Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Phillipp Mwene: ‘Wij zouden in de Bundesliga in de top drie staan’

Laatste update:

Phillipp Mwene wil dit seizoen prijzen pakken met PSV. De rechtsback, in de zomer transfervrij overgekomen van FSV Mainz 05, liet zich in de slotweken van de eerste seizoenshelft zien met doelpunten tegen FC Utrecht (4-1 zege), RKC Waalwijk (1-4 zege) en Go Ahead Eagles (2-0 zege). Hij is in een interview met Kicker goed te spreken over zijn persoonlijke ontwikkeling en over de voortgang van PSV, dat bovenaan staat in de Eredivisie.

De koploper heeft een voorsprong van een punt op Ajax. "Ajax heeft op individueel niveau de beste ploeg in de competitie", vindt Mwene echter. "De afgelopen jaren heeft Ajax al bewezen een van de beste clubs in Europa te zijn. Desondanks geloof ik in onze kwaliteiten en kunnen wij Ajax ook verslaan. Dat hebben we aan het begin van het seizoen bewezen in de strijd om de Supercup (0-4 zege, red.). We hebben vertrouwen in onszelf en beseffen dat we stabiel moeten presteren om Ajax voor te blijven. We spelen binnenkort tegen ze (op zondag 23 januari, red.). Ik weet niet of die wedstrijd beslissend wordt, maar het wordt wel een erg belangrijke wedstrijd."

Mwene ziet ook Feyenoord, dat vier punten achterstand heeft, als titelkandidaat. "Feyenoord heeft ook zeker nog een kans. Ze hebben een goede ploeg en hebben in de Conference League ook aangetoond veel kwaliteit te hebben. We hebben met 0-4 van ze verloren, dat bewijst dat ze bovenin kunnen meedraaien. Maar wij staan nu eerste, dus je moet ons eerst zien te passeren", zegt hij zelfverzekerd. De 27-jarige Mwene speelde drie seizoenen in de Bundesliga met Mainz en wordt gevraagd naar de verschillen tussen de Nederlandse en Duitse competitie. "De bovenste tien clubs in Nederland kunnen zeker mee in de Bundesliga", geeft hij aan.

"Iedere wedstrijd tegen een van die ploegen is zwaar. Daarna is er een groot gat", voegt Mwene eraan toe. "Maar we hebben met deze club een ander doel dan met Mainz. We willen iedere wedstrijd winnen, kampioen worden, zover mogelijk komen in Europa en de beker winnen. Daar komt een ander soort druk bij kijken. Daarvoor heb je veel voetballende kwaliteit nodig en die hebben we. Wij zouden in Duitsland in de top drie staan. PSV is een grote club in Nederland, dus het was een eer dat de club bij mij uitkwam."

Mwene tekende in Eindhoven een contract tot medio 2024. Hij heeft 'niet echt' de wens om nog een transfer te maken. "Ik wil gewoon zoveel mogelijk succes boeken bij deze club. Als dat lukt, zou iedere speler nog een transfer naar een grotere club kunnen maken. Maar daar denk ik op dit moment niet aan", maakt de Oostenrijker duidelijk. "Ik speel hier pas een halfjaar en heb al veel wedstrijden gespeeld. Het voelt alsof ik hier al twee jaar ben. Ik heb duidelijke doelstellingen hier: prijzen winnen. Ik ben blij met onze eerste plek op de ranglijst, ik heb niet het doel om nog voor een andere club te spelen."

Hoeveel prijzen gaat PSV dit seizoen nog toevoegen aan de prijzenkast?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een onzin, goed om het team veren in hun reet te stoppen maar PSV zou natuurlijk niet in de top 3 staan in Duitsland.

3 januari 2022 om 16:07

PSV zou gewoon fluitend kampioen worden in Duitsland hoor. zijn veel beter dan Bayern.

3 januari 2022 om 16:22

Ik ben bang voor de uitslagen van de top 10 van de eredivisie die 'makkelijk mee kunnen draaien in de bundesliga' tegen Bayern haha

3 januari 2022 om 16:19

Ajax, psv en feyenoord zouden in duitsland gewoon meedoen om plek 2 t/m 4 hoor, bayern munchen is daar van de buitencategorie maar de rest van duitsland is gewoon bedroevend écht slecht gewoon. Waar ik dat op baseer? De afgelopen resultaten van onze topploegen tegen die ”zogenaamde” duitse topploegen in europa: Ajax dortmund en schalke zeer recent vernederd, psv een aantal jaar terug wolfsburg van het veld geblazen en feyenoird laatst union berlin alle hoeken laten zien.

3 januari 2022 om 16:39

Ajax is je enige goeie voorbeeld want PSV is gewoon niet recent en Union Berlin wil je je niet mee vergelijken, is geen directe concurrent. Daarnaast denk ik dat PSV en Feyenoord het niet kunnen afleggen tegen Dortmund hoor.

3 januari 2022 om 16:44

Seppie, anderzijds staat PSV boven Ajax. Verhaal heeft wederom meerdere kanten. Uiteindelijk is t allemaal hypothetisch gelul in de ruimte.

3 januari 2022 om 16:49

Ja en dan gaat het over spelen tegen ploegen die al jaren bekend zijn voor je. Daardoor ligt het dichter op elkaar. Maar als PSV het moet opleggen tegen Duitse ploegen denk ik niet dat ze van de 'kleintjes' ook zo maar winnen.

3 januari 2022 om 17:09

Het is niet voor niks dat die duitse ploegen op bayern na (en dortmund op een blauwe maandag) helemaal niks presteren in europa de afgelopen 15-20 jaar. Ik weet niet of iemand wel eens een wedstrijd in de bundesliga gezien heeft zonder dortmund of bayern maar daar is rkc-nec nog een topwedstrijd bij het is echt niet veel beter die bundesliga (het zijn alleen maar beter betaalde prutsers tov onze prutsers in de eredivisie)

3 januari 2022 om 17:27

Psv zou meedoen om plek 4-8 waarschijnlijk. Bij een mogelijke uitschieter naar de 3e plek. Feyenoord eerder 7-12.

3 januari 2022 om 17:32

Volgens mij heeft feyenoord in de uefacup-finale van 2002 de vloer aangeveegd met dortmund. Kan je zeggen dat het 20 jaar geleden was maar buiten bayern hebben de rest vd duitse ploegen dat niveau hedendaags. Het zegt genoeg dat een gemankeerde voetballer als wout weghorst daar 1 vd grote sterren is

3 januari 2022 om 17:41

Pff wat een onzin MrBoity. De meeste Duitse clubs geraken in de CL/EL gewoon verder dan de groepsfase. De winst pakken, dat is wat anders. Alleen maar beter betaald? Dan denk ik dat je amper naar de Bundesliga kijkt. Volop spanning daar en altijd volle stadions. Voetbal leeft veel meer in Duitsland dan in Nederland.

3 januari 2022 om 18:11

Het gaat erom wie er aan het eind van de rit bovenaan staat volgens mij 😏

3 januari 2022 om 18:12

Ik kijk al ongeveer 45 jaar duits voetbal en buiten bayern of dortmund is het niet om aan te gluren. Ja de stadions zitten vol maar dat is hier in NL ook he. En hoezo leeft het meer dan hier in NL? Feyenoord -Ajax of Utrecht-Ajax zijn sfeervoller dan welke duitse “topper” (bestaan die eigenlijk wel?). Sfeervoller dat getrommel de hele wedstrijd? Dat je de bundesliga leuk vind dat is prima maar het niveau is echt niet zoveel beter dan dat onze topclubs daar niet mee zouden doen om de bovenste plekken. En hoezo leeft het meer dan hier in NL? Ik weet zeker dat clubs als Ajax, Feyenoord, psv, utrecht, twente binnen europa meer fans meenemen dan pak m beet vfb stuttgart, leverkusen, dortmund, schalke, bayern

3 januari 2022 om 18:15

Laatste 10 jaar: Bayern spreekt voor zich, Dortmund steenvast 1/8ste finales/ kwartfinale, 1x uitschieter als finalist, Schalke 4x 1/8ste finales, 1x halve finalist, Leverkusen 4x 1/8ste finales, Leipzig 1x halve finalist en 1x 1/8ste finales, Wolfsburg 1x kwartfinalist en Gldbach 1x 1/8ste finales. En nu komt Nederland: Ajax 1x halve finalist en 1x 1/8ste finales. Dus ga nou niet doen of de Bundesliga zwak is, want de cijfers zeggen compleet wat anders.

3 januari 2022 om 18:30

Jou cijfers kloppen niet maat, simpelweg: 2017 haalde Ajax nog de finale vd uefacup dus de rest zal ook wel niet kloppen… 1/8 finales poeh poeh met zulke begrotingen? Laten we even Ajax en bayern wegstrepen, kijken we naar de afgelopen 20 jaar… feyenoord 1 eufa-cup, wat deden de andere duitse ploegen? Die bundesliga stelt buiten bayern niks voor

3 januari 2022 om 18:36

Ik had het over de Champions League vriend. EL is kindertoernooi.

3 januari 2022 om 18:50

Okay prima kijken we naar Champions League/EC1. Streep je bayern en ajax tegen elkaar weg wat hou je over? NL 2x (feyenoord, psv), duitsland 2x (dortmund, hsv). Overigens winnen de duitsers dan wel niet al te vaak dat “kindertoernooi”. Misschien omdat ze niet veel beter zijn dan de NL-se opponenten?

3 januari 2022 om 19:02

Op basis van jouw redenatie is Ajax 4 klassen beter dan PSG en Man City.

3 januari 2022 om 19:10

Allemaal leuk en aardig. Maar hoe komt het dat Duitsland een veel, veel hoger aantal punten heeft…. Als Nederland en Duitsland zo weinig verschillen zou dat gat er niet zijn.

3 januari 2022 om 19:17

Man City speelt in de sterkste competitie ter wereld, dat Ajax daar niet zomaar om de bovenste plekken mee zou doen dat kan best. Psg speelt in een niet heel erg goede competitie (de nederlandse top-3 heeft daar ook veel betere resultaten tegen behaald door de jaren heen). We gaan het zien dit jaar waar psg staat. En ja, ik vind zowel Ajax, psv en feyenoord veel grotere cLubs dan city en psg. Obv historie, fans en prijzen. Hoeveel europacups hebben city en psg gewonnen?

4 januari 2022 om 06:40

AZ niet dan? Die gaan nog wel boven Feyenoord eindigen dit jaar.

3 januari 2022 om 16:40

Waarom niet? Ajax blies Dortmund toch met gemak van het veld? En vinden we sc Freiburg met zijn allen dan zo geweldig? Of is wat hier gebeurd weer eens een competitie puur op naam schromelijk overschatten?

3 januari 2022 om 16:47

Ik denk persoonlijk dat Ajax de enige club is die tegen Duitse ploegen zo constant kan presteren. Daarom vind ik het onzin om te denken dat PSV wel even over frankfurt, gladbach, wolfsburg en leverkusen heen gaat bijvoorbeeld.

3 januari 2022 om 16:54

Aan de ene kant staan teams als Leipzig, Gladbach en Wolfsburg in het rechterrijtje. Ploegen die in Nederland allen kampioen kunnen worden. Gezien de begroting zekers mee moeten doen. Vooral Leipzig zal normaliter gewoon elke Nederlandse ploeg van het veld moeten spelen. Als je meer dan 100 miljoen uitgeeft in een transferwindow aan spelers als Andre Silva, Moriba, Gvardiol etc. Al is Ajax wel ijzersterk momenteel.

3 januari 2022 om 17:07

DerKaiser. Die staan niet voor niks in het rechterrijtje nu toch? . Ondanks mooie namen hebben, zijn die clubs tot dusverre dit seizoen gewoon niet zo goed dan. Dat is wat ik bedoelde met schromelijk overschatten op basis van naam. En met die vorm van dit seizoen ga je mij niet vertellen dat ze 'elke Nederlandse ploeg wel even van het veld gaan spelen'.

3 januari 2022 om 17:12

@InkeMontana: ze proberen ons hier wijs te maken dat de bundesliga-clubs jaar in jaar uit de europcups aan elkaar rijgen, de cijfers vN de duitse clubs tegen de nederlandse topclubs liegen er niet om

3 januari 2022 om 17:27

Dat zeg ik ook nergens, maar jij doet in feite hetzelfde met Freiburg. Ik zie PSV en Feyenoord daar ook nog niet zomaar van winnen.

3 januari 2022 om 17:28

Ja psv en feyenoord winnen ook niet zomaar van de Nederlandse subtop...

3 januari 2022 om 18:03

Freiburg is een stabiele middenmoter. Een ploeg die de afgelopen 10 jaar 1x Europees voetbal heeft gespeeld. Leverkusen, Monchengladbach, Wolfsburg etc is subtop.

3 januari 2022 om 18:20

Pak anders ff de resultaten van de grote drie de afgelopen 10 jaar tegen duitse topploegen erbij. Schalke, dortmund een oorwassing tegen Ajax, bayern kon er niet van winnen. Psv gooide 2016 wolfsburg eruit en feyenoord laatst tegen berlin geeft toch aardig aan dat de NL-topploegen hun mamnetje staan tegen de duitse opponent en dat het wel meevalt met dat niveau in duitsland. Dus niet zomaar roepen dat de NL-se topploegen niks te zoeken zouden hebben in de bundesliga, de resultaten zeggen namelijk iets heel anders

3 januari 2022 om 18:27

PSV gooide helemaal niet Wolfsburg eruir. Beide ploegen wonnen met 2-0 thuis. Man United ging er juist uit. En Ajax verloor bijna na verlenging van Schalke die toen 10de stonden.

3 januari 2022 om 18:36

Ah wolfsburg foutje… Ajax verloor bijna idd van schalke, bijna ja. Maar in de Arena had het 8-0 kunnen worden.

3 januari 2022 om 17:44

Ik denk dat Ajax prima mee zou kunnen doen voor de tweede plaats, terwijl ik PSV en Feyenoord ook wel mee zie doen voor plaats twee tot zeven. Op het moment ontloopt het elkaar niet veel onder Bayern. Die laatstgenoemde steekt er mijlenver bovenuit. De Bundesliga is vooral goed omdat het verschil tussen de nummers 2/3 tot de nummers 15 niet zo groot is. Het ligt dicht bij elkaar. Een ploeg in de Bundesliga die het ene seizoen Europees voetbal speelt, kan het volgende seizoen zomaar buiten de top 12 eindigen. Ik heb sowieso het idee dat de Bundesliga wat in niveau afneemt de laatste jaren, maar dat kon ook slechts een gevoel zijn. Vergeet ook niet dat die Duitse clubs het veelvoud aan TV geld krijgen van Ajax, PSV of Feyenoord.

3 januari 2022 om 20:48

Dat doen Nederlanders die in B-competities spelen ook altijd in interviews. Het niveau van hun buitenlandse clubs enorm ophemelen in de vaderlandse media.

Om te reageren op de Poll, ik heb aangeklikt dat wij(psv) 2 prijzen gaan winnen de beker en het kampioenschap gewoon omdat het kan.. en Mwene heeft gelijk dat Feyenoord kans heeft om nog kampioen te worden maar ik denk dat Feyenoord als 1e gaat afhaken.

3 januari 2022 om 16:18

Nogal veel vertrouwen in een team die er met 4 0 en 5 0 tegen de grootste concurrenten af ging. En het spel is ook niet om naar huis te schrijven.

3 januari 2022 om 16:21

@fr010frdam toch logisch dat ik als PSV fan vertrouwen heb in PSV.

3 januari 2022 om 16:23

Fr010. Ik zie persoonlijk Feyenoord ook als eerste afhaken. Selectie is gewoonweg niet breed genoeg en naarmate het seizoen vordert zie ik het qua blessures nog wel kunnen oplopen. Maar laten wij hopen dat het tot het laatste spannende blijft bovenin

3 januari 2022 om 16:26

Ach, het spel is niet om naar huis te schrijven en ze hebben van Ajax en Feyenoord ruim verloren, maar staan wel bovenaan.

Kan je nagaan als het spel wel ergens op gaat lijken, dan is er nog meer vertrouwen bij PSV. Ik ga er van uit dat Ajax en PSV het onderling moeten uitvechten, maar Feyenoord doet knap mee vooralsnog.

3 januari 2022 om 16:34

Ze staan uiteindelijk gewoon bovenaan, dus de rest doet het nog slechter ondanks winst van de concurrent

3 januari 2022 om 18:06

@Lampen,
Het is logisch dat je vertrouwen hebt in PSV.
Dat betekent echter niet dat je moet overdrijven.
Je kan best wel stellen dat Ajax, vermoedelijk, gewoon weer kampioen wordt.
Overigens denk ik ook dat Feyenoord als eerst afhaakt, maar niet vanwege het spel maar meer vanwege de breedte van de selectie, wat eerder ook al is aangegeven.

4 januari 2022 om 06:42

Feyenoord word 4e achter PSV, Ajax en AZ.

PSV zou er slecht voor staan in de bundesliga. Veel sterkere tegenstanders en juist daar doet psv het slecht tegen.
Ajax, Benfica, monaco, sociedad, feyenoord verloren om het echie. Alleen Az gewonnen.
wel knap wat PSV tot nu toe laat zien door steeds alle kleintjes gewoon te verslaan.

3 januari 2022 om 16:11

Je moet het ook zo zien. Je hebt helemaal niks aan een winst op Feyenoord als je die week daarop van Rkc verliest. Wat PSV doet is dus ook een manier om gewoon kampioen te worden. Lekker winnen van plaats 5 tot 18 en dan van plaats 1-5 kan je punten verliezen.

3 januari 2022 om 16:18

Mwah, het is wel frustrerend, bij het PSV van de laatste paar jaar weet je van te voren al dat ze het ontzettend zwaar gaan krijgen bij een top wedstrijd. Die 110% mentaliteit die jongens als Luuk de Jong, Guardado, Lozano en Moreno hadden ontbreekt.

3 januari 2022 om 18:14

Je hebt ook weinig aan een overwinning op Az als je de week erop van een kleintje verliest. Je kan ook gewoon teveel punten verspelen tegen de kleintjes. Kijk maar naar Ajax bijvoorbeeld.

3 januari 2022 om 17:40

Je vergeet de winst op topteam GA Eagles te vermelden

3 januari 2022 om 17:53

2x winst tegen topteam he. Das niet voor iedereen weggelegd.

3 januari 2022 om 18:15

Klopt, voor Ajax dit jaar niet maar Ajax wint weer van Psv

Heel blij met hoe Mwene het de laatste maand heeft gedaan. Werkt hard en was belangrijk voor het team. Hopen dat we Ajax kunnen pakken en een klein gaatje kunnen slaan. Alle vertrouwen in de 2e seizoenshelft!

3 januari 2022 om 16:26

hopen mag altijd he😉

Hahaha, wat een onzin. Al houden wij Ajax achter ons en speelde Ajax de nummer 2 van de Bundesliga Dortmund weg

3 januari 2022 om 18:23

Tvl11

Haha de beste man heeft te veel bubbels gehad, paar dagen terug
Hij had wel concreet moeten zijn en zeggen: 10 clubs en GAE zouden meedraaien.

Maar zonder dollen, PSV - ook al staan jullie bovenaan - zou geen top 3 club zijn. Denk eerder wel top 6/7/

Tja dit elftal is niet minder dan een Freiburg (en die staan 3de). De Bundesliga is buiten Bayern een hele onvoorspelbare competitie. Leipzig staat 10de en Gladbach staat 14de (2 ploegen die vorig jaar nog in ijzersterke CL poules overwinterde). Mijn punt is als alles meezit haal je CL, zit alles tegen doe je mee om degradatie.

Mensen vinden dit allemaal grappig maar Freiburg staat 3de en Hoffenheim staat gelijk in punten met nummer 4 Leverkusen. Union Berlin staat 1 punt daarachter en FC Koln 2 punten. Dat zijn echt geen betere ploegen dan PSV. Dortmund werd helemaal scheel gespeeld door Ajax..

3 januari 2022 om 16:29

PSV werd ook scheel gespeeld door Ajax, maar staat wel boven Ajax. Dat de stand in Duitsland opmerkelijk genoemd mag worden betekent natuurlijk niet dat PSV nu veel beter is dan een Leverkusen, Berlin, Koln etc. Wat respect voor de prestaties van die teams mag wel hoor. Het is erg knap wat ze laten zien.

3 januari 2022 om 16:40

Ja dan werd Ajax ook scheel gespeeld door PSV. Nou dat Berlin heb ik zien spelen tegen Feyenoord, die zijn echt niet beter dan PSV. Wij zijn nogal goed in het niveau overschatten in het buitenland, genoeg spelers die in de Bundesliga erg goed speelden en bij een club als PSV niks laten zien..

3 januari 2022 om 16:50

Leverkusen in een rijtje zetten met Koln en Berlin getuigt van weinig kennis op gebied van Duits voetbal.

3 januari 2022 om 18:16

Daarom had ik Leverkusen ook express niet genoemd. Die schat ik hoger in dan die andere teams.. de discussie is uiteindelijk ook zinloos omdat je het niet kan weten maar PSV en Ajax al helemaal zouden echt wel meedoen om de top 4 van de Bundesliga.

Zal wat zijn als die geen prijzen wou pakken.

Bijzonder hoe sommige een 0-4 overwinning blijven herinneren (waarbij PSV een uur lang met 1 man meer speelde) en een 5-0 nederlaag tegen dezelfde ploeg lijken te zijn vergeten.

3 januari 2022 om 16:24

Omdat je achteraf gezien niets aan die overwinningen hebt als je het dom laat liggen tegen GAE. Dat is de hele reden dat PSV bovenaan staat. Kampioen kunnen worden tegen de kleintjes maakt de Eredivisie gelukkig nog spannend. Want voetballend is Ajax duidelijk de beste.

3 januari 2022 om 16:25

Ook wel bijzonder om bij die 5-0 niet te benoemen dat PSV zijn beste spelers miste en zelfs dan nog 60 min totaal niet onder deed…

3 januari 2022 om 16:39

We kunnen ook bij 0-4 vertellen dat PSV pas in het laatste half uur tegen 10 man nog 2 keer wist te scoren. Er is over beide wedstrijden zoveel meer te zeggen. En de beste spelers? Ajax miste bij de 0-4 Anthony, had ik ook kunnen vermelden, heb ik niet gedaan. Madueke was in bloedvorm tijdens de 0-4, was bij de 5-0 geblesseerd, maar toen was zijn bloedvorm ook allang voorbij. Dus beste spelers is een relatief begrip. Aangezien Carlos Vinícius er eerst niets van kon en hij in de laatste wedstrijden voor de winterstop best aardige wedstrijden speelde.

3 januari 2022 om 17:21

Ben het volledig met je eens hoor, beide wedstrijden hebben hun eigen verhaal. Het ging me er alleen om dat de situatie van PSV dan ook benoemd mag worden bij de 5-0.

Het valt me namelijk best op dat er ontzettend negatief wordt gesproken over PSV, terwijl het eigenlijk heel knap is wat ze doen. Er wordt heel vaak gesproken over het domme puntverlies van Ajax, maar als je ziet hoe PSV ptn heeft verloren tegen Willem2 en Heerenveen is dat net zo dom en onnodig.

De Januari maand zal iig voor heel veel meer duidelijkheid gaan zorgen en ik heb er echt veel zin in! Gezien het onvoorspelbare van PSV zou ik er als supporter, maar ook als tegenstander niet gerust op zijn.

3 januari 2022 om 16:42

Die 0-4 en 5-0 zijn beide a typische uitslagen voor Ajax-PSV wedstrijden. Bij beide wedstrijden kun je nuanceringen/relativeringen plaatsen. Wat als dit,wat als dat. De uitslagen blijven staan.

3 januari 2022 om 16:47

Dat is ook mijn punt, dus het benadrukken van de 0-4 zegt weinig.

3 januari 2022 om 16:52

Eens. Tis al weer geschiedenis en er is inmiddels relatief veel veranderd, wat ook weer veranderen kan😀.

3 januari 2022 om 16:51

Die 0-4 Johan Fruisschaal zal zal altijd blijven hangen in Eindhoven ondanks dat ze totaal weggespeeld werden in de competitie.

3 januari 2022 om 17:37

Dat een Ajacied de naam Johan Cruyff niet normaal kan benoemen zegt al veel.

3 januari 2022 om 18:43

Dat zegt inderdaad veel over die "prijs".Persoonlijk vind ik het maar een wedstrijdje in de voorbereiding waar vaak niet eens op volle sterkte gespeeld wordt. Voor mij niet echt iets om trots op te zijn of ik hem nou win of niet.

3 januari 2022 om 19:19

Dat zijn de echte oldskool fans. Triest om je club icoon zo weg te zetten.

4 januari 2022 om 13:37

Ach gut wat een selectieve verontwaardiging. De KNVB heeft heeft deze schaal waar geen enkele waarde aan is die naam gegeven. Het is niet eens prijzenkast waardig.

Momenteel is Bayern heel goed. De rest niet zo volgens mij. Al is het natuurlijk een totaal andere competitie maar wie zegt mij dat Ajax of PSV geen 2e hadden kunnen staan in de bundesliga momenteel ? Ik betrek Ajax er even bij omdat ze de nummer 2 van Duitsland 2x vrij makkelijk opzij hebben gezet. Misschien is de Duitse competitie niet zo heel sterk dit jaar?

3 januari 2022 om 17:49

De andere clubs zitten dicht bij elkaar. Het gaat veel op en neer sinds 2010 in de Bundesliga. Grote clubs die degraderen en kleine clubs die promoveren en normaliter grote clubs wegspelen. Alleen Bayern steekt er echt bovenuit, de rest speelt van de competitie is volop spanning met maximaal 3 echt slecht presterende teams (dit seizoen Fürth). Voorheen waren er vaak 1 of 2 teams die wisten te verrassen bovenin en 5/7 teams die je standaard terug zag komen in het linkerrijtje. Tijden veranderen, zo gaat dat nu eenmaal.

3 januari 2022 om 18:25

Sir Paul

"ik betrek Ajax er even bij omdat ze de nummer 2 van Duitsland 2x vrij makkelijk opzij hebben gezet. "

Ajax heeft paar jaar geleden ook - boven verwachtingen - goede resultaten behaald tegen Bayern Munchen.

Ik dacht dat dit een Nederlander was. PSV is best een vreemdelingen legioen met maar 6 Nederlanders tegen de 15 van Feyenoord en Ajax. Geen probleem zolang het goed gaat.

3 januari 2022 om 16:58

@glory ik ben nu best benieuwd hoe het kan dat jij dacht dat Mwene een Nederlander was :P

PSV zal in een zwaardere competitie veel meer punten verspelen dan Ajax. In de Eredivisie heeft PSV het geluk dat de meeste clubs veel zwakker zijn, waardoor je met zuinige, maar effectieve zeges zelfs kampioen kunt worden. Maar Mwene heeft toch ook wel weet van de "prestaties" van PSV in de diverse Europese competities? Van kans op CL groepsfase naar EL, en nu naar kans op vervolg in de Conference League. Dan stijg je niet, maar daal je toch? Of reken ik verkeerd???;-))

3 januari 2022 om 17:17

Pinko hoezo zou Ajax het beter doen in de bundesliga dan PSV als ze niet van Go Ahead Utrecht Heracles Az Twente kunnen winnen? Uiteindelijk doet het er natuurlijk niet toe en is deze uitspraak van Mwene nooit te staven.

3 januari 2022 om 19:15

Vanwege de Europese prestaties. Ajax kan zich veel beter meten met de Europese (sub)topclubs dan PSV. Lijkt me toch wel duidelijk??

3 januari 2022 om 19:45

Prachtig dat je als club goed kan meten met (sub) topclubs, maar als je niet van de kleintjes wint, dan haal je het ook niet.

3 januari 2022 om 17:50

We kunnen speculeren wat we willen, maar er zullen het nooit echt weten. Tenzij de BeNe liga ooit van de grond komt.

Wat een hoop onzin komt er toch uit sommige vortballers, hoevaak speelt PSV wel niet een bagger wedstrijd tegen de kleinere clubs dat ze punten verspelen of op het aller laatste moment nog winnen dat gaat je in de bundesliga niet lukken.. PSV zou voor de plekken 5 tot 7 spelen in de bundesliga denk ik.

PSV zou lekker met Gladbach, Wolfsburg, Frankfurt, Hoffenheim etc meestrijden om plekken 4 tot 9 ofzo.

Ik vind deze uitspraak zo gek nog niet. Natuurlijk zijn Bayern en Doetmurd vele malen verder dan psv. Maar als je dan kijkt naar de andere teams. Nu 3e en 4e. Freiburg en Leverkusen. Daar staan Nederlandse jongens als bakker en frimpong in de basis. Die zie ik nu alleen nog bij AZ in de basis spelen. De selecties van wolfsburg, gladbach en leipzig zijn ook wel beter dan die van psv, maar die teams bakken er helemaal niks van dit seizoen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren