Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Rangnick hard aangepakt na zeperd Man United: ‘Hoelang hebben we?’

Laatste update:

De nederlaag van Manchester United tegen Wolverhampton Wanderers (0-1) is uiteraard voer voor kritische analisten in Engeland. Oud-speler Jamie Redknapp is behoorlijk geschrokken van het spel van het elftal van manager Ralf Rangnick op eigen veld. Paul Ince, als speler jarenlang verbonden aan the Red Devils, uit eveneens zijn zorgen over het verliezende Manchester United, dat ver verwijderd is van de topploegen in de Premier League.

"Ik zag vanavond een elftal aan het werk zonder zelfvertrouwen, ideeën en een duidelijk spelsysteem", zo opent Redknapp maandag zijn analyse in de studio van Sky Sports. "Rangnick kwam binnen bij Manchester United met zijn beroemde 4-2-2-2-formatie. Maar het systeem werkt gewoon niet. Je hebt daar namelijk de juiste spelers voor nodig, spelers die in een dergelijk systeem kunnen functioneren. Vandaag ging Rangnick terug naar een systeem met drie verdedigers en ik denk eerlijk gezegd dat hij gewoon systemen verzint. Er zit geen idee achter en ook een bepaalde identiteit ontbreekt momenteel bij Manchester United", legt de oud-speler van onder meer Liverpool en Tottenham Hotspur de vinger op de zere plek.

"Manchester United had vandaag helemaal niets te bieden", gaat de zeer kritische Redknapp verder. "Als je naar Manchester City kijkt en de andere topploegen in Europa, dan zie je dat ze het middenveld onder controle hebben. Maar Manchester United had vanavond geen enkele keer controle over het middenveld. De passing verliep verre van vloeiend en de middenvelders waren ook nooit in staat om het gevaar van Wolverhampton in te dammen. Manchester United stelde diep teleur vandaag." Redknapp krijgt gelijk bijval van de eveneens teleurgestelde Ince.

"Hoelang hebben we?", begint de oud-middenvelder met gevoel voor cynisme aan zijn analyse van de wedstrijd. "Je kunt in het stadion goed merken dat de supporters van Manchester United ontevreden zijn. Er was ook boegeroep bij de wissel van Mason Greenwood (die werd vervangen door Bruno Fernandes, red.). Jamie heeft gelijk als hij zegt dat een 4-2-2-2-systeem simpelweg niet werkt. De resultaten en het vertoonde spel tegen Norwich City (0-1 overwinning, red.), Newcastle United (1-1 gelijkspel, red.) en vandaag tegen Wolverhampton baren mij echt zorgen. Het is echt een zorgwekkende situatie aan het worden bij Manchester United."

Manchester United start 2022 met eerste nederlaag onder Rangnick

Op eigen veld liet Manchester United zich maandag verrassen door Wolverhampton Wanderers.Lees artikel

Ince trekt vervolgens de vergelijking met Tottenham Hotspur, waar Antonio Conte korte tijd geleden werd aangesteld als manager. De Londense club lijkt er inmiddels een stuk beter voor te staan. "Die heeft in een kort tijdsbestek, in zeven of acht wedstrijden, al het nodige weten te realiseren. Na vijf wedstrijden zie ik echt niet wat de bedoeling is van Rangnick bij Manchester United. Het is echt een zooitje en ik vraag me af of de spelers elkaar wel vertrouwen", aldus Ince, tussen 1989 en 1995 actief voor Manchester United.

Redknapp doet tot slot nog een zorgwekkende constatering. "Ik zie spelers bij Manchester United sjokken op het moment dat ze de bal verliezen. Voor de wedstrijd heb ik de clubcultuur en de gewoonten die er zijn ingeslopen al naar voren gebracht, er is met Rangnick nog niets veranderd. Als ik dan Rashford zie invallen, dan denk ik: Kom op Marcus, laat de manager zien wat je kan. Hij heeft je in de laatste twee wedstrijden gepasseerd. Maar bij hem was er ook geen vertrouwen en geloof. Hij verloor constant de bal. Jadon Sancho, hetzelfde verhaal. Die liep in de eerste helft zonder enig vertrouwen of geloof rond. En dat slaat over op de andere spelers van Manchester United."

Rangnick zag zelf ook dat Manchester United met name in verdedigend opzicht een kwetsbare indruk maakte. "We maakten teveel fouten, lieten ons te vaak uitspelen en gaven teveel kansen weg", zegt de verliezende manager bij de BBC. "Dat maakte het niet gemakkelijker voor ons en daarom gingen we ook terug naar een systeem met drie verdedigers. De problemen die vanavond ontstonden waren er drie, vier weken geleden, toen ik hier arriveerde, ook al. Het is heel moeilijk om een DNA te ontwikkelen bij balbezit en balverlies. Vandaag was goed te zien dat we nog flink wat stappen moeten zetten."

Denk jij dat Ralf Rangnick ook volgend seizoen manager van Manchester United is?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties



Onder Ragnick gaat het nog slechter dan onder Ole waar ik toch hier en daar leuke dingen zag, is het ren je rot show zonder voetbal in de ploeg. Toen Contã© vrij was lag United te slapen... Onder Carrick zag je soort vooruitgang in die paar wedstrijdjes, die hadden ze beter kunnen houden. met die achterlijk systeem van 4222 ga je niks mee bereiken.

3 januari 2022 om 21:37

Even voor mijn idee, is dat hetzelfde 4-2-2-2 systeem als Schmidt hanteerde in zijn eerste jaar in Eindhoven?

3 januari 2022 om 21:39

Ja klopt, is er vanaf gestapt, gebruikt het nog heel af en toe.

3 januari 2022 om 21:40

@Aqua1 Grootste fout van United was het niet aanstellen van Conte. Schijterig gedrag van het bestuur keert zich nu heel erg tegen hen, omdat ze blijkbaar vinden dat Conte het teveel naar zich toe wil trekken en veel wil beslissen. Met Conte zou United weer strijden om de titels, vind ik.

3 januari 2022 om 22:05

Maar wat is nou het echte probleem bij United? Sinds Ferguson weg is loopt het namelijk nooit een structurele tijd goed. Rare aankopen, raar beleid, er is imo meer aan de hand dan de juiste trainer(s). Leg de vinger er maar eens op als club zijnde, maar er moet wel degelijk veel veranderen.

3 januari 2022 om 23:02

Je had 3 top trainers (Moyes, Mourinho, Van Gaal), maar die werden met selecties opgescheept die ze niet wouden omdat Woodward een van de meeat incompetente TD's ter wereld is. Daarna Ole die geen toptrainer is, wel goede speles krijgt, maar dat middenveld is nog steeds slecht. Als die Neves wat bij Wolves speelt nu eens in een United shirt speelt. Dat zou al een wereld van verschil zijn op dat middenveld.

3 januari 2022 om 23:41

Het gaat gewoon vooral om balans op het veld. United koopt continu heel veel dezelfde spelers of spelers die op dezelfde posities spelen, terwijl op bepaalde posities juist extra kwaliteit nodig is. Je hebt Matic, Fred en McTominay als cvms, allen niet goed genoeg. Dan heb je Pogba, maar eigenlijk geen back-up voor hem (nee Donny kan niet als 8). Dan heb je Bruno, Van de Beek en Lingard, waarvan alleen Bruno speelt haast. Voorin heb je bizar veel keuze met Ronaldo, Cavani, Greenwood, Sancho, Rashford en Martial. Daarvan spelen er 5 eigenlijk het liefst als spits... Compleet uit balans dus. En dan heb je nog teveel CVS van hetzelfde niveau en eigenlijk slechts 2 backs waarvan 1 aanvallen niks kan en de ander stuivertje lijkt te wisselen qua goede seizoenen en slechte seizoenen..

Er is geen balans.. Als je Pogba en Bruno samen op een middenveld zet, heb je een type Kanté nodig. Als je Ronaldo koopt, heb je creatieve spelers eromheen nodig. Als je met verkapte spitsen op de flanken wil spelen, heb je aanvallend sterke backs nodig.

United speelt haast nooit met de juiste combi's heb ik het idee.. en ze kopen daar ook niet op in.

4 januari 2022 om 00:54

Eens, dat is inderdaad één van de problemen. Toch is het op dit moment mogelijk om meer uit de selectie te halen. Spelers worden niet op de juiste positie neergezet en de coach moet hen in hun kracht zetten. Varane is ook sinds 22 december terug. Het spel moet beter. Niet Rangnick, maar die andere geniale Duitser die iedereen naar Bayern heeft laten vertrekken was het geheim van Leipzich. Misschien heeft United toch maar weer de verkeerde coach aangetrokken.

Volgens mij bedoelen jullie Watford en niet Norwich VZ, want bij Norwich wonnen ze met 0-1

Hij gaat 4-2-2-2 spelen en dat doet hij met Mctominay en Matic. Kom op zeg. Waarom is die Mctominay de eerste die op het wedstrijdformulier staat. Hij is de enige die er elke keer staat. Die jongen hoort niet te spelen. Fred was de laatste tijd prima en die is nu al een tijdje bankspeler. Probeer is Fred en Van de Beek en daarvoor Bruno. Is dat zo moeilijk daar. Ze verliezen elke keer het middenveld. Probeer is een keer wat anders. Maar nee hij doet hetzelfde als Solskjaer.



3 januari 2022 om 21:35

Met de spelers die United heeft moeten ze gewoon 433 spelen. Dat is zoveel makkelijker om er in te krijgen. Cavani en Ronaldo samen is sowieso teveel van het goede. Rashford en Sancho op de vleugels. Ronaldo of Cavani centraal. En Bruno op 10. Bruno loopt er echt verloren bij nu.

3 januari 2022 om 21:37

Heeft alsnog geen zin als je weer Mctominay en Matic opstelt. Daar komt gewoon niks uit. Je mist een verbinding tussen de verdediging en de aanval. Voorin komt er geen bal aan als je met die 2 speelt.

3 januari 2022 om 21:40

Helemaal met je eens. Dat zou het makkelijkste zijn en qua spelersmateriaal het beste passen.. Gek genoeg zijn er zoveel trainers die elke keer opnieuw het wiel willen uitvinden en daar kansen voor krijgen.

3 januari 2022 om 21:41

@ModricMagic, en Pogba dan?

3 januari 2022 om 21:43

Dat is de kracht van Ajax. Er zal bij Ajax niet gauw iemand komen die per se zijn eigen systeem moet spelen. Een 4222 of nog erger een 532.

3 januari 2022 om 21:43

Ja Pogba moet er sowieso in maar die is op dit moment geblesseerd. Alleen Pogba gaat na dit seizoen zeker weg dus ja daar ligt ook wel een probleem.

3 januari 2022 om 21:44

@ViscaCatalunya Bruno en Ronaldo kunnen blijkbaar gewoon niet samen spelen, zien we ook in het Portugese elftal wanneer zij spelenZ

3 januari 2022 om 21:45

Volgens mij zeiden velen van ons dat hier toen zij Ronaldo brachten. Dat het ten koste van Bruno zou gaan. Dat is het probleem als je marketing afdeling de aankopen doet.

3 januari 2022 om 21:53

@ViscaCatalunya Mee eens, dit gaat daarnaast ook ten koste van de ontwikkeling van Greenwood die ik echt goed vind.

3 januari 2022 om 22:44

@fceindhoven030 - bruno en ronaldo hebben juist een goede connectie. Bruno weet hem altijd te vinden en ronaldo loopt altijd. Voorderest zit het hem gwn in het middenveld. Daarom is de opmerking van de commentatoren ook een open deur. Iedereen wist al dat je met dit middenveld niet eens de oorlog wint van brentford. Ince weet dat ook, want ik zie hem vaker bij de unitedstand. Deze winter liggen er echter wel kansen. Brozovic, grillitsch, zakaria en kamara zijn allen gratis of voor een prikkie op te pikken, dus united sla je slag. Van de zomer bellingham wanneer pogba vertrekt.

3 januari 2022 om 22:57

Eens met Visca.. 433 is het beste met dit materiaal. Rashford, Sancho en Greenwood op de vleugels doorwisselen. Ronaldo en Cavani als spits. Bruno op 10 en dan daarachter Pogba als box-to-box, dan heb je alleen nog een goede cvm ala Kante of Casemiro nodig, type stofzuiger. Een nieuwe cv naast Varane is ook welkom want Maguire voldoet gewoon niet.

3 januari 2022 om 23:04

Die Neves van Wolves zou een goede zijn voor United. Dat zou al een wereld van verschil zijn vergeleken met wat er nu staat.

3 januari 2022 om 23:13

Ik vraag me af of Pogba wel echt in die rol kan spelen. In een blok van twee controleurs moet Pogba veel energie steken in verdedigen, waar hij juist zijn energie moet steken in het aanvallende gedeelte. Ook heb ik niet het idee dat Pogba box to box 90 minuten volhoudt, niet qua conditie, maar puur mentaal. Het is niet een speler die 90 minuten lang blijft gaan. Pogba moet juist wat meer naar voren spelen en aanvallend zijn techniek en schot gebruiken. Hij kan met een moment de wedstrijd beslissen door een geniale ingeving, dat kan haast niet op die positie in een blok van twee voor de verdediging. Ik denk dat een middenveld met Pogba en een stofzuiger alsnog overlopen kan worden omdat het niet in balans is. Fantastische speler, maar ik denk dat hij meer vrijheid nodig heeft dan dat hij op die positie krijgt.

4 januari 2022 om 00:01

Bellingham 120mil denk je dat utd dat gaat proberen? Liverpool wil hem ook dus dat gaat een hele dure worden. Dus ja bellingham van CL naar EL daar vrees ik dan ook voor.

3 januari 2022 om 21:36

Dat je nog over Donny begint....

Dat is toch klaar. Hoelang hebben mensen geloof in een bankzitter van anderhalf jaar...

3 januari 2022 om 21:38

Je moet toch iets proberen? Waarom gebruik je hem niet en kijken hoe het een paar weken gaat. Want Mctominay en Matic zijn nog meer armoede. Ik denk dat Fred, Van de Beek en daarvoor Bruno het beste is wat ze momenteel hebben. Geef andere spelers een kans. Probeer gewoon wat anders.



3 januari 2022 om 22:11

Helemaal met ModricMagic eens.
SMT Fred Rashford Maguire mochten keer op keer slecht spelen. En stonden steeds weer in de basis. Het is er niet beter op geworden. Rashford en Fred werden nu 2 wel keer gepasseerd. Wanneer SMT. En krijgt een vd Beek de kans. Je hebt niks te verliezen. Je hebt hem tot je beschikking. Het is niet dat hij fouten maakte. Zoals een Maguire dat keer op keer doet. En door het ontbreken van intelligentie em vechtlust zoals bij Rashford.

3 januari 2022 om 23:57

Van de Beek kan niet op die plek naast Fred spelen. Hij moet in plaats van Bruno Fernandes, of samen met hem achter de 2 spitsen in een 4-2-2--2

4 januari 2022 om 08:25

@Fan123
Waarom zou vd Beek dat niet kunnen? Hij heeft zelf aangegeven dat hij wel degelijk op die positie uit d'r voeten kan. SMT kan het niet iig. Dus waarom geef je vd Beek niet een aantal wedstrijden achter elkaar de kans. Met dit middenveld werkt het al jaren niet.

Ben het wel met je eens dat hij evt samen met Bruno kan spelen. Maar dan moet je een echte goede cvm hebben. Waarmee je dan met de punt naar achteren speelt

3 januari 2022 om 21:37

Ik snap die hype van 4-2-2-2 totaal niet, het werkt zelden tegen ploegen die gelijkwaardig of beter zijn. Uiteindelijk loop je alleen maar achter de bal aan ipv druk te zetten. En ze mogen inderdaad wel is wat anders proberen op het middenveld, Lingard en Vd Beek zijn gewoon bruikbare spelers die echt niet onderdoen voor wat Mctominay bijvoorbeeld laat zien.

3 januari 2022 om 21:44

Het is best een goed systeem als je het maanden had kunnen oefenen. Maar United heeft Sancho en Rashford. Dan moet je gewoon met vleugels spelen.

3 januari 2022 om 22:22

City, Liverpool, Chelsea, Arsenal, Spurs, West ham, Wolves, Leicester, Brighton, Everton, Leeds, Villa... hebben allemaal een beter middenveld. Of een middenvelder rondlopen die beter is dan SMT Fred en Matic. Die altijd spelen bij United. Dan werkt geen enkel systeem. En verlies je het altijd op dat gebied.Met dit systeem heb je helemaal geen aanvoer naar voren. Want dit middenveld speelt alleen maar zijwaarts of naar achteren.

3 januari 2022 om 23:59

Rashford is geen vleugelspeler, Sancho wel. Maar Sancho kun je beter in een 4-2-2-2 laten passen dan Rashford (een echte 9) als vleugelspeler.

Er is gewoon iets mis met de selectie, ook nu zijn Cavani Ronaldo en vandaag zelfs Jones de mannen die de meeste energie stoppen in de wedstrijd, dan spelen ze nog niet altijd goed maar de wil is er wel. Jongens als Rashford en Sancho, Shaw, Awb hebben de wil om te winnen totaal niet, alles gaat zonder vertrouwen en dan druk zetten op halve kracht waardoor heel je elftal weggetikt word. Dan zit er van achteruit ook totaal geen voetbal in, het spelletje begint pas wanneer Bruno de bal krijgt. Ik zou maar is kijken hoeveel Neves moet kosten en dan gelijk Mctominay uitzwaaien.

Pfff. Wat een club. Blijven kopen om te kopen. Zit totaal geen lijn in. Dat is nou echt een club die een technisch directeur nodig heeft. Halen middelmaat voor de hoofdprijs. Puur wanbeleid.

3 januari 2022 om 21:41

Inderdaad... Vergelijk dat eens met Bayern of Ajax... Tuurlijk, iedere club en situatie is anders, maar United heeft totaal geen identiteit en koopt dan maar diva's en spelers die ergens even schitterden om het probleem zo poppetje voor poppetje op te lossen. Ze vergeten het teamsportstukje. Ploegen waar het heel goed loopt, zijn vooral samen heel goed... Dat vergeten clubs met onbeperkte middelen snel als het niet zo goed gaat. Dat is in combinatie met hun zelfbeeld wel echt schrijnend/lachwekkend aan het worden

3 januari 2022 om 22:25

Daarom willen de fans de Glazers weg hebben. Vandaar die protesten vorig seizoen. Dit seizoen ook gebeurd. Maar niet juiste tijdstip.
Dit is al heel lang het probleem.. onder Ferguson werd het nog wat vertroebeld. Omdat die boven iedereen stond. Sindsdien hebben de verkeerde mensen het voor het zeggen daar. En heeft zo iemand iemand als Woodward teveel zeggenschap.

4 januari 2022 om 00:03

@AFC-Busby allemaal leuk en zo dat je ze weg wil. Je moet eerst een overnemer vinden die utd wil kopen. En dan komt het grootste probleem de prijs die ze voor dit UTD nog willen vangen.

4 januari 2022 om 08:28

@MCFC...dat snap ik ook wel. Maar dat geeft toch het wanbeleid aan. En waarom de fans er al niet mee eens zijn. Wat moet je dan doen. Achter je schermpje je mening geven??

Dat het lastig wordt is duidelijk. Maar door er helemaal niks aan te doen is het andere verhaal.

4 januari 2022 om 08:58

@AFC dat zeg ik niks maar ik vrees dat de fans er ook weinig aan kunnen doen. Kijk maar arsenal met kroenke, hetzelfde probleem nu draait het wel best goed.

Zie het somber in voor utd, en dit zeg ik zelfs als city fan. Er zijn vele coaches gekomen, maar eigenlijk niet denderend. En dan kunnen de vele bashers wel zeggen city spendeerd veel zoals een japie. Maar kijk eens welke prestaties er tegenover staan. Titels, bekers, dan kan ik maar 1 ding zeggen geld goed besteed.

Vaker gezegd: kan lijnen uitzetten als beleidsmaker of technische functie. Geen trainer. Won 1x beker omdat Bayern alles aan deed om CL te winnen. Matige trainer.

4 januari 2022 om 00:00

Eens, de man wordt overal genoemd en komt voor elke topfunctie in aanmerking, maar welke resultaten kan hij overleggen?

Dit is het probleem als je een coach voor de groep zet die een specifieke visie heeft en daar niet vanaf wijkt. Verder zie je ook hoe matig sommige spelers zijn als ze op zichzelf zijn aangewezen. Zo'n Rashford rendeert onder voor hem ideale omstandigheden, terwijl de echt grote jongens overal en altijd scoren. Dat zijn gewoon grote verschillen. Kwalitatief is de selectie niet eens slecht, maar het is los zand. Nu wil ik niet gelijk zeggen dat Solskjaer goed werk geleverd heeft want ik vond hem maar visieloos, maar de coaches hebben het niet bepaald makkelijk in Manchester sinds 2013. Er zit op technisch gebied gewoon iets structureel mis.

Dat het aan het middenveld ligt dat zien we allemaal al een jaar of 4-5. Maar als je dan een blik nieuwe spelers open trekt en het zijn alleen aanvallers of verdedigers dan snap je er als club helemaal niets van.

Als ik Donny was zou ik zsm wegwillen bij United, hij speelt haast nooit. Hij is nog jong en moet spelen.

Rangnick werkt naar mijn gevoel alleen als hij zelf een selectie samen kan stellen.

Wat we al n paar jaar in het Portugese team zien, zie je vlgns precies mijn verwachting ook bij United: Bruno Fernades en Ronaldo passen niet bij elkaar- Ronaldo en de ( imo superieure) Jota ook niet trouwens...
Waar kies je voor als club? Aan diva's die over de tijd zijn of voor een team?
Thuis van n Wolvrs verliezen en uit met heel veel geluk gelijk tegen n degradatiekndidaat ( Newcastle)...wat mij irtiteert is het geirriteerde gedrag onderling van de non valeurs..

Missing link is toch wel pogba op dat middenveld. Is een fysieke speler en creatief. Ik vond matic eigenlijk niet eens zo verschrikkelijk als iedereen zegt. Is een solide blok voor de verdediging en als die de bal kan inleveren aan bruno of pogba dan is dat genoeg. Van mijn part nooit meer maguire. Die jones was echt goed en hopelijk houd die dit niveau vast.

Ik ben al jaren Fan van Man U vooral onder Fergusson. Het wordt echter steeds zwaarder om vol te houden. Maar waarom dat laffe voetbal. Matic McTominay 1 van hem in het veld is voldoende zet daar aub 2 creatieve spelers voor. Niet dat slappe terughoudende spel. Het legt ook maar eens bloot dat je alleen paspoort koopt achterin voor 90 miljoen euro. Want wat staat het achterin belabberd. Niet alleen vandaag, want ik weet dat vandaag, de al jaren overgewaardeerde Jones speelde. Het is maar goed dat de Gea de vorm weer gevonden heeft anders had de schade nog groter geweest. Maar dat je steeds met 2 controleurs moet spelen als Man U zijnde is echt bizar.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren