de streep werd getrokken. Voor de ploeg van Mikel Arteta wacht nu een vrij weekend, doordat het duel met Chelsea is uitgesteld. The Blues nemen momenteel deel aan het WK voor clubteams.

Nr.TeamMWGV+/-Pnt
1Manchester City3222734473
2Arsenal3222554971
3Liverpool3221834171
4Aston Villa3319681963
5Tottenham Hotspur3218681660
6Newcastle United32155121750
7Manchester United3215512-150
8West Ham United3313911-648
9Chelsea3113810947
10Brighton & Hove Albion32111110244
11Wolverhampton W.3212713-543
12Fulham3312615-242
13AFC Bournemouth3211912-1042
14Crystal Palace328915-1733
15Brentford338817-1132
16Everton329815-1627
17Nottingham Forest337917-1626
18Luton Town336720-2425
19Burnley 334821-3520
20Sheffield United323722-5416

Denk jij dat Arsenal de Champions League gaat bereiken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Terechte overwinning, want Wolves bracht tot de rode kaart helemaal niks.

En dan even over die rode kaart. Alles leuk en aardig, maar het is toch wel duidelijk dat het scheidsrechterskorps in Engeland een schijthekel aan Arsenal. Dit is never nooit 2x geel.

10 februari 2022 om 22:44

Ik weet niet precies wat de regels zijn maar het waren wel twee gele kaarten. Wel een rare beslissing aangezien ik nog nooit zoiets heb gezien terwijl het wel al vaker is voorgekomen.. liet me een beetje aan Ajax-Chelsea denken waar Blind en Veltman allebei geel kregen in 1 actie..

10 februari 2022 om 23:35

Ik verbaas mij ook. Dacht altijd dat geel beschreven stond als waarschuwing en die lijn doortrekkend kan je niet een rode kaart krijgen zonder eerst de waarschuwing te ontvangen. Even los van de acties zelf. Overigens vroeg ik mij dit ong 5j lang af dus wat dat betreft wel blij dat het een keer gebeurd is

10 februari 2022 om 22:45

Het deed me denken aan Blind vs Chelsea... ik weet niet precies hoe de regels zijn bij zulke momenten en of er dus twee keer geel in hetzelfde momeng kan worden gegeven, maar dan nog kun je voor de tweede geel geven, maar die eerste is toch veelste licht voor een kaart..

10 februari 2022 om 22:46

Die eerste is ook gewoon terecht. Zo duwen is geel.

10 februari 2022 om 22:53

Ik vind vooral de tweede heel zwaar. Ik vind dat je dat als scheidsrechter beter moet aanvoelen, een speler die net de bal kwijt is en dan terug sprint en in zijn ijverheid een klein zetje geeft. Het was geen lompe trap, het was niet cynisch aan het shirt trekken. Nee het was een sprintje om mee te verdedigen en een klein duwtje. Zeker als je hem voor de situatie eerder geel geeft is dat nooit geel.

10 februari 2022 om 23:09

De tweede overtreding is een bewuste duw in de rug zonder oog voor de bal en het onderbreken van een veelbelovende aanval. Vind die kaart meer terecht dan voor dat duwtje aan de zijlijn

11 februari 2022 om 03:35

Vooral aangezien het technisch gezien een foute ingooi was van de speler van Wolves.

11 februari 2022 om 08:03

Ontnemen van een veelbelovende aanval zal hij hebben gedacht. Niet mee eens en al zeker niet als je geel gaat geven voor de 1e situatie.

11 februari 2022 om 12:04

Dus als je geel gaat geven voor de eerste actie, dan is het geen ontnemen van een veelbelovende aanval meer? Is dat net zoiets als dat je niet meer door rood kunt rijden als je net je gordel niet om had en daar al een boete voor zou gaan krijgen? of mis ik hier iets in de beredenering?

11 februari 2022 om 07:43

Volgens de regels is beide gewoon een gele kaart. Het is wel bizar dat hij ze allebei geeft. Wellicht heeft hij nog wat streepjes nodig om te stijgen in rang?

11 februari 2022 om 07:48

Volgens de regels was het een foutieve ingooi en had de bal naar Arsenal moeten gaan.

11 februari 2022 om 08:05

Ingooi is gewoon goed genomen? Waar is hij fout? Bal komt uit een nek en gewoon een vloeiende beweging, dat hij een duw krijgt doet daar niets aan af.

11 februari 2022 om 09:02

Beide voeten niet op de grond.

11 februari 2022 om 09:07

@samcro: bij de profs fluiten ze zelden voor een foutieve ingooi, daar waar dit bij de amateurs schering en inslag is (in Belgie alvast). Begrijpe wie begrijpe kan...

ON: wel een belangrijk overwinning. Zo blijven we druk zetten op West Ham, United en Tottenham. En ik hoop dat Martinelli geen schorsing krijgt voor deze rode kaart...

11 februari 2022 om 09:29

Heel belangrijke punten dit! Wolves is geen makkelijke uitwedstrijd.

Bellerin werd in zijn laatste seizoen 4x teruggefloten voor een foutieve ingooi. Ook al zoiets dat je zelden ziet idd.

11 februari 2022 om 12:06

Samcro, hij heeft beide voeten niet op de grond, omdat hij een duw krijgt en valt.

11 februari 2022 om 08:24

Gewoon 2 terechte gele kaarten. Beide acties zijn volstrekt niet op de bal gericht. Allebei niet heel gemeen of ernstig maar gewoon geel. Ik vind het juist heel sterk van de scheids dat hij ze ook allebei durft te geven. Gewoon dom van die Martinelli.

11 februari 2022 om 09:28

Advantage
If the referee plays the advantage for an offence for which a caution/sending-off would have been issued had play been stopped, this caution/sending-off must be issued when the ball is next out of play. However, if the offence was denying the opposing team an obvious goal-scoring opportunity, the player is cautioned for unsporting behaviour; if the offence was interfering with or stopping a promising attack, the player is not cautioned.

Advantage should not be applied in situations involving serious foul play, violent conduct or a second cautionable offence unless there is a clear opportunity to score a goal. The referee must send off the player when the ball is next out of play but if the player plays the ball or challenges/interferes with an opponent, the referee will stop play, send off the player and restart with an indirect free kick, unless the player committed a more serious offence.
If a defender starts holding an attacker outside the penalty area and continues holding inside the penalty area, the referee must award a penalty kick.

11 februari 2022 om 10:55

@SamcroOk. En wat wil je hiermee zeggen dan? Want ik haal hieruit op dat de scheidsrechter juist perfect gehandeld heeft. Wat ook zo is trouwens. Heel sterk gefloten.

11 februari 2022 om 11:01

Maar geef je ze ook achterelkaar? Dat is de vraag, de scheidsrechter was wel heel gretig met het wegsturen van martinelli.

11 februari 2022 om 11:39

Juist niet toch PanFC? Hier zitten juist heel veel haken en ogen aan. Wat is een promising attack? Dat interpreteer je als doorgebroken speler in Nederland, lijkt mij. En dat was absoluut niet het geval. Zoals ik het lees, had Oliver dus geel moeten geven voor die 1e overtreding en op die plek de vrije trap moeten geven. That's it. Dus dan is dubbel geel weldegelijk fout.

11 februari 2022 om 18:17

Promising attack is absoluut geen doorgesproken speler. Dat betekent gewoon veelbelovende aanval. En dat was het zeker! Dus twee keer geel is de regels perfect uitgevoerd.

Zwaarbevochten overwinning met weer een stomme rode kaart. Hier kun je Arteta ook weinig kwalijk nemen, het zijn de spelers met telkens zulke domme acties. Uit bij Wolves is gewoon altijd een zware wedstrijd dus heel blij met de 3 punten. Wordt spannend in de strijd om de top 4! Lacazette bezorgt me trouwens elke week hoofdpijn. We hebben echt 2 nieuwe spitsen nodig..

10 februari 2022 om 22:56

Gelukkig is Wolves aanvallend even onmachtig als dat ze verdedigend stug zijn (wat dat betreft ook onbegrijpelijk dat ze Traore verkopen, de enige die chaos creeert). Openingsgoal gemaakt en toen was het voor ons een stuk makkelijker direct.

De spits is wel een probleem ja, Laca voegt aardig wat toe met zijn positie spel, maar maakt in principe minstens evenveel kapot door zijn gebrek aan goals en beslissende acties. Misschien is het iets om met een valse spits te gaan spelen (ESM misschien?), en dan twee buitenspelers die in de ruimte spelen. Martinelli kan dat wel, aan de andere kant is het de vraag of het Saka's spel te veel beinvloedt, dat moeten we ook niet hebben.

Echt onbegrijpelijk dat de scheidsrechter 2x geel geeft aan Martinelli. In soortgelijke situaties wordt er gewoon geel gegeven voor de laatste overtreding en niet 2x geel. Toch erg lekker dat we de overwinning er hebben kunnen uitslepen. White en Gabriel zijn echt een topduo achterin en hebben dit seizoen al heel vaak de 0 gehouden. Top 4 is weer een stapje dichterbij. Coyg!

10 februari 2022 om 22:51

Juist niet voor de 2de overtreding.Als je voordeel geeft als scheidsrechter en het word uiteindelijk geen voordeel moet de scheids terug naar het 1ste incident.

10 februari 2022 om 22:54

Ik weet niet precies hoe het met de regels zit Wilshere, maar die tweede overtreding vond ik wel geel waard en de eerste niet. Lijkt me dat je dan de zwaarste overtreding bestraft, maar zou goud kunnen dat je gelijk hebt hoor.

11 februari 2022 om 08:06

Doet het er toe voor welke hij geel geeft? Gewoon 1 geven en het daarbij laten was gewoon prima geweest. Voor beide kan je hem geven maar had hij het gelaten, dan had je niemand erover gehoord.

10 februari 2022 om 22:58

Is gewoon een terechte rode kaart. Een leermomentje voor de jonge Martinelli.

10 februari 2022 om 23:01

Eens dat het wel een goed leermomentje is. Vind het absoluut geen rood, maar Martinelli was wel dom en gefrustreerd bezig. Uiteindelijk hebben we hem gewonnen en daar gaat het om

11 februari 2022 om 02:24

Sorry, maar beide zijn toch gewoon geelwaardige overtredingen? Bij de eerste duwt hij iemand die een inworp neemt en beide de tweede onderbreekt hij een veelbelovende inworp. Het is niet helemaal leuk dat het gebeurt bij de club die jij leuk vindt, maar dit lijkt mij gewoon dom van de speler.

11 februari 2022 om 07:47

Je moet als scheids wel erg graag rood willen geven om het op deze manier te doen. Er kunnen geen 5 vergelijkbare gevallen genoemd worden over de laatste 20 jaar, maar we moeten dit maar gewoon accepteren? Kansloos.

11 februari 2022 om 10:57

Klopt. Komt niet vaak voor. Moeten we dan maar geen rood geven als het volgens de regels moet? Want ik kan nog wel een paar rode kaarten verzinnen die niet vaak voorkomen, maar toch terecht zijn?

11 februari 2022 om 11:43

Maar wat is er terecht aan? Ik zie het namelijk niet. Als je voordeel geeft, maar dat is uiteindelijk geen voordeel, dan ga je toch terug naar het originele moment? Dus dan geef je 1x geel. Niet 2x geel. Zeker omdat de 2e situatie direct voorkomt uit de 1e situatie. Als Oliver af fluit voor die 1e overtreding en Martinelli geel geeft (terecht), dan ontstaat die 2e situatie helemaal niet eens. Dus hoe kun je daar dan nog op beoordelen, als het feitelijk door de scheidsrechter komt dat die situatie überhaupt ontstaat?

En als er sprake zou zijn van serieus gevaarlijk spel, dan snap ik het nog. Maar dat was het zeer zeker niet.

Dom van Martinelli overigens, maar dat maakt het niet minder onterecht in mijn optiek

11 februari 2022 om 16:36

De regel met balvoordeel is voor de partij in balbezit en niet voor de verdedigende partij. Gaan we met zijn allen voorbij aan de idiote overtreding van die speler? Waarom duwt hij iemand die een inworp neemt om?

11 februari 2022 om 18:19

Jackieboy10 Het is hier natuurlijk niet dat het voordeel er niet meer is doordat hij niet bij de bal kan. Hij heeft wel degelijk voordeel, er ontstaat een geheel nieuwe situatie waarop de tweede overtreding volgt, die ook geel waard was.

Zijn we nog mensen die niet geloven dat de FA corrupt is na vandaag? Hoe kun je twee keer geel zo geven?

En trouwens die Ben White is een fabelachtige verdediger. Zat overal tussen. Dat noem ik pas een verdediger. Veel beter dan Stones en Maguire zelfs als ze fuseren. 50 miljoen well spend.

10 februari 2022 om 22:45

Ken de regels hierin niet, maar lijkt me een juiste beslissing om 2x geel te geven. Anders kun je na voordeel iedereen neerzagen.

10 februari 2022 om 22:47

Komop dat eerste mag niet, maar was niet eens een echte duw.

10 februari 2022 om 22:52



Niet mee eens. In de Premier League krijgen spelers voor een doodschop vaak niet eens rood en dat nu wel geven voor 2 erg lichte overtredingen? Die eerste is misschien een praatje met de scheids waard, maar echt geen geel hoor.

10 februari 2022 om 22:53

Martinelli zou de tweede overtreding nooit maken als ie al geel op zak heeft. Sloeg nergens op.

10 februari 2022 om 22:58

@gooner

Nou ja, het wordt zelden tot nooit echt gegeven dus wat mij betreft kan je stellen dat het zeker niet terecht is. Als je de situatie met Propper nog herinnert (als je dat niet doet, gewoon even Propper double foul googlen), dat was echt overduidelijk 2 gele kaarten binnen 2 seconden. En ook dat was geel.

11 februari 2022 om 00:12

Sorry, maar als Burnley met 11 spelers kan eindigen en als Rodri tegen Arsenal op het veld mag blijven voor de hele wedstrijd, hoe kan je dan hier twee gele kaarten geven voor dit?

11 februari 2022 om 08:13

Het komt ook zelden tot nooit voor. Kan me weinig van dit soort voorvallen herinneren iig.
Ik snap de frustratie wel hoor. Het is wederom bij Arsenal dat dit gebeurt. We krijgen genoeg rode kaarten of penals tegen die twijfelachtig zijn, daar waar de tegenstander vaak genoeg geen rood krijgt zoals idd Burnley en Rodri. Maar goed, dat staat los van deze situatie. Het is gewoon beide geel. Duwen bij zo'n ingooi is altijd geel, iemand zo in de rug duwen en de counter eruit halen is ook altijd geel. En ja, wat de regels precies zijn durf ik niet te zeggen. Het lijkt me dat je gewoon 2x geel kan geven in een situatie zoals deze.

11 februari 2022 om 08:56

Als je voordeel geeft en er wordt daarna weer een overtreding begaan kan je enkel 1 vd 2 overtredingen bestraffen, hetzij met geel voor de eerste of tweede overtreding of rood voor de tweede. Niet voor beiden geel, ongehoord en in 30 jaar geen 5x voor gekomen. Je moet als scheiden wel heel graag rood willen geven als je dat hier doet. Martinelli had die tweede overtreding wellicht niet eens begaan als hij wist dat ie al geel had, maar dat wist ie niet want die kreeg ie niet. Snap niet dat er mensen zijn die dit terecht vinden. Of ja, dan vinden ze het eigenlijk meer lekker dat het Arsenal overkomt…maar dat zullen ze niet toegeven.

11 februari 2022 om 11:02

@samcro. Heb je die regel zelf bedacht? Want dat is natuurlijk onzin, dat je maar 1 overtreding kunt bestraffen. Staat nergens en is natuurlijk ook niet waar. Echt, ik ben inderdaad geen arsenal fan en geef ook toe dat ik het leuk vind dat het arsenal weer overkomt, maar dit is echt fantastisch gefloten. Geen betere manier kunnen oplossen en volkomen terecht. En dit had ik ook gezegd als het een Man Utd speler was overkomen.

11 februari 2022 om 12:44

Samcro en Somagunner zien achter iedere boom een vijabd. Een club kan in een seizoen iets meer tegen hebben dan een andere club, maar nu wordt er gedaan alsof er telkens bewust tegen Arsenal wordt gefloten. Maar als Arsenal bevoordeeld wordt, dan hoor je ze helaas niet.

11 februari 2022 om 13:03

Zullen we het over voetbal blijven hebben ipv telkens op de man spelen Feno? Dank je.

11 februari 2022 om 13:48

Laat die regels maar eens zien dan, want ik heb het nooit gehoord. Als het niet kan dan zit Oliver fout idd, maar zover ik weet kan dit gewoon.
En je kan wel zeggen dat Matinelli niet wist dat hij geel had, maar dat lijkt me nogal logisch als er voordeel is. Je wordt achteraf bestraft. Bega je nog een overtreding die geel is, dan lijkt het me gewoon 2x geel.

11 februari 2022 om 15:22

Je bent verantwoordelijk voor je eigen uitspraken en het is volkomen legaal als mensen dat als argumentatie gebruiken. Het begint gewoon op te vallen de laatste weken.

11 februari 2022 om 22:18

Samcro geen eigen regels verzinnen. Dat het geen 5x gebeurd is, betekent dat er niet 2 domme overtredingen achter elkaar worden gemaakt die geel waard zijn. Het is gewoon mogelijk, dit heeft de IFAB ook bevestigd als je je research doet.

10 februari 2022 om 22:53

Ik heb het niet gezien, maar de arbitrage in Engeland is toch gewoon van een dramatisch niveau. Niet alsof de FA corrupt is. Hoe zie je dat überhaupt voor je?

10 februari 2022 om 22:54

Arsenal heeft tien rode kaarten sinds Arteta terwijl Arsenal qua overtredingen niet de meeste maakt in de PL. Vorig seizoen kreeg Luiz ook al een rode kaart om niets zelfs met VAR herhalingen.

10 februari 2022 om 22:57

Er zijn gewoon onderzoeken die onderbouwen dat Arsenal keer op keer genaaid wordt. Dus dan kun je wel zo onwetend gaan doen, maar het is gewoon bewezen

10 februari 2022 om 23:06

Haha zijn die onderzoeken ook peer-reviewed?

10 februari 2022 om 23:12

Dat is mijn punt toch heel niet? Ik geef enkel aan dat de arbitrage gewoon van een dramatisch niveau is. Ik heb het helemaal niet over of een specifieke club genaaid wordt. Ik ga enkel in op het idee dat jullie doen alsof de FA corrupt is. Oh, en ga trouwens weg met je onderzoeken die onderbouwen dat Arsenal keer op keer genaaid wordt. Het is alweer typisch hoe druk Gooners daar altijd mee bezig zijn. Iedereen kan zo een subjectief en gestuurd onderzoekje maken. Zelfs een groot nieuwsmedium. Dat zegt echt werkelijk niks.

10 februari 2022 om 23:22

Het is jammer dat ik hier geen links of filmpjes kan zetten. Maar zoek via Google rode kaart van Luiz tegen Wolves op van vorig jaar.

Samen met andere rode kaarten die we kregen in de afgelopen jaren en dan weet je genoeg.

Zelfs Arteta gaf na de wedstrijd aan dat hij in gesprek wilt met de FA en hij is de laatste persoon die klaagt.

11 februari 2022 om 08:08

Arteta de laatste persoon die klaagt????

11 februari 2022 om 09:05

10 rode kaarten? 15 bedoel je. En 4 in de laatste 6 wedstrijden terwijl we statistisch gezien nooit zulke ernstige vergrijpen plegen die rode kaarten rechtvaardigen. Maar zeg er niets over want je wordt als Calimero neergezet. Duidelijk tendens, laatst nog een overtreding van Maguire 5-8 meter na de middellijn als laatste verdediger, gele kaart. Evans maakte die tegen ons, geel. Saka werd een keer rond dezelfde plek neergelegd, geel voor de tegenstander. Xhaka maakt die, rood. Dat er nog mensen zijn die dit ontkennen is hilarisch.

11 februari 2022 om 11:03

Inderdaad. Welke onderzoeken? Graag verwijzingen, want tot nu toe zijn alle rode kaarten dit jaar terecht.

11 februari 2022 om 13:04

Ook die van Gabriel tegen City waar hij geel kreeg omdat een City speler hem tegen de scheids duwde?

11 februari 2022 om 18:24

Je bedoelt die gele kaart die hij kreeg voor het vernielen van de penaltystip? Of die bodycheck op Jesus? Want ik heb geen kaart gezien voor het feit dat hij de scheidsrechter aanraakte en zo staat het ook niet in het rapport. Dus ja, ook die was terecht.

11 februari 2022 om 20:45

Hij kreeg zijn eerste gele kaart omdat ie tegen de scheidsrechter geduwd werd, niet voor het vernielen van de stip. Ramsdale deed dat namelijk ook en die kreeg geen kaart.

11 februari 2022 om 23:06

Ok, volgens de website van arsenal zelf kreeg hij de eerste voor ‘protesting the penalty’. Volgens kranten omdat ie de penaltystip kapot maakte. Sowieso dus niet omdat ie tegen de scheidsrechter geduwd werd. Maar ik merk al dat jij niet onpartijdig een discussie kunt aangaan, dus voor mij einde discussie

10 februari 2022 om 22:59

Corrupt? Waarom keuren ze die 0-1 dan niet af?

10 februari 2022 om 23:04

Omdat het gewoon een geldige goal is Lierse... Keeper zat totaal mis.

10 februari 2022 om 23:09

Maar ze zijn corrupt. Dan gaat dat argument niet op. En je zal heus wel mensen vinden die die goal zouden afkeuren.

10 februari 2022 om 23:16

Mensen vinden die die goal zouden afkeuren? Dan zijn het mensen die weinig verstand van het spelletje hebben of slechtziend zijn. Corrupt zal de FA natuurlijk niet zijn, maar je snapt zijn frustratie toch wel in het feit dat Arsenal de scheidsrechter wel heel vaak tegen heeft. Begint echt frustrerend te worden. Crystal Palace en City waren echt schandalig en ook deze rode kaart was volledig misplaatst.

10 februari 2022 om 23:21

Geert de vlieger vond het een fout, maar die kent inderdaad weinig van voetbal dus daar heb je een punt 😉.

En als je nu zegt dat ze bij de FA slechte scheidsrechters hebben dan ben ik het gewoon met je eens. Maar dat gezeik altijd van corruptie dit corruptie dat hangt me echt volledig de keel uit.

10 februari 2022 om 23:26

Corruptie is lastig te bewijzen maar een ex arbiter van de PL kwam hiervoor uit een aantal jaren geleden.

Gekoppeld met de zware en overdreven rode kaarten dan mag je toch wel spreken van een bepaalde bias?

Dat jij als buitenstaander dit niets vindt prima. Maar ik kijk al jaren minstens 90% van alle wedstrijden van Arsenal en ik zie een bepaalde rode draad die ik bij andere clubs niet zie.

10 februari 2022 om 23:32

Kijk je ook 90% van de wedstrijden van al de andere teams dan?

10 februari 2022 om 23:33

Ben ik met je eens. Na een wedstrijd van Ajax zie je het al helemaal vaak terug. Tegen Utrecht werd er onterecht voor buitenspel gevlagd en de reacties over dat de KNVB corrupt was stroomden binnen. Het is pure emotie die dan de overhand neemt. Ik snap je daarin volledig.

10 februari 2022 om 23:39

Kijk regelmatig genoeg andere wedstrijden buiten Arsenal om. En zulke rode kaarten zie ik niet gauw terug. Bij Arsenal weer wel.

Heb genoeg vergelijkingsmateriaal.

10 februari 2022 om 23:04

Ik kon mijn ogen niet geloven. Wat de regels ook zijn, met gezond verstand trek je niet uit één situatie twee kaarten. Knap dat Arsenal hem toch wederom winnend uitspeelt. Zijn in verdedigend opzicht zoveel verbeteringen zichtbaar. Vooral Ramsdale, White en Gabriel. Toppers. Ook Holding sterk ingevallen, Belangrijke punten tov concurrentie. Met schorsing Gabi wil ik wel eens Nico terugzien in basiself.

10 februari 2022 om 23:10

Het liefst dat Pepe invalt voor Lacazette. Laat Smith Rowe de plek van Martinelli overnemen vanwege een schorsing.

10 februari 2022 om 23:47

Welke schorsing? Dit wordt 100 procent aangevochten en dan zal die kaart geseponeerd moeten worden.

11 februari 2022 om 00:05

100% zou ik niet zeggen hoor. David Luiz zijn kaart werd vorig jaar ook niet geseponeerd.

11 februari 2022 om 00:16

Volgens mij kun je in Engeland gele kaarten niet aanvechten, en tweede gele kaarten dus ook niet.

11 februari 2022 om 00:27

De schorsing zullen ze toch wel aan gaan vechten lijkt me. De enige manier om rood te krijgen na voordeel is als de tweede overtreding direct rood waard is. Wat nu gebeurd is bestaat niet eens.

11 februari 2022 om 07:30

Heb je daar een bron voor? Dat lijkt me namelijk niet correct.

11 februari 2022 om 07:45

Er zullen nu vast een hoop meer rode kaarten gegeven gaan worden. Bijvoorbeeld als de speler een bal wegtrapt nadat ie een overtreding gemaakt heeft die geel waard is, want dat zijn dan ook twee kaarten achter elkaar. Of zal het meevallen en zullen we dit niet veel gaan zien? Het is ongelooflijk, als scheids moet je wel erg graag beide kaarten tegelijk willen geven en het ergste is dat dat me niet eens verbaast van die incompetente gasten in het Engelse korps.

11 februari 2022 om 08:16

Samcro, jij maakt je eigen regels?
Ik zie graag waar beschreven staat dat dit niet mag?

11 februari 2022 om 08:58

Noem maar eens 5 andere gevallen waarbij gebeurd is wat gisteren gebeurde.

11 februari 2022 om 09:15

Het gebeurd niet veel maar dat doet er niet toe? Meeste scheidsrechters zullen ervoor kiezen om het met geel af te doen, gezond verstand. Spelregel 14. Maar volgens de regels kan je hem gewoon geven.
De situatie die jij schetst is een mooie, spelregeltechnisch gewoon rood.

Ik kan ook geen 5 situaties bedenken waarbij gebeten wordt, moet dat dus ook maar afgedaan worden met geel?

11 februari 2022 om 09:19

Het gebeurt bijna nooit, want weinig spelers maken maken zulke domme acties. Het was gewoon terecht rood, zet je bril eens een keer af. Twee oliedomme overtredingen. Het zou best kunnen dat bij club X speler Y geen kaart kreeg voor grove overtreding Z. I dont care, ik kijk alleen naar Arsenal, hou me niet zo bezig met de concurrentie. Als Arsenal het een paar weken achter elkaar volhoudt, halen ze easy top 4, de concurrentie (spurs, United voornamelijk) is dramatisch.

11 februari 2022 om 09:31

Advantage
If the referee plays the advantage for an offence for which a caution/sending-off would have been issued had play been stopped, this caution/sending-off must be issued when the ball is next out of play. However, if the offence was denying the opposing team an obvious goal-scoring opportunity, the player is cautioned for unsporting behaviour; if the offence was interfering with or stopping a promising attack, the player is not cautioned.

Advantage should not be applied in situations involving serious foul play, violent conduct or a second cautionable offence unless there is a clear opportunity to score a goal. The referee must send off the player when the ball is next out of play but if the player plays the ball or challenges/interferes with an opponent, the referee will stop play, send off the player and restart with an indirect free kick, unless the player committed a more serious offence.
If a defender starts holding an attacker outside the penalty area and continues holding inside the penalty area, the referee must award a penalty kick.

Maar terecht rood, omdat we liever op onze eigen ploeg zeiken dan de regels volgen. Hou toch op man.

11 februari 2022 om 09:54

Als ik je tekst vertaal dan is het dus nog steeds rood?

Ik citeer "if the referee plays the advantage for an offence for which a caution/sending-off would have been issued had play been stopped, this caution/sending-off must be issued when the ball is next out of play."

Je krijgt geel bij het eerstvolgende moment dat het spel stil komt te liggen. Dat is dus de eerste gele kaart.

However, if the offence was denying the opposing team an obvious goal-scoring opportunity, the player is cautioned for unsporting behaviour; if the offence was interfering with or stopping a promising attack, the player is not cautioned.

De 2e gele kaart zou komen te vervallen als hij voordeel geeft, maar dat doet hij niet en dus blijft die gele kaart staan.

Je 2e stuk hoef ik niet op te reageren, zie niets wat te maken heeft met dit artikel. Er is nergens sprake van ernstig gemeen spel.

11 februari 2022 om 10:01

Laatste stukje Engelse tekst, tot player is not cautioned. Dus tweede geel is onterecht want hij gaf voordeel voor de eerste. Benieuwd wat hier vandaag nog over naar buiten komt.

11 februari 2022 om 10:38

Het zijn 2 losse situaties. Bij een veelbelovende aanval kan hij niet terugkomen op een gele kaart. Wel bij het slaan/duwen bij de 1e situatie.

11 februari 2022 om 11:54

@sergioramoshm.

Het zal misschien aan mij liggen, maar ik snap het oprecht dan niet. Het is toch subsequent?

Situatie 1 (overtreding) -- voordeel
Situatie 2 (overtreding) -- einde voordeel en spel komt stil te liggen

Situatie 1 is geel op het moment dat het spel stil komt te liggen. Volledig terecht natuurlijk.

'' if the offence was interfering with or stopping a promising attack, the player is not cautioned.''

Dit stukje is toch wat er gebeurde in situatie 2? Het was namelijk niet een obvious goal scoring oppportunity. Dus dan is dat toch geen geel? En dan kom je dus niet uit op 2x geel = rood. Want die 2e overtreding is een direct gevolg van het geven van voordeel voor situatie 1. Als Oliver daar fluit voor een overtreding en geel geeft, dan ontstaat die 2e overtreding überhaupt niet eens. Dus die zaken zijn aan elkaar gerelateerd en volgen elkaar op.

Of lees ik het compleet verkeerd? De rest houd ik mij overigens compleet buiten hoor, complotten e.d. Het is gewoon erg dom van Martinelli, wat uit gretigheid voortkomt. Het gaat mij puur om hoe het daar beschreven is, wat in mijn optiek dus bevestigd dat het niet 2x geel is.

Overigens vind ik het buiten deze hele situatie wel een hele opvallende regel als het wel terecht 2x geel zou zijn. Buiten dat het deze keer mijn club betreft, is het toch vreemd dat je 2x geel kunt ontvangen door iets wat feitelijk ontstaat door een actie van een scheidsrechter? Want er geen voordeel wordt gegeven, komt de 2e geel nooit tot stand in diezelfde situatie. Dus dan is het volledig afhankelijk van de scheidsrechter of zulke situaties voortkomen of niet. Nog even buiten beschouwing latende dat een speler dus feitelijk niet weet dat hij geel op zak heeft wanneer hij die 2e overtreding maakt.

11 februari 2022 om 12:27

Zal proberen het uit te leggen.
Situatie 1 is helder. Daarop kom je terug op het volgende moment dat het spel ligt, geen discussie over mogelijk. Geel.

2e stuk is het ontbreken van een veelbelovende aanval. Kan hij daar voordeel geven dan blijft dus geel uit situatie 1 staan op het moment dat het spel stil komt te liggen, gele kaart 2 vervalt.
Er komt geen voordeel dus krijgt hij voor het 2e vergrijp geel. 2x geel en dus rood.

Het stukje: obvious goal scoring oppportunity is hier totaal niet van toepassing. Hij ontneemt geen duidelijke scoringskans, hij ontneemt een veelbelovende aanval.
Voor het ontnemen van een duidelijke scoringskans vervalt rood bij voordeel en wordt geel. Dit omdat als je voordeel geeft je geen duidelijke scoringskans hebt ontnomen.

Je krijgt overigens nooit rood door een scheidsrechter, je krijgt rood omdat je iets doet wat niet volgens de regels mag.
Martinelli zou in zijn achterhoofd moeten hebben dat hij met zijn 1e actie al een gele kaart kan ontvangen omdat de scheidsrechter een voordeel signaal aangeeft en hij dus een strafbaar feit heeft gepleegd. Of je het ziet als slaan of duwen doet er daar niet toe. Afstand houden zou je ook nog kunnen meenemen maar daar heeft hij de tijd niet voor gehad en kan je dus achterwege laten.

11 februari 2022 om 13:06

Hij had zelf moeten weten dat hij geel kon ontvangen? Dat is wel de omgekeerde wereld hoor.

11 februari 2022 om 17:31

Omgekeerde wereld? Volgens mij moeten de regels bij een ieder bekend zijn. Duwen is geel, veelbelovende aanval onderbreken is geel. Simpel zat. Maar goed, je bent een acteur? Daar krijg je alles voorgeschoteld, daar heb je een punt.

11 februari 2022 om 18:30

Prachtig uitgelegd, heel duidelijk en beter kan niet. Volkomen gelijk, maar denk toch niet dat je tot hem doorgedrongen bent. Hij is namelijk hoe dan ook overtuigd van zijn eigen gelijk en verwacht zelfs dat er vandaag nog wat over naar buiten komt, terwijl de scheidsrechter perfect de regels volgde.

10 februari 2022 om 23:45

Haha dit is toch heerlijk. En deze meneer neemt zichzelf wss nog heel serieus ook haha.

Je zou maar zo n complex hebben dat je jezelf aan gaat praten dat er een complot gaande is tegen een grijze middenmotor.

Nee, FA wil niet de titelstrijd manipuleren of zelfs de degradatiestrijd. Nee, een of andere grijze middenmoter wordt gesaboteerd lol.

Maar goed, mss geeft het je een voldaan gevoel om jezelf zoiets wijs te maken. Zo van "kijk ons nog dermate relevant zijn, dat de bond het nodig acht onze wedstrijden te manipuleren". Je moet idd ergens voldoening proberen uit te halen als je afgelopen jaren letterlijk geen enkele rol van betekenis speelt in de compeitite en feitelijk gwon opvulling bent geweest.

10 februari 2022 om 23:49

Wat is precies jouw probleem met Arsenal eigenlijk? Relevant, middenmoter. Ben je fan van de Spurs?

11 februari 2022 om 00:03

Omdat Arsenal de wederopstanding was van non Britse voetbal

Grijze middenmoter welnee. Beste club en mooiste van Engeland ja.
We hebben een mooie buitenlandse delegatie als supporters, een grote homobeweging, ze doen veel voor Londense projecten als goede doelen.

Iedereen voelt zich veilig en welkom bij Arsenal.

Matig, maar gestreden en de 3 punten zijn binnen. Enorm belangrijk.
Wel weer rood. Enorm dom van Martinelli. Echt denk toch eens na. Verder moeten we echt een nieuwe spits hebben. Vond Laca vaak prima, maar qua meevoetballen brengt hij momenteel weinig en qua goals al helemaal niks.

Wat een domme team blijft het toch ook, elke keer die domme kaarten die we pakken. Nu is het niet fataal, maar vaak genoeg wel. Wel complimenten aan de verdediging vandaag, hebben echt alles gegeven laatste minuten. Wel jammer dat we weer aankomende weekend geen wedstrijd hebben, het voelde al een eeuwigheid dat we eindelijk weer speelde.

11 februari 2022 om 00:18

Heb je de wedstrijd gezien? Die twee gele kaarten was echt bizar zwaar gesctraft. Als de scheidsrechter Rodri de wedstrijd laat afmaken tegen Arsenal, en Burnley ook met 11 spelers laat eindigen, hoe kun je dan hier wel rood voor geven?

11 februari 2022 om 10:09

Scheidsrechter zijn gewoon slecht hier in de PL. Maar dit was een terechte rode kaart, want het waren gewoon 2 overtredingen. Het zou fijn zijn als er meer consistentie zit qua fluiten, maar eerlijk gezegd vind ik dat sommige Arsenal fans echt doorslaan met hun geklaag over de scheidsrechters en hun theorieën.

Heerlijk ouderwets alle ballen naarvoren mieteren en als een team uitverdedigd. Ook zulke wedstrijden moeten we kunnen winnen, vooral tegen stugge ploegen zoals Wolves. Nu bezitten we de 5e plek met 2 (!) wedstrijden minder dan WHU en 1 punt minder. Let's goooo

Zwaarbevochten 3 punten wat was dit een wedstrijd die gewonnen moest worden. Eindelijk een overwinning in 2022 White en Gabriel ijzersterk vandaag, motm Gabriel 100%. En over die rode kaart is toch belachelijk voor woorden, hoe kan je van twee situaties nou rood geven (2x geel) als Wolves al voordeel kreeg? Dit had gewoon geel moeten geven voor de eerste situatie en daar op beoordelen. Al was de eerste ook gewoon te licht om er een kaart voor te geven.

Belachelijke eerste gele kaart hoor. Bij een echte por ja, maar hij aaide die gast van wolves amper.

Wat een helden achterin, abnormaal. Dit voelt zo goed!

Niet een al te beste wedstrijd, maar dat geeft niet. Wedstrijden als deze heb je wel eens.
0-1 uit bij een stugge tegenstander met 10 man (voor de zoveelste keer) en een clean sheet teken ik ook voor.

Op na plek 4
COYG.

Arsenal heeft van de 3 (arsenal spurs united) het beste team om 4e te worden, misschien zelfs nog de strijd aangaan met chelsea voor top 3

10 februari 2022 om 23:57

Voor 2 CL tickets. Liverpool zie ik niet zover terug vallen..

11 februari 2022 om 10:45

Liverpool tikt niet het constant hoge niveau aan van City, maar toch wel beduidend beter dan die andere vijf kanshebbers. Niet voor niets 7 verliespunten minder dan Chelsea en zelfs 12 minder dan United. Ik zeg niet dat Liverpool niet ingehaald kan worden door de ploegen onder hen, maar tot nu toe is Liverpool toch echt wel van een beter niveau.

11 februari 2022 om 09:22

Het niveau van de top 6 buitenom City en Liverpool is dramatisch. Bij Chelsea lijkt het soms nog ergens op, maar ook daar ben ik niet echt van onder de indruk. Spurs en United zijn gewoon rampzalig. Het is dat Arsenal geen fatsoenlijke spits heeft gehaald, anders hadden ze fluitend de top 4 gehaald. Lacazette kan leuk voetballen, maar is te slap (en kan het niet volledig met zijn techniek compenseren) en scoort niet.

11 februari 2022 om 10:51

Chelsea begon sterk, maar oogt steeds minder stabiel, terwijl Arsenal juist steeds stabieler lijkt achterin. United en Spurs is geen pijl op te trekken en winnen vaak simpelweg omdat ze meer kwaliteit hebben dan de tegenstander, maar stabiel zijn ze verre van. Overigens heeft Arsenal wel wat pech met inhaalwedstrijden straks. Dit weekend tegen Chelsea gaat het niet door wegens WK Clubs en vervolgens eind februari moesten ze eigenlijk tegen Liverpool, maar die gaat niet door i.v.m. League Cup. Voordeel voor Arsenal is wel dat ze zich enkel nog maar op de PL hoeven te richten.

11 februari 2022 om 12:03

@vp10arsenal.

Helemaal met jou eens! Eigenlijk heeft iedereen buiten City en Liverpool wel één of meerdere grote beperkingen in het elftal. En die komen in meer of mindere mate naar voren in het spel.

Bij ons kun je namelijk ook nog opvoeren dat wij een extreem smalle selectie hebben, niet alleen qua hoeveelheid spelers, maar ook qua hoeveelheid kwalitatief degelijk tot goede spelers. Onze basis 11 heeft namelijk 9 spelers die over een heel seizoen genomen goed genoeg zijn en een goede bijdrage hebben. Eigenlijk 9.5 dan, want Xhaka kan periodes best solide zijn. Maar wat mij betreft zijn Xhaka en Laca echt de weakspots. Maar buiten dat hebben wij nauwelijks capabele wissels. Smith-Rowe, die eigenlijk in de basis hoort in mijn optiek, en Pepe die soms nog wat leuks doet.

En wat betreft dat leuk voetballen van Lacazette, het is nou ook weer geen Firmino bijvoorbeeld.. In mijn optiek levert hij dus gewoon onvoldoende op alle vlakken. Het is dat zijn ''concurrentie'' Auba en Nketiah zijn/waren, die beiden echt he-le-maal niets met een bal kunnen.. Daardoor lijkt het alsof Lacazette wel echt goed kan meevoetballen. Maar dat valt ook dus wel tegen. En scoren is inderdaad dramatisch..

De overtredingen aanzich is het bizarre niet wel dat beide overtredingen een gele kaart oplevert terwijl je normaal voordeel geeft voor een eerdere overtreding.
Als nu bijvoorbeeld Tierney degene was met de 2de overtreding zou de scheids terug gaan naar de eerste overtreding en zou Martinelli een kaart krijgen en Tierney niet.
Heb dit nog nooit meegemaakt maar het lijkt wel weer een nieuw geintroduceerde regel wat even getest moest worden in een wedstrijd van Arsenal

11 februari 2022 om 08:12

Bij voordeel geven vervalt de gele kaart niet? Enige regel dat bestaat is dat bij voordeel geven bij het ontnemen van een duidelijke scoringskans je geel ipv rood krijgt.

99 van de 100 scheidsrechters zou dit niet doen maar gek genoeg lijkt Arsenal wel het haasje bij de bond.

3 belangrijke punten. Wij zijn nog in de race voor top4. Ik hoop echt dat Oliver slecht slaapt vannacht na die 2x geel.

Ah na lange tijd weer eens een reactie zetten voelt leuk. Over de wedstrijd : Tbh domme rode kaart natuurlijk. Verdedigend stonden we heel goed, zelfs met 10 man. ( Was eerder bang dat Xhaka ook een kaart ging zoeken maar na zijn gele kaart heeft die zich gedragen gelukkig ). Holding ook goed ingevallen. Spitsen wel echt nodig want met Laca leuk en aardig voetballend en mentor maar daar winnen we deze oorlogen niet mee net als die kans dat die kreeg. Dit zijn 1 kans 1 goal momenten. Maar goed 3 punten coyg lets go!

11 februari 2022 om 00:27

Dit is geen domme rode kaart, dit is een bizarre rode kaart.

11 februari 2022 om 07:32

Nee hoor, gewoon dom.

11 februari 2022 om 09:23

Sorry hoor mede Arsenalfans, maar deze rode kaart was gewoon terecht? Twee oliedomme overtredingen, voordeelregel goed toegepast. Martinelli speelde gewoon met vuur en betaalde de prijs ervoor.

11 februari 2022 om 12:07

@vp10arsenal

Oliedom zeker. Maar terecht betwijfel ik. Misschien ligt het aan mijn interpretatie van de regels, die o.a. door Samcro hierboven zijn gepost. Maar als ik dat hele stuk lees, dan kom ik tot de conclusie dat Oliver 1x geel had moeten geven nadat het voordeel dus was afgelopen. Maar goed, dat zal dan wel aan mijn interpretatie liggen..

Wel vind ik het in essentie een hele vreemde regel, mocht het wel correct zijn. Het is namelijk in mijn optiek bijzonder dat je eraf gestuurd kan worden, door een keuze van de scheidsrechter. De situaties volgen elkaar namelijk op, omdat in dit geval Oliver besluit om voordeel te geven. Fluit hij daar voor de overtreding en geeft hij daar terecht geel voor, dan ontstaat die 2e situatie niet eens. Dat vind ik dan een beetje raar om eerlijk te zijn, ongeacht bij welke club of met welke scheids het gebeurd. En daarnaast weet de speler in kwestie dus niet dat hij ''met vuur speelt'', omdat hij officieel geen geel heeft gekregen nog. Want voordeel kan ook ontstaan uit een overtreding die geen geel waardig is.

Dus ongeacht dat het dom was van Martinelli in dit geval, vind ik de regel dan wel wat vreemde aspecten hebben (als het dus correct is toegepast, wat ik persoonlijk betwijfel).

11 februari 2022 om 18:34

Maar het voordeel was al veel eerder afgelopen en dus ontstond er een nieuwe situatie. Stel, na de ingooi bleek dat die aanvaller er niet bij kon en Martinelli onderschepte de bal, dan viel het voordeel weg, had de scheidsrechter gefloten en geel gegeven. Nu gaat het voordeel zover door dat als die aanvaller een draak van een voorzet afgaf, er niet meer teruggefloten zou worden naar de ingooi. Dus een geheel nieuwe situatie en een terechte tweede gele kaart.

Zeer belangrijke overwinning. Als je de concurrenten utd spurs ziet spelen dan moeten wij toch 4e worden. Zou mooi zijn als we weer Cl halen, dan willen betere spelers ook sneller komen. Al blijven euro’s of ponden daarin nog belangrijker. Vind het persoonlijk jammer dat Pepe helemaal geen kans meer krijgt. Lijkt alsof Arteta heel rechtlijnig is. Gaat nog wel een keer tegen hem keren

Heb een keer eerder zo een dergelijke situatie gezien, waarbij Cuneyt Cakir in 1 actie 2 gele kaarten gaf aan een speler van Noord-Ierland (chris Baird) in een wedstrijd tegen Hongarije. In zijn geval waren de overtredingen echter wel zwaarder en had zeker in het 2e geval al direct rood getrokken worden en dat vind ik hier niet. Het voorval is vast wel terug te vinden op Youtube.



Allereerst: heerlijke overwinning. Niet zo zeer qua spel of wat dan ook, maar qua strijd. 3 ontzettend belangrijke punten tegen een zeer stug en defensief aardig sterk Wolves.

Laat ik beginnen met het feit dat ik niet snap dat die trainer van de Wolves zo lang met 5 verdedigers blijft spelen. Zelfs tegen 10 man. Snap ook niet dat zij die Traorã© hebben laten gaan. Alles moet bij hun echt van een ingeving van Podence komen, nu Neto geblesseerd is. Of het moet al een droge knal zijn van Ruben Neves. De rest is echt pure middelmaat, waarbij Trincao in mijn ogen echt laat zien het tempo in de BPL bij lange na nog niet aan te kunnen.
Wel een stugge defensie onder leiding van Coady en Sais.

Dan Arsenal: top! Gestreden voor belangrijke punten met 10 man. Ik snap oprecht niet hoe deze scheidsrechter hier twee keer geel voor kan geven. Die 1e kan je een gele kaart voor geven, maar Martinelli maakt die tweede overtreding nooit al hij weet dat hij al geel heeft... Verder: hij was ook niet eens op de hoogte dat hij ''al'' geel had... Leermomentje voor dit megatalent. Benieuwd of de schorsing wel gaat worden aangevecht.
Ohja: de commentator begon op het begin over de scheids en dat hij te weinig gele kaarten gaf. Opeens kreeg een Gabriel in minuut 60, op de middenlijn, een gele kaart voor tijdrekken. Dit meen je toch niet? Minuut 60 en deze man denkt dat Gabriel aan het tijdrekken is. Lachwekkende kaart vond ik dat weer.

Verder vond ik dat Lacazette goed meespeelde en sleurde, maar die bal absoluut moet maken. Echt zo jammer dat hij niet zo klinisch is als in zijn tijd bij Lyonnais. Is een leider, een goede combinatiespits maar hij mist echt te veel (makkelijke) kansen...

ESR een ondankbare invalbeurt, maar het is niet anders. Verder vond ik de defensie ijzersterk met voorop het centrale duo. Tierney af en toe nog wat onwennig en Soares gewoon degelijk (vooral aanvallend).

Saka een heerlijke actie trouwens ook, waarbij hij die panna gaf en een éã©n tweetje aanging. Jammer dat daar ook zo'n slap schot uit voort kwam. Verder hebben we de mensen voorin te weinig gezien. Goede goal, die 100 terecht is en verder de pot dicht gehouden.

Staan er goed voor op dit moment. Al hoop ik niet dat Martinelli geschorst gaat worden en ook niet dat er veel geblesseerden komen. Voorin missen wij echt nog wel wat scorend vermogen, helaas. En ik zag Gabriel paar keer zich verbijten, hopelijk niks ernstigs (denk het niet, gezien hij uitgespeeld heeft).

PS: Waarom mag Nketiah nog invallen? De man staat bekend om dat hij ''snel'' is en zich kapot werkt, maar hij mocht 10 minuten (?) invallen en ik heb hem volgens mij niks goeds zien doen. Geen éã©n keer goed druk gezet. Geen éã©n keer eens zich helemaal leeg gelopen in die 10 minuten, helemaal niks...
Kreeg op een gegeven moment een bal, die moet hij met 10 man gewoon de hoek in peren en vervolgens erachter aan hobbelen. Hij presteerde het om hem uit te schieten... Wat een niveau hey

Ergens voelde ik de beslissing aankomen, maar toch zie je scheidsrechters in Engeland een laatste waarschuwing geven bij een overtreding terwijl ze al geel op zak hebben. Had hier ook moeten gebeuren. Zo zwaar was het allemaal niet.

Was dit de broer van de scheids van Chelsea - Ajax? Je kan niet 2x een kaart geven in hetzelfde moment, dan moet je fluiten. Arsenal heeft geluk dat het ze uiteindelijk niet beïnvloed. Hoop dat deze man op non actief wordt gezet.

11 februari 2022 om 11:50

Lol. Non actief? Vertel, waar staat dat het niet mag?

11 februari 2022 om 18:36

Daarbij was dit natuurlijk nooit hetzelfde moment. Het voordeel was al genoten en dus ontstond er een geheel nieuwe, losstaande situatie die ook geel opleverde. Fantastisch gefloten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren