Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax mag hopen op Rayane Bounida door ‘véél te hoge’ financiële eisen’

Laatste update:

Anderlecht moet gaan vrezen voor het vertrek van Rayane Bounida. Het Nieuwsblad schrijft dat de contractonderhandelingen tussen Paars-Wit en de vijftienjarige aanvallende middenvelder stroef verlopen, omdat zijn financiële eisen momenteel ‘véél te hoog’ zijn. Ajax is een van de clubs die op de loer ligt als Anderlecht en niet uitkomt met Bounida.

Bounida kreeg in maart van dit jaar al een rondleiding op De Toekomst en in de Johan Cruijff ArenA. Bij de rondleiding waren de familie van de Belgische Marokkaan en ook Mo Nouri, de broer van Abdelhak Nouri, aanwezig. Ajax probeerde Bounida ervan te overtuigen dat de Amsterdamse club de ideale tussenstap is, in plaats van direct de overstap naar de Europese top te maken. Manchester City en Paris Saint-Germain zouden eveneens belangstelling hebben voor Bounida.

Zolang Bounida - een hit op Instagram, waar hij 329 duizend volgers heeft, en ook op YouTube, waar vele compilatievideo’s van de technicus tienduizenden keren zijn bekeken - geen profcontract heeft getekend bij Anderlecht, is hij voor een opleidingsvergoeding op te pikken in Brussel. De aanvallende middenvelder werd in maart vijftien en mag sindsdien vastgelegd worden, maar aanvankelijk werd de boot afgehouden om ‘te focussen op zijn opleiding en school’. Anderlecht is daarna wel in gesprek gegaan met de entourage van Bounida. Beide partijen zijn nog wel on speaking terms, maar er is wel sprake van een fors verschil tussen vraag en aanbod.

Anderlecht heeft weliswaar een flexibel kader voor wat jeugdspelers kunnen verdienen, zodat er ‘extra inspanningen’ kunnen worden gedaan voor uitzonderlijke talenten (zoals bijvoorbeeld ook de inmiddels bij Stade Rennes spelende Jérémy Doku). Er bestaan echter limieten en in de woorden van Het Nieuwsblad is het ‘water momenteel te diep’. Het Laatste Nieuws meldde in augustus nog dat de gesprekken ‘constructief’ verliepen en dat Bounida met zijn hoofd bij Anderlecht zat.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een geweldig technisch vaardig talent. Alleen ben ik bang dat hij het niet gaat redden vanwege de vooruit gesneld roem en wat daarbij hoort...

28 december 2021 om 09:04

Ach hoe goed hij ook is, die moet ‘gewoon’ bij Anderlecht blijven en daar het eerste proberen halen.

Maar je zal zien dat ie wel naar PSG of City ( of wie de hoogste bieder zal zijn) gaat, en dan is het maar de vraag of je ze nog iets van hoort…

Ik zie Ajax eerlijk gezegd ook geen supercontract bieden voor een 15 jarige hoor…

28 december 2021 om 09:14

Dat zie je ook aan zo iemand als Lavia. Fantastisch talent, echt iedereen die ermee samenspeelt zegt dat en binnen een dikke week wordt die ‘al’ 18 en dan zit je daar in de U23 bij Manchester City. Dan kan je toch beter bij Anderlecht blijven en je potjes spelen in het eerste elftal lijkt me.

28 december 2021 om 09:26

Het klopt wat je zegt lierse, maar zoals vaak en dat heeft hij ook toegegeven dat het bod niet te weigeren was. Het bod van anderlecht was geweldig, maar city ging er ver boven. Ik vind het natuurlijk erg want de club die je alles gegeven heeft, goede begeleiding en dergelijke verlaat je. En anderlecht zou het geld goed kunnen gebruiken wanneer ze een profcontract hebben. Maar ja je zegt dat het aan die 15jarige jongen ligt. Het zijn de ouders zoiezo. Ik heb gewerkt met matthias bossaerts zijn papa. En die zei zelf dat het in het begin de max was, zijn ouders woonde mee daar konden doen wat ze wilden maar na 3jaar waren ze het een beetje beu. En zijn ze toch terug naar belgie gekomen.

28 december 2021 om 09:27

Lierse1997

In principe als 18 jarige onder U23 lijkt mij niet heel verkeerd. Natuurlijk zou optie Anderlecht beter zijn.

Bij een Xavi Simons begrijp ik de keuze niet. Die zit dan onder de 19, omdat PSG geen U23 heeft.
Die had sws beter bij Barca moeten blijven en dan bij Barca B voetballen wat een beter niveau is.

Hoe zie jij deze speler? Zie jij hem het eerste halen van Anderlecht of Ajax? Las weleens wat dingen. Heeft ook meerdere familieleden in A'dam wonen. Qua stap zou Anderlecht of Ajax natuurlijk beter zijn, dan gelijk ver weg van familie in Engeland.

Wel huiverig als iemand nu al te populair is op social media. Snap niet waarom zijn omgeving hem niet beschermd. Te veel afleiding.

28 december 2021 om 09:45

Hij is wel echt heel goed. Het is niet dat hij alleen trucjes kan maar hij heeft ook een uitstekend overzicht en de kwaliteit om de passes die hij ziet uit te voeren. Sowieso is die lichting van Anderlecht heel talentvol.

28 december 2021 om 11:49

@Lierse ik denk dan toch ook altijd even aan de vele vele jonge voetballers die géén lucratieve stap hebben gemaakt op jonge leeftijd, maar die uiteindelijk bij n kleinere club ook niet doorbreken. Over die spelers horen wij nooit meer iets. Maar die jongens zullen echt nog wel s denken “was ik maar voor dat dikke contract en die ervaring bij n topclub gegaan”.

Hoe talentvol ook, t blijft een redelijk onzeker bestaan. Daarom neem ik t jeugdspelers iig nooit kwalijk als ze n dergelijke stap maken. Al vind ik t ook mooier als een speler doorbreekt bij de club waar ie is opgegroeid.

28 december 2021 om 12:27

Dat zeker. Alleen is Lavia een talent van een categorie dat het gewoon maakt normaal gezien, zeker in België. Echt een niveau Doku of Tielemans. En met het huidige middenveld van Anderlecht had hij zo een basisplek kunnen hebben.

28 december 2021 om 13:31

Guardiola schijnt wel veel vertrouwen in Lavia te hebben, hij zou Lavia persoonlijk hebben overtuigd om naar City te komen omdat ze na Fernandinho iemand op zijn positie zouden nodig hebben. Hij heeft dit seizoen ook al een paar keren op de bank van het eerste gezeten bij blessures van Rodri of Fernandinho. Ik denk dat er wel kansen zijn voor Lavia bij City, maar Anderlecht was dit seizoen sowieso de betere keuze geweest voor hem dit seizoen, hij had daar nu al in de basis kunnen staan inderdaad en dan kon hij na dit seizoen nog zien.

Een 15jarige snotneus die veel te hoge eisen stelt bij een van de grootste clubs van het land. Daar word ik niet bepaald warm van. Lekker laten zulke types want waarom zou hij dat met 3/4 jaar niet doen bij Ajax..?

28 december 2021 om 08:29

Bij het huidige Ajax kijkt men niet naar een miljoentje meer of minder. Zelfs voor een beperkte doorsnee voetballer als Victor Jensen betaald men 3,5 miljoen + een 5 jarig contract. Ajax heeft meer mogelijkheden en gaat daar gewoon in mee, geven al 33 miljoen uit aan zaakwaarnemers.

28 december 2021 om 08:32

Ze mogen van mij best wat meer uitgeven maar het gaat mij om de, op het oog capsones, van een 15 jarig kereltje. Of een hele vervelende zaakwaarnemer, dag kan ook.

28 december 2021 om 09:24

Jij hebt serieus gedacht dat die 15-jarige zelf met deze eisen aan kwam zetten? Natuurlijk is het een zaakwaarnemer of familie die deze eisen stellen. En wellicht weten ze al dat ze het bedrag dat ze willen bij andere clubs wel kunnen krijgen.

29 december 2021 om 09:01

Wat een rare reactie messibazoer… Het is niet zo wanneer je 15 bent dat je alles maar moet accepteren. Precies wat PaulR zegt, hij komt niet met die eisen maar zijn entourage. Wellicht heeft een club als ajax/psg/city aan hem laten weten wat zij willen betalen aan hem. Zou jij toch ook doen als een bedrijf jou benaderd die netto 2k meer wil betalen per maand. Dan ga je toch ook bij je huidige baan afvragen waarom je dat niet betaald krijgt, terwijl het ergens anders wel kan. Altijd dat “snotneus” je voelt jezelf zeker heel oud. Ook jij was ooit 15 jaar. Is alleen maar goed om je zo sterk op te stellen, ipv luisteren omdat je maar een 15 jarige snotneus bent…

28 december 2021 om 08:32

Precies. Lijkt mij toch ook dat menig ajacied hier niet op zit te wachten? Ik bedoel, wanneer een jeugdspeler vertrekt naar het buiteland is het een geldwolf en voetbalt die over een paar jaar in de kkd. Lijkt mij niet dat deze fans dan ook zitten te wachten op deze speler.

28 december 2021 om 08:40

Om wat voor reden ben jij altijd zo onnodig cynisch en kritisch op Ajax? Ben je ooit beroofd door een groepje tieners in Ajax pyjama? Je bent echt opnieuw appels met peren aan het vergelijken.

28 december 2021 om 08:53

Vind vooral dat er nogal een dubbele standaard leeft als het om Ajax gaat. En ik vind het geen appels en peren vergelijken. Als er echt principes zijn, dan zal deze speler niet net open armen worden ontvangen. Als een jeugdspeler van Ajax zijn geluk gaat beproeven in het buitenland dan moet je eens voor de grap de reacties lezen. Er wordt dan nog net niet gehoopt dat die op de 1e training bij zijn nieuwe club zijn been breekt en nooit meer ken voetballen. En nu wel staan juichen als een speler van een andere club uit onder andere financieel oogpunt de stap wil maken? Overigens ben ik nooit beroofd door een groepje tieners in een Ajax pyjama. Ik had wel een Ajax vlag, Ajax lego doos, Ajax shirt en een Ajax mok. Maar had daarnaast ook een PSV broodtrommel en een Feyenoord drinkbeker. Ben niet zo honkvast.

28 december 2021 om 08:57

Nu overdrijf je een beetje, het is gewoon zonde als een jeugdspeler weggaat omdat 90% het niet red als ze naar een hele grote club gaan, voor de rest moeten ze dat zelf weten, je ziet het aan Brobbey, de enige vooruitgang is salaris geweest, voor de rest helemaal niks en nu is ie weer terug..

28 december 2021 om 09:02

Spijker op z'n kop Ducktaildo. Maar de hypocrisie die je benoemt gaat ook op voor Feyenoord en Psv Toch? Laten we er niet omheen draaien, opportunisme viert hoogtij wanneer het je eigen clubbie betreft.

28 december 2021 om 09:06

Dat gebeurd bij elke club. Supporters zijn nou eenmaal chronisch blind voor de ongein die bij de eigen club voorkomt. Ik ben regelmatig kritisch geweest op Brobbey en Onana dus ik zal hier zeggen dat wat mij betreft deze jongen gewoon zijn contract verlengd bij Anderlecht als jeugdproduct. Lijkt mij ook altijd beter voor je persoonlijke ontwikkeling en school op die leeftijd. Vind hem overigens vergelijkbaar met Rijkhof en daar ben ik nog nooit kritisch op geweest. Jeugdspeler die graag verder wilden kijken, succes daar. You win some, you lose some.

28 december 2021 om 09:07

KokkieAFC. Zelfde geldt toch voor Siem de Jong toen der tijd en nu Klaassen? Donny zie ik over 2 seizoenen ook weer in Amsterdam spelen. Je hebt gewoon geen garanties en daarom snap ik nooit dat er dan wordt gehoopt dat die ergens in de kkd eindigt. Je moet toch hopen dat zo'n jeugdspeler het gewoon redt bij een grote club in het buiteland? Alleen maar goede reclame voor de jeugdopleiding. Tuurlijk zijn er genoeg spelers die Ajax 1 als springplank hebben kunnen gebruiken om de Europese top te bereiken, maar je hebt ook verhalen als Siem de Jong, Klaassen, Bazoer, Tete, Van Rhijn, El Ghazi, Riedewald, Fischer, enz...

28 december 2021 om 09:07

Jij verwacht dat Ajacieden niet snappen waarom je als talent naar Ajax komt? het is geen PSG of City waar je minimale kansen gaat krijgen.

28 december 2021 om 09:14

Dat is toch exact wat er hier bedoeld wordt!?? En waar draait het uiteindelijk om? De knaken krijg je, de ‘roem’ is slechts voor de happy few weggelegd, dan zijn dat toch geen rare keuzes? Blijft enkel de hypocrisie van supporters over.. 15 en 16 jarige Deense jochies zijn van harte welkom, want beter voor hun ontwikkeling, maar als ze vroeg weggaan is t hommeles.

28 december 2021 om 09:26

@ducktaildo,

Maar het is toch ook niet zo vreemd om te stellen dat spelers beter af zijn in de eredivisie bij Ajax, PSV en Feyenoord dan een vertrek naar HSV, Chelsea, Dortmund of welk ander team dan ook. VI bracht onlangs een lijst naar buiten met spelers die waren weggegaan uit Nederland, ik meen dat het puur om Ajax ging, geen één van die spelers heeft het uiteindelijk gered. Natuurlijk redden ook niet alle spelers het die in Nederland blijven, zie jouw lijstje, maar de kans om het te redden in Nederland is statisch gewoon een heel stuk groter.

28 december 2021 om 09:32

@ Dr Mario: of het zegt wat over de kwaliteit van de talenten van Ajax. Wellicht is dat toch niet zo goed als men doet voorkomen.

28 december 2021 om 09:47

@gluubster,

Het een sluit het ander niet uit natuurlijk. Als je kijkt naar wat er nu doorkomt dan redden die jongens het vrijwel allemaal in het eerste en krijgen zij ook genoeg mogelijkheden om een kans te pakken. Die jongens die vertrekken behoren doorgaans steevast tot één van de beteren van die leeftijdscategorie maar komen er dan doorgaans toch niet doorheen. Wat an sich niet zo heel gek is als je ziet hoeveel moeilijkheden een speler als Ziyech had om aan te moeten sluiten bij het immens hoge niveau van Chelsea, die was nota bene de beste speler van de eredivisie. Dan ligt het denk ik niet enkel en alleen aan talent. Dat soort clubs kopen 100 jeugdspelers en als er dan één het uiteindelijk redt zijn ze allang blij en tevreden. De rest waait uit naar PEC, Morecambe of Auxerre.

28 december 2021 om 09:52

Dr.mario. Maar is het statisch veel groter dat jij het redt als je in Nederland bent? Ik ken de cijfers niet. Ik weet wel dat heel veel jeugdspelers het niet redden bij de BVO's. Wij zien slechts het selecte groepje dat het daadwerkelijk redt. Denk dat er per lichting ongeveer 90% uiteindelijk afvalt bij de bvo's? Hoeveel Nederlandse jeugdspeler er per jaar naar het buitenland gaan, denk 20? Geen enkele haalt de Europese top, maar spelers als Ake, Bruma en Rekikiki hebben toch best wel een leuke carrière? Zo'n speler als Chong had het toch ook niet gered als die bij Feyenoord was gebleven? Hij krijgt er dan niet opeens meer talent bij. Gewoon een hele slimme keuze van hem om naar United te gaan. Zo'n veendorp (jeugdspeler Groningen en later FC Emmen) had ook topclubs achter hem aanzitten. Had beter kunnen gaan, want nu zit die in de kkd. Was die gegaan en had die nu bij FC Emmen gezeten, dan weet ik al wat er toen als reden zou worden gegeven...

28 december 2021 om 10:22

@ducktailido
Inderdaad , het zou goed voor een club als een speler die vertrekt het goed doet bij de volgende club. Maakt niet uit of het een jeugdspeler is of niet. Als een speler die vertrekt het goed doet dan maakt hij reclame voor de club waar hij vertrokken is , het is voor beide partijen beter dat zo'n speler slaagt.

28 december 2021 om 12:18



@dr.mario, ik ken deze lijst en het is eigenlijk een lijst waar het niveau echt gigantisch verschilt. Er staan inderdaad namen op die steevast tot de besten hoorden. Denk aan jongens als Malen, Ake, Rekik, Fosu Mensah en Rijkhoff. Er staan ook heel wat jongens op die juist wegmoesten. Jongens zoals Kees de Boer die o17 moest verlaten en toen naar Engeland vertrok. Of een Cleonise die op de bank in de o17 zat voor jongens als Maddy en Sint (die spelen nu jong Utrecht en jong Cambuur), die vertrok toen ook zijn 16e richting Italie. El Mhassani moest ook weg in o17, naar West Ham gegaan toen. Het is van dat rijtje echt niet zo gek dat ze nu bij pakweg Den Haag of Twente zitten of zelfs clubloos zijn zoals El Mhassani

28 december 2021 om 12:39

@ducktaildo, 20 per jaar? Veels te hoog. Die lijst waar dr.mario het over had, had ongeveer 60 spelers, de meeste waren de afgelopen 10 jaar vertrokken. Alleen bij Ajax al waren er 5+ spelers uit die lijst gewoon weggestuurd ipv uit vrije wil vertrokken. Denk dat gemiddeld 5 per jaar een iets nauwkeurigere schatting is

29 december 2021 om 03:14

En hoeveel Deense jongetjes halen het eerste elftal? Zijn er velen die teleurgesteld nl verlaten.

28 december 2021 om 09:30

Messibazoer

"een 15jarige snotneus die veel te hoge eisen stelt"

Oke aangezien jij meer info hebt, wat is het bod wat Anderlecht gedaan heeft en wat is het bod wat hij gevraagd heeft? Wij weten helemaal niet wat geboden is, maar gelijk oordelen.

Stel een man City biedt hem 700k. Anderlecht biedt 200k. Hij zegt ik wel liefst blijven en vraag daarom 400k om beetje tussen in te zitten.

Is hij dan een snotneus die te veel eist?

28 december 2021 om 09:33

Ja Mrkrillin, dat is hij zeker als je het gemiddelde loon van een 15-jarige bekijkt. Uiteraard zijn goed recht, maar het blijft een snotneus die om erg veel geld vraagt😜.

28 december 2021 om 10:41

Gluubster

Maar is hij dan geldwolf?

Zou jij dan niet meer eisen?

Een ander bedrijf biedt jou 200k.
Jouw werkgever - waar jij nog niet bent uitgeleerd - die doet een bod van 50k.

Ga jij dan zeggen, oke ik accepteer het. Anders ben ik een snotneus, een geldwolf.

28 december 2021 om 11:07

Denk niet dat ik de juiste persoon ben om dit te vragen. 0 gevoeligheid voor centjes hierzo haha. Maar je hebt natuurlijk gelijk MrKrillin. Ongeacht de posities en bedragen die erbij komen kijken probeer je er het maximale uit te halen.

Ik bedoelde meer, stel het in perspectief met een gemiddeld leeftijdsgenootje en hij komt wel degelijk over als geldwolf. Kwestie van perspectief dus.

28 december 2021 om 11:27

Gluubster

"ik bedoelde meer, stel het in perspectief met een gemiddeld leeftijdsgenootje en hij komt wel degelijk over als geldwolf. Kwestie van perspectief dus."

Met wie vergelijk jij dan? gemiddelde 15 jarige met krantenwijk of met jongens in zelfde branche.

Zijn management doet laatste. In artikel staat ook: "kunnen worden gedaan voor uitzonderlijke talenten (zoals bijvoorbeeld ook de inmiddels bij Stade Rennes spelende Jérémy Do"

Dus perspectief is vergelijken met vergelijkbare talenten bij Anderlecht en misschien ook bij de clubs die hem willen.

28 december 2021 om 11:26

Volgens mij eisen zijn ouders of zaakwaarnemer dat voor hem hoor.

28 december 2021 om 12:52

Blijkbaar is hij wel zoveel waard toch? Anders zou Ajax hem niet nemen. Het is vraag en aanbod. Net zoals met iedere speler. Dat hij kind is veranderd daar niets aan. Moet hij dan alleen braaf ja knikken als de club iets zegt?

Ken de waarheid niet in dit verhaal maar als dit zou kloppen, op zo een leeftijd al eisen hebben...ipv tevreden en gelukkig te zijn dat je bij Anderlecht zit en je die kansen krijgt.
Omkadering zal heus wel top zijn.
RSCA en Ajax zijn qua jeugdopleiding elkaars gelijke.
Is op Anderlecht enorm veel veranderd de laatste jaren.

28 december 2021 om 08:32

Anderlecht en Ajax zijn qua jeugdopleiding elkaars gelijke? Waaruit maak je dit op?

Kijk naar hoeveel jeugdspelers van Ajax in Europa rond lopen en kijk naar dat van Anderlecht. Dan zal je zien dat dat nergens op slaat. 15 Jaar geleden had ik je gelijk gegeven.

28 december 2021 om 08:49

@punished:

De opleiding van Ajax staat momenteel te boek als een van de beste ter wereld. Maar de jeugdopleiding van Anderlecht staat ook enorm hoog aangeschreven (top 20 vd wereld) en de lijst met van jeugdspelers die in Europa voetbalt is te lang om op te noemen. Net als die van Ajax (al staat die nog wat hoger aangeschreven), doe zelf even research en dan kom je daar ook achter.

Paar voorbeelden (en dit is maar het topje vd ijsberg):
Doku - Rennes
Lokonga - Arsenal
Saelemaekers - Milan
Lukaku - Chelsea
Lukebakio - Wolsburg
Svilar - Benfica
Lukaku - Lazio
Tielemans - Leicester
Praet - Torino
Janunzai - Sociedad

Kan er zo nog tientallen noemen. .

28 december 2021 om 09:05

Vergeet je Tielemans en Dendoncker nog. Maar de kwaliteit bij Ajax ligt wel nog iets hoger maar de jeugdwerking van Anderlecht is eveneens Europese top hoor.

28 december 2021 om 09:05

Dat zijn inderdaad niet de minste zeg, wauw. Waarom worden we dan op vz altijd dood gegooid met de opleiding van Ajax, als Anderlecht dit allemaal voortbrengt.. dit is een site voor Nederlanders en Belgen toch?

Kwaliteit bij Ajax hoger? Qua trainers wellicht, maar als ik de eruit voortgekomen spelers zo zie is Anderlecht een stapje verder hahah.

28 december 2021 om 09:08

Een talent als de Ligt is misschien al even geleden maar verder zou ik niet weten waarom Ajax zogenaamd een betere jeugdopleiding heeft de laatste jaren.

28 december 2021 om 09:10

@gluubstertj: niks ten nadele van Belgie hoor, maar het lijkt me wel duidelijk dat deze site is opgezet puur voor de Nederlandse markt? Dat er ook wel eens Belgen inloggen en reageren verandert daar weinig aan.

28 december 2021 om 09:12

Exact Lierse, als ik zo zie wat Anderlecht aan spelers heeft geproduceerd (heb even wat meer research gedaan), ongelofelijk.

28 december 2021 om 09:23

Ajax is niet beter want maar een heel klein percentage haalt de top.

28 december 2021 om 09:23

@lierse:

Nou niet overdrijven. Ajax staat qua opleiding/reputatie en voortgebrachte spelers in de top 3 van de wereld. Anderlecht staat in de top 20.

Dit zijn lijsten die gebaseerd zijn op actieve (jeugd)spelers in Europese competities, kwaliteit van de (jeugd)spelers, minuten die ze daadwerkelijk maken etc.
De meest recente toont aan dat Ajax de meeste actieve spelers in de topcompetities van Europa heeft geleverd. Anderlecht staat daar 10e.

Zoals ik hierboven al aangeef behoort Anderlecht zeker tot de top. Maar als je niet weet waarom Ajax erboven staat moet je zelf ook even wat onderzoek doen

28 december 2021 om 09:27

@ Gluubster

Weet niet hoe jij je research doet, maar dan had je zeker gezien dat qua reputatie Ajax stapje verder is. Ook qua opgeleide spelers in Europese competities.

Hoor graag waar jij je kennis vandaan haalt om dit te ontkrachten

28 december 2021 om 09:48

Ik vind het echt niet relevant dat Ajax meer spelers heeft rondlopen in de poolse eerste klasse of in de kkd of eredivisie. Zo is la fabrica van real ook altijd gigantisch succesvol in die lijstjes terwijl Real er zelf niet eens zoveel aan heeft. Kwaliteit ten opzichte het team zelf vind ik zelf een stuk belangrijker en dan doet Anderlecht naar mijn idee de laatste jaren niks onder voor Ajax.

28 december 2021 om 09:55

Sluit mij volledig aan bij Lierse. Het gaat om kwaliteit, niet om kwantiteit. Als Ajax echt 3e staat, vind ik dat zij het qua kwaliteit bizar slecht gedaan hebben. De Ligt(en Frenk vooruit) zijn de enige die de (sub)top gehaald hebben. Reputatie zegt mijn geen drol, dat heeft ook te maken met fanschare, hype etc.

Ik vind niet ik iets hoef te ontkrachten. Ben namelijk in gegaan op iemand die met een zeer indrukwekkend lijstje kwam betreffende jeugdspelers van Anderlecht die in Europa spelen en mij daarbij aangesloten. Kom jij maar met eenzelfde lijstje van Ajax...

28 december 2021 om 10:03

Frenkie zou ik zelfs niet als eigen jeugd bestempelen. Daar kan je dan wel namen als Van de Beek, Mazraoui, Gravenberch, brobbey en Timber (en ik zal er uiteraard wel wat over het hoofd zien) noemen. Maar qua pure kwaliteit die er uit de jeugd doorbreekt de laatste jaren bij Ajax zelf en dan de vervolgstap neemt is het op de enorme uitschieter de ligt na toch wat minder vind ik persoonlijk.

28 december 2021 om 10:09

Ik ook Lierse. Maar ik wacht met smart op een lijst Ajacieden van Pango, wellicht vergissen we ons wel schromelijk.

28 december 2021 om 10:18

@lierse:

Jou mening, dus prima als jij dat vindt hoor. Maar ik refereer naar onderzoeken internationaal uitgevoerd. Hier komen lijsten uit, en daar staat Ajax structureel in de top. Er zijn diverse parameters die je kan nemen in dit soort onderzoeken.

Een voorbeeld (van dit jaar oktober, 2021):
CIES ontwikkelde ook een 'training index', een indicatie van het opleidingsniveau waarin onder andere wordt gekeken naar het niveau van de club waar de speler is opgeleid, het niveau van de club waar de speler nu actief is en de leeftijd van de speler. Ook hier staat Ajax bovenaan, gevolgd door Sporting en Real Madrid.

Dus hoe je het went of keert dit bevestigd de internationale reputatie. En die is momenteel hoger als die van Anderlecht. Ik heb niks tegen Anderlecht, ik neem het zelfs voor ze op in bovengenoemde reactie.

@ gluubster:

Dat indrukwekkende lijstje waar jij op reageerde was van mij, haha.
Maar zal ook lijstje van Ajax maken:

Noa Lang - Brugge
Malen - Ajax
Kluivert - Nice
De Ligt - Juventus
Bakker - Leverkussen
Ekkelenkamp - Hertha
Adekanye - Lazio
Zeefuik - Hertha
Riedewald - Crystal Palace
Bergwijn - Tottenham
Dolberg - Nice
Van de Beek - Utd
El Ghazi - Aston Villa
Denswil - Trapzon

En ook hier kan ik even doorgaan.

28 december 2021 om 10:27

Dat begrijp ik hoor. Ik heb gewoon niet zoveel met die lijstjes. Leuk dat Mickey van der hart momenteel bij Lech Poznan in de poolse eerste klasse speelt, en dat telt dan mee voor zo een lijstje, maar wat heeft Ajax er nu werkelijk aan gehad dat een keeper die het bij hen totaal niet gered heeft via PEC in de poolse eerste klasse beland is.

En dat zie je ook aan dat lijstje dat je opmaakt vind ik eerlijk gezegd. Malen, Van de beek, Bergwijn en De ligt zitten bij prachtige clubs (en dan kan je over Bergwijn en maken ook gewoon zeggen dat ze van PSV komen volgens mij), maar is de rest echt indrukwekkend vind je?

28 december 2021 om 10:27

Haha thanks voor het lijstje. Dit zet zaken zeker in perspectief. Zeker een goede lijst ook, echter vind ik de namen van Anderlecht wel een stuk indrukwekkender. Maar goed, dat is een subjectief gegeven natuurlijk.

Thanks Pango, bij deze mijn ongelijk bewezen haha.

28 december 2021 om 10:47

@lierse:

Begrijp ik ook, maar waar het bij velen ook om gaat is de kans dat je via de desbetreffende club (BV Ajax of Anderlecht). Een goede voetbalcarrière hebt zodat je ervan kan leven. Dat kan voor talenten een drijfveer zijn om voor Ajax of Anderlecht te kiezen. En als ze dan in Polen ergen belanden maar met prima salaris hun gezin kunnen onderhouden kan ook prima zijn.

Er zitten niet allemaal indrukwekkende namen tussen, maar dat kun je dus ook van het Anderlecht lijstje zeggen haha.

Betreft Bergwijn en Malen (die komen officieel van de Ajax jeugdopleiding) Bergwijn gespeeld van 2005–2011 bij Ajax
Malen van 2008–2015.

@gluub:

Graag gedaan, het is ook wel een gevoelskwestie betreft clubs en wat vind je zelf als geslaagd of gefaald. Snap je punt ook wel hoor, ik verdedigde Anderlecht ook hierboven. Beide gewoon topopleidingen.
Leuk onderwerp verder wel, denk dat men hier uren over door kan gaan haha.

28 december 2021 om 10:52

@Pango, bij Anderlecht is het ook niet al te indrukwekkend inderdaad. Maar ik doelde dus eerder op kwaliteit die er doorgebroken is bij beide de laatste jaren. En naar mijn mening toon je met beide opsommingen aan dat er niet echt een verschil zit tussen beide.

Maar het is inderdaad maar wat je maatstaven zijn als je jeugdopleidingen beoordeeld.

28 december 2021 om 10:55

@Pango: zeker tof onderwerp. Ik mis hier soms een beetje verdeling ofzo. 90 procent gaat over Nederlands voetbal, leuk een aardig, want ik ben een Nederlander. Toch zie ik graag wat meer van onze Zuiderburen, ik hoop nog steeds op een BeNeLiga namelijk.

28 december 2021 om 11:14



@glubbster, had net stuk getypt met talenten van Anderlecht en Ajax bij top 30 clubs volgens clubcoã«fficient (niet geplaatst door toevoegen link naar die efficiã«nt, dom van mij) maar loopt meer dan dubbel aantal oud-Ajax academie spelers bij top 30 clubs rond dan Anderlecht. Dit is zonder Ajax zelf mee te tellen logischerwijs.
De spelers:
- Bakker, Fosu-Mensah, Adekanye, Vertonghen, Traore, Brobbey, Bonnah, Malen, Bergwijn, Vd Beek, De Ligt, Dest, Eriksen (al kan daar contract net ontbonden van zijn)
Voor Anderlecht, dit kan iemand aanvullen want kan er zeker vergeten zijn, Mbemba, Svilar, Lokonga, Lukaku en Musonda. Ook zou Lavia genoemd kunnen worden na debuut voor Man City.

Ook interessant is dat Ajax bij onderzoek van Cies, zoals Pango al zegt, al jaren top 3 scoort op de opleider index voor toevoegen van kwaliteit aan talent als output van talent naar top 32 competities. Op EK was Ajax bijvoorbeeld ook de ploeg die meeste talenten actief op EK in opleiding heeft gehad. In lijstje van Ajax trouwens 9 spelers die vanuit amateurs bij Ajax terecht zijn gekomen, enkel Vertonghen, Traore, Dest en Eriksen hadden een andere BVO voor ze bij Ajax kwamen. Bij Anderlecht hadden Musonda, Mbemba, Lukaku, Svilar een verleden bij andere BVO. Alleen Lokonga niet.

Ajax is trouwens ook de ploeg die meeste geld heeft gegenereerd uit verkoop van jeugdspelers as per 27 augustus 2021 met 644 miljoen sinds 1 januari 2000, enige club boven de 600 miljoen.

De opleiding is voor Ajax echt levensader geweest om sportief laatste jaren zich buiten landgrenzen beetje te kunnen laten zien. Gaan spelers van dit Ajax ook uitstromen naar top 30 ploegen op korte termijn en daarmee zal lijstje ook groeien.

28 december 2021 om 12:22

Volgens mij is dit een.nl site. Dus nee deze site is niet perse voor Belgen. Ze mogen hier natuurlijk wel komen als zij onze voetbalsite zo mooi vinden. Blijkbaar kunnen ze dat zelf niet in Belgie maar goed... daar hebben ze weer lekker bier! Qua niveau is het ook hoger momenteel bij Ajax. Bij Ajax kun je trouwens ook zo'n lijstje maken hoor.

28 december 2021 om 12:30

Ik zie vooral argumenten waarom het vroeger beter was. Qua output van toptalenten de laatste 3-4 jaar is het buiten de uitschieter van De Ligt gewoon min of meer gelijk. Op de lange termijn is het uiteraard een andere zaak, maar dat bedoelde ik niet.

28 december 2021 om 12:56

De Ligt, vd Beek, Dest naar top 10 ploegen in laatste 5 jaar is hele mooie score. Gaat met Mazraoui bijkomen deze zomer.

28 december 2021 om 13:31

@lierse

Denk niet dat het gelijk is, ook kijkende naar de prestaties van de huidige talenten binnen de Ajax selectie die op CL niveau goed spelen. Een referentiekader welke ik niet met huidige Anderlecht talenten kan vergelijken.

Ik denk dat je Timber, Gravenberch, Brobbey, Rensch, Mazroui, Dest, Traore, vd Beek en de Ligt ook tot recentere talenten mag rekenen, Ook al zitten er een aantal bij Ajax nog, ze vertegenwoordigen een aardige waarde en hebben in de CL mooie dingen laten zien.

Welke recente talenten van Anderlecht zou jij noemen als toptalent?

29 december 2021 om 11:27

Wolter: voor wat het nog waard is een dag na de discussie: thanks voor je uitgebreidde en inhoudelijke bericht, weer wat van geleerd. Enige punt vind ik dat het vooral veel spelers zijn, maar weinig die echte kwaliteit hebben en het waarmaken.

30 december 2021 om 22:02

Mee eens, kwaliteit vs kwantiteit gevalletje. Alleen is topsport wel een wereld waar je afhankelijk bent van de vissen die in je vijver zwemmen. Echte buitencategorie ben je ook afhankelijk van instroom, gebrek aan blessures en momentopnames.

Toen ik 15 was, had ik een krantenwijk en was ik nederig en leergierig. Tegenwoordig zijn 15-jarigen YouTube-helden met vele volgers, of "influencers" en stellen ze hoge financiële eisen, zonder dat ze overigens ooit iets gepresteerd hebben. De tijden zijn veranderd.

28 december 2021 om 08:39

Biotor. Ook in jouw tijd waren er 15-jarige die andere dingen derden een een krantenwijk en financieel hogere eisen konden stellen. Een hele kleine groep van de 15-jarige hebben zo'n financiële positie. Ook nu lopen er nog genoeg een krantenwijk, werken als vakkenvullen of als afwasser. Alleen daar hoor je niks over

28 december 2021 om 08:42

Het past ook niet in mijn straatje, maar het hebben van vele volgers op Youtube (of welk kanaal dan ook) op je 15e is toch zeker een prestatie. Alleen maar een mooie ontwikkeling dat jongeren zo vroeg al ondernemende gedachtes hebben imo. De wereld verandert, niks mis mee.

28 december 2021 om 13:35

Prestatie niet zozeer, je moet gewoon veel online zetten en een beetje grappig of raar zijn... vroeger werd jr bekend omdat je ergens goed is was, nu hoef je niks te kunnen en ben je al bekend

28 december 2021 om 09:04

Ook vroeger waren er kinderen met faam bij wie het naar hun hoofd steeg. Dat is gewoon menselijk gedrag, en is van alle tijden. En verder zijn er vandaag natuurlijk ook meer dan genoeg nederige en leergierige kinderen. Voor het positieve neem je je eigen ervaringen als voorbeeld, en voor het negatieve neem je de uitschieters die je in de media langs ziet komen als voorbeeld. Niet echt een realistische vergelijking he?

28 december 2021 om 12:50

Conclusie: je hebt je leven toch verkeerd aangepakt..?

Even wat nuance brengen in dit verhaal.

Ik ken de omgeving van Bounida wel een beetje.
Eerst en vooral is Bounida zelf een enorm aimabel, sympathieke jongen.

Het lijkt me ook duidelijk dat de financiële eisen niet van die jongen zelf komen maar vanuit de entourage.

Zowel die entourage als Bounida zelf willen het liefst gewoon bij Anderlecht blijven.
Hij voelt zich er nog altijd heel goed en qua niveau van opleiding zit hij er nog altijd prima.

Maar zij hebben natuurlijk ook gezien hoe de ploeg destijds extra financiële inspanningen heeft gedaan/wilde doen voor andere jeugdspelers (bv Doku zoals in dit bericht aangehaald, maar ook Lavia - vertrokken naar Manchester City vorig jaar)

Zij willen boter bij de vis als Bounida blijft in Anderlecht, want zij weten ook hoeveel Anderlecht er voor over had om Lavia te houden.
En het bod dat Anderlecht aan de Bounida's deed blijft daar vooralsnog onder.

28 december 2021 om 09:07

Ach ja, als je wil blijven, dan blijf je toch. Snap niet dat op 15 jarige leeftijd het financiële primeert op het sportieve. Wat gaat die jongen in Parijs of Manchester gaan doen?

Terwijl ie mogelijks binnen 2 jaar in het eerste van Anderlecht kan staan…

28 december 2021 om 09:15

@thenry: maar hij is toch nog helemaal niet weg naar Parijs of Manchester? Dat je de onderhandelingen hoog wil inzetten betekent nog niet dat het sportieve een mindere prioriteit heeft. Dat kan je pas zeggen als hij daadwerkelijk kiest om weg te gaan. En zelfs dan nog zou je kunnen beargumenteren dat een stap naar een absolute topclub ook sportief goed kan zijn. De kans is waarschijnlijk wat groter dat je het eerste niet haalt, maar daarna is de kans op een leuke transfer wel groter dan wanneer je het eerste niet haalt bij een mindere club.

28 december 2021 om 09:22

PSG is nog een betere stap dan City als je naar de laatste jaren kijkt wat er doorbreekt uit de eigen jeugdopleiding, zowel bij hen zelf als elders.

28 december 2021 om 09:25

Alleen nu even niet met alles wat ze kopen

28 december 2021 om 09:31

Idd het is gewoon schandalig, zo een jongen kan gratis vertrekken omdat zijn ouders veel geld willen zien. Gewoon een schande, wees ook een beetje respectvol naar een club die je naar een hoger niveau heeft getild. En de jaren gaan komen dat anderlecht se vruchten kan plukken en ga je mss gratis vertrekken. Beetje triest maar ja dat is de voetbalwereld nu geld geld geld.

28 december 2021 om 10:16

Beetje gemakkelijk om hem nu een geldwolf te noemen. Als ze weten hoeveel Lavia aangeboden kreeg (en ik heb ook al gehoord dat Anderlecht hem vorig jaar een enorm aanbod had gedaan) dan is het toch logisch dat Bounida, die al een paar jaren aangeschreven staat als de parel van de opleiding, gelijkaardige voorwaarden wilt?

Het probleem is dat Lavia fysiek al veel verder stond op zijn 16e waardoor Anderlecht hem op de korte termijn als speler voor het eerste team al zag (ik blijf het een enorm domme beslissing vinden van hem om weg te gaan). Bij Bounida is dat anders, die gaat nog serieus wat moeten groeien en gaat waarschijnlijk nog geen rol kunnen spelen in het eerste team de komende 2 jaren. Dan kan ik Anderlecht ook wel begrijpen dat ze hem nog niet dezelfde garanties kunnen geven.

28 december 2021 om 10:37

Omdat de matties van de papa en de oom en de weet ik veel nog wat niet willen werken en liever op de kap van dat ventje gaan leven.

28 december 2021 om 12:12

@FGLJN: nee hij is nog niet weg maar als ze blijkbaar een tegenbod gedaan hebben dat ‘ver’ boven het bod van Anderlecht ligt, dan bestaat de kans dat hij vertrekt. En dat zou jammer zijn en sportief niet slim.

Kijk maar eens waar de grote talenten die wel bij Anderlecht gebleven zijn vandaag staan (Tielemans, Lokonga, Dendoncker,…) en kijk eens waar deze staan die niet gebleven zijn ( Musonda, Svilar,…)

Sportief is het gewoon verstandiger om eerst bij Anderlecht het eerste te (proberen) halen en nadien de stap naar het buitenland te zetten.

Het zou wel een aanwinst zijn voor ajax Rayane Bounida er zit genoeg techniek in die jongen .

Pure hype qua trukendoos, laatst ook een wedstrijd van hem gezien en dat is toch andere koek..

28 december 2021 om 09:49

Welke wedstrijd heb je gezien?

29 december 2021 om 01:43

Oneens, geweldig talent

Ja er wordt veel gepraat over deze gast dat hij teveel vraagt schijnbaar.....hij zal het dan wel niet waard zijn....kwestie van vraag en aanbod

Aardig technische speler. Echter gok ik dat Ajax er al te veel heeft (gehad) van dit soort.
Heb hem een enkele keer zien spelen (ook geen hele wedstrijd trouwens) en daar viel hij zeker wel op.

Als je echter op je 15e al te hoge eisen hebt voor een club als Anderlecht, vraag ik mij af waar het precies misgaat. Dat klinkt al niet veelbelovend.

Verder heb ik het idee dat dit een type speler is ala Nouri destijds en nu bijvoorbeeld Unuvar. Klein technisch mannetje, maar in de grote mannenwereld gaat hij het denk ik niet redden met zijn fysiek...

En ja, er zijn voetballers die klein van stuk zijn en het wel redden in de (absolute)top, maar zoveel talent dien ik deze speler niet toe.

29 december 2021 om 01:46

Eerst maar eens zien of unuvar het uberhaupt niet redt. Daarnaast zit deze jongen ook gwn nog niet in de puberteit. Kan best dat hij eindelijk een heel degelijk fysiek krijgt.

Die jongen is 15, denken jullie nu echt dat hij met die eisen komt??? Het is de familie/entourage of manager die hier mee komt uiteraard. Ipv die jongen hier uit te maken voor snotneus en weet ik veel wat nog allemaal zouden sommigen beter een beetje kunnen nadenken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren