Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Tottenham haalt uit in statement na afgelasting derby: ‘Extreem verrast’

Laatste update:

Tottenham Hotspur heeft in een officieel statement zijn onvrede uitgesproken over het afgelasten van de wedstrijd tegen Arsenal. The Gunners kunnen niet genoeg spelers op de been brengen en de Premier League heeft daarom een streep door de wedstrijd tussen de aartsrivalen gezet. Arsenal mist veel spelers door coronabesmettingen, blessures en de Afrika Cup, en diende vrijdag een verzoek in bij de Premier League om de wedstrijd uit te stellen. Dat is gehonoreerd, tot onvrede van the Spurs.

“We zijn extreem verrast dat deze aanvraag is goedgekeurd”, communiceert Tottenham via de officiële website. “Wij werden gediskwalificeerd voor de Conference League, terwijl wij door een aanzienlijk aantal coronagevallen de wedstrijd moesten verzetten. Daarnaast werd onze aanvraag om de wedstrijd tegen Leicester te verplaatsen pas goedgekeurd toen ook Leicester zich verzette. We geloven niet dat het de bedoeling is om de niet-coronagerelateerde afwezigheid van spelers aan te grijpen om een wedstrijd uit te stellen”, doelt de club op het feit dat Arsenal diverse spelers moet missen vanwege de Afrika Cup.

Volgens de regels moet een club opdraven als er minimaal dertien spelers en een doelman geselecteerd kunnen worden. Dat is bij Arsenal niet het geval. Dat een deel van de afwezigen om een andere reden dan een coronabesmetting ontbreekt, maakt voor de regels niet uit. “Alle clubs kunnen een verzoek tot uitstel indienen als coronabesmettingen van invloed zijn op personele problemen”, schrijft de Premier League zaterdag in een verklaring.

“We verontschuldigen ons bij de supporters die van plan waren om de wedstrijd te bekijken. Helaas moeten zulke beslissingen soms op het laatste moment genomen worden, want veiligheid blijft onze prioriteit.” De volgende wedstrijd van Arsenal staat gepland voor komende donderdag, als de eerste wedstrijd tegen Liverpool in de halve finales van de League Cup op het programma staat.

Verschillende clubs kampen al weken met coronabesmettingen binnen de selectie. De wedstrijd tussen Burnley en Leicester City, die zaterdag op de planning stond, werd eerder al afgelast. De beslissing van de Premier League wat betreft het honoreren van het verzoek van Arsenal valt niet bij iedereen in goede aarde.

“Sinds wanneer is het moeten afstaan van spelers voor de Afrika Cup een geldige reden om een wedstrijd niet door te laten gaan? Dat is belachelijk. Dit seizoen stinkt”, zo meldt journalist Alex Shaw van ESPN. Ook Gary Neville is het er niet mee eens. “Het begon met het uitstellen van wedstrijden vanwege een pandemie en het is nu een situatie waarin clubs niet het beste team kunnen opstellen. De Premier League moet hiermee stoppen, een streep trekken en alle wedstrijden door laten gaan, tenzij er sprake is van een exceptioneel aantal coronabesmettingen. Dit is verkeerd”, benadrukt de oud-voetballer.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een onzin. Heeft niks meer met corona te maken

15 januari 2022 om 16:21

Excuus op een of andere manier was gaf de app reactie op jou.

15 januari 2022 om 16:24

Liverpool had hun wedstrijd van vorige week tegen Arsenal eruit gegooid met alleen Trent die positief was.

15 januari 2022 om 16:59

Liverpool had 13! Vals positief. Dat werd toen pas bekend maar volgens de regels mochten die alsnog niet spelen de wedstrijd daarna. Dit heeft Klopp nog toegelicht in een persconferentie. Arsenal zelf maakt nu gewoon misbruik van de situatie.

15 januari 2022 om 17:12

Ook Leicester had met 1 besmetting genoeg om wedstrijd uit te stellen en Arsenal maakt nu ook misbruik van de situatie dat klopt, echter worden er in Engelse artikelen covid caseS genoemd dus dan zullen er meer zijn. Echter is het natuurlijk heel bijzonder als 12 van de 13 vals positief getest zijn, dan moet er eens goed gekeken worden naar de kwaliteit van testen die ze gebruiken, 1 of 2 kan ik nog inkomen maar zo'n foutenmarge moet gewoon niet kunnen.

15 januari 2022 om 18:23

Rickert, de kans op vals positief is 1/1.000 de kans op 2 vals positieve testen is 1/1.000.000 de kans op 3 vals positieve testen is 1/1.000.000.000 en zo verder. En iedereen denkt dat Liverpool echt zoveel vals positieve testen had? Bijkomend dingetje, er werd geroepen om een onafhankelijk onderzoek naar de gevallen bij Liverpool, dit werd geweigerd door de voorzitter vd EFL die, misschien geheel toevallig, de oude CEO van Liverpool is. Ik ben niet zo van de complotten maar dit stinkt net zo erg.

Daarnaast lekker boeiend dat er nu zoveel mensen over vallen, er zijn al 20+ wedstrijden afgelast om dezelfde redenen en nu is er enorme ophef, nota bene door Neville en Carragher, wiens voormalige clubs op dezelfde manier de regels gebruikt/misbruikt hebben. Cry me a river.

15 januari 2022 om 21:49

Als de kans 1 op 1000 is voor een vals-positief, is de kans op 2 toch gewoon 2 op 2000 en de kans op 3, 3 op 3000 en zo verder?

Of denk ik nu verkeerd?

15 januari 2022 om 22:01

Je denkt verkerrd..
Kans op n gevallen VP is bij n testen:
( 10*-3) ** n
Als 10* -3 kans op VP bij 1 test.

16 januari 2022 om 00:44

Ja, je denkt verkeerd. Dit is kansberekening.

Wel grappig dat de Spurs verontwaardigd zijn, na het annuleren van de wedstrijd tegen Rennes.

16 januari 2022 om 14:22

@meneertjeJ, waarna ze uit het toernooi zijn gegooid omdat oa de FA geen medewerking wilde verlenen. Ik snap heel goed dat ze verontwaardigd zijn, zoals 95% van vz toen zei, dan maar een 3-0 nederlaag, maar dat lijkt nu niet meer te tellen. Overigens snap ik Arsenal ook heel goed. Zoals ik eerder al heb gezegd, proberen kan altijd, en met de FA kan alles gebeuren.

15 januari 2022 om 17:01

Hij heeft gewoon een punt. Die Engelse clubs hebben bijna allemaal zo'n 100 contractspelers. Het gaat er inderdaad ook om dat ze niet met hun betere spelers kunnen spelen. Hierdoor zien we wederom dat geldbelangen op 1 staan en voetbal pas op 2.

15 januari 2022 om 17:54

Mooi de woede richten op de FA. Die na meer dan een seizoen nog steeds geen fatsoenlijke regels kunnen opstellen. Sterker nog, ze veranderen ze midden in het seizoen. In augustus is er een uitbraak bij Arsenal, waar elke paar dagen nieuwe besmettingen kwamen (plus andere afwezigen vanwege de extreem korte zomerbreak). Dat moest doorgaan. Daarna worden wedstrijden links en rechts eruit gehaald, tot in december ineens regels naar voren komen en Leeds met een 15 jarige en 8 andere tieners moest spelen. Die werden meteen weer het raam uitgemieterd, en toen konden Liverpool, Burnley en Leicester met 1 besmetting ineens op uitstel rekenen. Dat was het precedent voor Arsenal.

15 januari 2022 om 20:03

Betreft de willekeurigheid kun je naar de bond wijzen. Dat ben ik met je eens. Echter; Leeds dat met een 15-jarige en 8 andere tieners moet spelen, terwijl het al een paar honderd miljoen aan TV geld alleen heeft geincasseerd? Tja, daar heb ik echt geen medelijden mee. Dat Engelse voetbal schiet al jaren voorbij aan z'n doel door die centen, dus als clubs dan slachtoffer worden van hun eigen beleid; mooi, het werd een keer tijd.

15 januari 2022 om 19:26

Heeft het ook niet, maar dat maakt volgens de regels dus ook helemaal niet uit.
13 spelers en een keeper, dat is wat je nodig hebt. Als je die niet hebt, om welke reden dan ook (schorsingen hierin niet meegenomen), dan mag je een verzoek indienen om de wedstrijd te laten verplaatsen.



If I speak, I'm in trouble.

Denk dat er wel genoeg jeugd is om de plekken te vullen, en nu ogen die verhuren wel heel dom.

Anderzijds hebben andere ploegen hier ook gebruik van gemaakt, om verscheidene (en soms dubieuze) redenen. Als Arsenal dit niet zou krijgen was er gewoon sprake van inconsistentie van de Fa.

Laat dit hopelijk wel een les zijn: duidelijke voorwaarden bestaan nu niet. Dat schept onduideljkheid, frustratie, en argwaan. Dat Spurs dit maar niks vindt is volkomen terecht, dat Arsenal gebruik maakt van een de facto loophole blijkbaar ook compleet wettig.

Eens met de kritiek. Arsenal moet naar zichzelf kijken. Kopen zelf Afrikaanse spelers, geven zelf Xhaka een nieuw contract en stellen hem wekelijks op met alle gevolgen van dien. Lenen AMN uit, kopen vervolgens niks.

Gewoon punten inleveren.

Je weet dat je dun bezet bent op het middenveld en koopt vervolgens Partey, waarvan je weet dat hij 1/3 van het seizoen niet inzetbaar is.

15 januari 2022 om 16:27

Goos ben jij wel een Arsenal supporter? Waarom moeten wij punten inleveren terwijl andere teams dit ook deden.

15 januari 2022 om 16:36

Ben iets ouder dan jij. Rationeler. Wellicht minder bevooroordeeld.

Het boeit mij 0, interesseert me 0, en het is 0 relevant wat andere clubs doen. Andere clubs pakken ook prijzen en spelen CL, hoor ik jou niet over?

Een tekort aan spelers hoort niet bij een club als Arsenal. Dat jij hier vrede mee hebt is de oorzaak dat Arsenal sinds 2009 in verval is.

Houd op met zo kortzichtig te doen. Echt plaatsvervangende schaamte krijg ik bij dit soort reacties.

15 januari 2022 om 16:48

Wauw.
Allerlei nonsens erbij halen maar je argumenten worden er niet sterker op.

Het is juist gunstig voor Arsenal maar nee jij wilt dat ze gestraft worden.
Je kan het jammer vinden en slecht gepland maar dit is een voordeel voor Arsenal.

15 januari 2022 om 16:51

Nou nou nou nou zeg.
Rationeler zegt ie en dan kom je met deze reactie.
Andere clubs pakken ook prijzen en spelen CL, hoor ik jou niet over? Hahaha kom op zeg

15 januari 2022 om 16:51

Dit is geen voordeel voor Arsenal. Dit heeft Arsenal aan zichzelf te danken. Heb je er weleens bij stilgestaan hoe het was gelopen als er geen Corona pandemie was?

Wat had Arsenal dan gedaan? Volgens mij zitten we niet op hetzelfde niveau te praten.

15 januari 2022 om 16:52

Ja want hij vergelijkt Arsenal met andere clubs, toch? Hahahahah kom op zeg

15 januari 2022 om 16:59

Waarom praat je over dat Arsenal punten moet inleveren dan?
Ik ken geen enkel supporter van Arsenal die er zo over nadenkt.

Als er geen pandemie was dan speelden we gewoon denk ik. Odegaard was er bij geweest en dan had White naast Lokonga gespeeld.

Maar we zien links en rechtsom dat andere clubs dit ook doen en waarom zou Arsenal er niet van profiteren?

Wij hadden begin van het seizoen ook COVID gevallen maar toen moest er gespeeld worden. Punten verloren tegen Brentford. Misschien stonden we drie punten hoger.

15 januari 2022 om 17:01

Als er geen pandemie was dan speelden we gewoon... wacht, wat? Er is maar 1 besmet persoon binnen de selectie he. Hahahahha wtf lees ik hier allemaal man.

15 januari 2022 om 17:08

Vergeet wat ik zei tegen je en ga maar lekker boos worden.

Je zal blij zijn wanneer Odegaard, Smith Rowe, Tomiyasu en Partey weer terug zijn voor de derby en daardoor de top 4 kunnen halen.

15 januari 2022 om 17:34

Er was volgens jou toch een tirade van de FA richting Arsenal? Dat ze bewust Arsenal vaker rode kaarten gaven en wedstrijden vanwege covid niet wilde uitstellen? Dat kan bij deze ook wel de prullenbak in, niet?

15 januari 2022 om 17:42

Lekker argument dit. Je ziet verschillende andere ploegen in de premier league misbruik maken van de vage regels die zijn ingevoerd door de fa. Bij die ploegen is het geen probleem, maar nu Arsenal hetzelfde doet kan het niet door de beugel. De precedenten zijn al gezet, het zou helemaal erg zijn geweest als Arsenal juist wel moest spelen nu.

15 januari 2022 om 17:51

Die is er ook. Een zwaluw maakt nog geen zomer.

Arsenal moest tegen Chelsea en Brentford spelen met 7 COVID gevallen maar toen mocht dat niet.
Nu hebben andere clubs het gedaan en heeft de FA geen keuze meer.

Heb je hun statement gelezen? Van de FA. Bij Arsenal zeiden ze regrettable dat ze het moesten uitstellen en bij Leicester hun aftasting stond dat er niet bij.
Dat laat naar mijn mening zien dat het nog steeds lui zijn die Arsenal anders beoordelen.

15 januari 2022 om 19:07

Doe maar rustig, je bent tenslotte ouder dan de rest denk om je hart.

15 januari 2022 om 19:03

Hoezo reageer je niet zo op de andere teams dan? Al het hele seizoen worden er wedstrijden afgelast, maar nu is het ineens een enorm probleem?

15 januari 2022 om 19:17

Clichy heeft al jaren iets tegen zijn eigen club, die is niet bekend met golfbewegingen en verwacht dat Arsenal altijd om te titel speelt…nee wacht, dat ze altijd de titel, FA Cup, League Cup en CL winnen.

16 januari 2022 om 00:45

Oww zo een beetje de Aqua van Arsenal? 😁

Heb het al vanaf het begin gezegd, de FA doet zichzelf de das om. Dit is de uitkomst van de FA die zichzelf in een kuil gegraven heeft door totaal onduidelijke regels ten opzichte van Corona en het wipwappen ermee. Na het uitstel van Leicester die ook maar 1 besmetting hadden, konden ze niks anders dan dit ook uitstellen. Het circus is compleet.

Simpelweg competitievervalsing, ik verwacht dat Tuchel hier sowieso nog op terug gaat komen, want het is ronduit belachelijk dat er zoveel willekeur is in de beslissingen van de FA.

15 januari 2022 om 18:43

Er is dus geen willekeur. Willekeur zou zijn om deze wedstrijd wel te laten spelen nadat Leicester tegen Everton eerder deze week was uitgesteld omdat Leicester welgeteld 2 Covid gevallen 3 spelers naar Afcon en 10 blessures had.

Hoe moeilijk is het nou voor de voetbalbonden om duidelijke regels en richtlijnen te stellen? Week in, week uit is er gezeik over welke wedstrijden wel of niet uitgesteld worden en wat de achterliggende redenen daarvoor zijn. Blessures, Afrika Cups en corona, het is niet nieuw in 2022.

15 januari 2022 om 16:23

De FA wil er net geen specifieke regels aan verbinden lijkt het wel. Ze willen geval per geval individueel kunnen behandelen denk ik persoonlijk. Als er dan omwille van extra-sportieve redenen (iets sponsortechnisch of iets dergelijks) toch gespeeld moet worden, dan kan er gewoon gespeeld worden.

15 januari 2022 om 18:45

Die zijn er nu dus, alleen is die regel gewoon ronduit belachelijk. Je moet 13 veldspelers en een keeper hebben die minimaal 1 wedstrijd in het eerste hebben gespeeld. Alleen hebben ze in ide regel geen rekening gehouden met Covid of Afcon, en dus hebben eerder deze week Leicester en nu Arsenal flink veel geluk gehad met de regels.

15 januari 2022 om 23:27

Covid doet er een schepje bovenop, maar je moet je ook af gaan vragen of een Africa Cup middenin het seizoen nog acceptabel is. In een periode waarbij PL sowieso structureel getroffen wordt door een blessuregolf (nog zo’n onderwerp). Neemt niet weg dat deze afgelasting kwalijk is. Spurs met zijn statement is ook kansloos trouwens, kort nadat ze zelf Rennes fans hebben laten afreizen naar Londen en stekker eruit trokken.

15 januari 2022 om 23:48

De Afrika cup is alleen nogal een lastig iets, veel Afrikaanse bonden en competities worden blijkbaar overeind gehouden met geld wat Afcon oplevert, en dat is ook gelijk de reden waarom het zo vaak gehouden word, en het is in veel landen niet mogelijk om in de zomer te spelen vanwege het klimaat (regenseizoen in sommige landen, extreme warmte in andere landen), en het is nou ook niet ideaal om het altijd in hetzelfde land te houden.

FA kon niks anders dan deze wedstrijd ook uit te stellen, hoe dom het ook is....

Jammer. Juist in zon wedstrijd waar je vaak puur op karakter voetbalt kan je wel wat spelers missen lijkt me. Al zijn het er wel heel veel maar, maar eentje met corona. Dus wel redelijk lachwekkend om hem af te lassen. Willen ze bij de FA tot Juli doorgaan met dit seizoen ofzo?

Premier League heeft het zelf helemaal verpest wat betreft het wel/niet aflasten van wedstrijden. Ze hadden moeten aanhouden zoals aan het begin van het seizoen waar Arsenal moest starten met 7 corona gevallen. Doordat de laatste 1 a 2 maand wedstrijden zijn afgelast door corona gevallen is eigenlijk al competitie 'vervalsing' omdat andere clubs het nadeel wel hadden. Ook waren telkens weinig Covid gevallen nodig om een wedstrijd eruit te halen of bleken er een heleboel vals positieven te zijn, de FA had gewoon hun standpunt van het begin moeten houden en zeggen dat hoe vervelend het ook is er gewoon gespeeld moet worden, kijk maar naar Leeds van vorige maand met hoe klein hun selectie was door blessures. Deze North London Derby had niet afgelast moeten worden, maar het is natuurlijk wel het mooiste als beide clubs op volledige oorlogssterkte deze wedstrijd gaan spelen want ook Spurs mist Son, Romero en Dier nu

15 januari 2022 om 16:31

Klopt. Is helemaal de schuld van de fa zelf. Irriteer me wel aan het feit dat er op twitter bijvoorbeeld heel veel mensen doen alsof dit de schuld is van Arsenal. Alsof zij dat zelf besluiten...

Moest Chelsea niet gewoon voetballen toen ze veel meer coronabesmettingen hadden? Dit riekt naar willekeur, als Arsenal geen spelers wil afstaan aan Afcon moeten ze maar geen Afrikaanse spelers kopen.

15 januari 2022 om 16:41

Het verschil is dat Chelsea een selectie heeft van 50 man. Arsenal heeft door blessures, Afrika cup en zover ik weet 1 coronabesmeting aanzienlijk minder spelers in de selectie.

15 januari 2022 om 16:46

Sinds wanneer zijn blessures en Afrika cup een reden tot afgelasting?

15 januari 2022 om 16:49

Het gaat erom hoeveel spelers je beschikbaar hebt. Arsenal heeft 12 spelers beschikbaar.. Elke andere club stelt om onzin z’n wedstrijden uit maar nu doet Arsenal het voor het eerst en er ontstaat weer gehuil in de media. Liverpool miste 4 spelers vorige week.. Arsenal nu 10..

15 januari 2022 om 16:49

Sinds Leicester dit ook deed maar daar hoor je niemand over.

15 januari 2022 om 16:54

ah, krijgen we dit verhaaltje. Tegen wolves zaten er 4 veldspelers op de bank en 2 keepers. Geen idee waar je 50 man vandaan haalt.

15 januari 2022 om 17:10

Het aantal spelers dat je in je selectie hebt is compleet aan de club zelf te danken. Dus omdat Chelsea zich beter heeft voorbereid op het seizoen hebben zij dus geen recht om wedstrijden te verplaatsen? De wedstrijd tegen Wolves sloeg echt alles, Kova en Kante moesten spelen terwijl ze net van een lange blessure terugkwamen. 2 keepers op de bank.. De vriendjespolitiek in de PL is overduidelijk

15 januari 2022 om 17:20

Met 7 corona gevallen moest Arsenal ook gewoon tegen Chelsea spelen dus zo erg is de vriendjespolitiek ook niet, het is gewoon puur amateuristisch en willekeur

15 januari 2022 om 17:26

Dat die wedstrijden van Chelsea door gingen vond ik ook schandalig. Maar je kan moeilijk Arsenal de schuld geven terwijl de regels het probleem zijn..

Wat een slap besluit. Coronagevallen zijn te begrijpen, maar blessures en Afrika Cup-gangers zijn puur een probleem voor Arsenal. Daarmee hoeft de FA geen rekening houden.
Jammer dat de NLD nu is uitgesteld.

15 januari 2022 om 16:42

Dat zijn nou eenmaal de regels ben ik bang.

15 januari 2022 om 16:48

Tja, helemaal mee eens hoor. Maar dit ligt puur aan de FA.. Ik ben er geen fan van dat Arsenal zelf hier aan mee doet, maar aan de andere kant is het ook wel eens klaar met het zijn van het braafste jongetje van de klas... Wij zijn namelijk al een paar keer er de dupe van geweest.

De FA moet gewoon normale regels opstellen die duidelijk zijn, zo moeilijk is het niet...

15 januari 2022 om 17:08

@Jackieboy10
Helemaal mee eens. Het is uiteraard de FA die normale, duidelijke regels moet stellen.

15 januari 2022 om 18:46

De FA kon niet anders nadat ze afgelopen week Leicester tegen Everton ook hadden uitgesteld, voor 2 Covid, 3 Afrika Cup en 10 blessures bij Leicester.

Soms vraag je je toch af hoe zo'n miljoenen organisatie gerund wordt door slimmeriken die niet eens duidelijke regels kunnen opstellen. Elke ploeg heeft een selectielimiet van 25 spelers. Dus zodra er 13 van die 25 geregistreerde spelers missen door corona heb je het recht tot uitstel. Tenzij er spelers zijn onder 23 (die niet geregistreerd moeten worden in de PL) dan is het niet 13 van de 25 geregistreerde spelers maar 13 van je 25 meest gebruikte spelers oid.

Arsenal maakt hier misbruik van de coronawetgeving in de competitie. Triest besluit want spelers naar de AFCON en blessures hebben niks met corona te maken. Gewoon bij het inhalen diezelfde positieve gevallen alleen laten spelen zou ik zeggen de rest moet op de bank blijven (hetzelfde voor blessures van Spurs)

15 januari 2022 om 17:00

Tja, doen wat iedereen doet toch? Ik snap de verbolgenheid, maar jullie hebben dit laatst zelf net zo goed gedaan.. Samen met alle andere clubs.

15 januari 2022 om 17:13

Wij hebben er helemaal geen misbruik van gemaakt want de hele club moest op slot van de regering en er was een echte uitbraak met dubbele cijfers aan besmettingen. Ook mochten wij erna de wedstrijd niet eens inhalen dus weet niet waar je het over hebt. Wat Arsenal doet bij één besmetting is echt walgelijk en totale misbruik omdat het hen uitkomt.

15 januari 2022 om 17:30

Dan heb ik het verkeerd, want in mijn hoofd zat dat jullie vooral Kane en Son mistten, maar verder alleen maar jeugd. Maar goed. Excuses.

Desondanks vind ik hoe jij hier die sterke taal uit ook gewoon zwak. Ja Arsenal maakt misbruik van de situatie, maar dat doet elke club. Kun je heel verbolgen over doen, maar richt dat lekker op de FA. Die creëren dit namelijk door hun idiote beleid.. Arsenal heeft er nu 1x voordeel van, maar ook al 2-3x nadeel van gehad. En zo geldt dat voor elke club. Gewoon pure willekeur van de FA, niks meer en niks minder.

15 januari 2022 om 17:03

Hmm wel raar. Pas nog met dat Liverpool vs Arsenal gebeuren kreeg ik hier een paar jankende Arsenal fans die met hun theorie kwamen over hoe FA hun al jaren saboteert. Als je dan de vraag stelt waadom de FA een grijze middenmoter moet gaan zitten saboteren, krijg je allemaal vage opmerkingen. (Oh ja: want Wenger was in 2004 kritisch op de FA na dat verlies tegen United...haha)

Dan vind ik het nu wel opvallend dat de FA ze zo n gunst verleend met welgeteld 1 covid besmetting haha.
Maar ach, eerstvolgende tegenvaller voor Atsenal en we zullen weer volop horen hoe erg Arsenal wel niet gesaboteerd wordt.

15 januari 2022 om 18:31

Je moest voor de grap eens opzoeken hoeveel journalisten hierover gevallen zijn die vorige week bij Liverpool niets zeiden, terwijl daar ook maar 1 geval was. Naast 8(?) vals positieve waar de kans 1 op een triljoen van is. Dus idd, selectief geneuzel van de media met de heren Neville en Carragher van Sky voorop. Maar nu het andersom is, mag Arsenal niets zeggen want 1x voordeel weegt volledig op tegen tig x nadeel. Snowflakes allemaal.

15 januari 2022 om 19:43

Wauw...jullie zitten in in een enorm complex...tis bijna meelijwekkend. Je denkt gwn serieus dat Arsenal zo relevant is, dat allerlei partijen bezig zijn met ze.
Op t moment van cancelen waten er bij Liverpool trouwens heel wat meer.

Ik vind t oprecht komisch dat jij t idee hebt dat er een complot gaande is tegen een club die eigenlijk puur opvulling van de competitie is tegenwoordig. Maar jij leeft nog met t idee dat Arsenal srs een rol speelt in de kampioensrace en er drm allerlei duistere tactieken moeten worden toegepast.
Het zal wel joh..

15 januari 2022 om 19:52

Waar zie je mij zeggen dat er een complot is? Ik zie jou vooral Arsenal naar beneden praten met ‘relevant denken te zijn, kampioensrace en opvulling’ geen idee waarom? En dan zeggen het zal wel terwijl je jezelf allemaal dingen inbeeldt?

Maar ik zal je nog even onderwijzen; de kans op vals positief is 1/1.000 de kans op 2 vals positieve testen is 1/1.000.000 de kans op 3 vals positieve testen is 1/1.000.000.000 en zo verder. Ben ik benieuwd wat jij ervan vindt dat Liverpool zoveel vals positieve gevallen had vorige week. Of zie ik hier ook weer spoken, terwijl dit feiten zijn.

15 januari 2022 om 20:17

Je kunt als een vastgelopen plaat wel steeds hetzelfde riedeltje herhalen, maar volgens mij wss er ook zo n valse coronabom tt met Ajax tegen Kopenhagen. Ik zou trouwens ook oprecht niet weten wrm Liverpool die wedstrijd zou willen skippen. Oh w8, ze waren natuurlijk ontzettend bang voor Arsenal.
T gaat mij er uberhaupt niet om dat de deze wedstrijd afgelast is. T gaat er om dat figuren als jij bij alles wat in het nadeel van Arsenal is, meteen alles als een groot complot tegen Arsenal ziet. En als t dan in hun voordeel is, meteen met je whataboutism komt en doet alsof er niks aan de hand is.

15 januari 2022 om 20:30

Tja, zo moet ik wel hetzelfde riedeltje herhalen als jouw korte termijn geheugen stuk is. Waar zie je mij over complotten praten? Je maakt jezelf dingen wijs om te kunnen zeuren. Geen idee waarom Liverpool de wedstrijd zou willen skippen of wilde faken dat ze allemaal Corona hadden. Volgens jou is het omdat ze bang waren voor Arsenal, maar zulke uitspraken zie je mij nergens doen.

15 januari 2022 om 18:48

Leicester tegen Everton werd eerder deze week ook uitgesteld voor deze reden.
En dat laatste is bijna onmogelijk. Neem Gabriel, die zou eerst geschorst zijn in de eerste wedstrijd tegen Liverpool in de League cup, maar die wedstrijd werd uitgesteld en daardoor was hij geschorst tegen Nottingham in de FA cup, en kon hij deze week wel gewoon de eerste wedstrijd in de League cup spelen. Het is vervelend, maar het is niet anders. En wat wil je doen met spelers die tussen morgen en de nieuwe datum geblesseerd raken? Stel dat Kane geblesseerd raakt volgende week, moet hij dan wel in de selectie zitten omdat hij dat eerder ook zat?

Aleen Ødegaard is positief getest wtf rot op man!

15 januari 2022 om 17:37

Blijf bij de feiten, Arsenal traint vandaag in het Emirates i.p.v. op Colney omdat er meer besmettingen zijn bijgekomen. Dus hoogstwaarschijnlijk is Odegaard niet de enige.

Daarbij is het makkelijk om Arsenal natuurlijk de schuld te geven, maar de schuld ligt natuurlijk bij de FA die vanaf begin december allemaal wedstrijden afgelast heeft waar dat niet nodig was, o.a. van Spurs. Als je naar die afgelastingen kijkt is het volkomen logisch dat deze ook is afgelast, aangezien er maar 12 spelers beschikbaar zijn bij Arsenal om te spelen.

15 januari 2022 om 18:19

@check
Welke 12 spelers van Arsenal zijn dan beschikbaar?

15 januari 2022 om 18:33

Ramsdale
White
Gabriel
Tavares
Lokonga
Mari
Martinelli
Lacazette
Nketiah
Leno
Holding
Patino

Saka Cedric Tierney en Chambers hebben tegen Liverpool allemaal (lichte) blessures opgelopen, bovenup ESR en Tomiyasu die al geblesseerd waren. Dan heb je Odegaard als Covid geval (en waarschijnlijk dus nog meer aangezien er niet op Colney getraind wordt), Partey Elneny Auba en Pepe zijn naar Afcon. Xhaka is natuurlijk geschorst.

15 januari 2022 om 18:39

@check
Thanks!

Welgeteld 1 speler met corona, het nieuwe normaal om een wedstrijd af te lasten. Het hek is van de dam als er om deze reden een wedstrijd afgelast kan worden. Aan andere teams die om uitstel vragen met twee positieve besmettingen kan geen "nee" meer worden verkocht. De 'grootste en sterkste competitie ter wereld' zet zichzelf volledig voor schut met dit besluit.

15 januari 2022 om 17:17

Deze wedstrijd is daarbij nog heel belangrijk voor beide teams ook dus extra belachelijk. Ik zou als Tottenham zijnde dit gewoon gaan aanvechten en anders maar elke keer laten aflasten tot zij maar mooi 3-0 verliezen want dit slaat echt nergens op. Één speler… serieus.

15 januari 2022 om 18:49

Hoe ga je dit aanvechten als eerder deze week Leicester tegen Everton ook werd uitgesteld? Want die hadden 2 Covid gevallen, 10 blessures en 3 spelers naar de Afrika Cup.

15 januari 2022 om 19:02

Mo, Rennes vraagt zich nog steeds af waarom ze pas in London te horen kregen dat de wedstrijd niet door ging.

15 januari 2022 om 20:45

Omdat Tottenham nog alles probeerde om door te spelen maar het complex/club moesten dicht van de overheid omdat er een echte uitbraak was niet die trieste smoes die Arsenal nu probeert aan te halen. Ook hoorde Rennes het niet pas in Londen dat is een leugen, zij wilden de 0-3 winst krijgen dus gingen zij tegen ons advies in om af te reizen.

Veel blessures en spelers die naar de AFCON moeten is geen goed excuus en belachelijk om een aanvraag voor te doen. Arsenal verhuurde daarbij ook nog eens zelf spelers in de afgelopen week en de onder 23 speelde laatst zelf nog voor jullie, Arsenal moet zich schamen geen smoesjes het is gewoon fout.

15 januari 2022 om 20:59

Mo, de regels schrijven voor dat je 13 veldspelers en een keeper beschikbaar moet hebben, met als voorwaarde dat die allemaal minimaal 1x voor het eerste gespeeld hebben. Dat lukt niet, dan kan je stampvoeten zoveel als je wilt en roepen dat ze bewust spelers uitgeleend hebben om hier onderuit te komen, maar ik zou eerder blij zijn dat jullie wrschl gewoon met Son aan kunnen treden ipv zonder. Scheelt ook een slok op een borrel toch?

Ik heb net even voor de gein teruggelezen hoe de comments waren toen Arsenal - Liverpool vanwege Liverpool niet door kon gaan. Bijzonder hoe de meerderheid toen snapte dat de wedstrijd werd uitgesteld... In tegenstelling tot nu. De regel waar Arsenal nu gebruik van maakt heeft niets met corona te maken trouwens. Het heeft met het aantal beschikbare spelers te maken, heeft het altijd al gedaan... Dankzij corona zie je die regel alleen vaker, wat logisch is, want 12+ blessures in het eerste team zou je normaal gesproken niet vaak zien.  Schandalig hoe zelfs onze bloed eigen fans tegenwoordig "getraind" zijn om zich gelijk tegen Arsenal te keren zodra het Arsenal betreft. Zwaar verzwakt Arsenal maakt terecht gebruik van een regel waarvan meerdere andere clubs inmiddels gebruik van hebben gemaakt. Voor de aller eerste keer dit seizoen... Oh wat een drama.

15 januari 2022 om 17:20

Het valt niet goed te praten maar leuk geprobeerd man. Één corona besmetting, ga je schamen.

Zelf snel spelers uitlenen en dan snel een verzoek indienen erna 😂 wat een losers.

15 januari 2022 om 17:27

Nogmaals de regel is er niet vanwege corona, je ziet de regel alleen vaker vanwege corona, ga je inlezen.

15 januari 2022 om 18:10

Inderdaad Mothespur. Menig Gooner (ook genoeg niet gelukkig) op VZ ziet overal een groot complot in tegen Arsenal en dat andere clubs bevoordeeld worden en dan nu iets heel kroms recht gaan praten. Prima hoor, maar kap met dat Calimero gedrag dat Arsenal altijd benadeeld wordt.

15 januari 2022 om 18:33

Ik zie geen groot complot, maar ik zie wel verschil in de benadering vanuit de media als Arsenal nu iets doet dat tal van clubs eerder ook gedaan hebben. Er zijn 20+ wedstrijden afgelast omdat clubs niet genoeg beschikbare spelers hadden maar nu is het een schande?

15 januari 2022 om 18:52

Waar was je dan eerder deze week om je ongenoegen te uiten over Leicester tegen Everton, de wedstrijd die om precies dezelfde reden en onder vergelijkbare omstandigheden ook werd uitgesteld? Het is gewoon weer selectieve verontwaardiging, zoals wel vaker. Ja, de FA heeft er een zootje van gemaakt, maar dat was nu sowieso het geval. Of ze laten de wedstrijd doorgaan terwijl ze eerder deze week Leicester onder vergelijkbare omstandigheden wel een uitstelling toestaan, of ze stellen deze wedstrijd uit. Maar in beide gevallen ziet de FA er incompetent uit.

15 januari 2022 om 19:04

Al 1 maand worden er wedstrijden afgelast met gevallen waar het aantal van besmettingen niet werd
meegedeeld maar nu, plots, zit je te janken voor een gans jaar op 1 artikel.

Denk dat je gewoon zielig doet omdat een B elftal van Arsenal makkelijker ging zijn dan hun A elftal.

15 januari 2022 om 19:06

Makkelijk praten voor een supporter die voor een extreem bevoordeeld club supportert.

15 januari 2022 om 23:16

@mo

Deze reactie valt me behoorlijk van je tegen. Als je alles goed doorleest zie je dat het een breder probleem is, niet slechts één corona besmetting maar het onvermogen om genoeg spelers te kunnen selecteren die minimaal 1x in het eerste hebben gespeeld.

15 januari 2022 om 17:22

Getraind in het altijd tegen Arsenal zijn. Maar wel blij zijn met Xhaka's contractverlenging. Ik vraag me af wie er dan tegen Arsenal is. 🤣🤣

15 januari 2022 om 17:30

Ja inderdaad... Arsenal laat voor het eerst een wedstrijd aflasten, gewoon volgens de regels... en voila, meeste kritiek van iedereen.

Regel is er niet vanwege Corona, je ziet de regel alleen vaker vanwege Corona.

15 januari 2022 om 18:23

Spaar je energie, sommigen zijn blijkbaar niet slim genoeg om het te kunnen begrijpen

In Nederland gebeuren ook vreemde dingen. PEC wilde de wedstrijd tegen Willem II laten afgelasten ivm Corona maar ze stelden gewoon de complete basiself op !

Snap de selectieve ophef niet. Er worden momenteel zoveel wedstrijden om deze reden uitgesteld, dit is er ook eentje. Als het om Arsenal gaat zijn de reacties opeens anders.

Hahaha dat moet spurs zeggen. Wat een zeikploeg is dat joh, zelf ook constant uitstel willen. Nog steeds heerlijk dat Vitesse nu door is

Heel de PL is scheefgetrokken. Sommige ploegen krijgen uitstel, anderen spelen met een verzwakt elftal en de ploegen die nu spelers in Afrika cup hebben gaan ook van profiteren...

15 januari 2022 om 19:03

Hoe precies is het een voordeel om een aantal van je beste spelers niet te hebben? Want het is niet alsof Salah, Mane, Mendy, Partey en Mahrez, om er maar een paar te noemen, niet te hebben?

De conference league is natuurlijk een heel ander verhaal aangezien je die wedstrijd niet tot in de eeuwigheid kan uitstellen, terwijl je een premier League wedstrijd op elk punt in het seizoen kan inhalen.

Je bent toch gek als je het als Arsenal zijnde niet probeert? Meerdere clubs, inclusief Tottenham, die meededen aan het circus van de FA met als hoogtepunt de 13 neppe besmettingen bij Liverpool. De FA heeft er een zooitje van gemaakt en als dit zo doorgaat is de PL in juli nog bezig met al die in te halen wedstrijden.

Ik ben van mening dat Spurs gelijk heeft. Echter zou ik als ik hen was stilletjes mijn mond houden na vorige maand in de conf L zelf geprobeerd te hebben er mee weg te komen. Nu hoor ik gewoon een bende hypocrietjes stampvoeten omdat een ander kindje er wel mee wegkomt en zij niet.

15 januari 2022 om 19:45

Hoe kunnen Spurs gelijk hebben als Arsenal volgens de regels in hun recht staat?

15 januari 2022 om 20:03

Volgens de regels moet je 13 spelers kunnen opstellen. Dat kan Arsenal makkelijk. Dat zullen allicht geen 13 spelers uit je A-kern van 25 zijn maar daar spreken de regels niet specifiek over. Niet mijn fout dat de FA zo vaag is in hun regels.

15 januari 2022 om 20:31

Maar dat is de regel dus niet real8madrid. In Engeland gaat het blijkbaar om 13 spelers met minimaal 1 wedstrijd in het 1e. Vraag mij niet waarom, want ik vind het ook onzin. Maar dat is de regel.. En die heeft Arsenal dus niet.

Dus volgens de regels (!) doet Arsenal hier niets fout. Dat de regels uitermate krom zijn is een ander verhaal. Daar ben ik het namelijk volledig mee eens.

Als je iets naar boven scrollt zie je het lijstje van check, van de spelers die beschikbaar zijn. Dat zijn dus de enige spelers die kwalificeren voor die regel. Vandaar deze afgelasting.

15 januari 2022 om 20:34

13 veldspelers en een keeper die minimaal 1x meegedaan hebben in het eerste.

15 januari 2022 om 20:35

Jackie was me net voor. Laat ik duidelijk stellen dat ik het ook niet netje vind van Arsenal, maar dat er nu zoveel ophef over is terwijl dit het hele seizoen aan de gang is steekt me wel. Waarom nu opeens wel? En zelfs de media in Engeland maken overuren terwijl er eerst alle begrip was. Dan mogen we ook niet zeggen dat er bias is?

15 januari 2022 om 20:50

Dat er bias is geloof ik best. Over de Engelse media kan ik niet meespreken want die volg ik niet zodanig om er een oordeel over te kunnen vellen. Ikzelf vind het gewoon al het hele seizoen onzin wat er in de PL aan de gang is hoor, niet enkel nu. Arsenal is daarin zeker niet erger dan andere clubs als Liverpool. Daarin ben ik best blij vooral het Spaanse voetbal aan te hangen. Daar is het gewoon spelen geblazen tot nu toe. Houdt het tempo er lekker in, overzicht over de stand en het speelschema en leidt met momenten tot speeltijd voor jonge talenten die we anders nog niet aan het werk zouden zien. Ik vind het best zo.

15 januari 2022 om 20:52

Dat wist ik niet Jackie, thx. Inderdaad heel krom maar doet Arsenal officieel niets mis. Typisch de FA ook weer om het tot zoveel discussie en interpretatie te laten komen.

15 januari 2022 om 23:51

Het is niet eens vatbaar voor discussie over interpretatie, het is gewoon een regel die niet goed doordacht is. Dat kon je afgelopen week al zien toen Leicester tegen Everton werd uitgesteld voor een vergelijkbare situatie. En ik kan Arsenal best begrijpen dat ze echt wel kijken naar wat andere clubs doen omtrent Covid.

De regel " 12 spelers wo 1 keeper" beschikbaar zou dr elke Bond gehanteerd moeten worden.
En de covid gevallen checken dr een bondsarts

Lijkt me niet dat men hier op de hoogte is van de regels. Het gaat hier niet uitsluitend om de corona-gevallen maar om het aantal beschikbare spelers. Arsenal kan niet voldoen aan de eis van minimaal 13 spelers die 1x mee hebben gedaan in het eerste elftal. Natuurlijk wordt zo'n verzoek dan gehonoreerd want het zijn de regels. Wat een hoop verbolgen reacties om niets.

Ik snap arsenal wel in deze, als club wil je altijd het beste voor je club, en als dat op deze manier kan dan gewoon proberen. Ik hoop wel dat de wedstrijd opnieuw wordt gespeeld voordat de Afrikaanse spelers terug zijn. Daar hadden ze zich namelijk gewoon op voor moeten bereiden. Pluspunt is wel dat Xhaka hoogstwaarschijnlijk mee kan spelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren