Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Juventus bereikt akkoord over Vlahovic; Barcelona gaat nu óók voor nieuwe spits

Laatste update:

Juventus heeft een bod van 75 miljoen euro uitgebracht op Dusan Vlahovic, zo meldt Fabrizio Romano. Fiorentina is bereid om de 21-jarige spits voor dat bedrag te laten vertrekken en heeft een mondelinge overeenkomst gesloten met Juve. Maandag meldde La Gazzetta dello Sport al dat Vlahovic een principeakkoord heeft bereikt over een jaarsalaris van zeven miljoen euro netto per jaar. De toptransfer kan de transfercarrousel op gang brengen, want Barcelona gaat op zijn beurt opnieuw voor Álvaro Morata, zo voegt Romano toe.

Het is een kwestie van tijd voordat Vlahovic naar Juventus verkast, zo blijkt al dagen uit de berichtgeving van diverse Italiaanse media. De Serviër spreekt momenteel met Juventus over de persoonlijke details van zijn contract, maar dat zal vermoedelijk geen problemen opleveren. Vlahovic heeft zijn zinnen dagen geleden al vol gezet op een overgang naar la Vecchia Signora.

Morata wacht de berichtgeving rond Vlahovic in spanning af. De 29-jarige spits van Juventus hoopt deze maand nog altijd naar Barcelona te vertrekken. De Catalanen zagen een eerste poging begin januari stranden, omdat Juve geen vervanger voor Morata kon vinden. Als Vlahovic binnen is mag de Spanjaard echter alsnog vertrekken.

Een transfer van Morata naar Barça zal echter gecompliceerd blijven, omdat ook Atlético Madrid moet meewerken: los Colchoneros verhuren Morata momenteel aan Juventus en hebben dus de transferrechten. Ook komt Barça opnieuw voor een probleem qua Financial Fair Play en zal er een constructie bedacht moeten worden om Morata in te kunnen schrijven in LaLiga.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Topspits voor Juventus zeg. Morata naar Barca is wel heel matig voor Barca. Dat moet je niet willen, deze man mislukt overal.

25 januari 2022 om 13:21

Is Morata dan minder dan Depay? Lijkt me niet. Ik denk dat Morata nog best gaat passen in het spelletje dat Barcelona wil spelen.

Voor Juve een absolute toptransfer! Laat ons hopen dat Vlahovic zich het niet gaat beklagen om voor Juve te tekenen want Juve heeft heel wat meer nodig dat een spits om terug naar de top te gaan. En naar wat ik wil begrijpen van Serie A volgers op deze site, staat Juve er financieel niet rooskleurig voor (en investeren ze zowat hun 'laatste' geld in deze Vlahovic).

Eeuwig zonde wel dat hij niet naar Arsenal wou (maar zeg ik als Arsenal fan:-))

25 januari 2022 om 13:27

Juve moet flink investeren in het middenveld, dat middenveld is zo statisch en slecht.

25 januari 2022 om 13:35

Beklagen om voor Juve te tekenen? Are you serious?

25 januari 2022 om 13:42

@jimmm: als Juve zo blijft aanmodderen als nu... euh ja, dan ben ik serieus. Misschien iets minder als fan redeneren en proberen wat objectief te blijven.

Op dit moment is Juve, sportief gezien, zelfs geen top meer in de Serie A en er zal meer nodig zijn dan een 21 jarige topspits om terug tot de (absolute) top te gaan behoren.

Ik ken de financiele situatie van Juve niet maar lees hier van andere VZ leden dat die niet zo rooskleurig is. Daarnaast komt nog het feit dat de Chiellini en Bonucci ook niet het eeuwige leven hebben en die moeten ook nog vervangen worden.

Ter daarbij het haast dramatische middenveld en Chiesa die 7 maand out is. Sorry, maar ik zie de lichtpunten die jij meent te zien echt niet hoor ( op Vlahovic na natuurlijk).

Oh ja, en dan ook maar een snel dat contract van Dybala zien te verlengen...

25 januari 2022 om 13:48

Depay heeft de laatste jaren wel een veel hoger doelpuntenmoyenne dan Morata dus of Morata beter is daar heb ik zware twijfels bij

25 januari 2022 om 14:13

Jim / Mooie transfer, Juventus kon ook wel weer een grote transfer gebruiken. Dit maakt de aanval opeens een stuk sappiger, deze Vlahovic schiet ze van alle standen en hoeken binnen. Het is ook goed dat hij in Italie blijft, en Juventus maakt op zijn beurt weer een Italiaanse club rijker. Vlahovic is echt toe aan een stapje omhoog en ik keek niet heel veel Juve to be honest dit seizoen, maar nu ga ik ze zeker wel volgen. Hele vette transfer dit

25 januari 2022 om 14:31

Je denkt dat ik niet objectief kan blijven? We hebben in de serie B gespeeld zo een 15 jaar geleden en er zijn nog moeilijke momenten geweest. We slaan altijd terug.

25 januari 2022 om 14:36

@jimmmmm: wat heeft de degradatie van Juve te maken met hun huidige sportieve situatie? Je beantwoord niet eens mijn argumenten waarom ik hoop dat Vlahovic zijn transfer naar Juve niet gaat beklagen.

25 januari 2022 om 14:36

Vanuit de Serie B weer promoveren met spelers als Del Piero, Nedved, Buffon etc. is dan ook niet zo heel moeilijk, maar oké.

25 januari 2022 om 15:06

Alle Juventini moeten gewoon inzien dat we er nu niet geweldig voorstaan, maar dat komt voornamelijk door het middenveld. De verdediging en de aanval zijn met deze transfer op topniveau. Ik hoop dat er geld overblijft voor een middenvelder in de zomer, een Frenkie voor €40m zou heel mooi zijn. Kan ie lekker met matta ballen. En alex Sandro vervangen voor een linksback zonder handicap en dan staat er gewoon een team dat mee doet voor de scudetto en top 8 CL.

25 januari 2022 om 15:20

Juventus is in alles meer een topclub dan Arsenal. Dus begrijp zijn voorkeur heel goed.

25 januari 2022 om 16:08

Dat je moeilijke momnten met je club hebt meegemaakt heeft helemaal niets met objectiviteit te maken. Als je objectief was dan kon je je inleven in de stelling dat Vlahovic mogelijk deze stap achteraf betreurt gezien de sportieve en financiele situatie van Juve momenteel en de geruchten dat clubs als Bayern en City geinteresseerd zouden zijn deze zomer die mijlenver voorliggen op Juve

25 januari 2022 om 16:39

@hfca: zeg ik ergens dat Juve geen grotere club is dan Arsenal? Tuurlijk is Juve dat.

Maar het is evenzeer waar dat Juventus sportief door een crisis(je) gaat en er nog heel wat moet gebeuren voor ze terug competitief zijn. Alleen Vlahovic zal niet volstaan, als daarachter spelers als Betancur, Ramsey of Rabiot lopen. Daarnaast is Chiesa 7 maand uit en zijn hun belangrijkste centrale verdedigers gemiddeld 35 jaar oud.

Het is dan toch niet geheel onlogisch om te denken dat Juve nog enkele jaren nodig gaat hebben om opnieuw top te worden? En dat Vlahovic in die jaren dus mogelijk niet de om prijzen gaat spelen?

Voor alle duidelijkheid: dat zou ie bij Arsenal waarschijnlijk ook niet doen hoor;-)

25 januari 2022 om 19:44

Neen,maar die spelers kunnen behouden als ge in 2e kassa zit wel vind ik persoonlijk

25 januari 2022 om 13:27

Klopt al moet ik zeggen dat morata in de laliga altijd wel prima is

25 januari 2022 om 14:21

Valt wel mee hoor. Bij Real was hij een prima supersub, maar hij heeft daar nooit in de basis gestaan. Bij Atletico begon hij vrij aardig, maar belandde hij ook na een tijdje op de bank. En dat ten koste van Diego Costa, die toen al helemaal uitgeblust was, en Marcos Llorente, die helemaal geen spits is. Dus je kan nou niet echt zeggen dat het kwam door hevige concurrentie.

zonde, had hem veel liever bij Arsenal gezien.

Erg jammer. Had hem liever in de Premier League (bij Arsenal) gezien. Juventus vind ik voetballend niet om aan te gluren.

25 januari 2022 om 13:23

Arsenal moet vol voor Isak gaan! Topspits in wording

25 januari 2022 om 14:15

B-Real / Arsenal mag Jovic bij ons wel even oppikken, misschien nu dat Benz out is zal de club Jovic niet meer laten gaan alleen ben ik bang. Isak is ook echt goed ja maar die zou ik graag nog in Laliga willen houden.

25 januari 2022 om 14:17

Isak scoort veel te weinig voor een spits.

25 januari 2022 om 14:59

Vind zelf die Isak echt zo overschat als wat.. 8 doelpunten en 2 assists in 25 wedstrijden dit seizoen.. Vorig seizoen 45 wedstrijden en daarin 17 doelpunten en 2 assits. Voor een spits voor Arsenal verwacht ik wel iemand die boven de 25 doelpunten komt als je zoveel wedstrijden speelt.

25 januari 2022 om 15:00

Dit seizoen wel ja. Vorig seizoen iets van 20 goals ofzo.

25 januari 2022 om 14:17

Walcot / Helemaal met je eens dat het niet aan te gluren is bij Juve maar daarom kopen ze deze jongeman toch. Nu kunnen ze echt om iemand heen gaan bouwen, zoals ze ook met Cristiano deden. En deze Vlahovic schiet ze echt van alle hoeken en standen binnen. Top transfer, en ik denk dat hij ook liever in Italie wilde blijven

Heel jammer dat Arsenal dan gewoon weer niet weet door te pakken. Hadden we goed kunnen gebruiken, hopelijk schakelen we door naar Isak dan.

25 januari 2022 om 13:20

Arsenal probeerde het. Fiorentina directeur gaf toe dat ze een bod hadden geaccepteerd van een Engelse club.

Als de speler niet wilt komen dan houd het op. Ik vind het ook jammer maar that's life.

25 januari 2022 om 13:20

ik denk dat hij zelf naar Juve wilt, daar kan Arsenal vrij weinig aan doen.

25 januari 2022 om 13:23

@T-Juvar: Arsenal heeft 70 miljoen geboden + Torreira.

Maar als de speler zelf niet wil, dan houdt het natuurlijk op.

Misschien eens proberen Julian Alvarez op te pikken bij River Plate? Is 'maar' 27 miljoen dus kwaliteit/prijs verhouding meer dan prima.

Gezien Auba over is en Laca gaat vertrekken, hebben we nieuwe spitsen nodig. Dan is zo een Alvarez een buitenkans toch?

25 januari 2022 om 13:24

Julian Alvarez staat op het punt te tekenen voor City. Arsenal kan het beste voor Isak gaan!!

25 januari 2022 om 13:36

Zijn volgens mij alleen maar 'wandelgang' geruchten, heb nergens iets officieel zien passeren maar ik volg het dan ook niet allemaal zo heel erg nauw.

25 januari 2022 om 13:36

Dan zou Alvarez zeker een welkome versterking zijn inderdaad. Wist niet dat dat geboden was door Arsenal. Isak zou ik zelf ook een mooie optie vinden.

25 januari 2022 om 13:43

@T-Juvar: Arsenal heeft bij mijn weten nog geen bod gedaan op Alvarez maar persoonlijk lijkt het me een goede versterking en bovendien is hij niet te duur.

25 januari 2022 om 13:52

Zolang ze maar doorschakelen naar een jonge spits, we hebben gezien wat er gebeurt als Arsenal oudere spelers aantrekt. Al is wel te merken dat ze van hun fouten hebben geleerd. Er is gelukkig nog tijd om iets te doen

25 januari 2022 om 13:58

Mja, ik heb er niet zoveel hoop op eerlijk gezegd. Binnen 6 dagen sluit de transfermarkt en Arsenal is nooit de snelste geweest in het aantrekken van kwaliteitsspelers...

Ik hou er rekening mee dat er geen nieuwe spits meer komt.

25 januari 2022 om 14:04

Thenry, verstandig want dan kan je ook niet teleurgesteld worden

We hebben echter ook gezien hoe het met Partey ging. Er is nog tijd..

PS Als jij, Tilburg013 en T-Juvars20 nou eens een profielfoto nemen, dan kan ik jullie reacties uit elkaar houden

25 januari 2022 om 14:07

Hahah ik zal er eens naar kijken Samcro!

25 januari 2022 om 14:39

Alvarez is nagenoeg rond met City. Is ook bevestigd door Romano. Lijkt wel tot de zomer uitgeleend te worden aan River

25 januari 2022 om 14:44

La Bombonera: ja heb het ondertussen ook gelezen. Jammer voor Arsenal dat deze jongen van de markt is!

25 januari 2022 om 13:32

Hoe kom je erbij dat Arsenal niet wist door te pakken? Waren gewoon rond met Fiorentina en hadden genoeg geld willen geven aan Vlahovic en zijn agent. Vlahovic zelf wou alleen niet naar Arsenal maar ze hebben wel alles gedaan.

25 januari 2022 om 13:37

Ik had het idee dat ze tot 60 miljoen wilde gaan, in ieder geval dat is wat ik heb gelezen. Maar dan kan Arsenal hier vrij weinig aan doen. Helaas, maar het is dan niet anders. Hopelijk schakelen ze wel door naar een andere optie

25 januari 2022 om 13:54

Ik zelf had juist gelezen dat ze 75 miljoen wilden betalen en ook al rond waren. Alleen Vlahovic wou niet waar je idd weinig aan kunt doen. Isak wordt nu genoemd en lijkt mij best een prima aankoop al kost die wel teveel.

25 januari 2022 om 13:56

Hierboven wordt ook al terecht de naam Alvarez genoemd die is goedkoper en ook getalenteerd.

25 januari 2022 om 14:12

Die heb ik zelf nooit zien spelen maar schijnt wel een heel groot talent te zijn. Dacht zelf dat die naar city zou gaan, maar als dat niet het geval is is die meer dan welkom.

25 januari 2022 om 14:40

@T-Juvar/arsenal980: Alvarez staat blijkbaar op een zucht van Manchester City. Zou wel nog tot einde dit seizoen bij River blijven spelen dus is niet eens een directe versterking voor City... ondanks dat eigenlijk geen spits hebben.

Morata komt in mijn zaterdagamateurteam niet eens basis te staan.

25 januari 2022 om 13:21

dat slaat nergens op. Het is gewoon een goede spits. 5 klasse beter dan Braithwaite en Luuk hoor. Het is alleen jammer dat die nergens echt consistent een hoog niveau kan aantikken.

25 januari 2022 om 13:36

En hier brengen jullie in twee reacties het probleem van polarisatie en overdrijving prachtig in kaart.

Van "niet in de basis in mijn zaterdagamateurteam" naar "5 klasse beter dan". Een beetje nuance kan geen kwaad, maar dat is soms ver te zoeken helaas.

Barça zou beter voor Dybala kunnen gaan denk ik

25 januari 2022 om 13:34

Is Dybala transfer vrij binnenkort? Of kost hij niet veel.

25 januari 2022 om 13:36

Contract loopt deze zomer af maar denk dat die wel zal bijtekenen.

25 januari 2022 om 13:36

Van welk geld willen ze zijn salaris en eventuele tekenpremie betalen?

25 januari 2022 om 13:48

Hij heeft zelf al ooit gezegt naar barca te willen, lijkt mij dat hij geen helr hoge eisen zal stellen, en bovendien kunnen er weer spelers vertrekken dus daar komt ook weer geld van vrij.

26 januari 2022 om 00:55

Was dat niet vooral om samen met Leo te spelen?

25 januari 2022 om 13:53

Een speler moet zelf ook willen hè

Zeer goede spits, hopelijk kan hij de Oude Dame weer terug brengen naar waar het hoort.

Vind dit heel jammer. Had echt gehoopt dat hij naar Arsenal zou gaan. Goede aankoop voor Juve, dat zeker, maar de Fiorentina fans zullen zo boos zijn als maar kan. Als er een club is waar ze hem niet aan willen verkopen is het Juve. Vlahovic is een wereld talent, echt een hele goede en vrij complete spits, scoort gewoon echt heel makkelijk.

25 januari 2022 om 13:24

Volgens mij de 5e speler die nu nog bij Juve speelt die van Fiorentina komt. Ik zag ook een spandoek voorbij komen van de fans van Fiorentina die er niet zo blij mee waren.

Vlahovic had dus blijkbaar zijn zinnen op Juve gezet, dan kan je als Arsenal zijnde hoog en laag springen maar gaat het niet gebeuren. Jammer alleen dat het niet eerder duidelijk werd zodat er doorgeschakeld kon worden. Nu achter Isak aan, maar ik weet niet of het wel gaat lukken in de winter. Nog minder dan een week de tijd...

25 januari 2022 om 13:45

Baggio, Felipe Melo, Bernardeschi, Chiesa, Vlahovic en eentje die iedereen vergeet: CHIELLINI

25 januari 2022 om 13:48

Nee hoor, ik zei 'die nu nog bij Juve speelt'.

Chiesa, Berna, Chiellini, Guardado en Vlahovic nu dan nummer 5.

25 januari 2022 om 13:32

Waarom niet die jongen is toch niet te behouden voor een club als Fiorentina en die verdienen nu 75 miljoen. Kan die club weer een hoop nieuwe leuke talenten voor aankopen.

25 januari 2022 om 13:37

Omdat Fiorentina Juventus als grootste rivaal ziet. Hoe en wat er ook gebeurt, ik denk dat ze hem liever verder zien gaan in de Premier League voor hetzelfde geld. Ik begrijp m wel, competitie licht m wel en tja Italie is een heerlijk land om te genieten, maar toch ik vind het jammer voor de fans van La Viola, en waarschijnlijk ook omdat ik een klein beetje voor Arsenal ben. Niet echt supporter, maar wel de club die ik leuk vind in Engeland.

25 januari 2022 om 14:47

Ja is nu al hun 3e beste speler die naar Juventus vertrekt en dit is ook precies de reden dat Inter, Milan,Napoli en Roma met elkaar hebben afgesproken geen spelers naar Juve meer te laten gaan was 2 seizoenen geleden dat ze zijden omdat Juve teveel macht heeft.

Top dat hij in de mooie Serie A blijft, nou net jammer dat hij juve de concurrentie gaat versterken, had liever hem bij Napoli of Atalanta gezien. Ook concurrenten, maar niet fel als tegen Juve en Inter. maarja Alleen Juve en inter kunnen hem betalen, nouja dan maar juve.. Toch jaloers dat we ze nog steeds zulke spelers kunnen aantrekken. Natuurlijk zijn ze pas 3 jaar niet op hun niveau, maar toch.Maar alle gekheid op een stokje; Vlahovic past nergens beter dan bij juve. Het juve shirt staat hem het best en Vlahovic kan haast niet anders dan succes boeken bij juve..

DUSAN VLAHOVIC!!!!! JAAAAA, grande Juve! Wat een topaankoop, de start van een nieuw Juve. In de zomer zullen een aantal spelers het schip verlaten (Alex Sandro, Bentancur/Arthur, Ramsey, Bernardeschi, Morata). Eventueel De Ligt proberen te verkopen, tis een goede verdediger maar mag wel vertrekken mits een goed bod. Mooie tijden komen eraan Juventini!

25 januari 2022 om 15:06

Berna heeft toch nét bijgetekend?

25 januari 2022 om 15:24

Nee hoor en als hij zal bijtekenen dan zal dat voor een lager loon zijn dus ook goed hoor. Gewoon schoon schip maken, er kunnen genoeg spelers vertrekken.

25 januari 2022 om 15:55

Rabiot ben je vast vergeten. Wat een middelmatige speler is dat. Sloft ook altijd met een verongelijkt gezicht op het veld.. niet om aan te zien

Eindelijk een topspits voor Juventus hoor. Morata en Kean zijn wel erg mager voor een grote club als Juventus. Met hem en Chiesa heb je alvast 2 goeie spelers die jaren meekunnen. Alleen nog een linksbuiten en Juventus heeft een aardige aanval. Natuurlijk moet er ook nog een middenvelder bij.

25 januari 2022 om 13:25

Why? Omdat de speler zelf niet naar Arsenal wil?

Daar kan Arsenal weinig aan doen lijkt me, ondanks een bod van 70 miljoen.

Ze zetten in elk geval in op de juiste spelers, 2 jaar geleden zou Arsenal zelfs geen poging gedaan hebben.

25 januari 2022 om 13:38

Dit ligt niet zo zeer aan Arsenal hoor. Deze jongen wilt liever in Italie blijven, nou da's zijn goed recht en keuze toch. Vind het zelf ook jammer hoor, Arsenal moet nu voor een andere spits gaan. Lastig wel wie.

25 januari 2022 om 18:36

Ik bedoel eigenlijk de pech die Arsenal heeft dat zo’n speler niet naar Arsenal wil gaan, dat is typisch

Mijn god, wat weet die Morata dat wij als leken niet weten zeg.. Hoe kan die man overal maar welkom zijn, ik vind het echt werkelijk een nietszeggende spits. Ook zou ik het doodzonde vinden om Depay op de bank te zien zitten ten faveure van deze Morata. Als hij dan moet banken, dan aub voor een kwaliteitsspits.

25 januari 2022 om 13:31

/hoezo? Morata is echt veel beter dan Drpay hoor. Zeker voor het spel wat barca speelt. Aan memphis heb je alleen wat als ie de grote man is.

25 januari 2022 om 14:12

Morata is een intelligente speler die veel beter het Barcelona spel begrijpt. Hij is alleen zo wisselvallig.

25 januari 2022 om 14:17

Ja dat dus. Alleen op een of andere manier zie ik hem wel slagen bij Barca. Druk is ook niet heel hoog nu en dat gaat morata denk ik heel goed doen als ie komt. Tot nu alleen maar bij ploegen gekomen waar je het eigenlijk elke wedstrijd moet laten zien. Want als die jongen het op zijn heupen heeft kan ie echt geweldig voetballen! Vond hem in tegenstelling tot veel mensen op het EK Bijvoorbeeld prima spelen.

25 januari 2022 om 14:23

Het is altijd de mode om Morata af te branden. Hij is zo'n speler die het team beter laat voetballen die niet altijd gewaardeerd wordt. Niet dat ik hem qua kwaliteit wil vergelijken met Benzema maar veel Madrid fans waren altijd zo negatief over Benzema. Ze begrepen niet wat hij deed voor het team.

25 januari 2022 om 14:35

Mister offside is tegenwoordig al een intelligente speler? En ook nog eens een goed voetballende spits. Het moet niet gekker worden.

25 januari 2022 om 16:42

Tja, wat het wel niet voor je kwaliteiten doet als je met Barca in verband wordt gebracht

25 januari 2022 om 16:46

Voor sommigen word je opeens 50% beter, net zoals je 100% slechter wordt als je vertrekt.

25 januari 2022 om 17:33

Heb je het tegen mij? Ik heb morata oprecht altijd een prima spits gevonden hoor. Niet goed genoeg voor de absolute top, maar dat is barca nu totaal niet. Ansu( hopelijk)-morata-ferran vind ik een goeie voorhoede om top 3 te eingdigen in la liga.

Met Vlahovic Chiesa en Dybala krijgt juve echt een hele sterke aanval. Juve moet nu niet de fout maken dat ze denken nu wel ff ff voor de prijzen te spelen. Af gelopen jaar hadden ze Cr7 en ook toen was vaak de aanvoer erg matig. Zoals tegen Milan heeft juve echt buks gecreëerd dus of daar dan Vlahovic of Morata staat maakt niks uit. Juve moet nu nog Bentancur Bernardeschi Ramsey en Rabiot slijten en dan kijken of er ergens 2 middenvelders zijn op de halen die meer creativiteit hebben en aanvallend meer kunnen dan een balletje breed schuiven.

Ik had gehoopt dat hij het seizoen nog af zou maken bij Fiorentina, maar 75 miljoen is wel een boel centjes!

25 januari 2022 om 15:10

Als ik Fiorentina was zou ik gaan voor Scamacca. Wat denk jij ? Sowieso lijkt alleen Piatek me niet voldoende.

25 januari 2022 om 15:15

Dat lijkt me wel een dure gok voor Fiorentina eerlijk gezegd.

25 januari 2022 om 15:24

Fiorentina zou een bod uitgebracht hebben op Arthur Cabral van Basel. Lijkt me een goeie versterking. Bod zou ongeveer 14 miljoen zijn excl bonussen.

Sinds wanneer is het zo zielig geworden dat Barcelona alleen maar van dit soort tweederangs spelers in huis kan halen. Ga een keer voor een topaankoop in plaats van al die net-niet transfers, hier bereik je niks mee..

25 januari 2022 om 13:25

Alsof Ferran Torres en Morata ineens heel goedkoop zijn. Laat staan alle andere misaankopen die ze hebben gedaan. Je gaat mij niet vertellen dat je voor datzelfde geld geen 1 of 2 topspelers had kunnen halen.

25 januari 2022 om 13:25

Sinds Barcelona nog altijd niet heel sterk in de slappe was zit en tegen een salarisplafond aankijkt waar moeilijk omheen te werken is. Barcelona is op de weg terug in dat opzicht, maar het is nog niet zo ver dat het bijvoorbeeld Haaland kan betalen en zo'n topsalaris kan verantwoorden.

25 januari 2022 om 14:14

Barcelona heeft met de nieuwe lening de mogelijkheid om Haaland te kopen. In tegenstelling tot alle andere grote landen is er een FFP salarislimiet in Spanje nu. Maar er komen nieuwe sponsors aan en Laporta weet vaak het onmogelijke toch te doen. Ik zou alleen voor Adeyemi gaan.

25 januari 2022 om 16:40

Adeyemi is onderschat en topper in wording, maar is toch vrijwel zeker dat hij naar Dortmund gaat?

25 januari 2022 om 16:46

Nogmaals Visca: die sponsors is je reinste onzin, heb ik je al uitgelegg dat het niet zo simpel werkt.

Mensen kunnen wel weer zeggen typisch Arsenal. Deze jongen (en zijn zaakwaarnemer met name) wilde zelf niet naar Arsenal. Dus wat moeten ze dan nog meer doen? Ze wilden hetzelfde bedrag betalen als Juventus nu maar de speler gaat liever naar Juve. Zuur maar dat kun je de club niet kwalijk nemen. Niet voor niets dat Juventus nu opeens snel schakelt..

25 januari 2022 om 13:25

Mensen die hier Arsenal de schuld geven willen hun frustratie gewoon ergens op richten en kijken niet naar de redenen. Lekker laten blaten die figuren. Wat mij wel ontevreden stemt is dat we zo lang achter 1 target aan gezeten hebben, terwijl je ook gewoon kunt zeggen 'graag of niet' zodat je verder kunt kijken.

25 januari 2022 om 13:37

Zo werkt het niet altijd. Vorige zomer liet Arsenal zien dat ze wel kunnen werken met smokescreens. Maddison en Odegaard. Odegaard kwam pas veel later in de picture toen Ancelotti duidelijk liet zien dat hij hem niet nodig had.

Zulke risico's moet je soms nemen voor top targets. Kijk naar Real bij Mbappe.

25 januari 2022 om 13:59

Als het een smokescreen zou zijn hadden ze dus al lang gesprekken mbt Ode gehad en niet pas geschakeld toen duidelijk werd dat hij beschikbaar was.

Overigens ontzettend blij met Ode, presteert zowat het beste van allemaal sinds half/eind november en is onze toekomstige captain.

25 januari 2022 om 13:34

Inderdaad, bizar dat zo weinig mensen dat lijken te snappen

Julian Alvarez proberen halen? Zou voor 27 miljoen op te pikken zijn en die lijkt me echt wel haalbaar voor Arsenal. Gezien het feit dat Auba over is en Laca gaat vertrekken, hebben we toch 2 spitsen nodig. Dan lijkt Alvarez me een goeie 2de spits voor relatief weinig geld.

Daarnaast Isak (ben ik niet 100% van overtuigd want scoort relatief weinig) of Calvert Lewin? Of 'out of the box' alternatieven als Arthur Cabral, Ignacio Ramirez, Andre Silva of Ben Yedder?

25 januari 2022 om 13:50

Ik las gister iets over Raúl de Tomas. Ik vind het een lastige, Isak is te duur voor het aantal goals dat hij maakt. Lewin heb ik voetballend m’n twijfels bij. Jonathan David vind ik meer een back up..

25 januari 2022 om 13:52

Cabral is nu in beeld bij Fiorentina. Alvarez lijkt naar City te gaan.

Isak scoort wellicht niet veel nu, maar zegt dat alles? Vlahovic' productie zou ook opeens kunnen stokken als hij bij ons kwam spelen. Isak heeft weinig minpunten volgens de scoutingkanalen en een elite ball striking, vergelijkbaar met ESR en daarnaast zijn de stats op bepaalde gebieden zelfs beter dan die van Vlahovic. Alleen weten we van stats dat die altijd zo te buigen/interpreteren zijn dat ze in iemands voordeel of nadeel zijn uit te leggen.

Ik hoop dat we 1 van de toptargets kunnen halen en gelijk een back-up (evt huren).

25 januari 2022 om 14:04

@tilburg: Jonathan David hadden ze 2 jaar geleden moeten halen, toen die nog bij Gent speelde en 'maar' 20 miljoen moesten kosten (iets wat ik meerdere keren gezegd heb trouwens:-)) Vandaag kost David ook 60-70 miljoen... veel te veel voor een speler die trouwens geen echte spits is.

Het is niet evident een nieuwe spits voor Arsenal. Vlahovic was natuurlijk kandidaat nr 1... zonde dat ie naar Juve gaat.

Cabral blijf ik wel een interessante optie vinden omdat ie niet zo duur moet zijn en makkelijk scoort.

25 januari 2022 om 14:11

@samcro: van Fiorentina moet Arsenal nu toch kunnen 'winnen' in het binnenhalen van een speler. Al moet wel zeggen dat Cabral zo een typische Fiorentina transfer is:-) Maar ik denk dat die bij Arsenal ook zou passen.

Isak is zeker een goede speler maar ik heb alleen twijfels bij zijn goal scoring abilities. Hij zit de laatste 2 seizoenen aan 16 doelpunten per seizoen, dat is natuurlijk niet enorm veel voor een spits.

Als hij er door zijn manier van spelen voor zorgt dat ook andere spelers makkelijker scoren, dan zou dat een asset zijn maar dat weet je dus nooit.

Als we zijn clausule van 80 miljoen moeten activeren, dan zou ik het als Arsenal zijnde niet doen. Dat is echt veel te veel. Ik zou zeggen max 60 miljoen. Dan hou je nog wat budget voor een 2de spits (alvarez, Cabral)

25 januari 2022 om 14:15

RDT kopen is een veel betere optie. Hij scoort meer dan Isak en is inderdaad een stuk goedkoper.

25 januari 2022 om 14:21

RDT is bijna 30 geloof ik, laat die lekker in Spanje, dat wordt gegarandeerd de volgende Lucas Perez.

Isak is een geweldig talent, qua speelstijl en dribbel vergelijkbaar met Henry en nog heel veel rek. Ik zie hem graag komen, maakt mij niet zoveel uit hoeveel die kost want het is niet mijn geld. Daar heb ik me lang genoeg druk over gemaakt

Het zou idd wel heel fijn zijn als we nu 2 spitsen erbij halen, al vind ik nog steeds dat een middenvelder belangrijker is. Zonder Partey of Xhaka is het 3 klassen minder.

25 januari 2022 om 14:24

Als je Isak denkt te kunnen halen dan had je ook Vlahovic kunnen halen. Die zijn even duur.

25 januari 2022 om 14:27

Nee, want Vlahovic wilde zelf niet naar Arsenal. Dat zou bij Isak anders kunnen zijn. Het geld is blijkbaar beschikbaar want ze hadden wel een akkoord met Fiorentina.

25 januari 2022 om 14:29

Arsenal is overboden door Juve zo lijkt het. Bij Isak moet je wel de 80 miljoen neerleggen.

25 januari 2022 om 14:42

@visca: nee, Vlahovic wou niet naar Arsenal (of andere Engelse club want Tottenham had ook interesse). Hij wou in Italie blijven voetballen. Het bod van Arsenal was trouwens 70 miljoen dus we zouden ook niet overboden zijn door Juve (mocht de speler naar ons willen komen).

25 januari 2022 om 15:00

Visca, wederom nee, Arsenal had een akkoord met Fiorentina maar de speler en zaakwaarnemer lieten niets horen. Nu blijkt dat ze aan het wachten waren op Juve. Arsenal had ook nog Torreira als troef kunnen gebruiken in de onderhandelingen, maar nu duidelijk is dat de speler zelf niet wilde kan de zoektocht verder.

25 januari 2022 om 15:02

Juve bied 75 miljoen, lijkt mij toch echt meer dan de 70 van Arsenal, of het overbodig is weet ik niet, maar ze zullen toch geen 75 bieden als 70 ook genoeg zou zijn

25 januari 2022 om 15:12

Ishak gaat het bij Arsenal niet redden net zoals Lacazette en Pepe.

25 januari 2022 om 15:42

wandering, als je denkt dat Arsenal die 75 niet ook geboden had als Vlahovic naar Londen wilde komen dan kan ik niets voor je doen. Zoals het nu naar buiten komt wilde die jongen alleen naar Juve, dan kon Arsenal 100mio bieden maar was het nog niet gelukt.

25 januari 2022 om 15:43

Feno, ik weet niet wie Ishak is maar zou graag zien dat je zulke uitspraken eens deed bij transfers die al rond zijn. En daarnaast ook eens zelf met opties komen ipv tegen iedereen in te gaan, maar dat is blijkbaar teveel gevraagd want dat heb je nog nooit gedaan ondanks dat er al legio mensen naar gevraagd hebben.

25 januari 2022 om 15:45

@wandering: 70 miljoen + Torreira was het bod van Arsenal. En Fiorentina was volgens verschillende bronnen akkoord met dat bod. Het is dat de speler zelf alleen naar Juve wou gaan.

25 januari 2022 om 16:53

Dat deed ik in het verleden toch ook zoals met Pepe, Partey en Lacazette? Ik noemde Gabriel trouwens destijds een goede aankoop, maar over White kon ik bijv niets zeggen want ik had die niet vaak zien spelen. Ik strooi vaak genoeg met opties voor Arsenal trouwens.

210 miljoen euro verlies en dan toch 75 kunnen neerleggen, fair play systeem moet op de schop. Is wel duidelijk te gek voor woorden

25 januari 2022 om 13:30

Jij moet u gewoon eens duidelijk informeren wat de regels zijn. Volgens mij heb je geen kaas gegeten van de fair play regels.

25 januari 2022 om 14:26

Er is ook geen FFP nu in de grote ligas behalve la Liga waar een strenge salarislimiet geldt.

Morata is geen verbetering, hij is niet de type spits die Barça nodig heeft. Het is precies dat Barça een collectie bankspelers wil verzamelen. We hebben reeds genoeg dood hout. Overbetaalde en onderpresterende spelers daar heeft Barça een heel lijst van. Prioriteit deze seizoen is top 4 eindigen. Deze transferperiode moesten reeds stuk 4 of 5 spelers verkocht worden. Barça moet ombouwen maar spelers willen niet vertrekken en het bestuur blijft maar roerloos zitten.

Als het al niet zo ver was lijkt me dit al definitief de nekslag voor depay. Wel ironisch dat de ene middelmatige spits wordt ingewisseld voor een andere middelmatige spits

25 januari 2022 om 13:27

Depay is een hangende spits die om en rond een klassieke nummer 9 speelt. In die rol is hij in Lyon tot zijn beste vorm geraakt. Als klassieke 9 of buitenspeler komt hij tekort.

25 januari 2022 om 14:37

Barca is blut en hij was transfervrij en toen was Koeman de coach , maar iedereen ziet dat een topclub niet voor iedereeen is , je hebt talenten die mentaal en sportief niet die hogere stap kunnen maken en natuurlijk spelen andere zaken hierbij

Had Vlahovic graag naar Barca zien komen in de zomer. Nu moeten Laporta en co. wel alles op alles zetten om Haaland binnen te hengelen anders loop je alle spitsen even mis. Wellicht Isak dan nog als plan B

25 januari 2022 om 13:29

Ik zie Isak echt véél liever dan Morata. Ik snap gewoon echt niet hoe je op hem kan uitkomen.. die jongen is alles behalve een stabiele spits. Hoe kan je als Barcelona zijnde denken dat hij je weer omhoog gaat helpen? Hij mist altijd en overal dotten van kansen. Zou echt zwaar teleurgesteld zijn als we het met Morata moeten gaan doen..

25 januari 2022 om 14:04

Misschien je realiseren dat met meer dan 200 miljard schuld het best lastig is om zo'n speler binnne te halen?

25 januari 2022 om 14:15

Lastig is het zeker, alleen zou het fijn zijn als je wel met juiste cijfers komt ipv zomaar wat getallen. Het grootste probleem is het salarishuis en niet de bedragen zelf.

25 januari 2022 om 16:59

Het grootste probleem is het salarishuis en niet de bedragen zelf.

Met alle respect maar dat vind ik onzin. De salarissen zijn op korte termijn de grootste limiterende factor en niet de schulden. Dat betekent echter niet dat de schulden niet het grootste probleem zijn.

25 januari 2022 om 14:16

Isak scoort veel te weinig. Ik zou altijd voor Adeyemi gaan. We waren op ons best met een snelle spits als Eto'o.

25 januari 2022 om 14:27

Martial was een gemiste kans, omdat hij nu naar Sevilla is. Isak en Morata zijn een beetje middelmaat ik zou voorin en eventueel achter voor het uiterste gaan. Want bij het afmaken en verdedigen gaat het veelal mis bij Barcelona.

25 januari 2022 om 14:28

Morata vind ik echt een betere voetballer dan Martial. Morata kan ook goed meevoetballen. Als tijdelijke oplossing zie ik dat wel zitten.

Topversterkig, heerlijk.. Hopelijk gaat hij zijn cijfers daar zelfs verbeteren..

Juve zou nog doorpakken en nog 2 versterkingen willen halen voor het middenveld.

25 januari 2022 om 14:04

Een topper lost het probleem niet op, dat zag je met Ronaldo. Juve moet die fout niet weer gaan maken...

25 januari 2022 om 15:40

Dat is wel anders. Het salaris van Ronaldo was haast 5 keer zo hoog. Vlahovic gaat evenveel verdienen als andere sterkhouders van Juve. Er zijn ook veel minder schijnwerpers op hem dan bij Ronaldo. Bij Ronaldo was er echt een druk om nu te presteren, want je kan nog even profiteren van een 5-voudig ballon dor winnaar. Vlahovic wordt juist komende jaren beter en moet nog alles bewijzen.

Het is een zooitje bij Barca sinds Koeman weg is. De voorzitter schreeuwde meer als dat hij zinnige dingen deed en nog is dat zo. Xavi is ook niet echt de verlosser. 15 jaar wanbeleid poets je niet zomaar weg. Neem de tijd om normale salarissen te betalen om maar niet te spreken over de bedragen die vaak middelmatige spelers moeten kosten in de aankoop.

Belachelijk om dit als hoofditem te markeren. Het overlijden van Wim Jansen hoort volledige aandacht te krijgen/behouden.

Barcelona gaat weer op de oude voet verder lijkt het, spelers halen om het halen. Hou dat geld lekker in de zak speel met de spelers + jeugd die je al hebt.

25 januari 2022 om 14:44

Ja voor volgend seizoen begrijp ik wel hoor, maar ik vind Morata ook niet echt een toekomstgerichte transfer dus dan zou ik zeggen, maak eerst dit seizoen af. Winteraankopen slagen toch minder vaak, en dat is niet verrassend.

Jammer maar als hij zelf niet naar Arsenal wilt dan houdt het op. Ben iig blij dat Arsenal echt heeft geprobeerd door te pakken itt een aantal jaren geleden. Hopelijk kunnen we alsnog een goede spits vinden al begin ik bang te worden dat wij misschien eindig met Diego Costa. Ik weet niet of je dat moet willen

25 januari 2022 om 13:53

Ik kan me oprecht niet voorstellen dat Arsenal iemand als Costa zou halen.

Balen. Had hem graag bij Arsenal gezien, maar het was meteen duidelijk dat het een lastig verhaal zou worden met die zaakwaarnemers. De alternatieven die worden genoemd lijken onhaalbaar deze transferperiode, m.u.v. Isak die een clausule heeft. Maar is hij 90 miljoen waard?

Succes Juve met het one season wonder, 75 miljoen is veelste veel.

25 januari 2022 om 14:32

One season wonder? Inmiddels al 2 seizoenen en het seizoen daarvoor veel te vaak paal/lat geraakt. Je zag toen al aan alles dat het een hele goede voetballer is en dat het balletje er alleen nog maar in moet. Door zijn intelligentie, techniek en fysiek was het vrijwel een zekerheidje dat het goed zou komen. Vergeet niet dat hij nog steeds gewoon erg jong is.

Verder wel eens met het feit dat het bedrag te hoog is. Maar dat zou ik voor iedere voetballer bij zulke bedragen zeggen hoe goed ook. Persoonlijk vind ik het absurd dat er zoveel geld gemoeid is met transfers, shirtverkoop en toegangskaarten. Niet zo heel lang geleden was een miljoen nog erg veel en waren shirtjes en kaartjes betaalbaar voor een ieder.

25 januari 2022 om 14:40

Ja die prijzen gaan gewoon mee met de tijd, het internet etc. bied gewoon een veel grotere afzetmarkt

Toch nog een leuk troost bedrag van 3.75 miljoen dat Partizan door dit enorme bedrag zou krijgen. Jammer dat hij ons minimaal 2 jaar te vroeg heeft verlaten voor een club als Fiorentina, maar dat geldt ook voor spelers als Savić, Mitrović, Nastasić, Ljajić, Milenković et cetera. Veel spelers die nog verder zijn gegaan bij La Viola zeg!

25 januari 2022 om 15:12

Rare reactie. Nu doe je net of Fiorentina zo'n slechte club is. Ik denk dat het voor een speler van Partizan juist verstandiger is om naar Firoentina te gaan en daar te spelen dan naar een Juve of City en daar 10x verhuurd te worden.

25 januari 2022 om 15:29

Ik zou het net zo jammer vinden als iemand van PSV naar een buitenlandse middenmoter ging op 18 jarige leeftijd. Misschien wel een goede keuze, maar van een topclub in eigen land (met een respectabele geschiedenis) naar de middenmoot ergens elders blijft een beetje pijnlijk voor fans. Dat moet je toch kunnen begrijpen zou ik zeggen, zeker als het een groepje spelers betreft die samen wat hadden kunnen bereiken met de club.

25 januari 2022 om 18:43

Hij is juist beter geworden door naar de serie A te gaan. Neemt niet weg dat er heel veel goede talenten uit de balkan komen 👍🏼

25 januari 2022 om 20:25

Zie het liever gebeuren als ze minimaal 23 zijn ofzo. Kunnen de minder bedeelde clubs ook nog wat genieten met het talent dat ze voortbrengen, ook leuk en goed voor het voetbal en de spelers missen er niks door. Komt hij bijvoorbeeld met hetzelfde traject op een topleeftijd bij een topclub mocht hij dat willen. Hij is pas 21 hè. Maar sommige clubs hebben/hadden die inkomsten, hoe klein ook, helaas dus toch meer nodig dan ze lief is op die momenten. Is toch niet zo een rare gedachte zoals Benzema20 beweert.

Waar blijven de comments nu over Juve omdat ze weer iemand halen van de Serie A? Valt me voor de zoveelste keer op dat er enkel op Bayern gekakt wordt. Is daar iets mis mee als je iemand van de eigen comp haalt? Zeker NIET want als je uw team kan versterken moet je dit doen maakt niet uit of het binnenlands is maar dit gezeik over Bayern kan dan vandaag officieel stoppen. Bayern staat niet in de top 3 van Duitsland( transfers binnenlands) en toch wordt er zo drama over gemaakt. Gefeliciteerd JUVE FANS met deze TOPSPITS. Ik ben een groot fan van Vlaho en kijk er naar uit om hem aant werk te zien bij jullie. Hoop hem binnen 2-3 jaar bij Bayern te zien!

25 januari 2022 om 15:03

Gaap, ik zie genoeg opmerkingen over het feit dat Juve weer de beste speler van Fiorentina haalt, jij leest er denk ik zelf bewust overheen. Niemand geeft iets om Bayern, die passen die truc al jaren toe net als Juve.

25 januari 2022 om 15:47

Juve haalt iemand van een club die nu in de subtop speelt en vaak in de middenmoot staan de laatste jaren. Als ik naar Bayern kijk zie ik de laatste wedstrijd bijv. maar 3 spelers die niet uit de Bl komen. Daarbij koopt Bayern ook veel meer weg van andere Duitse CL clubs. Juventus heeft dat amper gedaan. Het aantal spelers dat Juve heeft overgenomen van Milan, Inter en Napoli is niet erg groot. Niks in vergelijking met het aantal spelers dat Bayern heeft gehaald van Dortmund en Leipzig. Denk ook niet dat het helpt als ze transfervrij komen. Daarbij speelt het ook mee dat andere Duitse clubs nog steeds op geen enkel gebied mee kunnen met Bayern. Iets dat bij Juve zeker niet (meer) het geval is.

Zo gaat Arsenal nooit aan topspelers geraken. Ligt het ook niet aan de onderhandelaars naast de huidige club status?
Morata kan nu ook Barça op zijn CV zetten zo te zien. Wie had dat gedacht....

25 januari 2022 om 15:45

Busby, Arsenal was bereid om aan alle voorwaarden te voldoen, van club, speler en agent, maar de speler wilde zelf niet. Dat kan zeker met de huidige status te maken hebben, maar zal niet aan de onderhandelaars gelegen hebben denk ik. Al heb ik ook zeker geen hoge pet op van Edu btw als het om aankopen gaat. Verkopen/slijten kan hij wel.

Die Morata hoef ik echt totaal niet te zien in een Barca tenue. Wat wil men nu? Zoveel mogelijk Spanjaarden binnen halen om goodwill te kweken? Ferran Torres is een voetballer met potentie maar 55M is hij nooit waard. Althans dat geld had je veel beter kunnen besteden aan een goede centrale verdediger.

Zo, niet verwacht. Dan heeft hij toch zijn gewenste club en Juventus heeft een goede spits voor de volgende 10 jaar 👍🏼
Ik begrijp dat de fans hier niet blij mee zijn gezien hij in interviews heeft aangegeven het seizoen af te maken en Fiorentina te willen helpen aan Europees voetbal. Maar je woord is niets meer waard tegenwoordig blijkbaar. Hij gaat flinke shit over zich heen krijgen denk ik. 😅

Vlahovic in en eindelijk Morata out! Eindelijk weer iemand die veel doelpunten maakt ipv alle kansen mist en constant buitenspel loopt. Nu nog het middenveld versterken. Zo blij hier mee!

27 januari 2022 om 13:09

Vlahovic met Dybala eromheen is wel echt goed hoor 👌🏼 Juve moet dan alleen wel zorgen dat zij zijn contract verlengen.

27 januari 2022 om 19:00

Jaa echt hoor! Ik heb wel goede hoop dat die verlengd, Speelt de laatste tijd ook weer erg goed sinds Allegri er weer is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren