Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Feyenoord verliest van Vitesse na kapitale inschattingsfout van Bijlow

Laatste update:

Feyenoord is de hervatting van de Eredivisie zaterdag begonnen met een nederlaag. De ploeg van Arne Slot bleek in De Kuip niet opgewassen tegen Vitesse, dat aan een doelpunt van Loïs Openda genoeg had: 0-1. Dat kwam tot stand door een inschattingsfout van Justin Bijlow, die dacht een lange bal te kunnen onderscheppen. Nummer drie Feyenoord ziet achtervolger Vitesse tot drie punten naderen. Koplopers PSV en Ajax kunnen zondag verder weglopen bij de Rotterdammers.

Bij Feyenoord nam Reiss Nelson de plek op linksbuiten in van de geblesseerde Luis Sinisterra. Opvallend was dat Marcos Senesi en Jens Toornstra op de bank begonnen, terwijl Lutsharel Geertruida en Alireza Jahanbakhsh startten. De aanwinsten Patrik Walemark en Cole Bassett waren er nog niet bij. Voor Riechedly Bazoer was het een bijzondere wedstrijd, nadat de Vitesse-verdediger in januari een overgang naar Feyenoord zag afketsen. De Arnhemmers begonnen verder ook met Adrian Grbic, die deze week werd aangetrokken, in de basis.

Er ontvouwde zich in de eerste helft een tactisch steekspel, waarin geen van beide ploegen een honderd procent kans afdwong. Vitesse kwam het dichtst bij via Thomas Buitink, die de bal op zestien meter toevallig voor de voeten vond en rakelings naast schoot. Feyenoord zag Bryan Linssen en Reiss Nelson op doelman Jeroen Houwen schieten. Alireza Jahanbakhsh brak door over de rechterkant en had Guus Til een intikker moeten schenken, maar de voorzet was slecht.

Ook na rust bleken de kansen dun bezaaid. Loïs Openda probeerde te verrassen met een boogkopbal, maar Bijlow liet de bal niet over zich heen gaan. Twintig minuten voor tijd maakte de doelman van Feyenoord een veel minder goede inschatting, toen hij een dieptebal op Openda wilde weghalen. Bijlow liep daarbij ploeggenoot Marcus Pedersen in de weg en zag de bal zo voor de voeten rollen bij Openda, die het lege doel vond: 0-1.

Feyenoord ging op jacht naar de gelijkmaker en leek daar vier minuten later in te slagen. Guus Til tikte binnen uit de rebound na een gekeerd schot van Jahanbakhsh, maar invaller Cyriel Dessers bleek bij de VAR-analyse buitenspel te hebben gestaan. Til kopte daarna gevaarlijk rakelings naast, terwijl Dessers in de zestien op Toni Domgjoni vuurde. Feyenoord zocht in de slotfase vol de aanval, maar een echte kans volgde niet meer.

Nr.TeamMWGV+/-Pnt
1PSV3026317881
2Feyenoord3022625472
3FC Twente3119662863
4AZ3016772455
5Ajax3113108749
6NEC30121171547
7FC Utrecht301299245
8Go Ahead Eagles3011910542
9Sparta Rotterdam3011712240
10sc Heerenveen3010614-636
11Fortuna Sittard309813-1835
12Almere City FC3171212-2033
13PEC Zwolle308814-1832
14Heracles Almelo309516-2232
15Excelsior3151115-2026
16RKC Waalwijk306618-2124
17FC Volendam304719-4419
18Vitesse304521-46-1

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
15 januari 2022 om 21:59

De arbitrage was de gehele wedstrijd al wat tegen Feyenoord, was te verwachten dat ze hier iets gingen zoeken. Maar dan nog veel te weinig gecreëerd door Feyenoord.

15 januari 2022 om 22:06

Ben zelf Feyenoorder maar loop alsjeblieft niet zo te janken. Dit was belachelijk slecht na 3 weken rust. De scheidsrechter heeft zelfs nog 7 minuten bijgetrokken terwijl er weinig is gebeurd. Goal terecht afgekeurd, onze grote ‘held’ Dessers stond zoals zo vaak buitenspel.

15 januari 2022 om 22:12

Schuld van Rutte en Kuipers. Zonder 12e man is Feyenoord geen schim van de ploeg die het kan zijn in een volle Kuip.

15 januari 2022 om 22:13

Mijn Optiek, AMEN! Waar zat ik naar te kijken. Na de omzetting voor ging het beter draaien. Ali is een schande zo slecht. En hopen dat Sini er weer aankomt. Maar begin met Linssen op links...

15 januari 2022 om 22:19

Ik vind dat zo kinderachtig, opzet zoeken achter besluiten waar je het niet mee eens bent of die fout zijn. Er is geen complot om Feyenoord te benadelen.

15 januari 2022 om 22:20

Hulde voor je realisme

15 januari 2022 om 22:34

Las dat Walemark de nieuwe aankoop van Feyenoord uit Zweden ook op de tribune zat.... nu maar hopen dat die ook kan keepen.........

15 januari 2022 om 23:01

We missen Sini. Dat scheelt momenteel een slok op een borrel. De selectie is niet breed genoeg vrees ik, waardoor de huidige positie op de ranglijst het hoogst haalbare is? Laten we hopen op een leuk ConL vervolg.

15 januari 2022 om 23:31

De mythe van een volle kuip...kijk gerust eens naar de uitslagen van pak m beet de afgelopen 10 jaar....veel puntverlies thuis.

16 januari 2022 om 00:53

Helemaal niet waar! Wat was er dan tegen Feyenoord ? Was toch buiten spel!?

15 januari 2022 om 22:03

Dessers staat gewoon buitenspel, er maakte maar 1 iemand een echt kapitale fout en die stond bij Feyenoord op doel

15 januari 2022 om 22:08

Deed niet mee aan het spel, dus geen buitenspel.

15 januari 2022 om 22:11

Hij staat wel buitenspel, maar ligt er aan of die hem raakt, ik kon het niet goed zien. Maar voor mij leek het de keeper.

15 januari 2022 om 22:11

Hij raakt de bal. Hoe kan je dan niet meedoen aan het spel?

15 januari 2022 om 22:14

Hij raakt de bal helemaal niet, beeld van achter de goal zie je duidelijk dat het de hak van de Vitesse speler is die de bal raakt. Dezelfde Vitesse speler die daar trouwens Dessers ook vasthoudt en duwt.

15 januari 2022 om 22:15

Hij probeert die bal nog te raken, dus doet niet mee aan het spel is niet helemaal waar.

15 januari 2022 om 22:18

Hij staat in de baan van het schot, dat lijkt mij hinderlijk genoeg.

15 januari 2022 om 22:23

Hij deed een poging om de bal te raken he! En kan nog zo zijn dat hij die bal speelde op Til! Dus gewoon buite spel!

15 januari 2022 om 22:29

@miscroots.. Haha zo makkelijk dit, omdat je voor een andere club bent kan je nog wel gewoon realistisch zijn, blijkbaar heb jij er meer moeite mee aangezien je er gewoon naast zit, net weer bevestigd bij Espn

15 januari 2022 om 22:32

Huh? Dat is als hij voor de keeper staat en het uitzicht belemmerd of de keeper laat twijfelen of de bal can richting veranderd gaat worden. Maar als je naast of voorbij de keeper staat, is baan van het schot toch kompleet niet relevant?

15 januari 2022 om 22:04

Zeker. Belachelijke call. Vitesse heeft deze ook een keer tegen gehad eerder dit seizoen of vorig seizoen. Ik herinner me even niet meer welke wedstrijd. Absoluut woedend was ik toen dus ik begrijp helaas jullie woede. Verder was het een evenwichtige pot die eigenlijk geen winnaar verdiende. Dat gezegd hebbende ben ik uiteraard wel blij met de drie punten!

15 januari 2022 om 22:08

@Vitesse.. Bij ESPN laten zien net zien met de camera van achter de goal dat Dessers de bal raakt en niet jullie doelman.. Dat is dus gewoon buitenspel en geen belachelijke call

15 januari 2022 om 22:13

Aan tafel zeggen ze het ook, zeker omdat die hele tafel voor Ajax is? Ik zie namelijk wel dat Dessers de bal raakt, kijk de beelden maar terug en dan zal je zien dat het zo is..

15 januari 2022 om 22:13

Dat was tegen Sparta

15 januari 2022 om 22:31

En met mij zovele, waaronder d'r Var en de mensen bij Espn.. Majah die hebben natuurlijk ook allemaal AFCA in hun naam staan

15 januari 2022 om 22:31

Ach ja, degenen die voor Feyenoord zijn zien het als onterecht en degenen die geen Feyenoord sympathie hebben zien het als terecht. Neutraal gezien denk it dat het terecht buitenspel was. Zelfs als hij de bal niet raakte stond hij in de weg en had hij wel de intentie de bal te raken.

15 januari 2022 om 22:31

Hij staat wel degelijk hinderlijk buitenspel daar hoef je de bal niet voor aan te raken.
Hij staat in de baan van het schot en hinderlijk buitenspel.
Grappig hoe weinig mensen de regels kennen.

16 januari 2022 om 11:23

Dat had ik niet gezien. Ik heb na de wedstrijd de tv uitgezet. Mocht dat inderdaad het geval zijn dan is het terecht afgekeurd.

15 januari 2022 om 22:05

Bij espn zeggen ze nu dat hij de bal raakte. Dat maakt het wel een heel ander verhaal. Dan was het sowieso buitenspel

15 januari 2022 om 22:08

Omdat dessers een beweging maakte. Maar op die beelden kon je er nog niet uithalen wie de bal nou raakt. De keeper of dessers.

15 januari 2022 om 22:11

Als dat zo is dan is dessers in ieder geval betrokken bij het spel en staat hij dus buitenspel. Simpel. Next!

15 januari 2022 om 22:30

Hij wordt zelfs in zijn rug geduwd. Hij kan niet eens terug. Schandalige beslissing en ook weer een slechte beslissing met de penalty voor Twente. Op naar de volgende blunder

15 januari 2022 om 22:16

Fout? Dessers stond gewoon buitenspel, hij raakt zelfs de bal. Dus juist een hele goede ingreep.

Bedankt VAR. En deze reactie wordt toch verwijderd.

15 januari 2022 om 22:19

Bedankt bijlow maar en de rest van de spelers die slecht speelde

15 januari 2022 om 23:28

Een uur later maar hij is niet verwijderd

16 januari 2022 om 00:56

Hou op man, met je roodwitte bril. Wij waren gewoon beter

Feyenoord verliest de laatste wedstrijden wel vaak van zichzelf zeg....

15 januari 2022 om 23:11

Klopt..maar ook zeker van de var..niet voor eerst dit seizoen.

Ik ga ervan uit dat al die verhalen die ik te lezen kreeg dat Bijlow de absolute nummer 1 van Nederland was, wel weer even in de ijskast kunnen een paar jaar. Man man man…

Laten we alsjeblieft Cillessen gewoon uitroepen tot nummer 1 op het WK, dan kan Bijlow zich weer even herpakken.

Overigens die var kunnen ze ook afschaffen hoor… Geen vitessenaar die maar kraaide naar een eventueel block of obstructie van Dessers… absurd.

15 januari 2022 om 22:00

Och hij speelt even niet best en gelijk slecht en geen nummer 1. Toen het met Jasper minder ging werd hij ook afgebrand en laatst was hij de redding..

15 januari 2022 om 22:00

Vind Bijlow momenteel ook tegenvallen, eerlijk is eerlijk. Zou hem echter in Oranje laten staan.

15 januari 2022 om 22:00

Cillessen doet het sowieso dit seizoen uitstekend bij Valencia. Echt zeer constant. Mag er zeker wel vanuit gaan dat Cillessen in maart gewoon de 1e doelman is.

15 januari 2022 om 22:03

Cillessen heeft ook de leeftijd om constant te zijn. Het gaat erom dat Bijlow in potentie bepalend kan zijn om een ronde verder te komen, Cillessen gaat geen punten voor je pakken. Degelijk is hij uiteraard wel, Bijlow is wisselvallig en in zijn huidige vorm ronduit slecht.

15 januari 2022 om 22:08

Pakt anders genoeg punten voor Valencia. Je stelt gewoon je beste keeper op en dat is zeker wel Cillessen. Bijlow moet maar is denken aan zijn timing met uitkomen want dat ging tegen Twente ook al gruwelijk mis en dat kostte ze een bekeruitschakeling.

15 januari 2022 om 22:08

Nee maar in mijn visie moet de keeper van het Nederlands elftal vooral geen wedstrijden voor je verliezen… daar hebben we al types zoals de ligt voor… dan kunnen we een onzekere Bijlow er nu niet bij hebben.

Als Bijlow in een grotere competitie wat ervaring opdoet, dan heeft die zeker potentie.

15 januari 2022 om 22:17

Hij doet het toch prima in Oranje. Lekker belangrijk hoe Jasper in Spanje aan het keepen is. Seedorf was ook geen succes in Oranje, maar meest succesvolle speler in Nederland.

15 januari 2022 om 22:25

Daarentegen heeft Cilessen het ook altijd prima tot goed bij het NL elftal, werd door Frank de Boer natuurlijk ook zeer onterecht bij het grof vuil gezet.. Het zijn beide redelijke keepers, niet meer dan dat

15 januari 2022 om 22:32

@alsjemenou, tuurlijk is dat wel belangrijk. Hoe wil je anders iemand selecteren. En Cillessen heeft het in tegenstelling tot Seedorf wel goed gedaan voor het Nederlands Elftal. Is altijd constant geweest bij Oranje.

15 januari 2022 om 22:47

Jasper is het verleden. Bijlow het heden.

15 januari 2022 om 23:04

@kokkieafca0341 Cilessen heeft het zeker verdienstelijk gedaan in Oranje. Het probleem is gewoon dat als hij tegenwoordig 4 wedstrijd in een seizoen speelt het er veel zijn. Van Gaal is ook heel duidelijk geweest dat hij daarom niet geselecteerd was.

15 januari 2022 om 23:50

@Bananana: Cilessen heeft dit seizoen al 14 wedstrijden achter elkaar gespeeld (daarvoor geblesseerd). Dus waar je die 4 wedstrijden vandaan haalt is mij een raadsel.

16 januari 2022 om 00:01

@4ever4ajax Willekeurig getal. Het was een overdrijving. Ik had het over de periode dat Cilessen niet geselecteerd werd door Van Gaal. En dat was een periode waarin Cilessen door veelvoudig blessureleed heel weinig gespeeld had. Met als resultaat dat hij niet geslecteerd werd door een gebrek aan wedstrijdritme.

15 januari 2022 om 22:02

Want de andere keepers maken geen fouten? Kijk je wel eens Valencia?

15 januari 2022 om 22:03

Na een mindere pot voor dat kiezen? Wauw. Laten we gewoon Bijlow nummer 1 houden

15 januari 2022 om 22:06

Haha mindere pot? Hij geeft het nota bene zelf net aan in het interview, “ik laat mijn club weer in de steek”.

Hij is gewoon uit vorm, dan wil je hem toch niet in Nederlands elftal hebben op dit moment? Belangrijk is dat die zich gewoon moet concentreren op Feyenoord.

15 januari 2022 om 22:09

Tegen Twente ging hij ook al in de fout. Kostte ze de volgende ronde van de beker. En hij gaf zelf aan met weer. Dus het is niet gebaseerd op 1 pot.



15 januari 2022 om 22:52

En dan pure middelmaat (zonder potentie) verkiezen boven een keeper met potentie, die van hetzelfde niveau is al. Ik zou het vreemd vinden. Erg vreemd

15 januari 2022 om 22:05

Hahahah dan zou ik als ik jou was even heel snel de 3-0 van real Madrid in de laatste wedstrijd terug kijken want dat was minimaal net zo'n grote fout. Maar je zegt duidelijk dus maar gewoon wat

15 januari 2022 om 22:10

Heb jij Bijlow überhaupt zien keepen laatste twee maanden??

Dat vergelijken met de 3-0, in een compleet al verloren wedstrijd ten opzichte van wederom beslissende fout waardoor je punten verliest… dan heb je er weinig kijk op hoor jeetje mina.

15 januari 2022 om 22:12

Hoe is de 3-0 nou weer een fout van Cillessen? Asensio stond 1 op 1 zowat met de keeper. En hij schiet hem keihard in. Cillessen stopt hem wel maar de rebound niet. Als hij er niet aan had gezeten zat hij.

15 januari 2022 om 22:19

Wat maakt de stand nou uit. Het EK moest ook die bejaarde in de goal, nou dat was echt lachwekkend tegen Tsjechie, beschamend

15 januari 2022 om 22:26

Ik ben het er helemaal mee eens dat bijlow het beter moet doen en nog wat te veel fouten maakt. Maar Cillessen ook, ook nog de wedstrijd ervoor die penalty tegen espanyol. Dus vind het gewoon nergens op slaan dat cillissen nu ineens al tot 1e doelman op hey wk uitgeroepen moet worden en dat is wat hierboven wel word geclaimd. Daarnaast vind ik het nog steeds wel een blunder van cillissen, want je moet daar zorgen dat die bal over gaat of verder naar buiten, maar nu was het een gevalletje ertussen in.

15 januari 2022 om 22:17

Ja want elke 2 wedstrijden je doelman wisselen in Oranje is ook heel zinvol. Gewoon lekker laten staan, daar krijgt hij alleen maar het vertrouwen mee terug.

16 januari 2022 om 00:27

Drommel in oranje haha

Vooropgesteld dat Feyenoord niet goed heeft gespeeld, maar op deze manier is er met de VAR niks meer aan. Geef me dan de menselijke fout maar weer terug.

15 januari 2022 om 22:02

Dessers raakt die bal toch gewoon? Zeker met die beelden van ESPN die je nu ziet, is dat echt geen vreemde gedachtegang.

15 januari 2022 om 22:05

Ze laten net de herhaling zien van achter de goal, daar is duidelijk te zien dat Dessers de bal raakt, dat is gewoon buitenspel

15 januari 2022 om 22:10

Doekhi raakte de bal toch?

15 januari 2022 om 22:11

Doekhi houdt hem tegen niet Dessers

15 januari 2022 om 22:12

Ook al zou hij de bal niet raken, dan nog is het volgens de regels denk ik wel buitenspel. Die Vitesse verdediger hindert/wordt gehinderd door Dessers. Als hij daardoor die bal niet goed wegwerkt zou het goed nog steeds buitenspel kunnen zijn. Als een keeper gehinderd wordt is dat in ieder geval wel altijd het geval.

15 januari 2022 om 22:19

Doekhi houdt zelf Dessers vast en duwt hem in die positie. En krijgt vervolgens de bal op zn hak.

15 januari 2022 om 22:25

Duidelijk te zien? Heb de beelden net een stuk of 20x bekeken en het is niet goed te zien.

Een betere verklaring vind ik dat hij deelneemt aan het spel doordat hij z’n been uitsteekt, en daarom buitenspel staat.

15 januari 2022 om 23:17

Grappig dat de reacties vooral gaan over of Dessers wel of niet de bal raakt. Dat vond ik zelf na meerdere herhalingen nog lastig te zien, maar was eigenlijk ook mijn punt niet.

De VAR is volgens mij geïntroduceerd om opzichtige fouten uit het voetbal te halen, denk aan de Henry goal tegen Ierland. In plaats daarvan gaan we in de praktijk nu lijntjes trekken en 40 herhalingen uit verschillende hoeken bekijken om een kleinigheidje te vinden waar niemand op het veld voor appelleert. Volgens mij schiet je je doel dan voorbij.

Was (en ben in principe nog altijd) groot voorstander van de VAR, maar zo voegt het naar mijn mening weinig toe.

15 januari 2022 om 22:25

Agh Dessers doet een poging de bal te raken en neemt dus deel aan het spel! En dan nog lijkt hij zelfs de bal te raken dus tsja. Gewoon terecht buitenspel gegeven en afgekeurd!

15 januari 2022 om 23:54

Misschien de spelregels maar eens doornemen. Hij neemt deel aan de aanval, dan hoeft hij niet eens de bal te raken om buitenspel te staan (waarbij hij trouwens wel de bal raakt). Is gewoon terecht afgefloten.

Die afgekeurde goal was natuurlijk belachelijk, maar daar heeft het niet aan gelegen. Feyenoord had te weinig stootkracht en kreeg ook geen grip op de tweede ballen. Dan ben je afhankelijk van wat dom geluk en dat heeft Feyenoord niet zo vaak. Beetje de vloek van de club. Vitesse heeft het goed gedaan en weinig weggegeven, dat mag ook gezegd worden.

15 januari 2022 om 22:06

Net de herhaling gemist van achter de goal? Daar zie je duidelijk dat Dessers de bal raakt, dat mag niet als je in buitenspel positie staat.. Niks belachelijks aan

15 januari 2022 om 22:09

Dat zeiden ze, maar was niet echt goed te zien. Maar als hij hem raakt is het inderdaad terecht. Maar jij kon als enige wel zien of hij hem raakte of toch Doekie of toch de keeper?

15 januari 2022 om 22:17

Nouja naar mijn idee na wat ik heb gezien durf ik wel te zeggen dat Dessers hem raakt, en mocht hij hem niet raken is het alsnog buitenspel omdat hij wel zijn been uitsteekt en dus mee doet aan het spel, in beide gevallen is het dus buitenspel

15 januari 2022 om 22:26

Nee Doekhi raakt hem AFCA.

15 januari 2022 om 22:27

Ze lieten het net nog een keer met een vergrootglas zien. En je heb gelijk. Terecht afgekeurd dus.

15 januari 2022 om 23:03

Het gaat erom hoe en hoevaak en de stelligheid waarmee je het keer op keer zegt. Dit irriteert mij. Net als de zin " en dat bepaal jij?". Nee natuurlijk niet. Goed ik laat het hierbij.

15 januari 2022 om 23:08

Dan lees je zijn reacties niet, probleem opgelost.

16 januari 2022 om 00:12

@miscroots, dat het jou irriteert is niet mijn probleem, je hoeft mijn reacties niet te lezen of er op te reageren als het je niet bevalt.. Is toch logisch dat iemand stellig is als het gewoon buitenspel is en het wordt door een bepaalde groep ontkent? Magoed zoals ik al eerder zei, het past niet in je straatje dus dan is het al snel vervelend.. Goede nacht gewenst

Kapitale fout van Holmgren moet de titel zijn... Als die gewoon oprot, net als Openda, is er niks aan de hand

15 januari 2022 om 22:01

Als die op was gerot dan was Openda veel eerder bij bal geweest en stond hij 1 op 1. Als Bijlow wegblijft had Pedersen die bal weggerost.

15 januari 2022 om 22:00

Mwah in de tweede helft kwam bijna al het gevaar van hem.

15 januari 2022 om 22:01

Had 4 assists kunnen hebben als de rest wat meer hun best deden. Ook 1 van de weinige die met passie speelt.

15 januari 2022 om 22:08

Dat probleem heb ik juist met onze vlinder Nelson. Die zie ik eigenlijk nooit een goede wedstrijd spelen in het shirt van Feyenoord. Hij heeft gewoon 0,0 rendement in zijn spel. Waarom zou je zo'n speler huren? Dan kun je beter Azarkan of Balde niet verhuren en daar de kans geven. Zolang ze de benodigde verdedigende arbeid maar leveren dan kan het nooit slechter.

Kapitale fout van Bijlow én van de VAR. Hoe deze kans afgekeurd kon worden, ik vraag het me nog af. Keeper redt de bal gewoon en Dessers wordt zelfs geduwd.. Ongelofelijk dit. Wedstrijd was erg matig en had zeker geen winnaar verdiend.

15 januari 2022 om 22:10

Misschien moet je de herhaling terug kijken, van achter de goal zie je duidelijk dat Dessers de bal raakt en niet de keeper van Vitesse.. Dus geen kapitale fout van de Var maar een prima beslissing

15 januari 2022 om 22:17

Op hoeveel reacties ga je nog reageren? En je hebt het nog fout ook.

15 januari 2022 om 22:25

Hoevaak gaan feyenoorders nog de VAR de schuld geven terwijl het de terechte beslissing was? En je hebt het zelf nog fout ook.

15 januari 2022 om 22:27

Agh Dessers doet een poging de bal te raken en neemt dus deel aan het spel! En dan nog lijkt hij zelfs de bal te raken dus tsja. Gewoon terecht buitenspel gegeven en afgekeurd!

15 januari 2022 om 22:45

@mamal.. Ik heb het niet fout hoor, daarbij als Dessers de bal niet raakt is het alsnog buitenspel omdat hij met zijn voet naar de bal beweegt, staat ook in de spelregels maar ik merk in dit topic wel dat spelregel kennis niet bij iedereen bekend is

Man man man… ik weet nou niet wat droeviger was. Het niveau van beide ploegen of die van de scheidscrechter. Daarnaast ja jahanbaksh… wat moet je daar nou nog van zeggen

Bloopertje hoor... Vermakelijke eerste helft, maar een erg matige tweede helft. Uiteindelijk winst voor Vitesse, denk niet per se ongunstig voor ons. Wie weet is plek 3 nog haalbaar.

15 januari 2022 om 22:08

😂😂😂😂rechterrijtje? Hoe smaakt het bier?

15 januari 2022 om 22:21

Blij zijn om in het rechterrijtje te eindigen? Dat lukt iedere club in de Eredivisie

15 januari 2022 om 22:32

Van de KKD?

Heeeeeerlijk verdiend gewonnen. 6 punten tegen Feyenoord altijd lekker.

15 januari 2022 om 22:01

Gefeliciteerd Vitesse. Word nog spannend om plek 3 zo....

15 januari 2022 om 22:10

Ik denk vooral: Vitesse pakt zes punten tegen Feyenoord en tóch heeft Feyenoord nog drie punten meer. Lijkt me dat dat ook zo blijft

15 januari 2022 om 22:01

Verdiend? Ach laat maar…

16 januari 2022 om 01:00

Niet dan?? Was gewoon een verdiende overwinning

15 januari 2022 om 22:01

Hou op man met dat anti-voetbal.

15 januari 2022 om 22:20

Hou op man 🤣🤣 Feyenoord is gewoon niet zo goed

15 januari 2022 om 22:02

Heb jij naar de zelfde wedstrijd gekeken? Beide hadden het verdiend om niet te winnen, had nog liever een keuken kampioen divisie wedstrijd gekeken of Bundesliga 3..

15 januari 2022 om 22:13

Vond al jammer dat deze wedstrijd gelijk was met Twente! Maar zoals ik kan lezen en was deze wedstrijd ook niet om aan te zien


Je mag ook blij zijn dat je Twente niet heb gezien was ook drama en jammer van je tijd..

15 januari 2022 om 22:02

Gefeliciteerd. Maar ik hoop en verwacht toch dat je sarcastisch bent.

16 januari 2022 om 00:19

Was dat maar zo haha nee Twente-Heerenveen was net zo'n drama

15 januari 2022 om 22:05

De enige echte verliezers zijn wij , de kijkers. Wat een bizar slechte wedstrijd. En wat een bizar slechte VAR

15 januari 2022 om 22:10

Gefeliciteerd Koen. Ik vond jullie ook zeker wel sterk. Jullie verdiende de overwinning!

15 januari 2022 om 22:12

Dat je elke week naar vitesse moet kijken… flashbacks naar vorig jaar met Advocaat, arme jongen

15 januari 2022 om 22:43

Manmanman wat zijn we weer zuur zeg, wij mogen elke week openda bewonderen

Matige wedstrijd die je gewoon gelijk moet spelen, maar goed 2 fouten, 1 van Bijlow en 1 van de VAR.

15 januari 2022 om 22:04

Migi. Vond de opstelling al verkeerd. Slot mag niet met zo een voorhoede starten. Begin met Linssen, Dessers en Toornstra. Pas na de 0-1 kwam er dreiging, mede door de omzetting.

15 januari 2022 om 22:05

Alireza kan echt ff niet idd en Nelson ben ik ook geen fan van. We missen wel echt Sini.

Niet dat Feyenoord meer dan een punt verdiende, maar waarom wordt deze goal afgekeurd? Cyril staat weliswaar buitenspel, maar hindert de keeper niet. Je wordt eigenlijk gewoon genaaid hierdoor...

15 januari 2022 om 22:05

Volgens mij is de uitleg simpelweg dat hij probeert deel te nemen aan het spel vanuit buitenspel positie, en door een beweging te maken alsmede in duel te zijn met de verdediger er ook wordt beoordeeld dat hij deelneemt aan het spel vanuit buitenspel positie. Ik had er overigens persoonlijk mee kunnen leven als de goal had geteld, maar vanuit het perspectief van Vitesse vind ik het niet erg dat de goal is afgekeurd.

15 januari 2022 om 22:06

Met de beelden van ESPN kan je met een bepaalde zekerheid (zeker niet volledig) zien dat Dessers de bal raakt. De VAR zal de beste beelden hebben.

Wat is er met Bijlow gebeurd? Echt al heel wat fouten gemaakt die ze punten heeft gekost. Belachelijk trouwens dat die 1-1 werd afgekeurd. Houwen kon hem redden, zonder dat Dessers ergens tussen zat en die werd tevens die kant op geduwd. Ik snap de var af en toe niet meer. Gelijkspel was terecht geweest overigens maar zeer netjes van Vitesse.

15 januari 2022 om 22:49

Bijlow lijkt voornamelijk dit soort rare fouten te maken zodra hij de aanvoerdersband om krijgt. Lijkt een beetje een patroon in te zitten om eerlijk te zijn. Misschien lullig voor hem, maar ik zou hem eigenlijk passeren en b.v. Trauner 2e aanvoerder maken. Leiderschap en de bijbehorende druk lijkt weinig goeds te doen met Bijlow.

Ontiegelijk slecht duel van beide kanten maar de VAR en de arbiter? Hoe kan je de 1-1 afkeuren? Wat heeft de knvb tegen Feyenoord? Echt bizar dit..

15 januari 2022 om 22:00

Raakt Dessers die bal niet gewoon?

15 januari 2022 om 22:05

Moeilijk te zien. Als dat zo is dan is het duidelijk buitenspel maar ik dacht echt dat Houwen een redding maakt.

15 januari 2022 om 22:18

Nee keeper heeft hem

15 januari 2022 om 22:20

Maar als dat niet duidelijk is zegt dat eigenlijk ook al dat Dessers daar dusdanig met het spel meedeed dat het dan evengoed buitenspel is.

Ik snap het commentaar op de VAR niet. Dessers raakte die bal toch? Wel goed dat de scheidsrechter ferm optrad tegen tijdrekken. Het kon beide kanten op, Feyenoord had wat pech. Geen hoogstaande wedstrijd.

15 januari 2022 om 22:01

Volgens mij hield de keeper de bal gewoon tegen toch? Als Dessers de bal raakt is het buitens, maar dan lijkt me dat heel Vitesse daar voor appelleert.

15 januari 2022 om 22:03

Het gaat wel heel snel he. Ik denk dat niemand kan zien of Dessers hem raakt; het is uiteindelijk nogal pietlullig gedrag. Zelfs na de beelden acht keer bekijken zie je het niet helemaal goed. Maar hij raakt hem, als je inzoomet, volgens mij wel echt.

15 januari 2022 om 22:12

@migi

ook als dessers hem niet zou raken, dan nog is het buitenspel zelfs als dessers een beweging naar de bal maakt. en dat is ook gewoon buitenspel.

15 januari 2022 om 22:26

Agh Dessers doet een poging de bal te raken en neemt dus deel aan het spel! En dan nog lijkt hij zelfs de bal te raken dus tsja. Gewoon terecht buitenspel gegeven en afgekeurd!

15 januari 2022 om 22:05

Als je goed keek zag je dat Dessers buitenspel werd gezet door de verdediger van Vitesse. Daarnaast voorkomt de latere handsbal dat de bal bij Til terechtkomt.

Het schijnt dat je bij die scheidsrechtersopleideing een iq-test moet doen, en iedereen die hoger dan 80 scoort wordt per direct weggestuurd. Wat een onkunde zeg

16 januari 2022 om 02:50

Feyenoord was gewoon niet goed genoeg

Lekker begin, nu aankomende weken hopelijk Bazoer behouden en het gaat weer een leuke 2e seizoenshelft worden

Kampioen gaan we niet worden, hoor ook niet bij degenen die daar überhaupt in geloofden. Twee keer van Vitesse verloren door eigen toedoen, heel dom. Onze topkeeper met zijn zoveelste fout, helaas kost het wederom punten. Slechtste wedstrijd (buiten Drita) onder Slot. Valse start van 2022.

15 januari 2022 om 22:07

Jullie haken altijd af in januari, niks nieuws

15 januari 2022 om 22:36

Heb niet het gevoel dat we hiervoor aangehaakt waren maar goed. Bedankt voor de info.

Bijlow blijft een talentvolle keeper, maar wel met regelmatig wat schoonheidsfoutjes. In Oranje toch maar Cillessen op doel. Is nog altijd de beste Nederlandse keeper.

15 januari 2022 om 22:07

In Oranje vind ik Bijlow nog altijd beter hoor, zeker in de lucht... Maar vind het momenteel lood om oud ijzer zoals ze zeggen. Beiden vind ik gescheten hoor.

15 januari 2022 om 22:11

Geen Bijlow meer in Oranje aub. Wat een matige keeper.

15 januari 2022 om 22:44

In Oranje heeft Cillessen eigenlijk nog nooit gefaald. Meestal prima performances, dus snapte ik niet dat hij soms zelfs niet als een van de drie keepers van Oranje werd uitgenodigd voor wedstrijden in het nationale team. Wat heeft/had hij dan eigenlijk verkeerd gedaan, vraag ik me af. Geen enkele reden om hem te passeren, zoveel is wel duidelijk na wat Bijlow op het ogenblik laat zien. Laat die jongen maar mooi ervaring opdoen als keeper in Europese wedstrijden voor Feijenoord en als een van de drie keepers van Oranje. Maar dan moet hij wel verbeteren.

Leuke wedstrijd. Mooi voor Vitesse dat ze weer winnen van Slot.

Feyenoord al weer te weinig tegen Vitesse, gebeurd helaas te vaak. Vorige wedstrijd en vorig seizoen ook al. Onverdiend. Vorig jaar door de var geen 4e, mag dit seizoen niet gebeuren met de 3e plek

15 januari 2022 om 22:04

Wil je zeggen dat Feyenoord de winst verdiende?

15 januari 2022 om 22:07

Nee maar volgens mij zit er nog wat tussen winst en verlies..

15 januari 2022 om 22:11

Ooit van een gelijkspel gehoord

Alle fouten van Bijlow zijn allemaal omdat hij onnodig vaak uitkomt. Hij wil zo graag de nieuwe Neuer zijn die ook bij elke bal uitkomt.
Het slaat nergens op, tegen Twente uit de beker omdat Bijlow uitkwam en de bal niet heeft. Vandaag weer hetzelfde, sjonge jonge leert hij het dan nooit.

15 januari 2022 om 22:09

Heb je zeker een punt. Eerst had hij geduld, bleef lang staan en dat was succesvol.

Man man man. Ongelooflijk zaad pot van onze kant. Ze leken bang om 3 punten weg te geven aan Vitesse en nou, wat gebeurt er? Van onze kant echt heel slecht en zoals eerlijk gezegd verwacht liep je weer in het mes van Vitesse. Openda weer heel slim, de 3 man van Vitesse die con-stant wel een extra man hadden om te verdedigen, die middenvelders die de longen uit hun lijf liepen. Complimenten.

Maar goed, die Houwen zag inderdaad echt geen reet bij die 1-1, hé..

15 januari 2022 om 22:10

Vind de opstelling van Slot ook slecht hoor. Waarom Ali wanneer je Toornstra hebt, die kan het spel verleggen. Begin op links met Linssen..

15 januari 2022 om 22:36

Mwa, Ali om Toornstra vind ik persoonlijk ook gewoon om het even op basis van Jens z'n invulling op rechtsbuiten. Het was gewoon slecht van onze kant (wederom) tegen Vitesse en dat is deels ook een groot compliment naar hen toe. Anderzijds betekent het ook een signaal naar ons.

Pfff wat een blunder van bijlow. VAR ook niet sterk.

Ik had me nog best verheugd om deze wedstrijd voor eredivisie begrippen toch op papier een leuke wedstrijd. Deze wedstrijd verdiende geen winnaar alleen helpen Bijlow en de VAR vitesse aan de winst. Ik vond beide ploegen erg matig. Maar de aanval van Feyenoord was echt om te janken . De vleugelspelers waren beiden gigantisch slecht en ook linssen was onzichtbaar. Nelson voor sinisterra was ook gelijk 5 klasses minder. Hij had geen individuele actie en geen pass kwam goed terecht bij hem.

15 januari 2022 om 22:09

Klopt, ik zei hier dat we een middenmoter voorhoede hebben. Komt veel te weinig gevaar vanaf.

Zo blijft het in ieder geval spannend om plek 3 .

Waar hebben we vanavond naar gekeken? Als dit de zondag vriendeteam was die na de wedstrijd en krat vier wegtikken dan zou ik het ook geloven. Vakantie heeft niet veel goeds gedaan.

15 januari 2022 om 22:39

Cillrssen keept prima in Spanje
Bijlow te jong en druistig nog

Zei toch dat er geen verschil zit tussen Vitesse en Feyenoord en dat Bazoer daarom net zo goed bij Vitesse kan blijven. Ja, PSV verloor dik van Feyenoord maar ondanks de uitslag was PSV voetballend de betere, feyenoord had de bus geparkeerd.

Waarom krijgt Feyenoord trouwens altijd 6 min extra tijd wanneer ze achterstaan?

Maakt toch veel fouten de laatste tijd Bijlow hoor.
We zitten toch schaars in keepers voor het Nederlands elftal maar blijf vertrouwen hebben in Bijlow.

Bijlow is echt gigantisch slecht bezig de laatste tijd zeg allemachtig. Heeft al veel punten gekost. Hij speelt ZO veel slechter als hij aanvoerder is, die band moet hem gewoon afgenomen worden. Pedersen had het prima kunnen oplossen.
Alireza geeft ziekenhuisbal na ziekenhuisbal. Nelson is onzichtbaar wat een hele vooruitgang is op zn vorige wedstrijd.

Oh, en die VAR... Dessers werd buitenspel geduwd, vastgehouden, raakt de bal niet en Doekhi had de bal. Houwe kon erbij... Waarom dat doelpunt werd afgekeurd is me echt een raadsel. De fout van de VAR tegen Heracles was frustrerend, maar dit zijn echt heel erg dure punten.
Vitesse was wel sterk in de counter, als altijd. Winst voor Feyenoord was onterecht geweest, maar de gelijkmaker had wel mogen tellen zeg...

Weer een verschrikkelijke vertoning van feyenoord. Helemaal geen beleving. Middenveld onzichtbaar, kokcu 3 keer niks, hele wedstrijd niet gezien. Nelson 5 keer niks. Bijlow sinds de terugkomst van zijn blessure helemaal de weg kwijt, die speelt echt rampzalig de laatste tijd. Ik hoop dat sinisterra snel terugkomt en die nieuwe buitenspeler weer wat leven in de kuip zal brengen, want anders zie ik ons nog wel meer van dit soort wedstrijdjes verliezen. Guus til is het spoor ook bijster. Er moet snel verandering komen.

Kort samengevat
Alles wat bedroevend vanavond
Zowel het spel van feyenoord als vitesse

Vitesse op voorsprong door een blunder
en doelpunt Feyenoord had nooit afgekeurd mogen worden
VAR is nog geen gelukkig huwelijk

Fout van Bijlow absoluut.

Maar ook absoluut een fout van de VAR. Dessers deed geen seconde mee aan het spel bij de goal. Dus 1-1.

Vervolgens ook nog hands van Vitesse in het strafschopgebied.

Constant fluiten wanneer iemand van Vitesse op het veld ligt, maar wanneer Linssen rond het strafschopgebied omver wordt geschopt niet fluiten.

Feyenoord speelde niet top een 0-0 had terechr geweest hier. Maar de VAR heeft ook deze wedstrijd weer laten zien incapabel te zijn!

15 januari 2022 om 22:13

VAR had gewoon gelijk. Dus niet janken.

15 januari 2022 om 22:13

Was geen hands, omdat het via het lichaam ging. Die discussie is uitvoerig gevoerd na een wedstrijd van Ajax laatst.

16 januari 2022 om 00:52

Feyenoord is gewoon slecht deal with it

De var was weeer een grap vandaag.De keeper werd niet gehinderd, die stompte de bal gewoon weg.En natuurlijk een gigantische fout van Bijlow

Heerlijke wedstrijd! 2de helft veel beter dan Feyenoord, compact verdedigt en goed gecounterd. Kan dat Feyenoord is in alles groter argument ook weer een tijdje de kast in, onze trackrecord tegen fey is wel prima nu

16 januari 2022 om 00:14

Waarom kan dat argument de kast in. Feyenoord is toch gewoon in elk opzicht groter dan Vitesse. Daar doet deze wedstrijd verder niks aan af.

16 januari 2022 om 12:51

Alles groter behalve in resultaten en tactiek, Vitesse speelde gewoon beter voetbal

Verdiende overwinning van Vitesse met een oplettende Openda. Kan nog een leuke tweede seizoenshelft worden incl. Bazoer. Natuurlijk een ketser van Bijlow. Die wordt vanavond nog wel een paar keer wakker..

De enige die vanavond geblunderd heeft is Bijlow. Niets meer, niets minder. De buitenspelregels zijn duidelijk en logisch dat de VAR nauwelijks een moment van twijfel heeft gehad om de goal af te keuren.

Verder een pot zonder hoogstaand voetbal, was duidelijk dat Vitesse zo ging spelen aangezien dit de manier is om Feyenoord onschadelijk te maken. Het lukt voetballend te vaak niet bij ze.

Tja, het maakt me geen ene reet uit hoe we winnen. Ja, die afgekeurde goal is twijfelachtig, maar bij ESPN lieten ze beelden zien waaruit blijkt dat de goal terecht werd afgekeurd. Buiten dat vond ik feyenoord gewoon te matig om thuis even vitesse van de mat te vegen. Vitesse doet dit gewoon slim en laat tegenwoordig zien dat ze de 3 punten over de streep kunnen trekken... lekkere start 2022

Ik zou aanvallend toch wat erbij willen hebben. Leuk dat Linssen 11 goals heeft, maar is ook echt heel erg afhankelijk. Dessers leuk als invaller maar meer als nood. Nelson & Jahanbaksh ook niet daverend. Had dan lekker Balde behouden ipv Nelson.

15 januari 2022 om 22:16

Wat toevallig dat er gister 2 aanvallende versterkingen zijn bij gehaald.

Nou de aansluiting bij de subtop is weer gevonden door Feyenoord. Weg titelkandidaat. Alles loopt wederom weer exact als voorspelbare prognose

15 januari 2022 om 22:52

Ben benieuwd. Een lege Galgenwaard scheelt voor Ajax toch een heel grote slok op de borrel. Dat stadion heeft wel een heel terechte naam zodra het vol zit.

15 januari 2022 om 23:15

Nee dit is structureel. 3 keer in de 30jaar gebeurt het niet en wordt je kampioen. Dit is gedaan. Geen beker, geen titel en strijden voor de 3de of 4de plek en de conference peer cup. Leuk hoor. Wat een spanning.

Slot blijkt uiteindelijk ook even goed als zn materiaal.. hoe mooi ie ook lullen kan

Wat een heerlijk keepersweekend is het nu al weer…

Veel te weinig gecreëerd. Kadootje van Bijlow en een ongelukkig VAR moment.
Sinisterra wordt gemist in dit soort potjes.

Lois Openda! Wat een heerlijke speler om naar te kijken. Die zal denk ik naar rusland vertrekken aan het eind van het seizoen om wat te cashen. Al zou die bij newcastle niet verkeerd staan met de dribbelkoning Saint-Maximin!!

Ik snap de consternatie van het buitenspelmoment niet zo..

Dessers staat buitenspel. Hij heeft de intentie de bal te raken (en doet dat misschien ook), maar nog logischer is in dat geval het hinderlijk buitenspel staan. Doekhi zou de bal in dat geval rustiger en beter weg hebben kunnen werken. Nu kan dit niet, omdat iemand uit buitenspelpositie hem hierin hindert. Dus buitenspel, klaar.

Wedstrijd zelf verdient absoluut geen winnaar, maar drie punten uit Rotterdam meenemen is hoe dan ook top.

16 januari 2022 om 00:03

De consternatie komt van het feit dat Doekhi hem in die positie duwt, en vervolgens vasthoudt. Dessers staat hinderlijk buitenspel omdat Doekhi hem daarin forceert door hem vast te houden met 2 armen.

Ik heb een volwassen Vitesse gezien tegen een toch wel onzeker Feyenoord. Beetje gelukkig doelpunt en een vreemde VAR situatie, maar had niet het idee dat Feyenoord beter was. Gelijkspel was misschien terecht geweest?

Het was best weer teleurstellend vandaag Feyenoord, jammer want in het begin van het seizoen zag het er toch best aardig uit

Ik heb dit al vaker geschreven: Bijlow is absoluut geen topkeeper en gaat er ook geen een worden. Heeft geen topreddingen in huis waarmee je echt punten voor de club plakt, maar alleen standaardreddingen. Komt heel stom uit en z'n lange hoek is vaak een tegengoal. Kortom: Cilissen is de absolute nummer 1 van Oranje en ik zou Bijlow ook niet eens selecteren.

Voor de rest is Vitesse kwalitatief beter dan Feyenoord, dus zo verrassend is dit niet. Feyenoord kan weer 5e worden hoor, ook de rest van het elftal is overhypt.

Lekker hoor 3punten in de pocket. Toch knap na zo'n rare winterstop er gelijk staan. Complimenten voor Letsch. Ik hoop dat deze overwinning vitesse een boost geeft.

Lekker man! Heerlijk dat je dit wint. En dan hoor je alle feyenoorders over de var, maar dit is gewoon (ondanks dat het qua spel slecht was) een terechte overwinning. FORZA VITESSEEEE

Wat een k.t keeper hebben ze zeg.
Nee zoiets kan gebeuren, maar ook Bijlow is dus niet onfeilbaar.

Heerlijk! Overwinning is gewoon terecht. Regels buitenspel zijn duidelijk en hier ook goed toegepast dus daar valt niets op af te dingen. Spel was niet goed maar er zijn genoeg momenten geweest die in ieder geval hoop geven voor de rest van het seizoen. Buitink en ook Domgjoni hebben mij aangenaam verrast. Ook onze nieuwe spits ben ik benieuwd naar! Jammer van het verdedigende wisselen de laatste 15 minuten, daar werd het spel alleen maar slechter van.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren