Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax nadert vraagprijs van Tottenham met nieuw bod op Steven Bergwijn

Laatste update:

Ajax heeft de komst van Steven Bergwijn allerminst opgegeven, zo meldt The Athletic. Het doorgaans zeer goed geïnformeerde Britse medium schrijft dat de Amsterdammers hun bod op de 24-jarige aanvaller van Tottenham Hotspur gaan verhogen naar 22 miljoen euro. De vraagprijs bedraagt 25 miljoen euro, waardoor een transfer plots niet onmogelijk lijkt.

Tottenham wees eerder deze maand een bod van zestien miljoen euro van Ajax af. Bergwijn kwam niet veel later in een krankzinnige rollercoaster terecht door in een korte invalbeurt tegen Leicester City (2-3 winst) twee beslissende goals in blessuretijd te maken. Antonio Conte benadrukte vervolgens nogmaals dat Bergwijn niet mag vertrekken en zette de Oranje-international in de basis in het laatst gespeelde duel met Chelsea (2-0 verlies).

Of Bergwijn alsnog mag vertrekken uit Londen, hangt af van de beschikbaarheid van een opvolger, zo vervolgt The Athletic. Daarvoor is Luis Díaz zeer nadrukkelijk in beeld bij the Spurs, die ook al een bod neerlegden bij FC Porto. Tottenham wil inclusief bonussen 45 miljoen euro neertellen voor de 25-jarige vleugelspits, maar Porto houdt vast aan een vraagprijs van 60 miljoen euro. Luis Díaz werd begin januari door O Jogo uitgeroepen tot beste speler in de Portugese competitie.

Tottenham gaat verder op korte termijn afscheid nemen van Tanguy Ndombélé en Dele Alli, die op huurbasis vertrekken, zo voegt Fabrizio Romano toe. Om het gemis van beide middenvelders op te vangen moet Sofyan Amrabat tijdelijk overkomen van Fiorentina. Tottenham heeft een huurvoorstel met optie tot koop ter waarde van zestien miljoen euro neergelegd in Florence.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kom nou eens op man. 22 miljoen voor iemand die alleen maar hard kan rennen? Slaat echt helemaal nergens op

27 januari 2022 om 18:50

Oke jij kijkt geen voetbal. #Gerarehere 🤦

27 januari 2022 om 18:51

Kom op man wat is dit voor onzin Bergwijn is hele goeie voetballer, je moet je meer in verdiepen inplaats van onzin uitkramen

27 januari 2022 om 18:53

Precies vindt hem met zijn dribbels en snelheid zeer goed. Schieten kan die ook alleen met het wat nauwkeuriger zijn. Voor de rest een prima voetballer.

27 januari 2022 om 19:13

Tja wat moeten we nu nog met Daramy? Lijkt een Bandé 2.0. Wat een kapitaal vernietiging.

27 januari 2022 om 23:15

Je kan niet altijd een 6 gooien he, Anthony was ook een gokje en die compenseert het wel daarnaast heeft Daramy nog zeker restwaarde en wie weet volgend jaar een toegevoegde waarde.

27 januari 2022 om 23:52

Zeiden we ook over antony vorig jaar. En zlatan in zijn eerste jaar. Geef spelers eens de tijd..

27 januari 2022 om 18:52

Dat scheelt, Real Madrid betaalde zo'n 140 Miljoen voor Hazard als ik me niet vergis...

27 januari 2022 om 19:33

Wat een bizar slechte vergelijking zeg, oi. Had dan dembele genoemd voor barca.

27 januari 2022 om 20:13

Bergwijn komt iig afgetraind naar zijn nieuwe club

27 januari 2022 om 22:46

Wel een Hazard die in 1 seizoen meer liet zien in Engeland dan Bergwijn dat deed met zijn beste seizoen in de Eredivisie daarbij op.

27 januari 2022 om 18:55

Ik zie hier veel kritiek dat ajax 22 mil gaat bieden voor Bergwijn. Snap het eerlijk gezegt niet waar die kritiek vandaan komt. Als hij een beetje meer aan zijn afwerking werkt dat heb je 1 van de dodelijkste vleugel spelers. En op de Counter is hij het meest gevaarlijkst. Als Ajax hem in vorm kan weten te brengen kunnen ze die hem 4 keer zoveel verkopen..

27 januari 2022 om 19:04

Hahaha serieus joh. Wat heeft hij nu bewezen tot op heden.

27 januari 2022 om 19:41

22 mil is een hoop geld. Zo dodelijk is Bergwijn nooit geweest. 4x zo veel is bijna 100 mil, ik denk ik zeg het even, waarschijnlijk had je niet door wat je zei lol

27 januari 2022 om 19:46

Ajax speelt ook zo lekker op de counter... Ik snap dat Ajax hem wil halen, vind het wel een hele dure aankoop, maar er zit nog rek in Bergwijn. De vraag is alleen, hoeveel geduld heeft hij, want de concurrentie was al zwaar bij Spurs, dat zal bij Ajax niet anders zijn.

27 januari 2022 om 20:02

Dutchkurd,

Ja zo kan je elke aankoop goedpraten natuurlijk. Als hij er 62 inschiet en 43 assists geeft voor Ajax de tweede seizoenshelft dan kan je hem voor misschien wel 6 keer zoveel verkopen.

Daarnaast is de counter nu niet echt een Ajaxdingetje in de eredivisie, volgens mij.

Hij is 24 en ik denk dat zijn afwerking echt niet veel beter gaat worden. Die hoop had ik destijds ook bij een Castaignos bij Twente maar dat bleef een drama.

27 januari 2022 om 22:48

Omdat 22 miljoen euro serieus veel geld is. Daarbij komt ongetwijfeld een salaris van minimaal 3 miljoen euro per jaar. De kans dat hij slaagt is gezien de concurrentie de laatste jaren net zo groot als dat hij zakt. Heel veel meer dan dat hij gaat kosten gaat hij niet opleveren, terwijl je er wel flink op kunt verliezen. Je denkt toch niet dat Bergwijn ooit vertrekt voor 40 miljoen euro? Die jongen verzuipt bij concurrentie binnen z'n linie en die concurrentie is er bij Ajax meer gezien de financiele mogelijkheden.

27 januari 2022 om 19:02

Dit is gewoon slim inspelen op een zomers vertrek van Antony. Nu 22 miljoen betalen, en straks 40-50 voor Antony vangen zonder er echt op achteruit te gaan. Ik zie bergwijn het zeker goed doen bij Ajax.

27 januari 2022 om 19:05

Oké bergwijn heeft zich bewezen en zou een betere aankoop zijn dan de linksbuiten van jong Ajax maar goed 22 miljoen is voor nu veel geld

27 januari 2022 om 19:08

Zeiden ze ook over de aankopen van Blind, Tadic en een jaar geleden over Haller. Als je niet slaagt bij een club ben je een slechte voetballer, nou daar komen heel veel factoren bij kijken waar een speler amper invloed op heeft. Ajax heeft meer dynamiek nodig in de aanval en daar is Bergwijn de perfecte speler voor.

27 januari 2022 om 19:37

Enige verschil Janta was dat Blind, Tadic en Haller direct zeker waren van hun basisplaats toen ze kwamen. En dat is bij Bergwijn toch anders, want aanvoerder en MVP staat op zijn plek. Antony zie ik hem er niet uitspelen en op 10 zie ik Berghuis ook niet naar de bank verdreven worden. Kortom: het eerste half jaar is zijn speeltijd afhankelijk van rouleren en blessures.

27 januari 2022 om 19:53

Ajx gaat er nu al van uit dat Antony in de zomer tegen de hoofdprijs gaat vertrekken en daar wordt nu op al op geanticipeerd.

27 januari 2022 om 19:56

Verschil was ook dat Tadic, Blind en Haller al wat jaartjes in het buitenland hadden gespeeld voor ze terug kwamen naar de Eredivisie… ik snap vooral niet dat Bergwijn weer Eredivisie wil spelen.

27 januari 2022 om 20:26

Van deze 3 heeft alleen Blind de meeste PL wedstrijden (60) op zijn naam staan en Haller de minste.

27 januari 2022 om 21:32

Bergwijn heeft in 1,5 jaar tijd zo'n 2500 minuten gemaakt. Dat is zeker niet weinig

28 januari 2022 om 00:11

Ik denk en hoop dat die gewoon nog een seizoen blijft.
Enige wat geloof ik wel aan de hand is is dat Ajax wel moet verkopen om de corona verliezen en de transfervrijdroeftoeters te compenseren.

28 januari 2022 om 13:47

En altijd goede invalbeurten gemaakt.

28 januari 2022 om 13:52

Alleen al in de CL heeft Ajax al voor bijna 80 miljoen binnen geharkt en hebben in tegenstelling met de andere clubs uit de tot4 hebben ze ook afgezien van de overheid compensatie, met hun hoef je geen medelijden te hebben.

27 januari 2022 om 19:10

Bergwijn schiet er bij ajax in Nederland lachend tussen de 10 en 15 in hoor als je het mij vraagt. Verder is ie europees super bruikbaar natuurlijk. Kan echt een wapen zijn in de omschakeling bijvoorbeeld en in het algemeen gewoon een wapen omdat er in de CL vaak meer ruimte licht. Ik zie hem graag komen. Kan echt een uitstekende versterking zijn. Antony blijft hierna nog max een jaar en Tadic heeft ook niet het eeuwige leven.

27 januari 2022 om 19:50

Je kunt als Ajax wel op je strepen gaan staan door de prijs, maar we hebben gewoon een goede vervanger voor Neres nodig, want nu is het toch wel armoedig. We kunnen het betalen, dus gewoon doen. Vind hem overigens zeker niet slecht bij Tottenham, je weet wat je aan hem hebt en bovendien is hij nog maar 24.

27 januari 2022 om 20:04

Het is een krankzinnig bedrag voor bergwijn ajax moet gewoon voor die Colombia gaan

27 januari 2022 om 20:08

Luis Diaz?! Heb jij ff 50 miljoen liggen? Hoop dat je iemand anders bedoelt haha

28 januari 2022 om 02:30

22 mil voor een supersub is veel geld, het enige wat je kan doen is Tadic in de spits, Antony rechts en Bergwijn links maar dan heb je een spits van 23 mil op de bank. Ze kunnen beter op zoek naar een goedkopere optie.

Ik hoop dat dit niet waar is. Waarom zouden we in godsnaam 22m uitgeven aan een reserve? Want Antony of Tadic gaat ie er niet uitspelen en Haller is ook alweer terug.

27 januari 2022 om 18:51

Antonty is komende zomer weg en tadic raakt ooit wel een keer op leeftijd

27 januari 2022 om 18:58

Koop hem dan volgend seizoen. Dan is hij vast goedkoper

27 januari 2022 om 19:04

Coco maar nog duurder kan ook natuurlijk... Ik zou persoonlijk niet meer dan 18 miljoen betalen voor Bergwijn, maar het is wel degelijk een goede speler.

27 januari 2022 om 19:06

Sulejmani voor jou werd ook 17 miljoen betaald toch

28 januari 2022 om 02:31

Bergwijn komt het best tot z’n recht op de linkerflank, als je iemand van 22 mil haalt wil je die toch wel maximaal gebruiken als Ajax zijnde lijkt me..

27 januari 2022 om 18:54

Precies vindt hem met zijn dribbels en snelheid zeer goed. Schieten kan die ook alleen met het wat nauwkeuriger zijn. Voor de rest een prima voetballer.

27 januari 2022 om 18:58

Omdat er nu kans is om hem te halen.

27 januari 2022 om 19:36

Ik had het ook niet gedaan, ik vind het een vervelende gozer en hooguit een redelijke voetballer, maar ik heb vertrouwen in Overmars. Elke grote aankoop van 15 miljoen of meer is raak. De enige waar je vraagtekens bij kunt zetten is Promes, maar die is niet door de achterdeur vertrokken door sportieve prestaties. Haller, Neres, Antony, Blind, Alvarez, de succesrate van Marc is vrij hoog. Dus hij weet sowieso wat ie doet. En laten we pas na 1.5 jaar oordelen ipv na 2 maanden, zoals met Daramy.

27 januari 2022 om 20:18

Als je mee wilt doen met de top? Moet je dit soort aankopen doen. Je kan niet alleen bouwen op je basis elf. Er kan van alles gebeuren, je moet nog een half seizoen knallen. En met mannen zoals Bergwijn houdt je de selectie scherp en gretig. En dat moet je doel zijn als topclub. Ajax laat hiermee alleen maar zien dat zij ook bezig zijn op lange termijn. Tot zover!

27 januari 2022 om 20:35

Omdat Haller en Antony verkocht gaan worden deze zomer is dit een verstandige keuze van Bergwijn. Verder speelt hij weer in de Champions League. Dit is een vooruitgang voor hem.

Waar moet-ie spelen als je in februari uit de CL ligt? Zowel Tadic als Antony worden er momenteel niet door hem uitgespeeld.

27 januari 2022 om 18:52

Ze zullen wel een plan hebben. Overmars doet niet voor niets zoveel moeite om hem in te lijven. Het is wel iemand die weer heel wat anders brengt.

27 januari 2022 om 18:52

Ik denk dat Ajax ervan uitgaat dat Antony in de zomer vertrekt. En hiermee inspeelt op zijn vertrek. Mijn 1e keuze is het ook niet, veelte duur..

27 januari 2022 om 18:57

Vooropgesteld, ik denk dat er voor dat geld wat beters te vinden is. Echter vertrouw ik ook dat Overmars er meer kijk op heeft dan ik. Dat gezegd hebbend, de ambitie is Benfica verslaan. Met jouw mindset kan je net zo goed niks meer investeren en gelijk de handdoek gooien. Bovendien is een team meer dan 11 spelers. Ik herinner me nog goed dat Ajax het Europese seizoen vergooide toen ineens 3 buitenspelers geblesseerd waren. Beter safe then sorry.

27 januari 2022 om 19:25

Ik weet niet of je iemand beters kan vinden op dit moment. We zoeken immers iemand die er gelijk kan staan. Je kan natuurlijk een gokje wagen en scouten in Argentinië/Brazilië etc., maar dan zit je met aanpassingsproblemen en alles wat daar bij komt kijken. Bergwijn staat er meteen, is bekend in de Eredivisie en kan echt wat toevoegen aan dit Ajax.

27 januari 2022 om 18:54

Ik vind je insteek sowieso al weinig ambitieus. Februari uit de cl liggen Maar buiten dat zou een logisch ontwikkeling zijn als Antony komende zomer al zoveel interesse gaat opleveren dat ie moeilijk te behouden blijkt, denk dus ( ook met het wegvallen van Neres ) dat het vooral een transfer is met het oog op de toekomst. Zou t zelf overigens niet doen , omdat ik persoonlijk Bergwijn niet goed genoeg vind voor deze prijs. Maar een basiswaardige buitenspeler erbij vind ik een logische keuze.

27 januari 2022 om 18:58

Dan moet het wel heel gek lopen sowieso want 15 maart is de return tegen Benfica pas Verder met je eens, Bergwijn is een prima speler maar dit bedrag vind ik wel heel erg hoog! Echter haal je wel weer een Oranje international binnen die het mogelijke vertrek van Antony kan opvangen. Bovendien kan Bergwijn op alle positief voorin uit de voeten, dat is natuurlijk ook een heerlijke luxe.

27 januari 2022 om 19:59

Ik lees constant dat hij de positie van Antony kan overnemen, maar Bergwijn speelt toch voornamelijk aan de linkerkant? Dan is het ook nog een gok hoe hij het op rechts doet natuurlijk, naast een erg hoog prijskaartje.

27 januari 2022 om 18:55

Heb je een glazenbol? Hoe weet jij dat we dan uit de CL liggen?

27 januari 2022 om 19:05

Dat kan sowieso niet dan is het tweeluik met Benfica nog niet eens gespeeld. Dus Ajax zit sowieso tot half Maart in de CL

27 januari 2022 om 19:02

Kijk, ik ben ook geen fan van Bergwijn, omdat ik het geen geweldenaar vind, hij duur is, zijn uitspraken over Tottenham-Ajax en ik weinig mogelijkheden zie om hem voor meer te verkopen in de toekomst. Aan de andere kant snap ik Overmars wel. Antony gaat waarschijnlijk komende zomer weg en Tadic wordt ook ouder, je weet wel wat je aan Bergwijn hebt (gewoon een topper in de Eredivisie), zeker nu Brobbey geblesseerd is kom je in de Champions League kwaliteit in de breedte tekort en Overmars ziet ook dat het aankopen van talenten dure gokjes kunnen zijn (Bande, Daramy). Lastig allemaal, maar wat in mijn ogen wel duidelijk is is dat er kwaliteit in de breedte bij moet om in de Champions League weer iets moois neer te kunnen zetten.

27 januari 2022 om 19:12

De Toekomst

Behalve dat, Overmars wil ook grote kern vN Nederlandse en liefts (potentiele) Oranje spelers.
Zoveel zijn er niet die beschikbaar en betaalbaar zijn.

Verder is het niet nodig om Bergwijn met winst te verkopen. On succes te behouden, is continuiteit zo belangrijk. Kijk naar Bayern of Real. Groot deel van kern speelt al jaren met elkaar.

Straks zijn Blind en Tadic weg.
Dan heb je nog jongens als Klaassen, Berghuis en Bergwijn dan.

27 januari 2022 om 19:47

Klopt allemaal. Het is voor mij heel dubbel in deze. Aan de ene kant snap ik Ajax volkomen, aan de andere kant zie ik liever een talent doorbreken of een nieuwe Antony/Neres komen.

27 januari 2022 om 19:03

@dr.mario Wat moet Ajax doen als Haller geblesseerd is en ze zijn door? Komop man, je hebt echt een Rutte en Hugo de Jong instelling. Alles afbreken, voordat het bevestigd is dat het een feit is. Wil je als Ajaxied meedoen elk jaar, dan moet je selectie niet alleen vandaag top zijn, ook voor volgend seizoen. Je merkt duidelijk dat jij geen lange termijn visie hebt en alleen maar denkt aan de eerst volgende CL wedstrijd. Met zo een visie kom je nooit verder in februari in Europa.

27 januari 2022 om 19:26

Tadic in de spits, Berghuis op de flank en Kudus of Davy erbij op het middenveld. N

Bergwijn heeft toch wel ambities? Wilt die echt weer spelen in de eredivisie? Kan makkelijk naar een andere competitie en daar basis spelen. Na 2 jaar naar Nederland weer wel zonde

27 januari 2022 om 18:52

Dit snap ik dus ook niet. Ga dan naar een andere PL ploeg of Duitsland. Alles behalve terug in de eredivisie spelen.

27 januari 2022 om 18:55

Ik snap het juist wel, lekker in je geboorte stad wonen dicht bij je familie en een leuk zal centje verdienen bij een goede club. Waar zou die in Duitsland bijvoorbeeld moeten gaan spelen dan volgens jou ?

27 januari 2022 om 18:55

Als hij terug naar PSV gegaan was had ik je gelijk gegeven, vind Ajax persoonlijk een stapje hoger en van hetzelfde niveau als Spurs.

27 januari 2022 om 19:07

Alleen speelt de Spurs in de beste competitie van Europa. Moet hij straks weer 34 wedstrijdjes spelen in de Eredivisie. Het zou echt een stap terug zijn om weer naar Ajax te gaan, getuigt van weinig ambitie.

27 januari 2022 om 19:28

Je gaat naar de eredivisie, dat is 3 stappen terug natuurlijk.. Moet meneer uiteraard zelf weten, waarschijnlijk kan en wil hij Ajax als springplank gebruiken, dan begrijp ik het prima

27 januari 2022 om 19:41

Ajax speelt ook in de beste competitie van Europa en daar doen ze het al een aantal jaar best verdienstelijk.

27 januari 2022 om 18:56

Ja ambitie om op het grootste podium te spelen, namelijk de Champions League. Iets wat Spurs niet speelt en Ajax wel!

27 januari 2022 om 19:06

Ach vroeger bleef elke speler langer in Nederland, Bergwijn is helemaal nog niet oud (24) en heeft al twee jaar PL gezeten, kan na Ajax ook wederom een stap naar buitenland maken. Ik vind dat we sowieso wel vaak heel laagdunkend doen over onze "Mickey mouse league" hoor, we zijn gewoon de 7e competitie van Europa. Nee, het is hier geen PL of La Liga, maar "kansloos" is ook weer een groot woord. Zeker als je bij een ploeg speelt die een goede kans maakt om jaarlijks CL te spelen.

27 januari 2022 om 19:11

SocioFan1. Ik vind bij een subtopper in de Premier League spelen toch een hoger podium dan voetballen in de CL. Anders kan Bergwijn ook naar een club als Sherrif gaan.

27 januari 2022 om 19:20

Dat is totaal niet te vergelijken. Ajax speelt niet alleen CL maar concurreert in die league met andere topclubs. Wint al z'n potjes en strijdt om ver te komen wat mogelijk is. En dat willen ze jaarlijks doen. Nu weer door naar de KO fase en een kwartfinale is in zicht. En ook financieel kan Ajax dat nu aan om prima contracten uit te delen.

27 januari 2022 om 19:25

Ja, en 2 jaar hiervoor kwam Ajax niet voorbij de poulefase? Ajax speelt in normale doen 6 wedstrijden CL en in goeie doen 10? Dan zou ik als voetballer meer waarde hechten aan strijden in de PL om de CL tickets dan je wedstrijden voornamelijk in de eredivisie spelen. Daarom vind ik spelen bij de spurs een hoger podium.

27 januari 2022 om 19:44

Tsja, je kan 300 wedstrijden spelen maar in de schaduw of je speelt een seizoen 15 Europacup avonden waarvan een aantal legendarische en mensen kennen je over 50 jaar nog.. Daarom is Champions League altijd een hoger podium. En al helemaal met een club die een zeer eigen filosofie en speelwijze heeft.

27 januari 2022 om 19:52

Myvision. Wedstrijden met de spurs tegen een Manchester City, United, Chelsea, Liverpool enz noem jij in de schaduw spelen? Buitenom dat geweldige CL seizoen zijn de wedstrijden van de CL van de afgelopen 2 jaar toch niet legendarisch? Ook wanneer Ajax eruit vliegt tegen Benfica is het toch allemaal niet zo legendarisch? Zo'n thuiswedstrijd tegen Dortmund wordt natuurlijk door de ajacieden over 5 jaar nog maar boven gehaald, maar in het buitenland is zo'n wedstrijd dan echt weer vergeten.

27 januari 2022 om 20:02

Je hebt wel gelijk, die Super League gaat er inderdaad komen en daar moeten we gewoon bij zijn. Ik heb heel wat niet-Ajacieden zien janken over de kleinste dingen, waar eigenlijk geen aanleiding toe was. Met de Super League hebben ze daadwerkelijk iets om over te janken, dat zou wel lachen zijn

27 januari 2022 om 19:29

Hij komt te spelen bij een topclub die nu nr.10 staat op de Europese ranking en heeft niet 1 wedstrijd in de CL verloren. Wat bedoel je nou met ambitie?

Gaat het daar niet zo goed met de jeugd? Ajax koopt wat af de afgelopen tijd.

27 januari 2022 om 18:58

Tja, Ajax is nu wel van het niveau dat er gewoon gepresteerd moet worden in de top. Als blijkbaar jeugdspelers er nog niet voor klaar zijn, dan moet je verder kijken. Met zo'n Unuvar kan je echt niet aankomen in de CL. Die wordt echt omver geblazen. Spelen met jeugdspelers is natuurlijk het perfecte scenario voor elke club, maar als die niet goed genoeg zijn houdt het op. Je kan natuurlik wel geforceerd met jeugdspelers gaan spelen, maar dan is Ajax over een paar jaar weer EL niveau

27 januari 2022 om 19:00

Wie uit de jeugd heeft nu ongeveer zelfde kwaliteit?

Daarnaast is Neres weg en volgen Danilo en Labyad komend zomer. Antony gaat mogelijk ook weg voor mooi prijs.

Dus genoeg ruimte

27 januari 2022 om 19:01

Bergwijn heeft zich prima ontwikkeld vanuit de Ajax jeugd

27 januari 2022 om 20:50

Bergwijn heeft 5 jaar in de Ajax jeugd gespeeld en 9 jaar bij PSV. Bergwijn eigen jeugd noemen klopt alleen maar deels.

27 januari 2022 om 19:11

Het gaat volgens mij prima in de jeugd, Hansen had een zwaar jaar op persoonlijk vlak begreep ik, Unuvar is lekker aan het rijpen in de KKD, maar waarsxhijnlijk letterlijk nog te licht voor de Champions League en een wekenlange kampioensstrijd en Martha en Van Axel Dongen komen net kijken. Kijken we naar de selectie zelf dan zie je op links dus geen alternatief voor Tadic, aangezien Daramy, Danilo en Labyad waarschijnlijk tekort komen in de ogen EtH. Vanuit dat oogpunt begrijp ik de aaankoop van Bergwijn, echter hebben we het over Bergwijn... met een prijskaartje van over de 20miljoen exclusief bonussen en tekengelden. Er zou toch wel een beter alternstief te vinden zijn? Wellicht een topspeler vanuit de Amerikaanse MLS huren? Die nu in winterstop zitten. Een groot talent van een jaar of 20 uit zuid Amerika laten wennen als back up van Tadic? En dan Daramy verhuren aan AZ of Vitesse.

27 januari 2022 om 19:16

Het gaat uitstekend met de jeugd. Van Axel Dongen heeft al wedstrijdjes in het eerste gekregen. Regeer heeft net verlengd en ziet ruim voldoende perspectief. Unuvar is heerlijk op dreef in de kkd en zal volgend jaar selectiespeler worden. Hansen heeft een zware blessure gehad maar toont ook weer flitsen. Rasmussen begint ook te scoren nu. Gorter laatst ook zijn debuut in Ajax 1. En dan heb je nog jongens als Fitz-Jim, Hlynsson en Salah-Eddine die je ook niet uit moet sluiten. Een goede sterke omgeving met ervaring zorgt ervoor dat jeugdspelers ook beter worden.

27 januari 2022 om 20:51

Noem je Jay Gorter nu echt eigen jeugd? Die is toch pas van Go Ahead gehaald?!

27 januari 2022 om 20:54

Ja, en daarvoor zat ie in de Ajax jeugd. Als je het zo gek vind wil ik hem best eruit halen hoor. Maar het is een beetje een verloren zoon en een echte Ajacied, vandaar dat ik hem erbij had gezet. Had trouwens ook Setford kunnen noemen, ook een groot talent op dezelfde positie, maar die heeft wat langer nodig.

27 januari 2022 om 23:27

Sorry, je hebt helemaal gelijk. Heeft 4 jaar in de jeugd van Ajax gespeeld. 3 jaar AZ en 3 jaar Eagles. Deze mag je dan zeker als eigen jeugd beschouwen, ook al heeft hij wel een omweg gehad. Iig is Gorter dus meer eigen jeugd dan Bergwijn,

27 januari 2022 om 20:30

Niet goed met eigen jeugd? Blind, Mazraoui, Timber, Renz, Gravenbergh, Klaassen, om maar wat namen te noemen komen allemaal uit de eigen opleidingen. De lat ligt nu 1x heel erg hoog bij een topclub.

Jammer, ik had gehoopt daf Ajax door zou selecteren na de hoge vraagprijs, maar ze willen hem toch echt graag hebben. Ik persoonlijk vindt 25 mil echt veel te veel

Gaat niet gebeuren. Te veel geld voor het kaliber Bergwijn. Lekker doorschakelen naar Giovani!

27 januari 2022 om 19:46

Ach, exact een jaar geleden las ik dezelfde onzin over Haller. En zie hier, niemand heeft het daar meer over.

Ik blijf het veel geld vinden. Tuurlijk heb je een uitstekende speler als Antony vertrekt komende zomer, maar op dit moment gewoon een wissel voor 22 miljoen met een enorm salaris. Ik zou dan liever iets zien als Antony/Neres/Sanchez. Dat is ook veel goedkoper denk ik.

27 januari 2022 om 19:09

Neres is al weg, en welke Sanchez doel je op? En waar is recordaankoop en topverdiener Haller in jouw voorhoede?

27 januari 2022 om 19:19

Een relatief goedkope talent, die zich kan doorontwikkelen en dan ook nog eens voor veel winst verkocht kan worden. Zoals de drie namen hierboven (gaat voor Neres niet op overigens). Dat bedoelt hij.

27 januari 2022 om 19:44

Nou ja, wat bedoel je met 'veel' goedkoper. Ajax had eergisteren concrete belangstelling voor zo'n talent van 18 jaar, maar 12 miljoen was al te weinig. Ik denk dat je gewoon op hetzelfde bedrag uitkomt. Een Antony zal een geweldig bedrag opleveren, dus dan begrijp ik enigszins dat je voor iets meer ervaring gaat.

Tsjaa… zie hem graag komen maar dit is wel iets aan de hoge kant !

Ik hoop echt dat dit niet gebeurt. De voorste 3 gaat hij er nooit uitspelen en hij is te duur voor een bankzitter. Of ze moeten dit zien als uiteindelijke vervanger van antony. Ik hoop dat steven mij verrast en de winnende maakt jn de champions league finale maar ik zie dit echt totaal niet zitten.

Ik ga ervanuit dat spurs de vraagprijs gaat verhogen na zijn dubbelslag tegen Leicester. Een niet basisspeler halen voor 25 slaat ook nergens op. Ga ervanuit dat Bergwijn dat ook niet ziet zitten.

27 januari 2022 om 19:45

Nouja, hij was al in Amsterdam gespot vandaag. Je hoopt dat Spurs de vraagprijs gaat verhogen en je hoopt dat Bergwijn het niet ziet zitten, dat is iets anders.

27 januari 2022 om 20:52

Nou ja, hij wil toch veel gaan spelen lijkt mij? Dat gaat die bij Ajax niet doen. Dat is voor mij het opzicht van Bergwijn raar. Ajax 25 miljoen of meer laten betalen voor een bankzitter? Lijkt mij niet ideaal. Maar goed, heeft weinig met hopen te maken.

27 januari 2022 om 20:00

Inderdaad lekker op tijd op na 1.5 maand te zeggen dat je het plots niet meer ziet zitten. Vraag me af waar je dat op baseert. Het komt eerder over als een wens dan iets dat op waarheid berust is.

27 januari 2022 om 20:54

Hoezo een wens? Het lijkt mij dat Bergwijn als die weggaat naar een club gaat waar die basisspeler wordt. Bij Ajax zal die dat niet worden.

27 januari 2022 om 20:58

Ooit gehoord van mutaties? We zijn geen Bayern Munchen met een vaste kern voor 10 seizoenen lang. Antony zal max een jaar langer blijven en zelfs dat verwacht ik niet. Haller trekt ook interesse, of hij ambities heeft is nog maar de vraag. Wat zeker is, is dat Bergwijn tot de zomer vanaf de bank moet komen. Maar daarna liggen de kaarten sowieso anders. Hij is niet voor niets geïnteresseerd, al jaren. En dat komt niet door de centjes. Er ligt echt een plan voor hem klaar.

27 januari 2022 om 21:54

Waarom zou hij nu weer een half jaar op de bank gaan zitten? Bergwijn is niet 1 of anders talent dat wilt afwachten. Hij wacht nu al veel te lang op veel speelminuten. Als Antony vertrekt zal er vast en zeker weer een Argentijn of Braziliaan komen. Bergwijn zal ook dan niet alles spelen. Heeft inmiddels al een paar jaar veel te weinig gespeeld. Ga gewoon naar een competitie van hoger niveau dan de eredivisie en ga dan je meters maken. Dat zou na mijn mening beter werken maar misschien denkt hij daar anders over.

Ik zou het niet doen als Ajax zijnde.
22 miljoen kan je toch betere spelers voor halen.
Snap niet wat ze in hem zien.
Hoop dat hij mij ongelijk kan geven door boven mij verwachtingen te presteren.

Ik snap de obsessie van Ajax niet helemaal om Bergwijn te willen hebben. Helemaal niet voor 25 miljoen. Dan mag hij wel heel veel goals gaan maken.

27 januari 2022 om 19:05

Gaat niet eens perse om Bergwijn maar het willen van meer NL elftal spelers in de selectie, geen idee wie dat heeft bedacht want dat interesseert werkelijk waar niemand.

27 januari 2022 om 20:11

Dat is natuurlijk niet waar. Een Nederlands international levert altijd meer op, mits hij presteert uiteraard.

27 januari 2022 om 20:22

Als dat zo is, dan slaat het werkelijk nergens op. Tuurlijk zullen ze kijken wat ie ken, maar dat is totaal niet bijzonder in zijn geval. Maar eerlijk gezegd komt het bij mij ook over als 'er is een speler weg bij ons dus we MOETEN maar een nieuwe halen en Bergwijn flopt min of meer in het buitenland dus dan is hij een makkelijke prooi'. Naja als je weet dat de toppers in het buitenland niet gauw naar Ajax komen en een Nederlander wellicht sneller kom je bijvoorbeeld uit op Bergwijn. Ergens doet het me ook ontzaggelijk veel denken aan meneer Promes. Deed het nog goed 'onder' Ziyech, maar daarna kwam ik er achter hoe slecht hij eigenlijk was/is al had het wellicht ook te maken met zijn situatie buiten het veld. Ik weet het niet, maar iig speelde die echt bagger.

28 januari 2022 om 11:29

Waarom zou je meer NL elftal spelers willen hebben. Het gaat om kwaliteit, je kan echt wel een buitenspeler in Brazilie vinden die minder dan 25 miljoen kost. Bergwijn had toentertijd ook teksten dat hij in die Champions League halve finale toch wel hoopte dat Tottenham zou winnen. Hij heeft zelfs gezegd dat hij helemaal gek werd toen Lucas Moura scoorde. Ik hoef hem niet zo nodig bij Ajax te zien. Helemaal niet voor dat geld. 3 Miljoen is genoeg.

Tsja je moet wat maar dit zal Ajax veel brengen en men moet beseffen dat Tadic ook op leeftijd raakt. Bergwijn is nog maar 24 jaar en zeer sterk. Zal een prima toevoeging zijn voor Ajax.

22 voor Bergwijn, kom op zeg. Ajax is altijd zo goed in opleiden, moet toch een goedkopere oplossing zijn in de jeugd. Vind dit een overdreven transfer als het doorgaat.

Diaz wou niet naar Spurs gaf hij aan.

En gaat Bergwijn dan ook zoveel (of meer?) verdienen bij Ajax. Dat tikt door.

27 januari 2022 om 19:14

Klokt tikt door, daarom benieuwd hoe staat het met Ihattaren?

27 januari 2022 om 19:30

Heb geen super betrouwbare bron gevonden maar heb wel iets langs zien komen dat hij dit weekend gekeurd zou worden. Lijkt me dat dit gewoon gaat gebeuren, al is het op deadline day. Hij is al in Nederland dus dat maakt het allemaal ook wat gemakkelijker.

27 januari 2022 om 20:10

Thanks! Pff zal wel even vreugde dansje doen als het echt rond is. Verwacht veel van de samenwerking.

27 januari 2022 om 20:26

Ik ook. Hopelijk kan hij binnen een jaar of 2 belangrijk zijn en vooral plezier uitstralen, vind het ook een leuke jongen die je gewoon succes gunt. En misschien kunnen we hem en die ene rechtsbuiten van Chelsea () in een elftal krijgen op termijn. Geweldig vooruitzicht!

Hij zal dus Neres moeten vervangen? Of geef je hem een basisplaats en laat je een Tadic, Anthony of Berghuis banken? Met dat geld had je ook mee kunnen doen om Julian Alvarez binnen te halen. Mag dan wel geen buitenspeler zijn maar daar heb je volgens mij wel meer aan in de toekomst.

Dan zal Luis Diaz wel naar Spurs gaan, hoop het eerlijk gezegd niet want dat is ten opzichte van Bergwijn een behoorlijke upgrade. 😉

Ik zie hier veel kritiek dat ajax 22 mil gaat bieden voor Bergwijn. Snap het eerlijk gezegt niet waar die kritiek vandaan komt. Als hij een beetje meer aan zijn afwerking werkt dat heb je 1 van de dodelijkste vleugel spelers. En op de Counter is hij het meest gevaarlijkst. Als Ajax hem in vorm kan weten te brengen kunnen ze die hem 4 keer zoveel verkopen.

Gewoon aan het doorselecteren dus. Geen slechte aankoop, prijs kan je over discussiëren 👀

Jammer, ik zie hem liever niet komen en zeker niet met zo'n financieel risico.
Ik zie liever een goede vervanger voor Gravenberch. Vind het jammer dat Ajax nu weer overgaat tot grote aankopen om mee te kunnen doen, ik denk niet dat ze dat nodig hebben en vind het ook niet passen bij de club.
Hopelijk zien ze af van deze aankoop en gaan ze met de huidige selectie lekker verder. Mijns inziens veel te duur al snap ik de overweging Nederlandse spelers te willen wel en Danjuma, die ik persoonlijk beter vind is te duur en Lang heb je helaas net laten vertrekken.

Alsjeblieft niet zeg we hebben hem echt totaal niet nodig

27 januari 2022 om 18:58

En daar zijn de Haller achtige geluiden weer hoor om dan straks te roepen hoe geweldig hij het wel niet doet (als hij daadwerkelijk overkomt en gaat shinen). 🤦

27 januari 2022 om 19:43

De situatie van Haller: een niet bijtekende Brobbey die tot de winterstop nog geen eens 90 minuten aankomen, een vertrekkende Huntelaar die sowieso zou stoppen en een Traoré die wisselvallig en geblesseerd was. Kortom: hij zou een gegarandeerde basisspeler worden. Dat is anders dan de komst van Bergwijn.

Ongeacht wie er komt, als supporter hoop je altijd dat hij een succes gaat worden. En supporters die sceptisch zijn willen niks liever dan ongelijk krijgen als dit in het belang van Ajax is.

27 januari 2022 om 21:47

Klein verschilletje: Haller werd door velen niet goed genoeg geacht. Hij (of een andere spits) was wel gewoon nodig met het aanstaande vertrek van Brobbey, pensioen van Huntelaar en de verhuur van Danilo aan FC Twente.

Bij Bergwijn zie ik toch vooral kritiek dat hij niet nodig is omdat er met Tadic, Antony, Berghuis, Haller en Brobbey al een prima voorhoede rondloopt en je dus ook prima met een iets goedkopere speler met groeipotentieel kunt gaan. Niet dat Bergwijn geen groeipotentieel heeft, maar meer in de zin van een gozer van een jaar of 17-18 die bereid is zich te schikken in een reserverol zolang iedereen fit is en volgend jaar (na een verkoop van Antony) voor de basis gaat.

22 miljoen voor een bankzitter die bij Ajax ook geen vaste plaats krijgt is wel erg veel geld. Terwijl je voor een paar miljoen een speler die al 17 jaar rondloopt gratis de deur uit laat gaan.

Nederlands, international, misschien beetje duur maar ik begrijp het wel. Zie Bergwijn graag komen.

Qua speler zie ik Bergwijn graag komen hoor, maar 22 miljoen (of misschien zelfs meer) vind ik echt teveel geld. Dan maar doorschakelen naar alternatieven.

27 januari 2022 om 19:10

En dan hebben ze het nog niet eens gehad over zijn salaris. Bergwijn verdiend nu 6 miloen netto per jaar. Die gaat geen miljoenen inleveren dus Ajax zal ook nog met een heel dik contract moeten komen. Kan voor scheve gezichten gaan zorgen

27 januari 2022 om 20:55

Haha, heb je straks een bankzitter die 7 mil bruto verdient. Ik zou zeggen, doen! :-D

Ik snap eerlijk gezegd de "haast" niet om deze transfer in de winter-window af te ronden. Spelers zijn dan altijd duurder dan in de zomer. Voor komend half jaar heb je achter Antony nog Berghuis (in dat geval Klaassen op 10) en achter Tadic - die evenals Antony nauwelijks geblesseerd is - heb je nog Unuvar en Daramy (in die volgorde). Haller is terug en Brobbey is over een week of 5 wel weer hersteld verwacht ik. Mocht je dus Bergwijn willen halen als vervanger van Antony, wacht dan tot juni svp met die beslissing. Wie weet wat het scoutingsapparaat - of de jeugdopleiding - tegen die tijd weer heeft geproduceerd.

Toen die nog bij PSV voetbalde en er geruchten waren dat Ajax interesse had , waren er vele positief.Als Ajax hem toen had gekocht zou hij meer kosten dan 25 miljoen. Nu is het bedrag ongeveer 22 miljoen en hem je een speler die zich meer heeft ontwikkeld .

Zou echt een paniekaankoop zijn, dat word gewoon een bankzitter zelfs als Antony weggaat in de zomer dan is Bergwijn niet eens half zo goed vanaf rechts. Word tijd om door te schakelen en gewoon weer een Argentijns/braziliaans talent te scouten. De obsessie met Nederlandse spelers moeten we weer heel snel mee stoppen anders kunnen de sportieve ambities weer in de koelkast.

27 januari 2022 om 19:05

Paniekaankoop? Moet er dan niet eerst sprake van paniek zijn?

27 januari 2022 om 19:11

Ajax heeft 12 miljoen geboden op Giovani, dus die intentie was er wel degelijk. Alleen willen ze hem niet verkopen. En hij heeft zichzelf aardig in de kijker gespeeld op een toernooi laatst, is volgens mij zelfs MVP geworden. Had hem liever dan Bergwijn, maar Bergwijn heeft minder aanpassingsproblemen en is al fit genoeg. Hopelijk laat ie het zien in de CL want een impactsub is echt nodig nu Brobbey eruit ligt.

in tegenstelling tot velen ben ik hier wel voorstander van. Anthony gaat weg deze zomer. En daarbij, toen ajax jaren geleden tadic en blind haalden, wat spelers zijn die langer willen blijven en op de top van hun kunnen zaten toen ze aankwamen, vond iedereen het geweldig. Ik schaar bergwijn ook onder dat soort type spelers die op de lange termijn gewoon de kern van een successvol ajax vormen

27 januari 2022 om 19:31

Ik ben er echt niet zeker van, maar ik ben ook niet 100% tegen. Ik denk dat hij van waarde kan zijn, maar niet op recht, maar op links. Tadic is geweldig, maar is gewoon langzaam voor een vleugelspeler. Ik zie Tadic dan ook liever achter de spits en dan zouden we met Antony en Bergwijn veel meer snelheid hebben. Daar aast denk ik inderdaad dat Antony deze zomer weg is.

Kijk nu is het menens. Dit gaat wel rondkomen. Ik verwacht een enorm bedrag voor Antony binnenkort. Hopelijk kunnen hij en Gravenberch samen voor 100 miljoen verkocht worden. Dan raak je met Mazraoui erbij 3 basisspelers kwijt. Alvast anticiperen met Bergwijn. Dan moet er nog een middenvelder en een rechtsback komen. Ik had gehoopt op Giovani van Palmeiras, die speelt zichzelf aardig in de kijker, maar Bergwijn is beter dan niks, want er is wel wat nodig. Nog Ihattaren ff keuren in het weekend en Nico laten blijven en we zijn er niet eens minder op geworden.

27 januari 2022 om 19:19

Rechtsback is toch niet nodig? Hebben Rensch, Klaiber en Regeer en als uiterste optie Timber.

Wat voor middenvelder wil je? Jongen als Taylor pakt zijn kansjes. Klaassen kan er spelen.

Voor volgend seizoen hoop ik op het vastleggen van Brobbey (vervanger Danilo en Labyad) en Wijndal voor Taglifico.
Gravenberch laten bijtekenen en fitte Ihattaren en Bergwijn staan we best goed.

27 januari 2022 om 19:23

Rechtsback hoop ik inderdaad dat we intern vervangen, dat doen we namelijk al 15 jaar. Aankopen als Kristensen en Orejuela konden niet op tegen het geweld van de Ajax jeugd. Heb vertrouwen in Regeer en Rensch. Middenveld moet er wel wat bij van buitenaf. Ik ben geen fan van Taylor persoonlijk. Vind hem nog wat te licht. Klaassen is ook niet ideaal internationaal, competitie wel natuurlijk. Mijn ideale target is Neuhaus van Gladbach, waren wat geruchten over. Wel een dure jongen en moeilijk haalbaar.

Wijndal inderdaad een belangrijk target, Brobbey zou ik proberen te huren alvorens we hem kopen, want hij blijft niet fit voor langere tijd. Ihattaren zal zeker komen. En Overmars wil ook een keeper halen denk ik, al laat Pasveer niks van ouderdom zien, op zijn haarkleur na dan. Maar zie ons best goed voor de dag komen na de zomer, we hebben nog altijd een sterke kern met Blind en Tadic. Berghuis en Haller blijven ook denk ik, centrale duo ook. Mooie tijden!

27 januari 2022 om 19:34

Hakim

Keeper is lastig, want we hebben ook Gorter. Of hij gelijk klaar is voor de CL.

Hoop dat Martinez, Gravenberch en Alvarez nog even bijtekenen.

Taylor zou ik wel meer willen zien in het eerste. Er moet wat ruimte blijven. Naast hem hebben wij natuurlijk ook Kudus.

27 januari 2022 om 19:41

Martinez en Alvarez hebben dit jaar al bijgetekend, dat lijkt me dus overbodig. Liggen nog 3 jaar vast. Zullen over 12 maanden wel weer een aanbieding krijgen, want het zijn toppers.

Grootste prioriteit is Gravenberch en met name Timber, die verdient een hele goede verhoging. Kudus was ik helemaal vergeten, maar daar kun je niet echt op bouwen momenteel. Ideaal gezien vervangt hij Gravenberch, maar het is een groot risico. Taylor mag mij verrassen, maar zie het niet echt in hem. Fitz-Jim heeft al meer talent vind ik, maar die moet nog wat boterhammen eten en meer ervaring opdoen.

Ik ben fan van Gorter, maakt ook best een goede indruk in Jong maar moet nog veel leren. Wel een keeper met uitstraling en lef, daar hou ik van. Hoop dat ie kansen krijgt. Anders hoop ik op die keeper van Benfica. Maar er zijn wel 5 goede keepers die ik gelinkt zag worden, dus daar maak ik me geen zorgen om.

Laten we niet vergeten dat Bergwijn 6 miljoen euro netto per jaar salaris heeft bij Spurs. Dat gaat hij bij Ajax niet krijgen maar Ajax zal hem ongetwijfeld een heel fors salaris moeten betalen want ik zie Bergwijn ook weer geen miljoenen inleveren. Dit kan weleens voor hele scheve gezichten in de kleedkamer gaan zorgen. En Ajax zou dus bereid zijn om Bergwijn wel een heel fors salaris te betalen maar laat wel de kans schieten om met Mazraoui te verlengen vanwege zijn te forse persoonlijke eisen dat zou heel raar zijn

Zeker niet doen voor dit bedrag. Doe dan Eriksen een serieuze aanbieding voor een half jaar en zet Berghuis op de flanken als je daar moet wisselen. Kun je in de zomer altijd nog zien wat je doet met Bergwijn. Misschien heb je Ihataran dan wel aan het voetballen gekregen.

Aankopen, 1 jaar of 2 jaar laten spelen en dan gaat ie weer voor meer geld terug naar de PL..

Vindt ik wel een hoop geld hoor, kunnen ze niet beter scouten in Zuid-Amerika daar loopt vast wel wat rond

Ik zie Bergwijn dus echt niet terug naar de Eredivisie gaan. Die is gewoon uitgeleerd hier en komt echt niet voor een paar CL potjes.

27 januari 2022 om 19:22

Dan had hij dat toch al wel laten blijken? Ajax is er al een tijdje mee bezig. Daarbij denk ik dat Bergwijn dat als een goede stap ziet om de WK selectie te halen.

27 januari 2022 om 19:28

Dat is jouw mening. Als hij dat echt vond had Overmars nooit zo lang interesse getoond. Pure tijdverspilling anders. Er zijn ook andere zaken dan het voetbal wat een terugkeer interessant maakt. Hij heeft ook 2 kids hier (bij 2 vrouwen) en zeker in onzekere covidtijden is dat wel een factor waar je je carriere op baseert momenteel. Denk dat hij graag in Nederland is, dat maakt alles makkelijker. En op bepaalde vlakken gaat ie er nog op vooruit ook. Verbaast mij niks. Ook lekker vlakbij Almere waar zijn ouders wonen, ideaal.

27 januari 2022 om 19:49

Een van zijn kids en vrouwen woont gewoon lekker bij hem in Londen hoor.

27 januari 2022 om 19:52

Die kunnen dan mooi full time naar Nederland, daar is vast wel over nagedacht. Bespaart heel wat moeite. Ook niet onbelangrijk zulke zaken.

Het is eigenlijk heel simpel. Of je koopt indien momenteel beschikbaar een Zuid Amerikaanse talent van €15 a €16 miljoen die zich in korte tijd moet gaan ontwikkelen en de vraag is of het een succes aankoop wordt. Of je koopt een ingewerkte speler die het Ajax systeem door en door kent voor €22 M?

Snappen jullie 't nou echt niet?
Hebben jullie niet gezien hoe goed Anthony presteerd en aan welke clubs hij nu al in het geruchtencircuit gelinked word?
Die kan Ajax in de zomer al voor 60 miljoen van de hand doen als hij op deze manier door gaat. Dan kan je Bergwijn volgend seizoen een basisplaats beloven.

27 januari 2022 om 19:56

Bergwijn speelt over het algemeen vanaf links. Daarnaast kun je je trouwens afvragen hoe goed Anthony is. Zijn statistieken vallen eigenijk best wel tegen, en dit seizoen viel het ook wel tegen als hij een scherpe tegenstander had zoals wijndal en malacia. Ik vraag mij af of hij al klaar is voor een stap hogerop.

22 miljoen voor een middelmatige en beperkte reservespeler, enkel omdat die de Nederlandse identiteit heeft.
Belachelijk.

Leuk, die drang om meer Nederlands internationals in je team te hebben maar dan moeten ze je wel kwalitatief sterker maken en dat doet deze verre van.

Ik snap al die Ajax fans niet die klagen over Bergwijn..ik zou hem met open armen terug nemen bij PSV.geweldige voetballer Stevie en veel ste goed voor de eredivisie.

27 januari 2022 om 20:59

Ik denk eerlijk gezegd dat met een fitte Noni en een fitte Gakpo Bergwijn ook bij PSV niet in de basis zou staan. Ik ga er trouwens ook vanuit dat PSV geen nieuwe vleugelspelers gaat aantrekken. Nergens voor nodig, als je kijkt wat voor een geweld er uit de jeugd aankomt!

Het lijkt mij helder dat Haller vertrekt aan het eind van het seizoen. Brobbey terug gekocht wordt en alles is weer geregeld voor de komende 2 jaar kampioen worden. Marc kijk verder dan de waan van de dag.

Mijn hemel, wat een paniek. Wat moeten wij met deze ietwat dikke dwerg. Geef Axel Dongen/Unuvar maar de kans als er ingevallen moet worden. Met Berghuis hebben we een alternatief voor de vleugels. Dit is een veel te dure bankzitter!!

Ik hoef hem nog steeds niet te zien bij Ajax na zijn uitspraken over Ajax - Spurs. Noem het wrok, rancuneus, of wat dan ook; ik kan er gewoon niet anders naar kijken. Hij is geen Ajacied

27 januari 2022 om 20:28

Je hebt helemaal gelijk, maar ik was ook tegen Berghuis zijn komst, sportief gezien. Zo lang Bergwijn niet opeens een hielenlikker wordt maar zichzelf op de vlakte houdt, kan ik daar wel doorheen prikken. Want wat ie ook zegt, het zal niet serieus genomen worden door jou en mij. Hij hoeft ook geen Ajacied als Tadic te zijn, maar gewoon normaal doen en sportief presteren, dat is al genoeg.

Ik snap de ophef over de hoeveel geld dat Ajax besteed aan transfers nooit zo goed. Natuurlijk is 22 Miljoen veel, zeker voor een Nederlandse club. Maar met alleen van transfers van rond 8-10 Miljoen gaat Ajax binnen no time weer terug naar het niveau van 10 jaar geleden. Zeker met de enorme stijging in transferbedragen sinds Neymar-transfer. Ik kan mij de tijd nog goed herinneren dat iedereen steen en been zat te klagen dat Marc Overmars geen geld uitgaf.

Volgend mij heeft bergwijn betere statistieken in de eredivisie dan Anthony op deze leeftijd. Wel grappig dat veel mensen denken. Dat Anthony wel even voor 50+ miljoen weggaat. Als ajax er 40 miljoen voor krijgt denk ik dat het al een mooi bedrag is gezien de huidige markt.

27 januari 2022 om 21:00

Die buitenlandse topclubs zijn ook niet gek. Die hebben echt al gezien dat Antony niet helemaal spoort in zijn hoofd. Al dat natrappen, gemeen spel, matennaaien enz. Antony kan straks misschien naar Shaktar Donetsk of misschien Benfica. Maar City en Real gaan hem echt never nooit halen.

Bergwijn moet het zelf niet eens willen om nu terug te keren naar de Eredivisie bij Ajax
eerst nog proberen in het buitenland actief te blijven

Ik snap iets niet.....eerder werd altijd verweten dat andere clubs 'koopclubs' zijn en Ajax juist de eigen jeugd de kans geeft. Ajax is nu wel erg veel aan het kopen ? Loopt er niets meer rond in de eigen jeugd die over een jaar goed genoeg is voor het eerste ?

Echt opmerkelijk dit. Hoewel Ajax natuurlijk miljoenen heeft binnengeharkt, hakt het salarishuis en het missen van bezoekersinkomsten er ook in Amsterdam flink in; volgens Mike Verweij moet er wel verkocht worden komende zomer. Ik betwijfel daarom of Ajax zich daarom elk jaar kan melden in het €20+segment om versterkingen te halen; voor Nederlandse begrippen is er aardig wat geld, maar ik heb de indruk dat veel fans van Ajax menen dat financieel the sky the limit is en dat klopt niet volgens mij.

In dat licht snap ik de transfer van Bergwijn ook niet. Met Tadic en Anthony heb je twee vaste klanten op de flank. Waarom dan niet, naast Dairamy op links ook op rechts een jongen op de groei kopen. Met de voelsprieten diep in Latijns-Amerika, kun je toch beter de helft van het Bergwijn-geld aan een vleugelspeler uit Argentinie, Brazilie of Mexico opdissen. Met de wetenschap dat je die op zijn minst kostendekkend weer verkoopt. En valt-ie tegen dan heb je met Berghius of in het gekste geval Ihattaren nog opties op rechts. Maar als het om het Nederlandse gehalte gaat in de selectie - wat ik met Pasveer, Timber, Rensch, Gravenberch, Klaassen, Berghuis en Brobbey vreemd zou vinden - is het wel een erg dure grap. Ajax heeft Bergwijn helemaal niet nodig en €22M is echt veel te veel voor een wisselspeler.

Van Bergwijn snap ik het evenmin. Waarom zo snel en op deze leeftijd al kiezen voor een degradatie naar de ED? Als Tottenham te hoog gegrepen is, kan je zaakwaarnemer je deze zomer toch nog wel naar een interessantere bestemming loodsen? Een tussenstap bij pakweg Leipzig, Atalanta Bergamo, AC Milan of desnoods - iets hogerop - Borussia Dortmund of Inter lijkt me veel beter voor zijn carriere.

Ajax moet niet gaan kopen om het kopen, je hebt een berg met talenten die eraan komen. Ik zou tot de zomer wachten en Jonge spelers de kans geven.

Ik zou Bergwijn niet aanschaffen. Ik zou Openda vandaag nog kopen. Ik zie geen enkele reden om hem niet te kopen vandaag.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren