Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Lang grijpt naast Gouden Schoen: ‘Iedereen weet wie de beste is. Dat ben ik!’

Laatste update:

Noa Lang heeft woensdagavond naast de Gouden Schoen gegrepen. De aanvaller van Club Brugge werd tweede en zag de trofee naar Paul Onuachu gaan. De aanvaller van KRC Genk kroonde zich afgelopen seizoen tot topscorer van de Belgische Pro League met 33 doelpunten. Volgens Lang had iemand anders de prijs verdiend. "Kwaad ben ik niet, nee. Ik denk dat iedereen weet wie eigenlijk de beste voetballer is. En dat ben ik", zei hij tegen Het Laatste Nieuws.

Lang viel met name over het feit dat hij als aanvaller het meest beslissend was vorig jaar. "Als je zoveel goals maakt, is dat een topprestatie", doelt Lang op het ongekende aantal van Onuachu. "Alleen, als je naar de statistieken kijkt (zes goals en tien assists in twintig Jupiler Pro League-wedstrijden voor de winterstop, elf goals en zeven assists in het voorjaar, red.), zijn mijn cijfers beter." Ook ging het tijdens het gala over de maniertjes van Lang. "Ach, ik ga niet veranderen. Ik ben wie ik ben. Zie hoe ver ik het daardoor al gebracht heb. Ik had deze Gouden Schoen wel verdiend, vind ik."

Wat restte voor Lang was een knuffel van Club Brugge-voorzitter Bart Verhaeghe en een hand van Vincent Mannaert (algemeen directeur Club Brugge, red.). “Wat hij zei? Dat we nog vier maanden hebben om kampioen te worden. De kans is groot dat ik aan het einde van het seizoen vertrek, maar eerst kampioen worden." De ploeg van Alfred Schreuder bezet momenteel de tweede plek in de Pro League achter Union Sint-Gillis. Lang postte later op de avond een story op Instagram dat hij 'trots is op zichzelf'. 'Wat de anderen ook zeggen'.

De aanvaller verliet het gala niet helemaal met lege handen. Lang sleepte de trofee voor ‘Goal van het Jaar’ in de wacht met zijn fraaie treffer tegen Waasland-Beveren. De buitenspeler ging middels een solo voorbij aan een aantal tegenstanders en schoot vervolgens raak in de korte hoek. "Op het moment zelf besefte ik niet dat het een fantastische goal was. Voor mij is zo’n doelpunt iets normaals. Maar daarna ging hij wel viraal.” Charles De Ketelaere werd voor het tweede jaar op rij uitgeroepen tot 'Belofte van het Jaar'.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Aan zelfvertrouwen uiteraard geen gebrek en alleen maar verontwaardigd zijn. Typisch onze Heer Lang! Geef de beste man gewoon felicitaties als een echte vent in plaats van dit soort uitspraken te doen. Wat een irritante gozer wordt (is) dit.

13 januari 2022 om 11:11

Waar zie jij een excuus staan in dit artikel?

13 januari 2022 om 11:13

Excuses daarvoor, ik verwoord het verkeerd. Scherp Lierse!

13 januari 2022 om 11:11

Denk dat Lang de verkeerde woorden kiest waardoor die per ongeluk en ongewild arrogant overkomt. Er is namelijk geen mens zo bescheiden als Lang🤣

13 januari 2022 om 11:16

Haha dan kiest hij toch in bijna iedere interview wel de verkeerde woorden, dat is ook knap! Het is gewoon zielig aan het worden van Lang. Jammer, want hij kan verschrikkelijk goed voetballen!

13 januari 2022 om 11:33

De woorden kiezen hem. Wellicht dat we gewoon wat woorden moeten schrappen zodat iedereen praat als Noa Lang.

13 januari 2022 om 12:11

Nee nee, alle woorden zijn haters en de woorden komen op zo’n manier bij elkaar dat Lang een slechte indruk maakt. The haters man…

13 januari 2022 om 11:15

Het is gewoon zijn stijl.
Ik merk dat ze met name in Amsterdam nogal negatief zijn omdat 'hun' Noa Lang het zeer goed doet bij een andere club.
Had Noa dit in Amsterdam gezegd dan was het 'amsterdamse Bluf' nu is het irritant....

13 januari 2022 om 11:18

@Prem_93 Vaak ben ik het niet met je eens Prem, maar hier heb je volkomen gelijk in. Ik denk dat de meeste van die mensen gewoon een beetje jaloers zijn.

13 januari 2022 om 11:19

@prem. Ik vond het destijds jammer dat Ajax hem verkocht inderdaad. Verschrikkelijk goede en leuke speler om naar te kijken op het veld. Daarbuiten helaas is het een eng mannetje. Hij zal zoals hij aangeeft echter niet veranderen. En dat heeft niks met mijn Ajax voorkeur te maken. Ik vertel gewoon wat ik zie Prem en geef gewoon mijn mening. Wat je zegt klopt dus (weer) niet, zoals eigenlijk zo vaak bij jou het geval is.

13 januari 2022 om 11:21

@Prem_93 dat zijn jou eigen woorden.
Niemand maar dan ook niemand is Hun bij ons en bij mij, hij was 1 van de zovelen.
Amsterdamse bluf of irritant staat er geheel los van, jammer dat jij op deze manier negatieve reacties uitlokt, ik mag Noa wel, zowel bij Ons als daar.

13 januari 2022 om 11:23

Prem dat lijkt me onzin. Ik ben voor psv en hoop dat alle Nederlanders het goed doen in het buitenland. Maar zo over jezelf praten vind ik walgelijk, wat ronaldo in het verleden ook vaak deed. Als je jezelf de beste vindt hoef je dat niet zelf uit te spreken, zeker na zo'n verkiezing waar gestemd wordt. Dan heb ik meer met spelers als kante en iniesta. Als je zo goed bent heb je dit soort onzin niet nodig.

13 januari 2022 om 11:24

Maar het zijn niet alleen Ajacieden die zich aan hem ergeren toch? Ik zie ook genoeg anderen die Feyenoord of PSV aanhangen die zich ergeren aan de maniertjes en het gedrag van Noa Lang. Het lijkt er op dat hij gewoon wilt dat mensen negatief over hem spreken. Er is niks mis met vinden dat je de beste bent, sterker nog voor een topsporter is dat alleen maar een goede eigenschap. Maar waarom nou weer zo reageren in de media? Zeg gewoon dat je de winnaar feliciteert en werk hard om hem dit seizoen te winnen. Zelfs als Cristiano Ronaldo, één van de 2 beste voetballers allertijden, zegt dat hij de beste is zijn er mensen die daarover vallen. Laat staan iemand als Noa Lang..

13 januari 2022 om 11:24

Hoezo, het is toch ook gewoon een beetje een vervelend mannetje? En dan dat geforceerde houdinkje waarbij hij heel hard roept dat het natuurlijk is. Zeggen dat het hem niet boeit wat mensen 'praten', maar wel na een goal zijn vinger op zijn mond leggen en zeggen dat 'mensen zelf wel weten wie hij bedoelt'. Ik vind het verschrikkelijk. Terwijl het vast geen onaardige gozer is, want teamgenoten zijn altijd wel goed met hem

13 januari 2022 om 11:26

En als Zlatan het zegt is het allemaal wel leuk?
Er wordt met twee maten gemeten dat is duidelijk.

Ik steun Noa Lang!

13 januari 2022 om 11:28

Nou ik kom niet uit Amsterdam, maar kan dit van niemand waarderen eigenlijk. Vind dat je best jezelf de beste mag vinden hoor, maar als je het niet eens kan opbrengen om de winnaar te feliciteren ben je wat mij betreft wel echt een naar ventje met narcistische trekjes.
En nee, "dat is een topprestatie" is geen felicitatie, hij eindigt die zin namelijk met 'maar ik was beter'..

13 januari 2022 om 11:28

Nee Prem, ook bij Zlatan is dit al jaren niet meer leuk. Tot een bepaalde hoogte kan het, maar ook Zlatan gaat daar regelmatig ruimschoots over heen

13 januari 2022 om 11:31

Zijn punt was dat als hij nog bij ajax speelden veel ajaxieden die zich nu ergeren, dan niet hadden gedaan en gezegd hadden dat is amsterdamse bluf. Dat iemand zich ergert aan hem is meer dan logisc natuurlijk.

13 januari 2022 om 11:32

Nee ook van Zlatan kan ik arrogantie of bijdehante opmerkingen niet waarderen. Heeft niks met Lang te maken, hij blinkt er alleen in uit. Ik kan het wel waarderen als iemand de opmerkingen zou maken met een knipoog, maar daar heb ik Lang nog niet op kunnen betrappen. Al heb ik het interview niet gezien, alleen gelezen. Het klinkt gewoon weer als de Noa Lang show. Ik doe alles op mijn eigen manier en kijk hoe ver ik ben gekomen. Wie weet hoe ver je zou zijn gekomen als je ook maar een beetje zou proberen ergens in te passen.

13 januari 2022 om 11:33

@prem, als je niks zinnigs te zeggen hebt, reageer dan gewoon niet. Hoe vaak ik wel geen berichten lees onder een artikel van Lang dat mensen het een akelig ventje vinden (uiteraard ook fans van andere clubs). Heeft helemaal niks met clubvoorkeuren te maken. Je probeert nu jouw mening door te drukken, maar het slaat nergens op. Zo praten over jezelf als Lang doet zorgt (terecht in mijn ogen) voor een heleboel weerstand. Zelfvertrouwen en bluf is prima, tot op zekere hoogte. Lang gaat daar nu wel flink overheen.

13 januari 2022 om 11:34

Noa Lang mist alleen nog een stropdas waar nummer 1 op staat

13 januari 2022 om 11:35

Bij Zlatan weet je nog steeds niet zeker of hij je voor de gek houdt. Bij Noa zit er geen humor in.

13 januari 2022 om 11:35

@ Yoda: nochtans zie ik op VZ voldoende comments als 'baas', 'eindbaas', 'legende',... en nog van die nietszeggende termen passeren, als er weer eens een artikeltje zelfverheerlijking van Zlatan gepubliceerd wordt.

13 januari 2022 om 11:38

Dit heeft weinig met jaloezie te maken hoor. Wat een engnek vind ik die gozer zeg.

13 januari 2022 om 11:43

@Prem
Had hij dit in Amsterdam gezegd dan hadden er weer een aantal gesproken over die arrogante Amsterdammers...Het is maar net hoe je het bekijkt en wilt bekijken

13 januari 2022 om 11:43

@PremMisschien omdat Zlatan het al jaren heeft waargemaakt? Noa Lang komt net kijken. Hij doet erg zijn best om cool over te komen, maar het is gewoon een arrogante kwal!

13 januari 2022 om 11:44

Nee hoor het heeft niets te maken met waar hij vandaan komt. Het heeft te maken met arrogantie, zelfoverschatting en niet de hand in eigen boezem steken. Ik vind Memphis net zo irritant, maar die wordt door Eindhovenaren weer de hand boven het hoofd gehouden. Ik denk dat Memphis en Noa allebei tallent hebben, maar dat hun attitude en ego ze in de weg zit.

13 januari 2022 om 11:44

Ten eerste vind ik het bij Zlatan ook niet echt leuk, maar bedankt dat je dat voor iedereen zo maar invult. Ten tweede druipt er bij Zlatan nog een zekere humor vanaf

13 januari 2022 om 11:46

Ajaja: Zlatan was zo al op zijn 17de, toen hij nog alles te bewijzen had. Zo weigerde hij een aanbod van Arsene Wenger himself om een week mee te trainen bij Arsenal want 'zlatan moet zich aan niemand bewijzen'. Tja..

Dan valt Noa nog best wel mee denk ik.

13 januari 2022 om 11:59

@thenry, Klopt. Ieder zo zijn smaak. Die van mij is het niet.

13 januari 2022 om 12:45

ik kom uit Rotterdam, de meeste hier vinden het ook een zielig mannetje.

13 januari 2022 om 12:48

@prem: Zlatan heeft ook recht van spreken. Lang (nog) niet.

13 januari 2022 om 13:25

Ik vind de arrogantie en maniertjes van Lang ook stuitend, maar Prem heeft wel een punt hoor.

Toen Justin Kluivert net kwam kijken bij Ajax had die soortgelijke praatjes, ik herinner me nog quotes van na een wedstrijd tegen PSV waarin hij zichzelf ook helemaal de hemel in prees. Vonden de Ajax-fans destijds heerlijk, toen was het Amsterdamse bluf en branie waar we maar tegen moesten kunnen. Maar als dat soort spelers hun shirt niet (meer) dragen beginnen ze zich er ook aan te irriteren, zo blijkt haha...

13 januari 2022 om 13:27

@toontjelager, bedankt en klopt.
Het aantal reacties wat het teweeg brengt zgt ook genoeg in mijn optiek.

13 januari 2022 om 13:55

Welnee Prem. Ik ben Ajax supporter en vind het hartstikke mooi voor hem dat hij het zo goed doet.

Zijn gedrag is alleen genant. Of dat nou bij Ajax is of ergens anders.

13 januari 2022 om 14:03

Ja, Want Noa Lang kun je ook echt vergelijken met Zlatan ?!

Hebben ongeveer net zoveel gepresteerd in hun leven.

13 januari 2022 om 14:10

Ja jaloers, tuurlijk. Die haters moeten misschien even naar de jealie-school om het af te leren.

Of vinden mensen het op zijn zachts gezegd misschien heel apart dat iemand die een ontzettend leuk leven kan hebben in zijn situatie dat overduidelijk helemaal niet heeft? Maar dat vooral aan de buitenkant wel wil uitstralen.

Ik weet dat de een nu eenmaal meer zelfreflectie, en daardoor zelfverzekerdheid, heeft als de ander. Masr het kan toch niet volledig ontbreken bij mensen? Ben een overwegend linkse jongen, maar krijg toch rechtse gedachtes bij de opvoeding die sommige (niet) krijgen. Die ligt in handen van God zeker. En als ik naar de wereld om me heen kijk vertrouw ik die niet helemaal.

13 januari 2022 om 15:02

@nymus

Ik vind het altijd wel frappant dat er over "haters" gesproken wordt, als je een afwijkende mening hebt. 80% van alle reacties hier vindt de commentaren van Lang stuitend. En als je er objectief naar kijkt zijn ze dat ook! Dit heeft niets met zelfverzekerdheid te maken. Ook al denk je zo (wat al bijzonder zou zijn....) dan nog zeg je het niet. Je speelt net een jaartje op het hoogste niveau!

13 januari 2022 om 15:41

Eerlijk is eerlijk, bij Zlatan zijn er ook gigantisch veel mensen die er om lachen en het volslagen van de pot gerukt vinden, mij incluis..

13 januari 2022 om 15:42

Dat moet meneer helemaal zelf weten, hij mag dat roepen. Je hebt wat mij betreft helemaal gelijk met het ‘haters’ gedeelte, dat is altijd makkelijk roepen. Hij of zij zegt daarmee eigenlijk dat, ondanks alles, je nooit zult (kunnen) veranderen. Dat is een arme gedachte..

13 januari 2022 om 16:15

73 likes krijgt dit, en dan noemen ze het ajaxzone zelfde zo'n scheve opmerking gezien. Lang werd i Amsterdam ook al gigantisch bekritiseerd vanwege zijn maniertjes. Hier was iedereen hem liever kwijt dan rijk. Had hij anders basis gestaan op tadic z'n plek? Denk 't niet he. Zijn transfer heeft voor alle 3 de partijen perfect uitgepakt.

13 januari 2022 om 20:27

@Prem_93 Zlatan heeft wel “ietsjes” meer gepresteerd dan Noa Lang. Met alle respect meneer Lang speelt in de Belgische competitie. Gewoon feliciteren en “blij” zijn met de 2e plek in zijn nog prille carierre..niet gaan roepen ik ben de beste..laat anderen dat voor je doen. Al moet ik toegeven dat het bij Zlatan ook irritant begint te worden dat ie een “God” of een “Leeuw” is zogenaamd🤢

13 januari 2022 om 11:51

Hij heeft hem gewoon gefeliciteerd en heeft nog een smsje gestuurd. Verder is dit natuurlijk wat arrogant, maar tegelijk ook gewoon de waarheid. Ik vind dit nu ook niet zo schandalig of zo maar het is Noa Lang dus de media en zijn tegenstanders blazen het weer op. Hij was effectief de beste en het is onvoorstelbaar dat hij achter Onuachu is geëindigd na zo een jaar, enfin het maakt niet zoveel uit. De focus moet op de titel liggen nu, en in het verleden trad er bij de winnaar al eens decompressie op. Dus dat hebben we alvast vermeden.

13 januari 2022 om 11:56

Onvoorstelbaar, waarom? Onuachu heeft de hele competitie aan diggelen geschoten. Lang heeft het ook goed gedaan, maar onvoorstelbaar...?

13 januari 2022 om 12:15

Zie rmijn reactie verder naar onder. Het gaat over hoe goed en hoe constant een speler was gedurende een jaar. Onuachu was dan niet eens de nr. 1 van zijn eigen ploeg, want dat was Ito. En Lang was toch zeker ook heel wat constanter, heeft zich Europees ook getoond itt Onuachu... Maar ja, het is wel duidelijk dat men alleen naar doelpunten kijkt. Daarom bijvoorbeeld ook dat iedereen Lewa naar voren schoof, terwijl mijn inziens Salah en Benzema toch echt beter waren. Alleen deed Benzema het bij een archislechte ploeg, een Lewa bij de beste ploeg ter wereld in de 3de competitie. Ik heb die doelpuntendiscussie al zo vaak gevoerd hier, ga er niet te veel woorden meer aan vuil maken. Tot slot nog dit: vind het frappant dat men naar die 34 goals blijft wijzen uit 20-21, terwijl er een heleboel daarvan in 2020 werden gemaakt en dus niet meer van toepassing zijn voor deze verkiezing. Verander het concept dan toch gewoon, en reik de prijs uit in juni.

13 januari 2022 om 13:12

@bonjovi
Als je kijkt naar de ploeg waarin een speler speelt dan kan je toch wel zeker dat Club een betere ploeg is dan Genk. Dat maakt de prestatie van Onuachu alleen maar beter .

13 januari 2022 om 13:14

Maar het hele ‘Lang heeft zich ook Europees getoond’ is totaal niet relevant voor een prijs voor beste speler in de Belgische competitie. Onuachu heeft gewoon enorm veel doelpunten gemaakt en dat is iets dat doorweegt. Daarnaast is het natuurlijk ook gewoon een populariteitswedstrijd en daarbij heeft het gedrag van Lang geen positieve invloed op iedereen die niet club Brugge minded is.
Zelfs al kijk je neutraal het is toch iets wat stoort.
Desalniettemin zou ik deze prijs niet (meer) al te serieus nemen… het is een prijs van HLN…

13 januari 2022 om 13:51

Genk heeft een team dat amper tot niet moet onderdoen voor Brugge, gewoon veruit de tweede beste selectie van België.

13 januari 2022 om 13:57

“Gewoon de waarheid”

Kom op man, dat bestaat toch niet bij zoiets als een verkiezing van de beste speler? Dat is per definitie subjectief.

13 januari 2022 om 14:01

Euh Onuachu was zeker en vast de beste van de ploeg. Onze beste spits ooit. Ito is ook sterk natuurlijk maar Paul heeft de wow factor iets meer.

13 januari 2022 om 14:12

@ Veloszo: de Gouden Schoen is al sinds jaar en dag een prijs van Hln... Ergens is die prijs zijn waarde wel wat verloren want vroeger was het iets waar echt naar uitgekeken werd en had die echt wel een waarde hoor.

Ik heb zo wat het gevoel dat sinds de uitzending van het gala bij VTM zit, de schoen veel van zijn glans verloren is. De shows die VTM er van gemaakt heeft zijn simpelweg tenenkrommend slecht, gisteren was daar weer een voorbeeld van (heb enkel de laatste 10 minuten gekeken).

13 januari 2022 om 14:19

@thenry_228 Idem voor mij. Hier kwam het ook enkel op omdat mijn vrouw intussen in de zetel lag te slapen en ik geen zin meer had om iets anders te zoeken om te kijken .
Ik denk dat we hetzelfde gevoel hebben over deze prijs en de organisatie ervan.
VTM en HLN staan beide bekent om eerder voor sensatie dan voor kwaliteit te gaan. Dat zij dan de ooit zo prestigieuze goudenschoen organiseren, zegt meer dan voldoende

13 januari 2022 om 16:06

Ja... Het enige wat gisteren goed was, was die reportage van die 72 jarige scheidsrechter. Dat was echt mooi om te zien, respect voor de man.

Verder was het weer niet om aan te zien. Haal Jan Mulder en Rik Verheye toch ook eens van dat scherm aub.

13 januari 2022 om 12:47

Lang begint een hele slechte Zlatan imitatie te worden.

13 januari 2022 om 14:12

En Zlatan zelf is dan al jaren een slecht karikatuur van zichzelf

13 januari 2022 om 16:03

Wat doen we dan met arnautovic? Gaat die dan naar plek 3?

13 januari 2022 om 16:04

@thenry: Nee hoor. Met zijn staat van dienst heeft hij alle recht van spreken.

13 januari 2022 om 14:13

Zelfvertrouwen?? Dat heet juist onzekerheid

13 januari 2022 om 14:43

Als je beetje België volgt is het duidelijk dat hij de prijs is misgelopen door zijn attitude en niet vanwege sportieve prestaties. Los van dat degene die hem gewonnen heeft topscorer is geworden ook een geweldige prestatie neerlegt. In Belgie kijken ze vanwege alle schandalen in de top van het voetbal vaak ook naar de voorbeeldfunctie. Lang is nu nou eenmaal een irritant kind die tegen de basis zat bij Ajax. Dan is het ook vanzelfsprekend lijkt mij dat hij de competitie een beetje kapot speelt gezien het team waar hij vandaan komt. Je praat dan toch wel over een paar klassen verschil.

13 januari 2022 om 16:55

Dat vind ik persoonlijk nogal een discutabele analyse van de zaken.

13 januari 2022 om 20:24

Welk team in Belgie zou het Ajax waaruit noa lang kwam verslaan of lastig maken?

Dit heeft hij toch niet echt gezegd mag ik hopen. Het is toch geen rare winnaar als je er 33 maakt in een jaar bij Genk. Dat is knapper dan Lang zijn prestatie bij Brugge.

13 januari 2022 om 11:17

Want dat zou je verbazen bij Lang? Wat een kwal is dat zeg. Ik hoop voor hem dat hij ooit volwassen wordt. Als hij presteert wordt dit nog van hem gepikt, maar zodra hij een paar wedstrijden minder speelt ligt zijn hoofd op het hakblok.

Die jongen doet zo zijn best om bij niemand sympathie op te wekken. Gaat gewoon tegen werken in je carriere, hoe goede voetballer je ook bent. En dat aspect valt ook wel mee bij Lang. Doet alsof hij een soort jonge blonde versie van Neymar is. Leuke voetballer, maar niks meer en minder. En met zijn attitude zie ik hem ook niet heel veel beter worden.

13 januari 2022 om 11:12

Moet zeggen lukt ook nog vrij aardig haha

13 januari 2022 om 11:14

pro tip: als het je niet bevalt wat hij zegt, te zeggen heeft of zich gedraagt.. Lees dan geen artikelen van of over Noa Lang. ipv altijd maar zeiken om wat die jongen zegt of doet. Hij heeft groot gelijk, kijk hoe ver hij het al geschopt heeft met zijn gedrag/persoonlijkheid. waarom zou hij in godsnaam geven om wat jij denkt of zegt. Laat die jongen lekker met rust als je je aan hem irriteert

13 januari 2022 om 11:18

Ja laten we inderdaad stoppen met onze mening geven over een voetballer op een openbaar voetbalforum.

13 januari 2022 om 11:21

Dat zeg ik niet. maar geef dan je mening over zijn voetballende kwaliteiten, aangezien je aankaart dat dit een voetbalforum is. Ga niet lopen janken op zijn persoonlijkheid. niemand is hetzelfde. Als je je stoort aan zijn gedrag, skip het gewoon en lees een ander artikel. zo simpel is het.

13 januari 2022 om 11:21

De beeldvorming omtrent die jongen hier op VZ helpt het ook niet natuurlijk. Als je altijd het negatieve belicht dan wordt dat wordt dat na verloop van tijd het dominante beeld over een persoon.

13 januari 2022 om 11:22

Hij mag toch gewoon zijn mening geven over Lang? Of mag je alleen positief zijn over hem? Anders een pro-tip voor jou, negeer de reactie van Blindevogel. Je doet net alsof zijn gedrag/persoonlijkheid een handicap is, met je 'kijk hoe ver hij geschopt heeft'. Dat hij kan voetballen ziet iedereen wel, maar het is toch ook gewoon een misselijk mannetje. Dat interview laatst waarbij die over haters begon was mega tenenkrommend. Nu ook weer, vind zichzelf helemaal de golden boy. Ik vind het juist goed dat mensen kritisch hierover zijn. Stel je voor dat dit de nieuwe norm wordt, moet er niet aan denken.

13 januari 2022 om 11:26

Maar dit artikel gaat over wat Noa Lang allemaal wel niet vindt van zichzelf. Dan mag iemand toch best aangeven dat dat bijzonder frappant is. Tevens geeft Blindevogel ook aan dat dit niet gepaard gaat met wat hij vindt een; “leuke voetballer, niks meer en niks minder.”

13 januari 2022 om 11:31

@Lierse1997, Noem eens een paar positieve dingen over Lang zijn gedrag? Ik zie ze namelijk niet. Prima voetballer hoor, maar in de Eredivisie was het niks bijzonders. Hij heeft zich prima ontwikkeld, maar speelt met alle respect in een hele matige competitie. Ik zie hem niet slagen bij een Dortmund oid komend seizoen. Aan zulk soort clubs zit hij zelf wel te denken gok ik. Als je daar niet presteert en je zo gedraagt als een ontzettend asociale vervelende gozer, lig je er zo uit.

13 januari 2022 om 11:31

Alleen wordt hier helemaal niet alleen het negatieve belicht Lierse. Als Lang uitblinkt tegen PSG wordt het ook breed uitgemeten. Als Lang genomineerd wordt voor deze prijs wordt het ook vermeld. Lang zelf doet alleen structureel hele nieuwswaardige oliedomme uitspraken. Dan kom je ook vaker negatief in het nieuws maar dat is niet de schuld van VZ maar van Lang zelf.

13 januari 2022 om 11:39

@messi: 'hij heeft zich prima ontwikkeld, maar speelt met alle respect in een hele matige competitie'

Tja, hij komt evengoed uit een hele matige competitie

13 januari 2022 om 11:58

LeMessias, zo kun je ook bij jouw reactie stellen: pro tip, als het je niet bevalt wat iemand hier reageert, ga er dan niet op in

13 januari 2022 om 12:08

@THenry_228, Klopt, de Eredivisie is ook niet zo bijzonder. Imo trouwens nog wel beter dan de Belgische maar dat terzijde. Hij heeft indruk gemaakt tegen PSG thuis, maar voor de rest heeft Lang sportief toch niet extreem veel laten zien op een hoog niveau?

13 januari 2022 om 12:21

8 van de 10 berichten over lang zijn uit de context getrokken citaten of interviews met een negatieve lading. Als je de beeldvorming van VZ moet volgen dan zou letterlijk heel België een hekel hebben aan lang en alles wat hij doet breed uitgesmeerd worden, nu komt echter een geheimpje: dat is helemaal niet zo. Voetballend is hij top, dat daar wat kinderachtige maniertjes bijkomen is dan maar zo.

En het artikel over zijn favorietenrol bij de gouden schoen of een artikel of zijn geweldige prestaties en cijfers bij Brugge de afgelopen seizoenen ben ik niet tegengekomen eerlijk gezegd.

13 januari 2022 om 12:31

En ook het feit dat Lang gewoon een berichtje naar Onuachu gestuurd heeft (heeft Onuachu zelf aangegeven) om hem te feliciteren wordt hier niet vermeld. En dergelijke kleine details die het beeld over iemand wat kunnen aanpassen, worden wel vaker toevallig niet benoemd in artikels.

13 januari 2022 om 12:46

Een sms'je is netjes, maar dat doet niks af aan zijn reactie in het interview. Beginnen met felicitaties richting de winnaar is toch gewoon het eerste wat je doet, normaal gesproken. Hoe oneens je er ook mee bent. Iets met fatsoen.

13 januari 2022 om 13:10

Hij geeft zijn mening gewoon en heeft tegelijkertijd ook gewoon respect voor Onuachu. Gaan we hem nu echt aanvallen omdat hij dat privé betuigt in plaats van dat openbaar te doen?

13 januari 2022 om 12:34

Dat hij van zichzelf zegt dat hij de prijs wel verdient valt nog ergens te verdedigen. Ik snap alleen niet waarom hij nu weer nodig vind om er een, ik tegen de rest verhaal van te maken. Die jongen ziet echt achter elke boom een vijand. Lijkt me zwaar om zo door het leven te gaan.

Heeft deze jongen, geen familie, psycholoog, zaakwaarnemer die hem iets van verstand kan bijbrengen. Hij maakt het zichzelf zo ongelooflijk moeilijk met deze domme uitspraken. Je krijgt bijna medelijden met die jongen.

13 januari 2022 om 12:08

Ja dat vraag ik me dus ook af. Zou er nu niemand in zijn directe omgeving zijn die iets in de trant van 'noa, hoe ging dit nou voor jouw gevoel?' tegen hem zegt? Hij heeft dit soort uitspraken ook helemaal niet nodig, zijn voetballende kwaliteiten zijn echt wel duidelijk.

Qua zelfvertrouwen zit het wel goed bij Lang zo te lezen...

13 januari 2022 om 11:12

Is vooral een grote act naar de buitenwereld om zijn onzekerheden te verbergen heb ik het idee.

13 januari 2022 om 11:49

Exact, als het je écht allemaal geen reet interesseert wat de media en volgers etc over je roepen, was je er niet steeds mee bezig. Iets met contra indicatie. Kenmerk van een jong iemand die worstelt met de gevoelens die horen bij de leeftijd, neemt niet weg dat het erg irritant is.

13 januari 2022 om 11:53

Exact dat Barcalover. De onzekerheid spat er gewoon vanaf en dat compenseert hij door extreem stoer te doen. Het probleem is dat het gewoon een naar mannetje is die denkt heel goed te zijn. Het is een prima speler voor Brugge maar echt veel hoger zie ik hem nit slagen om eerlijk te zijn. Daarnaast gun ik het hem ook totaal niet

13 januari 2022 om 11:54

Inderdaad. Altijd roepen dat het hem niet interesseert wat anderen van hem zeggen en denken maar vervolgens wel altijd erop reageren met gebaartjes en bij zijn manier van juichen. Het IQ van visstick helaas.

13 januari 2022 om 15:18

Nederlanders zijn BETA mannen dat zie je in de dagelijkse leven. Die kunnen niet tegen types als Noa.

Het ging tussen Onuachu en Lang uiteindelijk en dan kan je hem wel geven aan Onuachu, al verdient die het minder op basis van zijn eerste seizoenshelft dit jaar die gewoon niet goed genoeg was.

13 januari 2022 om 11:25

bwa, toch opnieuw 12 goals gemaakt en vorig jaar 34 goals. Zoveel goals is LANG geleden. ;-)
En hij liet Bongonda en consoorten zoveel beter spelen.
En alleen al om die arrogantie af te straffen vond ik het een goeie winnaar. :-)

Toen hij naar Belgie verhuisde las je hier dat hij iets aan zijn houding moest doen enzo, en ik dacht " zo erg kan dat nu ook niet zijn" . Maar het is echt erg, op het hatelijke af zelfs.
Als je ziet wat zijn reactie is wanneer ze Onuachu tot winnaar roepen, zo onrespectvol. Hij was bezig dat hij zeker ging vertrekken, maar vraag me soms af of de clubs ook naar zijn maniertjes kijken want dan heeft hij een groot probleem.

13 januari 2022 om 12:23

Je moet maar de helft van vorig jaar meerekenen want dat zijn de criteria voor de gouden schoen. En dit seizoen verwijzen naar de goals is scorebordjournalistiek. Vergeleken met zijn vorig seizoen, dat echt top was begrijp me niet verkeerd, is het dit jaar slecht. Daar veranderen een aantal penalties niets aan.

13 januari 2022 om 11:59

Ik had eind vorig seizoen hier al eens de berekening gemaakt. Zonder penalties had Lang net iets meer (goals + assists)/minuten. Onuachu had 34 goals maar Lang was niet minder beslissend dan hem in 20/21. Sowieso is het onnozel om bij deze verkiezing nog constant naar die 34 goals te verwijzen want een heleboel dateert al uit 2020. In de tweede jaarhelft van 2021 was Lang al helemaal een stuk beter en is er geen enkele discussie lijkt me. Lang heeft Brugge kampioen gemaakt, Europees veel en veel meer getoond, international geworden, beslissender geweest in 2021 (heb zelf de berekening niet gemaakt maar volgens HNB) en was overall gewoon de betere speler. Dit systeem is zo fout en deze uitslag simpelweg onterecht, maar goed het scheelt dat ik nooit wat om de gouden schoen heb gegeven. Onuachu feliciteren met zijn uitstekend seizoen, en de knop omdraaien. Denk dat vooral CdK ontgoocheld zal zijn, Lang had dit vast zien aankomen want hij verliest puur door zijn impopulariteit en het feit dat de Brugge spelers van elkaar stemmen afnemen.

13 januari 2022 om 12:24

En zo een Undav die eindigt dan op 40 punten van Lang en de ketelaere, dat toont het failliet van die prijs wel gewoon aan natuurlijk. Een speler die een half seizoen in eerste klasse speelt.

13 januari 2022 om 14:10

Ach een beetje zelfoverschatting hoort bij Brugge. Gelukkig is ons Belgisch talentje CDK nuchterder. Ik hoop dat hij een goede club uitkiest.

13 januari 2022 om 16:07

Cdk leek enorm ontgoocheld maar komt er wel bovenop Jim, die mocht uiteindelijk de hoofdprijs mee naar huis nemen. Ze had een zwart kleedje aan 😉

14 januari 2022 om 18:48

Ja die zag er wel goed uit. KDB had ook gene schoen en ge ziet... achja profvoetballer v h jaar kan nog.

Lekker nuchter en bescheiden die noa.

Ergens ook niet eens zo heel erg dat iemand zichzelf is en zich uitspreekt, anders had je weer een standaardreactie van 'volgend jaar gaan we er weer voor!'.

Kan me er iig niet meer aan storen.

13 januari 2022 om 11:15

Ik stoor mij er ook niet echt aan en vind het juist mooi als iemand zo zeker is van zich zelf. Maar bij Lang heb ik vaak het idee dat het een grote act is om zijn eigen onzekerheden te verbergen. Grootheden zoals M. Jordan en Mohammed Ali, bij hun wist je dat ze het 100% wisten in hun hoofd en het ook echt uitstralen. Conor had dat in het begin van zijn loopbaan ook, die overtuiging in jezelf dat het tegenstanders onzeker maakt, ik kan er echt van genieten.

13 januari 2022 om 11:22

Het lijkt inderdaad niet oprecht, waar een mcgregor het ook deed voor de hype en de psychology lijkt het bij noah idd meer gebakken lucht.

Maarja als hij er blij mee is🤷‍♂️ wie weet vind de jeugd van tegenwoordig het wel stoer ofzo

13 januari 2022 om 11:26

Lus Mcgregor deed het voor de hype maar de Mcgregor van de eerste jaren was ook echt heel overtuigd van zijn kwaliteit. Bedoel het feit dat je een aantal keer voorspelt hoe een wedstrijd zal gaan en dat ook uitvoert. Ja misschien is het vaak geluk geweest, maar hij dwingt dan wel heel vaak geluk af. Bij Noah neem ik het niet serieus, misschien iets te vaak interviews van Zlatan gekeken en is hij daar te veel in gaan geloven.

13 januari 2022 om 11:26

Maar daar zit dan ook het verschil in. Michael Jordan, Mohammed Ali, Conor mcGregor, C. Ronaldo hebben zelfvertrouwen. Écht zelfvertrouwen.
Noa Lang is zo onzeker als een mens kan zijn. Zijn hele gedrag straalt onzekerheid uit, en dit compenseert hij door zich op deze manier te uiten. Een beetje als een tienertje wat indruk op de grote jongens wil maken.
Natuurlijk ken ik hem niet persoonlijk, maar met hoe dik hij het erop legt....

13 januari 2022 om 11:27

@barcalover: Zlatan is ook zo een voorbeeld.

Conor ben ik deels met je eens. Die had dat in het begin van zijn carriere maar ondertussen is het ook maar een act hoor. Die is ondertussen meer businessman dan sportman maar geef hem eens ongelijk...

13 januari 2022 om 11:38

Thenry_228 Zlatan ook een mooi voorbeeld ja, maar die draaide te veel door haha. Conor zeker echt vooral in begin van zijn carriere. Eigenlijk tot dat boksgevecht tegen Floyed. Maarja zoals Conor zei: ''wie zou er niet rond dansen in een boksring voor 100 mil'' Logische stap destijds, vanaf dat moment helaas bergafwaarts gegaan. De echte honger is weg.

13 januari 2022 om 12:19

:thenry_228: Zlatan doet het grotendeels nog met een knipoog. Ik denk dat het bij hem echt meer een act is. Ik vind Zlatan niet grappig, het is niet mijn humor (op enkele uitzonderingen na), maar het is bij hem heel anders dan bij Noa Lang.

Lekker toch, die bravoure. Met Lang is het nooit saai. En laten we wel wezen: hij laat wel degelijk zijn voeten spreken daar.

13 januari 2022 om 11:16

@Jansen Joenite Eindelijk iemand die het ook niet erg vindt haha. Dit waardeer ik ook gewoon, beter dan al die mediatraining die de meeste spelers hebben gehad. Lang zegt tenminste wat hij vindt en draait er niet omheen.

We kunnen het erover blijven hebben en iemand als Lang is een bindende factor als we ons lekker gemeenschappelijk willen voelen en willen ergeren aan iemand, maar sommige mensen hebben nou eenmaal zo'n karakter nodig om ver te komen. Je kunt je je araan ergeren, maar wat voor zin heeft het. Zoals hij zegt verandert hij toch niet. Die maniertjes en uitspraken enzo kan me gestolen worden, als ik puur kijk naar zijn spel, dan vind ik het een leuke speler die ook nog wel kan groeien. Hij doet me denken aan de jonge Ribery van Galatasaray en Olympique Marseille. 5 mislukte acties maar je dan niet verstoppen maar gewoon de 6e keer weer proberen en dan een geniale goal of voorzet.

Hij zou ook kunnen zeggen: "zowel Paul Onuachu en ik hebben een geweldig seizoen gehad, dus het was een dubbeltje op zijn kant wie er met de Gouden Schoen vandoor zou gaan. Bij deze wil ik Paul van harte feliciteren."

13 januari 2022 om 11:30

Hoor je Lang al zoiets politieks correct zeggen? 😂
Overigens wel met je eens.

13 januari 2022 om 11:32

Media training 1.0

En dan krijg je weer tal van opmerkingen dat hij open deuren intrapt en niets inhoudelijk zegt.

13 januari 2022 om 11:35

Of hij kan ook zeggen "Ik ben de beste"

Lang vindt zichzelf niet arrogant, maar gewoon de beste

13 januari 2022 om 12:18

Precies, wij zien het allemaal verkeerd! Maar hij kan zichtzelf nog zo goed vinden, er is maar 1 buitenspeler die altijd beter blijft dan Lang....

13 januari 2022 om 14:15

Kleiner van postuur, maar groter qua talent. De Roemeense wervelwind!

Onuachu verdient het gewoon. 33 doelpunten, hele puike prestatie. Hij heeft het meer bij Genk moeten laten zien dan Lang bij Brugge, die gewoon een betere ploeg hebben en waar het dus ook makkelijker is.

Verder: hij komt wel erg onsympathiek over zo. Ik snap wel dat sommige mensen hem niet mogen om de manier zoals hij is, maar goed.

Verder: kampioen worden en volgend jaar een transfer maken. Dat zijn nog eens uitspraken. Staan gewoon op een prima achterstand op de verrassing in België momenteel. Verder moet ik nog maar eens zien welk team zich wilt versterken met Lang.

Denk persoonlijk niet dat hij de absolute top gaat halen. Ik denk echt dat de max het niveau van een club Valencia/villareal gaat worden. Niet erg, maar ik denk dat Noa dat zelf niet in ziet.

13 januari 2022 om 11:33

Noa Lang is nog jong met zijn 22 jaar.
Niet alleen de clubkeuze is belangrijk, maar ook de trainer.

De trainer van Brugge kan goed met hem omgaan en weet hem te managen. Het lijkt me toch een excentrieke jongen die een andere aanpak nodig heeft dan andere voetballers. Een type trainer als Schmidt zou naar mijn idee niet werken.

Ben benieuwd naar welke club hij gaat vertrekken na dit seizoen.

14 januari 2022 om 09:43

Ik ben vooral benieuwd welke club zijn handen wilt branden aan Lang. Hij zal namelijk ook niet de goedkoopste speler zijn om aan te trekken. En dat in combinatie met zijn gedrag/trekjes, lijkt mij toch wel een risico.

Zoals jij ook al aangeeft: een manager moet hem wel kunnen raken. Het moet klikken. Als dat niet zo is, kan je net zo goed een vuilniszak opstellen, want dan doet Lang waarschijnlijk niks goeds voor je.

Hij doet wat hij wil!

Bijna bijzonder dat je iemand werkelijk niks meer gaat gunnen terwijl je hem niet kent en enkel kent van een paar interviews

Ik ga waarschujnlijk afgeschoten worden maar wat ik hier mooi aan vind is toch dat die jongen zich (ogenschijnlijk) door niemand van de wijs laat brengen en volledig zichzelf is. Hij heeft schijt aan alles en iedereen en zeker in een wereld waarin de media hun best doen om altijd het meest negatieve van een verhaal uit te lichten verandert hij voor niemand. Het is niet netjes maar het is wel echt zoals ik ernaar kijk. Misschien kalmeert ie wat met een paar jaar.

13 januari 2022 om 11:35

Ik denk dat hij juist niet zichzelf is. Hij voert juist een grote act op. Wilt als een soort stoere jongen , straatschoffie gezien worden, terwijl hij als klein jochie al op de duurste vakanties ging tussen de profvoetballers.

13 januari 2022 om 12:29

@maurits12 jij denkt dat hij volledig zichzelf is en schijt aan alles en iedereen heeft?
En toch reageert ie op elke opmerking over zijn gedrag ipv dat ie gewoon zn schouders ophaalt en doorgaat met wat hij wil doen.
Nee, hij is heeeeel druk met een act, houding en uitstraling. 1 grote poppenkast.

13 januari 2022 om 16:08

@nederland79 daar heb je wellicht een punt. Maar bij mijn kennis reageert hij altijd op dezelfde manier. Ik zie het als een middelvinger naar de "haters" bij gebrek aan een betere term. Als hij er echt zo mee zou zitten zou dat toch ook wel terug te zien zijn in zijn spel? Ik denk dat ie het heerlijk vind en dat hij bij wijze van spreke niet kan wachten tot hij weer wat controversieels kan zeggen om weer iedereen op de kast te jagen. Wellicht is het onzekerheid maar hij laat zijn voeten in ieder geval spreken dus wederom denk ik wel dat dat meevalt. Ik ben heel benieuwd waar hij gaat eindigen iig! Vond het qua talent toch erg jammer dat ie weg ging/moest bij ajax

Zoals gewoonlijk weer een tenenkrommend slechte show van VTM (vlaamse televisie zender, voor de NL bezoekers), met als dieptepunt het 'interview' tussen Gilles De Bilde en Radja Naingolan. Gilles De Bilde, die ooit een speler op het veld een oogkas breuk heeft geslagen en voorts allesbehalve een onberispelijk verleden heeft, vond het nodig om Naingolan te vragen naar zijn akkefietjes op en naast het veld. De Bilde is de laatste die Radja moet aanspreken over zijn gedrag maar bon... journalistiek, niveau VTM.

Ook het stukje van het 'interview' waar Radja gevraagd wordt naar zijn uitspraken over Noa Lang (radja zei dat Noa verschrikkelijke maniertjes heeft) was ronduit genant... Een Radja die een pogingd doet om uit te leggen dat hij het niet slecht bedoelde maar uiteindelijk gewoon weer hetzelfde zegt... Het gezicht van Noa Lang op Radja zijn woorden sprak boekdelen.

Oneachu is natuurlijk een terechte winnaar, ondanks zijn mindere vorm van de laatste maanden. Het is natuurlijk logisch dat Noa Lang teleurgesteld is maar met dergelijke uitspraken moet hij toch voorzichtig zijn.

Wat een verschrikkelijke gozer zeg, wat is de opvoeding daar misgegaan. Ook al zou hij in de wereldtop topscoorder worden dan nog niet bij het Nederlands Elftal halen wat mij betreft. Walging is het enige juiste woord.

13 januari 2022 om 11:30

Ik denk dat meer spelers zo zijn als Noa Lang, alleen zij vertonen die houding meer stiekem en achter de schermen. Ik denk dat je dan verrassend weinig spelers zal overhouden om te selecteren voor het Nederlands elftal.

13 januari 2022 om 12:27

@kraanvogelaar nee, je snapt het dus niet. Hoe iemand is maakt niet zoveel uit, hoe iemand zich gedraagt wel.
Ook een eikel kan zich best netjes gedragen, maar Lang probeert dat niet eens.

"voor mij is zoã¢â‚¬â„¢n doelpunt iets normaals." hahaha. Deze gozer is zijn eigen versie van Jiskefet. Op een dag is hij zestig en dan zal hij hoofdschuddend terugkijken op zijn eigen uitspraken.

Toen ik dit artikel in de desbetreffende krant HLN las, was ik er vrij zeker van dat als VZ hierover iets zou postte, ze bepaalde elementen zouden weglaten en dat hebben ze ook gedaan. Als je het originele artikel gelezen zou hebben dan staat er duidelijk in dat Noa Lang bepaalde zaken met een knipoog of een lach heeft gezegd. Dat betekent natuurlijk niet direct dat hij het allemaal niet zou menen, maar dat komt in ieder geval een stuk minder arrogant over. Wat mij betreft zorgt het artikel van VZ er alleen maar voor dat Lang enkel en alleen als arrogant gezien kan worden.

13 januari 2022 om 12:26

Het is wel duidelijk dat er een negatief sfeertje rondom hem gecreëerd wordt, wat interessant is natuurlijk. Negatieve topics over hem ontploffen altijd met reacties van bevooroordeelde mensen die hem niet op de voet volgen.

13 januari 2022 om 13:38

Inderdaad zoals je nu kan zien, is dit artikel enorm populair onder de gebruikers hier, zowel onder de fans van Lang als zijn criticasters haha. Ik vat zijn uitspraken niet zo hard op en hoop dat hij in het restant van het seizoen kan bewijzen dat ook hij een verdiende winnaar van de Gouden Schoen had kunnen zijn, niettemin ik het Octopus Paul ook enorm gegund heb. Ik als Antwerp supporter zou maar al te graag een speler zoals Lang in mijn team willen hebben.

13 januari 2022 om 14:15

Ja Lang is niks t o v Lamkel Ze qua attitude.

13 januari 2022 om 16:02

Ik weet niet of je het sarcastisch of ironisch bedoeld, maar niemand in de Belgische competitie kan Lamkel Zé qua slechte attitude overtreffen. Geef mij dan maar een persoon zoals Lang die wel de nodige sportieve prestaties levert en zich niet als de meest complete idioot op én af het veld gedraagt.

13 januari 2022 om 16:56

Lang is gewoon hetzelfde als Bongonda, alleen presteert die een stuk minder.

Jezelf zijn is zo overschat. Als je een totale lul bent, kan je dat beter gewoon maskeren.

13 januari 2022 om 12:35

Het kan erger. Je hebt ook nog het type Dirk Kuyt die allemaal populistische dingen roepen om een wit voetje bij de buhne te halen. Die vinden bv elke club waar ze op dat moment onder contract staan de mooiste club ter wereld

13 januari 2022 om 13:04

Liverpool is natuurlijk wel een van de mooiste club van de wereld laten we eerlijk zijn.

13 januari 2022 om 17:55

Ik denk dat Dirk Kuyt in ieder geval van zichzelf weet dat ie een act op voert. Bij Noa krijg je soms het idee dat ie zelf ook echt denkt dat ie "zich zelf" is. Maar goed toen ik 20 was, was ik ook dom. Is eigenlijk niet zo, maar goed Noa kan heel goed tegen een bal trappen en ik ben intelligent, ieder zijn ding. Met dat eerste verdien je wel meer geld.

Eerlijk gezegd vind ik het wel verfrissend in de zin van, die jongen verandert niet hoe hij is door een paar camera's en wat fame. Begrijp hem niet verkeerd, hij gunde Onuachu het en vond ook dat hij een topprestatie heeft geleverd. Echter vond hij zijn eigen de Gouden Bal ook wel verdienen en dat kan hij ook staven met zijn stats.

13 januari 2022 om 12:24

die jongen verandert niet door een paar camera's?? Die jongen voert 1 grote act op.
Hoe vaker iemand zegt dat ie altijd 100% zichzelf blijft en dat het hem niks uitmaakt wat anderen van hem vinden, hoe meer zo iemand dat juist uitmaakt. Anders zou je het er niet steeds over hebben en het niet steeds benoemen.

13 januari 2022 om 15:03

@nederland79

Nee ik bedoel in de zin van altijd politiek correcte antwoorden te geven voor de camera terwijl je er helemaal anders over denkt. Zo zijn er teveel van dat soort....

13 januari 2022 om 17:56

Bescheidenheid is niet politiek correct, dat is volwassen. Altijd zeggen wat je denkt is ontzettend schattig, bij een kind van 3. Zo werkt de wereld niet. En alles wat dit mannetje doet is een kijk mij es stoer zijn act.

Hij had natuurlijk liever gehad dat hij als beste speler van de Belgische competitie vertrekt aan het eind van het seizoen . Dat zal zijn aanzien en marktwaarde flink doen stijgen.

13 januari 2022 om 14:16

Dat kan nog als Profvoetballer ban het jaar verkozen door de andere spelers. Vorig seizoen gewonnen door... Onuachu.

13 januari 2022 om 16:54

Dat lijkt me beter dan deze prijs. Daarnaast vind ik een individuele prijs bij een teamsport een beetje vreemd. Je bent vaak afhankelijk van je teamgenoten om een goede prestatie neer te zetten , uitzonderingen daar gelaten

We hebben met zijn allen ook een hekel aan de Dirk Kuytjes van deze wereld die enkel nietszeggende politiek correcte kreten de wereld in helpt en aan de andere kant van dat spectrum zit meneer Lang.

Het lijkt een beetje Zlatans. Maar het is allemaal gewoon een stukje kleiner, waaronder hijzelf. Hij heeft best wel wat stappen gezet in Belgie, maar het is welgeteld ook nog helemaal niets. Hij heeft het Nederlands elftal gehaald, maar is vervolgens net zo hard weer gepasseerd door Danjuma.

Als je zo nadrukkelijk de aandacht wil trekken door het gedrag buiten voetbal moet je echt wel wat meer laten zien op het veld. Nogmaals; Zlatan doet het precies zo, maar die levert. Altijd en overal en dan ook nog op hogere podia. Ibra was bijdehand bij Ajax, maar nederig genoeg om eerst op het veld zichzelf te bewijzen en heeft alleen maar stappen omhoog gezet door zijn houding. Lang zijn houding heeft hem naar Brugge gedreven, en hoewel het geen kleine club is, is het wel een stap op de plaats geweest voor Lang.

Advies: Gewoon nog ff je bek houden, kampioen worden en nog heel veel anderen eerst laten zeggen hoe goed je bent.

13 januari 2022 om 13:16

Grappig dart je Zlatan noemt... die was amper 17 (niets bewezen dus) toen hij een uitnodiging van Arsene Wenger himself, om een weekje mee te trainer bij Arsenal, weigerde want 'zlatan moet zich aan niemand bewijzen'. En dat voor een 17 jarige knaap... maar dan wel vallen over Lang die zichzelf, in vergelijking met Oneachu, de betere voetballer vind (wat gewoon zo is).

14 januari 2022 om 11:13

Ik geef aan dat de scheidingslijn tussen irritant en fenomenaal dun is.

Zlatan was 17 toen hij dat riep. Lang is inmiddels 22, toen was Zlatan al onderweg naar Juve. Er zijn net wat kleine verschillen die de een meer kredits geven voor zulk gedrag.

Ik heb bij Zlatan altijd het gevoel dat hij eerst voetballer was en daarna Zlatan. Het draait uiteindelijk wel om wat je op het veld laat zien. Bij Lang heb ik toch het idee dat het meer om zijn persoontje gaat ongeacht zijn spel.

iedereen mag zijn zoals hij zou willen zijn, bij sommige slaat dat een beetje door, en des te leuker is het dan ook als zo'n persoon er niet met de prijs vandoor gaat, terwijl die daar heilig van overtuigd is.
Je kan goed zijn, maar nederigheid siert ook

Hij kan goed voetballen en dat is z'n redding. Als hij dat niet kon ging hij elke ochtend met een speciaal busje met aardbeiensmaak op de ramen naar de dagbesteding. Volgens mij is het ook geen opzettelijk onsympathiek mannetje, maar moet ie vooral gewoon een beetje tegen zichzelf in bescherming genomen worden.

Ik zie in de reacties helemaal niemand het hebben over Lang zijn uitspraak 'het is de bedoeling dat ik na dit seizoen vertrek'. Wat denken jullie wat zijn volgende club gaat worden? Heb nog geen geruchten van interesseerde clubs gelezen?

13 januari 2022 om 12:22

cashen in de zandbak of naar LA Galaxy in de MLS. Dan woont ie dicht bij Hollywood, voelt ie zich vast meer thuis met zn act.

13 januari 2022 om 12:29

haha voetballen naast de Fata Morgana's, kan hij zijn carriere in mist zien opgaan maar denk je echt dat 'ie nu al naar de zandbak gaat? neetoch? hij wilt toch veel te graag in de picture staan en blijven?

13 januari 2022 om 12:39

zal wel iets worden als sevilla of zo. Lijkt me verstandig iig. Een goed voetballende subtopper en dan kijken of ie nog een stap kan zetten.

13 januari 2022 om 15:42

Iemand die zo goed is als Lang kan natuurlijk maar bij een paar clubs uitkomen. Ik verwacht dat PSG, City, Bayern, Real Madrid en Liverpool tegen elkaar zullen opbieden voor deze ster. De clubs die deze biedingoorlog verliezen moeten dan maar genoegen nemen met Haaland.

13 januari 2022 om 17:07

Mbappé, Haaland en op rechts Lang. Vinicius op het bankie. Hatsee!

Stijlloos, oncollegiaal, zielig en daarmee erg voorspelbaar, want zo kennen we hem. God, wat is dit een loser zeg.

Lang denkt dat hij dankzij zijn maniertjes zo ver is gekomen, maar hij is óndanks zijn maniertjes zo ver gekomen. Had ie dat niet gehad dan was ie nog veel verder geweest

Haha, wat is het toch eigenlijk een mooie baas. Zlatan weigerde ook ooit stage bij Ajax, omdat hij zichzelf goed genoeg vond zonder proefperiode. Soort take it or leave it. Bij LA een pagina in de krant afkopen met de tekst 'graag gedaan' en toen lebron hem een jersey stuurde: ondertekenen en terugsturen. Dat is toch allemaal heerlijke theater. En de mensen vallen over elkaar heen om er een oordeel over te vellen. Kan er wel van genieten in plaats van alle kleurloze, media-afgetrainde antwoorden. Dan kan je die gasten net zo goed niet meer interviewen.

13 januari 2022 om 13:55

Maar Westend, je kunt de voorbeelden die jij geeft van Zlatan toch niet Ãâ©ã£â©n op Ãâ©ã£â©n vergelijken met Noa Lang? Zlatan doet het nog met een knipoog, bewust 'over the top' (en presteert tussendoor gewoon op het allerhoogste niveau tot op hoge leeftijd, niet te vergeten).

De act van Lang is toch gewoon tenenkrommend? Of hij is inderdaad een onzeker jochie die zichzelf een misplaatste houding richting de buitenwereld aanmeet, Ãâ³f hij gelooft Ãâ©cht dat hij een geweldige topper is, maar die humorloze strakke smoel van hem terwijl die zoiets zegt getuigt toch juist van een totaal gebrek aan realistisch zelfbeeld?

13 januari 2022 om 14:12

Kijk eens hoe iedereen over elkaar heen valt om er iets van te vinden. Kan me best voorstellen dat iemand dat ook gewoon mooi vindt. En daarnaast: Zlatan deed het ook voordat hij en ster was. Nog voor hij bij Ajax zat kwam hij al met eisen. Dat maakt verder ook geen fluit uit. Het is niet 1 op 1 te vergelijken, het is een andere situatie.

Of die act tenenkrommend is, daar mag je zelf een mening over hebben. Of het komt door onzekerheid maak je er weer zelf van. Hij heeft vaak zat aangegeven dat hij bij een psycholoog loopt voor wat mentale problemen. Maar dat staat wel een beetje los van deze act/ theater. Ik kan er in ieder geval wel van genieten. Het is voetbal. Het is amusement. Dan mag je ook best wel gekkigheid in de media tentoonspreiden. Let it be.

Beetje als Ajax, we zijn de beste, ehhh maar nu ff niet (zie stand Eredivisie), arrogantie ten top helaas. jongen heeft het zwaar in zijn bol.

Ik ben verbaasd dat deze jongen nog niet geroepen heeft dat hij goed genoeg is voor Manchester City, Liverpool, Bayern München dat soort clubs. Misschien ziet hij het wel als een soort belediging dat nu Mane en Salah naar de Afrika cup zijn, Liverpool Danjuma blijkbaar beter vind dan Lang. 😄

Wat een onsportief naar mannetje begint hij te worden, hij presenteert zich al als een grote verddete, maar heeft nog amper wat gepresteerd

Ow heerlijk. Als dit max verstappen is is het geweldig.

Vele hypocrieten hier.

Lekker jezelf blijven noa. Schijt aan wat henk en ingrid hier schrijven. Toppie!

Vervelend ventje met een mentaliteit die hem om den duur in de weg gaat staan om de echte top te bereiken. Aan talent geen gebrek maar hij haalt zichzelf onderuit met alle randzaken en zijn gezeik. Kijk maar naar de echte topspelers in het voetbal, niet één van hen is zo arrogant en vol van zichzelf als deze knaap. Behalve Zlatan dan, maar die heeft zich tijdens zijn carrière al bewezen.

Kijk, het is allemaal natuurlijk gewoon vet logisch.
Als je dus in de jeugd van Feyenoord naar Ajax gaat, dan ben je dus gewoon wel iemand die schijt heeft aan iedereen, weet je. Dat is gewoon zo. En als je dan in Ajax 1 speelt en je hebt dan een trainer die je niet in de basis zet, dan is dat gewoon een pannekoek, weet je. Dat is dan gewoon zo. Dat ligt dan aan de trainer en dan moet je ook nog eens tussen die nepduitsers in twente ofzo gaan voetballen. Maar gelukkig heb je er dan wel gewoon schijt aan. Dus als je dus bij Brugge komt en je schiet er meteen een paar in, dan is het logisch dat je de goude schoen verdient. Ja toch. Weet je. Prima dat die gast er meer inschiet, maar ik geef ook assists, weet je. En hij telt niet want ik heb schijt aan hem, net als aan iedereen. En dus ga ik aan het einde van het seizoen wel weg bij Brugge. Dat is ook logisch. Ik ga er vanuit dat Madrid en Manchester zich al gemeld hebben, ja toch. Als dat niet zo is, dan ligt dat aan hunnie, of mijn zaakwaarnemer. Maar zeker niet aan mij.

Zo zonde dat hij maar wat graag het imago 'ik heb overal schijt aan' belangrijk vindt. Sommige zullen zeggen dat hij nu eenmaal zo is maar ik kan deze houding niet waarderen. Daar zal hij dan weer schijt aan hebben maar een andere houding zou hem volgens mij veel meer rust brengen.

Cruijff, Van Basten, Bergkamp, Robben; Neerlands 4 beste spelers ooit die gewoon normaal bleven doen. Sommigen vinden Lang kleurrijk in de wereld van de mediatraining, ik noem het walgelijk. Ventje komt net kijken en loopt met zo’n ontiegelijke air om zich heen. Uit zeer betrouwbare bron (familie van een ex-teamgenoot van Noa nog in de jeugd bij Feyenoord) begreep ik al dat Lang heel vroeg al een arrogantje was.

13 januari 2022 om 14:20

@sjempjesliek,

Neerlands 4 beste spelers ooit ?

Je doet spelers als van Hanegem, Neeskens, Seedorf, Gullit, Rijkaard etc hier wel echt mee tekort.
Dat Cruijff en van Basten de besten waren, kan ik inkomen, dat Bergkamp ook nog hoog staat, kan ik me ook wel in vinden. Maar om Robben hierbij te benoemen. Een speler die meer geblesseerd is geweest dan gespeeld heeft ?!

Nee nee, kan er zo 10 noemen die meer recht maken op die titel.

Ik vind het geweldig dat mensen gewoon zeggen wat ze denken, in plaats van dat domme politiek correcte gezever. En al met al, hij heeft ook nog gewoon een punt. Hij is gewoon het pareltje in België, mooie voetballer, scoort veel, geeft veel assists.

Misselijkmakend ventje dit. Ten Hag had het al snel door. Ik krijg steeds meer respect voor Ten Hag.

Daar had Peter Blanker vroeger een leuk liedje over:

"'t Is moeilijk bescheiden te blijven, wanneer je zo goed bent als ik".

Denk dat dat liedje bij Noa vroeger te vaak op de koptelefoon stond en niet is doorgedrongen dat het grappig bedoeld was...

13 januari 2022 om 16:07

Maar ik hou van mij, hoor je nooit zeggen. Ik hou van mij, en ik meen het echt.

Ik denk dat Noa het ook grappig bedoeld hoor. En ik vind het ook wel heel erg grappig dat er vervolgens 200 reacties komen van mensen die bijna over elkaar heen vallen om het te verwerpen. Dat is toch humor.

13 januari 2022 om 16:25

Ook een mooi liedje, van Harry... .

13 januari 2022 om 16:27

Hij zou het grappig bedoeld kunnen hebben, maar dan had ik niet verwacht dat hij het volgende erachteraan zou zeggen:

"als je zoveel goals maakt, is dat een topprestatie", doelt Lang op het ongekende aantal van Onuachu. "alleen, als je naar de statistieken kijkt (zes goals en tien assists in twintig Jupiler Pro League-wedstrijden voor de winterstop, elf goals en zeven assists in het voorjaar, red.), zijn mijn cijfers beter."

13 januari 2022 om 16:41

Wat heeft die Noa gedaan, dat hij hier met zijn naam op een bordje komt te staan. Heerlijke vent die Jekkers.

Ik kan me er eigenlijk niet heel erg aan storen. Net als de hoedjes van Depay of de raps van Babel. Het zijn wat vreemde snuiters, maar op zich doet hij geen vlieg kwaad.

13 januari 2022 om 19:50

Oh, hij stoort mij ook niet zo heel erg hoor, net zo min als Memphis en Babel, hoewel ik bij die laatste vooral moet lachen om zijn haardracht, maar als hij daar blij van wordt, mij is het best. Leven en laten leven...

We zijn al met al veel te veel bezig met de splinters bij anderen, in onze maatschappij, maar missen steeds die balk in ons eigen oog.

"het is niet zo relevant wat ik van de uitslag vind. Hierbij wil ik Onuachu graag feliciteren met zijn geweldige seizoen. Dit seizoen gaan we alles op alles zetten om kampioen te worden en daarna hoop ik een mooie transfer te kunnen maken."

Dat had hij ook kunnen zeggen. Had hij bij zichzelf kunnen denken dat hij had moeten winnen en lekker op die voet doorgaan. Maar ja. Hopelijk leert hij op een dag dat het niet Lang vs. de wereld is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren