Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Valentijn Driessen voorspelt volgende transfer bij Ajax na boodschap Raiola

Laatste update:

Valentijn Driessen rekent niet meer op een contractverlenging van Ryan Gravenberch bij Ajax. Zondagavond gaf zaakwaarnemer Mino Raiola bij Studio Voetbal aan dat er 'op dit moment niet wordt gesproken' over een nieuwe verbintenis voor de middenvelder. Als Gravenberch inderdaad niet bijtekent, ligt een vertrek na het huidige seizoen volgens Driessen het meest voor de hand.

"Ik vind het opvallend dat het totaal stilligt. Een maand geleden hadden ze het nog over een contractverlenging", stelde Driessen maandagavond bij Voetbalpraat. Driessen noemde Gravenberch 'de volgende' jeugdexponent die Ajax lijkt te verlaten. "Hij maakt nu nog een half seizoen vol en dan moet hij in feite ook vertrekken. Mazraoui vertrekt al gratis en dat heeft te maken met Raiola." Brian Brobbey vertrok in de zomer nog naar RB Leipzig, maar staat op het punt om terug te keren op huurbasis. Mazraoui neigt volgens Sport naar een overstap naar Barcelona.

"Er is niet veel mis met het gegeven dat een zaakwaarnemer het hoogste salaris eruit wil slepen voor een speler", voegde Kenneth Perez toe over de rol die Raiola speelt. "Je weet alleen dat het risico is dat je weggaat, als de club 'nee' zegt. De ene speler is daar klaar voor en de andere niet. In het geval van Brobbey was hij er niet klaar voor. Maar als je de hoofdprijs wilt vangen, en Ajax zegt 'tot hier en niet verder', dan is het buitenland het enige alternatief." Driessen kan begrijpen waarom Brobbey kiest voor een terugkeer naar Ajax, al vindt hij het opmerkelijk dat Ajax ermee instemde.

"Van die jongen kan ik het wel begrijpen. Hij is een heel jonge jongen en is door Raiola misschien gek gemaakt", stelde de chef voetbal van De Telegraaf. "Hij kon veel salaris verdienen en kreeg tekengeld, dus dan doe je dat. Maar die jongen was daar bijzonder ongelukkig en wilde gewoon terug. Ajax heeft daarmee ingestemd en dat vind ik wel bijzonder. Je haalt iemand terug die je eigenlijk de rug heeft toegekeerd. De sympathie voor Brobbey lijkt, met name vanuit Marc Overmars, zo groot dat hij alles in het werk heeft gesteld om hem terug te halen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou ja, als Valentijn dat zegt dan komt het dus helemaal goed met dat contract. Wat een lekker nieuws voor de Ajacieden hier zo laat op de avond.

20 december 2021 om 23:57

Veel Ajacieden (waaronder ik) hebben liever dat ie niet bijtekent. Lees de reacties maar hier. Matige speler, hoop dat ie vertrekt want verdient nu al veel te veel

21 december 2021 om 00:19

Matige speler? 😅 Hij presteert matig voor wat hij tot nu toe al heeft laten zien. Maar hoe kan je in hemelsnaam een 18-jarige speler die vrijwel alles speelt (van mij hoeft dat momenteel ook niet nee) zo afserveren. Ieder talent heeft wel een dip. Het is voor Ajax en hemzelf alleen maar beter als hij bijtekent.

21 december 2021 om 00:20

Omdat hij nu een seizoen op 19 jarige leeftijd wat minder speelt? Vind dat altijd zo makkelijk, hij is duidelijk niet in vorm maar mensen lijken te vergeten dat Gravenbergh nog maar 19 jaar is, tuurlijk moet je hopen dat hij bijtekent. Blijft gewoon een geweldig talent hoor.

21 december 2021 om 00:22

Aguerooo my man! Mensen van andere clubs moeten die verwende Ajacieden hier weer eens vertellen hoe het zit. Thanks voor je aanvulling.

21 december 2021 om 02:06

Ik zeg het al sinds vorig seizoen, deze kerel is net zo’n hype als Dest.

Sommige mensen willen niet zien dat hij echt weinig brengt omdat hij er zogenaamd goed opstaat bij FIFA en FM, maar als je eens in een wedstrijd op hem gaat letten dan zie je dat deze jongen zelfs de basistechniek niet eens onder de knie heeft.

Net als Dest lekker verkopen voor een miljoen of 25, en je gaat er gegarandeerd niet op achteruit.

21 december 2021 om 07:13

@myvision, Gravenberch speelt nu 2 jaar basis en maakt daarin geen enkele stappen. Over die 2 jaar basisplaats gezien, presteert hij op enkele maanden na, gewoon flink ondermaats zonder uitzicht te geven op betere tijden. Hij is al een van de meest verdienende spelers in de selectie (op basis van wat??) en dan zou Ajax hem nu moeten zien over te halen met een verbeterde aanbieding? Dan krijg je nog meer scheve gezichten. Brobbey in het verleden en nu Mazraoui eisten ook zo'n salaris, maar krijgen dat niet. Je hele salarishuis groeit schreef als je talenten die nog niks bewezen hebben zoveel betaald en het wordt alleen maar gekker als je hem bij zulke tegenvallende prestaties (nogmaals niet alleen de laatste tijd) nog meer gaat betalen. Dat kan je niet maken. Als hij echt zo'n groot talent was, had hij echt wel (veel) beter gespeeld/zich beter ontwikkeld dan nu het geval is. Alle ingrediënten daarvoor zijn aanwezig; routiniers om hem heen, stabiel elftal, in principe een goed lopend elftal. Allemaal randvoorwaarden die ideaal zijn voor talenten om zich in te ontwikkelen, maar hij blijft steevast een van de slechtste op het veld. Er is in mijn ogen geen enkele goede reden om aan te nemen dat dit gaat veranderen. Dus sportief gezien zie ik geen reden om te verlengen en financieel gezien ook niet, omdat zijn salaris nu al buiten proporties is/voor scheve gezichten zorgt.

21 december 2021 om 10:00

die gozer is 19 man, hoezo matig? Iemand die nog maar 19 is maakt fouten en is niet altijd constant, maar Gravenberch is het grootste ajax talent momenteel. Al die kritiek die wordt gegeven op hem gaat zo'n jonge jongen ook niet in de koude kleren zitten. Mensen en zeker Ajax supporters moeten zo'n talent juist koesteren in steunen.

Ik hoop in elk geval dat hij bijtekent. Maar weer een speler van Mino die niet gaat bijteken straks.....

21 december 2021 om 10:57

Dit doet mij zooooo denken aan de kritiek op Daley Blind vroeger of op vd Vaart toen het minder ging. Deka vu gewoon...sorry maar Ryan Gravenberch wordt door elke voetbalkenner en trainer gewoon aangeduid al super super talent. Het is een Rijkaard achtige speler met heel veel natuurlijk talent, hij is gracieus en hij heeft power. Dat hij op zn 17e(!) al doorbreekt bij toch een goed ajax zegt eigenlijk al genoeg. Ja dan krijgt elke topspeler een dip en ja die duurt bij hem al enkele maanden. Maar volgens mij is het Ajax recept heel duidelijk, je steunt zo'n jongen dan, je bent intern kritisch, dat ie er meer voor moet doen, hij slaat zich door dat dooie punt heen, en hij wordt wereldtop.
Bij vd Vaart, Dolberg ja en ook Rijkaard hadden de supporters en/of de trainer daar geen zin in en zijn ze te vroeg weggetrokken.
Ik hoop dat dat bij Gravenberch niet ook gebeurd.
(helaas is die kans met Raiola wel wat groter want zijn strategie bij beetje tegenslag is altijd: weggaan en cashen)

21 december 2021 om 12:28

@linkinpark13,

Hoe denk je dan over iemand die geen FIFA of FM speelt, elke wedstrijd van Ajax kijkt, maar wel duidelijk ziet dat hij heel goed is. Alleen puur last heeft van een vorm dip.

Dat je zegt dat hij de basistechniek niet beheerst zegt genoeg over je voetbalkennis, deze jongen heeft zoveel in zich. Snelheid, goede pass, goed schot, sterk. Hij zit alleen niet in zijn beste jaar. Dat heb je soms op zo'n jonge leeftijd.

21 december 2021 om 12:53

@j3ro3ntj33,

1 van de weinige dingen die Gravenberhc niet bezit is een goed schot, dat is een enorm manco voor zijn positie. Terwijl één van de grootste kwaliteiten van Gravenberch zijn dribbel is. Behoort structureel bij de spelers met de meest geslaagde dribbels binnen de ploeg (en eredivisie). Dat is juist zijn kracht, door een dribbel een overtal situatie te creeeren en/of andere spelers vrij te spelen. Helaas is het vervolg op het moment (nog) niet goed genoeg. Maar daar is hij dan ook pas 19 voor!

21 december 2021 om 12:53

Eens met Jeroen. Hoe kan je een gozer van 19, die in zijn tijd bij het eerste echt wel heeft laten zien een geweldige voetballer te zijn, nou zo naar beneden schrijven.

Hij is misschien geen toekomstig Gouden Bal-winnaar, maar dat betekent niet dat het op den duur geen voetballer is voor de wereldtop. Hij komt er echt wel.

21 december 2021 om 12:56

@ De Toekomst, Dit seizoen geen groepfase Champions league gekeken, de eerste wedstrijd bijvoorbeeld tegen Dortmunt? Gravenberch had elke afvallende bal, bracht hem terug naar voren en zorgde continu voor de man meer situatie en de druk op Dortmund. Gravenberch probeert nu juist teveel, verwacht van zichzelf dat hij ook doelpunten gaat maken etc. Terwijl dat helemaal niet zijn kracht is, ook nooit geweest. Gravenberch zijn dribbel en man passeren op de vierkante meter is bijzonder. Met een simpele voet/lichaam beweging loopt hij er gewoon weg langs, zelfs met zijn lengte/fysiek. Op het moment heeft hij alleen even moeite met de vervolg stap er na. Maar dat hebben tadic, Haller, Berghuis, Antony ook allemaal eve op het moment.

21 december 2021 om 13:32

@thegoose, zelfs ik vind het in potentie zelfs geen matige speler. Echter zal bij hem wel eens echt de knop omgezet moeten worden. Want met de inzet zoals hij die heeft zal hij nooit een topper worden. Als hij de inzet en overtuiging van bijvoorbeeld Dumfries had gehad had hij allang niet meer bij Ajax gespeeld.

21 december 2021 om 07:26

Natuurlijk ligt het aan Raiola die wil een dikkere portemonnee hebben voor zich zelf nu straks Gravenberch hetzelfde liedje weer brobbey die spijt heeft , Mazraoui is het nu al zo die wou net als Gravenberch verlengen maar nu ineens niet meer , Raiola maakt die jongens helemaal gek. Het gaat bij Raiola alleen om het geld...

Die gaat ook transfer vrij de deur uit ben ik bang. Waarom zou Gravenbergh zo dom zijn om in te gaan op een transfer als Ajax een bod op hem accepteert deze zomer dan gaat al het geld na Ajax ipv na hem als hij dat seizoen er na uit zijn contract loopt. En bij Ajax gaan ze hem echt niet op de bank zetten. Die gaan de miljoenen wel binnen harken in de CL.

20 december 2021 om 23:56

Hahahaha je doet alsof Gravenberch een speler is die het verschil maakt in de Champions League 😂😂

21 december 2021 om 00:21

Iedere speler die in de CL basis speelt maakt het verschil. Ajax is juist in Europa een machine en dat heb je pas in de gaten als spelers wegvallen. Ik vind je echt veel te verwend praten over een Gravenberch. Als je hem zo makkelijk wil afserveren moet je Frenkie ofzo terughalen om het gat te gaan vullen.

21 december 2021 om 00:33

@ de toekomst nu nog niet maar zoals jouw naam doet verwachten zul je toch wel inzien dat als hij over deze dip heen is hij volgend seizoen een dragende speler gaat worden voor Ajax?

21 december 2021 om 05:56

@Nothingtopsgun, en op basis waarvan mogen wij verwachten dat Gravenberch die stappen gaat zetten? Hij speelt nu 2 jaar basis, krijgt alle vertrouwen en speelt in een elftal met routiniers die hem sturen/uit de wind houden. Hij speelt in een elftal dat in principe loopt, maar hij is steevast een van de mindere spelers. Hij is zo ontzettend slordig in de passing, slecht in het afwerken, slap in het verdedigen. We hebben er niks aan. En ja, soms draait hij goed weg en dat ziet er veelbelovend uit, maar 9 van de 10 keer is de passing daarna niet goed en levert het ons dus niks op. Hij komt tot nu toe over die 2 jaar tijd flink tekort en maakt totaal geen stappen. Dan is het ook wel een keertje klaar.

21 december 2021 om 06:01

@myvision, omdat Gravenberch ook steevast niet levert. Hij maakt voegt niks toe in aanvallend opzicht (goals, assists, voorassists) en niks in verdedigend opzicht (balveroveringen). Dan moet je wel een hele goede toevoeging zijn aan het spel om dat te compenseren, maar in de passing is hij ook ontzettend slordig/maakt hij heel vaak de verkeerde keuzes. Ja, wat hebben we dan aan hem? Helemaal niks. En dan kunnen we met zijn allen gaan zeggen dat het zo'n groot talent is en het nog komt, maar hij staat 2 jaar basis en heeft daarin pas enkele maanden goed gespeeld. Dat is gewoon te weinig voor het niveau dat Ajax nu nastreeft.

21 december 2021 om 11:18

@ de toekomst jij ziet niet dat hij stappen heeft gemaakt? Kijk jij vaker voetbal of? Hij is veel balvaster geworden minder balverlies staat verdedigend beter. Plus fysiek is er bijna geen middenvelder hem de baas. Oké hij heeft een mindere periode maar hoe oud is hij 19? Die jongen komt net kijken en gaat tot sws zijn 23e nog zoveel stappen maken puur en alleen omdat elke speler van zijn 19e tot 23e zowel fysiek als technisch stappen maakt. Dat wist je toch wel mag ik hopen?

21 december 2021 om 12:26

Ik denk dat taylor hem prima kan vervangen hoor. Gravenberch is zeker talentvol maar bakt er al dit hele jaar geen klote van. Mag toch gezegd worden? wat wel weer leuk is, is dat het wel een Amsterdamse jongen is. Natuurlijk wel leuk als je veel jongens die hier in de buurt zijn opgegroeid in je team te hebben.

21 december 2021 om 12:57

@De Toekomst, dat deed hij inderdaad precies tegen een ploegje genaamd Borussia Dortmund... Het verschil maken.

21 december 2021 om 13:23

@De Toekomst ik vind ook dat je hem echt heel veel tekort doet. In de gegenpressing laat hij zelden of nooit steken vallen en hij pakt echt veel ballen hoog op het veld op. Laat hem als 19-jarige eens ontwikkelen in plaats van te verwachten dat hij het team op sleeptouw neemt. In de wedstrijden waarin hij door de mand valt, zie je vaak ook weinig van Tadic, Haller en vele anderen.

21 december 2021 om 13:36

@de toekomst. Verschil maken is een groot woord, maar in de CL speelt hij wel de betere wedstrijden. Daarnaast zie ik bij Ajax niemand op de bank zitten waarvan ik verwacht dat die het op zijn positie beter doet dan Gravenberch.
Iedereen weet dat ik kritisch ben (o.a. op Ajax spelers), maar het valt mij op dat als een speler van Ajax twijfelt of hij zijn contract moet verlengen dat dan veel supporters nog kritischer zijn dan dat ik dat ben.

21 december 2021 om 08:16

Overmars is er weer te laat bij. Die man laat het halve elftal uit zijn handen glippen.

21 december 2021 om 13:20

Overmars is al meer dan een jaar bezig met het contract van Gravenberch. Moet je dan al bij de wieg staan met een verbeterd contract?

21 december 2021 om 12:53

Wel opvallend hoeveel geld er (alsnog) verdampt is bij Ajax de afgelopen seizoenen: Neres is van de 40 nog nauwelijks de helft waard, Onana van 40 naar 0, Mazraoui van 20 naar 0, Gravenberch gaat zoals het er nu uitziet voor een schijntje vertrekken, Tagliafico van 25 naar maximaal 10. Staan natuurlijk grote klappers als Timber en Anthony tegenover, maar er is in een paar jaar tijd gewoon bijna 200 miljoen aan transfersommen verdampt.

21 december 2021 om 13:20

Gelukkig wordt de boekhouding niet zo opportunistisch gedaan, anders hadden we een flink liquiditeitsprobleem. Daarnaast heeft Ajax niet overal invloed op. De transfersommen van Mazraoui, Gravenberch en Tagliafico "verdampen" omdat ze weigeren bij te tekenen, ondanks diverse pogingen vanuit Ajax. Neres en Tagliafico verminderen in transferwaarde omdat er spelers zijn die juist stijgen in waarde; zoals Martinez, Timber en Antony. Zo werkt het toch gewoon in die wereld?

21 december 2021 om 13:33

Het was dan ook geenszins een verwijt richting Ajax hoor, meer een constatering hoe snel zoiets kan gaan in de voetbalwereld. 3 jaar geleden stonden Onana, Neres en Tagliafico bijvoorbeeld nog voor een miljoen of 100 op de nominatie om ooit verkocht te worden, om maar iets te noemen. Dus ik snap hoe het werkt haha, gaat me er meer om dat het opvallend is voor hoeveel spelers dat voor Ajax geldt in de afgelopen jaren. Bij PSV hebben we dat net zo goed gezien met Ihattaren, Lammers en Zoet bijvoorbeeld. Gaat dan alleen om ander soort bedragen, maar een Ihatteren ging iedereen in zijn eerste seizoen ook wel vanuit dat die ooit voor dubbele cijfers verkocht zou worden. Is ook verdampt.

21 december 2021 om 13:40

@ajaxxxlove de transfersommen van Nico en Neres verdampen vooral omdat ze de vorm niet hebben en/of toch wel vreemd gedrag vertonen en inzake Neres toch wel veel geblesseerd is geweest. Hierdoor is er totaal geen concrete interesse. Waar geen vraag is, is er ook geen hoge prijs. Bij Nous & Ryan komt het omdat men twijfelt en de partijen een andere mening hebben wat hij moet verdienen (zover ik het begreep).

Een van de meeste overschatte spelers van de eredivisie samen met Joey Veerman. Die ga je niet missen. Lekker naar een andere club laten gaan.

20 december 2021 om 23:52

Eens. Nonchalante speler die te veel omhoog wordt gepraat.

20 december 2021 om 23:54

Hij begon ook niet goed... Hij had in het midden enkele goede wedstrijden/een goede periode, maar 3 kwart jaar ervoor en 3 kwart jaar na die goede periode was het gewoon dramatisch.

20 december 2021 om 23:54

Helemaal mee eens. Heel soms doet ie iets geniaals maar veel te veel fouten. Een van de oorzaken van de matige periode in ED voor Ajax. Tijd voor iets nieuws. Met het spel wat hij nu brengt makkelijk te vervangen

21 december 2021 om 00:01

Waarom lukt het Ajax niet om deze talenten te laten bijtekenen? Hoeveel moet je betalen om vervangers voor Mazraoui en Gravenberch te halen?

21 december 2021 om 00:17

Hij is een matige speler. Als we daar een goeie speler voor terug kunnen halen, doen!

21 december 2021 om 00:40

Rensch is er toch al om Mazraoui te vervangen?

21 december 2021 om 02:01

Het zijn altijd de talenten van Raiola die niet willen verlengen en dwars gaan liggen, dus lijkt me geen toeval. Al ben ik het wel mee eens dat je Gravenberch en Mazraoui een goed contract moet geven. Die gaan dat makkelijk terug verdienen met hun transfersom en een vervanger is ook duur. Al snap ik Overmars ook wel. Geef je 1 keer toe dan is het hek van de dam en voor je het weet heb je een Pjanic, Coutinho, Dembele en Umtiti op de bank zitten voor 20m per jaar met nog 3 jaar te gaan met het contract zoals Barcelona. Hij zit nu ook al een De Ligt weg te praten met 1.5 jaar contract bij Juventus (achteraf een zege dat hij al voor 5 jaar had getekend voor Raiola). Maar goed misschien moeten ze eens bellen naar Brobbey, Kluivert en ihattaren. Zeker Gravenberch. Die gaan lekker van bank naar bank in het buitenland. Al schat ik Gravenberch wel hoger in, maar die kan beter eerst naar kaliber Dortmund, Sevilla of Napoli gaan in huidige vorm, maar Raiola gaat hem onder brengen bij de best betalende van City, United, Barcelona of PSG. Bij zo'n club gaat hij compleet verzuipen.

21 december 2021 om 07:19

@Keffie270, nee, Mazraoui is echt heel veel beter dan Rensch. Toen Mazraoui er niet was, liep bijna alles via links en viel de rechtsbuiten erg tegen. Antony, Berghuis en Neres hadden het toen moeilijk zonder Mazraoui. Mazraoui is zo belangrijk in ons spel. Hij maakt de juiste loopacties zonder bal, kan heerlijk kort samenspelen met de rechtsbuiten, heeft een actie, een schot, een voorzet. Hij is in aanvallend opzicht echt heel erg belangrijk voor ons spel en in verdedigend opzicht ook goed. Mazraoui zou ik zeker een flinke verhoging gunnen. Ik hoop echt dat hij blijft, want Rensch is nog een paar klasses minder (al ontwikkeld hij zich wel goed).

21 december 2021 om 07:22

@Zytto34, Gravenberch is echt niet beter dan Kluivert of Brobbey. Sterker nog, die 2 heb ik in minder tijd meer zien overtuigen bij Ajax. Dat zegt natuurlijk nog niks over hoe ver spelers het uiteindelijk gaan schoppen, maar toch. Gravenberch wordt nu gewoon exit bij Ajax. Puur vanwege het financiële plaatje versus zijn prestaties/ontwikkeling. Er is geen ruimte meer voor Ajax om het te verhogen zonder voor nog meer scheve gezichten te zorgen.

21 december 2021 om 10:54

De Toekomst Gravenberch heeft nog een jeugdcontract volgens mij. Op zijn 17de tekende hij toen voor 3 jaar, dus hij en ook Mazraoui (die nog met een contract voor het CL seizoen zit) verdienen op dit moment niet buitensporig veel.

21 december 2021 om 15:31

@zytto34, nee hij tekende op zijn 18e. Hij kon toen wel voor langer tekenen maar koos heel slim voor een kort contract

21 december 2021 om 02:08

Veerman is echt stukken beter hoor.
Die weet tenminste nog welleens beslissend te zijn, iets wat Gravenberch al anderhalf jaar nietmeer lukt.

21 december 2021 om 02:35

Veerman is een stuk ouder, daarbij speelt hij nog steeds bij Heerenveen en heeft de top 3 van NL geen interesse in hem, stukken beter lijkt me dus totaal onzin.. Ik zie in Veerman hooguit niveau Az, dat gaat geen echte topper worden voor Eredivisie begrippen, denk dat je hem iets overschat

21 december 2021 om 12:50

Toch bizar dat een speler op 19-jarige leeftijd nog niet beslissend is, hè?

21 december 2021 om 07:40

Blijft zo mooi he. Had hij bijgetekend dan is het een diamant dat nog geslepen moet worden maar al 1 van de betere op zijn plek. Hij vertrekt, het is een overschatte speler..

Je ziet dat hij ongelofelijk belangrijk is, dus hoe kan je deze uitspraak doen? Ik snap dat niet zo. Zelfde met Mazraoui. Ineens is Rensch beter terwijl toen Dest wegging Mazraoui de beste rechtsback is dat je kan wensen?

21 december 2021 om 10:59

Gravenberch heeft nog 1.5 jaar, dus dat is nog te voorbarig itt Mazraoui, maar Gravenberch is sinds begin november wel echt wekelijks de slechtste met Berghuis. Rensch is zeker niet beter dan Mazraoui op het moment, maar destijds was Mazraoui wel een klasse beter dan Dest toen hij naar Barcelona transfereerde (en dat is nu denk ik ook wel duidelijk voor iedereen). Dat mensen Mazraoui beter vonden dan Dest had niks met die transfer te maken. Dest was een dom renpaard die een kans kreeg door een blessure van Mazraoui terwijl Mazraoui het al in de CL liet zien het jaar daarvoor.

21 december 2021 om 12:34

@sergioramoshm,

Het eerste deel dat je zegt is zeker waar.
Ik hoop dat hij blijft, want ik zie het echt wel in hem, moet alleen constant worden en belangrijker. Is ook nog jong.

Wat je zegt van Mazraoui en Dest is complete onzin.
Mazraoui is altijd veel geblesseerd geweest. Heeft nooit echt een goed niveau gehaald, tot afgelopen jaar. Daar liet hij ineens dingen zien die we nog nooit hebben gezien. Is vooral door zijn opkomende kwaliteiten een belangrijke back, maar ben bang dat hij een speler is die maar 1 seizoen gaat pieken. Hij zal denk ik niet op dat niveau kunnen blijven, kan hij dat wel ?! Dan is hij waarschijnlijk een van de fijnste backs om te hebben.

21 december 2021 om 12:39



Ik ben Ajacied en Gravenberch is echt de grootste hype van de laatste jaren. Frenkie de Jong was bij Ajax op die positie 100x beter. Gravenberch gaat van een koude kermis thuis komen mocht hij hierna naar de absolute top verkassen. Mag hij Donny bellen/appen om te vragen hoe zo een situatie voelt. Tegen Dortmund zag je duidelijk dat een Bellingham het predikaat toptalent verdiend en dat Gravenberch gewoon zomaar gehyped wordt.

21 december 2021 om 13:19

Deze jongen is 19. Ik ben echt geen fan van hem, maar hij laat soms echt wel goede dingen zien.
Vind het geen wereldtopper, overschat vind ik ook prima maar doen alsof die voor Ajax niet van waarde is vind ik het andere uiterste.
Dit soort jongens houd ik er graag nog 2 of 3 jaar bij om vervolgens een nieuwe ervaring op te laten doen in het buitenland. Of dat bij de top is of een niveautje daaronder maakt me niet zoveel uit. Deze jongen helpt Ajax, is een Ajacied en als Ajacied hoef je ook niet de beste van de wereld te zijn. Gewoon een goede voetballer is ook prima

Die verlengt dus binnenkort. Mooi. Maar hij heeft een half jaar de tijd om weer zijn oude niveau op te pakken, dipje duurt wel een tijdje nu. Al vond ik hem gisteren in ieder geval weer goed wegdraaien en weinig nonchalance uitstralen. Alleen de passing moet veel beter. Dus zijn kwaliteiten zijn niet opeens verdwenen, maar die handtekening mag snel gezet worden.

20 december 2021 om 23:52

Laat die handtekening maar nooit worden gezet. Dit kan je toch niet menen? Hij presteert, op enkele maanden na, gewoon ondermaats in het eerste elftal. Daar mogen we niet tevreden mee zijn. Ook niet met het uitblijven van verbetering. Hij is nu al 2 jaar basisspeler, heeft veel kansen gekregen en daarin niet de stappen gemaakt die verwacht werden. Het houdt gewoon op. Zeker gezien zijn al immense salaris en het gebrek aan reden om dat te verhogen zie ik het hoopvol in.

20 december 2021 om 23:56

Ik hoop vooral dat ie verlengt om de transfersom. Niet omdat ie zoveel toevoegt op die positie. Als je kijkt wat Frenkie deed op die plek... bijna een andere wereld. Gravenberch kan het wel, dat liet ie tegen Liverpool en Sporting zien, maar het is teveel mogen en te weinig moeten. Hier moet je gewoon minimaal 6 vd 10x goed zijn en dat is nog mild. En hij mag inderdaad niet klagen over z'n centjes, verdient veel meer dan Mazraoui, groot gelijk dat hij weg wil lopen. Voor Ryan zelf is het beter om te blijven, voor Ajax is hij minder noodzakelijk. Zeker als ik de geruchten hoor over wie hem zou kunnen vervangen (neuhaus) dan maal ik er niet eens om.

20 december 2021 om 23:58

Ik snap best dat sommigen hem liever zien gaan, maar dat het beter is om hem uit zijn contract te laten lopen is natuurlijk onzin. In het buitenland is ze die slechte vorm van Gravenberch amper opgevallen en wordt hij nog steeds ingeschat als een megatalent. Het zou financieel gezien echt zonde zijn als hij niet verlengt. Want clubs zijn er indien hij verlengt, echt wel toe in staat grote bedragen neer te leggen voor hem. Zelfs in deze vorm.

21 december 2021 om 00:01

@TVL11, leuk die hype in het buitenland, maar dan moeten we het ook verzilveren komende zomer. Anders loopt hij gratis de deur uit, want zo is Raiola. Gewoon Gravenberch wegdoen, want beter zie ik het niet worden.

21 december 2021 om 00:05

Oh tot 2023 ligt hij nog vast zie ik. Ik dacht 2022, dan ben ik het er mee eens inderdaad. Ik dacht heel even dat sommigen hem liever transfervrij zagen vertrekken dan bijtekenen en vertrekken.

Gravenberch gaat ook niet verlengen. Hij verdient nu al veel te veel met 2,5 tot 3 miljoen per jaar. Daarmee is hij al één van de best betaalde spelers bij Ajax. En gezien zijn matige prestaties is er geen enkele reden voor Ajax om dat te verhogen. Dat zou alleen maar voor nog meer scheve gezichten zorgen. Nu lijkt het salaris van Gravenberch Ajax al dwars te zitten in de onderhandelingen met Brobbey (verleden) en Mazraoui. Als ze dat salaris nog meer verhogen, zonder daarbij te kunnen verwijzen naar prestaties die het de verhoging waard maken, maakt het dat probleem alleen maar groter.

21 december 2021 om 00:20

Ik snap inderdaad de onvrede van Mazraoui wel als Gravenberch zoveel verdient. Komt net kijken, speelt een half seizoen goed en verdient bijna 3x zoveel...

21 december 2021 om 07:42

Ik vraag me af waar jij deze bedragen vandaan haalt?

21 december 2021 om 12:22

Gravenberch wordt idd zwaar overbetaald voor wat hij laat zien. Ik denk dat Marc hem dan ook liever kwijt dan raak is met zo'n salaris.

Mooi eriksen in de winter halen en ryan door de voordeur naar buiten voor een paar miljoen.

Gravenberch bakt er al tijden niets van en lijkt zich al een tijd niet te ontwikkelen. Niet bijtekenen je doorselecteren, dan maar naar jong Ajax. Eriksen terug halen en je gaat er nog op vooruit ook

Prima toch dat Gravenberch niet wil bijtekenen. Om één of andere reden ligt hij goed in de markt, dus je kan er mooi een paar knaken voor krijgen komende zomer. In de selectie heeft Gravenberch geen enkele meerwaarde. Het talent heeft hij overduidelijk wel, maar zijn laissez faire houding zit er zo diep in, dat gaat er nooit meer uit. En dat is nu juist funest als je in de top wil meedraaien. Zwakste schakel in dit verder prima elftal, snel afscheid van nemen.

21 december 2021 om 00:19

Hij is een soort Noa Lang. Zeker tallent, maar veel zelfoverschatting, geen echte inzet en prima voor een Nederlandse of belgische competitie maar niet veel meer dan dat.

21 december 2021 om 00:35

Het is wel een ruwe diamant naar mijn mening. Er zal alleen toch wat moeten gebeuren in zijn hoofd, want hij is te nonchalant en mist naar mijn mening pit. Toch lijkt mij dat dat aan te leren moet zijn voor hem. Voor de verder rest heeft hij natuurlijk alles, hij kan natuurlijk fantastisch voetballen en heeft ook nog is een fantastisch fysiek. Dat maakt hem een vrij unieke en complete speler maar hij moet inderdaad een volwassenere speler worden. Toch denk ik dat hij vrij ver kan komen en zo'n opmerking van jou begrijp ik dan ook niet. Hij staat al weet ik hoe lang basis bij Ajax op zo'n jonge leeftijd daar moet meer inzitten.

21 december 2021 om 01:45

Dat fantastisch voetballen vind ik wel meevallen. Vooral sterk, en volgens mij redelijk snel, maar volgens mij loopt hij niet over van techniek.

21 december 2021 om 07:57

Dan heb jij hem niet vaak in actie gezien. Deze jongen beschikt over heel veel techniek. Vind de kritiek dan ook niet heel terecht. Volgens sommige kan hij er niks van terwijl het mij meer lijkt dat hij te nonchalant is en/of te weinig energie levert.

21 december 2021 om 08:09

Memphis , het is echt ongelofelijk hoe men hier een 19 jarige afserveert deze jongen is zo bal vast en heeft zeker een vreselijk goede techniek en is juist erg belangrijk voor het team , maar wat zeggen de mensen hij scoort niet en erger ze zeggen dat hij er niet veel arbeid levert hij loopt de meeste kilometers , deze jongen is19 wat verwachten ze dan dat hij er 20 inschiet en 15 assist geeft .bij ten Hag moet je goed zijn om te spelen nou die zal toch niet gek zijn toch .

21 december 2021 om 12:06

Ik vind het inderdaad ook onbegrijpelijk. Met wat meer volwassenheid in zijn spel zit hij zeker niet aan zijn plafond bij Ajax en ik verwacht dat dit ook gewoon een vaste waarde in het Nederlands elftal gaat worden op termijn mocht alles een beetje soepel verlopen.

Dat hij niet scoort en geen assists geeft vind ik ook niet zo erg. Dat is ook niet de taak van een middenvelder naar mijn mening. Daarnaast speelt hij ook in een team waar eigenlijk iedereen wel veel kan met de bal met uitzondering van Alavarez. Martinez en Blind kunnen fantastisch opbouwen, Mazraoui is aanvallend sterk, Tadic is creatief al jaren de sterkste en Berghuis creëert ook veel kansen. In een minder team of team met een andere speelstijl zoals Feyenoord zou hij misschien veel meer keypasses of assists hebben.

Heeft niks met sympathie te maken. Gewoon "weten wat voor vlees je in de kuip haalt". En een extra optie in de spits is altijd prettig. Het lijkt mij overigens niet logisch dat Brobbey nu opeens veel meer speelminuten gaat maken, in principe is Haller de 1e spits en zo extreem goed was Brobbey nou ook weer niet.

Zou top zijn. Nog een beetje ophypen in de media en daarna lekker voor veertig miljoen verkopen aan een (waarschijnlijk Italiaanse) topclub.

Wegdoen! En zijn salaris (verdient 3x zoveel) aan Mazraoui aanbieden! Win-win voor iedereen!

Moeilijk dit, ik vindt hem nog jong maar wat ik zie is dat hij niets brengt, scoort nooit, geen passes enz loopt alleen sierlijk rond

Moeten we die zaakwaarnemer als Ajax zijnde maar gaan boycotten.Ga je met hem in zee speel je niet bij Ajax.Zo loopt Ajax weer miljoenen mis omdat hij aanspoort om niet bij te rekenen.Klaar met die gast.

21 december 2021 om 06:58

In dit geval is het ook de schuld van Ajax. De club heeft hem altijd gepamperd en gegeven wat hij wilde. De club heeft hem altijd verteld en behandeld alsof hij op basis van zijn talent alleen de top zeker ging halen. Gravenberch heeft nooit ergens echt voor moeten werken, laat staan vechten. Alles kwam aanwaaien. Zijn debuut waar hij niet klaar voor was, zijn basisplaats waar hij niet klaar voor was, het vertrouwen om de basisplaats te houden terwijl je ziet dat hij er nog steeds niet klaar voor is en een gigantisch salaris op basis van niks. Het is ook de schuld van Ajax dat er totaal geen pit, strijd, passie, vechtlust in deze jongen zit. Hij heeft die competenties nooit hoeven ontwikkelen. Het komt hem allemaal zo makkelijk aanwaaien.

Met zijn allen k***en op Onana omdat die niet wil bijtekenen maar geen woord over die jeugdexponenten, die alles aan de club te danken hebben en uit dankbaarheid weigeren hun contract te verlengen…

Heel apart

21 december 2021 om 08:12

Hele aparte situaties en zegt genoeg als je dat zelf al niet eens begrijpt. Onane door eigen schuld een jaar niet kunnen spelen en daardoor niet een jaar verlengen bij de club die je altijd 100% gesteund heeft. Dat hebben Mazraoui en Gravenberch toch niet gedaan of weet jij iets wat ik niet weet?

21 december 2021 om 09:21

Een jaar niet gespeeld, niet overdrijven…

En die andere 3 (Mazraoui, Gravenberch en Brobbey) zijn/waren jeugdproducten, die weigeren hun contract te verlengen. Dat vind ik persoonlijk nog een stuk kwalijker. Door Ajax hebben ze de top bereikt, hebben ze alles wat hun hart begeert, en als dank steken ze hun middelvinger op…
Of vind jij dat prima?

Vind Gravenbergh niet klaar voor het buitenland, net zoals Brobbey dat niet was. Maar hij zal vast vertrekken en een mooie club vinden en dito salaris. Bij Ajax al niet beslissend, wat logisch is gezien z’n leeftijd, en mag er van mij best ff naast staan. Daar leert ie ook van. Zet Blind maar op zijn plek en Nico gewoon linksachter. Maz gaat vertrekken maar die is er klaar voor, die gaat gemist worden. Vraag me af wat voor salaris Raiola voor hem vraagt. Waarom niet wat meer betalen dan je vind dat ie waard is, hij is belangrijk, en hem daarna na één seizoen verkopen voor goed geld.

Gravenberch heeft nog geen 1 seizoen stabiel gedraaid, wat verwacht hij zelf als hij naar het buitenland gaat? De bank warm houden?

Ryan is een ontzettend groot talent die de potentie heeft om vaste international te worden en bij een internationale topclub te spelen. Maar op deze leeftijd is het te vroeg om al een stap te gaan maken. Hij speelt momenteel wel alles maar is de laatste tijd vaak één van de minderen bij Ajax. In het buitenland zit je dan op de bank en kun je zo een paar maanden toekijken terwijl je ontwikkeling volledig stagneert.
Van Mazraoui begrijp ik het nog dat hij niet wil bijtekenen. Hij is ondertussen 24 en dat is een mooie leeftijd om een stap te maken.
Het is jammer dat Raiola hen begeleid. Ajax heeft er in de vorige contract onderhandeling ook al alles aan gedaan om Gravenberch te behouden. Voordat hij z'n debuut maakte had hij al een mega salaris.

Met alle respect maar ik zou er helemaal niet rouwig om zijn als Gravenberch zou vertrekken eind dit seizoen. Die jongen loopt zo ongemotiveerd over het veld en levert zoveel ballen in en scoort nooit nee die mis je echt niet. Ga maar naar een grotere team en dan speel je helemaal niet meer. Gewoon verkopen en ik hoop dat Ajax Eriksen haalt dan speel je volgend jaar met Eriksen en Berghuis met de punt naar voren en Alvarez als verdedigende middenvelder en heb je een prima middenveld. Ik zie die genialiteit niet echt bij Gravenberch (of heel erg weinig) wat al die analisten wel elke week zien.

Als er een goed bod komt in de winter Gravenberg direct weg doen. Niet blijven wachten op de fratsen van Raiola zodat hij net als Brobey en Mazaroui volgend seizoen gratis de deur uitloopt. Het roepen van het komt wel goed met contract verlenging heeft Ajax inmiddels wel leergeld mee betaald.

Met Railoa weet je bij een 2 jarig contract hoe dan ook verkopen. Hoop zo dat die nieuwe regel er komt en dat hij dan 10% tekengeld krijgt.

Er wordt zo vaak gezegd en geschreven dat Riola zijn spelers gek maakt. Ik denk dat hij dit helemaal niet doet
Integendeel. Hij bespeelt ze net zo lang totdat zij het idee krijgen dat zij de beslissing.hebben genomem.
Zij kiezen dus wat hij sneaky in hun hoofd heeft gepompt.

21 december 2021 om 10:26

Precies dat. Hij kan continu roepen dat de speler de keuze maakt maar hij weet precies hoe hij het voor elkaar moet krijgen dat ze kiezen voor die transfer….

21 december 2021 om 11:50

Dat zal ongetwijfeld een factor zijn, maar ik denk ook dat je onderschat hoe vals het beeld is dat spelers van zichzelf hebben. Die jongen is éã©n brok zelfvertrouwen als je naar z'n interviews kijkt en dat terwijl hij speelt als een natte krant. Ik heb ook niet de indruk dat hij dat speelt. Je ziet het sowieso veel tegenwoordig. Niemand vertelt ze ooit dat ze slecht spelen binnen hun sociale kringen en als iemand het ze dan een keer zegt (zoals een coach, analist of journalist), kijken ze verongelijkt alsof ze water zien branden.

Hij doet maar. Wat maakt het uit? Ajax zal gewoon een andere middenvelder opstellen die zich weer kan ontwikkelen. Hij maakt dit jaar echt wel af. Maar over zijn carriere zou ik me als Raiola, zoals hij wel zei in Studio Voetbal, ernstige zorgen maken. Ja, je verdient een miljoentje minder bij Ajax per jaar, maar daar staat voldoende speeltijd en ontwikkelingsmogelijkheden tegenover. Waar kies je dan voor? Het probleem bij Gravenberch is zijn mentaliteit: hij kan zich slecht opladen, kan niet met tegenslag omgaan en is van nature ongelooflijk nonchalant. Daarom denk ik niet dat hij het in zich heeft om met de bagage die hij nu heeft om het te maken in het buitenland...

Nou sorry maar ik lig er niet wakker van. Ik irriteer me mateloos aan het lakse verdedigen van die jongen. Hoe vaak hij alvarez in de steek laat omdat hij zo nodig Haller in de weg moet lopen…..

Dit is zeer wel mogelijk. Elke Nederlandse club moet jaarlijks spelers verkopen om inkomsten te genereren. Dat zal nu niet anders zijn. Erger door weer te ballen zonder toeschouwers wordt het alleen maar urgenter.
Ajax zet oa Gravenberch in de etalage en
Psv zet Gakpo in en
Feyenoord Sinistera en
Az Wijndal en

Misschien is dit voor Ajax niet eens zo slecht, want door zijn basisplaats zullen clubs nog aardig wat geld voor Gravenberch neer willen tellen. Ik begin steeds meer twijfels bij hem te krijgen. Ik weet niet eens waar het nou echt aan ligt. Soms heb ik het idee dat hij het tempo simpelweg niet aankan (gebrek aan handelingssnelheid), maar het kan ook zomaar lijken dat het zo is door nonchalance. Ik zie hem soms namelijk ook dingen doen waar je toch wel een aardige handelingssnelheid voor nodig hebt. Toch heeft hij misschien 4 echt goede wedstrijden gespeeld, waarvan 1 tegen Liverpool. Dit seizoen is hij duidelijk een zwakke schakel binnen Ajax. Dat kan een dipje zijn, maar het doet me toch wel wat denken aan Bazoer destijds. Ook hun optredens in Oranje zijn vergelijkbaar, waar ze beiden echt moeite hadden/hebben zich staande te houden.

Goede jonge speler die momenteel even wat minder speelt. Uiteraard moet je hem proberen langer aan je te binden, al is het maar omdat hij veel waard kan zijn. Er mogen niet teveel spelers gratis de deur uit lopen of in waarde dalen (nico, Neres) anders wordt het ook voor Ajax lastig om top spelers te halen.
Mocht hij echter weg willen dan is dat zo en moet je door schakelen. Probeer hem dan in de winter of zomer te verkopen. Taylor, Kudus of Klaassen heb je ook nog op de bank zitten en er zou plaats komen voor een speler als Eriksen.

Bij welke topclub zou Gravenbergh in de basis staan? Ik vind hem nauwelijks goed genoeg voor Ajax.

Tuurlijk ligt het stil zolang Gravenberch als een natte krant speelt zal je Raiola niet horen zodra er weer word gescoord ontstaan er pas handelswapens.

Ik heb het al opgegeven en zie hem in de zomer gewoon vertrekken. Schuif Unuvar, Axel van Dongen of Fritz-jim maar door achter Kudus en Klaassen. Achter Alavarez staat Taylor. Taylor moet mij nog wel overtuigen waarin nou precies zijn sterke punten liggen past anders perfect in het rijtje Siem > Klaassen > vd Beek > Taylor

21 december 2021 om 15:50

Een 17 jarige vleugelaanvaller doorschuiven voor een middenvelder? Heel logisch ja. Unuvar is wel een middenvelder maar een stuk aanvallender, als hij al op het middenveld wordt gezet. Fitz Jim heeft nog niets te zoeken in Ajax 1

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren