Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Conte waarschuwt Ajax: ‘Bergwijn heeft kwaliteiten die niemand heeft’

Laatste update:

Voor Steven Bergwijn werd de uitwedstrijd tegen Leicester City (2-3) een duel om niet snel te vergeten. De aanvaller van Tottenham Hotspur, die in de nadrukkelijke belangstelling staat van Ajax, kwam tien voor tijd binnen de lijnen en schonk zijn ploeg eigenhandig de zege met twee treffers diep in de blessuretijd. Niet alleen de Engelse kranten, maar ook manager Antonio Conte is lovend over de Nederlander. De Italiaan, die nog altijd ongeslagen is in de Premier League sinds zijn komst naar Noord-Londen, gaf andermaal een duidelijk signaal af naar Ajax.

"In het verleden was ik altijd heel duidelijk als het ging over Steven", zei Conte na de zwaarbevochten zege. "Ik zei dat hij voor mij een belangrijke speler is, omdat hij eigenschappen heeft die niemand heeft binnen onze selectie. We hebben niet veel creatieve spelers. Hij is heel goed in de een-op-een-duels en kan een man passeren. Hij kan als aanvaller spelen, hij kan op tien spelen. Hij is fit genoeg om te beginnen of om erin te komen om de wedstrijd te kantelen." Dat laatste deed Bergwijn woensdag. Conte bracht hem tien minuten voor tijd binnen de lijnen voor Sergio Reguilón, waarna de comeback werd ingezet.

In de vijfde minuut van de blessuretijd schoot Bergwijn raak van dichtbij uit een rebound en zette the Spurs daarmee op gelijke hoogte met Leicester. Toen Youri Tielemans een minuut later de bal knullig verspeelde aan Harry Winks, werd de Nederlander opnieuw gelanceerd. Bergwijn omspeelde Kasper Schmeichel voor de 2-3. "Hij is een belangrijke speler", benadrukte Conte, die een vertrek niet ziet zitten. "We moeten ons verbeteren, sterker worden en niet een speler verliezen en zwakker worden. Je weet dat een speler gelukkig moet zijn en ik denk dat hij gelukkig is om bij ons te blijven en voor Tottenham te spelen."

Ook de Engelse media zijn lovend over het optreden van Bergwijn. "Zijn frustratie leek over te lopen toen hij boos reageerde op Caglar Soyuncu, die makkelijk naar de grond ging. In plaats daarvan stuurde Bergwijn de Spurs-fans in delirium toen hij de gelijkmaker én de winnende goal maakte, zodat Spurs via de aanvaller van 25 miljoen de zege mee naar huis kon nemen", schrijft the Guardian. "Het begon aanvankelijk niet zo goed voor Bergwijn, die al snel geel kreeg. Na de comeback danste Conte wild van geluk langs de meegereisde supporters, die zijn naam scandeerden. Zelden zullen we zoiets nog zien."

De Italiaanse manager kon zelf ook rekenen op lovende woorden. Volgens Peter Crouch is Conte er eindelijk in geslaagd om gif in het elftal van Tottenham te krijgen. "Het is algemeen bekend dat Tottenham erom bekend staat dat ze te zacht zijn en daardoor wedstrijden verliezen", aldus de oud-spits van onder meer Liverpool. "De manier waarop het momenteel gaat is fantastisch, de strijd om de vierde plek ligt helemaal open. De fans zullen erin gaan geloven. Dit is wat voetbal zo mooi maakt. En wat een manier voor Conte om zijn ongeslagen status te behouden. Wauw!"

Zie jij Steven Bergwijn nog naar Ajax komen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Daarom laat je hem ook verpieteren op de bank.. soms kunnen coaches ook zulke lariekoek verkopen

20 januari 2022 om 07:36

Hij brengt hem toch niet voor niets in? Het systeem speelt ook een rol

20 januari 2022 om 07:48

Welk systeem dan ? Bij spurs is het alle ballen op Kane en dan heb je Son en Moura die daaromheen draven. En dan liefste uit de counter want qua opbouw zit er totaal geen structuur in of gedachte achter.

20 januari 2022 om 07:53

Conte is net begonnen. Als hij iets in zijn teams bewerkstelligt, is het wel structuur. Alles denkt hij tot in de puntjes uit en hij zoekt altijd spelers met zeer specifieke kwaliteiten, zoals bijvoorbeeld Adama Traoré nu. Geef dat iets meer tijd. Qua resultaat gaat het niet zo verkeerd

20 januari 2022 om 08:19

Ik vind dit een lastige situatie, wat mij betreft is het nog 50/50. Bergwijn begon bij PSV ook kwakkelend, maar uiteindelijk kwam hij toch los, misschien dat dat bij Spurs ook zo zal zijn.

20 januari 2022 om 08:21

Als je ervan bent overtuigd dat een speler kwaliteiten heeft die geen andere speler binnen de selectie heeft, dan zet je hem niet op de bank. Ongeacht hoe en wat. Los daarvan gun ik het Steven dat hij het daar goed doet.

20 januari 2022 om 08:23

Bergwijn begon juist bij Spurs goed. Hij maakte gelijk een doelpunt in het doel van Man City.

20 januari 2022 om 08:29

Ja klopt dat wel, maar doel meer op het zetten van een serie wedstrijden met rendement. Misschien dat dit het begin is van iets moois.

20 januari 2022 om 08:31

@onside onzin. Voorbeeldje: Als je een “breker” of een typische counter spits hebt terwijl je combinatie voetbal speelt, is het heel logisch dat je hem wilt houden om, indien nodig, in te brengen.

20 januari 2022 om 09:06

@tipptopp
Een breker of counter spits is wat anders dan en ik quote: 'we hebben niet veel creatieve spelers. Hij is heel goed in de een-op-een-duels en kan een man passeren'. Lijkt me wel zo een speler die je laat starten.

20 januari 2022 om 10:48

Het nationaal uitgezonderd spelen de meeste Italiaanse coaches nog steeds counter voetbal en daar is Conte geen uitzondering in.

20 januari 2022 om 10:50

Hahaha welk systeem? Zegt ie. Het hele systeem is omgegooid man. Wij speelden nooit met wingbacks en dat er geen opbouw is is echt bullshit kijk eens wat volledige wedstrijden zou ik zeggen en niet 4 minuten highlights. Sommige ballen die ook gegeven werden door Hojbjerg, Winks, Skipp en Kane na de opbouw waren echt klasse. Tuurlijk moeten de wingbacks wel echt beter qua spel want die zijn super belangrijk in het systeem van Conte.

20 januari 2022 om 11:51

ook trainerstaal. Maar ik zou hem ook niet weg doen. Daarom wil Ajax hem ook hebben.

20 januari 2022 om 09:06

Inderdaad. Duizenden voetballers op de wereld maar er is er volgens Conte geen een die de vergelijkbare kwaliteiten heeft van Bergwijn. Als hij echt zo uniek was dan had hij nu in de absolute Europese top gespeeld maar het is een bankzitter van de Spurs

20 januari 2022 om 09:14

@japie_krekel,

Tottenham is ook geen matige club hoor. Son en Kane zijn bijvoorbeeld 2 hele goede spelers, die zouden bij de meeste clubs wel spelen hoor. Buiten dat is dit natuurlijk een beetje onzin, maar als je kijkt naar de wissels zitten er weinig opties zoals Bergwijn. Ook wil ik jou even benadrukken dat spelers als Salah of de Bruyne ook ooit wissel waren en een stapje terug moesten doen, ik verwacht niet dat Bergwijn zo goed is maar hij heeft zeker kwaliteiten.

20 januari 2022 om 09:29

Japie. Misschien het artikel lezen? 'die niemand heeft, binnen onze selectie'....

20 januari 2022 om 09:35

@Ducktaildo Zelfs dan is het een vreemde opmerking als je hem niet opstelt

20 januari 2022 om 09:37

@memphisdepay Spurs is idd ook geen kleine club en wie weet speelt hij zich in de basis maar ik vind het altijd een beetje vreemd als trainers spelers overladen met complimenten om ze vervolgens niet op te stellen

20 januari 2022 om 10:48

Japie. Waarom is dat dan een vreemde opmerking? Je hoeft zich niet iemand op te stellen omdat die iets kan wat niemand anders kan in de selectie? Als jij zijn specifieke kwaliteiten niet nodig hebt aan het begin, dan stel je hem toch niet op? Of vind jij dat de basis voorhoede spelers dezelfde kwaliteiten als elkaar hebben en als Bergwijn? Een breekijzer neem je toch toch ook mee omdat die bepaalde kwaliteiten heeft die niemand in de selectie heeft? Het is bij jou weer eens heel erg zwart en wit. Maar dat zijn wij onder hand wel van je gewend.

20 januari 2022 om 10:10

Een team bestaat uit meer als 11 spelers.

20 januari 2022 om 10:12

Achja prima toch. Moeten ze zelf weten. 2 jaar lang raakt hij geen knikker en nu peert hij er toevallig 2 in. Dar hebben we Riedewald en Huntelaar ook wel eens zien doen. Als dat een reden is om hem opeens niet meer te verkopen of 10 miljoen extra te vragen dan zou ik lekker verder kijken. Allemaal heel oppertunistisch.

20 januari 2022 om 10:47

Hij zegt “binnen de selectie” en dat is ook wel zo. Wij spelen met drie voorin en vaak zelfs met twee en dan is het gewoon moeilijk op Son en Kane (en ook Moura in vorm) eruit te spelen. Kane en Son zijn gewoon toppers en dan moet je van goede huizen komen want die hebben ook kwaliteiten die anderen niet hebben in de selectie en dan nog jaren constant op een hoog niveau ook, dat is het verschil.

20 januari 2022 om 10:54

Hij zegt “binnen de selectie” en dat is ook wel zo. Wij spelen met drie voorin en vaak zelfs met twee en dan is het gewoon moeilijk op Son en Kane (en ook Moura in vorm) eruit te spelen. Kane en Son zijn gewoon toppers en dan moet je van goede huizen komen want die hebben ook kwaliteiten die anderen niet hebben in de selectie en dan nog jaren constant op een hoog niveau ook, dat is het verschil.

Daar komt dus na gisteren 5 miljoen bovenop als Ajax hem wilt halen.
Ik zou als Ajax zijnde dit vergeten want is veel te duur en door schakelen naar een andere goedkopere alternatief.

20 januari 2022 om 07:37

Wat gaan ze met Daramy doen? Werd hij niet gehaald om Neres op te volgen?

20 januari 2022 om 07:41

Ja, waar hangt hij uit?

20 januari 2022 om 07:51

Denk dat we gezien hebben dat die echt (nog) niet klaar is voor Ajax, zelfs niet in de kleinere Eredivisiepotjes. Is nu nog blind paard... Mist echt vernuft

20 januari 2022 om 07:54

Nee Daramy is voor op de linkervleugel achter Tadic.

20 januari 2022 om 07:57

Maar wat dan nu? Je moet eigenlijk een optie voor de korte termijn hebben, die je er blind in kunt gooien. Overmars wilde enkele jaren geleden in een vergelijkbare situatie Viktor Fischer terughalen. Als je een speler zoekt met een bepaald basisniveau waarvan je weet dat hij op korte termijn naadloos aan kan sluiten, lijkt dat me wel wat. Bij Kopenhagen werd Daramy ironisch genoeg nog weleens boven hem verkozen, maar gooi hem in dat Ajax voetbal en hij tikt gewoon lekker mee. Hij heeft ritme, dan zit je niet met zo'n gevalletje Idrissi zoals vorig jaar. Dat iedereen dit een onzinnige suggestie vindt, neem ik op de koop toe

20 januari 2022 om 07:59

MessiBazoer, Bergwijn toch ook? Voor rechts heb je Antony en kun je schuiven met Berghuis. Idealiter heb je nog iemand op links, achter Tadic, of om eventueel nog te kunnen schuiven met Tadic

20 januari 2022 om 08:03

@Bobiku29, Ohh dacht dat Bergwijn vaak vanaf rechts kwam sinds hij bij Tottenham zit en Son dan vanaf links. Mijn fout dan.

20 januari 2022 om 08:10

Bij Spurs wel ja, maar zou bij Ajax niet de bedoeling zijn toch? Lijkt mij in ieder geval

20 januari 2022 om 08:26

Denk toch echt dat Ajax hem voor op rechts wil halen. Anders zou het vertrek van Neres (rechtsbuiten) er niks mee te maken hebben lijkt me. Daramy en Tadic op links, Antony nu op rechts. Berghuis kan daar spelen maar die zou ik niet graag wel halen daar. Dan heb je (Als Antony afwezig is) namelijk met Klaassen - Berghuis - Haller - Tadic wel een erg statische aanval.

20 januari 2022 om 08:39

Maar speelde Neres zijn beste wedstrijden niet op links? Real, Juve, PSV. Toevallig allemaal in 18-19. Dat hij alleen in aanmerking kwam voor rechts, was denk ik vooral omdat Haller kwam en Tadic vast op links staat nu. Tadic is nooit geblesseerd, nooit geschorst. Zijn positie staat nóóit ter discussie. Haller staat ook altijd op het formulier. Maar als je nu iemand moet halen, zou ik het voor links doen, als extra optie achter Tadic, maar iemand die ook elders kan spelen. Ik denk dat Neres juist verkocht is omdat ze anders drie mannen voor rechts hadden, en dat ze nu iemand willen die ook goed links kan spelen. Want stel: je gaat Tadic weer als valse spits gebruiken, wie zet je dan op links? Neres behouden op een dood spoor kon niet echt meer

20 januari 2022 om 09:59

@bobiku29: Volgens mij is het juist fijn omdat je Bergwijn op alle 3 de posities voorin kan plaatsen (ook in de CL-Tadic-variant zeg maar). Ik ben het met je eens dat Tadic eigenlijk altijd speelt (al is het dit seizoen dat Ten Hag hem vaker wisselt dan normaal). Mocht Bergwijn alsnog komen, zal er denk ik nog meer en sneller worden gewisseld voorin.

20 januari 2022 om 11:58

Zo gek vind ik je suggestie eigenlijk helemaal niet. Stiekem zou ik ook hopen dat als Brobbey niet voor de lange termijn blijkt te kunnen ze Dolberg terug halen. Ook misschien een domme suggestie, maar met vertrouwen is dat echt een topspits voor Ajax. Dus Fisher bij voorbaat niet als optie zien, lijkt me gek. Die is inmiddels ook mentaal wat verder

20 januari 2022 om 09:00

mitsch

"daar komt dus na gisteren 5 miljoen bovenop als Ajax hem wilt halen.
"

Ja en dan scoort hij komende wedstrijd niet, dan gaat er gelijk weer 5 miljoen af..

Met zulke logica zouden spelers opeens 2 miljard kosten......hoeveel moet Haaland dan kosten die meer scoort dan wedsrtrijden?

20 januari 2022 om 10:15

@MrKrillin dat begrijp ik maar als ajax nu gaat onderhandelen gaat hij wel voor meer weg, speelt hij slecht dan heb je geluk, zo zit het voetbal wereldje in elkaar

20 januari 2022 om 12:15

mitsch

Klopt maar hangt ook van meer factoren, dan alleen goals.

Als Bergwijn perse weg wil en alleen naar Ajax, dan zal prijs iets zakken, dan at er meer clubs aankloppen en interesse hebben.

20 januari 2022 om 10:24

Bergwijn maakt 2 goals en de wereld is compleet veranderd. Prima, haal hem dan maar in de zomer voor 12 mln. als hij de rest van het seizoen weer op de bank heeft plaatsgenomen.

Ik denk niet dat Bergwijn nu opeens vaste basisspeler gaat worden bij de Spurs, daar is hij simpelweg niet goed genoeg voor. Hij laat ook niet zien dat hij een betere speler is geworden sinds hij bij de Spurs voetbalt. Ik denk dat Ajax (met alle respect) een te laag niveau voor hem is, maar wel een mooie tussenstap kan zijn voor zijn carrière om zich weer in de kijker te spelen. Hij is tenslotte pas 24…

20 januari 2022 om 07:42

Wat is dan wel zijn niveau als Ajax te laag is en Spurs te hoog (speelt bijna nooit)?

20 januari 2022 om 07:44

Feyenoord.

20 januari 2022 om 07:45

Ik denk dat hij gewoon te goed is voor de eredivisie… wat dan wel zijn niveau is? Dat is een goede vraag…

20 januari 2022 om 07:54

Is ie nou te goed voor ajax of de eredivisie. Je zegt 2 verschillende dingen dus even herstellen?

20 januari 2022 om 07:55

Ik denk vooral je laatste opmerking. Hij is te goed voor de Eredivisie en omdat hij nog maar altijd 24 jaar is, is het misschien te vroeg voor hem om al terug te keren naar de Eredivisie a la Tadic en Haller.
Het niveau van Ajax zelf is wel echt heel hoog en dat zou hij wel aan kunnen. Echter is die tweede goal gisteren nou juist de kracht van Bergwijn. Op snelheid via een counter je man voorbij gaan en proberen te scoren. Ajax wil daarentegen vaak de bal hebben en ik twijfel of zijn kwaliteiten daar tot zijn recht komen.

Ik zou hem nog wel bij Spurs willen zien, hij lijkt ook fysiek te zijn gegroeid. Laat hem daar nog maar proberen een plek te veroveren.

20 januari 2022 om 09:22

@Kelbergen: Ik zie dit seizoen een Ajax met twee gezichten: die van de Eredivisie en die van de Champions League… bergwijn is te goed voor het Ajax in de eredivisie. En dan nog, als speler van zijn kaliber zit je niet te wachten om elke week tegen Sparta, Heracles en RKC te spelen (zeg ik met alle respect).

20 januari 2022 om 09:25

Klopt, naar Ajax (eredivisie) zou voor Bergwijn gewoon een degradatie zijn voor zijn carriere.
Die gaat naar het schijnt naar een subtopper in Spanje, het schijnt dat daar al verregaande gesprekken voor zijn. Er is veel interesse voor deze jongen, maar hij gaat zeker niet naar Ajax.

Weet iemand of er een doorverkooppercentage is bedongen door PSV?

Klopt, geweldig namelijk in het warmhouden van de stoeltjes.
Dit is gewoon de vraagprijs proberen omhoog te krijgen. Die 18 miljoen die Ajax geboden heeft is al veel teveel dus laat hem mooi daar reserve zitten joh. Je mist er niks aan.

Ajax moet hier niet aan beginnen. Hij is veel te duur. Een leuk alternatief voor een goeie prijs is echt wel te vinden hoor. Yusuf demir zou bijvoorbeeld niet verkeerd zijn.

Met de blessure van Son en de wedstrijd van gisteren laat Tottenham hem niet gaan. Na het vertrek van neres zal Ajax wel iets moeten doen. Als Antony of tadic geblesseerd raakt lever je toch behoorlijk wat in als daramy dan moet spelen. Berghuis zou ik op 10 laten omdat het verval met Klaassen op die positie ook enorm is(totaal ander soort speler). Ben benieuwd waar overmars mee aan komt!

Bergwijn moet blijven waar die is ik weet niet wie hij uit de basis gaat spelen. Maar in eerste instantie komt hij ook bij Ajax op de bank terecht. Misschien moet Overmars toch eens verder gaan kijken. Ergens in een voorgaande reactie werd Yusuf Demir genoemd lijkt me geen gekke gedachte.

Dan hou je hem toch lekker. Je gaat toch geen 25 miljoen betalen om Bergwijn te halen zijn ze gek geworden. Toen hij naar Spurs ging zei hij ook dat hij hoopte dat Spurs van Ajax zouden winnen in de CL campagne. Ik hoef zulke spelers niet bij Ajax te zien. En zo bijzonder vind ik hem niet, haal maar lekker weer een speler uit Zuid-Amerika.

Oproep aan Ajax om te stoppen met deze jongen te hypen,
behalve zijn snelheid is dit gewoon een 13 in een dozijn voetballer, niets speciaals aan.
Als we hem kunnen binnenhalen voor minder dan 20, prima maar aan deze speler moet je ook geen cent meer uit geven.
Voor dat bedrag heb je ook genoeg spelers rondlopen die wel de kwaliteit hebben.

Het lijkt erop dat Bergwijn gehouden wordt omdat er nog geen aanvallende transfers zijn. Het mag duidelijk zijn dat Spurs voorin erg kwetsbaar is als Kane, Son of Moura geblesseerd raakt. Bergwijn is simpelweg niet hun niveau, ook al zullen sommige denken dat Bergwijn beter is dan Moura. Mijn inziens niet.

Helemaal toppie, laat hem maar lekker daar. Voor meer dan 20 miljoen heb ik liever een specialist op rechts. Want buiten Antony en Berghuis is er niks. En Berghuis vind ik te traag als je met Tadic en Haller speelt. Maar het is wel een vrij lastig profiel om te zoeken in januari. Daarom jammer dat Neres al is vertrokken, had hem er liever bij gehad. Zeker tegen Benfica, was een geweldige impactsub in de Arena. Zo lang er geen Babel ofzo komt vind ik het wel oke dat we gaan voor een alternatief.

Hoezo waarschuwt Conte Ajax? Hij noemt Ajax helemaal nergens.

Conte is lovend over Bergwijn. Hij is super, kan op alle posities spelen en nog meer superlatieven en daarom mag hij 10 min voor tijd invallen.
Ik denk dat Conte de wedstrijd al als verloren beschouwde en achteraf zou kunnen zeggen dat B zijn ksns kreeg, maar ook niets kon veranderen.
Het is puur window dressing wat hij doet.
Als hij echt niet van B af wilde zouden de Spurs niet eens praten met een andere club

20 januari 2022 om 09:51

@cas1
Op alle posities kan spelen is Bergwijn simpelweg de mindere. Als linkervleugelverdediger is Reguilon beter, voorin heb je Kane-Son en achter de spits kunnen Moura en Ndombele.
Het syteem maakt ook niet uit, want speelt Conte met 3 voorin, dan komt Son vanaf links.
Conte had simpelweg maar één centrale aanvaller, want van de 17-jarge Scarlett mag nog niets verwacht worden bij het eerste elftal.
Verder is het duidelijk dat Conte aanvullende impuls wil, maar er nog niemand is aangetrokken daarvoor. Dan moet hij het maar doen met Bergwijn.

20 januari 2022 om 10:20

Bergwijn heeft technisch alle bagage maar komt tekort in de afronding. Daarom is hij (nog) niet goed genoeg voor de Spurs en kijken ze naar iemand die de technische bagage kan combineren met efficiënte (waarvoor Adama Traore overigens ook niet geschikt is). Maar je vergeet dat Bergwijn afgelopen weken geblesseerd is geweest en daarom weinig heeft gespeeld. Wellicht daarom ook de reden dat hij in een vrij intense wedstrijd 10 minuten voor tijd zijn minuten mocht maken.

Wat een overdreven gedoe allemaal over Bergwijn. 1e goal was gewoon een lucky goal en de tweede had menige spits van de KKD ook gemaakt .......

Hij scoort 2 keer, wauw!!
Nu heeft hij na vorig seizoen in 1200 minuten 1 keer gescoord te hebben, toch al 3 keer gescoord in 585 minuten.
Knap hoor, 1 goal per 195 minuten, deze man moet wel minimaal 40 miljoen opleveren.

Komop, zijn cijfers zeggen toch genoeg?!

Die 1 goal per 195 minuten zitten zelfs wedstrijden in de Conference League bij.

20 januari 2022 om 10:23

We mogen toch blij voor die jongen zijn na een goede pot? Niemand in dit topic die zegt dat hij een absolute topspeler is nu.

20 januari 2022 om 10:59

@rubentje13 Bergwijn is een absolute topspeler die gaat echt nooit naar Ajax kan makkelijk het Niveau aan bij Bayern .

20 januari 2022 om 13:53

Ben het uiteraard met je eens. We hebben bij het Nederlands elftal ook helemaal geen probleem voorin met absolute toppers Bergwijn en Depay. Horen gewoon de Ballon d'or te winnen.

Ze hebben er veel voor betaald en wete dat Ajax geld heeft en gek bedragen betaald. Een niet functionerende spits van West Ham werd voor 22 opgehaald dus Bergwijn zal niet goedkoop zijn. Als je dan zo iemand moet halen voor de bank, dan ben je niet goed wijs. Als je al een voorcontract hebt getekend om Antony voor veel meer te verkopen, dan kun je eraan denken. En ik denk tevens dat Bergwijn niet nu al terug naar NL wil. Niet dat dat het einde is, maar voor je ambities lijkt me dat geen goede zet.

20 januari 2022 om 12:01

@piranha,

Het enige verschil is dat haller een echt afmaker is, niet wat je bij West-Ham moet zijn, daar moet je vooral je snelheid hebben voor de counters. Je ziet bij Ajax dat hij veel voorzetten krijgt, en dan blijkt hij wel te renderen.

Bergwijn is juist iemand met die snelheid, waar Ajax weinig aan heeft, omdat ze niet counteren. Daarom is Tadic ook zo goed in de ED. Antony heeft dan het geluk erbij dat hij ook gewoon heel goed kan voetballen, iets wat Bergwijn in mijn ogen mist.

20 januari 2022 om 16:45

Mwoah, van het aantal kansen dat hij krijgt rond hij er bar weinig af in de eredivisie. En West Ham speelt echt niet de hele tijd op de counter, die vallen ook wel aan met pressie. Anders staan ze niet waar ze de afgelopen twee seizoenen hebben gestaan.

21 januari 2022 om 09:14

@piranha,

Denk dat je deze reactie puur op gevoel plaatst, want hij scoort meer dan zijn expected goals. Dus werkt gewoon prima af.

In Oktober is er nog een artikel uitgekomen waar zijn expected goals uitkwam op 22,75 en zijn doelpunten op 23.
Hij heeft ook ongeveer een kwart wedstrijd per goal nodig, dat zijn dezelfde cijfers als ene Luis die ook eens bij Ajax heeft gevoetbald, en daarna een prachtige carriere had bij onder andere Liverpool en Barcelona.

Wie of wat zijn dan de alternatieven voor Ajax. Denk dat Bergwijn te duur gaat worden...

20 januari 2022 om 10:22

Die hebben overal scouts op de wereld rondlopen. Voordat Neres en Antony naar Ajax kwamen had ook nog niemand van hen gehoord. Er zal vast wel iemand op het lijstje staan bij al die scouts. Alle ballen op Bergwijn lijkt me vrij onhandig als Ajax, zeker gezien het feit dat hij absoluut niet goedkoop is en ik vind dat Ajax een stap achteruit is (met name wat betreft competitie).

20 januari 2022 om 10:44

@feliz ik denk ook dat Bergwijn nu te duur is voor Ajax, al zie ik Ajax zomaar 30 miljoen betalen voor Bergwijn. denk dat Spurs daar wel mee akkoord gaat. een goed alternatief loopt rond bij ons PSV. Ajax wil toch het Bayern van Nederland worden?. dan moeten ze Bruma wegkopen bij PSV. denk dat 15 miljoen wel genoeg is voor Bruma toch wel de helft minder dan voor Bergwijn.

1 wedstrijd zegt natuurlijk niks. maar wel mooi dat het nu de goeie kant op lijkt te vallen voor Bergwijn. denk dat de kans nu klein is dat hij naar Ajax gaat. of Bergwijn en Ajax moeten beide graag willen en Ajax wil betalen wat de Spurs vraagt voor Bergwijn. we gaan het zien.

Ik irriteer me mateloos aan die houding van Engelse clubs. Ze houden bankzitters in hun greep omdat ze keuze willen hebben uit 4 á 5 spelers voor elke positie. Bergwijn wil gewoon spelen en bij Tottenham gaat dit niet gebeuren. Dikwijls zit hij gewoon te verpieteren. Nu is hij weer o-zo-belangrijk, maar vervolgens kan hij weer een paar weken op de bank.

Volgens Conte mag hij niet weg dus Ajax kan bieden wat ze willen. Frappant dat velen denken als Ajax komt iedereen gelijk staat te springen om erheen te gaan. Nogal een verschil de EPL en de mickey mouse competitie

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren