Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Tagliafico weer op radar Barcelona; Ajax stelt vraagprijs vast’

Laatste update:

De interesse in Nicolás Tagliafico lijkt steeds groter te worden. Het Argentijnse medium TyC Sports onthult dinsdag namelijk dat de linksback van Ajax nadrukkelijk wordt gevolgd door Barcelona. Tagliafico stond vorig jaar zomer ook al op het lijstje van de Catalanen, maar een definitieve deal kwam destijds niet van de grond. Ajax vraagt naar verluidt minstens zeven miljoen euro voor de linksbenige vleugelverdediger.

Het is nog niet bekend of Barcelona, dat in financieel opzicht moeilijke tijden doormaakt, bereid is om in deze transferperiode een dergelijk bedrag neer te leggen voor de 29-jarige Tagliafico, die in Amsterdam vastligt tot medio 2023. Barcelona is al enige tijd op zoek naar versterkingen voor de linksbackpositie, aangezien vaste keus Jordi Alba in maart zijn 33ste verjaardag viert. Ook de namen van José Luis Gayá (Valencia) en Robin Gosens (Atalanta) zijn reeds de revue gepasseerd in het Camp Nou.

Tagliafico is reserverol bij Ajax zat en wil in de winter vertrekken

De linksback wil aan spelen toekomen en lijkt klaar voor een vertrek uit Amsterdam.Lees artikel

Barcelona is overigens niet de enige club die de situatie rondom Tagliafico, die begin 2018 door Ajax voor vier miljoen euro werd overgenomen van het Argentijnse CA Independiente, met veel interesse volgt. Volgens het Algemeen Dagblad heeft de linksback reeds aanbiedingen van Napoli en Olympique Marseille op zak. Beide clubs zetten in op een verhuurperiode voor de 36-voudig international van Argentinië. Ajax wil hem echter niet zomaar laten gaan.

Tagliafico is uit op meer speeltijd, daar hij dit seizoen in de Eredivisie tot dusver slechts twee keer in de basis stond. In totaal kwam hij tot 10 optredens (ruim 300 speelminuten). Vorig jaar kon hij nog wel rekenen op het vertrouwen van Ten Hag en was hij de eerste man op de linksbackpositie. Dit seizoen is die rol toebedeeld aan Daley Blind. Tagliafico is dusdanig ontevreden over zijn reserverol, dat hij nog deze winter aanstuurt op een vertrek. Dinsdag gaat zaakwaarnemer Ricardo Schlieper in gesprek met Ajax om de uitzichtloze situatie te bespreken.

Het is dus de vraag of Ajax bereid is om mee te werken aan een winterse transfer, daar de Amsterdammers dun in de verdedigers zitten. "En als spelers gaan, zullen we eerst een vervanger willen hebben. In die volgorde, dat is het ideale plaatje. Financieel zijn we niet genoodzaakt om te verkopen", liet Ten Hag daar vorige maand over kwijt. Ajax heeft bij de laatste contractverlenging in december 2020 afspraken gemaakt over de voorwaarden waaronder hij verkocht kan worden. Mocht Tagliafico vroegtijdig vertrekken, dan lijkt een verhuur het meest voor de hand liggend.

Denk jij dat Nicolás Tagliafico bij Barcelona past?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

7 miljoen dat is niet veel

18 januari 2022 om 13:44

Das zeker niet veel voor zo’n puike back! Eentje die barca ook wel echt sterker maakt. Wat een tijden als Ajacied dat een wisselspeler van ajax barca versterkt haha

18 januari 2022 om 13:47

Hij maakt de basis niet sterker hoor, want hij is echt niet beter dan Jordi Alba.

18 januari 2022 om 13:47

Wie zegt dat Tagliafico een versterking zou zijn voor Barcelona? De Tagliafico van het sterke Ajax seizoen misschien wel ja, maar de huidige Tagliafico? Dat is van de bank in Amsterdam naar die van Barcelona, vrees ik.

Bij Barca hebben ze toch trouwens Baldé nog lopen? Of waarom anders niet voor Gaya gaan, ik dacht dat die ook voor een redelijke prijs op te pikken was?

18 januari 2022 om 13:50

Inderdaad. Als je mij in 2015 had gezegd dat de 29-jarige reserve linksback van Ajax in de belangstelling stond van Barcelona had ik je voor gek verklaard.

18 januari 2022 om 13:58

Tja Barcelona is dan ook wel compleet ingestort a la AC Milan en Arsenal. Het zegt dus vrij weinig.

18 januari 2022 om 14:03

Was een puike back maar al lang niet meer hoor.

18 januari 2022 om 14:20

Dest was ook een wisselspeler die Barca voor 20+ miljoen kocht.

18 januari 2022 om 14:50

Dest had natuurlijk nog een bepaalde potentie en restwaarde, die heeft Tagliafico zeker niet.

18 januari 2022 om 14:54

Dest was wisselspelers toen het duidelijk was dat hij ajax hoogstwaarschijnlijk ging verlaten. Daarvoor was hij gewoon een basisspeler, en toendertijd ook constanter dan nous.

18 januari 2022 om 15:59

Puike back? Als die word gehaald kan hij Barca ook de bank warm houden.

18 januari 2022 om 16:49

Over tijden gesproken, wat dacht je van Luuk de Jong die momenteel de belangrijkste spits is van Barca

18 januari 2022 om 17:35

Hahaha touche

18 januari 2022 om 13:54

Voor een wisselspeler die over the Hill is, vind ik het toch flink bedrag.

18 januari 2022 om 15:46

Voor anderhalf jaar contract, daar kun je een wijndalletje voor halen.

18 januari 2022 om 16:46

Een verdedigende bankzitter van bijna 30 jaar in de eredivisie. Is 7 mil gewoon een heel mooi bedrag. Tagliafico is een goede linksback begrijp me niet verkeerd. Maar ik denk dat je de illusie van de ligt en de jong bedragen echt als verre van standaard mag beschouwen. Zelfs bedragen van 50 mil wordt al erg moeilijk. (Misschien wel voor Anthony)
Maar Tagli wordt zeker niet meer voor bedragen als 20 mil verkocht

18 januari 2022 om 16:58

Hoezo niet veel 7 miljoen voor een halfjaar contract voor een speler op leeftijd die bovendien zeer matig is. Dat is gekkenwerk en gaat niemand betalen

Blind zet Tagliafico bij Ajax op de bank. Dan is hij echt niet beter dan Alba…

18 januari 2022 om 13:49

Vriendjespolitiek want hij is veel beter dan blind

18 januari 2022 om 14:03

Blind's intelligentie en balbehandeling is tig keer beter dan taglia. Blijkbaar heeft ten Hag daar gewoon meer behoefte aan.

18 januari 2022 om 14:05

In sommige opzichten wel maar Blind heeft ook zeker voordelen t.o.v. Tagliafico.
Blind is een verlengstuk van Ten Hag op het veld en is voetballend van grote waarde voor het spel dat Ajax speelt. Als je beide spelers vergelijkt zou ik voor Tagliafico kiezen maar als je naar de andere 10 spelers kijkt die nu in de basis spelen snap ik de keuze voor Blind wel. Lullig voor Nico want hij is zeker basis waardig. Daarnaast is veel wisselen nadelig voor Blind, die groeit naarmate hij veel minuten maakt.

18 januari 2022 om 14:21

Lol Blind is natuurlijk wel degelijk beter. Dan kijk je echt geen Ajax. Die gast is zo'n sicke tandem met Tadic, enorm goed aan de bal. En daarnaast verdedigend gewoon super solide. Alleen niet snel en wendbaar, tsja. Tagliafico is een held, maar gewoon net iets minder goed. Dat is niet erg, want Blind is echt een mister Ajax, maar het is wel jammer voor Nico en Ajax en de fans, want ik en velen met mij hadden hem graag meer zien spelen.

18 januari 2022 om 17:12

Blind wel degelijk beter? Blind is al het gehele seizoen bezig met afscheid nemen van zijn ooit behaalde niveau. 1. Traag als een slak, draaivermogen van een olifant. 2. CONTINUE handje omhoog waar hij van mening is dat er gevlagd en gefloten moet worden ipv als een gek zijn rol te vervullen (verdedigen dus). 3. Behoorlijk luie voetballer, zelden zie je hem tijdig en/of vluchtig terug in positie komen. Die drie punten benoemt, is zijn passing en bal aanname ook beduidend minder geworden. Tegen 90% vd clubs in NL kan blind nog maar tegen een goede tegenstander met bewegelijke wingers is hij achilleshiel op het veld. Door zijn gebrek aan pit en loopvermogen + snelheid zijn de opties om hem op te stellen qua positie ook zeer beperkt. Middenveld gaat overlopen worden, centraal wordt hij eruit gesprint. Dan blijft dus voor een linksbenige speler alleen nog LB over. Kijk je puur naar kwaliteit en inbreng zal ik persoonlijk altijd voor Nico kiezen. Blind is echt op zijn retour.

18 januari 2022 om 13:50



Nee Ten Hag zet hem op de bank omdat Blind net zoals Tadic een voorkeurspositie heeft en altijd speelt of hij nou wel of niet in vorm is. Zegt genoeg dat Blind dit seizoen verre van stabiel is in zn prestaties maar toch elke keer mag blijven staan. Het is een schande hoe Nico bij het grof vuil is gezet.

18 januari 2022 om 13:51

Eens het zeker een schande, maar oke.

18 januari 2022 om 13:56

Gedeeltelijk mee eens, wat je wel vergeet is dat Blind de LB rol anders invult.

Blind schuift vaker door naar het middenveld daar waar Nico eerder langs de lijn rent. De passing van Blind is wel een stuk beter, ook de voorzetten. Echter de snelheid, power en felheid heeft Nico weer meer.

Naast dat Blind wel een 'favorietje' is van Ten Hag, vult hij tot op heden die rol ook uitstekend in. Kijk puur naar de resultaten en doelsaldo met deze basis. Dat ga je dan toch niet veranderen?

Hoop wel dat Nico blijft en meer minuten gaat krijgen. Strijder is het.

18 januari 2022 om 13:57

Nico heeft zichzelf bij het grof vuil gezet door tegen Psv weer rood te pakken en ook eind vorig seizoen een oerdomme penalty te veroorzaken waardoor we de wedstrijd verloren (welke precies weet ik niet meer) Dat jij een afkeer hebt tegen Blind is wel duidelijk maar Ten Hag is niet gek, net als alle andere trainers en bondscoaches die hem steevast gebruiken.. Evenals Tadic, elke keer als Tadic niet mee doet of net niet in vorm is loop het voorin voor geen meter, we hebben allemaal Daramy en Neres zien invallen dit seizoen, dan snap ik wel dat Tadic altijd speelt

18 januari 2022 om 14:02

4 tegengoals na 19 Eredivisie wedstrijden. We kunnen veel zeiken, maar de verdediging staat uitstekend. Voetballend is Blind al jaren je belangrijkste man van achteruit en als de verdediging zo bizar presteert ga je daar niks aan veranderen. In de CL ook maar 3 tegengoals waarvan 2 penalties veroorzaakt door Mazraoui geloof ik. Als we straks tegen PSG of City moeten dan heb ik liever Tagliafico tegen een Mbappe of Bernardo, maar alles daaronder heb je meer aan Blind door zijn voetballende kwaliteiten.

18 januari 2022 om 14:08

@zytto, dat is het ook. Met de huidige prestatie haal je normaliter niemand eruit. Zelfs als je tegen een PSG komt zou ik gewoon Blind opstellen. Mbappe komt veelal vanaf links volgens mij en daarnaast heeft Blind meermaals bewezen ook tegen snelle speler prima mee te kunnen. Hij positioneert goed en het is ook niet zo dat Tagliafico nou zoveel sneller is.

18 januari 2022 om 14:23

Tagliafico is misschien geen Usain Bolt, maar Blind is qua pure sprint echt veel trager dan Nico hoor. En ja natuurlijk ga je niet Tagliafico opstellen in de CL mocht je van Benfica winnen als Blind een prima seizoen draait en Tagliafico zelf niks speelt.

18 januari 2022 om 14:23

Wtf is dat toch met Blind. Al jaren een sterkhouder bij Ajax, sommige seizoenen zelfs Mots, en dan zoveel zogenaamde voetbalkenners die hem nog niet op waarde kunnen schatten (zijn dat wel ajacieden of zijn dat verzuurde fans van andere teams die zijn rol bij Oranje en zijn pa niet kunnen waarderen?).

18 januari 2022 om 14:31

Kokkie afkeer maak jij ervan! Geen enkele Ajacied heeft een afkeur tegen Blind, er zijn sommigen waaronder jij misschien. Die weigeren om in te zien, als Blind slecht in vorm is en punten kost of gevaarlijke situaties. Tagliafico heeft ons vreselijk benadeeld met rood te pakken, maar als ik jou moet geloven deed hij dat wekelijks! Tagliafico heeft ook een gigantische staat van dienst voor ons, en is altijd loyaal geweest naar ons. Ben je dat dan vergeten? Hij is nooit disrespectful geweest naar de club of fans, en had gewoon weer meer kansen moeten krijgen en zeker meer speeltijd. Tadic is onze waardige aanvoerder, ook als hij slecht speelt scoort hij of geeft hij assists en daarnaast pept hij iedereen op. Tadic staat altijd als eerste op wedstrijd formulier. Maar nogmaals hele vreemde ondankbare gewaarwording, Blind mag 10 wedstrijden slecht of onbetrouwbaar spelen niets aan de hand. Maar Tagliafico pakt een keer rode kaart, heel dom en die ons benadeeld maar dan is het klaar. Lachwekkend als je het mij vraagt.

18 januari 2022 om 14:45

Dat je blind bij ajax goed vindt doen, is oke ook mee eens trouwens. Maar dat die bij het nederlands elftal er nog in staat is een pure schande. Hoe vaak die man door nietszeggende buitenspelers geklopt is, is ongekend

18 januari 2022 om 14:57

@Sulejmani, moet je dan omdat Blind een iets mindere periode heeft gehad hem gelijk slachtofferen? Tuurlijk is Tagliafico loyaal en ik waardeer hem sowieso alleen ik zelf zie liever Blind, en dat daardoor Tagliafico er buiten valt is lullig voor hem maar dat hoort erbij.. Zelfde geld voor Klaassen, die staat er ook terecht naast ipv Berghuis terwijl Klaassen eigelijk 3 stappen voor hoort te hebben omdat het een echte Ajacied is en Berghuis niet.. Daarbij heeft Tagliafico al meermaals aangegeven weg te willen, is tot nu toe niet gelukt dus waarom zou je hem dan gaan gebruiken als basisspeler en Blind wissel?

18 januari 2022 om 15:03

@kieftenbeld, van mij hoeft Blind ook niet in de basis bij NL als linksback majah dan blijft Wijndal, Malacia of van Aanholt over, dat zijn ook geen wonder dokters, vandaar dat Blind nog steeds de voorkeur krijgt

18 januari 2022 om 15:16

Kokkie dat ben ik eigenlijk met je eens maar dan niet iets anders, Tagliafico had ook duidelijk een mindere periode. Maar werd eigenlijk geslachtofferd omdat Blind blijkbaar altijd moet spelen, want eigenlijk is hij zijn plek terecht aan Martinez verloren wat ik echt een geweldenaar vind. Jij ongetwijfeld ook! Situatie met Berghuis en Klaassen ben ik het helemaal eens, dat is ook voetbal maar sta ik volledig achter. Maar vind die situatie net wat anders, Klaassen is al langere tijd zwaar uit vorm. Klopt Tagliafico wilt weg omdat hij maar 5 minuten voor tijd mag invallen dat snap ik dan wel weer. Maar bedankt voor je reactie Ajax broeder, waardeer dat je daar even de tijd voor hebt genomen. Uiteindelijk denk ik dat we het grotendeels eens zijn.

18 januari 2022 om 15:21

Helemaal met je eens Leidsehood, onbegrijpelijk dat sommigen het niet willen zien hoe belangrijk Blind is. Ja dat is heel lullig voor Nico maar de tandem Blind-Tadic werkt gewoon heel goed. En het ligt echt niet alleen aan die rode kaart die Tagliafico pakte dat hij er naast staat. Ten Hag vind het gewoon beter staan met Blind, en dat ben ik met hem eens.

18 januari 2022 om 16:16

Ja jongens, Ten Hag snapt er helemaal niks van. Ajax pakt 18 punten in de CL, en dat allemaal met een trainer die niet eens ziet dat Nico moet spelen ipv Blind. Wat een prutser.

Of zouden wij stuurlui aan de wal misschien iets niet zien wat Ten Hag, die elke dag met ze traint, wel ziet?

18 januari 2022 om 13:56

Als Barcelona geinteresseerd zou zijn in een reserve van Ajax, dan zou dat inderdaad tonen hoe diep Barcelona is gezonken.

18 januari 2022 om 14:11

Ach het is maar net hoe je het bekijkt. Ze hebben reeds een bankzitter van Ajax gekocht (dest) en Luuk de Jong zat ook op de bank bij Sevilla. Tagliafico heeft zich reeds bewezen en is vice aanvoerder van het Argentijnse elftal . Dat hij nu de strijd verliest van Blind wil niet zeggen dat hij er niets van kan en per definitie niet van waarde kan zijn voor een topclub. Soms moet je verder kijken dan wat statistieken en platte informatie. Ik weet zeker dat Tagliafico bij bijna elke club kan slagen net buiten de echte top. Barca zou ik dan weet niet doen want hoewel Alba vaak geblesseerd is speel je die er normaal niet uit

18 januari 2022 om 14:27

Dest, De Jong (luuk) en Tagliafico is allemaal geen Barca (met ambities) materiaal.

18 januari 2022 om 14:37

Ach, het zou om de breedte gaan. De bank van Ajax is niet slechter als de bank van barca. De basis daar in tegen van barca is slechter als die van Ajax. Dus zo gek is het niet dat ze een bank speler van Ajax in het vizier hebben. Geld hebben ze ieder geval niet. Dus ga je naar zulke spelers kijken. Leuke back om er bij te hebben. Is in ieder geval niet minder dan wat er nu loopt.

18 januari 2022 om 15:38

Ok, maar dan zijn we het er over eens dat dit Barca niet structureel helpt.

18 januari 2022 om 13:58

Het gaat er meer om dat Alba concurrentie nodig heeft en een waardige vervanger als Alba er niet bij kan zijn

7 miljoen is prima, marktconform + dan gun je hem ook een mooie stap na z'n verdiensten voor de club.

18 januari 2022 om 14:12

Plus je maakt 3 miljoen winst ook nog, aangezien hij destijds voor 4 miljoen overkwam

Ik heb zelfs liever gaya dan tagliafico, geef alejando balde gewoon een kans, met hem kan barca veel en veel langer door, en heeft ook de potentie om een van de beste linksbacks ter wereld te worden

18 januari 2022 om 13:49

Balde Is nog lang niet klaar voor het eerste

18 januari 2022 om 13:52

Klopt, clubs uit Engeland willen hem graag. Ik zeg 2 jaartjes Leeds

18 januari 2022 om 13:53

Balde heeft echt nog flink tijd nodig, leuk talentje hoor, maar gewoon nog niet rijp. Het is ook te vroeg om hem te omschrijven als potentieel toplinksback.

18 januari 2022 om 14:00

@messi_123

Met alle respect vriend, maar we mogen ook niet doordraaien met het zien van elke talent als een potentiële wereldtopper.

Deze Alejandro Balde heeft zeker wel talent, maar is zoals andere leden zeggen nog lang niet klaar voor het eerste elftal. Die zou de komende 2 jaar elders vlieguren moeten maken (liefst Duitsland) om zich te ontpoppen tot een kwalitatief sterke back.

Tagliafico kan deze periode wel overbruggen, maar ik zie liever Gaya komen. Alleen zou deze minstens 25 miljoen moeten kosten (gezien zijn kwaliteiten wel een koopje), maar ik weet niet of we daar een potje voor hebben? Dan is Tagliafico wel een degelijke budget-back up.

18 januari 2022 om 14:32

@FCBInsider1899 hartelijk dank voor je comment, je hebt gelijk dat niet elk talent een wereldtopper kan of gaat worden, maar in balde denk ik van wel

18 januari 2022 om 14:38

Barca moet nog bijna een half miljard een openstaande transfers betalen. Zullen ze dat niet eens eerst gaan doen?

18 januari 2022 om 14:42

@swissneutral laporta leent gewoon geld van banken, maar die lost het wel op

18 januari 2022 om 14:30

‘Zelfs liever gaya’?

Dat suggereert dat je ook Gaya niet zou zien zitten. Hij lijkt me de ideale kandidaat voor de linksback en zou meteen echt kunnen concurreren met Alba. Balde is er nog niet klaar voor, zoals FCBInsider ook al aangeeft. Ik sluit me volledig aan bij zijn Bundesliga-suggestie. Tafliafico voor 7 miljoen vind ik echt geen gekke optie. Dan heb je een prima stand-in voor Alba, al komt hij te kort om echt een concurrentiestrijd aan te gaan en op termijn, wanneer Alba stopt, zal er dan toch een betere oplossing moeten komen. Maar 7 miljoen lijkt me in deze situatie een buitenkansje.

18 januari 2022 om 14:51

@Riqui8, 7 miljoen zou k altijd doen als Barça zijnde. Hoewel Gaya in mijn ogen wel de betere speler is, heeft Tagliafico meer peper in zijn reet. Lijkt me heerlijk om van de enigszins verzadigd ogende Alba te switchen naar een speler met meer dat onverzettelijke in zijn spel. Nu we nog niet op niveau zijn heb je dat soort spelers nodig om het de goede tegenstanders moeilijk te maken, de nonchalante Alba werkt in dat soort potjes nogal op mijn zenuwen.

Hmm, ik vind Tagliafico meer een Atletico speler met zijn drive en duelkracht.

Ik vind het eerlijk gezegd wel triest hoe Tagliafico potentieel minimaal 20+ miljoen had kunnen opleveren had hij alle wedstrijden gespeeld, want zo een slechte back is het niet. Verre van zelfs.

18 januari 2022 om 13:47

20 miljoen had hij niet meer opgeleverd. Hij is alweer bijna 30 jaar. Mits alles gespeeld had hij wel 12-14 miljoen moeten kunnen opbrengen aan het eind van het seizoen. Aan de andere kant hij is voor 3 miljoen gekocht. Heeft 3.5 jaar uitstekend gespeeld en elk jaar heb je de CL gehaald mede dankzij hem. Nu een half jaar op de bank en hem dan voor iets meer dan het dubbele verkopen is opzich prima.

18 januari 2022 om 13:51

We moeten wel een beetje realistisch blijven. Ajax heeft natuurlijk hartstikke veel geld verdient maar dat gaat ook niet bij elke speler gebeuren. Dit is een back met nog een contract van 1,5 jaar, die ook al bijna 30 is. Het is zeker geen slechte back. Maar als ik dan mensen hier Atletico of Barcelona zie noemen dan denk ik dat, dat niet helemaal realistisch is. Lodi en Alba zijn naar mijn mening gewoon beter.

18 januari 2022 om 14:11

het is maar hoe je het bekijkt, gehaald voor 4 miljioen en nu verkopen voor 7 miljoen, dat is toch een aardig rendement

18 januari 2022 om 15:05

Ja dat is natuurlijk ook meer dan prima en daarbij is het ook nog altijd een hele goede speler geweest. Ik bedoel meer dat spelers als Tagliafico bijvoorbeeld niet de hoofdprijs op gaan leveren, zoals eerdere Ajax spelers wel. Ook denk ik dat ten Hag momenteel een paar procent meer uit spelers haalt, maar ik vraag me af of sommige genoeg kwaliteiten hebben om wat ze nu bij Ajax laten zien dat ook ergens anders kunnen.

Prima goedkope back-up voor Alba. Weet iemand of Ajax jeugd heeft om door te schuiven? Of moeten ze dan zelf ook een nieuwe back halen?

18 januari 2022 om 13:48

Ja, maar dat is niet wat Tagliafigo wil. Hij is bij Ajax an back-up en wil ergens heen om te gaan spelen. Dan heeft een overstap naar Barca, buiten het financiële en het klimaat niet zo heel veel zin.

18 januari 2022 om 13:51

Salah-Eddine hebben we als optie maar die is echt lang geblesseerd geweest en heeft de minuten bij Jong Ajax eigenlijk hard nodig, dus ik denk wel dat er een nieuwe back zal worden gehaald.

Lijkt me niet de juiste stap voor Tagliafico, zal daar achter Jordi Alba in de pikorde komen. Gezien hij zich juist voor het WK weer in de kijker wil spelen moet hij naar een (kleinere) club gaan in een mooie competitie waar hij zich echt kan onderscheiden.

Het zou zonde zijn om nu een linksback te kopen. Balde is een prima back-up die ook nog eens veel potentie heeft. Prioriteit zou bij de centrale verdedigers moeten liggen.

7 miljoen? Dat zou wel heel weinig zijn. De enige reden dat hij niet speelt is omdat Martinez p goed speelt en Blind daardoor naar links verschoven. Het is of altijd een meer dan prima speler voor Ajax.

hmm Barcelona lijkt me nu niet de ideale club voor Tagliafico
maar goed 7 miljoen vind ik dan karig
maar komt ook natuurlijk omdat hij lang niet alles meer speelt bij Ajax
want is een prima back
zou hem persoonlijk liever bij een Chelsea of Athletico aan de slag zien gaan

18 januari 2022 om 13:53

Hij wil bij Ajax weg. omdat hij eigenlijk altijd op de bank moet plaatsnemen.
Jij denkt dat hij wel bij Chelsea of Atletico genoegen neemt met een plek op de bank?

18 januari 2022 om 13:58

naja daar heb je een punt
alhoewel Tagliafico bij Chelsea wel meer kans maakt op speelminuten
aangezien Tuchel bijna nooit met een vaste elf speelt

18 januari 2022 om 15:00

Als je toch op de bank zit, kan je dat het beste doen bij de grotere clubs tegen grotere salarissen. Idem met de kans om in te vallen. Zonder een eindeloze discussie te willen voeren omdat het toevallig 3 jaar geleden beter ging met Ajax; Chelsea en Atletico zijn grotere clubs in grotere competities die grotere salarissen betalen.

Ik blijf een fan van Nico. Bijtertje, veel inzet en loopvermogen, ik hou van dit soort types op de backposities.

Ik begrijp dat hij weg wilt, maar als Ajax zijnde moet je dan een vervanger halen aangezien je op meerdere fronten actief bent en Nico zeker wel minuten zal gaan maken komende periode. Een nieuwe speler maakt het wel weer wat lastiger aangezien deze misschien ook even aan het systeem etc moet wennen en daar heb je maar kort de tijd voor in de CL.

Gun Nico zeker de transfer, maar hoop dat hij tot de zomer nog blijft, dat Ten Hag hem meer kansen geeft en Blind wat meer rust.

Tsja voor barca misschien goedkope redelijke back up. Maar je moet dan niet verwachten dat je snel gaat terugkeren in de top. Voor ajax is 7 miljoen ook prima. Nauwelijks verlies en hij heeft een hoop gegeven in al die jaren. Tagliafico Bedankt!👍🏻

Ik vind het jammer maar kan Nico goed begrijpen. Zou het zelf ook niet waarderen wanneer je niet zeurt, hard traint en daarnaast jezelf bewezen hebt gewoon totaal genegeerd word door de trainer. Blind had echt wel een aantal potjes mogen banken of dat je meer afwisselt om Nico het gevoel te geven dat hij er nog bij hoort. In mijn ogen had Ajax hier beter mee moeten omgaan.

Misschien wel wat voor Bayern aangezien Davies voor nog onbepaalde tijd uitvalt, en allemaal beter als Sabitzer op de linksback

Nico moet lekker naar een club gaan waar hij wekelijks speelt. Clubs hoger als Ajax moet ie niet doen, die hebben vaak al een betere back. Voor hem zou t prachtig zijn als ie naar een middenmoter in Spanje of Italie kan verkassen. Misschien iets voor Newcastle?

Tagliafico nu verkopen zal de grootste fout van Ajax zijn. Hij is niet minder dan Blind, ik vind zelf beter. De samenwerking met Tadic was fantastisch. Ik hoop dan ook dat Overmars hem houdt. In ieder geval tot de zomer

Jezus anus. Gaan ze weer een reserve back van ajax halen.

18 januari 2022 om 14:15

Lol, Tagliafico is gewoon een ontzettend goede back die ik graag bij Barca zie. Die jongen geeft altijd 120% en kan gewoon goed verdedigen. Barca moet eens meer zulke spelers aantrekken dan mooidagvoetballers

18 januari 2022 om 14:26

Dat jullie Dest niet aan de praat krijgen zegt weinig over zijn niveau. Tagliafico is echter wel beduidend beter. En beduidend meer ervaren. Daarvan verwacht ik dat hij zich beter aanpast. Eerder het probleem dat daar bij jullie al Alba staat, waarom dan een wat oudere vervanger ipv een jong talent erachter?

18 januari 2022 om 14:53

Ook nog eens Spaanstalig overigens, helpt ook altijd bij een vlottere aanpassing.

18 januari 2022 om 15:06

Ja inderdaad, dat spreekt ook voor deze transfer. Alhoewel ik Napoli ook een goede club voor hem vindt.

7 miljoen is een koopje. Maar denk niet dat Barca voor hem moet gaan. Is aanvallend en aan de bal niet de back die Barca daar wilt hebben.
Persoonlijk zou ik Gaya proberen transfervrij binnen te halen. Dit jaar halen ze het nog wel met Alba - Baldé (denk dat hij wel goed kan gaan worden) en ook nog eventueel Dest of Mingueza die daar bij hoge nood kunnen spelen.

Tagliafico heeft, in mijn ogen, echt Atletico Madrid over zich heen hangen qua spel type. Lekker fel als back erin kleunen en defensief je taak vooral doen.

18 januari 2022 om 14:34

@glennn

Gaya is helaas pas transfervrij in 2023... Ik zie deze zomer genoeg kandidaten hengelen naar zijn diensten dus zo lang ga je niet kunnen wachten denk ik. Een ploeg als City, Chelsea hebben beiden een LB nodig. Die zullen niet lang aarzelen als die op de markt komt.

18 januari 2022 om 14:40

Oh, dan heb ik mij daar op verkeken, haha!
Dan ben ik inderdaad benieuwd waar die gaat eindigen.

Sowieso benieuwd wat sommige spelers, bijna transfervrij, gaan doen.

Gaya zou inderdaad bij een Man City niet misstaan op die flank.
Chelsea moet echt nu iemand hebben. In de zomer is Chilwell er waarschijnlijk weer (en Emerson waarschijnlijk ook weer).

18 januari 2022 om 14:40

Deze verhalen hoorde ik hier ook over Neres. Die zou ook nog 20m+ moeten opleveren. Is ook niet gebeurd.

Wie had ooit gedacht dat grote Barça bij een reserve linksback van Ajax zou uitkomen als serieuze kandidaat voor de basis...

Hoe kan je hier nu intrappen als Barca zijnde. heb je Frenkie voor veel te veel geld gekocht, Dest voor veel te veel geld gekocht. Ga jer nu veel te veel geld aan de reserveback (achter Blind!) van Ajax aan. Ik mag toch hopen dat z wat creatiever zijn daar.

Best vreemd dat Ajax (naar verluidt) een transfersom noemt en dan is 7 miljoen een schijntje. Als dit werkelijk waar is, dan kan je er op rekenen dat hij deze transferperiode weg is. Bizar, want voor dat bedrag haal je geen nieuwe verdediger. De breedte van de selectie was de kracht van Ajax maar als ze eerst Neres en nu Tagliafico verkopen, dan lever je behoorlijk in en dat terwijl je op 3 fronten aan het strijden bent....

Als PSV-er moet ik toch wel een beetje mijn liefde voor Tagliafico bekennen. Doet me altijd aan onze eigen Arias denken destijds. Altijd 100% strijd, mes tussen de tanden, alles geven voor de club.. kan er écht niet met mijn verstand bij dat je die jongen (ook door zijn bewezen diensten) op de bank zet.

Koopje voor barca, Nico prima speler voor barca, kan Ajax weer jeugd spelers laten instromen

Zou het doen. Tenminste iemand die iets meer man dan lucht dekt. En juist dat kan Barcelona goed erbij hebben. Daarbij komt dat de werkethiek van Nicolas daar ook een goede toevoeging is. Slappe hap altijd in de defensie van Barcelona. Behalve Ronald Araujo overigens.

Barcelona moet inderdaad wel op zoek naar een andere linksback. Alba gaat natuurlijk geen jaren meer mee. Wellicht dat Tagliafico uiteindelijk wel de vaste LB van Barca kan gaan worden maar ik denk dat hij zal beginnen als back up van Alba om uiteindelijk indien hij goed genoeg blijkt te zijn het stokje over te nemen. Daarom zie ik hem toch liever naar Napoli of Marseille gaan. 2 prachtige clubs met een grote kans op een basisplaats. En Tagliafico hoort gewoon elke wedstrijd te spelen. Hij is zijn basisplaats in de Argentijnse ploeg nu namelijk kwijt. Hij moet zo snel mogelijk weg bij Ajax. Ajax moet echt gaan meewerken en hem niks in de weg zitten, nu is hij zich aan het voorbereiden op de verkeerde wedstrijden. Excelsior Maassluis in plaats van uit tegen PSV.

7 miljoen!!!???? Is het uitverkoop ofzo
Waar zijn alle slapende net-niet topclubs om een goedkope internationale van Argentinië binnen te halen.

Arsenal, Dortmund, Tottenham, Napoli en dat soort clubs.

Voor elke topclub is hij waard om te hebben in je selectie!

18 januari 2022 om 17:14

Je noemt nu voornamelijk subtopclubs op in Europa. Bij dat soort clubs zou hij inderdaad wel passen, maar vermoedelijk zal hij ook daar de bank warm moeten houden. De vraag is, wil Tagliafico zijn carierre afsluiten op de bank van een grote club, of liever voetballen voor een wat kleinere club.

18 januari 2022 om 20:23

Ik weet niet exact alle linksbacks bij alle subtopclubs en topclubs.
Maar ik denk dat hij over het algemeen gewoon basis staat.

Kwalitatief is het mij om het even of ajax met Timber en Blind speelt en hij back of zoals nu met Martinez.

Als je solt met zo'n geweldige linksback is het niet meer dan logisch dat deze elders wil gaan spelen. En dan voor slechts 7 miljoen willen slijten om nog wat geld op te halen. Bied deze jongen een goed langjarig contract aan en geef Ten Hag het bevel hem per direct op te stellen. Of heb je liever iemand daar staan die niet kan verdedigen maar af en toe een bal naar een teamgenoot speelt?

Ik zie Nico graag blijven bij Ajax, maar ik snap het wel dat hij weg wilt als hij zo weinig speelt bij een 'eredivisie' club, terwijl hij twee jaar terug al een stap naar een grotere competitie wilde maken. Sindsdien is hij alleen maar in waarde en aanzien gedaald volgens mij.

Twee jaar terug had ik iemand voor gek verklaart als hij had gezegd dat Nico twee jaar later op de bank zou zitten bij Ajax. Destijds was hij de eerste linksback in jaren bij Ajax die volgens mij echt veel waardering genoot bij de aanhang. Misschien wel de meest gewaardeerde linksback van Ajax sinds Maxwell?

De jaren beginnen ook voor hem alweer te tellen onderhand, want over een half jaar is hij 30. Ik gun hem een mooie transfer, al zou ik hem ook graag weer meer minuten zien maken bij Ajax. Een heel ander type dan Blind voor linksback en daarmee een zeer nuttig te gebruiken kracht voor Ajax.

Dit tikkende tijdbom wil je als Barcelona fan helemaal niet in je team hebben. Voeg niets toe dan alleen maar kaarten pakken en penalty's veroorzaken. En dan speel je ook nog eens in de LaLiga waar de slechtste scheidsrechters van alle topcompetities rondlopen. Nico's zijn felheid zijn de kaarten zo gepakt. We hebben al een domme felheid speler genaamd Gavi. Twee van deze type spelers is too much.

Ik was al blij dat hij weg gaat bij Ajax komt ie ook nog eens op de radar bij barca.....

Als luuk je eerste spits is kun je natuurlijk best een matige back overnemen. Zijn vermeende toneelspel zal in de smaak vallen bij jordi alba.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren