Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Eindhovens Dagblad: Ihattaren probeerde terugkeer bij PSV te realiseren

Laatste update:

Mohamed Ihattaren heeft recent geprobeerd om een terugkeer naar PSV voor elkaar te krijgen, zo meldt het Eindhovens Dagblad. De Eindhovenaren zagen echter geen heil in een verzoening en bij PSV wordt ontkend dat er in de afgelopen dagen contact is geweest met de entourage van Ihattaren. De negentienjarige aanvallende middenvelder lijkt op weg naar Ajax, dat hem volgens de krant zelfs 'heel misschien' zelfs direct definitief overneemt van Juventus.

PSV is niet de enige club waar de naam van Ihattaren de afgelopen tijd is gevallen. Feyenoord Transfermarkt meldde eerder dat Ihattaren zonder succes was aangeboden bij Feyenoord en daar wordt donderdag aan toegevoegd dat dit te maken had met het feit dat hij ‘niet fit’ is en ‘motivatieproblemen’ heeft. FC Utrecht was wel nadrukkelijk geïnteresseerd in Ihattaren en had zelfs in hoofdlijnen een akkoord met Juventus over een huurperiode voor anderhalf jaar. Door ‘financiële issues’ tussen Ihattaren en Juventus kon de huurtransfer naar Utrecht nog niet worden afgerond.

Toen de interesse van Ajax doorsijpelde, werd Utrecht in de wacht gezet en de Amsterdammers lijken na een positief gesprek tussen Ihattaren en trainer Erik ten Hag nu door te pakken. Er worden mogelijk donderdagmiddag al knopen doorgehakt over een overstap van Ihattaren naar Ajax. Op dit moment ligt er een huurperiode voor zes of achttien maanden op tafel met een optie tot koop, maar volgens het Eindhovens Dagblad bestaat er een mogelijkheid dat Ajax hem direct en volledig overneemt van Juventus.

In dat geval ziet PSV direct een bedrag van 1,9 miljoen euro tegemoet, een bedrag dat de Eindhovenaren anders in een later stadium van Juventus zouden ontvangen. Transfermarktexpert Fabrizio Romano meldde eerder op donderdag al dat Juventus groen licht had gegeven voor een huurperiode bij Ajax. Over de exacte inhoud van de overeenkomst wordt dus nog gesproken, maar er wordt dus al op korte termijn witte rook verwacht.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Laat maar komen. Als hij het weer goed doet heb je een toptalent voor een schijntje en anders is het een goedkope gok

20 januari 2022 om 15:59

Ach ja, als hij het goed doet bij Ajax kan het PSV ook weer geld opleveren

20 januari 2022 om 16:06

Niet bij directe overname toch? Dan moet Ajax toch bijna 2 miljoen overmaken aan Psv?

20 januari 2022 om 16:09

Bij doorverkoop wel vanwege de opleidingsvergoeding

20 januari 2022 om 16:12

Klopt, 3 procent van elke transfersom gaat naar PSV als Ajax hem weer doorverkoopt. Zijn geen schokkende bedragen.

20 januari 2022 om 16:10

Ajax moet helemaal niet beginnen aan ihattaren geen probleem naar Amsterdam halen

20 januari 2022 om 16:50

Poeh dan is Ajax dus derde keus na PSV en Utrecht... Lekkere binnenkomer voor Ihattaren

20 januari 2022 om 17:04

Misschien dacht hij wel dat Ajax te hoog gegrepen was voor hem op dit moment? We moeten ook nog zien hoeveel hier allemaal van waar is , er wordt niet altijd de waarheid gesproken door iedereen. Of soms worden dingen anders geïnterpreteerd of begrepen

20 januari 2022 om 18:24

Daarna kwam ajax in beeld en ging even on hold.

20 januari 2022 om 17:06

Ik denk dat het een goede combinatie kan worden met Ajax. Ten eerste past een type Ihattaren beter in het creatieve aanvallende spel wat Ajax speelt dan in het reactievoetbal van Schmidt. Ten Hag kan ook vaak goed overweg met die jonge Marokkaanse spelers, want hij snapt hoe je die jongens moet benaderen en hij is er ook niet allergisch voor om een creatieve spelverdeler wat vrijheid in het veld te geven. Dan is het aan Ihattaren zelf om fit te blijven en het te laten zien in de minuten die hij krijgt

20 januari 2022 om 17:24

(japie)
Jij was hem altijd zou aan het prijzen en dat het allemaal aan Schmid lag maar dat verhaal ken ik nu wel , laten we A eerst eens afwachten of dit werkelijk doorgaat en B laten we een lijken hoe hij het er bij mijn club gaat afbrengt want er is ook het een en ander mis bij hemzelf hoor en hij zal het toch zelf moeten doen en zich ook moeten bewijzen en zorgen dat hij geen stoorzender wordt .

20 januari 2022 om 17:47

Ik denk dat zijn periode bij Sampdoria hem wel heeft laten zien dat het allemaal niet zo slecht is in Nederland en dat hij blij is om terug te zijn. Natuurlijk heeft Ihattaren fouten gemaakt maar ik ben nog steeds van mening dat hij in dit stadium van zijn carriere behoefte heeft aan een coach die met wat lastigere karakters kan werken en dat vind ik Ten Hag. Met Noa Lang lukte het weliswaar niet maar bij FC Utrecht heeft hij aardig wat lastige jongens aan de praat gekregen, dus ik heb er wel vertrouwen in

20 januari 2022 om 17:59

Schmidt speelt helemaal geen reactievoetbal man. Straks ga je nog zeggen dat Schmidt jurylid bij the voice is geweest. Jij lult zoveel onzin over RS dat t haast smaad is .

20 januari 2022 om 18:17

Nee, het lijkt maar zo. Hoe noem jij dat voetbal dan? Aanvallend en dominant?

20 januari 2022 om 18:31

Ten eerste is 'reactievoetbal' niet het absoluut tegengestelde van wat jij, kennelijk, verstaat onder 'aanvallend en dominant voetbal' en ten tweede speelt Schmidt geen reactievoetbal. Of speelt Slot ook reactievoetbal soms?

20 januari 2022 om 18:36

Toeslaan vanuit de omschakeling heet zover ik weet reactievoetbal en dat is hoe ik dit PSV meestal zie spelen. Ik zie niet echt verschil met de speelwijze onder Cocu en Van Bommel. PSV slaat meestal nog steeds toe vanuit de counter

20 januari 2022 om 19:05

"toeslaan vanuit de omschakeling heet zover ik weet reactievoetbal"

Je kunt dat Cattenacio, betonvoetbal, bussen parkeren, of nog andere termen noemen. Maar zo speelt Schmidt niet. Als jij vindt van wel, ook goed, maar dan hebben we een verschil van inzicht én is daarmee je verdere redenwering wat mij betreft nutteloos (want: je premisse is al verkeerd dus de rest deugt daarna ook niet meer).

" Ik zie niet echt verschil met de speelwijze onder Cocu en Van Bommel. "

Hier hebben we het al uitvoerig over gehad. Dan ligt het echt aan jouw perceptie. En als we gewoon realistisch zijn (ik kijk álle wedstrijden van PSV volledig en ik neem aan dat jij dat niet doet (je zult soms kijken en meestal hooguit samenvattingen), dan ben ik niet geneigd aan te nemen dat jouw perceptie op dit punt gerechtvaardigd is. Je perceptie is daarnaast gekleurd door je voorkeur. Wat ook bevestigd wordt door je laatste zin. Dat PSV 'meestal vanuit de counter toeslaat'. Feit is namelkijk dat als je alle goals van bv een Ajax op een rij zet, de overgrote meerderheid van die goals ontstaat uit een fout van de tegenstander en Ajax toeslaat in een snelle counter met de snelheid van Neres/anthony. Ga maar eens kritisch en langdurig nakijken. Dat Ajax de meeste goals zou maken door eventjes soepeltjes door gesloten defensies heen te combineren met dominant voetbal is gewoon een mythe. Verreweg de meeste goals komen voort uit omschakelingen Japie en niet van mooie aanvallen die bij de rechtsback beginnen en na 25 passes in het doel belanden! Ga er maar eens op letten.

Dus nee, PSV speelt géén reactievoetbal. Dat is een frame. Anders dan speelt Ajax al seizoenen lang reactievoetbal tegen PSV namelijk.

20 januari 2022 om 19:21

Dan verschillen we van mening inderdaad. Ajax zie ik in de CL inderdaad best vaak toeslaan vanuit de omschakeling. In de Eredivisie echter vind ik de speelwijze van Ajax anders dan die van PSV. Ajax speelt vaak echt bijna hele wedstrijden op de helft van de tegenstander, waar ik PSV dat niet heel vaak zie doen. Reactievoetbal is ook geen bus parkeren en met 10 man voor je eigen goal hangen, dat is idd betonvoetbal. Reactievoetbal is afwachten tot de tegenstander een fout maakt oo jouw helft en vervolgens toeslasn vanuit de counter. Dat is dus geen anti voetbal ofzo maar het is anders dan dominant, aanvallend voetbal op de helft van de tegenstander spelen. Daarom vind ik Ihattaren beter bij Ajax passen. Dat is niet het type speler die je enorm veel meters moet laten maken of die als rechtsbuiten waar hij bij PSV speelde de snelheid heeft om vanuit die omschakeling toe te slaan. Bij Ajax kan hij als er een keer een tegenaanval is naar het centrum trekken en een diepe bal geven in een vrije Ziyech rol vanaf rechts

Toch een bezig mannetje tijdens zijn afwezigheid/onvindbaarheid?

20 januari 2022 om 16:11

tinus

Dat is gewoon fabel van de journalist die waarschijnlijk PSV fan is. PSV ontkent het ook gewoon:

"psv wordt ontkend dat er in de afgelopen dagen contact is geweest met de entourage van Ihattaren."

20 januari 2022 om 16:13

Als er iets is wat Elfrink niet doet is het wel dingen verzinnen. De beste man heeft nog nooit iets opgeschreven wat voor hem niet dubbel gechecked is, en anders houdt hij altijd een slag om de arm.

20 januari 2022 om 17:45

Rik Elfrink is inderdaad de GOAT van PSV nieuws. Ik volg die man al 10 jaar op Twitter en nog nooit heeft hij een sensatie artikel de wereld ingegooid, is hij regelmatig kritisch op het beleid van PSV en zoals Fossen zegt weet je als PSV fan zeker dat een transfer rond gaat komen als Rik "ijs en wedergediende" of "kogeltjes rond" tweet. Als die man een ding niet doet dan is het fabeltjes verzinnen, lijkt me logischer dat PSV dit nieuws ontkent na dat vreselijke interview van Ihatarren op PSV.

20 januari 2022 om 18:34

Daarnaast, als we op ontkenningen van club besturders af moeten gaan (terwijl we allemaal wel weten dat élke directeur en bestuurder van een club, als dat moet, glashard en keihard liegt) dan kunnen we Overmars ook gewoon het stigma 'pathalogisch leugenaar' op plakken.

Supporters kunnen vrij alles uitkramen wat ze willen, maar die supporters moeten daarbij wel beseffen dat een Overmars, als bestuurder van een beursgenoteerd bedrijf, in sommige gevallen zelfs wettelijk verplicht is om te liegen (althans niet de waarheid te spreken). Dus dat John de Jong dit ontkent, dat zegt mij echt heel erg weinig. Zoasl jij zegt, Elfrink heeft echt wel een reputatie hoog te houden.

20 januari 2022 om 18:35

Ihattaren heeft zover ik weet niks negatiefs gezegd over PSV in dat interview. Hij had het voornamelijk over Schmidt die volgens hem van hem af wilde en teveel macht heeft gekregen in Eindhoven

20 januari 2022 om 23:49

Denk dat hij nu een zaakwaarnemer heeft die wel het beste met Ihattaran zelf voor heeft…

Haha ja zou ik ook zeggen, zogenaamd gezichtsverlies voorkomen. Ja Mo heeft gefaald maar deels ook Psv als straks Mo naar Ajax gaat en daar wel slaagt. En voor Mo is Ajax veel beter nu, onder ten Hag en met spelers als Tadic en Blind. Zal hem veel beter doen en heeft hij echt mensen om zich heen waar hij van kan leren, vooral in mentaal opzicht.

20 januari 2022 om 16:02

Ajax heeft nou niet het beste track record met voormalig PSV'ers: Aissati, Labyad, Bazoer. Vraag me ook af wat .o gaat doen als hij straks niet speelt, omdat Klaassen, Berghuis, Anthony (rechts) en mogelijk zelfs Kudus boven hem staan.

20 januari 2022 om 16:38

Huntelaar, Stam en Ooijer deden het wel iets beter. Huntelaar werd echt een legend maar die heeft nooit voor PSV 1 gespeeld natuurlijk. Maar inderdaad verder niet echt gefaalde oud-PSV-ers die het bij Ajax wel haalden. Daarbij staat Kudus natuurlijk niet boven Ihattaren momenteel, gezien die ook gewoon niet gespeeld heeft.

20 januari 2022 om 16:41

Daramy ook nog. En laten we dan niet eens meer beginnen over Sontje Hansen, Unuvar en Taylor zeg, wat moeten die jongens wel niet denken nu? Of hopen zij dat Ajax Mo heeft gehaald om hun plek in jong Ajax over te nemen en zij, eindelijk, serieuze speeltijd in het eerste van Ajax krijgen?

20 januari 2022 om 16:46

Myvision

"huntelaar werd echt een legend maar die heeft nooit voor PSV 1 gespeeld natuurlijk. "

De inormatie die jij hier geft klopt niet.

"daarbij staat Kudus natuurlijk niet boven Ihattaren momenteel, gezien die ook gewoon niet gespeeld heeft."

Sorry, ik heb deze zin drie keer gelezen en ik snap het nog steeds niet. Kudus staat niet boven Ihattaren?? Hoezo niet? Dat staat hij, evident, wel lijkt mij. Okay, Afrika Cup, maar bij terugkeer staat deze aankoop van tien miljoen (plus 15% doorverkoop) uiteraard wel boven een speler die de komende maanden niet fit gaat zijn en hooguit gekocht is op de gok en er eerst nog maar eens bekeken moet gaan worden of die jongen ooit opgetraind kan worden om fit in het eerste te verschijnen. En dat voor een knul die een negatieve trackrecord heeft op dat vlak!

Dat Kudus niet speelde zegt niets over de kwaliteiten van Kudus trouwens. De selectie van Ajax is nu eenmaal breed. Jeugdspelers komen al helemaal nauwelijks aan de bak.

20 januari 2022 om 17:07

@constant kante:
Wow, je hebt gelijk, 14 minuten in de Holland Casino Eredivisie voor PSV 1 zie ik. Terechte reprimande van je haha!
-
Over Kudus: die man is zoveel geblesseerd geweest en heeft in ogen van heel veel supporters en Ajax een verkeerde beslissing genomen. En dat is ook een mentaliteitsdingetje. Jij hebt het over een Mo die de komende maanden niet fit gaat zijn, maar waarom zou Kudus dat wel zijn dan? Ik zeg overigens niet dat Mo boven Kudus staat, maar andersom is het dus ook absoluut niet het geval in mijn ogen. Daarbij "dat Kudus niet speelde zegt niets over de kwaliteiten van Kudus trouwens." - ook dit geldt voor Ihattaren. Die zou altijd voor PSV of Sampdoria spelen op basis van zijn kwaliteiten. Zijn mentaliteit en zijn fysieke en mentale dip zijn alleen grote factoren waarom hij niet speelde.

20 januari 2022 om 17:07

Huntelaar Stam en Ooijer hebben wel iets meer mentaliteit is n hun flikker dan Ihattaren he.

20 januari 2022 om 17:12

En Ihattaren heeft wel iets meer voetballend vermogen en talent dan Huntelaar, Stam en Ooijer bij elkaar. Sterker nog, qua voetballer past hij het beste bij Ajax van de vier.

20 januari 2022 om 17:18

"@constant kante:
Wow, je hebt gelijk, 14 minuten in de Holland Casino Eredivisie voor PSV 1 zie ik. Terechte reprimande van je haha!"

Een reprimande is een standje of berisping, on verband met gedrag. Wat ik deed was puur jou wijzen op een foutje in de informatie die je gaf. Dat is wat anders he.

"over Kudus: die man is zoveel geblesseerd geweest en heeft in ogen van heel veel supporters en Ajax een verkeerde beslissing genomen. En dat is ook een mentaliteitsdingetje. Jij hebt het over een Mo die de komende maanden niet fit gaat zijn, maar waarom zou Kudus dat wel zijn dan?"

Omdat Kudus bij de selectie zat. Ten Hag neemt toch geen spelers in de selectie op die niet fit zijn? Of doet hij dat wel? Los daarvan, opeens gaat het over de visie van supporters? Terwijl ik dacht dat Ten Hag over de selectie gaat en dus bepaald wie boven wie staat en waarom? Nou, dan is evident dat Kudus dus boven een speler staat die al maanden niets doet, niet speelt, etc. Maar als jij echt denkt dat het anders is, be my guest. Voor mij (en voor Ten Hag, want anders is die man niet geschikt) staat Kudus daar uiteraard boven. Hoe dat op termijn is, dat weet niemand. Hangt allereerst af of Mo fit wordt ja of nee.

" ook dit geldt voor Ihattaren. Die zou altijd voor PSV of Sampdoria spelen op basis van zijn kwaliteiten. Zijn mentaliteit en zijn fysieke en mentale dip zijn alleen grote factoren waarom hij niet speelde."

Oneens. En dat is ook heel simpel verder. Jij, en velen hier met jou, zien Mo als supertalent en beste speler etc etc. Ik, die álle wedstrijden heeft gezien die hij ooit voor PSV speelde, weet wel dat die mythe vorming van dat hij onder Van Bommel eventjes de hele eredivisie uit elkaar speelde hardnekkig is. Ja, zijn talent en potentie zijn daar, maar daarvan heeft hij ook onder Van Bommel weinig laten zien. Te weinig in ieder geval. Laat staan constant en geregeld. Hij mist in feite evenveel als dat hij heeft. Het gaat, dus, ook absoluut over kwaliteiten. Want ook jij weet wel dat je om te slagen bij PSV en Ajax meer nodig hebt dan puur talent en techniek. En die dingen dat is ook 'kwaliteit'. Hoort erbij om te slagen. Mo's kwaliteiten zijn dus niet onomstreden. En ik voorspel dat dit ook bij Ajax niet anders gaat zijn.

Of dit uitkomt, dat zien we vanzelf.

20 januari 2022 om 17:27

Constant Kante: Duidelijke uitleg. En je hebt gelijk ook dat het om de wisselwerking Kudus - Ten Hag gaat, alleen lijkt het dus dat Kudus nu toch ook wel weer vanaf 0 haast moet beginnen met zijn rare beslissingen om na eindeloze blessureleed wel ineens op een eindtoernooi te willen spelen. Maar je hebt me inderdaad doen inzien dat een Mo absoluut geen voorsprong op Kudus zal hebben.

Verder denk ik zeker dat Mo zijn mentaliteitsproblemen een hele grote factor zijn voor zijn huidige situatie. Ik denk alleen ook dat Mo met zowel een beginnende trainer als Van Bommel en een vrij eigenwijze man als Schmidt, die ogenschijnlijk niet echt een People Manager lijkt te zijn, niet de ideale coaches heeft gehad bij PSV. En dat kan doorslaggevend zijn bij Ajax. Ten Hag kon/kan zelfs Ziyech, Promes en Labyad aan.

20 januari 2022 om 17:46

Aissati maakte ons toen nog een keer kampioen met een fenomale wedstrijd tegen psv. Dat mag ihattaren ook wel doen. Dan is de transfer voor mij geslaagd .

20 januari 2022 om 17:53

Overigens vind ik Labyad een prima transfer. Hij is gehaald om als 14de/15de man te fungeren en dat heeft hij naar behoren gedaan.

20 januari 2022 om 18:38

mysvision

"alleen lijkt het dus dat Kudus nu toch ook wel weer vanaf 0 haast moet beginnen met zijn rare beslissingen om na eindeloze blessureleed wel ineens op een eindtoernooi te willen spelen."

Daarin heb je ook een punt! Dat dit besluit kwaad bloed heeft gezet dat geloof ik ook echt wel. En dat kan gevolgen hebben inderdaad voor zijn positie in de pikorde.
Blijft toch een apart fenomeen soms. Ik herinner ook Lodeiro bij Ajax. Vond ik best aardig spelertje, maar hij was mega vaak gebleseerd en dan net hersteld ging hij vrolijk weer voor Uruguay spelen. En kwam dan geblesseerd terug, ... pffff.

Nou ja, weg gaan het wel zien allemaal. Het zou mij verbazen als hij opeens basisspeler wordt en straks echt naar een grote club gaat, maar we weten dat niet.

20 januari 2022 om 18:40

"aissati maakte ons toen nog een keer kampioen met een fenomale wedstrijd tegen psv. "

Precies Zytto! Dat zijn altijd van die mooie dingen. Zo maakte Patrick Kluivert PSV ook een keer in zijn eentje kampioen. In dat legendarische 2007 seizoen! Hij scoorde namelijk de 1-5 in die inmaakpartij tegen Ajax thuis. Laat PSV nou met één doelpunt verschil kampioen zijn geworden. Dat was dus exact die ene goal van Kluivert tegen Ajax!

Waarmee die transfer dus ook totaal geslaagd was!

20 januari 2022 om 21:27

Kluivert bij psv weet ik niet veel meer van, maar Aissati speelde destijds uit het niks wel een hele goede 2de seizoenshelft.

21 januari 2022 om 08:54

Een 'hele goede 2de seizoenshelft? Hij scoorde een goal, bij Ajax - PSV waardoor Ajax die pot won. Dat Aissati een 'goede seizoenshelft' speelde, is niet zo. Hooguit een paar potjes. En daarna verdween hij ook heel erg snel van het toneel.

20 januari 2022 om 16:04

Ik denk echt dat mensen de rol van zo'n Tadic of Blind overschatten. Denk je nou echt dat Ihattaren luistert naar zulke figuren? Kijk maar naar een Dembele die vijf jaar met ervaren en grote spelers heeft gespeeld. Ten Hag is een ander verhaal.

20 januari 2022 om 16:08

Tadic misschien wel denk ik, maar Ten Hag lijkt er een hobby van gemaakt te hebben om moeilijke gasten weer in het gareel te krijgen.

20 januari 2022 om 17:05

Goat

Ik geloof echt wel dat een Tadic invloed heeft op Mo. Logisch ook, die Tadic heeft de technische bagage én de leidersrol en bijbehorende karakter om die invloed ook te hebben. Maar verder zie ik in de Ajax selectie weinig tot geen spelers die ook een dergelijke invloed kunnen hebben op hem. Goed punt!

20 januari 2022 om 17:28

Het is het complete plaatje van ten Hag en Tadic e.d. Daar waar voorheen jonge jongens als Bazoer e.d. bij Ajax werden opgehemeld, zogenaamd leiders waren van het team en na een domper meteen door de ondergrens zakte heb je nu echte leidertypes als Tadic waar de druk op zit, waar jongeren naar kunnen opkijken en die kunnen zonder alle druk zich gezonder ontwikkelen. Het is niet toevallig dat Ajax opeens top ging presteren na de komst van Tadic en Blind met daarbij ten Hag als coach.

20 januari 2022 om 18:11

Hou toch op man! Waar komt die onzin toch vandaag? Omdat Labyad toevallig zijn rehabilitatie bij FC Utrecht heeft gevonden? Me dunkt dat een speler als Labyad met zijn talent er zelf wel voor kon zorgen dat hij op dat niveau weer ging presteren? Bovendien was Labyad gewoon geldbelust en ondankbaar, maar in gedrag was hij ook bij PSV niet lastig.

En bij Ajax heeft Ten Hag ook helemaal geen track record als talent whisperer. Het enige enfant terrible dat op zijn pad kwam in Amsterdam kon binnen no time inrukken en speelt nu de pannen van het dak in Brugge. En hij nam geen reet van Tadic aan, met wie hij het openlijk aan de stok had.

20 januari 2022 om 16:08

Ik vind niet dat PSV gefaald heeft. Je hebt die jongen wel 10 kansen gegeven om zichzelf te verbeteren maar die heeft hij allemaal niet aangegrepen. Hem nu weer in genade aannemen zou getuigen van hypocrisie en t tast de naam en geloofwaardigheid van PSV aan. T zou bijna een vrijbrief zijn voor talenten om zich te misdragen omdat PSV toch wel er alles aan doet en je makkelijk in genade aangenomen kan worden. Dus psv doet er mijns inziens goed aan om er niet meer mee in zee te gaan.

20 januari 2022 om 17:07

Inderdaad, PSV zou een lachertje van zichzelf hebben gemaakt als ze naar de vrij onvoorspelbare wensen van Ihattaren waren bliven dansen. Ik ben ook blij dat hij zijn heil ergens anders gaat/blijft zoeken.

20 januari 2022 om 16:25

PSV zegt dit niet maar ontkent dit juist

20 januari 2022 om 17:03

"haha ja zou ik ook zeggen, zogenaamd gezichtsverlies voorkomen."

Zouden meer zeggen, in jouw positie, maar de feiten zijn dus dat eerst PSV aan de beurt was, die wilden niet en daarna Utrecht. En dat Ajax dus derde keuze is. Logisch dat je dan zegt wat jij hier zegt.

20 januari 2022 om 17:10

Ajax de derde keuze lijkt me niet helemaal de juiste conclusie. Het is meer de volgorde volgens dit artikel. Mo ging eerst PSV proberen (logisch, zn oude club) om vervolgens bij Utrecht uit te komen omdat die wel belangstelling toonde. En daarna toont Ajax interesse...stel dat Ajax direct belangstelling had getoond, dan was het al rond geweest. Ik vond zelfs dat Ajax tijdens de clinch met Schmidt had door moeten pakken, dan was er niet een jaar verpest voor die jongen.

20 januari 2022 om 18:41

Myvision

"ajax de derde keuze lijkt me niet helemaal de juiste conclusie. Het is meer de volgorde volgens dit artikel. "

Was nonsens wat ik zei! Ik echo op iemand hier boven die deze suffe suggestie deed. Neem het niet serieus.

20 januari 2022 om 18:10

Ik zou toch niet willen zeggen dat PSV echt heeft gefaald als t straks wel lukt. Soms werkt iets gewoon uiteindelijk niet meer. Ik hoop van harte dat het Ten Hag wel lukt hem aan de praat te krijgen, maar ik denk niet dat PSV dan wat valt te verwijten. Onder van Bommel ging het fantastisch, onder Schmidt niet, maar je gaat geen coach wisselen omdat er 1 talent is dat niet rendeert.

of hij nou terug naar psv was gegaan ,feyernoord ,utrecht,of zo als het er nu uit ziet naar ajax gaat,het word zoiezo intresant om te volgen hoe dit gaat uit pakken.
ik denk dat we nog een hoop lol gaan beleven met deze jongen.hoe dat moet de tijd uitwijzen.

20 januari 2022 om 16:27

zal pas in maat fit zijn, toch? Speelde voor het laatst op 24 april!!!!!!!!!

20 januari 2022 om 18:15

met plezier bedoel ik meer in de trant van....dit word ziezo een soap. Of een succes verhaal of een groot drama . maar zo als je zegt moeten we daar even op wachten wat het word.

Zou ook wel een beetje vreemd zijn om hem nu opeens weer terug te nemen na dat interview van vorige week haha. Daaruit blijkt namelijk niet bepaald dat Mo in de gaten heeft dat hij zijn verantwoordelijkheid moet nemen. Dan zit je straks als PSV over 3 weken weer met dezelfde situatie binnen de selectie. Gun 'm van harte persoonlijk succes bij Ajax, al had ik het logischer gevonden als hij bij Utrecht weer was begonnen.

20 januari 2022 om 16:14

Fossen

" al had ik het logischer gevonden als hij bij Utrecht weer was begonnen."

maar als hij het niet redt bij Utrecht, dan zou en vervolgstap PEC of Nac zijn. Dat soort clubs.

na Ajax kan hij nog naar AZ (kijk een de Wit), Vitesse (doekhi), Utrecht (cherny) etc.

Wel mooi zo voor dit weekend, dit nieuws...

20 januari 2022 om 17:15

Denk je dat als Mo bij ajax mislukt nog naar AZ kan na zijn voorgeschiedenis?

20 januari 2022 om 17:55

Hangt er vanaf hoe erg hij mislukt. Gaat hij zoals bij psv de kont in de krib gooien dan gaat hij straks naar een degradatiekandidaat in Turkije. Wordt het geen succes, maar heeft hij redelijke invalbeurtjes als Ekkelenkamp en Traore dan zie ik een az/utrecht best wel happen. Deden ze ook bij ramselaar en maher.

20 januari 2022 om 16:27

Fossen

"zou ook wel een beetje vreemd zijn om hem nu opeens weer terug te nemen na dat interview van vorige week haha. "

Het is totaal vreemd en merkwaardig. Maar, dat is de move om naar Ajax te gaan natuurlijk ook, gezien zijn interview en zijn gedrag. Aan de andere kant, ik vind het niet eens onwaarschijnlijk. Raiola uit de picture, Dursun heeft dit balletje vast opgegooid bij PSV. En laten we wel zijn, als Ihattaren gewoon gaat inzien dat het niet puur aan de hele wereld en niet aan hem lag, maar dat het allemaal begint én eindigt bij hemzelf, dan is een terugkeer alles behalve vreemd. Om jezelf echt te revancheren namelijk. Want het is gewoon simpel in voetbal. Als Ihattaren gewoon zijn stinkende best doet, goed luistert, zijn nukkige gedrag en houding aanpast en gewoon als een professional gaat gedragen, dan is hij bij Schmidt uiteraard en veanzelfsprekend meer dan welkom!

En vergeet niet he, Labyad heeft exact hetzelfde traject afgelegd. Die heeft zichzelf, na alle bombarie rond dat contract bij Sporting (dat Sporting uiteindelijk niet eens aan hem betaald heeft, hij moest daar van de voorzitter fiks deel van zijn salaris inleveren) ook gewoon bij Marcel Brands in het stof geworpen en om vergeving gevraagd. En hij wilde op zijn knietjes terug naar PSV. Brands, wat bang voor de reactie van de achterban, heeft dat uitgesloten. Daarna is hij naar utrecht gegaan, daarna naar Ajax.
Dus dit soort rare fratsen komen gewoon voor. Ik sluit niet uit dat dit gewoon keihard waar is.

20 januari 2022 om 16:44

@ Constante Kante:

"en laten we wel zijn, als Ihattaren gewoon gaat inzien dat het niet puur aan de hele wereld en niet aan hem lag, maar dat het allemaal begint én eindigt bij hemzelf, dan is een terugkeer alles behalve vreemd. Om jezelf echt te revancheren namelijk. Want het is gewoon simpel in voetbal. Als Ihattaren gewoon zijn stinkende best doet, goed luistert, zijn nukkige gedrag en houding aanpast en gewoon als een professional gaat gedragen dan..."

Vraag je daar wel niet heel van Ihattaren? Zijn track record is nou niet bepaald hoopgevend voor de toekomst. Hij moet zich dus zowat totaal anders gaan gedragen dan hij zich tot op heden heeft gedragen... dat is er weinig gegeven om zoiets tot een succesvol einde te brengen.

20 januari 2022 om 16:48

"vraag je daar wel niet heel van Ihattaren?"

Vandaar dat ik ook sceptisch en zeer cynisch ben over deze move. Maar goed, tussen alle jubeluitingen en garanties op succes die ik vandaag heb gelezen snap ik wel dat mijn bijdragen wat sarcastisch overkomen ja. Maar je hebt gelijk, hij zal een persoonlijkheidsverandering moeten ondergaan en nieuw mens worden. De meerderheid hier is van mening dat Erik ten Hag wat dat betreft een Meester is en die zal die persoonlijkheidsverandering dus, zeggen zij, voor elkaar krijgen. We gaan het zien.

Nu nog Gakpo, Bergwijn en Sangaré! Nee zonder dollen, ik persoonlijk denk dat hij wel goed op zijn plaats is bij Ajax. Qua begeleiding van talent zit het bij ons wel snor. Ik denk dat hij zijn rol bij Ajax ook wel beter gaat accepteren, bij PSV zat hij voor zijn gevoel wat dichter tegen de basis aan

20 januari 2022 om 16:06

Volgens mij stappen er ook talenten ontevreden over naar andere verenigingen (waaronder Noa Lang en Brobbey). Ik denk dat het voor Mo beter was geweest naar een kleinere club te gaan waar de kans op spelen groot was. Ook bij Ajax zie ik hem niet snel minuten maken.

20 januari 2022 om 17:50

Brobbey is gewoon lekker gemaakt door Mino, dat was nooit uit onvrede (afgezien van dat hij de komst van Haller niet kon waarderen). Die wist vervolgens niet hoe snel genoeg hij weer kon terugkeren. En ja Lang, ik denk dat Ihattaren nog een lieverdje is vergeleken met hem. Die kan ik echt missen als kiespijn. Zeker na deze periode denk ik dat het wel goed voor Mo zal zijn om aan een frisse start dicht bij huis te beginnen

20 januari 2022 om 17:59

Vandaar dat Brobbey op zijn blote knietjes weer terug wilde naar Amsterdam.... En Lang? Was hij zo ontevreden dan? Die zag gewoon geen kans op speelminuten met Tadic, Antony en Neres en toen kwam Brugge met een zeer mooi bod van 8 miljoen die niet te weigeren was op dat moment. De laatste talenten die echt met bombarie vertrokken was dat clubje van El Ghazi, Tete en bazoer onder Bosz.

20 januari 2022 om 20:55

@zytto34, Brobbey voelde zich langere tijd niet gewaardeerd (hetzelfde dat Nico nu heeft, en waarbij Nico ook aangegeven heeft dat ten Hag beter moet communiceren). Maar was Lang dan tevreden ? Lang wilde heel graag slagen bij Aajx maar kreeg geen enkele echte kans. Dat Brugge met een mooi bod kwam zegt niets over het feit of Lang tevreden was bij Ajax. Die wilde, ondanks dat Ajax zijn club is, graag weg.

20 januari 2022 om 21:37

Dat heeft Brobbey nooit gezegd? Brobbey zei alleen wat over Haller, maar Brobbey wachtte al 1.5 jaar met bijtekenen omdat hij als nietszeggende jeugdspeler een Tadic salaris wilde krijgen. Dat heeft niks met niet gewaardeerd voelen te maken. Jij kan bij je werk als juniormedewerker ook niet ineens het salaris van de directeur eisen en verwachten dat je het krijgt. Dat heeft niks met waardering te maken hoor. Lang heeft zijn kansen toch gewoon gekregen in de Eredivisie en CL. Toen was het op twente na ondermaats. Dan ga je aan het begin van het seizoen toch gewoon weer beginnen met Ziyech en Tadic in de basis? Ik denk dat hij nog steeds geen basisplaats had gehad. Als iedere voetballer die niet in de basis staat of niet een topsalaris krijgt als jeugdspeler zich niet gewaardeerd voelt dan heb je maar 6 tevreden spelers in elke selectie.

21 januari 2022 om 09:00

"lang heeft zijn kansen toch gewoon gekregen in de Eredivisie en Cl."

Welke kansen? Bekerpotjes en paar keer invallen laatste vijf minuten? Nee joh, Lang kreeg op een gegeven moment te horen van Ten Hag dat hij derde keuze was en 'maar voor zijn plek moest vechten'. Oftewel, tenzij er langdurige blessures zijn zit je dus gewoon op de bank en 'kansen' ho maar. En daar was hij totaal niet tevreden over. Dat is toch niet zo heel gek?
En daarom pakte hij direct de optie Brugge, omdat hij daar wel kansen zou krijgen en veel speeltijd. Dat is ook gebleken.

Maar als ik dus begrijp dan jou dat dát het niveau is van de 'kansen' voor de jeugdspelers bij Ajax tegenwoordig, paar minuutjes hier en daar en een bekerwedstrijd misschien, dan snap ik de houding van veel jeugdspelers die weigeren bij te tekenen volledig. Want wat supporters dan allemaal vinden of niet vinden, het zijn hele holle woorden hoor die 'kansen'.

20 januari 2022 om 16:17

Dat gevoel dat hij bij Ajax waarschijnlijk zijn rol makkelijker zal accepteren, dat idee heb ik ergens ook wel.

Ten Hag heeft in het verleden ook wel vaker bewezen met 'lastige' jongens te kunnen werken, hopelijk kan hij ook een positieve invloed op Ihattaren hebben. En wat denk ik ook een voordeel is voor Ihattaren, is dat Ajax momenteel met Álvarez op het middenveld en Martinez in de verdediging spelers heeft rondlopen die opzicht best wel veel vuil werk verrichten om juist spelers als Ihattaren te 'ontlasten' en ik verwacht niet dat als Ihattaren naar Ajax komt, dat hij dan meteen speelminuten zal maken aangezien hij al ruim 'n half jaar al geen wedstrijd meer heeft gespeeld en allesbehalve fit is, maar Ajax zoekt nu volgens mij ook wel een beetje in de categorie spelers Martinez, Tagliafico (knapt ook veel vuile werk op als hij speelt) en Álvarez die veel vuile werk opknappen en ook nog voetballend hun steentje bijdragen, dus stel dat Álvarez en Martinez vertrekken en Ihattaren dan nog bij Ajax speelt en tegen die tijd misschien basisspeler is, denk ik wel dat Ajax spelers van een soortgelijk profiel als Martinez en Álvarez zal zoeken.

En met spelers als Blind en Tadic, maar ook Klaassen lopen er spelers bij Ajax rond die hem echt wel terecht zullen wijzen als hij iets doet wat niet goed is of wat dan ook. Zo'n stofzuiger(s) had Ihattaren bij PSV niet echt, misschien dat dat Sangaré had kunnen zijn maar Ihattaren speelde vorig seizoen natuurlijk al niet heel veel bij PSV en moet zeggen dat ik Sangaré vooral sinds dit seizoen echt heel goed vind bij PSV (als stofzuiger, maar ook voetballend heeft hij echt serieuze stappen gemaakt).

Bij PSV had Ihattaren ook niet echt spelers die hem volgens mij terechtwezen, zoals een Tadic (bij o.a. Lang en Dest) en Blind weleens doen.

20 januari 2022 om 16:30



"en met spelers als Blind en Tadic, maar ook Klaassen lopen er spelers bij Ajax rond die hem echt wel terecht zullen wijzen als hij iets doet wat niet goed is of wat dan ook."

Klaassen gaat hem terecht wijzen? Een reservespeler die nota bene een directe concurrent van Mo is in het elftal? Dat denk ik dus niet nee. Ik denk dat Mo hem al snel zal uitleggen dat Mo meer techniek in zijn linkerteen heeft dan Klaassen ooit bij elkaar gezien heeft en dat Klaassen zijn bek moet houden.

Tadic kan en zal hem zeker aanpakken. Dat zal goed voor hem zijn. Blind ook. Maar daarnaast heeft Ajax echt weinig natuurlijke leiderstypes die ook voldoende gezag hebben. Want Anthony, Daramy en Alvarez gaan Mo echt niet in het gareel brengen en houden. Gravenberch al helemaal niet.


20 januari 2022 om 16:40

Blind en Tadic ja. En wat dacht je van Erik Ten Hag. Als ie niet zijn best doet flikkeren ze hem zo naar het 2e hoor. En wat een rare opmerking over klaassen zeg. Ten eerste speelt ajax nooit met een type als Mo op 10 maar met een loper. Ten tweede, Klaassen is echt wel een leider hoor, die dit soort jochies beter kan maken. Was op zijn 19e al bijna aanvoerder bij ajax 1 man. Ondanks dat ie bankt dit jaar is het gewoon een top professional waar ihatarren alleen maar van kan leren kwa instelling. Daarnaast lopen er ook genoeg jongens rond bij ajax die hartsikke ervaren zijn al voor hun leeftijd die mo eventueel ook op hun plek kunnen zettne,

20 januari 2022 om 16:42

De jongere garde zou Gravenberch, Alvarez, Antony, etcetera. zullen hem inderdaad niet terecht wijzen en Klaassen misschien dan ook niet als wisselspeler, maar Tadic en Blind die zullen hem er wel op aanspreken en denk dat ook iemand als Bogarde hem dan wel even het een en ander duidelijk kan maken, waar ten Hag overigens ook vaak heel fel kan zijn.

20 januari 2022 om 16:58

"blind en Tadic ja. En wat dacht je van Erik Ten Hag. Als ie niet zijn best doet flikkeren ze hem zo naar het 2e hoor."

Uiteraard! Want toen Roger Schmidt zó met Ihattaren omging nee toen ging het opeens heel erg goed met Mootje. En sjongejongejonge wat heeft die zich na die harde lessen van zijn beste zijde laten zien! Dus je hebt gelijk, gewoon keihard aanpakken die Mo, want dát is de beste manier om MO te behandelen uiteraard,...
Jeetje Blaugrana, ben je nou serieus?

"en wat een rare opmerking over klaassen zeg. Ten eerste speelt ajax nooit met een type als Mo op 10 maar met een loper. "

Ah, vandaar dat de loper Berghuis nu achter de spits speelt en niet meer op rechtsbuiten. Omdat Ajax altijd lopers daar neer zet!
Dus waarom haal je dan een type spelmaker met matig loopvermogen en luie instelling precies als je een loper zoekt? En Kudus is een loper?

"ten tweede, Klaassen is echt wel een leider hoor, die dit soort jochies beter kan maken. Was op zijn 19e al bijna aanvoerder bij ajax 1 man."

Ja man! Wanneer was dat? 2016? Je weet dat het inmiddels 2022 is? Los daarvan, leuke verhalen, maar we hebben het over een reserve. Als jij denkt dat in de kleedkamer de reserves in de hierarchie iets te vertellen hebben, dan ken jij de mores in het betaalde voetbal niet. Reserves die overal gaan corrigeren hebben geen enkel gezag. Los daarvan, Mo weet donders goed dat hij technisch vaardiger is dan Klaassen, Alvarez, eigenlijk al bijna de gehele Ajax selectie. Dus dat hij zoveel mensen om zich heen krijgt die hem allemaal kunnen corrigeren en sturen is een mythe.
Begrijp mij niet verkeerd, ik vind Klaassen geen slechte voetballer of zoiets. Prima speler. Waardevol voor Ajax. Maar jouw stelling is dat hij een voorbeeld is van iemand die Mo gata corrigeren en op zijn plek gaat zetten. Dát zie ik niet. Die positie heeft Klassen niet. NIet qua technisch vermogen en niet als bankzitter. Stel dat Klaassen Berghuis uit de basis speelt, dan kan dat veranderen. Maar nu dus niet nee.

"daarnaast lopen er ook genoeg jongens rond bij ajax die hartsikke ervaren zijn al voor hun leeftijd die mo eventueel ook op hun plek kunnen zettne,"

Oh ja? Wie dan? Want mijn stelling is dat die dus juist niet rondlopen bij Ajax. Dus noem ze maar dan.

20 januari 2022 om 17:00

"ook iemand als Bogarde hem dan wel even het een en ander duidelijk kan maken, waar ten Hag overigens ook vaak heel fel kan zijn."

Tja, nogmaals, ik snap best wat jullie denken, maar plaats dit eens even in een realistisch kadertje. Schmidt pakte hem keihard aan. Iederee sprak daar schande van. Het lag allemaal aan die lul van een Schmidt. Die kon niet met een lastig talent overweg, etc etc. En nadat al die rook is opgetrokken is er opeens ale vertrouwen in dat ze die Mo weer aan het spelen krijgen want 'ja joh, gewoon keihard aanpakken die jongen dan leert hij zijn plek wel',... ???? Ja soory hoor, maar snap je zelf wel wat je hier beweert?

20 januari 2022 om 17:13

Om iemand te prikkelen hoef je hem niet perse hard aan te pakken , misschien heeft Mo een andere aanpak nodig.
Als ik het zo lees heb jij veel kennis over PSV en hoe het daar aan toe gaat / Misschien kan ik aan jou vragen hoe van Bommel het deed met Mo , als ik de verhalen moet geloven konden die twee goed met elkaar door een deur ?
Ik ben wel benieuwd of hij eventueel de draad weet op te pakken bij Ajax , of wordt het toch nog Utrecht ?

20 januari 2022 om 17:16

@blaugrana houdt het amar bij Barca...

"ten eerste speelt ajax nooit met een type als Mo op 10 maar met een loper"

Berghuis een loper. Ja natuurlijk!!!!

20 januari 2022 om 17:17

Bij PSV werd ie ook terechtgewezen door medespelers, hij deed er enkel niets mee

20 januari 2022 om 17:32

Haha, dat moet je dus niet doen bij Mo. Als je hem naar het tweede schopt, dan gaat hij alleen maar voor problemen zorgen.

Begrijp trouwens niet waarom Ten Hag nu heilig wordt verklaard. Wat gebeurde er ook alweer met Noa Lang!

20 januari 2022 om 17:38

Wat een onzin dat Klaassen niets te vertellen zal hebben bij Ajax omdat hij op het moment wissel staat. Staat gewoon basis bij het Nederlands elftal. Daarnaast alsof wisselspelers nooit een grote invloed kunnen hebben in het team. Chiellini staat ook regelmatig wissel, denk je dat die niets te zeggen heeft bij Juventus?

20 januari 2022 om 18:48

"wat een onzin dat Klaassen niets te vertellen zal hebben bij Ajax omdat hij op het moment wissel staat."

Onzin om vol te houden dat wisselspelers hoog in de hierarchie blijven staan. Zo werkt dat niet in betaald voetbal.

"staat gewoon basis bij het Nederlands elftal."

Dus dan kan Klaassen straks lekker proberen om Mo in oranje kort te houden. Maar bij Ajax staat hij dan nog steeds reserve toch? Dan kan hij, uiteraard, die 'basisplaats' bij oranje natuurlijk snel vergeten.

"daarnaast alsof wisselspelers nooit een grote invloed kunnen hebben in het team."
Het is inderdaad zo dat het zelden of nooit voorkomt dat een wisselspeler hoog in de rangorde staat en daarmee grote invloed kan uitoefenen op het team! Áls het al voorkomt, dan gaat dat om uitzonderingen, dat klopt je.

"chiellini staat ook regelmatig wissel, denk je dat die niets te zeggen heeft bij Juventus?"

We hebben het over, met alle respect, Davy Klaassen toch? En dan kom jij aan met Chiellini? Sorry hoor, maar nu ben je mij echt kwijt. Je vergelijk slaat werkelijk waar nergens op. Ken je het gezegde: 'wat de een kan, hoeft de ander niet te kunnen'? Davy Klaassen is géén Chiellini. En jij weet dat zelf uiteraard ook wel.

20 januari 2022 om 20:00

Nee, we hadden het over dat wisselspelers geen invloed hebben in het team. Maar je zegt het zelf al er zijn Uitzonderingen. Daarmee bevestig je dus precies mijn punt. Klaassen is zo’n uitzondering. Maar goed. Laat maar zitten. Valt niet te discussiëren met jou dat heb ik al vaker gemerkt. Je heb überhaupt niet erg veel verstand van voetbal.

21 januari 2022 om 09:08

"daarmee bevestig je dus precies mijn punt. Klaassen is zo’n uitzondering."

Nee, ik bevestig jouw punt niet, want Klaassen is, bij uitstek, niet zo'n uitzondering. En ik moet zeggen dat ik het wel geestig vind dat je zo amechtig probeert om vol te houden dat hij dat wél zou zijn. Davy Klaassen, kom nou toch op man! Je weet zelf ook wel dat een speler van dat kaliber terwijl hij zelf wissel staat niet meer hoog in de pikorde staat. Je prpobeert maar krampachtig aan je punt vast te houden terwijl je wel weet dat je geen punt hebt.

Tadic gaat Mo corrigeren maar als jij denkt dat Bankzitter Klaassen eventjes Mo gaat instrueren, dan houdt jij jezelf voor de gek. Wat bevestigd wordt door je laatste zin trouwens met je 'verstand van voetbal'. Ik bespeur bij jou in ieder geval geen aanwijziingen dat jij 'verstand van voetbal' hebt als je denkt dat modale bankzitters hoog in pikordes staan.

21 januari 2022 om 11:47

Jij doet alsof als je wissel staat dat je niks meer te vertellen heb in de kleedkamer. Hiërarchie is op meer gebaseerd dan alleen basis of wisselspeler. Het is gebaseerd op status. En of je een belangrijke basisspeler ben is daar een onderdeel van inderdaad. Maar niet alles bepalend. Andere onderdelen zijn bijvoorbeeld dat hij basis international is, wat je voor de club heb betekend enzovoort. Ik snap sowieso niet dat jij altijd doe also je alles weet van Ajax, Uit elke opmerking die je maak blijkt dat je echt 0 verstand heb van Ajax. Vorige keer ging je wel even uitleggen wat de financiële situatie bij Ajax was terwijl je er compleet naast zat. Wist je te vertellen dat Alvarez een simpele balafpakker was waarvan er nog 10 andere in de eredivisie speelden. Dat Antony ook helemaal niet zo goed was. In onder andere de CL is wel gebleken dat je daar natuurlijk volledig naast zat. Uit alles blijkt dat je echt of gewoon heel weinig verstand van voetbal heb of totaal geen Ajax volgt. Het is gewoon met je PSV bril op lukraak wat negatieve dingen over Ajax roepen en meer niet. Slap gelul wat nergens op gebaseerd is. Uiteindelijk weet ik niet waarom ik dit nog probeer want je gaat toch weer volledig om dit verhaal heen lullen zoals je altijd doet en waarop je al tientallen keren ben geattendeerd door andere voetbalzone leden.

21 januari 2022 om 15:06

@Constant misschien moet Ajax even bij van Bommel informeren hoe hij Mo aanpakte ? Zijn aanpak had volgens mij meer effect dan die van Schmidt

20 januari 2022 om 18:21

Ja? Volgens mij heeft Ajax evengoed problemen met talenten. Bergwijn, Malen, Noa Lang, Brobbey, Rijkhoff, Aning... Ik denk dat er gewoon een limiet aan de invloed van topclubs zit door contractregels en geldbeluste zaakwaarnemers.

PSV heeft qua gedrag/contracten gezeik gehad met Maroufi, Leandro do Bonfim, Pereira, Aissati, Bakkali, Labyad, Bazoer, Braaf, Lammers, Reis en Ihattaren. Als je je wat verdiept in al die zaken op zich zie je dat in vrijwel alle gevallen de club er alles aan doet om zulke jongens te ontwikkelen en naar de zin te maken. Maar als ze geld ruiken, zich niet willen schikken aan de discipline of niet kunnen omgaan met kritiek dan houdt het wel op natuurlijk.

Zou het wel grappig vinden als Ajax ervoor zorgt dat PSV de transfersom direct tegemoet kan zien. Zit volgens mij ook nog een doorverkooppercentage bij... Bijzondere gewaarwording maar allemaal. Laten we hopen dat de transfer er snel doorheen komt en we tot hij fit is even niks horen zodat de media hype weer gaat liggen.

20 januari 2022 om 16:12



Blijft in totaliteit toch een klein bedrag voor zo een groot talent, maar niet alles loopt zoals je het vaak zelf zou willen zien.

Zou mooi zijn als hij alles weer op de rit krijgt, lijkt mij toch een goed mens.

20 januari 2022 om 16:16

Oprecht nieuwgierig vanwaar lijkt het je een goed mens? Wat we meekrijgen krijg ik.die indruk totaal niet, totaal geen zelfreflectie en legt de schuld uiteindelijk altijd bij de ander.Misschien dat hij buiten de sport wereld verder wel een goede gozer is.

20 januari 2022 om 22:25

Dat is gewoon het gevoel wat ik bij hem heb, hij veel vervelende dingen meegemaakt en is daardoor waarschijnlijk een beetje de weg kwijtgeraakt.

Denk dat er weinig kwaad in hem zit, maar dat zal vanzelf wel blijken als hij eventueel bij Ajax komt te spelen.

Dit klinkt als een soort charme (tegen)bericht vanuit Brabant. Waarom zou Ihattaren op dit moment terug willen keren bij Psv, nu de kliek van Schmidt daar nog zit, waarmee hij al eerder en vaker botste. Persoonlijk denk ik dat een stap naar Utrecht/ Vitesse/ AZ iets logischer (en kansrijker) is.

20 januari 2022 om 16:30

FC Utrecht leek in alles een slimme stap. Hij liep laatst ook weer rond bij zn oude amateurclub SV Houten. In Utrecht zit hij dichtbij zn roots, familie en je zou denken dat dat misschien wat rust geeft. Daarom verbaasd het me ook eigenlijk helemaal niks dat hij daar niet voor kiest... dat zou te makkelijk zijn

20 januari 2022 om 16:47

Omdat hij zich misschien wil revancheren en laten gelden voor de club die hem heeft opgeleid? Misschien ziet hij in dat Gakpo, Obispo, Madueke, Vertessen en Teze ook gewoon hun kansen proberen te pakken en dit beloond zien worden met geregeld speeltijd (sommigen meer dan anderen). Het is natuurlijk koffiedik kijken, maar ‘een reden’ bedenken is natuurlijk niet zo moeilijk. Misschien hebben mensen op hem ingepraat en ziet hij dat geval tussen hem en Schmidt als een misverstand, kan allemaal.. Ik hoop voor Mo dat hij serieus zijn focus kan houden, ook bij minder speeltijd niet.

20 januari 2022 om 17:21

@nufc Rik Elferink is geen koekebakker. Die heeft altijd heel veel inside informatie over PSV en publiceert niets dat niet dubbel gecheckt is. Heel betrouwbare bron als het om PSV gaat,

Ik vind het persoonlijk een slimme zet van Ajax. Je hebt een speler met nog veel doorgroei mogelijkheden tegen lage kosten. Ik denk dat het wel zaak is hem voor 1.5 jaar te huren met optie tot koop. Dan kan hij namelijk in alle rust klaargestoomd worden dit komende half jaar, met af en toe een aantal minuten, en kan hij volgend seizoen definitief aansluiten. Dat geeft hem rust en tijd en Ajax rust en tijd om hem fit te krijgen (zowel mentaal als fysiek).

Ik sta er dubbel in, Mo heeft alles te bewijzen dat hij nog de mentaliteit heeft om het te redden als profvoetballer maar aan de andere kant gaat uniek talent natuurlijk niet zo maar verloren, als Ajax hem weer aan de praat krijgt en dat zal echt een project van de langere termijn worden ( verwacht dit huidige seizoen niks) dan heb je misschien wel weer een pareltje in handen die gezien zijn leeftijd ook nog steeds een potentiele international voor Nederland kan worden. Ik hoop dat Ajax een uitgekiend plan met hem heeft uitgestippeld en Mo de mentaliteit en het geduld heeft om zich weer op topniveau terug te knokken.

20 januari 2022 om 16:09

Ik ben ervan overtuigd dat Ajax een plan zal hebben, maar als je naar de geschiedenis van Mo kijkt kun je je echt afvragen of hij de mentaliteit en het geduld heeft voor topvoetbal. Elke keer denk je hij begint het te begrijpen, maar dan krijg je (helaas) elke keer weer de bevestiging dat hij het echt niet snapt. Als je leest dat hij met een personal trainer gaat werken en even later weer liever naar de patat zaak gaat dan dat hij traint, dan vraag ik mij oprecht af of hij ooit zal beseffen wat hij ervoor moet doen.

Ik had hem als Feyenoord-fan toch graag een kans zien hebben bij ons. Een gokje, maar het risico waard.
Is nog altijd maar 19 jaren jong en heb het gevoel dat Slot hem weer op het juiste pad had kunnen brengen.

Een terugkeer naar PSV was ook geen goede idee geweest, met of zonder Schmidt.

Met Schmidt zou Ihattaren toch wel weer dezelfde problemen krijgen die hij al had en volgens mij had hij wel meer problemen met andere personen binnen PSV, dan alleen Schmidt. Bij Feyenoord denk ik eerlijk gezegd ook niet dat hij het zou redden, maar dat is gewoon puur omdat Ihattaren een technische speler is en bij Feyenoord op de 10-positie toch vooral wordt verwacht dat een nummer 10 vooral meters maakt en doelpunten maakt.

Dat meters maken en hard werken, dat heeft Ihattaren niet. Dus denk ik oprecht dat zijn waarschijnlijke keuze en komst naar Ajax het beste is, want bij Ajax zal hij op voetballend gebied waarschijnlijk wel tot zijn recht komen als hij fit is, blijft en mentaal ook de juiste begeleiding krijgt en niet dat Feyenoord een tactiek van niks heeft zonder creativiteit, verre van zelfs en zeker onder Slot voetballen ze echt wel met een bepaalde visie maar denk toch dat Ihattaren het uiteindelijk op de punten die ik noemde niet zou redden wat betreft de speelstijl.

Maar zoals ik al schreef: dat harde werken en meters maken kan Ihattaren ook bij Ajax ontwikkelen. Ziyech was voor zijn komst naar Ajax ook een speler die geen meters maakte en eigenlijk alleen maar ballen stond af te wachten, maar Ziyech had dat vrij snel na zijn komst bij Ajax al veranderd en de knop omgezet en begon ieder seizoen steeds meer meters te maken.

het maakt niet uit waar de toekomst van Mo uiteindelijk ligt
wordt sowieso interessant om te volgen
maar snap het wel dat hij geprobeerd heeft om terug te keren bij Psv
heeft meerdere keren aangegeven spijt te hebben van zijn keuze
alleen omdat zijn relatie met Schmidt niet goed is

Erg benieuwd hoe dit uiteindelijk gaat lopen en waar hij dan zou moeten spelen. Op 10 heb je berghuis en klaassen die beide niet zullen vertrekken. Als Anthony vertrekt zie ik ze een nieuwe rechtsbuiten halen ipv Berghuis van positie te laten veranderen. Dus ben echt heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken

Als dit waar is, dan ben je of hopeloos, of heb je een niet alleen een plaat voor je kop maar ook in je kop (daar waar eigenlijk de hersenen hadden moeten zitten).

Had het wel leuk gevonden als Ihattaren alsnog weer terug kwam bij PSV. maar lijkt mij het beste als hij naar een andere club gaat zoals Ajax nu. bij Ajax kan Ihattaren niet de grote ster uithangen. maar zou hij gewoon hard moeten werken voor zijn plek.

Beste aankoop na Tadic. Feyenoord dacht hem niet fit te kunnen krijgen. Vreemd, zeer vreemd
Psv? Geloof ik niets van. Eindhovens dagblad is zeker gruwelijk aan het balen.
Spurs, die vretyen hun tanden op. Hadden ze nou maar gehapt bij €15mln.
Nu Tagliafico nog binnen zien te houden. Als hij echt weg wil dan verkopen voor een schappelijke prijs; hij heeft al zoveel opgeleverd. En wie weet over drie jaar weer terug weer thuis

21 januari 2022 om 04:56

Hahah beste aankoop sinds Tadic? Als PSVer ben ik blij dat ie jullie kant op gaat, veel plezier met deze narsistische onruststoker

nou ja, als dit allemaal waar is, dan past het op zich ook wel in de hele gang van zaken rondom Mo het afgelopen jaar, waarin hij volgens het 'roddelcircuit' verweten werd zich niet professioneel te gedragen, afspraken niet na te komen etc. Zoals nu, dat hij een mooie kans krijgt van Utrecht die hier een mooie handreiking lijken te doen, maar terwijl daar nog contractuele zaken moeten worden glad gestreken, dat hij ze dan alweer bij het grof vuil zet om gesprekken aan te gaan met Ajax. Past echt precies in de "roddelverhalen" die we tot aan vandaag hebben gelezen. Hey, ik gun Mo het beste en hoop dat hij ergens een keer de weg omhoog vind. Talent in de benen is er volop

Logisch waarom zou je anders naar Ajax willen? Als ik de keuze heb tussen een club die al ruim 40 jaar de Nederlandse competitie domineert (en waar je zlf vandaan komt) of tussen Ajax dan is die keuze simpel!

20 januari 2022 om 17:27

Ik raak je een beetje kwijt bij dat ‘ruim 40 jaar de Nederlandse competitie domineert’. Over wie heb je het? Of heb ik helemaal gemist dat PSV de laatste 40 jaar alle 40 landstitels met een gigantische voorsprong in punten heeft binnen gesleept? Verder een goed verhaal.

21 januari 2022 om 11:40

Meeste kampioenschappen van iedereen, dus meer dan AZ, meer dan jax en mer dan Feyenoord. Gewoon de meeste en dus al decennialang de beste!

Kan er weinig aan doen maar ik zie dit vooral als een politieke zet om PSV te kakken te zetten, want echt nodig is hij niet bij Ajax. Genoeg talent in de befaamde jeugdopleiding/godenzonenschool. In die positie zit Ajax, kan om PSV te pesten Ihattaren binnenhalen.

20 januari 2022 om 17:09

Mij stemt het bijzonder gelukkig als ik jou zou geloven. Dat je als club zo dom bent dat je zelfs bereid die befaamde jeugdopleiding/heldenzonenschool een keiharde kopstoot en volgende slag toebrengt door zelfs dat laatste restje speeltijd ook nog van je jeugdspelers te beroven, dan kan ik daar alleen maar heel blij van worden! Ik bedoel, als je bereid bent jezelf in de voet te schieten om maar de concurrent 'te kakken te zetten', dan bid ik dat Ajax PSV nog heel erg vaak heel erg veel te kakken gaat zetten!

En straks niet klagen als al die jeugdspelers hun contracten niet meer willen verlengen he! En dat die spelers dan naar PSV gaan. Want daar krijgen jeugdspelers wél serieuze speeltijd.

20 januari 2022 om 17:14

Nouja, een andere reden zie ik niet in het aantrekken van Ihattaren. Dus dat zal het wel zijn, toch? Ik denk dat Ajax er niks mee kan, gezien het talent wat er al loopt.

20 januari 2022 om 18:07

Ik neem aan dat je met de jeugdspelers die wel serieuze speeltijd krijgen bedoeld op basis van de blessures? Want in de beoogde basis van PSV krijgen alleen madueke en gakhpo de kans… Opscheppen dat je de jeugd zoveel de kans geeft omdat je zoveel blessuregevoelige spelers lijkt me een beetje armoedig.

20 januari 2022 om 18:51

"nouja, een andere reden zie ik niet in het aantrekken van Ihattaren. Dus dat zal het wel zijn, toch? "

Je gebrek aan creatief en logisch denkvermogen en je gebrek aan empathie als leitmotiv voor een redenering??? Ik vind het minder dan flinterdun, laat ik het daar op houden. Het zou trouwens ook betekenen dat Ajax door hele zielige en hele kleine mannetjes gerund wordt. Dat weiger ik te geloven eigenlijk.

20 januari 2022 om 18:53

"opscheppen dat je de jeugd zoveel de kans geeft omdat je zoveel blessuregevoelige spelers lijkt me een beetje armoedig."

Bedoel je nou dat het beter is om op te scheppen over 'speeltijd en kansen voor jeugdspelers die ze altijd krijgen' terwijl de feiten laten zien dat die spelers zelfs bij blessures niet eens aan de bak komen, omdat ze een batterij aan spelers voor zich hebben die 12-20 miljoen hebben gekost? Okay, als dat zo is, dan was mij opschepperij inderdaad armoedig. Wat dat betreft kan ik me beter op supporters zoals jij richten, die weten pas echt hoe je moet opscheppen als je goed begrijp,....

21 januari 2022 om 13:28

Haha jezus, gebrek aan creatief en logisch denkvermogen en empathie? Bedankt voor deze snelle online-sessie, meneer de psycholoog.

Maar aangezien jij nogal vol bent van jezelf: wat zie jij dan als goede reden om Ihattaren te halen? Gezien het feit dat ze al ontzettend veel goede voetballers hebben, jong en oud, dus Ihattaren ongeveer de laatste speler is die nodig is.

20 januari 2022 om 17:17

Ihattaren kan een type Ziyech worden als je hem aan de praat krijgt. Stel hij list zijn potentie in dan heb je straks de opvolger van Berghuis al in huis want als die niet fit is mis je hem meteen. Dan krijg je opeens Klaassen die die creativiteit node mist

20 januari 2022 om 17:26

Dat zijn wel erg veel 'als'-en. Ik gun die jongen oprecht het beste, maar wat als die zich in de komende maanden fit speelt, maar hij speelt nog steeds niet? Hoe gaat hij zich dan gedragen? Er wordt hier veels te gemakkelijk gedacht als het om mentaliteit gaat. Alsof het zo simpel is als een knopje om zetten. Dat is het niet.

20 januari 2022 om 20:23

Deels eens. Het kan idd helemaal misgaan, maar iemand die zich goed voelt kan zomaar weer lekker in zijn vel zitten en presteren. Misschien gaat het niet eens om speeltijd maar om het gevoel dat hij daadwerkelijk bij een groep hoort en een coach die hem dat gevoel geeft

Ajax lijkt me een slechte move want geen kans op speeltijd. We moeten niet vergeten dat Ihatarren in zijn toptijd inderdaad een van de beste spelers van PSV was maar nog niet voor langere tijd er echt bovenuit gestoken heeft. In zijn toptijd bij PSV moest hij concurreren met spelers als Guti, Hendrix en Rosario. Dat is echt een heel ander niveau als het huidige Ajax. CL VS EL/Conference League niveau. Ik denk dat alle spelers die Ajax op zijn posities heeft lopen beter zijn dan hem. Geen speeltijd kan leiden tot nieuwe frustraties. Waarom niet even een stapje terug en lekker bij Utrecht proberen?

Als Ihatarren bij Ajax verkloot dan zal die 1. Afgeslacht worden door heel Nederland en 2. Marokkanen in de toekomst nog moeilijker de kans zullen krijgen in de top.
Hij moet het echt niet verpesten.

20 januari 2022 om 18:57



" 2. Marokkanen in de toekomst nog moeilijker de kans zullen krijgen in de top."

Marokkanen krijgen moeilijk de kans in de top? Joh, dat is nieuw voor mij. Ik dacht altijd dat zolang spelers wel wat zagen in een speler en ze denken veel geld aan hem te kunnen verdienen dat ze ook kansen geven. Maar volgens jou is dat dus niet zo. Okay.

Verder, zelfs al zou jij gelijk krijgen, wat jij hier eigenlijk zegt is dat we moeten luisteren naar dat reactionaire en xenofobe deel van Nederland voor wie mensen die geen Jansen of De Vries heten sowieso al gelijk staan aan stront dat vermalen moet worden?? Dan heb ik een beter plan. Gewoon dat soort mensen in hun gezicht uitlachen.

20 januari 2022 om 20:06

Nu ga je veel te ver op in, heel Nederland moest janken en smeken om die transfer van Ziyech naar Ajax zijn hele overstap duurde al veel te lang naar de top terwijl die jongen nagenoeg jarenlang de allerbeste was.
Zelfs in de amateurvoetbal werkt dat zo tenzij je geen extreme talent bent heeft die Turk of Marokkaan niks te zoeken in die selectie. Iets beter dan anderen kom je er niet tussen, je moet heel veel beter zijn. Dan heb ik het over grote amateurclubs uit de randstad.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren