Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Overmars vertrekt na grensoverschrijdende berichten aan vrouwelijke collega's

Laatste update:

Directeur voetbalzaken Marc Overmars vertrekt per direct bij Ajax, zo maakt de club zondagavond plotseling bekend via de officiële kanalen. Dit heeft hij na gesprekken in de afgelopen dagen met de Raad van Commissarissen (RvC) en algemeen directeur Edwin van der Sar besloten en aan hen meegedeeld. "Het gedurende een langere periode versturen van grensoverschrijdende berichten aan meerdere vrouwelijke collega’s ligt ten grondslag aan zijn besluit om te stoppen", zo luidt het bericht.

Overmars gaat diep door het stof op website van de club. "Ik schaam me kapot. Vorige week werd ik geconfronteerd met meldingen over mijn gedrag. En de wijze waarop dit op anderen is overgekomen. Helaas realiseerde ik me niet goed dat ik hiermee grenzen heb overschreden, maar dat werd me deze dagen wel duidelijk. Daardoor voelde ik opeens een enorme druk. Ik bied mijn excuses aan. Zeker voor iemand in mijn positie is dit gedrag niet goed te praten, dat zie ik inmiddels ook in. Maar te laat. Ik zie geen andere optie dan te stoppen bij Ajax. Dit heeft ook grote impact op mijn privésituatie. Daarom verzoek ik iedereen mij en mijn gezin met rust te laten", aldus Overmars.

De 49-jarige Overmars was sinds de zomer van 2012 directeur voetbalzaken bij Ajax. Sinds 1 februari 2013 vervulde de voormalige topvoetballer van onder meer Ajax, Arsenal en Barcelona deze functie als statutair bestuurder. Recent werd hij nog herbenoemd voor een nieuwe termijn, tot en met 30 juni 2026.

RvC-voorzitter Leen Meijaard is eveneens aangeslagen. "Dit is een dramatische situatie voor iedereen die hier op enigerlei wijze bij betrokken is. Het is ingrijpend voor de vrouwen die met het gedrag te maken hebben gehad. Toen wij geluiden hierover opvingen hebben we meteen gehandeld, daarbij zorgvuldig gewikt en gewogen wat het beste was om te doen. Alles in overleg met algemeen directeur Edwin van der Sar en daarbij geholpen door een externe expert."

"Marc is waarschijnlijk de beste voetbaldirecteur die Ajax gehad heeft", vervolgt Meijaard. "We hebben niet voor niks zijn contract opgewaardeerd en verlengd. Maar hij heeft helaas echt grenzen overschreden, dus verdergaan als directeur was geen optie, dat zag hij zelf ook in. Het is bijzonder pijnlijk voor iedereen. Ik wil de wens uitspreken dat alle betrokkenen de rust en privacy gegund wordt om dit te verwerken."

Arno Vermeulen reageert direct op vertrek van Marc Overmars bij Ajax

In de uitzending van Studio Voetbal is meteen gereageerd op het vertrek van Marc Overmars.Lees artikel

"Ik vind de situatie voor iedereen afschuwelijk en sluit me aan bij de woorden van Leen Meijaard", reageert ook Van der Sar. "Ik voel me vanuit mijn rol ook verantwoordelijk om de collega’s te helpen. Een veilig werkklimaat is heel belangrijk, voor iedereen bij Ajax. We gaan daar de komende tijd nóg meer aandacht aan besteden. Marc en ik spelen sinds het begin van de jaren negentig samen, eerst bij Ajax en toen bij Oranje en we zijn nu alweer bijna tien jaar collega’s in de directie van Ajax. Dat stopt nu heel abrupt. We zijn hier bezig met iets heel moois dus voor iedereen die Ajax een warm hart toedraagt zal dit nieuws ook een klap zijn. Maar onze ambities blijven overeind."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wegens grensoverschrijdend gedrag, niet goed te praten dus. Aderlating voor ajax, maar het enige juiste besluit.

6 februari 2022 om 23:39

Maar wat een schok is dit?! Zo onverwacht! En dan totaal buiten beschouwing wat de reden is en of dat het terecht/onterecht is natuurlijk. Gewoon een donderslag bij heldere hemel.

6 februari 2022 om 23:40

Jaa bizar, ben benieuwd hoe ajax dit gaat opvangen en invullen.

7 februari 2022 om 00:02

Ik weet niet of dit soort nieuws echt verwacht kan komen voor buitenstaanders (iedereen die niet binnen Ajax werkt). Lijkt me eerder schokkend als de buitenwacht het ziet aankomen maar het eerst een tijdje negeert.

7 februari 2022 om 00:07

Het blijft toch bizar en een enorme schok. Van sommige verwacht je het gewoon niet.

7 februari 2022 om 00:07

Vaak komen er natuurlijk eerst geruchten naar buiten voordat het daadwerkelijk gebeurt

7 februari 2022 om 00:27

Dat is meestal een teken dat er getreuzeld is met ingrijpen of dat alles binnen je organisatie uitlekt. Je kan beter de regie in eigen handen houden.

6 februari 2022 om 23:55

Daar gaat de carriere van Overmars. Die kon zo'n beetje alle clubs kiezen die hij maar wilde. Hij gaat zelf weg dus die grensoverschrijdende berichten zullen vast wel waar zijn

7 februari 2022 om 00:08

Als het bij berichten blijft, hoeft dat nog niet perse denk ik! Als dadelijk de aap uit de mouw komt en blijkt dat hij vrouwen ook betast heeft enz, dan wel!

7 februari 2022 om 01:11

Kan altijd nog naar Newcastle, die nieuwe eigenaren zien hem graag komen en in Saudi Arabia lachen ze waarschijnlijk om zoiets, vrij erbarmelijk gesteld met vrouwenrechten daar. Maar echt clubs voor het uitzoeken zal hij het waarschijnlijk niet meer hebben indd

7 februari 2022 om 02:45

Wellicht is dat waar, maar als hoofd van een organisatie ben jij degene die mede ‘het lot’ bepaalt van mensen. Binnen die ‘machtspositie’ heb je je nou eenmaal te houden aan fatsoensnormen. Het woord grensoverschrijdend zegt natuurlijk al genoeg. Blijkbaar zijn er grenzen overschreden die als ontoelaatbaar worden gezien.

7 februari 2022 om 05:42

Berichten is echt voldoende, denk ook dat zijn vrouw er wel iets over te zeggen heeft alsmede de mannen/vrienden van de vrouwen. Carriere door het afvoerputje, en nog maar af te wachten of hij een scheiding kan voorkomen

7 februari 2022 om 05:43

Het is de wet, ook Ajax moet zich daaraan houden, zou wel een willen weten als jouw vriendin/vrouw thuiskomt met een WA van haar baas dat hij er wel wil ne.... , of vindt je dat dan leuk?

7 februari 2022 om 06:32

Weet niet wat hij gezegd of gedaan heeft en ook niks goed praten, maar dat jouw opmerking ook een grensoversch rijdend gedrag is? We kunnen tegenwoordig ok nog maar heel weinig van elkaar verdragen.

7 februari 2022 om 06:52

@Ajacxie
Wat een aanname betreft vrouwenrechten in Arabië. Zonde dat je blijft hangen n het verleden en totaal niet op de hoogte ben van huidige situatie

7 februari 2022 om 07:07

Wat is de huidige situatie dan? Is algemeen bekend dat vrouwen in het Midden-Oosten minder rechten hebben.

7 februari 2022 om 08:14

In Qatar werken ze en verdienen ze net zoveel als de mannen, heb genoeg qatari vrouwen als collega's

7 februari 2022 om 11:08

In Frankrijk is het anders ook feest wat betreft "vrouwen rechten". Of geldt het niet als het andersom gebeurt en vrouwen worden beperkt in het belijden van hun geloof?

6 februari 2022 om 23:44

Liefhebber ik hoop dat Ajax is gehackt, ben net als Formus verbijsterd! Dit kan gewoon niet waar zijn. 😔

7 februari 2022 om 00:00

Zo zie je maar, Sulejmanii ... we kennen onze helden nooit helemaal.

En als ik hier onze zeg, bedoel ik natuurlijk de jouwe

7 februari 2022 om 00:03

Nou dat is één ding wat zeker is, dit was als speler en technisch directeur één van mijn grote helden. Ook zo belangrijk geweest voor de wederopbouw van Ajax, ben er helemaal kapot van. 😔

7 februari 2022 om 00:08

Snap ik. Ook de belangrijkste functionaris bij Ajax . Dubbel vervelend

7 februari 2022 om 00:15

Ik zit dit vol verbazing te lezen. Wellicht een kritische noot maar zou dit ook gestimuleerd kunnen zijn door de gebeurtenissen afgelopen weken bij de Voice of Holland? Heb het idee dat wij in Nederland steeds meer woke aan het worden zijn i.v.m. Met wat wel of niet mag. Is het gedrag Marc niet iets wat wellicht binnen elke organisatie voorkomt? Overigens wil ik hiermee niet zeggen dat we grensoverschrijdende gedrag toe moeten laten, maar zou me niks verbazen dat meer directeuren om gaan vallen door deze beweging / gebeurtenissen. Dit zal ongetwijfeld een schok door het hele land geven en meer vrouwen aan het denken zetten wat ze wel of niet moeten \ mogen toe laten. Een goede ontwikkeling maar wellicht ook een pijnlijke voor degene waarvan we dachten dat ze helden waren.

7 februari 2022 om 00:20

Carribbean, ik ben het helemaal met je eens. We weten natuurlijk niet de ins en outs, maar als het echt fout is dan is het fout. Maar het lijkt wel alsof tegenwoordig niets meer mag. Je mag schijnbaar niet verwachten dat iemand nee zegt als ze iets niet willen. Ik heb gisteravond seks gehad, leuke meid, fijne avond, ze leek het ook gewoon naar haar zin te hebben, maar als ze nu over 3 jaar spijt heeft, dan zou ik alsnog kunnen hangen. En dat gaat in mijn ogen ook te ver.

7 februari 2022 om 02:43

Het feit dat hij zelf opstapt geeft al aan dat het pittige berichten zijn. Persoonlijk zou het me niks interesseren en zou het niet eens in me opkomen om er melding van te maken. Maar als een vrouw (of man) het onaangenaam vindt dan heeft ze alle recht natuurlijk om zich te uiten en het te laten stoppen! Damn ik baal hier echt van, helemaal omdat het om meerdere vrouwen gaat, er was dus een patroon. Vraag me wel af waarom dit niet intern kan worden opgelost, blijkbaar waren de berichten dusdanig ernstig dat Overmars wist dat zijn tijd er op zat. Nou Marcel Brands welkom in de Johan Cruyff Arena... wie zou het anders moeten zijn? Wie is er beschikbaar?

7 februari 2022 om 02:50

Ik weet niet of je dit ‘woke’ moet noemen. Het feit dat het op meerdere plekken voorkomt, doet natuurlijk allerminst terzake, maakt enkel dat het probleem veel schrijnender is..

7 februari 2022 om 05:25

@nijogeth: je vergelijking gaat nogal mank met Overmars, of ben jij toevallig ook de baas vh meisje waarmee je het bed in dook? Je hebt als baas zijnde nml het goede voorbeeld te geven en dan ga je niet pro-actief in de organisatie vrouwen benaderen.

7 februari 2022 om 10:58

Negrijp dat het een schok is. Metnalle stukken die ze hebben, is het beste om deze keuze te maken. Maar we weten ook niet wat er precies in die berichten staat. Het ene slachtoffer kan wat meer hebben dan de ander. Was het een complimentje of echt seksistische uitlatingen. Ook daar zit een verschil in. Belangrijkste is, is dat de slachtoffers er niet van gediend waren. Wat er ook gestuurd is.

7 februari 2022 om 11:21

Nijogeth je leest volgens mij het berichtje van Carribean helemaal verkeerd. Ik kan me uit zijn laatste zinnen niet voorstellen dat hij het met je eens is. Hij schrijft dat dit een goede ontwikkeling is, maar pijnlijk ook voor degenen van wie we dachten dat ze helden waren. Jij schrijft dat je blijkbaar niks meer mag. Dat is wel een totaal andere conclusie. En Nijogeth, als jij het gevoel hebt dat niks meer mag, dan stuurde je blijkbaar dick picks naar je ondergeschikten die afhankelijk van je waren, dan gooide je als 30 plusser geld naar 18 jarige meisjes om ze toe te bijten dat ze seks met je moeten hebben, dan raakte je op feestjes de billen van minderjarigen aan???? Want dat mag er niet meer he. Dat is waar we het over hebben (niet Overmars maar The Voice). Als je er problemen mee hebt dat dit soort shit niet meer mag, dan is dat toch heel gek?

6 februari 2022 om 23:54

Damn. Dit komt wel echt uit de lucht vallen. Terechte ontslag maar dit had je toch niet verwacht. Wat een aderlating dit voor Ajax maar dat is een bijzaak denk ik.

6 februari 2022 om 23:58

Ik denk dat balletje is gaan rollen naar aanleiding van die BOOS uitzending over The Voice. Dat er dus mannen zijn die vanuit bepaalde machtsposities denken dat ze bepaalde dingen extra mogen / over bepaalde grenzen mogen gaan. Toen deze collega's die aflevering hebben bekeken kwamen ze daarna tot inzicht dat hij inderdaad over (seksuele) grenzen is gegaan. Dit haal ik ook op uit het feit dat de meldingen de afgelopen weken binnenkwamen.

Natuurlijk wel een enorme aderlating voor Ajax dit, maar als dit inderdaad echt het geval is geweest dan is dit natuurlijk de enige juiste beslissing.

7 februari 2022 om 00:23

Tja, en ik haalde uit die Boos aflevering juist dat we ons eens moeten focussen op het feit dat we mensen leren nee te zeggen als ze iets niet willen. Als iemand iets niet wil en je doet het toch, dan ga je te ver. Niet als iemand 2 jaar later spijt heeft van wat er is gebeurd. En helaas, dat was wel de algehele tendens in mijn ogen. Daarmee doe je af aan daadwerkelijke slachtoffers van verkrachting en misbruik.

7 februari 2022 om 01:03

@nijogeth, Als dat is wat je uit die aflevering haalde zou het goed zijn om bij jezelf te raden te gaan waarom je dat denkt en zou ik je aanraden om je in te lezen over de impact van seksueel overschrijdend gedrag. Slachtoffers voelen zich schuldig, vernederd en onzeker. Als je je even indenkt in een slachtoffer zijn er miljoenen redenen om hier niet naar buiten mee te durven treden. In de aflevering van BOOS was er niemand die 2 jaar later spijt kreeg, het was fout vanaf het begin en het voelde ook fout vanaf het begin. Dat het besef dat het ook echt verkrachting/overschrijdend gedrag was pas later kwam, doet daar niets aan af. Ik hoop echt dat je je hier in gaat verdiepen en dit was een oprechte reactie.

7 februari 2022 om 01:10

Nee Nijogeth, dat is wat John de Mol zei om zich in te dekken. Het is vooral cruciaal dat kerels in die functies zich niet meer vrij voelen zich op die manier op te stellen richting hun vrouwelijke collega's. Viespeuken heb je altijd, maar het zou niet de norm moeten zijn dat het zwaartepunt bij slachtoffers ligt.

7 februari 2022 om 01:39

Maar hoe weet je dan waar de grens ligt? Je hebt een situatie, vindt een vrouw leuk, maakt een praatje, doet een drankje, ze gaat zelfs met je mee naar huis, het wordt wat fysieker, de kleren gaan uit en uiteindelijk heb je seks met haar. Ik zie zoveel momenten waarop iemand nee kan zeggen als het niet willen, maar achteraf is niet dat moment. De kans is tegenwoordig gewoon te groot dat mensen die zich van geen kwaad bewust zijn ineens voor van alles en nog wat worden uitgemaakt. Een goede vriendin van me is daadwerkelijk verkracht, die had heel graag nee willen roepen, maar was gedrogeerd. Echter gaat het nu om situaties waar nee roepen mogelijk was, maar in plaats van dat te doen, gaan ze achteraf mensen zwart maken. Daadwerkelijk grensoverschrijdend gedrag moet bestraft worden, maar dingen als 'hij zei dat ik een mooi pakje aan had' dat moeten we vooral niet serieus nemen.

7 februari 2022 om 01:47

Wat heeft jouw voorbeeld te maken met Overmars of The Voice?

7 februari 2022 om 02:52

Het voorbeeld wat je geeft gaat nog uit van een gelijkwaardige relatie, één zonder machtsverhouding..

7 februari 2022 om 05:36

@Nijogeth, ik begrijp wel wat je bedoelt en ben het er deels mee eens: wat heeft vrouwen bewogen om naaktfoto's te sturen omdat ze een belofte kregen dat ze bijvoorbeeld tourmanager konden worden? Zou er nog steeds aangifte zijn gedaan als de beloftes wél waren vervuld? Let wel, bij aanranding of erger is er geen excuus. Maar waarom niet eerder aan de bel trekken? Waarom geen "nee" zeggen?

Als het gaat om flirterige appjes, vind ik aangifte overdreven. Vrouwen zijn prima in staat om daarop te reageren met een afwijzing. Maar als het verder is gegaan, is het opstappen terecht.

Ik heb het idee dat veel mensen zich tegenwoordig snel gekwetst voelen. Ook bijvoorbeeld bij grapjes. Cabaretiers zeggen dat ook. Ze durven geen scherpe grappen meer te maken.

6 februari 2022 om 23:59

Ik ben dan toch wel benieuwd wat voor vieze appjes Marc dan stuurde waarvan hij nu pas door heeft dat het misschien niet gepast was. Allemaal naaktfoto's van zichzelf naar de koffiejuffrouw?

7 februari 2022 om 00:17

Ergens hoopt iedereen nog dat het een hack is. Mag deze info bijvoorbeeld wel op n zondagavond voor het openen van de beurs naar buiten komen?
Weet iemand dat?

7 februari 2022 om 00:25

Naar mijn weten mag dit sowieso omdat Overmars zelf opstapt, in zo'n geval is een statement toegestaan. Maar moet eerlijk zeggen dat ik niet precies de ins en outs weet omtrent dit soort statements.

7 februari 2022 om 01:15

Beursgenoteerde bedrijven brengen vaak info buiten de beurstijden naar buiten, vaak een paar uur voor opening op vlak na sluiting. Dit doen ze zodat analisten en aandeelhouders wat tijd hebben om het nieuws te verwerken en op basis daarvan hun adviezen aan kunnen passen en voor de beurs opent kunnen vaststellen op welke prijs ze willen kopen of verkopen. Dat voorkomt dat een aandeel ineens als een gek op en neer vliegt terwijl iedereen het nieuws en de implicaties ervan probeert te verwerken. Dus wel netjes om het nu bekend te maken zodat er nog wat tijd is voor morgen 9 uur de beurs opent. Ik hoop dat dit helpt

7 februari 2022 om 01:25

Ja: het moet zelfs VOOR opening 09h30 bekend gemaakt worden. NAou is " Ajax" een beursfonds wat nog kleiner is dan de fondsen in de Smallcapindex...en meer dan 30 aandelen verwisselen per dag niet van eigenaar ( Shell bijv 300 miljoen die per dag verhandeld worden) maar het is een principe...

7 februari 2022 om 00:35

Voor topsport schijnen maatschappelijke regels anders niet altijd op te gaan, heb ik een groot redenaar namens de galacticos in Amsterdam eens horen zeggen…

7 februari 2022 om 02:25

Er is nog niet bekend wat er exact gezegd is. Betekend niet dat het vervelend voor alle partijen is.

Maar wat ik me dus af vraag, wat is tegenwoordig grensoverschrijdend gedrag? Kan iemand mij eens voorbeelden noemen die ik verkeerd kan opvatten?

Ik wil wel eens wat voorbeelden horen, puur uit interesse hoe verschillend we naar 1 simpele zin kunnen kijken.


Het ging er namelijk om zoals Marc dat zegt, dat ze verkeerd zijn overgekomen.

7 februari 2022 om 03:01

Dat laatste is een aanname. Grensoverschrijdend gedrag is geen onderwerp van discussie of zo, interpretatie is daar weinig onderdeel van.
Ik denk dat de komende dagen het nog wel helder wordt hoe en wat er precies is gebeurd.

7 februari 2022 om 06:39

Interpretatie is wel degelijk een onderdeel ervan. Als je tegen een vrouw zegt "wat heb je een sexy jurk aan", zijn er vrouwen die zich geïntimideerd voelen (blijkbaar) en vrouwen die erop reageren met "dank" of "gaat je niets aan" of wat dan ook.

7 februari 2022 om 08:22

@Kyle66: als degene die dat zegt de directeur (die een gezin heeft) van het bedrijf is en degene tegen wie hij het zegt zijn 30 jaar jongere secretaresse is, dan hoop ik dat het voor iedereen helder is dat het grensoverschrijdend gedrag is. De directeur en de 30 jaar jongere secretaresse zijn in dit geval fictieve voorbeelden en geen verwijzing naar echte personen.

7 februari 2022 om 08:51

@ktb84, sorry hoor maar in betreffende voorbeeld zie ik niet in dat dit grensoverschrijdend is. Het is geen vraag om een daad, het is een of compliment of een bevestiging dat iets wel of niet sexy is of een flirt. Als dit grensoverschrijdend is dan hebben we pas echt een maatschappelijk probleem.

Dit heeft in het voorbeeld dan ook totaal niets te maken met macht of machtmisbruik. Dus heeft Kyle66 een punt dat interpretatie of context of wat dan ook niet heel helder hoeft te zijn.

7 februari 2022 om 09:11

@Thamike: ik kan niet anders dan hopen dat mensen doorhebben dat zoiets grensoverschrijdend is... Die hoop blijkt echter ongegrond. Jammer.

7 februari 2022 om 07:22

Meteen net zo hard straffen als die 2 van de Voice. Hij is niks beter als die 2 andere viespeuken. Of ze hem.met rust willen laten. Had hij misschien van te voren over na moeten denken. Een schandpaal ipv rust is wat hij verdient.

7 februari 2022 om 07:35

Heeft hij ook mensen verkracht dan? Hij heeft kennelijk ongepaste berichten gestuurd. Nou poehpoeh... is een ernstige fout, maar moet dit gelijk iemands baan kosten? Vrouwen mogen best wat assertiever worden. Gewoon direct zeggen dat dit ongepast is en er misschien maar eens met een 3e persoon hierover gepraat moet worden of hiermee de media kan worden opgezocht, wat je eigenlijk niet wil. Wedden dat die persoon gelijk zijn excuses aanbiedt en het stopt? Er is gewoon geen goed beleid nog om hier mee om te gaan en hier.ee zitten we op een soort hellende vlakte: geennstraf is goed genoeg in de ogen van het publiek.

7 februari 2022 om 08:27

Het hoeft ook niet altijd om een verkrachting te gaan godzijdank. Het gaat erom dat Overmars waarschijnlijk berichten stuurt of handelt naar vrouwen wat grensoverschrijdend is. Hij gebruikt waarschijnlijk zijn positie om dit te doen waarbij vrouwen zich onzeker beginnen te voelen en hierin mee moeten gaan omdat ze anders bang zijn voor hun eigen positie. Uiteindelijk is overmars samen met de spelers een uithangbord voor de club.

8 februari 2022 om 14:43

Het zullen je dochters maar zijn die dit meemaken. En lastig worden gevallen met een foto van zijn kleine vriend. Markje is niets minder dan die Rietbergen waar heel Nederland over valt. Maar aan deze reactie te zien Meneertjej is het voor u wel een normaal gedrag.

Lol het meest random bericht wat ik in tijden over voetbal heb gekregen. Tja grensoverschrijdende gedrag dus op de werkvloer. Dan is het terecht. Ook al was hij de afgelopen jaren ongelofelijk voor Ajax. Maar wel de juiste keuze dus. Iedereen hoort gewoon veilig hun werk te kunnen doen.

6 februari 2022 om 23:40

Geweldig in zijn werk en zakelijk gezien een aderlating maar indd volledig terecht dat hij vertrekt mocht dit de reden zijn geweest.

7 februari 2022 om 00:03

Omdat hij wat vieze appjes heeft gestuurd? Ik weet er te weinig van om te oordelen maar voor alleen een paar berichtjes hoef je van mij niet iemand te ontslaan.

7 februari 2022 om 00:08

Dat ligt aan de inhoud en frequentie natuurlijk

7 februari 2022 om 00:08

Eens, maar ja.. mensen lijken tegenwoordig compleet gehersenspoeld dat ze niet meer zelf kunnen nadenken. Zie je ook met de corona "pandemie".

7 februari 2022 om 00:10

Je weet te weinig om te oordelen, maar toch oordeel je? Interessant.

7 februari 2022 om 00:25

Ik vraag me dan wel af of na het eerste foute berichtje ook is aangegeven dat ze dat niet wil.

7 februari 2022 om 01:00

Je weet er te weinig van om te oordelen, maar Overmars zelf vond het fout genoeg om op te stappen. Dan gaat er nog geen lichtje bij je branden?

7 februari 2022 om 01:14

@ Rm1334

Dat hoeft niet bij voorbaat iets te betekenen, je moet maar eens opzoeken wat mensen vertellen die onschuldig bleken te zijn van het geen waarvan ze beschuldigt werden.

7 februari 2022 om 01:55

Djdano jij denkt als hij enkel wat vieze appjes heeft gestuurd dat hij zelf besluit op te stappen?

7 februari 2022 om 08:13

Of hij moet nog ergere dingen gedaan hebben dan dit, maar anders kun je er toch vanuit gaan dat dit de oorzaak is.

7 februari 2022 om 12:45

@nijogeth en wat als dat niet direct aangegeven is?

6 februari 2022 om 23:40

Het is de laatste tijd wel raak met mannen die te ver gaan. The Voice, Greenwood, Lukoki... dit is allemaal in het nieuws, kun je nagaan wat er allemaal gebeurd wat wij niet weten. De wereld is door en door verrot, soms zou het beter zijn als de hele mensheid niet meer bestaat. Enorme aderlating voor Ajax zeg, hij deed ontzettend goed werk.

6 februari 2022 om 23:44

En Als je dan bij pakt dat dit alleen nog de afgelopen jaar (jaren) is. Wat er 10-25 jaar geleden is gebeurd, zal nooit het daglicht zien

6 februari 2022 om 23:46

Tja, denk dat het helaas nooit echt anders is geweest, maar nu met social media veel makkelijker en sneller naar buiten komt. Wat ook goed is natuurlijk. Ook zijn al die messenger apps blijkbaar een middel waar veel (blijkbaar) mannen makkelijk bij over de grenzen gaan…

6 februari 2022 om 23:57

Soms krijg je die gedachte inderdaad wel eens.. Maar vergeet niet dat er ook nog genoeg goede mensen op deze aardbol rondlopen! Door het nieuws en Social media komt echter vaker de slechte kant van mensen aan het licht.

7 februari 2022 om 00:08

Toen konden de vrouwen zelf meer van zich afbijten dat is misschien ook een verschil. Daarnaast mag je niet vergeten wat onze fijne allochtonen vrienden aan cultuur hier aan bijdrage. Ik ben zelf een vrouw en al op leeftijd waardoor ik denk ik wel kan zeggen dat vroeger bij mij ook van alles en nog wat naar mijn hoofd is geslingerd wat (seksueel) grensoverschrijdend is maar gelukkig kon ik toen een grote bek teruggeven en dropen mannen af. Nu zijn er allochtonen jochies van 16 jaar die je al uit maken voor rode hoer en weet ik nog meer. Maar als vrouw moet je ook wel eens een grote bek teruggeven want mannen zijn nu eenmaal jagers en zullen dat blijven. Tegen mijn eigen zoons zeg ik nu dat ze maar beter niks meer tegen vrouwen kunnen zeggen over hun uiterlijk of wat dan ook want voor je het weet vind de dame het niet gepast. Waar gaan we heen in deze wereld, en natuurlijk zullen er gevallen zijn die te ver zijn gegaan maar niet elke opmerking is gelijk grensoverschrijdend.

7 februari 2022 om 00:14

Social media is de slechtste uitvinding ooit

7 februari 2022 om 00:32

Lucagio, ik ben het met je eens. Bijvoorbeeld bij dat Voice gedoe, zit daar zo'n vrouwtje te janken, zegt ze 'hij zei: wat heb je een leuk jurkje aan'. Sorry hoor, maar wat is daar nu verkeerd aan. Dat is een compliment. Hoe ga je ooit een kus geven aan een vrouw, als je weet dat ze je zo kan afmaken wegens grensoverschrijdend gedrag. Meestal is de eerste kus toch een gok, doet ze mee of niet. Bij tieners, de eerste keer dat je een stap verder gaat, dat is toch ook afwachten tot hoever ze wil gaan? En dan geef je dus grenzen aan, doe je dat niet dan moet je niet achteraf zeiken.

7 februari 2022 om 08:54

Genoeg vrouwen konden ook toen geen grote bek terug geven hoor, je kunt er nu eenmaal niets aan doen als je bevriest. En het feit dat er nu véél meer over gesproken wordt geeft juist aan dat vrouwen het niet langer pikken of als “normaal” zien dat dit soort dingen gebeuren. Ik ben zelf ook een jonge vrouw en ben ook wel eens door een Thomas of Bram uit het niets in m’n kruis gegrepen. Als je denkt dat alleen of vooral de Amir’s en Mohammed’s dit doen dan zit je zo fout én ben je onderdeel van het probleem. Mensen geloven niet dat hun vader, broers en beste vrienden ook gewoon daders kunnen zijn. Mensen moeten wakker worden en mannen moeten mannen aanspreken op dit soort gedrag, niet de vrouwen die moeten opletten op wat ze aantrekken, van zich af moeten bijten of niet alleen over straat moeten gaan.

7 februari 2022 om 12:48

Lucagio ja laten we de allochtonen weer de schuld geven van wat overmars en mensen bij endemol allemaal fout doen. Is er eigenlijk nog iets over dat niet de schuld is van de buitenlanders?

6 februari 2022 om 23:43

Snap je woordkeuze "lol" niet, dit is voor niemand lachwekkend lijkt me.

6 februari 2022 om 23:50

Bedoelde meer lol van dat dit het meest verrassende nieuws is dat ik in tijden heb gekregen. Ook gewoon dat je het totaal niet zag aankomen en ook nog is op dit tijdstip. Iedereen is hier ook verrast als ik de reacties zie. Ik bedoelde daarmee zeker niet dat ik het grappig vind over wat hij heeft gedaan. Want dat is onacceptabel.

6 februari 2022 om 23:52

Lol word tegenwoordig op veel manieren gebruikt, uiteindelijk blijft het "laughing out loud" betekenen maar ik denk dat (bijna) iedereen wel begrijpt wat Modricmagic bedoeld, hij zit echt niet thuis op z'n schermpje keihard te lachen. Tenminste.. daar ga ik niet van uit.

6 februari 2022 om 23:59

Bedankt voor de uitleg heren. Shocking zeg en inderdaad onaccpetabel.

7 februari 2022 om 00:00

@mbleijenberg: Durf je dit ook te zeggen wanneer je tegenover de dames staat die slachtoffer worden van dit soort gedrag, dat jij het wel lachwekkend vind?

7 februari 2022 om 00:22

Ach Paul, je weet helemaal niet wat er gebeurd is dus de slachtoffers zullen wel niet voor het leven getraumatiseerd zijn door een paar appjes.. neem het leven toch eens niet zo zwaar, je begrijpt prima wat hij bedoelde met “lol”.

7 februari 2022 om 00:39

Paul, een van mijn beste vriendinnen die is daadwerkelijk gedrogeerd en verkracht. Ze heeft dat hele gedoe met de Voice ook meegekregen. Die schaamt zich ervoor dat mensen dit zogenaamde grensoverschrijdend gedrag nu zo groot maken. Haar daadwerkelijke woorden waren 'ik kon geen nee zeggen, ik had heel hard nee willen roepen, maar was amper bij bewustzijn. Deze vrouwen kunnen nee zeggen, zeggen niets, doen mee en gaan achteraf janken. En die krijgen nog hun zin ook, maar bij mij was er te weinig bewijs om een zaak te starten'. We zijn gewoon te woke geworden, je bent pas slachtoffer als het tegen je wil is, niet als je later spijt krijgt. In dit geval weten we natuurlijk niet wat er gebeurd is, misschien is er wel degelijk aangegeven dat ie te ver ging, maar als dat niet zo is, dan is Overmars eerder een slachtoffer van de hele woke-cultuur.

7 februari 2022 om 01:29

Tijdstip: buiten werkdagen om he vanwege beurs

7 februari 2022 om 01:36

@nijgeth, Ik zie dat je heel veel reacties aan het achterlaten bent. Waarom doe je dat? Je moet je afvragen wie je verdedigt. We hebben het hier over een man die zelf is opgestapt, dus hij weet dat hij fout zit. Anders gooi je niet je hele carriere weg. Verder: het is niet altijd makkelijk om nee te zeggen, zeker niet tegen iemand die een machtspositie over jou heeft, volgens mij hebben we daar allemaal ervaring mee. Dat is niet anders (en misschien zelf erger) bij seksueel overschrijdend gedrag. Overmars heeft natuurlijk een ongekende machtspositie ten opzichte van andere Ajax werknemers: een van de machtigste mannen van het Nederlandse voetbal met een bijna vlekkeloos aanzien. Als je dit niet inziet, is de meest logische verklaring dat je simpelweg niet bereid bent om je in te leven. Tot slot: wat is precies de woke-cultuur? Wie zijn dat? Kan je het definiëren? Of Is het gewoon een soort gevoel, een stropop die je lukraak in je argumentatie plakt?

7 februari 2022 om 05:44

@e013, ben ik niet met je eens. Tegenwoordig word je al ontslagen als je zegt dat alleen een vrouw ongesteld kan worden. En dat gebeurt dus echt. Immers, volgens de woke-isten is dat kwetsend voor de mensen die niet als vrouw zijn geboren maar zich wel vrouw voelen. Een hoogleraar moest in Amerika zijn excuses aanbieden omdat hij het woord "blindsided" had gebruikt. Het was kwetsend voor blinden...

7 februari 2022 om 07:42

Die machtspositie heeft hij werkgerelateerd, niet seksueel. Als hij een vies bericht naar je stuurt, kan je gewoon reageren met "wtf is dit nou weer. Als ik dit naar buiten breng, gaat er een strontbal rollen. Biedt nu je excuses aan en gedraag je alsjeblieft"

7 februari 2022 om 00:09

Los van het feit dat ik het echt klote vindt dat dit weer onrust oplevert, maak ik mij ook echt zorgen om welke kant wij als maatschappij op gaan. Het woord grensoverschrijdend kan ik zo moeilijk plaatsen. Je hebt zenders en ontvangers, slachtoffers en daders. Ik heb ook wel eens (onschuldige?) mislukte versierpogingen gedaan en wat rare appjes verstuurd. Ik vind dit heel lastig.

7 februari 2022 om 11:29

Daar gaat dit toch niet om. Of doe jij je mislukte versierpogingen door jarenlang dickpicks te sturen naar jonge meisjes in een van jou afhankelijke positie? Dat deed die Rietbergen. Dat is toch een heel duidelijk voorbeeld van grensoverschrijdend. We weten niet wat er bij Marc O is gebeurd dus ik kan er weinig voorbeelden bij geven maar bij The Voice is het toch allemaal best duidelijk over een grens gegaan. Plus, ik heb zelf ook wel eens wat domme shit gedaan in een kroeg of club. Dat maakt ons geen misdadigers maar we kunnen wel denken, volgende keer normaal doen. Verschil met deze mannen is dat ze het jarenlang doen en heel veel macht je hebben, ook over die vrouwen. Dus ja het is ingewikkeld maar niet zo lastig als jij doet voorkomen denk ik?

7 februari 2022 om 00:17

Gooi alle vrouwen weg bij Ajax en zet er mannen neer. Zonder Marc als directeur gaan we onze glorietijden vanaf vandaag ook vaarwel moeten zeggen, jammer dit, beste directeur die Nederland ooit heeft gezien en zal zien

7 februari 2022 om 06:34

Haha dat was ook mijn idee. Helaas is het zm eigen schuld, daar kun je de 'slachtoffers' niet voor straffen

7 februari 2022 om 08:29

@aubaarsenal, dat wordt wel een dingetje dan met het vrouwenelftal maar goed ik zie een uitdaging......

7 februari 2022 om 09:14

Domste opmerking die ik ooit heb gelezen. Man overtreed regels, oplossing: gooi alle slachtoffers op straat. Ben je al uit het stenen tijdperk ontwaakt?

Donderslag bij heldere hemel. Dit gaat even duren voordat dit echt doordringt. Huh?????? Wat een gemis maar echt. Huh? Wat bezielt vieze mensen. Raarste voetbalnieuws sinds tijden.

Dit is kut. Maar als het inderdaad om grensoverschrijdende berichten gaat is het gewoon terecht.

7 februari 2022 om 00:00

Ik denk zelfs dat het veel erger is, maar dat hij het zelf bagetalieerd. Als 1 van die vrouwen het naar buiten zouden brengen , dan zouden ze misschien niet naar buiten brengen als ‘grensoverschrijdend gedrag,” maar misschien veel erger.
Het kan maar zo dat hij werd gedwongen om dit te doen, of misschien uit angst.
Hij is niet ineens uit het niets veranderd in een monnik, dat hij nu wel het juiste pad op gaat toch?

7 februari 2022 om 00:08

Waarom zou het nog erger zijn? Hij heeft meldingen gekregen over zijn gedrag. Heeft niets te maken met veranderen in een monnik.

Wat hij heeft gedaan is natuurlijk heel erg slecht en onvergeeflijk, maar waarom zijn er altijd mensen zonder kennis die gelijk gaan roepen dat het nog veel erger is?

Kom dan ook met bewijs als je zoiets roept.

7 februari 2022 om 03:57

PaulR. Volgens mij ben jij toch ook wel vaak degene die zonder enige vorm van bewijs staat te roepen dat Raiola spelers onder druk zet? Vind het wel ironisch om zo'n reactie nu van je te lezen

Zoooooooo, dit zal wel het een en ander veranderen.

6 februari 2022 om 23:42

Wat dan? Ajax haalt een vervanger in huis en gaan door zoals ze bezig waren. Overmars in een gemis, maar niet onmisbaar. Als Ajax moet je gewoon door.

7 februari 2022 om 11:31

Overmars is toch niet zo makkelijk te vervangen? Ik zie weinig TDs het zo goed doen als hij. Enorme aderlating voor Ajax. Ajax moet inderdaad gewoon door. Maar met wie?

6 februari 2022 om 23:58

Denk dat dat wel mee gaat vallen. Tuurlijk had Overmars een enorme impact binnen Akax en heeft hij geweldig werk verricht. Masr zijn opvolger, Gerry Hamstra, stond al even klaar. Geloof dat Hamstra het afgelopen jaar de rechter hand is geweest van Overmars en actief meeliep met hem.

7 februari 2022 om 00:03

Wat zou er moeten veranderen dan? Gaat Ajax ineens slechter voetballen hier door? Nee hoor. Kan Ajax minder geld uit geven hier door? Nee hoor? Wat gaat er dan veranderen?

7 februari 2022 om 00:12

Er gaat iemand die erg goed was in zijn vak, in een zeer belangrijke functie binnen Ajax, weg. Zo'n gekke gedachte is het niet dat dit op termijn wel wat zou kunnen gaan veranderen bij ajax toch? Zoveel vakmensen zijn er nou eenmaal niet.

7 februari 2022 om 02:03

Eens, Overmars is echt heel erg goed. Verkoopt Kjell Scherpen (3e of 4e keeper?) voor 5 miljoen. Ik heb het eerder geroepen, Overmars verkoopt zelfs een keukentrapje die in de Arena staat nog voor 2 miljoen als het moet.

7 februari 2022 om 06:33

@soccerfan1 als je dat niet snapt snap je er niks van. Stel we krijgen een pipo als de Jong bij psv er voor terug.... kun je nog zoveel geld hebben maar gaat het niveau hard naar beneden.

Em ten hag vertrekt nu waarschijnlijk ook eerder. Die had wat speciaals met Marc

Dit komt toch ook wel ineens uit de lucht vallen? Lijkt mij dat hier achter de schermen flink wat gebeurt moet zijn geweest.

6 februari 2022 om 23:58

Who cares.
Dat was volledig buiten Ajax. Het is niet dat hij daarmee mensen vermoord heeft ofzo.
Misschien niet heel handig in zijn functie maar ook niets om hem op af te rekenen.

Dit, in tegenstelling tot het verhaal over die crypto, kun je weinig anders mee dan wat Ajax nu doet, helaas. Marc is een held voor Ajax en zal dat altijd blijven!

7 februari 2022 om 00:02

Who cares??? Dat was pure oplichting waar hij zijn naam aan had verbonden.

Iemand met het statuur (en de bankrekening) van Overmars had zich daar nooit mee moeten inlaten.

7 februari 2022 om 00:07

Alsof die dat van te voren kon weten. En kom nou niet met dat alle crypto oplichting is aub.

7 februari 2022 om 00:10

Dan moet hij zich laten informeren voor dat hij zijn goede naam daaraan verbindt.

Verder graag mij geen woorden in de mond leggen.

7 februari 2022 om 00:16

Een oplichter is nooit eerlijk. Dus denk jij dat ze Overmars heel eerlijk hebben gezegd dat ze de boel aan het beflikkeren waren? En dat Overmars toen heeft gedacht daar ook een graantje van mee te pikken?

Ze hebben alleen de naam van een van de beste Directeurs Voetbalzaken willen gebruiken om betrouwbaar over te komen.

7 februari 2022 om 00:21

Patrick als je een beetje thuis was in de crypto dan had je dat wel kunnen vermoeden. Ben je niet een beetje thuis in crypto moet je vooral je naam niet verbinden aan vage crypto projecten. Maargoed offtopic, wel echt bizar nieuws.

7 februari 2022 om 01:31

@PaulR_1982 Hoezo zijn naam willen gebruiken als hij zich als een zelfstandige zichzelf daar aan verbonden heeft? Dat hij zijn naam ten grabbel wou gooien voor wat extra's centen is gewoon ook mogelijk. Ik zou de wallet van Marc wel eens willen zien om te kijken als hij zo betrouwbaar is als je doet overkomen. Het is van deze tijd dat publieke figuren zich koppelen aan dit soort projecten en het gebruiken voor eigen gewin. Dat de insteek van de munt vooraf oplichting is geweest, had hij als een financieel wonder heus kunnen weten. Maar €€€€€€

7 februari 2022 om 12:52

@patrickwijnen Natuurlijk kon hij dat van tevoren weten. Sterker nog, alleen al het feit dat ze een ex-voetballer die nu td bij ajax is eraan willen hangen laat al zien dat het om oplichting gaat. Waarom zou een serieus crypto project op zoek gaan naar een weekje hype in een heel klein stukje van de wereld? Juist, voor een pump.

7 februari 2022 om 12:53

@paul dat is niet om betrouwbaar over te komen maar om hype te genereren. Om betrouwbaar over te komen zoek je namelijk naar iemand die ook daadwerkelijk ervaring heeft in de crypto wereld.

Complete schok, wauw.

7 februari 2022 om 00:14

Was gezellig aan de borrel met vrienden en kreeg ineens deze pushmelding. Iedereen van mijn vrienden lachte me uit toen ik dit nieuws vertelde en moest het wel 5 x zeggen tot ze het geloofden. Te bizar voor woorden. Had dit nooit van Overmars verwacht.

7 februari 2022 om 06:00

Verbaas mij niet. Gaan nog meer verhalen naar buiten komen. Komt allemaal door programma boos. Sinds dat van de voice, gaan meer vrouwen naar buiten komen met zo een verhalen.

Wuuutt, als een bom dit!Maar terecht. Best pijnlijk. Je bent DE directeur van Ajax, en ga je vrouwonvriendelijke opmerkingen maken richting vrouwen. Seksuele getinte berichten sturen… Opmerkelijk dat het blijkbaar onzettend moeilijk is om gewoon netjes en professioneel te blijven.Marc heeft natuurlijk met klotsende oksels en samen geknepen billen naar Boos gekeken. En zijn ergste nachtmerrie is uitgekomen

Gaat de beerput nu bij Ajax ook open?

Hahaha wtf.... Dit is wel heel bizar.

Jezus die nou ookal, het moet eens ophouden !

Dit kwam echt uit net niets wow,kan het bijna niet geloven..

Dit meen je niet? Ik ben erg benieuwd wat het verhaal is

Allemachtig, wat nu weer
Moet wel behoorlijk scheef gegaan zijn want anders laat RvC dit nooit gebeuren. Pffff

6 februari 2022 om 23:46

En er moet haast wel bewijs zijn

Wow!! Dit is verschrikkelijk. Als Ajax maar niet qua beleid nu als een kaartenhuis gaat instorten

7 februari 2022 om 00:06

Want overmars werkte in z’n eentje? Overmars had nog een hoop mensen boven zich werken dus dat komt wel goed hoor.

7 februari 2022 om 00:54

Als een waardeloze TD als Marcel Brands komt dan kun je er wel vanuit gaan dat Ajax binnen 5 jaar op PSV niveau is afgekelderd

7 februari 2022 om 01:40

Waar baseer je jouw mening precies op? Brands heeft in zijn tijd prima bij PSV gedaan.

Wat krijgen we nou? Zou je niet verwachten van Marc.

Wat een aderlating voor Ajax

7 februari 2022 om 00:21

En heel erg vreselijk voor de vrouwelijke slachtoffers, dat lijkt me nog net iets erger dan of het wel of geen aderlating is voor Ajax.

7 februari 2022 om 00:51

Ik denk dat we de gevolgen voor de slachtoffers niet moeten overdrijven als het slechts bij berichten gebleven is. Hij heeft zich ongepast gedragen en daar hebben ze werk van gemaakt, prima, maar als het slechts berichtjes zijn houd je daar echt geen trauma aan over hoor.

7 februari 2022 om 01:00

Wie ben jij om te bepalen waar iemand wel of geen last van zal of mag hebben?

7 februari 2022 om 01:32

Ik begreep dat hij een berichtje had verzonden dat hij vond dat ze er vandaag er leuk uit zag. Nee daar kom je inderdaad nooit overheen. Echt mensen. Hoe kun je uispraken doen zonder de in en de outs te weten.

7 februari 2022 om 01:34

Dat is wat ik denk. Ik bepaal verder niets.

7 februari 2022 om 02:06

Als hij een appje heeft verstuurd met ‘wat zie je er leuk uit’. Dan zal die niet besluiten om zelf op te stappen, er zal meer zijn.. maar goed dat weten we (nog) niet. Afwachten dus!

7 februari 2022 om 07:56

@musi26: Grappig dat jij zegt het vreemd te vinden dat mensen uitspraken te doen zonder de ins en outs te weten.

Maar zelf kom je met 'ik begreep dat hij een berichtje had verzonden dat hij vond dat ze er vandaag er leuk uit zag.'

Dat 'begreep' je? Waar heb je die info vandaan? Het is namelijk nog nergens in het nieuws geweest wat de inhoud van die berichten was. En van mij hoeft dat ook niet, dat voegt niets toe. Meerdere partijen hebben het beoordeeld als grensoverschrijdend, Overmars heeft daarna zijn conclusies getrokken, dus prima toch? Maar ga niet zeggen dat andere niets mogen zeggen omdat ze van niks weten en kom dan zelf met een zelfde soort opmerking aan.

7 februari 2022 om 08:10

Paul, ik weet niet wat er gebeurd is dus ik hou mijn keutel even in met een verder oordeel.

7 februari 2022 om 09:06

@paul, jij bent Overmars al aan het ophangen zonder enige verdere info en context dan is het wel grappig te zien dat jij een ander op hetzelfde aanspreekt. Het is ook beide wel een maatschappelijk probleem aan het worden zeg. Mensen met macht, sommige mannen en sommige culturen vinden het normaal om op een bepaalde manier met vrouwen om te gaan wat niet door de beugel kan. Aan de andere kant lekker iemand veroordelen zonder nog maar een beetje context of gevoel te hebben bij deze zaak om wie het gaat.

7 februari 2022 om 09:26

@njfromvol: Ik heb ook geen oordeel, alleen constateer ik dat er vrouwen zijn die de berichten welke ze van Overmars ontvingen grensoverschrijdend waren. Daar is intern over gepraat bij Ajax met het opstappen van Overmars als conclusie.

Wat de inhoud van die berichten is boeit me niet, maar de vrouwen hebben het als grensoverschrijdend opgevat.

7 februari 2022 om 09:30

@thamike: Ik hang niemand op. Overmars is zelf opgestapt, dus blijkbaar is hij het eens met de constatering dat zijn berichten niet konden.

Als Overmars zichzelf niet schuldig acht, was hij niet zelf opgestapt, maar had Ajax hem ontslagen.

En wat grensoverschrijdend is bepalen de betrokkenen zelf. De ene persoon is er al niet van gediend dat er wordt gezegd dat zij/hij er leuk uit ziet terwijl de andere het oké vind als er wordt gezegd dat ze er lekker uit ziet. Iedereen bepaald zelf waar die grens ligt, dus de inhoud van de berichten is helemaal niet relevant. Op verdere info/inhoud van de berichten hoeven we helemaal niet te wachten.

Manmanman. Zal dan niet voor niets zijn. Ongelooflijk wat velen zich denken te kunnen permitteren. Bah.

6 februari 2022 om 23:43

En laten we hopen dat dergelijke berichten naar buiten blijven komen. Niet omdat het fijn is dat het gebeurt, maar omdat het hopelijk nieuwe gevallen voorkomt. Misschien dat sommige (voornamelijk) mannen dan eens gaan nadenken over wat ze doen. Is het niet om überhaupt geen walgelijke klootzak te zijn, dan is het in ieder geval omdat ze willen voorkomen dat ze ook zo bekend komen te staan.

Huh wat is dit dan? Wel terecht dan????

7 februari 2022 om 00:00

Als hij zelf opstapt lijkt met me wel dat er een kern van waarheid in zit ?

Wat een bizar nieuws zeg! Deed het geweldig bij Ajax. Zo zonde dat dit moet gebeuren..

Pijnlijk maar bedankt voor alles Marc!

Zo dit is nog eens nieuws. Aderlating voor Ajax maar natuurlijk volledig terecht als hij zich hier schuldig aan heeft gemaakt. Wat een lul.

Ik vind het heel vreemd dat zoiets serieus gewoon meteen op straat wordt gegooid. Je zou denken dat dit een hack moet zijn. Laten we afwachten...

6 februari 2022 om 23:44

En er zijn meerdere kanalen waar dit wordt gemeld. Dat maakt het al een stuk serieuzer. Ik knijp 'm alvast, jeetje. Zo'n heerlijk weekend meteen de prullenbak in als dit klopt.

Erg jammer voor Ajax want deze man heeft echt een enorme prestatie geleverd. Maar, uiteraard de enige juiste uitkomst als hij zich inderdaad schuldig heeft gemaakt aan grens overschrijdend gedrag.

Laten we eerst eens polsen wat nu echt grensoverschrijdend is. Allemachtig, gelijk veroordeeld hier.

6 februari 2022 om 23:41

Het is zijn besluit slimmerik, dus zal wel kloppen

6 februari 2022 om 23:52

Toen ik reageerde stond de verdere tekst er nog niet Einstein….

6 februari 2022 om 23:50

Niet goed te praten, maar ik ben inderdaad ook wel benieuwd naar wat voor berichten het gaat.. tegenwoordig is het al snel grensoverschrijdend, maar hij zal inderdaad niet voor niks zelf opstappen

6 februari 2022 om 23:55

Klopt, dat is ook waarvoor ik wilde waken. Zag gelijk berichten (nog voordat het verder verhaal erbij geschreven stond) dat hij gelijk werd afgemaakt door iedereen. Wat is nou grensoverschrijdend gedrag dan. Tegenwoordig moet je de cel in als je een vrouw nafluit. Maar gezien de nieuwe tekst waarin Marc zijn zegje doet, schijnt t dan idd te ver te zijn gegaan. Klote zat dit.

7 februari 2022 om 00:48

Waarom moet je vrouwen nafluiten? Wat probeer je er nou precies mee te bereiken? Behandel mensen eens gewoon met respect en houd je geilheid gewoon voor je. Is dat nou echt zo moeilijk?

7 februari 2022 om 01:41

Niemand moet vrouwen nafluiten, maar als het eens gebeurt moet je ook niet janken als vrouw zijnde. Allemachtig wat een verkrampte wereld komen we in terecht. Er is een groot verschil tussen opdringerig zijn en vrouwen lastigvallen en haar laten blijken dat ze er leuk uitziet. Wokerd. Of moeten we allemaal in drievoud een aanmelding bij ze doen om aan te mogen geven dat we gecharmeerd van ze zijn? Een drankje aanbieden in de kroeg wordt het volgende misdrijf volgens jou…. Loosen up.

7 februari 2022 om 08:18

Het is echt kansloos dat jij nog duimpjes krijgt. Ik vraag mij af welk niveau deze mensen hebben of wat hun achtergrond is.

7 februari 2022 om 08:16

Ik vind dit wel weer respectloos richting de vrouwen die hij lastig gevallen heeft. Als het over de voice gaat is iedereen het erover eens, maar gaat het over iemand van Ajax dan kan het wel eens mee vallen. Het is een schande dat wie dan ook dit soort gedrag vertoont. Wie het ook is.

7 februari 2022 om 09:13

@janssen, dit komt omdat er nog maar weining informatie bekend is. Niet zo gek want nieuws is nog warm. Bij de Voice zijn er verhalen van slachtoffers en de daden bekend gemaakt door de slachtoffers. We hebben het hier over whatsapp berichten en het woord grensoverschrijdend. Dat is natuurlijke een lastige als je niet weet wat en hoe ver dat is gegaan.

Wat ik wel weer respectloos vind vanuit jou is dat jij schijnbaar nu ala de voice iemand wil gaan omhangen. Dat is toch hopelijk niet de cultuur die we met zijn allen willen nastreven? Er zal snel genoeg duidelijk worden wat en hoe en om je gerust te stellen heeft hij zelf zijn eigen carriere al om zeep geholpen. De rest doen wij en de media wel, wees daar maar niet bang voor.

7 februari 2022 om 09:26

Het klopt dat de inhoud niet bekend is gemaakt, maar het feit dat het door Ajax op haar eigen site op deze manier kenbaar wordt gemaakt doet mij wel vermoeden dat het behoorlijk ver gaat. Het gaat mij erom dat Ajaxwestham als supporter het eerst weer opneemt voor een medewerker van zijn club terwijl de club heel erg duidelijk is in haar communicatie. (en we weten na het corona incident in portugal) dat Ajax liever niet duidelijk communiceert, en als er nog enige twijfel was, dan was dit niet zo naar buiten gebracht. Want Ajax beschadigd op deze wijze wel Marc Overmars. Dus het lijkt mij dat het feit dat hij veel te ver is gegaan wel heel erg duidelijk.

Meen je niet. Heb je de afgelopen jaren zoveel respect opgebouwd. En dan gebruik je de macht die je hebt om vrouwen te berichten op een seksuele manier.... Wat is Ajax hier verschrikkelijk de dupe van Mark. Goed dat ze besloten hebben om er mee te stoppen. Dit hoort niet bij Ajax...

Marc schaam je kapot. Jammer voor Ajax maar veilig werkklimaat bij Ajax moet altijd boven alles staan.

Daar gaat de beste TD sinds jaren. Maar goed mocht het kloppen dan terecht

6 februari 2022 om 23:49

Waarom twijfel je eraan of het klopt? Overmars komt toch met een statement naar buiten. Dat zou je niet doen wanneer je onschuldig bent.

7 februari 2022 om 00:03

Nouja, hij zegt het op het moment zelf niet door te hebben gehad. Grensoverschrijdend gedrag is namelijk wel voor ieder persoon anders. In haar ogen (slachtoffer) klopt het, toch kunnen wij er als supporters wel een heel andere mening over hebben.

7 februari 2022 om 06:44

Je kan ook met een statement komen om verdere schade te beperken ook al ben je het er niet mee eens.

De beerput is echt open en niemand is veilig lijkt het.

6 februari 2022 om 23:53

En terecht lijkt mij.

7 februari 2022 om 00:15

Met 'niemand is veilig' duid je op de vrouwen, toch? Want mannen als Marc, Marco en Ali mogen zich niet dusdanig veilig voelen dat ze denken dit andere mensen aan te kunnen doen

7 februari 2022 om 01:36

Zit n9gal verschil tussen een wat sexueel getint appje en een verkrachting he!!!!

7 februari 2022 om 02:10

Voor enkel een seksueel getint appje zal die waarschijnlijk niet zelf opstappen!!!!!!!

Meest schokkende bericht van dit weekend!

Wat is dit dan joh wow, dit is een knal van jewelste zeg. Maar apart is het niet al die geluiden. Man en vrouw samenwerken etc. veroorzaken gewoon teveel problemen. Sommige kunnen het scheiden maar vele helaas niet, het werkt gewoon niet! In het uitgaansleven niet, op werk niet! Wordt wel steeds duidelijker. Maar ja de mens denkt het allemaal beter te weten wat goed is voor de mens! Triest gebeuren maar poeh een aardige klap voor Ajax zeg!

6 februari 2022 om 23:44

Pas maar op straks krijg je het stempel extremist...

De liberalen en seculieren onder ons vinden van wel.

We weten dat de vrouw de grootste beproeving is voor de man.

6 februari 2022 om 23:47

interessante invalshoek. Wat zou je dan voorstellen als alternatief?

7 februari 2022 om 11:38

Dat weten we toch. Hoofddoek, burka, gescheiden scholen, lange rokken, zwarte kousen, man werkt vrouw is thuis en gezinnen met 10 kinderen. Althans, ik weet niet of dat specifiek zijn oplossing is, maar wel de oplossing van de ideologieën waar hij het mee eens lijkt te zijn. Oh en nog een oplossing, heel veel bidden en biechten uiteraard. Ik zou zelf zeggen, meer met elkaar praten en over elkaar leren.

6 februari 2022 om 23:52

Ligt naar mijm idee vooral aan de mannen zelf dan aan de vrouwen. Laten we anders die mannen harder aan pakken of minder mannen aannemen en meer voor vrouwen kiezen in het bedrijfsleven. 😅

Wtf, aderlating voor ajax. Enige juiste beslissing overigens.

Ik moest het echt even 2 keer lezen; Overmars vertrekt na.. Bizar! Alleen maar verliezers, aan alle zijdes..

6 februari 2022 om 23:51

Andere vrouwen lastigvallen, als je zelf vrouw en kids hebt wtf

6 februari 2022 om 23:57

Welkom in de echte wereld kerel. Happens all the time.

7 februari 2022 om 01:34

Heeft hij dat gedaan? Ik kan het namelijk niet uit het persbericht halen.

7 februari 2022 om 08:16

Dan hoef je dat niet te laten gebeuren. Echt een rare mindset heb je.

Sorry maar .. wat? Is dit een hele slechte 1 april grap? Volkomen terecht natuurlijk, dit soort viespeuken moeten z.s.m van hun functie worden verwijderd.

Jezus dit is net zo random als met Onana destijds. Wat verschrikkelijk klote maar vooral voor de vrouwen. Juiste en enige goede keuze.

Er wordt mn het versturen van berichten genoemd. Dat is mi anders dan aanranding en verkrachting maar niettemin, niet te tolereren.
Biedt wel de mogelijkheid om nog werk over te dragen (in stilte) aan een evt opvolger zonder een formele rol te spelen. Dat kan uiteraard niet bij strafrechtelijke te veroordelen daden.

Nou dat moet dan wel heel fout zijn als je gelijk deze conclusie trekt vanuit de rvc, jammer als TD geweldig maar inderdaad iedereen moet zich veilig kunnen voelen.

Erg triest dit natuurlijk.. Zeker in deze tijden met situaties die zich bij de Voice afspelen.. Het lijkt wel trending. Marc, schaam je diep. Voorlopig niet meer in een voetbal of andere functie toelaten waar hij enige vorm van macht heeft. Bah!

Wat een klote nieuws is dit! En ook zo onverwacht en uit het niets althans voor mij.
De beste TD in jaren dit gaat Ajax sportief heel veel pijn doen. Maar als het echt waar is dan kan hij natuurlijk niet meer in functie blijven.

Er zullen nog wel meer BN’ers ten onder gaan. En terecht!

Lees op twitter dat het account is gehacked.. laten we het hopen want dit wel erg zuur nieuws.. wie maakt er nou om half 12 in de avond bekend dat je ontslag neemt

6 februari 2022 om 23:50

Ik vind de verwoording ook niet echt van een hoog niveau, zo'n serieuze zaak moet je beter verwoorden vind ik, het ziet er vrij amateuristisch uit. Hopelijk zijn alle kanalen makkelijk te linken, want het staat ook op Instagram, maar anders dan hou ik m'n hart vast hoor.

6 februari 2022 om 23:54

Ben ik met je eens. Maar elk nieuwskanaal meldt het. Als Ajax zijnde zou je toch wachten tot maandagochtend?

Wow. Dit komt zomaar uit de lucht vallen. Niet goed te praten en juist gehandeld door Ajax. Benieuwd hoe dit verder uit gaat pakken.

Als het echt zo is dan is het zwaar terecht.
Waar heeft hij spijt van dan?
Ik denk dat hij gepakt is.
Heel erg voor desbetreffende dames.
Vraag mij echt af hoe ajax dit gaat oplossen

7 februari 2022 om 00:01

“Heel erg voor de desbetreffende dames” ik denk dat dat wel meevalt. Oversexte berichten zullen ze vast geen EMDR sessie opleveren, denk je van wel? Laten we niet gelijk doen alsof ze fysiek aangerand zijn.

7 februari 2022 om 00:46

Dat het geen aanrandingen zijn betekent niet automatisch dat men het niet erg voor de vrouwen mag vinden. Iedereen heeft recht op een veilige werkomgeving en om met respect behandeld te worden. Punt. Zo'n hoge standaard is dat echt niet.

7 februari 2022 om 08:54

Jij blijft het wel goed praten he. In hoeverre komt het bij de vrouwen over als machtsmisbruik en lopen ze een emotionele schade op ?

Wow dit is zo random. Heb ik nooit zien aankomen

Gadverdamme! Misselijkmakend.

Uiteraard is dit de enige manier. Laat dat vooral duidelijk zijn. Maar man o man wat zal dit een impact hebben op de club. Niet alleen op staff maar ook contractonderhandelingen en dergelijke. Ook deze beerput zal open getrokken worden.

Onverwacht! Maar als t waar is, terechte keuze. Vooral in deze tijd. Waar een emoticon al een aanranding is.

Pff dit lezen net voor het slapen gaan. Als het wegens grensoverschrijdend gedrag, dan is het inderdaad de juiste keuze om te vertrekken. Wat een aderlating is dit voor Ajax zeg.

Ben benieuwd wat de inhoud is. Hij zal niet voor niets weg gaan. Blijft nu nog heel vaag

Dit meen je niet! Dit is echt zwaar slecht niet voor Ajax. Maar als je foute berichtjes naar collega's gaat sturen moet je wegwezen, zo simpel is het ook, dat doe je niet. Hij geeft het zelf ook toe begrijp ik dus prima dat hij vertrekt. Types die dit doen heb ik een gruwelijke hekel aan. Overmars van held naar loser dus, heel spijtig.

En zo ging de Carriã£â¨re van een van de beste Td's van de wereld als een nachtkaars uit. Een viezerik als Overmars die vrouwen lastig valt komt natuurlijk nergens meer aan de bak .PSV en Feyenoord kunnen nu dichter bij Ajax komen.

6 februari 2022 om 23:56

Dat moet nog blijken. Overmars heeft geweldig werk geleverd als directeur voetbalzaken, maar er lopen meer mensen op de wereld rond die dat kunnen. Het zal lastig worden, maar hij is niet volledig onvervangbaar. Daarbij blijven alle andere poppetjes gewoon op hun plek zitten; Ajax gaat door met dezelfde analisten, dezelfde scouts. Het aan- en verkoopbeleid hoef er daarom niet anders op te worden.

7 februari 2022 om 00:14

Dat weet ik nog niet. Je kunt er gegarandeerd vanuit gaan dat er nu ook vraagtekens gezet gaan worden bij andere mensen die werkzaam zijn binnen Ajax. The voice begon ook alleen met Marco Borsato. Maar nu worden er 4 mensen beschuldigd. Er gaat de komende tijd echt wel gekeken worden of binnen Ajax verder niemand iets verkeerd heeft gedaan. Wellicht wisten hier mensen vanaf die hebben gezwegen

7 februari 2022 om 06:47

Voor zover ik weet hebben de klachten jegens Borsato niets te maken met deelnemers van The Voice. Ze zijn begonnen met de apps van Rietbergen.

Zou die al een ferry naar Newcastle geboekt hebben?

7 februari 2022 om 00:02

Denk je dat deze man nog ergens aan de bak komt? Zelfs newcastle ziet hier vanaf

7 februari 2022 om 01:07

De eigenaar van Newcastle heeft een journalist in stukken laten hakken. Denk je echt dat die hier moeite mee heeft?

Macht maakt meer stuk dan lief is. Ik zie op werk enorm veel grensoverschrijdend gedrag van sommige mannen. Vooral eentje waarvan salaris zo hoog is dat ze onsterfelijk denken te zijn. Racisme op werkvloer mogen ze ook aanpakken. Mensen gaan over lijken, maar van mij mag dat soort mensen allemaal de prullenbak in.

Deze situatie kent enkel verliezers, maar tegelijkertijd is het lovenswaardig dat er (zo op het eerste oog) kennelijk wel een cultuur is bij Ajax waar een klagende werkneemster dermate serieus genomen wordt dat ze de voetbaldirecteur er om uit wippen. Een dergelijk klimaat heerste bij Talpa niet. Ajax lijkt dus goed gehandeld te hebben.

Erg vervelend dat dit is gebeurd.

Jeetje, dit zag niemand aankomen! Op sportief gebied een gigantische aderlating, maar moreel gezien de enige juiste beslissing als er sprake is van grensoverschrijdend gedrag.

Overigens: Wie brengt zoiets nou op zondagavond om 23:30 naar buiten? Bijzonder tijdstip.

Man dit komt echt heel hard aan. Natuurlijk altijd de juiste gevolgen maar ik kan wel janken. Overmars is onvervangbaar. Zo zo triest dat mensen met zoveel macht het er nooit bij kunnen laten. Natuurlijk weet je wel dat je te ver bent gegaan, man man man. Jeetja mina Marc, ik ben helemaal in shock viespeuk.

7 februari 2022 om 00:40

Dit is niet alleen bij mannen/vrouwen met veel macht. Dit is gedrag binnen onze maatschappij en gebeurt in alle lagen alleen beseffen de mensen met macht niet altijd dat bij hun de impact vaak groter is door verschil in verhouding.

Blijft triest dat het gebeurt. Hoop dat we als maatschappij dan ook niet alleen naar positie van de mensen kijken maar ook een lijn trekken of het nu cultuur, macht, of wat voor reden dan ook is. Altijd en overal hard op treden.

Totaal in shock, uit het niets staat de club in brand. Uiteraard valt er niks goed te praten wat betreft het gedrag, zoiets kun je niet toelaten in je organisatie.

Maar oh wat doet dit een pijn, Marc Overmars is de beste TD van Ajax die ik heb meegemaakt. Mede dankzij hem zijn we zo succesvol. Als ik denk aan het vele prutswerk van diverse voorgangers ben ik ontzettend nerveus hoe nu verder.

Geen enkel respect voor zijn gedrag en de problemen die hij hiermee veroorzaakt. Maar wel een oprecht dankjewel voor alles wat hij als TD voor elkaar kreeg.

Hij schaamt zich alleen omdat hij bang is dat het nog erger gaat worden.
Sterker nog, het is niet gek dat hij wordt gechanteerd door één van die vrouwen, om op te stappen, anders dat zij ermee naar de media gaat. Waarom zou hij anders zijn huwelijk op het spel zetten?
Ik zeg niet dat het zo gegaan is, maar het kan wel. Hij gaat toch niet (als het niet hoeft) ontslag nemen op een genante wijze, en problemen met z’n gezin? Als een vrouw met berichtjes naar buiten komt is dat veel erger.

Nu zal het voor Ajax blijken hoe een ander het gaat doen? Is de hand van Overmars echt zichtbaar? Hij heeft het fantastisch gedaan, maar, ook veel dingen niet goed geregeld wat betreft contracten van spelers, en natuurlijk ook een aantal miskopen.
Al met al heeft hij het meer dan prima gedaan, denk ik. Een echte zakenman.

6 februari 2022 om 23:58

Heel stellig en dan opeens. Ik zeg niet dat het zo gegaan is, maar het kan wel. Je kan zo bij de telegraaf werken. Los van dat ik benieuwd ben wat er nog verder bekend wordt

7 februari 2022 om 06:49

LOL. Je roept allemaal aannames en dan zeg je dat je niet zeker weet of het zo is gegaan. Je weet niet eens of hij zich schaamt omdat hij bang is dat het nog erger kan worden. Ook dát is een aanname van je.

Wat is dat toch steeds? Is het nou zo moeilijk om normaal te doen tegen een vrouw? Waarom altijd over grenzen heen willen gaan. Zijn we dan echt zo dom dat we niet door hebben dat bepaald gedrag gewoon niet ok is? En waarom moeten zoveel mensen hun gezin besodemieteren? Blijf dan gewoon vrijgezel zeg.

Man man ik schrik hier wel van hoor. Hoop dat er iemand op z’n plek komt die net zo goed kan onderhandelen. We moeten niet weer terug naar die tijd dat onze beste spelers voor 16 miljoen in termijnen vertrokken.

7 februari 2022 om 00:06

Namens mijzelf en alle mannen die wel gewoon voor de volle 100% bij hun verstand zijn en vrouwen met het respect en fatsoen behandelen dat zij verdienen: Spreek alsjeblieft niet van we. Dit soort gedrag is een groot probleem, maar fatsoenlijke mannen moeten zich niet schuldig gaan voelen voor het wangedrag van de rotte appels die hun machtspositie misbruiken.

Als ik het begrijp dan gaat het alleen over appjes en/of mailtjes, hij heeft aan niemand gezeten. Ik zal hier wel waanzinnig over aangevallen worden maar persoonlijk vind ik het versturen van berichtjes lang niet zo erg als handtastelijk zijn en ook geen directe reden om direct ontslag te nemen, wel om een goed gesprek te voeren. Zonder al dat gedoe bij the Voice had hij hoogstwaarschijnlijk ook niet opgestapt. We moeten wel een beetje oppassen dat het geen heksenjacht wordt op de man want laten we wel zijn, er zijn ook meer dan voldoende vrouwen die sexueel getinte berichtjes versturen..

7 februari 2022 om 00:12

Nou. Het gaat dus niet om een foute opmerking op een bedrijfsfeestje waar je met een aantekening in je dossier vanaf komt. In het artikel en in het persbericht van Ajax staat dat hij gedurende een langere periode grensoverschrijdende berichten heeft verstuurd naar meerdere vrouwen. Dan is er geen sprake meer van een incident, maar van een patroon, en kan ontslag --zeker op de manier waarop Ajax het communiceert-- een hele nette oplossing zijn.

7 februari 2022 om 01:47

Ok ...je hebt dan gelijk. Ik ging van een foute grap over blondjes uit. Als dit al jaren zo is...

7 februari 2022 om 00:55

"ik zal hier wel waanzinnig over aangevallen worden maar persoonlijk vind ik het versturen van berichtjes lang niet zo erg als handtastelijk zijn en ook geen directe reden om direct ontslag te nemen"

Ben ik niet met je eens. Ik heb natuurlijk geen flauw idee van wat Overmars uitgespookt heeft, maar ik schets even een voorbeeld.
Stel je nou eens voor dat je een jonge vrouw bent, je hebt een prachtige baan en over een paar maanden loopt je tijdelijke contract af. Je wil ontzettend graag je baan behouden en hoopt op een vast contract, omdat je een huis wil gaan kopen. En dan krijg je een appje van je baas: "geil rokje had je aan vandaag. Misschien moet je dat vaker dragen, ik moet immers binnenkort gaan beslissen over je contract... "
Ook zoiets is "slechts een berichtje". Maar vind je dat een leidinggevende die zoiets doet in functie moet kunnen blijven?

7 februari 2022 om 06:51

@Cabinessence, dan dien je een klacht in (je hebt immers bewijs) of, als je contract niet wordt verlengd, start je een procedure en vraag je om een schadevergoeding. Zo simpel is het.

7 februari 2022 om 01:45

Met je eens: appjes kunnen gecounterd worden, fysieke aanraking t/ m verkrachting is iets van een andre orde. Overmars is geen Ali B met zn 4 aangiftes.
Verkrachting: zeer hard aanpakken, maar wat ongepaste berichtjes v8nd ik grond voor excuses etc , niet voor zelfontslag

Ik denk dat the Voice een brandhaard is geweest dat ervoor heeft gezorgd dat de medewerksters bij Ajax de motivatie hebben gekregen om het aan te kaarten. Ik denk dat het zonder the Voice waarschijnlijk met een sisser zou aflopen. Daarom kon Ajax niks anders doen dan Overmars wegsturen. Ik denk dat er nog vele bekende personen nog zullen volgen (dit is het begin). Waarschijnlijk ook vele gevallen die we niet zullen horen, de vrouwen voelen zich nu een stuk sterker.

Dat moet wel een donderslag op klaarlichte dag zijn geweest, dat hij ook per direct op stapt. Het oordeel blijft natuurlijk niet echt uit als hij zelf per direct op stapt. Na het voorgaande crypto oplichtingsschandaal en dit begin je toch wel te twijfelen aan Marc Overmars de persoon...

Ik ga er van uit dat het waarschijnlijk niet om een verkeerd begrepen appje of opmerking gaat. Het feit dat hij nu per direct opstapt kan duiden op iets wat ver van gewild is. Overmars heeft hoogstwaarschijnlijk met z'n eigen gedrag een bom in de JC ArenA laten afgaan. Sportief gezien is dit heel goed nieuws voor fans die niks met Ajax hebben.

Mooizo, aanpakken dit soort kneuzen! Hoop dat er meer viespeuken volgen die denken onaantastbaar te zijn

Wow, echt geschokt gewoon.

Maargoed. En door. Ajax en van der Sar zullen wel een plan hebben. Afhankelijk zijn van één iemand kan niet als organisatie.

Had ik niet achter Marc Overmars gezocht!
Heel Triest, een man met Status, gaat zo ten onder!
Denk dat hij Nergens meer aan de bak komt.
Schande voor iedereen die Ajax een warm hart toe draagt.

Ben je getrouwd en heb je een mooie vrouw wat ik zag en heb je kids en je bent rijk en doe je dit waarom.
We zullen hem missen maar zijn ontslag is terecht.
Hoop dat ajax een opvolger kan vinden, ik gok dat dit Gerry Hamstra gaat worden als ik zijn naam goed heb

Wat een donderslag bij heldere hemel is dit... hoop dat de gene die hij getroffen heeft met dit gedrag hiermee genoegdoening krijgen. Marc toch wel de man die met in eerste instantie hand op de knip samen met de Boer 4 keer kampioen werd.. en daarna kon gaan uitgeven en een mooi team formeerde. Maar ook hij was niet onfeilbaar zie de aflopende contracten van mensen die voor niks weglopen waar hij ook verantwoordelijk voor was en de situatie met Gravenberch die er nu aankomt dat gebeurt hem ook! Ben benieuwd of Ajax intern iemand heeft die dit gaat invullen of extern iemand aantrekt... nogmaals als dit gebeurt is hoop ik dat betreffende dames zich nu beter voelen en veilig op de werkvloer zijn....

7 februari 2022 om 08:50

Genoegdoening krijgen omdat hij opstapt ? Wij kennen allemaal de berichten niet, maar als jij lastig gevallen wordt door je directeur kun jij hier behoorlijke emotionele schade van oplopen. Deze schade is niet in 1 keer weg als deze directeur zijn ontslag indient. Zelfs al zou hij gerechtelijk bestraft worden, is de emotionele schade niet in 1 keer verdwenen.

Ik schat in dat het niet alleen bij grensoverschrijdende berichten is gebleven. Los van het mogelijke leed van vrouwelijke slachtoffers is dit ook sportief een zwarte dag voor Ajax.

7 februari 2022 om 00:21

Nee, het is vooral een zwarte periode voor de slachtoffers.

7 februari 2022 om 00:55

Beide wat mij betreft, al ligt het ook aan het feit of het enkel bij wat berichten is gebleven of er ook fysiek iets heeft plaats gevonden. Dat is ons nu nog onduidelijk.

7 februari 2022 om 00:58

Dat is inderdaad onduidelijk. Ik vindt het alleen moeilijk in te denken dat er niet veel is gebeurd als een persoon als Overmars per direct opstapt. Dat doe je niet zomaar, zeker niet iemand in zijn positie en met zijn reputatie. Enfin, daar zullen we wellicht meer over te horen krijgen in de toekomst.

Dit is het topje van de ijsberg, in elke sector/organisatie of überhaupt plek waar mensen samen komen kan dit gebeuren én gebeurt dit. Kan er niet eens verbaasd meer om zijn. Toch had ik dit niet zien aankomen op deze zondagnacht.

Waar ik wél verbaasd om ben zijn de enkele reacties hier die ontkennen dat dit een mannenprobleem is. Mja, allemaal super gevoelig enzo. 🤡

7 februari 2022 om 00:35

Precies dit! Ben ook niet verbaasd. Dit gedrag komt werkelijk overal voor. Wordt tijd dat er eens goed wordt opgetreden tegen dit gedrag.

Meer dan begrijpelijk dat Overmars dan weg moet. Dat geld voor iedereen die dit doet alleen zal het voor Ajax zwaar zijn hem te vervangen.

Goh!!! Ik lees veel berichten hier. Veel over zijn opvolger. Ook veel over wat ie allemaal heeft gedaan voor Ajax.

Heel weinig over de slachtoffers. Schamen of niet? Bah!

7 februari 2022 om 00:37

Het is ook heel erg voor de slachtoffers maar jij loopt nu met jou meerdere haat berichten tegen ajax alleen maar te provoceren.

7 februari 2022 om 00:50

Zover nu bekend is heeft hij grensoverschrijdende berichten gestuurd naar vrouwen..... that's it. Niet goed, niet gepast en niet te accepteren, maar doe niet alsof al die vrouwen nazorg nodig zullen hebben en stichting korrelatie gaan bellen.... er is niemand aangerand, laat staan verkracht. Zullen we even landen met z'n allen en niet meegaan in de hetze die er nu gaande is met iedereen die woke wil zijn en iedereen die SJW wil zijn??

Damn.... zoals gezegd, hij moet hierom wel weg en het is meer dan zonde, maar termen als: vuil monster slaan nergens op. Wat moet je Marc Dutroux dan noemen?

7 februari 2022 om 04:23

Woorden hebben ook impact, zeker als ze elke dag met elkaar werken, en grens overschrijdend is niet van 'je ziet er leuk uit' maar meer 'wil met je ne......' , heeft mazzel dat er een man/vriend hem niet een keer heb opgewacht om hem aan de tand te voelen over zijn uitspraken.

Nu opstappen, laten zien dat je het verschrikkelijk vind. De dames in kwestie hun 1 minute of fame geven. Volgende week in Engeland aan de slag. Als het extreem overschrijdend gedrag is, is dit niet goed te praten maar het is allemaal zo makkelijk nu.. zoals ik al schreef, aangeven hoe erg ze het allemaal vinden en het waait voorbij.. al deze marketing troep.. bah.. van beide kanten

7 februari 2022 om 04:19

Nee einde carriere , geen club gaat zijn vingers aan hem branden.

Overmars was vroeger een van m’n idolen en als beleidsmaker bij Ajax had ik erg respect voor zijn prestaties maar die valt nu flink van z’n voetstuk.

Blijft toch lastig.. respectvol met vrouwen communiceren.. Blij dat hij weg is, maar wow wat is dit een bittere pil om te slikken.

Quote Studio Voetbal presentator: "en natuurlijk vreselijk voor alle slachtoffers.".

Leveren "grensoverschrijdende berichtjes" nou echt slachtoffers op die iets vreselijks mee hebben gemaakt?

Het zullen misschien berichten met een walgelijke inhoud zijn geweest. Maar hij heeft, voor zover tot nog toe bekend is, toch niemand fysiek iets aangedaan?

7 februari 2022 om 01:14

Maar sinds wanneer is iets pas erg/vreselijk/traumatisch als het ‘fysiek’ is? Woorden doen ertoe. Je hebt niet alleen met je klauwen van een ander af te blijven, maar ook te letten op wat je zegt. Mentale pijn kan even schadelijk zijn. Laten we dat vooral niet kleiner maken dan dat ‘t is.

7 februari 2022 om 04:18

Ja dat doen ze zeker in zijn positie, denk is dat ze wel elkaar weer onder ogen moet komen, de vrouw in kwestie kan ook getrouwd zijn, denk haar man/ vriend daar niet echt van gediend is over dat soort opmerkingen van de direkteur

7 februari 2022 om 06:53

En als die vriend niet gediend is van dat soort opmerkingen raakt de vrouw getraumatiseerd?

Één man en één vrouw samen maakt altijd dat er drie aanwezig zijn. Gelet op de hoge oppervlakkigheidsgehalte zullen er weinig zijn die snappen wat hiermee wordt bedoeld.

Overmars werd ook gechanteerd door Boos dat hij openbaar ging maken dat hij in een dubieus crypto wereldje zat. Misschien is het inmiddels al een optelsom voor de RvC.

Wel sluw trouwens om dit nieuws naar buiten te brengen na de deadlines van de kranten.

En wij maar denken, goh wat een gekke timing. Over alles is nagedacht.

7 februari 2022 om 01:15

Ja, het is niet zo dat al die kranten online mediums hebben oid...

7 februari 2022 om 04:55

Je zou bijna denken dat ze beursgenoteerd zijn

Het enige verassende is de naam Overmars. Niet dat dit soort zaken ook spelen in de voetbalwereld. Helaas is dit aan de gang in de hele samenleving. En dat is al jaren! Alleen wordt nu pas duidelijk dat het ontzettend fout is.
Voor de rest moeten we ook allemaal het onderzoek en de uitkomsten daarvan afwachten, voordat we met zijn alle gaan oordelen en veroordelen.

Aangezien die hele compleet doorgeslagen woke "metoo" beweging ook al genoeg onschuldige slachtoffers heeft gemaakt in de States met hun heksenjachten wil ik toch echt weten wat er exact gebeurd is. Totdat dit niet naar buiten komt neem ik het maar voor kennisgeving aan, stellen dat er iets "grens overschrijdend" gebeurt is maar niet zeggen wat het exact was kan ik weinig mee.

Wat een vervelend nieuws dit zeg! Ik hoop niet dat dit gevolgen heeft voor Ajax! Hij deed fantastisch werk!

Maar hoe haalt hij het in zijn hoofd om zulke dingen te zeggen en doen? Ik begrijp dat echt niet. Feit is dat dit vroeger net zoveel en wellicht zelfs meer gebeurde. Terecht dat je dan moet opstappen.

Maar ik kan daar niet bij met mijn hoofd. Je weet dat alles onder een vergrootgals komt te liggen. Nu mag je het thuis ook nog uitleggen. Waarom vraag je je toch af!

Geld en roem maakt genoeg mensen nog erger en schaamteloos! Maar terecht dat vrouwen vandaag de dag beter beschermd worden. Wat ik in mijn leven al heb meegemaakt als man wat men tegen vrouwen zegt is ongehoord.

Meeste mannen beseffen niet dat dit niet kan en dat ze vrouwen heel erg kwetsen. Tegen mannen kan je dit soort praat wel zeggen en lachen we erom. Maar het is iets wat in veel mannen zit helaas.

Hopelijk voor Ajax geen al te grote gevolgen. Dat er straks iemand zit die net zo capabel is. Eeuwige zonde!

" berichten..."
Alle lof voor Overmars hoor
Maar zijn we niet aan het doorslaan?
BERICHTEN...het zijn geen handtastelijkheden ( Rietman bij veel.meisjes bij de Voice) laat stasn 4 verkrachtingen van Ali B ( wederom.bij de Voice)..
Vrouwen zijn goed opgeleid, economisch onafhankelijk en niet op hun mondje gevallen; een ' ongepaste' opmerking bijv over " blonde vrouwen" kun je ook retourneren mbt " wijkende haarlijnen bij ex voetballers"...
Begrijp me goed, straffen van aanrandingen en verkrachting mogen zeer fors omhoog van mij. Maar excuses en een goedmakerij vanwege ingezien foute opmerkingen is voor mij wel genoeg

Grensoverschrijdend gedrag, daar wordt ik zo moe van. Als je tegenwoordig tegen je collega zegt dat ze er vandaag ontzettend mooi uitziet, dan heb je al een probleem. Op de versier tour hoeft de jeugd ook niet meer te gaan, want dan wordt het automatisch een avondje brommen. Begrijp me niet verkeerd, vrouwen aanranden/verkrachten is fouter dan fout.

7 februari 2022 om 01:46

Exact, die woke kant gaan we op met z’n allen. Serieus slechte zaak. Iemand in de kroeg proberen te zoenen omdat je denkt dat ze dat leuk zal vinden wordt een rechtszaak als ze haar hoofd wegtrekt er er niet van gediend blijkt te zijn volgens velen hier. Wat is er gebeurd met een blauwtje lopen en hup, door met je leven? Tere zieltjes allemaal.

7 februari 2022 om 01:50

Je kan hier inderdaad iemand serieus mee beschadigen. Heel veel mensen zouden hun woorden in moeten slikken als het lijkt mee te vallen uiteindelijk. En in het buitenland waait het ook over. Nu is het wel altijd beter om een slachtoffer te geloven dan een dader (lijkt me een no brainer) maar de grens is nog altijd totaal niet zichtbaar. En dat kan serieuze gevolgen hebben als je gewoon onschuldig blijkt te zijn.

7 februari 2022 om 02:14

Ajax heeft zijn handen al een keertje voor de ogen gehouden, en daarbij zijn serieus mensen beschadigd en nu dit.( Ajax niks mee te maken)Je kan dit woke noemen of wat je wil, maar als meerdere vrouwen van je last hebben terwijl jij een vrouw thuis hebt lopen? Pff, triest überhaupt om het contact te zoeken. Het is zodanig zo dat hij z'n positie dus vervalt

Dat je een schuine, of iets buiten de boord éénmaal reageert tot daar, maar kom op.. je bent een gebonden man. Echter wel eens met Musi, je moet een vrouw wel kunnen versieren.

7 februari 2022 om 02:29

Zeker, de club heeft absoluut de juiste en enige beslissing genomen. Ook niet gek dat Overmars zelf de schuld op zich neemt en niet de club, dan heeft ie echt wel een grens overschreden. Het is nu afwachten of er niet meer mensen betrokken zijn, normaal gesproken zijn er zelden of nooit precies 2 mensen betrokken in dit verhaal, werd laatst ook weer pijnlijk duidelijk. Ook benieuwd of dit bij andere clubs gevolgen gaat hebben, het is vrij naief om te denken dat dit alleen bij Ajax gebeurd..

7 februari 2022 om 03:45

Ajax heeft ook gehandeld als een heer in deze als organisatie. Het is jammer dat zo'n man naar alle waarschijnlijkheid de club verlaat na een historische impact en zeker, waarschijnlijk is dit het topje spijtig nog maar. Echter wel knap dat je eigen foute daden kan herkennen, en hij niet als iemand wegkruipt als de consequenties er komen van z'n daden

7 februari 2022 om 04:13

Hij is getrouwd, is direkteur, moet je dat niet doen, daar is niks Woke aan. Gewoon normaal zaken praktijken, bij elke firma wordt je dan ontslagen , en terecht.

De berichten zouden dan wel zodanig een heftige vorm aannemen dat hij per direct hierbij een stap terug neemt, maar bij mogelijke oplichting niet. Ben benieuwd hoe Ajax verder zal handelen, vind Hamstra niet een wonder.

En weer zo'n idioot die zich blijkbaar niet kan gedragen tegenover dames. En dan ook nog zeuren dat ze hem nu met rust moeten laten...dacht je dat ook toen je die dames lastig viel met berichtjes...Hier in Thailand weten ze wel raad met zo'n kleine viespeukjes. Bah beschamend

7 februari 2022 om 06:55

Je bedoelt Thailand waar sex een toeristische attractie is?

7 februari 2022 om 13:18

Dat je niks van Thailand afweet laat je hele ( extreem domme ) reactie zien.

Dag Carriere , ook Newcastle kan ie op ze buik schrijven. Gaat hem vele miljoenen kosten denk zijn vrouw en kinderen niet erg blij zijn.

Begint me beetje me strot uit te hangen met dat grensoverschrijdend gedrag die vrouw mag der ogen uit der kop schamen als je tegenwoordig alleen al kijkt wordt je er gelijk aan betist ,kijk mocht zo zijn dat je aan iemand zit ( geslachtdeel ) dan zeg ik ja maar dat zal hier niet aan de hand zijn .

Dit gedrag valt niet goed te praten dus de enige juiste beslissing van Ajax

Qua werk wel zonde want heeft het geweldig gedaan

Deze zag ik niet aankomen, dit zal er wel even inhakken bij Ajax. Als je weggaat vanwege grensoverschrijdende appjes dan zal het nog wel wat verder gegaan zijn dan "schatje, mag ik je foto", wat op zich al over de grens gaat in een werksituatie.

Eigenlijk vind ik dat de directie zijn opstappen had moeten tegen houden zolang hij niets fysieks heeft uitgevoerd. Straf hem door een officiële waarschuwing te geven, de shaming had moeten laten ondergaan en maatregelen had moeten nemen binnen de club. Laat hem zelf ook maar nadenken over een boete en hem zijn excuses laten aanbieden.

Er is gewoon geen goed beleid hoe met openbare figuren hier mee om te gaan. Hij heeft onzedelijke berichten gestuurd en is zijn hele leven kwijt. Stel nou dat hij andersoortige onbeschaafde berichten had verstuurd, die verder niet strafbaar zijn maar wel hoogst asociaal, dan had dit niet zijn baan gekost.

7 februari 2022 om 08:44

Wat een belachelijke beslissing. Hij maakt als directeur (machts) misbruik van zijn positie en heeft on toelatend gedrag vertoond. Je moet hem juist ontslaan en aangeven dat dit gedrag niet gewenst is.

Ajax komt het laatste jaar wel vaker vervelend in het nieuws. Eerst Promes die beschuldigd wordt, daarna Labyad, toen het niet houden aan de coronaregels (wat als je het vergelijkt met deze andere punten reuze meevalt) en nu dit weer dit. In ongeveer een jaar tijd komt er dan toch wel behoorlijk wat voorbij. Waarbij natuurlijk het lot van de slachtoffers het ergste is wat er is.

Even een balletje opgooien en de moraalridder uithangen hoor. Welk aandeel heeft VZ zelf in beeldvorming en wat de VZ-klant voorgeschoteld krijgt. De items met Wag's of andere functionele quasi bloot foto's, omdat het met voetbal te maken heeft. Zo heeft VZ toch ook een aandeel in de beeldvorming, in de zin "vrouwen zijn lekker om naar te kijken". De vrouwelijke Italiaanse scheidsrechter 2 weken geleden die slachtoffer was van wraakporno, dat was geen foto in kostuum op het veld. Natuuuuuuurlijk moet iedereen hier kunnen filteren, maar hoeveel kunnen dat objectief, qua leeftijd of intellect? Dat moet je leren in je opvoeding, hoeveel hebben niet een gezonde opvoeding? Wat mij betreft gaat VZ in de censuur en concentreert zich volledig op voetbal (en ook geen boulevard randzaken).

7 februari 2022 om 09:16

Helemaal mee eens ik verbaas me hier ook over. Neem bijvoorbeeld al die vrouwelijke influencers op instagram. Het moet allemaal met zo weinig mogelijk kleding of zo strak mogelijk dat alle vormen goed zichtbaar zijn of de dames in sportschool lekker straks topje met zo'n strak mogelijke legging. Sorry hoor maar dan moet je gewoon kijken....

7 februari 2022 om 13:23

Kijken zal en hééft ook geen enkele dame een probleem mee hebben. Maar je hele reactie laat zien dat je geen enkele idee hebt waar het probleem zit. Als de dames in een boerka zouden lopen zou je dan tevreden zijn of óók niet, want blijkbaar mag een vrouw volgens je eigen logica niet aantrekken wat ze zelf wil.

7 februari 2022 om 13:44

Je legt nog al wat woorden in mn mond en denk te weten hoe ik denk.

Volgens mij snap je mn punt niet en dat is dat er ook genoeg dames zijn die door dit soort dingen als lust object worden gezien (beeldvorming). En een bepaalde groep dit als een standaard ziet voor elke vrouw.

Even naar het jaarverslag van Ajax gekeken. Er werken ongeveer 130 dames bij Ajax, waaronder het vrouwenteam (wat onder Overmars valt). Dat is blijkbaar 26% van het personeelsbestand. Benieuwd naar wat er is gebeurd en in welke hoek de slachtoffers zich bevinden. Het is altijd triest, maar ik mag hopen dat het niet om jonge speelsters gaat. Zullen het nog zien.

Niet best weer dit. Vraag me wel af waar de ondergrens ligt in deze hele discussie, wat kan nou nog wel en wat kan niet meer... I am lost. Met een vrouw versieren lijk je tegenwoordig een serieus #metoo te nemen. Wat voor de 1 onschuldig lijkt is voor de ander blijkbaar een ernstig verhaal. Al met al niet goed wat Marc hier gedaan heeft, had zich beter gewoon alleen op voetbal kunnen richten. Volgens mij heeft hij ook al genoeg vrouwelijke aandacht gehad in z'n leven, dus daar had ie het ook niet voor hoeven doen. Gaat Ajax veel kwaliteit en uiteindelijk sportief resultaat kosten vrees ik.

Hahaha wtf dit is echt Breaking News ten top. Dit meen je niet. Chaos bij Ajax upcoming??? Benieuwd wie ze nu aantrekken.

Ach ja aan het einde van de dag zijn we en blijven we mannen

Daar waar ik het me bij die twee van The Voice perfect kan inbeelden, heb ik dat bij Overmars totaal niet. Zo zie je maar weer dat mensen ook een hele andere kant hebben. Het feit dat hij opstapt is voor mij voldoende bewijs dat er daadwerkelijk dingen zijn voorgevallen, zeker omdat hij het ook half toegeeft. Jammer, Overmars was voor mij de beste TD van Ajax ooit. Maar goed… Wie nu? Marcel Brands?

Wat is dit een aanfluiting voor Ajax zeg. Als kind was ik al fan van Overmars als speler en nu als TD stond hij er bij mij ook enorm goed op. Dit doet toch wel pijn om te lezen hoor, i.i.g. wel beter dat hij meteen opstapt en niet eerst nog even aanblijft met alle negatieve zooi eromheen, want daar was Ajax ook niet beter van geworden.

Ik vraag me alleen wel af of hij gewoon domme dingen heeft gedaan of echt foute (strafbare) zaken. Ik had dit zo niet verwacht van deze man, ik ben er een beetje sprakeloos van. Ze brengen het nu nog naar buiten als grensoverschrijdende berichten, maar wat houdt dat in en wat volgt er nog.

Met afschuw en verbazing lees hoe een stevig deel hier alles maar bagatelliseert wat Overmars en ook anderen van dat soort macht misbruikers flikt.
Het is gewoon een kwestie van fatsoen, respect en opvoeding dat je je tegen dames gedraagt, hoe oud of hoe jong ze ook zijn. Geen enkele dame zal en heeft een probleem met een normaal compliment, geen enkele dame zal in bv een kroeg een probleem hebben met leuk normaal flirten. Waar elke vrouw problemen mee zullen hebben als van die niks zeggende figuren zich niet kunnen gedragen zowel in gebaar, geschrift e.o. taal gebruik. Maar blijkbaar zijn dat zaken die men niet meekrijgt in de opvoeding, normaal doen tegen dames.
Dikke vette boete geven walgelijke stumpers,... bah wat een volk.

Ben benieuwd hoe Derksen en z'n matties dit gaan aanvliegen vanavond, lijkt alsof alleen zij nog weg komen met zogenaamde kleedkamer praat.

Maar ik lees trouwens net dat Ajax jaren lang z'n eigen "ron Jeremy" in huis had.

Maargoed, alleemaal vanavond even afstemmen om weer les te krijgen hoe het echt heurt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren