Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Steenrijke Newcastle-eigenaar koopt voor 1 miljard ook Italiaanse topclub’

Laatste update:

De kans is levensgroot dat Internazionale de komende dagen in handen valt van het Saudi-Arabische consortium PIF, zo meldt de vooraanstaande Amerikaanse krant International Business Times. Het steenrijke investeringsfonds, dat in oktober Newcastle United al overnam, wordt - als alles goed gaat - voor een bedrag van één miljard euro de grootste aandeelhouder van de regerend Italiaans kampioen. "Inter wordt hiermee de rijkste voetbalclub op aarde", aldus Andrea Zanon, kenner van de financiële markten in het Midden-Oosten, tegenover IBT.

Inter is sinds de zomer van 2016 voor zeventig procent in handen van de Chinese Suning Holdings Group, dat al sinds 2019 probeert om weer van de club af te komen. Onder het Chinese bewind behaalden i Nerazzurri afgelopen seizoen de landstitel, maar financieel gaat het sinds de coronacrisis dramatisch. Inter maakte afgelopen voetbaljaargang een recordverlies van 245 miljoen euro en verliest nu nog maandelijks zo'n 13 miljoen euro.

Tot grote frustratie van de supporters waren de Milanezen afgelopen zomer genoodzaakt om met Romelu Lukaku en Achraf Hakimi de twee beste spelers te laten vertrekken. Ook succescoach Antonio Conte, die de eerste titel in elf jaar binnenbracht, zag een langer verblijf in het Giuseppe Meazza niet zitten en vertrok. Met de nieuwe Saudi-Arabische eigenaren kan Inter weer hoopvol naar de toekomst kijken. Het PIF geldt met een waarde van 350 miljard euro als een van de rijkste fondsen ter wereld en wil fors investeren.

Onder aanvoering van kroonprins Mohammed Bin Salman is het Saudi-Arabische imperium razendsnel een aandeel in de internationale topsport aan het verwerven. Daarmee volgt Saudi-Arabië het voorbeeld van enkele buurlanden, die al langer investeren in het topvoetbal. Het Saudische investeringsfonds haalde in oktober met Newcastle United zijn eerste grote vis binnen en is ook na het overnemen van Inter nog niet klaar. Er zijn ook onderhandelingen gaande met de eigenaren van Olympique Marseille en een Braziliaanse topclub.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het failliet van voetbal

28 december 2021 om 23:39

Had deze Mohammed Bin Salman niet de executie van Kashoggi op zijn geweten?

28 december 2021 om 23:41

Jazeker

28 december 2021 om 23:47

En ongeveer 370000 doden in Yemen

28 december 2021 om 23:58

Vroeger had ik een zwak voor Inter. Was mijn tweede club altijd maar nu ik dit weet gaat die clubliefde ook in de prullenbak. Vraag mij af wat Dumfries hiervan vindt.. Hij ging demonstreren voor Black Lives Matter maar krijgt zijn salaris dan in de toekomst betaald door een partij die de mensenrechten schendt. Enige juiste reactie hierop zal zijn om Inter te verlaten maar dat moet ik nog maar eens zien.

29 december 2021 om 00:10

Bizar dat de KNVB hier bijv een overname afkeurt van fc denbosch door Jordania. En zo iemand als Bin Salman doodleuk enkele voetbalclubs in verschillende landen kan en mag kopen en dit wordt toegestaan door de voetbalbonden aldaar.

29 december 2021 om 00:37

En een hongersnood in Yemen

29 december 2021 om 01:31

@SosuhSZ Weet jij hoe de oorlog in Jemen is begonnen? Zo niet, dan adviseer ik je om niet te praten over zaken waar je geen kennis van hebt want er klopt niets van wat je zegt. Het zijn de Houthi's die met steun van Iran het leed in Jemen op hun geweten hebben omdat ze zo graag het sjiitisch rijk uit willen breiden, niet Saudi Arabië.

29 december 2021 om 02:12

Plus de steniging van een nicht van hem vanwege zgn ' overspel' ...al lang geleden ( ca 22 jaar) maar ik kan het me nog goed herinneren. Beelden destijds ervan naar buiten gesmokkeld...schokkend land

29 december 2021 om 02:22


@cody-gakpo
ga jij dan ook alles wat je gebruikt en uit china komt ook maar niet meer gebruiken? want je steunt eigenhandig een regime waar oeigoeren vermoord worden en heropgevoed. aangezien je ook van een dumfries verwacht principieel te zijn over alles als hij zich over 1 ding uitspreekt.

29 december 2021 om 02:26

@MartinRafter629 Bin Salman was 22 jaar geleden 14 jaar.

29 december 2021 om 05:21

@JanBakker ik hoop dat Dumfries sterk is en dat principe ook heeft. Ik vind hem een hele leuke verschijning voor de camera en echt iemand waar ik zeker respect voor heb. Het is een jongen die met een sterke mindset zichzelf al ver gebracht heeft in het voetbal. Bovendien verwacht ik niet dat hij in alles principieel is maar door iemand je salaris uitgekeerd krijgen waarbij er zoveel bloed aan zijn kleeft, vind ik wel erg heftig hoor. Vooral als je bedenkt dat zo een jongen de wereld aan zijn voeten heeft.

Om terug te komen op jouw vraag ik bestel zelf niks via Ali-Express en koop over het algemeen liever kwaliteit dan de rotzooi die uit China komt. Neemt natuurlijk niet weg dat er veel internationale handel plaats vindt en het voor de consument niet bij te houden is waar alle goederen vandaan komen. Dus helaas zal ik vast wel eens de Chinese staatskas gespekt hebben.

29 december 2021 om 07:22

Haha wat een gebrabbel. Zowat elke 'kwalitatieve' merk heeft lijntjes met China en dat weet je heel goed. Geniet van je fairtrade chocoladereep die je niet hebt.

29 december 2021 om 07:39

Het zit je diep he? Terecht dat hij ging demonstreren. Verder schendt het Westen nog vaker de mensenrechten en zijn zij verantwoordelijk voor nog meer doden en ellende in de wereld. Onthoudt dat goed.

29 december 2021 om 07:40

Wat boeit China als we het hier over Saudi Arabië hebben. Zullen we noord korea er dan ook gelijk maar bij pakken? Overigens bijzonder naïef als je denkt dat je om China heen kan, dus dan maar geen Fairtrade producten meer kan gebruiken, want er zit hier en daar een ‘verstopt’ lijntje. Maar meer en meer wordt China omzeilt, dat kan alleen als je er meer moeite voor doet als consument.

Poh en het zou wat zijn als de Houthis (sjiiten) voor hun eigen rechten opkomen in Jemen, maar de hele oorlog is kennelijk geheel hun schuld en heeft niets met extremistisch grenzend wahabisme te maken.

On topic: slechte zaak dit soort goodwill kopen door rijke club eigenaren, alleen is dit wel een club met een succesvolle historie. Dat ‘verzacht’ in mijn ogen nog wel de pijn. Moet overigens wel zien of de supporterskernen dit type eigenaar wel pruimen.

29 december 2021 om 07:46

Vond het goed dat hij ging demonstreren, maar HFCA van mij vraag voor jou, waar schendt ‘het westen’ (vaag begrip maar goed) nu vaker de mensenrechten? In huidige oorlogsgebieden Myanmar? Oekraïne? Ethiopië? Tsjaad? Of in autoritaire regimes? China? Rusland? Saudi Arabië? Iran? Noord Korea

Noem alsjeblieft de voorbeelden, dan kan ik het goed onthouden! Want anders denk ik misschien dat je blij mag zijn dat je in het ‘westen’ woont en niet zo simpel vage beschuldigingen maakt.

29 december 2021 om 08:07

Saudi Arabia beschermt de moslims in Jemen tegen de haatdragende Iranezen en Houthis. MBS verdient een standbeeld in elke moslim land.

29 december 2021 om 08:38



Saudi-Arabie is een terroristenstaat die Wahhabisme over het hele Midden-Oosten verspreidt. Wahhabisme is de religie van IS, Al-Qaida, Al Nusra etc. Al die Madrassas in Azie (en helaas ook in Europa) verspreiden deze ideologie. Daarnaast zijn ze verantwoordelijk voor de genocide in Jemen. Ze blokkeren de import van medicijnen en bombarderen markten, bruiloften en andere plekken.

Iemand die Saudi-Arabie een onschuldig land vindt, is niet goed bij zijn hoofd.

29 december 2021 om 08:42

Choplife. Kan je dit wat verder uitleggen? Ben oprecht benieuwd. Aangezien haast iedereen om zijn hoofd schreeuwt en jij de enige bent die om een standbeeld roept

29 december 2021 om 08:52

@HFCA bronvermelding graag

29 december 2021 om 09:02

Getikt op je iphone, of laptop, made in ....... , uit China komt niet alleen troep, dat station is allang gepasseerd.

29 december 2021 om 09:17

@marton3103 hulde voor de Knvb, dat een ander land geen principes heeft dat moeten zij weten, is toch geen reden hier mee te werken?

29 december 2021 om 09:32

@choplife, zijn sjiieten in jouw ogen dan geen moslims?

29 december 2021 om 09:37

Pavol als je de metgezellen van de profeet beledigd en vervloekt zoals Abu bakr, Aïcha en Uthman dan ben je ver van moslim.

29 december 2021 om 09:40

Wat een belachelijke eenzijdige statement. Zo zie je maar hoe de Arabieren zelf het nieuws naar buiten brengen.
Al Jazeera zijn natuurlijk Soennieten. Saudi Arabië financieert Jemen die de Houthisbombarderen. Iran op haar beurt steunen de Houthis.

"Haatdragende Iranezen?" Wat
een misplaatste term zeg. Waarom zeg je niet gewoon Iranezen?
De Sjiiten zijn natuurlijk al in de minderheid in heel midden oosten. De haat tegen de Sjiiten is gigantisch in het middenoosten. Wie worden er bv gebombardeerd in Irak altijd? De Koerden en/of de Koerdische Sjiiten.
Het is ook algemeen bekend dat wanneer een volk (vooral in minderheid) wordt onderdrukt, dan krijg je juist nationalisme. Ze worden dan juist alleen maar nog trotser op zichzelf.

29 december 2021 om 10:22

@Dysentery Gary Je praat zonder kennis van zaken. Wahhabisme bestaat niet, dat is een verzonnen titel die de profeet van god volgende moslims gekregen hebben om ze te demoniseren. Mohammed ibn Abd al-Wahhaab was een islamitisch geleerde uit het gebied wat we nu saudi Arabië noemen die er aan heeft bijgedragen dat dat land tot de dag van vandaag het beste islamitisch land ter wereld is. En jouw claim dat het Wahhabisme/salafisten het zelfde geloof hebben als Al Qaida en al die andere terroristische organisaties is wederom een leugen om te demoniseren. Weet je wat namelijk de realiteit is..? De realiteit is dat geleerden van het zogenaamde Wahhabisme/salafisme al in de jaren 80 en 90 waarschuwden voor Osama Bin laden, Al Qaida en andere terroristische organisaties terwijl het westen/ Amerika destijds nog grote vrienden was met die criminelen.

29 december 2021 om 12:21

Je bent voorstander van een partij, dat betekent tóch niet, dat je overal maar moet aansluiten. Ik ben ook voorstander van BLM, maar dat heeft puur met de justitie te maken in Amerika. Als jij je al geroepen voelt om naar andere te kijken, dan vraag ik me af wat jij zelf doet!

29 december 2021 om 12:39

Wow, dit is echt een achterhaald(en als je het mij vraagt achterlijk argument) jij zet je vraagtekens bij de westen in het schenden van mensenrechten? Pak alleen al de geschiedenis van afgelopen 200 jaar. Nederland is de afgelopen jaar nog beticht op mensenrechten schending, je begint wel over voorbeelden, maar zoekt zelf niks op.. en wat nou simpel en vage beschuldigingen? Nogmaals je zoekt zelf niks op…

29 december 2021 om 12:52

Th3. Waarom de afgelopen 200 jaar? Waarom niet gewoon de afgelopen 1000 jaar, of nog beter de afgelopen 10.000 jaar? Misschien 100.000 jaar? Kunnen wij vast nog meer vinden. Het zegt al genoeg dat je de geschiedenis erbij moet halen zeg ik maar.

29 december 2021 om 13:07

Anthonydiaz. Jij denkt dat die islamistische geleerde ervoor heeft gezorgd dat Saudi Arabië het ‘beste’ islamitische land is geworden?

Ik denk dat de oprichting van Saudi Aramco er 1000x meer mee te maken heeft en dat de enorme hoeveelheden olie en dollars die zij het land hebben gemaakt voor wat ze zijn. Laat staan manier waarop ze Mekka & Medina claimen en beperkt beschikbaar maken met alle toerisme industrie erom heen.

Beste islamitisch land overigens zeer subjectief vind je niet? Wat maakt SA beter dan Marokko, Egypte of Jordanië? Persoonlijk vind ik Maleisië en Jordanië een stuk verder dan Saudi Arabië…

29 december 2021 om 13:45

Nou nee zowel de Saudi-Arabië als Iran zijn schuldige ij Yemen. Maar Saudi-Arabië laat geen of nauwelijks voedsel convooien door. Iran doet dat nog wel en laat de rode kruis wel door. Conclusie Saudi-Arabië is veel erger

29 december 2021 om 14:24

@DutchKurd Toen de sunni moslims werden vermoord in Jemen waren de mensen die nu kritiek hebben op Saudi Arabië muisstil, alsof het leven van die mensen niet telde. Pas na dat Saudi Arabië zich terecht gemengd heeft in het geen wat in dat land gebeurt, komen diezelfde mensen opeens met krokodillentranen. AbdulMalik Al Houthi was eerst een Zaidi, vervolgens is hij een Rafidi geworden en is hij naar Iran gegaan om te studeren. Gesteund met wapens door Iran is hij vervolgens terug gekeerd naar Yemen om de sunni bevolking te vermoorden met als doel om dat land sjiitisch te maken en Iran op die manier uit te breiden. Dus ook voor jou geld, weet waar je over praat voor dat je onzin gaat vertellen.

29 december 2021 om 14:44

@Djoenies. als je principieel wil gaan doen en van dumfries verwacht zn ontslag aan te vragen omdat hij zich op een ander onderwerp heeft uitgesproken, moet je zelf ook principeel zijn en geen producten kopen die een dergelijk regime steunen. Die opties zijn er namelijk gewoon. Of gaan we zeggen dat dumfries zn werk/miljoenen contract maar door de wc moet spoelen en wij te veel moeite moeten doen om een china free product te kopen? Hypocriet is t in ieder geval wel

29 december 2021 om 14:47

@cody-gakpo. niet bij te houden? met andere woorden, jij verwacht wel dat dumfries zn werk/miljoenen contract verscheurd maar zelf onderzoek doen naar wat je koopt, en dus direct bepaalde regimes mee steunt, is te veel gevraagd. Juist

29 december 2021 om 14:51

@Man City_1979 precies. We zijn hier allemaal China aan t sponsoren terwijl de alternatieven er weldegelijk zijn. Maarja, we hebben liever een specifiek product en dat daarmee China gefinancierd wordt is niet ons probleem. Maar wel lekker een Dumfries de maat nemen want hij heeft zich ooit uitgesproken jn de racisme discussie/BLM protesten.

29 december 2021 om 14:57

@pavol_demitra38 Muḥammad ibn Abd al-Wahhab at-Tamimi leefde ongeveer 200 jaar geleden. In het Arabisch schiereiland (Arabië) waren de mensen destijds verdronken in het aanbidden van graven van gerenommeerde moslims uit het verleden, afgoderij dus. Deze islamitische geleerde begon de mensen dus uit te leggen dat moslims de koran en de sunnah dienen te volgen zoals de metgezellen van de profeet het begrepen hebben. De voorvaders van de Saud familie waren vervolgens overtuigd geraakt van de kennis van Al Wahab waarna laatstgenoemde tegen hen zei: Als jullie mij helpen met het verspreiden van de ware islaam dan zal Allah jullie de overwinning schenken. En dat is precies waarom dat land vandaag de dag zo welvarend is, omdat Allah het land heeft gezegend. Jij vroeg me daarnaast waarom SA het beste islamitisch land ter wereld is. Het antwoord daarop is omdat dat land naast de shariah, het enige islamitisch land ter wereld is waar geen andere god aanbeden word behalve Allah.

29 december 2021 om 15:20

Sorry Anthony, maar van jouw stelling word ik een beetje ongemakkelijk. De woorden afgoderij hebben een ongelooflijk negatieve lading en de sharia als reden opgeven als reden voor ‘beste’ is een contradictio in terminis. Meest conservatief zou een betere benaming zijn.

Ook je opvatting dat sjiïeten aan afgoderij doen, is echt behoorlijk gesloten… alsof ik protestanten en katholieken van 400 jaar geleden hoor praten.

Volgens jouw opvattingen zou Noord Korea dan ook het ‘beste niet godsdienstige’ land zijn… want iedereen met een bijbel, koran of thora wordt geëxecuteerd, dus ‘niemand is godsdienstig’ althans op papier.

Mijn persoonlijke mening is dat een groepje heersers (door olie in het zadel gehouden (dat lijkt me geen verdienste van de geleerde)) van dezelfde familie een hele groep landgenoten behoorlijk afgesloten houdt van kennis en kunde en ik zie wel parallellen met de Perzische Sjah en de familie el Saoud.

29 december 2021 om 15:56

@pavol_demitra38 Jij bent geen moslim en je hebt mij bewezen dat je geen verstand van de besproken zaken hebt dus het is om die 2 redenen vrij zinloos om met je te discussiëren over de shariah, afgoderij en het geloof van de shia. Verder ben je natuurlijk vrij om een persoonlijke mening te hebben maar vergeef me als ik zeg dat ik in dit kader weinig waarde hecht aan wat jij vind. Even goede vrienden 👍

29 december 2021 om 16:44

Afgoderij is niet alleen een islamitisch begrip Anthony. Je hoeft ook geen moslim te zijn om over geopolitieke zaken te praten (zeker niet met mensen die dagelijks met olie en gas zaken bezig zijn) of over het geloof. De ontzettende monopolie positie mbt de discussie die jij jezelf toegeëigend omdat je toevallig moslim bent is eigenlijk funest voor het voeren van een normale open discussie. Alsof een katholiek bij voorbaat niet luistert naar een Fransman die in Indonesië woont niets mag zeggen over de kerk in Rome. Absurdistisch.

Jouw mening op dit moment neem ik dan op als iemand die geen discussie wilt voeren, maar als een inkijk in de geest van iemand die oprecht denkt dat soennieten bewust benadeeld/onderbelicht worden. Ik nodig je graag uit om uit die cocon te stappen, want geloof dat je prima in staat bent om ideeën te delen, dus ontvangen moet makkelijk zijn.

29 december 2021 om 17:13

@pavol_demitraWaarschijnlijk heb je dit op je telefoon of laptop getypt. In die telefoon of laptop, zit de vandaag de dag een van de meest belangrijke grondstoffen die er bestaat genaamd cobalt wat uit onder andere Congo wordt gehaald.Nou ik kan een heel verhaal typen hierover, maar de arbeidsomstandigheden zijn erg Qatarees te noemen. Ik hoop ook niet dat je dacht dat 'blood diamond' gewoon maar een fantasie verhaal met Leonardo di Caprio in de hoofdrol is. Het punt is ik kan een historisch verhaal tot de dag van vandaag vertellen waarom het Westen dus zeker nagenoeg vergelijkbaar zijnet het verschil dat dit mondiale schaal wordt toegepast.Ik denk alleen niet dat dit nodig is. Ik laat je wel in de waan zodat jij gewoon je sportschoenen nog kan halen die door minderjarige Aziatische kinderen worden gemaakt die om de zoveel tijd even een snuifje cocaine krijgen om die 16 uur vol te kunnen maken.Het vingerwijzen is dan ook onnodig. Het gros van de landen dat rijk is, is dat vooral door uitbuiting van de rest van de wereld.

29 december 2021 om 17:14

@anthonydiaz

Triest dat je elke bombardement op onschuldige burgers in Jemen bestempelt als bombardementen op Houthis. Wat een complete onzin. Het hele land sterft van de honger vanwege de blokkade van Saudi Arabie maar dat is allemaal Irans schuld. Lachwekkend. Houd je Saudi propaganda maar voor je.

En waarom praat jij alsof Sijieten het probleem zijn? Het probleem zijn de soennieten, en specifiek de soennitische terroristen zoals Isis, Al Qaeda, Taliban die gesteund en gefinancierd worden door soennitisch Turkije en Saudi Arabie. We moeten blij wezen dat Sijieten zoals Iran tegen de strijd aangaan terrorisme.

29 december 2021 om 17:32

Herosennin, die mobieltjes worden die alleen in ‘het westen’ gebruikt of in de hele wereld? Lopen er niet veel meer Chinezen, Indiërs en Brazilianen rond met een mobieltje dan inwoners van ‘het westen’?

Overigens erken ik de situatie die je schetst volledig. Veel K-obalt mijnen zijn inderdaad in Chinese/buitenlandse handen en die omstandigheden zijn afschuwelijk, maar wat heeft dat te maken met ‘het westen’ en dat alleén die verantwoordelijk zijn voor zoveel doden? Ik snap je punt niet en je vijandige/denigrerende toon al helemaal niet.

29 december 2021 om 17:42

AnthonyDiaz toont toch weer perfect aan waarom godsdienstgekkies (en niet elke gelovige is een godsdienstgekkie) levensgevaarlijk zijn.

29 december 2021 om 18:23

Waar heb jij het over?? Teveel lopen dromen? Lol

29 december 2021 om 18:24

Hij propageert alles wat tegen de Islam is, waar heb jij het in vredesnaam over?!

29 december 2021 om 18:43

@Janbakker Nee dat is niet bij te houden nee. Waar komt het karton vandaan als jij een pizza besteld? Waar komt het servetje vandaan wat je krijgt als je een Turkse pizza haalt? Het is zo goed als niet na te gaan dus ik weet niet wat voor punt je wilt maken. Weet jij waar alles vandaan komt? Vind ik heel knap van je pik. De (misschien) toekomstig grootaandeelhouder van Inter Milan heeft schijt aan de mensenrechten. Google zijn naam en je ziet Amnesty International staan!!! Met zo iemand wil je toch niks te maken hebben? Als jij er anders over denkt vind ik je echt ongelooflijk.

@HFC het zit mij totaal niet diep. Ik ben een supporter van PSV. Ik ben onwijs blij met Dumfries juist. Dat hij tegen racisme is vind ik alleen maar goed. Het laat zien dat het een man van principes is. Ik walg van onrecht in welke vorm dan ook.
Kom jij maar eens met een bronvermelding over het Westen waarin blijkt dat het Westen voor meer doden verantwoordelijk is. Ik hoor het graag van je!

30 december 2021 om 09:07

@cody-gakpo jij mag in ieder geval lekker doen wat je wil en dumfries de maat nemen. Lekker doen pik. Hypocriet is t wel. En uiteindelijk kan je t inderdaad allemaal relatieveren wat je wil, maar voor je iemand zn ontslag verwacht moet je eens kijken wat je zelf allemaa wel nier kan aanpassen voor je iemand zn moraliteit in twijfel gaat trekken. Verder zijn we t eens over die gekke prins ja. Een absolute gevaarlijke gek die we allemaal liever kwijt dan rijk zijn. En ongetwijfeld zal Dumfries t ook niet lekker zitten, maarja. die heeft gewoon een gezin en probeert de toekomst daarvoor veilig te stellen.

28 december 2021 om 23:39

Nee man is alleen maar leuk dit.

29 december 2021 om 10:14

Ik ben het hier super mee eens. En dat meen ik niet op een sarcastische manier. Nog een aantal van dit soort clubs erbij die in handen zijn van echte rijke gasten en we krijgen gewoon een mooie verdeeldheid van sterren in het voetbal.

Niet langer meer dat iedereen straks bij 1 of 2 clubs zit omdat die de enige zijn die het kunnen betalen, laten deze gasten elkaar maar mooi opjutten en opbieden, wordt iedereen beter van.

Ajax en andere clubs hogere prijzen vragen, en dat weer door voeren naar kleinere clubs, sterren die verdeeld over europa spelen.

die gaan straks meebieden in Haaland of Mbappe, Pogba die ergens anders gaat spelen dan verwacht, de Bruyne of Lukaku die nog een transfer maakt en ga zo maar door.

laat ze maar clubs opkopen, hoeven we ook als belasting betaler straks geen zorgen te maken dat we deze clubs uit de brand moeten helpen mocht het fout gaan.

28 december 2021 om 23:40

Tsja het begon al met al die engelse clubs

28 december 2021 om 23:43

En nu gaat er iemand zeggen dat het begon bij Real Madrid, en dan weer iemand dat het al bij de Italiaanse clubs begin jaren 2000 begon, en dan weer iemand bij Milan onder Berlusconi,…

Alsof hier een startpunt is waar te nemen.

28 december 2021 om 23:50

Je kan oprecht zeggen dat Abramovich de eerste échte schimmige figuur was die een voetbalclub mocht kopen.

28 december 2021 om 23:51

Hier in Nederland sinds 1954. Oprichting van het betaald voetbal...

28 december 2021 om 23:52

Is Berlusconi niet schimmig dan?

29 december 2021 om 00:02

Zeker, maar Berlusconi werd niet rijk in een land dat de grootste daling van de kwaliteit in leven ooit meemaakte. Rusland was in de tijd van Abramovich een hel voor de gewone Rus na de val van de Sovjet-Unie (dit wil niet zeggen dat de gemiddelde Rus voor '91 een goed leven had uiteraard), en gasten als hij zijn miljardairs geworden over de rug van een volk dat straatarm was.

29 december 2021 om 00:45

Lierse1997 ik kan niet anders zeggen dat ik het tot nu toe altijd met je eens ben

29 december 2021 om 00:53

John Moores als eigenaar bij Everton 1959-1960

29 december 2021 om 09:38

Het begon in 1862 bij Notts County FC.

29 december 2021 om 12:50

Haha Lierse, eens. Het is net het Israelisch - Palestijnse conflict. Iedereen hanteert een ander beginpunt.

Persoonlijk vind ik er een verschil inzitten als je je eigen broek nog op kan houden (zoals Madrid) en clubs waar gewoon van buitenaf een enorme sloot geld ingepompt wordt. Die clubs zijn meer inwisselbaar, nu komt er een miljardair naar Newcastle en Inter, maar hij had ook naar West Ham of Lazio kunnen gaan. Volkomen willekeurig. En het is vooral dat wat me tegenstaat.

29 december 2021 om 00:52

Er komen in potentie alleen maar meer topclubs bij. Ik vraag me wel af wat de intentie is als je 3 serieuze clubs overneemt (Newcastle, Inter en Marseille). Dit zet voor mij wel vraagtekens bij hoe ik het project Newcastle voor me moet zien

29 december 2021 om 02:57

Maar als Marcello een club koopt zijn we minder negatief.

29 december 2021 om 04:22

Ik geloof niet dat er bloed aan Marcelo's handen kleeft.

29 december 2021 om 10:11

Hij heeft een stuk minder oorlogsmisdaden op zijn geweten.

29 december 2021 om 10:14

Marcelo is zelf voetballer en zegt een visie te hebben die hij wilt uitvoeren. Dit doet hij bij kleinere clubs.
Dat lijkt mij toch een groot verschil met de sjeiks/oliearchen die grote clubs kopen, en daar vervolgens honderden miljoenen in pompen, en zonder enige visie maar alle grote spelers en talenten wegkopen.

29 december 2021 om 06:36

Hoezo het faillissement van voetbal? Veel clubs profiteren hier uiteindelijk van. Je leest dat alle clubs getroffen zijn/worden door covid en nu wordt er tenminste weer geld in gepompt en kunnen veel clubs nadat een speler (voor veel geld) is weggekocht weer een beetje ademen. En de club heeft dan ook weer centen om in lagere regionen weer clubs van centen te voorzien.

Dus wat mij betreft juist de redding van het voetbal..

29 december 2021 om 12:53

@San Hugo het probleem is dat voetballers geen vaste prijs hebben. Als er een miljard in het voetbal gepompt wordt, dan kost Haaland opeens gewoon meer dan daarvoor. Het is een bubbel. En ja, dat geld wordt weer doorverdeeld naar beneden, maar ook daar stijgen de prijzen en de salarissen. Dus je hebt aan het eind van de rit ongeveer hetzelfde, maar dan alles met een hoger prijskaartje. Alleen dingen als staf en trainingsfaciliteiten enzo, daar gaat de kwaliteit van omhoog, en daarmee ook wellicht de spelers. Die zijn nu fitter dan vroeger. Maar vroeger had je ook Real Madrid, Barcelona, United, Bayern en Juventus. En die heb je nu nog steeds.

29 december 2021 om 15:25

@vernon ik zie het probleem totaal niet. Laten we als voorbeeld AZ nemen. Zonder een rijke club als Tottenham zou niemand een bedrag van 20 miljoen voor Vincent Janssen hebben neergelegd.
AZ is hier financieel alleen maar beter van geworden en haalt bij Heracles weer Wout Weghorst op. Zonder Tottenham had AZ die 20 miljoen never cadeau gekregen. En had Heracles dit geld voor Weghorst niet ontvangen.
Dus waar gaat het in jouw ogen fout? Iedereen wordt hier financieel toch alleen maar beter van?
En of je het geld nou uitgeeft aan nieuwe aankopen, betere faciliteiten of helemaal niet uitgeeft moet ons toch helemaal niks uitmaken. Dat is het aan het beleid van de club zelf

30 december 2021 om 12:09

Ik snap wat je bedoelt Hugo, maar AZ heeft ook meer moeten betalen voor haar spelers omdat Janssen voor veel geld werd verkocht. Als je meer geld hebt gaan clubs ook meer geld aan je vragen.

29 december 2021 om 07:12

Beetje wel. Gelukkig kun je met je jeugdopleiding, goed scouten, doorverkopen en sponsoring ook ver komen. Hoop dat PSV, Ajax en Feyenoord op deze manier wat meer aan kunnen haken op den duur. En als we als Nederland zijnde doorgaan met het het nieuwe kabinet en groeien als land en met de EU stappen zetten zie ik het wel positiever in voor onze clubs.

29 december 2021 om 09:25

Het moet ook niet kunnen om twee clubs uit twee verschillende landen te kunnen kopen. Als daar nu nog twee landen bijkomen dan komt het totaal op 4 landen. Mijn inziens de reinste competievervalsing, Jopie123 🥺.

29 december 2021 om 09:37

Andere bedrijven waar dit consortium geld in heeft gestoken gaat het ook prima mee: Uber, Lockheed Martin, Boeing, Facebook, Disney.

29 december 2021 om 09:50

Het wordt tijd dat de UEFA de Duitse regel instelt voor alle Europese clubs (max 49% in handen van derden). Zouden ook moeten denken aan een salary cap. Dit maakt inderdaad het voetbal helemaal kapot.

29 december 2021 om 09:59

Daar is het al te laat voor vrees ik. Hoe ga je bijvoorbeeld afdwingen dat de eigenaar van City een groot deel van zijn aandelen moet afstaan?

29 december 2021 om 10:40

Eens Lierse, dat zie ik ook niet gebeuren. Is meer een wens van mijn kant

29 december 2021 om 12:28

Dit lijkt de Arabische variant op FIFA Football Manager...

29 december 2021 om 12:34

Mwah voorheen waren het banken, en we zagen allemaal hoe dat afliep. Nu zijn het zakenmannen met hele hele diepe zakken. Dus nee voetbal gaat niet failliet.

Ooooh god hier gaat het heen. Het einde van het voetbal is bijna nabij.

28 december 2021 om 23:35

Je heb opzich gelijk hoor, maar blijft vreemd om van een Chelsea fan te horen

28 december 2021 om 23:37

Fair point. Chelsea is als mondiale top club als zo ingeburgerd dat je soms vergeet waar ze vandaan komen. Vooral mij generatie (ben 20 jaar)

28 december 2021 om 23:53

Met Ken Bates had chelsea al een rijke voorzitter voor Abramovic kwam...

29 december 2021 om 01:24

Klopt, maar er is natuurlijk een verschil tussen rijk, en het geld waar we de dag vandaag over spreken...

29 december 2021 om 08:59

Geld van zowel Ambramovic als PIF is verdiend met Olie. Beiden is wat voor te zeggen. Andere kant bijv. de Glazers van Manchester United hebben ook een schimmige reputatie als het gaat om zakendoen. Denk op iedereen is wel wat op aan te merken. Het is helaas van deze tijd dat clubs het niet meer redden zonder grote en rijke geldschieter.

28 december 2021 om 23:37

Ben het met je eens, en hoop ook zeker dat OM niet met deze investeringsmaatschappij in zee gaat. Maar vrij ironisch dat een Chelsea fan dit zegt.

28 december 2021 om 23:41

Toen ik fan werd van Chelsea in 2009 was ik 8 jaar oud. Ik wist niks van de overname van Abramovisch. Maar goed snap dat je het ironisch vind.

29 december 2021 om 00:46

Overigens heeft Marseille haar CL titel uit 1993 ook wel voor een groot deel te danken aan Bernard Tapie (rijke eigenaar) die van Marseille een super club wilde maken.

29 december 2021 om 00:55

Dat klopt maar het is toch wel heel anders in mijn ogen als een Fransman eigenaar is van een Franse club of een Rus eigenaar is van een Engelse club. Beide zijn ze allesbehalve zuivere figuren gebleken uiteraard. Maar Abramovisch heeft met de aankoop van Chelsea wel min of meer het startschot gegeven van deze huidige transfergekte/eigenarengekte

29 december 2021 om 02:15

Die vanwege corruptie via de Franse PS jaren daarna in de cel doorbracht. Pas gelee overleden

29 december 2021 om 11:54

De voetbalmarkt is blijven groeien en groeien waardoor het steeds interessanter is geworden voor investeerders met heel veel geld. Waar je in het verleden injecties zag van eigenaren die echt wat hadden met de club (Blackburn Rovers in de jaren 90) is het nu steeds meer een business dingetje geworden. Het is daarnaast ook een logisch gevolg van de globalisering van het voetbal. Onder aan de streep gebeurd er natuurlijk hetzelfde: een enorme kapitaalinjectie waardoor er succes geboekt kan worden. Vooral in landen zoals Nederland en Duitsland is men heeft men daar een hekel aan

28 december 2021 om 23:39

Haha, met zo’n naam is dit een gekke opmerking. Het voetbal is niet voorbij, the entertainment is just getting started.
Hup Super League, kom er maar in! Wordt toch fantastisch, allemaal kneiters van wedstrijden om lekker te bekijken, vind het juist prachtig.

29 december 2021 om 00:50

Op het moment dat entertainment belangrijker wordt dan het morele aspect, zijn er toch wel serieuze problemen. We hebben het hier over een man die betrokken is bij het starten en uitvoeren van een oorlog, het intimideren van burgers en journalisten, opdrachtgever van moord en zo zal er ongetwijfeld nog een waslijst zijn. Er is niets goeds aan het feit dat dit soort mensen (voor zover je ze nog mens kunt noemen) zich verbinden aan het voetbal.

29 december 2021 om 01:01

@nattekano waarom moet je als derde dezelfde kut grap opschrijven. Je bent totaal niet origineel! En nee, it’s not just getting started.. Het voetbal is al lang en breed verpest door al dat kapitaal! Als je dat niet eens kan in zien, moet je ook je natte kano houden als het om “probleem voetballers gaat”. Of als de clubs die het op eigen houtje doen, het straks onmogelijk wordt gemaakt om aan te haken. Maar als de wereld maar geëntertaind wordt door “kneiters van wedstrijden” is alles goed, toch? Succes met het kopen van kaartjes!👍🏻😂

29 december 2021 om 06:12

Maar waarom heb je bv geen moeite met de huidige chinese eigenaren? Die hebben ook aardig wat op hun kerfstok. Of de amerikanen? Die hebben ook een mensenrechtje of twee geschonden in bijvoorbeeld Irak en Afghanistan. Waar komt deze selectieve verontwaardiging vandaan en vind je jezelf dat niet een beetje hypocriet?

29 december 2021 om 07:45

Je weet waarom dat is.

29 december 2021 om 08:36

@TheMagistrate Ik kan totaal herleiden waarop je reageert. Of stel je altijd vragen aan jezelf?

29 december 2021 om 09:09

@Themagistrate, je kan niet elke Chinees verantwoordelijk houden voor het beleid van China. Maar Bin Salman tekent het beleid van Saoudi-Arabië uit. Gigantisch verschil.

29 december 2021 om 10:39

Je kan jouw moraal en ideeën wel op mij projecteren, maar dat lijkt me zinloos. Ik zie niet in dat het voetbal verpest is en/of wordt. Ik ben supporter in de eredivisie en zal dat ook mijn leven blijven (als de eredivisie overleeft), dat vind ik prachtig, al jarenlang, zowel uit als thuis. Het mooie voetbal en de entertainment pluk ik dan fijn van de Super League.

29 december 2021 om 14:02

@nattekano

Volgens mij gaan al die topwedstrijden heel snel vervelen. Als je het hele seizoen lang City - Real en Liverpool - Juventus krijgt, is de lol daar volgens mij heel snel vanaf. Los van het geld vraag ik me dus ook sportief af of het wel zo'n goed idee is.

29 december 2021 om 15:09

@ Vernon
Daar mogen we uiteraard over van mening verschillen. Ik zie het als NFL, daar kijk ik zoveel mogelijk wedstrijden van, heb wel een favoriet, maar vind alles leuk om te kijken. Dat gevoel krijg ik ook bij een Super League.
Zou het prachtig vinden als de regels ook een beetje als de Amerikaanse zijn, met iedereen dezelfde salary cap, etc..
Maar goed, dat is dromen ;-)

28 december 2021 om 23:45

Aah oke. Voor ambramovic vond ik chelsea een leuke subtopper.
ze konden in die jaren ervoor niet tippen aan arsenal en man utd.
Ambramovic is de trend gestart van overnames door miljardairs in mijn optiek.
Denk dat veel andere miljardairs het succes zagen en dacht hey leuk zo een speeltje.

29 december 2021 om 00:49

Deportivo, Marseille, Lyon, Inter, Ac Milan, Fiorentina, Blackburn Rovers, Juventus, Chelsea, Man City, PSG hadden allemaal op een bepaald moment een rijke eigenaar met de intentie er een super club van te maken. De voetbalmarkt werd groter en groter en daarmee ook de bedragen

29 december 2021 om 00:59

Deportivo: een Spaanse eigenaar
Marseille: een Franse eigenaar
Lyon: een Franse eigenaar
AC Milan: een Italiaanse eigenaar
Blackburn: een Engelse eigenaar(kwam zelfs uit Blackburn zelf Jack Walker, een echte legend naar mijn mening, hopelijk kan Rovers eindelijk weer promoveren dit seizoen maar dat terzijde)
Het merendeel van de clubs die je opnoemt hadden kortom gewoon een lokale investeerder. Jij ziet toch ook wel dat dat heel anders is dan bij Chelsea, Man City, PSG en Newcastle nu?

29 december 2021 om 02:16

Utrecht?

29 december 2021 om 03:34

Laten we het zo zeggen de top 7 in engeland heeft geen lokale eigenaar meer arsenal liverpool en manunited zijn van amerikanen. Je hoeft niet te wijzen naar alleen chelsea en mancity maar heel PL.

29 december 2021 om 09:43

En die trend is dus ingezet door Abramovic bij Chelsea. Dat is toch juist het punt van de reactie?

29 december 2021 om 11:59

@Andonis Het argument is miljardairs die clubs overnemen. En daarnaast mensen die de club zagen als leuk speeltje. Wat deze eigenaren gemeen hadden was het doel om er een super club van te maken door flinke geld injecties. Dat is wel het principe waar je de meeste mensen over hoort klagen als het gaat om Chelsea, Man City of PSG. Dat het nu internationale investeerders zijn geworden is een logisch gevokg van de globalisering. En natuurlijk is het minder "mooi" dan een lokale miljonair.

Hahahahaha heerlijk man. Koopt zo even twee clubs. Omdat het kan

28 december 2021 om 23:52

Is.maar wat je heerlijk vind, snap nog steeds niet dat hier een stokje voor gestoken is.

29 december 2021 om 07:48

Waarom? Hij koopt een club in het Westen die verantwoordelijk zijn voor de meeste mensenrechtenschendingen en doden. Zou raar zijn als hij dan Newcastle en Inter niet zou mogen kopen.

29 december 2021 om 09:29

Is Newcastle United verantwoordelijk ja?

29 december 2021 om 08:40

Zilver'

Jammer dat NL gewoon niet interessant is.

Voor clubs als Ado, Roda of zelfs hoger zoals Twente of Vitesse zou het ideaal zijn. Rijke eigenaar die echt geld in wil pompen.
Beste talenten van NL aantrekken en mee doen bovenin.

29 december 2021 om 09:16

Ik vraag me wel af hoe dat zit wanneer je meerdere clubs koopt. Mogen deze clubs dan wel Europees tegen elkaar spelen of worden ze verbannen uit het Europese voetbal?

Tuurlijk, is juve net van de macht af, wordt Inter komende 10 jaar de kampioen…. Vond het net zo spannend dit jaar en de afgelopen 2 jaar. Nou dan moet Milan maar alles op alles zetten om dit jaar kampioen te worden, zou wel eens de laatste kans kunnen gaan worden..

28 december 2021 om 23:43

Misschien koopt een prins van Qatar AC Milan :D, dat zou de Milan Derby wel wat pittiger maken

29 december 2021 om 00:55

Haha dat zou wel dan een goede money clash worden dan

29 december 2021 om 01:27

Je moet nu ook niet gaan overdrijven. De kans is groot dat Inter erop zal vooruitgaan, maar weer een echte grootmacht worden die het Italiaanse voetbal komende jaren gaat domineren gebeurt niet op 1,2,3. Natuurlijk hebben ze nu wel het voordeel dat Milan en zeker Juventus geen ongelooflijke ploegen hebben.

29 december 2021 om 02:42

En hoe was dat jaren ondertekening van Berslusconi? Toen was het ook niet spannend in de tijd van Gullit en van Basten

29 december 2021 om 09:47

Niet spannend? Ik vond het behoorlijk interessant. Met een sterk Inter, met de Duitse topspelers, Napoli met Maradona, en zelfs de Romeinse clubs hadden verschillende toppers. Was een leuke serie a tijd.

29 december 2021 om 16:41

Wil net zeggen, het italie van toen was het sterkste ooit.
Met een ijzersterk samp en parma er nog bij.
Een redelijk sterk fiorentina en torino

29 december 2021 om 09:45

Gaan Inter fans hiermee akkoord? Ze staan toch vooral bekend om hun liberale fans dacht ijk?

Het voetbal wordt kapot gemaakt!! Dit moet stoppen

29 december 2021 om 03:43

Voetbal is al zo 20 jaar kapot, niks nieuws

Teloorgang van het voetbal. De sport gaat op deze manier richting de afgrond

Weer een club die zijn kont verkoopt voor wat olie geld. Hopen dat ze nooit wat winnen, is er dan niemand aan de top die deze tendens tegen houdt ?

29 december 2021 om 02:29

@JK-Ajax snap de frustratie. We zijn allemaal tegen modern voetbal in deze vorm denk ik. Maargoed, relatief is het natuurlijk wel. Jouw club ging jaren geleden naar de beurs, zette een sateliet club op in Zuid-Afrika. Nogmaals, niet te vergelijken met deze zaken maar het blijft relatief. Een handje vol clubs die nog volgens de statuten een echte voetbal vereniging is in Nederland. Maarja, die betalen de prijs en zijn structureel slechter dan bijvoorbeeld een Vitesse.

29 december 2021 om 02:46

In Zuid Afrika dachten ze er net zo over toen Ajax Cape Town 51% van de aandelen verkocht aan Ajax. Dit is eigenlijk van alle tijd sinds de oprichting van het betaalde voetbal en gestimuleerd door de uefa en FIFA. De bedragen uit CL inkomsten en tv gelden zijn bizar.

Verbieden deze onzin. Niet vergeten dat die Mohammed Bin Salman een moordenaar is.

28 december 2021 om 23:39

Hij heeft toch opdracht gegeven om kashoggi (journalist) te laten vermoorden in een ambassade. Triest gebeuren

29 december 2021 om 00:06

Denk je dat hij enige is, genoeg mensen in de elite die bloed aan hun handen hebben.

29 december 2021 om 08:11

Als MBS een moordenaar is dan zijn Bush, Blair, Obama, Trump en Biden ook moordenaars.

29 december 2021 om 08:42

Ja want zij hebben natuurlijk ook journalisten vermoord.. tuurlijk hebben zij ook bloed aan hun handen, maar voor zover wij weten heeft geen van hen een journalist om laten leggen die kritisch was. Daarbij hebben geen van die mensen een voetbalclub en heeft je vergelijking dus weinig toepassing in dit topic. Typische reactie van "ja maar het grote boze westen dan", lijkt me dat jijzelf toch ook wel even iets verder na kunt denken dan in emotie te reageren.

29 december 2021 om 08:44

@choplife Waarom staat Trump in dit rijtje? Hij is de enige die niet een oorlog is gestart in het midden-oosten, maar vredesakkoorden liet ondertekenen. De rest van het rijtje gaan idd over lijken.

29 december 2021 om 09:06

Omdat dat ook Trump de meeste bommen heeft gegooid in de wereld, dat doen ze al meer dan 10 jaar.

29 december 2021 om 09:10

Ik wist niet dat die een voetbalclub in handen hadden?

Hè wat fijn! En alle pakken in de top laten het gewoon gebeuren omdat ze er ook een nog dikkere boterham aan overhouden.

Heeft meneer misschien ook interesse in PEC Zwolle?

29 december 2021 om 16:06

Wij kunnen wel wat knaken gebruiken...

Kan niet wachten tot elke voetbalclub in handen is van een groepje van 10 tot 20 personen.

Een nieuwtje dat al veel langer de ronde deed. Verwerpelijk dat inter in zee gaat met een dergelijk individu. Sportief zou er anderzijds wel een hegemonie kunnen ontstaan binnen Italië. Toch nog maar snel een reisje San Siro meepikken voordat dit alles doorgaat.

28 december 2021 om 23:36

Ene maged samy vergeten lierse? Of was dat ook niet zo een steenrijke overnemer. Maar goed ja die man is zo rijk dat hij zelfs 1 miljard niet mist. En wsl volgende maand al terug verdiend heeft.

28 december 2021 om 23:39

Sammy was een naïeve maar leuke Egyptische zakenman. Bin Salman is/was minister van defensie van een land dat tijdens zijn legislatuur door de VN erkende oorlogsmisdaden gepleegd heeft. Nogal een verschil niet?

29 december 2021 om 07:52

Hij koopt een club in het Westen. Het Westen is verantwoordelijk voor de meeste mensenrechtenschendingen en doden in de wereld. Zou raar zijn als hij Inter niet zou mogen kopen. Hypcrieten.

29 december 2021 om 08:14

Je blijft dit maar roepen maar noem eens een club eigenaar uit “het westen” welke zoveel bloed aan zijn handen heeft als deze snuiter?

29 december 2021 om 08:15

Je blijft dit maar roepen maar noem eens een club eigenaar uit “het westen” welke zoveel bloed aan zijn handen heeft als deze snuiter?

29 december 2021 om 13:42

@HFCA,

Ga je dit nog 8 keer typen zonder enige onderbouwing of ben je er ondertussen klaar mee? Vermoeiend..

Vind het raar dat men 2 voetbalclubs kan bezitten. Ook al is dat in verschillende landen.

28 december 2021 om 23:39

Wat is daar raar aan? Je mag toch ook 2 huizen bezitten? Je mag toch ook 2 bedrijven hebben? Waarom zou je dan niet meerdere voetbal clubs mogen hebben?

28 december 2021 om 23:45

In de Serie A hebben lazio en salernitana dezelfde eigenaar. Salernitana moet hier door een nieuwe eigenaar vinden of ze worden uit de serie A verwijderd.

28 december 2021 om 23:46

Belangenvermenging.

28 december 2021 om 23:45

Stelde je deze vraag ook toen Red bull in Leipzig een tweede club kocht?

28 december 2021 om 23:53

@jajoh89, het zijn er inmiddels zelfs al 5 bij Red Bull. Waarvan Leipzig de 5e is!

28 december 2021 om 23:52

Wees maar niet bang, Clubeigenaren mogen maar een club hebben in het Europese voetbal (EL, CL, CFL ) dus lijkt me sterk dat deze man Inter overneemt, al helemaal als Newcastle ooit Europees voetbal haalt.

28 december 2021 om 23:53

Ik neem aan dat de mensen van PIF daar ook van op de hoogte zijn. Dus die zullen wel mazen in het net gevonden hebben.

28 december 2021 om 23:57

Charlton athletic, zulte waregem, udinese en granada kennen ook dezelfde eigenaar(s)?

29 december 2021 om 00:02

Zulte waregem hoort volgens mij niet in dat rijtje thuis hoor.

29 december 2021 om 00:16

En Charlton ook niet, hij bedoeld Watford

29 december 2021 om 01:00

Ik vraag me daarom ook af wat de bedoeling precies is van bijvoorbeeld het Newcastle project.

29 december 2021 om 09:12

Er zijn bij Newcastle ook andere mensen buiten PIF bij betrokken (zoals die Amanda Stavely), dus misschien gaan ze het op die manier toch als afzonderlijke clubs bekijken.

29 december 2021 om 09:29

Zulte Waregem heeft nooit deel uitgemaakt van het voetbalimperium van de familie Pozzo en bij Granada hebben ze volgens mij al jaren geen inspraak meer, die club is verkocht. Blijft nu nog over: Udinese en Watford inderdaad.
Je moet voor de lol eens in de gaten houden hoeveel onderlinge transfers die clubs doen, niet normaal.

29 december 2021 om 00:10

Ze zien het als speelgoed, geld zat en ze kopen club op geeft ze blijkbaar status aan de ego van een sjeik..

Nu krijgen we berichten over Mbappe en weet ik veel wie naar Inter. Bah. Vond Inter de mooiste club van Italië (of eigenlijk de minst lelijke) maar dat kan ook de prullenbak in nu. Zou me niks verbazen als ze Lukaku terug halen later.

28 december 2021 om 23:40

Wat heb je tegen Italiaanse clubs?

28 december 2021 om 23:44

Is iets persoonlijks, ik heb er niks mee, zowel door de voetbalstijl zelf (catenaccio) en mede door die matchfixingzaken van vroeger. En mijn clubvoorkeur helpt daarbij ook niet mee, dan refereer ik even naar '96..

28 december 2021 om 23:49

In de Italiaanse competitie zijn in 21/22 meer dan 100 goals meer gescoord dan in zowel de Spaanse, de Engelse als de Duitse competitie. “Catenaccio” is achterhaalt en wijst erop dat je niet kijkt naar de serie A.

28 december 2021 om 23:49

De serie a is alles behalve cattenaccio tegenwoordig. Afgelopen jaar zelfs de meeste goals gevallen in de Serie A van alle top competities.

28 december 2021 om 23:53

Mijn mening is ook niet gebaseerd op het heden maar op een jaar of 15 geleden, het is nu wel anders ja met Atalanta als beste voorbeeld maar ik wil bijvoorbeeld nog zien of Juve en Inter de regels niet hebben overtreden qua financiã«n, bij beide ploegen zijn ze al begonnen met onderzoeken of er geen illegale dingen zijn gebeurd. Uitspraak moet nog volgen maar beiden zijn in het verleden al eens in de fout gegaan (met name Juve) dus dat is niet goed voor het imago van je competitie, als er in de top gesjoemeld wordt.

28 december 2021 om 23:55

En enig idee wat ze aan het onderzoeken zijn?

28 december 2021 om 23:58

Fraude bij uitgaande transfers tussen 2017 en 2019, daar doelde ik op.

29 december 2021 om 00:04

Het is nogal een gecompliceerde zaak en als je die heel rudimentair wil bestempelen dan kan je die onder de noemer fraude plaatsen. Maar heel veel mensen lezen “fraude”, zien dat er Italiaanse teams bij betrokken zijn en hebben hun mening al lang en breed klaarstaan zonder zich verder in te lezen.

29 december 2021 om 07:55

Dat zei hij ook niet. Je reageert altijd als een zuigertje. Zijn er geen Belgische voetbalsites?

29 december 2021 om 07:56

Het is niet gecompliceerd. Dat zeg je alleen omdat het o.a. Inter betreft.

29 december 2021 om 08:50

Lierse, als je weer eens ten onrechte betweterig wil doen, is het wellicht een idee om de reactie van de ander eens goed te lezen. Ik persoonlijk vind het zeer hinderlijk om jouw berichten te lezen gemiddeld genomen en negeer jou zoveel mogelijk, maar dat je dit zo uitbundig blijft doen, werkt zeker niet in jouw voordeel. Hoewel deze tekst vermoedelijk tegen dovemansoren zijn gericht.

Overigens ben ik juist fan geworden van Italiaans voetbal, maar dat is iets heel anders. Inter is (nja, was) een club waar ik altijd al graag naar keek en die mijn sympathie had, maar inmiddels kijk ik ook graag naar Atalanta en AC Milan. De Serie A heeft echt een metamorfose ondergaan

29 december 2021 om 09:14

Hij heeft geen idee wat ze allemaal aan het spelen is in de serie A maar heeft wel al een mening klaarstaan die op onderbuikgevoelens gebaseerd is. Dat vind ik zelf ook vrij storend. Het is bijvoorbeeld niet eens zeker dat het illegaal is wat inter, Juventus en eigenlijk heel de serie A gedaan hebben.

29 december 2021 om 09:33

Haha. Ik weet dondersgoed wat er in Italië gaande is. Nergens noem ik een jaartal in mijn eerste reactie. Dat leg ik later ook uit. Inter, Napoli, Atalanta en AC Milan spelen allemaal vrij aanvallend. Enkel Juve en Roma niet. Sassuolo vind ik nog de meest interessante. Dus denk eerder dat jij geen idee hebt en veel te snel een conclusie trekt, wat ook een aanname is van jouw kant. En ik plaatste zelf ook al de kanttekening "de uitspraak moet nog gedaan worden" om die reden.

29 december 2021 om 00:11

Stefan de Vrij die blijft tot einde van carriere daar zitten. Dumfries heeft gouden transfer gemaakt. Inter heeft naar mijn inziens al een enorm sterke selectie. Met kapitaalinjectie kunnen ze straks dus Haaland en Mbappe kopen. Misschien wilt Donny van de Beek ook wel ineens naar Inter. Zo zie je maar weer dat alles binnen paar maanden weer helemaal om kan keren. Niemand wil zomaar naar Newcastle momenteel, en dan voetballen tegen degradatie, maar Inter is een volledig ander verhaal Ik zou het wel geweten hebben als ze met een zak geld komen. Naar een Barcelona of Real Madrid zou ik de komende 3 jaar niet gaan of wellicht nooit meer. PSG, Inter, City en Newcastle gaan heel spanje laten degraderen. Die komen financieel gezien nooit meer terug op het niveau met zulke ontwikkelingen.

Kan leuk worden als Inter en Newcastle straks tegen elkaar spelen in de Champions League.

28 december 2021 om 23:37

Normaal mag het niet dat clubs in dezelfde competitie dezelfde eigenaar hebben. Maar misschien kan zo een investeringsfonds de das daar wat ontspringen.

Geweldig toch he mensen? Oh wat een mooie ontwikkeling. Oliestaten die lekker even alles opkopen. Wat een zure ontwikkeling zeg. Van City, tot Psg tot Newcastle enzo. Dit gaat straks nergens meer over! Iets wat Perez al vaker riep en tegen strijdt maar nee hij is de boosdoener hoor. En de Uefa die loopt lekker doodleuk mee met die oliestaten die de voetballerij willen kapen, geef ze wat geld mee en ze zijn super blij daar bij de Uefa. Oh wat tof. Dat de hele eco voetbalsysteem kapot gaat boeit ze weinig.Geld nodig? Ah pomp er lekker geld in, even een schijn sponsor dealtje afsluiten en hoppa.

28 december 2021 om 23:40

Toch grappig dat net een barca fan dit zegt. Een club met mega schulden, maar u boodschap is ga naar de bank leen mega veel geld en betaal het niet terug. Beter om schulden te hebben in u optiek. Ik niet vind de manier van werken bij city heel goed. Barca heeft nochtans heel lang qatar airways op het truitje gehad ook olie geld. Toch raar dat hij het dan zegt.

29 december 2021 om 04:38

Barcafan? Sociofan? Je vergist je MCFC.

29 december 2021 om 09:33

Hoe hilarisch dit ook zou geweest zijn, dat is natuurlijk geen Barça fan maar net de grote rivaal van Barça...

28 december 2021 om 23:41

Alsof Perez iets geeft om de kleine clubs. Op deze manier komt er nog eens wat variëteit in de wereldtop in plaats van al die topclubs die door de FFP een gigantisch beschermde status hebben en alleen van hun troon kunnen vallen door wanbeleid (wat ze gelukkig best vaak doen).

Pest en de cholera noem ik het.

28 december 2021 om 23:54

Perez heeft door goed beleid Real Madrid aan de top geholpen zonder hulp van een sjeik hoor. Real Madrid is een zuivere club die club sportief opbouwt zonder gekke inmengen van ene sjeik. Het eerlijk beleid wordt niet beloond helaas.

29 december 2021 om 00:00

Nee de geschiedenis van real heeft dat gedaan, perez was de man die de juiste beslissingen nam. Had perez bij Alcorcon gezet en die waren echt niet plots een wereldclub momenteel.

Ik ben niet iemand die al het succes van Real Madrid aan Franco gaat toedichten, maar doen alsof Real Madrid in het verleden niet ook wel wat duwtjes in de rug gehad heeft om het huidige topteam te zijn, is schijnheilig.

Alle topteams trouwens. Maar omdat zij dertig jaar geleden veel rijker waren dan de rest zijn dat tegenwoordig traditieclubs en dan mag het allemaal.

29 december 2021 om 00:04

Real Madrid moet wel boxen tegen de sjeiks die heel rijk is is niet zo eerlijk toch?

29 december 2021 om 00:07

Dit is onzin. Alsof je zegt, grote merken als Samsung en Iphone (hopelijk een juiste voorbeeld maar goed). Ja hey kan niet wat jullie doen, jullie geven andere (opkomende) merken geen ruimte. Laat kleine onbekende merken ook zo groot worden joh! Uuhh misschien is daar keihard voor gewerkt, jarenlang (marktaandeell opgebouwd, sterk marketingmachine, fanbase etc.)! Bijv. zonder Perez zijn beleid was het wellicht wel anders geweest nu. En dan zeg je (lees ik tussendoor net) nee de geschiedenis, maar Barto laat in zo'n korte tijd de club bijna helemaal omvallen! En zo heb je topclubs van toen die nu compleet omgevallen zijn dus nee niet de geschiedenis, maar je beleid van nu is key!

Maar even terug, clubs als Psg maken ook honderden miljoenen verliezen en het boeit weinig. Real heeft bv. net aan een paar ton winst gemaakt in covid tijd, zo kan het ook! Maar roepen dat kleinere teams die net komen kijken wel even meteen groot moeten kunnen worden is natuurlijk onzin! Daar werken clubs keihard voor! Maar het kan ook minder gaan, of juist weer goed, zie Atalanta. Het kan maar wel keihard voor werken met goed beleid! En een rijke individuele eigenaar is ergens nog oke maar een complete oliestaat, land waarvan de emir een club hier en daar opkoopt, dat gaat nergens over en verpest de hele voetballerij!

Even geld nodig? Ah pompen ze even erin met allerlei sponsors die van hunzrlf afkomstig zijn. De hele eco voetbalsysteem gaat eraan. Het eerlijke inkomen tegenover uitgaven valt weg. Je kunt het langzamerhand wel economische doping noemen, tsja.

29 december 2021 om 00:08

En alcorcon moet boksen tegen een Real Madrid dat heel rijk is. Maar ik denk niet dat jij inzit met die oneerlijkheid.

29 december 2021 om 00:15

En een kleine lokale supermarkt moet opboksen tegen een Albert Heijn. Man, snap je het hele systeem wel of niet? Of zit je alleen maar te reageren op zij die ergens tegen zijn? Lijkt wel of dat je hobby is hier, merk ik steeds meer.

Moet ik mijn eerste zin nog uitleggen of snap je mijn punt nog wel?

29 december 2021 om 00:18

Lierse dat is toch een manke vergelijking, iets met appels en peren... Totaal niet te vergelijken tegenover nou wat er gaande is omtrent de sjeiks... die clubs opkopen en zorgen voor oneerlijkheid en gewoon 200 miljoen voor Mbappe lachend wegwuiven, omdat ze toch nooit bestraft worden door de UEFA en geld kunnen smijten zonder consequenties en niet eens winst maken met de club alleen maar verliezen, , ondanks de verliezen mag sjeik gewoon veel geld smijten.

29 december 2021 om 00:21

Als er morgen een idioot is die een winkelketen op wil richten, een gigantische prijzenoorlog wil starten en er veel geld tegen aan gooit dan mag die dat volgens mij gewoon doen.

29 december 2021 om 00:25

Dus omdat Real 70 jaar geleden enkele voordelen had ten opzichte van andere teams, daardoor een gigantisch brand kon ontwikkelen en daar nu de vruchten nog van plukt is dat allemaal vergeten en vergeven?

Ik vind het echt belachelijk als supporters van de grootste clubs ter wereld gaan beginnen mopperen omdat er (eindelijk) eens clubs zijn die meer uitgeven dan hen.

29 december 2021 om 00:46

Je snapt het echt niet he of wilt het niet snappen. Twijfel of ik het nog maar moet uitleggen! Het gaat niet om dat andere clubs meer uitgeven! Daar gaat het helemaal niet om! Zelfs clubs als Leicester, Arsenal, Spurs, Inter gaven sinds 2015 meer uit dan Real of zitten dicht bij elkaar. Laat staan de absolute topclubs, en dat is helemaal prima. Maar daar gaat het helemaal niet om! Het gaat om de eco voetbal systeem dat kapot gaat. Het eerlijke van zoveel inkomsten en zoveel kun je uitgeven. Ben je een grotere club (waar jarenlang werk inzit en goed beleid) kun je ook meer uitgeven. Je hebt dan ook een groter bereik, groter fanbase etc. maar nu komen oliestaten clubs opkopen en vernietigen het hele systeem. Regelen schijn sponsors die gewoon uiteindelijk afkomstig zijn van dezelfde oliestaat en pompen zo geld in de club om die zogenaamde inkomsten omhoog te halen. Ze halen 100 plus verliezen en de Uefa kijkt er van weg. Sterker nog de Eca (extern onderdeel van de Uefa) daar is die el khalaifi van psg voorzitter van en die gaan met Ceferin en co een zogenaamd nieuw FFP systeem fixxen, uhm. Wat is daar nou allemaal zo geweldig aan?

Het is heel wat anders als een club zonder eco doping en olie groeit, zijn achterban vergroot etc. En daarma inkomsten genereert en uiteindelijk weer meer kan uitgeven. En ja ook meer dan een andere kleinere club maar dat is dus net zo, als een klein bedrijf die minder kan dan een groot bedrijf die gewoon met jarenlang inzet en goed beleid gegroeid is tot een groot bedrijf. Dan is dat heel wat anders. Om een club als voorbeeld te noemen, neem Atalanta, mooi stapsgewijs aan het groeien, CL inkomsten erbij etc., Goed beleid. Maar agh lijkt me kansloos dit. Je ziet het of je ziet het niet. Hoi.

29 december 2021 om 00:47

Haal je weer oude tijd erbij waarin vroeger die ene stoute man aan het over was, je haalt er alles bij wat totaal niet relevant is. Is toch scheef dat de sjeiks ondanks hun verliezen toch gewoon met geld mogen smijten en niet eens bestraft worden, waarom draaf jij je eigen zin door en wilt het kwartje maar niet bij u vallen Lierse.

29 december 2021 om 01:04

Real heeft nog steeds een grotere omzet dan welke Engelse club dan ook. Bij Man City worden ze bang van de salarissen die bij Barca en Real werden betaald de afgelopen jaren. Financieel waren ze voor corona meer dan capabel om te strijden

29 december 2021 om 04:06

Lierse wilt het punt maken dat Real niet 100% door goed beleid groot is geworden. Jullie kennen de geschiedenis vast beter. Zijn punt is dus of het nou in het verleden is gebeurd of nu, dat boeit niet. Het is vrij hypocriet om clubs te verwijten dat ze groot worden met Shiekhs omdat zij ongecontroleerd kunnn uitgeven, terwijl je clubje (mede) groot is geworden met een lokale dictator. Of het nou 100 jaar geleden is of nu, is niet relevant. Je haalt wel steeds Atalanta erbij, maar jij en ik weten beiden dat zij nooit de CL gaan winnn. Gebeurd zelden dat een club op die manier groot wordt, ook Real is niet op deze manier groot geworden.

29 december 2021 om 08:00

Ik vind het belachelijk dat een irritante Belg hier constant mensen de maat komt nemen. Praat op een constructieve manier of tief op naar een Belgische site

29 december 2021 om 09:12

Je vergeet dat de inkomsten van TV rechten in de UK vele malen groter zijn dan in de rest van de wereld, Zelfs kleine clubs kunnen spelers van 30-40 miljoen kopen , want geld is er gewoon . En ook Perez is zeer vermogend, ook de eigenaar van Atalanta hoeft echt niet op een houtje te bijten.

29 december 2021 om 09:19

De echte top wordt ook beschermd hoor. Barcelona is nu alleen maar geld aan het lenen omdat ze in de toekomst dan misschien terug al de omzetten van weleer kunnen dragen. Dat zou een cadiz nu eens moeten proberen. Allemaal geld lenen dat er niet is “maar dat wordt wel terugverdiend als we succesvol zijn”.

En kijk bijvoorbeeld naar Chelsea. Die hebben een kickstart gehad maar die zijn ondertussen gewoon zelfvoorzienend. Wacht nog 30 jaar en de helft is ook vergeten hoe die er gekomen zijn.

Zou mooi zijn als Inter weer kan aanhaken bij de Europese top, ik zou het ook fantastisch vinden als AC Milan weer de grote club wordt die het ooit was. Van die rijke investeerders heb ik niet zo'n hoge pet op maarja het is wat het is.

Tja, schaamteloos hoe clubs hun ziel nu zelfs verkopen aan types die zeer nauw worden gelinkt aan moord, intimidatie, oorlogen en andere zeer ernstige vergrijpen. Je weet ook gelijk wat voor types het voor het zeggen hebben bij de organisaties als dit allemaal zomaar kan.

28 december 2021 om 23:56

Wat kan de club inter er aan doen dat de eigenaar de club verkoopt aan een derde partij?

29 december 2021 om 00:37

Tja, de club an sich niks. Het is altijd lastig om dat goed te verwoorden, aangezien clubs niets meer dan merken zijn. 'het bestuur' of in dit geval 'de eigenaar' was een betere verwoording geweest.

29 december 2021 om 01:01

Ziel verkopen? Inter was al van een Aziaat? Nu het een arabier betreft kom je ineens over ziel verkopen. Het is de normaalste zaak van de wereld dat bedrijven overgenomen worden door de hoogste bieder. Als Twente fan moet je dat ook beamen of ben je het verleden niet vergeten met Munsterman?

29 december 2021 om 01:22

Nee, maar mijn moreel kompas wijst nog altijd de juiste kant op. Vandaar ben ik ook uiterst kritisch geweest op het beleid van FC Twente destijds. Niet dat je Munsterman kunt vergelijken met een moordenaar, maar in de context van jouw betoog voelde ik me toch genoodzaakt even te reageren. En ja, je verkoopt je ziel als je jezelf overlevert aan een moordenaar met een goedgevulde portemonnee. Dat heeft niets met z'n nationaliteit te maken. Als het een Nederlander was geweest die dat op z'n kerfstok had, was ik net zo kritisch en vol walging geweest. Zeer slecht argument dus...

29 december 2021 om 02:27

De Chinees verkoopt de 60% aandelen aan de meest biedende partij. En da s dus niet het vergelijkbare Noorse olie- investeringsfonds maar n Saoudies dat veel te veel betaalt....

29 december 2021 om 08:03

Over Qatar lul je altijd anders. Nu dat het Inter betreft lul je weer anders.

Zit er zelf niet ook niet op te wachten maar die hypocriete reacties hier zijn wel lachwekkend. Bijna alle grote oorlogen zijn gestart door Westerse mogendheden, het grootste deel van al het wapentuig wat in oorlogen wordt gebruikt, is ontwikkeld, geproduceerd en verkocht door de Westerse wereld en nu maakt men zich druk om een vermoorde journalist. Hoeveel mensen hebben hier ooit meegelopen met een vredesdemonstratie of om het simpeler te houden, hoeveel mensen gaan niet juichen voor Oranje op een WK waar bloed aan kleeft.

29 december 2021 om 00:13

Maar zij doen het ook! Uiteraard is voetbal hypocriet, neemt niet weg dat Inter hier hun reet verkoopt aan een gure gast met heel veel geld.

29 december 2021 om 00:19

De eigenaar van inter doet dat.

29 december 2021 om 01:00

De eigenaar van Inter wilt gewoon zijn winst pakken. Je doet veelste dramatisch om niets. Bedrijven worden eenmaal overgenomen door de hoogste bieder.

29 december 2021 om 01:25

Het is pas hypocriet als je die Westerse mogendheden goedpraat. Pas als dat gebeurt, kun je iemand betichten van hypocrisie. Overigens kun je hier de club an sich niet voor aankijken. Het is toch altijd lastig, aangezien het passanten zijn die de ziel van een club verkopen. Dat neemt natuurlijk niet weg dat we het hier over een zeer dubieuze meneer hebben die allang weg had moeten kwijnen in een gevangenis. Jouw voorbeelden zijn dan ook zeer slecht. Dat landen (waaronder ook Oranje) gaan spelen in stadions waar bloed aan kleeft vind ik ook niet kunnen, maar dat vergelijken met een moordenaar die een club koopt vind ik ook nogal verwerpelijk. Dat zijn hele andere gradaties.

Dit gerucht gaat al een jaar rond, ik geloof er vrij weinig van...

Binnenkort komen er een nieuwe voetbal regel ''1 club per family toegestaan'' :D. (al is dit natuurlijk makkelijk te omzeilen).

Tot een jaar of 10-20 geleden waren alle italiaanse clubs ongeveer in handen van rijke italianen/families.
Probleem was dat ze wel rijk waren, maar meestal niet bizar rijk vergeleken met die lui sinds abramovic.
Echter waren die lui vaak ook redelijk schimmig en hielden ze er een creatieve boekhouding op na.
Italie heeft te lang achterover geleund en na 2000 de slag tov engeland en spanje toch wel gemist.
Maar het slaat vast wel weer een keer om, dit zal wel het begin zijn. Leuk is het niet, wel noodzakelijk.

Elk grote club heeft inkomsten waar je over kunt nadenken zoals al die bier inkomsten weet je hoeveel mensen sterven aan alcohol en gok inkomsten zoals toto genoeg mensen die al hun inkomsten vergokken doordat ze niet kunnen stoppen met gokken.
Dus mensen wordt wakker heel het voetbal heeft zijn corrupte mensen en niet altijd vingertje wijzen naar dezelfde.

29 december 2021 om 00:38

Het grote verschil is dat de verantwoordelijkheid omtrent alcohol nog altijd bij het slachtoffer zelf ligt. Dat is wel even heel wat anders als het geld regelrecht van moordenaars komt die direct betrokken zijn bij oorlogen. Een ongepaste en zeer slechte vergelijking dus...

29 december 2021 om 00:48

Betrokken zijn bij oorlogen? Dat lijkt me logisch een land als Saudie Arabie mag zich zelf verdedigen tegen tereur en helaas vallen bij zulke oorlogen altijd burgers, alleen laat het media een hele andere kant zien en altijd het vingertje wijzen naar Saudie Arabie wat onrechtvaardig is.

29 december 2021 om 00:53

Tja, laten we de media de schuld geven. Deze man intimideert journalisten als ze niet schrijven wat hij wil, is zeer nauw betrokken bij meerdere doden. Overigens is het nooit goed te praten als mensen betrokken zijn bij het starten en uitvoeren van een oorlog. Het maakt niet uit welke partij het dan betreft. Hoe kun je dit in hemelsnaam proberen goed te praten?

29 december 2021 om 09:49

@Sirius Ik neem aan dat jij dan ook niks van Amerikanen,Nederlanders, Fransen Duitsers en Russen moet hebben aangezien de landen de hofleveranciers zijn van het oorlogstuig over de hele wereld.
Dat die vent niet jofel is dat is wel duidelijk. Maar je kunt in mijn ogen niet links veroordelen en rechts vergoelijken.

29 december 2021 om 13:59

@blm/barca - Ik denk dat ik duidelijk genoeg ben geweest in het betoog hierboven. Je reflecteert op mijn betoog vanuit jouw gedachtegoed in plaats van datgene wat ik schrijf...

Bestaat de regel nog dat clubs met dezelfde eigenaar niet kunnen uitkomen in dezelfde competitie? Zoja, dan kan dit eventueel met europees voetbal dus een probleem gaan worden.

Goed nieuws voor spelers als Frenkie, Pogba, Edin Hazard, Icardi, Griezmann, Lukaku die (wellicht) op de nominatie staan om te vertrekken. Inter is natuurlijk al een grote club dat Champions League speelt en nu dus veel geld kan neerleggen voor grootverdieners.

Al dat gelul over die bin salman… wat hebben de engelse en italianen wel niet op hun geweten dan? En engeland is stiekem nogsteeds bezig met wat ze al hun hele geschiedenis bezig zijn

Iedereen roomser dan de Paus hier. Niemand gaat die Kroonprins goed lopen lullen hier. Maar kom op zeg, ga jij eens na welke regimes je loopt te steunen met je aankopen. Maak eens een lijstje van je producten uit China of India, landen waar mensenrechten niet bestaan. Jij sponsort die landen gewoon met je electronica en kleding. Of gaan we allemaal nu zeggen dat onze electra American made is en kleding louter handgemaakt door Italiaanse opaatjes? Nee, we gaan lekker de moraalridder uithangen en over Intermilaan lullen. Zolang wij gewoon dat tshirtje voor 30 euro kunnen kopen, dat je daar een land met concentratiekampen en haar economie mee steunt vergeten we gewoon even

29 december 2021 om 08:05

American made? Het Westen met Amerika voorop zijn de bron van alle ellende in de wereld. Het moet niet gekker worden.

29 december 2021 om 13:07

Het enige wat alle ellende in de wereld veroorzaakt zijn alle geloofsovertuigingen.

29 december 2021 om 09:41

@JanBakker050 jij snapt het tenminste. Ben het dan ook voor 1000% met je eens. Zo vreselijk hypocriet die reacties en die verontwaardiging. Nee ze kijken wel naar dat gedrocht van een Champions league of naar zo'n nep WK of EK...maar ja die worden gesponsord door zooooo'n beschaafde bedrijven. Laat me niet lachen.

Dit zou toch niet moeten kunnen? Ik weet dat het voetbal in geldnood zit maar om daarom dit toe te staan? Straks wordt het voetbal gedomineerd door het speeltje van rijke olie sjeiks. Waar zijn uefa en fifa om noodlijdende clubs die door Corona omvallen te ondersteunen? Die hebben de hand op de knip en denken alleen maar aan hun eigen bankrekening.

Uefa en Fifa moeten dit gaan verbieden...dit maakt het voetbal kapot...stekker eruit trekken waar ze eigenaar zijn, kijken wat erover blijft van City of Psg...

29 december 2021 om 09:36

Bij City in ieder geval een club met het mooiste voetbal door de beste trainer.

Niet dat ik fan ben van ome Bin Salman hoor, maar waarom is dit erger dan een Russische olieschurk?

Ach, wat moet je hiermee. Van mij mogen ze een super league vormen met alle olieclubs en miljardair clubs bij elkaar. Maken ze Donald Trump de league voorzitter en 24/7 live uitzendingen vol met reality tv. Zo, genoeg ideeën voor de komende paar jaar.

Ik moet wel lachen om de hypocriete reacties hier.
Deze man is ( vermoedelijk) slecht, dus kritiek zou dan terecht zijn. Saudi Arabië schenkt vermoedelijk mensenrechten dus terechte kritiek maaarrr, de Amerikanen.die voetbalclubs hebben gekocht zijn zo beschaafd...en komen uit een beschaafd land. Hou toch op zeg zij en niemand anders zijn de hoofdschuldigen van de ellende in het Midden-Oosten, zij waren degene die éérst de Taliban hebben geleverd met wapens, zij hebben gemarteld (En nog dagelijks ) in Guantánamo van, en zo kan je herstel lang doorgaan met wandaden tegen de mensheid.
Nederland zo geweldig...dacht het niet nr 4 en soms 5 op de lijst van meeste wapens leveren voor oorlogen..wie maakt niet uit als ze maar betalen.
Nederland en half Europa doet mee aan allerhande oorlogen puur uit winstbejag.
En zo kan je als je gewoon je informeert helaas erachter komen dat er overal van dat schoten is, maar ga dan niet met het typisch Nederlands opgeheven vingertje wijzen alsof het hier en op andere plekken en.personen heilig is.
Een van de grootste moordenaars is een koninklijk bedrijf nl de Shell. Dat weet iedereen en toch vinden we het prima dat die eigenaar van vanalles en nog wat is ....En och die doden die er vallen bij de zoveelste lekkage/boring/gaswinning...kniesoor die daar wat van zegt ...toch.

29 december 2021 om 09:42

Als je je informeert dan zou je ook weten dat al die eigenaars het beleid van hun land niet uittekenen. Dit is echt alsof Bush Jr., Xi, Poetin of Maduro een voetbalclub zou kopen.

29 december 2021 om 09:51

Nee joh gewoon lekker de ogen sluiten en anderen de schuld geven zo typerend weer🤣🤣

29 december 2021 om 10:03

Je reageert totaal niet inhoudelijk? Maar ga je echt doen alsof het hetzelfde is als de leider van een land een club koopt en een inwoner van een land? Je kan niet elke inwoner van een land verantwoordelijk houden voor het beleid van een land, maar de leiders natuurlijk wel.

29 december 2021 om 10:21

Als je echt nog steeds denkt dat landen het wereldwijde beleid maken ben je echt heel erg naïef. De rijken der aarde bepalen het beleid en de rijken der aarde kopen of zich in sportclubs op alle gebieden of nemen ze helemaal over. Maar ik heb me uiteraard niet geïnformeerd en schrijf zo maar wat. Tuuuuurlijk.
Ik heb in mijn werkzame leven tot ik met vervroegd pensioen ging met 54, over heel de wereld gereisd en ik kan je met 100% zekerheid zeggen, individuen bepalen het lands beleid. De regeringen zijn alleen de uitvoerende poppetjes.
Ik laat het hier verder bij want dit wordt nl een volstrekt zinloze discussie, dat is wel duidelijk.

29 december 2021 om 10:37

Geef dan eens een voorbeeld van een rijke voetbaleigenaar die meer te zeggen heeft over een grote natie dan iemand als Xi, Poetin of Bin Salman (die trouwens ook een van de rijken der aarde is, en daarnaast nog eens staatshoofd).

Zou het komen doordat Newcastle misschien gaat degraderen? Haha Dat zou zijn trots natuurlijk flink schaden tegenover zijn rivalen die Man City in handen hebben. Zielige mannetjes zijn het ook eigenlijk he (ook als je dat hele BeIN BeOUT sports voetbalrechten verhaal leest) mijn god wat een stelletje zielige IQ loze kindjes zijn het. En dat is een leider in een land… we are doomed.

29 december 2021 om 09:53

Je kijkt dus naar die zender..lol om dan kritiek te hebben.

29 december 2021 om 11:02

Je hoeft niet naar die zender te kijken om op de hoogte te zijn…maar ok.

Waarom ook niet als je er geld voor hebt, zou ik ook hebben gedaan de club weer op weg helpen naar de top

Alles wordt kapot gemaakt door die oliepiepers. En straks maar kopen kopen kopen. Hoe kan je dan als supporter nog trots zijn op prestaties van je club?

29 december 2021 om 12:40

Dat is te makkelijk. Dat zou een NAC-supporter bijvoorbeeld ook over Ajax-supporters kunnen zeggen.

Als inter fan heb ik vele eigenaren meegemaakt. Je hebt als fan niet veel invloed op. Je steunt Je club in goede en slechte tijden. Als PIF inter omhoog kan helpen ben ik uiteraard heel blij. Wat mij betreft moeten we politiek niet met sport mengen.

29 december 2021 om 12:48

Ik vind het een heel moeilijke. Bin Salman is alles wat ik wil waar een club niet voor staat, maar anderzijds ga je een van je favoriete clubs toch niet zomaar achterlaten omdat iemand die club wil kopen. Succes zal er ook wel komen als die mannen komen. Ik zou het wel jammer vinden als we vervallen tot een soort PSG of City. Geld is leuk maar er moet ook de uitdaging zijn van goed te moeten scouten met het geld.

Er zijn zat eigenaren die dubieus te noemen zijn. Voor Inter is het een uitkomst, voor de competitie misschien niet. Jammer dat het allemaal zo maar kan en mag...

Ik vraag me oprecht af, hoe waterdicht is dit?

Wanneer beide clubs elkaar treffen Europees gezien, is hier dan geen sprake van belangenverstrengeling?

Hey Mohammed bin Salman, ik heb een dilemma voor je. Je hebt 2 clubs, Inter en Newcastle. Ze halen beiden de CL finale, wie wil je dat wint?

Zo stromen al die knaken gelukkig weer terug naar het Westen. Ik hoop dat ze de 350 miljard er snel doorheen jassen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren