Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Druk neemt toe bij Chelsea ondanks fraai doelpunt van Hakim Ziyech

Laatste update:

De uitwedstrijd tegen Brighton & Hove Albion heeft Chelsea dinsdagavond slechts een punt opgeleverd. De ploeg van trainer Thomas Tuchel remiseerde met 1-1; Hakim Ziyech maakte op fraaie wijze het enige doelpunt van de bezoekers. Door het gelijkspel slaagde Chelsea er niet in om de tweede plek over te nemen van Liverpool. De Londenaren staan met 44 punten op de derde plek; Liverpool staat tweede met 45 punten en twee duels tegoed.

Ziyech had voor de tweede keer op rij een basisplaats in de Premier League en liet zich na 27 minuten gelden. Net buiten het vijandelijke strafschopgebied combineerde de aanvaller met N’Golo Kanté, alvorens vanaf een meter of 22 een laag schot richting de rechterhoek af te vuren. Doelman Robert Sánchez van Brighton rekende niet op de uithaal en was te laat in de hoek. Het was een van de weinige serieuze kansen van de eerste helft. Op slag van rust liet de vrijstaande Callum Hudson-Odoi na om de marge te verdubbelen, maar daar bleef het bij qua kansen voor Chelsea.

Brighton was eigenlijk alleen in de derde minuut echt dreigend geworden via Jakub Moder. De thuisploeg, met Joël Veltman in de basis en Kjell Scherpen op de bank, oogde wel fel in de duels en bleek ook in de tweede helft van zins om de aanval te zoeken. Na een uur wist Brighton zichzelf te belonen voor de aanvallende intenties. Na een indraaiende corner van Alexis Mac Allister vanaf de linkerflank ontsnapte Adam Webster aan de aandacht van de verdediging van Chelsea, waardoor hij snoeihard kon binnenkoppen.

Chelsea had moeite om uitgespeelde kansen te creëren en beperkte zich veelal tot afstandsschoten, zoals een poging van Marcos Alonso die over het doel zeilde. Aan de overzijde kreeg Neal Maupay vlak voor het doel niet de controle over de bal, waardoor een goede kans op de 2-1 verloren ging. Het bleef zodoende bij 1-1, het derde opeenvolgende gelijkspel in ontmoetingen tussen de twee clubs. Zo werd het eind vorige maand ook 1-1; daarna liet Chelsea ook punten liggen tegen Liverpool (2-2) en Manchester City (1-0 nederlaag).

Nr.TeamMWGV+/-Pnt
1Manchester City3222734473
2Arsenal3222554971
3Liverpool3221834171
4Aston Villa3319681963
5Tottenham Hotspur3218681660
6Newcastle United32155121750
7Manchester United3215512-150
8West Ham United3313911-648
9Chelsea3113810947
10Brighton & Hove Albion32111110244
11Wolverhampton W.3212713-543
12Fulham3312615-242
13AFC Bournemouth3211912-1042
14Crystal Palace328915-1733
15Brentford338817-1132
16Everton329815-1627
17Nottingham Forest337917-1626
18Luton Town336720-2425
19Burnley 334821-3520
20Sheffield United323722-5416

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zeer slechte wedstrijd. Op silva na heeft iedereen een onvoldoende. We zijn gewoon weggespeeld. Tijd om te strijden voor de CL plekken helaas.

18 januari 2022 om 23:03

Silva was waanzinnig. Rudiger was nergens te bekennen. Maarja Rudiger in een 4 mans verdediging..

18 januari 2022 om 23:06

Rudiger viel helaas alleen op met zijn irritante gedrag.

18 januari 2022 om 23:03

Het is toch te treurig voor woorden.. Dan switch je eindelijk naar die 4-2-2-2, waar je Spurs compleet kapot mee maakt en dan wordt jij weer weggespeeld door Brighton. Wat is er met dit team aan de hand??

18 januari 2022 om 23:08

Tja ik zou het niet weten. Misschien hebben ze meer tijd nodig voor die 4222. Tegen tottenham ging het goed maar die zijn voetballend 4x minder dan Brighton.

18 januari 2022 om 23:11

Tis geen team, 't staan allemaal individuele spelers die niet voor elkaar werken, die alleen maar stil staan en dan heb je ook nog zo'n Lukaku die niks presteert maar continu loopt te zeuren.

18 januari 2022 om 23:15

@CFCSFC Terwijl het er vorig jaar sinds januari nog zo mooi uit zag.

18 januari 2022 om 23:20

Dat effect heb je altijd even met een nieuwe coach. En dan win je ook nog de CL. Dan blijft het iets langer werker en dan slaat realiteit toe.

18 januari 2022 om 23:23

@fceindhoven030, vind je? We zijn geen snars opgeschoten in de competitie sinds vorig jaar januari. Waar we vorig seizoen veel goals maakten, maar er ook veel tegen kregen, krijgen we er nu matig tot weinig tegen maar scoren we ook maar matig tot weinig. Ik vind het prachtig dat we die Champions League gewonnen hebben, maar in competitieverband was het ook onder Tuchel ruk vorig seizoen. We mogen Bale op de bloten knieën bedanken dag we vierde zijn geworden vorig seizoen. Ik blijf erbij dat Lampard ontslaan geen zin heeft gehad als we nu niet doorpakken en Tuchel de kans geven in de competitie door hem in januari te steunen in de transfermarkt.

18 januari 2022 om 23:24

@CFCSF Maar ook dit seizoen begonnen jullie toch uitstekend? Dacht dat jullie de eerste 10 wedstrijden nauwelijks tegengoals kregen en toen kwamen er blessures.

18 januari 2022 om 23:27

@YoeriCFC Ik denk niet dat dat klopt Yoeri. Als ik het me goed herinner kregen jullie sinds Tuchel kwam ook echt weinig tegen in de competitie met uitzondering van de wedstrijd tegen West Brom. Ook dit seizoen begonnen jullie goed in verdedigend opzicht. In de eerste 10 wedstrijden nauwelijks goals tegen, maar daarna was jullie verdediging plots een gatenkaas geworden.

18 januari 2022 om 23:28

Persoonlijk vind ik het afschuiven op blessures te makkelijk. Daarnaast heeft Tuchel zelf gekozen om Emerson weg te doen ipv Alonso en om Lukaku te halen. Ook stegen een paar spelers ver boven zichzelf uit die nu weer langzaam op hun normale niveau komen, zoals bijvoorbeeld Rudiger, die begint ook langzaam steeds slechter te spelen, maar ook Mendy vond ik de laatste wedstrijden minder sterk ogen en zo zijn er nog een paar.

18 januari 2022 om 23:34

Ik denk niet dat Lukaku de keuze van Tuchel was als je hem laatst hoorde praten in de persconferentie…

18 januari 2022 om 23:47

Ik zou ook niet meer positief praten na dat interview. Maar denk dat het in eerste instantie zeker Tuchels keuze was.

19 januari 2022 om 07:19

Uiteindelijk ligt het daadwerkelijke probleem niet bij Tuchel, maar bij de blessures en de middelmaat voorin. Hij moest Alonso wel houden aangezien die een veel te hoog salaris heeft voor iedere andere club.

Weken gespeeld met een centraal middenveld zonder Kante en Kovacic, 2 wereldbacks liggen beiden aan de kant waardoor je totaal geen dynamiek aan de flanken hebt, Mendy is nu ook nog eens weg vanwege de Afrika Cup en dan heb je nog die middelmaat voorin.

De 2 Duitsers hebben vanaf dag 1 al niet gebracht wat ze zouden moeten brengen. Werner blijft missen al krijgt hij de ballen panklaar gelegd en Havertz heeft talent maar mist mentaal het e.a. om echt een goede speler te worden. En zo kan je nog wel doorgaan over de rest. Al doen een Mount, Ziyech en CHO het nog wel aardig voorin dit seizoen, maar niet op een level dat het niveau van het team verhoogt. Lukaku geef ik nog wel het voordeel van de twijfel, die heeft toch wel sterke periodes gehad met doelpunten en heeft vrijwel niet in een team gespeeld dat op volledige sterkte was.

Met Lukaku is Chelsea er alleen slechter op geworden. Dit is de Lukaku van Manchester United. Hij had beste bij Inter kunnen blijven waar hij fysiek wel de baas is. In Premier League heb je alleen maar klerenkasten.

18 januari 2022 om 23:02

@Aqua1 Inderdaad met het aankopen van Lukaku zijn ze gewoon hard achteruitgegaan. Hij speelt zo ontzettend slecht, maar constant blijft hij maar zeuren op zijn teamgenoten. Zorgt denk ik alleen maar voor negativiteit binnen de selectie.

18 januari 2022 om 23:03

Ook zonder Lukaku loopt het niet. Tuchel heeft gewoon een tactisch probleem, hij slaagt er niet in het team aan het voetballen te krijgen. Hij zou eens zo kritisch voor zichzelf moeten zijn als hij voor zijn aanvallers is.

18 januari 2022 om 23:07

@Lierse1997 Het is ook lastig om het tactisch goed te zetten als je spits geeneens een bal kan passen of fatsoenlijk kan aannemen en dan dat moment waar die niet blij is met Ziyech terwijl het gewoon een prima pass was van hem. Hij loopt als een diva rond op het veld man.

18 januari 2022 om 23:09

Conte kon het nochtans. Dat doen goede coaches, gebreken van spelers verhullen.

En eigenlijk, welke Chelsea-aanvaller speelt een goed seizoen?

18 januari 2022 om 23:12

Chilwell en James stonden zeker tegen mindere teams haast als aanvallers op het veld, enorm gemis

18 januari 2022 om 23:13

@Lierse1997 Mourinho is geen goede coach dus, want ook onder hem speelde Lukaku erg zwak. Lukaku speelde inderdaad goed bij Inter, maar Conte heeft zijn hele systeem aangepast om hem optimaal te laten presteren. Waarom zou Tuchel zijn systeem aanpassen als ze daarmee de CL gewonnen hebben? Lukaku zou juist proberen zich aan te passen en vooral als hij zijn droom wil verwezenlijken om voor de top 3 clubs te voetballen.

18 januari 2022 om 23:15

En toch spelen ze zonder Lukaku een topmatch tegen Liverpool. Hoe komt dat dan? Nee, Lukaku maakt dit team gewoon zwakker. Hij loopt niet slim, staat altijd te leunen tegen de Cv's. En daarvan wegrollen lukt niet meer. Is een heel eendimensionale speler die ruimte nodig heeft. Die krijgt hij niet. Dan is Lukaku niets waard.

18 januari 2022 om 23:17

Exact. Hij had een systeem waarin die backs belangrijk waren. Dat zowat elke aanvaller in het systeem (Mount vorig jaar uitgezonderd, al was dat ook niet echt als aanvaller) verdrinkt kan je erbij nemen als die flankspelers het goed doen. Als die wegvallen heb je echter nogal een probleem.

Sowieso is een titel winnen met een systeem waarin aanvallers niet goed tot uiting komen praktisch onmogelijk.

18 januari 2022 om 23:21

Laat die Belg opsodemieteren naar Inter. Chelsea is te hoog gegrepen voor hem.

18 januari 2022 om 23:40

@Lierse1997 Dat lijkt me niet onmogelijk, aangezien Chelsea het dus heeft gedaan in UCL vorig seizoen. In welke elftal zijn de backs tegenwoordig niet belangrijk? Het lijkt me bijna een van de belangrijkste posities juist tegenwoordig en zowel de eerste keus op rechts als links zijn geblesseerd nu bij Chelsea.

18 januari 2022 om 23:57

Ik doelde op een nationale competitie. Dat ga je nooit van je leven winnen als je er niet in slaagt ook maar 1 spits goed te laten spelen.

19 januari 2022 om 13:24

@hfca als Inter-fan kan ik mij van harte vinden in deze suggestie. Miljoentje of 10 doen? Het verlies nemen jullie (of die rijke Rus) vast wel voor lief nu Lukaku zo enorm slecht is. Voor 5 miljoen extra halen we ook die vervelende Ziyech voor jullie weg. Deal?

18 januari 2022 om 23:08

Ja Lukaku vind zijn draai niet, maar Burn & Webster zijn 7 meter groot die horen te basketballen 😜

18 januari 2022 om 23:09

Je herhaalt alleen maar Aqua, tuchel krijgt chelsea niet goed aan de praat. Met Lukaku of zonder. Het blijft ontzettend matig wat ze voetballend laten zien.

18 januari 2022 om 23:14

Vond Chelsea heerlijk voetballen anders tot die blessuregolf (Juve wedstrijd), leuk aanvallend voetbal met veel goals, dominant spel.

19 januari 2022 om 14:14

Dat voetbal heb ik maar een keer gezien, voor de rest kiest tuchel louter voor defensieve zekerheid.

18 januari 2022 om 23:13

Dat is het probleem niet. In Italië heb je ook enorm veel fysiek sterke verdedigers.

Bij Inter speelde Lukaku onder Conte op de counter. Zelfs tegen ploegen uit het rechterrijtje. En op de counter is Lukaku met zijn snelheid en kracht gewoon één van de beste spitsen voor die manier van spelen.

18 januari 2022 om 23:23

Ze speelden echt niet altijd op de counter. Meer dan genoeg wedstrijden waarin ze het dominante team waren.

18 januari 2022 om 23:33

Hadden gewoon Giroud moeten houden, wat jij mist aan kwaliteit maakt hij goed met mentaliteit. Iets wat Lukaku gewoon helemaal niet heeft.

19 januari 2022 om 06:38

Ben blij dat nu okk anderen het zien.Lukken was bij United wel een afmaker. Maar kon niet mee doen als het ging om het meevietballen. Een simpele kaats was al te veel gevraagd. Waardoor een veelbelovende aanval daardoor stopte. Op de counter kan hij nog wel wat. Maar dan houdt het toch verder wel op. Prima...Inzaghi is er ook groot mee geworden. Maar dan is idd de Italiaanse competitie beter voor hem.Heeft United het toch een keer goed gezien en gedaan. Die hebben er best wat miljoentjes nog voor gekregen.

19 januari 2022 om 09:38

Busbybabe, Utd heeft het goed gedaan qua damagecontrol want Lukaku was al een meme voor zijn komst naar Utd.

In enkele weken tijd van titelkandidaat naar strijden om de CL-plekken en zelfs meer verliespunten dan Spurs en evenveel als Arsenal. Het kan verkeren. Chelsea komt aanvallend simpelweg tekort. Dat werd in de eerste maanden verbloemd door Mendy en de defensie die bizar vaak de 0 hielden, maar toen was al duidelijk dat dat niet eeuwig zou duren. Slechts 6 tegendoelpunten in de eerste 14 wedstrijden, maar die leidden wel gelijk tot 4 keer puntverlies. Daarna 12 tegendoelpunten in 9 wedstrijden en maar 2 winstpartijen.

18 januari 2022 om 23:05

Dat valt ook wel mee, tot een paar weken geleden stond Chelsea nog vrijwel bovenaan qua gescoorde goals. De blessure van Chilwell was echt killing in aanvallend opzicht, hij was vaak degene met de loopacties achter de verdediging van de tegenstander en was vaak onze diepste speler qua gemiddelde positie. Daarna ook James er nog, terwijl het hele spel om die twee backs draaide. Beetje zoals toen bij jullie Robertson en TAA eruit lagen, toen regende het ook verliespunten.

18 januari 2022 om 23:14

Misschien had ik enige nuance moeten aanbrengen. Ze komen aanvallend tekort in vergelijking met City en in mindere mate Liverpool. Eens met je verder dat de blessures van Chelsea zeker een reden zijn dat het daardoor minder loopt, maar dat is natuurlijk niet de enige reden dat er slechts 2 keer gewonnen wordt in de laatste 9 wedstrijden.

18 januari 2022 om 23:44

Het is natuurlijk een combinatie Ajacxied. Het gemis van hen voel je uiteraard, dat is ook logisch. Maar ik denk persoonlijk dat die twee het slechte spel ook verder verbloemden. En dan doe ik met name op de slechte vorm van nagenoeg alle aanvallers. Dat roept dan toch wel vraagtekens op, als je 2 beste spelers je 2 backs zijn en zonder hen je aanvallend dus in 1x alles kwijt bent. Want ook vorig seizoen was Mount zo ongeveer de enige die wel constant en goed presteerde.

Dat lijkt mij wel zorgelijk eigenlijk. En om eerlijk te zijn kruip je nu weer naar het echte niveau van spelers als Rudiger, Alonso, Jorginho en Christensen (geblesseerd I know) terug. Daarin zie je in mijn optiek wel het onderscheid tussen dus de echt goede spelers (Silva, Kante, Mount, Kovacic, James) en de spelers die een periode in een bepaald systeem erg goed kunnen zijn (Alonso, Rudiger, Christensen, Jorginho). Daar tel je dan nog eens spelers bij op die compleet uit vorm zijn of bizar veel kansen missen, wat overigens bij jullie opvallend genoeg haast allemaal aanvallers zijn (Lukaku, Werner, Pulisic, CHO).

Dan kom je uiteindelijk hier een beetje op uit. Vechtend met de rest voor plek 3 en 4, op afstand van Liverpool en met name City.

1 potje gewonnen van de afgelopen 7 Premier League wedstrijden. Sinds James en Chilwell uitgevallen zijn is het kommer, kwel en het spul waar nachtmerries van gemaakt worden voor Chelsea.. De defensieve zekerheid is compleet zoek en aanvallend is het echt belachelijk slecht. Er moet heel snel iets gebeuren, want op deze manier lazer je uit de top 4 en dan kunnen we weer helemaal opnieuw beginnen met die vaste cyclus die Chelsea doorloopt. Nieuwe manager, titels en CL voetbal, matige periode en dreigen uit de top 4 te vallen, manager wordt ontslagen en de volgende mag op komen draven. Aaaaand repeat..

18 januari 2022 om 23:04

Hopelijk gaan ze is wat doen op de transfermarkt. Een linksback zou welkom zijn terwijl een rechtsback ook geen kwaad kan. Alonso en Azpi zijn samen gewoon niveau rechterrijtje.

18 januari 2022 om 23:08

We gaan Tuchel laten zwemmen, let maar op.. Ze staren zich blind op Emerson, gaan tot het einde van de maand proberen om hem terug te halen om dan vervolgens niets te doen..

18 januari 2022 om 23:18

Ze hebben net Kennedy uit Brazilië teruggehaald voor linksback toch? We hebben wel echt een goede LB nodig tot einde seizoen, misschien valt ergens wat te huren tegen een vrij royale huurvergoeding, of kunnen we een speler als Gaya oppikken (maar ja wat doe je dan als Chilwell terug is)

18 januari 2022 om 23:26

Ja, maar wat schieten we daarmee op? Tuchel zat er iig niet op te wachten volgens de berichten van de Engelse media. Geef Tuchel de kans om te kiezen tussen twee toppers. Met die luxe werkt City ook. Je kunt niet van ze winnen als jij zo’n ondiepe selectie hebt!

18 januari 2022 om 23:35

Ik hoop dat we iemand kopen. Gaya is een prima optie net zoals digne dat was. Wellicht Kostic? Dan kan je grote vriend Alonso ook vertrekken in de zomer aangezien hij een contract heeft tot 2023.

18 januari 2022 om 23:05

Zit daar ook een reden bij waarom managers het bij Chelsea niet lang volhouden om goed te presteren? Bij Conte hoorde je dat de spelers die hij wilde niet werden gehaald maar daar zou Chelsea wel van leren neem ik aan.

18 januari 2022 om 23:09

Conte heeft echt destijds z'n eigen ruiten ingegooid, heeft zelf Costa weggestuurd en ingeruild voor Morata. Daarnaast zijn er meerdere spelers gehaald voor Conte. Rudi, Alonso, Emerson, Morata, Zapacosta, Bakayoko..

18 januari 2022 om 23:10

Bij Conte (en anderen) zijn we voor de goedkopere alternatieven gegaan, nu bij Tuchel lijken ze wel lam geslagen. We zijn Chilwell nog zeker 9 maanden kwijt en dan moet je maar afwachten hoe hij terugkomt, waarom wordt er geen vaste vervanger gehaald? Welke topclub heeft 1 topper op elke positie en dan daarachter brandhout zoals Alonso? De club moet eens de volgende stap durven zetten!

18 januari 2022 om 23:12

CFCSFC, nee dat deed hij niet.. Waar heb je het over? Als je het verhaal niet kent, vraag er dan naar ipv onzin uit te kramen.. Costa wilde weg, Costa heeft die transfer geforceerd. Conte heeft hem (volledig volgens de afspraken) bedankt voor de samenwerking, WANT COSTA WILDE WEG!

18 januari 2022 om 23:22

Conte heeft Costa geappt dat hij niet meer in zijn plannen voorkwam.. Ja Costa was niet helemaal gelukkig, maar Conte heeft uiteindelijk de trekker overgehaald.. Misschien zelf even de feiten checken..

18 januari 2022 om 23:29

Conte heeft hem gesmst omdat ze in januari al besloten hadden om na het seizoen uit elkaar te gaan. Costa wilde in de zomer van 2016 naar Atletico, dat ging niet door. Hij wilde in januari 2017 naar China, maar daar stak Conte een stokje voor waarna ze afspraken om na 2016-‘17 een punt achter de relatie te zetten. Conte heeft Chelsea in de voet geschoten met dat appje aangezien Costa het heel vies gespeeld heeft, maar Costa is degene die het vuurtje aangestoken heeft, aan heeft gehouden en over heeft doen slaan.

19 januari 2022 om 00:09

@YoeriCFC 'Welke topclub heeft 1 topper op elke positie en daarachter brandhout?' ik wil de invallers van Liverpool niet direct brandhout noemen, maar die scouten natuurlijk ook 'slechts' Tsimikas voor de linksback positie waar niemand van tevoren een stuiver om zou geven, hebben Milner of een jeugdspeler die er nog niet aan toe is als vervanger van TAA, gaan er voorin ontzettend op achteruit als Minamino, Oxlade-Chamberlain of Origi een van die toppers moet vervangen, en het hele middenveld valt uit elkaar als Henderson, Thiago of Fabinho eventjes een pijntje of iets heeft, omdat er geen vervangers van dat niveau denkbaar zijn in de selectie voor die linie. Alleen centraal achterin is het echt heel goed bezet. Toch vind ik een Keita, Origi of N. Williams absoluut geen hapsnurkers, en doen ze 't ook vaak genoeg naar behoren. 't probleem met een absolute topspeler als vervanger op de bank hebben kan ook vaak zijn dat er ontevredenheid gaat heersen wat frictie geeft in de groep, is vaak genoeg gebeurd in 't verleden. Toppers houden er niet van om spelers voor zich te hebben in de pikorde.

18 januari 2022 om 23:05

Als Tuchel dan toch ontslagen word zie ik graag Potter komen, of Farke al ben ik een beetje klaar met Duitsers bij Chelsea..

18 januari 2022 om 23:11

Ze moeten Tuchel niet ontslaan, draait nu niet lekker maar dit komt heus wel terug als je van Alonso & Jorginho af geraakt

18 januari 2022 om 23:21

Hem ontslaan zou ik echt niet kunnen verteren. Net de CL gewonnen, speelde leuk voetbal en deden mee om de eerste plaats tot die blessuregolf en nu moet hij er ineens uit? Geef hem in ieder geval dit seizoen en volgend seizoen en steun hem in de transfermarkt. Als iedereen weer terug is ben ik er van overtuigd dat hij de boel weer gewoon laat swingen

18 januari 2022 om 23:31

@Ajacxied, begrijp me niet verkeerd: ik zou het een verkeerde keuze vinden om Tuchel te ontslaan, maar ik zie alle signalen waardoor ik geloof dat zijn tijd bij ons op zijn eind loopt.

18 januari 2022 om 23:44

Het grootste signaal vind ik misschien nog wel dat Lukaku ineens onomstreden lijkt na zijn interview, Tuchel gaf voorin eigenlijk niemand consequent een basisplaats naast Mount en zeker niet bij slechte prestaties en nu dit… misschien heeft hij niet meer helemaal de vrije hand. Ik zou hem zeker nog dit seizoen en de eerste seizoenshelft volgend seizoen geven, 3 bekers 3 finales is gewoon uitstekend en in de competitie liep het ook goed tot die blessuregolf. Met een beetje mazzel kun je Lukaku in de zomer als Inter bergen met geld heeft weer terug verkopen en een andere topspits halen voor dat geld. Verder moet er nu zsm een linksback komen

18 januari 2022 om 23:49

De vorige record transfer heeft ook een hand gehad in het ontslag van onze vorige manager.. Toeval bestaat niet nee.

18 januari 2022 om 23:10

Ja precies, spijker op z’n kop. Het hele spel van Tuchel was gebouwd om die twee backs, Chilwell speelde enorm diep en had altijd die gevaarlijke runs achter de verdediging van de tegenstander, James dat iets minder maar door z’n voetballende vermogen ook naar voren toe veel nuttiger dan Azpi. De tegenstander had toen naast die 3 voorin nog twee lopende spelers (met goed voetballend vermogen) om op te vangen, nu lopen er drie en die twee op de flanken kun je veel makkelijker verdedigen omdat ze veel trager zijn, voetballend minder kunnen en absoluut geen voorzet in huis hebben. Dus Chelsea nu is gewoon veel makkelijker te verdedigen sinds die blessures

18 januari 2022 om 23:15

Precies. Een mooie taak voor “The best coach of 2021†volgens de FIFA om een antwoord op te bedenken lijkt me. Daarbij ook een prachtige kans voor ons bestuur om eens voor de verandering een manager te steunen als hij het moeilijk heeft.

18 januari 2022 om 23:20

Heb zeker nog volste vertrouwen in Tuchel hoop dat het bestuur daar ook zo over denkt!

18 januari 2022 om 23:22

Ik denk dat 1 goede linksback al een wereld van verschil maakt bij ons nu, als James dan weer terug is zou het wel weer op de rails moeten komen lijkt me. Hopelijk wordt er iemand aangetrokken inderdaad

18 januari 2022 om 23:21

Mourinho maar weer proberen?

18 januari 2022 om 23:32

Wat mij betreft zou hij nooit vertrokken zijn, dus als Tuchel eruit gegooid wordt dan staat hij zeker op de eerste plaats in mijn lijstjes.

18 januari 2022 om 23:35

Mourinho stond bij zijn laatste ontslag 17e op de ranglijst

18 januari 2022 om 23:45

Al was hij gedegradeerd.. Het probleem bij Chelsea toen was dat we een aantal volgevreten vedettes hadden rondlopen, die zich later toevallig ook tegen elke andere manager gekeerd hebben.. Het probleem is altijd geweest dat we managers laten zwemmen als ze succesvol zijn geweest en ze niet steunen als ze in de steek worden gelaten door de fitheid of het karakter van hun spelers. Mourinho heeft genoeg fouten gemaakt, maar zijn grootste fout was de selectie en Emenalo vertrouwen. Emenalo heeft hem laten zitten en zowel Mourinho als Conte de baan gekost..

18 januari 2022 om 23:47

Nog steeds Youri? Ondanks dat hij na zijn vertrek bij jullie niks noemenswaardigs meer heeft gepresteerd? Ondertussen zijn de successen van Mourinho dermate lang geleden dat het niet meer is dat hij zijn status daar volledig op kan laten rusten. Vandaar ook dat hij nu bij Roma zit in mijn optiek en dat hij genoemd wordt bij het niveau Everton...

18 januari 2022 om 23:53

‘After all this time?’ ‘Always.’.. Bij United en Spurs win je geen/nauwelijks prijzen. Kijk er de managers na Fergie maar op na. Een zielige FA Cup en dat is het als je Jose’s prijzen er af haalt. Mourinho deed het beter. Bovendien hoort de beste man bij Chelsea. Er is geen enkele twijfel. Als hij beschikbaar is en wij zoeken iemand dan twijfel ik geen seconde wie ik wil hebben.

19 januari 2022 om 01:14

Mourinho moet niet naar die slangenkuil willen gaan. Werd kei en keihard in de steek gelaten door zijn spelers destijds in 2015.

Brighton speelde heel sterk. Graham Potter doet het echt uitstekend met deze ploeg en hoop dat hij Brighton niet inruilt voor Everton. Dat is toch wel een trainerskerkhof gebleken. En wat is Chelsea afgegleden de afgelopen weken zeg. Van titelkandidaat naar een club die moet strijden voor een CL-plek. Arsenal en Tottenham komen wel erg dichtbij zo met hun in te halen wedstrijden. Lukaku ook weer dramatisch. Staat op een onbewoond eiland en loopt alleen maar te zeiken op zijn medespelers.

18 januari 2022 om 23:14

Besef dat Brighton dit seizoen maar 4x heeft verloren in 21 wedstrijden. Zeer knap.

Wat een droevige wedstrijd zeg, die voorhoede doet al weken pijn aan m’n ogen. Eigenlijk sinds Lukaku terug is bakken we er voorin echt helemaal niks meer van. Zou Havertz maar weer eens een paar wedstrijden in de punt zetten, zal Lukaku wel weer een interview gaan geven ergens, maar dit kan echt niet. Niet dat Havertz scoort, maar hij kan een bal aannemen en hij zeurt niet continu op iedereen met van die verongelijkte armgebaren.

Van Chilwell naar Alonso is ook wel alsof we onze Bugatti hebben ingewisseld voor een oude tractor die we ergens in een sloot zagen liggen, wat een kwaliteitsverschil

18 januari 2022 om 23:06

Laat Lukaku maar even links liggen ja. Met Havertz in de punt spelen we vele malen beter. Hij moet hoe dan ook spelen, of dat nu met of zonder Lukaku is. In mijn ogen zijn we het best af met de voorhoede die we vorig jaar hadden: Mount-Havertz-Werner

18 januari 2022 om 23:26

Dat denk ik ook inderdaad, al was het maar omdat het 3 spelers zijn die gewoon werken en niet steeds op teamgenoten lopen te zeiken.

Dit Brighton voetbalt echt gewoon erg goed en is een lastige ploeg of van te winnen. Iedereen kan onderdruk uit voetballen, alleen de bankspelers zoals een Maupay niet. Lamptey, Bissouma Cucurella en Webster echt de smaakmakers van deze ploeg.

18 januari 2022 om 23:13

Trossard?

19 januari 2022 om 00:30

Trossard is inderdaad ook een van de sterkhouders jimmmmmm

Niet gewonnen in 4 PL wedstrijden.. En het voetbal word steeds slechter en lelijker. En waarom stond iedereen stil de hele wedstrijd. Vooral voorin gewoon geen beweging.. Dit team is gewoon geen team meer, zouden een voorbeeld moeten nemen aan Brighton die gaan voor elkaar door het vuur.

Tuchel is Di Matteo 2.0. Niets bijzonders.

18 januari 2022 om 23:05

Waar is jullie CL? Ohnee wacht daarvoor moet je uberhaupt in de CL spelen🤣

18 januari 2022 om 23:09

Met een stinkende olie baron stoer doen. Dat kan iedereen. Chelsea als club zijnde heeft geen vast model om ieder jaar steengoed te zijn.

Arsenal wordt tenminste herinnerd als een mooi voorbeeld club voor iedereen waar attractief voorop staat.
Veel liever zo’n club steunen dan een club dat door bloedgroep groot is geworden.
The Invincibles hebben na 18 jaar meer glans en roem dan Chelsea recente succes.

18 januari 2022 om 23:13

Arsenal heeft ook een rijke eigenaar maar die weigert te investeren, daar kan Chelsea niks aan doen.

18 januari 2022 om 23:16

Wist niet dat Arsenal en eigenaar had, wanneer zijn jullie nog eens kampioen geweest of wanneer was de laatste CL?
Nu moet ik heeeel ver terug

18 januari 2022 om 23:17

Maar nu zonder te trollen. Ik vind Tuchel geen bijzondere trainer. Hij moet het hebben van defensive zekerheid en kan geen middenveld samenstellen dat complementair aan elkaar is. Dan speelt hij met Jorginho en dan weer met Kovacic.
Je speelt ieder keer met een man minder en en dat 4222 formatie doet pijn aan je ogen. Ziyech en Mount renderen niet in zo’n systeem.
Een simpele 4231 of 433 lost veel problemen op maar dat ziet hij niet.

Hij zeurt ook vaak over zijn spelers in de media en het ligt altijd aan hen en niet aan zijn tactiek. Daarom vind ik hem geen geweldige trainer.
Leuk dat hij een CL trofee wint maar op de lange termijn met meer wedstrijden kan hij geen systeem neerzetten.
In de CL speel je maar een aantal wedstrijden en in de PL moet je 38 wedstrijden strijden en bikkelen.
Vind een titel winnen in de CL soms makkelijker dan de PL winnen. Maar dat is een andere discussie.

18 januari 2022 om 23:23

Het zit Tuchel ook niet echt mee qua blessures vooral james en chilwell worden echt gemist. Al hebben nu natuurlijk veel clubs last van afwezigen ivm covid etc. Wil Tuchel nog niet zo snel opgeven heb er nog wel vertrouwen in. De tijd zal het leren of hij er weer bovenop komt.

18 januari 2022 om 23:29

Tuchel heeft het beste puntenrecord per wedstrijd bij Dortmund en PSG van alle trainers, dan weet je dus wel wat je doet. Bij Chelsea was het ook uitstekend tot die hele blessuregolf. Daarnaast heeft hij 3 beker competities gehad (FA Cup, CL, League Cup), 3 keer de finale gehaald - prima track record vind je niet?

18 januari 2022 om 23:33

Een systeem dat enorm afhankelijk is van wingbacks is geen duurzame manier van voetballen naar mijn mening. Het was redelijk succesvol voor Chelsea maar je hebt al een tijdje last van hun afwezigheid.

Middenveld en aanval is waar alle actie omheen draait. En dat kan je Tuchel wel kwalijk nemen.
Linies staan te ver van elkaar af en jullie hebben geen plan b. Zelfs Kante kan de ruimtes tussen middenveld en aanval niet belopen.

18 januari 2022 om 23:37

Maar denk je dat Tuchel dit seizoen het recht kan zetten? Je ziet wel vaker dat een trainer op een gegeven moment het lastig krijgt en moet dan opnieuw naar de tekentafel. Nu doet Tuchel het met een 422 formatie maar dat ziet er niet uit.

Bij PSG en Dortmund werd hij op een gegeven moment ontslagen vanwege tegenvallende resultaten. PSG meer vanwege ruzie met bestuur maar toch. Hij was daar niet onhoudbaar ofzo.

18 januari 2022 om 23:48

Ik vind het een lastige, Liverpool met of zonder Robertson en TAA was in de afgelopen seizoenen ook het verschil tussen complete dominantie of puntverlies na puntverlies. Je kunt Chelsea (en Tuchel) wel kwalijk nemen dat het verschil tussen bank en basis op die posities zo enorm is

19 januari 2022 om 00:07

TAA en Robertson zijn uitstekende backs en zij zijn erg belangrijk voor Liverpool. Maar ik krijg bij Liverpool het idee dat ze zonder die twee nog wel iets kunnen forceren vanwege een herkenbare systeem en aanvallers die goed ingespeeld zijn. Wanneer had Chelsea voor het laatst een spits of aanvaller dat minstens 20+ doelpunten maakt?

Ben wel met je eens dat Chelsea gelijk had moet handelen in de transferperiode. Zodat je in ieder geval Chillwell kunt vervangen.

Ik merk nu pas hoe slecht lukaku kan voetballen en hoeveel duels hij nog verliest voor iemand die zo sterk is..

Jorginho & Alonso waren zo slecht wauw!!

18 januari 2022 om 23:25

Ik vind Hudson Odoi ook helemaal niks. Heeft gek genoeg al ruim honderd wedstrijden gespeeld, maar is een speler met 0 rendement.

Gewoon even zonder Lukaku verder gaan. Chelsea deed het niet eens zo slecht met een bewegende nr9, Lukaku staat altijd stil. Jammer dat Werner zo verschrikkelijk slecht af kan maken, want met zijn loopacties maakt ie het ook makkelijker voor de andere aanvallers. Verder worden de backs natuurlijk keihard gemist, hiermee word je nooit kampioen. Top 4 accepteren en dan maar op de CL mikken. Chelsea is veel meer een toernooiploeg dan een ploeg van de lange adem. 7 wedstrijden moet je maar overleven voor de CL, en je hoeft niet eens alles te winnen. Maar Arsenal komt in de competitie toch gevaarlijk dichtbij nu, als Tuchel 5e wordt dan staat ie zo buiten.

Iedereen kan wel Lukaku de schuld geven, maar dit team heeft gewoon nul creativiteit. Hij krijgt nauwelijks een fatsoenlijke pass toegespeeld. Tuchel heeft gewoon met Simeone-voetbal, een relatief makkelijke route(op de finale na) en een team in bloedvorm de CL binnengehaald, maar zijn voetbal is zo voorspelbaar dat iedereen inmiddels weet hoe ze die moeten afstoppen. Zelfde met dat 352 van Conte dat na 1 seizoen al was te kraken of Simeone waarvan elke La Liga team ondertussen weet hoe ze tegen moeten spelen. Zulk voetbal wergt gewoon heel veel concentratie en energie en bij een achterstand is het heel moeilijk te schakelen. Ook qua mindset. Heel anders dan bij een Guardiola of Klopp.

18 januari 2022 om 23:41

Klopt helemaal. Gelukkig iemand op VZ die dit ook ziet net als ik.
Er wordt te blind gekeken naar zijn CL winst. En niet zozeer naar het type voetbal wat er gespeeld wordt.

Als underdog presteren is veel anders dan als favoriet. En dat laatste is veel moeilijker.

18 januari 2022 om 23:56

Ik vind dit voetbal een wereld van verschil met Conte, Conte parkeerde de bus en hoopte op een ingeving van Hazard of Costa, Tuchel speelt veel aanvallender met veel pressie. Probleem is dat diepgang en gevaar vooral van de backs kwam en er nu twee spelers staan die (voetballend en qua diepgang) gewoon veel minder zijn. Op de finale na werd overigens ook gewoon met dominant voetbal gewonnen in de CL. Je hebt natuurlijk gelijk dat het nu makkelijker te verdedigen is, maar welk team is dat niet zonder de twee meest dreigende spelers

Wat is PL toch machtig mooi. Begin van het seizoen was Chelsea titelkandidaat en Arsenal moest uitkijken voor degradatie. Inmiddels zou Arsenal op gelijke hoogte kunnen komen met Chelsea (ga er niet vanuit). Geen wedstrijd ben je zeker van 3 punten. Dit Brighton doet het ook zeer goed wederom. Chelsea mist zijn backs en heeft verkeerd ingekocht. Daarnaast ben ik persoonlijk helemaal niet weg van Jorginho en de flankspelers zijn ook mwah. Tuchel heeft geen vastigheid in het team gekregen, de CL winst verbloemd alles een beetje. Zoals dat ook gebeurde toen CL onder Di Matteo werd binnengehaald. Al zie ik Tuchel het wel weer op de rails krijgen.

19 januari 2022 om 01:51

Tagliafico naar Chelsea?

19 januari 2022 om 12:57

Mag voor fans hopen van niet. Zou een tussenoplossing zijn, niet beter dan Alonso (die het prima doet). Tagliafico is een 'traditionele' back die de flank bestrijkt. Tuchel, Klopp, Guardiola zijn managers die inmiddels zoeken naar backs die ook naar binnen trekken en als extra man op middenveld opereren. Dat is iets wat Tagliafico niet kan. Maszroui bijvoorbeeld wel.

Omg wat een blunder van die keeper, moet die bal van Ziyech altijd hebben zo lastig was dat niet.
Maar wáárom reageert Ziyech verongelijkt, je maakt een doelpunt en dan zo gek reageren, erg vreemd.

19 januari 2022 om 13:27

Kun je wellicht aangeven aan welke elementen het juichen van Ziyech moet voldoen? Het liefst zo concreet mogelijk. Dan stuur ik zo even een appje naar Ziyech zodat hij daar rekening mee kan houden

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren