Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

John de Jong: ‘Samen met Ibrahim Sangaré was hij het meest gewild’

Laatste update:

John de Jong bestempelt het binnenhalen van Joey Veerman als de grootste uitdaging van de winterse transferperiode bij PSV. De directeur voetbalzaken van de Eindhovenaren voelde zich gedwongen tot actie, daar Davy Pröpper per direct stopte met voetballen en ook Ibrahim Sangaré en Érick Gutiérrez de club op korte termijn dreigden te verlaten. Zeker voor Sangaré was er de afgelopen maand uitvoerige interesse, zo onhult De Jong in een terugblik bij PSV TV.

Het slagveld begon voor De Jong bij de mededeling van Pröpper. De dertigjarige oud-international gaf begin januari aan 'klaar te zijn in het topvoetbal' en leverde zijn nog anderhalf jaar durende contract bij PSV in. "Dat wist ik rond de kerst", vertelt De Jong. "Daarna heb ik erover nagedacht hoe we ons middenveld konden versterken. Ook op de lange termijn, met het idee dat er ook veel rondom Sangaré speelde, en Gutierrez die nog maar een contract voor anderhalf jaar heeft."

Het plotselinge karakter van Pröppers aankondiging kwam echter ook voor De Jong onverwacht, waardoor de transfer van Veerman in een stroomversnelling kwam. De middenvelder kwam uiteindelijk voor zes miljoen euro over van sc Heerenveen. "De trainer (Roger Schmidt, red.) en ik dachten dat hij een directe versterking zou zijn voor na de winterstop", verklaart De Jong. "En het is een goede optie voor de lange termijn. Veerman heeft zich vooralsnog goed aangepast, ik denk dat het wel een goede fit is."

PSV geeft Newcastle United bij voorbaat nul op het rekest

Newcastle United was afgelopen transferperiode naar verluidt een van de clubs die hengelde naar de diensten van Sangaré.Lees artikel

Veerman blijft in ieder geval nog tot het einde van het lopende seizoen teamgenoot van Sangaré, voor wie brede belangstelling uit de Premier League was, aldus De Jong. De bestuurder heeft er naar eigen zeggen 'flink wat tijd ingestoken' om de Ivoriaan tot de zomer te behouden. "Dat is: veel tijd met zijn zaakwaarnemer. Ibrahim heeft zich zelf vooral gefocust op de Afrika Cup, dat is waar hij met zijn hoofd zat. Het zat hem voor mij vooral in het schetsen van het toekomstperspectief: waar wij voor willen gaan in de tweede seizoenshelft. Dat heb ik meerdere malen bij hem en zijn zaakwaarnemer neergelegd. Om samen onze doelen te bereiken." PSV is vooralsnog volop in de race voor het kampioenschap, de TOTO KNVB Beker en de Conference League.

Naast Sangaré was ook Cody Gakpo een populair object op de winterse transfermarkt. Voetbal International en het Eindhovens Dagblad meldden afgelopen week zelfs dat de buitenspeler al oriënterende gesprekken had gevoerd met Liverpool en Manchester City. Niet veel later tekende Gakpo echter een verbeterd contract bij PSV, dat hem tot medio 2026 aan de Eindhovenaren verbindt. "Samen met Sangaré was hij degene waar de meeste interesse in was", bevestigt De Jong. "Voor hoe lang wij hem nog voor de club behouden, dat weet ik niet. Dat hangt ook af van zijn prestaties in de tweede seizoenshelft."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ook hier een net maar niets zeggend interview. Ik ben benieuwd welke TD er nog meer open deuren in gaat trappen.

1 februari 2022 om 21:55

Net als Overmars komt hij met een duidelijk verhaal maar beide verhalen zijn niets zeggend. Het is alleen opvallend dat Overmars alleen maar pluimen krijgt voor open deuren en de Jong hieronder kritiek krijgt voor dezelfde open deuren.

1 februari 2022 om 22:20

Ãœberhaupt Overmars met John de Jong vergelijken, is een beetje als appels met peren vergelijken niet Janssen?

1 februari 2022 om 22:22

Daar gaat het in dit geval toch niet om?

1 februari 2022 om 22:41

Pantelic, zijn volgens mij toch allebei Td's en geven allebei eenzelfde soort interview. Ze mogen verschillen in kwaliteit, maar in dit geval is het gewoon het vergelijken van 2 appels.

1 februari 2022 om 22:08

Omdat het beleid van Overmars veel duidelijker is dan dat van De Jong. Het interview met Overmars was geen openbaring, maar wat hij zegt klopt wel gewoon. Verder heeft Ajax 2 spelers gehaald (en 1 transfer geblokkeerd) en PSV 1 speler. Terwijl PSV veel meer de bezem door de selectie moet halen dan Ajax, zoals hieronder ook al meerdere malen aangegeven door psv supporters zelf.

1 februari 2022 om 22:14

Ze staan 2 punten achter !! Daarnaast komen een aantal geblesseerde spelers weer terug en is Sangare er ook weer. Daarnaast haal je geen bezem door de selectie in de winterstop, dit doe je in de zomer.

1 februari 2022 om 22:32

Nee maar alvast doorselecteren was geen slecht idee geweest denk je wel? Ze hebben Veerman puur gehaald omdat Propper stopte zo lijkt het. Dus is er gewoon 0 geanticipeerd op as zomer. Verder bestaat de helft van de selectie van PSV uit spelers die niet PSV waardig zijn als je het mij vraagt als Ajax supporter zjinde. Bruma, Doan, Thomas, Mwene, Mauro, Van Drommel en Max komen allemaal tekort. Maar goed, laat ze lekker aankloten daar in Eindhoven. Hieronder staan al genoeg psv supporters die er absoluut niet blij mee zijn. Raar dat jij dat niet ziet.

Ik vind het prachtig hoe groots John de Jong zichzelf eigenlijk op de borst klopt voor het binnenhalen van een speler als Veerman, terwijl Veerman zich echt nog moet bewijzen op het niveau dat PSV nastreeft en moet bewijzen dat constant te kunnen halen. Daarnaast was er zeker concurrentie voor Veerman, want het gonst al een tijd van geruchten over een transfer, naar de reden dat PSV hem binnen heeft gehaald is omdat zij meer wilde betalen dan andere clubs. Ik denk zeker dat Veerman in bepaalde periodes belangrijk kan worden voor PSV, maar zie uiteindelijk geen speler in hem die PSV echt gaat ontstegen of bij de hand gaat nemen. Om over deze transfer zo groots te doen is in mijn ogen misplaatst, maar het laat wel op een prachtige wijze zien hoe groot het gat tussen Ajax en PSV in bepaalde opzichten is geworden. Veerman werd bij ons nooit gezien als een serieuze optie, te licht voor het niveau dat we nastreven, maar bij PSV zijn ze maar wat blij met zo'n speler. En nu zullen sommigen wel beginnen over de stand, enkele wedstrijden of enkele individuele spelers bij Ajax, maar ik doel op het grotere plaatje.

1 februari 2022 om 21:37

Ik denk dat Veerman naast Sangaré wel echt een succes kan worden, dan hoeft hij verdedigend vrijwel niets te doen namelijk. Naast een Boscagi/Guti/Van Ginkel is het een stuk minder denk ik. Zaak voor Jdj om een goeie opvolger te vinden voor Sangaré. Lijkt me dat die wel gaat vertrekken komende zomer.

1 februari 2022 om 21:53

Ik denk ook zeker dat zij complementair zijn en een sterk duo kunnen vormen, hopelijk ook op Europa League niveau. Voor de Champions League zie ik Veerman, vooralsnog, echter tekort komen en ik betwijfel of hij de tijd krijgt om naast Sangare naar dat niveau toe te groeien. Ik denk dat Sangare eerder vertrekt en dan is het maar de vraag of PSV weer in staat is om zo'n speler te halen..

1 februari 2022 om 21:53

Dus eigenlijk kom je met je reactie even Ajax verheerlijken? Vrij nutteloze reactie als je het mij vraagt. En helemaal nergens voor nodig.

1 februari 2022 om 22:09

Sinds wanneer is een verschil aanstippen verheerlijken?

1 februari 2022 om 21:56

"en het is een goede optie voor de lange termijn. Veerman heeft zich vooralsnog goed aangepast, ik denk dat het wel een goede fit is."
Als dat op de borst kloppen is…. Allemachtig! Hoe bescheiden wil je het hebben?

1 februari 2022 om 22:05

Ik doel op de eerste zin. Dat het binnenhalen van Veerman de grootste uitdaging van deze transferperiode was. Dan wek je toch de indruk dat je zelf denk iets heel groots gedaan te hebben.

1 februari 2022 om 22:14

Wekt hij die indruk of wil jij heel graag dat hij die indruk wekt?

1 februari 2022 om 22:18

Haha 😂😂 Hij zegt het gewoon letterlijk, lijkt mij wel duidelijk hoe het zit, maar goed, laten we dat dan maar buiten beschouwing laten. Hier komen we toch niet uit. Wil je nog inhoudelijk reageren of was dit het?

1 februari 2022 om 22:21

Ja als het als een tang op een varken slaat zou ik het inderdaad maar buiten beschouwing laten.

1 februari 2022 om 22:31

Ja, want wat ik over Veerman zeg is natuurlijk vergezochte onzin waar niemand zich ooit in zou kunnen vinden? 😂

1 februari 2022 om 23:01

@detoekomst hij zegt letterlijk dat het de grootste uitdaging van de transferperiode is. Op de borst kloppen? Opkloppen is wat jij doet. Kun je wel over inhoud beginnen maar je bent tendentieus.

1 februari 2022 om 22:01

"Veerman werd bij ons nooit gezien als serieuze optie, te licht voor het niveau dat we nastreven"

Als je nou de volgende keer in een PSV topic over het almachtige Ajax komt pochen, is het misschien wel handig als je je eigen borstklopperij (waar je gek genoeg de Jong van beticht ja een heel normaal interview) even controleert. Quotes van Verweij over Veerman bij Ajax: "Erik ten Hag is gecharmeerd van Joey Veerman en het ene na het andere positieve rapport stroomt binnen. Maar er is één scout, Michel Doesburg, die het totaal niet in hem ziet zitten. Kennelijk heeft hij zoveel power dat Ajax niet doorpakt. De status is dat ze hem niet nodig hebben", zegt Verweij."

Tot zover jouw enorme gat tussen Ajax en PSV dus.

1 februari 2022 om 22:07

Haha, op basis van iets dat Verweij zegt? Denk jij nou echt dat Doesberg het transferbeleid regelt? Dat één scout dit kan blokkeren als de rest Veerman als directe en nodige versterking ziet?

1 februari 2022 om 22:11

Maar jij weet wel dat hij bij Ajax nooit een serieuze optie werd gezien? Mijn hemel de neerbuigendheid druipt van je reactie af joh.

1 februari 2022 om 22:12

Huh dus Verweij hoeven we niet te geloven maar jij die zegt dat geen optie is wel? Oke bijzonder..

1 februari 2022 om 22:14

Als hij wel een optie was, was hij wel gehaald of was er minimaal een poging gedaan om hem te halen. Denken jullie nou echt dat Ajax een Nederlandse speler in wie zij een directe (of indirecte) versterking zien voor dit bedrag laat lopen? En dat naar een directe concurrent?

1 februari 2022 om 22:20

Ah, de aloude "hij kan niet goed zijn want anders had Ajax hem wel gehaald". Klassieker.

1 februari 2022 om 22:28

Ja, en is dat zo gek dan? In het verleden was het vaak andersom. Maher, Narsingh, Mertens, nu is het even andersom en wellicht over enkele jaren trekken jullie weer de beste spelers naar Eindhoven.

2 februari 2022 om 06:55

Wat een frustratie zit er in al je reactie meneertje… tjeeminee.. overigens niet de eerste keer

1 februari 2022 om 22:09

Da's wel veel borstklopperij voor iemand die begint met een beschuldiging naar borstklopperij, De Toekomst. John de Jong zegt hier, mijn insziens, vrij weinig vreemds. En is nou ook niet heel erg op z'n eigen borst aan het kloppen, in tegenstelling tot iemand die een topic over PSV in komt om hoog van de toren te blazen over Ons Aller Ajax.

Prima dat Veerman geen doelwit voor Ons Aller Ajax was. Dat mag, maar is compleet irrelevant.
Net als dat het irrelevant is dat in een ander topic Overmars een heel interview geeft om in feite te zeggen "wij bij Ons Aller Ajax hadden meerdere doelstellingen, en op Brobbey na zijn die allemaal mislukt. Hier zijn wat manieren waarop ik recht lul wat krom is."

1 februari 2022 om 22:10

Waar haal jij het op de borst kloppen vandaan dan?

1 februari 2022 om 22:15

Het borstkloppen waar jij de Jong van beticht? Dat is je eerste zin.
Jouw eigen borstklopperij? Een topic over PSV binnen lopen om te verkondigen hoe veel beter het beleid van Ajax wel niet is. Dat is op de borst kloppen over hoeveel beter je eigen club wel niet bezig is. Iets wat niks met dit topic te maken heeft.

1 februari 2022 om 22:26

@Bananana, ik bekijk het natuurlijk door een Ajax bril, maar vind het wel relevant. Uit de eerste zin blijkt dat De Jong het een grote prestatie vind dat Veerman binnen is gehaald, maar of dat ook echt een goede prestatie is moet je afzetten naar hoe je concurrenten daar tegenaan kijken. Als De Jong deze transferperiode Henk Veerman had gehaald en hem zo had aangekondigd, had ik nog kritischer ernaar gekeken. Als men in Eindhoven pak hem beet Depay terug had gehaald en dit was gezegd, was ik ook dolenthousiast en vond ik zijn uitspraak volkomen terecht. Ik neem aan dat PSV de lat zo hoog legt dat ze de beste van het land willen zijn en dan moet daar ook je focus op liggen, daar moet je je vergelijk bij maken op je concurrenten. PSV kijkt daarbij naar Ajax en andersom is dat ook zo. Mijn reactie is niet zozeer borstklopperij. Zo is het niet bedoeld, maar meer het aanstippen van een verschil. En als PSV de lat bij spelers als Veerman legt en hun komst presenteert als "de grootste uitdaging van deze transferperiode" zie ik daarin een groot contrast met mijn club en vind ik dat PSV de lat niet hoog genoeg legt.

1 februari 2022 om 23:04

@De Toekomst Daar verdraai je de woorden van De Jong een beetje. Hij zei niet dat het een grote uitdaging was, maar dat het de grootste uitdagin was van deze transfer periode. Dat is niet zo'n gek statement toch? Het enige andere werk was het verlengen van Gakpo. Dan vindt ik het niet zo vreemd dat een nieuwe speler binnen halen een grotere uitdaging genoemd wordt dan een kind van de club verlengen.

2 februari 2022 om 00:52

Misschien off topic, maar waar komt in godsnaam dat 'ons aller ' vandaan? Ik zie het de laatste jaren heel vaak bij supporters van een bepaalde club, maar wat is dat voor potsierlijk gedoe echt?

2 februari 2022 om 10:11

@orgullo Ook off-topic dan van mijn kant. Het is, in ieder geval voor mij, een manier om de arrogantie die regelmatig vertoond wordt omtrent Ajax te parodiëren. De draak steken met Ajacieden die altijd alles met Ajax vergelijken, en vinden dat heel Nederlands trots op en supporter van die club zou moeten zijn.

1 februari 2022 om 22:11

De toekomst ieder team heeft zijn eigen voorkeuren. Ik denk dat psv nooit geen 13 miljoen voor Daramy gaat betalen omdat ze deze liever uit de jeugd halen.
Voor psv kan veerman en goede aanvulling zijn zeker nu propper stopte.

1 februari 2022 om 22:30

Zoals Bruma en Doan?

1 februari 2022 om 22:37

Dat zijn echt voorbeelden van hele domme transfers. PSV had met Ihatarren, Madueke en Pereiro helemaal geen Doan nodig. Hetzelfde geld natuurlijk voor Bruma met Bergwijn en Gakpo. Dat zijn gewoon echt compleet verkeerde prioriteiten van John de Jong geweest. Nu heeft PSV daardoor geld verloren en hebben ze een stapje terug moete doen, terwijl ze eerder goed bezig waren. Dan komt Corona er ook nog is bij en dan zit PSV met een nog grotere stap terug. Maar goed PSV heeft waarde op het veld dus er komt een herkansing, maar de jeugd redt John de Jong wel een beetje. Want zijn eerste transferzomer was desastreus, daarna heeft hij zichzelf redelijk herpakt.

1 februari 2022 om 22:43

@Memphis, Redelijk herpakt door afgelopen zomer spelers als Vinicius, Van Ginkel, Pröpper en Mwene te halen? Uiteraard ook goeie transfers gedaan met Ramalho en Sangaré een jaar eerder. Maar over de gehele balans scoort Jdj toch een dikke onvoldoende tot nu toe bij PSV? Wat heeft hij de club nu gebracht vanaf het moment dat hij TD werd? Ik wil overigens niet de niet objectiefe Ajacied uithangen hoor, snap best dat dat zo overkomt. Maar verbaast me dat vele PSV supporters Jdj nog krediet geven, en niet zoals @Gomes1psv wat harder zijn.

1 februari 2022 om 22:52

Hij heeft PSV weinig gebracht want sinds zijn komst ging PSV alleen maar achteruit als je het met het laatste seizoen van Cocu vergelijkt. Het is alleen wel zo dat Ajax sindsdien hard heeft geïnvesteerd. Daarnaast gaat hoe je het ook wend of keert corona niet in de koude kleren zitten. Was dat er niet dan verkoop je de goede spelers voor meer geld en maak je ook geen verliezen en kon PSV stappen maken.

De spelers die jij noemt kostte niet de hoofdprijs, sterker nog ze zijn gehuurd en waren transfervrij. Ik snap best dat er kritiek is en dat is geheel terecht, maar denk jij dan dat PSV er veel mee opschiet om hem eruit te gooien en toon Gerbands eruit te gooien. Wie ga je dan aanstellen? Mensen roepen nogal makkelijk dat er iemand uitgegooid moet worden. Maar wie zijn nou eigenlijk interessant voor PSV en beschikbaar? Bij AZ zit misschien een goed technisch beleid en wat betreft trainers vind ik alleen Koeman en eventueel Cocu interessant. De mensen van Ajax of Feyenoord komen natuurlijk nooit naar PSV.

2 februari 2022 om 00:29

Spot on. John de Jong haalde 31 spelers, waaronder (met overlap) 10 transfervrij voetballers, 7 huurlingen, 5 keepers en 2 spelers die pardoes in de top 5 duurste clubaankopen ooit terechtkwamen. Wat ze gemeen hebben? Geen enkele structurele bijdrage van deze volksverhuizing aan PSV’s Europese top32-ambitie, laat staan prijzen. Bovendien valt op hoe zwak, ziek of misselijk veel spelers zijn; afgelopen kalenderjaar 41(!) blessures! Een van de meest huiveringwekkende statistieken is echter wel dat John de Jong eigenhandig de totale opbrengst van Hirving Lozano in één zomer (zijn eerste transferluik) opbrandde aan miskopen. In het licht dat de scouting niet is uitgebreid, geen betere adviezen is gaan geven en nauwelijks creatieve vondsten doet die aankopen voor de hoofdprijs vermijden en lucratieve winsten beloven, hou je je hart vast als PSV komende zomer op zo’n €70M-€80M aan inkomsten kan rekenen en dit in de incapabele handen van De Jong komt. Dat is alsof je een 8-jarige de autosleutels geeft.

Meest bizar is wel dat deze legendarische wanprestatie totaal voorbij lijkt te gaan aan zowel club als media. Geen énkel geluid van kritiek. Waardoor het enige dat groeit bij PSV de zelfgenoegzaamheid is…

Het is misschien wat naief, maar als je je keeper vervangt en nog een goede rechtsback erbij haalt dan kan je volgend jaar een mooi seizoen tegemoet gaan. Ik doel dan vooral op het internationale gedeelte. Daar moet het gewoon beter. PSV moet volgend jaar de Champions League halen of in ieder geval overwinteren in de Europa League. Met spelers als Gakpo, Gotze, Sangare, Ramalho en Madueke moet dat toch kunnen. Zou ook zo mooi zijn voor het Nederlandse voetbal. Als Gakpo en Sangare vertrekken ga je er toch wel ver op achteruit met Bruma en Guti.

1 februari 2022 om 21:32

Mwah, in de spits voorzie ik ook nog wel wat problemen Europees, spelers als Gotze en Madueke moeten nog constanter worden, Veerman moet zich nog bewijzen, Max moet zijn niveau weer halen en centraal achterin vind ik het ook niet goed genoeg om Europees (lees: in de Champions League) echt iets klaar te spelen. Ik denk dat er nog wel het één en ander moet verbeteren bij PSV. Op dit moment acht ik alleen Sangare en Gakpo goed en stabiel genoeg.

1 februari 2022 om 21:35

Dit was de kans om centraal achterin een versterking te halen. Helemaal als Ahmedhodzic blijkbaar voor maar 4 miljoen is vertrokken naar Bordeaux.

1 februari 2022 om 21:50

Je moet het geld ook wel hebben. Ik denk niet dat PSV deze transferperiode Veerman en die verdediger had kunnen halen zonder te verkopen.

1 februari 2022 om 21:44

Ik zie PSV geen nieuwe keeper halen. Daarmee tekent Jdj namelijk zijn eigen doodvonnis. De schoonmaak moet er gewoon flink doorheen, in de selectie maar ook in het bestuur. Mauro, Mwene, Guti, Van Ginkel, Drommel, Thomas, Bruma, Max en Zahavi komen allen (nog) te kort, sommigen verdienen zelfs een vermogen. Voor de Eredivisie is dat prima, maar zoals jij zegt moet de doelstelling minimaal overwintering in Europa League zijn. Sangaré zal verkocht worden voor de jackpot vermoed ik. Als je al die bovengenoemde spelers + Sangaré verkoopt voor een miljoen of 50 + de bedragen van Malen en Dumfries die niet uitgegeven zijn kan PSV de selectie écht goed versterken. Daarvoor moeten ze eerst dé grote slag slaan, door Jdj uit zijn functie te ontheven en Gebrands eigenlijk er achteraan. Die 2 zijn er in meerdere jaren niet in geslaagd PSV beter te maken, sterker nog, ze zijn denk ik zelfs achteruit gegaan. Nieuwe TD en een grote schoonmaak in de selectie. Nog een jaar Jdj geld laten verkwisten is funest voor PSV vermoed ik. Feyenoord komt dichterbij en Ajax loopt als maar verder weg.

1 februari 2022 om 22:19

Ik vind psv dit jaar beter dan vorig jaar, en dit ondanks dat ze bijna altijd last hadden van meerdere blessure gevallen. Ja ze hebben belangrijke wedstrijden verloren, maar bijvoorbeeld tegen ajax misten ze beide wedstrijden meerdere basisspelers terwijl ajax (bijna) compleet was. En ja ze moeten doorselecteren maar dat moet ajax ook. Want ook daar zul je spelers moeten vervangen.

1 februari 2022 om 22:20

@messibazoer,

Is dat niet wat overdreven. Zijn eigen doodvonnis? Kijk je kan John de Jong van alles kwalijk nemen maar dat een speler ooit niet slaagt zal altijd gebeuren wie je ook haalt. De man van jouw plaatje staat ook nog op 1 goal in de ligue 1, voor mij de beste voetballer ooit. Zo werkt het nou eenmaal in de voetbalwereld. De spelers die jij noemt komen naar mijn mening ook tekort voor de basis, maar buiten Zahavi en Bruma kan je iedereen als selectieopvulling gebruiken. Als Max weer in vorm komt is hij ook goed genoeg voor PSV.

Mensen uit hun functie ontheven heeft denk ik weinig nut, het is nou niet dat de goede technische directeuren voor het oprapen liggen. Ook is Gerbrands naar mijn mening gewoon een van de betere directeuren.

1 februari 2022 om 22:23

Ik denk ook dat deze spelers niets over doen voor de wissels van Ajax. Want op de bank van ajax zie ik ook niet veel spelers zitten waar je de CL me gaat winnen.

1 februari 2022 om 22:58

@Janssen, wiens bank beter is is natuurlijk subjectief en vaak hangt de beoordeling van een bank erg samen met de meest recente prestaties van die bankspelers. Het is dus allemaal moeilijk te zeggen, maar dat de bank van Ajax niet goed genoeg is voor het Champions League niveau ben ik wel zeker met je eens. Als ik even snel denk zie ik alleen Onana, Tagliafico en Brobbey als pinchhitter in de buurt komen/iets toe kunnen voegen op dat niveau. Eventueel Klaassen als soort waterfilter. Maar overall komen we daar echt tekort. Misschien dat we tegen Benfica daar nog mee weg komen, maar gerust ben ik er niet op. Qls we terug moeten vallen op spelers als Schuurs, Danilo, Unuvar, Daramy, Labyad en eigenlijk ook nog Rensch houd ik mijn hart vast.

1 februari 2022 om 21:58

Als Sangare en Gakpo weggaan worden die echt niet vervangen door Bruma en Guti hoor. PSV heeft dan een miljoen of 50-60 op de bank (30-35 voor Gakpo en 20-25 voor Sangare schat ik zo) en gaat daar echt wel een deel van aanwenden voor vervangers.

Wat een faalhaas deze man zeg. PSV schreeuwt om een spits, doelman en een centrale verdediger. Haalt-ie alleen een middenvelder. Omdat hij alleen een verdediger wil huren. Vanaf 1 februari spelen Nathan Phillips bij Bournemouth en Anel Ahmedhodzic bij Bordeaux. Beide op huurbasis en laatstgenoemde zelfs met een koopoptie. Raadsel waarom je als PSV niet toehapt bij zulke voorwaarden.

En zelfs niet geinvesteerd met het oog op komende seizoen. Zahavi, Mvogo en Thomas vertrekken sowieso, Carlos Vinicius stuur je het liefst ook terug, bij kans zul je Doan, Bruma, Gutierrez en Romero verkopen en Gakpo en Sangaré zijn waarschijnlijk niet te houden komende zomer. Waarom dan niet alvast anticiperen? Haal een of enkele jonge talenten die alvast kunnen anticiperen in de komende maanden en er aan het begin van de zomer gewoon staan. Maar ik voorspel dat we met uitgebleven versterkingen tweede worden, in augustus weer niet op volle sterkte zijn en via kwalificatie opnieuw naast de pot pissen voor CL-kwalificatie. Laat staan een selectie van dat niveau hebben.

Deze man is echt een drama voor Psv's ambitie als topclub.

1 februari 2022 om 22:01

Jij weet het ongetwijfeld beter, maar ik vraag me bij PSV ook echt af of men de middelen heeft om hetgeen jij hier noemt/verlangt te realiseren. Kijk, dat huren met koopopties zal ongetwijfeld tot de mogelijkheden behoren, maar het nu aantrekken van enkele jonge talenten (die op termijn bepalende spelers kunnen worden) kost in de huidige markt gewoon enkele miljoenen per speler. En dan is het ook nog maar afwachten of zij op termijn voldoen.. Ik denk dat PSV met Veerman al een groot deel van het budget heeft verbruikt. Maar jij zal het beter weten.

2 februari 2022 om 12:30

PSV heeft op zaterdag dezelfde huurconstructie voor Nathan Phillips voorgesteld en kreeg te horen dat hij alleen verkocht mocht worden voor 12 miljoen. De volgende dag werd hij verhuurd aan Bournemouth.
Als je dat niet weet en toch deze onzin de wereld in helpt ben je zelf een faalhaas.
Als je dat wel wist en toch deze onzin de wereld in helpt ben je helemaal een faalhaas.

Ik was niet zo gecharmeerd van Sangare maar ik neem mijn woorden terug.
De afgelopen 2 maanden is hij echt onmisbaar geworden met zijn gesleur en gesleep en scoren op zijn tijd.
Hoop dat Psv nog even van hem kan genieten

1 februari 2022 om 22:00

Ik denk dat iedereen in Nederland verbaasd over zijn ontwikkeling. Ik vind hem verdedigend nog niet eens zo sterk (daarin is bijvoorbeeld Alvarez beter) maar in elk ander opzich lijkt hij een totaal andere voetballer dan vorig jaar.

1 februari 2022 om 22:33

Hij is verdedigend toch juist ijzersterk? Kan me hierin totaal niet vinden. Is ook de middenvelder met de meeste tackles en intercepties per wedstrijd van de hele eredivisie. Daarnaast is het een boom van een vent en verliest hij weinig (kop)duels. Ik denk persoonlijk dat hij eigenlijk op alle gebieden beter is dan Alvarez.

Je kunt toch onmogelijk concluderen dat John de Jong het goed gedaan heeft in deze transferperiode. Hij heeft een middenvelder van Heerenveen gehaald door een beetje meer te bieden dan Feyenoord. Nou, gefeliciteerd...

Intussen heeft PSV geen enkele keeper die je met een gerust hart in de basis zet. Geen enkele centrumspits waarvan je denkt dat hij er 20 in een jaar in kan leggen. Veel te weinig opties in de verdediging. Dat vind ik serieuze problemen voor de club. En je maakt mij niet wijs dat een echt goeie td niet hier en daar een paar voor de eredivisie heel nuttige buitenkansjes op had kunnen pikken uit de krochten van de grote competities.

1 februari 2022 om 22:22

Ben het wel met je eens hoor op bepaalde punten, maar denk dat je er toch wel wat makkelijk over denkt. Een spits die er 20 inlegt haal je ook niet zomaar op, daarnaast moet er ook ruimte zijn in het salarishuis bijvoorbeeld. Naar mijn mening had hij een rechtsback moeten halen, dan kon Teze vaste wissel worden in het centrum. Daarnaast heeft PSV een fatsoenlijke rechtsback nodig.

Veerman is een prima aankoop maar verder toch een teleurstellende transferperiode voor PSV. Ze hadden absoluut een spits moeten halen. Die Vinicius kan er helemaal niks van. En een keeper als je Mvogo toch niet op gaat stellen. Centrale verdediger hoefde van mij niet want ik zie graag Obispo en Teze de kans krijgen. Wat mij betreft nemen we deze zomer afscheid van zowel Schmidt als de Jong en Gerbrands. Alledrie gefaald.

1 februari 2022 om 22:25

Falen is wel een groot woord ahja je 2de wordt en nu weer staat achter een team dat vorig jaar bijna gewoon een titel kan kopen.

1 februari 2022 om 22:27

Je kunt natuurlijk onmogelijk financieel verantwoord beleid voeren als je 3/4 spitsen in huis hebt en dan nog een 4e/5e hele dure in huis halen in een winterperiode. Want als je zeker wilt zijn dat ie beter dan de huidige is dan moet je daar de hoofdprijs voor neerleggen.

We hebben op RB Mwene en Teze, op CV Obispo en Boscagli, en op LB Mauro en Max. 6 opties voor 4 posities, terwijl we nog in 3 competities meedoen en nooit iedereen fit houden. Ronduit schandalig en de Jong heeft voor de zoveelste keer gewoon keihard gefaald.

1 februari 2022 om 22:34

Vergeet je niet Ramalho? En Teze kan ook centraal. Daar vind ik hem zelfs een heel stuk beter.

1 februari 2022 om 22:39

Dat is het probleem, Ramalho ligt er (volgens Rik Elfrink) tot april uit. En bij PSV houden ze nooit iedereen fit. Als Mwene uitvalt moet Teze noodgedwongen op RB spelen en heb je geen backups over. Daarnaast is Obispo een kaartenpakker, die heus wel een keer tegen schorsingen aan gaat lopen. Kortom is dit allemaal geen pretje als je meerdere wedstrijden per week speelt.

1 februari 2022 om 22:58

PSV heeft ook nog jeugdspelers. Seelt kon bijvoorbeeld naar Leipzig afgelopen zomer, dan moeten ze hem er maar een keer inzetten. Jetro Willems is bijvoorbeeld ook zo doorgebroken, eeuwig zonde dat die zijn potentie niet heeft ingelost. Het is allemaal verre van ideaal natuurlijk maar het is niet anders. Ryan Thomas kun je ook nog wel als rechtsback opstellen.

1 februari 2022 om 23:03

@TVL11, oké, dat had ik even gemist.. Dan is het inderdaad wel vreemd dat PSV in verdedigend opzicht niks erbij heeft gehaald. Ze hebben nog een vol programma en met Corona weet je het vooralsnog nooit.

Niet helemaal tevreden met onze aankopen. Echter vergeten veel mensen dat we ook gewoon niet zoveel geld hebben als Ajax. Zij vissen in een hele andere markt (Haller, Bergwijn etc.). Logisch dat De Jong dan met mindere spelers komt lijkt mij

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren