Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Perez hekelt gênant gedrag van Lisandro Martínez: ‘Wat een irritatie is dát!’

Laatste update:

Kenneth Perez heeft zich tijdens de topper tussen PSV en Ajax (1-2) mateloos gestoord aan de aanstellerij van een aantal spelers. De analist van ESPN licht in het bijzonder een tamelijk lachwekkend moment uit van Ajax-verdediger Lisandro Martínez, die zich in de slotfase ongelofelijk aanstelde. "Wat een irritatie is dát!", aldus Perez kort na afloop.

De analist zag en hoorde in het lege Philips Stadion hoe meer spelers zich aanstelden. "Ik vraag me af ze het onderling ook hebben over hun gedrag in het veld", zei Perez. "Dat geschreeuw de hele tijd! Bij élke aanraking is het alsof iemand doodgaat. Het toppunt was wel met Martínez op het laatst." De mandekker van Ajax schreeuwde het uit na een uiterst licht duel met Phillipp Mwene en rolde daarbij van achter de zijlijn bewust terug het veld in om tijd te rekken.

Uiteindelijk kon Martínez gewoon verder spelen. "Nu dat er geen publiek is, is het zó goed hoorbaar", aldus Perez. "Het is zúlk gênant en storend gedrag! Het is eigenlijk ook gewoon matenaaien. De scheidsrechter (Danny Makkelie, red.) trapte er ook steeds in. Hij dacht natuurlijk steeds: jeetje, wat een heftige overtreding, want hij floot de hele tijd." Arnold Bruggink maakte weinig woorden vuil aan de aanstellerij. "Het is al de zoveelste keer dat we het erover hebben", aldus de oud-aanvaller.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Martinez is gewoon een eng mannetje, heel veel bezig met randzaken en de tegenstander naaien. Goede voetballer, minder mooi mens

23 januari 2022 om 19:04

Tsja niet alleen Martinez.. helaas kunnen Antony, Tagliafico en Tadic er ook altijd wat van.

23 januari 2022 om 19:07

Elke ploeg heeft of had zulke spelers. Dat is gewoon voetbal dus. Ik keur het ook absoluut af maar dit zit wel in meerdere ploegen.

23 januari 2022 om 19:12

Tuurlijk hebben meerdere ploegen zulke spelers. Maar zoveel als Ajax is toch erg? Jullie zullen het wel winnaarsmentaliteit noemen waar de rest het walgelijk gedrag noemt.

23 januari 2022 om 20:52

Ik vind het idioot en onnodig gedrag. Doe gewoon normaal en gedraag je als een echte vent denk ik dan. Helaas zijn er teveel spelers die te vaak last hebben van aanstelleritis.

23 januari 2022 om 19:07

Redey32 ken jij Martinez als mens en invidu, om dit soort uitspraken te kunnen doen?

23 januari 2022 om 23:43

Sule, ik vind het ook vreselijk gedrag, erger me er kapot aan als spelers het doen, ook onze eigen spelers. Maar ik moet je wel zeggen dat ik het toch benoem als Zuidelijke winnaarsmentaliteit, waardoor we in het verleden er soms zwaar genaaid af gingen. En dan waren we weer te naief.
Vind het nog steeds niks, maar als de scheids er niet tegen optreedt.....

23 januari 2022 om 23:50

Formus Martinez heeft zich vreselijk gedragen, en had een kaart moeten krijgen. Dat ben ik eens met iedereen, mijn punt is alleen men doet alsof Martinez zich iedere week misdraagt wat niet het geval is. Hij is soms hard maar altijd fair. En hij brengt de Latino mentaliteit maar bijna nooit onsportief.

23 januari 2022 om 19:09

Wow, jij kent hem als mens? Ik denkbaar oordelen of mensen op basis van de flarden die je ziet op een voetbalveld minder mooi is. Dat hij op het veld vaak zich aanstelt is 100% waar, net zoals Tadic kan overdrijven, Nico er soms te hard in gaat en Klaassen veel praat in het veld. Sommige dingen ziende vaker terug vanuit bepaalde gebieden en landen en andere zaken zit er gewoon in als voetballer en krijg je er bijna niet uit.

Niets schokkends maar iets om je aan te ergeren maar ga nu niet oordelen of je iemand als mens kent zeg.

23 januari 2022 om 19:34

Eng mannetje nog wel. Onsportief? Ja absoluut, maar im hem vervolgens een eng mannetje te noemen slaat werkelijk nergens op. Wat mij betreft zijn al dit soort zaken ook gewoon geel. Probleem is dan dat je nog een var nodig hebt om dit dan goed te controleren (was in dit geval natuurlijk heel duidelijk).

23 januari 2022 om 19:57

Onsportieve spelers zijn toch enge mannetjes?

23 januari 2022 om 19:42

Ik snap wat je bedoelt. Ik zou niet zeggen als mens, maar zijn karakter in het veld eerder. Deze actie stoorde mij ook wel echt als ajacied. Maar ik zie hem niet vaak dit soort dingen doen. Mag Ten Hag er wel uitkrijgen van mij betreft. Ik zie Martinez meer als spijkerhard maar fair, maar dat was dit niet. Dit was irritant. Veel irritatie over en weer vandaag, met dit als hoogtepunt.

23 januari 2022 om 19:59

Ik twijfel dus of Martinez wel echt het veld uit rolde, ik pak even een rol tape en een skippybal erbij om thuis in de woonkamer te controleren of dit wel echt zo was, want volgens mij lag Martinez precies op de lijn hoor, Camerastandpunt! Ik zag zijn schaduw weerkaatsen op de lijn!!!!

23 januari 2022 om 20:52

Hahaha vergeet niet de bolling van zijn... (?)

In mijn ogen moet je daar gewoon ook geel voor krijgen. Eigenlijk direct rood, is gewoon bewust spelbederf.

23 januari 2022 om 19:25

Direct rood is lastig. Geel wat mij betreft prima, maar dan wel consequent toepassen. Elke ploeg heeft / had deze spelers. Maar wat mij betreft hard straffen door geel te geven. Net als de bal na een fluitsignaal nog aanraken, praten tegen de scheidsrechter (ook voor de aanvoerders) en bij keepers maximaal 5 seconden de bal vasthouden. Overal direct geel voor trekken dan krijg je dat er wel uit. Nog eentje niet direct afstand nemen bij een vrije trap voor de tegenstander.

23 januari 2022 om 19:50

Rood kan want we hebben een VAR. Die ziet hem buiten de lijn liggen, dat heeft hij door en rolt terug. Dat is spelbederver en wat mij betreft rood.

23 januari 2022 om 20:54

Ja maar de regels zijn niet 'wat lwd12 betreft' he. Dus pas tot jij die var bent is dit natuurlijk nooit rood.

23 januari 2022 om 21:03



Spelbedref is volgens de regels geen rood. Het was overigens wel belachelijk, maar doe nu niet of dit nooit gebeurt. Het is bijna standaard voor spelers om terug in het veld te rollen bij een blessure. Deze was wel extra opvallend.

23 januari 2022 om 19:47

Dan word er geen wedstrijd meer uitgespeeld. En het is soms lastig te beoordelen met 22 ervaren acteurs op het veld.

Verschrikkelijk inderdaad. Waarom wordt dit nog steeds niet bestraft? Ajax heeft er ook wel een paar rondlopen zeg met Martinez, Antony en Tadic.

Het is altijd wel mooi om te zien hoe fans van clubs in alles hun spelers in bescherming nemen. Dumfries was vorig seizoen een kwal en een eng figuur. En om zo’n actie kan alleen maar gelachen worden en word er gewezen naar dat het een strijder is. Walgelijke actie, dit soort dingen mag je van mij part gewoon geel geven. Word ook niet eens geraakt.

Dat noemen ze ook wel eens Getafe gedrag

23 januari 2022 om 19:09

Precies, en daar schakel je gewoon betere teams mee uit. Gelukkig leert Ajax wel van zulke teams en geeft dat straks ze een goede kans tegen Benfica.

23 januari 2022 om 19:12

Dus als Ajax straks uit de CL vliegt door een team dat zo speelt heb jij er wel begrip voor vallende en rollende spelers?

23 januari 2022 om 19:25

Ik zie wekelijks niet anders. Het zijn zaken die je nodig hebt. Hoe irritant je spelers als Suarez of van Bommel ook kan vinden, het zijn wel het soort spelers waarmee je prijzen wint. In je team ben je er blij mee, speel je er tegen, dan halen ze het bloed onder je nagels vandaan.

23 januari 2022 om 19:27

Vooral het koppel van Bommel / Toivonen vond ik als Ajacied verschrikkelijk.

23 januari 2022 om 19:31

Toivonen was ook niet erg geliefd bij de PSV supporters en ook bij mij niet. Ik hou totaal niet van dat soort spelers. Ook niet als ze een PSV shirt aanhebben. Het is gewoon spelverderf en matennaaierij

23 januari 2022 om 19:31

Ik heb er ook een hekel aan. Moet Martinez ook niet doen.
Tja vorig jaar zei Perez nog dat hij het heel goed begreep dat Martinez even op de voet van Zahavi gaat staan die een bal wegschopt als Martinez gauw zijn vrije trap wil nemen. Nou gewoon lekker voetballen en kappen met matenaaien.

23 januari 2022 om 19:23

Getaffe deed het dan wel vooral om niet te hoeven voetballen. Daar had PSV dan weer in de eerste helft andere middelen voor. Ik heb ook een hekel aan dat genaai hoor maar het viel me op dat het ook aan de andere kant gebeurde.

23 januari 2022 om 19:28

Martinez deed het toch om tijd te rekken? En tijd rekken is weer een manier om niet te hoeven voetballen. Of ligt Martinez daar voor z'n lol een beetje heen en weer te rollen?

23 januari 2022 om 19:36

Het ergste vind ik dat tijdrekken meestal loont en tijd niet bijgeteld wordt. Daar zouden ze van mij veel beter op moeten letten

23 januari 2022 om 19:37

Ik denk dat hij 't deed om inderdaad tijd te rekken. Getaffe begon daar alleen al mee in minuut 1 en wilde gewoon niet voetballen. Psv wilde ook zelf helemaal niet voetballen, alleen zodra ze achter stonden. Tsja, dan krijg je de deksel op de neus op een vrij kinderachtige manier als deze. Ik hou er niet van, maar dit was niet de wedstrijd om rustig uit te spelen voor Ajax.

23 januari 2022 om 19:46

De manier waarop PSV de wedstrijd begon is logisch gezien de omstandigheden. Je staat 1 punt voor, mist 5-6 basisspelers door blessures en de Africa Cup en bent uit vorm. Dan snap ik wel dat je Ajax de bal geeft. Die moeten komen

23 januari 2022 om 20:00

Andres dat Psv belangrijke spelers mist dat is een feit, maar ik durf wel te stellen dat Psv met een volledig fitte selectie precies hetzelfde had gespeeld. Psv speelt bijna altijd reactie voetbal, vanuit een gesloten verdediging. De wil om echt te voetballen tegen ons, is er helaas echt te weinig en niet alleen onder Schmidt sinds jaar en dag.

23 januari 2022 om 20:04

Weet je wat er gebeurd als PSV lekker mee gaat voetballen met Ajax? Dan wordt het 100% een nederlaag. Misschien leuk voor de Ajax supporters, maar ik zie liever mijn club winnen. Ajax geeft altijd veel ruimte weg achter de verdediging, dus dan is het slim om op de omschakeling te spelen. Dat is de grootste kans op succes

24 januari 2022 om 00:02

Je kan zelfs vanuit een gesloten verdediging, iets aanvallender spelen als Psv zijnde en zeker thuis. En hoezo 100% een nederlaag? Zo geweldig waren we niet vandaag hoor. Maar los van Ajax soms zie ik het spel ook tegen mindere goden. Maar goed iedere club heeft zijn eigen speelstijl, had alleen op meer spektakel gehoopt. En uiteraard wil je winnen haha dat snap ik, liefst 34 potjes natuurlijk.

Triest dat spelers zo acteren, maar helaas zal dit nooit veranderen als het niet wordt bestraft. Heel klein naar mannetje , die Martinez.

Beetje jammer dat sommigen boter op hun hoofd hebben, en Martinez express in een kwaad daglicht willen stellen. Hij heeft zicht vandaag misdragen met het lachwekkende en belachelijke theater, maar het is geen speler die het wekelijks doet. Zelfs Blind kwam meermaals voorbij, die zich ook bijna altijd van zijn meest keurige kant laat zien. Noemt men Tadic kan ik het begrijpen, want die kan voor de tegenstander echt een vervelende zuiger zijn. Enkele Psv spelers hebben zich ook een paar keer niet van hun beste kant laten zien, maar die worden op één of andere manier gezamenlijk gespaard. 😑

23 januari 2022 om 19:11

Exact, Teze die ik op een zeer overdreven wijze naar de grond ging wordt niet genoemd. Noem ze of allemaal wel of niet.

23 januari 2022 om 19:19

Meneer Daniel dat is precies mijn punt, prima dat die jongens van ons genoemd worden. Maar noem dan ook iedereen die zich vandaag van zijn slechtste kant liet zien, dat is wel zo aardig. En onder andere Teze doelde ik ook op, doet ook wel een paar keer dingen waarvan ik dacht dit is niet nodig.

23 januari 2022 om 19:12

Ik vind Martinez niet de meest sportieve speler, maar zolang er niet tegen opgetreden wordt kun je hem geen ongelijk geven. Zolang scheidsrechters niet optreden tegen zulk gedrag blijven we hierover terug komen en ik heb niet het gevoel dat er snel een scheidsrechter op staat die wel een duidelijke grens gaat trekken.

23 januari 2022 om 19:21

Janssen van mij had Martinez een gele kaart mogen krijgen voor het belachelijke theater, maar dan had IEDEREEN die zich misdroeg geel mogen krijgen. Dat is mijn punt, er word nu gedaan alsof Psv alleen maar lieverdjes heeft.

23 januari 2022 om 19:33

Klopt. Er zijn veel meer spelers die het doen, maar dit was heel erg extreem.

23 januari 2022 om 19:23

Blind vind ik inderdaad een hele sportieve speler. Antony, Tadic, Alvarez en Martinez zijn echt herhaaldelijk betrokken bij dit soort rare praktijken dat het of niet bestraft wordt, of niet gezien wordt. Dan lijkt het me meer dan logisch dat deze vaker worden uitgelicht dan een Teze die geen vlieg kwaad doet doorgaans. Zelfde gebeurde bij ons met Dumfries, allemaal terecht en supporters hoeven het ook niet recht te praten.

23 januari 2022 om 19:31

Altijd maar dat vingertje naar anderen wijzen. Altijd wordt er omheen gedraaid of wordt de vinger naar anderen gewezen. Ik heb vandaag al 50 keer langs zien komen dat Toivonen ook geen lieverdje was. Walgelijk.

23 januari 2022 om 20:06

Hypocrisie is je niet jou niet vreemd, het zijn altijd weer dezelfde! Veelal uit antipathie word er structureel met meerdere maten gemeten. Hoezo vingertje wijzen? Het is toch een feit dat spelers van beide ploegen onsportief gedrag toonden, dan is het wel zo eerlijk dat iedereen dezelfde behandeling krijgt. Heel opvallend weer, dat je enkelzijdig onsportief gedrag veroordeeld! En dat is terecht daar ben ik het helemaal mee eens, maar wees niet zo hypocriet om enkelvoudig onsportief bedrag uit te lichten. Heel typisch weer, maar niet verrassend zijn namelijk altijd weer dezelfde leden. Gelukkig zijn er ook genoeg leden, die ondanks dat Ajax niet hun favoriete club is (zacht uitgedrukt) objectief proberen en willen te zijn. Lachwekkend.

23 januari 2022 om 20:26

@sulejmanii: Eens, ik wil dit gedrag bij niemand zien, dus ook niet bij Martinez. Volgens mij is dit alleen met zuivere speeltijd op te lossen als het om tijdrekken gaat. Is het om de vrije trap te versieren, wordt dat heel lastig vrees ik. Je kan als scheids (of VAR) niet goed weten of iemand zich echt aanstelt of niet.

23 januari 2022 om 23:57

4everAjax ik ben ook voor zuivere speeltijd, dat gaat veel oplossen.

Het meest trieste is dat een scheidsrechter hierin mee gaat. Dit moet de arbitrage toch zien en tegen optreden.

23 januari 2022 om 19:11

Nee , arbitrage moet dit herkennen en niet belonen en de speler er opneukertje bij herhaaldelijk gedrag. Dan hebben ze alleen zichzelf ermee.

23 januari 2022 om 19:14

Ik snap dat het voor een scheidsrechter niet alles kan zien maar zou het goed vinden dat de var ook bij zoiets op mag treden.

23 januari 2022 om 19:25

Omdat de sanctie voor theater geel is mag de VAR hier niets van vinden. Het enige dat gaat helpen is de spelregels aanpassen. Zuivere speeltijd en meer macht voor de VAR om bij theater dingen terug te draaien. Zolang de spelregels dit soort gedrag eigenlijk belonen blijf je dit houden. Maakt mij niet uit welke club het doet, theater en tijdrekken is op termijn funest voor het voetbal.

23 januari 2022 om 19:36

Ik vind de var in deze vorm helemaal niets. Geef elk team een aantal momenten die je aan mag vragen. Nu had psv bijvoorbeeld een moment aan kunnen vragen na de zwaaiende armen van alvarez. Dan was de kans op een 2de gele kaart groot geweest. Rood was te zwaar, maar een 2de gele kaart was terecht geweest.

Hekel dat altijd als anderen dat doen, dus ook als spelers van mijn club dat doen.

Afgezien daarvan, heb ik me ook dood geërgerd aan Perez en Bruggink. Dit was het enige waar ik ze enig degelijk commentaar op vond geven. Dat gehuil over een beslissing op 95% zekerheid nemen (die bal over de lijn) vond dat echt heel zielig overkomen. Helemaal er nog doorgaan nadat Makalie het vrij duidelijk verwoorde dat het ging over een 'feit' ipv interpretatie.

23 januari 2022 om 19:17

Dat heb ik nou niet. Ik hou van spelers met inzet, maar dit soort gedrag kan ik ook van mijn eigen team waarderen. Net zoals het vallen ballen weg gooien of welk onsportief gedrag dan ook. Als je voetbal vergelijkt met welke sport dan ook dan zie je bij geen enkel andere sport het gedrag dat je bij voetbal ziet. Eigenlijk zijn heel veel spelers een schande voor de sport en zouden ze bij heel veel andere sporten op den duur geweerd worden.

Heerlijk om frustraties vanuit bepaalde hoeken te zien. We zijn weer de terechte nummer 1, zoals het hoort. PSV dat vanaf minuut 1 gewoon voor een punt ging en zelf niet eens vooruit of iets wilde en dat in eigen huis ook nog. Zijn jullie daar ook trots op? Zo een ploeg verdiend het niet eens 1e te staan. En dan zie ik velen nog roepen dat een gelijkspel verdiend was geweest. Ajax terecht gewonnen! En wat Licha betreft: tja als tegenpartij ga je je natuurlijk alle kleuren van de regenboog aan ergeren (kan ik me voorstellen). Ik vind dit gewoon slim. Alles om die overwinning over de streep te trekken en dan ook letterlijk alles! Voetbal is oorlog! En wij hebben deze slag gewonnen. Fijne avond nog!

23 januari 2022 om 19:19

Slim? Dit is te triest voor woorden, het is ongelofelijk kinderachtig. Jullie hebben met de grootste mazzel van de wereld gewonnen, maar jullie hebben inderdaad gewonnen ja...

23 januari 2022 om 19:47

We hebben wel terecht gewonnen ongeacht die 2e goal. De enige ploeg die speelde voor de winst en onderaan de streep ook de meeste mogelijkheden/kansen gecreëerd. Heerlijke overwinning en idd we hebben 3 punten en we staan weer 1e. Aju!

24 januari 2022 om 09:02

@garrinch10; tis zo funny dat mensen zich zo druk hierom maken. Deed Farfan het ook niet eens keer? Schwalbe?

Alsof deze PSV fans dan in het stadion zeggen: nee dit moet afgestraft worden hoor geen penalty aub.

Weet je wat er gebeurt... scheids zegt penal en heel Philips stadion ontploft van lachen en vreugde. En diegenen zeggen dan niet op VZ: oh ohh triest en eng mannetje die speler van ons.

23 januari 2022 om 19:19

Ben jij er trots op dat Ajax regels overtreed omdat ze anders bang zijn dat ze niet met het sterkste elftal spelen ? Of ben jij blij met het wangedrag van een aantal spelers ? Of het natrappen van Anthony?

23 januari 2022 om 19:33



Ben jij trots op dit elftal van PSV? Lang geleden dat ik PSV met zo'n ongelooflijk zwak elftal zag. Hoe wil je kampioen worden zo weinig persoonlijkheden in je selectie en wel met middelmaat zoals Van Ginkel, Teze en Mauro? Niet heel gek dat ze al jaren geen drol presteren in Europees verband.

Zou me daar eigenlijk drukker om maken dan om de spelers van Ajax. Wellicht camoufleert dat een beetje de dramatische sportieve prestaties van je club de afgelopen jaren. Wat een ongelooflijk povere selectie heeft dit PSV, zeker als je bedenkt wat er aan salarissen wordt betaald.

23 januari 2022 om 19:39

Psv miste een groot aantal basisspelers en ondanks dat kon ajax er alleen door een blunder van de arbitrage van winnen. Maar dat staat los van mijn vraag, waar je nu om heen draait. Maar sinds het interview van ten Hag over de terugreis uit Portugal lijkt dat bij ajax te horen.

23 januari 2022 om 19:41

Kun je nagaan hoe ongelofelijk matig Ajax presteert in de Eredivisie. Jij vindt PSV een ongelofelijk zwak elftal hebben, Ajax stond voor de wedstrijd zelfs onder dit ongelofelijk zwakke PSV.

23 januari 2022 om 19:52

Ik ben trots op de selectie die we hebben en het voetbal dat we over het algemeen spelen: attractief, veel goals, relatief weinig tegengoals. Een selectie dat uitstekend in balans is (door eigen prestaties/top beleid hebben we ons in deze financiële/sportieve situatie weten te positioneren). Bang? Bang is wat PSV is: in eigen huis vanaf minuut 1 de boel dichtmetselen en dan bidden/hopen dat 1/2 uitbraken raak zijn. Slappe hap 1e klas. Ben ieder geval blij dat ze er 0 punten aan over hebben gehouden. Wij hebben spelers in onze selectie die je in de Europese wetten nodig hebt. Echte strijders die weten dat er soms meer nodig is dan alleen goed voetbal. Ik ben apetrots op Ajax gap! Hoe wij de laatste jaren presteren: petje af! Ik weet dat de concurrentie/anti Ajax gang met jaloezie ernaar kijkt, maar daar kan ik verder weinig aan doen. Ik hoop ook echt dat Feyenoord 2e word boven PSV. Die spelen tenminste ten alle tijden aanvallend voetbal en verzorgd, met minder middelen ook nog.

23 januari 2022 om 20:23

Maar dat is geen antwoord op mijn vraag.

23 januari 2022 om 20:28

@janssen: Prima, maar jij antwoordt ook nooit op de vraag als een ajacied aan jou vraagt waarom je in elk Ajax-topic je zeer zure mening verkondigt (ajax kan het nooit en nergens goed doen).

Tja, er was allang aangekondigd dat de cultuursector uit protest weer door zou gaan en de theaters weer open, mooi om te zien dat sommige voetballers dat zo openlijk steunen. Maakt mij niet uit voor welke club je bent, ik vind theater (evenals tijdrekken trouwens) een groot probleem binnen het voetbal. Zolang de spelregels daar niets tegen doen, sterker nog, zolang het eigenlijk loont om het te doen, zal het niet veranderen. Dus pas verdorie die spelregels aan en kijk naar zuivere speeltijd.

23 januari 2022 om 19:16

True en tot die tijd moet je accepteren als het je overkomt. Voetballers zoeken wat dat betreft de grens duidelijk op. Als je als scheids hier ook geen geel oid voor geeft, zal het ook niet veranderen. Als je 9 minuten extra tijd geeft in zo een beladen duel dan weet je dat de ploeg die voorstaat alles in werk gaat brengen om die tijd zsm vol te krijgen. Is het sportief? Natuurlijk niet. Is het slim? Uiteraard! Maar als een ploeg zelf vanaf het begin alleen maar wil tegenhouden en hoopt op 1/2 momentjes in de omschakeling, roept men ook ja dit is tactiek. Zodra diezelfde ploegen ineens achter staan kunnen ze ineens wel voetballen en drang naar voren tonen. Maar wel miepen dat de ploeg die dan voorstaat en vanaf minuut 1 wil voetballen ineens betichten van tijdrekken dmv van dit soort kunstjes. Hypocrisie ten top. Maar daarom voor mij persoonlijk des te zoeter deze overwinning.

Elke club heeft wel zo'n speler. Vorig jaar was het Dumfries bij PSV. En het mooie is, op dit soort dingen verliezen we het nog weleens tegen buitenlandse clubs. Die noemen we dan "gehaaider".

23 januari 2022 om 19:44

Ajax heeft er alleen wat meer. Martinez, Tadic en Antony kunnen er alle 3 wat van.

23 januari 2022 om 23:10

V Ginkel kan er ook wat van, zelfs wanneer er anderen dan hem zelf ergens bij betrokken zijn moet hij zich ermee bemoeien. En daarnaast, Martinez doet dit nu 1x maar over het algemeen valt het volgens mij best mee bij hem.

Exact! Onzinnig en totaal onnodig. Hij had hiervoor geel moeten hebben. Hij mag hiervoor aangesproken worden!

In Engeland heb je zo'n regel als het in diskrediet brengen van de sport. Onder dat mom zou de KNVB dit soort gedrag echt strafbaar moeten maken. PSV heeft met Luuk de Jong, Kevin Strootman, Mark van Bommel en Hirving Lozano ook spelers gehad die gedrag vertoonden waar ik me als fan kapot aan ergerde. En Ajax heeft met gasten als Tadic, Martinez, Anthony, Alvarez en Tagliafico echt een paar ratten in het elftal, die gedrag vertonen wat helemaal niet bij die club past eigenlijk.

Overigens vind ik ook dat Erik ten Hag hier in toenemende mate aan bijdraagt. Eerder dit seizoen wekte hij nog op de lachspieren toen hij vond dat er sprake was van competitievervalsing omdat Heracles en Sparta op kunstgras speelden. Minder moeite had-ie met de overtreding van de coronaregels ten aanzien van besmetting in het buitenland en deelde het gepeupel zonder gene mee dat maatschappelijke regels niet altijd op konden gaan voor sporters (en een buitenlands trainingskamp niet in de weg mocht zitten). Vanaf dat moment ben ik echt klaar met die gast en ook vandaag bevestigde hij weer hoe hij voor eigen parochie preekte: het deed er eigenlijk niet toe of de bal in of uit was, Ajax had immers daarvoor al drie goede kansen gehad en gemist. Dus het was verdient. Flikker toch op vent, neem een ander in de maling met je gelul! Die hele houding is toch Ajax-onwaardig man!

Wat een verademing is Arne Slot dan. Zegt gewoon als het kut is, wat er beter moet en beantwoord gewoon een vraag omdat hij weet dat eromheen lullen niemand wat brengt.

Dit zijn toch de echte winnaars die kosten wat kost willen winnen. Dat je 3x om je as moet draaien om binnen de lijnen te rollen na een 'overtreding' is winnaarsmentaliteit....

23 januari 2022 om 23:57

Ja de Galacticos uit Amsterdam kunnen het weten want die hebben het voetbal uitgevonden. #onsportief

Triest gedrag, maar ik vond 9 minuten blessuretijd buitensporig. Dat ging nergens over.

Zouden z'n vrouw of kinderen niet ook zeggen, schat/pap ff serieus. Voetbal is zo'n kneuzige sport in dat opzicht. Dat moet je nou uitbannen met VAR. Gewoon ff in het oor, dit is aanstellerij geef maar geel. Dan is het zo klaar.

23 januari 2022 om 23:32

Maar dat is stap 1. Opzettelijk 2 meter het veld terug in rollen is duidelijk te zien. Maar doen alsof je geblesseerd bent en je aanstellen, dat komt ook nog veel te vaak voor. Wanneer is iets echt en wanneer niet? Lijkt me voor een VAR lastig. Gelukkig is dat al een stuk minder geworden sinds de regel dat je bij een verzorging het veld uit moet.

Daarnaast is Psv voldoende gecompenseerd met die 9 minuten haha. Wauw.

Ik vind dit wel amusement. Kan er altijd wel om genieten, mits het mijn eigen ploeg is haha. Sometimes you win sometimes you lose.

24 januari 2022 om 00:06

Dit soort reacties kan ik echt niet begrijpen. Schande voor de sport toch man, je collega’s zo verneuken? Of t nu mijn eigen team is of een ander, ik kan hier op geen enkele manier van genieten. Als je dit amusement vindt ben je geen voetballiefhebber.

Overigens waren veel Ajacieden een stuk minder mild toen Getafe ze twee keer bij de poot nam op deze manier. Hoe supporters toen tekeer gingen staat echt haaks over het rechtlullen van de streken van Tadic en die latino’s. En om hetzelfde gedrag hebben ze Van Bommel (terecht) verketterd.

Voor het Ajax van 2018 had ik wel respect en sympathie en het is in de grond een mooie club. Maar dankzij de helft van de basisspelers is het team anno 2022 wel om van te walgen. En hun trainer inmiddels ook, die weliswaar tactisch top is maar als mens echt totaal door het ijs zakt met die gare teksten van hem. Totaal geen respect meer voor.

24 januari 2022 om 08:47

@gomes1psv; hahahha dit soort reacties kan ik dus niet begrijpen. Druk maken omdat er eventjes beetje tijd wordt gerekt. Je vergelijkt dit met Getafe. Serieus, je vergelijkt een beetje tijdrekken met een ploeg die de wedstrijd liep te verneuken vanaf seconde 1. En ja klopt, ik werd toen para... zat toen in het stadion en werd er gewoon agressief van. Maar dat was een heel ander kaliber.

Kijk, je noemt me geen voetballiefhebber alsof het een feit is, maar ik snap je niet... dit hoort toch ook bij het hedendaagse voetbal? Wat wil je dan? Politiek correct schouwspel? Supporters die klappen en klappen? Ben je ook diegene die walgt van een keekie, oftewel een elleboogje? Nou ik kan wel genieten van opstootjes, terugpakken van tegenstander and so on. Het draait om winnen. En dit is een manier om punten mee naar huis te nemen. Naja dan moet dat maar, want andersom gebeurt het ook. Ik heb in het verleden ook ongetwijfeld iemand onderuit geschopt. Is toch gewoon onderdeel van voetbal? Moet er niet aan denken als alles netjes volgens regeltjes gaat, want elleboogjes zo hier en dan is al niet meer mogelijk met VAR. (Ik heb het dan over terugpakken bijv.)

Maar als je een 'fun match' wilt zien, je kunt ook kijken naar darten of dammen. Is alles sportief en geven ze elkaar na afloop bijna nog een zoen. Kan ook.

Als dit in jouw nadeel is veroordeel je het, maar doet je eigen team het dan praat je het goed. Zo gaat het al jaren. Lozano die bij elk windvlaagje viel werd goedgepraat met "er is contact". Ajax dat eruit vliegt tegen toneelgroep Getafe was niet volwassen genoeg. Ajax wat hetzelfde vervolgens doet is vervolgens ook weer niet volwassen. Laat ik voorop stellen dat ik dat terug rollen van Martinez grappig vond om te zien, maar het is natuurlijk onsportief. Het hoort er niet bij, maar tegenwoordig toch weer wel. Als dit een Gakpo was bij een 2-1 stand voor Psv, waren de reacties nu andersom geweest en zaten Ajacieden te klagen. We vinden alles oke zolang het in ons voordeel is, zo werkt het nou eenmaal.

24 januari 2022 om 00:10

Spreek voor jezelf. Ik heb Luuk de Jong, Van Bommel, Strootman, Lozano en Toivonen ook altijd veroordeeld om dit soort streken. Ik ben het er ook helemaal niet mee eens dat dit ‘er toch ook weer wel’ bijhoort. In Engeland is dit schade toebrengen aan ‘the beautiful game’ toch? Waarom hier niet. Geen enkele supporter zou zijn team dit soort matennaaierij moeten willen zien doen. Het verbaast me dan ook dat Makkelie hier geeneens geel voor gaf, regelrechte schwalbe!

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren