Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Vrouw wil aangifte doen van verkrachting door Ajax-middenvelder Warmerdam

Laatste update:

Er wordt binnenkort aangifte gedaan tegen Donny Warmerdam vanwege verkrachting, meldt presentator Dennis Schouten van Roddelpraat woensdag. Schouten heeft contact gehad met een negentienjarige vrouw, die beweert een halfjaar geleden te zijn verkracht door Warmerdam. Destijds was ze achttien jaar. Ze zou zich woensdag hebben gemeld bij de politie en heeft een afspraak gemaakt om later deze maand aangifte te doen, zegt Schouten.

"Een meisje heeft tegen mij gezegd dat ze een half jaar geleden op een feestje is verkracht door hem", vertelt Schouten in het programma. "Ze heeft vandaag melding gedaan bij de politie en heeft ook een afspraak gemaakt om daadwerkelijk een aangifte te gaan doen." Schouten vertelt dat het gaat om een vrouw van negentien, met wie hij zelf een date heeft gehad. Hij leerde de vrouw kennen 'via het internet' en heeft haar gesproken bij hem thuis. Daar vertelde de vrouw over de vermeende gebeurtenissen en de reden waarom ze aangifte wil doen.

De informatie over de vermeende verkrachting door Donny Warmerdam is te bekijken vanaf minuut 18:26.

Schouten vertelt het verhaal zoals hij het heeft gehoord van de vrouw. "Ze was een halfjaar geleden op een feestje in Voorhout, daar was hij ook. Zij vond hem wel een leuke jongen. Ze zoenden, waarna hij haar naar boven mee trok. Hij wilde meer dan zoenen. Zij zei duidelijk dat ze niet meer wilde. Toch trok hij toen haar broek kapot, daar heb ik foto's van gezien. Hij heeft toen met haar de daad verricht. Zij wilde dat niet. Na ongeveer drie minuten is zij de situatie ontglipt en is ze vertrokken van het feestje."

"Ze heeft duidelijk nee gezegd, ze heeft gehuild. Ik heb gevraagd of ze bewijs had. Ze heeft appjes gehad van mensen die haar huilend zagen vertrekken en vroegen wat er was gebeurd." Door de recente aandacht voor grensoverschrijdend gedrag zou de vrouw hebben besloten om toch aangifte te doen. Ze heeft een afspraak gemaakt om dat in februari nog te doen. "Van wat ik heb gezien, de foto's en berichten, heeft de aangifte een goede kans van slagen, laat ik het zo zeggen", aldus Schouten. De twintigjarige Warmerdam is afkomstig uit de jeugdopleiding van Ajax. De verdedigende middenvelder maakte zijn debuut in het eerste elftal nog niet, maar heeft wel veertig optredens voor Jong Ajax achter zijn naam. Dit seizoen speelde hij achttien keer in de Keuken Kampioen Divisie.

De mogelijke aangifte tegen Warmerdam vormt een nieuw hoofdpijndossier voor Ajax, na het opstappen van directeur voetbalzaken Marc Overmars vanwege grensoverschrijdend gedrag richting vrouwen binnen de club. In het afgelopen jaar kreeg Ajax vaker te maken met vermeende strafbare feiten: Quincy Promes wordt verdacht van betrokkenheid bij een steekpartij, terwijl aangifte is gedaan tegen Zakaria Labyad wegens mishandeling en bedreiging.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het houdt niet op, wat een ellende...

9 februari 2022 om 19:49

Het moet allemaal nog maar bewezen worden. Vergeet niet dat die twee ex PowNed zijn en altijd uit op sensatie, Ali B zou Famke Louise hebben verkracht volgen hen maar later bleek daar niets van waar te zijn.

9 februari 2022 om 19:54

Het moet nog maar blijken of dat van Famke Louise daadwerkelijk onwaar is. Er zijn meerdere bronnen die het bevestigen tegen een bron, Famke Louise zelf, die het ontkrachten. De cel zit vol met mensen die zeggen dat het niet zo is, terwijl het bewijs wel degelijk anders is. Je spuwt nu gal door het verleden van deze twee mannen doordat je ze waarschijnlijk niet leuk vindt, en dat mag natuurlijk, maar laten we niet doen of deze mannen enkel en alleen onzin verkondigen.

9 februari 2022 om 19:55

En wat betreft the Voice hadden ze wel gelijk. Het is nog even afwachten op concreet bewijs (voor ons). Maar ook al zijn het geen leuke typetjes zijn het niet zomaar roddels wat zij in de wereld brengen.

9 februari 2022 om 19:56

Ik zou willen dat de media voorzichtigheid betrachten, maar alles voor de Clicks en likes. Je ligt al op de brandstapel voordat je jezelf kan verdedigen. En alle verhalen uit tweede of derde hand.
Ik leef al lang genoeg om drie van dit soort gevallen meegemaakt te hebben in mijn omgeving. Het eerst was een vriend die met een meisje op een feestje naar bed ging. De volgende dag hoorde we ineens dat hij haar zou hebben verkracht. Is een rechtszaak geworden en uiteindelijk bleek het meisje een relatie te hebben en wist geen ander excuus te verzinnen. Maar die jongen is nooit meer van de naam verkrachter afgekomen. En zo nog twee gevallen waarbij een jongen uiteindelijk een einde aan zijn leven heeft gemaakt omdat zijn zusje dit beweerde. Zusje bleek uiteindelijk borderline te hebben en aandachtsgeil. Soms is niet alles wat het lijkt. Maar niet voor de media vandaag de dag. 1 gerucht is genoeg voor de brandstapel ik zie liever dat de rechter oordeelt en dat er ook sprake is van wederhoor. Maar dat levert natuurlijk geen likes op.

9 februari 2022 om 19:58

Ik vond het wel grappig dat de persoon op wie ik reageerde “wat een ellende” riep zonder dat de feiten naar buiten zijn gekomen. Famke zelf zegt dat het onwaar is en aangifte tegen hen gaat doen, ben je nou voor vrouwen of tegen? Ze gooien van alles de wereld in zonder te fact checken. Ik mag Dennis Schouten wel maar hij verliest al zijn krediet door die idioot naast hem.

9 februari 2022 om 20:03

Dat is nou juist de blik die ze tegen hebben, ze fact checken juist beter dan menigeen denkt. De voice rel is bijvoorbeeld gewoon diepgaand onderzocht. Famke Louise wilde een spoedrechtzaak aanspannen, Roddelpraat neemt een advocaat in de arm en is er klaar voor en vervolgens horen ze niets meer van de advocaat van Famke Louise. Het zal mij oprecht worst wezen wie een rechtzaak wint hoor, maar als er met die rechtzaak blijkbaar toch geen spoed is blijft het voor mij vooral bij losse flodders.

9 februari 2022 om 20:09

Mss heeft Famke helemaal geen zin in een rechtszaak met die twee? Een rechtszaak is meer interessant voor hun want ze doen alles voor de sensatie. Straks kunnen ze nog meer video’s maken over Famke en meer clicks = meer volgers. A wise man doesn’t argue with fools zeggen ze wel is of in de opzicht van Famke, “if I shoot you, I’m brainless but if you shoot me your famous”

9 februari 2022 om 20:16

Met alle respect maar hier probeer je te diep te denken mijns inziens. De dagvaarding kwam van haar advocaat, als ze er geen zin in had gehad dat ze dit advocaat vast niet in de arm genomen. Het lont kwam van haar en haar advocaat maar kozen er toen toch maar voor het niet te doen. Nogmaals, voor die verkeerde blik ontstaat, ik ben neutraal hoor. Ik heb niets met of tegen Famke Louise of Roddelpraat, al vind ik het wel lollig om te kijken, maar als je een dreigt met een spoedadvocaat en dan ineens terugtrekt lijkt mij het zo simpel als dat je je realiseert dat het geen zin heeft en je toch niet zo sterk staat als dat je dacht.

9 februari 2022 om 20:19

Ze wilde een kort geding aanspannen en heeft daarvoor zelfs een sommatie gestuurd. En toen kwamen er nog wat feitjes aan het licht over de uitgelekte distrack plus een verklaring die haaks stond op de inhoud van het nummer en toen had het kort geding in eens niet zo’n spoed meer. Voor iemand die vind dat je niet zo maar alles moet geloven, geloof je aardig snel aannames die in je straatje passen. Is niet erg, maar deze twee stellen dingen aan de kaak. Ze nemen moeite om betrokkenen te ondervragen, vragen om een tegenreactie. En uiteindelijk zal justitie met de beschikbare feiten en verklaringen een uitspraak doen. Het blijft echter wel belangrijk dat dit soort dingen besproken worden. Het kan wel wat minder plat, maar ja. Dat verkoopt beter.

9 februari 2022 om 20:25

@Willem niet echt, ik geloof de vrouw, that’s all. Wat voor zin heeft het om Ali B te beschermen in zijn huidige situatie? Dat is alsof een actrice Weinstein verdedigt terwijl alle andere het erkennen. @ DR Mario ik denk er niet te diep over, voor mij is het simpel, wss is haar geadviseerd het met rust te laten want de media zou dit meepikken en het groter maken dan het is. Feit blijft dat nog niks bewezen is maar volgens hen is het 100% waar, dat is smaad.

9 februari 2022 om 21:02

Terecht punt, @eenopinie!
Zeker met dit soort ernstige aantijgingen ben je als medium zelfs verplicht voorzichtig te zijn.
Deze vrouw in kwestie heeft nota bene nog niet eens aangifte gedaan, dan volgt er nog onderzoek, bij voldoende bewijs volgt er rechtsvervolging (op dit moment kun je als media naar buiten) en dan pas volgt rechtspraak.

Nu is die jongen al publiekelijk veroordeeld.

9 februari 2022 om 21:22

@aycaramba als iets niet bewezen kan worden wil het niet altijd zeggen dat het niet is gebeurd

10 februari 2022 om 08:18

Ze hebben nooit beweerd dat het daadwerkelijk gebeurt is, of je quote ze goed of je doet t niet. Roddelpraat heeft ervoor gezorgd dat die giftige beerput open is getrokken, ik zou zeggen ben ze dankbaar anders had dit wellicht nog jaren doorgesluimerd.

10 februari 2022 om 15:23

@DNSDKR Ik vind ook dat vrouwen met deze ontwikkelingen aardig wat macht krijgen. Feit blijft wel dat verkrachting/aanranding altijd moeilijk te bewijzen blijft. Het worden vaak ‘haar verhaal vs zijn verhaal’-zaken en zonder getuigen of video-opnames (bv. van bewakingsbeelden) wordt het een lastig verhaal. Wat @nuanceman hierboven ook al aangeeft: geen veroordeling betekent niet ten alle tijden onschuld. Om terug te komen op valse aangiftes van vrouwen, denk ik dat het beste is om daar ook gewoon een hoge straf op te zetten. Als de feiten of verklaringen aangeven dat er is gelogen.

10 februari 2022 om 20:28

Wat mij alleen dwars zit in dit hele gebeuren is dat er nu heel veel aandacht uitgaat naar de "vrouwen" die onderdruk gezet worden op hun werk, verkracht worden - seksuele berichten krijgen, worden gestalkt etc. Wat natuurlijk echt heel goed is dat dit allemaal naar buitenkomt en dat er echt een taboe wordt doorbroken zodat vrouwen dit sneller kunnen aankaarten.

maar wat mij ontiegelijk dwars zit, en dat werd nog eens bevestigd gisteren bij nieuwsuur waar de nieuwe adviseur van de overheid zit te vertellen dat het tevaak voorkomt hoe invloedbare "mannen" hun machts positie gebruiken om vrouwen onder druk te zetten en zonder te vragen vrouwen seksueel of stalkerig benaderen.

MAAR geen enkel woord weer over hoe ook mannen hier slachtoffer van zijn. Ja het gebeurd minder maar het gebeurd, en elke keer dat het gebeurd is fout. Ook mannen worden in het uitgaansleven lastiggevallen, in de billen geknepen of bij de ballen gepakt onder het mom van een flirtje. Er zijn genoeg mannen die gezoend worden door vrouwen terwijl ze aangaven geen interesse te hebben of door berichtjes gestalkt. Ja het klinkt stoer en leuk maar er zijn er genoeg.

Het zou echt fijn zijn als ze dat bij de overheid ook gaan erkennen, want we worden als mannen weer afgebeeld als beesten en er lijkt geen controle te zijn als je "man" bent. Maar emancipatie en gelijke rechten betekend ook dat we moeten gaan erkennen dat ook vrouwen dit doen.

Wordt met de dag gekker!😳

Wat is er toch allemaal aan de hand met de wereld? Elke dag zie je wel dit soort nieuws verschijnen. Wat een hoop zieke, kansloze idioten lopen er toch verdomme rond. Dit gaat gewoon niet meer stoppen. Goed om te zien dat mensen nu stappen durven te nemen na de uitzending van Boos. Aanpakken dit soort idioten. Mocht het waar zijn.

9 februari 2022 om 19:10

Het is alleen maar goed dat dit meer en meer naar buiten komt. Dat gaat juist helpen om dit bizarre gedrag tegen te gaan.

9 februari 2022 om 19:13

Er ging iets mis waardoor het niet helemaal geplaatst werd, maar heb mijn bericht net aangevuld. Verder volkomen gelijk met jou. Op mijn mobiel werkt Voetbalzone helaas niet optimaal. Goed om te zien dat mensen nu actie durven te nemen!

9 februari 2022 om 19:11

Aldus Dennis Schouten van Roddelpraat… niet dat het daarmee onzin moet zijn, maar om op basis hiervan al een conclusie te trekken gaat mij wel wat ver.

9 februari 2022 om 19:13

Dat programma was er anders wel als eerste bij om bepaalde misstanden omtrent the Voice en Borsato naar buiten te brengen. Ben niet zo'n fan van die twee die het presenteren, engnekken zijn het. Maar ze hadden het wel bij het juiste eind.

9 februari 2022 om 19:14

Ik zeg ook nadrukkelijk dat ik het niet per definitie onzin vind, maar conclusies trekken gaat me te ver. Dan kunnen ze het eens wel bij het juiste eind hebben, ze zitten er ook wel eens naast.

9 februari 2022 om 19:15

@4Ever4Ajax. Je mag niks concluderen inderdaad, maar je onderschat RoddelPraat denk ik wel. Het zijn rare, onsympathieke vogels maar ze verzamelen het nieuws zelf niet. Ze wisten van Ali B zijn vreemgangpraktijken en de verdenking van Marco Borsato met kinderen als eerste van alle media. Hebben eigenhandig Marc Van Der Linden eruit gewerkt bij Boulevard. Hoe ze het doen doen ze het, maar ze krijgen veel info.

9 februari 2022 om 19:19

Engnekken omdat ze niet dezelfde mening hebben als bijna de gehele mediawereld? Ik vind RoddelPraat juist een verademing in het huidige medialandschap en ik kijk elke woensdag weer naar de nieuwe aflevering uit

9 februari 2022 om 19:24

Ik zal wel de enige zijn maar ik vind Roddelpraat wel lollig. Je moet het allemaal niet zo serieus nemen, dat doen ze zelf ook niet. Je kunt veel van ze zeggen overigens maar het nieuws dat ze brengen klopt vrijwel altijd.

9 februari 2022 om 19:37

Ik ben het met je eens. Ik trek pas mijn conclusie als er goed onderzoek is verricht door een onafhankelijke partij. Dit gebeurt echt wel vaker in de wereld dat er opeens meer mensen even wat proberen uit te slaan, terwijl aan de andere kant het gebeurd zou kunnen zijn

9 februari 2022 om 20:06

Ik kende roddelpraat niet dus heb de website even bezocht. Aparte gasten. Aan de ene kant een moreel geweten zonder wederhoor, in het artikel eronder maken ze Roxanne Hazes belachelijk omdat hangtetten. Verzin ik niet, staat er echt, een heel artikel over hangttetten. Lekker vrouwen belachelijk maken vanwege hun fysieke kenmerken. Wat een stelletje hypocrieten zeg, bah.

9 februari 2022 om 20:24

@eenopinie,

Door dit soort nieuws zullen ze nooit serieus worden genomen en ergens is dat wel jammer. Jan Roos is slimmer dan dit soort zinloze nieuwsfeiten en Dennis Schouten was vroeger volgens mij ook wel een betere journalist, kan je hem zo noemen?, dan dit. Ze zorgen er alleen maar voor dat mensen ze geen credits geven voor het nieuws dat ze toch vaak wel als een van de eerste naar buiten brengen.

9 februari 2022 om 20:37

Mee eens. Hoewel de naam roddelpraat natuurlijk ook al niet echt mee helpt om serieus genomen te worden. Toch is het iedereen vrij om serieuze journalistiek te bedrijven, sterker nog, heel graag zelfs. Maar ook hier draait het om de clicks. Net zoals op de website waar we nu op zitten. En dat is het hele probleem vandaag de dag met journalisten. Het gaat niet zozeer meer om waarheidsvinding, maar om het verhaal. Clicks zijn belangrijk, rectificeren kan altijd nog. Maar ik vind het nogal wat, ook van voetbalzone. Ik hoop dat ze hier aan factchecken hebben gedaan voordat ze zo’n jongen met volledige naam en foto op de site zetten. Zal wel niet. Maar het levert clicks op.

9 februari 2022 om 20:41

Roddelpraat is gewoon een prima programma wat je met een korreltje zout moet nemen, gewoon een programma wat opstaat tegen die hele woke community wat over de gehele TV al te zien is. Ze hebben schijt aan alles, zelfs aan elkaar en dat maakt hun als duo zo sterk. Hun hypocriet noemen slaat ook nergens op wan schijnheilig zijn ze allesbehalve.

Gewoon een prima duo wie heel het TV zooitje op de kop zet met de waarheid van o.a Marco Borsato en The Voice. Eindelijk een programma wie de waarheid naar boven durft te brengen.

9 februari 2022 om 20:43

@JustinMorris en juist daarom vind ik het zo gek dat ze niets hebben gebracht over de situatie bij Ajax en zelfs nu niet nieuwe vermoedelijke viespeuken naar voren brengen. Ja warmerdam wordt naar voren geschoven, maar op een feest buiten Ajax om. Terwijl als daar echt zo een verziekte cultuur aanwezig is zoals beweerd, zouden toch wel meer mensen aangewezen worden.

9 februari 2022 om 19:24

Idd, laatste zinnetje, mocht het waar zijn. Ik krijg het gevoel dat ieder klein dingetje heel groot gemaakt word. Deze Dennis Schouten is totaal niet journalistiek bezig en het nijgt naar opruiing. Hij spuwt alles de wereld in en een verhaal heeft 2 kanten. en hij belicht 1 kant We moeten oppassen dat we niet alles.over 1 kan gaan scheren en zorgvuldig met dit soort beschuldigingen omgaan. Ik las vanmiddag een berichtje dat Vertessen van PSV ook dickpics verstuurde, maar daar hoor je niemand meer over. Dus laten we niet alles zo op lazen en uitkijken met wat we posten, mensen zijn zo beschadigd als blijkt dat ze niks gedaan hebben. Dus VZ, neem een voorbeeld aan VI, die belichten alleen het voetbal gedeelte en niet de roddels. Moeten jullie ook doen en richten op voetbal.

9 februari 2022 om 19:50

Toch was het Dennis Schouten en zijn maat bij Roddelpraat die als eerste wist wat er gaande was bij the Voice. Ze worden echter zelden door andere media genoemd omdat ze niet populair zijn bij hen.

9 februari 2022 om 19:52

Ze hebben een YouTube channel en hebben een manier gevonden om snel kliks en volgers te genereren, zo verdienen zij hun geld. Die sidekick van hem is trouwens zelf een dubieus figuur.

10 februari 2022 om 14:02

En toch hebben zij al meerdere malen verhalen gehad die gewoon waar bleken te zijn. Daarom heeft iedereen in dat wereldje ook een hekel aan ze. Ze weten via via meer dan dat sommige mensen willen.

9 februari 2022 om 19:24

@koeral, wat er aan de hand is? Blijkbaar vinden veel mensen dit normaal. Er gebeurt niks anders dan normaal. Het verschil is dat het nu naar buiten wordt gebracht.

9 februari 2022 om 19:33

Ohja dus wat Marco, ali B en Overmars gedaan hebben had jij allemaal verwacht? Niet heel normaal in mijn ogen maargoed. Het is een diepe beerput

9 februari 2022 om 19:43

Het gaat er niet om dat je het vantevoren al verwacht van bepaalde mensen. Het gaat erom dat je weet dat het gebeurt. Of dat nou bij Ajax, the Voice, Albert Heijn, of bij Philips is. Het is helaas van alle tijden. En het is goed dat het er nu uit komt.

9 februari 2022 om 20:24

Het is inderdaad werkelijk ongelooflijk. In 2017 werd in opdracht van NOC-NSF onderzoek gedaan naar seksueel overschrijdend gedrag bij sportclubs - volgens mij op amateurniveau. Wat bleek? 12 procent van de ondervraagden tussen de 18 en 50 bleken als kind minstens één keer een ervaring hiervan te hebben meegemaakt en in 40 procent was het een medesporter (zoals een coach, trainer, begeleider of ander clublid). Dat is toch werkelijk te bizar voor woorden!? Ik ben me op veel vlakken bewust van de bubbel waarin ik leef - vrijwel iedereen die ik ken is hoogopgeleid, ken niemand die PVV stemt en vrijwel iedereen gaat het voor de wind - maar als je dit soort dingen leest vraag je je inderdaad af in wat voor wereld we leven. Politiek veroordelen we keihard wat de Russen doen, zijn en waar ze voor staan, maar of we aan deze kant van het continent nu zo zuiver op de graad zijn? Na het demasqué van die smeerlappen bij The Voice vorig maand heb ik de afgelopen dagen kunnen lezen dat een TD van Ajax en een kamerlid van de PvdA uit hun functie stappen vanwege seksueel grensoverschrijdend gedrag, de ene profvoetballer zijn kat lachend door de kamer schopt als een voetbal en de andere ervan wordt verdacht een meisje te hebben verkracht. Benieuwd hoe ons wereldbeeld er zondag bij staat...

Het jachtseizoen is geopend, de beerput is open. Benieuwd wie er volgen. Nu is toch het moment om aan de bel te trekken.Stap 2, het bewijs, is bij zulke zaken toch onmogelijk? Oké stel er wordt bewezen dat ze heeft gehuild door getuigen, dan blijft het zijn woord tegen die van haar. Net zoals bijna alle verkrachtingszaken waarbij mensen elkaar kennen.Weet je wat nou het grote probleem is met deze zaken: wat moet je er van vinden. Als het zo lastig is te bewijzen krijg je dus veel mensen die een meisje niet geloven die wellicht verkracht is (verschrikkelijk) of een jongen die (al dan niet publiekelijk) veroordeeld wordt zonder iets te hebben misdaan. Het is kiezen tussen 2 kwaden.

9 februari 2022 om 19:08

Zolang er geen bewijs is van beelden of appjes lijkt me dat dit soort zaken bijna structureel niet te bewijzen zijn. Manuel Broekman ook vrij gesproken wegens gebrek aan bewijs.

9 februari 2022 om 19:11

Ja lijkt mij ook dat het niet anders kan. Het is verschrikkelijk voor de (eventuele) slachtoffers maar er is geen andere optie. Het is zo verdomde lastig. Want je hebt ook nog een grijs gebied. Ik denk dat mannen echt veel kunnen leren over signalen interpreteren, zie genoeg mensen in het uitgaansleven die van geen ophouden weten. Maar als een vrouw mee naar boven of naar huis gaat, en ze geeft voor jou gevoel geen signalen dat ze het niet wil zullen veel jongens zich van geen kwaad bewust zijn. Terwijl een vrouw echt kan verstijven. En juist overal over communiceren (alles afspreken wat wel en niet mag etc) haalt een beetje het spannende van intimiteit weg.

9 februari 2022 om 19:18

Ben het helemaal met je eens.

9 februari 2022 om 19:26

@JustinMorris: je zou bijna over moeten gaan op een soort iDeal achtige app voordat je sex met elkaar hebt waarbij je beiden “goedkeuring” geeft. En nee, dat bedoel ik niet cynisch en zo ver gaat het niet komen denk ik. Maar ik geloof heilig dat er genoeg voorbeelden zijn dat een vrouw eigenlijk niet wil, maar het niet aangeeft door angst/verstijving/niet durven zeggen etc. Hoe je het went of keert, dat zijn hele rottige situaties waarbij het ook heel moeilijk is om de jongen/man iets kwalijk te nemen.

9 februari 2022 om 19:28

@justin, liever een duidelijke afspraken dan iemand onbewust verkrachten zou ik zeggen.

9 februari 2022 om 19:33

@4Ever4Ajax. Ja klopt een app waarmee je instemt voor sex. Hebben ze in Zweden al geloof ik. Het brengt nieuwe problemen met zich mee, maar zorgt wel voor bewijs in IEDERE verkrachtingszaak. Ik vind het jammer dat het moet, maar begin er inderdaad net als jij meer en meer van overtuigd te raken dat het een goed idee is. Misschien in een iets aangepaste vorm.

9 februari 2022 om 19:35

@Sjikkes. Ja natuurlijk, ben ik met je eens. Maar mijn punt is juist dat voor veel mensen (een deel van) de charme van intimiteit weghaalt. En dat het (afspraken maken) daarom niet gebeurt, wat ik ook weer begrijp. Het is gewoon super complex. Bij een moord heb je een lichaam en DNA, bij een verkrachting heb je tegenwoordig niet meer de vraag OF er seks is geweest maar of beide partijen het wilde. Ja, dat is zonder duidelijke signalen (nee zeggen, wegduwen, schreeuwen) die ook nog eens door een ander gezien moeten worden, onmogelijk.

9 februari 2022 om 19:46

@justinmorris

Dat is ook het mooie: we hoeven er niks van te vinden. De politie gaat onderzoek doen en misschien komt er een rechter aan te pas. Die moet er iets van vinden. Wij niet. Dit soort verhalen zijn onmogelijk om een oordeel over te vellen.

Het enige dat ik er over kan zeggen is dat het op zich een logisch moment is dat vrouwen ermee naar buiten komen. Eerder besloten om het niet te doen. En nu toch naar de politie. Als het echt gebeurd is, is dat gewoon heel dapper. Want ook zij weet dat bewijzen heel lastig zou zijn.

9 februari 2022 om 20:10

@Vernon. Je hoeft niks te vinden, maar zo zit de mens niet in elkaar. Je hoeft ook geen oordeel te vellen, maar ik denk dat 99% wel al dan niet onbewust denkt dat die wel of niet schuldig is. En concreter, veel mensen moeten toch tot de rechter er een besluit over heeft genomen een beslissing maken? Ajax wat ze met hem doen, zijn sponsoren, vrienden en familie. Zie Greenwood (oké, er was duidelijk meer bewijs maar betere voorbeelden heb ik even niet) die meteen alles kwijtraakt. Hij is ook nog niet veroordeeld door een rechter. En dan heb je dus ook nog de publieke opinie, en die wordt echt wel gevormd.Ben inderdaad met je eens dat het een logisch moment is om naar buiten te komen met zoiets. Ze weten dat het serieus wordt opgepakt door de media en ze zullen zich niet alleen voelen.

9 februari 2022 om 20:34

@justin Morris

Sommige mensen moeten een beslissing maken, maar wij inderdaad niet. Ons leven gaat gewoon door zonder dat wij een oordeel hebben over Warmerdam. Ik weet het ook oprecht niet. Kan zijn dat hij schuldig is. Kan zijn dat het

Maar je snijdt een interessant punt aan. Wat doen mensen die wel in zijn omgeving zitten? Als er voldoende aanwijzingen zijn, dan mag Ajax hem schorsen. Sponsoren kunnen al eerder stoppen denk ik. Vrienden en familie is lastiger. Als een vriend of familielid beschuldigd wordt, dan zou ik diegene er zeker naar vragen. En als die overtuigend vertelt dat hij niks verkeerds gedaan heeft, dan geloof en steun ik diegene.

9 februari 2022 om 20:34

Oeps zin niet afgemaakt. Het kan ook zijn dat het verhaal niet waar is. Ik heb gewoon geen informatie om daar iets zinnigs over te zeggen.

9 februari 2022 om 22:31

Nee precies. Het is gewoon rete moeilijk want het is extreem menselijk om een oordeel klaar te hebben. Het is vanuit de evolutie gezien niet voordelig om overal extreem genuanceerd over te zijn, zit in onze aard. En ik zou een vriend ook steunen als er geen overtuigend bewijs is en hij beweert van niet. Maar de wereld kan zich niet volledig neutraal houden helaas.

Of er is iets goed mis bij die club, of er zijn mensen die er nu iets uit proberen te halen. Maar dit gaat ieder filmscript te boven.

9 februari 2022 om 19:06

Klopt. Bij Ajax krijgen ze les om zulke fratsen uit te halen. Man man man..

9 februari 2022 om 19:07

Alsof dit komt door de club, doe normaal man.

9 februari 2022 om 19:09

Ik waardeer je eerlijke reacties zonder clubvoorkeuren. Viel me al eerder op, echt top!

9 februari 2022 om 19:22

Dankje. Ik snap de lol niet van extreem gekleurde reacties, want dan sta je niet open voor andere meningen. Dus dan kom je hier eigenlijk alleen maar om je eigen mening te roeptoeteren, Ipv te discussiëren over voetbal. Maar ieder zijn lol blijkbaar.

9 februari 2022 om 19:31

Komt niet door de club. Maar misschien wel een beetje door de clubcultuur. Denk dan bijvoorbeeld aan het: wij zijn Ajax wij zijn de beste. Daar krijg je verwende typetjes van, zoals je bijvoorbeeld bij Mason Greenwood zag. Die "talentjes" die denken dat de wereld aan hun voeten dient te liggen. Dat werk je welzeker met dat gedachtegoed in de hand.

9 februari 2022 om 19:36

@jorisdijk. Dat is denk ik meer inherent aan voetballers van tegenwoordig, die als soort afgoden worden gezien. Dan ben je 18, overal waar je komt het mannetje want je speelt bij Ajax (of een andere grote club) en je hebt geld. Dan stijgt het bij veel jongvolwassen naar hun hoofd.Jij denkt dat bij bijv Greenwood het mede komt door de clubcultuur van United? Vind het echt een bizarre gedachte.

9 februari 2022 om 19:48

Ik heb weleens van een maat van me gehoord die bij een jeugdploeg in het wielrennen werkte. Die zijn dus nog jeugd, en het is wielrennen, geen voetbal. Maar ook die gasten vonden zichzelf al veel te goed voor allerlei normale dingen. Kan me alleen maar voorstellen hoe dat met voetballers gaat.

9 februari 2022 om 19:07

Het gebeurt op een feestje buiten Ajax om dus. Wat kan Ajax hier in godsnaam aan doen? Doodziek van mensen die nu alles op Ajax proberen te richten.

9 februari 2022 om 19:10

Het heeft inderdaad niets met ajax te maken. Misschien moeten ze de spelers verbieden naar feestjes te gaan. Promes kon zich volgens de geruchten op een feest ook al niet beheersen.

9 februari 2022 om 19:50

Waarom zo in de verdediging? Doet me denken aan al die Feyenoord fans die zich aangevallen voelden omdat een klein deel extremisten de boel verpestten. De gewone fan heeft niks om zich voor te schamen.

Er wordt volgens mij ook helemaal niet gezegd dat Ajax hier iets aan kan doen. Maar hij is Ajacied, en dat wordt erbij vermeld, dat is ook terecht. Als een acteur van GTST zoiets doet, wordt er ook bij gezegd dat hij acteur van GTST is.

10 februari 2022 om 08:55

Hij zegt letterlijk ' er is iets goed mis bij de club'....

10 februari 2022 om 12:59

@vernon
The-Jump schrijft: "of er is iets goed mis bij die club". Over een meisje dat op een feestje ergens ind e prive sfeer wel wilde zoenen maar verder niets wilde met een jonge Ajax speler en daarvan nu aangifte wil doen wordt door The-Jump toch echt aan Ajax geweten.

10 februari 2022 om 14:27

Ja je hebt gelijk, ik dacht dat het een reactie op het artikel was. Maar dan nog, één zo’n figuur op vz, niet te druk om maken. Ik vind de reacties gemiddeld erg goed. Ajacieden veroordelen alles gewoon, ipv bagatelliseren. En andere supporters betrekken het maar nauwelijks op Ajax als geheel.

9 februari 2022 om 19:08

Wat heeft dit gedrag van een 18 jarige nou weer met de club te maken? Toch absoluut niet te vergelijken met een actie zoals dat van Overmars? Kom op zeg. Als dit waar is, is het verschrikkelijk maar heeft niks met een club oid te maken.

9 februari 2022 om 19:08

Wat heeft dit nou weer met de club te maken? Een tiener uit de belofteploeg die op een feestje in privesfeer zn klauwen niet thuis kan houden. Zeer verwerpelijk uiteraard maar niets met (Jong) Ajax te maken verder natuurlijk.

9 februari 2022 om 19:11

Het heeft ook niet per se met Ajax te maken, maar het is zeker opvallend dat veel bij Ajax betrokken personen in aanraking komen met dit soort heftige incidenten. Het meest heftige wat ik me recent bij Feyenoord kan bedenken is het broodje kroket van Kramer.

9 februari 2022 om 19:22

@marocberkane, kans bij Ajax is natuurlijk ook groter. Grotere organisatie, ruim 1,5 keer zoveel Fte. Ik kan me trouwens wel Summerville herinneren Die liet alleen zijn broer het voor hem oplossen

9 februari 2022 om 19:25

@marocberkance. Dat is opvallend ja, maar het is ook TOEVALLIG. Promes is altijd het straat-type geweest en steekt (vermoedelijk) een neef (ook apart) in z’n knie. Komt dat door de cultuur van Ajax? Nee.Labyad die zijn aannemer in elkaar laat tikken. Zou dat komen omdat Tadic hem dat adviseert bij Ajax? Nee, natuurlijk niet dat is hoe zulke types hun problemen oplossen. Overmars is waarschijnlijk gewoon een vieze man die niet met zijn macht en aanzien om kon gaan. Net zoals vele andere figuren in de voetbalwereld.Wat jij doet is hetzelfde als dat ze jouw ouders aankijken op alle fouten die jij hebt gemaakt in je leven. En ik geloof echt wel dat jouw ouders jou met alle beste intenties hebben opgevoed!

9 februari 2022 om 19:30

@marocberkane er zat er een met zn maat te snuiven op camera in een taxi toch? en ik kan me ook nog een incident herinneren rondom Summerville. En zo zal er nog veel meer shit zijn wat wij niet (willen) weten.

10 februari 2022 om 10:09

Summerville die zijn broer Knoester in elkaar laat tikken als 16/17 jarige is wel een andere koek dan zedendelicten. Bij Ajax kun je dan nog wel een paar andere zaken oproepen die wij met de mantel der liefde hebben bedekt.

Onze vrienden El Azzouzi , Aschraf El Mahdioui en Samet Bulut die als jeugdspelers een politieagente mishandelden. Vito Wormgoor die zijn teamgenoten bestal. Kenny Tete die op het Leidsche plein een politieagent een tik geeft? Allemaal vergeten?

10 februari 2022 om 14:53

En jij denkt echt dat dit alleen bij Ajax voorkomt? dat was het punt namelijk. Niet wie er het wedstrijdje dingen opnoemen die in de media terechtkwamen wint.

11 februari 2022 om 02:16

Iets met clubcultuur wellicht? Wanneer je maar genoeg keren leest en hoort dat " WZAWZDB"!!!
Minder verlichte individuen als Promes, Warmerdam, Davids, Onana, etc kunnen zich hierdoor een status van onaantastbaarheid gaan aanmeten..

9 februari 2022 om 19:08

Ik ben blij dat mensen door het programma Boos hun mond open durven te doen. Schijnbaar leven er een hoop zieke, kansloze en zielige figuren in onze samenleving. Dit heeft echter weinig met de club Ajax te maken verder, behalve dat hij er speelt.

9 februari 2022 om 19:09

Wat heeft dit met Ajax te maken? Dit soort situaties gebeurt overal op feestjes. of dacht jij dat er geen andere voetballers of mannen/jongens dit soort gedrag vertonen.
Wat heeft dit met de club te maken...leg dat eens uit.

9 februari 2022 om 19:13

Klopt. Bij Ajax krijgen ze les om zulke fratsen uit te halen. Man man man..

9 februari 2022 om 19:16

Haha, ik ben geen fan van Ajax, maar dit slaat nergens op. Dit kan overal gebeuren en spelers van Ajax liggen nu eenmaal meer onder een vergrootglas. Ik denk juist eerder dat dit het begin je van veel slecht nieuws in de (voetbal)wereld in zijn algemeenheid. Alles komt nu los

9 februari 2022 om 19:25

Je spant wel de kroon weer vandaag, dit heeft geen reet met de club Ajax te maken

9 februari 2022 om 20:30

Waarom zijn dat de opties. Waarom is het niet mogelijk dat een verder gezond bedrijf met leuke, gedreven en fatsoenlijke mensen een paar engnekken in de organisatie heeft die gedrag vertonen dat bij een normaal mens niet opkomt. Had Ajax kunnen ingrijpen toen Promes zijn neef neerstak? Heeft Ajax Labyad geadviseerd nota's niet te betalen en de aannemer die om zijn geld vroeg klappen te geven? Of Warmerdam ingefluisterd dit meisje te overmeesteren? Een organisatiecultuur kan goed verziekt zijn en zonder meer voor verbetering vatbaar, maar mensen blijven verantwoordelijk voor hun eigen gedrag. En dit zijn misdaden waar geen enkele organisatie zich écht op kan voorbereiden, laat staan verantwoordelijk worden gehouden.

Als op jouw werk morgen bekend wordt dat je zo vriendelijke collega een handtastelijke smeerlap is, deugt het daar dan opeens ook van geen kant meer?

Ik vraag me in al dit soort gevallen toch vaak af of het oprecht een verkrachting is of gewoonweg spijt hebben van een wipje na een dronken bui, maar laat dat maar aan de rechtstaat over. Voor het zover is, onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Al is de tekst die hier staat wel vrij heftig, mocht dit de hele waarheid zijn.

9 februari 2022 om 19:16

Dat worden leuke reacties op jouw comment. De popcorn staat al klaar
Ontopic:
Iedereen vind verkrachting schandalig, daar is geen twijfel over mogelijk.

Het is wel goed dat mensen nu wel naar de politie gaan als hij/zij aangerand is. De politie en andere instanties kunnen die mensen helpen. i.p.v. roepen dat de politie 'er toch niets aan gaat doen'

Met de nieuwe wet die er aankomt kunnen mensen blijkbaar met terugwerkende kracht iemand aanklagen als zij (en hij?) het toch niet fijn vond. Dit kan wel voor ernstige gevolgen zorgen, voor als hij/zij ''gewoonweg spijt hebben van een wipje na een dronken bui''

9 februari 2022 om 19:18

Wat heb jij niet begrepen aan 'zij zei duidelijk dat ze niet meer wilde. Toch trok hij toen haar broek kapot'?

9 februari 2022 om 19:29

@Orwell. Dat het een bewering van dat meisje is natuurlijk, dat is geen bewijs helaas. Bewijs is schier onmogelijk in zulke zaken dus je moet kiezen wie je gelooft: de jongen met de kans dat je een verkracht persoon niet gelooft of je gelooft het meisje met de kans dat de jongen na 1 keer sex met een meisje opeens een verkrachter is.

9 februari 2022 om 20:06

Dat zijn inderdaad de woorden van het meisje, maar aangezien er mensen schijnen te zijn die haar huilend hebben zien vertrekken en aangezien ze ook aangifte gaat doen zijn die woorden best geloofwaardig.
Warmerdam heeft op dit moment nog niet gereageerd en die getuigen hebben ook nog niet gereageerd, dus blijft het speculeren.
Warmerdam is uiteraard onschuldig tot het tegendeel is bewezen, maar het meisje heeft ook het recht om geloofd te worden tot het tegendeel is bewezen, en dat maakt de reactie van Goalski ongepast.

9 februari 2022 om 20:31

Helemaal niet ongepast, want het zou best kunnen zijn dat het verhaal niet waar is. Net als dat het best zou kunnen zijn dat het wel waar is. Alleen huilend het feestje verlaten is niet echt een bewijs natuurlijk. Als ze afgewezen, afgebekt is door deze knul omdat hij er niet overheen mocht kan ik me ook voorstellen dat ze huilend vertrekt. Het is weer een zoveelste kutverhaal waar iedereen alleen over kan gissen wat er echt gebeurt is, de waarheid zullen we niet horen.

9 februari 2022 om 20:44

Misschien ging ze huilend weg omdat hij na de daad zijn niks met haar te willen hebben. En de rest is het haar woord tegen zijn woorden. Ik geloof er niks van. En dan gaat ze dit pas vertellen op een date met Dennis Schouten. Heel ongeloofwaardig allemaal.

10 februari 2022 om 14:08

Iemand van 18 jaar die eerst aan het zoenen is en dan mee naar boven gaat die weet precies wat de bedoeling is. In de tekst staat alleen dat mensen haar hebben zien huilen, maar niets over het feit dat mensen een kapotte broek hebben kunnen zien. Het huilen aan zich zegt mij ook helemaal niets. Misschien moest ze wel huilen, omdat ze vreemd was gegaan of dat hij na de sex niets met haar te maken wil hebben. 1 ding is zeker: iemand van 18 weet echt wel wat de bedoeling is als je naar boven gaat. Aan de andere kant is nederland tegenwoordig zo preuts dat men dit niet meer begrijpt. Het ergste wat ik aan dit soort verhalen in de pers vind, dat de persoon in kwestie bijvoorbaat nu als schuldige is weggezet en deze stempel zijn hele leven zal moeten dragen.

10 februari 2022 om 20:45

@musi

Ik ken een volwassen vrouw die een keer bij een wielerronde door een zeer bekende wielrenner uit het publiek werd gepikt en meegenomen naar zijn hotelkamer. Kwam hij de douche uit, verrassing, hij wilde sex! Maar dat had zij dus niet aan zien komen.

Naief? Wereldvreemd? Ja. Maar dat is geen misdaad. Een meisje van 18 stemt niet in met sex als ze mee naar boven gaat.

9 februari 2022 om 19:21

@goalski in dat laatste geval ben ik heel vaak verkracht, haha

9 februari 2022 om 19:48

Hoi dame, maar was het dan niet op wederzijdse goedkeuring? Ik zie dat je lacht dus neme ik aan dat het in jou geval vrijwillig met plezier ging? Jij als dame heb het op goedkeuring gedaan.

10 februari 2022 om 09:08

hoezo dame. Heb jij als heer nooit een wipje gemaakt in een dronken bui, dat je de volgende ochtend dacht... Hmm...toch niet helemaal mijn type, of misschien was dit niet zo handig

10 februari 2022 om 13:51

Pfff, ik herken dat vooral bij een oude maat van mij hahahahahaha
Zaten met een groep pillen te poppen, hij was beland in bed met een dame en werd daar naast wakker de volgende dag. Hij had me toch een spijt, hij wist niet hoe snel hij weg moest zijn en stuurde iedere vriend een app van: Shit man, had je me niet tegen kunnen houden ofz? WTF dit is toch niets?! Waarom hebben jullie mij met deze dame t bed laten delen, alleen dan minder eerbiedig zeg maar.

10 februari 2022 om 14:26

haha juist. Dus als me dat nog een keer gebeurt, dan ga ik haar zeker aanklagen voor verkrachting. Schijnt prima te werken (daarmee bedoel ik overigens niet dit voorval van deze dame in kwestie)

10 februari 2022 om 20:47

@aqua

Het gaat erom dat hij dus vaak spijt heeft gehad na een dronken bui. Het is een grap. Dus niet te serieus op in gaan.

9 februari 2022 om 20:20

Ik vraag me vooral af waarom je dit soort uitspraken zou doen als je werkelijk helemaal geen enkele kennis hebt van de zaak behalve wat je zojuist hebt gelezen. Tuurlijk moet schuld bewezen worden, maar je begrijpt toch wel dat de suggestie die je wekt nogal heftig is toch? Iemand van verkrachting beschuldigen omdat je spijt hebt van een wipje? Serieus?

10 februari 2022 om 15:43

“Iemand van verkrachting beschuldigen omdat je spijt hebt van een wipje? Serieus?”

@weef, je moet wel erg naïef zijn om te denken dat zoiets niet voorkomt.
In dit soort zaken blijft het altijd gissen, helaas. Racune kan een rol spelen, echter bestaat de mogelijkheid ook dat verkrachting daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Zou me niets verbazen als er een systeem komt waarin men eerst toestemming moet geven voordat men sex gaat hebben. Schriftelijk of digitaal, in ieder geval te controleren.

10 februari 2022 om 20:49

@carrasco

Ja, dat gebeurt. Maar betekent dat dat we een meisje die zegt verkracht te zijn, die huilend gezien is, iets met een kapotte broek, en een formele aangifte bij de politie doet, dat we op voorhand haar verhaal dan maar in twijfel gaan trekken?

Zou je dat ook doen als het je zus of je nichtje of een vriendin is? Zou je dan ook zeggen "weet je zeker dat je niet gewoon spijt had van een wipje"? Ik schat zomaar in van niet. Dus roep dat dan ook niet zomaar bij een ander.

10 februari 2022 om 20:51

Overigens geloof ik niks van zo'n systeem. Behalve dat het volstrekt onnatuurlijk is voor de mens, is het heel makkelijk te omzeilen. Als je toch al iemand gaat verkrachten, dan kan je haar ook eerst dwingen om een document te tekenen of een app aan te klikken.

10 februari 2022 om 21:32

Ik denk dat je mijn punt niet snapt. Die 'serieus?' was meer bedoeld op hoe extreem het is om iemand daarvan te beschuldigen, niet dat het niet voor kan komen.

10 februari 2022 om 08:03

Dan lijkt het aan de hele wereld namelijk altijd een goed plan ..

Wat een verhaal.. wat een schande..

Als dit waar is aan de hoogste boom opknopen, walgelijk

Gadverdamme. Enige waar ik blij mee ben is dat het uitkomt en er aandacht komt voor de slachtoffers en straffen voor de daders.
Biologisch gezien snap ik die hormonen allemaal prima, maar geweld en inbreuk op andermans lichaam vind ik echt absurd. Gebruik je hand of bezoek een prostituee maar blijf met je poten van een ander af als je geen expliciet akkoord hebt (en het is strafrechtelijk toegestaan)

10 februari 2022 om 09:10

zelf biologisch gezien snap ik het niet. Op zaterdagavond een vrouw die twijfelt toch overtuigen om een wipje te maken ipv alleen wat knooien is leuk en hoort bij het versieren. Maar zodra zij duidelijk laat merken dat ze niet wil en dan met geweld toch door gaan... Kan me niet voorstellen dat de seks dan nog leuk en lekker is. T zou me niet eens lukken gok ik zo.

10 februari 2022 om 10:14

Je zegt het niet te snappen en vervolgens lever je een complete onderbouwing van mijn stelling: "biologisch snap ik de hormonen"
Ik zit ook niet echt op macht te wachten, maar goed ieder z'n persoonlijke seksuele voorkeur denk ik. Lijkt mij ook verder geen zak aan als iemand mij niet wilt.

10 februari 2022 om 20:53

@nederland79

Er wordt vaak gezegd dat verkrachting gaat om macht, niet om sex. Daar zijn de experts het wel over eens. Dus het gaat er niet meer om of de seks dan lekker is. Het gaat erom dat je geen "nee" accepteert, dat je macht hebt over de ander.

10 of 20 jaar geleden werd er wel eens naar Bayern verwezen als FC Hollywood vanwege de vele incidenten en verhalen die de tabloids haalden.
Maar het is inmiddels ongekend hoe snel de incidenten elkaar opvolgen in Amsterdam.

9 februari 2022 om 19:28

Het is wachten op de volgende aanklachten. Ajax is niets anders dan een afspiegeling van de maatschappij. Omdat het Ajax is is het groot nieuws, maar nu de bal aan het rollen is zal er her en der nog veel meer vuile was naar buiten komen. Ik ben alleen van mening dat de nuance weg is. Volgens mij ben je onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Maar in het huidige ‘trial by media’ tijdperk lig je al op de brandstapel voordat er goed en wel aangifte is gedaan, laat staan dat de rechter ergens naar gekeken heeft. Het is wachten op de eerste zelfmoord.

9 februari 2022 om 21:10

Natuurlijk zijn het maatschappelijke problemen en natuurlijk zijn het allemaal individuele gevallen, maar in iets meer dan een jaar heeft Ajax nu het doping geval van Onana, het vinkje van Haller, het steek incident van Promes, de aangifte tegen Labyad, de corona vluch, de Overmars affaire en nu dit.
Voor een bedrijf met 3 of 400 medewerkers is dat, los van wat er allemaal juridisch wel of niet nog bewezen gaat worden, best fors in een jaar...

10 februari 2022 om 20:56

@london Calling, dat is ook veel, en dat kan er mee te maken hebben dat Ajax natuurlijk geen afspiegeling is van de maatschappij, maar een organisatie vol met rijke, succesvolle, bekende mensen. Dat is niet de gemiddelde Nederlander, dat zijn mensen die gewend zijn aan succes, aan jaknikkers, en aan krijgen wat je wil. Daarin staat Ajax niet alleen natuurlijk, hoe groter de club, hoe meer geld, hoe meer risico op dit soort dingen.

Overigens vind ik de doping van Onana en zeker het vinkje van Haller van een totaal andere orde. De corona-vlucht was gewoon een schande en de Promes en Labyad zaak vind ik ingewikkelder. Als nu blijkt dat binnen Ajax al lang bekend was wat Overmars deed, dan is dat ook gewoon een schande.

10 februari 2022 om 10:15

Ja je hebt het misschien even gemist maar Ajax zou het Bayern van de eredivisie worden. Wat dat betreft gaat het dus 'goed'. Toch heb ik liever dat we weer gewoon ajax worden

Na het drama bij de Voice is de jacht geopend mijn gevoel zegt dat we er nog lang niet zijn. Wat leven we toch in een waardeloze wereld het wordt er alleen maar slechter lijkt het wel.

9 februari 2022 om 19:16

Ach nee joh. Nu komt het alleen (mondjesmaat) naar buiten. Vroeger dus niet of nauwelijks. Je kan het ook positief bekijken: als het steeds vaker naar buiten komt, betekent dat dat er steeds meer aandacht voor komt en dat nieuwe gevallen ook sneller gemeld worden. Ook afschrikwekkend voor mensen die het überhaupt in hun hoofd (kunnen) halen om zoiets walgelijks te doen.

9 februari 2022 om 19:21

Alleen maar goed dat het sneller naar buiten komt. Het is in ieder geval goed dat damens het nu durven te melden.

9 februari 2022 om 19:29

Inderdaad heel goed. Punt was vooral dat 'de wereld' (lees: Nederland) niet alleen maar slechter wordt, maar misschien juist beter gezien deze walgelijke daden nu wél naar buiten komen (mits de waarheid en dat is het meestal).

Er is bewijs wordt gezegd, dus hup aangifte doen en bestraffen. Wat ik niet begrijp, dat het pas nu gebeurd, kan angst zijn natuurlijk. Wel goed dat ze het alsnog doet. Als Ajax zijnde direct de beste man schorsen tot het onderzoek is afgerond en als die schuldig is bevonden ontslaan.

Wat een gekke wereld zeg. Wordt met de dag gestoorden.

10 februari 2022 om 00:03

Arends er zit nogal een verschil in aangifte voor dit soort zaken vergeleken met een aangifte van een fiets die gestolen is. Schaamte, angst maar ook psychische dingen, het liefst bannen ze dit soort gebeurtenissen uit hun leven i.p.v. het weer oprakelen. Ik heb ooit met 2 vrouwen gesproken die dit overkomen is en er pas na jaren over durfde te praten.

10 februari 2022 om 14:12

Nee, hij moet gewoon blijven werken en INDIEN hij schuldig zal worden bevonden, dan kun je hem ontslaan.

Als we nou gewoon allemaal gaan doen alsof grensoverscheidend gedrag normaal en geaccepteerd is, komt het ook niet meer in het nieuws en kunnen we het over leukere zaken hebben zoals voetbal, vrouwen en drinken. Bij Ajax leeft men dus al volgens deze visie, wat een vooruitstrevende club is het toch.

Heel goed dat er nu dames naar voren durven te stappen omdat ze zich nu eindelijk gesterkt voelen. Tis nu eens klaar met dat die trieste figuren er mee weg komen. Ook inpraten op meisjes/vrouwen die eerst niet willen en na lang aandringen toch toegeven is niet goed te praten. Dat gebeurt ook vaak maar iemands broek los trekken. Wat voor droeftoeter ben je dan. Goed dat er tegenwoordig veel dingen bewaard worden qua appjes enz....

10 februari 2022 om 14:28

@soccerfan_1 dit is natuurlijk heel erg, diep triest en gewoon verkrachting.

Maar wat jij zegt over dat inpraten is een hele dunne scheidslijn.
Het hoort ook een beetje bij t versieren.
Als ik naar een vrouw toe stap in de kroeg zegt ze meestal niet gelijk, ga je met me mee naar huis een wippie maken? Maar blijven doordrammen na een duidelijke nee is weer te gek.

Vooropgesteld dat dit natuurlijk verschrikkelijk is indien waar, vraag ik mij af of de vrouw hem gevraagd heeft dit te vertellen. En zo niet, dat hij dit dan sowieso zeker niet had moeten doen. En al had ze het wel gevraagd, dan nog niet.
Ik vind het nogal gevaarlijk namelijk. Net als een tv programma niet uitzenden omdat 1 persoon tweet dat een roofdier een platform wordt gegeven. Ben even vergeten welk programma dat was.

Vreselijk. Natuurlijk. Maar wat is dat Roddelpraat een walgelijk programma zeg. Alleen maar speculaties. Berichtgeving op basis van eenzijdige bronnen, geen hoor en wederhoor. En nu dit. Die man zegt op date te zijn geweest met het slachtoffer waar zij hem dit heeft toevertrouwd. Nou lekker dan. Niet veel later zit ie het voor heel Nederland sensationeel door te lullen zodat hij weer wat clickjes krijgt en centjes verdient. Hij noemt nog net haar naam niet. Godzijdank dat we in dit land nog mensen als Tim Hofman hebben. Mensen die informatie toevertrouwd krijgen over een zeer ernstige kwestie. Dat vervolgens tot op de bodem uitzoeken en vervolgens keurig discreet uitzenden. Sorry voor deze, misschien ietwat off-topic, tirade, ik moest dit even kwijt. Mocht zij in deze zaak in haar gelijk worden gesteld, hoort die jongen van Ajax natuurlijk zijn verdiende straf te krijgen.

9 februari 2022 om 19:29

Ik kijk elke week naar dat programma en ze doen wel degelijk gedegen onderzoek. Zo is er in de voicr rel gewoon gevraagd aan zowel John de Mol, Ali B en Marco Borsato of zij wilde reageren op de geruchten voor ze namen naar buiten brachten, deze wilde n dit niet. Dan kun je weinig hoor-wederhoor verrichtten. En zo hebben ze nog wel meer onderzoek gedaan. Zo hebben ze zonder een naam te noemen van Marco B in een aflevering gevraagd of dames zich wilde melden die nare ervaringen met the voice hadden om het verhaal beter in kaart te brengen nadat een slachtoffer zich had gemeld. Het is simpelweg onwaar dat Roddelpraat geen onderzoek doet, dan ben je niet goed geïnformeerd en roep je maar wat.

9 februari 2022 om 19:53

Als ze enkel aan speculaties doen, is het dan toeval dat ze gelijk hadden omtrent te Voice? Boos krijgt de 'credits', maar het was Roddelpraat dat als eerste dit aankaarte.

9 februari 2022 om 20:24

Het was ook roddelpraat die Wilfred Genee voor de bus gooide met zijn overspellige gedrag. Vrouwen dronken voerde etc geen rel geworden en dan was Dennis nog wel zijn vriend. jomanda had het ook wel eens goed. Laten we dit soort lui die een programma vol grensoverschrijdend gedrag niet al te serieus nemen. En zowel dan komt er dus een aanklacht snel genoeg en gaat het recht oordelen.

10 februari 2022 om 11:35

Het is toch niet zomaar een blinde gok dat ze een roddel over the Voice naar buiten gooien? Ze zullen het ook wel eens fout hebben of slechte bron gebruiken. Ik kijk nooit naar hen, zijn niet mijn types, maar betreft dit soort zaken, moeten we het juist wel serieus nemen. Mits er correcte bronnen gebruikt worden.

Hij kan elke meid van 18 krijgen, als het wel zo is dan neem ik mijn woorden terug maar ik vind het gevaarlijk om iemand zonder enige vorm van rechtspraak zo publiekelijk te schande te brengen

9 februari 2022 om 19:27

Waarschijnlijk denkt hij wel dat hij dat kan en doet hij mogelijk met dat veel te grote zelfvertrouwen dingen die die meiden niet leuk vinden.. Niet voor elke meid is het een droom om in 3 minuten te worden ontmaagd door een voetbaltalentje

9 februari 2022 om 20:31

Wat doet dit meisje dan met hem op date en komt ze bij hem thuis? Als het niet wederzijds is zeg je toch na één date "doei"? Blijkbaar was dit voetbaltalentje wel haar droom

9 februari 2022 om 20:39

Al zou het zo zijn, moet ze dan direct all the way gaan? Misschien is het nieuw voor je (ik hoop het niet): niet elke vrouw wil bij een eerste kus direct met je het bed in. Knoop dat alsjeblieft heel goed in je oren.

9 februari 2022 om 21:20

Eerst kus? Direct? Dat maak jij er van toch? Misschien stoppen met speculeren en afwachten, deze jongen is nu voor z'n leven getekend door deze publieke heksenjacht. Als hij echt te ver is gegaan geef ik je gelijk hoor

9 februari 2022 om 21:25

Ik reageer enkel op wat jij schrijft en waar dit artikel over gaat. Ik heb nog niemand horen ontkennen ook.

10 februari 2022 om 21:01

@scirea

Misschien zei ze wel "doei" toen hij meer wilde dan zij. En luisterde hij niet.

Ik vind het eerlijk gezegd stuitend dat je vindt dat hij "voor het leven getekend" is. Maar zij dan? Moeten we niet in eerste instantie er van uit gaan dat zij geen onzin verkoopt, in plaats van de voetballer en potentiele dader te verdedigen?

Sjeeeeezus, nou. Wie is de volgende? Boeken gaan volledig open. Eerste zet in de voetballend Nederland was laatst gedaan. Nu dit. Denk dat er een soort 100.000 klapper ontketend is.

Dit zijn dus de verhalen die er voor zorgen dat sponsoren gaan afhaken. Die zitten niet op dit gezeik te wachten. Op de nos staat er al voor 28 miljoen per jaar aan sponsorgeld op het spel staat en nieuwe ga je niet krijgen als je geen schoon schip maakt. De hele leiding moet wieberen.

9 februari 2022 om 19:45

Maar wat voor invloed heeft de club op deze situatie? Hoe had de Ajax leiding dit kunnen voorkomen? Dit gebeurt op een feest in privésferen, hier kun je ze echt niets op verwijten als sponsor zijnde.

9 februari 2022 om 19:53

Geen enkele invloed. Maar alles draait om het imago van Ajax. Daar heeft dit ook invloed op. Dat is heel vervelend en wellicht onterecht, maar er is geen sponsor ter wereld die risico gaat nemen met een club waarin dit soort dingen gebeuren. Ajax zal met een heel krachtige reactie moeten komen (schuld bekennen en wegwezen) maar hult zich voorlopig in stilzwijgen.

Aangifte doen en Warmerdam schorsen totdat het onderzoek voorbij is, meer kun je ook niet doen. Tijd om dit soort lui aan te pakken over de hele samenleving heen.

Ze noemen dingen wel heel snel verkrachting tegenwoordig. Blijft heel vervelend hoor, Maar zolang hij je niet letterlijk fysiek aanvalt en je dwingt om het te doen is het geen verkrachting. Zwak zijn is niet altijd leuk maar je moet sterker zijn in het nee zeggen en weg lopen

9 februari 2022 om 19:55

Maar dat heeft hij wel gedaan. Hij heeft haar broek stuk gescheurd en is doorgegaan terwijl zij nee zei.

9 februari 2022 om 21:08

Oh dat had ik over het hoofd gezien. Neem aan dat ze dan een kort broekje aan moet hebben gehad. Want een spijkerbroek scheuren lukt niet zomaar natjjtlijk

Nog even en dan doet mijn vrouw ook aangifte tegen mij. Uit alle hoeken en gaten komen nu vrouwen melding maken van iets wat een hele tijd geleden is gebeurd. Hoe wil je dat in godsnaam gaan bewijzen? Ik weet dat het niet altijd makkelijk is voor vrouwen, maar ga na zo'n voorval direct aangifte doen. Dat moet toch wel mogelijk zijn?

Kunnen we dit soort topics niet achterwege laten totdat er daadwerkelijk aangifte is gedaan?

Het kan prima waar zijn, maar nu is het gewoon pure speculatie met Roddelpraat als enige bron.

9 februari 2022 om 20:37

Inderdaad, tegenwoordig hoef je maar iemand op internet ergens van te beschuldigen en de heksenjacht kan beginnen. Zonder dat diegene zich kan verdedigen. Dit gebeurde in de middeleeuwen al, en waarschijnlijk al veel langer

Ajax moet schoon schip maken,
En meegaan met zijn tijd.
Ga er maar eens met de grove borstel doorheen.

9 februari 2022 om 20:08

Omdat een jeugdspeler van de club wordt beschuldigd van verkrachting? Dit ook nog eens buiten de club, in zijn eigen tijd? Wat kan Ajax daar aan doen? Kom op zeg.

Zeer dubieus dat VZ hier in deze fase een artikel aan wijdt. Als betreffende dame aangifte wil doen dan is dat haar goed recht, de politie gaat er vervolgens mee aan de slag. Door met dit soort premature artikelen te strooien faciliteert VZ het trial-by-media dat zo in is dezer dagen.

Ik bagatelliseer niks want ik weet niks, net als de andere reaguurders in dit draadje. Elke vorm van grensoverschrijdend gedrag, van machtsmisbruik tot het sturen van ongewenste berichten tot aan het veel extremere aanranding ofzelfs verkrachting is hartstikke laakbaar maar het kan niet zo zijn dat er voordat er objectief naar de feiten is gekeken mensen aan de digitale schandpaal worden genageld. Een zeer zorgelijke ontwikkeling.

Of Warmerdam ietrs op zijn kerfstok heeft zal de tijd leren maar zijn naam wordt hier nu, mede door dit soort artikelen, voor de rest van zijn leven besmeurd. De politie hoort hiermee aan de slag te gaan, niet de media. Volgens velen in dit draadje is Warmerdam al veroordeeld. Zo werkt ons rechtssysteem niet.

9 februari 2022 om 20:25

Ik vind dat jij dit heel goed hebt verwoord. Ik ben het dan ook helemaal met je eens. Zeker in dit geval, waar iemand het verhaal van een ander verteld. Gewoon zonder enige vorm van bewijs, navraag of wat dan ook.

9 februari 2022 om 20:40

Sluit ik mij bij aan. Gevaarlijke ontwikkeling dit. Als iemand schuldig is prima, maar zonder enige vorm van rechtspraak of bewijs en ook nog terwijl de aangifte in behandeling is iemand zo publiekelijk te schande brengen kan gewoon niet.

Het is wel jammer om te zien dat mensen altijd heel hard roepen dat je onschuldig bent tot het tegendeel wordt bewezen, maar er nooit bij stil staan dat iemand wel degelijk verkracht kan zijn als het niet wordt bewezen. Ook nu weer zoveel reacties die voor nu nog maar al te graag de vermeende dader het voordeel van de twijfel willen geven en zeggen, ach ze zal wel spijt hebben van de seks. Of, waarom zegt ze het nu pas, ik geloof er niets van. Het is vooral te hopen dat niemand van deze mensen in de ggz werkt.

9 februari 2022 om 21:59

@migi ik denk dat dit vooral komt door de boodschapper. Als die weer iemand is die het van horen zeggen heeft moet je wel erg oppassen hoor. Je kunt gewoon niet zomaar beschuldigen. Tuurlijk kan het altijd waar zijn maar dan moet je helpen diegene aangifte te laten doen en dan pas aan de grote klok hangen. Dat gebeurt in deze niet echt toch?

9 februari 2022 om 22:23

Het gaat mij erom dat zoveel mensen bij gebrek aan bewijs de conclusie trekken het zal wel niet waar zijn. Terwijl juist de laatste jaren blijkt dat dit ontzettend veel voorkomt en dst het voor slachtoffers heel moeilijk is om ermee naar buiten te komen.

10 februari 2022 om 09:22

Maar Migi, het is toch minimaal even bedenkelijk om bij gebrek aan bewijs de conclusie te trekken dat het wel waar zou zijn? Dit is hele delicate materie waarin er zowel belangen zijn van het (vermeende) slechtoffer als van de (eventuele) dader.

Dat het veel voorkomt en dat het moeilijk is om ermee naar buiten te komen is helaas waar maar lijken me geen al te stevige argumenten om Warmerdam (of wie dan ook) direct schuldig te verklaren. Dit soort beschuldigingen zullen tot op de bodem worden uitgezocht en helaas is dat vaak erg ingewikkeld omdat het 2 kanten van een verhaal zijn waar meestal geen enkele getuige van is. Dat maakt dit soort zaken helaas gewoon erg complex.

Let wel, het is zeer goed mogelijk dat Warmerdam schuldig is, net zoals het zeer goed mogelijk is dat zaken anders in elkaar zitten dan de dame in kwestie beweert. Daarom denk ik dat media hier nog helemaal geen zaak hebben om over te schrijven, in elk geval totdat er meer is uitgezocht over wat er werkelijk gebeurd is.

10 februari 2022 om 19:15

Dat is even bedenkelijk ja. Maar zie jij hier veel mensen stellen dat hij het zo goed als zeker gedaan heeft? Ik niet namelijk. Ik zie wel veel mensen zeggen dat het zomaar eens verzonnen zou kunnen zijn.

Dan wordt er dus maar 1 kant van het verhaal belicht.

Er is nu al sprake van zoveel strafbare feiten die direct of indirect met Ajax te maken hebben dat de gemeente Amsterdam toch maar eens serieus moet overwegen om een politiebureau op de arenaboulevard te maken. De enige na de andere ajacied of oud ajacied gaat in de fout

9 februari 2022 om 22:17

Beetje goedkoop scoren dude. Welke strafbare feiten dan? Vooralsnog is er nog helmaalniks bewezen.

10 februari 2022 om 00:16

De zaak Promes lijkt wel een formaliteit te worden, Overmars heeft ontslag genomen en lijkt dan toch een schuldbekentenis in zake digitaal potloodventen. Je kunt moeilijk ontkennen dat er niks speelt, al was het maar zo denk ik. Geld en roem doen soms gekke dingen met mensen.

Wat een ellende. Als dit zo is gebeurt dan moeten daar harde straffen voor volgen. Maar het is niet altijd zo dus laten we wachten tot er bewijs is.

Wel is het zo dat dit vroeger net zo goed gebeurde als het niet meer was. Echter nu met de media en iedereen een gsm om te filmen komt er steeds meer uit en naar boven.

De wereld is helaas al millennia ziek en het zal nooit stoppen omdat het in teveel mensen zit die zich niet kunnen beheersen. Straks in een nog vollere wereld wordt het enkel erger en erger.

Laten we hopen dat daders veel sneller aangepakt kunnen worden en er nog meer toezicht is op dit soort mistanden. Maar feestjes alcohol en losbandigheid maken zaken altijd veel lastiger.

Raar dat VZ hier alleen over schrijft en alle grote kranten zwijgen.

Dus we gaan naar een wereld waar we dus int vervolg een document eerst gaan opstellen dat beide partijen uit vrije wil seks hadden. Beide ondertekenen, zodat er achteraf geen sprake is van verkrachting of tegen haar wil of zijn wil was. Ok wat voor een wereld leven we in, ze denkt mss ook al geld te rapen. Maar ja we zullen zien hoe dit weer uitdraait.

Eerst zien, dan geloven. Tegenwoordig geeft iedereen aan ''verkracht'' te zijn...
Benieuwd wat er allemaal te bewijzen valt. Tot die tijd, onschuldig.

10 februari 2022 om 20:47

Het is tot nu toe een eenzijdige verhaal. Hoe vaak van die gevallen dat het meisje alles bij elkaar heeft gelogen, deze jongen is nu al veroordeelt zonder dat er bewijzen tegen hem zijn.

Hoeveel aangiftes heeft ze onderhand al gedaan dan? Derde keer al dat ik dit artikel tegenkom :S

Misschien moet je dit soort berichten pas plaatsen als iemand ook daadwerkelijk aangifte heeft gedaan. Nu ga je iemand voor de bus gooien, nog niet eens voordat hij veroordeeld is, maar zelfs nog voordat er überhaupt sprake is van een aangifte. We zijn behoorlijk doorgeslagen

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren