Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Arsenal rekent af met concurrent en neemt vierde plaats over

Laatste update:

Arsenal is de nieuwe nummer vier in de Premier League. The Gunners wisten woensdagavond in het eigen Emirates Stadium concurrent en stadsgenoot West Ham United af te schudden: 2-0. Gabriel Martinelli en Emile Smith-Rowe verzorgden de productie. Alexandre Lacazette, de opvolger van Pierre-Emerick Aubameyang als aanvoerder, faalde na rust vanaf elf meter voor Arsenal. De misser van de aanvaller had echter geen desastreuze gevolgen voor de ploeg van manager Mikel Arteta.

Voorafgaand aan de Londense derby werd stilgestaan bij het recente overlijden van Ray Kennedy, die met Arsenal in 1971 de dubbelde veroverde. Na het eerbetoon begon Arsenal voortvarend aan de clash met de concurrent uit Oost-Londen. Aan de zijlijn maakte Arteta zijn elftal duidelijk dat er met veel energie gespeeld diende te worden. In de slotfase resulteerde dat in een aantal grote kansen. Linksback Kieran Tierney zag een knal richting de kruising op katachtige wijze gered worden door Lukasz Fabianksi, die een verleden heeft bij Arsenal. Even later redde de West Ham-keeper zeer bekwaam op een schot van Lacazette en ook Martinelli wist in de rebound niet de score te openen.

Drie minuten na de hervatting was het alsnog raak voor Martinelli. De Braziliaanse aanvaller kon doorlopen na een bekeken bal van Lacazette en met een schuiver in de verre hoek bracht hij de Arsenal-fans in extase: 1-0. Arteta besloot na 65 minuten spelen om Smith-Rowe in te brengen voor de moegestreden Ödegaard. Een minuut later slechts moest West Ham met tien spelers verder. Vladimir Coufal haalde Lacazette onderuit in het strafschopgebied en de bal kwam gelijk op de stip te liggen. Tot overmaat van ramp voor the Hammers moest Coufal met een tweede gele kaart het veld verlaten. Een buitenkansje voor Arsenal, maar Lacazette zag zijn inzet gestopt worden door de uitblinkende Fabianski.

Met nog drie minuten op de klok in Noord-Londen kwam er alsnog een einde aan de spanning voor de supporters van Arsenal. De ingevallen Smith-Rowe. De aanvallende middenvelder werd aangespeeld door Bukayo Saka, trok vanaf rechts naar binnen en knalde de bal van net buiten de zestien onberispelijk in de rechterhoek langs de hulpeloze Fabianski: 2-0. Arsenal wint voor de tweede keer op rij in de Premier League, zaterdag werd Southampton met 3-0 verslagen, en is voorlopig de nieuwe nummer vier in de Premier League.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wordt spannend wie er 4e gaat worden dit jaar. De top 3 is zoveel beter dan de rest. Ik geef United de beste papieren om de 4e plek. Ik denk dat Ragnick United de op de rit gaat krijgen. Arsenal staat nu vierde met een doelsaldo van 0, ja dat is gewoon schandalig als je bijna halverwege het seizoen bent.

15 december 2021 om 23:09

Arsenal heeft een doelsaldo van +1 ,united van +2 en Tottenham van -1. Noem die dan ook ff als je het schandalig noemt.

15 december 2021 om 23:28

Af en toe gaan die ploegen er gewoon keihard af. United met 5 - 0 tegen Liverpool bijvoorbeeld. Geeft wel aan hoe dicht het bij elkaar ligt buiten de top 3 om.

15 december 2021 om 23:10

United sinds Ragnick is nog altijd dramatisch tot dusver. Met moeite gewonnen van Norwich ook weer, en daarvoor van Palace.

In mijn ogen wordt Tottenham flink onderschat. Als ze beide wedstrijden winnen staan ze gewoon ruim vierde. Het spel is nog steeds niet heel goed, maar Conte is wel een top manager, in tegendeel tot Ragnick.

Daarnaast heeft Arsenal een doelsaldo van 1, niet dat dat het verschil maakt. Maar nu buiten de top 3 een van de weinige ploegen met een positief doelsaldo

15 december 2021 om 23:26

Pak je rust..
Hoelang heeft Arteta wel niet gekregen?
Praat pas als Ragnick een maand of 2 verder is..

15 december 2021 om 23:26

Ragnick kan ook niet in 1 dag alles veranderden, dat heeft tijd nodig.

15 december 2021 om 23:31

Klopp zijn eerste seizoen bij Liverpool was ook niet goed, zijn tweede was heel wisselvallig. Pas in 2018 begon het te lopen met Klopp en Liverpool en toen zat hij daar al 2 jaar.

15 december 2021 om 23:37

@psv hij haalde in ze eerste jaar de finale van de Europa leauge en daarna de finale van de champions leauge

15 december 2021 om 23:41

Klopt, de EL inderdaad en die verloor hij. Hij werd ook 8e met Liverpool. Jaar erop werd hij nipt 4e, 1 punt verschil met Arsenal. Eerste seizoens helft van 2017 - 18 was ook heel wisselvallig. Pas later in 2018 werd Liverpool goed met een denderde Salah en bereikte ze de CL finale, maar werden ze ook weer nipt 4e in de competitie. Dus Klopp heeft ook zeker tijd nodig gehad.

16 december 2021 om 00:41

Arteta kreeg twee jaar de tijd. Nu een leuke run met het nodige geluk, maar ik zie nog steeds te weinig aanknopingspunten om dat structureel te verwachten. Bovendien zou je met dit doelsaldo en punten in de voorgaande seizoenen nooit vierde staan.

16 december 2021 om 10:29

Ik noem Arteta geen top manager. Mensen doen als Ragnick een track record zoals Guardiola, Conte, Klopp, Ancelotti en weet ik veel wat heeft. Die man heeft letterlijk 2 seizoenen goed gedraaid. Zwaar onervaren manager, die gruwelijk overschat wordt.

Hij heeft utieraard talent, maar man wat wordt deze aanstelling overschat.

16 december 2021 om 10:53

@El Fenomeno

Welk geluk precies? Als Arsenal iets namelijk niet heeft is het geluk.

Daarnaast zijn er juist enorm veel aanknopingspunten. Als je die niet ziet, dan wil je ze gewoon niet zien. Arsenal stelt gewoon wekelijks het jongste elftal van de Premier League op.

En in voorgaande jaren was de top 3 ook nooit zo enorm veel sterker als de rest. De top 3 speelt letterlijk een andere sport dan de rest van de competitie

16 december 2021 om 11:12

Future, blijkbaar is verliezen van Utd en Everton geluk hebben. Van mensen die geen live wedstrijden kijken en enkel op uitslagen en wedstrijdverslagen van vz af gaan hoef je inhoudelijk weinig te verwachten toch? Dan kan je beter meteen open en eerlijk zijn en zeggen dat je geen idee hebt waar je over praat, maar het gewoon fijn vindt om anderen te provoceren door altijd over de trainer te beginnen ipv de wedstrijden.

16 december 2021 om 11:15

@future: idd, ik denk dat veel mensen zich verkijken op Ragnick zijn prestaties als sportief directeur. Hij heeft uiteraard zijn strepen verdiend als trainer maar dat is weer al even geleden en beperkt zich tot 2 seizoenen.

Ragnick was voor United een buitenkans, die vanaf volgend seizoen de rol kan opnemen waar hij het best in is: sportief beleid, transfers, visie uitwerken,... En dan stelt United ook een definitieve manager aan.

15 december 2021 om 23:12

Doelsaldo zegt niet zoveel. Arsenal verliest met grote cijfers tegen de topploegen en wint met kleine cijfers tegen derest. Win blijft een win

15 december 2021 om 23:56

Bij nader inzien wel mee eens. Klinkt zo slecht voor de nummer 4 een doelsaldo van 0.

16 december 2021 om 01:11

Er zijn drie topploegen dit seizoen in de Premier League, that's it.

16 december 2021 om 07:02

+1

Compleet probleemloze overwinning die waarschijnlijk overschaduwd gaat worden door die penalty beslissing. Arsenal heeft West Ham hier gewoon weggespeeld

Vandaag waren we de bovenliggende partij en hebben wij een goede organisatie gehad. Deze lijn doortrekken is belangrijk om CL ticket veilig te spelen. MOTM Laca

Goeie pot van Arsenal, geef Martinelli vertrouwen en hij kan echt goed worden! Saka goeie acties, White en vooral Gabriel erg sterk, Xhaka mag weer lekker op de bank plaatsnemen, Lacazette goed behalve de penal, maar wel hele goeie redding van Fabianski… Tomiyasu heb ik denk ik 1 bal zien verliezen hele goeie aankoop!

16 december 2021 om 11:18

Inderdaad, en hopelijk ziet Arteta nu in dat Martinelli veel meer moet gaan spelen. Er komt altijd zoveel dreiging van die jongen. Uiteraard heeft ie nog veel te leren maar die gast heeft enorm veel potentieel en dat kan je alleen benutten als je hem laat spelen.

Wat een verschil nu Auba er niet bij is. Geweldige speler geweest die ons echt heeft gedragen op zijn rug in een moeilijke tijd, maar het is denk ik voorbij. Martinelli brengt zoveel. Druk, passie, diepgang en maakt zijn kansen gewoon af. Heerlijk. De verdediging staat stabiel. Ik zou nog wel een nieuwe middenvelder en spits willen zien komen. Hopelijk kunnen we nu weer een stijgende lijn in zetten en de top 6 behalen.

15 december 2021 om 23:09

Ik wil graag ESR en Odegaard samen zien. Odegaard is wellicht onze meest getalenteerde speler, maar ESR is gewoon een heerlijke voetballer die het snapt.

15 december 2021 om 23:10

Ik vind Martinelli, Saka en ESR meer hebben hoor

15 december 2021 om 23:17

Met ESR wordt het te aanvallend. Tenzij Arteta ESR op linksbuiten zet, met Martinelli spits en Saka rechtsbuiten. Maar ESR en Odegaard samen op het middenveld gaat denk ik niet goed komen.

15 december 2021 om 23:20

Waarom niet? Zo speelde Arsenal vorig jaar tegen het einde van het seizoen en toen draaide het prima. Ik denk dat de voorste 4 spelers van Arsenal al een beetje vast staan voor de toekomst. Het middenveld moet toch echt versterkt worden en achterin heb je een goede verdediging die allemaal nog echt jong zijn voor verdedigers. Toekomst ziet er rooskleurig uit.

15 december 2021 om 23:37

Odegaard blijf ik een jammerlijke aankoop vinden met ESR in de rangen. Dat geld had Arsenal beter kunnen besteden. Ik blijf het centrale middenveld en de verdediging redelijk matig vinden, maar er lopen eindelijk weer eens wat opwindende talentjes rond.

15 december 2021 om 23:54

Wat is daar te aanvallend aan dan? Nieuwe spits, Martinelli op links, Smith-Rowe op 10 en Saka op rechts. Odegaard back-up 10, of hij moet zich gaan richten op de CM positie. Daar zie ik zeker wel wat in hem, maar zal hij veel stappen moeten gaan zetten.

16 december 2021 om 00:04

Vind je de verdediging echt matig Bon? Antonio stond een groot deel vd wedstrijd rechtsbuiten omdat ie er in het centrum totaal niet aan te pas kwam en dat is geen misselijke spits, die houdt normaal gesproken wel 1 of 2 cv’s bezig.

16 december 2021 om 07:12

Omdat Odegaard verdedigend niet bijster sterk is, en Partey totaal uit vorm. Het liefst zie ik Sambi en Partey achter ESR en Odegaard als back up 10. Wellicht een vervanger voor Partey als het dit seizoen niet beter gaat.

16 december 2021 om 08:32

Ik vraag me altijd af of Xhaka verdedigend nou zoveel toevoegt? Ik vind Odegaard veel meer een passer dan een dirbbelaar en daarom zie ik hem graag een linie naar achteren.

16 december 2021 om 09:14

vp10, positioneel brengt hij verdedigend wel iets maar als hij eenmaal (vrij gemakkelijk) omzeild wordt heb je echt helemaal niets meer aan hem want hij kan niemand inhalen. edit, Ode brengt verdedigend niet veel meer want is ook niet de snelste en fysiek een tiener.

16 december 2021 om 20:24

Ja, tegen topploegen hebben we het toch echt zwaar Samcro. Dat is gewoon keer op keer pijnlijk duidelijk. Maar de afgelopen jaren heeft Arsenal al met slechtere defensief gespeeld, dus op dat vlak is er gelukkig toch wat vooruitgang.

17 december 2021 om 11:42

Bon, dat klopt zeker, maar dat ligt meer aan het middenveld dan de verdediging imo. Met White en Gabriel hebben we een duo dat nog sterk kan groeien samen, eigenlijk geldt dat voor de gehele defensie want ze hebben allemaal ongeveer dezelfde leeftijd.

Mooie pot hoor, lange tijd geleden dat ik genoten heb van het veldspel van Arsenal. Hierop voort borduren, en een keer als het er echt om gaat, van Liverpool, City, Chelsea of United winnen.

Volgens mij zijn we nu samen met Wolves de enige 2 teams in het linkerrijtje die niet van West Ham verloren hebben dit jaar. De zege ook gewoon terecht al was het weer des Arsenals jezelf het onnodig lastig maken. De penalty en tweede geel had ik niet gegeven, maar heb er geen twijfel over dat het tegen ons ook gegeven zou worden. De var die weer voor Jan snot er bij zit. Wel eens zo fijn om dan te profiteren ervan een keer.

Xhaka blijft voor me een bron van ergernis. Als selectiespeler kan ik het nog net behappen, maar voor de basis totaal niet. Een centrale middenvelder blijft top prioriteit naast een aanvaller.

Chapaue naar Arsenal. Laatste 15 wedstrijden “maar†4x verloren, maar wel tegen City,Manu,Liverpool en Everton. Tegen de eerste 3 namen is verliezen totaal geen schande. Heb stukjes gekeken vanavond en het zag er toch prima uit. Ik weet niet wat er is gebeurd maar Arteta heeft het op de rit

15 december 2021 om 23:14

Als jij zelfs complimenten uitdeelt dan is Arsenal wel heel erg goed bezig.
Thanks man 😎

15 december 2021 om 23:14

Wel een beetje een snelle conclusie dat Arteta het op de rit heeft. De wedstrijden na Liverpool en Everton was iedereen weer helemaal klaar met hem. Het spel is inderdaad al beter, maar het kan volgende wedstrijd weer compleet anders zijn.

15 december 2021 om 23:16

Het blijft een incapabele coach hoor. Bij een beetje weerstand weet hij het niet meer. West ham was trouwens wel heel erg slecht

15 december 2021 om 23:17

Als in 15 wedstrijden maar een keer verliest waartegen je niet hoeft te verliezen (Everton) dat gaat het toch echt prima lijkt mij, puur resultaat kijkend

15 december 2021 om 23:25

De resultaten verbloemen het spel Maarootje
In veel gewonnen wedstrijden was het alsnog niet om aan te zien.

15 december 2021 om 23:36

Als ze zo ook uit kunnen spelen heeft Arteta het pas op de rit. Arsenal uit is drama

15 december 2021 om 23:30

Heeft ie niet btw.

16 december 2021 om 07:58

Ik zou niet te vroeg juichen hoor. Dit resultaat en de voorlopige 4de plek verbloemt veel. Als spurs en united hun inhaalwedstrijden wint sta je gewoon 7de en dat terwijl zowel united als spurs een nieuwe coach hebben aangesteld door daarvoor slecht te presteren. Dat vind ik niet best als je dan ook nog onder ze staat. Verder is het spel niet om aan te gluren 9/10 keer.

16 december 2021 om 09:20

Eens, die verliespartij op OT doet nu nog meer pijn. Over Everton hoeven we denk ik al helemaal niets te zeggen... Maar goed, Leeds, Norwich en Wolves moet te doen zijn tot we weer een veegpartij van City krijgen

16 december 2021 om 09:30

Dat is dus ook een beetje het grote probleem. Ons elftal lijkt stabiel tegen de mindere teams maar zakt keihard door het ijs tegen de topteams. West ham was de eerste ploeg die verslagen is die boven ons stond volgens die commentaar. Ik blijf erbij dat Arteta niet het hoogste eruit haalt.

16 december 2021 om 09:38

En ik blijf erbij dat dit wel goed komt. Arteta heeft de defensie op orde gekregen, gisteren ook weer allemaal minimaal een 7,5 gespeeld en de 0 gehouden - de 8e CS van Ramsdale in 14 wedstrijden. Laat hem het middenveld en de aanval reshapen en we gaan vanzelf weer meedoen met de huidige top 3. Heb vanaf zijn aanstelling al gezegd dat het goed zal komen en daar sta ik nog steeds achter. Dat er nu als het ware verwacht wordt dat we mee gaan doen voor top 4 geeft al aan dat we flinke stappen gezet hebben. Ik heb weinig tijd voor mensen die zeggen dat hij al meer dan genoeg tijd gekregen heeft, hij wordt toch niet ontslagen want er is genoeg vertrouwen in het project dat hij gestart is. Overigens zou ik er geen problemen mee hebben als ze hem wel ontslaan, itt wat sommige mensen hier denken, dan ga ik weer achter de nieuwe coach staan.

16 december 2021 om 11:11

Ik hoop ook van harte dat Arteta het voor elkaar krijgt hoor. Defensief gaat het beter in de mindere wedstrijden maar tegen een beetje tegenstand zakt het gewoon weer in elkaar. Je kunt dat ook prima op zijn defensieve speelstijl aanrekenen. Wat is nu de tactiek? Drukzetten totdat er een doelpunt valt en dan alleen maar verdedigen? Ik vind het te matig na 2 jaar. Je staat nu zelfs achter united en spurs die allebei hun coach hebben ontslagen door slechte resultaten? Wij staan er nog achter hè? Dat zegt vrij veel na mijn mening.

16 december 2021 om 11:19

Het maakt mij niets uit of Arteta het voor elkaar krijgt, als Arsenal weer mee gaat doen met de big boys ben ik blij, ongeacht wie er voor de groep staat. Ik heb er wel vertrouwen in dat Arteta de man is om dat voor elkaar te krijgen.

Ik vind de speelstijl niet per se defensief, sustained pressure is niet voor iedereen fijn om naar te kijken, maar het is wel hoe Arteta wil spelen. Ze proberen altijd van achteruit op te bouwen en als dat lukt is het mooi om te zien. Wat mij wel stoort is dat we na een 1-0 niet door lijken te drukken en dat de spelers nog te onervaren zijn om bepaalde situaties op een makkelijke manier op te lossen waardoor je onnodig onder druk komt te staan.

Je staat op dit moment gewoon voor Utd en Spurs, zij hebben alleen minder verliespunten maar die moeten hun inhaalpotjes nog wel winnen, dat is ook geen gegeven. Alleen moeten we idd niet doen alsof we nu top 4 in eigen handen hebben, dat zeker niet. We zijn echter wel op de goede weg en ik denk dat met een aanvulling (of 2) op het middenveld en een nieuwe spits voor de basis we weer een stap kunnen zetten.

16 december 2021 om 11:21

@arsenal890: is dat niet de eerste stap? Stabiel zijn tegen de kleine clubs en vooral daar je punten pakken? Who cares dat we dan tegen Chelsea, Liverpool en City van de mat gespeeld worden? Daarmee verlies je maar 18 punten. Trouwens, 95 van de andere ploegen in de PL verliezen ook gewoon van die ploegen.

Het is tegen die andere 16 ploegen dat Arsenal Europees voetbal moet afdwingen! En daar lijken we dit seizoen eindelijk een beetje in te slagen. Hou er ook rekening mee dat we met een heel jong team spelen en er dus nog heel veel rek op zit.

Maar nee, het spel is niet altijd goed en we hebben al de nodige meeval gehad maar dat laatste dwing je zelf een stuk af.

Als we dit seizoen EL halen ben ik al tevreden, CL zou ronduit fantastisch zijn.

Heerlijk. Hele achterhoede goed, wat ben ik blij met Tomi en White! Middenveld ook comfortabel, alleen Odegaard blijft onzichtbaar. Saka heerlijke acties, Martinelli rechtvaardigt de basisplaats die hij krijgt en Laca blijft strijden. Kortom, tevreden fan hier. Scheids Taylor was weer zijn bril vergeten trouwens.

Arsenal weer 4e. Wat zijn tijden veranderd. Een aantal jaren terug zouden we teleurgesteld zijn dat wij maar 4e werden en nu wil je gewoon bijna juichen als Arsenal 4e wordt aan het eind van het seizoen.

Ben echt blij dat Martinelli eindelijk weer een reeks wedstrijden in de basis mag spelen.

Sterke wedstrijd! Wel een beetje geluk gehad met de penal vond ik persoonlijk. Dat Arsenal het kan hebben ze dit seizoen al bewezen. Nu wordt het gewoon terug een kwestie van een mooie reeks neer te zetten met zoveel mogelijk overwinning en hopen dat onze concurrenten voor de top 4 wat punten laten liggen.

Wel vreemd dat Nketiah nu dan terug invalt terwijl hij niet wilt bijtekenen.

Moet toch wel zeggen dat we met Saka. ESR en Martinelli toch wel wereldtalenten hebben.

Must voor deze zomer buiten een nieuwe 9 en 8 halen is Saka koste wat kost verlengen. Heeft na dit jaar nog 2 jaren te gaan. Hopelijk leren we uit onze fouten.

Arteta krijgt stilaan Arsenal aan het voetballen met een middelmatig elftal vergeleken met de andere topclubs. Maar ik zie ze uiteindelijk geen top 4 halen, tegen de topploegen kunnen ze momenteel weinig brengen.

Heerlijke wedstrijd gespeeld. Vond iedereen op Xhaka na goed spelen. Ook heel fijn dat Martinelli paar wedstrijden achter elkaar basis heeft gespeeld, had die jongen echt nodig. Op naar Leeds!

Aubameyang scoort makkelijk maar het team speelt gewoon beter als Lacazette speelt. Voorlopig mag Lacazette wel in de basis blijven.

15 december 2021 om 23:14

Dat makkelijk scoren doet hij tegenwoordig helaas niet meer. Blijft dan weinig van over, want voor de rest vrij beperkt als voetballer.

Belangrijke punten. Trouwens toch wel ironisch dat opeens arteta zogenaamd alles op de rit heeft. Ik blijft het een incapabele coach vinden, die bij een klein beetje weerstand het niet meer weet. West ham was vandaag ook wel erg slecht, moet ook gezegd worden.

15 december 2021 om 23:23

West Ham was slecht omdat Arsenal een niveau te groot was voor ze.
We kwamen amper in de problemen.
Geniet van de overwinning ipv je gram halen op Arteta.

15 december 2021 om 23:25

Dus ik mag niet kritisch zijn? Arsenal speelt heel het seizoen gewoon matig hoor. Wanneer het een keer weer goed gaat is iedereen snel tevreden

15 december 2021 om 23:36

Kritisch zijn is iets anders dan azijn zeiken wat TheRoscoe ook doet.

Er zit een stijgende lijn met een hele jonge ploeg. We spelen West Ham weg dat won tegen de grote jongens. Afgelopen weekend ook goed voetbal gezien. Twee cleansheets op rij.
En we staan top 4 op dit moment. Goede punten om blij te zijn

15 december 2021 om 23:37

Het is toch wel een aardige trend aan het worden dat tegenstanders tegen ons slecht spelen. Ja we spelen vaak matig, maar we zijn meestal niet de matigste ploeg van de avond. Ook dat is een kwaliteit.

Gewoon een hele degelijke overwinning. Waar zou ik moeten beginnen. Allereerst: ik vond Bijna niemand door de ondergrens zakken. Één van de weinige die ik echt ''minder'' vond bij momenten was Granit Xhaka.

Ramsdale weer belangrijk en prima gekeept. De defensie stond als een huis. Tierney is ook terug. Tavares gaat geen basisplek meer krijgen in de belangrijke potten, gok ik zo. Ligt, logisch, wat stappen achter op Kieran. Tomiyasu komt af en toe wel nog wat awkward over aan de bal. Maar wel heerlijk om een back te zien die met beiden benen gewoon een goede pass kan geven. Al mag de bal langs de lijn richting Saka af en toe nog wel eens met wat meer gevoel.
Centrale duo staat en is echt wel één van de betere in de BPL. Ik zeg één van de betere, niet de beste!

Xhaka handelde een aantal keer veel te traag. Mede door hem kwam Tierney ook niet lekker in zijn spel. Normaliter helpt het als Xhaka uitzakt naar de back positie voor de bal en Tierney dan al dieper kan staan. Daar was gister echter niet echt de ruimte voor. Tierney heeft aanvallend weinig kunnen brengen dankzij de speelwijze van West Ham, maar ook dankzij Xhaka. Hij moest er deze pot ''komen'', terwijl hij er al stond.
Partey was degelijk. Maakte een stomme fout en corrigeerde die wel direct goed. Moet af en toe ook iets sneller handelen, maar hij begint wel beter te spelen in mijn optiek.

Odegaard was niet erg opvallend. Wilde wel veel ballen hebben, maar deed er vrij weinig mee in mijn optiek. Jammer, maar hij speelde de potten hiervoor wel ''opvallender'' (en hij scoorde toen ofcourse).
Martinelli is een genot. Jongen die lef en durf toont. Z'n mannetje opzoekt. Doelgericht is. Snelheid heeft (en diepgang). Dat is heerlijk in een team waar veel spelers (Op ESR, Saka en Pepe na) vooral de bal in de voet willen. En eventueel Auba.

Saka was ook heerlijk bezig. Masuaku is defensief erg zwak. Saka kwam er regelmatig goed langs, alleen de bezetting was deze wedstrijd wel wat minder voor het doel. Dat kwam doordat Lacazette als spits (speelde erg goed) vaak inzakte, maar er dan dus te weinig bezetting was.

Lacazette speelde in mijn ogen misschien wel het best. Bijna de hele tijd aanspeelbaar, sterk aan de bal, combinerend goed en veel inzet. Verdiende een goal en het was jammer dat hij die ene bal niet meer naar de hoek geplaatst kreeg. Verder ook jammer dat hij de pingel mist. Was toch best hard en redelijk richting de hoek ingeschoten, goede redding van Fabianski helaas.

ESR viel lekker in. Hopelijk start hij volgende week weer ipv Odegaard of Martinelli. Martinelli moet niet uit het niets opeens telkens 90 minuten willen spelen. Zag je vandaag ook weer.

Verder lijkt het mij ook handig om altijd ESR of Martinelli te kunnen brengen. Brengen dreiging, directheid en scorend vermogen in de ploeg. Heerlijk om van de bank te brengen.

Verder het laatste: wat heeft Nicolas Pepe ingodsnaam gedaan tegen Arteta? Voordat hij niet meer speelde, speelde hij toch aardig wat potten. Vorig jaar was het ook niet altijd denderend, maar hij haalde nog best een aardig rendement .En ja, hij is het geld wat Arsenal betaald heeft niet waard, maar hij is wel stukken beter dan een Eddie Nketiah.

Ik zag iemand nog zeggen dat het te maken had met een bonus van Pepe. Zou ik schandalig vinden als men daardoor hem niet opstelt. Want dan kan je hem net zo goed niet eens meer opnemen in de selectie... Pepe verdiend dit niet in mijn ogen. Lijkt ook haast een wanhoopspoging van Arteta om Nketiah alsnog van gedachte te laten veranderen.

Balogun leek lange tijd ook niet te willen verlengen en kreeg opeens wat minuutjes. Poef, hij tekende een long term deal.

Benieuwd of er iemand in de winter of zomer gaat komen voor Pepe, want ik zie hem geen basisplek meer krijgen onder Arteta, jammer genoeg.

16 december 2021 om 11:53

Ik denk dat Pepe en Auba het samen erg gezellig gemaakt hebben. Er is op de achtergrond echt genoeg gebeurd dat wij niet meekrijgen. Ik ben wel blij dat Arteta een man een man noemt en gewoon open is over de situatie van Auba. Alleen heeft ie nog geen vragen over Pepe gehad, dus dat is een speculatief punt.

Verder kan ik me volledig vinden in je analyse, netjes uiteen gezet +1

16 december 2021 om 12:47

Thanks, haha.

Wat speelt er dan omtrent Pepe? Enige wat ik mij wellicht bij hem kan inbeelden is dat hij wellicht niet goed traint/lui overkomt en eventueel ook te laat komt/is gekomen. Maar dat is puur wat ik speculeer, als ik naar hem kijk/hoe hij overkomt.

16 december 2021 om 13:02

Redelijk eens, op één ding na. Pepe is niveau Bruma, dat ontloopt elkaar niet veel. Pepe is gewoon een gigantische miskoop en verdient het niet om in de basis te staan of in te mogen vallen ten faveure van talenten. Ik vind het zo een vreselijke voetballer.

16 december 2021 om 13:30

Glenn, geen idee hoor, ik speculeer alleen dat hij teveel met Auba opgetrokken is en er dus geen professionele instelling op nahoudt. Dat kan bij Arteta niet blijkbaar, hij is erg op de regels. Als je dat weet en je houd je eraan zal je vast vrijheden krijgen en wellicht dat Pepe dat niet goed gedaan heeft.

vp10, ik vond hem nog niet verkeerd beginnen en dacht echt dat hij na een seizoen aanpassen zou gaan knallen. Helaas is dat er niet uit gekomen, nu lijkt het idd in mineur te gaan eindigen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren