Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

MVV trekt zich niets aan van besluit kabinet en opent stadion voor publiek

Laatste update:

MVV Maastricht is niet van plan om de poorten van stadion De Geusselt langer gesloten te houden. De Limburgers kondigen in een officiële verklaring aan dat de deuren van de eigen thuishaven op 4 februari zullen openen voor de derby tegen VVV-Venlo, wat het besluit van het kabinet ook moge zijn. "Niet om recalcitrant te zijn, maar het is bittere noodzaak. En niet alleen uit sportief oogpunt, maar ook uit financiële urgentie", schrijft de club.

Eerder werd al bekend dat betaald voetbalclubs er alles aan gaan doen om op 28 januari weer supporters toe te laten tot de stadions. De Eredivisie, Keuken Kampioen Divisie en de clubs publiceerden vrijdag een gezamenlijk statement, waarin ze schreven dat 'de rek eruit is'. De clubs gaan in gesprek met de desbetreffende burgemeesters, maar als het aan MVV ligt gaat het stadion hoe dan ook weer open begin februari. "MVV wil de stadionpoorten voor de derby MVV - VVV-Venlo hoe dan ook opengooien", beginnen de Limburgers het persbericht.

"Niet om recalcitrant te zijn, maar het is bittere noodzaak. Niet alleen uit sportief oogpunt, maar ook uit financiële urgentie. De spaarpotjes bij de voetbalclubs raken langzaam maar zeker leeg, Ook bij MVV. Vergeet niet dat in deze huidige lockdown de voetbalclubs de eerste getroffenen waren. Daar waar horeca en winkels 19 december op slot gingen, zijn de poorten voor onze supporters en sponsoren als sinds half november gedwongen hermetisch op slot. Nu we al weken zien dat omikron minder gevaarlijk is, het merendeel van Nederland en gevaccineerd én geboosterd is, willen en vooral kunnen we niet langer wachten."

En dus gaan de poorten van stadion De Geusselt open. MVV laat supporters die een kaartje voor de thuiswedstrijd tegen Roda JC hadden gratis toe. "Ook richting onze sponsors willen we nu stappen maken. Zij hebben veel vertrouwen in MVV, zelfs in deze moeilijke coronatijd blijven ze de club – net als onze supporters - onverminderd steunen. We gaan dus, wat de uitkomst van de volgende persconferentie ook moge zijn, hoe dan ook uit protest de poorten van De Geusselt openen als de wedstrijd tegen VVV-Venlo op het programma staat." MVV benadrukt dat het de geldende maatregelen in acht neemt.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prachtig. Iedereen moet dit voorbeeld volgen.

19 januari 2022 om 16:35

Zeker! Weten we zeker dat er geen versoepelingen komen!

19 januari 2022 om 16:48

Dubbel gevoel bij. Enerzijds moeten we de overheid gehoorzamen want anders wordt het een zooitje. Aan de andere kant zijn de maatregelen complete waanzin als je weet dat 30.000 besmettingen per dagen totaal niet leiden tot meer ziekenhuisopnamen. Sterker nog, de aantallen in de ziekenhuizen dalen al weken! Om mij heen ook super veel mensen positief getest maar niemand heeft meer klachten dan verkoudheid en lichte hoofdpijn.

Kortom, MVV is een tikkeltje brutaal maar het is inmiddels best te begrijpen.

19 januari 2022 om 16:48

Kuipers en het gehele kabinet zeiden dat er geen versoepelingen zouden komen. Toen was er tegengeluid en kritiek van een groot deel van de samenleving. En opeens konden er wel versoepelingen komen

19 januari 2022 om 16:53

Als we naar de overheid luisteren wordt het een zootje.. kijk om je heen en gebruik je verstand aub

19 januari 2022 om 17:01

@dav036, als burger dien je inderdaad de overheid te gehoorzamen ja. Als iedereen zelf de regels gaat maken wordt het zeker een zooitje. Dat neemt niet weg dat ook ik het niet eens ben met de maatregelen. Maar om nu allemaal zelf het heft in handen te nemen lijkt me ook niet helemaal lekker...

19 januari 2022 om 17:03

Nee blijven schoppen, roepen en zelf met 0 opties komen schiet natuurlijk wel op... Vaccineren helpt helemaal niet! Aldus de groep die het niet gedaan heeft waardoor de impact dus ook niet betrouwbaar te meten is.

Vooral lekker blijven Instagrammen en meningen van iedereen met meer dan 100 volgers steeds meer voor waarheid gaan aannemen, dat helpt.

De overheid maakt (veel) blunders, maar de maatschappij evengoed en wij maken het voor goede bestuursleden ook vrij onaantrekkelijk om hier iets aan te doen.. jezelf constant verantwoorden voor mensen die tot hun knie in het beton staan, je moet er maar zin in hebben. Het moet anders! Ja? Kom dan ook met een concreet plan in plaats van dat gejank steeds.

Er mag heus discussie zijn om de maatregelen en het vangnet moet dekkend zijn, dat is nu niet zo. Dat geneuzel alleen van mensen achter hun smartphone is echt nog triester.

19 januari 2022 om 17:06

NOW-regeling intrekken en met terugwerkende kracht laten betalen wat ze de afgelopen jaren hebben opgestreken aan allerlei uitzonderingsregelingen speciaal voor het voetbal. Voortaan ook zelf de beveiliging regelen en betalen.

19 januari 2022 om 17:08

Betrouwbaarheid is prima te meten. Er liggen meer ongevaccineerde dan gevaccineerde mensen op de IC, terwijl er veel minder mensen ongevaccineerd zijn dan gevaccineerd.

19 januari 2022 om 18:42

Dat is inderdaad een begin en tevens argument om te kunnen stellen dat vaccineren zin heeft, maar het geeft helaas nog geen betrouwbaarheid dat het vaccin het probleem daadwerkelijk helemaal opgelost zou hebben.

19 januari 2022 om 18:45

zooitje ??? al die naieve wappies hebben plotseling weer hoop droom maar verder alles wordt voorlopig gewoon netjes veilig door gezet zoals het voor de lockdown was dus gewoon QR codes

19 januari 2022 om 19:13

Heb jij de oplossing dan? Weet jij 't allemaal beter dan al die experts waar de overheid zich door laat adviseren? Kraam alsjeblieft iets minder opzichtig je onzin uit. Mak er een leuk verhaal omheen, dan valt 't minder op.

19 januari 2022 om 16:57

Ik vind het gevaarlijk. We dienen te luisteren naar de overheid. Ook nu nog is het virus onder ons, op deze manier komt het alleen maar terug.
Ik maak me zeer ernstig zorgen en vrees dat we nog weken in deze semi lockdown zitten

19 januari 2022 om 17:07

Ja bizar hoe gevaarlijk het virus wel niet kan zijn in de buitenlucht in een stadion. Nee dan kan je beter naar winkelcentrums gaan, daar is het veel veiliger!

19 januari 2022 om 17:25

@mruchebo,

Het is natuurlijk niet zo dat de mensen enkel in het stadion zitten. Ze komen ook samen bij de bar, supportershome en dergelijke. Verder ben ik ook van mening dat er weer veel open kan, dus ik juich dit soort acties wel toe. Als samenleving mogen we ook wel eens van ons laten horen, mits het natuurlijk goed georganiseerd is en er geen rare dingen gebeuren. Het horeca protest van afgelopen week was bijvoorbeeld prima!

19 januari 2022 om 17:36

Jij luistert er maar naar, jij gaat niet bepalen of ik moet luisteren naar een stelletje onbekwame mensen die keer op keer liegen, bedriegen en alles recht praten wat krom is.

19 januari 2022 om 17:38

Ik zou het je wel willen adviseren g0d3nz0n3n. De overheid adviseert maatregelen daar houden we ons aan. Zo simpel is het.
Laat je vaccineren en neem de maatregelen in acht, dan verslaan we het virus!

19 januari 2022 om 18:00

Laat mij helemaal niet vaccineren. Waarom zou ik dat doen als hartpatient? Je moet nog steeds een mondkapje op en afstand houden en je kan het virus nog steeds krijgen. Op het werk ook die positief zijn getest allemaal gevaccineerd. En de ongevaccineerden werken gewoon door en niet ziek. Hoe kan dat?

19 januari 2022 om 18:05

@fchie, toeval en kansberekening?

19 januari 2022 om 18:18

Ik weet nog steeds niet of je sarcastisch bent of niet.

19 januari 2022 om 18:25

Fchie, begrijp jou in deze, ik ben wel volledig gevaccineerd puur om weer me sport te kunnen doen, geen zin om 80987x te testen, afgelopen 2 jaar veel mensen met corona om me heen gehad ook zonder mondkapje bij mij thuis voor ik gevaccineerd was, op de een of andere manier ontwijkt corona mij al sinds het er is… weet ook niet meer hoe serieus ik dit moet nemen als ik zelfs met mijn partner heb geslapen die corona had op dat moment, heel vaag allemaal.

19 januari 2022 om 19:16

Nee, de onzin die mensen zoals jij uitkramen gaat echt helpen. Zou leuk zijn als je met je populistische uitspraken langs als de families gaat die één of meerdere mensen aan dit virus hebben verloren. Kijken of ze je meninkje delen...

19 januari 2022 om 17:00

Nergens voor nodig. Geef het 1 a 2 weken en alles is gewoon weer open. Doe nou maar gewoon normaal.

benieuwd of er meer clubs zullen volgen
of het verstandig is vraag ik mijn ten zeerste af
zou me niks verbazen dat de KNVB en overheid door dit soort acties van de clubs besluiten stadions nog langer leeg te laten

denk dat we gewoon met zijn allen nog even vol moeten houden
ondanks dat we er allemaal wel een beetje klaar mee zijn

19 januari 2022 om 16:42

Snap de clubs wel, net zoals de horeca. Ze hebben alle benodigde maatregelen genomen en uit onderzoek is gebleken dat ze geen brandhaard zijn voor Corona. Met die bevindingen zou je verwachten dat er al wel wat meer kan.

De evenementen branche heeft het beter voor elkaar dan de supermarkt. want je ziet ze daar lopen met/zonder mondkapje, geen afstand etc...

Voorop gesteld vind ik gezondheid het belangrijkste, maar je moet ook kritisch kijken waar nou het daadwerkelijke probleem ontstaat, bij evenementen en horeca bleken deze aantallen reuze mee te vallen....., al kan ik me wel bedenken dat ze voor het voetbal wat strenger op willen treden gezien de onregelmatigheden die we hebben gezien nadat stadions weer open mochten gaan.

19 januari 2022 om 17:10

Ik word altijd zo moe van de kreet de horeca heeft alles op orde. Voor wat betreft de restaurants ja, kroegen echter niet. In Helmond/Eindhoven kon je 8 van de 10 kroegen binnen lopen zonder qr code en ook heen maatregelen binnen. Als je dan open wil zorg dan in beginsel dat je je aan de maatregelen houdt ipv hoog van de toren blazen dat het allemaal zo goed geregeld is...

19 januari 2022 om 17:15

Die QR code is niks anders dan schijnveiligheid. Mensen die geprikt zijn kunnen anderen besmetten. Mensen die niet geprikt zijn laten zich testen. Die zijn dus per definitie veel veiliger. De arrogantie van geprikten om zich te laten testen heeft tot veel besmettingen geleid. Maar dat wordt gedoogd, sterker gesteund, door de overheid. Want de QR is een pressie middel om iedereen aan die niet werkende prik te krijgen. Natuurlijke weerstand is veel beter, duurzamer en veiliger. En nu met Omicron absoluut de beste optie. Maar toch pusht de overheid prikken. Heel, heel vreemd.

19 januari 2022 om 17:21

Je verhaal had nog enige inhoud totdat je weer kwam aanzetten met onzin als “niet werkende prik”. Je kan wel proberen te doen alsof je er neutraal instaat en objectief bent, maar dan negeer je gewoon ontegensprekelijke data die dat tegenspreken.

Kritiek op de QR mag zeker, die is zelfs redelijk terecht. Maar dan moet je nog niet vervallen tot incorrecte oneliners.

19 januari 2022 om 16:43

Als de overheid het niet wil gebeurt het toch niet. Dan sturen ze er 2/3 busjes ME heen en die gaan voor de poorten staan. Ik hoop echt dat de stadions weer open gaan, maar heb het idee dat dit meer een beetje is om er druk achter te zetten.

19 januari 2022 om 17:03

Tuurlijk is het niet verstandig. Stadions gaan echt wel weer open. Geef het 1 a 2 weken de tijd.

Beetje provoceren om je zin te krijgen, denk ik, want als de burgemeester hier geen toestemming voor geeft, kan ik me niet voorstellen dat MVV dat stadion gaat opendoen, want dan zijn ze zelf verantwoordelijk voor de openbare orde en met een derby tegen VVV (of eigenlijk welke wedstrijd dan ook) is dat een risico wat te groot is om te nemen.

Kan me het voorstellen dat iedereen onderhand het water wel aan de lippen staat.. Maar of het nu zo handig is om dit te doen..

Belachelijk. Voor normale ondernemers kan ik het nog begrijpen, maar bij een voetbalwedstrijd komt veel meer bij kijken. Politie en worst case ambulance/brandweer paraat

19 januari 2022 om 16:34

We weten de omstandigheden bij MVV natuurlijk niet. Mocht er een rekensom gemaakt zijn waarbij de lasten niet meer te dragen zijn, is het wat kort door de bocht om te stellen dat het voor 'normale ondernemers' wel te begrijpen is. Een FC Twente bijvoorbeeld verliest elke thuiswedstrijd tonnen aan omzet. Dat loopt bij clubs als Feyenoord nog verder op. Ik denk dat clubs zich inmiddels toch wel zorgen zijn gaan maken over de financiele toekomst.

19 januari 2022 om 16:36

Met normale ondernemers refereerde ik niet naar omzet. Ik bedoelde je typische kapper, horeca, kledingwinkel etc (waar het normaal gesproken klant in klant uit is). Itt voetbalstadions met enorme massa, agressie etc

19 januari 2022 om 16:39

Maar dan zit je met de vraag: Wat is de besmettingsgraad in de stadions en in hoeverre is Omikron daarin zeer gevaarlijk voor de gezondheid? Inmiddels gebruikt de overheid juist de ondernemers als excuus voor de lockdown. Tja, dan gaan de alarmbellen wel rinkelen natuurlijk.

19 januari 2022 om 16:47

Dan nog kan een voetbalclub zijn deuren niet open gooien zonder toestemming van burgemeester en met behulp van de politie. En ik heb zomaar eens het idee dat die gewoon de regering volgen.

En terecht overigens. Je kunt niet als burgemeester bepalen dat je je eigen koers maar eens wil varen. Waar zou het eindigen.

19 januari 2022 om 16:49

Sirius, we praten langs elkaar blijkbaar. Ik heb het nergens over corona, van mijn part gooien ze alles weer open. Ik heb het erover dat de overheid dit niet steunt en MVV zonder overleg (en dan lijkt me zonder hulpdiensten) even denkt te gaan doen. Dat kan een stuk makkelijker bij je gemiddelde winkel en niet bij een vol voetbalstadion

19 januari 2022 om 18:12

Arsenal, dit is wat heel veel hier over het hoofd zien, je kan wel op eigen houtje de boel open gooien. maar wie gaat alles er om regelen als de burgemeester niet mee werkt.

Het moet niet gekker gaan worden in Nederland. Regels gelden niet meer.
Uit bittere noodzaak, hetgeen een gevolg is van hogere gasprijs, hogere benzineprijs, hogere prijzen in supermarkten hebben we besloten voortaan niet meer te betalen.
KNVB grijp in

19 januari 2022 om 16:37

Maar regels zijn er nog altijd omdat ze een oplossing bieden tegen problemen. Als de regels niet meer te staven zijn met feiten en onderzoeken, is dat natuurlijk een probleem. De lockdown is momenteel een hevige overkill aan maatregelen en het zorgt wekelijks voor astronomische kosten door de hele samenleving heen. Dan heb je ook nog psychologische schade e.d. Lockdown hoort het laatste redmiddel te zijn, niet iets wat je zomaar zonder blikken of blozen gaande kunt houden zonder daar hele concrete feiten voor te hebben. Jouw vergelijking gaat dus ook volledig mank.

19 januari 2022 om 17:15

De regels zijn er om een probleem op te lossen. Maar de regels creeren ook nieuwe problemen. Dan kom je ergens op een punt waarvan men zegt: welk probleem is nou eigenlijk erger? Is de 'cure' niet pijnlijker dan de 'disease'. En dat is wat er nu met MVV aan de hand is (en de horeca en...)

19 januari 2022 om 16:39

Rechtvaardiging van regels moet uiteindelijk wel een maatschappelijke draagvlak hebben. Blijkbaar beginnen de corona regels hun draagvlak te verliezen. Dat valt te begrijpen. Ziekenhuiscijfers dalen, Omikron blijkt minder hardnekkig te zijn dan de Alpha en Delta. Vaccinatiegraad lijkt bij 85 procent te stagneren. Er worden vrijwel geen toekomstgerichte oplossingen geboden en daarmee creeer je onzekerheid. Juist iets wat mensen nodig hebben in een tijd waar heel veel van ze gevraagd wordt.

19 januari 2022 om 17:04

Zou er een gigantisch maatschappelijk draagvlak zijn in de maatschappij om stadions open te gooien? Binnen de voetbalmaatschappij wel waarschijnlijk. Maar Henk en Loes uit Veendam die voetbal drie keer niks vinden, zouden er wel eens heel anders over kunnen denken. En met hen nog velen.

19 januari 2022 om 17:29

Dat weet ik eerlijk gezegd niet. Daarom is mijn stelling ook algemeen. Je hoort immers dezelfde mening en argumenten uit andere sectoren. Wellicht hebben Henk en Loes niets met voetbal, maar willen ze wel naar een cafe of in een restaurant zitten.

Uitstekende actie. Hoop dat ze de daad bij het woord voegen.

En gelijk hebben ze, ik hoop dat alle overige clubs zullen volgen. En niet alleen bij het voetbal, alle sportsectoren moeten hun deuren openen, evenals de horeca, cultuursector etc.
Zonder restricties als mondkapjes en afstand, zonder 3G, 2G, 1G of wat voor G dan ook.
Gewoon alles open gooien.

Wat wil de overheid doen? Laat ze maar komen, zij zijn met weinig, wij met velen. Laten we onze vrijheid terugpakken

19 januari 2022 om 16:37

@raubaht - Vrijheid terugpakken van wat? Je bent vrij genoeg als je het hier nu (even) niet naar je zin hebt, om naar Belgie te gaan en daar paar weekjes te verblijven. Niemand houd je tegen in dit geval. "laat ze maar komen, zij zijn met weinig, wij met velen". Wat een uitspraak lol. Wie ben je wel niet, Maximus Decimus Meridius?

19 januari 2022 om 16:43

Ik vind het altijd zo leuk als mensen het hebben over vrijheid terugpakken. Vrij zijn om naar een plek toe te gaan waar je voor een kaartje moet betalen, waar je zonder kaartje niet mag komen en alleen op de stoel mag zitten die jou is aangewezen. Echt dat is vrijheid.

19 januari 2022 om 16:50

@regulator - Haha, als je het zo verwoord is het best contradicting inderdaad. Misschien moet men echt even een dag rustig zitten en kijken wat ze wel of niet hebben op dit moment en even teruggaan naar de basisbeginselen met betrekking tot de vraag: wat is vrijheid? Als je dit eventjes niet kan, doe iets nuttigs met je leven. Leer een nieuwe taal, leer programmeren, weet ik veel. Genoeg dingen te doen om van je "vrije" tijd iets nuttigs te doen.

19 januari 2022 om 17:01

@regulator, precies..

Wil je naar een ander land vliegen? Prima, die vrijheid heb je. Oh, maar je hebt wel een paspoort nodig, anders kom je de grens niet over. En je betaalt voor een ticket.

Wil jij lekker in je auto rijden? Tuurlijk, ga je gang. Maar dan wel met een rijbewijs. Oh, en graag alleen aan de juiste kant van de weg. Binnen deze snelheidsgrenzen, aub. En je lichten aan en gordel om, niet te vergeten. En komt er iemand van rechts? Dan wacht je daar netjes op.

Dit recalcitrante anarchie-geblaat van hierboven gaat heel makkelijk voorbij aan het feit dat we met z'n allen juist regels nodig hebben om goed, prettig en veilig met elkaar te kunnen samenleven. Het 1/2-G-beleid past daar gewoon keurig naast. Om te zorgen dat we toch weer lekker kunnen leven, zonder teveel mensen ernstig ziek te laten zijn, hebben we nou eenmaal wat kleine (wat stelt zo'n testje of prikje nou voor..) regels nodig.

Het heeft alleen zo'n symbolische status gekregen, omdat covid zo plotseling kwam en zoveel mensen (terecht) schrik aanjoeg, dat mensen als Raubaht zich helaas alleen nog maar stuk kunnen staren op statements als 'mijn vrijheid wordt afgepakt'. Compleet overtrokken en puur uit frustratie.

19 januari 2022 om 17:19

@fcgrun & Robin: Hetzelfde geldt voor al die mensen die nu quasi geinteresseerd zijn in mensenrechten en van daken schreeuwen hoe hun recht op demonstratie wordt beperkt. Letterlijk niemand van hun heeft ooit de grondwet gelezen. Immers zouden ze dan wel weten dat zulke rechten gewoon beperkt mogen worden.

Maar goed.. Als dit soort mensen iets verder konden denken dan nu het geval is, dan hadden we deze discussies niet eens.

19 januari 2022 om 16:40

Stel je niet zo aan joh.
100% eens dat het tijd wordt dat de deuren overal weer open gaan.
Maar als dat met mondkapjes en het 2g beleid moet, prima.
Die kleine groep wappies die liever naar een danscoach luistert dan naar daadwerkelijke experts verpest het voor de rest en als die moeten boeten dan maakt het mij niets uit.

19 januari 2022 om 16:52

@Yamiown Goed dat we weten dat je het prima vindt als er gediscrimineerd wordt, wat gedaan wordt met 2G beleid.

19 januari 2022 om 17:04

Discriminatie is iets wat gebaseerd is op factoren waar je geen invloed op hebt; ras, leeftijd, afkomst, geslacht.
Het feit dat je geen prik wil nemen is geen discriminatie, dat is uitsluiten.
Hier komt de kicker: dat gebeurt al jaren en jaren en jaren en jaren, want kinderopvangen hebben bijvoorbeeld het recht leerlingen te weigeren die niet de basisprikken (die iedere baby hoort te krijgen) hebben gehad, omdat het andere leerlingen kan benadelen.

Als er nu een groep mensen benadeeld wordt, die mij al ruim acht maanden benadeeld dan kan ik er eerlijk gezegd weinig empathie voor opbrengen. Als er daadwerkelijke gefundeerd onderzoek ed. achter zat dan had ik het begrepen, maar nogmaals het voorbeeld van de groep nee-groepers is een dansleraar die van donaties een stuk grond in Spanje heeft gekocht.

19 januari 2022 om 17:33

@fceindhoven030: Ik ben het 100 procent met je eens. Weet je hoe vaak ik gediscrimineerd ben? Ieder restaurant en bar eist dat je voor je drinken en eten betaalt. Maar ik wil helemaal niet betalen!! En weet je wat? Ze willen me helemaal niets serveren! Discriminatie.

Zo achterlijk klinkt je opmerking dus.

19 januari 2022 om 17:44

@Regulator Hoewel ik kan begrijpen dat je het niet eens bent met wat ik te zeggen heb. Zou ik het wel waarderen als je niet op zo’n denigrerende manier zou reageren. Dit zorgt alleen maar voor onnodige frictie, wat we niet willen hebben in onze huidige samenleving.

19 januari 2022 om 17:46

@yamiown Ik vind het recht hebben om iemand te weigeren op basis van vaccinatiestatus, wat amper 2 jaar mag dus je opmerking: “jaren en jaren en jaren en jaren” vind ik op z’n minst overdreven en de plicht hebben om mensen te weigeren op basis van vaccinatiestatus totaal verschillend.

19 januari 2022 om 17:57

Want de hele “crisis” die nu bezif is komt allemaal door de niet-gevaccineerden volgens jou?

19 januari 2022 om 17:59

Je hebt gelijk. Dat achterlijke was overbodig. Excuses. Rest van de opmerking staat, want ik geloof dat de mensen die bij Q2 roepen dat er sprake is van discriminatie eigenlijk niet echt begrijpen wat discriminatie inhoudt.

19 januari 2022 om 16:40

Stoer. Laten we het land anders in volledige anarchie storten.

Lekker makkelijk populair ouwehoeren zonder enig idee wat je nou eigenlijk zegt. Maar goed, ik heb jou echt nog nooit iets zinnigs zien zeggen hier.

19 januari 2022 om 16:45

Echt de oneliners als onze vrijheid, waar 100 procent ervan die het roept er niet eens voor gestreden heeft, zijn wel echte dooddoeners. Tuurlijk de rek is er uit blahblah, daar zijn we het massaal mee eens. En ook zeker pro voor alles open te gooien etc. etc.
Maar dit soort nutteloze uitspraken schieten echt zijn doel voorbij.

19 januari 2022 om 17:17

"vrijheid terugpakken". Zucht. Dan ga je toch lekker in een land wonen waar niemand zich iets van geldende regels aantrekt man. Kan je lekker ieder weekend barbecueën met al je buren en de jou bekende verkeersdoden en arbeidsongeschikten, die gevallen en ontstaan zijn omdat niemand zich aan regels houdt, bespreken. Natuurlijk is dit een beetje een hyperbool, maar kom op zeg. De maatregelen zijn ruk en soms krom, dat klopt, maar dat vindt iedereen. Is het nodig (een aantal in ieder geval)? Ja, helaas nog steeds. Het eind lijkt wel in zicht gelukkig, laten we hopen dat deze variant het eindstadium van al deze ellende blijkt te zijn.

"gewoon alles open gooien": daarmee diskwalificeer je je totaal inzake Covid; je hebt geen flauw idee wat je zegt, als je echt denkt dat het zo simpel is. Wat daarna komt.. spreek voor jezelf.

Dit soort riedeltjes hoor je continu en als puntje bij paaltje komt dan trekt iedereen zijn keutel weer in. Gezien de ontwikkelingen kan het zomaar zijn dat er tegen die tijd überhaupt alles weer open kan.

19 januari 2022 om 17:07

Wel een lekkere oplossing voor de overbevolking dan.

19 januari 2022 om 17:08

Dat is het meest grappige bij de extremen. Die zeggen dan dat je bang bent voor een onschuldig virusje en gelooft in een of andere door de overheid gepropageerde angstcultuur. Ondertussen geloven ze wel allerhande onzin over vaccins en dat er een of ander wereldwijd complot bezig is om massale controle te verkrijgen. Als je het over een angstcultuur hebt.

19 januari 2022 om 17:12

Inderdaad Lierse, vrij ironische maar ook trieste situatie. Ondertussen wordt door een bepaalde groep van alles en nog wat aangemerkt als overheids propaganda. Het meest erge vind ik nog dat een van deze personen lijsttrekker is van een partij die vorig jaar 8 zetels pakte.

Tja, het is niet bij iedereen een populaire mening, maar als officieuze onderzoeken aantonen dat een lockdown met betrekking tot Omikron overkill is en dat het RIVM wederom een zeer foutief model gebruikt op dit moment, dat er nauwelijks positief effect te zien is betreft 2G en 3G en dat de ziekenhuisopnames in een aardig tempo dalen ondanks de veel besmettelijkere variant, is het gewoon niet meer te handhaven vanuit het kabinet. Ik vraag me dan ook vooral af hoe het met het draagvlak zit de komende tijd, want dit is eigenlijk de eerste keer dat er concrete tegenreacties zijn.

19 januari 2022 om 16:52

Het vervelende is dat het kabinet nu bang is dat het hoge aantal besmettingen tot meer ziekenhuisopnames zal leiden en dus nog niet alles op zal gooien. Het is dus eigenlijk angst die nauwelijks grond heeft. Dat is vrij pijnlijk als je een horecazaak hebt en al maandenlang geen euro binnenkrijgt. Angst is een slecht raadgever maar dat lijkt nog niet doorgedrongen in Den Haag.

19 januari 2022 om 21:29

Maar het is niet relevant waar het kabinet bang voor is. Ze zullen het moeten kunnen staven met feiten en helaas voor hun worden de modellen, voorspellingen en het advies van het RIVM en het OMT keihard ontkracht door onderzoeken en resultaten in andere landen. Het is juist erg zorgwekkend dat het kabinet ongestraft kan doen en laten wat het wil. Wat ze ook van plan waren de komende tijd, het draagvlak brokkelt in een heel snel tempo af. Ze zullen dus echt met concreet bewijs moeten komen om de branches nog mee te krijgen. Het trucje heeft lang gewerkt, maar daardoor ontstaat er nu op vrij grote schaal ongehoorzaamheid. Ze hebben het totaal verkeerd aangepakt en als je het volk eenmaal verliest, heb je nauwelijks nog invloed (althans betreft corona en z'n maatregelen).

Hier zien we weer hoe criminaliteit een sociaal construct is. MVV gaat tegen de 'wet' in, waar genoeg mensen begrip voor hebben en ook aanmoedigen.

19 januari 2022 om 16:51

Ik vind deze actie van MVV ook maar bijzonder. Wat hoop je er nou mee te winnen? Je gaat tegen de regels in, dus overheden kunnen gewoon ingrijpen. In het ergste geval sluiting (en dan ben je de rest van het seizoen dus klaar). Persoonlijke straffen (bedrijven die de regels moedwillig overtreden, daar gaat de leidinggevende gewoon het gevang in) zijn ook gewoon mogelijk. Echt, ik snap niet wat je hier wil bereiken. Zelfs al zijn de besmettingen hierna 0

19 januari 2022 om 17:07

Ik denk dat MVV hiermee een statement wilt maken en media aandacht wilt krijgen. Misschien met het idee: 'als er een schaap over de dam is, volgen er meer'

19 januari 2022 om 21:34

Begrip hebben voor de situatie is heel iets anders dan aanmoedigen en begrip hebben voor het feit dat een club tegen de wet ingaat. Niemand zit erop te wachten dat een club voor problemen zorgt omdat het door de regels geen beschikking heeft over politie, zorgpersoneel e.d. Echter laat afgelopen weekend en nu dit soort statements wel zien dat het draagvlak voor de corona-aanpak zeer snel afbrokkelt. Het kabinet kan zich niet blijven verschuilen achter het OMT nu aangetoond is dat het RIVM weer compleet mis zat met hun modellen. De resultaten in andere landen liegen er niet om en het is natuurlijk erg vreemd dat het kabinet nu ineens het bedrijfsleven als excuus gebruikt voor de lockdown. Die hadden ze namelijk nog niet gehad.

Groot gelijk. In heel Europa zie je de stadions vol en in Nederland is het zogenaamd niet mogelijk. Meerdere onderzoeken hebben bewezen dat een bezoek aan een voetbalstadion prima kan. Nu de rest nog

19 januari 2022 om 16:42

@FCT-Spurs - Wat is heel Europa in dit geval? Italie, Frankrijk en Duitsland spelen ook veel weer in lege stadions/lage aantallen qua publiek vanwege restricties. Belgie idem. Alleen Engeland (valt niet bij Europa, maar rekenen we nu even mee) en Spanje laten veel publiek binnen.

19 januari 2022 om 17:01

@FcGrun050 Engeland valt niet bij Europa? Ze zijn uit de Europese Unie gestapt, maar lijkt me niet dat ze zomaar een continent kunnen verlaten.

19 januari 2022 om 17:40

@fceindhoven030 - Mua, ze willlen best wel distantieren van Europa in general. Dus vandaar dat ik ze effe niet meerekent. Maar je hebt in principe gelijk natuurlijk.

Beetje voor de buhne, volgende week gaat gewoon de meeste dingen weer open. Als ze echt een punt willen maken gooiden ze het dit weekend open

Begrijpelijk dat wel, natuurlijk perfecte moment om de derby er uit te pikken als startpunt. Prima keus van MVV, dat overigens meer bekend staat om het falende financiële beleid, dan het sportieve aspect en handhaven van hun eigen supporters daar zijn ze nooit aan begonnen. Afijn, 4 februari kan men daar weer sportief genieten in het Stadion en na de wedstrijd weer een lekker potje matten als er weer 0 zijn behaald.

19 januari 2022 om 16:47

MVV heeft inderdaad een falende financieel beleid, maar aan de andere kant is het een club die het nu wel moet hebben van inkomsten qua tickets. De overheid kan beter weer voor gaan om 1/3 of 1/2 qua vakken weer te vullen vanaf eind januari, mits de ziekenhuizen het toelaten (ipv besmettingscijfers), want sommige clubs gaan redelijk verzuipen als het zo doorgaat. Maar hopelijk beseffen ze zich door covid dat dit soort clubs echt een beter beleid moeten gaan voeren ipv het te runnen als een amateurclub.

Groot gelijk! Hopelijk zit het helemaal vol. Nergens op gebaseerd om van 100 naar 0 procent capaciteit te gaan. Nu de andere clubs nog.

Populistische uitspraak hoor. Gaan we weer eigen rechter spelen. Wat hoop je er nou mee te bereiken? In het ergste geval boetes, permanente sluiting, persoonlijke straffen. Zelfs wanneer je hierna 0 besmettingen gaat krijgen, dat gaat je echt niet helpen op deze manier. Je gaat niet tegen de KNVB in, maar tegen burgemeester en overheid. Gevolgen zijn dan gewoon verder dan alleen wat puntenaftrek.

19 januari 2022 om 17:22

Het is vooral geen stoer statement omdat ze het over 4 februari hebben. De kans is heel groot dat er dan weer (deels) publiek toegestaan is. Als ze echt 'stoer willen doen', gaan ze dit weekend open. Maar dat gaat ze nooit doen (en terecht) want dan zal de overheid direct ingrijpen. Ook andere clubs zouden dat op z'n minst fijn vinden als blijkt dat door zo'n kamikaze-actie alle voetbalclubs achter in de rij worden geplaatst.

Prima aktie, ook niet meer als normaal lijkt me..

19 januari 2022 om 17:09

Inderdaad! Laatje niet alles bepalen door de gestoorde elite maar luister naar een ontspoorde dansleraar die nog steeds gefrustreerd lijkt omdat ie van zijn camping is afgejaagd! Of zullen we gewoon luisteren naar de mensen die er jaren voor hebben gestudeerd en vervolgens jaren aan kennis en ervaring hebben opgedaan in dit vakgebied?

19 januari 2022 om 17:27

@Borrelhond Laten we dat inderdaad doen, Robert Malone is een specialist op dit vlak.

19 januari 2022 om 17:32

@fceindhoven030 Wat heeft meneer Malone volgens jou ontdekt of gedaan wat hem dé autoriteit maakt op gebied van de nieuwe vaccins (aannemende dat je daarop doelt)? Overigens mogen we blij zijn dat deze nieuwe techniek steeds verder en beter wordt ontwikkeld. Lijkt mogelijk voor veel meer medische zaken in te zetten.

19 januari 2022 om 17:35

Borrelhond. Ik weet dat het heel populair is om Willem Engel als extreem voorbeeld te gebruiken, maar er zijn ook een heleboel geleerde vakmensen die hun vraagtekens zetten bij dit beleid

19 januari 2022 om 17:39

Meneer Malone is natuurlijk de man die beweert dat hij de uitvinder is van de mRNA-vaccins, ook al is hij het niet.

19 januari 2022 om 18:05

@lierse1997 Precies ja, maar Malone zegt het hè. Het moet dus wel waar zijn. De waarheid wordt achtergehouden voor Henk en Ingrid. Maar goed, het deel dat hij dus helemaal niet de uitvinder is, dat wordt er niet bij verteld of dat wordt niet geloofd, want dat past niet bij het verhaal. Het zou strafbaar moeten zijn om te liegen als je daar anderen mee ophitst. Net als mensen die beweren dat ze k*** kunnen genezen met zoutkristallen en dat soort ongein, walgelijk.

19 januari 2022 om 17:30

'griep' is Influenza. Influenza is een ander virus dan een Coronavirus. En ja, tuurlijk moeten we een voorbeeld nemen aan Engeland, daar gaat het namelijk fan-tas-tisch omtrent Covid. Het wordt overigens niet allemaal bepaald door 'een paar gestoorde elite'. Het beleid wordt voornamelijk afgestemd op de adviezen van een aantal mensen die er toch wel even voor hebben gestudeerd. Niet Rutte, niet de Jonge en niet een ambtenaar heeft bepaald wat goed is en wat niet, en gelukkig maar. Zij weten namelijk helemaal niets van virussen. Net als jij, dat durf ik wel aan te nemen.

Overigens begrijp ik je frustratie absoluut, maar zo eenvoudig is het allemaal niet, helaas. Prima dat je die frustratie ventileert met dit soort teksten, maar laat dat 'griep' alsjeblieft gewoon achterwege. Dat is het nou eenmaal niet, ook al lijkt de Omikron variant gelukkig wel een stuk milder te zijn dan de andere varianten. Laten we hopen dat het daarbij blijft.

Ingaan tegen de overheid die je al met miljoenen de afgelopen decennia overeind heeft gehouden.

Het zal waarschijnlijk druk zetten zijn die effectief zal blijken. Anders begeven we ons op een hellend vlak als we onze eigen zin gaan doen omdat we denken dat dat gepast is. En het wordt pas echt gevaarlijk als burgemeesters het gaan gedogen.

Hulde voor MVV! Ondanks dat het volkomen duidelijk is dat massaal vaccineren en blijven boosteren de oplossing NIET is, sterker dat zorgt alleen maar voor problemen op de (middel)lange termijn, houden overheden zoals in NL hier aan vast. Dat hele 2G is een drukmiddel. De QR het doel. Nu is het tijd dat men zelf nadenkt en daadwerkelijk stappen neemt. De vrijheid is in het geding. Wetten worden aangepast om ze meer en meer af te pakken. Gezondheid is de kaart die ze spelen maar die gaat al heel lang niet meer op. Gelukkig zien steeds meer mensen dit in. En welke reden ze ook hebben (financieel, moreel, whatever) mensen nemen afstand van het totaal ridicule beleid van de overheid. Die overigens voor ONS werkt en niet andersom. Lekker bezig MVV! Dat er maar heel veel clubs, bedrijven, organisaties en burgers mogen volgen. Het kaartenhuis MOET instorten. Voordat het echt te laat is. Geen Wappie, dit zijn feiten die vreemd genoeg steeds meer de media halen.

19 januari 2022 om 17:46

Damn man, m'n wappie alert gaat helemaal af bij je comment. Even serieus.. zelfs met zo'n ridicule logica. Waarom zou een QR code een doel zijn?

19 januari 2022 om 18:21

Dan kunnen ze hem overal controleren. Ze vinden het namelijk ontzettend belangrijk dat ze precies weten wat 'drl80' leuk vindt of doet in zijn leven. Oh wacht, dat weten ze allang door zijn telefoon met GPS, gepersonaliseerde advertenties en nog veel meer. Vooropgesteld, ik ben ook niet voor een 'QR-samenleving', maar die komt er ook helemaal niet. Zodra het virus voldoende verdwenen of onschadelijk is, is daar namelijk helemaal geen basis en/of noodzaak meer voor.

Iedereen al tig keer gevaccineerd. Je kan toch concluderen dat het niet werkt. Gewoon alles open. Groot gelijk.

19 januari 2022 om 17:34

Vaccineren werkt wel, heel goed zelfs. Gelukkig maar. Helaas heeft het inderdaad niet genoeg gedaan om verspreiding tegen te gaan zoals gehoopt, dat niet. Maar vaccinaties hebben echt een heleboel doden en morbiditeiten voorkomen. Alles open is te kort door de bocht, zo makkelijk is het niet, ook al zou iedereen dat graag willen.

Het circus is gewoon afgelopen. In landen om ons heen kan er van alles en gaat het prima, de ziekenhuizen lopen leeg en met omikron worden mensen steeds minder ziek. Alle protesten van theaters, kleinere voetbalclubs en de horeca zijn niet om recalcitrant te zijn, het is in gevallen pure noodzaak om overeind te blijven.

Gewoon alles opengooien, Omikron verspreidt zich toch wel. Laat alle bedrijven/horeca etc weer een buffer opbouwen totdat de volgende variant de boel weer plat gooit, omdat Omikron niet voor ernstige ziekte zorgt betekent niet dat de volgende mutaties minder gevaarlijk worden. Voorwaarde moet gewoon zijn dat de zaken/clubs etc zelf verantwoording nemen om iedereen anderhalve meter ruimte te kunnen bieden en niet gelijk de boel volproppen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren