Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bayern München houdt Coman binnenboord met supercontract

Laatste update:

Kingsley Coman blijft Bayern München trouw. De 25-jarige vleugelaanvaller uit Frankrijk heeft woensdag een nieuw en zeer lucratief contract tot medio 2027 getekend bij de Duitse grootmacht. Met een jaarsalaris van circa zeventien miljoen euro gaat Coman er flink op vooruit in financieel opzicht, zo werd deze week duidelijk. Alleen Manuel Neuer en Robert Lewandowski verdienen in de nieuwe situatie nog meer dan de buitenspeler, die in 2017 voor bijna dertig miljoen euro werd overgenomen van Juventus.

"Ik ben erg gelukkig, want Bayern is een van de beste clubs ter wereld", jubelt Coman na het zetten van zijn handtekening. "Er zijn nog genoeg uitdagingen bij deze club. Ik ben hier al sinds 2015 en het voelt als een grote familie. Alles is perfect bij Bayern. Mijn beste jaren als voetballer moeten nog komen en ik ben blij dat ik die jaren bij Bayern zal doorbrengen. Mijn grootste doel is het opnieuw winnen van de Champions League en deze keer wil ik dat de fans daar getuige van zijn", verwijst de aanvaller naar de finale van het miljardenbal in 2020, toen er geen fans welkom waren bij de met 0-1 gewonnen eindstrijd tegen Paris Saint-Germain.

"Kingsley is een van de grootste aanvallende talenten in Europa", reageert technisch directeur Hasan Salihamidzic. "In de afgelopen zesenhalf jaar is hij uitgegroeid tot een speler van wereldklasse. Met zijn doelpunt in de Champions League-finale in 2020 heeft Kingsley geschiedenis geschreven en hij heeft nu de mogelijkheid om een nieuw tijdperk in te luiden. Met zijn kwaliteiten als aangever en zijn vermogen om zelf te scoren is hij van grote waarde voor de toekomst van dit elftal. We willen met Bayern tot de topploegen in Europa behoren, en dat nog jarenlang. Met de contractverlengingen van Kingsley, Joshua Kimmich en Leon Goretzka hebben we daar een goede basis voor gelegd."

Coman behoort nu tot de absolute grootverdieners binnen de selectie van Bayern. De flankspeler leek eerst nog op weg naar de uitgang in de Allianz Arena en de speler zelf zou een voorkeur hebben voor de Premier League. Chelsea, Liverpool en Manchester City werden in dat verband al genoemd en volgens diverse buitenlandse media stond hij ook op het lijstje van Paris Saint-Germain, Barcelona en Real Madrid. Een langer verblijf in München heeft echter de voorkeur.

BILD wist vlak voor de feestdagen al te melden dat Bayern vanwege de goede prestaties van Coman in de eerste seizoenshelft inzette op verlenging van de samenwerking. Het voornaamste struikelblok waren de financiële eisen van Coman: hij verlangde naar verluidt een salaris van circa twintig miljoen euro per jaar, terwijl hij nu acht miljoen euro per jaar krijgt bijgeschreven. Eerder werd gemeld dat het salaris van Leroy Sané (circa achttien miljoen euro per jaar) de reden was voor de entourage van Coman om hoog in de boom te gaan zitten in de onderhandelingen over een nieuw contract. Naar nu blijkt hebben alle betrokken partijen alsnog een akkoord weten te bereiken, waardoor de Fransman er flink op vooruitgaat in financieel opzicht.

‘Bayern zet toch alles op alles en wil 20 miljoen euro per jaar gaan betalen’

De onderhandelingen met Kingsley Coman namen enige tijd in beslag.Lees artikel

Sky Deutschland bracht in december naar buiten dat er sprake was van een fors verschil tussen vraag en aanbod van vijf tot zes miljoen euro. Eerder werd gemeld dat Bayern aanvankelijk niet verder wilde gaan dan een jaarsalaris van vijftien miljoen euro. De door Paris Saint-Germain opgeleide Coman speelt sinds 2015 voor Bayern, nadat hij eerst op huurbasis en twee jaar later definitief werd overgenomen van Juventus. Coman was voorlopig goed voor 46 doelpunten en 52 assists in 217 officiële wedstrijden voor Bayern.

Verstandige keuze van Kingsley Coman?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Absurd, zelfs Kimmich en Gnabry krijgen dus een lager salaris.

11 januari 2022 om 00:26

Nee hoor. Kimmich, Neuer, Lewandowski zitten op 20. Daaronder heb je Sane, Muller en Goretzka op 18, Coman komt met 17 daar dus net onder. Overall dus een acceptabele verdeling.

12 januari 2022 om 13:54

ik vind het helemaal geen acceptabele verdeling. Ik vind het veel te veel geld voor de speelr die hij is. Kijk naar zn statistieken, daar betaal je tch geen 17 per jaar voor, dat doe je voor spelers als robben of ribery die echt de kar trekken. Ik denk dat Bayern gewoon bang was dat ie naar een andere topclub zou gaan en daar dan wel zou uitgroeien tot een wereldtopper, want dat is ie nu echt totaal niet.

12 januari 2022 om 14:06

Zijn statistieken mogen wellicht tegenvallen maar deze jongen heeft wel een champions league finale beslist. Persoonlijk vind ik het wel een goede speler die nog zeker kan groeien. Tuurlijk is 18 miljoen veel te veel maar daar zijn we het allemaal over eens.

12 januari 2022 om 14:09

Dat mag je vinden. Robben, Ribery (maar ook Lahm en Schweinsteiger) waren in hun tijd grootverdieners. Tijden maar ook bedragen veranderen. Mensen die de kar trekken verdienen overigens ook meer dan dan Coman. Risico dat een speler elders beter wordt heb je altijd. Dat heeft Bayern nooit tegen gehouden om spelers te laten gaan. Coman, Sane en Davies hebben ook stappen gezet in hun ontwikkeling onder Nagelsmann. Dat je 17 miljoen te veel vind kan ( zo kan je ook discusseren over elke euro die voetballers verdienen) maar de verdeling is mijn inziens acceptabel. Waarbij Lewandowski, Kimmich en Neuer (in mijn ogen op hun positie ook de beste spelers ter wereld) de absolute topverdieners zijn.

12 januari 2022 om 14:30

Inderdaad acceptabel Gnst. Het lijkt wat aan de hoge kant, maar er zit toch behoorlijk veel voetbal in Kingsley Coman en hij is heel vaak beslissend voor de ploeg. Zowel scorend als voetballend. Al denk ik dat Gnabry toch net wat beter is dan hij.

12 januari 2022 om 14:33

Begint toch wel een enorm hoog salarishuis te worden zo. En dat voor zo een blessuregevoelige speler.

12 januari 2022 om 14:48

Wat zegt u nou man. Coman is echt supergoed. Creeert mega veel kansen.

12 januari 2022 om 15:02

ik vind het ook absurd zulke bedragen, zijn leuke spelers daar niet van, maar niet absolute wereldtop. Ik dacht juist dat Bayern niet mee ging, in die absurde bedragen voor matige spelers.

12 januari 2022 om 17:25

blaugrana11 Zeker een goede speler om er bij te hebben, maar met zijn blessuregevoeligheid is het toch een groot risico.

12 januari 2022 om 16:36

Het is veel geld. Maar dit ga je veel meer krijgen. Of je betaalt de hoofdprijs qua salaris. Of je laat een speler transfervrij gaan en moet zelf minimaal 50 miljoen of meer betalen voor een vervanger + ook zijn salaris.

Het is kiezen tussen 2 kwaden. En dit is in zijn geval denk ik financieel de beste keuze.

Dat moet Bayern niet doen! Sta je minder sterk in onderhandelingen met andere spelers. Je kan het ook niet maken ten opzichte van een aantal andere spelers in de selectie. Coman hoort niet de derde best betaalde speler te zijn in de selectie.

11 januari 2022 om 00:23

Ze willen gene Kroos scenario die dan bij andere club de sterren van de hemel speelt. Dus uit paniek om zo speler niet kwijt te raken bieden ze dat geld aan.

11 januari 2022 om 11:12

Dit is toch gewoon goedkoper dan een nieuwe speler halen? Een speler van beetje kwaliteiten die in de buurt komt kost lok al snel een goede 30 mil tot wel 40, en dan komt er nog salaris bij - zal zo'n speler wellicht 12 mil krijgen dus ja, je bespaard 5 mil aan salaris maar met de transfersom en de onzekerheid of die wel past en mee kan komen in het spel en groep is het maar een gok

12 januari 2022 om 15:28

Best lastig, het is ook niet zo dat Bayern zo even ergens een speler vandaan haalt die goed genoeg is voor het eerste. Ook Bayern zal mee moeten in de salarissen en transfervergoedingen die overige topclubs willen betalen.
In bijna alle gevallen is het verlengen tegen hoge of te hoge salarissen waarschijnlijk goedkoper dan nieuwe spelers van dat niveau halen.

Bayern is zo bang dat ze een Kroos Alaba scenario krijgen, zie ik Alaba liefst op linksback maar dat terzijde. Bayern is gewoon in paniek dat ze dat gewoon aanbieden uit wanhoop dat dit niet weer gevalletje Kroos en Alaba wordt. Ze hebben spijt van de spelers als Kroos die uitgegroeid is als de architect achter het spel van Real Madrid... Al ben ik Bayern eeuwig dankbaar dat ze Kroos nooit die aanbieding wilden doen, het begin van Real Madrid aan prijzen regening.

11 januari 2022 om 00:30

Ik hoop dat je je mening over Alaba hebt bijgesteld

11 januari 2022 om 00:53

Hoezo Alaba? Alaba had gewoon een nieuwe omgeving nodig en die heeft hij gevonden. Mooi voor hem dat die het nu goed doet onder Ancelotti bij Real als ik jullie zo hoor. Ik kijk nooit Rea, maar bij Bayern zag je hem gewoon aftakelen en was hij gewoon de minste verdediger die wij hadden. Alle partijen hebben er goed aan gedaan.

11 januari 2022 om 01:06

Kroos was toch wel een ander verhaal, dat was een jonge topper toen ie wegging. Alaba heeft eigenlijk zijn hele carriere bijna aan Bayern gegeven en omgekeerd, niet al te veel hard feelings daar denk ik zo.

11 januari 2022 om 07:24

Het is duidelijk dat Kroos niet kan tippen aan de kwaliteiten van Kimmich. Dus neen hij is geen gemis bij Bayern München en de Mannschaft.

11 januari 2022 om 08:49

Kroos wordt momenteel ook een dagje ouder, maar in de periode dat Madrid 3 keer de CL won was die echt een geweldenaar. Je eerste zin vind ik dan ook wel overdreven.

11 januari 2022 om 09:11

Ja het is altijd makkelijk om samen te spelen met andere toppers bij Real Madrid en Bayern München. Bij de Mannschaft zag men dat hij het moeilijk had een leidersrol aan te nemen.

11 januari 2022 om 19:12

@hangover
Kroos heeft altijd geprofiteerd van zijn ploeggenoten die meer leiderschap en meer zeggenschap uitstralen. Dat zowel bij Bayern als bij Real Madrid.
Hij is niet het karaktertype om een slecht presterende ploeg uit het slop te halen. Als de ganse ploeg een mindere dag had of een moeilijke match kent, is hij afwezig.
Bij Bayern moest hij onderspit delven voor Lahm, Schweinsteiger, Neuer en Müller. Bij Real in de gloriejaren idd met Ramos, Modric, Ronaldo en Benzema.

12 januari 2022 om 14:18

Bij Bayern moest hij misschien het onderspit delven, maar altijd geprofiteerd van zijn ploeggenoten is te kort door de bocht.
Toen hij aan het begin van zijn carrrière werd uitgeleend aan Leverkussen, was hij een belangrijke schakel om die club van de 9e plek naar CL voetbal te leiden. Samen met Vidal een echte leider op het middenveld daar.

Ik heb meer het idee dat als andere spelers ''dominanter'' binnen de groep vallen, dat hij zichzelf meer naar de achtergrond beweegt, omdat anderen dan die rol op zich nemen.

12 januari 2022 om 14:33

Het gaat ook om zijn afwezigheden die makkelijk kon worden opgevangen bij Bayern. In de eindspurt van 2013 was Bayern beter af met Robben dan met Kroos

12 januari 2022 om 15:10

Deels met je eens dat Kroos persoonlijkheid mist en Kimmich dat absoluut is, maar ben oneens met je voorbeeld van 2013. Robben zou never nooit in het plaatje komen als Kroos niet geblesseerd raakte tegen Juventus. Hij stond op het punt om te vertrekken voordat Kroos uitviel.

12 januari 2022 om 15:35

Voor Kroos kwam Thiago die ik ook zekers niet minder vond en jarenlang het middenveld domineerde bij Bayern.

12 januari 2022 om 16:29

@ Gnst
Ik bedoelde dat Bayern uiteindelijk beter speelde met Robben i.p.v. Kroos. Veel aanvallender en gevaarlijker.

12 januari 2022 om 18:35

Je kan ze niet echt vergelijken vind ik. Zijn beide wereldklasse. Het is een beetje kort door de bocht om te zeggen dat Kroos niet aan Kimmich kan tippen terwijl de beste man al jaren een belangrijke schakel bij Real is.

12 januari 2022 om 19:03

Salah en De Bruyne waren toen geen topeprs bij Chelsea. Salah pas bij Liverpool onder Klopp en De Bruyne deed de internationale doorbraak bij Wolfsburg.

11 januari 2022 om 08:11

Nee, dit is een stuk goedkoper dan een nieuwe speler binnenhalen. Een nieuwe van de kwaliteit van Coman kost je toch al gauw meer dan 50 mln en dan nog salaris etc. erbij. Kun je beter Coman houden.

12 januari 2022 om 13:57

niet als die andere speelr beter is/wordt dan coman Gooner. Ik heb het gevoel dat hij niet veel beter wordt Coman, en dan is 17 mio gewoon teveel.

12 januari 2022 om 14:36

Het nadeel is enkel dat je potentieel je salarishuis helemaal scheef trekt. Elke andere belangrijke speler in de selectie gaat bij de volgende verlenging dus iets gelijkaardig vragen. En dan krijg je taferelen zoals bij Barcelona waar zelfs een Sergi Roberto absurd veel geld verdiend. Het salaris moet dus te verantwoorden zijn.

13 januari 2022 om 08:22

Ik denk niet dat er veel spelers zijn die beter worden/zijn dan Coman, dus zo makkelijk is het niet.

11 januari 2022 om 08:35

Alaba scenario? Heb je Upamecano zien spelen? En op LB Davies? Weet je überhaupt welke belachelijke bedragen er gemoeid waren aan die overgang? Papa Alaba en zakenwaarnemer zahavi hebben flink gecasht. Groot gelijk dat Bayern daar niet aan wilde meedoen.

12 januari 2022 om 14:38

Maar terwijl wel 17 miljoen neertikken voor Coman die nog nooit meer dan 10 doelpunten in een seizoen heeft gescoord.

12 januari 2022 om 15:07

Staat hij er ook niet voor, dat is de taak van Lewandowski. Coman moet kansen creëren. Ribery maakte ook weinig doelpunten, maar had gigantisch inpakt op het spel. Niet alles is te vertalen naar doelpunten. Verder snap ik niet wat dat met het Alaba verhaal te maken heeft? Bedragen van Coman zijn maar een schim van wat Alaba wilde, en met name zijn entourage.

12 januari 2022 om 14:17

Hoewel Alaba een kind van de club was, 'we' mogen blij zijn dat die weg is. Wilde op zelfde level van Neuer en Lewandowski betalen terwijl hij een van de kwetsbare punten van de verdediging was afgelopen seizoen. Davies was hem als LB voorbijgestreven, Upamecano doet het ook goed in de verdediging. Alaba was dat geld absoluut niet waard bij Bayern. Enige Kroos scenario die er kan plaatsvinden is wanneer Kimmich nu uit zijn contract zou lopen. De sleutelspelers zitten wel goed qua contract en een Coman die levert wel ook wanneer er geen goal/assist op zijn naam staat.

12 januari 2022 om 16:15

Klopt, het enige verschil is dat Lucas Hernandez de vervanger is van Alaba. Upamecano speelt in de plaats van Boateng

12 januari 2022 om 16:25

Je hebt helemaal gelijk. Zit al de gehele dag in mn hoofd dat Upa vervanger was van Alaba

Bayern is dus toch overstag gegaan met de wensen van Coman. 17 miljoen is wel een fors salaris voor een speler die volgens mij niet eens een definitieve basisplek heeft met Sané en Gnabry. Maar goed een nieuwe vleugelspeler met kwaliteit kost natuurlijk ook een godsvermogen. Dus dan kan je beter Coman behouden.

11 januari 2022 om 01:08

Exact. Of je betaalt hem 85 miljoen de komende 5 jaar, of je moet iemand van minstens dat geld kopen om hem te vervangen, en die gaat dan alsnog een gelijksoortig salaris eisen

11 januari 2022 om 01:58

Gaat erom dat Bayern clubs als Barca Real de maat namen, dat ze belachelijk salarissen uitdelen..... Wat doet Bayern zelf tegenwoordig.... Ja ze gaan nu ook al mee in gekke hoge slarissen, iets wat Bayern van andere topclubs verafschuwde, is best hyporiet t te noemen. Als je zulke spelers als zulke salarissen gaat geven is het einde echt wel zoek.

11 januari 2022 om 02:18

Transfersommen en salarissen hangen samen. Clubs als Barcelona, Real Madrid, Manchester United/City, Chelsea en PSG hebben altijd de limieten gepushed van wat als 'acceptabele' transfersommen werden gezien de laatste 15 jaar. De meest recente omslag was de transfer van Neymar, waardoor de prijs van alle spelers ineens tot wel dertig procent steeg. Spelers en zaakwaarnemers weten dit en presenteren het als zodanig tijdens onderhandelingen. Voor de transfer van Neymar had een speler als Dusan Vlahovic een middenmoter als Fiorentina 40-50 miljoen opgeleverd. Nu is dat minstens 70 met een contract van maar 1 jaar. Een Haaland weet dat ie 40 miljoen per jaar kan vragen, want zijn ontsnappingsclausule is 'slechts' 75 miljoen euro in de zomer.

Het is allemaal vraag en aanbod en de inflatie wordt gepushed door wat 'de gek er voor vraagt'. In de huidige cyclus kun je echt wijzen naar de transfer van Neymar, daarvoor naar die van Cristiano Ronaldo. Wie weet, straks hebben we in 2026 Mbappé of Haaland die 300 miljoen oplevert en dan zijn we nog verder. Covid heeft de boel misschien wel even vertraagd, echter.

11 januari 2022 om 06:10

Verschil is dat Bayern financieel gezond is en dit dus prima kan betalen. Dat het teveel geld voor een speler van de categorie Coman is ben ik met je eens.

11 januari 2022 om 09:13

In de tijd dag Bayern dat zei deden ze dat ook effectief. Voetbal is echter geëvolueerd en door ploegen als City, Chelsea en PSG die 3 elftallen bijeenkopen moet al de rest meedoen in de opbod of ze verliezen topspelers. Bayern was één van de laatste topploegen die het enigszins nog beperkt hield maar ook dit is voorbij. Langs andere kant, ze betalen het tenminste uit hun eigen zaak.

11 januari 2022 om 12:15

Is dat als reactie op mij? Want ik zeg nergens dat het 'te veel' geld is voor Coman (vanuit de huidige markt beschouwd).

12 januari 2022 om 14:40

Wat kostenplaatje voor de club betreft heb je gelijk dat dit goedkoper is. Echter zie je dat Coman zoiets absurd vraagt omdat Sane dat ook kreeg. De volgende belangrijke speler die moet verlengen zal dan weer wijzen naar Coman en zo blijf je dus je salariskost de hoogte in duwen. Kijk maar naar Barcelona waar ze nu die puin aan het rechttrekken zijn.

12 januari 2022 om 15:07

Bij Barcelona was het eerder een totaal wanbeleid omdat spelers nauwelijks onderhandelden, ze kregen gewoon het maximale uit arrogantie aangeboden omdat de bestuurders dachten dat de club toch niet te zinken was. Maar net als bij de Titanic bleek niks minder waar.

12 januari 2022 om 15:37

@aqua1 het verschil tussen Bayern en Barca/real is natuurlijk wel dat Bayern financieel misschien wel de gezondste club is in Europa.
Itt tot veel andere clubs hoeft Bayern geen extern geld te gebruiken, financiele trucs uit te halen of te steunen op een rijke eigenaar. En als je de transferfees bekijkt die Bayern,en eigenlijk alle bundesliga clubs, betalen dan blijven die ver achter bij de Engelse, Spaanse en Italiaanse top.

11 januari 2022 om 08:31

Ze zijn niet overstag gegaan. Bayern bood 15, Coman wilde 20, ze zijn op 17 uitgekomen.

11 januari 2022 om 09:12

Dan volg je het seizoen van Bayern niet. Dit seizoen is Sané nummer 1 op de vleugelpositie met daarachter 2 andere. Dit seizoen is Coman beter dan Gnabry.

11 januari 2022 om 10:13

Nou ja het is wel dat Gnabry veel problemen heeft gehad met Corona enz. Maar inderdaad wist niet dat Gnabry minder was dan Coman.

Ik had Coman laten gaan als je Raphinha terug kon halen. Vind 17m echt aan de hoge kant voor iemand die nooit meer dan 10 goals heeft gemaakt en er ook zelden 10 voorgeeft. Gnabry vind ik al beter, moet hij dan 20 vragen? Aardige smak geld zeg.

Wat een bedrag. En dat voor iemand die de helft van de tijd geblesseerd is. Nu clubs torenhoge transfersommen vragen begint de macht steeds meer bij de spelers te liggen. Contract laten aflopen en (elders) het maximale vragen.

Bayern moet mee met de gekte van de dag, anders loopt er weer een speler transfervrij weg. Hij past ook goed bij Bayern en mits fit, is hij toch vaak belangrijk voor de ploeg.

11 januari 2022 om 02:03

Ja echt dat je zegt van wauw, is het ook weer niet, hij speelt in dienst van Lewandowski, maar is geen buitencategorie wat een Ribery en Robben wel waren. Een goede knechtje voor Lewandowski meer niet, daarom is zulke salarissen voor zulke speler echt absurde buiten proportie.

Prima hoor, Coman was een paar jaar terug nog erg wisselvallig en niet effectief. Op dit moment een van de beste buitenspelers met een hoog en constant niveau

Hahaha die poll. 17 miljoen verdienen bij de Rekordmeister. In welk geval zou dat precies geen verstandige keuze zijn? Overigens vind ik de keuze van Bayern een stuk minder verstandig. Nu krijg je heel veel spelers die je naar die bedragen moet opschalen.

Was niet altijd des Bayerns deze bedragen, maargoed, je moet wat als je bij de absolute top aan wilt blijven haken. Daarnaast is de bedrijfsvoering daar ook zo goed als gezond, maar ik ben altijd bang bij dit soort dingen dat je nu veel meer spelers gaat krijgen binnen de club die veel hoger gaan zitten.

12 januari 2022 om 15:06

Klopt wel. Coman is een uitstekende speler de laatste 2 jaar geworden waar veel dreiging uit voort komt. Maar 17 miljoen is aan de hoge kant en je weet uiteraard dat dan een Gnabry die niets onderdoet aan Coman nu ook gaat beginnen over zijn salaris en je hem dus een soort gelijke moet geven. Hopenlijk houden we Gnabry ook nog een poosje in München en wordt zijn verlenging snel aangekondigd.

Veel geld, maar Coman heb je nu ook niet meer zomaar vervangen en al helemaal niet voor veel goedkoper. Ze moeten wel om in Europe mee te blijven doen, want in Duitsland valt niet heel veel meer te halen behalve doelstelling 'dubbel behalen'. Voor de liefhebbers: op Amazon Prime staat een serie over Bayern waarin je ziet dat Bayern ondanks hun financiële positie toch een euro omdraaien voordat ze hem uitgeven. Interessant om te zien hoe het bij hun gaat, hoe zij naar hun positie kijken en willen behouden.

Dit snap ik dus totaal niet. Neem even vorig seizoen toen David Alaba graag zijn contract wilde verlengen, jarenlang een van de beste en belangrijkste spelers van de club. Maar Salihamidzic weigerde het salaris te betalen wat Alaba vroeg en daarop vertrok Alaba. Mede daardoor besloot ook Flick te vertrekken. En nu krijgt Coman opeens wel dit bizarre salaris. Een speler die toch een stuk minder belangrijk is. Wat een aparte TD die Salihamidzic. Supporters van Bayern die het snappen mogen het mij uitleggen want ik begrijp de logica echt niet.

12 januari 2022 om 15:31

Alaba is al op leeftijd en begon kwetsbaarheden te vertonen. Onder Ancelotti is die weer bruikbaar en speelt die beter. Maar Nagelsmann had hem niet nodig (davies LB en Upamecano CB) en Flick die zat te lang te treuzelen of die doorging bij Bayern of naar de DFB ging. Knoop doorgehakt en laten gaan ervan uitgaande dat Flick ook wegging (wat ook gebeurde). Daarnaast Coman is nog redelijk jong, een speler van zijn kaliber en leeftijd kopen is heel prijzig. Als je hem al hebt, dan kan je dat extra geld overwegen. Hij is in ieder geval een speler die op de flanken van snelheid en actie voorziet. Niet veelscorend, maar voegt wel echt iets toe aan het spel

12 januari 2022 om 17:55

U praat een hoop onzin.
Wat Alaba was te veel. Minstens 20 miljoen bruto wilde hij.
Flick vertrok niet mede door Alaba. Hij verloor gewoon de machtsstrijd van Salihamidzic.
Zo bizar is dat salaris niet. Coman moest ook inbinden om niet meer te verdienen dan 3 steunpilaren.

Heel veel geld voor een speler die toch regelmatig met blessure te kampen heeft gehad.
Zeker een hele goede buitenspeler, maar toch. Ik had wellicht verder gekeken en proberen te cashen in de winter op hem.

Persoonlijk hoop ik eigenlijk dat Bayern die Raphinha van Leeds United kan strikken. Zou een mooie versterking zijn. Dan kunnen ze Coman, Gnabry, Muller bij nood en Musiala bij nood daar opstellen. En ook dan die Raphinha. Al zal die niet goedkoop zijn.

Persoonlijk hoop ik dat Gnabry een keer terugkeert bij Arsenal, maar dat lijkt mij helaas maar een hele goede droom ;

Coman is gewoon een topper voor Bayern dus snap wel dat ze hem een flink salaris willen geven.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren